Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Zojuist mijn Passport geüpgraded met BlitzOS_10.3.2789_(SR 2514)_For_All_BB10_Devices
(Alle instellingen blijven op deze manier behouden)

[ Voor 10% gewijzigd door Von Henkel op 01-10-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

QuickTip. Forceer nooit de Radio van je BlackBerry met een Radio Autoloader, ik kreeg de bekende 2 rode LEDjes en heb een complete Autoloader kunnen runnen waardoor alle instellingen kwijt waren.

Het probleem met Vodafone is ook nu ik wel een nieuwere (*.27xx) radio heb (via de *.bar in Sachesi, niet DDPB of Chrome Extensie) niet verholpen.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:47

ITsEZ

parttime all-rounder

Iemand hier ervaring mee? Gmail account ingesteld op de passport, mail wordt alleen niet real-time opgehaald, soms duurt dit zelfs enkele uren! Zakelijke (Exchange) werkt prima, zelfde email account op de Z10 werkt ook prima, instellingen van de mailbox zijn gelijk.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Welke instellingen heb je staan voor gmail? Push aanstaan, intervalperiode, etc.?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Rudedadude schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:40:
Welke instellingen heb je staan voor gmail? Push aanstaan, intervalperiode, etc.?
Settings zijn hetzelfde als op de Z10, Push aan, Sync 30 minutes, timeframe 7 days, append messages to sent folder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Raar. Gmail komt bij mij redelijk instant binnen. Soms werkt het om even een aanpassing te doen. Ik had het toevallig vandaag met mijn Microsoft accounts. Even net doen alsof ik iets aanpaste, opnieuw opslaan en daarna was alles weer verholpen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 23:33
Ik heb ook iets vreemds. Ik mis bij mijn exchange mail (zakelijk) het vinkje(v) waarmee ik d mappen kan openen. Bij mijn privemail staat dat vinkje er wel en kan ik dus bijvoorbeeeld mijn verwijderde mails checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Drama met verbinding gaat nog steeds door. Zowel een weekend in het buitenland doorgebracht (waarbij volgens mij gewoon elk netwerk mag worden ingezet) en ook daar gewoon circa 50% van de tijd geen verbinding en 50% van de tijd een prima 2G, 3G of 4G verbinding.

Terug in Nederland zag ik zelfs dat ik verbonden was met Vodafone NL, maar enkel voor Noodoproepen.

Vodafone zelf heeft geen aanleiding van problemen, en ik heb m'n Radio zowel geup- als gedowngrade, maar zonder resultaat.

Vanavond eens kijken of er wellicht toch een issue is is met mijn Simkaart in een ander toestel, maar voor nu vind ik het een erg vreemd probleem. Kan toch niet zo zijn dat bepaalde frequenties ineens niet meer ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Meer gebruikers waarbij het sim klepje niet helemaal goed aansluit op een Passport SE ?
Ik merk dat het klepje bij mij niet (meer) helemaal aansluit. Met name aan de kant van de powerknop.
Blackberry verwijst naar de retailer voor het bestellen van een nieuwe klepje dus ben in afwachting daarvan. Ik zie het niet zitten om mijn telefoon voor RMA op te sturen alleen voor een klepje :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Nee, zit bij mij goed strak aangesloten. (ik heb inmiddels ook een SE)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Passport gekregen van BlackBerry :) wordt nu verzonden naar Ierland voor me. Kan ik hem meteen verkopen.

Owja en ik ga de special editie versie halen in het zilver :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike59
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 14:45
Hebben jullie ook problemen met Flitsmeister? Sinds de laatste twee updates draait flitsmeister wel, maar zodra er een flitser wordt gesignaleerd, stopt het programma :-(
als er suggesties zijn, dan hoor ik ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Dat heb ik altijd al gehad met flitsmeister, doordat dan doorgeschakeld wordt naar een kaart. Ik heb hem recent gepatched met de gmaps patcher en nu werkt die prima. Als je me een DM stuurt kan ik die wel sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Mijn Passport met signaal issues ook teruggestuurd naar Coolblue en er schijnt een nieuwe Passport onderweg te zijn.

"Gerepareerd: Het product was defect en is vervangen voor een vervangend exemplaar."

Ik ben benieuwd, als het echt een nieuwe blijkt te zijn lijkt BlackBerry daar best coulant in te zijn (net als bij Alex). Mocht het nou toch een afgetrapte refurbished zijn van iemand anders zou dat wel even zuur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
JunkieXP schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:19:
"Gerepareerd: Het product was defect en is vervangen voor een vervangend exemplaar."

Ik ben benieuwd, als het echt een nieuwe blijkt te zijn lijkt BlackBerry daar best coulant in te zijn (net als bij Alex). Mocht het nou toch een afgetrapte refurbished zijn van iemand anders zou dat wel even zuur zijn.
Zou dit dan gewoon het beleid zijn van BlackBerry, of van CoolBlue? Wel heel chill als je inderdaad een nieuw vervangend exemplaar krijgt! Mogen ze trouwens wel zomaar een refurbished toestel geven zonder verder bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

itsyaboy schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:11:
[...]

Zou dit dan gewoon het beleid zijn van BlackBerry, of van CoolBlue? Wel heel chill als je inderdaad een nieuw vervangend exemplaar krijgt! Mogen ze trouwens wel zomaar een refurbished toestel geven zonder verder bericht?
Het is inderdaad een nieuwe (althans, geen krasje te zien op de antislip omhuizing van de Passport). Ik verwacht wel dat dit beleid van BlackBerry is, daar het geen quick swap was, en het nieuwe toestel wel in mijn oude doos retour kwam.

Volgens mij is dat refurbished verhaal iets wat heel veel bedrijven doen. Verwacht eigenlijk dat mijn toestel ook een molen in gaat en opnieuw in de roulatie gebracht wordt (of hij moet heel defect zijn). Refursbished kan ook zijn dat alleen de binnenkant behouden blijft en dat deze in een nieuw huisje komt waardoor de doorsnee Tweaker het niet eens zal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Ik kreeg in eerste instantie ook een refurbished toestel. Op zich geen probleem ware het niet dat het een ongelooflijk buggy toestel was. Die ook weer teruggebracht en weer een refurbished teruggekregen. Die was echter wel goed. Maar nu ca 4 maanden later begint die opeens ook weer erg instabiel te worden. Vaak vastlopers etc. Merken jullie dat ook? Geen tijd voor een nieuwe update of ben ik gewoon een pechvogel met toestellen?

[ Voor 0% gewijzigd door Willo19 op 29-10-2015 16:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je veel Android apps?
Want ik merk bij gebruikers met meer Android apps vaker issues dan mensen zonder Android apps.
Zelf heb ik geen Android apps en nooit vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Ja, toch al gauw 20 stuks of zo. BlackBerry World is tegenwoordig toch te beperkt. Als dat de oorzaak is dan zal mijn BlackBerry binnenkort vervangen gaan worden door ios (geen ervaring mee) of android vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willo19 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:08:
Ja, toch al gauw 20 stuks of zo. BlackBerry World is tegenwoordig toch te beperkt. Als dat de oorzaak is dan zal mijn BlackBerry binnenkort vervangen gaan worden door ios (geen ervaring mee) of android vrees ik
waarom geen priv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Heb ik over gedacht maar ik vraag me af of die telefoon met uitgeslide tobo niet de neiging heeft om te gaan kantelen. Het lijkt me niet prettig om die telefoon vast te houden. Bovendien is nog niet duidelijk wanneer die verkrijgbaar zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willo19 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:55:
Heb ik over gedacht maar ik vraag me af of die telefoon met uitgeslide tobo niet de neiging heeft om te gaan kantelen. Het lijkt me niet prettig om die telefoon vast te houden. Bovendien is nog niet duidelijk wanneer die verkrijgbaar zal zijn
Vanaf de 6e (9 nov verzonden ofzo) (UK, US).

Nederland weet ik niet nee, voor mensen die het de moeite waard vinden kan ik hem bestellen en naar mij laten versturen en daarna doorsturen naar Nederland.. maar je moet het zelf bestellen en overmaken via bank transfer (paypal+visa werkt niet) en alle verzendkosten betalen (erg veel moeite en erg duur)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05
De BB Passport met BB10 bevalt me goed, maar zou graag naar Android willen switchen.
Alleen omdat ik de Passport nog net geen jaartje in bezit heb ga ik de Priv niet kopen.
Mogelijk in 2017 een switch maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Kan iemand me zeggen of het mogelijk is om snapchat te hebben op je blackberry passport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Laatst online: 16-09 20:21

hilgo

Clear your mind of can't.

Mattehh schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:35:
Kan iemand me zeggen of het mogelijk is om snapchat te hebben op je blackberry passport?
Voor zo ver ik weet niet. Er waren wel 3rd party apps maar die zijn geblokkeerd door Snapchat

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
hilgo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:51:
[...]

Voor zo ver ik weet niet. Er waren wel 3rd party apps maar die zijn geblokkeerd door Snapchat
Echt jammer, snapchat wordt veel gebruikt door onze vriendengroep.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firewagon007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 10:55
Ik heb mij Blackberry passport bijna vanaf zijn release en ben er erg blij mee!

mij camera zijn focus moter is stuk en ik heb even gezocht maar ik kan niet vinden hoe ik contact op kan nemen met blackberry voor een oplossing. (1x via twitter contact opgenomen maar toen konden ze mij alleen maar naar mijn provider sturen voor reparatie...) hoe kan ik op een fatsoenlijke manier contact krijgen met blackberry om zoiets te laten repareren.

Heeft iemand hier ervaring met een android wear watch op blackberry? of een keer geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

firewagon007 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:29:

mij camera zijn focus moter is stuk en ik heb even gezocht maar ik kan niet vinden hoe ik contact op kan nemen met blackberry voor een oplossing. (1x via twitter contact opgenomen maar toen konden ze mij alleen maar naar mijn provider sturen voor reparatie...) hoe kan ik op een fatsoenlijke manier contact krijgen met blackberry om zoiets te laten repareren.

Heeft iemand hier ervaring met een android wear watch op blackberry? of een keer geprobeerd?
Contact opnemen met het bedrijf waar je de Passport hebt gekocht, dat is jou contactpersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
firewagon007 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:29:

Ik heb zelf de pebble gehad in combi met de passport.
Er is een goede App voor BB10, maar lang niet alle functionaliteiten (denk aan bijv BBM notificaties) komen door, zitten toch restricties aan waardoor ik de pebble na een week toch de deur uit heb gedaan het geeft niet het gebruikersgemak wat je zoekt met een wearable.
Pebble heeft de meest uitgereide support op BB10, andere watches moeten daar nog meer op inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook van mijn vierde exemplaar Passport begint het scherm los te laten. Balen.. Weer twee weken kwijt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Het lijkt me dat dat toch een verbuigingsissue is, of is dat onmogelijk? Ik draag zelf m'n pasport in m'n kontzak, maar altijd met het scherm naar me toe, zodat, als er iets verbuigt, dit niet tot een loslatend beeldscherm leidt.

Verder is de nieuwe rabo app zelfs iets minder traag met laden dan de oude. Zit er toch nog een klein positief puntje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-07 18:23
Is er iemand hier die t mobile gebruikt? Het lukt me niet om de apn te installeren omdat ik de 'pap' verificatie type niet kan selecteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Nu online
Er is een nieuwe update voor BlackBerry uit,
Voor degene die willen upgraden zonder format,
BlitzOS 10.3.2.2813 (SR 2530)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 06:23
Thanks, erop gezet maar geen idee nog wat er precies veranderd is.

Lijkt allemaal wat sneller te lopen en iets betere ontvangst maar dat kan ook het "placebo nieuwe versie" effect zijn :)

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Hoewel ik eerder een compleet nieuw toestel ontving, bleek deze hetzelfde euvel te hebben.

Waar ik eerst gepoogd heb om verhaal te halen bij Vodafone, in de hoop dat het een antenne / config issue was (aangezien zowel mijn oude, als mijn nieuwe toestel hetzelfde euvel hadden) bleek ook een SIM swap niet te helpen.

Bij de CoolBlue winkel in Amsterdam hebben ze het na 1u ook opgegeven en het nieuwe toestel is nu dus ook retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05
pfff...ik heb het gehad met BB Passport.
Binnen 1 jaar 3 nieuwe toestellen ontvangen is voor mij not done.
Gelukkig heb ik via Coolblue mijn geld als winkeltegoed retour gekregen en een nieuw toestel besteld bij hun.
Sinds een week bezitter van een iPhone 6S. Dit stuk fruit bevalt me ook uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Via de google play store de nieuwe rabobank app geïnstalleerd en die werkt bij mij een stuk beter dan zijn voorganger. Verder is het een onhandig gedrocht maar hij werkt nu in ieder geval :)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Nu online
Er is weer een nieuwe update uit (44 stuks bij mij)
o.a Calender, Facebook, Bluetooth, Contacts, Email en NFC driver.
Deze Blitz update vind plaats zonder format
Os 10.3.2.2876 (SR 10.3.2.2836)

[ Voor 4% gewijzigd door Von Henkel op 18-12-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Nu online
Weet iemand een methode om apk files van een BlackBerry te verwijderen?
Het blijkt namelijk dat als je de app 4 sec ingedrukt houd en dan verwijderen kiest dat alleen de snelkoppeling verwijderd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Wat een issues met de PP hier, ik ben blij dat ik nergens last van heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Ik moet zeggen dat mijn 2e toestel (1e toestel ging kapot, geen gsm signaal meer) tot nu toe ook probleemloos werkt. Maar als ik de geluiden op CrackBerry hoor zijn er gewoon een aantal zaken die redelijk vaak voorkomen waaronder het loslaten van het scherm. En dat is jammer voor een merk wat, voor mij in ieder geval, een reputatie had van onverwoestbare toestellen.
Als beheerder van een BES omgeving (80 gebruikers met een zakelijke telefoon) met 50% BB en 50% iPhones zie ik dat de hardware problemen ook enkel bij Blackberry voorkomen. En dan bedoel ik geen waterschade of een kapot scherm na vallen maar toetsenborden die er mee ophouden, proximity sensors die kapot gaan, etc.
De iPhones zijn dan weer een ramp met software updates, na elke release weer een paar gebruikers waar het gewoon helemaal kapot gaat.
Dus ik droom van een BB met de hardware kwaliteit van iPhones en de stabiele software van BB 10 :)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

hilgo schreef op zondag 27 december 2015 @ 09:43:
Ik moet zeggen dat mijn 2e toestel (1e toestel ging kapot, geen gsm signaal meer) tot nu toe ook probleemloos werkt.
Is dat GSM probleem dat jij beschrijft te vergelijken met het mijne (50% wel, 50% niet) of was het bij jou flat out geen ontvangst.

CoolBlue heeft mij nu aangeboden een vervangend toestel te kiezen, en hoewel ik zou moeten bijbetalen lonkt het wel erg om voor de BlackBerry Priv te kiezen. Ik zal de BlackBerry Flow en Hub en de Hub2Watch Watchface op mijn Pebble heel erg missen. Maar merk gewoon dat, hoewel ondersteund, de Apps van Facebook en Twitter erg verouderd zijn, en ook steeds meer Android Ports uit de BlackBerry App World verdwijnen waardoor ik voorzie dat BB10 helaas niet de aandacht zal krijgen van developers die het verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

JunkieXP schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:12:
[...]

Is dat GSM probleem dat jij beschrijft te vergelijken met het mijne (50% wel, 50% niet) of was het bij jou flat out geen ontvangst.
Het begon met haperen, maar dat duurde niet lang. Al snel eindigde het met enkel nog de mogelijkheid tot noodoproep (ofwel helemaal geen signaal meer). Sim in ander toestel gaf geen problemen dus terug naar KPN en na 2 weken bericht dat ik een nieuwe passport kreeg. En die doet het al weer maanden goed :)

Ik heb de priv hier op de zaak even in mijn handen gehad maar ik ben niet super enthousiast. Met toetsenbord uitgeklapt tikken geeft bij mij het gevoel dat het toestel top zwaar is. Maar verder wel een mooi scherm, Android lost het app gap op (heb ik zelf niet veel last van maar snap dat dit voor anderen wel een probleem is) en ze hebben best wel hun best gedaan om er een fijn werkend toestel van te maken. Zelf zou ik i.p.v. de priv een passport/classic op Android willen zien maar wellicht komt dat nog.

[ Voor 31% gewijzigd door hilgo op 28-12-2015 10:48 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardOost
  • Laatst online: 08:17
Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van de Passport SE; ben er voorlopig erg blij mee. Zat eigenlijk te wachten op de Priv maar gezien de leveringsproblemen en de onvermijdelijke kinderziektes heb ik na afloop van mijn Q10-abo nu gekozen voor de Passport. Nu heb ik alleen moeite om een goede cover te vinden; de meeste zijn voor de "gewone" PP en de SE is nu eenmaal net iets groter.Het liefst had ik een hardcover. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier BelSimpel en dan zou ik de Flex shell pakken, prima functioneel ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
Ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor een PP, er lijken niet veel winkels te zijn die een demo hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Kapot schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:27:
Ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor een PP, er lijken niet veel winkels te zijn die een demo hebben....
Laat je er toch ff één op zicht naar de winkel in jouw buurt komen. Silver ed
https://m.belsimpel.nl/bl...silver-edition/abonnement
Had ook ff bij Coolblue gekeken maar daar zag ik ze niet in het overzicht..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 03:15

calvin

Failure is not an option

Von Henkel schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:10:
Weet iemand een methode om apk files van een BlackBerry te verwijderen?
Het blijkt namelijk dat als je de app 4 sec ingedrukt houd en dan verwijderen kiest dat alleen de snelkoppeling verwijderd word.
Is een euvel met de 2836 release, zit een bug in de Android player. Of terug naar 2813 volledig of alleen de Android bar files van 2813 terug zetten.

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Hoi,

Gebruikt er iemand de app BUX op bb10? Is een ios en android app van.
of zou iemand voor mij willen testen of deze te sideloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:47:
Hoi Hoi,

Gebruikt er iemand de app BUX op bb10? Is een ios en android app van.
of zou iemand voor mij willen testen of deze te sideloaden is?
Ik heb via de methode van Cobalt Google Play op mijn passport draaien en Bux lijkt prima te draaien. Ik kan inloggen, trades maken, etc.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!!! loopt soepel?
hilgo schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:32:
[...]

Ik heb via de methode van Cobalt Google Play op mijn passport draaien en Bux lijkt prima te draaien. Ik kan inloggen, trades maken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Tsja, wat is soepel.. Ik vind van wel (er is geen lag of zo) maar ik kan mij voorstellen dat het op een android toestel of iphone soepeler draait.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hilgo schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:26:
[...]

merci! thanx dat je het even wou checken.!

Tsja, wat is soepel.. Ik vind van wel (er is geen lag of zo) maar ik kan mij voorstellen dat het op een android toestel of iphone soepeler draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Nieuwe 10.3.2 update is beschikbaar. Wordt, mede afhankelijk van je provider, OTA aangeboden.

Volgens de BlackBerry Blogs:
A BlackBerry 10.3.2 Hot Fix Update has started to roll out across the globe to BlackBerry 10 devices. The update includes Calendar update, removal of the BBM Meetings app and patches to the Android Player. Please check with your carrier for local availability details.
Edit: ik kreeg hem vanmiddag toen ik op zelf voor software updates ging controleren. En ik zit op Vodafone, maar nog niet alle Vodafone-gebruikers hebben de update gekregen.

[ Voor 14% gewijzigd door itsyaboy op 12-01-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Ik krijg hem hier ook binnen (KPN).

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Komt hier ook binnen zie ik zojuist, ik wacht er nog maar even mee. Passport gaat deze week nog RMA naar Amazon, scherm begint hier los te laten (rechterbovenhoek) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook binnen... draait prima.
Draai ook geen Android apps :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsyaboy
15% korting op bepaalde BlackBerry 10 toestellen, zie de instructies hier op het CB forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Sinds de update bevat mijn agenda voor afspraken "blokken". Ik vond de oude agenda fijner. Is dat nog terug te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supaStylin
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:42
Ik wil graag overstappen van de Z10 naar de passport SE..alleen de prijs blijft akelig stabiel, daar waar de z10 en z30 toch vrij snel daalde. 520,- is de goedkoopste NL prijs en je betaald ongeveer 500 via de officiële Bb store. Verwacht iemand hier nog een prijsdaling de komende maanden? Ben bang dat deze nl. niet daalt maar snel uitgefaseerd wordt (coolblue, MM hebben hem allang niet meer..)

In geval van reparatieverzoeken etc, ben ik beter af bij BB of bij belsimpel e.d.? En in geval v faillisement BB? (Niet dat ik dit zie gebeuren maargoed..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Willo19 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:09:
Sinds de update bevat mijn agenda voor afspraken "blokken". Ik vond de oude agenda fijner. Is dat nog terug te draaien?
Mijn agenda ziet er nog precies hetzelfde uit als voor de update :S Misschien per ongeluk de view van je agenda aangepast (links onderin de 3 streepjes)?
supaStylin schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:56:
Ik wil graag overstappen van de Z10 naar de passport SE..alleen de prijs blijft akelig stabiel, daar waar de z10 en z30 toch vrij snel daalde. 520,- is de goedkoopste NL prijs en je betaald ongeveer 500 via de officiële Bb store. Verwacht iemand hier nog een prijsdaling de komende maanden? Ben bang dat deze nl. niet daalt maar snel uitgefaseerd wordt (coolblue, MM hebben hem allang niet meer..)

In geval van reparatieverzoeken etc, ben ik beter af bij BB of bij belsimpel e.d.? En in geval v faillisement BB? (Niet dat ik dit zie gebeuren maargoed..)
Ik verwacht niet dat de prijs nog zal dalen, zoals je zelf al opmerkt halen winkels hem al uit hun assortiment omdat er blijkbaar te weinig vraag naar is.
Qua reparaties maakt het denk ik niet uit of je hem bij BB direct of Belsimpel ergens anders besteld. Ik heb mijn Passport bij de KPN winkel gehaald en hij was binnen 2 weken retour na reparatie dus wat mij betreft snel zat.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 22:03
Ik zou Belsimpel vermijden, zie de vele negatieve reviews van de afgelopen maanden in de pricewatch...Vooral over afhandeling van garantie en de klantenservice wordt steen en been geklaagd (niet alleen hier maar ook elders), reden genoeg voor mij om mijn BB Classic elders te bestellen. Qua sterren ziet het er nog wel ok uit maar als je de recente reviews leest...Blijkbaar teren ze nog op de goede reviews uit het verleden, lijkt erop dat de service hard achteruit gegaan is sinds de grote campagnes van de afgelopen maanden.

Voor wat betreft je vraag: ik denk dat de prijs nu tegen het minimum zit, op een enkele restpartij over een paar maanden na. Ik wilde onlangs voor mijn overleden Q10 een nieuwe bestellen, maar er was geen zwarte Q10 meer te krijgen. Tenminste, niet voor een normale prijs. Alleen bol.com had ze nog voor 399e, elders was het ofwel refurbished ofwel alleen in het wit (en ik wil per se zwart) ofwel met Griekse karakters op het toetsenbord, etc etc. Kortom, geen normale zwarte Q10 meer te krijgen dus heb ik maar een Classic gekocht. Zo zie ik het bij de Passport ook wel gaan, eerder uitfasering dan goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supaStylin
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:42
En ja..pricedrop in de blackberry shop, +10% korting en gratis hoesje + stand omgerekend 470,-. Toestel plotseling 'uitverkocht' in Nederlandse blackberry store. Vraag me af hoeveel NL-ers dagelijks de blackberry shop in de gaten houden voor prijsdalingen(staan ook nergens in pricewatches). Beetje broodje aap verhaal naar mijn idee maargoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige bij wie de batterij van BB SE plotseling kuren vertoont? Eerst ging hij drie, vier dagen mee, nu (sinds veertien dagen) is hij na een dag helemaal op. Gebeurde plotseling, kan me niet herinneren iets veranderd te hebben. Als ik bij de batterij-consumptie kijk blijkt het merendeel opgesoupeerd te worden door 'Standby' en 'Systeem'. Iemand enige suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsyaboy
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:54:
Ben ik de enige bij wie de batterij van BB SE plotseling kuren vertoont? Eerst ging hij drie, vier dagen mee, nu (sinds veertien dagen) is hij na een dag helemaal op. Gebeurde plotseling, kan me niet herinneren iets veranderd te hebben. Als ik bij de batterij-consumptie kijk blijkt het merendeel opgesoupeerd te worden door 'Standby' en 'Systeem'. Iemand enige suggestie?
Heb een normale Passport, maar wat versta je onder merendeel van Standby en Systeem? Wat doet Accounts? Kan soms een email-account zijn die raar doet, dus misschien een idee om alle accounts te verwijderen en dan weer toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@itsyaboy Dank voor de tip, je had gelijk. Het verwijderen van het imap gmail account deed wonderen. Probleem was dat als ik dat account er weer opzette het probleem onmiddellijk terugkeerde. Aan de account-instellingen kon ik op de een of andere manier niets veranderen. Een paar weken (!) gewacht, nu opnieuw geprobeerd en alles lijkt weer prima, als vanouds, te werken. Batterij gaat weer dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
*knip* Hier hebben we de Vraag & Aanbod sectie voor

[ Voor 75% gewijzigd door Bullet NL op 19-03-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Eerst einde van Whatsapp wat werd aangekondigd en nu wordt de Facbook app vervangen door een weblink (bron). Dan toch maar kijken of Face 10 een bruikbaar alternatief is.

[ Voor 3% gewijzigd door hilgo op 16-03-2016 19:11 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Op de meeste toestellen (zelfs oude Symbian telefoons) werkt de mobiele site van FB ook prima, slurpt uiteraard ook minder batterij, dan de app. Je mist dan wel de notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Ik ben juist zo blij met de integratie in de hub, dat ga ik echt missen. De mobiele website is pas een optie als Face10 niks blijkt te zijn. Wel jammer dat het einde van BB10 steeds meer zichtbaar wordt door dit soort dingen. Als BlackBerry zelf er al geen brood meer in ziet om een app te onderhouden (en Facebook de schuld geeft want geen api toegang dit dat zus zo) dan zie ik het nog somberder in dan ik al deed. Maar goed, nog 1 jaar en dan mag ik weer verlengen en hopelijk is er dan een nieuw qwerty toestel op de markt :)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ja, die integratie is er dan niet meer, idd jammer.
Overigens hoop ik (als oud-gebruiker van fijne qwerty-toestellen als de Nokia Communicators, N97, E7-00 en N900) ook al jaren op een nieuw toestel met 'n moderner OS en fysiek qwerty toetsenbord, maar tot nu toe tevergeefs.

[ Voor 1% gewijzigd door Marly op 17-03-2016 01:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Facebook en WhatsApp zijn toch de apps die ik het meeste gebruik. Door deze wijzigingen voel ik me toch lichtjes gedwongen om naar een ander OS te gaan. Terwijl die hub en het toetsenbord zo fantastisch zijn. Ik had laatst een high-end Android toestel voor een aantal weken, maar de productiviteit en het gebruikersgevoel van de BB passport valt hiermee niet te evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airavab
  • Laatst online: 15-09 12:43
Het wegvallen van whatsapp en facebook is ook voor mij een grote tegenvaller. Stond op het punt om een Passport te gaan komen. Heb momenteel een Q10 maar die is toch echt aan het einde van zijn leven gekomen. Het prijskaartje van de Passport is ook niet mis voor een jaar oude telefoon waarvan het OS het lijkt te begeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Dan blijft dus alleen de blackberry priv over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Willo19 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:58:
Dan blijft dus alleen de blackberry priv over...
Ik heb de priv hier op de zaak als test toestel liggen maar ben verre van enthousiast. Ik heb mijn hoop gevestigd op de Vienna.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Tja, van die vienna heb ik lang niets meer gehoord, daar ga ik niet op wachten. En die priv is ook niet mijn ding, ik hoor vaak dat het uitschuifbare toetsenbord nauwelijks wordt gebruikt. Lijkt me ook dat de telefoon dan ook stuk minder stabiel wordt om vast te houden. Heb vandaag een galaxy s7 besteld. Zal mij benieuwen. Wel echt jammer van blackberry. Ik vond het een geweldig besturingssysteem en ook het toetsenbord zal gemist worden.. Oh, en die passport houd ik nog maar even als reservetoestel..je weet maar nooit..

[ Voor 8% gewijzigd door Willo19 op 17-03-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer die "vienna" versie in NL verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

De Vienna is vooralsnog niet officieel gepresenteerd als ik het goed onthouden heb dus wanneer hij in Nederland verkrijgbaar is weet niemand. Maar de renders in het artikel spreken mij meer aan dan de priv die ik hier op de zaak heb liggen als test toestel.

[ Voor 12% gewijzigd door hilgo op 17-03-2016 21:30 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
hilgo schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:34:
[...]

Ik heb de priv hier op de zaak als test toestel liggen maar ben verre van enthousiast. Ik heb mijn hoop gevestigd op de Vienna.
Wat bevalt jou er allemaal niet aan?

[Edit] Is de Vienna niet opgeblazen een gerucht waar velen in zijn gaan geloven?

[ Voor 11% gewijzigd door intricate op 18-03-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

intricate schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:45:
[...]

Wat bevalt jou er allemaal niet aan?

[Edit] Is de Vienna niet opgeblazen een gerucht waar velen in zijn gaan geloven?
Als ik het toetsenbord uitgeklapt heb dan heb ik het gevoel dat het toestel top zwaar door de extra lengte. Verder wordt het toestel bij het minste of geringste al erg warm en voelt Android stroperig aan. Ik vermoed dat dit komt doordat alles encrypt is op het toestel.
Daarnaast is het wel heel veel plastic voor een toestel van die prijs, ik heb er niet echt een 'premium' gevoel bij.
Om niet alleen negatief te zijn: scherm is erg mooi :)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikpeeters
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-01-2023
Ik heb een BB Passport en nadat ik hem twee weken zonder enige problemen had gebruikt ( apps werkten allemaal perfect, incl. de google play store apps zoals RABO bank enz.) kon ik tot mijn stomme verbazing geen apps meer openen. Alleen de originele BB apps werken nu nog.

Dit heeft er toe geleid dat ik nu een (op een paar na) "app-loze BB" heb. Ik moet alles via hyperlinks doen. Bijvoorbeeld 9292 is geen app bij mij, maar een link naar de website.
Het werkt allemaal wel, maar het is natuurlijk niet echt chill! (en sommige dingen zoals de RABO app werken niet met een link, dus dat gaat domweg niet)...

Ik heb de telefoon al eens gereset, maar niks schijnt te werken :'( , ook kan ik er nergens mee naartoe in Nederland.

Enig idee wat ik in deze situatie kan doen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

De reset die je noemt was dat een factory reset? En heb je daarna de Google play services er weer opnieuw op gezet?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikpeeters
Ja. Ik kon daarna helaas helemaal geen apps meer openen/ downloaden. Heb gelukkig nog via back-up de oude apps erop weten te zetten (waar de helft het er dus niet meer van doet). Maar de google play store kan ik er nu dus ook niet meer opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikpeeters
nogal vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Krijg je nog foutmeldingen te zien als je Google services aan het installeren bent?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikpeeters
Zover kom ik helaas helemaal niet, omdat je daarvoor een aantal dingen moet downloaden wat dus niet mogelijk is. Hij downloadt 't gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Volgens mij (is pak hem beet een jaar geleden) had ik dat niet downloaden probleem ook en heb ik dat opgelost door de apk bestanden op mijn pc te downloaden en daarna zelf op het toestel te plaatsen om ze te installeren.

Edit: Ik weet niet of je het al hebt gedaan maar sowieso is het aan te raden om de Android runtime patch te installeren die recent is uitgekomen. Lost problemen op met niet goed uninstallen van Android apps. Daarnaast kan het, denk ik, geen kwaad om je Android runtime even te "kietelen".

[ Voor 48% gewijzigd door hilgo op 06-04-2016 09:15 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikpeeters
Het gekke is dat ik helemaal niks kan installeren, zelfs niet van de blackberry appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Staat "parental control" soms per ongeluk aan?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikpeeters
gelukkig niet ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Wat een vaag probleem.Ik zou werkelijk waar niet weten wat je verder nog kunt proberen. Wellicht nog een keer een complete wipe en de firmware er met Link opnieuw opzetten is het enige wat ik nog kan bedenken. En anders terug naar de winkel om hem te laten fixen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikpeeters
tja, en dat is dus het volgende probleem; van een hele aardige man op marktplaats gekocht !

klopt het trouwens dat whatsapp alleen nog maar dit jaar werkt op de BB Passport ?
Zo ja, is het misschien beter om gelijk voor een nieuwe telefoon te kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Ja, Facebook heeft in al zijn wijsheid besloten om de ondersteuning voor Whatsapp eind dit jaar te stoppen. Daarnaast is de native Facebook app nu vervangen door een linkje naar de mobiele website. Dus BB10 en Facebook spullen is 'end of life'.
Wat betreft je Passport: geen bon bij gekregen vermoed ik? Want dan wordt het een lastig verhaal om garantie te claimen. Is het enige wat je nog zou kunnen doen met Link alles er opnieuw opzetten.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikpeeters
je bedoelt een backup maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whatsapp word niet meer geupdate na 2016... werken blijft hij nog wel hoor.
Totdat WhatsApp echt het roer weer omgooit qua code.

Voor je android issues... security wipe doen en daarna gelijk even de laatste FW erop zetten.
Mogelijke illegaal/ beschermd materiaal

Ik gebruik zelf geen Android apps omdat dit wel werkt maar alles behalve ideaal is als je er meerdere hebt draaien lijkt het.

[ Voor 31% gewijzigd door janvanduschoten op 21-05-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikpeeters
ik ga het eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikpeeters
Ik heb het bestand gedownload, alleen komt er te staan "kan...niet openen". Helaas werkt het dus nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Heb je wel de security wipe gedaan die In-game noemde?
Verder zie ik op de pagina die hij heeft gepost dat er ook een autolader is voor de passport (how to hier). Heb daar zelf geen ervaring mee maar ziet er niet heel moeilijk uit.

[ Voor 13% gewijzigd door hilgo op 14-04-2016 20:57 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:50
Mijn Jolla met Sailfish heeft nogal oude hardware, en ik loop de laatste tijd steeds meer tegen de beperkingen op daarvan. Ik ben dus voorzichtig aan het kijken naar een opvolger (voor als de Jolla kapot gaat of echt onwerkbaar wordt). De Passport heeft als een van de weinige telefoons een fysiek toetsenbord, toch wel een must. Ik heb er wel enige vragen over.

-Hoe bevalt het toetsenbord? Is het geschikt om veel (lang) mee te typen?
-Zijn er mensen die zowel Sailfish als BB10 hebben gebruikt? Hoe verhouden de beide systemen zich tov elkaar?
-Is de Passport een beetje te gebruiken met 1 hand? Ik heb redelijk gemiddelde handen, wellicht iets aan de grote kant.
-Blackberry lijkt de Android-weg in te slaan. Hoe zit het met de toekomst van BB10? Zijn er community patches mogelijk of is het OS overgeleverd aan (de grillen van) BB?
-Hoe 'modbaar' is het OS? Veel zelf naar je hand te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Ik zal je vragen een voor een beantwoorden:

- Ik vind het toetsenbord super werken en zeker geschikt om wat langere stukken te tikken. In het begin wel even wennen maar na een week of twee ging ik als een speer.
- Geen ervaring met Sailfish.
- Met een hand bedienen doe ik in ieder geval niet. Sommige dingen zou denk ik wel kunnen maar met twee handen werkt gewoon veel comfortabeler voor mij.
- BlackBerry beheerd het OS, voor zo ver ik weet zijn er geen mogelijkheden tot 'Community patches' of zo. En aangezien BlackBerry de Android trein is op gesprongen met de Priv en de aankondiging om, in ieder geval dit jaar, geen BB10 toestellen uit te brengen zie ik de toekomst van BB10 somber in.
- Er is niet veel modbaar, denk dat je dan echt bij Android moet zijn.

Discogs

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste