Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-06 18:05
roda_djavulen schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:08:
Android 7.0 update is beschikbaar, nu aan het installeren, ben benieuwd :*)
Hoe bevalt Android 7.0? Ik kan de firmware versie van Android 7.0 voor de z3+ nergens vinden op het web.. Xperifirm laat btw ook niks zien. Hoe heb jij Nougat erop gekregen?

Nvm, found it. :)

[ Voor 3% gewijzigd door JJoosterman op 21-01-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_veijer
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 21:11
JJoosterman schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:12:
[...]

Hoe bevalt Android 7.0? Ik kan de firmware versie van Android 7.0 voor de z3+ nergens vinden op het web.. Xperifirm laat btw ook niks zien. Hoe heb jij Nougat erop gekregen?

Nvm, found it. :)
Mooi dat je het alsnog gevonden hebt. De update is namelijk teruggetrokken door Sony omdat er een paar bugs in zaten.

Ik heb geen last gehad van de bugs, en ben over het algemeen tevreden over de update. De telefoon loopt soepel, wordt niet al te warm en vooral doze met stamina werkt nu beter dan op MM. Waar ik met MM 's nachts meer dan 10% battery drain had, is het met N maar 4% (zelfs een keer maar 1%). Voor de rest gebruik ik splitscreen nog helemaal niet en is het jammer dat ze geen manual controls hebben toegevoegd aan de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
henry_veijer schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:10:
[...]

Mooi dat je het alsnog gevonden hebt. De update is namelijk teruggetrokken door Sony omdat er een paar bugs in zaten.

Ik heb geen last gehad van de bugs, en ben over het algemeen tevreden over de update. De telefoon loopt soepel, wordt niet al te warm en vooral doze met stamina werkt nu beter dan op MM. Waar ik met MM 's nachts meer dan 10% battery drain had, is het met N maar 4% (zelfs een keer maar 1%). Voor de rest gebruik ik splitscreen nog helemaal niet en is het jammer dat ze geen manual controls hebben toegevoegd aan de camera.
Dat las ik ja. Ik vond de versie voor de z3+. Alleen krijg ik die niet draaiende via de flash tool. Alle benodigde drivers waren geinstalleerd. Na het installeren kreeg ik daarna bij het booten telkens een melding dat het mislukt was. Maar goed, dat was op 21 januari. Ik heb voor de rest niet meer gekeken of Sony al een nieuwe versie online heeft uitgerold.

Oh, dat klinkt positief. Vooral dat die minder warm wordt. Dat vind ik tot nu toe altijd een hekel punt aan de z3+. Ik heb de telefoon 1x gloeiend heet meegemaakt. Toen gaf de telefoon ook aan dat ik er niks mee kon doen en de telefoon moest laten afkoelen. Mijn plak kaas smolt er gewoon op...

Dat splitscreen is volgens mij ook meer een gimmick dan iets van toegevoegde waarde. Al zal dat waarschijnlijk per gebruiker anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_veijer
JJoosterman schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:17:
[...]

Dat las ik ja. Ik vond de versie voor de z3+. Alleen krijg ik die niet draaiende via de flash tool. Alle benodigde drivers waren geinstalleerd. Na het installeren kreeg ik daarna bij het booten telkens een melding dat het mislukt was. Maar goed, dat was op 21 januari. Ik heb voor de rest niet meer gekeken of Sony al een nieuwe versie online heeft uitgerold.

Oh, dat klinkt positief. Vooral dat die minder warm wordt. Dat vind ik tot nu toe altijd een hekel punt aan de z3+. Ik heb de telefoon 1x gloeiend heet meegemaakt. Toen gaf de telefoon ook aan dat ik er niks mee kon doen en de telefoon moest laten afkoelen. Mijn plak kaas smolt er gewoon op...

Dat splitscreen is volgens mij ook meer een gimmick dan iets van toegevoegde waarde. Al zal dat waarschijnlijk per gebruiker anders zijn.
Welke versie van flashtool heb je gebruikt? Alleen de nieuwste versie (0.9.23.2) heeft ondersteuning voor N. Dat zou de reden kunnen zijn geweest dat het niet lukte. Mocht je twijfelen over de ftf, ik heb hem nog.

Wanneer de nieuwe versie online komt weet niemand, ondertussen is het alweer 2 weken geleden dat de update is teruggetrokken. BTW, vannacht had ik 0% battery drain met Wifi uit en 4g aan! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
henry_veijer schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:38:
[...]

Welke versie van flashtool heb je gebruikt? Alleen de nieuwste versie (0.9.23.2) heeft ondersteuning voor N. Dat zou de reden kunnen zijn geweest dat het niet lukte. Mocht je twijfelen over de ftf, ik heb hem nog.

Wanneer de nieuwe versie online komt weet niemand, ondertussen is het alweer 2 weken geleden dat de update is teruggetrokken. BTW, vannacht had ik 0% battery drain met Wifi uit en 4g aan! :*)
Ik kom er net dus achter dat ik versie 0.9.22.3 gebruikte. Dankje voor de tip. Ik dacht dus dat ik de laatste versie al gebruikte. Straks maar met de nieuwe versie proberen.

Dankje, ik probeer het nog 1 keer met deze ftf file met de laatste flash versie. Mocht het niet werken, hoor je het van me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb nu Nougat erop, maar ik wil eigenlijk een repair draaien via de Sony software. Blijft nougat dan erop, of zet hij dan weer 6.0 erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_veijer
Rev! schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:53:
Ik heb nu Nougat erop, maar ik wil eigenlijk een repair draaien via de Sony software. Blijft nougat dan erop, of zet hij dan weer 6.0 erop?
Als je nu een repair doet via Xperia companion krijg je 6.0 er weer op. Als je 7.0 wilt houden zou ik of gewoon terugzetten naar fabrieksinstelling of de firmware opnieuw flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zag het ja (geeft hij gelukkig wel aan voordat je repaired). Dan laten we het maar even zo, tot nu toe werkt hij ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anno 2018 gewoon nog een Z3+ gebruiker hier!

In februari 2016 aangeschaft met een jaarabonnement van €25 in de maand en bijbetaling van €100. Van de week voor de 2e keer een sim-only gekocht, dus ga het 3e jaar in met dit topdingetje.

Het scherm is zo goed als krasvrij, alleen een paar hardnekkige vetvlekken die er niet meer uit willen. Alleen een klein deukje in de behuizing aan de onderkant omdat ik hem een keer op een rotsblok liet vallen. Aan de binnenkant ook nooit problemen of klachten gehad, hij draait nog zoals op dag 1. Zelfs de accu is nog prima, bij normaal gebruik gaat ie rustig de hele dag mee.

Als iemand mij een (minimaal) vergelijkbare telefoon kan aanwijzen met deze specs en vooral topcamera ( _/-\o_) mag hij zich melden!
Pagina: 1 2 Laatste