Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Even terugkomend op mijn probleem met de Z3.

Mijn Z3 had inmiddels voor de 4e keer last van een loslatende achterkant. Logisch dat ik niet akkoord ging met een 5e reparatie.

Gister dus opgebeld door belsimpel.nl met de mededeling dat ze mij graag zonder bijbetaling een Xperia Z3+ willen toesturen.

Al met al dus na een hoop ellende een leuke oplossing gekregen. Ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
Oke, ik had al een tijdje dat mijn 3,5mm jackplug op mijn z3 het niet zo lekker meer doet als er in bepaalde richting(en) wat druk staat op de jackplug van mijn koptelefoon. Reis dan ook veel met OV tussen studie en huis en telefoon in de broekzak, kan ik er best in komen dat na veel gebruik (zijwaartse druk) het intern wat brakker kan worden..
Maar nu als ik op het klepje van de micro usb druk (om bijv. dicht te doen) verdwijnt het geluid deels (sommige frequenties meer dan anderen) of helemaal, de mediaspeler speelt gewoon door dus die ziet het niet alsof de jackplug eruit wordt gehaald. Op google kom ik vooral topics tegen over echt loszittende en krakende ingangen, daar gelukkig geen last van. Iemand misschien een ideetje wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resteter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-04-2017
Broekzakstof / pluizen en vuil in je hoofdtelefoon aansluiting ? Ik had dat bij mijn fossiele Arc-S...

Heb voorzichtig met een tandenstoker/cocktailprikkertje en daarna met een ragertje even in die aansluiting gepoerd en er aardig wat pluizen uit gehaald, vervolgens was het geluid weer prima.

Ik was ook bang dat door broekzakgebruik met de hoofdtelefoon er in er misschien intern wat verbogen was in de aansluiting, bleek gelukkig alleen wat stof te zijn.

Hoop dat dit voor jou ook een simpele fix is :)

[ Voor 7% gewijzigd door resteter op 20-05-2016 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 19:23

jmk

dubbel

[ Voor 85% gewijzigd door jmk op 20-05-2016 23:48 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

In dat geval zou het ook kunnen werken om wat perslucht te gebruiken wellicht.

IveGotARuddyGun schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:26:
[...]

Na de update een factory reset gedaan? Zo nee, probeer het eens, veel problemen worden zo opgelost.
Op de Z3 zit ook een optie "netwerkinstellingen resetten" Dat heb ik gedaan, sinds dien is internet weer stabiel. Nogmaals dank je voor het meedenken. :)

Ik kreeg weer een nieuwe OTA vandaag(de eerste sinds de 6.01 update)
Ik kreeg geen changelog te zien op mijn mobiel
Het niveau van Android beveiligingspatch is nu 1 maart 2016. Dit was bij de vorige februari 2016.
Ik draai nu build 23.5.A.0.575

[ Voor 8% gewijzigd door jmk op 20-05-2016 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

Yep, die update kreeg ik ook binnen, zit nu op maart.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-06 14:28
Iemand interesse in een LiTo tempered glass screen protector? Ik heb een Z3 compact en per ongeluk deze voor Z3 besteld. Ik stuur hem gratis naar je op, stuur ff een PM/DM indien interesse.

Edit: inmiddels naar de gelukkige nieuwe eigenaar.

[ Voor 12% gewijzigd door danielschut op 03-06-2016 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 17:29

cooper_s1

MINI's rule

jmk schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:24:
In dat geval zou het ook kunnen werken om wat perslucht te gebruiken wellicht.

[...]

Op de Z3 zit ook een optie "netwerkinstellingen resetten" Dat heb ik gedaan, sinds dien is internet weer stabiel. Nogmaals dank je voor het meedenken. :)

Ik kreeg weer een nieuwe OTA vandaag(de eerste sinds de 6.01 update)
Ik kreeg geen changelog te zien op mijn mobiel
Het niveau van Android beveiligingspatch is nu 1 maart 2016. Dit was bij de vorige februari 2016.
Ik draai nu build 23.5.A.0.575
Idem hier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:47
Ik kreeg net pas de update naar 6.0.1 binnen. Zijn er al meer ervaringen mbt de accuduur ten opzichte van 5.1.1? En wat zijn de verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
resteter schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 02:37:
Broekzakstof / pluizen en vuil in je hoofdtelefoon aansluiting ? Ik had dat bij mijn fossiele Arc-S...

Heb voorzichtig met een tandenstoker/cocktailprikkertje en daarna met een ragertje even in die aansluiting gepoerd en er aardig wat pluizen uit gehaald, vervolgens was het geluid weer prima.

Ik was ook bang dat door broekzakgebruik met de hoofdtelefoon er in er misschien intern wat verbogen was in de aansluiting, bleek gelukkig alleen wat stof te zijn.

Hoop dat dit voor jou ook een simpele fix is :)
Helaas geen stofjes bij mij :/ vind het niet een zodanig probleem dat ik mijn Z3 ter reparatie zou gaan opsturen moet ik eerlijk zeggen (lijkt of het bij de meeste mensen uiteindelijk voor meer problemen zorgt), hij is verder nog prima te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:07
Na kleine 2 weken gebruik lijkt de batterij het iets langer vol te houden wel.
Daarbuiten net iets vlottere user experience. Daarbuiten veel hetzelfde, enkel geluid/trill/stil functie is
weer helemaal anders. Beetje een vreemd systeem maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Het is het dus eigenlijk niet echt waard om te updaten? Gezien er niet echt verbeteringen zijn?

Hoe is de camera performance op 6.0.1 vergeleken met 5.1.1?

[ Voor 24% gewijzigd door cordonbleu op 24-05-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:54
Ik draai nog 5.1.1...

Los toestel, heeft dat er misschien mee te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Update naar 6.0.1 net geïnstalleerd en nu valt het mij op dat ik nu ineens 'LTE' bij mijn bereik bar zie staan ipv 4G zoals ik altijd heb gehad. Meer mensen die dit ineens hebben na de update? Ik zit gewoon op KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 11:50
Hier ook LTE in het scherm na de update. Ook op KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Ik heb altijd al LTE in m'n scherm gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Merk nu ook dat in Whatsapp de profielfoto's van contacten soms niet meer worden weergegeven na de update naar 6.0.1. In het hoofdscherm van Whatsapp zie ik de foto's vaak nog wel, maar als ik een gesprek open of op de foto van de persoon/groep druk om deze te zien, is de foto ineens verdwenen. Vraag me af of deze bug in de nieuwe Android zit of in Whatsapp. Ik draai overigens gewoon netjes de nieuwste update van Whatsapp uit de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Zo, net de update binnen.

Ik heb KPN bovenin staan en heb bereik, ik kan bellen.

Toch krijg ik de melding geen netwerkverbinding als ik de internet instellingen wil downloaden...

Ik heb de KPN internet instellingen er al handmatig in gezet...

Iemand een id wat dit kan zijn ?

-edit-

done

[ Voor 3% gewijzigd door douwe.nl op 27-05-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Ik heb ook 4G staan ipv LTE bij 5.1.1. Niet dat dat iets uitmaakt natuurlijk :)

Valt me vandaag toch weer op dat de batterij echt langer meegaat als je hem niet constant gebruikt.
Standby tijd in 6.0 is echt wel beter. Goede evolutie.

Had nog een kleine nieuwe update binnengekregen enkele dagen geleden (23.5.0.575), wss wat bugfixing.

[ Voor 17% gewijzigd door Nick87 op 27-05-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resteter
  • Laatst online: 01-04-2017
MonkeyJohn schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:27:
[...]

Helaas geen stofjes bij mij :/
Jammer :|
Het laatste goedkope probeerselwat misschien werkt is:
Wattenstaafje inspuiten met WD40 en dan een beetje dunner maken, puntje van die natte watten rollen en dat afknippen, zo houd je een dun laagje natte watten op het wattenstaafje en kan je daarmee de 3,5" vanbinnen misschien van wat vervuiling/aanslag ontdoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-06 13:57
Ik hoop dat ik het hier in het goede topic plaats, maar ik had een vraagje over mijn replacement frame met lcd.

Nu heeft mijn nieuwe frame geen metale uitstekende pinnetjes aan de binnnekant, terwijl het originele frame dit wel heeft. Kan iemand mij vertellen waar deze voor zijn en of ik die kan overzetten?

Het gaat om de volgende pinnetjes:
http://i.imgur.com/T7zJSee.jpg

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door tharonny op 30-05-2016 10:00 ]

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:56
Heb sinds kort een Z3, vervanger van mn Z1. Daar liet de achterkant half los. Doet het verder nog prima moet ik zeggen.

Toch gebruikte ik dat als excuus om een betere accuduur te hebben voor een mooie prijs ook nog. De Z5 met zn SD810 chip had geen kans bij mij.

Super tevreden, al moet ik nog ff wennen aan de gesatureerde kleuren en de crushed? blacks in vergelijking met de Z1.
En als je X-Reality of Vivid Mode aan zet is het niet aan te schouwen. Wtf?

Nou ben ik erg gesteld op lange batterijduur en gebruik de STAMINA Mode standaard altijd... Mijn vraag: met de 6.0.(1)... Is het beter of slechter want ik haal nu soms 10 uur screen-on-time. En dat wil ik niet missen.

Oja en nog iets,
Hoe kom ik van die irritante photo editor china versie af die standaard erop zat. Ik heb nm een simpelere editor (van de Z1) geinstalleerd. Of kan dat niet? Ik dacht dat hij m zou vervangen.. Oops.

[ Voor 13% gewijzigd door BrbZrk op 03-06-2016 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Mijn Z3 doet ineens raar als ik muziek luister...

Met dopjes gaat het volume steeds uit zichzelf zachter en in de auto pairt hij wel met de radio maar komt er vervolgens geen geluid terwijl de muziek wel speelt...

Waar kan dit aan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Laatst online: 23-05 10:13
Ik heb sinds vanochtend de Marshmallow update...
Wat ik vreselijk irritant vind, is dat 'ie onthoudt op welke pagina van de app-lijst ik als laatste was. Ik heb liever dat 'ie steeds op het begin begint. Weet iemand of je dat kan instellen?

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Dat is bij mij inderdaad ook zo. Hoort dus bij deze update. Heb nog niet gevonden of je dit kan aanpassen, dus denk ook niet dat dat kan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:56
Snap ook niet waarom ze die swipe naar rechts venster hebben weggehaald. Ik heb nu alles (5.1.1) in mappen, in 1 scherm. Makkelijk. Dus t is hopen op de terugkeer van dat swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 16:39
Sinds gisteravond laat de achterkant los (links bovenaan), mogelijk omdat de lijm wat minder wordt.
Hebben jullie een idee waarmee je het beste kan lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ehm, als je nog garantie hebt gewoon terugbrengen/opsturen lijkt mij? En anders de achterkant los maken dmv verhitten en eventueel een zuignapje. Hierna de lijmresten weghalen en vervolgens de achterkant weer bevestigen met een originele plakstrip voor de Z3. Deze zijn oa op Ebay wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Heb mijn Z3 nu al bijna 2 jaar en zit te kijken naar een vervanger maar dat is lastig, de lat ligt hoog met de Z3.

Is er al iets bekent over een flagship van sony voor eind 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wernertnt506
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:00
sHELL schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:40:
Heb mijn Z3 nu al bijna 2 jaar en zit te kijken naar een vervanger maar dat is lastig, de lat ligt hoog met de Z3.

http://www.pocket-lint.co...p-what-s-the-story-so-far
Waar het op neerkomt is dat je nog even tot de IFA 2016 in september moet wachten. Dan is er wss, als er überhaupt één komt, meer bekend over een mogelijk nieuw flagship.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-06 13:37

elsinga

=8-)

Ik hoef nog niet iets anders, maar op de shortlist staan momenteel de Samsung S7 (niet Edge) en de Sony Xperia X Performance. Sony lijkt de Z lijn vaarwel gezegd te hebben helaas...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Laatst online: 08-06 06:01
sHELL schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:40:

zijn wel wat lekjes van een onaangekondigd high-end toestel van Sony. Maar of die nog voor 2017 verkocht gaat worden weet ik niet. Visueel mooi ding wel, maar bezels zijn me een beetje te lomp.

Mag zelf ook verlengen, maar heb totaal geen interesse in de X Performance. Misschien dat het een S7 wordt, maar ben daar nog een beetje huiverig over aangezien ik na 2 jaar mijn S3 helemaal zat was.Touchwiz vind ik ook nog steeds erg matig. Vind de aankomende Nexus toestellen van HTC ook interessant, die wacht ik in ieder geval nog even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Nilsepils schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:58:
[...]

zijn wel wat lekjes van een onaangekondigd high-end toestel van Sony. Maar of die nog voor 2017 verkocht gaat worden weet ik niet. Visueel mooi ding wel, maar bezels zijn me een beetje te lomp.

Mag zelf ook verlengen, maar heb totaal geen interesse in de X Performance. Misschien dat het een S7 wordt, maar ben daar nog een beetje huiverig over aangezien ik na 2 jaar mijn S3 helemaal zat was.Touchwiz vind ik ook nog steeds erg matig. Vind de aankomende Nexus toestellen van HTC ook interessant, die wacht ik in ieder geval nog even af :)
Mjah, Samsung is voor mij niet echt een optie... de bloatware, de interface... en die onbegrijpelijke keuze om alle talen behalve Japans in het systeem te integreren.

HTC is op dit moment bij mij ook een van de wenige alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Hoe zit het eigenlijk met die android security patch updates, ik dacht dat die door Android zelf werden gepushed i.p.v. door de fabrikanten?
Ik zat even rond te kijken op mijn telefoon en blijkbaar heb ik de patch van maart en dat lijkt mij nou niet echt "up-to-date" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Laatst online: 23-05 10:13
De mijne is van 1 mei 2016. Heb kortgeleden ook een update gehad. Misschien komt die er voor jou ook snel aan?

PSN: ButsMG

• jmk

jmk

Hier zit ik sinds vandaag ook op patch mei 2016.

Wat verder opviel is een alternatieve calibratie van de batterij. Hij wordt nu minder ver opgeladen maar zou in theorie langer meegaan nu.
Deze instelling kan worden uitgezet.

Hopelijk heb ik nu geen last meer van uitvallend 3G netwerk te pas en onpas. Sinds de 6.0 update dit probleem. Een reboot verhelpt dit maar dat duurt te lang als je snel iets wil checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Ik heb onlangs inderdaad die update gehad en zit ook op 1 mei, maar we zijn ondertussen al bijna in september (de patch van juli schijnt een grote te zijn geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Laatst online: 06-06 23:42
sHELL schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 07:39:
[...]

Mjah, Samsung is voor mij niet echt een optie... de bloatware, de interface... en die onbegrijpelijke keuze om alle talen behalve Japans in het systeem te integreren.

HTC is op dit moment bij mij ook een van de wenige alternatieven.
Ik heb de switch toch gemaakt, en hij valt me niets tegen! Ik had eerst dezelfde vooroordelen, maar ik kan gewoon mijn favoriete launcher (Nova) gebruiken, en een stock-android look thema instellen. Daarnaast staat er niet meer bloatware op dan op een Sony, en is het gewoon prima uit te schakelen. Kortom, alle vooroordelen die ik had zijn aardig aan de kant, en geniet nu van een S7 Edge.

Iemand een Z3 kopen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
jmk schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:22:
Hier zit ik sinds vandaag ook op patch mei 2016.

Wat verder opviel is een alternatieve calibratie van de batterij. Hij wordt nu minder ver opgeladen maar zou in theorie langer meegaan nu.
Deze instelling kan worden uitgezet.

Hopelijk heb ik nu geen last meer van uitvallend 3G netwerk te pas en onpas. Sinds de 6.0 update dit probleem. Een reboot verhelpt dit maar dat duurt te lang als je snel iets wil checken.
Moet zeggen dat ik vind dat de batterij het langer volhoudt. Of dat aan die calibratie of bugfixing ligt...
Ik ga wachten op de volgende modellen voor ik iets nieuws koop. Misschien Sony, mogelijks de nieuwe Nexus toestellen, altijd wel een zwak voor gehad (na de Galaxy Nexus en Nexus 5)

[ Voor 12% gewijzigd door Nick87 op 30-08-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Nick87 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:08:
[...]

Moet zeggen dat ik vind dat de batterij het langer volhoudt. Of dat aan die calibratie of bugfixing ligt...
Ik ga wachten op de volgende modellen voor ik iets nieuws koop. Misschien Sony, mogelijks de nieuwe Nexus toestellen, altijd wel een zwak voor gehad (na de Galaxy Nexus en Nexus 5)
Volgens mij is de rek er een beetje uit als het gaat om de snelheid van nieuwere telefoons. Er valt nog wel heel veel winst te halen met de snelheid van het opslaggeheugen denk ik trouwens. Daar zou ik nog eerder naar kijken dan de SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 595908

Sinds een week heb ik problemen met de FM-radio van mijn Z3. Wanneer ik mijn oortjes in de uitgang heb gedaan en ik de app wil opstarten krijg ik te zien dat de oortjes aangesloten moeten zijn (die dus al aangesloten zijn). Beetje eraan zitten draaien werkt ook niet. Wanneer ik de app afsluit en opnieuw open wil ie helemaal niet meer opstarten (er staat dan dat de FM-radio app niet reageert). Wanneer ik het toestel opnieuw opstart werkt de radio zeer zelden weer.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb je al een andere FM-app geprobeerd om te kijken of het aan de software of hardware ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 595908

rens-br schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:33:
[...]

Heb je al een andere FM-app geprobeerd om te kijken of het aan de software of hardware ligt?
Nog niet. Overigens lijkt 'ie het de laatste dagen opeens wel weer beter te doen, al moet ik dan wel heel vaak draaien met de oortjes om geluid te krijgen. Vastlopers zijn ineens ook minder geworden. Had het wel al met andere oortjes geprobeerd maar daar moet ik ook veel draaien. Misschien ligt het aan de aansluiting van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 595908 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:10:
[...]
Misschien ligt het aan de aansluiting van het toestel?
Zou zomaar kunnen. Misschien zit je 3,5mm aansluiting vol met stof. Probeer dat eens schoon te maken met een wattenstaafje o.i.d.

• Puffino
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Over de gebarsten schermen en achterkanten:

Hoorde van een verkoper dat dat schijnt te komen door de accu die ietsje uitzet, en de boel kapot drukt. Latere modellen (Z5C en verder) zouden daar minder last van hebben, door een aangepast ontwerp.

Kan dit natuurlijk niet bevestigen. Ik heb een keer de telefoon laten vallen, dus einde scherm, nieuw scherm er in, en deze is na twee maansen spontaan gebarsten. Wat ik het meest opvallende en super irritante er aan vind, is dat met een kleine barst het hele scherm gelijk niet meer reageert op gebruikers invoer. En dan zie ik allerlei mensen om me heen met een kompleet spinneweb aan barsten gewoon hun smartphone bedienen.... Droevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:27

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Zelf is het scherm van mijn Z3 er gedeeltelijk mee opgehouden, ook zonder opgaaf van reden... Van de ene op de andere dag zijn er 3 verticale banen die over de gehele schermlengte lopen waar geen input geregistreerd kan worden.

Super hinderlijk, 1 bericht tikken duurt nu soms meer dan een minuut en mijn wachtwoord kan ik geheel niet invoeren in apps die niet op landscape draaien :| Ik kan ook geen inkomende oproepen aannemen want swipen gaat niet :O

Ik heb sinds dag 1 een screenprotector en case gebruikt en hoewel de telefoon wel eens gevallen is en er een paar krassen op de hoeken te zien zijn, is de rest echt nog keurig. Ik snap dus ook niet waar dit vandaan komt. Als ik via Settings de 'Support' open heb ik volgens die info nog garantie tot december dit jaar.

Ik zou het graag onder garantie laten repareren maar weet niet of dit er onder valt...

Via KPN winkel regelen of rechtstreeks Sony contacteren?

[ Voor 18% gewijzigd door Ducksy88 op 26-09-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 16:08
In principe moet je voor garantie terecht bij de partij waarmee je de verkoop overkomst hebt afgesloten, waar je het dus gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 21:42
Ducksy88 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:29:
Zelf is het scherm van mijn Z3 er gedeeltelijk mee opgehouden, ook zonder opgaaf van reden... Van de ene op de andere dag zijn er 3 verticale banen die over de gehele schermlengte lopen waar geen input geregistreerd kan worden.

Super hinderlijk, 1 bericht tikken duurt nu soms meer dan een minuut en mijn wachtwoord kan ik geheel niet invoeren in apps die niet op landscape draaien :| Ik kan ook geen inkomende oproepen aannemen want swipen gaat niet :O

Ik heb sinds dag 1 een screenprotector en case gebruikt en hoewel de telefoon wel eens gevallen is en er een paar krassen op de hoeken te zien zijn, is de rest echt nog keurig. Ik snap dus ook niet waar dit vandaan komt. Als ik via Settings de 'Support' open heb ik volgens die info nog garantie tot december dit jaar.

Ik zou het graag onder garantie laten repareren maar weet niet of dit er onder valt...

Via KPN winkel regelen of rechtstreeks Sony contacteren?
Ik heb vorige week mijn telefoon teruggebracht bij de KPN winkel.
Ik heb zelf het toestel vorig jaar tweedehands gekocht, maar hij was ooit bij KPN aangeschaft.
Pull down notification bar werkte amper meer, en daarna werkte de back button niet meer.
Op internet veel klachten erover gezien:
http://talk.sonymobile.co...n-not-working/m-p/1163360
http://talk.sonymobile.co...n-home-screen/m-p/1163208
en ik denk dat het een combinatie van hardware en software is, aangezien het fout ging sinds de laatste update.
Anyway gelukkig nog binnen garantie en kreeg na 5 dagen alweer een nieuwe telefoon terug en die werkt (nog steeds in ieder geval) goed!
Ik zou dus ermee naar de KPN winkel gaan.

Mijn vraag voor jullie is: Ik had een xperia keyboard met toetsen die bij langer indrukken ook cijfers etc. kunnen tikken. Dat ziet er uit zoals het plaatje op deze pagina: http://zidroid.com/how-to...yboard-on-android-phones/
De telefoon die ik terugkreeg heeft dat niet! Ik heb overal lopen zoeken maar kan het niet vinden. Hebben jullie enig idee?

Het gaat dus niet om bijvoorbeeld de "e" die dan een "é" of "ë" etc. kan worden, want dat werkt wel.
Het gaat me vooral om een 1 onder de Q en een @ onder de A bijvoorbeeld.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:27

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Thnx PuckStar, ik heb de telefoon net afgegeven in de KPN winkel, jongen was ook verbaasd en pas na drie keer een praktijk voorbeeld was duidelijk wat ik bedoelde (een niet werkend scherm zonder uiterlijke schade is blijkbaar zeldzaam ;)

Mijn telefoon heb ik altijd netjes behandeld en in cases gehad, hij is echter wel eens gevallen... Nooit van hoog of hard maar er zitten krassen op 1 van de hoeken. Het scherm zelf is echt vrijwel zgan net als de achterkant. Hopelijk wordt dit ook gewoon onder de garantie gerepareerd... Ben benieuwd...

Goeie vraag van jou mbt het toetsenbord; hier zat ik na een factory reset ook naar te zoeken! Slecht verhaal want ik weet niet meer waar ik het uiteindelijk heb gevonden... :( Sorry en good luck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

PuckStar schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:47:
[...]

Ik heb vorige week mijn telefoon teruggebracht bij de KPN winkel.
Ik heb zelf het toestel vorig jaar tweedehands gekocht, maar hij was ooit bij KPN aangeschaft.
Pull down notification bar werkte amper meer, en daarna werkte de back button niet meer.
Op internet veel klachten erover gezien:
http://talk.sonymobile.co...n-not-working/m-p/1163360
http://talk.sonymobile.co...n-home-screen/m-p/1163208
en ik denk dat het een combinatie van hardware en software is, aangezien het fout ging sinds de laatste update.
Anyway gelukkig nog binnen garantie en kreeg na 5 dagen alweer een nieuwe telefoon terug en die werkt (nog steeds in ieder geval) goed!
Ik zou dus ermee naar de KPN winkel gaan.

Mijn vraag voor jullie is: Ik had een xperia keyboard met toetsen die bij langer indrukken ook cijfers etc. kunnen tikken. Dat ziet er uit zoals het plaatje op deze pagina: http://zidroid.com/how-to...yboard-on-android-phones/
De telefoon die ik terugkreeg heeft dat niet! Ik heb overal lopen zoeken maar kan het niet vinden. Hebben jullie enig idee?

Het gaat dus niet om bijvoorbeeld de "e" die dan een "é" of "ë" etc. kan worden, want dat werkt wel.
Het gaat me vooral om een 1 onder de Q en een @ onder de A bijvoorbeeld.
Onder je xperia tb instellingen:
Scroll helemaal naar beneden.
Symbolen en smiley's:
Symbolen bij lang indrukken op aan zetten.
Q wordt dan 1 bij lang indrukken en
A wordt dan @.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 21:42
jmk schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:50:
[...]

Onder je xperia tb instellingen:
Scroll helemaal naar beneden.
Symbolen en smiley's:
Symbolen bij lang indrukken op aan zetten.
Q wordt dan 1 bij lang indrukken en
A wordt dan @.
Geweldig! Daar zat het dus :). Bedankt!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:35
Hallo,

Ik heb gisteren mijn Z3 laten vallen. Het resultaat is een barst in het touchscreen waardoor het niet meer werkt. Weet iemand hoe ik een hard reset kan toepassen zonder het touchscreen te gebruiken? Google lijkt de oplossing niet te bieden.

Tot dusver heb ik diverse toetsencombinaties geprobeerd (power button + vol. up/down + camera) en de sony companion app. Maar die laatste werkt niet, omdat ik mijn pin niet kan invoeren.

Edit: met de bijgeleverde otg-kabel heb ik een muis kunnen aansluiten en de z3 zo kunnen resetten 8) .

[ Voor 10% gewijzigd door Timx2 op 02-10-2016 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-04 08:38
USB muis aansluiten via een OTG kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Afgelopen week mijn Z3C opgestuurd. Opeens reageerden sommige delen van het scherm niet meer op aanrakingen. Hopenlijk valt dit onder garantie. Wat is de Z3C toch een fijn toestel als je tijdelijk een ander toestel moet gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wernertnt506
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:00
Ik heb zomaar eens het idee dat dit niet toevallig is. Ik had het probleem dat sommige delen van het scherm ook opeens niet meer reageerden zonder dat hij was gevallen of andere gekke dingen. Misschien is het wel een softwarefout na een update. Hoe dan ook heb ik hem opgestuurd ter reparatie en ze gaan het gelukkig onder garantie repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 08-06 13:37

elsinga

=8-)

Hier een raar probleem... Als ik aan het bellen ben met de Z3 aan mijn oor, schakelt de luidspreker spontaan in, alsof de handsfree functie is ingeschakeld. Echter, als ik dan de telefoon van mijn oor haal en op het scherm kijk, dan is het luidspreker ikoontje niet actief. Daarop drukken maakt het actief zonder dat er verder wat gebeurt. Nogmaals drukken maakt het inactief en het geluid is niet meer handsfree maar normaal.

Herkent iemand dit?

De Z3 draait de laatste update die verspreid is, is nog geheel stock firmware met natuurlijk de nodige apps.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Laatst online: 00:47
Mijn zoon heeft zijn Z3 laten vallen en deze keer is er een barst in het scherm gekomen van rechtsonder tot net niet links midden. Wat ons bevreemd is dat het scherm niet meer reageert op onze vingers. Power toets doet het nog wel, maar daarna kun je weer niets van het power menu dat dan verschijnt kiezen...

Heeft iemand ervaring met het repareren hiervan via Sony zelf en wat de kosten zijn?! En repareren bij een of andere phone shop in de buurt van Amstelveen of Amsterdam?!

We zitten momenteel in het buitenland, Portugal, en dat maakt het wat lastiger, maar ik zou graag een indicatie willen hebben zodat ik desnoods hier kan informeren naar mogelijkheden en kosten... Dank alvast allemaal!
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste