Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 08:35

Sony Xperia Z3+

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/zvartx.jpg

De Xperia Z3+ is het nieuwe vlaggenschip van Sony en tevens de opvolger van de Z3.
De naam Z3+ doet dan ook denken aan een minimale update van de Z3 en dat klopt ook.
De Z3+ heeft net als zijn voorganger een 1080p scherm, 3GB RAM, dezelfde camera aan de achterzijde en het uiterlijk dat is kenmerkend voor de Z-serie telefoons en ook bij de Z3+ nauwelijks is veranderd. Er zijn natuurlijk ook verschillen, het meest opvallende verschil is het ontbreken van de klepjes voor de micro USB poort. De grootste verschillen zijn echter onder de motorkap te vinden, er is namelijk gekozen voor de veel besproken 64bit-Snapdragon 810-octacore van Qualcomm, er is gekozen voor een sneller type RAM namelijk lpddr4, hij wordt standaard geleverd met 32GB interne opslag, de batterij-capactieit is verlaagd met 170mAh naar 2930mAh en de frontcamera heeft een upgrade gekregen van 2.2 megapixels naar 5 megapixels.

De Z3+ is (voorlopig?) alleen te bestellen bij T-Mobile en tijdens de pre-order periode kreeg je de Sony MDR-1A- hoofdtelefoon ter waarde van €219,00 erbij cadeau.

http://www.sonymobile.com/nl/products/phones/xperia-z3-plus/
Gerelateerde nieuwsartikelen
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pPe7cTlPKrE]

Meer plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1zlyio8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/29m2lc2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/qq1rig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:25
Mooi, eigen topic voor de Z3+ :D

Naar aanleiding van onderstaande posts over de Z3+ in het Z3-topic: Warmte is natuurlijk energie die ergens vandaan moet komen. Dat "beetje actief" gebruik waarbij hij zo warm wordt, wat voor effect heeft dat op de accuduur?
Boyd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:09:
[...]

Als je ook maar een beetje actief bent met je telefoon, dus beetje whatsappen, internetten, youtuben, dan wordt de achterkant op de plek van de camera echt heel heet. Niet heet genoeg dat je hem niet meer kan vastpakken, maar het is overduidelijk veel te warm. CPU-Z geeft temperaturen van 65+ aan.

Bij gebruik van camera met sommige filters krijg je ook gewoon echte warnings dat hij te warm wordt en sluit je camera af.

Het is uiteindelijk alleen bij de camera dat ik heb gemerkt dat hij echt een applicatie afsloot, verder geen last van, behalve dat hij gewoon warm aanvoelt. Ik weet niet wat de gevolgen daarvan worden op lange termijn.
Jamesl schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:13:
[...]

Ja ik herken dit heel erg.
De camera is inderdaad de enige applicatie die afsluit, vooral als je iets grappigs wilt doen als 'een gezicht van iemand anders op jouw hoofd plakken'.
Het is niet ergelijk bij alles behalve de camera, maar goed is het zeker niet lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Toaby schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:36:
Mooi, eigen topic voor de Z3+ :D

Naar aanleiding van onderstaande posts over de Z3+ in het Z3-topic: Warmte is natuurlijk energie die ergens vandaan moet komen. Dat "beetje actief" gebruik waarbij hij zo warm wordt, wat voor effect heeft dat op de accuduur?

[...]

[...]
Ik kan dat natuurlijk niet heel nauwkeurig zeggen aangezien ik niet weet hoe het accugebruik zou zijn zonder die warmte. Hopelijk zien we daar een (positief) verschil in de update die Sony heeft beloofd.

Maar wat ik dan alleen kan zeggen is hoe ik de accuduur op dit moment vind met mijn type gebruik.
Mijn type gebruik typeer ik hier als 'zware gebruiker', ik zit namelijk de hele dag te Whatsappen, browsen, muziek te luisteren en vooral Clash of Clans te spelen.

Hoe is dan het gebruik? Ik heb hem nu sinds 17 Juni en als ik ga slapen is mijn telefoon meestal rond de 80-90% (daarvoor heb ik hem opgeladen en dan zit ik nog uurtje op me telefoon).
Verder heb ik STAMINA-modus altijd aan die gegevensverbinding/wifi etc uitschakelt als de telefoon tijdje niet gebruikt wordt.
Wat ik zie is dat ik de dag/middag dan prima doorkom ondanks mijn zware gebruik en dat die in de avond dan rond de 20% is.

Voorbeeldje van vandaag:
Ik had hem begin van de middag (13:30) helemaal opgeladen tot 100%.
Daarna veel gebruikt dus met wat ik hierboven zei en rond 23:00 vandaag weer in de lader gestopt toen die op 20% was.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2i8zzuq.png

Conclusie: ik kom de dag wel prima door en ik heb nog geen noodgeval gehad van 'oeps telefoon leeg' zoals ik met mijn HTC One (m7) wél had de laatste maanden, en dan vooral dat die rond 1500-1600 het loodje al legde.
Misschien is het accugebruik niet spectaculair, maar ik zou niet weten welke telefoon dit beter zou doen met mijn gebruik. Ik hoorde dat na de update van de HTC One m9 de batterijduur wel vooruit is gegaan na het terug throttelen van de processor oid. Dus laten we hopen dat ondanks dat ik niks te klagen heb, dat ook gebeurt :)
Hopelijk heb je hier wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Zit er nou echt de V2 in van de snapdragon810?
Want daarbij zouden de hitteproblemen niet meer moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:03
Ik vind de accu niet echt spetterend. Ik ben ook een zware gebruiker, ik kom vanaf een Oneplus One. Ik trek hem rond 7 a 8 uur uit de oplader 's ochtends en de Oneplus One haalde het zonder problemen tot 23.00 uur. Deze niet, ik zit rond 19.00 uur aan een draadje. Wellicht dat het nog beter wordt, eventueel met stanima rommelen nog.

Heb ook met video's opnemen dat hij stottert en warnings geeft over temperatuur, dus dat gaat echt nog niet lekker. Vraag me af wanneer die beloofde update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Anoniem: 601896 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 02:14:
Zit er nou echt de V2 in van de snapdragon810?
Want daarbij zouden de hitteproblemen niet meer moeten voorkomen.
Dat is natuurlijk marketing-gebabbel ;) Zouden iets minder moeten plaatsvinden is de juiste omschrijving.
Durf het niet met zekerheid te zeggen, want een toestel uit elkaar draaien om dat te checken gaat wat ver.

Zijn gewoon hitte-problemen met de Z3+, dat is gewoonweg een feit, helaas.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

CLB schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:10:
[...]

Dat is natuurlijk marketing-gebabbel ;) Zouden iets minder moeten plaatsvinden is de juiste omschrijving.
Durf het niet met zekerheid te zeggen, want een toestel uit elkaar draaien om dat te checken gaat wat ver.

Zijn gewoon hitte-problemen met de Z3+, dat is gewoonweg een feit, helaas.
Als er de v1 in zit dan is dat in lijn met...andere android toestellen met dezelfde chip.
Maar als er de v2 inzit die niet te heet zou worden, dan is dat laatste marketing praat natuurlijk.

Ongeacht de chipversie: Ik neem aan dat er een update komt, die overmatig gebruik van de cpu door de zware software op de z3+ gaat beperken om zo de overhittingsproblemen te voorkomen.

Cpu-z biedt misschien uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Anoniem: 601896 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:19:
Maar als er de v2 inzit die niet te heet zou worden, dan is dat laatste marketing praat natuurlijk.
Klopt, maar het zal mij benieuwen of een nieuwe revisie van een chipset opeens alle problemen weg zou halen. OnePlus zal ook een SD810 gebruiken in hun nieuwe toestel, een 2.1-revisie, maar daarnaast hebben ze ook laten weten in het toestel zelf allerlei maatregelen te hebben genomen, met thermal pads en laagjes grafiet. Als de 2.1-revisie daadwerkelijk zo koel zou blijven, zou dat natuurlijk ook nooit nodig geweest zijn.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Boyd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:07:
Ik vind de accu niet echt spetterend. Ik ben ook een zware gebruiker, ik kom vanaf een Oneplus One. Ik trek hem rond 7 a 8 uur uit de oplader 's ochtends en de Oneplus One haalde het zonder problemen tot 23.00 uur. Deze niet, ik zit rond 19.00 uur aan een draadje. Wellicht dat het nog beter wordt, eventueel met stanima rommelen nog.

Heb ook met video's opnemen dat hij stottert en warnings geeft over temperatuur, dus dat gaat echt nog niet lekker. Vraag me af wanneer die beloofde update komt.
Camera heb ik nog niet echt veel gebruikt maar weet wat dat dat nu even drama is met al die warnings.
Als het is wat jij zegt dan is de accu inderdaad niet spetterend. Maar eerlijk gezegd verwacht ik wel dat de update een positief effect zal geven.

En over de chip-versie, volgens mij heeft de Z3+ ook gewoon de V2.1 revisie (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Jamesl schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:30:
En over de chip-versie, volgens mij heeft de Z3+ ook gewoon de V2.1 revisie (?)
Dat schrijven verschillende media ja, maar heb nog geen Sony-bericht of teardown gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
CLB schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:37:
[...]

Dat schrijven verschillende media ja, maar heb nog geen Sony-bericht of teardown gezien...
Is er geen manier om dat te zien in de telefoon zelf? Dmv een app oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166897

Wellicht met CPU-Z. Daarmee kun je bij SOC de revisie uitlezen. Volgens mij heeft de HTC M9 als revisie R1P1. Ik weet echter niet welke revisie de Snapdragon 810 V2.1 heeft, misschien kan iemand uit het Xiaomi Note topic met een Note Pro dit nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Heb hier een One M9 met de R0p2-revisie, zegt mij niks trouwens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166897

CLB schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:54:
Heb hier een One M9 met de R0p2-revisie, zegt mij niks trouwens :p
Lekker duidelijk :-)

Ik heb inmiddels een screenshot gevonden van CPU-Z op een Note Pro met als revisie R0P3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Net even gedownload en ik heb revisie r1p1, schieten we dus niet erg mee op haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
jup.. hier ook r1p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02-2024
bij de xperia z3 kun je zowel een ps3 dual shock controller of ps4 controller aansluiten , echter bij de xperia z3+ , kun je alleen via het menu in xperia connectiviteit een ps4 controller aansluiten , is het mogelijk om een ps3 dual shock controller met de Xperia Z3+ te verbinden ????

, ik had op internet dit filmpje http://youtu.be/7oL7VARAnWM gevonden waar het menu van de xperia Z3 te zien is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
GPS uitschakelen scheelt bij mij enorm veel batterij. Normaal is hij nu leeg.. Maar vandaag nog dik 40% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Wat wel verwarrend aan dit toestel is, is dat het als de Z4 is uitgebracht in Japan... zijn alle specs exact hetzelfde? Ik ben iig benieuwd naar de Z4 mini (of de Z3+ mini? :p )

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Alleen LTE-banden niet.
Japanners houden van vernieuwing, daarom Z4, wij zijn hier maar simpele zielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:39
GS88 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:59:
Wat wel verwarrend aan dit toestel is, is dat het als de Z4 is uitgebracht in Japan... zijn alle specs exact hetzelfde? Ik ben iig benieuwd naar de Z4 mini (of de Z3+ mini? :p )
het is toch zo, dat alleen aanstaat als er vraag naar is?!

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
rajrob schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:53:
bij de xperia z3 kun je zowel een ps3 dual shock controller of ps4 controller aansluiten , echter bij de xperia z3+ , kun je alleen via het menu in xperia connectiviteit een ps4 controller aansluiten , is het mogelijk om een ps3 dual shock controller met de Xperia Z3+ te verbinden ????

, ik had op internet dit filmpje http://youtu.be/7oL7VARAnWM gevonden waar het menu van de xperia Z3 te zien is ;)
Ik heb geen idee maar ik las wel dit vandaag: http://www.phonearena.com...ation-controllers_id70798
Lijkt me trouwens raar dat het niet meer kan, er zal vast wel een developer een oplossing bedenken binnenkort dan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
Jamesl schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:30:
[...]

Ik heb geen idee maar ik las wel dit vandaag: http://www.phonearena.com...ation-controllers_id70798
Lijkt me trouwens raar dat het niet meer kan, er zal vast wel een developer een oplossing bedenken binnenkort dan lijkt me.
Hey dank je wel voor je antwoord ,
voor mij weer een stuk duidelijker zo , hoop dat ze hier toch iets voor kunnen verzinnen. om nou speciaal een ps4 te gaan halen , is in mijn ogen een beetje te gek voor woorden.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
rajrob schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:38:
[...]

Hey dank je wel voor je antwoord ,
voor mij weer een stuk duidelijker zo , hoop dat ze hier toch iets voor kunnen verzinnen. om nou speciaal een ps4 te gaan halen , is in mijn ogen een beetje te gek voor woorden.
;)
Lijkt mij wel dat het binnenkort gewoon kan als het nu al niet kan op een of andere manier, ik heb geen ps3 meer anders zou ik het testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Volgens http://support.sonymobile.com/nl/xperiaz3plus/software/ is de nieuwste software versie 28.0.A.7.24.
Ik zit nu nog op 28.0.A.4.8, OTA is die nog niet beschikbaar maar via de PC companion app die je ook via die site kan downloaden wel!
Dus dat ga ik nu even proberen, misschien is dat de update tegen de oververhitting?

Edit: geïnstalleerd maar ik merk er niet veel van, camera app sluit met AR-masker selfie nog steeds af, al heb ik wel het gevoel dat het nu een stuk langer duurt dan voorheen , kon er zeker een minuut of 1-2 in de functie zitten terwijl dat eerst echt maar 20 seconden was.

[ Voor 29% gewijzigd door Jamesl op 25-06-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Heeft iemand ook last van dat de helderheid niet is wat je denkt? Zegmaar als je hem voluit zet dan lijkt het nog steeds donker in de zon? Na opnieuw opstarten lijkt het wel weer helderder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Jamesl schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:07:
Heeft iemand ook last van dat de helderheid niet is wat je denkt? Zegmaar als je hem voluit zet dan lijkt het nog steeds donker in de zon? Na opnieuw opstarten lijkt het wel weer helderder
Ja. Als je automatische helderheid uitzet kan hij veel feller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
deze melding krijg ik steeds op mijn Xperia Z3+ , nog nooit gezien en wat is dit???

http://tweakers.net/ext/f/mFxLHGvnKM2FnJ73zrvo1kEq/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:39
rajrob schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:17:
deze melding krijg ik steeds op mijn Xperia Z3+ , nog nooit gezien en wat is dit???

dan heb je ergens bij de beveiliging een beheerder aangezet. Beveiligde/bekende certificaten wissen helpt ook wel eens.
Of je hebt een mailbox van je werk erop staan? dat had ik eerst, toen mailbox gedelete en weg melding.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl

Heb ik ook, geen idee wat het betekent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd

Gebruik je Google Apps om mee in te loggen? Dus je eigen domeinnaam? Dan krijg je deze melding. Dan is je telefoon ook deels op afstand te beheren (resetten/locken/etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 15:49

Een snelle zoektocht in het engels geeft het volgende:
Howtogeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Eerste kras op de achterkant is een feit. Geen idee hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:53
Is er al bekend of de voor en achterkant van de Z3+ ook zo snel barst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
Heb nu sinds paar dagen ook een Z3+. Prima telefoon, wel even wennen na m'n oude HTC One X+.

Telefoon wordt inderdaad wel goed warm als je hem aan het werk zet, maar dat had m'n HTC ook altijd. Heb niet het idee dat het erg is, maar wel al ondervonden dat de camera app dat niet zo leuk vindt.

Batterijduur is een verademing, hij verbruikt bijna niks in stand by. Scherm is top, hij is goed snel, alles werkt eigenlijk heel soepel. Ben er heel tevreden mee. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Toaby op 07-07-2015 18:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Heeft iemand toevallig de quick charger al gekocht?
http://tweakers.net/produ...nellader-inclusief-kabel/

Apart trouwens dat er nog geen review van de Z3+ is gedaan door de redactie, hij is al bijna een maand oud nu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 19:26
Eigenlijk geen review nodig,Z5 komt al in oktober.De z3+ is een geupgrade z3 niks bijzonders.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Amaze86 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:44:
Eigenlijk geen review nodig,Z5 komt al in oktober.De z3+ is een geupgrade z3 niks bijzonders.
Baal ik wel van eigenlijk, Sony gaf aan dat ze stopten met die halfjaar updates.. En als de Z5 tov de z3+ een grote update is(zo klinkt het wel) dan baal ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 19:26
Snap sony ook niet,breng dan geen z3+ uit als je bezig bent met z5.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 557436

Ik ben er niet al te zeker van of dit het goede topic is om te posten, maar ik heb nogal hard een nieuwe telefoon nodig. Ik kom nu van een oude Iphone 4 af die echt zo goed als dood is. Nu hoor ik dat de Z3+ nogal wat heat issues heeft en dat die nog niet opgelost zijn en de Z5 mogelijk al in september uitkomt (met mogelijk een nieuwe cpu en andere features). Zouden jullie mij aanraden om gewoon geduld te hebben tot dat de Z5 uitkomt en wat meer te betalen voor een pre-order, of kan ik beter een Z3+ halen en wachten tot dat er een update komt voor de heat issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:28
Tja moet je altijd persé het nieuwste van het nieuwste hebben of wil je ook wat kosten besparen?
Als je het nieuwste wilt zou ik wachten op de Z5. Wil je wat goedkoper uit zijn de Z3+ of zelfs de normale Z3.

Zoals je ziet is dit topic ook niet erg druk of iets dus ik zou wachten op de Z5. Althans dat is wat ik doe :P
Heb momenteel nu HTC One M7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Hebben jullie ook last van haperingen in appd etc naarmate de telefoon wat warmer aanvoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
Afgelopen vakantie in Italië was het soms lastig foto's maken, telefoon werd vaak te warm en dan sluit de camera app af. Verder werkt alles wel gewoon in zo'n geval. Geen last van haperingen hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hebben jullie al een repair gedraait? Voor de repair kon ik hooguit 1 minuut in 4k filmen, na de repair was zelfs langer dan 5 minuten geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik ben ook op zoek naar een telefoon, heb net mijn Note 4 verkocht, en heb Sony op het oog. Mijn budget is 450 en zag dat de z3+ voor rond die prijs aangeboden wordt op mp. Maar ik lees best wel verschillende verhalen over de overhittingsproblemen met deze telefoon. De opvolger is geen optie (abbo loopt, dit is mijn budget) en z3 voelt beetje stapje terug. Voor degene die hem hebben is het en aanrader, ondanks de SD810?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin40
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:51
Toevallig ook overgestapt van een Note 4 naar een Z3+ en heb er geen spijt van. Wilde een kleinere telefoon en voor de Sony gekozen. Meteen 2 weken gebruikt in de hitte van Spanje en dat ging zonder problemen. Hij wordt wat warmer dan de Note 4 maar vond het niet hinderlijk. Verder zeer tevreden over de Z3+ en doet voor mij qua snelheid niets onder voor de Note 4 maar dat kan natuurlijk afhankelijk zijn van wat je er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein W
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:01
Hier ook een supertevreden gebruiker. Durft wel een beetje warm te worden, maar niet extreem. Alleen de oorsprongkelijke bestelling bij Amazon moeten annuleren, het bleef daar maar duren eer hij op stock was. Bij centralpoint was hij toen wel te krijgen, na bestelling de volgende dag geleverd.

Sony Vaio VPC-F11Z1E, i7-720QM - 8GB Ram - 500GB Samsung - Blu-ray Burner - W7 Home Premium - 1920*1080 Premium Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Hier ook tevreden, alleen die standaard screen protector is echt ruk, krast echt belachelijk snel. Nu maar een Nilkin N9 screen protector besteld, hopelijk komt er niks bij tot hij binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik zag dat ze een "screen protector" standaard erop meeleveren. Is dat dan weer hetzelfde als de Z1 met de "oleophobic coating" effect, en anti shatter sheet ect?

[ Voor 29% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 10-09-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Ja screenprotector heeft hier ook al aan al krassen,ga denk ik ook nieuwe bestellen, hoeveel heb jij ervoor betaald Rev?
Ook binnenkort even software repair doen om te kijken of het wat uithaald na de laatste update, heb ik nog geen tijd voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Nee het is een andere screenprotector als van de Z1, deze trek je er zo vanaf namelijk (is ook nog veel krasgevoeliger)

Ik heb er 2 besteld
http://www.ebay.com/itm/251918954983 (alleen de voorkant, en ik weet niet of de kwaliteit goed is)
http://www.ebay.com/itm/361333545066 (voor en achterkant, en Nilkin is een bekend merk met kwaliteit)
http://www.ebay.com/itm/351439545002 (flipcase, was maar 3 dollar toen ik hem bestelde)

Een repair is trouwens echt een aanradar, geen idee wat er veranderd maar hij overhit niet meer. Ik heb deze tip van het XDA forum waar meerdere mensen dezelfde resultaten melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Rev! schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:24:
Nee het is een andere screenprotector als van de Z1, deze trek je er zo vanaf namelijk (is ook nog veel krasgevoeliger)

Ik heb er 2 besteld
http://www.ebay.com/itm/251918954983 (alleen de voorkant, en ik weet niet of de kwaliteit goed is)
http://www.ebay.com/itm/361333545066 (voor en achterkant, en Nilkin is een bekend merk met kwaliteit)
http://www.ebay.com/itm/351439545002 (flipcase, was maar 3 dollar toen ik hem bestelde)

Een repair is trouwens echt een aanradar, geen idee wat er veranderd maar hij overhit niet meer. Ik heb deze tip van het XDA forum waar meerdere mensen dezelfde resultaten melden.
Kan je misschien laten weten hoe die goedkope screenprotector eruit ziet/voelt vergeleken met die Nilkin?

Ik ben nu trouwens ook bezig met een repair, ben benieuwd wat voor verschil het gaat maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneman64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03
heb mn z3+ nog niet echt in gebruik genomen, had een z daar gebruikte ik de laad contacten aan de zijkant veelvuldig van in auto (zelf houder aangepast) en op bureau (zelf cradle gemaakt) en baal dat die niet op deze uitvoering zitten.

wilde m eigenlijk eerst rooten voor ik m inricht maar lees daar ook minder enthousiaste verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Jamesl schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 01:21:
[...]

Kan je misschien laten weten hoe die goedkope screenprotector eruit ziet/voelt vergeleken met die Nilkin?

Ik ben nu trouwens ook bezig met een repair, ben benieuwd wat voor verschil het gaat maken :)
Toevallig is die al binnen, en die is dikke prima.

• Boyd
Nou! Toch zeker 2 maanden kunnen genieten van het feit dat we het laatste model Sony in handen hadden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Boyd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:11:
Nou! Toch zeker 2 maanden kunnen genieten van het feit dat we het laatste model Sony in handen hadden....
Ja hé mooi! Nu zeker maar weer even 300 euro bijleggen om het nieuwe model te halen zodat ik weer het nieuwste heb, voor 2 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Het meest jammere vind ik misschien nog wel dat ik nu ook acties zie dat als je de Z5 pre-order dat je dan óók net als bij de Z3+ een headset erbij krijgt.
Weliswaar een goedkopere dan bij de Z3+ (namelijk de MDR-10RC ipv de MDR-1A die wij kregen) maar ik betwijfel of ik dat verschil hoor.

Die headset was juist de reden dat ik 3 maanden geleden een pre-order plaatste voor de Z3+ j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-07 13:58
Dat je een gratis headset krijgt bij een pre-order is bij ieder nieuw topmodel van sony zo, iig de afgelopen twee jaar.

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Never mind, toestel besteld voor 429 euro bij CB 2de hands. Kan terug sturen als het niet bevalt :D ben heel benieuwd naar het toestel :)

[ Voor 80% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 10-09-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Ik heb tegenwoordig een probleem met me jackplug, als ik een koptelefoon aansluit en de aansluiting iets draai dan verliest die connectie met mijn koptelefoon.. Iemand ervaring hiermee? Moet ik hem opsturen ter reparatie?

Het gaat om de koptelefoon die we erbij hebben gehad, MDR-1A en ik heb zowel het microfoon draadje als degene zonder microfoon geprobeerd dus ik denk niet dat er sprake is van kabelbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

Jamesl schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:28:
Ik heb tegenwoordig een probleem met me jackplug, als ik een koptelefoon aansluit en de aansluiting iets draai dan verliest die connectie met mijn koptelefoon.. Iemand ervaring hiermee? Moet ik hem opsturen ter reparatie?

Het gaat om de koptelefoon die we erbij hebben gehad, MDR-1A en ik heb zowel het microfoon draadje als degene zonder microfoon geprobeerd dus ik denk niet dat er sprake is van kabelbreuk.
Probeer nog even een andere koptelefoon, momenteel ligt mijn Z3c met hetzelfde probleem bij Dynafix. Wordt als het goed is onder de garantie gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
ormagon schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:08:
[...]

Probeer nog even een andere koptelefoon, momenteel ligt mijn Z3c met hetzelfde probleem bij Dynafix. Wordt als het goed is onder de garantie gerepareerd.
Ik heb net wel gemerkt dat het met een rechte pin niet per se het geval is, het aansluitingestuurd van de koptelefoon die ik nu heb heeft een L vorm.

Anoniem: 698646

Goedenavond,

heb van de week de Xperia Z3+ besteld. Maar nu was ik benieuwd of de hoesjes van de Xperia Z3 ook gebruikt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Anoniem: 698646 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:36:
Goedenavond,

heb van de week de Xperia Z3+ besteld. Maar nu was ik benieuwd of de hoesjes van de Xperia Z3 ook gebruikt kunnen worden?
Ik denk het niet, de afmetingen zijn anders en de usb aansluiting zit op een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmven
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-10-2024
ormagon schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:08:
[...]

Bij Dynafix?? nou daar kan ik wel een boek over schrijven. Als iemand je Sony kan verkrachten dan is het Dynafix wel....
Succes!

ps let goed op bij terugkomst of ze de backcover goed hebben gesloten.... daar hebben ze heel veel moeite mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmven
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-10-2024
Anoniem: 698646 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:36:
Goedenavond,

bij mij past deze prima! de Z3+ is enkel iets dunner en de laaddock is een onnodig gat in het hoesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

harmven schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:58:
[...]

Bij Dynafix?? nou daar kan ik wel een boek over schrijven. Als iemand je Sony kan verkrachten dan is het Dynafix wel....
Succes!

ps let goed op bij terugkomst of ze de backcover goed hebben gesloten.... daar hebben ze heel veel moeite mee!
In het Dynafix topic mijn nieuwe ervaring met reacties: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44964041
ormagon schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:05:
Xperia Z3 compact opgestuurd met een drietal problemen, koptelefoon jack functioneerde niet meer, camera gaf geen beeld en rubbertje van het klepje dat de micro-usb poort afdekte liet los waardoor de mobiel niet meer waterdicht is. Mobiel is een drietal weken weggeweest, camera en koptelefoon jack zijn netjes gerepareerd, rubbertje van de micro-usb poort helaas niet.

Mijn ervaring met Dynafix is gematigd positief. Ik heb deze mobiel een tweetal keren opgestuurd. De eerste keer met een gebarsten scherm, toen werd mijn toestel kosteloos omgeruild. Maar ik ben de mobiel wel twee en een halve maand kwijt geweest. De tweede keer, zoals hierboven beschreven, ook kosteloos gerepareerd en ditmaal was de mobiel een drietal weken weg. Nooit hoeven zeuren maar heb wel het idee dat het allemaal wat slordig gaat bij Dynafix. De eerste keer werd mijn mobiel omgeruild, daar hadden ze me schijnbaar over gebeld terwijl er heel duidelijk op de servicebon stond dat ik niet mobiel bereikbaar zou zijn en graag een mailtje wou ontvangen. Door de matige communicatie en traag werk was ik de mobiel 70 dagen kwijt. Vervelend. De tweede keer was mijn mobiel drie weken weg maar is één van de zaken niet gerepareerd en ik heb geen zin om het ding weer zo lang te moeten missen dus laat ik het maar zitten.

Als ik naar een lokale telefoonzaak ga en de mobiel inlever zeggen ze over het algemeen, kom over een half uurtje maar terug dan is het klaar. Dat Dynafix er dan weken/maanden over doet is erg vervelend en niet van deze tijd! Echter krijg ik simpelweg met ze te maken als het een garantiegeval betreft. Communicatie en tempo mag absoluut aan gewerkt worden!
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Nou, ik ben klaar met de Z3+ en heb een Z5 gehaald afgelopen week. Niet omdat de Z3+ zo slecht is, maar omdat hij met de straat heeft gevochten.

Behuizing heeft schade opgelopen, glas is stuk, maar touchscreen reageert ook niet meer. Iemand enig idee hoe ik hem kan hard resetten zonder touchscreen?

Viel niet van hoog, maar viel gewoon heel ongelukkig denk ik...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hR6x82I.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oFKQnf6.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Boyd op 02-11-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Boyd schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:35:
Nou, ik ben klaar met de Z3+ en heb een Z5 gehaald afgelopen week. Niet omdat de Z3+ zo slecht is, maar omdat hij met de straat heeft gevochten.

Behuizing heeft schade opgelopen, glas is stuk, maar touchscreen reageert ook niet meer. Iemand enig idee hoe ik hem kan hard resetten zonder touchscreen?

[afbeelding]
[afbeelding]
Oef balen, ik weet niet zeker maar met mijn HTC kon ik naar het menu tijdens het opstarten door de aan/uit knop + volume knop naar onder in te drukken en dan kan je navigeren met de volume knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Boyd schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:35:

Dat is pech hebben, je kunt een muis en/of toetsenbord aansluiten, als het goed is heb je zo'n otg kabeltje bij de telefoon meegeleverd gekregen

Nog een tip voor mensen met een z3+ tot eind dit jaar kun je via de sony lounge aanspraak maken op 3 maanden gratis gebruik maken van tidal, een spotify concorrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
jah! toetsenbord en muis lost het op :) kwam met de knoppen niet in recovery zoals bij HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ontwerp
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05-2023

ontwerp

bladeibla

@boyd just curious welke toetscombinatie gebruikte je?

DaKnowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_veijer
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-06 09:50
Heeft iemand toevallig de preloaded foto's en video's nog? Door een factory reset zijn ze bij mij verwijderd, heb ze nog niet kunnen terugvinden op het internet. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-06 18:05
henry_veijer schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:41:
Heeft iemand toevallig de preloaded foto's en video's nog? Door een factory reset zijn ze bij mij verwijderd, heb ze nog niet kunnen terugvinden op het internet. Bij voorbaat dank!
Je bedoelt de 2 filmpjes en een aantal foto's van fruit en dergelijke? Die staan er bij mij nog op. Als je wilt kan ik ze versturen via wetransfer. Zijn ze ook niet terug te halen via de Sony site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_veijer
JJoosterman schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:22:
[...]

Je bedoelt de 2 filmpjes en een aantal foto's van fruit en dergelijke? Die staan er bij mij nog op. Als je wilt kan ik ze versturen via wetransfer. Zijn ze ook niet terug te halen via de Sony site?
Ja die bedoel ik! Op de Sony site kon ik het ook niet vinden. Als je ze zou kunnen sturen zou het helemaal top zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
henry_veijer schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:04:
[...]

Ja die bedoel ik! Op de Sony site kon ik het ook niet vinden. Als je ze zou kunnen sturen zou het helemaal top zijn!
Top, als je een pb stuurt met het mail adres waar het heen moet, dan stuur ik het je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-06 15:18
Marshmallow update is beschikbaar, benieuwd wanneer de Customized NL versie begint met uitrollen.
Bron: Xperiablog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
Shivan_20 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:42:
Marshmallow update is beschikbaar, benieuwd wanneer de Customized NL versie begint met uitrollen.
Bron: Xperiablog
ik ben ook benieuwd hoe lang het duurt

https://xpericheck.com/device/E6553

Volgens dit lijstje krijgen we versie 28.0.A.8.266-R8A ?????????????

Deze is 3 maanden geleden uitgerold, weten we gelijk dat het nog zeker 3 maanden duurt voordat 6.0 bij ons komt , pfffffff

[ Voor 23% gewijzigd door rajrob op 16-03-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Met deze Guide heb ik zelf Europa Central Generic erop geflasht, voor NL is er nog niet eens een Rom beschikbaar...

http://www.xperiablog.net...-xperifirm-and-flashtool/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
Ik kreeg net een software update binnen gekregen, gelijk geïnstalleerd natuurlijk. Maar ik zit nog steeds op 5.0.2 ;(

Build number is nu 28.0.A.8.266.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ik had net hetzelfde, wat een teleurstelling nadat de telefoon opnieuw startte :P
Misschien toch maar die central generic erop, had ik op mn vorige Sony ook. Krijg je de updates een stuk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Mijn telefoon lijkt een stuk sneller, dus ik ben er wel happy mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_veijer
Ik heb vorige week Nordic combined 32.1.A.1.163 op mijn Z3+ geflasht. Had geen vertrouwen meer dat we hier in Nederland binnen afzienbare tijd de marshmallow update zouden krijgen. Meteen woensdag de 32.1.A.1.185 update gedownload. Marshmallow is een heel stuk soepeler vergeleken met lollipop. Daarentegen is er geen stamina modus meer, dus de standby tijd is naar beneden gegaan. Momenteel kom ik op ongeveer 4 uur SOT en 2 dagen accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
henry_veijer schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:57:
Ik heb vorige week Nordic combined 32.1.A.1.163 op mijn Z3+ geflasht. Had geen vertrouwen meer dat we hier in Nederland binnen afzienbare tijd de marshmallow update zouden krijgen. Meteen woensdag de 32.1.A.1.185 update gedownload. Marshmallow is een heel stuk soepeler vergeleken met lollipop. Daarentegen is er geen stamina modus meer, dus de standby tijd is naar beneden gegaan. Momenteel kom ik op ongeveer 4 uur SOT en 2 dagen accuduur.
Ja, van de stamina modus baal ik ook. Ik heb het afgelopen maandag gedaan. Ik heb Tmobile als provider. Voor die Nordic update was 4g+ bij mij gelocked, blijkbaar door Tmobile zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_veijer
JJoosterman schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:49:
[...]

Ja, van de stamina modus baal ik ook. Ik heb het afgelopen maandag gedaan. Ik heb Tmobile als provider. Voor die Nordic update was 4g+ bij mij gelocked, blijkbaar door Tmobile zelf.
Stamina is een groot gemis. Doze treedt pas op als de telefoon stil ligt en niet gebruikt wordt, dus als je loopt en hij zit in je broekzak dan is het geen energie besparing. de Xperia X heeft wel stamina modus, dus hopelijk komt die snel terug voor ons. Ik heb ondertussen greenify erop gezet en agressive doze mode aangezet, zodat de telefoon sneller in doze modus over gaat.

Ik heb nu inderdaad ook 4g+. Ben wel benieuwd of met de Nederlandse marshmallow update (als die ooit komt) 4g+ ook wordt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
Ik heb paar dagen geleden de Europe Central 1 erop gezet, versie 32.1.A.1.185, had geen zin om op T-Mobile te wachten. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben!

Stamina gebruikte ik nooit echt, dus ik mis t niet. Kom de dag ruimschoots door met een volle accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Hoe zie je dat je 4g+ hebt? Bij mij was 4G overigens vervangen door LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
Rev! schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:05:
Hoe zie je dat je 4g+ hebt? Bij mij was 4G overigens vervangen door LTE.
Bij mij staat Er: 4+. Ik heb de Nordic versie gebruikt. Overigens heb ik er (op Hearthstone na) weinig aan. Ik heb alleen 64kbs. Wat voor mij voldoende is. Hearthstone reageert wel een stuk vlotter met 4g+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
henry_veijer schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:56:
[...]

Stamina is een groot gemis. Doze treedt pas op als de telefoon stil ligt en niet gebruikt wordt, dus als je loopt en hij zit in je broekzak dan is het geen energie besparing. de Xperia X heeft wel stamina modus, dus hopelijk komt die snel terug voor ons. Ik heb ondertussen greenify erop gezet en agressive doze mode aangezet, zodat de telefoon sneller in doze modus over gaat.

Ik heb nu inderdaad ook 4g+. Ben wel benieuwd of met de Nederlandse marshmallow update (als die ooit komt) 4g+ ook wordt geactiveerd.
Ja, laten we het hopen van wel. Moet je telefoon voor greenify niet geroot zijn? Althans, zoiets herinner ik mij met mijn Note 2, vorig jaar.

Ja, het forum van Tmobile meldt dat de update geweigerd was. Volgens mij om de playstore die niet gelijk werkte (wat de Nordic versie bij mij ook deed). Reboot en het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_veijer
JJoosterman schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:14:
[...]
Ja, laten we het hopen van wel. Moet je telefoon voor greenify niet geroot zijn? Althans, zoiets herinner ik mij met mijn Note 2, vorig jaar.

Ja, het forum van Tmobile meldt dat de update geweigerd was. Volgens mij om de playstore die niet gelijk werkte (wat de Nordic versie bij mij ook deed). Reboot en het probleem was opgelost.
Voor greenify hoeft je telefoon niet geroot te zijn. Voor sommige onderdelen wel, maar een aantal dingen (waaronder aggressive doze) heb je geen root nodig :)

Ik heb nog even alle software van XperiFirm bekeken, maar voor in Nederland hebben we alleen Customized NL. Geen T-mobile, KPN of Vodafone. Dus ik zou het raar vinden als die door T-mobile wordt tegengehouden. Dat probleem met de play store is er ook bij de Z5, en die is wel uitgerold. Volgens mij hebben we gewoon pech, want de update van 28.0.A.7.24 naar 28.0.A.8.266 kwam ook heel veel later dan andere regio's :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_veijer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
JJoosterman schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:02:
[...]

Bij mij staat Er: 4+. Ik heb de Nordic versie gebruikt. Overigens heb ik er (op Hearthstone na) weinig aan. Ik heb alleen 64kbs. Wat voor mij voldoende is. Hearthstone reageert wel een stuk vlotter met 4g+.
Ik heb er ook nu ook niks aan, toestel is nu voor de 3de keer kapot. Dit keer liet de achterkant los, waardoor hij een zwembad foto niet overleefde. Zolang hij werkt is het prima, maar de bouwkwaliteit is zeer slecht, hele toestel zit aan elkaar gelijmt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
Achterkant los? Hoe kreeg je dat voor elkaar? Dan is je toestel wel slecht terug in elkaar gezet na je 2de reparatie. Zo'n flexibele hoes eromheen, is dat niet wat voor jou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
Rev! schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:46:
[...]

Ik heb er ook nu ook niks aan, toestel is nu voor de 3de keer kapot. Dit keer liet de achterkant los, waardoor hij een zwembad foto niet overleefde. Zolang hij werkt is het prima, maar de bouwkwaliteit is zeer slecht, hele toestel zit aan elkaar gelijmt |:(
Achterkant los? Hoe kreeg je dat voor elkaar? Dan is je toestel wel slecht terug in elkaar gezet na je 2de reparatie. Zo'n flexibele hoes eromheen, is dat niet wat voor jou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
JJoosterman schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:34:
[...]
Die heb ik er standaard omheen, geen idee hoe het kan trouwers, ik denk de hitte gezien ik op vakantie was, al is 25 graden nou niet uitzonderlijk warm... Het was overigens gewoon een nieuw toestel wat ik terugkreeg na de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Vanochtend melding dat er een update was, volgens mij is het deze: http://www.xperiablog.net...mina-update-32-2-a-0-224/

Stamina modus zou terug moeten zijn, telefoon is nu nog aan het installeren. Ben benieuwd.

Edit: ja het is hem en ja, stamina modus is terug. Voor de rest zie ik zo snel geen verschil.

[ Voor 15% gewijzigd door roda_djavulen op 07-06-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Ik heb van belsimpel gratis dit toestel gekregen. Echter is in tegenstelling tot de z3 de batterijduur bij mij rampzalig. Aan het eind van de dag moet hij echt al wel weer aan t stroom. Meer mensen die dit hebben en/of een oorzaak weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_veijer
Yes eindelijk de NL versie van Marshmallow!!!!! :D Straks maar even flashen, zit nu op de duitse 32.2.A.0.224. Stamina modus is niet meer wat het geweest is, ik heb het na een dagje alweer uitgezet. Wel heb ik nu ForceDoze geinstalleerd. Daarmee kan je aangeven dat doze niet meer afhangt van de motion sensors en dus sneller overgaat in doze. Nadeel is wel dat je of root moet hebben of via adb de app permissie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
Hoewel ik nu ruim een jaar tevreden gebruiker ben van mijn Z3+, beginnen m'n handen nu toch wel erg te jeuken om 'm toch te rooten :Y) Ik wil weer kunnen spelen met Xposed e.d. en root hebben voor gave apps. En ik wil gewoon weer een fatsoenlijke adbocker, dat Adguard wat ik nu soms gebruik is gewoon k*t :X

Ik heb me enigszins ingelezen en volgens mij is het nog steeds nodig om de bootloader te unlocken voor root. Het nadeel is dat alle DRM dingen dan niet meer werken, zoals ruige algoritmes voor o.a. noise reduction in de camera app, maar ook de beeldverbeterende functies als x-reality.

Mijn vraag is: Mis ik echt wat als dat niet meer werkt? Is er iemand die dit recent heeft geprobeerd en hier misschien meer over kan vertellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Android 7.0 update is beschikbaar, nu aan het installeren, ben benieuwd :*)
Pagina: 1 2 Laatste