Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Nope, Belgisch unbrandedhenklbr schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:29:
[...]
Dan heb jij GEEN Nederlands UN-branded (PHN) toestel!
Amai zeg! Geluksvogel!
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Welke code heeft de build?
[ Voor 19% gewijzigd door 4Reload op 20-05-2016 21:06 ]
Yup. Het rare is dat hij via bt afspelen helemaal geen gestoter geeft.W84 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:36:
Alle cache al leeggegooid?
Maar wel via speaker of headset
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Geloof me. Elke merk heeft dit. Hooguit nexus niet.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:26:
Wat kansloos wederom geen MM (PHN).
Voor mij geen samsung meer na deze Note 4 wat een traag update beleid net als met hun Smart Tv's.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
LOL! Dat weet je van te voren bij elk merk. Flash gewoon de laatste duitse versie n verwijder pizza en hotel app. DONE!!Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:26:
Voor mij geen samsung meer na deze Note 4 wat een traag update beleid net als met hun Smart Tv's.
Of een Nexus kopen heh? Je levert natuurlijk wel andere dingen in dan (zoals geen SD Card enzo).
[ Voor 19% gewijzigd door Cybergamer op 21-05-2016 01:54 ]
Is alleen nog via OTA beschikbaar...4Reload schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:38:
Vreemd de firmware voor Belgie staat niet op sammobile...
Welke code heeft de build?
De CSC voor deze is LUX
PRO (= Vodafone) heeft de update al gehad
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Voegt niks toe, laat dat trollen maar achterwegeVerwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:26:
[ Voor 42% gewijzigd door 13art op 21-05-2016 10:44 ]
Verwijderd
Edit: opnieuw flashen heeft gewerkt, bedankt Cybergamer!
[ Voor 57% gewijzigd door maartenmk op 21-05-2016 18:22 ]
Bij de tweede keer afspelen van hetzelfde videofilmpje werd het toestel gereset?!
Update 1: 582,58 MB download duurde meer dan 1 uur
Update 2: 77,16 MB
Zie voor verdere informatie de corresponderende schermafbeeldingen.
Huidige status: laatste updates zijn geïnstalleerd.
Huidige versie: N910FXXU1DPE1/N910FOXA1DPE1/N910FXXU1DPB1
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Welke versie heb je draaien? Ik had het nl ook, toen opnieuw DPE1 geflashed en het was weg.maartenmk schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:41:
Na installatie (en root) van 6.0.1 werkt mijn auto rotate niet meer, iemand een idee, naast een factory reset?
Edit: wipe cache heb ik al geprobeerd, evenals verwijderen van Apps die rotate gedrag wijzigen.
Ik heb deze nu in gebruik zonder problemen.
[ Voor 13% gewijzigd door Cybergamer op 21-05-2016 13:08 ]

Vandaag, 21 mei 2016, is de uitrol van MM (Android 6.0.1) voor de UN-branded Samsung Galaxy Note Edge begonnen in Nederland (PHN)...
Op dit moment alleen nog via FOTA...
Bron: http://www.galaxyclub.nl/...e-van-start-in-nederland/
[ Voor 21% gewijzigd door henklbr op 21-05-2016 17:49 ]
Ik had dat probleem ook inderdaad, een topic op XDA gaf aan dat dat kwam door het verwijderen van systeemapps via Titanium Backup. Na opnieuw flashen en apps blokkeren via Debloater, draait mijn scherm weer zoals het hoort. Geen idee of het toeval is, of dat Titanium echt de oorzaak is..maartenmk schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:41:
Na installatie (en root) van 6.0.1 werkt mijn auto rotate niet meer, iemand een idee, naast een factory reset?
Edit: opnieuw flashen heeft gewerkt, bedankt Cybergamer!
Verwijderd
Ja, werkt...Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:40:
Werkt de root ook op N910FXXU1DPE1
Nu heb ik er ook maar 1 genomen met mijn nieuwe abonnement. Maar ik merk een groot verschil met de back button. De trilstand staat bij mij max en je voelt maar een hele zachte trilling . Die van haar staat op zeg maar op de eerste stand en gaat al harder. Heeft dit te maken met het latere model. De mijne is geproduceerd in maart 2016. Hoe is dat bij jullie.
Merk je ook goed met gebruik toetsen. En raar maar waar de tril bel stand gaat wel hard. Zijn dat dezelfde of aparte modules. Wil zo uitvogelen of dit normaal is ofdat ik terug naar de winkel moet. Bedankt.
volgens mij kan je de sterkte van de trillingen gewoon aanpassen, net als het geluid. Het is even zoeken in de menu's maar als het goed is kan je het gewoon aanpassenMarcoMVE schreef op zondag 22 mei 2016 @ 08:57:
Hoi. Mijn vriendin heeft een note4 Vodafone . Toestel heeft de mm update al gehad. Het is een van de eerste toestellen van de note4 serie uit 2014.
Nu heb ik er ook maar 1 genomen met mijn nieuwe abonnement. Maar ik merk een groot verschil met de back button. De trilstand staat bij mij max en je voelt maar een hele zachte trilling . Die van haar staat op zeg maar op de eerste stand en gaat al harder. Heeft dit te maken met het latere model. De mijne is geproduceerd in maart 2016. Hoe is dat bij jullie.
Merk je ook goed met gebruik toetsen. En raar maar waar de tril bel stand gaat wel hard. Zijn dat dezelfde of aparte modules. Wil zo uitvogelen of dit normaal is ofdat ik terug naar de winkel moet. Bedankt.
[edit]
Anders versie opgelost. 1e mm versie heeft het probleem niet. Duitsland veel over te vinden.
[ Voor 27% gewijzigd door PaT op 22-05-2016 20:37 ]
[ Voor 80% gewijzigd door PaT op 22-05-2016 20:37 ]
Nu wordt het tijd om je verder in te lezen in de diverse fora die het www rijk is
[ Voor 56% gewijzigd door PaT op 22-05-2016 20:36 ]
[ Voor 89% gewijzigd door 13art op 24-05-2016 07:23 ]
Verwijderd
Poweramp beste Android Mp3 player kost wel €2,99,- maar zeker zijn geld waard.PaoloK schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:43:
Ik ben nieuw voor Note 4, maar niet voor Android (nexus 7). Hiervoor had ik een Lumia 1520, dat met WM10 wat te chaotisch werd. Niet bekend bij Android is of er een mediaplayer is met een slimme afspeellijst zoals bij iTunes. Wat raden jullie aan?
Absoluut! Heb verschillende apps geprobeerd en dit is toch wel de meest complete.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:29:
[...]
Poweramp beste Android Mp3 player kost wel €2,99,- maar zeker zijn geld waard.
Ik heb wat troubleshooting gedaan vanwege batterijproblemen, het lijkt erop dat sinds het verwijderen van de SD kaart mijn Note 4 een stuk langer meegaat op 1 lading.
Verwijderd
Dirty geflashed. Werkt prima..Dankkmichael schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:43:
Nieuwe Duitse Unbranded versie van vandaag!! (helaas nog geen PHN versie voor NL, maar deze Duitse versie is gewoon in het Nederlands)
Ik heb deze weer op mijn FTP gezet graag deze link niet delen, deze is alleen voor Tweakers vrienden
[...]
Als het te gek wordt zet ik de ftp uit![]()
(totale bandbreedte 1000 Mbit)
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:13:
[...]
Alleen trilfunctie feedback erg zachtjes
Dirty geflashed. Werkt prima..Dank
Hoi. Ik had dat ook maar na een wissel naar een wat duurdere plexar geen problemen. Je systeem is zo snel als het langzaamste component. GrAmens schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:52:
Merken jullie bij het gebruik van een (grote) SD kaart van bijv. 128 GB ook dat de batterijduur drastisch minder wordt?
Ik heb wat troubleshooting gedaan vanwege batterijproblemen, het lijkt erop dat sinds het verwijderen van de SD kaart mijn Note 4 een stuk langer meegaat op 1 lading.
Ik heb gemerkt dat Samsung en Sandisk geen vriendjes zijn...Amens schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:52:
Merken jullie bij het gebruik van een (grote) SD kaart van bijv. 128 GB ook dat de batterijduur drastisch minder wordt?
Rare hangers, haperende audio/video en idd ook hoger stroomverbruik.
Sinds ik Samsung SDkaartjes gebruik merk ik geen verschil meer met SDkaart erin of zonder.
Ik had ook altijd een SanDisk er in zitten. Qua stroomverbruik merkte ik geen verschil.Richub schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 04:33:
[...]
Ik heb gemerkt dat Samsung en Sandisk geen vriendjes zijn...![]()
Sinds ik Samsung SDkaartjes gebruik merk ik geen verschil meer met SDkaart erin of zonder.
