Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:12
Galaxis schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:07:
E-repair valt volgens mij inderdaad onder teleplan.

Het blijft eigenaardig. Telefoon gaat weg met klacht A. Komt gerepareerd terug, dus klacht A is weer gefixed. Spontaan heb je klacht B .

Is mijn Z3 na reparatie eigenlijk nog wel waterproof ?
Ja, ik had hetzelfde. Bij mij was het scherm vervangen, maar na vervangen bleek de notificatieled niet goed teruggeplaatst te zijn. Wéér mn telefoon 2 weken weg.

Je telefoon zou inderdaad gewoon nog steeds waterproof moeten zijn. Ik heb dat getest dmv de druksensor, en hij is inderdaad gewoon weer waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 19:15
Net een nieuwe Z3 opgehaald bij de KPN winkel in Leiden. Kon m'n abonnement verlengen en m'n Z2 beviel zo dat ik gekozen heb voor de Z3.
De doos was netjes verzegeld en het model is gewoon D6603. Na het uitpakken zag ik echter dat er zowel voor als achter een screenprotector gemonteerd was. Er zat ook een documentje bij die uitlegde dat deze screenprotetors er standaard opgezet worden en ze aanbevelen deze niet te verwijderen. Ik dacht dat Sony dit sinds de Z2 niet meer deed. En ik dacht ook dat bij het Nederlandse model van de Z3 er geen screenprotectors standaard al gemonteerd waren. Heb het eigenlijk nergens gezien of gehoord op dit forum ook.

Iemand die hier meer van weet? Heb ik misschien een ander model van KPN gekregen? Model is volgens de doos gewoon D6603 en productiedatum volgens het labeltje dat in de telefoon achter het micro sd slot zit is 15W39

Edit; Heb die aan de voorkant er net maar afgehaald, want die trok al weer zo veel stof aan. Hij ging er wel heel erg makkelijk af. Niet zoals de shatter sheets als bij de eerste Xperia Z dus. Ik vraag me nu eigenlijk wel af of ik nu wel een oleophobic coating heb op het glas. Daarom ben ik altijd zo huiverig over die pre-applied screen protectors.

[ Voor 16% gewijzigd door cordonbleu op 03-02-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
De Z3 heb ik wederom weer terug van reparatie. Dit keer werkt hij naar behoren :)

Laat die update naar Android 6.0 maar snel komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 16:15
Iemand die Sony's Android™ Concept Marshmallow Edition gebruikt? Werkt erg soepel en probleemloos maar mist wat standaard Sony-opties. Voor mij al enkele maanden in gebruik naar volle tevredenheid.

Vandaag een nieuwe update met de laatste veiligheidsupdates van Google:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AO7ksyM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 17:32

jmk

JdJtA schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:13:
Iemand die Sony's Android™ Concept Marshmallow Edition gebruikt? Werkt erg soepel en probleemloos maar mist wat standaard Sony-opties. Voor mij al enkele maanden in gebruik naar volle tevredenheid.

Vandaag een nieuwe update met de laatste veiligheidsupdates van Google:

[afbeelding]
- Kan je het standaard Sony toetsenbord weer installeren of zit dat er standaard op? Ik vind die text-to-emoticon functie zo fijn in whatsapp :)
- Draait hij stabiel en doet de batterij het beter of slechter? Zit de stamina modus erin?
- Hij lang doe je met je batterij en hoe vaak laad je op in verhouding met eerst?
- Is het makkelijk over te schakelen op de standaard / stock firmware waar de meeste mensen op zitten?

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen :)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
jmk schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:54:
[...]

- Kan je het standaard Sony toetsenbord weer installeren of zit dat er standaard op? Ik vind die text-to-emoticon functie zo fijn in whatsapp :)
- Draait hij stabiel en doet de batterij het beter of slechter? Zit de stamina modus erin?
- Hij lang doe je met je batterij en hoe vaak laad je op in verhouding met eerst?
- Is het makkelijk over te schakelen op de standaard / stock firmware waar de meeste mensen op zitten?

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen :)
- Het Xperia-toetsenbord is standaard geïnstalleerd en werkt denk ik hetzelfde als hiervoor, hoewel ik de genoemde functie niet bewust gebruik of ken..

- Erg stabiel, geen vreemde dingen gemerkt. Alles loopt soepel, zoals ik gewend ben van Sony. Zoals gezegd nog wel wat kaler qua applicaties en functies. Camera, Album, Music en Video zitten er in ieder geval in.

- Batterij: Goed, iets beter dan 5.1.1, nog geen Stamina, wel Doze (volgens mij). In ieder geval minder last van 'mobile radio active'-bug. Ik laad mijn telefoon sowieso elke nacht op maar heb vaak nog 50 tot 60 procent over (6 uur van de lader, 2 uur spotify, 2 uur schermgebruik, 22.30 weer aan de lader).

- Overschakelen is redelijk makkelijk, hoewel je je data kwijt bent en weer begint met een lege telefoon. Helaas nog geen root zonder unlocked bootloader dus geen makkelijke mogelijkheden tot volledige backup. Installeren kan via pc met concept installer (zie ook xda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

JdJtA schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:46:
[...]

- Het Xperia-toetsenbord is standaard geïnstalleerd en werkt denk ik hetzelfde als hiervoor, hoewel ik de genoemde functie niet bewust gebruik of ken..

- Erg stabiel, geen vreemde dingen gemerkt. Alles loopt soepel, zoals ik gewend ben van Sony. Zoals gezegd nog wel wat kaler qua applicaties en functies. Camera, Album, Music en Video zitten er in ieder geval in.

- Batterij: Goed, iets beter dan 5.1.1, nog geen Stamina, wel Doze (volgens mij). In ieder geval minder last van 'mobile radio active'-bug. Ik laad mijn telefoon sowieso elke nacht op maar heb vaak nog 50 tot 60 procent over (6 uur van de lader, 2 uur spotify, 2 uur schermgebruik, 22.30 weer aan de lader).

- Overschakelen is redelijk makkelijk, hoewel je je data kwijt bent en weer begint met een lege telefoon. Helaas nog geen root zonder unlocked bootloader dus geen makkelijke mogelijkheden tot volledige backup. Installeren kan via pc met concept installer (zie ook xda).
Dank je voor de snelle reactie!
Ik moet zeggen, het kriebelt...! :o Van t weekend eens naar kijken!

Die text-to-emoticon functie: Wanneer je "wind" intypt in whatsapp krijg je tussen de spellingsuggesties een emoticon van blaadjes in de wind te zien. Hetzelfde met "trein", dan zie je een emoticon van een locomotief, etc etc. Heel handig. Je bent dan zonder al te veel moeite heel grappig met allerlei niet veel gebruikte emoticons! :P

Ik dacht dat Android 6.0 bepaalde functies in zich heeft die Titanium Backup(root) overbodig maakt? Dus backup van apps+data in je Google cloud? Eigenlijk maakt een volledig schone telefoon geen verschil in de werking. De apps die ik gebruik hebben alle data in de Google cloud. Het is alleen een kwestie van alle instelling in apps opnieuw nalopen.

Komen er ook OTA's voor die Concept Edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
jmk schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:13:
[...]

Dank je voor de snelle reactie!
Ik moet zeggen, het kriebelt...! :o Van t weekend eens naar kijken!

Die text-to-emoticon functie: Wanneer je "wind" intypt in whatsapp krijg je tussen de spellingsuggesties een emoticon van blaadjes in de wind te zien. Hetzelfde met "trein", dan zie je een emoticon van een locomotief, etc etc. Heel handig. Je bent dan zonder al te veel moeite heel grappig met allerlei niet veel gebruikte emoticons! :P

Ik dacht dat Android 6.0 bepaalde functies in zich heeft die Titanium Backup(root) overbodig maakt? Dus backup van apps+data in je Google cloud? Eigenlijk maakt een volledig schone telefoon geen verschil in de werking. De apps die ik gebruik hebben alle data in de Google cloud. Het is alleen een kwestie van alle instelling in apps opnieuw nalopen.

Komen er ook OTA's voor die Concept Edition?
Text-to-emoticon: Even getest en krijg inderdaad een blaadje met een rare krul erboven als ik 'wind' invoer. Ben zelf niet zo van de emoticons dus nooit op gelet maar wel een grappige functie.

Klopt, in MM zijn de backup-functies door Google uitgebreid, alleen kan je daar niet veel mee als je teruggaat naar 5.1.1 maar daar heb je dan wel weer root en dus mogelijkheid tot (Nandroid)-backups. Tegenwoordig staat het meeste natuurlijk elders opgeslagen en gelukkig heb je een microSD-slot waar je veilig foto's e.d. op kan slaan.

OTA's kwamen tot half december ongeveer wekelijks maar daarna is het tot gisteren stil geweest voor wat betreft updates. Hopelijk pakken ze de draad weer op vanaf nu...of komt de officiële update snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Ik heb me ingeschreven voor het Xperia Beta Program (Google Play: Xperia Beta Program), helaas nog niets van gehoord. Iemand hier die daar al wel wat van heeft gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen: een z3c van oktober 2014. Deze is het eerste half jaar 3 weken gebruikt. Een jaar geleden is hij bij Sony - garantie - gepareerd voor een kapot display/touchscreen.

Net voor de krokusvakantie (wintersport) kwam ik erachter dat mijn achter camera 20.7mp niet meer werkt.

T.w; als ik de camera app start zie ik ALLEEN zwart beeld en de focus is beschikbaar. Er wordt geen foutmelding gegeven en als er een 'foto' gemaakt wordt er een 'broken image' gesavet. En de diagnose in het 'servicemenu' geeft ook ALLEEN zwart scherm.

Nu heb ik van de week het toestel naar een non-authorized (telefoonmaken) reparateur gebracht om ook gelijk de backcover te fixen. Daar bleek bij vervanging van de camera dat het probleem met de camera niet is opgelost.

Mogelijke oplossing:
- software reset naar fabrieksinstelling (geen resultaat)
- PCB vervangen

Wat zijn jullie ervaringen bij het alsnog opsturen van het toestel naar Sony?
Tegen welke prijs zouden zij de reparatie aanbieden?

[ Voor 3% gewijzigd door dr.nld op 05-03-2016 08:59 ]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Wat enorm balen dat je er zo achter moet komen!

Je kan dit het beste aan Sony vragen denk ik. Ik heb ASUS een keer gebeld met zo'n vraag over reparatie van een tablet en toen hadden ze het over +/- € 75,00 + de kosten voor de onderdelen. Ze zullen wel kunnen zien dat hij open is geweest bij de reparateur.
Ze zullen wel volledig in hun recht staan geen garantie te verlenen maar hopelijk voor je zijn ze coulant wanneer je meteen eerlijk bent.

Ik merk dat ik de foto functie van mijn toestel vaak gebruik. ipv iets over te schrijven even een kiekje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
L0we schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:13:
Ik heb me ingeschreven voor het Xperia Beta Program (Google Play: Xperia Beta Program), helaas nog niets van gehoord. Iemand hier die daar al wel wat van heeft gehoord?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hdOU8ii.png

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
Unfortunately, we have reached the maximum number of participants intended for the Xperia Beta Program.
:|

Nu maar hopen dat de OTA update/upgrade naar 6.0 snel wordt uitgerold door Sony en de providers in Nederland :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:26
Kuch proest...

Even wat stof er af schoppen.

Ik heb sinds kort een issue met mijn z3.

Als ik audio van whatsapp af speel of als ik zelf iemand bel gaat m'n scherm uit en kan ik niets meer doen.

De audio speelt dan wel en bellen gaat ook wel maar ophangen bij voicemail gaat bv niet omdat het scherm uit blijft...

Ik heb vandaag een factory reset gedaan, dit helpt helaas niet.

Het toestel is stock.

Heeft iemand een id ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Dat klinkt als een defecte lichtsensor(of proximity sensor), dat an je eventueel checken met CPU-Z. Daar kan je alle sensors uitlezen.

Ik ben bang dat je in dit geval een RMA moet aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Ik kwam gister een code tegen waarmee ik in een test programma kwam waar idd de proximity sensor defect bleek te zijn..

Ik heb het toestel gewonnen op tweakers eind 2014, RMA word lastig dan denk ik...

M'n inboedel verzekering dekt dit gelukkig ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

ik heb last van verkleuring links bovenin het scherm.
vlek is een oranje waas van ca 1 bij 1 centimeter.
ter hoogte van het USB poort.
met wit achtergrond is het goed te zien en lijkt steeds erger te worden.

kan ik hiermee bij vodafone aankloppen en markeren als defect? toestel is 8 maanden oud nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Lijkt mij toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Anoniem: 97348 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:29:
ik heb last van verkleuring links bovenin het scherm.
vlek is een oranje waas van ca 1 bij 1 centimeter.
ter hoogte van het USB poort.
met wit achtergrond is het goed te zien en lijkt steeds erger te worden.

kan ik hiermee bij vodafone aankloppen en markeren als defect? toestel is 8 maanden oud nu.
Opsturen voor RMA , mijn Z3 had exact hetzelfde. Is netjes opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2018
Ik heb een specifiek probleem welke ik niet kan definieren op zoekmachines.

Ik had nog 5% over en toen bleek mijn Z3 te zijn uitgezet zonder dat ik dit deed. Toen ging hij spontaan weer aan en stond de datum op 21 april 8.09. Na enkele seconden weer op vandaag. Ik lockte de telefoon maar hij ging steeds weer aan na 2 seconden(lockscreen). Als ik hem helemaal uitzette ging hij weer aan maar bleef het scherm wittig zonder dat ik iets kon zien.

Ik denk zelf aan een virus of iets heeft resetten nog zin, er staat ook data op de SD kaart.

Edit: Hij start nu met het logo op en daarna niks, middels power + volume. Het scherm is even gedimd maar gaat niet verder :F

[ Voor 10% gewijzigd door TheNewPlayer op 28-03-2016 23:54 ]

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Galaxis schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:11:
[...]

Bedankt, ga ik straks meteen doen en bij Vodafone langs.
vraagje, voor het opsturen nog snel een backup image maken van de sony?
simkaart kan ik wel gebruiken in de xperia Z1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Anoniem: 97348 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:22:
[...]

Bedankt, ga ik straks meteen doen en bij Vodafone langs.
vraagje, voor het opsturen nog snel een backup image maken van de sony?
simkaart kan ik wel gebruiken in de xperia Z1.
Mijn belangrijke data zoals contacten en foto's worden gesynchroniseerd met de cloud. Dus ik hoefde geen image te maken.

Maar als ik jou was zou ik wel alle belangrijke data eraf halen, je krijgt de telefoon helemaal "leeg" terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Galaxis schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:30:
[...]

Mijn belangrijke data zoals contacten en foto's worden gesynchroniseerd met de cloud. Dus ik hoefde geen image te maken.

Maar als ik jou was zou ik wel alle belangrijke data eraf halen, je krijgt de telefoon helemaal "leeg" terug.
Bedankt, ben nu bezig met backup te maken voor de Z3. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:34:
[...]

Bedankt, ben nu bezig met backup te maken voor de Z3. d:)b
Galaxis schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:11:
[...]

toestel afgegeven bij Vodafone locatie waar ik deze ook gekocht had.
ben alleen niet zo geheel te spreken over de ''service'' die ik daar geboden kreeg.
Blijkbaar vond mevrouw de verkoper haar Facebook belangrijker dan een klant te helpen.

Aangegeven wat het defect was en was bij het oplaadpunt van het toestel zelf.
Haar suggestie ik zou het zelf hebben veroorzaakt.
De vraag hierop in welk opzichten zou het volgens haar het verkeerd gebruik van het kabeltje zelf zijn.
Kan iemand mij uitleggen wat ze ermee bedoeld??? Als je het wilt opladen steek je toch het kabeltje in de USB poort? of gaat er een hele procedure en opleiding vooraf?
Kabeltje en oplader zijn Out of the box van de Z3 zelf.

Wou het eerst opsturen via verzekering. Niet akkoord gegaan gezien het geen eigen toegebrachte schade was.
Gewoon via garantievoorwaarde en het zou langer duren eer ik deze terug had.
Heb de tijd en een Z1 als reserve :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jmk schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:53:
Wat enorm balen dat je er zo achter moet komen!

Je kan dit het beste aan Sony vragen denk ik. Ik heb ASUS een keer gebeld met zo'n vraag over reparatie van een tablet en toen hadden ze het over +/- € 75,00 + de kosten voor de onderdelen. Ze zullen wel kunnen zien dat hij open is geweest bij de reparateur.
Ze zullen wel volledig in hun recht staan geen garantie te verlenen maar hopelijk voor je zijn ze coulant wanneer je meteen eerlijk bent.

Ik merk dat ik de foto functie van mijn toestel vaak gebruik. ipv iets over te schrijven even een kiekje...
Is alsnog onder garantie gerepareerd, heb de gok gewaagd ;-)

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Zijn hier al mensen met Marshmallow op hun Xperia Z3?

Bij mij helaas nog niet. Niet OTA maar ook niet via de Companion app onder Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jmk schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:00:
Zijn hier al mensen met Marshmallow op hun Xperia Z3?

Bij mij helaas nog niet. Niet OTA maar ook niet via de Companion app onder Windows 10.
Niet via de officiele weg, maar heb nu 6.0.1 op staan.
het werkt naar mijn idee prettiger als 5.x.

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/LlVWhOAf68qu/360.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Anoniem: 97348 schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:03:
[...]

het werkt naar mijn idee prettiger als 5.x.

[afbeelding]
Nice!

Ik denk dat ik toch even wacht. Ik ben namelijk al best wel tevreden. De grootste reden op te upgraden is dat een vriendin van mij al 6.0 draait op haar Moto, en ik nog niet op mijn Sony. En dat kan eigenlijk niet. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Anoniem: 97348 schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:03:
[...]

Zijn er voor- of nadelen bij het zelf flashen (bijv. d.m.v. ExpiriFirm en een FTF rom?) ten opzichte van de OTA update (denk aan data behoud/verlies etc.)?

[ Voor 4% gewijzigd door MonkeyJohn op 12-04-2016 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MonkeyJohn schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:00:
[...]

Zijn er voor- of nadelen bij het zelf flashen (bijv. d.m.v. ExpiriFirm en een FTF rom?) ten opzichte van de OTA update (denk aan data behoud/verlies etc.)?
Altijd back-up maken via google en companion app voor windows. Na het flashen back-up via google netjes hersteld. Alle app's terug en chrome heeft nog steeds alle links en wifi wachtwoorden. Accu lijkt voor mijn gevoel ook langer mee te gaan. Heb trouwens de US versie op de Z3 staan. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Als het goed is heft Sony de OTA update nu vrijgegeven voor android 6.0 voor de Z3. Ben benieuwd wanneer ik hem ontvang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Galaxis schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:15:
Als het goed is heft Sony de OTA update nu vrijgegeven voor android 6.0 voor de Z3. Ben benieuwd wanneer ik hem ontvang :)
nog niks vrijgegeven voor OTA. voor de europese markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:07
Hopelijk binnen de 2-3 weken voor iedereen beschikbaar.

Heeft uiteindelijk toch wel even geduurd maar klagen doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Nog niets qua updates in Europa lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rappert
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-06 17:14
gisteremiddag update ontvangen, model D6633 (dual sim)
ota
build 23.5.A.0.570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

rappert schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:06:
gisteremiddag update ontvangen, model D6633 (dual sim)
ota
build 23.5.A.0.570
Welke customisation draai jij op je Z3? Volgens Xperifirm zijn de enige die .570 al hebben ontvangen de volgende: Algerije, MENA Arabic, Rusland, Saoedi Arabië, Oekraïne en de VSA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rappert
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-06 17:14
customisation version: 1289-8620_R3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

rappert schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:49:
customisation version: 1289-8620_R3D
Volgens Xperifirm is dat 'Android MENA Arabic'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:28
Ik kreeg net een melding dat er een update beschikbaar was, was het What's New :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Haha ik kreeg net ook een systeem update. Bleek het een update om de app software-update te updaten.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Precies, dat was even blij zijn met een dode mus.. :|
En vervolgens maken ze binnen zo'n korte tijd al de volgende Android beschikbaar, een developer preview weliswaar, maar toch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
Is dat de moeite waard om op m'n telefoon te zetten? Zie dat het vrij eenvoudig kan via de PC Companion.
Of heb je weinig aan een developer preview als normale gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Hallo,

Sinds gisternacht heb ik een probleem met mijn Xperia Z3. Ik wou het toestel gister zoals gewoonlijk in het originele dock zetten. Toen ik het toestel in het dock plaatste laadde deze niet op. Via de normale USB laadt het toestel wel op. Iemand die dit probleem al gehad heeft en of een oplossing heeft? Is er ook een manier om te kijken of het aan het dock ligt of aan het toestel? Heb namelijk geen zin om mijn toestel voor de 5e keer op te sturen aangezien ik hem net 4 dagen terug heb van reparatie. 😪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 12:16

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Om te kijken of het aan je telefoon of het dock ligt zou je een andere Z3 in jouw dock moeten plaatsen en je eigen telefoon in andermans (werkend) dock. Maar dat is lastig natuurlijk want je hebt dat niet 1,2,3 rondzwerven in huis.

Je kan misschien de contactpunten van het dock doormeten met een multimeter om te kijken of er in iedergeval stroom op staat.

Was dit de eerste keer dat je 'm op je dock zette sinds de vorige reparatie? Want dan klinkt het inderdaad alsof er bij de vorige reparatie eits niet helemaal goed is gegaan.

Hoe dan ook; ik zou zelf terug gaan naar de winkel die vorige reparatie heeft uitgevoerd en stellen dat zij dit probleem veroorzaakt hebben en hen 't laten oplossen.

Nieuwe vraag
Iemand al de Developer Preview van N op de Z3 gezet? Met name vraag ik me af of 3rd party apps als WhatsApp zullen werken of kan je echt alleen spelen met een bare Android zonder Playstore etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
NL_Joshua schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:46:
Hallo,

Sinds gisternacht heb ik een probleem met mijn Xperia Z3. Ik wou het toestel gister zoals gewoonlijk in het originele dock zetten. Toen ik het toestel in het dock plaatste laadde deze niet op. Via de normale USB laadt het toestel wel op. Iemand die dit probleem al gehad heeft en of een oplossing heeft? Is er ook een manier om te kijken of het aan het dock ligt of aan het toestel? Heb namelijk geen zin om mijn toestel voor de 5e keer op te sturen aangezien ik hem net 4 dagen terug heb van reparatie. 😪
Serieus? Als je hem al 4 keer hebt laten repareren heb je gewoon recht op een nieuwe (of vergelijkbare) telefoon of anders je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
cordonbleu schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 16:50:
[...]
Toestel is inderdaad al 4 keer weggeweest. Probleem heb ik nu opgelost op de ouderwetse manier. Even goed het dock een paar tikken tegen de muur geven. En hij werkt weer! 😎

Serieus? Als je hem al 4 keer hebt laten repareren heb je gewoon recht op een nieuwe (of vergelijkbare) telefoon of anders je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPD1001
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-06 10:54
Bij het maken van een back-up voor de Z3:

- Worden dan al je gegevens volledig geback-upt? Alle apps etc. Apps zag ik er namelijk niet tussen staan.
- Als je vervolgens de back-up wilt gaan gebruiken: Wordt je telefoon dan volledig hersteld zoals eerst, echt exact hetzelfde?

Misschien zijn dit domme vragen hoor, maar ik ben van plan de preview versie van Android N te installeren en ik wil zeker zijn dat ik mijn gegevens weer terug kan krijgen mocht dit nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
Ducksy88 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:46:
Nieuwe vraag
Iemand al de Developer Preview van N op de Z3 gezet? Met name vraag ik me af of 3rd party apps als WhatsApp zullen werken of kan je echt alleen spelen met een bare Android zonder Playstore etc?
Dit dus.. Ben ik ook wel benieuwd naar, iemand die hem er al op heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ducksy88 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:46:
...

Nieuwe vraag
Whatsapp doet het gewoon. Ik ben geen app tegengekomen die niet werkt.
Deze apps heb ik allemaal:
- Poweramp
- GReader Pro
- BC 2(kalender app)
- NL Radio(geluid valt soms weg, waarschijnlijk door slaapstand wifi)
- Sleep as an Android
- Solid Explorer
- Nova Launcher Pro
- Trello
- NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Ik heb gisteren in de metro een mooi verhaaltje op mijn Z3 getypt waar ik de Android N dev. versie op heb gezet. Ik switchde naar een andere app en toen ik Chrome vanuit het dock weer wilde starten duurde dit een seconde of 3, 4. Ik drukte op de "back" knop, en helaas was daarna mijn reply hier weg.... Dat is dus de eerste kleine quirk; Chrome start met een vertraging bij mij.

Vrijwel alle apps die ik geprobeerd heb doen het prima, echter geven ze wel allemaal aan dat ze iets missen (libraries/dependecies, iets in die trant)

Ik werd net gebeld terwijl mijn telefoon op de bank lag. Op het display wordt helaas niet weer gegeven wie er belde... Terwijl het wél een contact is. Misschien om dat ik de optie aan heb staan dat Notificaties geen sensitive informatie mogen tonen?

Een volgend bugje dat ik tegen kwam was in de "Quick reply" functie, dat je vanuit de notificatie direct kan antwoorden. Ik was een antwoord aan het typen en deze contact persoon stuurde daarna nog een bericht. Toen was mijn reeds getypte antwoord weg (in WhatsApp)

Overigens krijg een (zover ik weet) compleet stock Android; dus ook geen Sony apps. Dit viel me vooral op omdat de Camera apps weg zijn (van die filtertjes en effecten; niet dat ik het gebruik, maar toch) en TrackID wat ik dan weer wél af en toe gebruikte. Uiteraard gewoon uit de Play Store te downloaden nu.

Ik ben geen heel intensieve gebruiker, ik lees wat op internet tijdens mijn pauze op werk, in de metro/tram een spelletje (Slither, Agar en Brain It On! geprobeerd; werken prima) en redelijk wat WhatsApp. 1 dag en 19 uur geleden opgeladen en nu op 36% met een geschatte 22uur remaining.

Wat een van dé features zou zijn is twee apps naast elkaar te kunnen draaien; ik heb er nog geen uitleg over gezocht maar het is (voor mij ;) ) niet zo intuitief dat ik het zo gebruik. Ik probeer m'n schermen te schuiven en te slepen maar ik krijg Chrome en Agenda niet naast elkaar als leek. Dus nu maar even opzoeken hoe dat eigenlijk werkt.....

Ondanks dat dit Dev versie is zie ik zelf geen reden om terug te gaan naar mijn oude Android 5 (6 had ik nog niet gekregen) want alles doet het prima.

Edit:
quote: Ander forum
: Flick up from the recents and it throws the split screen up and loads the Overview cards on the bottom, making it easy to pick the second app. When you are done, sliding down the divider turns it off
Ummm.... Nope. No can do. Hoe ik het ook probeer, er komt vanuit de Recent Apps overzicht geen manier voor splitscreen.

Op dit screenshot is er een dubbel icoontje te zien, ook dat heeft mijn N niet....
Android N dev

Edit2: Owja; ik heb mijn telefoon op Nederlands en Engels UK ingesteld, maar bij het schrijven wordt alleen de NL dictionairy gebruikt. Volgens mij herkende de vorige dan woorden uit beide talen..

[ Voor 14% gewijzigd door Ducksy88 op 26-04-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Laatst online: 23-05 10:13
Ik heb zojuist de Android N update gedaan en meteen ben ik al mijn meest gebruikte feature kwijt. Double tap to unlock... Of zou dat ook moeten kunnen in deze versie?

Never mind. Double tap to unlock is een standaard setting in Android. |:(

[ Voor 20% gewijzigd door ButsMG op 26-04-2016 15:17 ]

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ducksy88 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:06:
Ik heb gisteren in de metro een mooi verhaaltje op mijn Z3 getypt waar ik de Android N dev. versie op heb gezet. Ik switchde naar een andere app en toen ik Chrome vanuit het dock weer wilde starten duurde dit een seconde of 3, 4. Ik drukte op de "back" knop, en helaas was daarna mijn reply hier weg.... Dat is dus de eerste kleine quirk; Chrome start met een vertraging bij mij.

Vrijwel alle apps die ik geprobeerd heb doen het prima, echter geven ze wel allemaal aan dat ze iets missen (libraries/dependecies, iets in die trant)

Ik werd net gebeld terwijl mijn telefoon op de bank lag. Op het display wordt helaas niet weer gegeven wie er belde... Terwijl het wél een contact is. Misschien om dat ik de optie aan heb staan dat Notificaties geen sensitive informatie mogen tonen?

Een volgend bugje dat ik tegen kwam was in de "Quick reply" functie, dat je vanuit de notificatie direct kan antwoorden. Ik was een antwoord aan het typen en deze contact persoon stuurde daarna nog een bericht. Toen was mijn reeds getypte antwoord weg (in WhatsApp)

Overigens krijg een (zover ik weet) compleet stock Android; dus ook geen Sony apps. Dit viel me vooral op omdat de Camera apps weg zijn (van die filtertjes en effecten; niet dat ik het gebruik, maar toch) en TrackID wat ik dan weer wél af en toe gebruikte. Uiteraard gewoon uit de Play Store te downloaden nu.

Ik ben geen heel intensieve gebruiker, ik lees wat op internet tijdens mijn pauze op werk, in de metro/tram een spelletje (Slither, Agar en Brain It On! geprobeerd; werken prima) en redelijk wat WhatsApp. 1 dag en 19 uur geleden opgeladen en nu op 36% met een geschatte 22uur remaining.

Wat een van dé features zou zijn is twee apps naast elkaar te kunnen draaien; ik heb er nog geen uitleg over gezocht maar het is (voor mij ;) ) niet zo intuitief dat ik het zo gebruik. Ik probeer m'n schermen te schuiven en te slepen maar ik krijg Chrome en Agenda niet naast elkaar als leek. Dus nu maar even opzoeken hoe dat eigenlijk werkt.....

Ondanks dat dit Dev versie is zie ik zelf geen reden om terug te gaan naar mijn oude Android 5 (6 had ik nog niet gekregen) want alles doet het prima.

Edit:
[...]

Ummm.... Nope. No can do. Hoe ik het ook probeer, er komt vanuit de Recent Apps overzicht geen manier voor splitscreen.

Op dit screenshot is er een dubbel icoontje te zien, ook dat heeft mijn N niet....
[afbeelding]

Edit2: Owja; ik heb mijn telefoon op Nederlands en Engels UK ingesteld, maar bij het schrijven wordt alleen de NL dictionairy gebruikt. Volgens mij herkende de vorige dan woorden uit beide talen..
Om splitscreen te activeren:
- Kies App1 uit het recent app menu, houd deze ingedrukt en sleep deze naar boven(portrait mode)
- App1 is nu boven "een sticky" en het recent apps gedeelte is kleiner geworden
- Kies een App2 uit je recent app menu
- Je ziet nu het dubbel icoontje pas verschijnen.

Om spilscreen te deactiveren:
- Druk op het dubbel icoontje uit je screenshot. Hou deze ingedrukt.

Je hebt er niet bijster veel aan, want apps zijn bijna nooit geoptimaliseerd. Geinig dat het er in zit. Misschien voor sommige doeleinden handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Ik ga N er alweer afgooien. Ik merk wat problemen met Bluetooth. Vooral de communicatie met mijn smartband. Daarnaast heb ik 2 crashes van apps gehad (in combinatie met splitscreen). Ik zie niet echt grote voordelen die N biedt, dus ga ik maar gewoon terug naar de stabiele stock Android. Het was leuk om even te bekijken. Maar niet de moeite van de problemen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
Zojuist de update naar 6.0 gekregen. Iemand die toevallig weet hoe je de "double press power button op lockscreen start automatisch camera op" functie uitschakelt? Vindt t namelijk ernorm irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

NL_Joshua schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:33:
Zojuist de update naar 6.0 gekregen. Iemand die toevallig weet hoe je de "double press power button op lockscreen start automatisch camera op" functie uitschakelt? Vindt t namelijk ernorm irritant.
Kreeg jij een OTA naar 6.0? Wat is de datum van je laatste security update? Dat wil ik misschien wel liever dan Android N.

Het ging bij mij vanmiddag op N helemaal mis met de rendering in whatsapp van mijn toetsenbord en het smileyvenster. Vervolgens kon ik de app niet geforceerd sluiten omdat dat venster niet goed weergegeven werd. Ik moest mijn telefoon opnieuw opstarten.

Ook krijg ik af en toe foutmeldingen en heb ik het idee dat die "doze" functie te agressief staat ingesteld, web.whatsapp.com werkt niet zo lekker als voorheen. Wifi radio valt te vaak uit.

Hij was juist zo enorm stabiel mijn phone op 5.1, met een uptime van 45 dagen zonder ergens last van te hebben, met uitzondering op enkele micro stutters en lags na loop van tijd(het blijft Android).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Joshua
jmk schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:41:
[...]

Kreeg jij een OTA naar 6.0? Wat is de datum van je laatste security update? Dat wil ik misschien wel liever dan Android N.

Het ging bij mij vanmiddag op N helemaal mis met de rendering in whatsapp van mijn toetsenbord en het smileyvenster. Vervolgens kon ik de app niet geforceerd sluiten omdat dat venster niet goed weergegeven werd. Ik moest mijn telefoon opnieuw opstarten.

Ook krijg ik af en toe foutmeldingen en heb ik het idee dat die "doze" functie te agressief staat ingesteld, web.whatsapp.com werkt niet zo lekker als voorheen. Wifi radio valt te vaak uit.

Hij was juist zo enorm stabiel mijn phone op 5.1, met een uptime van 45 dagen zonder ergens last van te hebben, met uitzondering op enkele micro stutters en lags na loop van tijd(het blijft Android).
Ik kreeg inderdaad gister rond een uur of 4 de OTA naar 6.0.1
Ik heb dan ook een unbranded toestel. Verder ben ik echt een leek wat betreft software updates. Dus als je me kan vertellen waar ik mijn laatste security update kan vinden, ben ik niet de beroerdste om deze even voor je op te zoeken. :) Afgezien van de double tap power button to launch camera, loopt 6.0 zeer, maar dan ook zeer soepel.

Edit: Als je bedoeld het niveau van Android beveiligingspatch, is dat 1 februari 2016.

[ Voor 3% gewijzigd door NL_Joshua op 28-04-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
NL_Joshua schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:06:
[...]

... Afgezien van de double tap power button to launch camera, loopt 6.0 zeer, maar dan ook zeer soepel...
Dat is uit te zetten... Waar weet ik even niet precies, maar daar is gewoon een vinkje voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

NL_Joshua schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:06:
[...]

Ik kreeg inderdaad gister rond een uur of 4 de OTA naar 6.0.1
Ik heb dan ook een unbranded toestel. Verder ben ik echt een leek wat betreft software updates. Dus als je me kan vertellen waar ik mijn laatste security update kan vinden, ben ik niet de beroerdste om deze even voor je op te zoeken. :) Afgezien van de double tap power button to launch camera, loopt 6.0 zeer, maar dan ook zeer soepel.

Edit: Als je bedoeld het niveau van Android beveiligingspatch, is dat 1 februari 2016.
Ik heb de OTA nog niet. Ik ben gisteren terug gegaan naar 5.1. Ook via PC companion was er nog geen update. Misschien later deze week. Die N preview had een beveiligingspatch van april. Bedankt voor het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Net OTA system update melding bericht dat ik marshmallow kan downloaden.

Vanavond eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polster79
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 12:56
Idem, ik zit op KPN netwerk.
Nick87 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:47:
Net OTA system update melding bericht dat ik marshmallow kan downloaden.

Vanavond eens doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrHiddeV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-04 17:16
NL_Joshua schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:33:
Ga naar "settings" -> "display" -> en scroll dan naar beneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 07:55

elsinga

=8-)

Hier is Marshmellow ook aan het installeren. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Goed, nu eenp aar dagen met N gewerkt en ondanks dat de eerste 24 uur opzich prima leken, gisteren toch weer wat vervelnde hickups...

Zo kon ik geen nieuwe Wekker meer zetten. Als ik op de +-knop tikte kwam er gewoon geen popup.
Tevens werkt de terug-knop bovenaan het scherm vaak niet, terwijl die onderaan in de balk wél werkt.
Ook had ik problemen met het Smilie venster in WhatsApp, die wilde niet verschijnen.

Ik vind het geen probleem; een reboot is nou ook niet het einde van de wereld en da afgelopen uren gebruik waren weer foutloos.

Maar ik blijf me wel hekelen aan het feit dat er maar 1 invoertaal tegelijk herkend wordt voor autocorrect. Enorm hinderlijk als je 50/50 NL/ENG tikt....
ButsMG schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:22:
Ik heb zojuist de Android N update gedaan en meteen ben ik al mijn meest gebruikte feature kwijt. Double tap to unlock... Of zou dat ook moeten kunnen in deze versie?

Never mind. Double tap to unlock is een standaard setting in Android. |:(
Umm.... Deze mis ik toch nog hoor. Hoe hard, zacht, aaiend of krassend ik ook double-tap; geen reactie.... :-(

[ Voor 25% gewijzigd door Ducksy88 op 28-04-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik moest na de update naar Marshmallow een paar apps opnieuw installeren, die crashten na starten: Facebook, Messenger, DS File en App van de dag.

Ook duurde het best wel lang voordat mijn encrypted SD kaart werd herkend en de ikoontjes van de daarop geinstalleerde apps zichtbaar werden. Zelf nu (uren na update) is het ikoontje van Skype nog niet zichtbaar, dus die ga ik ook nog even opnieuw installeren denk ik.

Verder heerlijk die extra rij ruimte op de schermen! Verder nog geen rare dingen tegengekomen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
MrHiddeV schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:19:
[...]

Ga naar "settings" -> "display" -> en scroll dan naar beneden :)
Ahh held! Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
polster79 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:17:

[...]
Hier mobistar in België. Op het eerste zicht na halve dag gebruik toch sneller als 5.1.1 en batterij houdt het ook langer uit.

Dit laatste toch eerst wat langer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
polster79 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:17:

[...]
Ik zit ook op KPN network, helaas nog geen update ontvangen. Ben benieuwd hoelang ik nog moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Ducksy88 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:43:

[...]

Umm.... Deze mis ik toch nog hoor. Hoe hard, zacht, aaiend of krassend ik ook double-tap; geen reactie.... :-(
Zoals in andere posts hieromheen ook al gezegd:
Ga naar "settings" -> "display" -> en scroll dan naar beneden

Edit: Simyo hier. Ook nog geen update.

[ Voor 5% gewijzigd door ButsMG op 29-04-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik zit op het KPN netwerk met een unbranded Z5 en ik had dus de update wel binnen. Wellicht even branding checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

elsinga schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:25:
Ik zit op het KPN netwerk met een unbranded Z5 en ik had dus de update wel binnen. Wellicht even branding checken?
Z5 - Z3
Appels & Peren

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Oeps... Z3... typefaut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

ButsMG schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:54:
[...]

Zoals in andere posts hieromheen ook al gezegd:
Ga naar "settings" -> "display" -> en scroll dan naar beneden
Ik zocht in Settings naar "Beeldscherm" en het bijpassende rechthoekige icoontje. Blijkt nu "Weergave" te heten en heeft een 'brightness' icoon; had niet verwacht dat het daar achter zou zitten.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 14-06 15:53

cooper_s1

MINI's rule

heeft iemand deze: D6603_Customized NL_1288-5034_23.5.A.0.570_R5D op zijn Z3 gezet?
Ik heb nl een T_Mobile Z3 en wil graag weten of het kwaad kan als ik deze versie erop zet. (geen geduld met wachten op officiele update)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

cooper_s1 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:00:
heeft iemand deze: D6603_Customized NL_1288-5034_23.5.A.0.570_R5D op zijn Z3 gezet?
Ik heb nl een T_Mobile Z3 en wil graag weten of het kwaad kan als ik deze versie erop zet. (geen geduld met wachten op officiele update)
Kan absoluut geen kwaad; gewoon doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:23
cooper_s1 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:00:
Kan inderdaad geen kwaad, sterker: ik heb dit zojuist gedaan via flashtool en hij ziet het gewoon als n update. Al mijn apps, instellingen etc. zijn bewaard gebleven, alleen heb ik dan nu de custom NL in plaats van de Vodafone. Kan nu dus wel de Vodafone-crap er af gooien en zit op Marshmallow :)

Dikke aanrader dus d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
KoekjevanLU schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:36:
[...]

Kan inderdaad geen kwaad, sterker: ik heb dit zojuist gedaan via flashtool en hij ziet het gewoon als n update. Al mijn apps, instellingen etc. zijn bewaard gebleven, alleen heb ik dan nu de custom NL in plaats van de Vodafone. Kan nu dus wel de Vodafone-crap er af gooien en zit op Marshmallow :)

Dikke aanrader dus d:)b
Is dat die van deze site?

Waar vind ik informatie over hoe je dat erop krijgt?

Heb nu de Z3 met 5.1.1 met T-Mobile branded zooi erop.

En ik begrijp dat jouw bootloader al unlocked was? Of kan dit ook zonder deze te unlocken?

[ Voor 6% gewijzigd door HansAnders07 op 02-05-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
HansAnders07 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:09:
[...]

Is dat die van deze site?

Waar vind ik informatie over hoe je dat erop krijgt?

Heb nu de Z3 met 5.1.1 met T-Mobile branded zooi erop.

En ik begrijp dat jouw bootloader al unlocked was? Of kan dit ook zonder deze te unlocken?
Ik heb deze guide gebruikt, die is wel erg helder en makkelijk te volgen. Er is geen root of unlocking van enige soort nodig, slechts usb-debugging aanzetten (staat ook in de guide) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
KoekjevanLU schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:40:
[...]

Ik heb deze guide gebruikt, die is wel erg helder en makkelijk te volgen. Er is geen root of unlocking van enige soort nodig, slechts usb-debugging aanzetten (staat ook in de guide) :)
Oh dat is helemaal gunstig dan!
Kan dus weinig fout gaan?

Ervaring tot nu toe dus zeer positief?
Vanavond maar eens gaan rommelen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

En? Is het gelukt? Ik ga het vanavond ook uitproberen.
HansAnders07 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:18:
[...]

Oh dat is helemaal gunstig dan!
Kan dus weinig fout gaan?

Ervaring tot nu toe dus zeer positief?
Vanavond maar eens gaan rommelen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
cooper_s1 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:54:
En? Is het gelukt? Ik ga het vanavond ook uitproberen.

[...]
Nog niet helemaal aan toe gekomen. Ben halverwege de handleiding, dat je de update maakt in flashtool. Vanavond verder!

Laat even weten hoe het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Ik kreeg net een mail van Sony dat er software-update beschikbaar is, netjes de instructies gevolgd... niets. :p
Lekker verhaal Sony!

Dit zijn de momenten dat ik wel echt ongeduldig word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
En ja hoor, voor de 5e keer op rij een glasplaat die los laat aan de achterkant. Verdomme het toestel net 2 á 3 weken terug van reparatie. Ik ben echt helemaal klaar met zowel dit toestel, als met belsimpel die ook nog durft te zeggen het toestel voor de 6e keer op te sturen ter reparatie terwijl ik gewoon in mijn recht sta om mijn geld terug te eisen. Dit toestel deugt van geen kant terwijl de Z gewoon een beest van een telefoon was. Helaas is zowel belsimpel als Sony, mij als klant kwijt, mits dit nog op een zeer goede manier opgelost kan worden (lees belsimpel stuurt mij een nieuw toestel op die geen kuren heeft) Bah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
NL_Joshua schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:09:
En ja hoor, voor de 5e keer op rij een glasplaat die los laat aan de achterkant. Verdomme het toestel net 2 á 3 weken terug van reparatie. Ik ben echt helemaal klaar met zowel dit toestel, als met belsimpel die ook nog durft te zeggen het toestel voor de 6e keer op te sturen ter reparatie terwijl ik gewoon in mijn recht sta om mijn geld terug te eisen. Dit toestel deugt van geen kant terwijl de Z gewoon een beest van een telefoon was. Helaas is zowel belsimpel als Sony, mij als klant kwijt, mits dit nog op een zeer goede manier opgelost kan worden (lees belsimpel stuurt mij een nieuw toestel op die geen kuren heeft) Bah..
Ongelukkig, ik heb het toestel al ruim een jaar en nog geen problemen mee gehad.
Ben er nog erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

HansAnders07 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:10:
[...]

Nog niet helemaal aan toe gekomen. Ben halverwege de handleiding, dat je de update maakt in flashtool. Vanavond verder!

Flash loopt nu ....
eerste keer vergeten het device type aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

HansAnders07 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:10:
[...]

Ok, flash klaar, laatste stuk duurt lang, terwijl het balkje bijna vol is....
Ik kreeg wel en 2 tal vragen of ik iets wilde flashen die default op ja stonden, ik heb dat maar gedaan, toen ging
de flash verder.
Daarna komt uiteindelijk de melding om te unpluggen en op te starten :-)
Ik zie dat ie nu de applicaties aan het upgraden/optimaliseren is....
Later verslag hoe hij het doet..... Ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

cooper_s1 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:57:
[...]

Ok, flash klaar, laatste stuk duurt lang, terwijl het balkje bijna vol is....
Ik kreeg wel en 2 tal vragen of ik iets wilde flashen die default op ja stonden, ik heb dat maar gedaan, toen ging
de flash verder.
Daarna komt uiteindelijk de melding om te unpluggen en op te starten :-)
Ik zie dat ie nu de applicaties aan het upgraden/optimaliseren is....
Later verslag hoe hij het doet..... Ben benieuwd!!
Werkt prima zover ik kan zien!! Heel tevreden :)
Voelt zelfs iets sneller. En alles bleef qua apps en instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
cooper_s1 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:17:
[...]

Goed om te horen! Ik kom er vanavond niet aan toe maar dan wordt het dus morgen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

HansAnders07 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:53:
[...]

Goed om te horen! Ik kom er vanavond niet aan toe maar dan wordt het dus morgen haha.
Succes vast!
Hier de log van flashtool, de vragen gingen over de TA partities geloof ik:
03/043/2016 16:43:00 - INFO - Device connected in flash mode
03/043/2016 16:43:50 - INFO - Device disconnected
03/046/2016 16:46:24 - INFO - Selected Bundle for Sony Xperia Z3(D6603). FW release : 23.5.A.0.570. Customization : Customized NL
03/046/2016 16:46:24 - INFO - Preparing files for flashing
03/046/2016 16:46:42 - INFO - Please connect your device into flashmode.
03/046/2016 16:46:51 - INFO - Device connected in flash mode
03/046/2016 16:46:51 - INFO - Opening device for R/W
03/046/2016 16:46:51 - INFO - Reading device information
03/046/2016 16:46:51 - INFO - Phone ready for flashmode operations.
03/046/2016 16:46:51 - INFO - Opening TA partition 2
03/046/2016 16:46:52 - INFO - Current device : D6603 - BH903L7B1L - 1289-2852_R7C - 1282-2729_23.4.A.1.264 - GLOBAL-LTE_23.4.A.1.264
03/046/2016 16:46:52 - INFO - Closing TA partition
03/046/2016 16:46:52 - INFO - Start Flashing
03/046/2016 16:46:52 - INFO - Processing loader.sin
03/046/2016 16:46:52 - INFO - Checking header
03/046/2016 16:46:52 - INFO - Flashing data
03/046/2016 16:46:53 - INFO - Loader : S1_Root_9c84 - Version : MSM8974AB_27 / Boot version : S1_Boot_MSM8974AC_LA3.0_L_37 / Bootloader status : ROOTABLE
03/046/2016 16:46:53 - INFO - Max packet size set to 524288K
03/046/2016 16:46:53 - INFO - USB buffer size set to 524288K
03/046/2016 16:46:53 - INFO - Parsing boot delivery
03/047/2016 16:47:10 - INFO - Found a template session. Using it : C:\Users\pwhni\.flashTool\devices\D66XX\default.fsc
03/047/2016 16:47:10 - INFO - Opening TA partition 2
03/047/2016 16:47:10 - INFO - Writing TA unit 00002774. Value : 01
03/047/2016 16:47:10 - INFO - Closing TA partition
03/047/2016 16:47:10 - INFO - Processing partition.sin
03/047/2016 16:47:10 - INFO - Checking header
03/047/2016 16:47:11 - INFO - Flashing data
03/047/2016 16:47:11 - INFO - Opening TA partition 2
03/047/2016 16:47:11 - INFO - Processing dbi_S1_Boot_MSM8974AC_LA3_0_M_2_AID_4_PLATFORM-MSM8974AC-LIVE-HWID007B40E1-SWID12-OEM1-AID4-DEBUG00_S1-BOOT-LIVE-9C84-0004-MMC.sin
03/047/2016 16:47:11 - INFO - Checking header
03/047/2016 16:47:11 - INFO - Processing emmc_appsboot_S1_Boot_MSM8974AC_LA3_0_M_2_AID_4_PLATFORM-MSM8974AC-LIVE-HWID007B40E1-SWID09-OEM1-AID4-DEBUG00_S1-BOOT-LIVE-9C84-0004-MMC.sin
03/047/2016 16:47:11 - INFO - Closing TA partition
03/047/2016 16:47:11 - INFO - Writing TA unit 0000084F. Value : 1A CE 28 00 01 00 06 05 00 02 02 08 00 10 03 00 02 04 02 05 00 01 03 02 00 10 05 00 03 03 05 00 10 05 00 05 83 02 00 10 02 00 05 85 12 00 02 00 A9 09 BE BA A9 09 00 00 B3 08 BE BA B3 08 00 00 04 00 03 00 02 00 04 00 04 00 B0 04 0E 00 06 00 B8 0B 01 4B 00 00 00 03 96 00 2C 01 03 00 09 00 01
03/047/2016 16:47:11 - INFO - Writing TA unit 000008FD. Value : 00
03/047/2016 16:47:11 - INFO - Closing TA partition
03/047/2016 16:47:11 - INFO - Processing rpm_S1_Boot_MSM8974AC_LA3_0_M_2_AID_4_PLATFORM-MSM8974AC-LIVE-HWID007B40E1-SWID0A-OEM1-AID4-DEBUG00_S1-BOOT-LIVE-9C84-0004-MMC.sin
03/047/2016 16:47:11 - INFO - Processing s1sbl_S1_Boot_MSM8974AC_LA3_0_M_2_AID_4_PLATFORM-MSM8974AC-LIVE-HWID007B40E1-SWID65-OEM1-AID4-DEBUG00_S1-BOOT-LIVE-9C84-0004-MMC.sin
03/047/2016 16:47:11 - INFO - Processing sbl1_S1_Boot_MSM8974AC_LA3_0_M_2_AID_4_PLATFORM-MSM8974AC-LIVE-HWID007B40E1-SWID00-OEM1-AID4-DEBUG00_S1-BOOT-LIVE-9C84-0004-MMC.sin
03/047/2016 16:47:11 - INFO - Processing tz_S1_Boot_MSM8974AC_LA3_0_M_2_AID_4_PLATFORM-MSM8974AC-LIVE-HWID007B40E1-SWID07-OEM1-AID4-DEBUG00_S1-BOOT-LIVE-9C84-0004-MMC.sin
03/047/2016 16:47:12 - INFO - Closing TA partition
03/047/2016 16:47:12 - INFO - Opening TA partition 2
03/047/2016 16:47:12 - INFO - Processing cache.sin
03/047/2016 16:47:12 - INFO - Checking header
03/047/2016 16:47:12 - INFO - Flashing data
03/047/2016 16:47:13 - INFO - Processing apps_log.sin
03/047/2016 16:47:13 - INFO - Checking header
03/047/2016 16:47:13 - INFO - Flashing data
03/047/2016 16:47:13 - INFO - Processing kernel.sin
03/047/2016 16:47:13 - INFO - Checking header
03/047/2016 16:47:13 - INFO - Flashing data
03/047/2016 16:47:15 - INFO - Processing fotakernel.sin
03/047/2016 16:47:15 - INFO - Checking header
03/047/2016 16:47:15 - INFO - Flashing data
03/047/2016 16:47:17 - INFO - Closing TA partition
03/047/2016 16:47:17 - INFO - Opening TA partition 2
03/047/2016 16:47:17 - WARN - userdata is excluded from bundle
03/047/2016 16:47:17 - INFO - Processing system.sin
03/047/2016 16:47:17 - INFO - Checking header
03/047/2016 16:47:17 - INFO - Flashing data
03/052/2016 16:52:43 - INFO - Processing amss_fs_1.sin
03/052/2016 16:52:43 - INFO - Checking header
03/052/2016 16:52:43 - INFO - Flashing data
03/052/2016 16:52:43 - INFO - Processing amss_fs_2.sin
03/052/2016 16:52:43 - INFO - Processing amss_fsg.sin
03/052/2016 16:52:43 - INFO - Closing TA partition
03/052/2016 16:52:43 - INFO - Opening TA partition 2
03/052/2016 16:52:43 - INFO - Writing TA unit 000008A4. Value : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
03/052/2016 16:52:43 - INFO - Writing TA unit 00000964. Value : 00
03/052/2016 16:52:43 - INFO - Processing elabel.sin
03/052/2016 16:52:46 - INFO - Closing TA partition
03/052/2016 16:52:46 - INFO - Opening TA partition 2
03/052/2016 16:52:46 - INFO - Writing TA unit 00002725. Value : 32 30 31 36 2D 30 35 2D 30 33 20 31 36 3A 35 32 3A 34 36 00
03/052/2016 16:52:46 - INFO - Writing TA unit 00002774. Value : 00
03/052/2016 16:52:46 - INFO - Closing TA partition
03/052/2016 16:52:46 - INFO - Ending flash session
03/052/2016 16:52:46 - INFO - Flashing finished.
03/052/2016 16:52:46 - INFO - Please unplug and start your phone
03/052/2016 16:52:46 - INFO - For flashtool, Unknown Sources and Debugging must be checked in phone settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Yes, de twee-na-laatste en een-na-laatste regel zijn je bevestiging dat het gelukt is :) Rebooten, dan ff wachten tot ie je apps geupdate heeft en done! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
cooper_s1 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:17:
[...]

Hier ook gelukt :)
Fluitje van een cent, weg Tmobile startscherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

Kreeg vandaag de update aangeboden via Xperia PC Companion.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

sHELL schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:48:
Kreeg vandaag de update aangeboden via Xperia PC Companion.
Bij mij ook nu. OTA deed het niet. Begin deze week was dit nog niet zo. Ik had unbranded Telfort software op mijn phone en ben nu 6.0 aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Vandaag de update naar 6.0.1 gehad via pc compagnon. Eerste indruk is dat het allemaal vlot werkt, weinig ingrijpende veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik vind de volume controle wel (weer) wennen. Dat passen ze wel heel vaak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Via PC Companion zou ik de update naar Marshmallow kunnen doen maar ik twijfel nog een beetje door het ontbreken van de Stamina mode (die gelukkig wel terug gaat komen) en Doze dat eigenlijk alleen werkt als je telefoon een half uur doodstil op tafel ligt.
Iemand al een merkbaar verschil in batterij duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

MonkeyJohn schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:37:
Via PC Companion zou ik de update naar Marshmallow kunnen doen maar ik twijfel nog een beetje door het ontbreken van de Stamina mode (die gelukkig wel terug gaat komen) en Doze dat eigenlijk alleen werkt als je telefoon een half uur doodstil op tafel ligt.
Misschien 10% op het einde van een werkdag in het nadeel van 6.0. Maar ik vind het te moeilijk dit met zekerheid te beweren, daar is de tijd ook te kort voor. Het zijn nu ook andere temperaturen nu en die werken de batterijduur tegen.

Nadeel van Doze is dat de webapp van Whatsapp soms uitvalt omdat de telefoon in slaap sukkelt. Ook niet ideaal. Dat laatste merkte ik vooral met een korte trial van Android N(1 week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
MonkeyJohn schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:37:
Ik heb betaversie 23.5.A.1.151 geinstalleerd, daar is Stamina weer terug. Nog niet uitgebreid geprobeerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Sinds de update naar 6.0 heb ik een zeer groot probleem: mijn mobiele internet werkt niet meer. De enige oplossing is de phone opnieuw opstarten. Dan werkt het weer even. Ik moet mijn phone nu 2x per dag rebooten. Ook de switch in het settingsmenu haalt niets uit. Er staat rechtsboven gewoon 3g maar ik kan niet internetten.

Ik gebruik Telfort.

Waardeloos! :(

[ Voor 10% gewijzigd door jmk op 14-05-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

jmk schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:11:
Sinds de update naar 6.0 heb ik een zeer groot probleem: mijn mobiele internet werkt niet meer. De enige oplossing is de phone opnieuw opstarten. Dan werkt het weer even. Ik moet mijn phone nu 2x per dag rebooten. Ook de switch in het settingsmenu haalt niets uit. Er staat rechtsboven gewoon 3g maar ik kan niet internetten.

Ik gebruik Telfort.

Waardeloos! :(
Na de update een factory reset gedaan? Zo nee, probeer het eens, veel problemen worden zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

IveGotARuddyGun schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:26:
[...]

Na de update een factory reset gedaan? Zo nee, probeer het eens, veel problemen worden zo opgelost.
Dank je voor de tip! Misschien doe ik dat wel. Na de 4e reboot lijkt internet weer stabiel te zijn. Fingers crossed. ik moet mijn mobiel straks gebruiken voor zakelijk bellen over het internet en dan moet het gewoon werken.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste