• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:52
Goh... Toch mijn Z3-bestelling geannuleerd voor een Z3 Compact, ik had uiteindelijk toch besloten dat ik toch geen FHD 5.2" scherm nodig had en 720p ziet er prima uit. :)

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-05 09:12

ormagon

Definitely Maybe

D-TECH schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:32:
[...]

- Er zit geen screenprotector meer op, puur glas met een oleophobische coating. Het is dragontrail glas, ongeveer even goed als Gorilla Glas maar ietsje kras gevoeliger, daarentegen is dit glas wel beter bestand tegen valschade.

- Rubberen kleppies zijn sterk verbeterd, heb een Z2 (en vroeger een normale Z, dat was inderdaad een ramp), maar de Z2 is gewoon heel degelijk gebouwd, net als de Z3.
Dank, de val/breek bestendigheid van Dragontrail durf ik te betwijfelen (dit gebruikten ze ook al bij de originele Z), maar prettig dat in ieder geval dat gezanik met de screenprotector (of shattersheet zoals ze het zelf noemden) voorbij is.

• kevnizzle
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-05-2018
Timoo23 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 23:44:
Helaas.. Als je de z3 compact bij coolblue wilt bestellen, wordt hij niet meer geleverd met de extra headset..
JEZUS, dan heb ik echt geluk. Ik heb em namelijk zaterdag ergens in de middag bij Coolblue ge pre-ordert en blijkbaar op tijd dus.
Bij mij stond nog wel die gratis koptelefoon actie erbij en die staat dan ook in mijn orderbevestiging. Nu is er bij Coolblue inderdaad niks meer te vinden over een gratis koptelefoon.

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2022
Beter! :-) Wel vaag dat de Compact wel genoemd wordt maar vervolgens niet in de tabel staat en er ook niet aan toe te voegen is. Ook niet via http://www.phonearena.com/phones/benchmarks

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-05 20:47
Dlocks schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:40:
[...]
Beter! :-) Wel vaag dat de Compact wel genoemd wordt maar vervolgens niet in de tabel staat en er ook niet aan toe te voegen is. Ook niet via http://www.phonearena.com/phones/benchmarks
Klopt, als je hem onderin ook handmatig toevoegd komt hij er niet tussen.. Misschien een te lange battery life?

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-05 09:49
...

In fact, we are currently running the test again on the Z3 Compact, just to log its score again, but other tests are reporting similar scores, and Sony itself has even marked it for the whopping 38 days on standby on a charge.

...
Zal hier wel mee te maken hebben.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:38
Wow! Ik heb een tijdje de Xperia P gehad, maar daar was de batterij echt om te huilen... Gelukkig lijkt het bij deze telefoon wel goed te zitten :)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 21:45
Is er kans/rumour op een Dual sim?

There is no such thing as too much coriander.

• tweegroenethee
Pinin schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:00:
Is er kans/rumour op een Dual sim?
Kans is er altijd, denk alleen niet heel groot. Van de Z3 is wel een dual-sim versie, zie http://www.sonymobile.com...nes/xperia-z3-dual/#black

[Voor 31% gewijzigd door tweegroenethee op 22-09-2014 11:15]

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 23:30
Hoe dan? bijna 15 uur?
Mijn ZL doet +- 3 uur schermtijd...
Ja... 720p ipv 1080p en 300mah meer batterij.. maar VIJF keer zo lang?
Wat hebben ze precies gedaan?

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:17
Zeer indrukwekkend. Een kennis van mij heeft de z1c en die gaat met matig gebruik al bijna 2 volle dagen mee.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Was 'allang' bekend die prima accuduur? 10 dagen geleden GSMArena al:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:34
CLB schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:59:
Was 'allang' bekend die prima accuduur? 10 dagen geleden GSMArena al:
[afbeelding]
Ja ziet er super uit! Misschien aan het denken om mijn G3 te verkopen en naar de Z3 Compact te gaan...

• tweegroenethee
"Color accuracy is way off on the Xperia Z3 Compact. Sony has gone purposefully with a colder, noticeably bluish display with color temperature reaching the whopping 10000K (while 6500K is the reference value, and everything above it is cold). Color balance in greyscale is noticeably skewed towards the blue across all brightness levels. Color purists have the option to adjust color balance with separate controls for red, green, and blue. With some fiddling (you’d need to add in a lot more red, and a bit more green to get to more balanced colors, we tweaked it to the following values: red ~ 250, green ~ 190, blue ~ 0), you can get to the point where colors are not outrageously blue, but getting this right is no trivial task and requires either a trained eye, or a colorimeter."
http://www.phonearena.com...-Z3-Compact-Review_id3794

Kleuren reproductie is niet heel goed zo te zien. Gelukkig kunnen de kleuren wel aangepast worden. Binnenkort maar eens wat waardes met elkaar delen ;)
mikkip schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:11:
De review van phonearena. Eindcijfer: 9.
Vooral het niet kleurechte display (te blauw) wordt als minpunt gezien, verder grotendeels (erg) positief.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 22:50
Heb filmpjes op YouTube gezien waarbij het scherm gewoon goed leek.

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

PhoneArena test de Xperia Z3 Compact opnieuw omdat die het blijkbaar nog een stuk beter deed dan de Xperia Z3. Ben benieuwd wat daar uiteindelijk uitkomt.

• AtlAntA
ormagon schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:30:
PhoneArena test de Xperia Z3 Compact opnieuw omdat die het blijkbaar nog een stuk beter deed dan de Xperia Z3. Ben benieuwd wat daar uiteindelijk uitkomt.
Als hun test methode hetzelfde is als de 1ex dan zullen de resultaten grotendeels hetzelfde zijn?

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

AtlAntA schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:40:
[...]

Als hun test methode hetzelfde is als de 1ex dan zullen de resultaten grotendeels hetzelfde zijn?
Daar ga ik wel vanuit, maar het leuke is dus dat de uitslag zo extreem was dat ze zeker willen zijn dat er niet iets fout is gegaan in hun test.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:52
Een dubbele check lijkt me wel verstandig als je de koploper met enkele UREN voorbij stormt :) Toch denk ik dat het klopt, een kleiner scherm met een lagere resolutie en de schermtechniek waar Sony het op de IFA over had, dus ik denk dat het resultaat niet heel veel anders wordt.

• AtlAntA
ikt schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:51:
Een dubbele check lijkt me wel verstandig als je de koploper met enkele UREN voorbij stormt :) Toch denk ik dat het klopt, een kleiner scherm met een lagere resolutie en de schermtechniek waar Sony het op de IFA over had, dus ik denk dat het resultaat niet heel veel anders wordt.
En juist die lagere resolutie heeft mij over de streep getrokken om dit toestel te kiezen. Hogere resolutie kon ik het verschil toch niet bij zien dus voor mi nutteloos. Alleen de lettertjes worden kleiner :p

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 15:53
D-TECH schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:14:
Heb filmpjes op YouTube gezien waarbij het scherm gewoon goed leek.
Je weet dat je op dat moment naar je eigen scherm kijkt he?
:-)

• tweegroenethee
Is het nu een nano of een micro sim in Nederland? Lees veel verschillende specificaties..

Edit: Nano Sim dus, staat ergens afgelegen op de Sony website |:(

[Voor 30% gewijzigd door tweegroenethee op 22-09-2014 23:47]

Tech sheet/white paper: Sony xperia z3 compact
http://www-support-downlo...833_xperia_z3_compact.pdf

Hierin staat inderdaad dat er een Nano simkaart in gaat. Erg jammer, dan moet ik straks met converters aan de slag om de sim in andere toestellen te kunnen gebruiken.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

http://www.phonearena.com...pact-Review_id3794/page/4

De definitieve resultaten zijn binnen, streeft de Z3 nog ruim een half uur voorbij.

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-05 11:10
Fantastisch, echt een verademing in deze tijd voor zon high end toestel

__/`\__/`\__

• ziny
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-05 20:13
Release date?

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 13:21
Wow zeer indrukwekkend, mijn Nexus 4 haalde toen hij nieuw was maar 4h47, en momenteel ben ik al blij met 1h30 onscreen time op een periode van 12h. :p

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:08

NSG

Je weet niks!

Zie Pricewatch, momenteel op voorraad bij een aantal shops!

• kepler
Ik zit even te kijken naar screenprotectors en kwam deze tegen:

http://www.evolutivelabs....or-sony-xperia-z3-compact

Kennen mensen dit? Het is redelijk prijzig, maar als ik hun verhalen mag geloven is het wel goed spul. Nu heb ik nog nooit een gebroken/gebarsten scherm gehad, maar ik zou niet willen beginnen met deze telefoon :D

edit: kwam net wat mindere reviews tegen, misschien dan maar even verder zoeken

[Voor 9% gewijzigd door kepler op 23-09-2014 12:43]

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:01
Ik heb een Z1 compact en had een brando tempered glass, zelfde prijs als de Rhino. Die heeft wel het leven van mijn Z1C gered nadat ik hem liet vallen, screen protector kapot en de rest nog heel gelukkig.
Ik heb nu een Ultimate Shield tempered glass op zitten. Iets goedkoper en snel in huis, voelt ook erg solide aan. Ik ga hem alleen niet testen :P
Verschil is dat er bij de ultimate shield een gaatje zit voor de sensors, dat had de brando niet. Volgens mij zit er bij de Rhino bij zowel de sensor als bij de camera een gat/ inkeping. Vind ik persoonlijk niet zo mooi en er gaat vuil tussen zitten.

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:54
Enes_81 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:49:
[...]

Zie Pricewatch, momenteel op voorraad bij een aantal shops!
as t goed is leveren die nog niet :+

• BasicQ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05 22:01
kepler schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:35:
Ik zit even te kijken naar screenprotectors en kwam deze tegen:

http://www.evolutivelabs....or-sony-xperia-z3-compact

Kennen mensen dit? Het is redelijk prijzig, maar als ik hun verhalen mag geloven is het wel goed spul. Nu heb ik nog nooit een gebroken/gebarsten scherm gehad, maar ik zou niet willen beginnen met deze telefoon :D

edit: kwam net wat mindere reviews tegen, misschien dan maar even verder zoeken
Ik had dit eerder al gepost, maar prijzig -> je kan deze kortingscode gebruiken: SonyZ3CPO10%

of dit waar is weet ik niet: YouTube: Screen Protector Rhino shield - Power Punch, Extreme Impact Protection

• Mistacal
Alieunited schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:53:
Ik heb een Z1 compact en had een brando tempered glass, zelfde prijs als de Rhino. Die heeft wel het leven van mijn Z1C gered nadat ik hem liet vallen, screen protector kapot en de rest nog heel gelukkig.
Ik heb nu een Ultimate Shield tempered glass op zitten. Iets goedkoper en snel in huis, voelt ook erg solide aan. Ik ga hem alleen niet testen :P
Verschil is dat er bij de ultimate shield een gaatje zit voor de sensors, dat had de brando niet. Volgens mij zit er bij de Rhino bij zowel de sensor als bij de camera een gat/ inkeping. Vind ik persoonlijk niet zo mooi en er gaat vuil tussen zitten.
Ik kan bij de ultimate shield niet of dat voor en achterzijde is. Bij rhino staat dat er wel duidelijk bij

__/`\__/`\__

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:01
Mistacal schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:17:
[...]
Ik kan bij de ultimate shield niet of dat voor en achterzijde is. Bij rhino staat dat er wel duidelijk bij
Alleen voor de voorkant.

• Mistacal
http://www.ultimateshield...eria-z2-screen-protector/

Ah zal dan wel verschil tussen gewone protectors zijn en tempered glass

[Voor 21% gewijzigd door Mistacal op 23-09-2014 14:29]

__/`\__/`\__

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 22:32
Is HollandsNieuwe nog een beetje redelijk?

1275MB/275min € 35,37
http://www.techtastic.nl/sony-xperia-z3-compact/

• Mistacal

__/`\__/`\__

• kepler
Alieunited schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:53:
Dat Ultimate Shield ziet er prima uit, kost ook maar 12 euro ipv 25 euro voor die Rhino (ook met de kortingscode, er komt namelijk nog eens 5dollar verzendkosten bij).

Denk dat ik die Ultimate Shield maar ga bestellen, bedankt voor alle adviezen!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 20:59
Is er hier iemand die van een grotere telefoon naar de Z3 compact is gegaan? Ik heb nu een LG G2 (5,2") en de Z3 compact is mijn eerste keus voor een nieuw toestel.

Ik twijfel alleen of het schermformaat me niet te klein wordt na verloop van tijd.

Kan iemand me vertellen welke headset er standaard bij zit? Je krijg nu ook die BT koptelefoon, maar is de standaard headset een beetje oke?

[Voor 22% gewijzigd door Framoes op 23-09-2014 16:33. Reden: Vraag toegevoegd]

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 11:59
De Z3C is er nog niet, dus op dat gebied zullen er nog geen ervaringen zijn ;)

Ik ben van de Z naar de Z1 Compact gegaan en vond het handige formaat en betere accuduur wel een verademing. Bij de Z3C heb je dan zelfs een groter scherm in dezelfde behuizing en een betere accu.

[Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 23-09-2014 20:51]

PSN id: NL_SToRM

Anoniem: 622854

Is het een micro of nano sim die erin gaat bij de compact?
Kom op zeg, dat is ten eerste al 10x gevraagd...
Ten tweede staat het op de website, in de TS, whitepapers...

Leuk dat je op Tweakers komt natuurlijk, maar even wat zelfonderzoek doen is voor iedereen wel zo fijn ;)

[Voor 33% gewijzigd door CLB op 23-09-2014 17:07]

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:27
Het jammerlijke is wel dat op Tweakers bij de specificatie nog altijd micro-sim staat, terwijl op de whitesheet weldegelijk nanosim staat. Het is dus voor de 11de maal, nanosim.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:45
Ik ben erg benieuwd naar de kleur van de oranje/rode versie.
Op foto's is dit erg lastig om te zien helaas.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• tweegroenethee
DDX schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:25:
Ik ben erg benieuwd naar de kleur van de oranje/rode versie.
Op foto's is dit erg lastig om te zien helaas.
Ik ook, zag er op verschillende video's erg goed uit. Heb hem daarom maar in het oranje besteld. Hoop dat hij er zo goed uit ziet als op de video's.

• kepler
Mijn nieuwe abbo gaat pas op 23-10 in, maar met mn huidige provider heb ik een microsim... Kijken of ik voor dat maandje nog een nano-sim kan scoren, anders kan ik de Z3c alsnog niet gebruiken (als telefoon) :D

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:16
FYI: Video review PhoneArena: YouTube: Sony Xperia Z3 Review Oeps, wrong topic :S :)

[Voor 11% gewijzigd door Anteros op 23-09-2014 19:39]

Z3 ;)

• Mistacal
Zijn de magnetische laadkabels van oude z bruikbaar voor de z3c of is het wachten op een nieuwe?

__/`\__/`\__

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Mistacal schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:15:
Zijn de magnetische laadkabels van oude z bruikbaar voor de z3c of is het wachten op een nieuwe?
Zelfde als die van de Z1 en nieuwer, de originele Z heeft een andere aansluiting.

• Climaxx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-12-2018
Bij www.factoryprices.nl hebben ze het dk48 oplaaddock voor ongeveer 26 euro. Ook zijn daar de roxfit screenprotector en het roxfit hoesje erg voordelig. Roxfit is speciaal gemaakt voor de xperia lijn.

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 20:59
SToRM666 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:46:
De Z3C is er nog niet, dus op dat gebied zullen er nog geen ervaringen zijn ;)

Ik ben ben de Z naar de Z1 Compact gegaan en vond het handige formaat en betere accuduur wel een verademing. Bij de Z3C heb je dan zelfs een groter scherm in dezelfde behuizing en een betere accu.
Aha, ik dacht in het levertijden-topic te lezen dat sommigen 'm al geleverd hadden gekregen. My bad.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:02
Moet een nano sim bestellen,is het mogelijk om mijn contacten te kopieren van micro sim naar nano via pc of telefoon zelf.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:10
Amaze86 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:59:
Moet een nano sim bestellen,is het mogelijk om mijn contacten te kopieren van micro sim naar nano via pc of telefoon zelf.
Het makkelijkst is waarschijnlijk kopiëren naar het interne geheugen van een telefoon met gewone (of micro) sim en dan daarna kopiëren naar je nano (je krijgt er denk ik wel een adapter bij).
Het slimste is gewoon in de cloud zetten, syncen en klaar :) Eventueel nog kopiëren naar de nieuwe SIM.

• NSG

NSG

Je weet niks!

Amaze86 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:59:
Ik kan mij niet voorstellen da je contacten op je sim staan, of dit moet je eerste smartphone zijn?

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:03
Wie heeft er bewust gekozen voor de Z3C en niet voor het grotere broertje de Z3? Wat zijn de dingen geweest die jullie over de streep heeft getrokken? Ik twijfel nogal tussen deze twee.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:45
Ik ga bewust voor de Z3C kiezen aangezien die al groot zat is, liever had ik nog maatje kleiner gehad zelfs.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:02
Enes_81 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:34:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen da je contacten op je sim staan, of dit moet je eerste smartphone zijn?
Nee,staan op sim en in me telefoon.Eerste smartphone nee,is me 6e pas :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• AtlAntA
Amaze86 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:16:
[...]

Nee,staan op sim en in me telefoon.Eerste smartphone nee,is me 6e pas :)
Dan mag ik aannemen dat je je contacten in de cloud hebt staan? Zij het je Google account of via dropbox oid? Contacten op je sim hebben staan klinkt zo ouderwets. ;)

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2022

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Z3C komt morgen, enige is ik moet mijn microsim bijsnijden tot nanosim. Liefst doe ik dat bij een telecombedrijf ipv zelf knutselen.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

DDX schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:46:
Ik ga bewust voor de Z3C kiezen aangezien die al groot zat is, liever had ik nog maatje kleiner gehad
Ben benieuwd of er veel verschil zal zitten in bouwkwaliteit, afwerking, metaal bij de Z3, plastic bij de Z3C.

• NSG

NSG

Je weet niks!

CyberAmp schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:36:
Z3C komt morgen, enige is ik moet mijn microsim bijsnijden tot nanosim. Liefst doe ik dat bij een telecombedrijf ipv zelf knutselen.
Bijsnijden kan nog wel eens mis gaan (in de zin van: je sim doet het niet meer). Ik weet dat T-mobile je simkaart binnen een minuut nog om kan wisselen voor noppes, mogelijk geldt dit ook bij andere providers, al dat niet tegen een kleine vergoeding.

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:48
Ik ben jaloers op degene die m morgen al krijgen!
Ik heb de nano sim al van Telfort ontvangen. Ik hoef m alleen t te activeren als ik m ga gebruiken. Was binnen 2 dagen (gratis) binnen.

• SToRM666
Framoes schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:36:
Aha, ik dacht in het levertijden-topic te lezen dat sommigen 'm al geleverd hadden gekregen. My bad.
Het kan ook zijn dat ik mis ben :$ De release is wel ergens deze maand.

Ik heb bewust voor de Z3c gekozen. Ik wil geen telefoon die groter is dan 12,7cm. Ik ben een echte voorstander van kleine krachtige telefoons. Ik was bang dat de Z1c te groot zou zijn, maar door de vormen van het toestel was ik overtuigd dat het goed in orde was. Hierdoor heb ik blindelings en binnen 1 uur beslist dat ik de Z3c zou kopen/bestellen bij mijn nieuwe abonnement.

• NSG

NSG

Je weet niks!

Bevestigingsfilmpje dat er géén "shatterproof" folie over het scherm heen zit.
Alleen niet bevestigd op de manier die je zou verwachten -O-

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Enes_81 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:41:
[...]

Bijsnijden kan nog wel eens mis gaan (in de zin van: je sim doet het niet meer). Ik weet dat T-mobile je simkaart binnen een minuut nog om kan wisselen voor noppes, mogelijk geldt dit ook bij andere providers, al dat niet tegen een kleine vergoeding.
Ja ik heb geïnformeerd en een nanosim bestellen kan dus niet bij mijn provider. Ik zal dan toch moeten laten bijsnijden. Ik ga het zeker niet zelf doen. Als goed is bestaat er zo'n template voor.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-05 21:52

• tweegroenethee
Enes_81 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:56:
Bevestigingsfilmpje dat er géén "shatterproof" folie over het scherm heen zit.
Alleen niet bevestigd op de manier die je zou verwachten -O-
Ai, das wat minder voor 'm.. Misschien toch maar een folie aanschaffen :P

• AtlAntA
Leuke review met veel informatie. Deze reviewer zegt dat de batterij na 1 dag bij gemiddeld gebruik toch wel leeg is.

'Sony Xperia Z3 Compact Review' bekijken op YouTube - Sony Xperia Z3 Compact Review: http://youtu.be/JC1lbcF3las

SToRM666 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:54:
Het kan ook zijn dat ik mis ben :$ De release is wel ergens deze maand.
Morgen ;)

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

AtlAntA schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:15:
Leuke review met veel informatie. Deze reviewer zegt dat de batterij na 1 dag bij gemiddeld gebruik toch wel leeg is.

'Sony Xperia Z3 Compact Review' bekijken op YouTube - Sony Xperia Z3 Compact Review: http://youtu.be/JC1lbcF3las
Hoho, heb het filmpje afgeluisterd en heb niet het idee dat dit meteen representatief is. Overigens is 24 uur best lang, een gemiddelde dag is 12 uur.

@cappieL thanks!

• AtlAntA
CyberAmp schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:20:
[...]

Hoho, heb het filmpje afgeluisterd en heb niet het idee dat dit meteen representatief is. Overigens is 24 uur best lang, een gemiddelde dag is 12 uur.

@cappieL thanks!
Hij heeft het toch ook nergens over 24 uur? Of heb ik dat gemist?

