Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nooit gehad behalve der permissies inderdaad.
Wat je ook eens kan proberen is een android task manager erop te zetten alles wat draait te killen en nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 19:54

Diablo_GT

nbx

Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft het probleem verholpen. Bedankt voor het meedenken. :)

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb sinds enkele weken het probleem dat mijn browser opeens bizar veel CPU gebruik laat zien. Daardoor is de batterij met een uutje of 4 a 5 leeg.
Het gaat dagen goed, kijk elke dag eigenlijk wel even langs de zelfde websites en opeens schiet het cpu gebruik door het dak en is mijn batterij razensnel leeg.

Op andere forums is het bekend met android apps die de batterij leeg trekken, maar ik kan niks vinden over de BB browser die de batterij leeg trekt.

Iemand een idee wat ik er aan kan doen?

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:31
Laat je de browser ook open daarna? Is er iets bijzonders aan die websites (video/audio/flash) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik nog niet gehad.
Op welke OS versie zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
De browser blijft inderdaad open staan. Ik verdenk de website van BNR ervan. Die site wil zichzelf voortdurend verversen. Die website laat ik nu open staan op een artikel (als ik een artikel bekijk ververst de pagina zichzelf niet)

Software versie 10.3.1.1779
OS versie 10.3.1.2576
Browser versie 10.3.1.58

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm je zit nog op 10.3.1
Ik weet dat er wel Browser Enhancements zijn in 10.3.2.
Misschien het proberen waard?
Zelf draai ik op 10.3.2.2339.
Update via Blitz (is zonder wipe, vaak wel minder stabiel)
Update via Autoloader: Wiped alles van je apparaat maar werkt altijd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Dank je voor je hulp. Ik ga dit proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nog vragen hebt over de blitz methode help ik je graag op weg.
Autoloader is simpel, zorg dat BlackBerry Link erop staat en dan file draaien (BlackBerry Link zorgt voor de juiste device drivers, alleen die is natuurlijk ook voldoende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 06:23
Met de Autoloader methode kun je dan via backup/restore je contacten/instellingen enz. terugzetten? Of is het elke keer helemaal opnieuw beginnen?

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:23
Autolader=Format

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gendji schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:21:
Met de Autoloader methode kun je dan via backup/restore je contacten/instellingen enz. terugzetten? Of is het elke keer helemaal opnieuw beginnen?
Backup kun je terug zetten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Nu weet ik wel niet of het de moeite is om nu te upgraden naar 10.3.2. Ik vermoed dat binnen enkele weken de update wel in de Benelux zal vrijgegeven worden.

Een andere oplossing is natuurlijk je browser sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zezke schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:45:
Nu weet ik wel niet of het de moeite is om nu te upgraden naar 10.3.2. Ik vermoed dat binnen enkele weken de update wel in de Benelux zal vrijgegeven worden.

Een andere oplossing is natuurlijk je browser sluiten ;)
Dat weet je met KPN en Vodafone etc nooit.
Je bent afhankelijk van je provider.
Daarbij komt dat het nooit kwaad kan om je telefoon eens helemaal te schonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Zelf heb ik de "Blitz" update gedaan
30 min voor het overzetten, en 15 min voor het overnieuw opstarten.
De kleine hik-ups met scrollen zijn nu weg, loopt allemaal vrij soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:28:
[...]

Dat weet je met KPN en Vodafone etc nooit.
Je bent afhankelijk van je provider.
Daarbij komt dat het nooit kwaad kan om je telefoon eens helemaal te schonen ;)
Ik begrijp de afhankelijkheid van de provider niet helemaal.
Ik heb mijn Passport los gekocht via Coolblue waardoor ik in ieder geval geen branding verwacht.
Dat ik toevallig een VF SIM kaart heb zou toch niet mogen uitmaken? Ik zou verwachten dat deze update gewoon via BlackBerry loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas. Zodra jij er een sim in stopt van vodafone ben je afhankelijk van Vodafone updates.

Dit is 1 van de verbeterpunten voor BlackBerry vind ik zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:34:
[...]

Backup kun je terug zetten inderdaad.
Ah ok tnx.

Las trouwens op verschillende forums over warmte problemen bij het bellen met versie 10.3.2.2339 nadat het een paar dagen draait, alhoewel ik me afvraag of dat wel BB related is.

Bij Vodafone in Duitsland hebben schijnbaar ook Iphone gebruikers dat probleem.

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf geen last van maar ik heb wel KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Durf het bijna niet te vragen (sorry Alex), maar is er al zicht op een native Telegram, en Teamviewer app?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jodeltje schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:22:
Durf het bijna niet te vragen (sorry Alex), maar is er al zicht op een native Telegram, en Teamviewer app?

Thanks
Vraag maar wat je wilt over 2 maanden koop ik toch een 2x iPhone 6S (een voor mij en een voor me vriendin).. zullen we zien of de Passport (en de leap) nog blijft(ven) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Voor een native Telegram app was er een tijdje terug een competitie voor developers (hoofdprijs $10.000). Ik heb daar wel nog geen resultaten van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:37:
[...]

Vraag maar wat je wilt over 2 maanden koop ik toch een 2x iPhone 6S (een voor mij en een voor me vriendin).. zullen we zien of de Passport (en de leap) nog blijft(ven) :)
Dat is alles behalve een zinnig antwoord, meld dan niks.
Maar er is inderdaad weinig nieuws over een native telegram app.

Gelukkig heb je altijd bbm nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:08:
[...]

Dat is alles behalve een zinnig antwoord, meld dan niks.
Maar er is inderdaad weinig nieuws over een native telegram app.

Gelukkig heb je altijd bbm nog :)
Blijkbaar waren er toch resultaten van die wedstrijd: https://telegram.org/blog/bb-results.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
zezke schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:28:
[...]

Blijkbaar waren er toch resultaten van die wedstrijd: https://telegram.org/blog/bb-results.
Interessant, ondanks de contest kwam er niet helemaal uit waar de meeste mensen wellicht op hadden gehoopt: een bruikbare native Telegram app voor BlackBerry 10. Erg jammer als wij denken aan een gevarieerd app aanbod. Het is best netjes dat zij alsnog prijzen hebben uitgedeeld.

Verder ben ik wel een beetje verbaasd, wist niet dat er een actieve vraag in Nederland was naar Telegram. Misschien vanwege contacten in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
Ik was zojuist met BBM aan het prutsen en merkte dat ik geen meerdere regels in 1 berichtje kon tikken, net als in WA.
Iedere keer als ik op Enter duw verzend hij mijn regel.

Weet iemand hoe ik meerdere regels kan tikken voor verzenden van het bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Bij Whatsapp,

Instellingen, Geavanceerde instellingen, Schuifje "Verzenden met Enter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
Von Henkel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:45:
Bij Whatsapp,

Instellingen, Geavanceerde instellingen, Schuifje "Verzenden met Enter".
Klopt. Bij WA is dat idd de setting.
Maar in BBM vind ik 'm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Bij mij op de Passport hou ik de shift toets ingedrukt en dan Enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
Von Henkel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:59:
Bij mij op de Passport hou ik de shift toets ingedrukt en dan Enter.
Yes, werkt. thnx.
Alleen jammer dat het niet via een setting gaat zoals bij WA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Devilmen schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:09:
[...]

Yes, werkt. thnx.
Alleen jammer dat het niet via een setting gaat zoals bij WA.
Dat komt omdat die truc overal werkt waar je tekst kan invoeren. Zo werkt het BlackBerry toetsenbord al jaren, alleen had je vroeger dus een fysieke shift knop, waardoor het iets logischer was. Tenminste, ik heb het nu over het toetsenbord van de Passport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man o man, 3 maanden geleden mijn Passport ter reparatie weggebracht omdat het scherm loskwam. Twee weken later een nieuw toestel gekregen, en nu is het scherm wéér los. Ik baal ontzettend, omdat ik dit toestel niet weer 2 weken kwijt wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:28:
Man o man, 3 maanden geleden mijn Passport ter reparatie weggebracht omdat het scherm loskwam. Twee weken later een nieuw toestel gekregen, en nu is het scherm wéér los. Ik baal ontzettend, omdat ik dit toestel niet weer 2 weken kwijt wil..
Scherm los komen? Wat was/is daar de oorzaak van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 23:33
Toepassing van verkeerde lijm in de eerste batch. Zelf ook last van gehad. Jij hebt dus denk ik de pech dat ze je passport hebben omgeruild voor een ander exemplaar uit de eerste batch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:28:
Dat is niet alleen lijm.
Je toestel is krom.
Dat had mijn tweede Passport ook, daar had ik geen hoesje om heen.
Terug buigen en hoesje eromheen en het scherm zit nog zoals ie hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:41

hilgo

Clear your mind of can't.

Gisteren mijn Passport ingeleverd voor reparatie. Van het ene op het andere moment kon ik alleen nog maar noodoproepen doen met mijn toestel. Sim werkte in een ander toestel prima dus probleem zit in het toestel. Nog een volledige wipe gedaan en het OS opnieuw geïnstalleerd met Link maar geen resultaat. Dus hopelijk het toestel over 2 a 3 weken weer terug want ik mis hem nu al.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Nogal een aanname om te denken dat het toestel krom zal zijn. Ik zou zelf niet weten hoe ik dat op mijn passport voor elkaar zou moeten krijgen. Een iPhone 6 plus is natuurlijk een ander verhaal...In elk geval doet zich dit probleem veelvuldig voor door toepassing van verkeerde lijm in de eerste batch. Wel grappig dat je de suggestie doet voor een hoesje..dat hoesje zal dus steviger moeten zijn dan de passport zelf..
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:59:
[...]

Dat is niet alleen lijm.
Je toestel is krom.
Dat had mijn tweede Passport ook, daar had ik geen hoesje om heen.
Terug buigen en hoesje eromheen en het scherm zit nog zoals ie hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door Willo19 op 01-08-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willo19 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:09:
Nogal een aanname om te denken dat het toestel krom zal zijn. Ik zou zelf niet weten hoe ik dat op mijn passport voor elkaar zou moeten krijgen. Een iPhone 6 plus is natuurlijk een ander verhaal...In elk geval doet zich dit probleem veelvuldig voor door toepassing van verkeerde lijm in de eerste batch. Wel grappig dat je de suggestie doet voor een hoesje..dat hoesje zal dus steviger moeten zijn dan de passport zelf..
[...]
Hij lijkt niet krom maar is het wel. Het scherm komt niet los als het toestel niet krom is, dan staat er namelijk geen extra spanning op.

Bij mij op het werk heb ik dit bij 5 Passport gezien met het stoffen hoesje.
Diegene met de hardcover nog geen problemen gezien.
Daarbij bij mijn eigen Passport en die van een collega terug gebogen en scherm zit weer prima.

Vandaar de aanname.
Of heb je hem nooit in je broek zitten?
Ook de Leap buigt als hij in je broek zit... alleen blijft wel alles zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Interessant. Ja, ik draag mijn passport vaak ik een strakke broek en heb geen zin in nog zo'n loszittend scherm. Dus jij raadt mij een hard cover aan? Ik gebruik nu de bookcasevan BlackBerry maar die bevalt eigenlijk niet zo goed. Welke hardcover moet ik dan hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door Willo19 op 01-08-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de BlackBerry hardcover.
Er is nu ondertussen ook een hardcover uit met flex dan kun je hem wegzetten.
Ook prima.
Wel liet het BlackBerry logo los.
Zelf ben ik fan Seidio cases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Maar hoesjes zijn zo LELIJK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, het zou niet mogen gebeuren toch? Ben zuinig op mijn telefoon, draag geen strakke broeken, maar blijkbaar is hij gebogen dus?

Ik ben van een bookcase van BB overgestapt naar een softcover, maar terugbuigen is de moeite waard? Ik ga eens kijken, en anders breng ik hem gewoon weer naar de KPN winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah het is een groot oppervlak en in je broek komt er toch serieus krachten op het toestel.
De bookcase helpt niet, net als een softcover.
Met de hardcase heb ik het nog niet gehad.

Heb in totaal 4 Passports gehad, nee geen garanties etc maar test toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de passport al 10 maanden en draag het elke dag weer mee in mijn spijkerbroek of pantalon. In de zomer fiets ik zelf met het toestel in mijn broekzak.

Ik heb zelf eens geprobeerd om een defekte paspoort te buigen die afgekeurd was voor reparatie. We zijn met twee man bezig geweest. Het scherm en keyboard kun je op de hoek van de tafel met zijn tweeën eruit buigen, maar het toestel blijft goed in shape.

Een iphone 6 buig je zo en daar hebben we genoeg van en dat Is al niet meer leuk als uitdaging.

Toch knap dat het toestel gebogen Is, maar dat buig je niet meer netjes terug. De metalen omhulsel zal dan verder niet goed recht worden.

Je kan het toestel overigens wel van de zijkant ombuigen door het in een werkbank te plaatsen.

YouTube: BlackBerry Passport Bendtest

YouTube: BlackBerry Passport Extreme Test

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Er is een zilveren editie uitgekomen van de BlackBerry Passport. De eerdere varianten op de BlackBerry Passport, denk aan dat AT&T model of de rode editie konden mij totaal niet bekoren, maar deze zilveren editie. Ongelofelijk, wat een heerlijk industrieel design. Wat een beauty!

Zie hier de officiële blogpost erover. En hier een unboxing video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het toestel is wel heel veel metaal en is een mooi ontwerp. Het ziet er goed uit en vooral de achterkant is echt een retro look en lijkt wel wat op die oude camera's van vroeger, Een gewaagd ontwerp en ze worden beperkt leverbaar (exclusief design) .

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-wYGxINVlxCU/VcEu7VPxWlI/AAAAAAAABDo/JsizOOEHucU/s640/back%2Bsilvwe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tzplanet.com/words/images/20080518_rolleiflex.jpg

De specs zijn het zelfde als de BlackBerry Passport, het toestel is iets langer voor beter comfort en de led flits zit iets hoger op de achterkant. De OS is standaard 10.3.2.

De roestvrije metalen behuizing cq Frame van de Passport is een uniek stukje design.

Afbeeldingslocatie: https://rimblogs.files.wordpress.com/2015/07/oslo_frame.jpg?w=300&h=292

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-KUo-oMvaBY0/VcE0N8scJaI/AAAAAAAABD4/ANrsd8f1h3c/s640/pp%2Bsilver.jpg

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-Ck6IuPYdYX0/VcDl0TEbJmI/AAAAAAAABDU/ToEZFwDZUv4/s1600/pasport%2B%2Bsilver%2Bedition.png

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn passport gebruik ik icm een silicone hoesje omdat die helemaal rond om beschermt terwijl hardcover dat niet doet vaak.

Mijn scherm liet maanden geleden al los, door silicone hoesje is dat minder geworden en omdat het hoesje hoger zit is de kans kleiner dat er zooi in komt.
Zodra ik in Nederland ben ga ik hem terug sturen , misschien ga ik de Silver Edition halen voor show model of voor in de kast :) want hij heeft wel iets unieks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:54:
Mijn passport gebruik ik icm een silicone hoesje omdat die helemaal rond om beschermt terwijl hardcover dat niet doet vaak.

Mijn scherm liet maanden geleden al los, door silicone hoesje is dat minder geworden en omdat het hoesje hoger zit is de kans kleiner dat er zooi in komt.
Zodra ik in Nederland ben ga ik hem terug sturen , misschien ga ik de Silver Edition halen voor show model of voor in de kast :) want hij heeft wel iets unieks
Ik dacht dat jij over was op een iPhone 6? Als je die Silver Edition haalt en hem weer zat bent, stuur mij even een berichtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Het lukt mij niet om afspeellijsten te maken in de native muziek app. Wel samenstellen maar opslaan lukt niet. Iemand anders dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsyaboy schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:46:
[...]

Ik dacht dat jij over was op een iPhone 6? Als je die Silver Edition haalt en hem weer zat bent, stuur mij even een berichtje ;)
Ik heb mijn passport ook gewoon en gebruik ik nog steeds elke dag, silver editie is een telefoon die ik wil maar nooit ga gebruiken en in vitrinekast zou komen te staan, of mee nemen als je bv een bepaalde afspraak hebt.

Koop hem dan niet omdat hij nuttig is, maar gewoon omdat hij uniek is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
De silver edition is geen limited edition zoals de black/gold Passport (50 stuks) wel was.
Dus zo uniek is deze uitvoering niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ziet er hip uit die zilveren versie. Wel dus hoger en dikker (aangezien zo te zien de cameramodule niet meer uitsteekt zoals bij de reguliere passport). Ik gebruik sinds oktober vorig jaar m'n passport zonder beschermhoesje en veelal in broek of binnenzak. Tot nu toe nergens last van, het toestel houdt zich goed. Wel wordt het eens tijd voor een update naar 10.3.2. Misschien binnenkort toch weer eens Sachesi aanzwengelen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:07:
[...]

Ik heb mijn passport ook gewoon en gebruik ik nog steeds elke dag, silver editie is een telefoon die ik wil maar nooit ga gebruiken en in vitrinekast zou komen te staan, of mee nemen als je bv een bepaalde afspraak hebt.

Koop hem dan niet omdat hij nuttig is, maar gewoon omdat hij uniek is :)
Een telefoon kopen om hem in de vitrine te zetten, dat vind ik toch erg jammer! En wat bedoel je, met bepaalde afspraak? Neem je de zilveren editie mee naar een date? :p
Rudedadude schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:43:
Ziet er hip uit die zilveren versie. Wel dus hoger en dikker (aangezien zo te zien de cameramodule niet meer uitsteekt zoals bij de reguliere passport).
Huh? De cameramodule steekt idd een millimeter uit, nog nooit opgemerkt!
het toestel houdt zich goed. Wel wordt het eens tijd voor een update naar 10.3.2. Misschien binnenkort toch weer eens Sachesi aanzwengelen.
Ook ik wacht braaf totdat Vodafone 10.3.2 doorzet. Denk alleen dat het wachten tot in de eeuwigheid gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsyaboy schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:10:
[...]

Een telefoon kopen om hem in de vitrine te zetten, dat vind ik toch erg jammer! En wat bedoel je, met bepaalde afspraak? Neem je de zilveren editie mee naar een date? :p
Nee eerder als je er heel netjes uit moet zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:05:
[...]

Nee eerder als je er heel netjes uit moet zien :)
Als ik het geld had, zou deze zilveren editie dus mijn number one phone zijn. Wat een beestachtig apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsyaboy schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:39:
[...]

Als ik het geld had, zou deze zilveren editie dus mijn number one phone zijn. Wat een beestachtig apparaat!
Hij is inderdaad geweldig, momenteel gebruik ik mijn passport vooral voor muziek en de iPhone als nummer 1 telefoon voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:24:
[...]

Hij is inderdaad geweldig, momenteel gebruik ik mijn passport vooral voor muziek en de iPhone als nummer 1 telefoon voor de rest.
De Passport als music only device had ik niet verwacht. Maar jij komt vanzelf wel weer terug op jouw beslissing om de iPhone 6 op te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
De zilveren editie is nu ook in de Nederlandse BlackBerry shop te verkrijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts14
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-09 13:26
Beste tweakers,

Recent heeft mijn Xperia Z1C een pijnlijke aanvaring gehad met de keukenvloer, waardoor het weer tijd wordt om te kijken naar een nieuw toestel :+

De Blackberry Passport lijkt op bijna alle manieren een goed toestel te zijn, want redelijke camera, lekker groot scherm (i.t.t. mijn Compact :) ), fysiek toetsenbord en natuurlijk meer controle over wat Google (Alphabet?) allemaal over mij te weten komt.

Nu zijn er nog wel een paar dingetjes die ik even zeker wil weten voordat ik het ding aanschaf. Ik kan ze op het internet nergens vinden, dus ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen :P

1. Van wat ik heb gezien op YouTube en andere sites verdient de Whatsapp-app niet bepaald een schoonheidsprijs. Dat terwijl ik Whatsapp voor android veel en veel mooier vind. Nu weet ik dat het mogelijk is om (op vele manieren) androidapps op je BlackBerry te draaien. Nadeel is dan wel weer dat ze niet automatisch allemaal vlekkeloos draaien.

Daarom: kan iemand mij misschien vertellen of het mogelijk is om de androidversie van Whatsapp zonder al teveel (schalings) problemen te draaien op de Passport?

2. Is het mogelijk om in de camera-app de spacebar (of een andere toets of (hardware)knop) te gebruiken i.p.v. op de onscreen-knop de drukken?

3. Is het mogelijk om d.m.v. de toetsen je muziek vooruit- en terug te spoelen?

4. Is het mogelijk om in de browser back en forward te gaan met je pagina's met de toetsen? (Net zoals bijv. in Windows kan, met backspace om terug te gaan)

Dit zijn echt kleine dingetjes die de telefoon toch veel en veel beter zouden maken dan mijn Z1C. Vandaar dat ik het zo graag wil weten :)

Mocht je één of meerdere vragen kunnen beantwoorden: hierbij mijn eeuwige dank en waardering _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Om even kort te antwoorden:

1. Voor zover ik weet kan je geen gebruik maken van de Android versie van Whatsapp. De BlackBerry variant is wel gewoon goed te noemen en doet zijn werk prima. De looks is natuurlijk iets persoonlijk.

2. Jep, is gewoon mogelijk.

3. Je kan music shortcuts inschakelen in de settings. Langer drukken op de volumeknoppen zorgt er dan voor dat je naar het volgende of vorige nummer gaat. Doorspoelen kan niet op die manier.

4. Quasi alles heeft een keyboard shortcut op de Passport, Q10 en de Classic. Vaak zijn die ook nog heel logisch (P voor previous, N voor next, L voor reLoad). Een overzicht kan je hier terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsyaboy schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:41:
[...]

De Passport als music only device had ik niet verwacht. Maar jij komt vanzelf wel weer terug op jouw beslissing om de iPhone 6 op te pakken!
Het probleem is dat bepaalde apps niet werken op mijn Passport, hoe geweldig apparaat het ook is.
En er is helaas ook geen goede website beschikbaar die ik er voor in de plaats kan gebruiken.

Tot nu toe bevalt hij heel erg goed :) enige wat hem nog beter maakt is een BlackBerry 10 touchscreen toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Ik gebruik sinds oktober vorig jaar m'n passport zonder beschermhoesje en veelal in broek of binnenzak.
Dit doe ik sinds release omdat ik geen behoefte heb aan een hoesje tot ik een pouch kan kopen .De PP kan hier goed tegen, iets waar ik erg blij mee ben. :)

• zezke
Voor mijn rode Passport gebruik ik de grijze Ringke Fusion case, prima combinatie van bescherming en tonen van het rode kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Heeft iemand al via vodafone de 10.3.2 update gekregen? Nu in Amerika al ruim 2 maanden uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
10.3.2 is nog steeds niets gelanceerd in de Benelux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gendji
Ik las op https://bb10qnx.de/ dat de datum weer verschoven is van eind augustus naar 4 september. Hier in Duitsland nog geen updates iig. Zelf aan de hand van:
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:02:
Hmm je zit nog op 10.3.1
Ik weet dat er wel Browser Enhancements zijn in 10.3.2.
Misschien het proberen waard?
Zelf draai ik op 10.3.2.2339.
Update via Blitz (is zonder wipe, vaak wel minder stabiel)
Update via Autoloader: Wiped alles van je apparaat maar werkt altijd perfect.
de update uitgevoerd via de Blitz methode en het werkt tot dusver prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Hier ook de Blitz methode toegepast op 2 Passports, werkt prima en soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is goed om te horen Gendjl.
Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
I am and thanks again :D.

Vraag me trouwens af of je de update krijgt, als je je sim kaart eruit haalt en dan opstart. Mijn eerste update, toen ik het toestel kreeg, was namelijk zonder sim kaart over wifi.

Geen idee waar dat dan vandaan komt als je zonder provider een update doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:01
Heeft iemand een goede how to gevonden voor het vervangen van het scherm. Ik kan enkel twee filmpjes vinden die het hele toestel dismantelen, wat mij heel gek in de oren klinkt als stappen voor het vervangen van het scherm. Met de Z10 en Z30 was het vrij eenvoudig namelijk.

En ja ik heb een dikke barst in mijn scherm. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor iedereen die een Passport wil kopen ga eens naar blackberry inrulen (trade up) en ontvang geld voor je oude toestel.

Als je een Passport Se wil kopen doe dat via de blackberry shop met deze promo code m24zwhbd6

Het geeft je 10% korting op het toestel.

Heb je een oude passport en wil je de nieuwe SE dan krijg je via blackberry inruilen 300 euro en met de 10% korting betaald je € 234,00 euro.

Andere actie zijn de summer acties met 20% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 00:31:
Voor iedereen die een Passport wil kopen ga eens naar blackberry inrulen (trade up) en ontvang geld voor je oude toestel.
Bedoel je http://www.blackberryinruilen.nl ?

Daar kan ik namelijk de Passport SE niet vinden bij kiezen van welke BlackBerry je zou gaan kopen. Enkel de normale Passport.

Op zich interessant, want ben momenteel al aan het kijken wat mijn iPhone 5s nog op marktplaats oplevert ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Magnetic_Man op 30-08-2015 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij blackberry inruilen is de passport SE gewoon de Passport. Geen onderscheid. Dus als je een Passport SE hebt besteld geef je aan als nieuw toestel de Passport.

De passport SE is heerlijk en gisteren zat ik tussen twee iphone gebruikers in en eentje viel op dat mijn stukje op NRC wel beter te lezen was dan op zijn Iphone 6. Hij merkte toen dat er boven mijn scherm BlackBerry stond. De andere dude werd ook meegezogen en begon erover dat blackberry toch niet meer bestond.

Ze waren benieuwd wat anders was en even active frames en Hub laten zien en de persoon met de iphone 6 was verbaasd door de snelheid en het gemak. Ik vertelde nog dat er geen homebutton was en hij vond het wel beter na mijn uitleg.

Hij zei letterlijk. Ik zie dat BlackBerry een inhaal slag heeft gedaan, want dat geklik en ingedrukt houden haalt de vaart eruit bij Apple en is eigelijks ouderwets als je het zo bekijkt op jou toestel, ondanks een toetsenbord.

Het toetsenbord zag hij ook wel zitten en hij deed voornamelijk emails,whatsapp en bellen. Hij ging zekers kijken en de andere persoon was een beetje stil en meer verbaast. Hij wilde Apple wel verdedigen, maar gaf toe dat het heel anders was dan zijn oude curve uit 2010.

Het was een geweldig gesprek en die jongen met zijn 6 heeft op zijn toestel de link van blackberry en inruilen naar hem zelf gemaild. Hij zei toen ik mijn lekkerbek op had dat hij het leuk vondt om kennis te hebben gemaakt met mijn toestel en zekers iets anders wilde.

Dit allemaal op een bankje voor de viszaak.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Laatst online: 01-08 12:46
Ik hoop dat ze als volgende versie PassportSQW100-1/10.3.2.2639 pushen. Want deze draait erg goed en batterij houd het ook weer stuk langer uit dan voorgaande 10.3.2 versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers er is al een [url=mega:///#!OsI2VZDK!YWehStv28pRvnHGct_L7HukbsQpKOERR7lPFIFrmTks]BLITZ van 10.3.2.2639[/url], deze link geld voor alle BB OS 10 apparaten.

Maar [url=mega:///#!wgBwxA5A!a_2X10cELaV65mHTxtFMvvjMlgLXogv6X3zySxfeR94]Autoloader van 10.3.2.2639 voor de Passport[/url] blijft het beste, let op gooit alles weg van je toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
Thanks, enige "releasenotes" die ik heb kunnen vinden is dat de ontvangst beter is en idd de batterij weer langer meegaat.

Hebben jullie nog andere verbeteringen/aanpassingen gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Passport is de Radio ook gewijzigd.
Dat zal beter bereik moeten geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Zijn er trouwens nog mensen die merken dat de camera wat slechter is geworden qua focus bij 10.3.2? Ik neem vaak macro foto's en sinds 10.3.2 heeft de Passport het toch heel wat moeilijk om te focussen op dichte objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Laatst online: 08-11-2024
zezke schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:08:
Zijn er trouwens nog mensen die merken dat de camera wat slechter is geworden qua focus bij 10.3.2? Ik neem vaak macro foto's en sinds 10.3.2 heeft de Passport het toch heel wat moeilijk om te focussen op dichte objecten.
Ik ervaar hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Mij nog niet opgevallen. Ik ben er pas sinds een tijdje achter dat een tijdje een focuspunt ingedrukt houden zorgt dat voor een focus-lock op een bepaald punt (handig voor focus and recompose) Gecombineerd met de volume up of down waarmee je per direct een foto neemt (ongeacht of je hebt scherpgesteld of niet) kom ik er best mee uit de voeten.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geen problemen met de camera, en maak toch echt heel wat foto's.
Voornamelijk in het donker en ook dan geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
Ik merk net dat met 10.3.2.2639, de keyboard swipe vanaf het Home screen weg is?.

Bij de vorige versie kon ik via het keyboard naar de Hub swipen of naar rechts naar de apps.

In Calender enz werkt het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

In 10.3.2.2474 (softwareversie) zit het (weer) wel! Of is dat dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
Ja is volgens mij hetzelfde, tenminste, ik heb:

Softwareversie 10.3.2.2474
OS-versie 10.3.2.2639
Radioversie 10.3.2.2640

Zie door de versies het bos niet meer :)

Problem solved, na de tweede soft reset werkt het weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Gendji op 02-09-2015 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Laatst online: 01-08 12:46
Gendji schreef op woensdag 02 september 2015 @ 05:28:
Ik merk net dat met 10.3.2.2639, de keyboard swipe vanaf het Home screen weg is?.

Bij de vorige versie kon ik via het keyboard naar de Hub swipen of naar rechts naar de apps.

In Calender enz werkt het nog wel.
Ik heb dezelfde versie PassportSQW100-1/10.3.2.2639 , maar ik kan het nog wel. Ik zie in de reactie eronder dat het bij jou ook weer werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door pineapple23 op 02-09-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:41

hilgo

Clear your mind of can't.

Na een hoop gekloot door KPN/e-repair een hele nieuwe BlackBerry retour gekregen. Toestel was blijkbaar niet te repareren maar wat werk BB10 toch heerlijk vergeleken met Android. De hub heb ik echt gemist als ook het superieure geluid wat de Passport kan laten klinken bij het klussen. Kortom: blij dat ik 'em weer heb :)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie nieuwe Passport SE - werkte een week prima, en verliest nu plotseling de wifi-verbinding na een paar minuten. Opnieuw verbinden helpt eventjes en dan gaat het weer mis. In Amerikaanse forums vind ik vergelijkbare problemen, maar dan van jaren geleden... Iemand?

UPDATE 10 sept 2015: Nadat ik de OS-update naar 10.3.2.2474 heb geinstalleerd lijkt het probleem verdwenen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 23:10 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 00:31:
Als je een Passport Se wil kopen doe dat via de blackberry shop met deze promo code m24zwhbd6
Thanks voor deze code. Zojuist gebruik van gemaakt. Goedkoper dan de goedkoopste notering op pricewatch op deze manier. Kijk er al naar uit om de SE in mijn handen te hebben :9

Zal ongetwijfeld een wereld van verschil zijn vergeleken met mijn huidige iPhone 5S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ruggenberg ik heb geen problemen met wifi ,maar heb je al gebrobeerd om de laatste leak te downloaden. Hierin zit een aanpassing van de radio voor beter bereik en oplossing voor wifi modems.

even zoeken op google "BlackBerry Wired autoloader" en via de site artikel van 28 augustus pakken met leak. Kun je gewoon je toestel aansluiten en heb je meteen de laaste versie en ook nog beschermd tegen allerlei vormen van stagefright. Die update hadden ze binnen 3 dagen online namelijk :) Kan android wat van leren.

instructies staan wel aangegeven. Is binnen 15 minuten klaar en begin je helemaal fris met je toestel.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Magnetic_Man schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:04:
[...]

Thanks voor deze code. Zojuist gebruik van gemaakt. Goedkoper dan de goedkoopste notering op pricewatch op deze manier. Kijk er al naar uit om de SE in mijn handen te hebben :9

Zal ongetwijfeld een wereld van verschil zijn vergeleken met mijn huidige iPhone 5S.
Goed om te horen dat de code heeft gewerkt en is inderdaad de beste korting. Als je de iphone 5S nog inruilt op blackberry inruilen dan krijg je ook nog eens 300 euro voor je toestel.

Have fun en als je veel leest dan is wide screen ideaal en daarom ook voor de tweede keer een Passport zelf gekocht. Als je nog een 128 GB SD kaart wil dan raad ik de Samsung EVO + aan. zoek via pricewatch. deze is maar 66 euro op dit moment met 80 MB en 20 MB write.

Als iedereen naar mij lacht omdat ik iets anders heb dan lach ik netjes terug omdat ze allemaal het zelfde hebben. O-)

Ik ga niks zeggen over Apple, vooruit iwatch (failure) , Apple pay (failure van 3% naar 1% gebruikers) . Apple iphone 6S minder standbye tijd en batterij sneller leeg en meer betalen _/-\o_ , Apple force touch technology ,waar blackBerry al 40 patenten van heeft. Een hoge boete voor Apple ivm belastingen van 1,5 Miljard aan de EU staat eraan te komen Nou dat lijkt me wel genoeg en ik haat itunes, beperkingen en een home button 8) voor de rest is ik van een Apple.

O even over de batterij van de iphone ,is logisch volgens Apple "According to China’s cnBeta, the iPhone 6s will feature a 1715 mAh battery and the 6s Plus a 2750 mAh battery – a decrease of 5.3 per cent and 5.5 per cent capacity respectively from the current models’ 1810 mAh and 2910 mAh.’ Apple zijn antwoord is dat ios 9 zuiniger omgaat met de batterij en je een uur langer kan werken met ios 9, dus een mindere batterij kan ook. Hoe lang blijven mensen dit geloven :F

Volgend jaar BlackBerry Android op QNX kernel , mits men het kan beveiligen en zoals het nu lijkt hebben ze Samsung, LG al aan boord en zal google play een concurrent erbij krijgen in de vorm van BlackBerry World met apps ,welke apps permissions krijgt en geen gedoe met google services etc. ;w Nieuwe generatie Android is coming next year .

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Bovenstaande is heel herkenbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:51:
Ik heb ook geen problemen met de camera, en maak toch echt heel wat foto's.
Voornamelijk in het donker en ook dan geen problemen.
Om het probleem te duiden probeerde ik net even een macro foto te maken. Ondanks mijn best pogingen om te focussen is dit het result.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/5qd6sedqjoxk24c/IMG_20150902_132419.jpg?dl=0

Vergelijk dit even met een foto van voor de 10.3.2 update (via autoloader):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/wxe7y5peap8eovk/IMG_20150718_114149.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleem met focussing en volgens mij heeft de passport geen macro instelling, dus gewoon van 10 cm en waarom lijkt het dat in de rechthoek is gefocust, mischien even op het scherm klikken wat je wil focussen? lijkt nergens naar die foto. :X

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coolblue gaat de Passport SE ook verkopen , net zoals belsimpel. Ze geven aan dat de Passport SE een powerhouse is van een smartphone _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 23:32 ]

• zezke
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:34:
Geen probleem met focussing en volgens mij heeft de passport geen macro instelling, dus gewoon van 10 cm en waarom lijkt het dat in de rechthoek is gefocust, mischien even op het scherm klikken wat je wil focussen? lijkt nergens naar die foto. :X
De Passport heeft inderdaad geen macro instelling, maar dat werkte vroeger gewoon prima. Ik had wel degelijk op het scherm getapt om aan te geven dat hij op het blik diende te focussen.

• Gendji
Ik heb ook geen probleem met focus. Wat misschien helpt is dat je de blauwe button in het midden vast kan houden. Hij blijft dan focussen tot het scherp is en houdt dat dan ook zo vast zonder verder te gaan met focus.

Als je loslaat neemt ie dan de foto.

• Von Henkel
Foto's met laatste software zijn best goed (10.3.2.2639)

Afbeeldingslocatie: http://img6.uploadhouse.com/fileuploads/21493/21493886617963f745f18d5a868d347dd8052f97.jpg

• zezke
Je foto doet het helaas niet. Misschien valt het te verklaren door dat ik op 10.3.2.2226 zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:31:
Coolblue gaat de Passport SE ook verkopen , net zoals belsimpel. Ze geven aan dat de Passport SE een powerhouse is van een smartphone _/-\o_
Ook een idee vanaf wanneer?
Als het deze maand nog is hebben ze een koper... :)

Verwijderd

Topicstarter
Het filmpje is klaar ,maar ze zijn blijkbaar nog niet op voorraad aldaar.

Hetfilmpje kun je hier vindenn

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2015 19:56 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste