Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:03
Erik070 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:45:
[...]

Dit zou automatisch moeten gaan, alle mogelijke apps waarmee je kan delen zouden getoond moeten worden.

In Lollipop valt mij wel op dat meest gebruikte deel opties vanzelf steeds hoger in de lijst komen te staan. Scheelt weer scrollen als je Whatsapp of Yatse vaak gebruikt om te delen, zoals ik.
Thx, ik wilde juist de ongebruikte weg laten.

Update net gedraaid, ziet er strak uit, even aan wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjuzt
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-08 22:40
Bij mij zegt hij kan niet downloaden. Weet niet of meer daar last van hebben?

Hij is hem aan het binnen halen.

[ Voor 23% gewijzigd door Zjuzt op 15-04-2015 11:50 ]

PSN: Joosty1986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Toch een beetje jaloers. M'n vrouw heeft nu dit toestel.. Wat een mooi ding is het zeg. Alleen nu de vraag,

wat voor hoesje? Wat voor oplaadkabel etc :p Vanavond maar even in de stad wat opties bekijken

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13
Zojuist de OTA aangeboden gekregen voor 5.0 . Enkel krijg ik contineu foutmeldingen "kan niet downloaden".....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjuzt
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-08 22:40
Galaxis schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:53:
Zojuist de OTA aangeboden gekregen voor 5.0 . Enkel krijg ik contineu foutmeldingen "kan niet downloaden".....
Had ik ook en naar paar keer proberen gaat hij hem downloaden. Geduld is een schone zaak.

PSN: Joosty1986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Mja, ik kijk vanavond nog wel eens, hij heeft er nog geen zin in haha. Of moet het perse over wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:10
Om nou 621 MB over 3G-4G te gaan binnenhalen, kan je databundel er zo doorheen jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Dat loopt wel los, 10GB bundel. :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
lanerios schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:39:
Toch een beetje jaloers. M'n vrouw heeft nu dit toestel.. Wat een mooi ding is het zeg. Alleen nu de vraag,

wat voor hoesje? Wat voor oplaadkabel etc :p Vanavond maar even in de stad wat opties bekijken
Het hoesje van Sony bevalt mij goed, het scherm gaat aan als ik het hoesje open klap en dmv het kleine doorzichtige gedeelte aan de voorkant heb je al extra vlot wat extra info.
Het magnetische laaddock van Sony bevalt mij ook goed, de accu is supersnel opgeladen, veel sneller dan via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Laatst online: 07-09 19:34
Update gedownload.... Telefoon start op... So far so good... Klik het menu aan... Alle knoppen weg en opeens zwart scherm. Bij een reboot continu hetzelfde verhaal. Iemand anders ook problemen?

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update net gehad, werkt prima. Even wennen.

Nu al een edit: Vind het 10x niks, moet nu meerdere handelingen uitvoeren om iets uit te voeren. Scrollen daarentegen gaat wel een stuk 'smoother'. ;(

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Nightw1ng schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:24:
Update gedownload.... Telefoon start op... So far so good... Klik het menu aan... Alle knoppen weg en opeens zwart scherm. Bij een reboot continu hetzelfde verhaal. Iemand anders ook problemen?
Hier ook gehad. Soft reset uitgevoerd door powerknop plus volume up indrukken. Tel trilt drie keer. Hierna tel handmatig weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Laatst online: 07-09 19:34
Bart_GR schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:54:
[...]

Hier ook gehad. Soft reset uitgevoerd door powerknop plus volume up indrukken. Tel trilt drie keer. Hierna tel handmatig weer aanzetten.
Ah okee thanks. Nouja ondertussen al aan een volledige factory reset gedaan, gelijk een schoon toestel, was toch wel nodig :)

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Heb vandaag mijn oude Xperia Z op pensioen gestuurd en vervangen door een Z3. Wat een verschil zeg! Heb ook de 5.0 update direct via OTA ontvangen (BE) en het draait als een zonnetje 8)

Nu nog screenprotectors, hoesje, dock en autohouder aanschaffen :P

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
Hier 5.0 ontvangen via vodafoon.
Heb hem nu een week en kreeg ook screen protectors er bij. Maken het beeld een beetje wazig dus even opzoek naar betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:16
Viel me vandaag op dat achterkant van de z3 op 2 plekken magnetisch is. Collega had het ook met een S6 Edge (ook mooi ding trouwens) maar dan op 1 plek.

Na wat hoofdkrabben: zouden het de speakers zijn? Het is namelijk wel op die hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Erik070 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:21:
Viel me vandaag op dat achterkant van de z3 op 2 plekken magnetisch is. Collega had het ook met een S6 Edge (ook mooi ding trouwens) maar dan op 1 plek.

Na wat hoofdkrabben: zouden het de speakers zijn? Het is namelijk wel op die hoogte.
Gebruiken sommige telefoons dit niet als trigger voor smartcovers ed? Google Cardboard gebruikt in ieder geval ook een soort van magnetische 'trigger'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-08 11:57
Heb ook een paar dagen de 5.0 update draaien. Ik ben eigenlijk super te spreken over de snelheid van het algehele systeem. Alles lijkt nu op 60 FPS te draaien ofzo.Scrollen in webpaginas is alseen heet mes door boter zo vloeiend.

Echter ook een paar gigantische nadelen. Zo is het hele nieuwe notificatie systeem een tering zooi. Je kunt je toestel dus niet meer op stil zetten zoals je gewend bent. Er is ook geen snelkoppeling meer in het drop down menu. dit werkt nu voortaan met de volume toets. enige grote nadeel is echter dat wanneer je muziek luistert je niet bij dit menu kan komen en je dus helemaal naar instellingen moet om je profiel te wijzigen. of je muziek uit moet zetten voordat je je sound profile kunt aanpassen. wat een achterlijke domme zet van sony! Ook die hele priority meldingen is een zooi. Je kunt niks instellen... Het is of de ringtone en trillen. of niks. Je kunt niet kiezen dat je een app alleen wil laten trillen.

Tweede grote nadeel is dat ik met mijn moto 360 altijd zonder pin mijn screen kon unlocken. Dit zit gewoon weg helemaal niet meer in android 5.0 je kunt met geen mogelijkheid meer instellen dat je wanneer een BT device verbonden is je geen pincode hoeft in te voeren. Dus heb de hele beveiliging maar uit gezet. Bloed irritant om de iedere keer een pin in te moeten voeren.

Als laatste zit er een domme spelfout in de notificatie balk van tethering. Ik weet zeker dat ik nog veel meer nadelen aantref als ik een maandje verder ben. Ik zou heel graag alle opties terug krijgen zoals in android 4.4.2 met de smoothness van 5.0 dan ben ik helemaal blij. Dit is nu echt een drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:52
Voor Smart Lock moet je eerst bij Trust Agents binnen Beveiliging Smart Lock aanzetten, ik geloof dat je wel eerst een beveiliging aan moet hebben staan. Daarna zou je je Moto 360 in het Smart Lock menu weer toe kunnen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Wat een gedoe allemaal!

Kom er trouwens ook net achter dat je bij priority kunt selecteren dat je ervoor kunt kiezen dat alleen specifieke contact personen je berichten kunnen sturen tijdens priority modus. Echter bij testen blijkt dit dus niet te werken bij whatsapp e.d. je blijft dus gewoon meldingen ontvangen van personen die je niet hebt aangevinkt met het sterretje bij contacten. Dit werkt dus alleen met hangouts en andere google apps.

Tsjonge jonge... was ik maar nooit over gestapt op android 5.0 wat een gekloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Laatst online: 07-09 18:34
En de Spotify controls zijn ook pleite op het lockscreen. Eens met de stelling dat de smoothness een dikke plus is, voor de rest vooral minpunten so far. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Spotify doet het bij mij prima op het lockscreen... ook in do not disturb mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Laatst online: 09:52
sygys schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:23:
Wat een gedoe allemaal!

Kom er trouwens ook net achter dat je bij priority kunt selecteren dat je ervoor kunt kiezen dat alleen specifieke contact personen je berichten kunnen sturen tijdens priority modus. Echter bij testen blijkt dit dus niet te werken bij whatsapp e.d. je blijft dus gewoon meldingen ontvangen van personen die je niet hebt aangevinkt met het sterretje bij contacten. Dit werkt dus alleen met hangouts en andere google apps.

Tsjonge jonge... was ik maar nooit over gestapt op android 5.0 wat een gekloot
Als het goed is gaat dat verdwijnen zodra WA de nieuwe api van Google gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
even voor de duiidelijkheid het alarm gaat gewoon af in stil modus. er is dus niks aan de hand. Net even voor de zekerheid getest. Snap niet waarom google zegt dat niks afgaat wanneer hij op stil staat. de z3 speelt gewoon het alarm af

[ Voor 8% gewijzigd door sygys op 16-04-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb ook sinds vanochtend 5.0 geïnstalleerd en ben ook niet blij :-( Grafisch ziet het er idd wat mooier uit, maar verder kom ik alleen maar nadelen tegen:

1) Hierboven al eerder benoemd, geen "snelkoppeling" meer in het "drop menu voor Geluid aan, Trillen en Stil
2) Van mijn Whatsapps krijg ik de berichten als pop in het "lock" scherm terwijl deze optie uitstaat bij mijn instellingen van Whatsapp
3) Mijn notificatielampjes werken niet (in ieder geval van Whatsapp),mail volgens mij ook maar weet ik niet zeker
4) Bij het internet (Chrome) kon je eerst zien hoeveel tabbladen je "open" hebt staan en kun je makkelijk een nieuwe starten, dat is dus nu niet het geval!

Al met al erg grote minpunten waar ik echt niet blij van wordt!! Zou je nog terug kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Clipstra schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:34:
Ik heb ook sinds vanochtend 5.0 geïnstalleerd en ben ook niet blij :-( Grafisch ziet het er idd wat mooier uit, maar verder kom ik alleen maar nadelen tegen:

1) Hierboven al eerder benoemd, geen "snelkoppeling" meer in het "drop menu voor Geluid aan, Trillen en Stil
2) Van mijn Whatsapps krijg ik de berichten als pop in het "lock" scherm terwijl deze optie uitstaat bij mijn instellingen van Whatsapp
3) Mijn notificatielampjes werken niet (in ieder geval van Whatsapp),mail volgens mij ook maar weet ik niet zeker
4) Bij het internet (Chrome) kon je eerst zien hoeveel tabbladen je "open" hebt staan en kun je makkelijk een nieuwe starten, dat is dus nu niet het geval!

Al met al erg grote minpunten waar ik echt niet blij van wordt!! Zou je nog terug kunnen?
Noem je dat erg grote minpunten? Dat zijn maar kleine foutjes die met een eenvoudige "fix" op te lossen zijn.

Ik ben iig erg tevreden over de Lollipop update en zou niet meer terug willen naar Kitkat

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
freddy0519 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:39:
[...]

Noem je dat erg grote minpunten? Dat zijn maar kleine foutjes die met een eenvoudige "fix" op te lossen zijn.

Ik ben iig erg tevreden over de Lollipop update en zou niet meer terug willen naar Kitkat
Ja dat vind ik grote minpunten want het gaat ten kosten van gebruiksgemak!! Waarom ben jij dan WEL tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Ik vind wel dat we moeten realiseren dat Sony een skin heeft die geen grote stempel drukt op het OS. Bijna alle veranderingen tov Kitkat naar Lollipop zou je op een Nexus toestel ook zien. Veel keuzes heeft Sony hier niet in gemaakt om dit aan te passen. In principe vind ik het een voordeel dat ze dicht bij stock zijn gebleven.

Google heeft veel kritiek gehad op het stilzetten van de telefoon en priority berichten. Mogelijk komt Google hier in terug en worden dingen (deels) teruggedraaid. Het is maar de vraag of De Z3 nog veel updates krijgt om daar wat van te merken. Een tussenoplossing is, wanneer je muziek luistert, het toestel op stil zetten(geen onderbrekingen) door een widget te gebruiken. Het is niet anders ben ik bang.

De Chrome-tabs worden nu standaard gedeeld met de recente apps door op het vierkantje te drukken rechtsonder in beeld. Dit kan je uitzetten in de instellingen van Chrome, dan werkt het op de ouderwetse manier. Ik raad aan het eens op de nieuwe manier te proberen, blijkbaar vond Google het een handige feature. Vindt je het niets, kan je zorgen dat Chrome weer als vanouds werkt.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:06
Zoals hierboven al herhaaldelijk aangegeven ben ook ik absoluut niet tevreden met de nieuwe update. Vooralsnog mis ik enkel functionaliteiten en heb ik nog geen spannende nieuwe functionaliteiten gevonden...

1. Met name het geluid uit- of aanzetten met de powerknop is een groot gemis. Als je nagaat dat je meerdere malen per dag wisselt van stil naar geluid, dan is het erg omslachtig om dit via een flinke omweg te moeten doen.

2. Alle openstaande zaken kunnen niet meer met één druk op de knop gesloten worden. Alles moet één voor één gesloten worden, erg irritant.

3. Er komen geen notificaties meer van whatsapp voor in het lockscreen.

4. Ik heb een smartcover welke, zodra ik deze open, het scherm automatisch aanzet. Voorheen kon ik direct mijn code opgeven en het scherm unlocken. Nu moet ik eerst nog het sleuteltje naar boven swipen voordat ik de pincode kan opgeven. Wellicht een kleinigheidje, maar wel iets wat ik "mis".

Het enige pluspunt aan de update is dat alles er wat frisser uitziet, maar dat weegt niet op tegen alle functionaliteiten die eruit gesloopt zijn. Is het mogelijk om (eenvoudig) terug te gaan naar de vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Clipstra schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:34:

Check voor punt 3 : settings --> Sounds & Notifications --> Notification Light. Wellicht ook verstandig om in whatsapp onder settings te kijken wat de instellingen voor je led is.

Punt 4 is aan te passen : chrome openen , settings --> Merge tabs and apps --> off.

En verder mis ik punt 1 ook erg :(

[ Voor 59% gewijzigd door Bart_GR op 17-04-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:06
Bart_GR schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:46:
[...]

Check voor punt 3 : settings --> Sounds & Notifications --> Notification Light. Wellicht ook verstandig om in whatsapp onder settings te kijken wat de instellingen voor je led is.

Punt 4 is aan te passen : chrome openen , settings --> Merge tabs and apps --> off.

En verder mis ik punt 1 ook erg :(
Ik denk dat je met punt 4 punt 2 bedoelt? Ik heb dit zojuist getest, werkt niet, ik kan nog steeds niet alle openstaande apps met 1 druk op de knop sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Thx voor punt 4 daar stoorde ik me ook gruwelijk aan!

Trillen niet aan/uit kunnen zetten tijdens het luisteren van muziek mag ook wel anders.

Verder loopt het allemaal erg strak maar moet ik wel wennen aan het nieuwe uiterlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
SparksNL schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:51:
[...]

Ik denk dat je met punt 4 punt 2 bedoelt? Ik heb dit zojuist getest, werkt niet, ik kan nog steeds niet alle openstaande apps met 1 druk op de knop sluiten.
Dit kan idd niet meer in Android Lollipop > zie een eerdere post van mij. Merk er tot op heden eigenlijk weinig van, tot nog toe geen vertragingen of wat dan ook gehad omdat apps op de achtergrond open zouden staan (dat staan ze namelijk eigenlijk niet echt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Beste mensen,

Bedankt voor de tips mbt Chrome, dit werkt, erg fijm :-) !!

De reden dat mijn notificatie lampjes niet werkten was omdat ik het "geluids profiel" op stil heb gezet. Bljikbaar wordt dan alles uitgeschakeld.. Dus mijn volgende vraag, waar vind ik dan gewoon simpel alles op stil? Ik gebruik in principe 3 standen, geluid aan, alleen trillen of trillen en geluid uit. Ik dacht dus dat "stil" dit laatste was, maar blijkbaar zet ie ook je notificaties op "stil" :-( . Mensen tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleehunter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-08 17:34
Zojuist de android 5.0.2 update binnen gehaald. En ben er zeer over te spreken de rest van mij familie beschikken over een z,z1,z2 en daar was de update nog niet voor beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Laatst online: 11-09 22:48
SparksNL schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:41:
1. Met name het geluid uit- of aanzetten met de powerknop is een groot gemis. Als je nagaat dat je meerdere malen per dag wisselt van stil naar geluid, dan is het erg omslachtig om dit via een flinke omweg te moeten doen.
Via de volumeknop werkt het erg goed. Daar heb je gelijk de voorkeuzes die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Heerlijk toestel is het toch. Nu op zoek naar een mooi hoesje, liefst een leren :p jammer dat Krusell niet echt makkelijk leverbaar is :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Laatst online: 09:09
Hebben jullie er ook last van dat Chrome om de haverklap vastloopt? Ik had het al met kitkat, en heb er nog steeds last van met lollipop... Bij typen in chrome, laden van een pagina of klikken slaat hij soms helemaal vast, dit duurt dan zon 20/30 seconden en de telefoon is dan niet bruikbaar...

Iemand een idee om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Falqoon schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:40:
Hebben jullie er ook last van dat Chrome om de haverklap vastloopt? Ik had het al met kitkat, en heb er nog steeds last van met lollipop... Bij typen in chrome, laden van een pagina of klikken slaat hij soms helemaal vast, dit duurt dan zon 20/30 seconden en de telefoon is dan niet bruikbaar...

Iemand een idee om dit te verhelpen?
Nooit gehad. Misschien helpt het om even cache te legen en te deinstalleren en daarna opnieuw te installeren. Heb het weleens op andere telefoons gehad (met andere apps ook, ja lekker voorbeeld :p) dat apps corrupt raakte. Opnieuw installeren hielp toen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Laatst online: 09:09
Ik heb al caches geleegd en ook al een aantal keer factory reset gedaan (ivm schone lollipop installatie) en het probleem blijft aanhouden...

Ook al de chrome beta geinstalleerd, deze heeft hetzelfde probleem

[ Voor 19% gewijzigd door Falqoon op 20-04-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:16
Sinds je update naar Lollipop heb ik het idee gekregen dat het speaker geluid minder hard is. Als ik een filmpje, van bijvoorbeeld Youtube, is het geluid pas verstaanbaar als ik dat balkje over de helft zet. Bij KitKat was het geluid veel harder.

Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBleeder schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:15:
Sinds je update naar Lollipop heb ik het idee gekregen dat het speaker geluid minder hard is. Als ik een filmpje, van bijvoorbeeld Youtube, is het geluid pas verstaanbaar als ik dat balkje over de helft zet. Bij KitKat was het geluid veel harder.

Ja viel mij ook op inderdaad, maar dacht dat ik het zelf vernacheld had. Ben het met alle negatieve punten wel eens. Dat alles nu smooth is weegt voor mij niet op tegen de verwijderde functionaliteiten (ofwel; gebruiksgemak). Waarschijnlijk als je hem nu koopt ben je er meteen aan gewend, maar deze veranderingen zijn echt drama. |:(

Overigens mooi dat sommige mensen er wel blij mee zijn en er aan kunnen wennen, wou dat mij dat ook lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21
Ik vind de negatieve reactie op de Lollipop update wel overtrokken.
Ik heb zelf de Z1C gebruikt met 4.4.4, ben vervolgens naar de dual sim Moto G met Lollipop gegaan. Eigenlijk alleen aan de 'silent' modus moeten wennen. Verder alles ok.

In verband met gebrek aan performance van de Moto G heb ik nu een Z3 Dual sim en ben erg blij met de Lollipop update, die ik overigens direct aangeboden kreeg na het unboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
bas-r schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:31:
Ik vind de negatieve reactie op de Lollipop update wel overtrokken.
Ik heb zelf de Z1C gebruikt met 4.4.4, ben vervolgens naar de dual sim Moto G met Lollipop gegaan. Eigenlijk alleen aan de 'silent' modus moeten wennen. Verder alles ok.

In verband met gebrek aan performance van de Moto G heb ik nu een Z3 Dual sim en ben erg blij met de Lollipop update, die ik overigens direct aangeboden kreeg na het unboxen.
Sluit me hier helemaal bij aan. Denk dat het een gevalletje "change is scary" is. Liefst hebben sommige mensen dat altijd alles hetzelfde blijft en niet verder evolueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:46
Sinds de update naar Lollipop herkent de Z3 van mijn broer, zijn Canon niet meer. Hij gebruikte dat altijd om z'n foto's gemakkelijk en direct te delen. Ik heb gegoogled maar ik kan weinig over dat probleem vinden. Heeft iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08-2021
lanerios schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:03:
Heerlijk toestel is het toch. Nu op zoek naar een mooi hoesje, liefst een leren :p jammer dat Krusell niet echt makkelijk leverbaar is :-(
Heb een Icues bestelt als aluminium bumper,
ziet er strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik zo'n vier weken de Z3 en het is echt een top toestel. Hij gaat met gemak een dag mee, na anderhalve dag hoef ik hem pas op te laden. Bouwkwaliteit valt me ook mee na alle verhalen daarover, toestel is nog niet spontaan gebarsten aan de achterkant. Ik heb hem ook al drie keer vrij hard laten vallen en dan nog blijft hij gewoon heel. Er zitten wel een paar ieniemienie krasjes op, maar die zie je vrijwel niet (alleen als je echt heel goed kijkt), dus niet storend.
Ook de Lollipop update bevalt goed, die nieuwe notificaties op het lockscreen zijn echt super handig. Wel vind ik het minder dat (bijvoorbeeld bij Facebook, Whatsapp en de ING app) de notificatiebalk lichtblauw is, ziet er niet echt uit in combinatie met de rest van de app. Bij andere apps past de kleur van de notificatiebalk zich wel aan aan de geopende app. Zou dat komen doordat nog niet alle apps material design hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
TheBleeder schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:15:

Dit merk ik idd ook!

Met normaal omgeving geluid (vogels/ lopende mensen) zijn filmpjes en muziek onhoorbaar op max volume.

Bel volume is ook drama, voor de update kon hij niet op max volume zonder gehoorschade, nu moet hij op max om überhaupt te kunnen bellen.

Verder hoeven al die slick aanimaties van mij niet.

Het toestel draait wel erg strak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:52:
Wel vind ik het minder dat (bijvoorbeeld bij Facebook, Whatsapp en de ING app) de notificatiebalk lichtblauw is, ziet er niet echt uit in combinatie met de rest van de app. Bij andere apps past de kleur van de notificatiebalk zich wel aan aan de geopende app. Zou dat komen doordat nog niet alle apps material design hebben?
Ik heb daarvoor het xperia Black theme van Sony uit de play store geinstalleerd. Dan ben je van het blauw af en is het meeste donkergrijs/zwart. Vind ik zelf wat mooier.

Google Play: Xperia™ Theme: Black

[ Voor 10% gewijzigd door bas-r op 02-05-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bas-r schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:15:
[...]

Ik heb daarvoor het xperia Black theme van Sony uit de play store geinstalleerd. Dan ben je van het blauw af en is het meeste donkergrijs/zwart. Vind ik zelf wat mooier.

Google Play: Xperia™ Theme: Black
Ziet er idd beter uit zo. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:54
Goed, m'n Z3 heeft de geest gegeven. Blijft hangen in het opstarten, begint steeds weer opnieuw. Al meerdere malen een harde reset gegeven maar blijft bootloopen. Heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen? Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met Sony. Ik heb een Z1, meerdere Z2's en inmiddels ook al 2 Z3's versleten. De service (van Vodafone of Sony) is prima. Altijd wel weer een nieuw toestel maar ze houden het gewoon niet lang uit. Nu ook weer, phone blijft gewoon bootloopen en ik ben echt wel zuinig op m'n telefoon(s). Er zit een screenprotector op en en een hoesje omheen en toch gaat het kapot. Vergelijk dat met de allereerste Samsung Galaxy die nu bij mij als IP camera dient, dat ding doet het nog steeds nadat hij ook nog eens 4 jaar in de tas van mijn vrouw heeft gezeten, hij doet het nog steeds. Helaas, ik heb het echt geprobeerd maar Sony is gewoon NIET GOED. Dus maandag maar weer naar de winkel en de hele service procedure afwachten. Echt balen. Nooit meer Sony.
Good Night
Arie

Ik moet hier editen, eigenlijk al een tijdje geleden. De Z3 was compleet vastgelopen maar met veel pijn en moeite heb ik een complete reset/software install voor elkaar kunnen krijgen. Wel een ontzettende hoop gedoe en ik ben alles wat op de telefoon stond kwijtgeraakt. Echt heel irritant maar hij doet het weer en sindsdien zonder problemen. Daar ben ik blij om maar aan de andere kant vind ik het te gek voor woorden dat zoiets kan gebeuren...

[ Voor 18% gewijzigd door Arie De Ruiter op 19-05-2015 22:40 . Reden: Beter zelf regelen dan weer naar Vodafone.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Ik ben op zich helemaal tevreden met de Z3. Enige wat ik irritant vind is het gebrek aan grip aan de achterkant.

Zijn er screenprotectors voor de achterkant in omloop die de grip verbeteren, dus stroever maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Laatst online: 26-06-2024
bas-r schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:45:
Ik ben op zich helemaal tevreden met de Z3. Enige wat ik irritant vind is het gebrek aan grip aan de achterkant.

Zijn er screenprotectors voor de achterkant in omloop die de grip verbeteren, dus stroever maken?
Ik heb de screenprotector van dbrand gebruikt: https://dbrand.com/shop/xperia-z3

Past perfect, er is een instructiefilmpje op Youtube. De achterkant is hiermee een stuk minder glad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
eawert schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:46:
[...]

Ik heb de screenprotector van dbrand gebruikt: https://dbrand.com/shop/xperia-z3

Past perfect, er is een instructiefilmpje op Youtube. De achterkant is hiermee een stuk minder glad.
Thanks! Besteld. Benieuwd hoe de kevlar achterkant eruit ziet irl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:58
Ik heb zojuist een update naar Android 5.0.2 gekregen. Enige wat in de changelog stond was bugfixes. Heb tot nu toe nog niks nieuws kunnen ontdekken.
Ben benieuwd of het sporadisch opnieuw opstarten probleem nu opgelost is, dit heb ik eens in de 1-2 weken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Marcello83 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 01:51:
Ik heb zojuist een update naar Android 5.0.2 gekregen. Enige wat in de changelog stond was bugfixes. Heb tot nu toe nog niks nieuws kunnen ontdekken.
Ben benieuwd of het sporadisch opnieuw opstarten probleem nu opgelost is, dit heb ik eens in de 1-2 weken ofzo.
Welke versie precies? En van welke versie kwam je af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Het is versie 23.1.A.1.28. Ik had al lollipop 5.0.1.
Ik heb een unbranded toestel.

[ Voor 23% gewijzigd door Marsman83 op 09-05-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1795
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-06 09:33
Goeiemiddag Tweakers,

Ik ben een Samsung S3 eigenaar en ik zoek een nieuw merk om fan van te worden na meerdere slechte ervaringen met Samsung. Ik twijfel enorm tussen de Z2 en Z3, maar omdat de Z3 nieuwer is, lijkt me dit de investering waard. Desalniettemin een paar vragen voor jullie:

1. Over het algemeen, schaal van 1-10, hoe bevalt de telefoon?
2. Stel dat je nu van de S3 komt en een nieuwe telefoon zou kopen, zou je dan de Z3 kopen? Of zou je voor een andere gaan? Zo ja, welke raad je aan?
3. Hoe bevalt magnetisch opladen en is het aanschaffen van een dock een aanrader? (Indien je dit gebruikt (hebt))
4. Hoe bevalt Android Lollipop inmiddels? Ik las veel slechte berichten, maar ik vraag me af of iedereen er inmiddels aan gewend is.

Ik dank jullie alvast hartelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:57
Joost1795 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:08:
2. Stel dat je nu van de S3 komt en een nieuwe telefoon zou kopen, zou je dan de Z3 kopen? Of zou je voor een andere gaan? Zo ja, welke raad je aan?
3. Hoe bevalt magnetisch opladen en is het aanschaffen van een dock een aanrader? (Indien je dit gebruikt (hebt))
4. Hoe bevalt Android Lollipop inmiddels? Ik las veel slechte berichten, maar ik vraag me af of iedereen er inmiddels aan gewend is.

1: 8,5, telefoon bevalt prima!
2. Ik zou alsnog voor de Z3 gaan, misschien voor de Z3 Compact vanwege het formaat.
3. Ik heb een magnetische kabel, werkt opzich goed want je hoeft dat klepje niet open te doen. Het kabeltje laat alleen wel snel los bij plotselinge bewegingen.
4. Lollipop is heerlijk. Heb de telefoon maar 2 weken gehad met KitKat dus kan het niet echt vergleijken. Maar vind Lollipop prima werken, is erg smooth allemaal. Vind alleen het unlocken wat onhandig omdat het nu een extra handeling is met dat notificatiescherm.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1795
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-06 09:33
Zeker weten! Dank!

Ik heb me wat meer verdiept en veel reacties en reviews gelezen, ook publicaties van radar en de consumentenbond, maar ik lees vaak dat er ontzettend vaak schermen 'spontaan' breken. :?

Moet ik mij hier zorgen om maken als ik vandaag de dag de Z3 zou bestellen? Of denken jullie dat Sony dit heeft verholpen bij de nieuwste versies van het toestel? Hij is inmiddels al ruim drie kwart jaar uit.

Ik ben sowieso van plan om een Case-Mate Tough hoes te kopen, maar als het zo is dat schermen alsnog uit het niets breken.. Ik zou graag 2 jaar met de telefoon doen, geen geld om tussendoor snel een nieuwe te halen. (Arme student van 19) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Ik kan me volledig aansluiten bij Jurgen!

Het magneet kabeltje kan wat gepruts zijn in 't donker, gelukkig hoeft hij echt pas eind vd dag aan de lader....

Vwb het barsten, mijn z3 heeft aanrecht -> tegelvloer en een baby overleefd. Nu is de achterkant net mozaïek nadat hij uit m'n zak gevallen was op de grond toen ik opstond. Dit was zonder case/tempered glass

Deze zou ik sowieso aanraden.

Als je er normaal mee omgaat lijkt me niks aan de hand te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik ben sinds vandaag ook lid van de Z3-club. Ik moet zeggen dat ik het design van het toestel wel wat saai vind. Ik heb hiervoor achtereenvolgens een X10, een S en een Z gehad. Maar aangezien ik wel tevreden was over de vorige toestellen en bovendien de waterdichtheid erg belangrijk vind, heb ik toch maar weer eens trouw voor een Xperia gekozen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
Tempered glass blijkt ook hier geen overbodige luxe te zijn. Net met werk ergens tegen aan gestoten, precies met de rand van het glas. Flinke pit en barst. Eerst baalde ik tot ik goed keek en zag dat het alleen in de tempered glass screenprotector zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijne is gister opweg gegaan naar sony.
Maand en 2 weken oud, barst in scherm..

Een case is wel handig want deze Z3 (compact) is erg glad...

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Goeiemiddag Tweakers,

Ik ben een Samsung S3 eigenaar en ik zoek een nieuw merk om fan van te worden na meerdere slechte ervaringen met Samsung. Ik twijfel enorm tussen de Z2 en Z3, maar omdat de Z3 nieuwer is, lijkt me dit de investering waard. Desalniettemin een paar vragen voor jullie:

1) Ik geef de Z3 zeker wel een 9 -
Ik kom zelf van de Z af en heb sinds gister de Z3. In vergelijking is de Z3 echt een verademing.

2) Ik zou dan zeker voor de Z3 gaan. Ik heb bij mijn aankoop ook de Z2 overwogen. Uiteindelijk wil ik toch dat mijn toestel minstens 2 jaar mee gaat. Dit heeft mij doen beslissen om toch de Z3 te nemen.

3) Magnetisch opladen heb ik al 2 jaar gebruikt bij de Z. Heb ook weer een dock besteld voor de Z3. Bevalt me prima.

4) Ben zelf snel gewend geraakt aan Lollipop. Geen problemen mee ondervonden en loopt super smooth.

Hoop dat je hier wat aan gehad hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Goeiemiddag Tweakers,

En heeft iemand ook de HTC One M8 overwogen? Want ik twijfel tussen de HTC en de Z3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45
Sinds twee weken heb ik nu ook een Z3 als telefoon van de zaak te vervanging van mijn oude iPhone 4. Ik had de keuze uit iPhone 6 of Z3. Ivm mijn voorliefde voor Android heb ik uiteraard gekozen voor de Z3. Prive heb ik zelf een Oneplus One.
De Z3 is een geweldige telefoon. Ik heb nergens problemen gehad met de overgang van mijn iPhone naar de Z3.
In vergelijking met de OPO vind ik de OPO nog steeds wat beter. Maar dat komt dan voornamelijk door Cyanogen OS. Die net wat meer mogelijkheden geeft op mijn OPO dan de stock Android op de Z3. en nee helaas kan ik mijn Z3 niet rooten, mijn werkgever wil hem stock houden, maar daar kan ik mee leven. Android 5 op de Z3 vind ik persoonlijk erg fijn.

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Mochten jullie problemen hebben met het uitschakelen van pattern unlock. Sinds de update naar Android 5.0.2 zit er een bug dat je deze niet zomaar kan uitschakelen (optie is greyed out).
Check onderstaand artikel om dit op te lossen. Ik kwam hier zojuist achter omdat ik wou kijken of het unlocken met screen pattern nu verbeterd was echter moet je nog steeds eerst omhoog swipen en daarna de pattern ingeven.

http://www.gizmobolt.com/...ix-after-lollipop-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wernertnt506
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ik zal mijn bevindingen over de Z3 ook eens delen.
Zojuist ontdekt dat ik een stuk of 25 stuck pixels op m'n scherm heb zitten. Ze zijn gelukkig alleen goed zichtbaar als de helderheid op zijn felst staat. Sinds de nieuwe Lollipop update moet ik mijn helderheidsbalkje echter een stuk verder naar rechts schuiven om tot dezelfde helderheid te komen. Verder heb ik het idee dat hij een stuk minder fel kan met Lollipop dan met KitKat want als ik in de zon zit, heb ik moeite om het scherm te zien terwijl ik voorheen met gemak in de zon kon zitten.
Ook komen whatsapp meldingen soms pas een kwartier later aan dan dat ze gestuurd zijn, terwijl ik op een stabiel wifinetwerk zit en trilt hij minder hard bij een melding.
Mijn telefoon zit helemaal in een flipcover beschermd maar de bovenkant en onderkant is open, dit is een nogal gevoelige coating en krast snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Goeiemiddag Tweakers,

ik ben van Samsung s4 mini naar Z3 compact gegaan, wat een verademing! De Sony is zoveel meer luxe ipv dat plastic. Enige grote nadeel vind ik het gebrek aan een mooi hoesje, dat is bij Samsung beter geregeld. En hij is al een paar keer uit mijn handen gevallen, maar ik vind dat niet erg omdat de telefoon er gewoon vet uitziet! Hoewel de Z3 ook een betere hoes heeft dan de compact. Magnetische lader werkt perfect overigens.
Mijn compact geef ik een 9, vergeleken met Samsung s4, iPhone 4s die op dezelfde schaal een 6 scoren.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 16-05-2015 00:26 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 21:18
Nieuwste update gister gedownload. Kan weer alle apps in 1 klik afsluiten. Hashtag genieten :+

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

teiltjemetromme schreef op zondag 24 mei 2015 @ 01:03:
Nieuwste update gister gedownload. Kan weer alle apps in 1 klik afsluiten. Hashtag genieten :+
Is er weer een officiele OTA van Sony? Ik heb nog niets binnen...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Ik hoorde vorige week dat Sony 5.1.1 had laten testen voor de Z3 series. Uitroll zou vermoedelijk tussen nu en Juni plaats vinden. Echter geen informatie beschikbaar voor de NL release.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
Hmm..
Misschien dat er toch een pricedrop aankomt. Sony heeft zojuist de Z3+ onthuld. Niet veel spannends. Het is in principe de Z4 uit Japan. Geen klepje bij de Usb poort, en een nog iets dunner design. Ook bevat het toestel een snapdragon 810 chip en gaat de batterij van 3100 naar 2900 MAh

Ohja. En alleen te verkrijgen vanuit t-mobile

http://www.nu.nl/mobiel/4...pdate-van-huidige-z3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:32
Sinds een aantal weken laadt mijn Z3 met de wireless qi charger niet meer altijd tot 100% op. Meestal stopt hij met opladen bij 97% en het groene led begint dan te knipperen. Ik vermoed dat dit gebeurt sinds de lollipop-update. Sterker nog, een keer liep de batterij snel leeg wanneer ik de Z3 opnieuw op de charger plaatste...
Zo nu en dan laadt hij wel op tot 100%... Moet ik me zorgen maken of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Timx2 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:48:
Sinds een aantal weken laadt mijn Z3 met de wireless qi charger niet meer altijd tot 100% op. Meestal stopt hij met opladen bij 97% en het groene led begint dan te knipperen. Ik vermoed dat dit gebeurt sinds de lollipop-update. Sterker nog, een keer liep de batterij snel leeg wanneer ik de Z3 opnieuw op de charger plaatste...
Zo nu en dan laadt hij wel op tot 100%... Moet ik me zorgen maken of is dit normaal?
Ik heb het zelfde als ik em charge via de magneet charger, rond de 90% springt de telefoon led op groen, mijn charge kabel heeft echter een lampje er op die aangeeft waneer hij echt is vol geladen. Er gebeurt dan iets grappigs, hij knippert rood - blauw. (blauw is niet laden, rood is laden) Als de batterij op 100% is stopt het knipperen.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
NL_Joshua schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:52:
[...]
l minstens 2 jaar mee gaat. Dit heeft mij doen beslissen om toch de Z3 te nemen.

3) Magnetisch opladen heb ik al 2 jaar gebruikt bij de Z. Heb ook weer een dock besteld voor de Z3. Bevalt me prima.

Hoop dat je hier wat aan gehad hebt!
Welk dock heb je besteld?

En zelf ook van de Z gekomen naar de Z3. Leuk ding, design altijd voorstander van! Ook helaas 1 maand uit laten vallen en achterkant kapot. 150 euro betalen. Dus dat deden we even niet en heb nu gewoon een hoesje. Wonderbaarlijk kon ik met de barometer wel druk meten, dus hij is nog deels waterdicht, zal ook niet snel iets uitproberen maar alsnog :+

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is mijn xperia voor de tweede keer spontaan gebarsten. Verder een goed toestel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
Ik kreeg zojuist een update via de PC Companion.
Huidige versie is: 23.1.A.0.726
Nieuwe: 23.2.A.1.62

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
weszz schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:52:
[...]

Welk dock heb je besteld?

En zelf ook van de Z gekomen naar de Z3. Leuk ding, design altijd voorstander van! Ook helaas 1 maand uit laten vallen en achterkant kapot. 150 euro betalen. Dus dat deden we even niet en heb nu gewoon een hoesje. Wonderbaarlijk kon ik met de barometer wel druk meten, dus hij is nog deels waterdicht, zal ook niet snel iets uitproberen maar alsnog :+
Ik gebruik het originele dock van Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Mijn Xperia Z3 dual heeft de 'Android MENA Arabic' customization volgens Xperifirm. Iemand een idee wat het beste bij onze locatie past voor de D6633? En beter nog, hoe ik dat op een compleet stock telefoon geïnstalleerd krijg? Flashtool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, supertelefoon de Z3 (meen ik oprecht). Alles werkt prima, hij is lekker snel en de batterijduur is perfect.

Maar dan, mocht er iemand twijfelen hem aan te schaffen, zeg ik zeker doen mits je er een goed hoesje bij aanschaft.

Ik heb hem helaas 2 weken geleden laten vallen uit eigen onkunde en alles aan de buitenkant is kapot. scherm doet niets meer en ik kan er niet meer in als ik hem op de computer aansluit. Had er een lichte cover omheen zitten.

Mijn vriendin heeft de z3 compact, vandaag laten vallen met een dik leren hoesje er omheen, scherm heeft het begeven.

Al veel telefoons gehad, maar nog nooit zo snel een barst o.i.d. gehad terwijl die ook weleens vielen met een hoesje eromheen.

Tuurlijk eigen schuld, dikke bult. Klopt helemaal. Hou er alleen rekening mee dat de Z3 aan de buitenkant iets fragieler is dan andere telefoons.

Loop nu met een iPhone 5, ik mis de Z3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuerrillaDawg
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-02-2021
Is het de moeite om van Nexus 5 naar Z3 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Laatst online: 11-09 22:48
Het valt me de laatste tijd op dat als ik mijn scherm aan zet de helderheid op minimaal staat. Enige remedie is dan het opnieuw starten, dan wordt hij weer automatisch helderder. Heeft iemand anders daar ook last van?
GuerrillaDawg schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:54:
Is het de moeite om van Nexus 5 naar Z3 te gaan?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:54:
Mensen, supertelefoon de Z3 (meen ik oprecht). Alles werkt prima, hij is lekker snel en de batterijduur is perfect.

Maar dan, mocht er iemand twijfelen hem aan te schaffen, zeg ik zeker doen mits je er een goed hoesje bij aanschaft.

Ik heb hem helaas 2 weken geleden laten vallen uit eigen onkunde en alles aan de buitenkant is kapot. scherm doet niets meer en ik kan er niet meer in als ik hem op de computer aansluit. Had er een lichte cover omheen zitten.

Mijn vriendin heeft de z3 compact, vandaag laten vallen met een dik leren hoesje er omheen, scherm heeft het begeven.

Al veel telefoons gehad, maar nog nooit zo snel een barst o.i.d. gehad terwijl die ook weleens vielen met een hoesje eromheen.

Tuurlijk eigen schuld, dikke bult. Klopt helemaal. Hou er alleen rekening mee dat de Z3 aan de buitenkant iets fragieler is dan andere telefoons.

Gewoon voorzichtig mee zijn, mijn z3c gaat altijd in een leren sok.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:54:

Volgende week ga ik een Z3 halen. Alle verhalen over gebarsten schermen baren me toch een beetje zorgen. Ik heb het volgende gevonden:

http://www.bol.com/nl/p/p...22879598-9200000036199246

Iemand ervaring met panzerglass of tempered glass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik heb goede ervaring met Nillkin H+ 9H glas. Erg eenvoudig aan te brengen. Glas is erg hard en behoorlijk vingervlek vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeter
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:14
Heb de z3 nu twee dagen en het valt me op dat als ik een video maak de camera ineens inzoomt als ik op record druk. Wat is dit voor gekke setting? Gebruik Lollipop.

Heb hiervoor twee jaar een Z gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Iemand al een z3+ besteld/ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein W
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:49
Boyd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:18:
Iemand al een z3+ besteld/ontvangen?
Vorige week besteld bij amazon, nog geen informatie wanneer hij uitgeleverd wordt.

Sony Vaio VPC-F11Z1E, i7-720QM - 8GB Ram - 500GB Samsung - Blu-ray Burner - W7 Home Premium - 1920*1080 Premium Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Jeter schreef op zondag 07 juni 2015 @ 07:26:
Heb de z3 nu twee dagen en het valt me op dat als ik een video maak de camera ineens inzoomt als ik op record druk. Wat is dit voor gekke setting? Gebruik Lollipop.

Heb hiervoor twee jaar een Z gehad.
Ik heb dat ook, vind het ook raar. Via handmatig ipv automatisch superieur doet ie dat niet.

[ Voor 8% gewijzigd door rolfw op 07-06-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeter
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:14
Ah, dat is beter. Zie nu ook dat ie een lagere resolutie voor foto's kiest bij automatisch superieur.

Zo superieur is dat dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Dat fenomeen bij "superior mode" is al langer bekend: dat hij de 20MP van de sensor downsamplet naar 8MP om via interpolatie de ruis wat weg te werken.

Er is echter al genoeg opgemerkt dat schieten in manuele mode eigenlijk de beste kwaliteit levert, helaas pindaboter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal_k
  • Laatst online: 11-09 20:00
Mijn Z3 voor de 2e keer gebarsten... weer spontaan de achterkant.. Dit keer in 100 stukken. Wordt door reparatiedienst nu beoordeeld als val of stoot schade... Kan hier helaas niets tegen in brengen, terwijl het wederom spontaan gebeurde (vriendin dit naast me stond hoorde het basten).
Telefoon is door reparatiedienst zelfs total loss verklaard, omdat ik andere software had draaien voor een telefoon van 7 maanden oud...

Voor mij toch geen sony meer en ook geen coolbue. Service valt zwaar tegen, zeker voor zo een hi end toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Damn mijn scherm is net gebarten... Telefoon viel helaas vanaf nog geen halve meter hoogte plat op het scherm. Morgen maar even ergens bij een shop het scherm laten vervangen. Hoe is jullie ervaring met de waterdichtheid nadat het scherm vervangen is? Het is voor mij wel een must dat dit behouden blijft anders kan ik net zo goed een nieuw toestel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Marcello83 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:38:
Damn mijn scherm is net gebarten... Telefoon viel helaas vanaf nog geen halve meter hoogte plat op het scherm. Morgen maar even ergens bij een shop het scherm laten vervangen. Hoe is jullie ervaring met de waterdichtheid nadat het scherm vervangen is? Het is voor mij wel een must dat dit behouden blijft anders kan ik net zo goed een nieuw toestel halen.
Ik heb de mijne bij Anyfix laten repareren. Ze claimen dat de telefoon weer waterdicht is. Kostte ongeveer €200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
bas-r schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:15:
[...]

Ik heb de mijne bij Anyfix laten repareren. Ze claimen dat de telefoon weer waterdicht is. Kostte ongeveer €200.
Ik heb ze net even gebeld en ze gaven inderdaad aan dat de waterdichtheid behouden blijft, ook de fabrieksgarantie blijft behouden.
Toch gek, ik heb net 4 andere reparatiewinkels gebeld en ze geven allemaal aan dat deze na reparatie niet meer waterdicht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ben ik trouwens de enige die de foto's van de stock Z3 nogal grainy vind? Mis ik iets aan instellingen die anders moeten?

Van de mooie camera is niet echt veel waar gemaakt tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Marcello83 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:55:
[...]

Ik heb ze net even gebeld en ze gaven inderdaad aan dat de waterdichtheid behouden blijft, ook de fabrieksgarantie blijft behouden.
Toch gek, ik heb net 4 andere reparatiewinkels gebeld en ze geven allemaal aan dat deze na reparatie niet meer waterdicht is...
Ze staan goed bekend, maar ik heb wel twijfels over de waterdichtheid, want na een testje met die druksensor lijkt ie niet meer waterdicht. Maar ik zal het eens testen, ik heb toch nog een reserve telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 21:28
Heeft er iemand enig idee of de Z3+ ook naar andere providers komt dan T-Mobile? Een toestel is toch nooit helemaal exclusief aan een provider gekoppeld. Altijd toch een soort timed exclusive? Toch? Please???

[rant modus]

Bedrijven moeten eens ophouden met regiospecifieke content en providerspecifieke toestellen. We leven in een globaliserende wereld. Niemand heeft baat bij dit soort kunstmatige verklavering

[/rant modus]
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste