Hmm unlocken makkelijk?
Xperia Arc C (gisteren gedaan), Xperia S (eind vorig jaar gedaan). Het is alles behalve makkelijk.
Een Xiaomi rooten of een Asus tablet rooten gaat vele malen makkelijker.
Huidige wijze: Via XDA topic doorspitten voor de juiste handleiding + links die werken.
1. Via Sony kun je een unlockcode aanvragen (imei opgeven zonder het laatste cijfertje, mail openen voor de code, code invoeren op een andere pagina)
2. Flashtools drivers downloaden voor je telefoon
3. Flashtool vinden + installeren
4. Emma downloaden en installeren
5. Kernel inladen voor je telefoon
6. In je Bootloader komen (in de recovery mode waar ik in zat moet ik herhadelijk op vol - drukken, dit werd toevallig ergens in een reactie gezegd.). Normaal is dat opstarten met power + een volume knop ingedrukt houden. In dit geval niet.
7. Rom vinden die werkt en ervoor zorgt dat je Android daarna start.
8. eventueel de juiste Gapps pakket downloaden zodat je deze daarna er overheen kunt flashen.
Nee een Sony flashen is niet altijd even gemakkelijk. Wellicht wel voor de Z serie, maar daarin worden oude telefoons vermoedelijk niet ondersteund.
Mocht iemand een eenduidige handleiding hebben, waarin echt alle stappen worden beschreven incl. werkende links, dan zie ik die graag voorbij komen. Op XDA is deze namelijk niet te vinden.
[
Voor 4% gewijzigd door
Kiswum op 16-09-2014 17:12
]