Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Mijn zwager heeft drie weken een z3 en heeft het ding al minstens tien keer zonder hoesje uit zijn klauwen laten vallen. De laatste klap heeft ervoor gezorgd dat het scherm nu ook schade heeft opgelopen.

De bovenste helft van het touchscreen werkt niet meer, de onderste helft nog wel. Er is geen zichtbare schade, dus geen barsten oid.

Kan dit nog gefixt worden ergens, en zona, waar zou dit het beste kunnen? En wat voor kostenplaatje zou het dan ongeveer worden?

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Ik heb m'n Z3+ binnen! Uitpakken en klooien :) Hopen dat het meevalt met de hitte problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:46
Boyd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:05:
Ik heb m'n Z3+ binnen! Uitpakken en klooien :) Hopen dat het meevalt met de hitte problemen.
fotoos :)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:46
Nice, mooi ding. Bijzonder mooie kleur persoonlijk.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein W
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:49
Zelfde kleur besteld, maar nog steeds geen verzendbevestiging van amazon gekregen. :(

Sony Vaio VPC-F11Z1E, i7-720QM - 8GB Ram - 500GB Samsung - Blu-ray Burner - W7 Home Premium - 1920*1080 Premium Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Hoe..., bij de witte Z3 was de voorkant rondom het scherm eindelijk wit, zoals de rest van de behuizing, maar hier is het weer helemaal zwart. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Dit is dan ook niet de witte maar de "zeegroene" variant. De witte heeft wel de voorkant ook wit.

Zelf krijg ik morgen de zwarte binnen :). Upgrade van een Z met (voor de 7e keer losse achterkant). Hopen dat ze deze beter vast hebben geplakt...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Goedenavond,

Ik heb even een vraag, weet iemand of de Z3+ ook los te koop is bij Tmobile en die dan simlock vrij? Krijg je dan zonder pre-order nog wel de headset erbij?

Alvast bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal_k
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09 20:00
inmiddels toch wel een beetje klaar met deze telefoon..
Zaterdag de telefoon weer retour gekregen, vreemd genoeg was deze wel gerepareerd.. ZOndag middig weer een gescheurde achterkant. Telefoon heeft het dit keer nog geen 24 uur volgehouden...

nu maar weer voor de 3e keer retour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marruk schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 19:02:
Mijn zwager heeft drie weken een z3 en heeft het ding al minstens tien keer zonder hoesje uit zijn klauwen laten vallen. De laatste klap heeft ervoor gezorgd dat het scherm nu ook schade heeft opgelopen.

De bovenste helft van het touchscreen werkt niet meer, de onderste helft nog wel. Er is geen zichtbare schade, dus geen barsten oid.

Kan dit nog gefixt worden ergens, en zona, waar zou dit het beste kunnen? En wat voor kostenplaatje zou het dan ongeveer worden?
Is bij iedereen anders, krijg de mijne vandaag terug was 120 euro, mijn vriendin met een compact 140 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
R0dsk0ll schreef op maandag 15 juni 2015 @ 00:13:
Goedenavond,

Ik heb even een vraag, weet iemand of de Z3+ ook los te koop is bij Tmobile en die dan simlock vrij? Krijg je dan zonder pre-order nog wel de headset erbij?

Alvast bedankt.
Voor zover ik weet is hij niet los te koop. Met een abbonementje van 7€ per maand voor 2 jaar (€168) krijg je hem wel voor +- €500 i.p.v. €729. Headset zit er alleen bij voor mensen die hem in de eerste +- 2,5e week na aankondiging besteld hebben.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02-2024
mijn vraag naar het goede topic verplaatst,

[ Voor 85% gewijzigd door rajrob op 23-06-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:28
Ik heb sinds een paar dagen een xperia z3, echt een prachtig apparaat! Nu merk ik dat wanneer ik de batterij volledig oplaad, de percentage snel van 100% naar 95 gaat zonder dat ik er iets mee doe. Daarna gaat het ook wel snel maar minder snel. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
DevilsProphet schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:57:
Hoe..., bij de witte Z3 was de voorkant rondom het scherm eindelijk wit, zoals de rest van de behuizing, maar hier is het weer helemaal zwart. Jammer!
Dat is gewoon smaak. Zoals ze hierboven al zeggen: Dit is niet de witte, maar aquagreen. De witte heeft witte randen om het scherm, waarbij ik me daar persoonlijk altijd aan gestoord heb. Ik heb nog nooit een wit/grijs/licht toestel gehad, altijd zwarte, zodat het scherm lekker wegvalt in het ontwerp.

Nu heb ik toch een mooi licht toestel, maar het scherm valt wel mooi weg. Persoonlijk vind ik het heel geslaagd dat de schermranden gewoon zwart zijn.

Overigens nu een paar dagen in bezit, wel problemen gehad met de warmte ontwikkeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Er is hier plots een system update OTA binnen gekomen. Is 7,4mb. Bevalt geen release notes behalve de mededeling dat er bugs zijn opgelost. Iemand een idee wat deze update exact bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 21:28
Niemand die weet of de z3+ exclusief voor T-Mobile blijft, of eventueel relevante voorbeelden heeft van andere exclusives en hoe lang deze exclusief blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wernertnt506
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:23
Bart_GR schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:56:
Er is hier plots een system update OTA binnen gekomen. Is 7,4mb. Bevalt geen release notes behalve de mededeling dat er bugs zijn opgelost. Iemand een idee wat deze update exact bevat?
Vanmiddag de update met buildnr. 23.1.A.1.18 gehad en er is zo te zien weer een button om alle apps in één keer sluiten. Meer heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Krijg nou wat, de knop is er idd weer! Dat is wel prettig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:38
Morgen komt er hier een groene Z3 binnen, ben benieuwd :)
Kom van een Z Ultra die me ook prima bevalt de afgelopen 1,5 jaar.
Meteen een Nillkin 9H tempered glass screen protector meebesteld, dock heb ik nog, evenals een SBH50 headset en een SmartWatch 3. Verder iemand nog aanbevelingen qua hoesjes/accessoires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
.kernel. schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:25:
Niemand die weet of de z3+ exclusief voor T-Mobile blijft, of eventueel relevante voorbeelden heeft van andere exclusives en hoe lang deze exclusief blijven?
Staat sinds vandaag als pre-order bij belsimpel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
EvertH schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:49:
Morgen komt er hier een groene Z3 binnen, ben benieuwd :)
Kom van een Z Ultra die me ook prima bevalt de afgelopen 1,5 jaar.
Meteen een Nillkin 9H tempered glass screen protector meebesteld, dock heb ik nog, evenals een SBH50 headset en een SmartWatch 3. Verder iemand nog aanbevelingen qua hoesjes/accessoires?
Tip: bestel ook een Nillkin 9H tempered glass screen protector voor de achterkant. Zijn ook beschikbaar. Achterkant kan vrij snel krassen. Verder veel plezier van je toestel ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
Bart_GR schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:07:
[...]

Tip: bestel ook een Nillkin 9H tempered glass screen protector voor de achterkant. Zijn ook beschikbaar. Achterkant kan vrij snel krassen. Verder veel plezier van je toestel ! :)
Tnx :)
Heb er meteen ook een voor de achterkant meebesteld ja! Toestel is inmiddels binnen; schitterend dingetje. Klepjes zien er ook een stuk steviger uit dan bij de Ultra. Meteen maar even de generic NL geflasht om van de T-Mobile bloat af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 21:28
Boyd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:45:
[...]

Staat sinds vandaag als pre-order bij belsimpel..
Mja, ik wil er graag eentje bij verlengen KPN abo.. :(

EDIT:

Volgens T-Mobile, KPN en Sony Xperia webcare komt de Z3+ niet naar andere telco's.

[ Voor 17% gewijzigd door .kernel. op 17-06-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:32:
[...]

Is bij iedereen anders, krijg de mijne vandaag terug was 120 euro, mijn vriendin met een compact 140 euro.
Bij wie heb je dit laten fixen? Via je provider?

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Boyd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:18:
Iemand al een z3+ besteld/ontvangen?
Ja ik heb hem sinds vorige week woensdag! :)
Raar dat er nog geen topic over is trouwens.. Twijfel ook om hem zelf te maken maar weet niet of dat toegestaan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-09 08:32
Boyd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:37:
[...]

Overigens nu een paar dagen in bezit, wel problemen gehad met de warmte ontwikkeling...
Kan je meer vertellen over die warmte problemen? Zit eraan te denken ook de Z3+ te halen, maar ben wel heel benieuwd hoe erg die problemen nou eigenlijk zijn.

Van mij mag de Z3+ ook wel een eigen topic krijgen btw :)

[ Voor 8% gewijzigd door Toaby op 22-06-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Toaby schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:52:
[...]

Kan je meer vertellen over die warmte problemen? Zit eraan te denken ook de Z3+ te halen, maar ben wel heel benieuwd hoe erg die problemen nou eigenlijk zijn.

Van mij mag de Z3+ ook wel een eigen topic krijgen btw :)
Als je ook maar een beetje actief bent met je telefoon, dus beetje whatsappen, internetten, youtuben, dan wordt de achterkant op de plek van de camera echt heel heet. Niet heet genoeg dat je hem niet meer kan vastpakken, maar het is overduidelijk veel te warm. CPU-Z geeft temperaturen van 65+ aan.

Bij gebruik van camera met sommige filters krijg je ook gewoon echte warnings dat hij te warm wordt en sluit je camera af.

Het is uiteindelijk alleen bij de camera dat ik heb gemerkt dat hij echt een applicatie afsloot, verder geen last van, behalve dat hij gewoon warm aanvoelt. Ik weet niet wat de gevolgen daarvan worden op lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Boyd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:09:
[...]

Als je ook maar een beetje actief bent met je telefoon, dus beetje whatsappen, internetten, youtuben, dan wordt de achterkant op de plek van de camera echt heel heet. Niet heet genoeg dat je hem niet meer kan vastpakken, maar het is overduidelijk veel te warm. CPU-Z geeft temperaturen van 65+ aan.

Bij gebruik van camera met sommige filters krijg je ook gewoon echte warnings dat hij te warm wordt en sluit je camera af.

Het is uiteindelijk alleen bij de camera dat ik heb gemerkt dat hij echt een applicatie afsloot, verder geen last van, behalve dat hij gewoon warm aanvoelt. Ik weet niet wat de gevolgen daarvan worden op lange termijn.
Ja ik herken dit heel erg.
De camera is inderdaad de enige applicatie die afsluit, vooral als je iets grappigs wilt doen als 'een gezicht van iemand anders op jouw hoofd plakken'.
Het is niet ergelijk bij alles behalve de camera, maar goed is het zeker niet lijkt me.

ps: zal ik maar het iniatief nemen een forum aan te maken voor de z3+? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jamesl op 22-06-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Jamesl schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:13:
[...]

ps: zal ik maar het iniatief nemen een forum aan te maken voor de z3+? :)
Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Hierbij is die gemaakt ;)
Op- of aanmerkingen hoor ik graag dan voeg ik het toe.

[Sony Xperia Z3+] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
DP Kunst schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:29:
Dit is dan ook niet de witte maar de "zeegroene" variant. De witte heeft wel de voorkant ook wit.

Zelf krijg ik morgen de zwarte binnen :). Upgrade van een Z met (voor de 7e keer losse achterkant). Hopen dat ze deze beter vast hebben geplakt...
Ik kom zelf ook van de XZ af en nu de XZ3, had ook last van een losse achterkant.
Wat iedereen schrijft over de close-all button die verdwijnt, nooit last van gehad. Draai sinds KitKat de baltic stock ftf, daarna ota updates, geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikani
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 23:08
Een paar weken geleden is het scherm van mijn Z3 spontaan gesprongen (scherm verbrijzeld, meerdere sterren en lange scheuren naar beneden, lukt me niet om hier een foto te plaatsen) terwijl deze in een afgesloten kast lag. Via Sony (omdat het hier al om een SWAP ging) is de telefoon verzonden naar Teleplan. Teleplan stelt zoals te verwachten was vast dat er sprake is van valschade. Wat dus echt niet het geval is. Heeft iemand hier al ervaring mee en hoe heb je het toen opgelost?

Groetjes, Barbara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik heb vorige week een micro SD kaartje van 32 gig besteld (Kingston) en in mn Z3 gestopt. Hij herkent m keurig en geeft aan hoeveel opslagruimte er nog beschikbaar is. Tot zover gaat het goed.

Daarna heb ik ingesteld dat het toestel de foto's meteen naar de SD kaart moet schrijven, en ik kwam er al snel achter dat er wat mis blijkt te zijn. Veel foto's waren binnen de kortste keren corrupt (dwz: als je de foto opende zag je niet wat er op de thumbnail stond, maar slechts een paar felgekleurde banen). In sommige gevallen werd er helemaal niks weggeschreven

Ik heb onder meer de kaart ontkoppeld en weer opnieuw gekoppeld. Dit heeft weinig geholpen. Het vreemde is dat ik geen enkele foutmelding krijg.

Waar kan zoiets aan liggen? Ik ben eigenlijk gewend dat je zo'n kaart erin stopt en alles meteen vlekkeloos werkt. Is 32 gig te groot? Kan het aan het type kaart liggen? Of heb ik gewoon pech en een corrupte kaart opgestuurd gekregen?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Waarschijnlijk is je kaart corrupt. Het beste kan je deze kaart testen op een PC met een cardreader, dan weet je het zeker.

32GB is zeker niet te groot. Ik heb een 64GB kaartje van samsung erin zitten en dat werkt prima. Er is zelfs 128GB support.

Helaas gaan SD kaartjes nogal eens defect. Om niet met te hoge vervangingskosten te zitten is het handig een kaart te kopen die niet veel groter is dan je nodig hebt.
Voor het maken van fotos en videos dient je kaartje snel genoeg te zijn. Let daar op bij aanschaf. Kies alleen A-merken.
Ik heb deze gekocht:
https://www.dataio.nl/pro...ter-uhs-i-class-10-48mbs/

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Dank je wel. De cardreader van mn laptop werkt niet. Ben bang dat de kaart inderdaad corrupt is. Het was niet het duurste model, maar je zou toch verwachten dat een kaart van Kingston in elk geval correct werkt. Aangezien ik de verpakking al weg heb gegooid ben ik bang dat ik hem niet meer kan retourneren bij de webshop waar ik m heb besteld, maar zal ze eens mailen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:16
Ze kunnen niet van je verwachten dat je de verpakking bewaard. Retourneren zou ook zonder verpakking moeten kunnen.

Kingston heeft over het algemeen een net garantie beleid. Zou hem wel gewoon via de webwinkel retour aanbieden, zij dienen dan met Kingston of de groothandel het verder af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:26

Plux

Team KVM

Ik zoek een los keyboard (Bluetooth?) voor mijn Z3. Degene aangeboden door Sony zelf is nogal aan de prijs. Op
dx.com vind ik alleen xperia tablet oplossingen. Weet iemand alternatieven?

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:19
Mijn Z3 gaat een week voordat ik op vakantie ga voor een tweede keer (aan precies hetzelfde mankement) kapot. Koptelefoon jack kapot. Krijg alleen uit mijn rechter oor nog muziek. ;w Verder echt een lekker toestel, maar daarom des te vervelender dat ik hem weer kan inleveren. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:58
Mijn scherm was ook precies een week voor mijn vakantie gebarsten... Val van nog geen halve meter... Ik heb het door een lokale shop laten vervangen. Nu Is gisteren echter ineens mijn achterkant gebarsten! Haalde hem uit mijn broekzak en vond hem een beetje kraken, bij nader inspectie zag ik dat de achterkant volledig gebarsten was... Ik ben echt klaar met dit toestel, het is verder zo'n fijn ding maar de bouwkwaliteit Is echt zwaar ruk!
Denken jullie dat ik de telefoon nog naar Sony kan terug sturen? Hij is 3 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Marcello83 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:18:
Mijn scherm was ook precies een week voor mijn vakantie gebarsten... Val van nog geen halve meter... Ik heb het door een lokale shop laten vervangen. Nu Is gisteren echter ineens mijn achterkant gebarsten! Haalde hem uit mijn broekzak en vond hem een beetje kraken, bij nader inspectie zag ik dat de achterkant volledig gebarsten was... Ik ben echt klaar met dit toestel, het is verder zo'n fijn ding maar de bouwkwaliteit Is echt zwaar ruk!
Denken jullie dat ik de telefoon nog naar Sony kan terug sturen? Hij is 3 maanden oud.
Ik acht deze kans vrij klein. Zou eerst proberen terug te gaan naar de shop waar je je voorkant hebt laten maken. (dacht namelijk dat het scherm niet als 1 apart onderdeel vervangen kon worden en daarom ook de achterkant vervangen dient te worden. Correct me if I'm wrong.) neem aan dat er nog wel garantie op zit bij die shop? Zoniet, naar Sony sturen en duimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoD1978
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 09:37
EvertH schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:27:
[...]. Meteen maar even de generic NL geflasht om van de T-Mobile bloat af te komen.
Hoe heb je dit gedaan?
Zou je mij kunnen vertellen waar ik deze generic NL kan downloaden?

Op XDA kan ik wel de generic Global vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
Er staat een tooltje op XDA genaamd XperiFirm. Daarin moet je ff de Z3 selecteren en dan de firmware van de Generic NL downloaden. Daarna Flashtool installeren en een FTF maken (zie link). Bij het maken van de FTF ff opletten dat je de twee TA partities er niet in doet (weet niet hoe dat tegenwoordig zit, maar bij de Z Ultra kon dit een brick opleveren, kan iig geen kwaad om ze weg te laten :)). Vervolgens deze FTF flashen met data wipe aan. En dit alles kan zonder bootloader unlock :)

http://www.xperiablog.net...firm-and-flashtool-guide/

Link is voor de Z1, maar procedure is nog steeds hetzelfde. Alleen ná het downloaden maar vóór het openen van Flashtool moet je alle xml-bestanden in de downloadmap verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoD1978
Thnx Everton heb ik dit weekend wat leuks te doen, ik vind dat knal roze scherm van toilet ook verschrikkelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
Geen probleem, laat ff weten of het is gelukt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoD1978
Als ik er aan toe kom dan laat ik het wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Nilsepils schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:48:
Mijn Z3 gaat een week voordat ik op vakantie ga voor een tweede keer (aan precies hetzelfde mankement) kapot. Koptelefoon jack kapot. Krijg alleen uit mijn rechter oor nog muziek. ;w Verder echt een lekker toestel, maar daarom des te vervelender dat ik hem weer kan inleveren. :-(
Ik had ook zoiets na een aantal weken dat ik het toestel had. Bleek dat er gewoon een stuk pluis/stof in de ingang zat. Moet zeggen dat ik ook wel iets voelde als ik mijn koptelefoon erin deed maar de jack stak niet zichtbaar uit ofzo.

Uiteindelijk met naaldje voorzichtig het pluisje eruit gehaald, nergens meer last van.

Kan natuurlijk zijn dat er bij jou iets anders gebeurt is maar wellicht wel de moeite waard om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoD1978
EvertH is het wel mogelijk om de generiek Nl ftf op de tmobile z3 te installeren?
Ik lees in het draadje op xda keer op keer dat het niet mogelijk is?

Ik heb namelijk geen zin in een brick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:13
Kan iemand mij vertellen waarom ik mijn schermbeveiliging niet meer kan uitzetten ? Deze staat nu op patroon ingesteld, maar daar wil ik vanaf. Echter kan ik het menu niet voor "geen" kiezen, daar staat bij ;

Uitgeschakeld door beheerder of vanwege versleutelingsbeleid of referentieopslag.

Iemand een idee ? begrijp er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Galaxis schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:03:
Kan iemand mij vertellen waarom ik mijn schermbeveiliging niet meer kan uitzetten ? Deze staat nu op patroon ingesteld, maar daar wil ik vanaf. Echter kan ik het menu niet voor "geen" kiezen, daar staat bij ;

Uitgeschakeld door beheerder of vanwege versleutelingsbeleid of referentieopslag.

Iemand een idee ? begrijp er niks van.
Als je het toestel hebt versleuteld kan je idd niet meer wijzigen. Volgens mij is dan de enige optie om het toestel te resetten.

Andere mogelijkheid is een bepaalde app die dit veroorzaakt. Er zijn apps die bepaalde security instellingen eisen, ik heb dit weleens gezien bij bijvoorbeeld Mobile Iron. Dit zijn vaak apps die bijvoorbeeld met een beveiligde omgeving, zoals het netwerk van het bedrijf waarvoor je werkt, verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:13
Bedankt voor je antwoord :) . Het is gelukt ondertussen, beveiliging--> meer --> Wis certificaten.

Dat loste het probleem op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:26

Plux

Team KVM

Is het iemand gelukt om een z3 te mounten onder Linux Mint zonder al teveel heisa?

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
WilcoD1978 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:34:
EvertH is het wel mogelijk om de generiek Nl ftf op de tmobile z3 te installeren?
Ik lees in het draadje op xda keer op keer dat het niet mogelijk is?

Ik heb namelijk geen zin in een brick
Ik weet zeker dat het mogelijk is, heb hem zelf namelijk draaien :)
Ook hetzelfde met m'n Z Ultra gedaan toendertijd.

Heb je een link naar het bericht waar in staat dat het niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoD1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
Er lopen hier meerdere zaken door elkaar:
T-mobile in Amerika gebruikt een speciale versie van de Z3 (de D6616) tegenover ik dacht de D6653 die de andere providers gebruiken. Omdat dit verschillende toestellen zijn is het niet mogelijk de software van de D6653 op de D6616 te gebruiken.

Ten tweede is het zoals in het topic vermeld niet mogelijk een simlock te verwijderen door middel van een flash.

Echter; in Nederland gebruik T-mobile dezelfde versie (D6603) als die je unbranded in de winkel kan kopen :)
Hierdoor is de software gewoon uitwisselbaar. Wat betreft de simlock, die gebruikt T-mobile al jaren niet meer hier en is dus irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoD1978
Dat verklaart alles :-)

Ik zit nu op de camping dus kan nu ff niks haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
5.1.1 is nu beschikbaar voor de Z3 Tablet Compact en de Z3 Compact: http://www.xperiablog.net...ct-and-z3-tablet-compact/

Vraag me af wat Sony's redenen zijn om deze vóór de Z3 en Z3+ te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Sony test nu een soort van stock android voor de Z3 in zweden.

http://blogs.sonymobile.c...oid-initiative-in-sweden/

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
En 5.1.1 voor de Z3 is nu ook online :)
http://www.xperiablog.net...now-rolling-23-4-a-0-546/
Met 23.4.A.0.570 in de pijplijn voor wat bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Geweldig dat Sony zo veel tijd blijft stoppen in de Z3 en de Z3C. Echt netjes van ze. Ik las dat de performance er op vooruit is gegaan! :)

Ik maak me een beetje zorgen over het feit dat iemand klaagde over de hoge temperatuur van de phone na de update. Misschien maar even wachten op de 23.4.A.0.570 hotfix just to be sure,

Die soort stock Android ROM is ook interessant. Mits de batterij, camera en CPU driver goed werken. Als die Sony apps die je niet kan verwijderen zijn toch een beetje duf. Ik kies zelf mijn apps. Hoewel die mini calculator in de recent apps wel heel handig is qua productiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
jmk schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:39:
Geweldig dat Sony zo veel tijd blijft stoppen in de Z3 en de Z3C. Echt netjes van ze. Ik las dat de performance er op vooruit is gegaan! :)

Ik maak me een beetje zorgen over het feit dat iemand klaagde over de hoge temperatuur van de phone na de update. Misschien maar even wachten op de 23.4.A.0.570 hotfix just to be sure,

Die soort stock Android ROM is ook interessant. Mits de batterij, camera en CPU driver goed werken. Als die Sony apps die je niet kan verwijderen zijn toch een beetje duf. Ik kies zelf mijn apps. Hoewel die mini calculator in de recent apps wel heel handig is qua productiviteit.
Het meest nette is wel dat deze update zelfs nog naar de originele Z komt! Hoge temperatuur kan wel kloppen, na de update werd mijn toestel ongeveer net zo heet als tijdens het maken van een TWRP backup (CPU 63 graden). Dat is echter niet schadelijk voor het toestel en zo heet wordt ie aan de buitenkant natuurlijk ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:20
Helaas alleen voor een beperkte groep Zweden, maar wel een mooie ontwikkeling lijkt me:

http://blogs.sonymobile.c...itiative-in-sweden/?rl=nl

Edit: niet opgelet, was al eerder gepost :P

[ Voor 11% gewijzigd door KoekjevanLU op 23-07-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Laatst online: 11-09 18:11
Inmiddels een week in het bezit van de Z3.
En het valt mij tegen om eerlijk te zijn. Ik heb hiervoor de Xperia Z2 gehad.
Deze was in mijn ogen met een kale custom android 4.4 een stuk sneller en de batterij hield het veel langer vol. Elke avond rond 23:00 is de Z3 batterij leeg of onder de 5%. Ik ben niet opeens mijn telefoon meer gaan gebruiken of iets, ik zie wel dat de Z2 100mAh meer heeft, maar zou dat nou echt het grote verschil zijn?

Ik heb vandaag m'n locaties van Google uitgezet, en de schermverlichting maar wat lager gezet.
Kijken of dit verschil maakt.

Maar ook met het opstarten van apps zoals Clash of Clans duurt het langer, en als ik te veel apps (2 a 3) open heb sluit hij deze automatisch in de achtergrond. Zo duurt het opstarten weer langer. Tijdens het spelen heb ik af en toe gestotter. Dit is eigenlijk belachelijk in mijn ogen. Dat had mijn Xperia Z nog niet eens van 2 jaar geleden.

En dan alle bloatware, wat een onzin zit erbij zeg, Ebay?? kom op Sony ....
En Chrome is er ook niet beter op geworden, hoe switch / sluit je in godsnaam het makkelijkst een tabblad?

Ik denk dat het snel tijd wordt om een kale Android 5 erop te knallen en kijken hoe dat loopt.
Heeft iemand daar positieve ervaringen mee? qua snelheid/accuduur?

Qua design en afmetingen is hij er wel op vooruit gegaan en ik kreeg het dockingstation mee geleverd in m'n doosje. Dat werkt wel fijn ik moet alleen nog even een geschikt hoesje zoeken die in de docking past.

Het is dat ik mocht verlengen maar ik had eigenlijk een sim-only moeten nemen ben ik nu achter.
Zijn er nog meer mensen zoals ik die dit hetzelfde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
Vreemd, zooi als ebay heb ik niet meegekregen toen ik het toestel kreeg. Misschien even een frisse generic FTF flashen? Zeker omdat je problemen qua snelheid en accuduur ervaart. Stamina mode aanzetten kan ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Ebay app op de Z3? Dat is ook voor het eerst dat ik dat hoor. Weet je zeker dat je een D6603 hebt?

Tab bladen van Chrom is sinds versie 5.0 veranderd, maar je kunt terug naar het oude bekende systeem in de settings van Chrome.

http://www.greenbot.com/a...-in-android-lollipop.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

dn072 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:30:
Inmiddels een week in het bezit van de Z3.
En het valt mij tegen om eerlijk te zijn. Ik heb hiervoor de Xperia Z2 gehad.
Deze was in mijn ogen met een kale custom android 4.4 een stuk sneller en de batterij hield het veel langer vol. Elke avond rond 23:00 is de Z3 batterij leeg of onder de 5%. Ik ben niet opeens mijn telefoon meer gaan gebruiken of iets, ik zie wel dat de Z2 100mAh meer heeft, maar zou dat nou echt het grote verschil zijn?

Ik heb vandaag m'n locaties van Google uitgezet, en de schermverlichting maar wat lager gezet.
Kijken of dit verschil maakt.

Maar ook met het opstarten van apps zoals Clash of Clans duurt het langer, en als ik te veel apps (2 a 3) open heb sluit hij deze automatisch in de achtergrond. Zo duurt het opstarten weer langer. Tijdens het spelen heb ik af en toe gestotter. Dit is eigenlijk belachelijk in mijn ogen. Dat had mijn Xperia Z nog niet eens van 2 jaar geleden.

En dan alle bloatware, wat een onzin zit erbij zeg, Ebay?? kom op Sony ....
En Chrome is er ook niet beter op geworden, hoe switch / sluit je in godsnaam het makkelijkst een tabblad?

Ik denk dat het snel tijd wordt om een kale Android 5 erop te knallen en kijken hoe dat loopt.
Heeft iemand daar positieve ervaringen mee? qua snelheid/accuduur?

Qua design en afmetingen is hij er wel op vooruit gegaan en ik kreeg het dockingstation mee geleverd in m'n doosje. Dat werkt wel fijn ik moet alleen nog even een geschikt hoesje zoeken die in de docking past.

Het is dat ik mocht verlengen maar ik had eigenlijk een sim-only moeten nemen ben ik nu achter.
Zijn er nog meer mensen zoals ik die dit hetzelfde ervaren?
Bij de Z3 hoort de batterij iets langer mee te gaan dan bij de Z2. Dat komt door de optimalisaties van de SoC drivers.

Ik ervaar geen stotters in het gebruik. Ik heb soms wel laadtijden die niet heel fijn zijn maar dat is sldan maar kort.

De bloatware is wel een minpuntje, eens

Chrome heeft een modere tab switch die geïntegreerd is in de recent apps(onder het vierkantje) dat is echt een Google dingetje. Dir kan je uitzetten in de settings in chrome.
Menu, instellingen, tabbladen en apps samenvoegen uitzetten.

Ik raad aan een opschoonactie te houden. Kale android zou ik afraden. De drivers gemaakt door Sony zal je dan missen en die zijn heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jci116
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-06 11:17
Hallo, ik ben net een eigenaar geworden van een koperen Z3. Erg mooi toestel. Heeft er iemand al ervaringen met de nieuwe 5.1 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
Draait heerlijk soepel hier, accuduur lijkt nog iets beter dan bij 5.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jci116
Ah, bedankt. Heb hem zojuist ook geüpdatet. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Laatst online: 11-09 18:11
Ja de standaard bloatware kan dus lastig worden verwijderd. Ja ik stond ook verbaasd toen ik ebay zag.

Het rooten is dat veel werk? Bij de Z2 moest ik eerst downgraden naar een lagere Android. Dat was nog een behoorlijk werkje. En elke keer als je naar een hogere Android wilt dan moet je je hele telefoon weer opnieuw flashen.

Of zijn er andere manieren om de bloatware te verwijderen?

Ik heb de stamina modus ook geactiveerd nu, maar het lijkt wel of hij niet goed werkt, hij voert nog automatische updates uit. En nog steeds meldingen van apps op de achtergrond die ik niet heb toegevoegd aan de uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Automatisch updates van apps uit de playstore kan je uitzetten in de play store.

Als je wil dat apps geen achtergrondgegevens van het internet downloaden/uploaden kan je dat uitzetten in een submenu onder dataverbruik.

Ik heb helaas geen ervaring met stamina modus, dus ik kan je daar niet mee helpen. Ik doe trouwens 1,5 dag met 1 batterijlading.

Sony is bezig met een experiment een kale Android versie te leveren. Deze heeft wel alle voordelen van goede driver ondersteuning van Sony. Helaas betreft het een beperkt project in Scandinavië(?).

Wat je nog wel kan doen is zoveel mogelijk apps die je niet gebruikt uitschakelen/naar de fabrieksinstellingen terugbrengen/verwijderen en meldingen uitzetten. Sommige nutteloze apps kan je volledig verwijderen, van andere apps heb je iets minder last. Het stoort me niet in dagelijks gebruik gelukkig.

Er is een apart topic voor rooten. Ik vind het veel te veel werk. Alles wat ik wil met mijn telefoon werkt nu ook.

Onder het batterijmenu zit een submenu waarin kan je zien welke app het meeste vreet van je batterij. Ik ben zeer kritisch op deze apps. Gebruik ik hem weinig maar staat hij vrij hoog in de lijst neem ik maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
Heeft iemand de 5.1.1 al binnen gehad in België op de Z3?

Mijn Z3 compact tablet heeft hem gisteren ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik heb vanmiddag de 5.1.1 (23.4.A.0.546) op mijn Z3 ontvangen. Dit is de KPN versie. Ik merk zo op het oog weinig verschil met 5.0.2. De notification bar is wel veranderd, je kan makkelijker bij de instellingen van wifi bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jci116
Ik heb een klein probleempje met het scherm. Wanneer ik hem draai en hij dus in landscape mode staat, verschijnt er een gele streep op de plaats waar de bar met de softkeys normaal in portret mode staat. Ervaart iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
Wat is de reden dat de Xperia Z3 plus helemaal niet in dit topic voorkomt?

:? vind t qua specs zeer aantrekkelijke telefoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:19
yhk123 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:39:
Wat is de reden dat de Xperia Z3 plus helemaal niet in dit topic voorkomt?

:? vind t qua specs zeer aantrekkelijke telefoon :?
Die heeft zijn eigen topic gekregen [Sony Xperia Z3+] Ervaringen & Discussie.
Geen idee waarom, want dat toestel lijkt ontzettend veel op de Z3, maar daar kun je dus terecht voor vragen/opmerkingen over de Z3+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
jci116 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:41:
Ik heb een klein probleempje met het scherm. Wanneer ik hem draai en hij dus in landscape mode staat, verschijnt er een gele streep op de plaats waar de bar met de softkeys normaal in portret mode staat. Ervaart iemand anders dit ook?
Is het echt geel, of is je scherm ingebrand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jci116
Het lijkt erop dat het is ingebrand.
Ik heb een foto kunnen vinden wat erop lijkt: http://www.xperiablog.net...ellow-tint-display-issue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Nick87 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:35:
Heeft iemand de 5.1.1 al binnen gehad in België op de Z3?

Mijn Z3 compact tablet heeft hem gisteren ontvangen.
Ik ben hem nu net aan het binnenhalen via PC-companion op de pc :P

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
freddy0519 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:13:
[...]

Ik ben hem nu net aan het binnenhalen via PC-companion op de pc :P
Zelfde hier, zet m'n Laptop vanmorgen aan en ik krijg een melding van de PC companion. Heb eerst OTA geprobeerd te checken voor update maar daar niets.

Ben hem net aan het installeren via de PC companion dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jci116
Heeft er iemand ervaring met retourneren (belsimpel)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ledtherebelight
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 01:02
Ik heb sinds een paar dagen z3. Los gekocht bij vos shop oid. Maar dat is een Duitse telefoon en nu kan ik de 'landelijke waarschuwingen'/ nl alert app niet vinden.

Op mijn Xperia Z stond hij wel en op nl-alert website staat dat hij er al op moet staan, maar omdat hij Duits is staat hij er denk ik niet op.

Iemand meer informatie over hoe ik het erop krijg? Of is er geen losse app meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Steven316 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:18:
Ik heb sinds een paar dagen z3. Los gekocht bij vos shop oid. Maar dat is een Duitse telefoon en nu kan ik de 'landelijke waarschuwingen'/ nl alert app niet vinden.

Op mijn Xperia Z stond hij wel en op nl-alert website staat dat hij er al op moet staan, maar omdat hij Duits is staat hij er denk ik niet op.

Iemand meer informatie over hoe ik het erop krijg? Of is er geen losse app meer nodig?
Ik heb geen ervaring met de nl-alert app (ik woon in België), maar als je toch van je Z3 een NL-versie wilt van maken, kan dat door de NL ftf-firmware te vinden van Sony zelf en deze er dan op te flashen via de flashtool. Dan beschik je over de officiële software van Sony voor Nederland. Hierdoor vervalt normaal de garantie niet.

[ Voor 4% gewijzigd door freddy0519 op 03-08-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Update naar 5.1 is zojuist ota binnen komen rollen. Vanavond even installeren. Merken personenen hier verbetering met de camera app / gemaakte foto's (staat gemeld als verbetering in de release notes) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Daarnet een stom voorval gehad met mijn Z3 :(

Normaal gesproken zit m'n Z3 altijd in een hoesje, behalve als ik hem gebruik in de auto en hem in zo'n houder aan de ruit hang of als ik hem in het docking station zet.

Ik had hem dus thuis uit de auto genomen en op tafel gelegd, iets te onvoorzichtig en zonder hoesje, waardoor hij 1 m lager op een stenen vloer valt. Op het eerste zicht leek de schade meevallen, enkel links onderaan de voorkant een kleine barst dat nog leefbaar was.

Echter, wanneer ik daarnet het notificatiecentrum wou bovenhalen door van boven naar onder te swipen, ging dat niet meer :( de rest van het scherm werkt wel, alleen is er bovenaan mijn scherm een dode zone zeg maar, van 1,5 cm lang. Om een idee te geven: als ik naar Instellingen -> Wifi ga, kan ik bijvoorbeeld die WIFI-toggle (5.1.1) niet meer activeren, maar wel het eerste netwerk aanraken. Balen.

Touchscreen is dus blijkbaar kapot bovenaan. In het diagnostisch centrum waar je de touch kan testen, zie je duidelijk die dode zone op het scherm zitten. Dit zal zeker niet onder de garantie vallen? :( Heb hem in Media Markt gekocht.

[ Voor 5% gewijzigd door freddy0519 op 05-08-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Ai, denk dat je eraan bent voor de moeite, garantie lijkt me dit niet te zijn.
Nieuw scherm laten zetten is niet goedkoop. Misschien dat het nog te herstellen valt voor een degelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Nick87 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:06:
Ai, denk dat je eraan bent voor de moeite, garantie lijkt me dit niet te zijn.
Nieuw scherm laten zetten is niet goedkoop. Misschien dat het nog te herstellen valt voor een degelijke prijs.
Heb al een mailtje gestuurd naar Sony Mobile. Ik ga nu voorlopig afwachten en kijken in hoeverre het mij tegenwerkt. Via Nova Launcher kan je het notificatiescherm oproepen door gewoon naar beneden te swipen willekeurig op de homepage. Sommige apps kan je ook draaien als ik de bovenkant wil bereiken.

Ik heb al op internet prijzen gevonden van +/- 180 euro voor een nieuwe LCD + glas. Dat zal ik dan nog moeten afwegen tov de aankoopprijs van de Z3. Typisch zo'n voorval als je eens 5 min zonder hoesje rondloopt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Probleem is dat de telefoon wel erg glad is zonder hoesje. Als je dat dan niet gewoon bent dan heb je prijs op een onbewaakt moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn review van de Z3+. Enjoy :)

YouTube: Sony Xperia Z3+ Unboxing and Review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Laatst online: 03-07 09:50
Na lang twijfelen toch maar een Z3 besteld. Ik ben eigenaar van een brakke Z1 met touchscreen problemen. In plaats van weer 6 tot 8 weken wachten op reparatie heb ik maar een upgrade gekozen. Hopen dat het me positief verrast, want ik was wat terughoudend door verhalen dat er nauwelijks verschil zit tussen de Z1, Z2 en Z3. Ik heb ook nog even getwijfeld om de Z3+ te nemen, maar het verschil in prijs was te hoog om me over te halen.

Ik blijf vanaf nu dus in dit topic meegluren. ;)

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jci116
Ik heb geupgrade vanaf een Xperia SP. Voor mij zeker een upgrade die zeer welkom was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2018
Masegate schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:55:
Na lang twijfelen toch maar een Z3 besteld. Ik ben eigenaar van een brakke Z1 met touchscreen problemen. In plaats van weer 6 tot 8 weken wachten op reparatie heb ik maar een upgrade gekozen. Hopen dat het me positief verrast, want ik was wat terughoudend door verhalen dat er nauwelijks verschil zit tussen de Z1, Z2 en Z3. Ik heb ook nog even getwijfeld om de Z3+ te nemen, maar het verschil in prijs was te hoog om me over te halen.

Ik blijf vanaf nu dus in dit topic meegluren. ;)
Ik ben sinds kort ook eigenaar van de Z3. Onverwachts cadeau. Ik had ervaring met Android tot verkort, mijn Xperia Z had ik laten vallen in juni. Barst en touchscreen defect. Hij werd geleverd met Android 5.0.2. Wat mij eigenlijk tegenviel is de batterijduur. Ik had het idee dat deze op de Z net wat langer meeging maar misschien moet ik erweer aan wennen. Voor de rest kekke telefoon met veel opties en heel strak design :9~

Enig nadeel, hij is van iemand geweest die hem bij een T-mobile abo kreeg dus branded maar wel simlockvrij. Kan ik deze brand op de een of andere manier verwijderen of moet ik hem dan rooten oid?

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

freddy0519 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:01:
Daarnet een stom voorval gehad met mijn Z3 :(

Normaal gesproken zit m'n Z3 altijd in een hoesje, behalve als ik hem gebruik in de auto en hem in zo'n houder aan de ruit hang of als ik hem in het docking station zet.

Ik had hem dus thuis uit de auto genomen en op tafel gelegd, iets te onvoorzichtig en zonder hoesje, waardoor hij 1 m lager op een stenen vloer valt. Op het eerste zicht leek de schade meevallen, enkel links onderaan de voorkant een kleine barst dat nog leefbaar was.

Echter, wanneer ik daarnet het notificatiecentrum wou bovenhalen door van boven naar onder te swipen, ging dat niet meer :( de rest van het scherm werkt wel, alleen is er bovenaan mijn scherm een dode zone zeg maar, van 1,5 cm lang. Om een idee te geven: als ik naar Instellingen -> Wifi ga, kan ik bijvoorbeeld die WIFI-toggle (5.1.1) niet meer activeren, maar wel het eerste netwerk aanraken. Balen.

Touchscreen is dus blijkbaar kapot bovenaan. In het diagnostisch centrum waar je de touch kan testen, zie je duidelijk die dode zone op het scherm zitten. Dit zal zeker niet onder de garantie vallen? :( Heb hem in Media Markt gekocht.
Even iets anders omtrent mijn probleem. Ik kan dus de bovenkant van mijn scherm niet bereiken. Ik kan via de stock launcher van sony wel de bovenkant bereiken door het scherm te kantelen. Ook het notificatiescherm kan ik nu sneller bereiken via de Toegankelijkheid-functie. Ik heb namelijk mijn camera-knop zo kunnen instellen dat als ik hem lichtjes indruk (de focus eigenlijk), mijn meldingen zichtbaar worden.

Echter stoot ik nu op een ander probleem, ik kan namelijk de camera-app van sony niet goed bedienen, die draait niet mooi mee als ik het scherm kantel :(. Als ik hem van verticaal naar horizontaal draai, dan zijn die knoppen bovenaan waar ik niet aankon op dezelfde plek gebleven, namelijk het niet-werkende touchscreen. Als ik hem in de andere richting draai, dan draait er niets mee. Hierdoor kan ik dus niet meer switchen van frontcamera naar achter-camera en ook de instellingen en flitser niet meer bedienen.

Zou ik dit kunnen oplossen met een module uit het Xposed-framework, die alle apps forceert om te draaien? Ik weet zelfs niet of zo'n module bestaat. Heb ook het Xposed-framework nog niet geïnstalleerd sinds lollipop, Of heeft er iemand een andere oplossing? Ik heb ook al de Google Camera-app staan, maar die heeft niet zo leuke presets als de app van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Kunnen mensen die hun Z3 nog maar kort hebben eens delen welk weeknummer hun telefoon heeft (als productieweek)?

Ik heb er zojuist een binnen gekregen en ik vind het er vaag uitzien. De garantiezegels op de doos waren voorzien van extra plakband. Bij openen bleek het een Frans toestel met alleen Franse handleidingen (dit hoeft geen groot probleem te zijn). Maar ook bij het aanzetten kwam ik niet in de setup wizard, maar meteen in een werkende telefoon (wel zonder account).

Het is een 15W20, terwijl we nu in week 33 zitten. Is dat normaal? Ben ik gewoon te para!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Waar kan je dat controleren? En via welke winkel heb je 'm besteld? Veel webwinkels halen hun spul uit het buitenland. Schoonzusje heeft b.v. een Deense Nokial Lumia 920 gekregen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Bart_GR schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:01:
Waar kan je dat controleren? En via welke winkel heb je 'm besteld? Veel webwinkels halen hun spul uit het buitenland. Schoonzusje heeft b.v. een Deense Nokial Lumia 920 gekregen 8)7
Onder het zelfde klepje waar de simkaart achter zit. Je ziet een gelig plastic lipje. Als je dat er met je nagel uittrekt zie je je serie-nummer en productie-week.

Edit: Trouwens via CoolBlue besteld. Zal uiteindelijk allemaal wel prima zijn hoor. Met mijn vorige telefoon heb ik gewoon zoveel gezeur gehad (Z1), dat ik nu een beetje extra alert ben op dingen die niet helemaal pluis zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door ButsMG op 12-08-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Productie week/jaar lijkt mij vrij normaal, is 13 weken geleden geproduceerd.
Maar wel erg vreemd dat je tel opstart zonder wizard, dit was bij mij volgens mij wel anders.
Wellicht een idee om je toestel voor de zekerheid even een factory reset te geven. Verder geen gebruissporen? Zat er nog een plastic beschermfolietje om je toestel heen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Ik heb nu inderdaad een volledige reset gedaan. Kreeg daarna wel de wizard.
Lijkt verder allemaal wel in orde. Er zaten wel folietjes op het scherm. Maar goed. Die plak je er ook makkelijk op natuurlijk. Omdat ik verder geen gebruikssporen zie, ga ik het er maar bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

OTA updates gaan bijna altijd fout lijkt het wel. Na de 5.1.1 update werkte mijn microfoon niet meer bij uitgaande gesprekken. Factory reset heeft het probleem verholpen.

• jci116
Wat voor bescherming gebruiken jullie? Tot nu toe heb ik alleen maar de standaard screenprotectors en geen hoesje. Ik heb het gevoel dat dat alleen niet voldoende is :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste