• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Dlocks schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:53:
Als ik de Z3C camera vergelijk met iPhone 5S en de Galaxy S5 mini vind ik persoonlijk de prestaties van de Z3C camera duidelijk de minste van de 3:

http://www.gsmarena.com/p...Phone2=5685&idPhone3=6252
Beetje een aparte vergelijking, aangezien bij de Z3C verder ingezoomd wordt.

[ Voor 70% gewijzigd door SToRM666 op 13-09-2014 13:22 ]

PSN id: NL_SToRM

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:01
SToRM666 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 13:20:
[...]

Beetje een aparte vergelijking, aangezien bij de Z3C verder ingezoomd wordt.
Dat lijkt volgens mij alleen maar zo door het verschil in megapixels. Hieronder vergelijking met de Nokia Lumia 120 met 38MP. Daarbij zie je dat die nog verder 'ingezoomd' lijkt te zijn:

http://www.gsmarena.com/p...Phone2=5685&idPhone3=5506

As je de optie "no scaling" op "scaled 8MP" zet dan komen ze wat betreft formaat (hoogte x breedte) meer overeen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als er niet voor het einde van het jaar een L1020 opvolger wordt aangekondigt, dan overweeg ik sterk om dit toestel als vervanger te halen.

En dan niet wit maar zwart, aangezien ik gemerkt heb dat bij fotograferen een witte case soms hinderlijk tevoorschijn komt als reflectie (een van de redenen waarom ik op m'n witte1020 toch een zwarte batterygrip heb gedaan).
wel handig die Nokia grip, past tenminste ook een standaard statief onder en de Z3c moet het dan doen met zo'n Joby minitripod dinges

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-06 12:21
Een goede vergelijking van de foto's kun je hier vinden. De gegevens van die site zou ik eerder vertrouwen dan GsmArena. Onderaan vind je een vergelijking tussen de S5, 5s en Z3.

• AlexKnight1978
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-04 17:09
Ik heb nu een drie jaar oude merkloze Chinese S820 met een MTK6573, deze heeft me drie jaar goed gediend, maar met de beperkte opslag en langzame processor, begin ik me er steeds meer aan te ergeren.

Toen ik de Z3 Compact zag was ik eigenlijk al verkocht, het ding ziet er mooi uit, en laat gegarandeerd mijn huidige smartphone verbleken.

De GSMarena review ziet er goed uit, maar ik wacht toch nog even totdat kopers hem hebben gereviewed.
Wordt waarschijnlijk een kerst kadootje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Andreas92 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:29:
Een goede vergelijking van de foto's kun je hier vinden. De gegevens van die site zou ik eerder vertrouwen dan GsmArena. Onderaan vind je een vergelijking tussen de S5, 5s en Z3.
Die link kwam paar post terug ook voorbij, maar ik zie daar geen foto's gemaakt met de verschillende toestellen die je met elkaar kunt vergelijken. Wel meetwaarden die je met elkaar kunt vergelijken, en daar kan ik dus nou niet zo veel mee. :-)

Wat je daar overigens leest is:
Whilst flash, as well as exposure and contrast, results are almost identical between these 3 Smart Phones, the Xperia Z3 just nudges out the others out for autofocus, texture and noise, and although marginally worse for artefacts & colour, that’s enough to give it the edge in terms of the DxOMark Mobile Photo Score.
Volgens de cijfertjes behorende bij meetwaarden een marginaal verschil, maar op gsmarena is dat juist wat voor het oog duidelijk te zien is in de foto vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Dlocks schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:17:
[...]

Volgens de cijfertjes behorende bij meetwaarden een marginaal verschil, maar op gsmarena is dat juist wat voor het oog duidelijk te zien is in de foto vergelijking.
De camera is wel duidelijk beter qua detail dan die van de Z1c: moet je maar eens de zoeker op de huizenrij aan de haven zetten (rechtsboven aan de rand). Aangezien je zelfs bij 8Mpixel nog verschil kunt zien, moet je je wel afvragen wat die 20Mpixel voor nut heeft. In vergelijking met de iPhone een beetje meer detail, maar wel wat meer artefacts van de sensor en van sharpening. Maar goed, toch best een aardige camera lijkt me.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kwam er vandaag achter dat die gave camera feature van Sony, ook in mijn Chinese test smartphone zit.
Met de UMi C1, kun je ook tijdens het filmen pauzeren en daarna verder filmen.
Het grote voordeel daarvan is dat je tussen 2 interessante stukken niet tussendoor hoeft op te slaan/te wachten.

Het filmpje staat op mijn FB pagina: https://facebook.com/kiswum

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Is het nu micro SIM of nano SIM? In de product sheet staat nano SIM. Hier zie ik vaker micro SIM langskomen. Maakt wel een verschil (wegens bestelling nieuwe SIM kaart).

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nano

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

OK.

[ Voor 25% gewijzigd door Cyberamp op 14-09-2014 16:26 . Reden: oops ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het wordt steeds kleiner bij Sony. De S had de Mini, de Z1c de Micro en nu de Nano van Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:59
De verwachte leverdatum bij coolbleu is nog steeds 1 oktober. Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat men nu al wat meer zekerheid zou hebben over een lever datum.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AapBart
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Toestel in kleur oranje staat al aantal dagen in bestelling. De Z3 Compact gekozen omdat ik dit de juiste grootte van een toestel vind en ik minimaal 2GB geheugen wil, terwijl de Samsung Mini toestellen allemaal 1.5 GB hebben. Heb pas geleden weer ruzie gehad vanwege vol geheugen om mijn huidige Samsung Galaxy S2 en ik moet dat geheugen probleem ook altijd oplossen bij familie en vrienden.

Wil dus niet minder dan 2GB, en de overige specs van dit toestel zijn mooi meegenomen. Hoop wel dat de onscreen buttons in dezelfde volgorde zitten als op mijn S2 (Properties, Home, Back), anders wordt het even wennen. Iemand al een idee van de volgorde van buttons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij haalt werkgeheugen en opslaggeheugen door elkaar denk ik...

En volgorde van de buttons... uhm die staan op elk willekeurig plaatje en zijn (gelukkig) anders dan Samsung.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
,
CLB schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:36:
Jij haalt werkgeheugen en opslaggeheugen door elkaar denk ik...

En volgorde van de buttons... uhm die staan op elk willekeurig plaatje en zijn (gelukkig) anders dan Samsung.
Wat jij gelukkig noemt. Ik gebruik mijn s2 al sinds release dus het zal echt ff wennen worden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rooten en aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 12:34
AtlAntA schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:23:
Wat jij gelukkig noemt. Ik gebruik mijn s2 al sinds release dus het zal echt ff wennen worden! ;)
Elke keer dat ik een samsung in mijn handen heb ben ik lost door die middelste knop. Kan ook elke keer niet begrijpen waarom trouwens, zal zeker aan mij liggen maar ben blij dat er ook andere indelingen zijn.

De knoppen zitten, als ik de reviews bekijk, onderaan op het beeldscherm van links naar rechts terug, home en processen/openstaande apps. Komt toevallig overeen mijn mijn huidige HTC.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09
atacama schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:30:
[...]

Elke keer dat ik een samsung in mijn handen heb ben ik lost door die middelste knop. Kan ook elke keer niet begrijpen waarom trouwens, zal zeker aan mij liggen maar ben blij dat er ook andere indelingen zijn.

De knoppen zitten, als ik de reviews bekijk, onderaan op het beeldscherm van links naar rechts terug, home en processen/openstaande apps. Komt toevallig overeen mijn mijn huidige HTC.
Dat is de standaard indeling van Android

Verder ben ik aan het kijken naar wat accessoires:

Oplaadkabel
Oplaaddock

In principe zijn deze voor de Z1, maar lees ook dat het prima werkt op de Z2 compact. Lijkt mij dat het dan ook zal werken op de Z3 compact? Ik zie iig geen reden waarom niet?
Wel handig/leuk om dit al in huis te hebben voordat de telefoon binnen komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Wel een goed idee aangezien ik erg korte duimpjes heb en rechtshandig ben dus heb ik de back toets liever rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:23

NSG

Je weet niks!

Vandaag eens met de z1 compact gespeeld (om een beeld van de z3c te krijgen) in de media-markt, ik haakte al af bij het in mijn ogen zeer slecht scherm. Even verderop kwam ik de Galaxy Alpha tegen met 4,7" 1280x720 scherm, hier was ik dan weer enorm verrast over de kwaliteit van het scherm en had helemaal geen last van het aantal PPI dat lager ligt als van mijn iPhone 5. Maarrr, de Galaxy Alpha heeft daarentegen een veel kleinere accu, is €100 duurder en het is een Samsung :|

Zojuist even op Youtube naar een vs review gezocht en kwam deze tegen, haalt mij toch weer bijna over om de z3c te pre-orderen.

Even verder gekeken en zag dat dezelfde Youtuber, vergelijkingsfilmpjes heeft genomen in 4K met beide toestellen. Laat toch wel weer zien dat zowel de video- als audiokwaliteit van de z3c om te janken is :/
Z3 Compact & Galaxy Alpha
Z3 Compact
Galaxy Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heb de video eens bekeken (heb zelf een compact 1) en de Samsung maakt inderdaad scherpere video op het eerste gezicht, maar het schokt bij allebij behoorlijk, maakt het niet fijn om naar te kijken.
Enes_81 schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:07:
Vandaag eens met de z1 compact gespeeld (om een beeld van de z3c te krijgen) in de media-markt, ik haakte al af bij het in mijn ogen zeer slecht scherm. Even verderop kwam ik de Galaxy Alpha tegen met 4,7" 1280x720 scherm, hier was ik dan weer enorm verrast over de kwaliteit van het scherm en had helemaal geen last van het aantal PPI dat lager ligt als van mijn iPhone 5. Maarrr, de Galaxy Alpha heeft daarentegen een veel kleinere accu, is €100 duurder en het is een Samsung :|

Zojuist even op Youtube naar een vs review gezocht en kwam deze tegen, haalt mij toch weer bijna over om de z3c te pre-orderen.

Even verder gekeken en zag dat dezelfde Youtuber, vergelijkingsfilmpjes heeft genomen in 4K met beide toestellen. Laat toch wel weer zien dat zowel de video- als audiokwaliteit van de z3c om te janken is :/
Z3 Compact & Galaxy Alpha
Z3 Compact
Galaxy Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-10-2024
Vind de Alpha inderdaad ook een stuk scherper, maar de kleuren niet om aan te zien. Spijtig eigenlijk hoe treurig de video camera kwaliteit eigenlijk is, had gehoopt op iets mooiere beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:14
Z3c heeft toch een beter scherm dan z1c mag ik hopen?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavuz007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-08-2020
Weet iemand of deze magnetische connector adapter al te verkrijgen is in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Amaze86 schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:22:
Z3c heeft toch een beter scherm dan z1c mag ik hopen?
Dit is wat GSMArena daar over te zeggen heeft:
The Sony Xperia Z3 Compact has an IPS LCD just like its predecessor. That's where the similarities end, however, as Sony has not only bumped up the screen diagonal to 4.6 inches, but also squeezed it into the same footprint as the Z1 Compact. What's more, they've improved on it by making the colors more vibrant and brighter, while greatly reducing the contrast degradation when looked at from the sides.

The secret behind these improvements lies in the Live Color LEDs that Sony has incorporated into the TRILUMINOS display technology found in previous Xperia mobiles. Live Color LED combines red and green phosphor with blue LEDs to produce brighter and more uniform light without oversaturating the image.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floyt
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-06 08:27
Yavuz007 schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:45:
Weet iemand of deze magnetische connector adapter al te verkrijgen is in Nederland?
Niet dezelfde, wel hetzelfde principe

http://www.mytrendyphone.nl/shop/sony-xperia-z1-136431p.html
of
http://www.mytrendyphone....-oplaadkabel-122962p.html

[ Voor 9% gewijzigd door Floyt op 15-09-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:26
Enes_81 schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:07:

Pfff...ik verkies het geluid en kleuren van de Alpha ook zeker ten opzichte van de Z3c.
Het is nog geen uitgemaakte zaak, maar zal wss wel tussen deze 2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AapBart
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ja, rooten ga ik sowieso doen, ben allergisch voor bloatware en gebruik aantal tools die graag root access willen (Titanium Backup oa.)

Ik zie dat er gewoon zelfs apps zijn die kunnen helpen met de button order, ook al is daar root access voor nodig.

https://play.google.com/s...xperianavbarbuttons&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
AapBart schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:24:
[...]

Ja, rooten ga ik sowieso doen, ben allergisch voor bloatware en gebruik aantal tools die graag root access willen (Titanium Backup oa.)

Ik zie dat er gewoon zelfs apps zijn die kunnen helpen met de button order, ook al is daar root access voor nodig.

https://play.google.com/s...xperianavbarbuttons&hl=en
Bookmarked en bedankt. Over root gesproken, is dat zo gedaan? Kan meherinneren dat Sony dat altijd nogal moeilijk maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dat is simpel (net als altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
CLB schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:43:
Nee dat is simpel (net als altijd)
Ik heb het in den beginne gedaan met mijn sgs2 en dat viel toen wat tegen vanwege verschillende kernels die toen beschikbaar waren. Recentelijk heb ik cyanogen geïnstalleerd via die app van hun. Echt doodsimpel. Op welke manier zal dit bij de Sony gaan denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via één applicatie genaamd Flashtool, klik, klaar :) (of Towelroot als die de Z3C ook gaat ondersteunen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
CLB schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:53:
Via één applicatie genaamd Flashtool, klik, klaar :) (of Towelroot als die de Z3C ook gaat ondersteunen)
Geen gekloot met odin en cwm dus. Ik wacht af tot die towelroot methode beschikbaar word.

http://www.theandroidsoul...ony-xperia-z1-z1-compact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
kepler schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:11:
[...]

Verder ben ik aan het kijken naar wat accessoires:

Oplaadkabel
Oplaaddock

In principe zijn deze voor de Z1, maar lees ook dat het prima werkt op de Z2 compact. Lijkt mij dat het dan ook zal werken op de Z3 compact? Ik zie iig geen reden waarom niet?
Wel handig/leuk om dit al in huis te hebben voordat de telefoon binnen komt :D
Nog iemand die toevallig weet of deze ook zullen werken met de Z3 compact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm unlocken makkelijk?

Xperia Arc C (gisteren gedaan), Xperia S (eind vorig jaar gedaan). Het is alles behalve makkelijk.
Een Xiaomi rooten of een Asus tablet rooten gaat vele malen makkelijker.

Huidige wijze: Via XDA topic doorspitten voor de juiste handleiding + links die werken.
1. Via Sony kun je een unlockcode aanvragen (imei opgeven zonder het laatste cijfertje, mail openen voor de code, code invoeren op een andere pagina)
2. Flashtools drivers downloaden voor je telefoon
3. Flashtool vinden + installeren
4. Emma downloaden en installeren
5. Kernel inladen voor je telefoon
6. In je Bootloader komen (in de recovery mode waar ik in zat moet ik herhadelijk op vol - drukken, dit werd toevallig ergens in een reactie gezegd.). Normaal is dat opstarten met power + een volume knop ingedrukt houden. In dit geval niet.
7. Rom vinden die werkt en ervoor zorgt dat je Android daarna start.
8. eventueel de juiste Gapps pakket downloaden zodat je deze daarna er overheen kunt flashen.

Nee een Sony flashen is niet altijd even gemakkelijk. Wellicht wel voor de Z serie, maar daarin worden oude telefoons vermoedelijk niet ondersteund.

Mocht iemand een eenduidige handleiding hebben, waarin echt alle stappen worden beschreven incl. werkende links, dan zie ik die graag voorbij komen. Op XDA is deze namelijk niet te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 16-09-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:20
Ik had simpelweg die Towelroot tool voor op de PC gebruikt. Gewone towelroot app leek niet te werken. Toen moest je volgens mij developer modus aanhebben met usb debugging. Volgens mij geen adb maar dat weet ik niet helemaal zeker. Toen hoefde ik alleen m'n telefoon in te pluggen, wachten tot de tool hem herkende en wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Towelroot heb ik 2 keer getest, maar wellicht waren de 2 devices (op dat moment) niet geschikt (Xiaomi Mibox Pro en UMi C1).
Ik zie in het Z1c topic dat hij daar wel op werkt. Wellicht had ik dit ook op de Arc c moeten testen :D

Ik zal het in ieder geval wel gaan testen op de Z3c als ik hem binnen heb. Hopelijk kan ik er dan o.a. een permissie app op installeren zodat niet alle apps toegang voor alles hebben waar ze toegang voor willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik lees zojuist dat de Z3C bij Belsimpel al te bezichtigen is in hun winkel. Is iemand het toestel ergens anders nog tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy Angelo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06 21:48
kepler schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:17:
[...]

Nog iemand die toevallig weet of deze ook zullen werken met de Z3 compact?
Deze officiële Sony-dock werkt in ieder geval.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:20
De aansluiting is volgens mij steeds precies hetzelfde. Het verschil zit hem denk ik vooral in de breedte van de sleuf aangezien de Z3 dunner is. Misschien kun je een stukje tape of karton gebruiken om het verschil te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Z3 serie is bol, de Z1 serie is vlak. Ondanks dat denk ik ook dat je het wel kunt opvullen.
Dit zou het aantrekkelijker maken om de Z1 dock aan te schaffen voor €15,- i.p.v. €35,-

• kepler
Dat de officiele dock iig werkt snap ik ook wel, maar die is 3x zo duur :P

Ik denk dat ik hem maar bestel en gewoon opvul met dubbelzijdige tape oid desnoods en als het echt niet past dan koop ik tzt wel een andere

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
Oh leuke kleuren, ik wil ook weer eens een gekleurde telefoon, alleen die andere Z1C was toen wel erg slecht verkrijgbaar. Heb naar deze gevraagd in de winkel maar kreeg er geen zinnig antwoord over. Met daarnaast erg slechte xperia z ervaring. Nou ja even twijfelen dus :P

• kepler
Intussen al een goedkope oplaaddock gevonden specifiek voor de Z3 compact:

Link naar Ebay

• BasicQ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 19:10
Heeft iemand ervaring met RhinoShield? Is het de meerprijs t.o.v. een "normale" screenprotector waard?

http://www.evolutivelabs....or-sony-xperia-z3-compact

• Amaze86
Amaze86 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:53:
Heeft deze weer zo'n screen protector net als sony's vorige toestelen,dacht dat ze vanaf z2 het niet meer hadden.
Iemand....

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 11:01
CLB schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:53:
Let op... Flashtool gebruikt towelroot maar de exploit die towelroot gebruikt is gepatched in alle Sony kernels vanaf augustus 2014.
Bij huidige xperia toestellen flash je eerst een oudere kernel om te rooten en dan flash je em weer terug.. maar ik weet niet hoe dit bij de Z3c gaat lukken gezien er geen oude kernels zijn.

• NSG

NSG

Je weet niks!

BasicQ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:16:
Heeft iemand ervaring met RhinoShield? Is het de meerprijs t.o.v. een "normale" screenprotector waard?

Niet met een Rhinoshield, maar wel met cheap-ass (~$4 tempered glass protectors van eBay. Kan je zeggen dat het veel fijner is dan een plastic protector. Je telefoon wordt er wat dikker door, maar het scherm voelt aan alsof er geen protector op zit.

• BasicQ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 19:10

Voor geïnteresseerden, ik heb deze coupon code voor de pre-order gevonden: SonyZ3CPO10%

• AtlAntA
DoubleYouPee1 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:42:
[...]

Let op... Flashtool gebruikt towelroot maar de exploit die towelroot gebruikt is gepatched in alle Sony kernels vanaf augustus 2014.
Bij huidige xperia toestellen flash je eerst een oudere kernel om te rooten en dan flash je em weer terug.. maar ik weet niet hoe dit bij de Z3c gaat lukken gezien er geen oude kernels zijn.
Maar men is er wel mee bezig of laat men het voor wat het is?

• DoubleYouPee
AtlAntA schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:57:
[...]

Maar men is er wel mee bezig of laat men het voor wat het is?
Tot nu toe is elke xperia telefoon wel te rooten.. dus zou me er niet druk om maken.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-06 01:24
Bestelling bij m'n werk geplaatst voor een Z3C \o/

Zal wel weer een verademing worden na 1,5 jaar Nokia Lumia 920

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:25
Oeps, ik zat in 2 topics en in de verkeerde gepost.

FF ontopic: Hier gaat gewoon weer een fijne ROM op zoals op mijn Z1 die nog steeds perfect loopt. Ook al wordt het rooten wat moeilijker het is altijd te doen met de goede uitleg op XDA

Hier alvast de link naar de forum sectie van XDA

http://forum.xda-developers.com/z3-compact

[ Voor 94% gewijzigd door Mistacal op 17-09-2014 20:45 ]

__/`\__/`\__

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021

Ik heb een rhino shield op mn z1c... scherm is gebroken op het stukje bovenin waar net geen sticker zit. 20% van mn scherm werkt nu niet meer... verder is het wel een goede cover. Ik raad je wel aan een bumper te kopen.

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
BasicQ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:23:
[...]

Voor geïnteresseerden, ik heb deze coupon code voor de pre-order gevonden: SonyZ3CPO10%
Voor welke store is deze code?

• Amaze86
Zal wel voor die screenprotector zijn...

[ Voor 80% gewijzigd door Amaze86 op 18-09-2014 09:56 ]

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Amaze86 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:54:
Zal wel voor die screenprotector zijn...
Spijtig, als Belg overweeg ik een UK aanschaf. Uiteindelijk toch een flinke 40€ goedkoper.
Maar dit komt waarschijnlijk met zo'n UK charger en is waarschijnlijk klooien met garantie... .

[ Voor 3% gewijzigd door Deetje op 18-09-2014 09:58 ]

• NSG

NSG

Je weet niks!

Deetje schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:57:
[...]

Spijtig, als Belg overweeg ik een UK aanschaf. Uiteindelijk toch een flinke 40€ goedkoper.
Maar dit komt waarschijnlijk met zo'n UK charger en is waarschijnlijk klooien met garantie... .
Heb liever een headset van €150 die je voor €100 vast wel kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungelman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-04 18:28
Amaze86 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:53:
Heeft deze weer zo'n screen protector net als sony's vorige toestelen,dacht dat ze vanaf z2 het niet meer hadden.
Wat je zegt is waar, vanaf de z2 zijn deze screenprotectors er niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jungelman, dat dacht cordonbleu eigenlijk ook al.
Daaronder had ik mijn antwoord geplaatst.

Als de Z2 het niet heeft, waarom heeft de Z1c het dan wel, terwijl deze tegelijkertijd is uitgekomen?

Volgende week weten we of het klopt wat jullie beweren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Kiswum schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:22:
Volgende week weten we of het klopt wat jullie beweren ;)
Want? Wat is er volgende week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Daan87423 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:51:
[...]

UK Shops verzenden volgende week maandag de toestellen al.
Stiekem hoop ik dat BelSimpel hetzelfde gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
TTC schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:54:
[...]

UK Shops verzenden volgende week maandag de toestellen al.
Stiekem hoop ik dat BelSimpel hetzelfde gaat doen.
Heb net even met Belsimpel gebeld, hij wordt vanaf volgende week geleverd. De levertijd op de website klopt dus.

[ Voor 37% gewijzigd door tweegroenethee op 19-09-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 609832

Weet alleen niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Alle shops en telecomproviders die ik heb bekeken geven er een 'gratis' koptelefoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daan87423 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:51:
[...]

De release van onder andere de Z3compact is volgende week. (leverbaar vanaf 26 september.)
Na de release weten we of hij met een screenprotector wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-06 19:19
oranje toestel besteld! eindelijk weer terug naar een kleinere telefoon.. begon erg last van verkrampte handen te krijgen bij mijn nexus 5 (en ik heb redelijk grote handen maar toch net niet met een hand relaxed te bedienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Ik ga denk voor de witte,tot hoelang is die preorder actie geldig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Laatst online: 13:26
Ik koop er één op van iemand die hem verkoopt via Marktplaats.
Wel eerst alle kleurtjes zien in real life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 22:42
De review van phonearena. Eindcijfer: 9. Vooral het niet kleurechte display (te blauw) wordt als minpunt gezien, verder grotendeels (erg) positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
mikkip schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:11:
De review van phonearena. Eindcijfer: 9. Vooral het niet kleurechte display (te blauw) wordt als minpunt gezien, verder grotendeels (erg) positief.
Dat kan je toch aanpassen met de whitebalance optie?

• aalekss
  • Laatst online: 11-06 21:14
Dit kanaal heeft een aantal video's over de Xperia Z3:
YouTube: Btekt

En hier een review:
YouTube: Sony Xperia Z3 Compact Review

Ziet er goed uit! :D

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
El_V schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:37:
oranje toestel besteld! eindelijk weer terug naar een kleinere telefoon.. begon erg last van verkrampte handen te krijgen bij mijn nexus 5 (en ik heb redelijk grote handen maar toch net niet met een hand relaxed te bedienen).
En het marginale verschil tussen deze 2 gaat voor jou een enorm verschil maken?

• El_V
  • Laatst online: 10-06 19:19
marginaal verschil?

http://mobiledevicesize.com/compare/#467,388;1
http://www.phonearena.com...-Nexus-5/phones/8744,8148

Ik vind het nogal wat.Het maakt hopelijk net het verschil. Bovendien heb je verder nog niet zo veel te kiezen in dit segment..

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Minder dan 10% lengteverschil en nog veel minder breedteverschil vind ik marginaal iig.

• AtlAntA
Krijgen we bij deze telefoon nou ook nog gewone oordopjes bijgeleverd? In de review op de vorige pagina wordt gesproken over de Sony MDR-NC31EM.

Die krijg je er echt niet standaard bij: Androidworld

• AtlAntA
CLB schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:57:
Die krijg je er echt niet standaard bij: Androidworld
Hier in de pricewatch staat ie voor ongeveer 40 euro. Als ik de meegeleverde headset voor 100 euro verkoop dan is het nog geen slechte deal. Ik gebruik altijd de dopjes bij het bellen en dergelijke dus de noise canceling technologie spreekt me zeer aan.

• ormagon
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

AtlAntA schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:07:
[...]

Hier in de pricewatch staat ie voor ongeveer 40 euro. Als ik de meegeleverde headset voor 100 euro verkoop dan is het nog geen slechte deal. Ik gebruik altijd de dopjes bij het bellen en dergelijke dus de noise canceling technologie spreekt me zeer aan.
100 ga je er niet voor krijgen (even voor iedereen), er komen er namelijk honderden tegelijk op Marktplaats en Ebay waardoor de prijs enorm zakt.

• AtlAntA
ormagon schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:17:
[...]

100 ga je er niet voor krijgen (even voor iedereen), er komen er namelijk honderden tegelijk op Marktplaats en Ebay waardoor de prijs enorm zakt.
Daar heb je zeker een valide punt. In die link die CLB aandraagt staat echter dat (mits ik het goed begrepen heb) dat je beide krijgt als je besteld via PDAShop.nl (coolbleu dus) en daar heb ik mijn toestel ook besteld. Ik heb reeds een mailtje naar hen gestuurd om hier wat meer duidelijkheid over te krijgen. Natuurlijk zal ik het resultaat hier posten. Als dit wel het geval is dan krijg je bij een pre order bij hen dus zomaar 200euro aan headsets meegeleverd.

Het zal allemaal wel niet maar het zou wel een erg goeie deal zijn.

Uhm nee...

Die MDR-NC31EM kun je voor € 1 bijkopen als je rechtstreeks via Sony een los toestel besteld.

• AtlAntA
CLB schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:33:
Uhm nee...

Die MDR-NC31EM kun je voor € 1 bijkopen als je rechtstreeks via Sony een los toestel besteld.
ja maar...
Als je de Z3 via de website van Sony zelf besteld kun je voor € 1 extra de MDR-NC31EM-headset bijkopen. Deze in-ear-set heeft een adviesprijs van € 59 en wordt geleverd met verschillende maten oorschelpjes. De headset bevat digitale ruisonderdrukking, krachtige basstonen en is volgens Sony geschikt voor allerlei soorten entertainment. Als je via een andere webshop besteld, zoals PDAShop ontvang je daar ook de Sony MDR-ZX750-hoofdtelefoon ter waarde van € 149 bij.
Als ik dat stukje zo lees dan lees ik dat ze OOK de zx750 leveren naast de nc31em. Maar het kan ook een gevalletje "de vader is de wens van de gedachte" bij mij zijn. ;) We zullen het zien.

Dan haal je twee dingen door elkaar :)

Dat 'ook' slaat op de alinea er boven, waar ik schreef dat je de ZX750 krijgt bij de Z3 (en niet de Compact) ;)
Tevens kun je bij PDAshop geen MDR-NC31EM bijkopen voor €1, dat is een expliciete Sony-website-actie!

Bij de Z3 Compact:
- Zit een standaard headset, typenummer onbekend, kan verschillen per land heb nog geen reviewmodel
- Via de Sony-website kun je de MDR-NC31EM bijbestellen voor slechts € 1, ZX750 ook nog, is mij onbekend.
- Via andere webshops zoals Coolblue kun je geen MDR-NC31EM bijkopen, maar krijg je wel de ZX750.

[ Voor 64% gewijzigd door CLB op 20-09-2014 13:46 ]

• AtlAntA
CLB schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:41:
Dan haal je twee dingen door elkaar :)

Dat 'ook' slaat op de alinea er boven, waar ik schreef dat je de ZX750 krijgt bij de Z3 (en niet de Compact) ;)
Tevens kun je bij PDAshop geen MDR-NC31EM bijkopen voor €1, dat is een expliciete Sony-website-actie!

Bij de Z3 Compact:
- Zit een standaard headset, typenummer onbekend, kan verschillen per land heb nog geen reviewmodel
- Via de Sony-website kun je de MDR-NC31EM bijbestellen voor slechts € 1, ZX750 ook nog, is mij onbekend.
- Via andere webshops zoals Coolblue kun je geen MDR-NC31EM bijkopen, maar krijg je wel de ZX750.
Ah ok dus als ik het goed begrijp dan dan zitten er dus ook gewoon dopjes in de doos van de telefoon en krijg ik daarnaast de zx750 ook meegeleverd. Dat is an sich niet verkeerd maar nu ben ik wel erg benieuwd of ik met de MDR-NC31EM echt zoveel betere belkwaliteit krijg ten opzichte van de meegeleverde in ears. Ik bel per week gemakkelijk 15 tot 20 uur dus voor mij is zoiets best belangrijk.

Ik zie mezelf ook niet echt 15 uur met de zx750 op mijn hoofd aan het bellen per week. Zou er trouwens ook een beetje knullig uitzien aangezien het merendeel van dat bellen in de (vracht) auto gebeurt. Bij nader inzien zou het de verkeersveiligheid ook niet ten goede komen. Met de oordopjes heb ik altijd 1 kant in en dat werkt prima.

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Toch nog even een paar zaken waar ik het antwoord nog niet op heb gevonden:

- Zit er een standaard screenprotector op zoals bij de Xperia Z, waarbij je de garantie verloor als je die verwijderde, jakkiebah Sony?
- Wat voor een glas wordt er gebruikt aangaande de voor en achterkant?
- Is de kwaliteit van het rubber van de klepjes verbeterd sinds de Xperia Z?
- Zijn er ergens testen/promoties te zien van de werking van de zogenaamd schok absorberende hoeken?

Waarom deze vragen? De Sony Xperia Z was een prachtige telefoon, maar de bouwkwaliteit op de lange termijn niet om over naar huis te schrijven. Rubbertjes braken, klepjes sloten slecht, spontaan barstende schermen, de interne construnctie matig waardoor de telefoon snel boog wat weer knappend glas als gevolg had.

Ik ben laaiend enthousiast over de Z3 compact, maar heb met de originele Xperia Z zoveel problemen gehad met de bouwkwaliteit dat ik toch sceptisch ben, ongekend. Ondertussen heb ik gewoon weer mijn HTC Desire HD uit 2010 in gebruik omdat de Xperia Z me teveel heeft gekost en alsnog niet meer bruikbaar is.

• Timoo23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-06 17:52
Helaas.. Als je de z3 compact bij coolblue wilt bestellen, wordt hij niet meer geleverd met de extra headset..

• NSG

NSG

Je weet niks!

Tja, voor een product dat naar alle waarschijnlijkheid over 5 dagen geleverd wordt kan je het ook niet echt meer een pre-order noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Timoo23 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 23:44:
Helaas.. Als je de z3 compact bij coolblue wilt bestellen, wordt hij niet meer geleverd met de extra headset..
Dan heb je pech want aan het einde van de middag stond hij er nog gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Je kan hem nog op een site bestellen met die headset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-06 17:52
maar de meeste websites hebben er bij staan van op=op, dus ik vrees dat het meer een marking-dingetje is om die 'aanbieding' erbij te laten staan, terwijl ze stiekem al op zijn. Of heeft iemand nog een website waarbij het wel zo goed als zeker is dat je er een headset bij meegeleverd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 09:44
ormagon schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:19:
Toch nog even een paar zaken waar ik het antwoord nog niet op heb gevonden:

- Zit er een standaard screenprotector op zoals bij de Xperia Z, waarbij je de garantie verloor als je die verwijderde, jakkiebah Sony?
- Wat voor een glas wordt er gebruikt aangaande de voor en achterkant?
- Is de kwaliteit van het rubber van de klepjes verbeterd sinds de Xperia Z?
- Zijn er ergens testen/promoties te zien van de werking van de zogenaamd schok absorberende hoeken?
- Er zit geen screenprotector meer op, puur glas met een oleophobische coating. Het is dragontrail glas, ongeveer even goed als Gorilla Glas maar ietsje kras gevoeliger, daarentegen is dit glas wel beter bestand tegen valschade.

- Rubberen kleppies zijn sterk verbeterd, heb een Z2 (en vroeger een normale Z, dat was inderdaad een ramp), maar de Z2 is gewoon heel degelijk gebouwd, net als de Z3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 15:12
Timoo23 schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:18:
maar de meeste websites hebben er bij staan van op=op, dus ik vrees dat het meer een marking-dingetje is om die 'aanbieding' erbij te laten staan, terwijl ze stiekem al op zijn. Of heeft iemand nog een website waarbij het wel zo goed als zeker is dat je er een headset bij meegeleverd krijgt?
Bij KPN, kan daar niet vinden op=op, dus dat zullen ze ook moeten leveren.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hoe zit het met de zwartwaarden van het scherm?
De Z3 compact lijkt me dé waardige opvolger van een S2, maar ik ben bang dat ik het AMOLED scherm en het perfecte zwart toch ga missen..

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Timoo23 schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:18:
Kijk is bij typhone.nl daar staat die er gewoon,ook als je hem besteld in je winkelmandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Interessante review van Gizmodo.de, voor degenen die het duits niet echt machtig zijn: Google Chrome vertaalt hem heel netjes naar het engels! http://www.gizmodo.de/201...lein-kann-gross-sein.html

+ Stevig gebouwd, waterdicht
+ Goed helder scherm, resolutie oke
+ Goede tot uitstekende batterijduur
+ LTE, FM, Wi-Fi ac
+ Prestaties op het niveau van een vlaggenschip
+ Bijgevoegde oordoppen van goede kwaliteit met noise-cancelling
+ Camera is goed, niet uitmuntend

- Geen vingerprint scanner
- Geen draadloos laden
- Batterij niet vervangbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:22
zijn er trouwens speciale autohouders verkrijgbaar waarbij je de telefoon kan laden via de magnetische connector? De meeste houders klemmen nl om de zijkant waardoor, denk ik, de connector niet meer te bereiken is.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ormagon schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:09:
Interessante review van Gizmodo.de, voor degenen die het duits niet echt machtig zijn: Google Chrome vertaalt hem heel netjes naar het engels! http://www.gizmodo.de/201...lein-kann-gross-sein.html

+ Stevig gebouwd, waterdicht
+ Goed helder scherm, resolutie oke
+ Goede tot uitstekende batterijduur
+ LTE, FM, Wi-Fi ac
+ Prestaties op het niveau van een vlaggenschip
+ Bijgevoegde oordoppen van goede kwaliteit met noise-cancelling
+ Camera is goed, niet uitmuntend

- Geen vingerprint scanner
- Geen draadloos laden
- Batterij niet vervangbaar
Tja eigenlijk zijn al die punten inkoppertjes en kun je eigenlijk al bedenken als je de techsheet bekijkt.
Er zit nauwelijks een mening in. Ik heb de review niet gelezen, maar als het van hetzelfde niveau is, dan wacht ik op een NL review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Hopjesvla79 schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:48:
zijn er trouwens speciale autohouders verkrijgbaar waarbij je de telefoon kan laden via de magnetische connector? De meeste houders klemmen nl om de zijkant waardoor, denk ik, de connector niet meer te bereiken is.
Ik ben ook naar zoiets op zoek, maar dan voor op de motor. Aangezien hij waterdicht is heb ik geen hoesje nodig :D Hij moet alleen wel goed vast zitten, wil hem niet verliezen halverwege... Misschien dat ik zelfs iets ga maken mbv 3D printen :)
Pagina: 1 2 ... 60 Laatste