• Mistacal
teiltjemetromme schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:45:
Wie heeft er bewust gekozen voor de Z3C en niet voor het grotere broertje de Z3? Wat zijn de dingen geweest die jullie over de streep heeft getrokken? Ik twijfel nogal tussen deze twee.
Handzamer formaat, langere batterij duur. Daarom de compact voor mij.

__/`\__/`\__

Zijn eigen gemiddelde gebruik tijdens de review periode neem ik aan dan.

Tijd: 11:35
Screentime 66% en de telefoon staat op 84% na 2,5 uur.
Als hij het scherm voor 66% van de tijd aan zou hebben, dan zou je zo'n 15,5 uur achter elkaar de telefoon kunnen gebruiken.
Ik kan je 1 dingen zeggen. Een gemiddeld gebruiker heeft het scherm echt niet zo lang aan staan. Dat zou op 15,5 uur ongeveer 5 uur zijn!

2 dagen is voor de gemiddelde consument gewoon te halen (dat was ook met de Z1c te halen zonder gebruik te maken van de Stamina modus).

• AtlAntA
Kiswum schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:24:
[...]

Zijn eigen gemiddelde gebruik tijdens de review periode neem ik aan dan.

Tijd: 11:35
Screentime 66% en de telefoon staat op 84% na 2,5 uur.
Als hij het scherm voor 66% van de tijd aan zou hebben, dan zou je zo'n 15,5 uur achter elkaar de telefoon kunnen gebruiken.
Ik kan je 1 dingen zeggen. Een gemiddeld gebruiker heeft het scherm echt niet zo lang aan staan. Dat zou op 15,5 uur ongeveer 5 uur zijn!

2 dagen is voor de gemiddelde consument gewoon te halen (dat was ook met de Z1c te halen zonder gebruik te maken van de Stamina modus).
Inderdaad. Gemiddeld gebruik verschilt gewoon per persoon. Blijft toch een persoonlijk iets op de gestandaardiseerde tests en benchmarks na.

• SToRM666
Dat is zeker zo. Sinds de laatste update haal ik met de Z1C zelfs al 3 of 4 dagen.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 22:09

Om eerlijk te zijn, als je de Z3c binnen 1 dag leeg krijgt en dit "gemiddeld" gebruik noemt, moet je echt wat minder met je smartphone spelen en/of gaan afkicken. Als je de Z3c elke dag moet opladen, dan zit je toch echt wel uren en uren spelletjes te spelen, filmpjes te kijken enzovoorts met waarschijnlijk de brightness veel te hoog.
De Z3c houdt het volgens PhoneArena veel langer uit dan de normale Z3, die het eveneens iets beter doet dan de Z2. Het record wat ik met mijn Z2 heb gehaald is meer dan 7 dagen standby, waarbij er meer dan 5 uur screen on time was (vakantie met heel weinig gebruik). Gemiddeld haal ik 3 tot 4 dagen per lading met daarbij zo'n 4 tot 6 uur screen-on time (licht/medium gebruik). De Z3c moet die 3 dagen ook prima kunnen halen met medium tot bovengemiddeld gebruik.

Mijn ervaring met Sony smarthphones is: zet de Stamina modus gewoon altijd aan net als andere accu besparende features (Extended standby, Queue background data enz.) en regel de screen brightness zelf. Vaak kan je met een aanzienlijk lagere brightness toch alles nog prima zien, vooral binnenshuis. Ook de Extended Standby feature kan heel veel helpen. Het verbreekt de dataverbinding voor alle apps als het scherm uit staat, behalve van diegene die je whitelist. Ik heb hier alleen Whatsapp in staan, eventueel kan je hier ook nog zaken als Email inzetten. Maar waarom zouden andere dingen als weer widgets, Twitter widgets, tv/serie apps, reddit apps/widgets steeds moeten updaten als mijn scherm toch uit staat (en ik er dus niet naar kijk)? Zodra je het scherm weer aan zet updaten deze wel waar nodig.

Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

• AtlAntA
Moi_in_actie schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:51:
[...]

Om eerlijk te zijn, als je de Z3c binnen 1 dag leeg krijgt en dit "gemiddeld" gebruik noemt, moet je echt wat minder met je smartphone spelen en/of gaan afkicken. Als je de Z3c elke dag moet opladen, dan zit je toch echt wel uren en uren spelletjes te spelen, filmpjes te kijken enzovoorts met waarschijnlijk de brightness veel te hoog.
De Z3c houdt het volgens PhoneArena veel langer uit dan de normale Z3, die het eveneens iets beter doet dan de Z2. Het record wat ik met mijn Z2 heb gehaald is meer dan 7 dagen standby, waarbij er meer dan 5 uur screen on time was (vakantie met heel weinig gebruik). Gemiddeld haal ik 3 tot 4 dagen per lading met daarbij zo'n 4 tot 6 uur screen-on time (licht/medium gebruik). De Z3c moet die 3 dagen ook prima kunnen halen met medium tot bovengemiddeld gebruik.

Mijn ervaring met Sony smarthphones is: zet de Stamina modus gewoon altijd aan net als andere accu besparende features (Extended standby, Queue background data enz.) en regel de screen brightness zelf. Vaak kan je met een aanzienlijk lagere brightness toch alles nog prima zien, vooral binnenshuis. Ook de Extended Standby feature kan heel veel helpen. Het verbreekt de dataverbinding voor alle apps als het scherm uit staat, behalve van diegene die je whitelist. Ik heb hier alleen Whatsapp in staan, eventueel kan je hier ook nog zaken als Email inzetten. Maar waarom zouden andere dingen als weer widgets, Twitter widgets, tv/serie apps, reddit apps/widgets steeds moeten updaten als mijn scherm toch uit staat (en ik er dus niet naar kijk)? Zodra je het scherm weer aan zet updaten deze wel waar nodig.
Bedankt voor de handige tips!

Wat verwachtten jullie allen van de verbeterde waterdichtheid? De z1c had hierin niet zon hele goeie reputatie volgens mij.

Ik ga zondag te zwemmen en ik wil graag met een gerust hart dat ding gebruiken in die vochtige omgeving en misschien zelfs even een foto of filmpje maken onder water.

• André
  • Laatst online: 25-05 09:52

André

Analytics dude

teiltjemetromme schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:45:
Ik kom van een Note I omdat die zo'n lekker groot scherm had. Maar voor zaken waar ik wat langer naar wil kijken (video's) heb ik tegenwoordig een tablet. De noodzaak van een groot scherm vervalt daarmee voor mij, en dan wil ik het liefst een klein toestel met high end specs. Daar is er onder de 5 inch volgens mij maar 1 van en dat is de Z3c.

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik ben bekeerd! Na ruim 6 jaar onafgebroken iPhone's te hebben gehad maak ik nu de stap naar Android.. ik lees/hoor veel goeie dingen en ik hoop dat het me niet gaat tegenvallen..

Ik heb 'm gepre-orderd via Hi en krijg 'm begin oktober binnen (volgens de website van Hi).

Eerste grootste verademing t.o.v. Apple:
36,50 voor 2GB data, 200 min, onbeperkt sms, een top-toestel en een BT-koptelefoon.. KOEKOEK!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:28
AtlAntA schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:03:
[...]

Bedankt voor de handige tips!

Wat verwachtten jullie allen van de verbeterde waterdichtheid? De z1c had hierin niet zon hele goeie reputatie volgens mij.

Ik ga zondag te zwemmen en ik wil graag met een gerust hart dat ding gebruiken in die vochtige omgeving en misschien zelfs even een foto of filmpje maken onder water.
ik heb zoveel onderwaterfoto's en filmpjes gemaakt met de z1c. ging allemaal heel prima :)

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:53

Christiano007

Ich bin der champion

Hebben jullie al goede cases gezien voor het toestel? Zoek zelf iets wat het toestel amper dikker maakt, liefst een klein randje voor als het toestel op het scherm ligt.

Ook wil ik nog een magnetic usb kabeltje kopen, maar zie nog weinig Z3 compact versies, wel die van de Z1 natuurlijk

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Mistacal
Christiano007 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:15:
Hebben jullie al goede cases gezien voor het toestel? Zoek zelf iets wat het toestel amper dikker maakt, liefst een klein randje voor als het toestel op het scherm ligt.

Ook wil ik nog een magnetic usb kabeltje kopen, maar zie nog weinig Z3 compact versies, wel die van de Z1 natuurlijk
ormagon schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:19:
[...]

Zelfde als die van de Z1 en nieuwer, de originele Z heeft een andere aansluiting.
Staan al wel een paar cases op ebay maar nog niets iets gezien met jou voorkeuren

[Voor 6% gewijzigd door Mistacal op 24-09-2014 11:26]

__/`\__/`\__

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:15
Ben nog aan het twijfelen over de kleur, wit of zwart. Altijd een zwarte telefoon gehad maar neig nu toch naar de witte voor de verandering. Ook denk ik dat vingerafdrukken veel minder snel zichtbaar zijn op de glazen achterkant bij de witte versie. Zijn er mensen die ervaringen hebben met de Z1 compact wbt het verschil tussen wit en zwart?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 22:09
Op witte Xperia toestellen zie je vingervlekken inderdaad een heel stuk minder. Ik heb ook iedere keer een witte versie genomen omdat ik het enerzijds wel stijlvol vind en deze veel minder gevoelig is voor vingervlekken. Dit zal bij de Z3c niet anders zijn.

Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

• SToRM666
Ik heb ook bijna altijd zwarte toestellen gehad, maar de witte Z3C is wel erg strak moet ik zeggen.

Deze vakantie hebben we veel onderwater foto's gebruikt met een Z1c, dit ging gelukkig zonder problemen.

Ik denk trouwens dat de z1(c) kabel gewoon te gebruiken is. Via eBay zijn deze voor 4 euro te bestellen.

• Mistacal
Hier een mooi filmpje van de Rhino Shield in vergelijking met tempered glass van bijvoorbeeld Ultimate Shield. Ultimate shield zegt een H9 hardheid te hebben op hun screenprotectors, leuk maar is alleen voor krasvastheid en niet voor impact bescherming.

YouTube: Comparisons

9H op Mohs schaal is trouwens ook niet echt geloofwaardig gezien dit al puur saffier betreft. Ik zou dan ook niet zo snel een screenprotector van getempert glas nemen.

[Voor 19% gewijzigd door Mistacal op 24-09-2014 12:40]

__/`\__/`\__

• LoeWn
Haha leuk filmpje. Ik wilde trouwens net wat over de Rhino Shield plaatsen.
De productie wordt gestart bij minimaal 50 pre-orders. Ze zitten nu al aan de 43. Dus hij gaat er wel snel komen. Het mooie is dat als je de achterkant ook wilt, dit maar 5 dollar meer kost.

edit:
Ik heb trouwens een mooie flipcover gevonden
http://www.clove.co.uk/so...pact-scr26-style-up-cover

[Voor 18% gewijzigd door LoeWn op 24-09-2014 12:48]

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:53

Christiano007

Ich bin der champion

LoeWn schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:46:
Haha leuk filmpje. Ik wilde trouwens net wat over de Rhino Shield plaatsen.
De productie wordt gestart bij minimaal 50 pre-orders. Ze zitten nu al aan de 43. Dus hij gaat er wel snel komen. Het mooie is dat als je de achterkant ook wilt, dit maar 5 dollar meer kost.

edit:
Ik heb trouwens een mooie flipcover gevonden
http://www.clove.co.uk/so...pact-scr26-style-up-cover
Filmpje ziet er goed uit. Wat is de levertijd als je ze daar besteld? En zijn ze op ebay goedkoper of maakt dat niets uit?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Mistacal
Duurt nog wel even voordat ze op ebay komen en betwijfel of ze daar goedkoper zijn. Ik vind 30 euro voor een rhino shield nog niet echt heel duur. Ik heb altijd die goedkope protectors gebruikt maar die worden best snel faal. Ik ga deze dan ook gewoon proberen samen met een bumper, die heb ik alleen nog niet gezien

Levertijd, geen idee. Ik weet niet of ze nog geproduceerd moeten worden maar een week of 4 zal je wel aan moeten denken. Tot die tijd maar eentje van een paar euro

edit: dure flip cover zeg bijna 40 euro

[Voor 4% gewijzigd door Mistacal op 24-09-2014 13:01]

__/`\__/`\__

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:28
ja dat is een mooie cover, maar de enige release datum daarvan zie ik op amazon en dat is 28 november :| dus laten we hopen dat deze eerder komt :)

• LoeWn
Mistacal schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:00:
...
edit: dure flip cover zeg bijna 40 euro
Ik vond het nog meevallen.. Totdat ik zag dat het pond was, ik dacht dollar. Dat scheelt wel wat 8)7

• kepler
Hij is binnen *O*

Wel wat duidelijkheid over wat in het doosje zit:

- Oplader
- USB-kabel
- USB verloop stukje (OTG kabel)
- Headset (MH750)
- En de telefoon zelf :P

[Voor 5% gewijzigd door kepler op 24-09-2014 13:54]

• tweegroenethee

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-05 13:51
kepler schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:52:
Hij is binnen *O*

Wel wat duidelijkheid over wat in het doosje zit:

- Oplader
- USB-kabel
- USB verloop stukje (OTG kabel)
- Headset (MH750)
- En de telefoon zelf :P
HF, voor mij nog even geduld :X

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Pagina: 1 2 3 ... 60 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee