Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ja, RAM staat aan of uit, als het beschikbaar is kan je het net zo goed gebruiken. Ruim inladen, veelgebruikte apps vast in je RAM zetten zodat ze sneller laden als je ze opent. Vrijwel alle OSen werken tegenwoordig zo.mklkhanou schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:40:
Wat mij opvalt is dat er constant tussen 1 en 1,3 GB ram in gebruik is terwijl er helemaal geen applicaties open staan. Is dit normaal?
Ok duidelijk.. slurpt het echter niet meer sap uit mijn batterij?ormagon schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:20:
[...]
Ja, RAM staat aan of uit, als het beschikbaar is kan je het net zo goed gebruiken. Ruim inladen, veelgebruikte apps vast in je RAM zetten zodat ze sneller laden als je ze opent. Vrijwel alle OSen werken tegenwoordig zo.
En stel dat ik plots een app start die baat heeft bij zoveel mogelijk werkgeheugen, schakelt het os dan "slim" om?
Na introductie van de iPhone 6 was ik toch wel van mening dat deze wat tegenviel op o.a.: grootte, uiterlijk, prijs(!), innovatie.
Het lijkt mij dus wel (weer) een ideaal moment om eens te kijken of Android op een telefoon wel aan mijn eisen/wensen voldoet en de enige telefoon die aan specificaties aan voldoet is de Sony Xperia Z3 Compact.
Ik zit alleen met het volgende: Ik lees overal lovende verhalen als het gaat om review's, maar als ik wat verder zoek naar gebruikservaring van (dagelijkse)gebruikers dan valt het toch wel wat tegen.
Nu vraag ik mij af of er mensen in het zelfde schuitje zitten of zaten, zo ja, wat adviseren jullie mij?
Ter info:
Ik heb op dit moment een abbonement (lease) bij Hi. Vanaf september kan ik al overstappen. Het kost mij op dit moment €148,- om mijn iPhone 5 over te nemen, waar ik nog steeds erg tevreden mee ben.
De keuze is op dit moment dus (gesorteerd op prijs, van hoog naar laag)
- iPhone 6 - €800,-
- Sony Xperia Z3 Compact - €500,-
- iPhone 5 - €150,-
Ik zie dat een iPhone 5 op marktplaats nog voor zo'n 300 euro gaat.ChillPascal schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:19:
- iPhone 6 - €800,-
- iPhone 5 - €150,-
Mocht je dus willen, koop je hem over en verkoop je hem weer door, dat levert je 150 euro op die je af zou kunnen trekken van de nieuwe toestelprijs.
Een z3c wordt dan dus 350 euro en een iphone 6 zo'n 650 euro...
[ Voor 34% gewijzigd door vaagisdenaam op 16-10-2014 15:29 ]
Zoals gezegd, aan of uit. Het is niet zoals bij een processor dat hij minder hard kan draaien. Slurpt dus niet meer energie als je 1.5gb gebruikt dan wanneer je 500mb gebruikt. En uiteraard maakt het systeem ruimte vrij wanneer nodig, hij stopt eerst met voorladen van systeemfuncties/apps en haalt daarna apps uit het RAM geheugen (wat iets anders is dan afsluiten) die het langst niet gebruikt zijn.mklkhanou schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:10:
[...]
Ok duidelijk.. slurpt het echter niet meer sap uit mijn batterij?
En stel dat ik plots een app start die baat heeft bij zoveel mogelijk werkgeheugen, schakelt het os dan "slim" om?
Installeer vooral geen gekke apps die automatisch dingen afsluiten en sluit ook niet constant al je apps af die in je multitaskmenu staan. Ik zie dat zoveel mensen doen terwijl het compleet onnodig is (vroeger was het nodig toen de systemen nog minder slim waren). Apps constant opnieuw opstarten in plaats van uit het RAM laden kost veel meer tijd en energie voor je telefoon.
[ Voor 17% gewijzigd door ormagon op 16-10-2014 15:52 ]
Ik heb mijn Z3 Compact al een paar weken nu en ik heb er een lovende review over geschreven. Mijn geklaag in dit topic gaat om minieme details waar je dan na pas een paar weken achter komt.ChillPascal schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:19:[...]
Nu vraag ik mij af of er mensen in het zelfde schuitje zitten of zaten, zo ja, wat adviseren jullie mij?
Ter info:
Ik heb op dit moment een abbonement (lease) bij Hi. Vanaf september kan ik al overstappen. Het kost mij op dit moment €148,- om mijn iPhone 5 over te nemen, waar ik nog steeds erg tevreden mee ben.
- iPhone 6 - €800,-
- iPhone 5 - €150,-
Android is nog steeds Android, maar mij bevalt Android in ieder geval beter dan iOS en WP. Ik heb verder niks te klagen over mijn Z3 Compact, niks significant in ieder geval. Mijn enige puntjes van opmerkingen:
- De achterkant toch makkelijk blijkt te krassen (zeer lichte ondiepe krasjes) en dat dit vooral op de zwarte editie te zien is.
- De camerainterface is niet razendsnel.
- De camera schiet mooie plaatjes maar ze zijn niet zo heel spectaculair. Ik heb jammer genoeg geen vergelijkingsmateriaal met bijvoorbeeld iPhones, maar de focus is veelal hit and miss.
- What's New heb ik via ADB moeten disablen, Small Apps zijn ook via ADB te disablen. Jammer dat dit niet via het apparaat zelf kan, maar er is tenminste geen root nodig en het is volledig omkeerbaar.
- Ik begin custom ROMs te missen waar je letterlijk alles aan kunt veranderen. Sony heeft al aardig wat van die functies ingebouwd, daar niet van, maar toch, ik mis de custom ROMs.
Linkje
[ Voor 15% gewijzigd door ormagon op 16-10-2014 21:55 ]
Heb 'em nu 4 weken en wauw wat fijn!
Viel me vooral op dat ik gewoon op en neer naar Amersfoort kon (vanuit Den Bosch) en nog 69% had (inclusief af en toe telefoon checken op de avond dat ik er was ~8u).
Krassen op achterkant heb ik niet, want ik heb een cover. Wat overigens veel fijner is want ik vond 'em veel te glad. Geen barsten in scherm en zit gewoon in mn broekzak.
Met de helderheidsknop kun je het scherm bovendien wat feller wit maken of juist wat zachter wit. Dat voldoet absoluut. Dat het allemaal beter kan geloof ik best, maar het verschil met bijv. de Iphone 6 is niet voor niets 300 of 400 euro.
Ik heb nog toch a.s. maandag mijn Z3C in test en daarna moet ik kiezen. De telefoon kost me slechts €250,-- (+€100,-- voor de SD kaart) en ik heb 0,0 abonnements kosten. Ik denk niet dat ik voor dat geld een beter toestel kan vinden.
Vreet een actieve screensaver overigens veel van de accu? Ik heb nu een prachtig rustgevende zee die meegolft als ik de telefoon gebruik. Maar slurpt dat veel accu?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik vind het grote verschil in kleurtemperatuur wel degelijk vervelend. Foto's zien er te koud uit, je krijgt de neiging om met de witbalans te gaan spelen in de camerafunctie terwijl dat niet nodig is. Gelukkig kan je de witbalans aanpassen, maar het is gewoonweg slordig en niet nodig.Juancho schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:56:
Dat hele blauwe is volgens mij enorm overdreven. Ja misschien voor de enorm kritische mensen die echt heel gedetailleerd kijken. maar ik denk dat 8 van de 10 zo niet naar de telefoon kijken. Ik werk nu steeds meer via de Z3C en check mijn Iphone maar een paar keer per dag, maar het verschil valt me allang niet meer op. Bovendien vind ik er eigenlijk niet eens zo'n groot verschil zijn.
Met de helderheidsknop kun je het scherm bovendien wat feller wit maken of juist wat zachter wit. Dat voldoet absoluut. Dat het allemaal beter kan geloof ik best, maar het verschil met bijv. de Iphone 6 is niet voor niets 300 of 400 euro.
Ik heb nog toch a.s. maandag mijn Z3C in test en daarna moet ik kiezen. De telefoon kost me slechts €250,-- (+€100,-- voor de SD kaart) en ik heb 0,0 abonnements kosten. Ik denk niet dat ik voor dat geld een beter toestel kan vinden.
Vreet een actieve screensaver overigens veel van de accu? Ik heb nu een prachtig rustgevende zee die meegolft als ik de telefoon gebruik. Maar slurpt dat veel accu?
Het gaat er niet om wat je ziet. Je ogen (hersenen) zijn adaptief, deze hebben een automatische witbalans. Dus een te blauw oppervlak zal als wit worden waargenomen.Juancho schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:56:
Dat hele blauwe is volgens mij enorm overdreven. Ja misschien voor de enorm kritische mensen die echt heel gedetailleerd kijken. maar ik denk dat 8 van de 10 zo niet naar de telefoon kijken. [knip]
Waar het omgaat is dat je de foto's niet meer kunt vertrouwen. De kleur komt niet overeen met de werkelijkheid.
Een voorbeeld: ik maak een foto op een verjaardag. Deze foto wil ik een beetje verbeteren op de camera. Moet ik nu de witbalans aanpassen? Moet ik het nu warmer maken of juist niet? Omdat het scherm erg slecht is kwa kleurechtheid, kan ik dit niet meer aanpassen met de Xperia. Ik zal deze eerst moeten uploaden naar dropbox, vervolgens op mijn PC te foto's moeten aanpassen en daarna kan ik ze opsturen. Op de iPhone was het scherm goed en kon je ook aanpassingen doen.
Zijn ze allemaal hetzelfde, maar gewoon met een andere naam? Is de "my Xperia" het beste?
Kortom, het lijkt me handig om je telefoon te vinden als je deze kwijt raakt, maar welke gebruiken jullie en hoe zit het met privacy enzo?
Dit zit niet standaard in Android neem ik aan? Kan het althans zelf niks vinden..
Verwijderd
Ik kom ook van IOS en heb ook voor het eerst Android. Je krijgt gewoon cijfertjes bij mailtjes, facebookberichten etc. Alleen whatsapp niet, dat schijnt echt een IOS instelling te zijn. Android werkt anders met notificaties. Je kunt nu met een swipe van boven naar beneden al je nieuwe berichten zien, je kunt instellen dat er een LED lampje gaat branden bij nieuwe berichten.mklkhanou schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:04:
Vraagje (ja, ik kom van iOS): Ik mis van die cijfertjes op de app-icoontjes die aangeven hoeveel berichten/updates/meldingen etc. ik heb gemist.
Dit zit niet standaard in Android neem ik aan? Kan het althans zelf niks vinden..
Kortom het werkt simpel weg anders. Er zijn wel Launcher die het ook bij whatsapp hebben, volgens mij bijv. Go launcher icm GO notifer, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
Verwijderd
Daar heb ik hier ook last van. Mijn aanname is dat het komt door het FCC-label papiertje wat je eruit kan trekken. Verneukeratieve waarschijnlijk ervan is dat als je het labeltje wegknipt of desnoods het klepje lijmt, dat dan weer de garantie vervaltJasper schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:26:
Het klepje van de sim kaart gaat hier ook steeds subtiel open. Hoort dat, of iemand misschien een oplossing?

Zelfs bij Android kun je cijfertjes bij je Whatsapp icon krijgen.Juancho schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:11:
[...]
Ik kom ook van IOS en heb ook voor het eerst Android. Je krijgt gewoon cijfertjes bij mailtjes, facebookberichten etc. Alleen whatsapp niet, dat schijnt echt een IOS instelling te zijn. Android werkt anders met notificaties. Je kunt nu met een swipe van boven naar beneden al je nieuwe berichten zien, je kunt instellen dat er een LED lampje gaat branden bij nieuwe berichten.
Kortom het werkt simpel weg anders. Er zijn wel Launcher die het ook bij whatsapp hebben, volgens mij bijv. Go launcher icm GO notifer, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
BlaBlaBla
uhh jullie bedoelen dit? Dit zit gewoon standaard in de Sony LauncherJuancho schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:11:
[...]
Ik kom ook van IOS en heb ook voor het eerst Android. Je krijgt gewoon cijfertjes bij mailtjes, facebookberichten etc. Alleen whatsapp niet, dat schijnt echt een IOS instelling te zijn. Android werkt anders met notificaties. Je kunt nu met een swipe van boven naar beneden al je nieuwe berichten zien, je kunt instellen dat er een LED lampje gaat branden bij nieuwe berichten.

of bedoel je in de statusbar cijfertjes? Want dat zit niet in Android idd.(Wel in custom roms)
[ Voor 7% gewijzigd door LoeWn op 17-10-2014 14:52 ]
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Oe vandaar.. ik heb een andere launcher geïnstalleerd (mi launcher).LoeWn schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:47:
[...]
uhh jullie bedoelen dit? Dit zit gewoon standaard in de Sony Launcher
[afbeelding]
of bedoel je in de statusbar cijfertjes? Want dat zit niet in Android idd.(Wel in custom roms)
Maar het is dus launcher-afhankelijk, daar ben ik nu wel achter.. thanks!
Vervelende bijzaak inderdaadVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:20:
[...]
Daar heb ik hier ook last van. Mijn aanname is dat het komt door het FCC-label papiertje wat je eruit kan trekken. Verneukeratieve waarschijnlijk ervan is dat als je het labeltje wegknipt of desnoods het klepje lijmt, dat dan weer de garantie vervalt.
Geen idee hoe je dat instelt dan?LoeWn schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:47:
[...]
uhh jullie bedoelen dit? Dit zit gewoon standaard in de Sony Launcher
[afbeelding]

Ik zie het ook niet zo snel via instellingen waar dan ook voorbij komen ....

[ Voor 42% gewijzigd door ormagon op 17-10-2014 23:04 ]

Beste batterij ooit voor mij!
[ Voor 12% gewijzigd door robbvdb op 18-10-2014 01:52 ]
En wat is je screen on time als je klikt op scherm?robbvdb schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 01:51:
Ik ben dan wel geen heavy-user, maar dit lukte met geen van mijn voorgaande phones ( Mi3, Iphone4, HD2, Note2 enz....)
[afbeelding]
Beste batterij ooit voor mij!
In de standaard launcher? Ik zou wel willen weten hoe.Strider schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:24:
[...]
Zelfs bij Android kun je cijfertjes bij je Whatsapp icon krijgen.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Heb gisteren mijn telefoon teruggekregen. Scherm vernieuwd. Het scherm voelt heel anders aan dan diegene die kapot ging. Voelt wat zachter aan. Lijkt inderdaad alsof er toen toch veel te veel spanning op heeft gestaan.wildewouter schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:32:
Na nog geen 24 uur met dit toestel een gebarsten voorkant. Hierdoor werkt het touchscreen niet meer en kan ik de telefoon dus effectief niet gebruiken. Sony gebeld en zij zeiden dat het waarschijnlijk wel onder garantie zou vallen. Ligt nu bij de reparatiedienst.
Goed om te horen. Binnen een week gratis vervangen?wildewouter schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:00:
[...]
Heb gisteren mijn telefoon teruggekregen. Scherm vernieuwd. Het scherm voelt heel anders aan dan diegene die kapot ging. Voelt wat zachter aan. Lijkt inderdaad alsof er toen toch veel te veel spanning op heeft gestaan.
Ik denk dat je dan toch eerst een Gorilla Glass 3 voorkant had en nu een Dragontrail X, Dragontrail X voelt minder glas aan.wildewouter schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:00:
[...]
Heb gisteren mijn telefoon teruggekregen. Scherm vernieuwd. Het scherm voelt heel anders aan dan diegene die kapot ging. Voelt wat zachter aan. Lijkt inderdaad alsof er toen toch veel te veel spanning op heeft gestaan.
Het ligt er maar aan wat je fijn vindt
Overigens, sinds een weekje heb ik hier last van, wat is het en zal ik hem proberen te laten vervangen?

Wat? Ik zie geen afwijkende dingen aan je phone.ikt schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:53:
[...]
Ik denk dat je dan toch eerst een Gorilla Glass 3 voorkant had en nu een Dragontrail X, Dragontrail X voelt minder glas aan.
Overigens, sinds een weekje heb ik hier last van, wat is het en zal ik hem proberen te laten vervangen?
[afbeelding]
Bij de retailer inderdaad, daar ligt in eerste instantie de garantie. Is er al een topic over garantieafhandeling? Start die anders mocht je daar zin/tijd voor hebben.ikt schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:48:
Gewoon bij Belsimpel?
/edit
Is er nog interesse in een extra review? Twijfel om er eentje te tikken.
[ Voor 12% gewijzigd door ormagon op 18-10-2014 22:31 ]
ikt schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:55:
[...]
- What's New heb ik via ADB moeten disablen, Small Apps zijn ook via ADB te disablen. Jammer dat dit niet via het apparaat zelf kan, maar er is tenminste geen root nodig en het is volledig omkeerbaar.
- Ik begin custom ROMs te missen waar je letterlijk alles aan kunt veranderen. Sony heeft al aardig wat van die functies ingebouwd, daar niet van, maar toch, ik mis de custom ROMs.
Maar ik begin net zoals jou ook heel erg de custom ROM's te missen, en ik heb hem nog maar 2 dagen... Toch maar eens kijken of ik niet zelf een build kan maken van CM11.
Voor de mensen die graag wat meer Cyanogenmod programma's willen, als je bijvoorbeeld de nieuwste Nexus 5 image download dan kan je in de zip (system/app), bijna alle apk's vinden. De Nexus 5 / Z2 - Torch werkt niet, maar voor de rest nog geen probleem tegen gekomen (5 andere apps).
edit:
Staat bij jullie de geluidsrecorder wel in het menu? Bij mij niet namelijk, terwijl de app wel vermeld staat in instelling -> apps -> alles. Moet je daar op een andere manier bijkomen ofzo?
[ Voor 7% gewijzigd door Gaming247 op 19-10-2014 13:38 ]
ik heb geen Z3 maar bij mijn S4 heb ik geen notificatie maar bij mijn S5 wel. Allebei draaien ze 4.4.2AtlAntA schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:31:
[...]
In de standaard launcher? Ik zou wel willen weten hoe.
hoe het kan moet ik nog uitzoeken. Zal instellingen whatsapp nalopen.
Gewoon laten vervangen, das niet goed. Loslatende coating en/of schimmel binnen twee lenzen die zich aan het ontwikkelen is.. Zie als vergelijk [url=bangsat in "Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2"]dit[/url] topic met een Chinese Jiayu G4. Zoek de verschillenikt schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:53:
[...]
[afbeelding]

vs

[ Voor 3% gewijzigd door Joosie200 op 19-10-2014 16:16 ]
Ik ben allang blij dat ik mijn telefoon weer terug heb. Achterkant voelt ook anders dan eerst. Mijn schoonzus heeft ook een Z3 compact en die voelt exact als die van mij. Ik wist niet dat ze verschillende types glas gebruikte voor één telefoon.ikt schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:53:
[...]
Ik denk dat je dan toch eerst een Gorilla Glass 3 voorkant had en nu een Dragontrail X, Dragontrail X voelt minder glas aan.
[afbeelding]
Vrijdag de rode binnengekregen, ik dacht laat ik eens kijken hoelang ik er over doe om hem leeg te krijgen. Vanmorgen ging ik er mee naar het strand, ook mee in het water geweest, maar toen ging die een beetje vaag doen, muziek app startte zomaar op, iets met als strekking 'camera is al in een andere applicatie geopend'. Toen heb ik via de powerknop op 'opnieuw opstarten' gedrukt en sloot die netjes af, maar hij ging dus niet meer aan.
Met geen mogelijkheid krijg ik hem meer aan nu, powerknop en volume up/down tegelijkertijd geprobeerd, kapellen aan m'n pc niet mogelijk. Ook is het rode-op-laad-ledje heel flikkerig tijdens het opladen nu.
Iemand tips?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Misschien accu helemaal leeg? Probeer eens op the laden en wacht met aanzetten tot de led Oranje is. Word ie niet oranje of gaat ie niet meer aan, dan terug.Nathank schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:05:
Ai, dit is jammer.
Vrijdag de rode binnengekregen, ik dacht laat ik eens kijken hoelang ik er over doe om hem leeg te krijgen. Vanmorgen ging ik er mee naar het strand, ook mee in het water geweest, maar toen ging die een beetje vaag doen, muziek app startte zomaar op, iets met als strekking 'camera is al in een andere applicatie geopend'. Toen heb ik via de powerknop op 'opnieuw opstarten' gedrukt en sloot die netjes af, maar hij ging dus niet meer aan.
Met geen mogelijkheid krijg ik hem meer aan nu, powerknop en volume up/down tegelijkertijd geprobeerd, kapellen aan m'n pc niet mogelijk. Ook is het rode-op-laad-ledje heel flikkerig tijdens het opladen nu.
Iemand tips?
Wat voor mij de minpuntjes zijn of wat wellicht gewoon even wennen is:
- De resolutie van het scherm. Dit viel me direct op met browsen etc. Maarja ik wou zelf een kleiner toestel dus dat went vast wel.. het was alleen mooier geweest als ze er een fullhd scherm van hadden gemaakt. Ook de veelgenoemde kleurweergave van het scherm valt wel tegen tov nexus 5.. deze week even kijken of ik dit een beetje kan tweaken. Dan neem ik ook meteen de brightness mee want hoe die zichzelf aanpast vind ik het net iets te donker.
- De telefoon heeft voor mijn gevoel erg gladden randen. Dit in combinatie met de glazen achterkant ben ik bang dat ik hem een keer kapot laat vallen ondanks het feit dat ik nog niet een telefoon kapot heb laten vallen. Maar aan de andere kant maakt dit het toestel wel een mooie telefoon om naar te kijken. Ik ga er dus ook geen hoesje omheen doen.
- Sony software. Staat erg veel rommel op die ik er niet vanaf kan gooien en ook vind ik het standaard thema (icoontjes etc) lelijk. Ik ga kijken of ik niet de standaard android erop kan krijgen. Met mijn vorige nexus toestellen nooit last van gehad. Of kan iemand een goede rom aanbevelen? Doet dit iets met de garantie?
Ondanks dit nog steeds erg blij met mijn nieuwe telefoon!
Je kan de telefoon (Bootloader met meteen root) wel unlocken, Sony heeft daar een aparte site voor. Je verliest dan wel een aantal DRM keys met bijbehorende functies. (Bijvoorbeeld camera algoritmes voor weinig licht, Bravia Engine enzovoort).
Je krijgt er een unlocked bootloader en root voor terug, maar dus nog geen roms. Mijn verwachting is, dat als het toestel populair genoeg is, dat:
- Er een root methode komt zonder dat je de DRM keys verliest, en op die manier kan backuppen.
- Er misschien Cyanogenmod komt. Maar hoe stabiel/missende functies die rom heeft weel je niet.
Sony komt zelf met de source code voor een AOSP-rom, misschien ook voor de Z3 Compact. (Link)
Maar dit is dus speculeren.
Kom zelf van een Xperia Z met full HD scherm, maar heb het nog niet gemerkt in het dagelijks gebruik. Zal wel een kwestie zijn van betere ogen. Aangaande kwestie kleurweergave, leg je mobiel even op een spierwit A4'tje en ga met de witbalans spelen. Bij mij heeft R85 G70 B0 wonderen gedaan.El_V schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:42:
Ik heb sinds zaterdagochtend ook de oranje Z3 compact ter vervanging voor mijn nexus 5. Ik wou graag de overstap maken naar een kleiner toestel en tot nu toe bevalt het goed.
Wat voor mij de minpuntjes zijn of wat wellicht gewoon even wennen is:
- De resolutie van het scherm. Dit viel me direct op met browsen etc. Maarja ik wou zelf een kleiner toestel dus dat went vast wel.. het was alleen mooier geweest als ze er een fullhd scherm van hadden gemaakt. Ook de veelgenoemde kleurweergave van het scherm valt wel tegen tov nexus 5.. deze week even kijken of ik dit een beetje kan tweaken. Dan neem ik ook meteen de brightness mee want hoe die zichzelf aanpast vind ik het net iets te donker.
- De telefoon heeft voor mijn gevoel erg gladden randen. Dit in combinatie met de glazen achterkant ben ik bang dat ik hem een keer kapot laat vallen ondanks het feit dat ik nog niet een telefoon kapot heb laten vallen. Maar aan de andere kant maakt dit het toestel wel een mooie telefoon om naar te kijken. Ik ga er dus ook geen hoesje omheen doen.
- Sony software. Staat erg veel rommel op die ik er niet vanaf kan gooien en ook vind ik het standaard thema (icoontjes etc) lelijk. Ik ga kijken of ik niet de standaard android erop kan krijgen. Met mijn vorige nexus toestellen nooit last van gehad. Of kan iemand een goede rom aanbevelen? Doet dit iets met de garantie?
Ondanks dit nog steeds erg blij met mijn nieuwe telefoon!
Ik neem aan dat je weet dat je vrijwel alle apps kan uitschakelen bij appbeheer?
Ik zie het vooral aan webpaginas en bijvoorbeelde de facebook app dat er minder 'ruimte' op het scherm is.ormagon schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:38:
[...]
Kom zelf van een Xperia Z met full HD scherm, maar heb het nog niet gemerkt in het dagelijks gebruik. Zal wel een kwestie zijn van betere ogen. Aangaande kwestie kleurweergave, leg je mobiel even op een spierwit A4'tje en ga met de witbalans spelen. Bij mij heeft R85 G70 B0 wonderen gedaan.
Ik neem aan dat je weet dat je vrijwel alle apps kan uitschakelen bij appbeheer?
en ik weet dat ik apps kan uitschakelen, maar ik wil ze gewoon volledig van het systeem af
bedankt voor de tip van het witte a4tje. Ik zal het morgen eens gaan proberen!
@gaming247 jij ook bedankt voor de uitleg! Gezien ik voorheen altijd een nexus toestel had, heb ik me hier nog nooit in hoeven verdiepen
Verwijderd
Ah op die manier, ja er is wel minder ruimte inderdaad. Zo ook de verversknop in de browser die nu niet in de bovenbalk past maar in het menu zit verscholen.El_V schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:09:
[...]
Ik zie het vooral aan webpaginas en bijvoorbeelde de facebook app dat er minder 'ruimte' op het scherm is.
en ik weet dat ik apps kan uitschakelen, maar ik wil ze gewoon volledig van het systeem afook allemaal die geintegreerde xperia dingetjes hoeven van mij niet zo nodig.
bedankt voor de tip van het witte a4tje. Ik zal het morgen eens gaan proberen!
@gaming247 jij ook bedankt voor de uitleg! Gezien ik voorheen altijd een nexus toestel had, heb ik me hier nog nooit in hoeven verdiepen
Dan heb je het waarschijnlijk over Chrome. Dat is sinds een update van Chrome enkele weken geleden. Elk toestel waarmee je Chrome gebruikt heeft dat, ligt dus niet aan Sony of aan de schermgrootte.ormagon schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:59:
[...]
Ah op die manier, ja er is wel minder ruimte inderdaad. Zo ook de verversknop in de browser die nu niet in de bovenbalk past maar in het menu zit verscholen.
Yup, heb er ook last van. Jammer dat er geen OIS is, anders zou dit minder een probleem zijn. Misschien toch een andere telefoon halen met OIS of met betere afhandeling? Of wacht op Android L, deze zou foto's in DNG/RAW kunnen opnemen en zo heb je veel meer controle.Viavia28 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:57:
Ik ben erg ontevreden over de camera. Bijna alle foto's die ik neem zijn onscherp. Lijkt alsof er bij de automatische modus een vrij lange sluitertijd op zit. Krijg ze alleen scherp als ik mijn telefoon muisstil houd. Iemand hier ervaringen mee? Staat er ergens een goede uitleg over het gebruik van de camera?
Ik gebruik de Stamina stand van de Z3C. Eén van de functies is dat je data kan uitzetten op het moment de telefoon in standby gaat. Nu heb ik een aantal programma's toegevoegd die wel data mogen slurpen in deze stand (gmail, whatsapp) en dit werkt prima.
Toch, als ik de telefoon aanzet na standby zie ik dat hij geen WIFI verbinding heeft en blijkbaar voor Gmail en Whatsapp uitzonderingen 3G gebruikt. Ik wil het liefst dat hij voor deze uitzonderingsapps gewoon WIFI stilletjes open houdt. Hoe kan ik dit fixen?
Verder mis ik (kom vanuit cyanogenmod rom) dat ik vanuit standaard android stilte tijden kan instellen zodat ik niet het hele huis 's morgens wakker maak met het Sony audio logo :-). Heb ik dit gemist of moet ik aan een app?
Dit kun je doen met de voorgeïnstalleerde app smart connect(eigenlijk bedoeld voor acties bij het verbinden met een bluetooth apparaat ofzo maar werkt ook prima om regels in te stellen bij bepaalde tijden en dagen). Overigens kun je ook bij settings->sound je opstart geluid uitschakelen (onderste optie vinkje uitzetten).xon schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:59:
Verder mis ik (kom vanuit cyanogenmod rom) dat ik vanuit standaard android stilte tijden kan instellen zodat ik niet het hele huis 's morgens wakker maak met het Sony audio logo :-). Heb ik dit gemist of moet ik aan een app?
Waarschijnlijk zorgt het wifi slaapbeleid hiervoor. Instellingen -> Wifi -> menu, geavanceerd -> Wifi behouden in slaapstandxon schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:59:
Help me out guys..
Ik gebruik de Stamina stand van de Z3C. Eén van de functies is dat je data kan uitzetten op het moment de telefoon in standby gaat. Nu heb ik een aantal programma's toegevoegd die wel data mogen slurpen in deze stand (gmail, whatsapp) en dit werkt prima.
Toch, als ik de telefoon aanzet na standby zie ik dat hij geen WIFI verbinding heeft en blijkbaar voor Gmail en Whatsapp uitzonderingen 3G gebruikt. Ik wil het liefst dat hij voor deze uitzonderingsapps gewoon WIFI stilletjes open houdt. Hoe kan ik dit fixen?
Mijn Z3 Compact heeft zojuist een speaker opgeblaast, Voor de bovenste speaker was AC/DC - You shook me all night long (YouTube) op vol volume teveel. Vanaf een 1/3 volume gaat hij nu al kraken bij wat voor soort muziek ook. Binnenkort maar eens kijken wat de MediaMarkt/Sony er van te zeggen heeft...
Is iemand anders toevallig al een geval van opgeblazen speakers tegen gekomen, of ben ik de enige? Google levert geen resultaten op.
Verwijderd
Ik zit in hetzelfde schuitje, ik heb de beslissing genomen om mijn Iphone 5 volgende week in te wisselen voor een Z3C... Ik vind de iPhone gewoon te duur.. 2 collega's gesproken die beide de Z2 hebben en hierdoor ben ik toch wel erg enthousiast gewordenChillPascal schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:19:
Ik heb al jaren gebruik gemaakt van diverse iPhones, welke mij altijd erg goed zijn bevallen. Bij het uitkomen van de Nexus 7 heb ik de keuze gemaakt om toch (weer) eens een kijkje te nemen bij Android. Naar mij idee liep deze tablet bij lange na niet zo vloeiend als een iPad, vandaar dat ik de Nexus 7 drie weken na aankoop weer weg heb gedaan om vervolgens een iPad mini retina aan te schaffen.
Na introductie van de iPhone 6 was ik toch wel van mening dat deze wat tegenviel op o.a.: grootte, uiterlijk, prijs(!), innovatie.
Het lijkt mij dus wel (weer) een ideaal moment om eens te kijken of Android op een telefoon wel aan mijn eisen/wensen voldoet en de enige telefoon die aan specificaties aan voldoet is de Sony Xperia Z3 Compact.
Ik zit alleen met het volgende: Ik lees overal lovende verhalen als het gaat om review's, maar als ik wat verder zoek naar gebruikservaring van (dagelijkse)gebruikers dan valt het toch wel wat tegen.
Ter info:
- iPhone 6 - €800,-
- iPhone 5 - €150,-
1. je niet via je bediening van de auto door je muziek kan gaan (behalve de next/previous knoppen)
2. de kwaliteit simpelweg minder is
Is er een mogelijkheid om je telefoon wel weer als USB massa opslag gezien te krijgen? Dat de auto het dus herkent als ik de Z3C aansluit via USB?
Verwijderd
Die Sony telefoons zijn niet gemaakt om zout water te weerstaan, in een van die kleine bijgeleverde boekjes staat info over de waterdichtheid.Nathank schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:05:
Ai, dit is jammer.
Iemand tips?
Als je het hebt over bediening, niet alleen het lezen van data, dan zou het kunnen dat je radio geupdate moet worden. Alleen het zien als massa opslag geeft geen toegang tot de bediening. Ik denk dat je radio de telefoon/ softwareversie van Android niet begrijpt.Juancho schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:27:
Via bluetooth kan altijd maar zelf dat ik geen optie omdat:
1. je niet via je bediening van de auto door je muziek kan gaan (behalve de next/previous knoppen)
Is er een mogelijkheid om je telefoon wel weer als USB massa opslag gezien te krijgen? Dat de auto het dus herkent als ik de Z3C aansluit via USB?
Accuduur was voor mij de belangrijkste reden om hem te kopen. Ik gebruik mijn telefoon vrij veel, en nu heb ik 's avonds laat vaak nog > 30% batterij over. Bovendien is hij razendsnel, mede door de lichte Sony-skill die ik met de dag fijner vind worden. Waterdichtheid leek me in eerste instantie een leuke gimmick, maar het voegt voor mij echt wat toe. En dan bedoel ik niet alleen dat ik elke ochtend het journaal kan bekijken onder de douche (gaaf!). Van de week gooide iemand zijn glas bier over mijn telefoon heen. Nu hoefde ik hem alleen onder de kraan af te spoelen in plaats van een dag in een bak met rijst te leggen.
Wat me wel tegenvalt is het scherm. Die voelt een beetje 'zacht' aan en reageert niet zo subtiel als het amoled-scherm in mijn s3. Ik maak veel meer typfouten dan voorheen. Meer mensen hier last van?
Ik merk overigens dat veel mensen om mij heen nog nooit een Sony-telefoon in het wild hebben gezien, want ik krijg vaak te horen dat ie 'op een iPhone 4s lijkt, maar dan mooier'. Als ik dan vertel dat hij net zo snel is als een iPhone 6 of een Galaxy s5 zijn ze altijd oprecht verbaasd. Ik heb nu al twee vrienden die hem ook willen aanschaffen.
Het is een ondergewaardeerde serie... Maar ik merk dat net als dat een andere tweakers hierboven al zei (wat ook mijn overweging was) dat dit gewoon een serieus alternatief voor de veel te duur en weinig innovatieve nieuwe iphones is. Ik merk ook in mijn omgeving dat er serieus naar de Z3 compact wordt gekeken als opvolger. Terecht wat mij betreftkoudeheld schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:09:
Ik heb de z3 compact nu twee weken en ik ben nog nooit zo blij geweest met een telefoon als deze. Ik kom van de Galaxy s3, die wat traag werd en een dramatische accuduur had.
Accuduur was voor mij de belangrijkste reden om hem te kopen. Ik gebruik mijn telefoon vrij veel, en nu heb ik 's avonds laat vaak nog > 30% batterij over. Bovendien is hij razendsnel, mede door de lichte Sony-skill die ik met de dag fijner vind worden. Waterdichtheid leek me in eerste instantie een leuke gimmick, maar het voegt voor mij echt wat toe. En dan bedoel ik niet alleen dat ik elke ochtend het journaal kan bekijken onder de douche (gaaf!). Van de week gooide iemand zijn glas bier over mijn telefoon heen. Nu hoefde ik hem alleen onder de kraan af te spoelen in plaats van een dag in een bak met rijst te leggen.
Wat me wel tegenvalt is het scherm. Die voelt een beetje 'zacht' aan en reageert niet zo subtiel als het amoled-scherm in mijn s3. Ik maak veel meer typfouten dan voorheen. Meer mensen hier last van?
Ik merk overigens dat veel mensen om mij heen nog nooit een Sony-telefoon in het wild hebben gezien, want ik krijg vaak te horen dat ie 'op een iPhone 4s lijkt, maar dan mooier'. Als ik dan vertel dat hij net zo snel is als een iPhone 6 of een Galaxy s5 zijn ze altijd oprecht verbaasd. Ik heb nu al twee vrienden die hem ook willen aanschaffen.
Instellingen > Xperia connectiviteit > USB-verbinding zetten op 'MSC'?Juancho schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:27:
Via bluetooth kan altijd maar zelf dat ik geen optie omdat:
Die optie had ik nog niet gezien, bij mij stond het nog op media overdracht. Wellicht dat de telefoon nu wel gezien wordt als USB zodat ik bij de muziek kan? Ga ik straks even testen! Thanks!Onedayflyer682 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:18:
[...]
Instellingen > Xperia connectiviteit > USB-verbinding zetten op 'MSC'?
Dit dacht ik ook als eerste maar na navraag bij de dealer blijkt dat ik al de meest recente software heb. Bovendien is het niet alleen iets van Android want als ik mijn Iphone via bluetooth gebruikte voor muziek kon ik ook alleen de next/prev knoppen gebruiken. Je kon niet scrollen door je playlists etc. Daarvoor moest je toch echt de telefoon gebruiken.Als je het hebt over bediening, niet alleen het lezen van data, dan zou het kunnen dat je radio geupdate moet worden. Alleen het zien als massa opslag geeft geen toegang tot de bediening. Ik denk dat je radio de telefoon/ softwareversie van Android niet begrijpt.
Dus ik ben erg benieuwd hoe dat kan/gaat werken met de Sony. Ik heb in mijn V40 namelijk een specifieke optie voor Ipod en die leest mijn Iphone qua muziek exact uit zoals Itunes. Dat werkt perfect. Hoe dat gaat via de USB optie en hoe de playlists etc. worden uitgelezen, echt geen idee...
Dat is eigenlijk het enigste serieuze minpunt die ik na een week gebruik ben tegengekomen. Wel een heel belangrijke overigens dus hopelijk kan het opgelost worden.

Coolblue gebeld en ik ga hem terugsturen, waarna ze gaan kijken of het onder garantie valt... Ben hem alleen wel drie weken kwijt en heb net mn oude verkocht

Balen als het je overkomt in ieder geval!

Sterker nog, met hoesje is je telefoon als schrödinger kat. Je ziet de achterkant niet en je glas is dus gebarsten en intact tegelijk tot je het hoesje verwijdert om te kijken.Juancho schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:01:
Maar als ik het goed begrijp helpt een hoesje en/of een extra glazen beschermlaag op de voorkant van je telefoon dus niet tegen dit probleem? Feit dat er zomaar vanuit het niets (je bent niet de eerste die dit zegt) een barst in het scherm komt, dat is gewoon een productiefout idd.
Ik heb een screenprotector op de voorkant, maar niet op de achterkant. Zou kunnen dat een protector helpt tegen spontane barsten, maar dat is nu te laat voor mijJuancho schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:01:
Maar als ik het goed begrijp helpt een hoesje en/of een extra glazen beschermlaag op de voorkant van je telefoon dus niet tegen dit probleem? Feit dat er zomaar vanuit het niets (je bent niet de eerste die dit zegt) een barst in het scherm komt, dat is gewoon een productiefout idd.
Verwijderd
Alleen lees ik dus iets over het spontaan breken van het scherm? Geldt dit voor de voor- en achterkant van de telefoon? Hebben vele hier last van?
Wat zijn voor de rest jullie ervaringen?
Hopelijk trekken jullie ervaringen me over de streep! Alvast bedankt
Mijne heeft nergens last van. Heb er wel even op lopen drukken en doen om iets te forceren, maar geen breuk.
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Als ik het zo lees, zit de barst ook meer in de onderste lagen. Denk zelf dat het meer met het krimpen en uitzetten van het glas te maken heeft. Daar helpt een plastic beschermlaagje niet tegen. De phone wordt best wel warm bij gebruik. Gelukkig zelf (nog) geen last van.kepler schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:41:
[...]
Ik heb een screenprotector op de voorkant, maar niet op de achterkant. Zou kunnen dat een protector helpt tegen spontane barsten, maar dat is nu te laat voor mij
Het kan zo zijn dat er door een productiefout een interne spanning (mechanische spanning dan, niet elektrisch) in het glas van de achterkant zit. Daar zou het glas van kunnen knappen. Maar dan nog lijkt de kans me klein want van de mensen waar er niks mis mee is hoor je natuurljik niets, en van waar het fout gaat weer wel.chrisr5gt schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:06:
Alleen als het iemand overkomt zal je het hier lezen. Dus het lijkt altijd erger dan het in werkelijkheid is. En spontaan... Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik betwijfel het. Niet weten waneer het is gebeurd of iets wat zomaar gebeurd is niet hetzelfde.
Bij mij in ieder geval nog niets aan de hand, en draag het gewoon los en onbeschermd in m'n broekzak. Toch ben ik wel blij als m;n Rhinoshield aankomt, is ondertussen verstuurd.
Het is een bekend probleem bij Sony, al gaande sinds de originele Xperia Z. Is zelfs al bij Tros Radar geweest...chrisr5gt schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:06:
Alleen als het iemand overkomt zal je het hier lezen. Dus het lijkt altijd erger dan het in werkelijkheid is. En spontaan... Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik betwijfel het. Niet weten waneer het is gebeurd of iets wat zomaar gebeurd is niet hetzelfde.
Mijne heeft nergens last van. Heb er wel even op lopen drukken en doen om iets te forceren, maar geen breuk.
Ik vind het beetje omslachtig om telkens je scherm te ontgrendelen en naar berichten app te gaan telkens ik een sms krijg...
Ja, dat hoort zo (gelukkig maar imho). Maar je kunt van bijvoorbeeld whatsapp wel een widget toevoegen op je vergrendelscherm. Zie je de ongelezen berichtjes wel zonder te ontgrendelen.Benosa schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:56:
Is het normaal dat je het notificatiescherm niet omlaag kunt trekken terwijl de Z3 Compact nog vergrendeld is?
Ik vind het beetje omslachtig om telkens je scherm te ontgrendelen en naar berichten app te gaan telkens ik een sms krijg...
Heb ik alleszins geen last vanViavia28 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:37:
Ik heb mijn telefoon zojuist geretourneerd bij Bol. Het klepje van de simkaart ging telkens een beetje open waardoor er een gleuf ontstond. Daardoor was dat hele waterdicht verhaal natuurlijk niet meer van toepassing. Ben benieuwd of het nieuwe toestel hetzelfde mankement heeft..
Was bij mij de eerste dagen inderdaad ook zo. Moest hem telkens even dichtduwen. Ondertussen blijft hij netjes zitten.Viavia28 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:37:
Ik heb mijn telefoon zojuist geretourneerd bij Bol. Het klepje van de simkaart ging telkens een beetje open waardoor er een gleuf ontstond. Daardoor was dat hele waterdicht verhaal natuurlijk niet meer van toepassing. Ben benieuwd of het nieuwe toestel hetzelfde mankement heeft..
Verwijderd
Dat van die onderste lagen lijkt me onzin, zeker in geval van de achterkant, want daar zit maar 1 laag glas. Dergelijke barsten zijn gewoon zo dun en clean dat je ze zelfs met je nagel niet kan voelen. In geval van het scherm zou ik onder m'n microscoop kunnen zien of de barst daadwerkelijk in een andere laag zit dan de bovenste, maar bij mij is er na 3 weken van gebruik nog altijd niks gebarsten dus ik kan nog niks vast besluiten.honey schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:08:
[...]
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Als ik het zo lees, zit de barst ook meer in de onderste lagen. Denk zelf dat het meer met het krimpen en uitzetten van het glas te maken heeft. Daar helpt een plastic beschermlaagje niet tegen. De phone wordt best wel warm bij gebruik. Gelukkig zelf (nog) geen last van.
Het gekke is dat de barst niet helemaal lijkt door te lopen tot de rand, maar kan ook gezichtsbedrog zijn.Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:35:
[...]
Dat van die onderste lagen lijkt me onzin, zeker in geval van de achterkant, want daar zit maar 1 laag glas. Dergelijke barsten zijn gewoon zo dun en clean dat je ze zelfs met je nagel niet kan voelen. In geval van het scherm zou ik onder m'n microscoop kunnen zien of de barst daadwerkelijk in een andere laag zit dan de bovenste, maar bij mij is er na 3 weken van gebruik nog altijd niks gebarsten dus ik kan nog niks vast besluiten.
Je zal inderdaad relatief vaker lezen dat iemand een barst heeft.chrisr5gt schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:06:
Alleen als het iemand overkomt zal je het hier lezen. Dus het lijkt altijd erger dan het in werkelijkheid is.
Je weet het inderdaad niet, maar bij normaal gebruik, bijvoorbeeld: broekzak, binnenzak op tafel mag er niet zomaar een barst ontstaan. Bovendien als je de telefoon laat vallen, is dat nooit 1 "mooie" barst over het midden van de voor- of achterkant. Verder zijn nu wel genoeg voorbeelden langs geweest dat "spontaan" toch wel een aannemelijke oorzaak lijkt te zijn. En zoals anderen ook zeggen, dit probleem heeft zich ook al voorgedaan bij voorgaande modellen.En spontaan... Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik betwijfel het. Niet weten waneer het is gebeurd of iets wat zomaar gebeurd is niet hetzelfde.
Dat is mooi, hopelijk blijft dat zo. Laat je het anders even weten als je wel een barst heb gekregen?Mijne heeft nergens last van. Heb er wel even op lopen drukken en doen om iets te forceren, maar geen breuk.
Ik blijf nog wel even proberen de komende dagenRegeneration schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:29:
Dat is mooi, hopelijk blijft dat zo. Laat je het anders even weten als je wel een barst heb gekregen?
Net even langdurig verzopen en gebruikt terwijl hij nat was. Blijft prachtig dat waterdichte
Verwijderd
Heb nu echter een vreemd probleem, kan namelijk wanneer ik gebeld word niet meer opnemen.
Hij gaat wel over maar het scherm blijft dan gewoon zwart als ik dan op de aan knop drug dan krijg ik gewoon mijn inlog scherm en kan ik wel naar alle functies alleen niet de telefoon opnemen ondertussen blijft hij maar bellen maar geen opname knop of schuif te zien.

Wie heeft dit ook wel eens gehad en kan mij misschien helpen
Hans
Heb je de telefoon al een keer opnieuw opgestart? En kun jij andere mensen wel gewoon bellen?Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:44:
Mooi toestel de z3 compact was wel even wennen met de menu structuur.
Heb nu echter een vreemd probleem, kan namelijk wanneer ik gebeld word niet meer opnemen.
Hij gaat wel over maar het scherm blijft dan gewoon zwart als ik dan op de aan knop drug dan krijg ik gewoon mijn inlog scherm en kan ik wel naar alle functies alleen niet de telefoon opnemen ondertussen blijft hij maar bellen maar geen opname knop of schuif te zien.![]()
Wie heeft dit ook wel eens gehad en kan mij misschien helpen
Hans