Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:45
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:41:
Heb de xperia z 3 nu 4 maanden. Zoals eerder aangegeven de ideale telefoon.
Uitzending radar gisteren gezien, wat een circus. Elke forse telefoon in je broekzak gaat uiteindelijk stuk bij vele bewegingen (staan, zitten, staan, zitten, enz)
De expert van de reparatiedienst, die even liet zien hoe makkelijk het scherm zou barsten, heeft zijn winkel 2 straten van mijn woonhuis. Naast zijn "fantastische" reparatievaardigheden is hij officieel dealer van Samsung. Was Radar natuurlijk even vergeten te melden!!!!!!!!
Als Korea na zoveel jaren geen betere rommel kan leveren dan de Samsung S5, dan gaan we maar op geniepige wijze de concurrent zwartmaken.
Sony ga zo door!!!!!!!!!!!!
Die uitzendingen van Radar, Kassa enzovoorts zijn ook te belachelijk voor woorden. Deze uitzending heb ik even snel doorheen geskipped, maar het is weer hetzelfde overdreven en debiele verhaal. De vorige keer, met de Xperia Z2 meen ik, had je ook van die figuren die het raar vonden dat het glas kapot gaat als je ermee tegen een tafelpunt loopt, of wanneer je met de motor valt (dat waren 2 voorbeelden uit die uitzending) 8)7 En tenslotte deden ze onder de mensen in het publiek (allen die met klachten naar de studio waren gekomen) vragen of ze tevreden waren (of iets dergelijk)... no shit sherlock dat die mensen niet tevreden zijn. Dat er tienduizenden andere Nederlanders zijn met Sony Xperia telefoons die geen problemen hebben en er (zeer) tevreden mee zijn hoor je natuurlijk niet.
Ook in deze uitzending weer, in de video vanaf 4:20, zo'n compleet onzinnige actie: wat verwacht je als je een dunne glasplaat gaat zitten buigen of wringen? Gaan mensen dit ook doen met hun wijnglazen, of hun bril en dan verbaasd zijn dat het glas breekt? :F Het voegt daarnaast ook totaal niets toe aan het daadwerkelijke probleem, daar waar het glas "uit zichzelf" kapot gaat doordat er teveel spanning op staat.

Dat er gevallen zijn dat het glas spontaan een barst krijgt doordat het onder teveel spanning gemonteerd is, dat is bekend. Dat dit een zwak punt blijft van dit soort telefoons is ook waar. Dat Sony nog wat te leren heeft op het gebied van klantvriendelijkheid bij garantiegevallen is ook duidelijk, al vraag ik mij af of hier een stuk frustratie bij mensen niet komt door tussenliggende reparatiebedrijven (zie b.v. het Dynafix topic hier op Tweakers).

Echter lopen er genoeg lompe figuren rond die gewoon waarbij het hun eigen schuld is. Als ik naar mijn ouders kijk, dan zou ik hen ook nooit een Xperia telefoon aanraden, ook al vind ik het zelf geweldige dingen. Mijn vader heeft een smartphone (ik meen een of andere Huawei, ouder en stevig model) en mijn moeder nog een oude dumbphone. Beiden gaan er niet bepaald met fluwelen handjes mee om, mijn moeder al helemaal niet. Zij haalt het ding uit de handtas (tussen de sleutels, kammen, flesjes etc.), die tas wordt in de fietstas gepropt of op tafel/bank gegooid, de telefoon glijdt uit haar handen de grond op enzovoorts. Dit is meer de regel dan de uitzondering. Als er een keer iets kapot is aan de telefoon (bij haar vorige was dat het geval) krijg je altijd te horen "maar ik deed er toch heel voorzichtig mee". Ja.. natuurlijk mam :O Een beetje hetzelfde van wat ik op het werk vaak zie, waarbij de computer ineens kuren geeft en de persoon in kwestie "natuurlijk niets gedaan heeft". Lang niet iedereen met klachten over een Xperia telefoon is van dat type, maar er zitten er helaas wel tussen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Voor mijn tante ben ik eigenlijk op zoek naar een leuke telefoon. Ze twijtelt nu tussen de Samsung Galaxy S5 of deze Sony Xperia Z3. Ze komt van de Samsung Galaxy S3, ze is daar tevreden over behalve over de accuduur.

Nu zullen beiden toestellen vast wel voldoen. Maar ik heb totaal geen ervaring met dit toestel. Hoe zit het dit toestel, is dit een vergelijkbaar toestel of is die beter of zelfs wat minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:16
Foxio schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:39:
Voor mijn tante ben ik eigenlijk op zoek naar een leuke telefoon. Ze twijtelt nu tussen de Samsung Galaxy S5 of deze Sony Xperia Z3. Ze komt van de Samsung Galaxy S3, ze is daar tevreden over behalve over de accuduur.

Nu zullen beiden toestellen vast wel voldoen. Maar ik heb totaal geen ervaring met dit toestel. Hoe zit het dit toestel, is dit een vergelijkbaar toestel of is die beter of zelfs wat minder?
Je vraagt dit op een Z3 forum he ;) . Zelf ben ik erg tevreden met mijn Z3. De S5 alleen van een vriend welleens in mn handen gehad, naast dat ik Touchwhiz redelijk kut vind, vind ik het ook geen mooi toestel. Maar dit is natuurlijk allemaal erg persoonlijke keuze. Zelf ook een S3 gehad, vond dat een redelijk goed toestel (zeker met custom rom erop) en ben nu met Z3 erg tevreden.

Laat je tante anders de toestellen vasthouden/gebruiken in een winkel. Pas dan kan ze ervaren welke ze prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:03
fervente samsung gebruiker hier, de Z3 bevalt mij zeer goed, software is snel, toestel overall mooi en mi degelijk gebouwd. geen problemen met spontane barsten ed... accuduur is ook erg lekker, 2 dagen haal ik regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:57
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:41:
Als Korea na zoveel jaren geen betere rommel kan leveren dan de Samsung S5, dan gaan we maar op geniepige wijze de concurrent zwartmaken.
Sony ga zo door!!!!!!!!!!!!
Heb hier anders een bijna 5 jaar oude Galaxy S1 die al tig is gevallen en nog goed werkt, best aardige "rommel" dus. ;)

Problemen met de Z3 zijn trouwens ook hier op Tweakers gemeld:

nieuws: Klanten klagen over gebarsten schermen Sony Xperia Z3-smartphones

En in de Tweakers review heeft men het over een acherkant die gevoelig is voor krassen:

reviews: Sony Xperia Z3 Compact: hij is klein, maar zijn daden benne groot

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe smartphone en was zeer serieus de Z3c aan het overwegen maar gezien de klachten vrees ik dat dit model vergeleken met andere smartphones een hogere kans loopt op beschadigingen en defecten. Aangezien electronica mogelijk laten repareren niet mijn hobby is laat ik de Z3c voor wat hij is en kijk ik verder.

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:26

Plux

Team KVM

Ik heb nu dus zo'n game mount, dat is best grappig, maar de kleverige nap verliest snel zijn werking. Iemand daar nog tips voor? Valt weinig te vinden op de grootste zoekmachine..

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Video waarop een een Z3 met Lollipop 5.02 te zien is (vanuit MWC natuurlijk)

Gerucht is dat de update mogelijk deze week nog komt. Maar dat wordt verder niet bevestigt door Sony zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb zelf een Z2, ben er uitermate tevreden over! Ik zou denk ik eerder voor de Z2 gaan dan de Z3, de toestellen van vrijwel identiek maar de Z2 is wel goedkoper :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Plux schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:51:
Ik heb nu dus zo'n game mount, dat is best grappig, maar de kleverige nap verliest snel zijn werking. Iemand daar nog tips voor? Valt weinig te vinden op de grootste zoekmachine..
schoon maken / vochtig maken voordat je de tel er op plakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vrouw zit te twijfelen tussen de Z2 en de Z3, scheelt 10 euro per maand.. maar volgens de verkopers zit er geen verschil tussen.

Jullie mening? :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

lanerios schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:05:
Vrouw zit te twijfelen tussen de Z2 en de Z3, scheelt 10 euro per maand.. maar volgens de verkopers zit er geen verschil tussen.

Jullie mening? :+
Z2 vanwege de MDR-NC31EM noise cancelling oordopjes, die zit niet volgens mij bij de Z3.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dat, en bij de Z3 zit tijdelijk een bluetooth headset (Sony ZX750BN) erbij.

Maar het gaat meer om de telefoon zelf uiteraard :p 240 euro over de gehele termijn betalen voor een headset/oordopjes is natuurlijk iets te :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

hardware technisch hetzelfde dacht ik, en met lollypop blijft er alleen een verschil in de behuizing over.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Android Lollipop to roll from next week says Sony Mobile Indonesia; brief changelog detailed http://bit.ly/1GA4B2Q

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
http://www.xperiablog.net...op-rollout-for-next-week/ ! Een van de features welke sony heeft ingebakken houdt in dat apps voortaan ook op SD kaart kunnen worden opgeslagen ! Laten we hopen dat dit inderdaad zo is, zou erg fijn zijn !

Quote:
"In another tweet, Sony Mobile France also confirmed that the ability to move apps to SD card will be supported. This was first mentioned in the changelog provided by Sony Mobile Indonesia, so it looks like this particular Lollipop feature is a lock, which will please Xperia Z series owners.""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Nu online
zojuist geupgrade met de D6603_23.1.A.0.690_R3C_Customized BAL_1288-5530.ftf via flashtool.
Upgrade met flashtool en alleen cache wipen.
Nu prima 5.02 op mijn Z3 met behoud van data en apps. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Qualixo op 16-03-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Merk je verbeteringen / verschil ? Accuduur nog in orde e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:41
Net de balkan pre-rooted zip geflashed (uit deze thread: http://forum.xda-develope...stock-23-1-0-690-t3056361)

Ik had mijn Z3 al geroot, met Locked Bootloader.

Alles lijkt prima te werken (op recovery na, maar daar wordt aan gewerkt... hopelijk wordt ook dat snel gefixed). Root doet het prima, heb de dpi al aangepast en alles teruggezet met titanium backup. Adaway ingeschakeld. So far so good, voelt soepel aan.

Zo eens kijken naar welke system apps ik kan verwijderen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024

Waarschijnlijk te laat, maar een Z3 Compact of zelfs een Z1 Compact zijn ook aanraders.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Nu online
Bart_GR schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:24:
Merk je verbeteringen / verschil ? Accuduur nog in orde e.d. ?
Mijn Z3 lijkt stuk rapper te werken, vooral in taskmanager waar al je open apps in staan scrolt perfect door.
accu duur durf in niet te zeggen maar lijkt voorals nu nog hetzelfde.
Nog niet de stamina mode geprobeerd.
Camera app lijkt ook beter te werken dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Klinkt goed. Vooral de notifications op het lockscreen lijken me wel handig (dat zit er in toch?) :)

[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 17-03-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
SToRM666 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:27:
Klinkt goed. Vooral de notifications op het lockscreen lijken me wel handig (dat zit er in toch?) :)
Yup, whatsapp berichten en andere notificaties. Ook direct te openen vanaf lockscreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Nu online
Yes me like, ook net mijn Z3 compact tablet upgraded op zelfde manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Yes, die feature is inderdaad heel fijn. Maar ook eindelijk full screen album art op het lockscreen, daar ben ik als muziekfreak toch ook wel erg blij mee.

Wat ik wel erg jammer vind is dat camera RAW niet beschikbaar is gesteld voor de Z3 :( Al met al wel tevreden met de update, maar raar dat het zo lang heeft geduurd want het lijkt momenteel grotendeels gewoon AOSP met wat extra apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Qualixo schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:26:
Yes me like, ook net mijn Z3 compact tablet upgraded op zelfde manier :)
Ik ga met mijn Z3 Tablet toch wachten tot de officiële binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Je schijnt nu ook apps naar de SD kaart te kunnen kopieren, kan je dit bevestigen @Qualixo ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Bart_GR schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:49:
Je schijnt nu ook apps naar de SD kaart te kunnen kopieren, kan je dit bevestigen @Qualixo ? :-)
Lijkt inderdaad te werken (afhnakelijk van de app).

9292ov en Camera FV-5 bijvoorbeeld wel... maar veel anderen (accuweather, ad.nl, ing bankieren) weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

m0ridin schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:23:
[...]

9292ov en Camera FV-5 bijvoorbeeld wel... maar veel anderen (accuweather, ad.nl, ing bankieren) weer niet.
Die functionaliteit is al aanwezig sinds ergens in Android 2 en is inderdaad afhankelijk van de app, maar de fabrikant kan besluiten om die eventuele mogelijkheid op OS-niveau uit te schakelen zodat het voor geen enkele app mogelijk is, ook al kan die app dat wel.

Vroeger is die functionaliteit geïntroduceerd omdat ten tijde van bv de HTC Desire de gemiddelde grootte van een app veel sneller steeg dan de grootte van het intern opslaggeheugen van de gemiddelde telefoon, waardoor apps verplaatsen naar het SD-kaartje een omweg voor het probleem was. Ongeveer tijdens de opkomst van dualcore smartphones zijn ze het intern opslaggeheugen beginnen vergroten, dus is er niet maar enkele honderden MB, maar eerder ettelijke GB's aan opslagengeheugen beschikbaar voor apps; meer dan genoeg dus voor een gemiddelde hoeveelheid apps.

Echter kwam bij die "oplossing" ook een tal nadelen, zoals het trager presteren van een app indien het SD-kaartje trager was dan het intern geheugen. Daarom ook dat er zoveel onderzoek is gedaan op Androidfora naar het best presterende kaartje, waarbij random writes & reads dé beslissende factor zijn om te schiften; dezelfde factoren trouwens die de prestaties van een SSD zo hoog boven die van een hardeschijf tillen.

Een ander nadeel was dat, ten tijde van Android 2.3 en 4.0 waarbij het bij sommige modellen nog mogelijk was om het kaartje rechtstreeks te mounten op de PC (via UMS ipv MTP) waardoor het unmounted moest worden op de telefoon; iets dat kwalijk is voor de werking van een app indien die naar dat kaartje is verplaatst geweest. Gelukkig is dit niet meer van toepassing sinds Android enkel nog maar toegang tot het SD-kaartje verschaft via het MTP-protocol, waardoor het gemount kan blijven in Android zelf.

Tot zo ver het geschiedenislesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 21:18
Ik zag vandaag bij een vriend van me op z'n oneplus one dat hij profielen kon instellen zodat hij op zijn thuisnetwerk geen pincode of patroon hoeft in te voeren. Is hier ook een gratis app voor? Heb tot nu toe alleen trials gevonden en wil eigenlijk niet betalen voor apps

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
DevilsProphet schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:12:
[...]

Die functionaliteit is al aanwezig sinds ergens in Android 2 en is inderdaad afhankelijk van de app, maar de fabrikant kan besluiten om die eventuele mogelijkheid op OS-niveau uit te schakelen zodat het voor geen enkele app mogelijk is, ook al kan die app dat wel.

Vroeger is die functionaliteit geïntroduceerd omdat ten tijde van bv de HTC Desire de gemiddelde grootte van een app veel sneller steeg dan de grootte van het intern opslaggeheugen van de gemiddelde telefoon, waardoor apps verplaatsen naar het SD-kaartje een omweg voor het probleem was. Ongeveer tijdens de opkomst van dualcore smartphones zijn ze het intern opslaggeheugen beginnen vergroten, dus is er niet maar enkele honderden MB, maar eerder ettelijke GB's aan opslagengeheugen beschikbaar voor apps; meer dan genoeg dus voor een gemiddelde hoeveelheid apps.

Echter kwam bij die "oplossing" ook een tal nadelen, zoals het trager presteren van een app indien het SD-kaartje trager was dan het intern geheugen. Daarom ook dat er zoveel onderzoek is gedaan op Androidfora naar het best presterende kaartje, waarbij random writes & reads dé beslissende factor zijn om te schiften; dezelfde factoren trouwens die de prestaties van een SSD zo hoog boven die van een hardeschijf tillen.

Een ander nadeel was dat, ten tijde van Android 2.3 en 4.0 waarbij het bij sommige modellen nog mogelijk was om het kaartje rechtstreeks te mounten op de PC (via UMS ipv MTP) waardoor het unmounted moest worden op de telefoon; iets dat kwalijk is voor de werking van een app indien die naar dat kaartje is verplaatst geweest. Gelukkig is dit niet meer van toepassing sinds Android enkel nog maar toegang tot het SD-kaartje verschaft via het MTP-protocol, waardoor het gemount kan blijven in Android zelf.

Tot zo ver het geschiedenislesje.
In de eerdere versies werd het gebruik van de SD-kaart juist ook aan banden gelegd. In KitKat was het nauwelijks mogelijk voor apps om die kaart te gebruiken.

Dat is nu anders geworden:
http://www.techradar.com/...ll-loves-sd-cards-1271803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
m0ridin schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:23:
[...]

het zou natuurlijk ideaal zijn als de grote games kunnen worden verplaatst (GTA vice, Modern Combat 5, etc) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
teiltjemetromme schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 00:06:
Ik zag vandaag bij een vriend van me op z'n oneplus one dat hij profielen kon instellen zodat hij op zijn thuisnetwerk geen pincode of patroon hoeft in te voeren. Is hier ook een gratis app voor? Heb tot nu toe alleen trials gevonden en wil eigenlijk niet betalen voor apps
Lijkt erop dat Sony dit niet geimplementeerd heeft. Functie heet Smart Lock/Trusted places. Zie hier de uitleg, al heb je daar nu niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Nu online
Dat is een functie van Android Lollipop en heeft Sony wel geïmplementeerd in de laatste update (nog niet OTA te krijgen in NL, maar baltic/nordic release is wel te flashen). Zit onder Settings > Security > Smart Lock. Ik denk dat Smart lock er alleen staat als je al een pin/pattern lock hebt ingesteld.

screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Nilsepils schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:16:
Dat is een functie van Android Lollipop en heeft Sony wel geïmplementeerd in de laatste update (nog niet OTA te krijgen in NL, maar baltic/nordic release is wel te flashen). Zit onder Settings > Security > Smart Lock. Ik denk dat Smart lock er alleen staat als je al een pin/pattern lock hebt ingesteld.

screenshot
Oke, vaag. Ik heb een patern lock maar de optie voor Smart Lock ontbreekt bij mij. Zou onder de optie Owner info moeten staan toch? (en met onder bedoel ik er onder en niet via).

Patern unlock uit gezet en weer aan, maar nog steeds niet te zien.

Ik heb trouwens de Baltic release geflashed.
.

Screensho

Kennelijk moest ik eerst bij Trust Agent (ook onder security) smart lock aanzetten. Daarna is de optie zichtbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Erik070 op 19-03-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Ik ben aan het denken om de Z3 te gaan aanschaffen, maar ergens twijfel ik ook om te wachten tot de Z4 uitkomt Wanneer die komt is dan nog niet bekend maar lijkt me dat het niet lang meer duurt...

Maar de Z3 kan zeker wel 2 jaar mee als ik hem nu aanschaf lijkt me.. Wat ik hier allemaal lees een erg goed toestel!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Volgens mij is Sony iets wat van strategie veranderd en brengt het niet meer 2 high end toestellen per jaar uit. Het zou dus best wel eens kunnen dat de Z4 pas in het najaar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

L0we schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:57:
[...]

In de eerdere versies werd het gebruik van de SD-kaart juist ook aan banden gelegd. In KitKat was het nauwelijks mogelijk voor apps om die kaart te gebruiken.

Dat is nu anders geworden:
http://www.techradar.com/...ll-loves-sd-cards-1271803
Jij hebt het over databestanden op de SD-kaart, ik heb het over de systeembestanden van een app op de SD-kaart; dat is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
DevilsProphet schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:49:
[...]

Jij hebt het over databestanden op de SD-kaart, ik heb het over de systeembestanden van een app op de SD-kaart; dat is iets anders.
Dat klopt.

Maar daar verandert dus ook het eea in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Heeft iemand een indicatie wanneer lollipop in NL wordt uitgerold door Sony? Is nu ongeveer een week geleden in Scandinavie uitgerold, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Kan je met een unlocked bootloader nog steeds via FlashTool updaten, of moet het dan via de recovery? Op XDA zie ik alleen tutorials hoe je kan upgraden met een locked bootloader, en dat weet ik inmiddels wel.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:14

m0nk

16-09-2003 15.15

Bart_GR schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:34:
Heeft iemand een indicatie wanneer lollipop in NL wordt uitgerold door Sony? Is nu ongeveer een week geleden in Scandinavie uitgerold, toch?
http://www.pcmweb.nl/nieu...ony-xperia-z-toestel.html

Ik kreeg een update melding op mijn telefoon zelf maar met de mededeling dat dat alleen via bovenstaande manier kon.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

m0nk schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:40:
[...]
Ik kreeg een update melding op mijn telefoon zelf maar met de mededeling dat dat alleen via bovenstaande manier kon.
Had begin deze week nog gekeken of ik kon update met de PC Companion, maar dat werkte toen niet. (zal het vanavond weer eens proberen)

Vandaag wel gelezen dat de global OTA updates voor Android 5 in week 14 beginnen. (volgende week dus, maar dat wil niet zeggen dat we direct aan de beurt zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door sHELL op 26-03-2015 12:14 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Helaas is vandaag mijn achterkant gebarsten. Niets bijzonders mee gedaan, toch vanaf onder de magneetaansluiting tot mijn camera een barst erin.

Hoe hebben anderen dit aangepakt? Eerst naar de leverancier? Of rechtstreeks naar Sony? Hoe is dit verder afgehandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharirag
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Is de z3 na het vervangen van het scherm nog waterproof?/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Na een officiële reparatie maken ze hem ook weer waterproof ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 19:07
L0we schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:00:
Helaas is vandaag mijn achterkant gebarsten. Niets bijzonders mee gedaan, toch vanaf onder de magneetaansluiting tot mijn camera een barst erin.

Hoe hebben anderen dit aangepakt? Eerst naar de leverancier? Of rechtstreeks naar Sony? Hoe is dit verder afgehandeld?
In mijn geval ben ik terug gegaan naar KPN, die hebben hem naar E-repair gestuurd.
Was de telefoon een weekje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Peaky schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:13:
[...]

In mijn geval ben ik terug gegaan naar KPN, die hebben hem naar E-repair gestuurd.
Was de telefoon een weekje kwijt.
Top, kostte dat voor jou nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 19:07
nee voor mij was het een garantie dingetje zei men, het was voor hun al een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteravond doet mijn Z3 raar. Wellicht is het een bekend probleem en makkelijk te verhelpen. Mijn telefoon zet zichzelf namelijk automatisch uit zonder dat de batterij leeg ik is. Bij het aanzetten wordt de simkaart niet geactiveerd en vervolgens na enige tijd wordt de telefoon weer uitgeschakeld. Vandaag heb ik hem weer aan de praat gekregen, maar zojuist keerde het probleem weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:
Ik heb gisterenavond even op de PS4 gespeeld via de Z3, werkt allemaal fantastisch maar het scherm is toch iets wat klein. Nu had ik in gedachten op het scherm van de Z3 te streamen naar mijn laptop. Dit zou in principe toch moeten werken met een micro-USB naar HDMI-kabel? Of heb ik hiervoor ander spul nodig?

Vind het namelijk wel fijn om ergens anders in huis een spelletje te doen, zonder dat ik daarvoor de hele PS4 hoef mee te slepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil binnenkort een Z3 of Z3C halen maar ik zou wel graag één van de latere versies willen hebben. Ook m.b.t. de glasplaat die kan breken of wellicht andere interne wijzigingen die ze hebben doorgevoerd.

Ik kan alleen nergens een overzicht van build/serie numbers vinden.

Iemand wellicht een bron daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetro
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02-2024
Vandaag LP update ontvangen via OTA!

[ Voor 70% gewijzigd door xetro op 02-04-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13
xetro schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:06:
Vandaag LP update ontvangen via OTA!
Welke provider zit je ? Hier nog niks namelijk ( kpn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:22
Hier ook een update, gewoon via software update van telefoon in instellingen. Heb een Vodafone Business abonnement. Update is 617,6 MB groot. Gaat vrij rap.

Duurt wel even overigens, volgens het eerste scherm 20 min en het volgende 37.

[ Voor 20% gewijzigd door FoOnEeN op 02-04-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 11:19
Hier ook KPN en ook nog geen update .. :(

*contact gehad met KPN klantenservice, de update gaat voorlopig niet plaats vinden ivm klachten van klanten die de update wel hebben ontvangen.
de update zou nog te instabiel zijn en veel problemen geven :F :F

[ Voor 72% gewijzigd door Rossiejwt op 02-04-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Simyo, toestel van redcoon. Vanmiddag update naar lollipop.

waar ik me aan erger en wat ik niet gefixt krijg so far:
- no service melding in statusbar terwijl ik wel service heb (edit: gevonden op een ander forum: vliegtuigmodus aan-uit zetten. (ik had reboots, simkaart in en uit etc al geprobeerd) )
- je kan alle apps niet in 1x afsluiten, moet 1 voor 1 nu...
- om te unlocken moet ik nu double tap doen, swipen op vergrendelscherm en dan nog eens een keer mn code. Voorheen was het gewoon double tappen en code invoeren.
- automatische helderheid lijkt gevoeliger dan voorheen
- geluid is veel zachter, zeker met telefoongesprekken op de speakers en spotify merk je dat

Wie heeft de verlossende antwoorden hierop? :)

[ Voor 22% gewijzigd door KoningPaulus op 02-04-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teiltjemetromme schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:18:

- no service melding in statusbar terwijl ik wel service heb (edit: gevonden op een ander forum: vliegtuigmodus aan-uit zetten. (ik had reboots, simkaart in en uit etc al geprobeerd) )
- om te unlocken moet ik nu double tap doen, swipen op vergrendelscherm en dan nog eens een keer mn code. Voorheen was het gewoon double tappen en code invoeren.
- geluid is veel zachter, zeker met telefoongesprekken op de speakers en spotify merk je dat

Ik heb zelf nog niet de mogelijkheid gehad om naar Lollipop 5.0 te updaten en blijf steken op 4.4.4. Gezien jouw verholpen probleem met de 'Geen service' melding in status bar, vroeg ik me af of je zoiets soortgelijk bent tegengekomen voor de update? Ik heb namelijk sinds gisteren het probleem dat ik niet meer bereikbaar ben. Het pictogram signaal is volledig leeg in combinatie met een rood kruis. Dus daadwerkelijk geen service! Bij het ontgrendelen van mijn sim kaart vooraf lijkt het al fout te gaan. Ik heb een factory reset gedaan, flightmode aan/uit en andere sim geprobeerd. Geen succes. Waaraan zou dit kunnen liggen? Ik heb overigens Tele2 en kom net uit het buitenland. Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Zelf even handmatig een APN instellen, oftewel, handmatig je netwerk toevoegen, check je provider website voor de stappen. Dat helpt meestal.
edit: de no service melding staat er na een gewone reboot weer.. Vliegtuigmodus aan-uit werkt wederom. Maar het geeft wel aan dat er nog talloze bugs in zitten, beetje jammer

[ Voor 38% gewijzigd door KoningPaulus op 03-04-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
teiltjemetromme schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:18:

Alle aps in 1 keer afsluiten is idd een functie die niet meer bestaat in Android Lollipop. Had er zelf ook nog naar gezocht waarom en Google heeft bedacht dat het niet altijd wenselijk is om alles af te sluiten (wat misschien ook zo is). Android regelt volgens mij redelijk goed zelf het geheugenbeheer, als er echt te weinig geheugen is worden apps vanzelf afgesloten. En zij redeneren daarbij dat apps die nog in het geheugen staan minder energie vergen, die hoeven ten sloten niet weer opnieuw in het geheugen geladen te worden als je ze weer opstart. Denk dat daar ook wel een kern van waarheid in zit.

Unlocken is idd effe anders geworden, irriteerde mij daar ook in het begin aan maar merk dat het nu na 3 weken compleet ongemerkt gaat. Die beweging is er al helemaal ingebakken :)

Helderheid en geluid is me nog niet opgevallen, merk altijd dat ik daar simpelweg niet zo gevoelig voor ben of uberhaupt op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Erik070 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:19:
Alle aps in 1 keer afsluiten is idd een functie die niet meer bestaat in Android Lollipop. Had er zelf ook nog naar gezocht waarom en Google heeft bedacht dat het niet altijd wenselijk is om alles af te sluiten (wat misschien ook zo is). Android regelt volgens mij redelijk goed zelf het geheugenbeheer, als er echt te weinig geheugen is worden apps vanzelf afgesloten. En zij redeneren daarbij dat apps die nog in het geheugen staan minder energie vergen, die hoeven ten sloten niet weer opnieuw in het geheugen geladen te worden als je ze weer opstart. Denk dat daar ook wel een kern van waarheid in zit.
Die hele uitleg die trouwens barst van logica en rede ten spijt, heb ik toch nog altijd de indruk dat de telefoon vlotter reageert op alles en met alles wanneer de lijst van openstaande apps geleegd is dan als die vol staat. ¿Que pasa?

Voor ze die mogelijkheid eruit hadden gesloopt hadden ze dus toch eerst even hun best mogen doen om ervoor te zorgen dat die inderdaad compleet overbodig was.

[ Voor 7% gewijzigd door RuddyMysterious op 03-04-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Misschien een placebo effect :p

Ik zie dat toch wel vaak bij pc gebruikers (paar jaar op servicedesk gewerkt), mensen hun perceptie veranderd als dingen naar hun wens zijn.

Als je geheugen van je telefoon bijvoorbeeld voor 70% vol zit (wat ik met de Z3 en zijn 3GB best veel vind) en je opent een app die bijvoorbeeld 100MB inneemt. Het geheugen dat aangesproken wordt zal echt niets merken van die 70% die al vol zit. Er kunnen idd programma's op de achtergrond actief zijn en misschien ook cpu tijd opeissen maar dan zal je het toch echt in die specifieke apps moeten zoeken, die willen ook na het afsluiten zichzelf soms weer opstarten.

Maar goed, als jij de snelheids winst merkt dan zul je er bij Lollipop wat meer moeite voor moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Nee hoor, niks placebo-effect. Ik moet wel toegeven dat het veel minder uitmaakt op mijn Z2 met 3GiB RAM dan op mijn Acer met 1GiB RAM, maar dat wil niet zeggen dat het effect daarmee compleet verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 11:58
Ik heb sinds gisteren ook de Z3. Ben van de HTC One M7 afgekomen maar had niet verwacht nog zoveel voordeel te merken met deze overstap! Wat een heerlijk toestel.
De camera is echt stukken beter en het feit dat hij waterdicht is vind ik erg prettig.

Heb ook meteen de Lollipop update gekregen, gelukkig maar anders moest ik even terug op 4.4 werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Marsman83 op 03-04-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Weet iemand trouwens wat clearaudio+ inhoud? Zorgt dit voor een beter geluid op de telefoonspeaker of is dit altijd beter (via bt audio bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 13:52
Zijn er al mensen met een Vodafone abbo die de update naar lollipop al gekregen hebben? Mijn vriendin met een "oude" HTC Desire heeft zelfs al de update gekregen... dit duurt me toch wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN/HI nog steeds geen update hier :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:09
Vandaag mijn Z3 gekregen, jammergenoeg nog geen update naar lollipop.

Hopelijk komt hij snel. Vaag dat via de PC ook gewoon niets binnenkomt. Misschien ligt het aan mijn versie (bridge ivm. macosx ipv pc companion op windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 23:54
Vandaag de Z3 binnen gekregen maar via vodafoon helaas nog geen OTA. Heb al een tijdje 5.0/5.1 gehad op mijn Nexus 5, mis nu mijn notificaties op lockscreen wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn z3 binnen gekregen en helaas ook hier nog geen 5.

Ik zag dat mijn toestal van week 38-2014 is waar ik toch wel van baal. Heeft dus half jaar ergens in een magazijn gelegen. Wat ik mij afvraag is welke invloed dit op een batterij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Ik kom er net achter dat de mijne t-mobile branded is. Gaat waarschijnlijk betekenen dat mijn updates heel laat binnen komen? Nu kan je via sony heel makkelijk de bootloader unlocken en evt. een originele rom flashen zonder tmobile troep maar aangezien dit een telefoon via mijn werk is (zakelijk abonnement) wacht ik hier maar even mee ivm. garantie.

Hopelijk komt de update snel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Ik krijg mijn Telfort xperia z3 zaterdag :) Weet iemand of die branded is?
Ik hoop dat ik vrij snel van lollipop kan genieten. Die notificaties om het lockscreen is toch wel heel goed gedaan door Google.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
ik heb mijn phone geupdate met de link uit deze threat echter doet mijn mobiele internet het niet meer. Ik heb de central european rom gebruikt.. had ik een andere moeten flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
check je APN instellingen eventjes zou ik zeggen, kan zijn dat deze nu weg zijn. Op de site van de provider kan je de info vinden hoe je de APN moet instellen, meestal kan je dit ook per SMS doen.
Volgens mij kan het toestel dit ook zelf doen, door in settings naar Wireless & networks te gaan, en de onderste optie Internet settings te kiezen (in android 4.4.4 tenminste).

[ Voor 4% gewijzigd door Bart_GR op 08-04-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
Bart_GR schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:49:
check je APN instellingen eventjes zou ik zeggen, kan zijn dat deze nu weg zijn. Op de site van de provider kan je de info vinden hoe je de APN moet instellen, meestal kan je dit ook per SMS doen.
Volgens mij kan het toestel dit ook zelf doen, door in settings naar Wireless & networks te gaan, en de onderste optie Internet settings te kiezen (in android 4.4.4 tenminste).
thanks dat heeft gewerkt. Ik heb alleen geen 4g icoontje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Staat onder Mobile networks --> network mode wel LTE aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
Bart_GR schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:36:
Staat onder Mobile networks --> network mode wel LTE aangevinkt?
yes heb hem net aangezet, nu staat er geen 4g maar LTE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Dat er LTE staat komt doordat niet elk land de 4G benaming hanteerd. LTE is de techniek (en naar mijn mening ook de juiste naam), de G-benamingen zijn verzamelnamen. Nu bestaat 4G volgens mij alleen uit LTE en misschien LTE advanced maar bijvoorbeeld 3G had UMTS en HSDPA en HSDPA+, 2G had GPRS en Edge. En de G-benamingen hebben een redelijk vrije interpretatie, in de VS valt HSDPA volgens mij ook onder de 4G benaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik moet toch wel zeggen dat de achterkant snel bekrast raakt. Mijn Z3 is nu 4 dagen oud en heb aan de randen al lichte krasjes hier en daar... Ik ga er heel netjes mee om en leg hem altijd voorzichtig op tafel en hij zit altijd alleen in mijn broekzak (zonder sleutels en dergelijke).
Het is niet heel erg zichtbaar maar toch...
Nu kun je wel zeggen van gebruik een hoesje maar dat vind ik zo'n afbreuk aan het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Ik heb zelf twee nillkin screenprotectors. Eentje voor een eentje achter.

Achterkant: http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item5414dd4b1d

Voorkant: http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Fantastische screenprotectors, want je ziet ze haast niet zitten, en je kan ze écht gemakkelijk opbrengen zonder luchtbelletjes onder de protectors te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Had ik eerder moeten weten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Been there :-) , voorkomt in ieder geval toekomstige krasjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Ik heb ook de nillkin voor+achter protector. Vind de voor protector echt superfijn, afgeronde randen, maar de achterkant is wat scherp door de protector. Maargoed, ik heb over die screenprotector weer een doorzichtige tpu case, veiligheid ten top met zo'n glazen telefoon! Ik weet wel dat ik dat nooit weer doe, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Nu online
Ik heb voor en achter een DBrand skin geplakt, die zaten er pas na anderhalve maand op maar voor die tijd geen krassen opgelopen... Ook nu na een half jaar gebruik nog geen krassen op het scherm (wordt niet bedekt door de skin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ook in het bezit van een z3. Moet zeggen dat de bouwkwaliteit me positief verrast na de verhalen over gebroken schermen.

Telefoon heeft ook zijn eerste val zonder hoesje op stenen vloer al overleeft. (van een klein metertje).

Ik heb de screenprotectors erop gedaan die er bij zaten en deze zijn prima.

Nu nog even wachten op Android 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 23:34:
Sinds gisteren ook in het bezit van een z3. Moet zeggen dat de bouwkwaliteit me positief verrast na de verhalen over gebroken schermen.

Telefoon heeft ook zijn eerste val zonder hoesje op stenen vloer al overleeft. (van een klein metertje).

Ik heb de screenprotectors erop gedaan die er bij zaten en deze zijn prima.

Nu nog even wachten op Android 5.
Binnen een dag al laten vallen, dat voorspelt veel goeds :P

In het begin moest ik ook wel wennen aan dat het toestel een stuk gladder is dan dat ik gewend ben, maar dat is ook wel te verwachten met 2 kanten glas. Hiervoor een S3 en HTC Desire gehad, die haalde ik met een smooth draai beweging altijd uit mijn broekzak. Dat durf ik nog niet aan met de Z3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:57
Ik heb die van mij vanmiddag ontvangen.
Wat een heerlijk apparaat om vast te houden zeg! Ligt erg fijn in de hand.
(kom van een One Plus One)

Hebben jullie de screenprotectors gebruikt die je er bij geleverd krijgt van Sony?
Zo ja zijn deze de moeite waard en blijven ze ook daadwerkelijk goed zitten?

Dank voor de reacties alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb de protectors gebruikt die erbij zaten en vind ze erg fijn. Passen perfect en voelen goed aan.

Tip om ze erop te doen:
Zet je douce vijf minuten aan op de hoogste stand met de deur van de badkamer dicht. Alle stof zal door het vocht neerdalen en je kunt ze er rustig opplakken.

Haal het eerste deel van de protector maar voor een paar cm los, plaats de protector recht op de telefoon, en trek het eerste deel er vervolgens helemaal onderuit terwijl je hem er op plakt.

Als er luchtbubbels onder het scherm zitten de sticker niet weer los trekken maar gewoon verder recht erop plakken. De bubbels daarna gewoon met een doekje eruit wrijven en daarna het tweede deel van de protector eraf halen.

Werkt echt perfect en je hebt meteen een kleine privé sauna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Huh, ik heb er helemaal geen screenprotectors bij gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcello83 schreef op zondag 12 april 2015 @ 09:34:
Huh, ik heb er helemaal geen screenprotectors bij gekregen :?
Bij mijn telefeen zaten er ook geen. Maar de verkoopster in de winkel maakte nog een paar dozen open en bij sommige zaten ze er wel bij. Volgens haar ligt het aan de batch.

Waarschijnlijk heb je een eerdere versie. Onder de gleuf waar je sd kaartje in moet zit een heel klein kaartje wat je er met een scherp object ongeveer 3cm uit kan trekken. Hier staat een productiedatum op. Bijvoorbeeld: 14w52 Dat is dus 2014 week 52

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ah dacht al dat ik in mijn enthousiasme bij uitpakken hier overheen gekeken had en het had weggegooid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Nu online
Ik heb ze ook niet gekregen toen ik het toestel kocht (binnen gekregen op releasedate). Maar heb net m'n toestel terug ontvangen van RMA en kreeg toen wel ineens screenprotectors!

Niet dat ik ze nodig heb, want DBrand skin ging er weer terug op :) had die voor de RMA er af gehaald en heb ze daarna gewoon weer terug kunnen plakken, echt top spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Sony nl verwacht ota update naar lollipop elk moment: https://twitter.com/SonyXperiaNL/status/587511413352062976

edit: https://twitter.com/SonyXperiaNL/status/587575551004643328 , nog steeds geen duidelijk beeld dus. Zucht.

[ Voor 34% gewijzigd door Bart_GR op 13-04-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Mooi! Lollipop ftw! Ik hoop dat apps wel mogen schrijven naar de SD card. Mijn voortgang in mijn audiobooks wordt bijgehouden in kleine bestandjes en het is ook makkelijk om wat muziek erbij op te zetten.

Ik heb hem nu 2 dagen. Heerlijke telefoon. Het is gewoon heerlijk al mijn muziek bij me te hebben! Die snapdragon 801 CPU werkt goed, vooral browsen is lekker snel. Echt een enorm verschil in snelheid met de snapdragon 600. Scrollen zonder lags in alle apps waaronder Chrome. Ik vind het beeld prachtig. Ik kom van de HTC One M7 en ik vind het scherm fijner omdat het groter is. Ik heb geen last van de blauwe afstelling. Ik hoop dat Lollipop voor geen grote performance hit zal zorgen.

Qua software vind ik die launcher standaard geïnstalleerd is maar niets. Niet efficiënt met de ruimte omspringend. Gelukkig heb in Nova Prime, zijn geld zeer waard. Het "quick" settingsmenu is een enorme achteruitgang van mijn M7. Wat omslachtig. Dataverbruik openen moet in zo verschrikkelijk veel stappen. Ik verwacht op dit punt veel van de lollipop update. Ik hoop van harte dat Sony dicht bij stock blijft op dit punt. Wat wel heel leuk is gedaan is het unlocken van je lockscreen met "magic sparcles".

Het geluid uit de speakers is wel minder. Wat ik vooral heel vervelend is is dat mijn hele hoesje resoneert bij hoog volume. Mijn hele telefoon trilt. Qua geluidskwaliteit is het ook wat minder dan de M7 maar daar zit ik niet zo mee. Het geluid naar mijn koptelefoon is zeer goed te noemen, net als bij de oude M7.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:03
Ik gebruik de Z3 nu 3 maanden naar volle tevredenheid, de noodzaak 'm te rooten heb ik nog niet gevonden mede omdat alles lekker snel werkt.

Ben erg tevreden met de camera en het geluid via hoofdtelefoon, punten die ik iig belangrijk vind.

De achterkant ligt al in 30 stukken en de screenprotector aan de voorkant heeft z'n werk ook al moeten doen, zodoende een slim case er omheen en stoor me er niet eens zo aan, vond het toestel eigenlijk zelfs TE glad zonder hoesje, was hem steeds kwijt omdat hij dan uit m'n zak gevallen was.....

Wel heb ik een vraag, hoe stel ik in welke deel opties ik te zien krijg als ik bv een foto wil verzenden ?

Dus de keuze voor mail / whatsapp / facebook / google drive enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik ben zelf ook van de HTC One M7 afgekomen en ben aangenaam verrast door de vooruitgang.
Inderdaad het geluid van de speakers is wel wat minder dan de One maar nog steeds verre van slecht. Het extra grote scherm vind ik ook erg prettig.
Ik heb zelf wel al Lollipop erop en vind het notificatiescherm erg prettig, net zo fijn als bij de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
https://twitter.com/SonyXperiaNL/status/587929831867752448 :-) , vandaag of morgen komt de update binnen volgens Sony NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een branded toestel (vodafone). Er stonden iig standaard Vodafone apps op bij aanschaf.

Betekent dit dat ik extra lang moet gaan wachten of kan ik de update ook komende dagen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
douwe.nl schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:00:

Wel heb ik een vraag, hoe stel ik in welke deel opties ik te zien krijg als ik bv een foto wil verzenden ?

Dus de keuze voor mail / whatsapp / facebook / google drive enz enz
Dit zou automatisch moeten gaan, alle mogelijke apps waarmee je kan delen zouden getoond moeten worden.

In Lollipop valt mij wel op dat meest gebruikte deel opties vanzelf steeds hoger in de lijst komen te staan. Scheelt weer scrollen als je Whatsapp of Yatse vaak gebruikt om te delen, zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Ik heb de update net binnen gekregen via de telefoon zelf, ik heb een T-Mobile branded toestel.

Hij is nu aan het upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Same here, zojuist melding gekregen dat de update beschikbaar is :-)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste