Voor de mensen die de koptelefoon gebruiken: zet noise canceling uit op de fiets of als t hard waait. Blijkbaar verergert noise canceling de wind, niet om aan te horen.
Zojuist een photo story in Google+ in 'echt' fullscreen bekeken.ikt schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:04:
Goh, ik neem aan dat fullscreen apps op de Xperia nooit fullscreen bij jullie zijn? Op mijn Galaxy Nexus (draaiend op ShinyROM met Android 4.4.4) verdwijnt de navigatiebalk bij fullscreen apps (swipe naar binnen om het weer tevoorschijn te halen), maar op de Xperia weigert deze te verdwijnen.
In hoeverre is de batterij van de z3c beter of slechter dan de z3?
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Hier ook een tevreden CoolBlue klant. Bij mij was een fel wit vlekje op het scherm te zien bij witte en grijze achtergronden. Woensdagmiddag teruggestuurd, vanmiddag alweer een compleet nieuw toestel ontvangen!
Ik heb toch 2 probleempjes met het toestel. Ik heb een dode pixel. Valt niet echt op maar hij zit er wel.
In de garantie voorwaarde van Sony staat: Minor variations in display brightness and colour may occur between devices. There may be tiny bright or dark dots on the display. It occurs when individual dots have
malfunctioned and can not be adjusted. Two defective pixels are deemed acceptable.
Die voorwaarden van Sony zijn eigenlijk best "grappig". Er staan veel van dit soort zinnetjes in. Ook over de camera etc.
Ik denk dus dat ik het zo maar laat. Tweede probleem is het klepje bij de USB poort niet goed sluit en vast zit.
In de garantie voorwaarde van Sony staat: Minor variations in display brightness and colour may occur between devices. There may be tiny bright or dark dots on the display. It occurs when individual dots have
malfunctioned and can not be adjusted. Two defective pixels are deemed acceptable.
Die voorwaarden van Sony zijn eigenlijk best "grappig". Er staan veel van dit soort zinnetjes in. Ook over de camera etc.
Ik denk dus dat ik het zo maar laat. Tweede probleem is het klepje bij de USB poort niet goed sluit en vast zit.
[ Voor 10% gewijzigd door aalekss op 11-10-2014 10:29 ]
Hier weer een gevalletje gebarsten achterkant.
Telefoon is gevallen van iets meer dan een meter. Ik was echt bang dat het scherm kapot was, maar het was 'gelukkig' de achterkant.
Ik denk niet dat Sony er intrapt als ik zeg dat het een spontane barst was
Telefoon is gevallen van iets meer dan een meter. Ik was echt bang dat het scherm kapot was, maar het was 'gelukkig' de achterkant.
Ik denk niet dat Sony er intrapt als ik zeg dat het een spontane barst was
Lastige is dat je nooit zal weten wanneer ze dit productiefoutje zullen aanpassen omdat ze natuurlijk eerst de huidige batch moeten verkopen. Overigens vind ik het wel iets anders als een scherm barst bij het laten vallen van een meter of spontaan.Toch, je laat je telefoon altijd wel eeeens vallen in de tijd dat je hem hebt..
Zo'n beetje alle aparatuur dient een val van ongeveer een 50cm tot een 100cm te moeten kunnen overleven... Daar zijn tests en normen voor gespecificeerd... Neem eigenlijk aan dat telefoons daar normaal gesproken ook aan moeten voldoen, al kan je scherm natuurlijk net ongelukkig op een steentje landen oid... Maar vlak op de grond zou ie zeker moeten kunnen overleven!
Ik heb het gevonden.Sathumax schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:55:
Hallo mensen,
Ik heb de nu.nl app gedownload, maar deze laat de foto's niet zien bij de berichten.
Is dit probleem bij iedereen zo of gewoon aan mijn toestel?
En heeft iemand deze Launcher al geprobeer?
Groet
Het lag aan mijn virusscanner Kaspersky.
Heb hem geupdate naar nieuwere versie, en nu is het goed.
Telefoon vandaag getest tijdens fietsen, gewoon los in achterzakje en onderweg ook in regen foto's gemaakt en op google maps gekeken.
Erg prettig dat telefoon niet meer in diepvrieszakje hoeft
Erg prettig dat telefoon niet meer in diepvrieszakje hoeft
Ik heb die launcher nu een paar dagen en is wel een fijne launcher. Weer eens wat andersSathumax schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:17:
[...]
Ik heb het gevonden.
Het lag aan mijn virusscanner Kaspersky.
Heb hem geupdate naar nieuwere version, en nu is het goed.![]()
![]()
psn: Dutch-President
Ik ben behoorlijk minder onder indruk van de Xperia Z3 Compact, nu ik het maximale uit mij Galaxy Nexus heb proberen te halen
http://www.reddit.com/r/G...laxy_nexus_vs_z3_compact/
http://imgur.com/a/vSnC8#0

Leuk experiment! Maar je geeft zelf de nadelen ook al aan, echt bruikbaar is het niet. De toch al niet zo geweldige batterij vliegt er doorheen en waarschijnlijk verminder je de levensduur van het scherm drastisch.ikt schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:50:
Ik ben behoorlijk minder onder indruk van de Xperia Z3 Compact, nu ik het maximale uit mij Galaxy Nexus heb proberen te halen![]()
Ik kom zelf van een Iphone af, en heb af en toe moeite met zoeken naar dingen in android.randy_e schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:35:
[...]
Ik heb die launcher nu een paar dagen en is wel een fijne launcher. Weer eens wat anders
En deze launcher voegt veel dingen samen, lekker makkelijk.
Hij mag wat mij betreft nog ietsjes grafischer en strakker worden, maar is al een goeie vooruitgang.
Je moet wel de betaalde versie nemen anders heb je reclame.
Mijn batterij werkt niet echt geweldig, ik krijg er steeds maximaal 5 uur SOC uit. Is dit normaal? Ik dacht eigenlijk dat ik 8 uur kon verwachten.
Speel je ook nog games tijdens die 5 uur? Dan mag je wel verwachten dat hij na 5 uur leeg is, de cpu/gpu vragen ook veel batterij.Andreas92 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:00:
Mijn batterij werkt niet echt geweldig, ik krijg er steeds maximaal 5 uur SOC uit. Is dit normaal? Ik dacht eigenlijk dat ik 8 uur kon verwachten.
Kan je screenshots maken van je verschillende batterijschermen. Game je erop, staan bluetooth/gps veel aan, wat is je standby tijd, enzovoort. Iets meer informatie is nodig om het te kunnen beoordelen.Andreas92 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:00:
Ik ben zeer tevreden met de accuprestaties van dit toestel, vannact alleen iets vreemds, terwijl het toestel in airplain mode stond is de accu van +-90% naar minder dan 40% gegaan, de schuldige lijkt Mediaserver te zijn:

Iemand een idee wat hier gebeurd is?

Iemand een idee wat hier gebeurd is?
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Zal ik morgen doen, ik heb nu alleen twee keer een screenshot gemaakt, beide keren net boven de 5 uur batterij. Vanavond zal ik bekijken wat de rest verbruikt.ormagon schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 21:25:
[...]
Kan je screenshots maken van je verschillende batterijschermen. Game je erop, staan bluetooth/gps veel aan, wat is je standby tijd, enzovoort. Iets meer informatie is nodig om het te kunnen beoordelen.
Mijn normale verbruik is eigenlijk veel reddit (dus filmpjes en foto's en tekst) en spotify.
Ik zie hier een aantal iPhone naar Xperia z3 compact gebruikers. Hoe bevalt het ten opzichte van de iPhone.
Ikzelf merk nauwelijks performance verschillen met mijn iPhone 5 die het nog steeds prima doet. En ik moet erg zwaar wennen. Het voelt alsof het allemaal omslachtiger werkt, ondanks dat ik knock-on aan heb staan en zonder start screen werk. En ik mis Siri wel een beetje.. Maar ik houd vol, ik ben deels overtuigd, maar nog niet helemaal.
Ikzelf merk nauwelijks performance verschillen met mijn iPhone 5 die het nog steeds prima doet. En ik moet erg zwaar wennen. Het voelt alsof het allemaal omslachtiger werkt, ondanks dat ik knock-on aan heb staan en zonder start screen werk. En ik mis Siri wel een beetje.. Maar ik houd vol, ik ben deels overtuigd, maar nog niet helemaal.
Wat versta je onder "omslachtiger werken"? Kun je hier wat voorbeelden van geven? Wellicht gaat het om dingen die wel eenvoudiger kunnen, maar die je nog niet gevonden hebt.4acesNL schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:19:
Ik zie hier een aantal iPhone naar Xperia z3 compact gebruikers. Hoe bevalt het ten opzichte van de iPhone.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik heb er geen foto van gemaaktikt schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:00:
Nu al! Wat jammer. Hoe ziet de barst eruit?
Ik heb het toestel toch opgestuurd, met een heel verhaal er bij naar Dynafix.
We zullen zien wat er gaat gebeuren. Ik heb er niet zoveel hoop in dat ze het binnen de garantie gooien. Maar we zullen zien.
het leek wel een beetje op deze barst, maar dan meer vanuit het midden gebarsten.
@ Moi_in_actie
Dingen zoals notificatie-geluiden. Het staat bij mij uit, maar mijn binnenkomende SMSjes geven nog steeds een deuntje. Het staat toch uit? Of waar kan ik voor mijn gmail aparte geluiden instellen enz. En kan ik in de walkman-app 'listen next' uitzetten? Die sony diensten staan dank de goden allemaal uit, maar nu heb je een groot gedeelte aan 'listen next' in de walkman app, dus weer extra scrollen. Do not disturb moest ik een aparte app voor downloaden (Of kan de Compact dat ook uit zichzelf?). Foto's maken vind ik ook minder fijn, op automatisch niet zo geweldig als je zou verwachten. Handmatig zeker beter, maar moet je dit dan iedere keer instellen, of kun je handelingen opslaan? Muziek kwaliteit had ik veel beter verwacht dan mijn iPhone 5, maar voor mijn oren zowat gelijk.
Youtube laad net even langzamer dan op mijn iPhone 5, de abn-app opent sneller op mijn iPhone 5, evenals Google-maps? Toch vreemd, aangezien de iPhone 5 2 jaar oud is. Ik denk dat de meeste dingen ook gewenning zijn, maar toch een apart gevoel.
Euh, nu is het meer een mini-rant geworden. Sorry voor dat.
Dingen zoals notificatie-geluiden. Het staat bij mij uit, maar mijn binnenkomende SMSjes geven nog steeds een deuntje. Het staat toch uit? Of waar kan ik voor mijn gmail aparte geluiden instellen enz. En kan ik in de walkman-app 'listen next' uitzetten? Die sony diensten staan dank de goden allemaal uit, maar nu heb je een groot gedeelte aan 'listen next' in de walkman app, dus weer extra scrollen. Do not disturb moest ik een aparte app voor downloaden (Of kan de Compact dat ook uit zichzelf?). Foto's maken vind ik ook minder fijn, op automatisch niet zo geweldig als je zou verwachten. Handmatig zeker beter, maar moet je dit dan iedere keer instellen, of kun je handelingen opslaan? Muziek kwaliteit had ik veel beter verwacht dan mijn iPhone 5, maar voor mijn oren zowat gelijk.
Youtube laad net even langzamer dan op mijn iPhone 5, de abn-app opent sneller op mijn iPhone 5, evenals Google-maps? Toch vreemd, aangezien de iPhone 5 2 jaar oud is. Ik denk dat de meeste dingen ook gewenning zijn, maar toch een apart gevoel.
Euh, nu is het meer een mini-rant geworden. Sorry voor dat.
Kijk even bij Settings > Sound. Er zijn verschillende niveau's voor geluiden (Notificaties, media en alarms). Ondanks dat zou je door de volumedown button te gebruiken op het homescreen het geluid van notificaties moeten kunnen dempen.4acesNL schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:54:
Dingen zoals notificatie-geluiden. Het staat bij mij uit, maar mijn binnenkomende SMSjes geven nog steeds een deuntje. Het staat toch uit?
Waar wellicht het verschil zit met iOS (weet ik niet zeker) is dat wanneer je de volumeknoppen gebruik terwijl je een video bekijkt, je het geluid van het onderdeel Media bestuurt (niet dat van de telefoon/notificaties).
Dit zit zover ik weet niet standaard in firmware, maar is met een app gegarandeerd te regelen.Of waar kan ik voor mijn gmail aparte geluiden instellen enz.
Bedoel je dat het "Listen next" scherm eerst verschijnt bij het openen van de app? Je kunt in ieder geval vanuit de linkerkant van het scherm swipen en dan naar Songs, Albums e.d. gaan (wellicht dat je dat bedoelt met extra scrollen). Dit uitzetten is denk ik niet mogelijk.En kan ik in de walkman-app 'listen next' uitzetten? Die sony diensten staan dank de goden allemaal uit, maar nu heb je een groot gedeelte aan 'listen next' in de walkman app, dus weer extra scrollen.
Als je dit wilt gebruiken voor b.v. snachts niets te ontvangen, dan moet de Airplane Mode volstaan (staat bij de Quick Settings als je bovenin het scherm naar beneden swiped). Dit blokkeert alle antennes.Do not disturb moest ik een aparte app voor downloaden (Of kan de Compact dat ook uit zichzelf?).
Wil je echter wel nog 3g/4g aan hebben staan en alleen geen notificaties krijgen, dan moet je dit (zover ik weet) voorlopig met een app doen. In de aankomende Android L release zit dit wel als extra functionaliteit naast Airplane Mode ingebakken.
Gaat het puur om het geluid uitzetten van inkomende telefoontjes, smsjes, Whatsapp berichten etc., dan kan je gewoon het geluid van de notificaties uitzetten (volume down op het homescreen).
Dat vind ik vreemd. Ik heb dan wel niet de Z3 Compact maar de normale Z2 (bevat dezelfde camera), maar in Superior Auto modus vind ik juist dat ie altijd erg goede foto's maakt. Ja, overdag kan je met de Manual Mode en wat tweaks in de settings meer detail en meer MP foto's krijgen, maar dat kost meer moeite en werkt minder snel en in het donker werkt de Superior Auto modus veel sneller.Foto's maken vind ik ook minder fijn, op automatisch niet zo geweldig als je zou verwachten.
Kijk eens bij Settings > Sound > Sound Effects. Zet een liedje aan en speel eens wat met de settings, b.v. Clearaudio+ aan of uit, als deze uit staat kan je handmatig de equalizer instellen bij Sound Enchancements. De een vind het mooier klinken met Clearaudio+ aan, de ander stelt het liever zelf in.Muziek kwaliteit had ik veel beter verwacht dan mijn iPhone 5, maar voor mijn oren zowat gelijk.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Je kan ook nog gewoon de stille modus en alleen trillen modus inschakelen door de power knop ingedrukt te houden.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik klink heel negatief, maar zo bedoel k dat niet
Ik ben een hardcore iPhone gebruiker met hier een daar wat uitstapjes naar Android (Galaxy s3 en Xperia Z) en bevielen me beter dan Android in den tijden van de Galaxy 1, want dat vond ik echt een drama. Ik zal de logica van de telefoon heus wel vinden.
Clear audio vind ik niks en je hebt nog zo een setting waarbij je kwaliteit omhoog moet gaan, maar ook dit is zo minimaal dat je het in normaal gebruik gewoonweg niet hoort. Ik heb net dezelfde muziek als dat ik op mijn iPhone heb staan erop gezet, dus daar zal ik ook nog wel mee testen.
Wat de camera betreft in auto-mode. Als je een contrastrijk beeld hebt, bijvoorbeeld 'huizen en lucht' dan valt de lucht helemaal weg (lees: wordt wit). Terwijl je op de iPhone heel makkelijk kan focussen hoe je het contrast wilde hebben. Dit moet je hier dus handmatig doen en de wit-balans omlaag doen. Dit vind ik zo uitermate basic dat ik dat in de auto-mode wil hebben. Maar ook hier geldt, nog niet genoeg mee gespeeld om een uiteindelijk oordeel te vellen. Ik had al een paar mooie shot uit dat ding gekregen, onder andere macro op auto-mode. Daar is hij wel beter in dan de iPhone.
Het is grotendeels wennen, ik zat vandaag alweer, ruil ik hem om voor een 5s, maar ik wil toch even doorzetten. En de batterij is wel een beest zeg. Vanaf een uur of zes vanochtend tot nu en nog 82 % over.
Soms lijkt de batterij ineens snel leeg te lopen. Dan zit ik even op het internet en dan snoept hij er snel zo een 3 procent vanaf. Ik denk dat het ook nnog een kunst is om de telefoon perfect in te stellen wat batterij-gebruik betreft.
Ik heb auto-sync uitstaan, maar kan nergens vinden om bepaalde apps daarbuiten te laten. En bij App power consumption staat maar één app?
Over de hardware zelf, geen lelijk ding. En het scherm vind ik zeer primaOp de hoogte helderheid is hij buiten prima af te lezen. Ook fijn. Maar de afwerking is net niet zo glad als met de iPhone. En (psychologisch) voelt hij breekbaarder aan.
Clear audio vind ik niks en je hebt nog zo een setting waarbij je kwaliteit omhoog moet gaan, maar ook dit is zo minimaal dat je het in normaal gebruik gewoonweg niet hoort. Ik heb net dezelfde muziek als dat ik op mijn iPhone heb staan erop gezet, dus daar zal ik ook nog wel mee testen.
Wat de camera betreft in auto-mode. Als je een contrastrijk beeld hebt, bijvoorbeeld 'huizen en lucht' dan valt de lucht helemaal weg (lees: wordt wit). Terwijl je op de iPhone heel makkelijk kan focussen hoe je het contrast wilde hebben. Dit moet je hier dus handmatig doen en de wit-balans omlaag doen. Dit vind ik zo uitermate basic dat ik dat in de auto-mode wil hebben. Maar ook hier geldt, nog niet genoeg mee gespeeld om een uiteindelijk oordeel te vellen. Ik had al een paar mooie shot uit dat ding gekregen, onder andere macro op auto-mode. Daar is hij wel beter in dan de iPhone.
Het is grotendeels wennen, ik zat vandaag alweer, ruil ik hem om voor een 5s, maar ik wil toch even doorzetten. En de batterij is wel een beest zeg. Vanaf een uur of zes vanochtend tot nu en nog 82 % over.
Soms lijkt de batterij ineens snel leeg te lopen. Dan zit ik even op het internet en dan snoept hij er snel zo een 3 procent vanaf. Ik denk dat het ook nnog een kunst is om de telefoon perfect in te stellen wat batterij-gebruik betreft.
Ik heb auto-sync uitstaan, maar kan nergens vinden om bepaalde apps daarbuiten te laten. En bij App power consumption staat maar één app?
Over de hardware zelf, geen lelijk ding. En het scherm vind ik zeer primaOp de hoogte helderheid is hij buiten prima af te lezen. Ook fijn. Maar de afwerking is net niet zo glad als met de iPhone. En (psychologisch) voelt hij breekbaarder aan.
Dit is niet nodig, je kunt met de voorgeinstalleerde app "Smart Connect" acties aanmaken dat de telefoon bijvoorbeeld vanaf een bepaalde tijd in stille modues gaat en na deze tijd weer gewoon in trilstand(of geluid stand) gaat. Gebruik deze app voor vanalles; stille uren, automatisch muziekspeler starten wanneer er bluetooth verbinding wordt gemaakt met de autoradio etc.! Soort vereenvoudigde versie van Tasker.Moi_in_actie schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:25:
[...]
[...]
Als je dit wilt gebruiken voor b.v. snachts niets te ontvangen, dan moet de Airplane Mode volstaan (staat bij de Quick Settings als je bovenin het scherm naar beneden swiped). Dit blokkeert alle antennes.
Wil je echter wel nog 3g/4g aan hebben staan en alleen geen notificaties krijgen, dan moet je dit (zover ik weet) voorlopig met een app doen. In de aankomende Android L release zit dit wel als extra functionaliteit naast Airplane Mode ingebakken.
Gaat het puur om het geluid uitzetten van inkomende telefoontjes, smsjes, Whatsapp berichten etc., dan kan je gewoon het geluid van de notificaties uitzetten (volume down op het homescreen).
[...]
Verwijderd
Nu ruim een week in huis. 28eu per maand via GSMwijzer.nl voor 500MB, 150bel/sms bij Tele2 incl. Sony Headset ZX750BN. Ik heb op Tweakers vele reacties gezien van mensen die van plan waren om de koptelefoon door te verkopen. Reminder: iedereen heeft dit plan, en er staan dus al 3 pagina's van niet opengemaakt Sony koptelefoons op Marktplaats. Laagste prijs rond de 70eu terwijl de nieuwprijs 150eu is.
Op zich hartstikke tevreden met m'n telefoon. Het werkt snel en ik krijg de telefoon met moeite leeg. Wat ik probeer te zeggen is dat de telefoon de eerste paar keer natuurlijk helemaal leeg moet en dat lukte amper. Bij normaal gebruik zal de accu denk wel 2 dagen meegaan als je niet constant op 3G/hoge helderheid/GPS zit. Het scherm ziet er ook goed uit en de camera is fantastisch. Klein minpuntje: de klepjes aan de zijkant die je elke keer open moet maken om de telefoon op te laden. (er zit wel een magnetische oplaadpunt op, die dus geen klepjes nodig hebben, maar die oplader wordt niet standaard meegeleverd)
Er zit wel één héél groot minpunt op. Ondanks dat de glazen behuizing er geweldig uitziet is deze kapot voordat je het weet. Ik heb de telefoon één keer laten vallen vanaf heup-hoogte op de stoep en hij is nu al kapot. Grote barst in het scherm waardoor de touchscreen niet meer werkt. Alles op het scherm is nog leesbaar, berichten worden nog ontvangen en foto's kunnen nog gemaakt worden. Ik ga hem van de week laten maken en zal dan nog wel melden hoe het bevalt.
Eén tip dus: koop meteen een hoesje! Wacht niet en koop er meteen eentje. Hoe lelijk of gebruiksonvriendelijk het ook is.
Op zich hartstikke tevreden met m'n telefoon. Het werkt snel en ik krijg de telefoon met moeite leeg. Wat ik probeer te zeggen is dat de telefoon de eerste paar keer natuurlijk helemaal leeg moet en dat lukte amper. Bij normaal gebruik zal de accu denk wel 2 dagen meegaan als je niet constant op 3G/hoge helderheid/GPS zit. Het scherm ziet er ook goed uit en de camera is fantastisch. Klein minpuntje: de klepjes aan de zijkant die je elke keer open moet maken om de telefoon op te laden. (er zit wel een magnetische oplaadpunt op, die dus geen klepjes nodig hebben, maar die oplader wordt niet standaard meegeleverd)
Er zit wel één héél groot minpunt op. Ondanks dat de glazen behuizing er geweldig uitziet is deze kapot voordat je het weet. Ik heb de telefoon één keer laten vallen vanaf heup-hoogte op de stoep en hij is nu al kapot. Grote barst in het scherm waardoor de touchscreen niet meer werkt. Alles op het scherm is nog leesbaar, berichten worden nog ontvangen en foto's kunnen nog gemaakt worden. Ik ga hem van de week laten maken en zal dan nog wel melden hoe het bevalt.
Eén tip dus: koop meteen een hoesje! Wacht niet en koop er meteen eentje. Hoe lelijk of gebruiksonvriendelijk het ook is.
Oh, smart connect is er inderdaad ook nog. Helemaal vergeten. Ik heb Tasker gedownload, maar snap er nauwelijks wat van. Ik ga weer even in de telefoon snuffelen.
Android is gewoon uitgebreider dan IOS en als er iets niet kan dan is er vast wel een app voor en is het niet in de playstore dan wel buiten de store om via rooten.
Helaas is het niet allemaal even simpel wat voor een leek wel eens lastig is. Zou zeggen, gewoon nog even mee spelen en misschien went het wel. Omruilen kan altijd nog.
Zo loop ik met een iphone weer te klooien omdat ik of tegen beperkingen aanloop of dat ik gewoon niet weet hoe het zit.
Wat betreft snelheid vind ik raar. Weet niet hoe groot het snelheidsverschil is maar mijn S5 is sneller dan of gelijk aan Iphone5 uit ervaring (op een paar apps na dan) Ga ervan uit dat Z3 net zo snel of sneller is dan S5
Helaas is het niet allemaal even simpel wat voor een leek wel eens lastig is. Zou zeggen, gewoon nog even mee spelen en misschien went het wel. Omruilen kan altijd nog.
Zo loop ik met een iphone weer te klooien omdat ik of tegen beperkingen aanloop of dat ik gewoon niet weet hoe het zit.
Wat betreft snelheid vind ik raar. Weet niet hoe groot het snelheidsverschil is maar mijn S5 is sneller dan of gelijk aan Iphone5 uit ervaring (op een paar apps na dan) Ga ervan uit dat Z3 net zo snel of sneller is dan S5
[ Voor 19% gewijzigd door Garret1410 op 13-10-2014 14:38 ]
@skonijn: Daar ben ik dus ook bang voor als ik de Sony laat vallen dat het glas barst. Dus ik denk dat ik ook voor een hoesje gaat. En ikzelf zit me dus af te vragen of ik niet beter mijn oude Galaxy Xcover zelf kan houden zodat, stel dat de Sony in reparatie moet, ik toch nog een telefoon achter de hand heb. Wilde eerst mijn oude telefoon weggeven maar voorlopig dus niet.
@discussie Iphone - Android: Ik had een Android 2.3 versie telefoon maar zelfs ik loop in de Sony met Android 4.4 ook nog te zoeken naar sommige instellingen, of die net iets anders zijn.
En als ik iemand met een Iphone moet helpen loop ik ook even te zoeken omdat het net wat anders werkt
@discussie Iphone - Android: Ik had een Android 2.3 versie telefoon maar zelfs ik loop in de Sony met Android 4.4 ook nog te zoeken naar sommige instellingen, of die net iets anders zijn.
En als ik iemand met een Iphone moet helpen loop ik ook even te zoeken omdat het net wat anders werkt
[ Voor 8% gewijzigd door Johandmc op 13-10-2014 14:53 ]
Kun je dan ook laten weten wat dat kost?Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:21:
Ik heb de telefoon één keer laten vallen vanaf heup-hoogte op de stoep en hij is nu al kapot. Grote barst in het scherm waardoor de touchscreen niet meer werkt. Alles op het scherm is nog leesbaar, berichten worden nog ontvangen en foto's kunnen nog gemaakt worden. Ik ga hem van de week laten maken en zal dan nog wel melden hoe het bevalt.
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Ik heb hem al een paar keer laten vallen[b]skonijn schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:21:

Maar behalve miniscule krasjes is alles nog heel! Misschien heb ik gewoon geluk gehad
Mocht smart connect niet bevallen en Tasker te ingewikkeld zijn, probeer dan het gratis alternatief Lama eens. Deze gebruik ik al zeer lang naar volle tevredenheid, kan heel veel en is naar mijn mening vrij simpel.Zuipt geen batterij, en je kunt bijvoorbeeld instellen dat als je niet thuis of op je werk bent, dat hij dan WiFi uitzet. Ook stille tijden instellen is een eitje. Sterker nog, ik heb altijd schermrotatie aan of uit laten zetten als bepaalde apps zoals facebook of de gallerij op de voorgrond actief zijn.4acesNL schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:21:
Oh, smart connect is er inderdaad ook nog. Helemaal vergeten. Ik heb Tasker gedownload, maar snap er nauwelijks wat van. Ik ga weer even in de telefoon snuffelen.
Los daarvan, ik las dat je ook met je meldingen problemen hebt. Ikzelf heb nog geen z3 compact, maar volgens mij steekt android wat dit betreft anders in elkaar dan iOS. Vaak kun je in de menu's van de desbetreffende apps veel aanpassen, zoals dus meldingsgeluiden, sync. tijden, etc.. Wil je een andere SMS toon, ga dan naar het menu van je berichten app. Een ander email geluidje werkt hetzelfde, dus via de mail app. De telefoonsettings bij "geluid" bieden alleen mogelijkheid om een algemene voorkeur in te stellen. Dus: voor algemene geluiden, volumes en trillen, zie settings. Voor specifieke instellingen per app, zie de instellingen van de desbetreffende app.
Tot slot: bevalt de walkman app niet, neem dan gewoon een andere zoals winamp of google music. Alles aan android is aan te passen, dus ook de camera app, het toetsenbord of de muziekspeler. Probeer gewoon wat verschillende en laat sony je niet voorschrijven wat je moet gebruiken.
Nogmaals, ik heb nog geen z3 dus het kan iets variëren, maar dit is iig mijn ervaring met android door de jaren heen. Zelf vind ik het handiger, maar het zal zijn wat je gewend bent.
[ Voor 7% gewijzigd door vaagisdenaam op 13-10-2014 16:20 ]
Ik houd nog even vol hoor
Ik bedoel, de batterij alleen al maakt het het waard. Maar toch kan ik nergens vinden om mijn SMS-tone op 'none' te zetten, De algemene notificaties staat iig op 'none', dus dat vind ik gewoon niet logisch. ook dat het gewoon echt nergens terug te vinden is (honderd keer de menu's af).
Ik heb ondertussen ook gevonden waar ik mijn apps buiten de stamina-mode wel kan laten functioneren, dus dat is al fijn. Dat auto-rotation vind ik wel irritant. Ik wil dus niet dat mijn homescreen draait, mar daar moet je dus auto-rotation voor aanzetten en dan draait mijn homescreen niet
Maar de video-app draait dan ook niet mee en blijft in portrait staan? Dit vind ik toch veel heel apart.
Ik heb ondertussen ook gevonden waar ik mijn apps buiten de stamina-mode wel kan laten functioneren, dus dat is al fijn. Dat auto-rotation vind ik wel irritant. Ik wil dus niet dat mijn homescreen draait, mar daar moet je dus auto-rotation voor aanzetten en dan draait mijn homescreen niet
Uhm nee, dat was in 2000 nog het geval, nu allang niet meer.Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:21:
dat de telefoon de eerste paar keer natuurlijk helemaal leeg moet en dat lukte amper.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat ligt er per Launcher aan. Mijn doet in ieder geval alleen landscape als het is gedocked. Sony heeft ook een mooie optie toegevoegd om het scherm niet te draaien wanneer je langzaam draait en wel als je snel draait. Kijk daar eens naar.4acesNL schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:11:
Ik houd nog even vol hoorIk bedoel, de batterij alleen al maakt het het waard. Maar toch kan ik nergens vinden om mijn SMS-tone op 'none' te zetten, De algemene notificaties staat iig op 'none', dus dat vind ik gewoon niet logisch. ook dat het gewoon echt nergens terug te vinden is (honderd keer de menu's af).
Ik heb ondertussen ook gevonden waar ik mijn apps buiten de stamina-mode wel kan laten functioneren, dus dat is al fijn. Dat auto-rotation vind ik wel irritant. Ik wil dus niet dat mijn homescreen draait, mar daar moet je dus auto-rotation voor aanzetten en dan draait mijn homescreen nietMaar de video-app draait dan ook niet mee en blijft in portrait staan? Dit vind ik toch veel heel apart.
Kan iemand mij vertellen hoe ik bepaalde apps kan verplaatsen naar de SD gegeugen?
Of moet ik hem rooten daarvoor?
Gaat niet met Android 4.4, beveiliging and shizzle
Google Play: Rotation - Orientation Manager4acesNL schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:11:
Dat auto-rotation vind ik wel irritant. Ik wil dus niet dat mijn homescreen draait, mar daar moet je dus auto-rotation voor aanzetten en dan draait mijn homescreen nietMaar de video-app draait dan ook niet mee en blijft in portrait staan? Dit vind ik toch veel heel apart.
Kijk hier maar eens naar, in te stellen per app. Ik ben ook een ios gebruiker sinds ze in Nederland verkrijgbaar zijn. Maar heb op dit moment ook een Sony z3c, simpelweg door het prijsverschil met een iPhone 6. En ik me eigen niet voor de gek kan blijven houden dat het waard is omdat er een appeltje op staat.
Paar dingen die ik irritant vind zijn, Hardware camerabutton start dus altijd in automode(niet aan te passen.) Geluid is toch wel een beetje zacht, en zonder root toch geen goede full screen mode voor sommige apps. Ook krijg ik de wifi data transfermode niet gekoppeld met een windows 8.1 met pc companion. En dan zoals al gezegd de z3c voelt toch wat breekbaarder(goedkoper) aan dan mijn oude iPhone 5.
Maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denk om terug te gaan naar een iPhone op het monent.
Vond het ook al vreemd dat het niet gaat met Sony en wel met Samsung,Sathumax schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:06:
Kan iemand mij vertellen hoe ik bepaalde apps kan verplaatsen naar de SD gegeugen?
rooten is de enigste oplossing, alleen vervalt dan wel je garantie !
Het licht niet aan Android 4.4.4 maar aan Sony !Katmi schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:17:
Gaat niet met Android 4.4, beveiliging and shizzle
[ Voor 22% gewijzigd door Albert020 op 13-10-2014 20:20 ]
Niet bestemd voor een zwakke maag:Z3C laten vallen
Liet hem vallen van armhoogte, glipte uit mijn hand, viel eerst op een houten salontafel en daarna op laminaat. Mijn hoesje was helaas nog onderweg...
Iemand een indicatie hoe veel me zoiets gaat kosten?
Liet hem vallen van armhoogte, glipte uit mijn hand, viel eerst op een houten salontafel en daarna op laminaat. Mijn hoesje was helaas nog onderweg...
Volgens mij moet ie dan terug naar Sony en ik weet dat zo'n achterplaatje voor de Z1C 80 euro kostAndreas92 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:56:
Niet bestemd voor een zwakke maag:Z3C laten vallen
Liet hem vallen van armhoogte, glipte uit mijn hand, viel eerst op een houten salontafel en daarna op laminaat. Mijn hoesje was helaas nog onderweg...![]()
![]()
![]()
Bedankt! Dat is weer een leuk bedrag
Veel reports over kapot glas, ik moet die van mij nog binnen krijgen. De SCR26 hoes is ook nog onderweg maar blijkt broodnodig te zijn.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Dit!Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:21:
Ik heb die van mij na 3 dagen ook laten stuiteren. Hij gleed van een houten tafel af die iets schuin stond en is vlak op de stoep gevallen

http://i.imgur.com/KeNH0yi.jpg
Gelukkig wel verzekerd. Hoesje is zeker aan te raden!
blaap
WIFI:
Wat mij nu al 2 dagen opvalt is dat mijn Z3C op 2 door mij veel bezochte locaties waarvan het wifi-netwerk bekend is en ingesteld staan, niet automatisch connect.
Geen battery-besparende modes ingeschakeld uiteraard.
Als ik Wifi-settings ga bekijken dan is er een dikke kans dat ze spontaan wel verbindt.
Bereik en snelheid wifi zijn uitstekend, maar ik moet nu wel opletten als ik op de genoemde locaties ben of ik niet mijn data-bundel aan het opstoken ben terwijl ik verwacht wifi te gebruiken.
Met Iphone-4, Mi3 en andere toestellen geen last daarmee overigens.
Wat mij nu al 2 dagen opvalt is dat mijn Z3C op 2 door mij veel bezochte locaties waarvan het wifi-netwerk bekend is en ingesteld staan, niet automatisch connect.
Als ik Wifi-settings ga bekijken dan is er een dikke kans dat ze spontaan wel verbindt.
Bereik en snelheid wifi zijn uitstekend, maar ik moet nu wel opletten als ik op de genoemde locaties ben of ik niet mijn data-bundel aan het opstoken ben terwijl ik verwacht wifi te gebruiken.
Een handige app hiervoor vind ik Wi-fi Matic. Die onthoud op basis van verzendmasten (dus geen GPS) waar de bekende wifi netwerken zich bevinden en connect automatisch. Ook zet die wifi uit wanneer je de locatie verlaat.robbvdb schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 01:50:
WIFI:
Dat zit al standaard in sony telefoons, wifi op locatie heet dat en valt gewoon in te schakelen.Dutch Sephiroth schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 07:57:
[...]
Een handige app hiervoor vind ik Wi-fi Matic. Die onthoud op basis van verzendmasten (dus geen GPS) waar de bekende wifi netwerken zich bevinden en connect automatisch. Ook zet die wifi uit wanneer je de locatie verlaat.
@ robbvdb Je moet even kijken bij geavanceerd. Daar staat ook of je wifi zo wilt instellen dat de batterij gespaard wordt of max performance. Dit heeft o.a. te maken met het actieve proben (interval in sturen van hello's naar bekende routers) van wifi netwerken en resulteert er dus in dat er niet snel verbonden kan worden indien de besparingsmodus aanstaat.
Ik zou niet voor de Sony SCR26 hoes gaan maar voor 1 met bescherming van de hoeken. Als ik de foto's bekijk heb je qua 'val-bescherming' weinig aan de SCR26.
Ben zelf nog aan het wachten op de Case-mate barely there of de Krusell Texture cover.
Ben zelf nog aan het wachten op de Case-mate barely there of de Krusell Texture cover.
Gezien de zwarte case-mate barely there nog op "pre order now" stond had ik de S-Curved TPU Case bij gsmpunt besteld, om vervolgens een mail te krijgen dat die nog niet op voorraad is en ik denk ik net zo goed op de barely there had kunnen wachten
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Goden, nu ik de zwarte zie wil ik die eigenlijk (heb dus de witte) 
Ik heb alles nu een beetje goed ingesteld (Denk ik) en de batterij wil maar niet leeg geraken. Ik geloof dat mijn SMS-toon probleem ook is verholpen. Nu nog wennen aan het toetsenbord.
Ik heb alles nu een beetje goed ingesteld (Denk ik) en de batterij wil maar niet leeg geraken. Ik geloof dat mijn SMS-toon probleem ook is verholpen. Nu nog wennen aan het toetsenbord.
[ Voor 57% gewijzigd door 4acesNL op 14-10-2014 15:32 ]
Ik weet niet of het hier op de juiste plaats is, het lijkt mij meer op een algemene Android vraag:
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn exchange agenda in te stellen. Ik heb wel de de Exchange ActiveSync ingesteld en krijg mijn mail binnen. Ik zie echter nergens de optie om de agenda binnen te halen?
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn exchange agenda in te stellen. Ik heb wel de de Exchange ActiveSync ingesteld en krijg mijn mail binnen. Ik zie echter nergens de optie om de agenda binnen te halen?
Maar daar zeg je wat, vervalt de garantie?Albert020 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:06:
[...]
Vond het ook al vreemd dat het niet gaat met Sony en wel met Samsung,
rooten is de enigste oplossing, alleen vervalt dan wel je garantie !
[...]
Het licht niet aan Android 4.4.4 maar aan Sony !
En waar bazeren ze dat op?
Als ik root en de toestel barst zoals bij andere het geval is heb ik dan geen garantie?
Daar zeg je me wat, wat heeft rooten te maken met het feit dat de toestellen spontaan barsten?
Naar mijn idee heb ik gewoon recht op fabrieks garantie.
Waar bazeren ze op het feit dat als hij geroot is, ik geen garantie heb.?
Kan me herinneren dat apple dit vroeger ook deed.
Als je je toestel jailbreakt dan vervalt je garantie, nou niet dus.
Waar beweert sony dat je garantie vervalt?
Sony is verplicht volgens EU recht garantie te verlennen.
Waar kan ik klagen bij sony omtrend SD verhaal?
Heeft iemand een link?
En idd: wat je zegt Samsung kan het wel.
[ Voor 9% gewijzigd door Sathumax op 14-10-2014 21:50 ]
Is er al iemand die foto's heeft gemaakt met een alternatieve foto app? Ik ben dan benieuwd of dat verschil maakt met de stock foto app van Sony...
Verwijderd
Ik gebruik zelf vaak A Better Camera. Vooral de HDR foto's vind ik erg mooi bij deze app.djtt schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:32:
Is er al iemand die foto's heeft gemaakt met een alternatieve foto app? Ik ben dan benieuwd of dat verschil maakt met de stock foto app van Sony...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 20:00 ]
Ik ben sinds vorige week ook de trotse bezitter van een Z3 compact. Tot nu toe ben ik zeer tevreden, maar het enige waar ik aan moet wennen is dat de back toets aan de linkerzijde zit. Op de Samsung toetsen is dit andersom, iemand een idee of je de toeten ook kan omdraaien?
Verwijderd
Ik kom ook van een Samsung af. Zodra ik die nu pak zit ik links inderdaad op het verkeerde knopje te rammen. Oftewel, went vanzelf.-SimJoc- schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:23:
Ik ben sinds vorige week ook de trotse bezitter van een Z3 compact. Tot nu toe ben ik zeer tevreden, maar het enige waar ik aan moet wennen is dat de back toets aan de linkerzijde zit. Op de Samsung toetsen is dit andersom, iemand een idee of je de toeten ook kan omdraaien?
Mocht je het willen veranderen, kan sowieso met een geroot toestel. Maar rooten betekend op dit moment ook een unlocked bootloader. En daar wil je nog even niet aan beginnen.
Verwijderd
Krijg spontaan hoofdpijn bij het lezen van deze reactie.Sathumax schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:16:
[...]
Maar daar zeg je wat, vervalt de garantie?
En waar bazeren ze dat op?
Als ik root en de toestel barst zoals bij andere het geval is heb ik dan geen garantie?
Daar zeg je me wat, wat heeft rooten te maken met het feit dat de toestellen spontaan barsten?
Naar mijn idee heb ik gewoon recht op fabrieks garantie.
Waar bazeren ze op het feit dat als hij geroot is, ik geen garantie heb.?
Kan me herinneren dat apple dit vroeger ook deed.
Als je je toestel jailbreakt dan vervalt je garantie, nou niet dus.
Waar beweert sony dat je garantie vervalt?
Sony is verplicht volgens EU recht garantie te verlennen.
Waar kan ik klagen bij sony omtrend SD verhaal?
Heeft iemand een link?
En idd: wat je zegt Samsung kan het wel.
Android 4.4.4 heeft geen app to sd functie. Het merk van je toestel staat hier los van. Mocht je een toestel vinden waar het op kan; is deze geroot, heeft deze hoogstwaarschijnlijk een costum ROM of draait het toestel niet op 4.4.4.
Bij rooten vervalt je garantie. Met een locked bootloader kan je daarentegen gewoon weer een standaard ROM flashen en je telefoon is weer als vanouds. Met garantie en al (je hebt immers weer de standaard ROM). Op dit moment is een root alleen mogelijk i.c.m. een unlocked bootloader. Zodra jij je bootloader unlocked verlies je DRM keys. Deze krijg je niet meer terug. Je garantie ben je dan kwijt.
Daarnaast verlies je bepaalde functionaliteiten van je telefoon. Dat is een paar pagina's terug op het forum ook te lezen. Wil je hier meer informatie over kijk bijvoorbeeld hier of hier, anders is Google een goede vriend.
Ik zou dus nog even wachten op een mogelijkheid om te rooten met locked bootloader. Of tot Google reageert. Er is namelijk een hoop ophef over de SD en KitKat situatie.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 22:42 ]
Ik krijg er hoofdpijn van al die geneuzel over vervallen garantie naar rooten.Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:32:
[...]
Krijg spontaan hoofdpijn bij het lezen van deze reactie.
Android 4.4.4 heeft geen app to sd functie. Het merk van je toestel staat hier los van. Mocht je een toestel vinden waar het op kan; is deze geroot, heeft deze hoogstwaarschijnlijk een costum ROM of draait het toestel niet op 4.4.4.
Bij rooten vervalt je garantie. Met een locked bootloader kan je daarentegen gewoon weer een standaard ROM flashen en je telefoon is weer als vanouds. Met garantie en al (je hebt immers weer de standaard ROM). Op dit moment is een root alleen mogelijk i.c.m. een unlocked bootloader. Zodra jij je bootloader unlocked verlies je DRM keys. Deze krijg je niet meer terug. Je garantie ben je dan kwijt.
Daarnaast verlies je bepaalde functionaliteiten van je telefoon. Dat is een paar pagina's terug op het forum ook te lezen. Wil je hier meer informatie over kijk bijvoorbeeld hier of hier, anders is Google een goede vriend.
Ik zou dus nog even wachten op een mogelijkheid om te rooten met locked bootloader. Of tot Google reageert. Er is namelijk een hoop ophef over de SD en KitKat situatie.
Hier en hier nog 1 maal duidelijkheid.
De regels daarover staan in een Europese Richtlijn uit 1999, waarvan de uitwerking in het Burgerlijk Wetboek is opgenomen. Volgens F1k zeggen naast Engelfriet ook zijn rechtsbijstandverzekering als overheidsorgaan Consuwijzer dat retailers defecten die niet het gevolg zijn van rooten of jailbreaken moeten repareren onder garantie. "Dan hoef je dus niet te betalen."
Ze kunnen lullen wat ze willen bij sony maar eerst hard maken dat dit door rooten komt.
Als ik nu mijn toestel root en morgen barst mijn scherm niet door mijn schuld, dan heb ik gewoon garantie., zo simple is het.
En volgens mij zijn deze richtlijnen al aangepast, als ik de document vindt dan plaats ik die hier.
[ Voor 16% gewijzigd door Sathumax op 15-10-2014 00:42 ]
Verwijderd
De Z3C was eerste op mijn shortlist, wilde hem volgende week bestellen. Ben beetje aan het zoeken naar reviews en deze zijn lovend als het pers betreft, maar verontrustend als het gebruikers zijn. Met name veel topics over gebroken voor- en achterkant. Door kleine val van paar centimeter maar ook spontaan, bij laden of door temperatuurverschil. Zelfs Duitse testsite Areamobile had hier last van:
http://www.areamobile.de/...a-z3-compact/testberichte
Dit weerhoudt mij ervan om het te bestellen. Jammer, want verder sloot het toestel perfect aan bij mijn wensen...
Dit weerhoudt mij ervan om het te bestellen. Jammer, want verder sloot het toestel perfect aan bij mijn wensen...
Exact de reden waarom ik ook nog niet besteld heb, volgens mij is het bijna onmogelijk om 2 jaar met dit toestel te gaan rondlopen zonder dat je in die tijd een barst in je scherm gaat krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 07:06:
De Z3C was eerste op mijn shortlist, wilde hem volgende week bestellen. Ben beetje aan het zoeken naar reviews en deze zijn lovend als het pers betreft, maar verontrustend als het gebruikers zijn. Met name veel topics over gebroken voor- en achterkant. Door kleine val van paar centimeter maar ook spontaan, bij laden of door temperatuurverschil. Zelfs Duitse testsite Areamobile had hier last van:
BlaBlaBla
Dan gebruik je gewoon een paar dagen een oude telefoon en krijg je een geheel nieuwe van Sony. Ik zie het probleem niet zo.Strider schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:00:
[...]
Exact de reden waarom ik ook nog niet besteld heb, volgens mij is het bijna onmogelijk om 2 jaar met dit toestel te gaan rondlopen zonder dat je in die tijd een barst in je scherm gaat krijgen.
Dat heet garantie en dit zijn dingen die je niet mag verwachten, dus valt het onder de garantie.
Ze bedoelen denk ik dat het toestel erg kwetsbaar is vanwege de glazen behuizing. Dat staat los van het probleem met barsten die spontaant optreden. Een telefoon zou tegen een stootje moeten kunnen, maar bij deze telefoon is de kans net wat groter dat er een barst in komt wanneer je hem laat vallen.
Helaas vermoed ik dat het de eerste maand of paar maanden dat dit geen probleem zal zijn. Alleen daarna zullen ze het waarschijnlijk gewoon op user abuse gooien en kun je fluiten naar je garantie en mag je betalen.honey schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:19:
[...]
Dan gebruik je gewoon een paar dagen een oude telefoon en krijg je een geheel nieuwe van Sony. Ik zie het probleem niet zo.
Dat heet garantie en dit zijn dingen die je niet mag verwachten, dus valt het onder de garantie.
Het komt wel eens voor dat ik mijn telefoon per ongeluk laat vallen, mijn S2 kan hier prima tegen, maar ik denk dat dit niet zo zal zijn bij de Z3. Daarnaast gaat Sony na 1/1.5 jaar echt je telefoon niet meer vernieuwen als je een barst in je glas hebt gekregen.honey schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:19:
[...]
Dan gebruik je gewoon een paar dagen een oude telefoon en krijg je een geheel nieuwe van Sony. Ik zie het probleem niet zo.
BlaBlaBla
Inderdaad, ik denk dat je met screenprotectors vanvoor en vanachter op het toestel al een heel eindje komt om spontane barsten te verkomen.Viavia28 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:20:
Ze bedoelen denk ik dat het toestel erg kwetsbaar is vanwege de glazen behuizing. Dat staat los van het probleem met barsten die spontaant optreden. Een telefoon zou tegen een stootje moeten kunnen, maar bij deze telefoon is de kans net wat groter dat er een barst in komt wanneer je hem laat vallen.
Zelf heb ik momenteel screenprotectors erop, en wanneer ik in het weekend op stap ga gooi ik er een case rond.
Als je je zorgen maakt over de kwetsbaarheid van de telefoon, koop je toch zo'n plastic Samsung? Mijn vorige foon (S3) is een keer tijdens hardlopen uit m'n broekzak gevallen, paar butsjes in het plastic, meer niet. Zit je wel met die uberlelijke Touchwiz skin en 500MB aan bloatware, maar je kunt niet alles hebben.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heel fijn. Met mijn Xperia Z kon ik er echter naar fluiten. Kapotte rubbertjes? Eigen schuld. Scherm gebarsten (niet gevallen)? Eigen schuld, voor 400 repareren we hem voor je. Sony kan heel naar zijn met garantieverwerking.honey schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:19:
[...]
Verwijderd
Wat loop je dan te emmeren. Hup rooten die handel!Sathumax schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 00:33:
[...]
Ik krijg er hoofdpijn van al die geneuzel over vervallen garantie naar rooten.
De regels daarover staan in een Europese Richtlijn uit 1999, waarvan de uitwerking in het Burgerlijk Wetboek is opgenomen. Volgens F1k zeggen naast Engelfriet ook zijn rechtsbijstandverzekering als overheidsorgaan Consuwijzer dat retailers defecten die niet het gevolg zijn van rooten of jailbreaken moeten repareren onder garantie. "Dan hoef je dus niet te betalen."
Ze kunnen lullen wat ze willen bij sony maar eerst hard maken dat dit door rooten komt.
Als ik nu mijn toestel root en morgen barst mijn scherm niet door mijn schuld, dan heb ik gewoon garantie., zo simple is het.
En volgens mij zijn deze richtlijnen al aangepast, als ik de document vindt dan plaats ik die hier.
Ja je hebt het recht, maar krijg je het ook? Als Sony gewoon weigert moet je er een rechtzaak van maken om je gelijk te halen, is dat het waard? Ga je die tijd, dat geld erin steken? Ja je hebt het recht, maar is het ook praktisch haalbaar?Sathumax schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 00:33:
[...]
Ik krijg er hoofdpijn van al die geneuzel over vervallen garantie naar rooten.
Sja, het is toch geen issue als we hier een discussie proberen op te starten over de levensduur van de glazen behuizing van een Z3 compact? Het is wel een telefoon van 500 euro, en het is sneu als je na een jaar met een barst in je behuizing rondloopt.Arfman schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:19:
Als je je zorgen maakt over de kwetsbaarheid van de telefoon, koop je toch zo'n plastic Samsung? Mijn vorige foon (S3) is een keer tijdens hardlopen uit m'n broekzak gevallen, paar butsjes in het plastic, meer niet. Zit je wel met die uberlelijke Touchwiz skin en 500MB aan bloatware, maar je kunt niet alles hebben.
BlaBlaBla
Hoi hoi,
zonder 47 pagina's door te ploeteren; Waar vind ik een goed vergelijk tussen de Z1 Compact en de Z3 Compact?
Mijn Z1 Compact is gebarsten: eerst gebogen en toen KNAK zij het scherm.
Prijzen liggen dichterbij elkaar dan ik verwachtte: Z1C 333,- vs Z3C 475,- Maar die extra 150,-,.. zijn ze het waard of niet?
zonder 47 pagina's door te ploeteren; Waar vind ik een goed vergelijk tussen de Z1 Compact en de Z3 Compact?
Prijzen liggen dichterbij elkaar dan ik verwachtte: Z1C 333,- vs Z3C 475,- Maar die extra 150,-,.. zijn ze het waard of niet?
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Is anderhalve maand ook goed?Strider schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:41:
[...]
[...] en het is sneu als je na een jaar met een barst in je behuizing rondloopt.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
http://lmgtfy.com/?q=z1+compact+vs+z3+compactJayPe schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:42:
Hoi hoi,
fijn, maar dat kan ik zelf ook. Eigenlijk bedoel ik 'Waar vind ik hier, op Tweakers' een goed vergelijk?'
Ik hecht meer waarde aan een goede review hier op tweakers door bijvoorbeeld Kiswum dan 'de eerste 10 hits op google' :-)
ik denk dat het persoonlijk ligt, ik ben wel van de z1c overgegaan naar de z3c en vind het het compleet waard, groter scherm in een evengroot toestel was voor mij het grootste punt. de feel van de telefoon is er veel beter door geworden. run eens langs een media markt om het toestel vast te houden, ik was verliefd van het moment dat ik hem gebruikte.
Glas = kwetsbaar. Dat bedoelde ik.Strider schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:41:
[...]
Sja, het is toch geen issue als we hier een discussie proberen op te starten over de levensduur van de glazen behuizing van een Z3 compact? Het is wel een telefoon van 500 euro, en het is sneu als je na een jaar met een barst in je behuizing rondloopt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb hetzelfde voor maar dan wel bij een gewone Z3, geen compact. Het gebeurd als ik op de aan/uit knop duw dat ie dat opnieuw start. Wel hoef ik geen SIM pin code in te tikken. Vreemd.Virtual Reality schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:24:
[...]
Voorheen wel, maar speciaal voor de z3c een nieuwe nanosim in gebruik genomenIk kijk het nog even aan, mocht het vaker voorkomen dan ga ik proberen het toestel om te ruilen. Voordeel is dat de telefoon toch weer in een mum van tijd is opgestart dus echt storend is het niet maar het hoor uiteraard niet.
PSN: extreme8eight
Hmm raar, die link heb ik nog niet kunnen leggen. In ieder geval heb ik er sinds mijn bericht hier er geen last meer van gehad. Misschien wat apps die moeilijk aan het doen waren met updaten ofzo?extreme8eight schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:27:
[...]
Ik heb hetzelfde voor maar dan wel bij een gewone Z3, geen compact. Het gebeurd als ik op de aan/uit knop duw dat ie dat opnieuw start. Wel hoef ik geen SIM pin code in te tikken. Vreemd.
Verwijderd
Tja, mijn S3 viel na een maand van de bank af, kwam ongelukkig terecht op het laminaat en had een compleet gebarsten scherm. En no way garantie of verzekering of whatsoever.Arfman schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:19:
Ik heb niet de illusie dat er tegenwoordig nog telefoons zijn die niet kwetsbaar zijn voor vallen, met al die enorme schermen enzo.
Kiswum is nog bezig met zijn Z3c review. Ik kan al wel een tip van de sluiter oplichtenJayPe schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:00:
[...]
fijn, maar dat kan ik zelf ook. Eigenlijk bedoel ik 'Waar vind ik hier, op Tweakers' een goed vergelijk?'
Ik hecht meer waarde aan een goede review hier op tweakers door bijvoorbeeld Kiswum dan 'de eerste 10 hits op google' :-)
Persoonlijk vind ik de verschillen (0,3Ghz snellere SoC, 25mm groothoeklens ipv 27mm bij de Z1c) niet echt noemenswaardig. Wel is een 4,6 inch kwijt kunnen in hetzelfde formaat ipv 4,3 inch bij de Z1c wel een mooie prestatie. Dat de accu bovendien nog langer mee gaat ondanks een groter scherm doen ze goed. Zelf zou ik het top vinden als ze bij de Z5c er een 4,7 inch in kwijt kunnen met 1920x1080 scherm > vereist minimale bezels, haast een randloze smartphone wordt het dan. Bovenal hoop ik dat Sony met de opvolger gewoon een scherm erin weet te zetten die standaard 6500 Kelvin heeft en daarmee dus het meest kleurnauwkeurig is out of the box. Ditch het premium-maar-oh-zo-breekbare glas maar kies dan niet meteen voor plastic fantastic, maar bijvoorbeeld hoe OnePlus hun covers maakt van kevlarVerder is hij erg snel, maar hij voelt niet sneller aan dan de Z1c. Dat de speakers voorop zitten vind ik erg fijn en zeker een pluspunt tegenover de Z1c. Ik heb de camera maar heel even getest. Tijdens deze test heb ik een aantal foto's gemaakt in het donker (buiten + badkamer) en lightbleeding is niet meer aanwezig.
Dat zijn de enige dingen die ze er nog aan kunnen verbeteren, plus de neiging onderdrukken zoveel overkill aan standaard apps mee te leveren. Maarja, hiden in de appdrawer door ze te disablen werkt prima en anders gewoon rooten + Titanium Back up Pro en deleten die hap. Dus betere kleurweergave, premium feel duurzame covers, niet tot Samsung verworden en hun Touchwizz bloatware en als kers op de taart: 4,7 inch full hd schermpje in het huidige formaat kwijt kunnen zou toch wel
heeft iemand al een foto kunnen maken op 16000 ISO? Hoogste wat ik heb kunnen bereiken is 12.000 nadat ik hem gisteravond in een pikkedonkere kamer had laten schieten. Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om handmatig deze ISO te bereiken.
Daarnaast zit ik nog steeds met de frustratie dat alle 60 foto's worden bewaard van de timeshift burst functie. Iemand een oplossing hier voor?
Daarnaast zit ik nog steeds met de frustratie dat alle 60 foto's worden bewaard van de timeshift burst functie. Iemand een oplossing hier voor?
Ik ben erg tevreden.
Enige minpuntje tot nu toe is dat een van de klepjes aan de zijkant (die van de simkaart) steeds langszaam loskomt. Dan duw je hem terug en na 5 minuten zit hij weer losser.
Daarnaast vind ik de camera nog best tegenvallen, maar misschien moet ik daar nog wat meer aandacht aan besteden (instellingen enz)
Enige minpuntje tot nu toe is dat een van de klepjes aan de zijkant (die van de simkaart) steeds langszaam loskomt. Dan duw je hem terug en na 5 minuten zit hij weer losser.
Daarnaast vind ik de camera nog best tegenvallen, maar misschien moet ik daar nog wat meer aandacht aan besteden (instellingen enz)
Ik heb ook net mijn nieuwe Z3C black binnen. Voor mij de eerste keer dat ik met Android te maken krijg na jaren IOS. Het is echt enorm wennen omdat werkelijk alles anders, maar ik moet zeggen, Android maakt het wel leuk! Het is ook maar net wat je wil, als je het leuk vindt om veel te tweaken is de overstap gewoon heel leuk. Ik ga het zeker een jaar de kans geven! Ik heb tot nu toe in een uurtje alles aan de praat gekregen wat ik op de Iphone ook had, dus dat is al klaar. Nu kan ik echt Android induiken voor de leukere extra zaken die kunnen. Maar dat is voor een andere topic
.
wat me aan het toestel opvalt:
1. het is gruwelijk snel. Misschien ook omdat ik nog een Iphone 4 van ruim 3 jaar had, maar jeetje wat een verschil! Heerlijk werken!
2. Het blauwe scherm waar over gesproken werd. Ik moet zeggen, ik heb daar geen moment op gelet vanaf het eerst aanzetten van de telefoon. Het viel me zelfs niet op. Het viel me pas op toen ik even de iphone gebruikte want er is weldegelijk een verschil. Maar ik ben er van overtuigd dat als je straks dagelijks op de Z3C werkt je dit helemaal niet meer opvalt en/of stoort. En nu heb ik dus alles nog op de standaarden staan. Hij mag opzicht nog wel een tikkie meer brightness hebben, maar dat is simpel te tweaken als ik hier terug lees
3. toestel ziet er prachtig uit. Het rubberen deel ziet er totaal niet uit als rubber en maakt het toestel eerder sjiek. Ik heb de zwarte variant en dan lijkt het gewoon een hele mooie lichtgrijze rand.
4. omdat ik het toestel eerst een week rustig thuis wil proberen en Android wil leren kennen heb ik de beschermlaagjes er nog op zitten. Bevalt de telefoon namelijk niet na een week zet ik alles terug op fabrieksstand. Ik kan dus niet oordelen of de camera goed is want daar zit nu nog zo'n beschermlaagje over heen. Ik kan dus ook niet beoordelen hoe hij in de hand ligt qua gladheid want die laagjes geven nu nog een stroeve laag zodat het prima aanvoelt. Maar ik ben gewend aan een iets wat gladde telefoon met de Iphone 4
Tot zover mijn eerst mening. Komende dagen ga ik het toestel echt dieper in en dan zal ik ook wel hier wat posten. En natuurlijk benieuwd of het toestel het een week uithoudt zonder te barsten
Wel 1 eerste vraag. Kun je ook een ander scherm aan je home koppelen? Dus bijv een scherm waar je al je eigen apps op hebt gezet, dat die ook getoond wordt als je de telefoon aanzet?
wat me aan het toestel opvalt:
1. het is gruwelijk snel. Misschien ook omdat ik nog een Iphone 4 van ruim 3 jaar had, maar jeetje wat een verschil! Heerlijk werken!
2. Het blauwe scherm waar over gesproken werd. Ik moet zeggen, ik heb daar geen moment op gelet vanaf het eerst aanzetten van de telefoon. Het viel me zelfs niet op. Het viel me pas op toen ik even de iphone gebruikte want er is weldegelijk een verschil. Maar ik ben er van overtuigd dat als je straks dagelijks op de Z3C werkt je dit helemaal niet meer opvalt en/of stoort. En nu heb ik dus alles nog op de standaarden staan. Hij mag opzicht nog wel een tikkie meer brightness hebben, maar dat is simpel te tweaken als ik hier terug lees
3. toestel ziet er prachtig uit. Het rubberen deel ziet er totaal niet uit als rubber en maakt het toestel eerder sjiek. Ik heb de zwarte variant en dan lijkt het gewoon een hele mooie lichtgrijze rand.
4. omdat ik het toestel eerst een week rustig thuis wil proberen en Android wil leren kennen heb ik de beschermlaagjes er nog op zitten. Bevalt de telefoon namelijk niet na een week zet ik alles terug op fabrieksstand. Ik kan dus niet oordelen of de camera goed is want daar zit nu nog zo'n beschermlaagje over heen. Ik kan dus ook niet beoordelen hoe hij in de hand ligt qua gladheid want die laagjes geven nu nog een stroeve laag zodat het prima aanvoelt. Maar ik ben gewend aan een iets wat gladde telefoon met de Iphone 4
Tot zover mijn eerst mening. Komende dagen ga ik het toestel echt dieper in en dan zal ik ook wel hier wat posten. En natuurlijk benieuwd of het toestel het een week uithoudt zonder te barsten
Wel 1 eerste vraag. Kun je ook een ander scherm aan je home koppelen? Dus bijv een scherm waar je al je eigen apps op hebt gezet, dat die ook getoond wordt als je de telefoon aanzet?
[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 15-10-2014 18:52 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Mmh, vanaochtend 07:30u, batterij op 100%. Net thuis, batterij op 62%. Hij staat op stamina-mode en email en Whatsapp hebben uitzondering. 20 minuten video gekeken, wat op het internet gezeten, whatsapp en een beetje muziek geluisterd, laten we zeggen1 album. De telefoon zegt nog 1 dag te hebben.
Is dit een realistische afname van de batterij?
@ Juancho Je kunt een ander scherm je homescreen maken.. Ik zit nu op Nova launcher dus weet even niet meer hoe dat gewoon gaat (Hier ook een ex iphone-gebruiker).
Is dit een realistische afname van de batterij?
@ Juancho Je kunt een ander scherm je homescreen maken.. Ik zit nu op Nova launcher dus weet even niet meer hoe dat gewoon gaat (Hier ook een ex iphone-gebruiker).
[ Voor 18% gewijzigd door 4acesNL op 15-10-2014 19:18 ]
Als ze moeilijk gaan doen dan is dit mijn eerste en ook ooit ever laatste sonyormagon schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:37:
[...]
Ja je hebt het recht, maar krijg je het ook? Als Sony gewoon weigert moet je er een rechtzaak van maken om je gelijk te halen, is dat het waard? Ga je die tijd, dat geld erin steken? Ja je hebt het recht, maar is het ook praktisch haalbaar?
Ja, ik zou zeker kijken of ik het kan aanvechten. Mijn ervaring is (met een andere situatie, dus niet vergelijkbaar) er na 2 x nee, plots wel een ja kan komen. Het loont de moeite om een juridische brief te schrijven, al dan niet met hulp van een rechtsbijstand. Het loont de moeite om te klagen op een openbaar medium, zoals de consumentenbond ook heeft. Het loont de moeite om er wel werk van te maken.ormagon schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:37:
[...]
Ja je hebt het recht, maar krijg je het ook? Als Sony gewoon weigert moet je er een rechtzaak van maken om je gelijk te halen, is dat het waard? Ga je die tijd, dat geld erin steken? Ja je hebt het recht, maar is het ook praktisch haalbaar?
Een goed bedrijf zal niet zo ver gaan, maar ja ... ik weet (nog) niet of Sony een goed bedrijf is.
Ik heb dan echt het gevoel dat jij je hebt laten ... eeh naaien minder netjes hebt laten behandelen. Heb je er echt werk van gemaakt?ormagon schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:26:
[...]
Heel fijn. Met mijn Xperia Z kon ik er echter naar fluiten. Kapotte rubbertjes? Eigen schuld. Scherm gebarsten (niet gevallen)? Eigen schuld, voor 400 repareren we hem voor je. Sony kan heel naar zijn met garantieverwerking.
Wou een afbeelding toevoegen,niet echt gelukt

[ Voor 69% gewijzigd door loentje48 op 15-10-2014 20:25 ]
Misschien heb ik me laten naaien, heb er naar mijn gevoel veel tijd en energie in gestoken maar nul op rekest gekregen. Wat ik enkel probeer aan te geven is dat Sony niet bijster toegevelijk is. Wereld van verschil met bijvoorbeeld HTC. Ik krijg morgen mijn Z3 Compact binnen, maar het is echt de laatste kans voor Sony bij mij. Ik vind hun producten vaak prachtig maar hun klantenservice tenenkrommend.honey schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:04:
[...]
Ja, ik zou zeker kijken of ik het kan aanvechten. Mijn ervaring is (met een andere situatie, dus niet vergelijkbaar) er na 2 x nee, plots wel een ja kan komen. Het loont de moeite om een juridische brief te schrijven, al dan niet met hulp van een rechtsbijstand. Het loont de moeite om te klagen op een openbaar medium, zoals de consumentenbond ook heeft. Het loont de moeite om er wel werk van te maken.
Een goed bedrijf zal niet zo ver gaan, maar ja ... ik weet (nog) niet of Sony een goed bedrijf is.
[...]
Ik heb dan echt het gevoel dat jij je hebt laten ... eeh naaien minder netjes hebt laten behandelen. Heb je er echt werk van gemaakt?
Als ik rechtsbijstand moet inschakelen bij elke productiefout van Sony dan heb ik niet het idee dat ik me laat naaien, maar dat ze me naaien.
[ Voor 5% gewijzigd door ormagon op 15-10-2014 21:27 ]
Okay, na deze laatste smartphone-presentatie (nexus6) weet ik welke er onder de kerstboom zal liggen : witte z3 compact. De z3c zal de opvolger van een xperia ray worden, eindelijk! Hopelijk heeft Sony tegen dan het spontane barsten onder controle gekregen.
Enige kaper op de kust is misschien nog project ara, maar die komt pas uit in het eerste kwartaal van 2015?
Enige kaper op de kust is misschien nog project ara, maar die komt pas uit in het eerste kwartaal van 2015?
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Na weekje gebruik (ik kom vanaf de xperia pro, die helaas te weinig geheugen had, steeds memory full met android 4.4)
Eigenlijk net iets te groot om met 1 hand te bedienen, ook in broekzak is formaat net iets te groot.
Wat mij betreft brengt sony een z3 mini uit met iets kleiner scherm.
Keyboard mis ik wel, zal nu wat minder mail beantwoorden op m'n telefoon.
Maar wel lekker snel, waterdicht erg prettig (tijdens fietsen geen zakje meer om telefoon doen, onderweg even snel foto maken)
En batterijduur is top
Eigenlijk net iets te groot om met 1 hand te bedienen, ook in broekzak is formaat net iets te groot.
Wat mij betreft brengt sony een z3 mini uit met iets kleiner scherm.
Keyboard mis ik wel, zal nu wat minder mail beantwoorden op m'n telefoon.
Maar wel lekker snel, waterdicht erg prettig (tijdens fietsen geen zakje meer om telefoon doen, onderweg even snel foto maken)
En batterijduur is top
Wat betreft de witbalans... ik vond hem wat blauw/iets te donker, maar toen ik het vinkje bij automatisch aanpassen bij lichtomstandigheden bij helderheid uitzetten wat het gelijk een heel stuk beter. Gewoon een mooie zachte witte kleur. Zelfs naast mijn Iphone zie ik eigenlijk amper verschil. Het valt al helemaal niet op als je gewoon bezig bent op je Z3C. Wat mij betreft is dit "probleem" direct getackled.
Het opladen gaat wel ENORM traag, zeker nu ik hem aan de laptop heb hangen. Dat ging met mijn Iphone 4 echt veel, heel veel sneller. Goed, nu is dat geen punt als straks idd blijkt dat de accu een heel stuk langer mee gaat. Snachts leg ik de telefoon vaak toch aan de auto en bovendien zit ik als consultant veel in de auto en speel via USB toch muziek af via, jawel, de telefoon. Dus dan laadt hij ook al op. dus ook dat probleem is zo goed als afgehandeld
.
Nog wel een andere vraag, via Itunes maakte je snel en heel fijn (vond ik) playlisten aan die ik ook in mijn auto, Volvo V40, letterlijk zo terug zag. Hoe werkt dit via de Sony walkman of eventueel een andere player? Ik wil eigenlijk perse een player hebben waarbij ik op de laptop dus kan drag/droppen.
Het opladen gaat wel ENORM traag, zeker nu ik hem aan de laptop heb hangen. Dat ging met mijn Iphone 4 echt veel, heel veel sneller. Goed, nu is dat geen punt als straks idd blijkt dat de accu een heel stuk langer mee gaat. Snachts leg ik de telefoon vaak toch aan de auto en bovendien zit ik als consultant veel in de auto en speel via USB toch muziek af via, jawel, de telefoon. Dus dan laadt hij ook al op. dus ook dat probleem is zo goed als afgehandeld
Nog wel een andere vraag, via Itunes maakte je snel en heel fijn (vond ik) playlisten aan die ik ook in mijn auto, Volvo V40, letterlijk zo terug zag. Hoe werkt dit via de Sony walkman of eventueel een andere player? Ik wil eigenlijk perse een player hebben waarbij ik op de laptop dus kan drag/droppen.
[ Voor 48% gewijzigd door Juancho op 16-10-2014 00:29 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Je moet ook via het stopcontact opladen. 1420mAh van een iPhone 4 is niet 2600mAh van de Z3 Compact en je USB poort levert maximaal 5V 0.5A, je netstroomadapter levert 5V 1.5A en als je een tablet-netstroomadapter gebruikt heb je 5V 2.0A, dat kan de Z3 Compact ook goed hebben.
Jup mijn autolader is ook 2.0ma en mijn telefoon is in anderhalf uur vol.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Wat mij opvalt is dat er constant tussen 1 en 1,3 GB ram in gebruik is terwijl er helemaal geen applicaties open staan. Is dit normaal?
Weten jullie een muziek player die je vanaf je laptop kunt besturen zoals Itunes bijv? Dus in dat programma sleep je je muziek, maak je playlists aan etc. Ik heb nu wel muziek op mijn Z3C gezet maar er zit nu totaal geen structuur in natuurlijk. Liefst importeer ik mijn Itunes playlists, maar als het niet anders is wil ik ook gerust een nieuwe playlist bouwen. Maar dan dus wel via de laptop en NIET via de telefoon...
Dus iemand die een (gratis) programma met app voor je mobiel weet die grotendeels werkt zoals Itunes?
Dus iemand die een (gratis) programma met app voor je mobiel weet die grotendeels werkt zoals Itunes?
Ja die zag ik, maar de hele Itunes look die je ziet via jouw link, die zie ik nergens. Als ik de applicatie opstart op mijn laptop komt alleen dit sync scherm in beeld: https://www.doubletwist.com/desktop/
Daarin kun je dus niet je gang gaan zoals in itunes. Hiermee heb ik overigens al wel alle muziek overgezet, alleen nu wil ik nog dat programma van DoubleTwist hebben op de laptop zodat je ook je muziek vanuit daar kunt beheren.
Zie ik iets over het hoofd wellicht? Of moet je daar wellicht de betaalde Pro versie voor hebben?
Edit: ik was te vroeg, ik zie namelijk dat de playlists ook gewoon meegenomen zijn via dat sync progje! Dat is al 1 stap. Blijft nog wel staan dat ik nu niet via de desktop mijn muziek kan beheren omdat ik simpelweg dat hele programma niet krijg.
Daarin kun je dus niet je gang gaan zoals in itunes. Hiermee heb ik overigens al wel alle muziek overgezet, alleen nu wil ik nog dat programma van DoubleTwist hebben op de laptop zodat je ook je muziek vanuit daar kunt beheren.
Zie ik iets over het hoofd wellicht? Of moet je daar wellicht de betaalde Pro versie voor hebben?
Edit: ik was te vroeg, ik zie namelijk dat de playlists ook gewoon meegenomen zijn via dat sync progje! Dat is al 1 stap. Blijft nog wel staan dat ik nu niet via de desktop mijn muziek kan beheren omdat ik simpelweg dat hele programma niet krijg.
[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 16-10-2014 13:09 ]