Ik had altijd het probleem dat de verbinding steeds verbrak met de SD kaart, dit was al zo toen ik nog mijn S4 had. Na een beetje zoeken op internet kwam dit wel vaker voor, Samsung kaartje er in en geen last meer gehad van verbinding verbroken. Had met de dikte van de kaartjes te maken.
Ik merkte dat Spotify inderdaad heeeeel traag werd van de SD kaart. Zonder SD kaart gaat alles een stuk vlotter en ben ik happy met mijn batterijduur.Richub schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 04:33:
[...]
Ik heb gemerkt dat Samsung en Sandisk geen vriendjes zijn...![]()
[ Voor 7% gewijzigd door Speedster op 24-05-2016 12:05 ]
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Vandaag is Ierland vrijgegeven... Welk land heb jij?Speedster schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:44:
6.0.1 net (OTA) binnen. Toestel SM-N910F unbranded. Buildnummer: MMB29M.N910FXXU1DPE1
"When you grow up your heart dies"
Klopt vanmorgen is Ierland vrijgegeven en vanmiddag Engeland en Tsjechië.... allemaal wel 6.0.1sjaool schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:22:
Vast geen PHN aangezien hier nog geen activiteit is vernomen.
Blijf het vaag vinden dat NL eerst nog een 5.1.1 update heeft gehad...
De note edge heeft sinds een paar dagen de NL update, dan zal de note 4 toch ook wel snel komen..?W84 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:20:
Godsamme, waarom blijft NL opeens zo achter?! Pfff!
Houd gewoon bovenstaande site even in de gaten, kun je dagelijks zelf zien wat er live staat...
www.youtube.com/DerOllie
N910FXXU1DPB1 (Build nr : MMB29M.N910FXXU1DPD3)
CSC : N910FVFG1DPD4
[ Voor 7% gewijzigd door prutser001 op 25-05-2016 00:32 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Het zou wel handig zijn als jij ff aangeeft hoe de CSC te vinden...sjaool schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:15:
Leuk al die meldingen dat je een update binnen hebt gehad maar het zou wel handig zijn als je even meldt welke CSC je hebt.
CSC vinden? *#1234#
En dat geeft bij mijn Note 4 met 6.0.1 : N910FLUX1DPE1
[ Voor 34% gewijzigd door Speedster op 24-05-2016 17:54 ]
Als tweaker hoor je dat wel te kunnen vinden. Een CSC achterhalen van een toestel van iemand anders? Ik ben geen helderziende.Speedster schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:15:
[...]
Het zou wel handig zijn als jij ff aangeeft hoe de CSC te vinden...
CSC vinden? *#1234#
Download Phone Info van de Play Store. In die app zie je alle details.Speedster schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:15:
[...]
Het zou wel handig zijn als jij ff aangeeft hoe de CSC te vinden...
CSC vinden? *#1234#
Er lezen ook geen tweakers mee...sjaool schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 00:28:
[...]
Als tweaker hoor je dat wel te kunnen vinden. Een CSC achterhalen van een toestel van iemand anders? Ik ben geen helderziende.
CSC achterhalen van een toestel van iemand anders???
Begrijp even niet wat je hiermee bedoelt.
Jij vraagt om CSC code ik geef aan hoe de CSC code te vinden.
En op Tweakers wordt ook eigen inzet verwacht, dus dat even zelf opzoeken is ook niet al teveel moeite.
Ik vraag om de CSC omdat ik niet kan ruiken welk CSC jouw toestel of dat van iemand anders heeft. Dat is wat ik bedoel. Dus als iemand roept van ik heb de update ontvangen dan is dat wel leuk maar zonder de CSC van het toestel te vermelden heeft niemand er verder wat aan. Vooral ook omdat je heel vaak na zo'n bericht allerlei vragen krijgt van welk toestel heb jij en welk land etc.
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 25-05-2016 15:25 ]
Inderdaad, ik heb behalve die twee apps ook geen verschil gezien met de PHN-versie.Cybergamer schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:51:
Pfff! Gewoon de laatste Duitse installen, Pizza en Hotel app eraf en je hebt de zgn PHN versie (dat gezeur daarover moet eens afgelopen zijn lijkt mij - de update komt wanneer die komt). Kan je niet wachten dan doe je gewoon de laatste Duitse versie die eerder in dit topic gepost is).
---
Ik heb alleen het idee dat de schermhelderheid op MM lager is dan op Lollipop.. Ligt dat nou aan mij of is het echt zo?
Chainfire heeft er ook een post over gemaakt op Google+
Relatief makkelijk op te lossen daar ik TWRP erop heb staan (kwestie van SuperSU Beta 2.74 flashen), maar had vanmiddag wel zoiets van
[ Voor 12% gewijzigd door Yucko op 26-05-2016 16:22 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Sorry maar ik moet toch zelf weten of ik de officiële PHN versie op mijn toestel wil hebben of niet?Cybergamer schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:51:
Pfff! Gewoon de laatste Duitse installen, Pizza en Hotel app eraf en je hebt de zgn PHN versie (dat gezeur daarover moet eens afgelopen zijn lijkt mij - de update komt wanneer die komt). Kan je niet wachten dan doe je gewoon de laatste Duitse versie die eerder in dit topic gepost is).
En het is helemaal niet vreemd om aan iemand te vragen op wat voor toestel hij de update heeft ontvangen of in ieder geval om dat even te vermelden. Dat scheelt veel vragen.
Net zoals het niet de bedoeling is om een opsom-topic te krijgen ("ik heb 'm!!!!", "ik ook!") vind ik het persoonlijk ook niet wenselijk om een topic te krijgen waar we meerdere pagina's gaan discussieren over wanneer nu een bepaalde ROM uitkomt. Temeer omdat een officiele PHN ROM op 2 apps na eigenlijk gewoon gelijk is aan de generieke duitse ROM die wel beschikbaar is.
Bedenk je dat wij geen inside informatie hebben en de meeste info over nieuwe ROM's van sites als SamMobile afkomt.
[ Voor 7% gewijzigd door Yucko op 27-05-2016 10:34 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik heb ook twijfel gehad om de duitse versie te installeren... Iedereen zegt dat het twee appjes verwijderen is en dan moet het goed gaan. Een ander zegt dat zijn automatisch update niet meer werkt, maar dat is geen probleem we flashen toch zelf met Odin.sjaool schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:46:
[...]
Sorry maar ik moet toch zelf weten of ik de officiële PHN versie op mijn toestel wil hebben of niet?![]()
En het is helemaal niet vreemd om aan iemand te vragen op wat voor toestel hij de update heeft ontvangen of in ieder geval om dat even te vermelden. Dat scheelt veel vragen.
Ik ben echter afhankelijk van mijn mobiel en kan derhalve weinig geklooi permitteren. Dus mijn keuze is helaas te wachten tot dat Samsung ook in Nederland de MM vrijgeeft, wellicht dat een KPN of T-Mobile o.i.d. nog goedkeuring moet geven.... Hoe dan ook, het is aan een ieder om een keuze te maken en het staat vrij te vragen welke Note 4 nu wel en niet een nieuwe build hebben gehad. Door de import vanuit diverse landen is er namelijk een groot verschil in update's in omloop....
Ik ervaar dat helemaal niet eigenlijk. Maar moet zeggen dat ik de helderheid altijd wel iets meer naar links vanuit het midden heb staan.ChokingHazard schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:00:
[...]
Ik heb alleen het idee dat de schermhelderheid op MM lager is dan op Lollipop.. Ligt dat nou aan mij of is het echt zo?
Tuurlijk niet, doe wat je wil, maar mensen lopen steen en been te klagen over het feit dat die nog niet beschikbaar is. Wil je wachten op de PHN versie? Prima, maar val daar anderen niet mee lastig, IMHO.sjaool schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:46:
[...]
Sorry maar ik moet toch zelf weten of ik de officiële PHN versie op mijn toestel wil hebben of niet?
[ Voor 30% gewijzigd door Cybergamer op 27-05-2016 13:03 ]
Met wachten op een nieuwe versie heb ik helemaal geen problemen.Cybergamer schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:59:
[...]
Tuurlijk niet, doe wat je wil, maar mensen lopen steen en been te klagen over het feit dat die nog niet beschikbaar is. Wil je wachten op de PHN versie? Prima, maar val daar anderen niet mee lastig, IMHO.
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 27-05-2016 13:27 ]
Echter hoe kan hier de conclusie worden getrokken dat de enige afwijking van de Duitse tov de NL PHN versie die 2 apps is.Cybergamer schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:51:
Het lijkt mij dat we dat pas kunnen beoordelen als de officiele PHN is uitgebracht.
I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)
Zat te gamen, pats reboot
En boot nu automatisch in download mode met de melding dat hij niet normal kan booten.
Geen idee wat er gebeurd, maar batterij eruit gehaald, bleef toen in een reboot loop hangen. En daarna boot hij wel.
Ding is alleen ontzettend heet
[ Voor 36% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 29-05-2016 00:14 ]
ben ik nou gek of zie ik nergens meer een alt versie staat?kmichael schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:12:
Ja dat had ik ook beetje traag in het begin, Android zal wel dingen aan het bijwerken zijn..
Net geroot en Xposed er op gezet, tot nu toe werkt het prima!
Voor de belangstellenden:
Android versie:Samsung N910F Android 6.0.1 (Duitse versie)
twrp-3.0.2-0-trltexx.img
Rootversie:
BETA-SuperSU-v2.72-20160510112018.zip
http://forum.xda-develope...02-supersu-v2-05-t2868133
xposed-v84.0-alt-sdk23-arm-custom-build-by-wanam-20160504.zip < ALT versie gebruiken!!!
http://forum.xda-develope...samsung-lollipop-t3180960
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=62931
De link die jij gaf, daar moet je op de folder "Alternative"klikken daar kun je de ALT versie vinden.Dj Neo Ziggy schreef op zondag 29 mei 2016 @ 00:22:
[...]
ben ik nou gek of zie ik nergens meer een alt versie staat?
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=62931
Ik moest ook even kijken, die man heeft alles anders neer gezet....
Ik speel geen spellen meer, ik heb geen reboots en me telefoon wordt niet warm...
[ Voor 9% gewijzigd door kmichael op 29-05-2016 01:49 ]
Daar heb je een punt, maar blijkbaar zijn er mensen die het zo belangrijk vinden om een PHN versie te willen en er steen en been over lopen te klagen dat de release zo lang duurt. Misschien dat die het weten? Mij boeit het nl niet zo erg. De laatste Duitse versie doet het perfect en ik heb niet het gevoel dat ik iets heb moeten inleveren.LucienS schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:03:
[...]
Echter hoe kan hier de conclusie worden getrokken dat de enige afwijking van de Duitse tov de NL PHN versie die 2 apps is.
Het lijkt mij dat we dat pas kunnen beoordelen als de officiele PHN is uitgebracht.
Wat waren de verschillen in Lollipop tussen deze twee eigenlijk? Iemand die dat weet?
[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 29-05-2016 16:01 ]
Zit geen verschil in, behalve die bekende pizza en hotel app. Wat zou er anders is vredesnaam moeten verschillen?Cybergamer schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:00:
[...]
Daar heb je een punt, maar blijkbaar zijn er mensen die het zo belangrijk vinden om een PHN versie te willen en er steen en been over lopen te klagen dat de release zo lang duurt. Misschien dat die het weten? Mij boeit het nl niet zo erg. De laatste Duitse versie doet het perfect en ik heb niet het gevoel dat ik iets heb moeten inleveren.
Wat waren de verschillen in Lollipop tussen deze twee eigenlijk? Iemand die dat weet?
ik heb bij lollipop zowel de DBT als de PHN versie erop gehad en daar was dus het enige verschil de eerder genoemde 2 appsCybergamer schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:00:
[...]
Het lijkt mij dus juist niet "duidelijk".Cybergamer schreef op maandag 30 mei 2016 @ 00:04:
Die zgn PHN versie gaat dus nergens over. Duidelijk.
Samsung heeft speciaal voor PHN een 5.1.1 versie gemaakt met de mei security update's.
Dit is geen normaal gedrag voor Samsung. Tot voor kort werd er nooit een nieuwe build gemaakt
met alleen security update's voor de Note 4. De eerste versie met security update's was juist voor
PHN en daarna volgende nog een paar landen.
De meeste krijgen nu de MM update met daarin de security update van mei. PHN heeft dus niet
de MM update gehad maar juist alleen een security update....
De vraag is nu waarom Samsung ervoor gekozen heeft juist alleen (!) voor Nederland een compleet
nieuwe build te maken in de wetenschap dat er ook al een MM versie is met dezelfde security level...
Wellicht heeft KPN of T-Mobile toch een probleem met de Note 4 i.c.m. MM, Vodafone heeft namelijk
in Nederland al wel de MM update vrijgegeven...
Kortom, duidelijk wordt het pas als er een release is voor PHN.... Dan weet je welke build is vrijgegeven
en of het echt alleen een Hotel en Pizza app is.... Tot die tijd is het voor iedereen speculatie zolang
Samsung of een partner niks zegt....
T-mobile heeft de update in week 19 goedgekeurd, en zal in week 22 (deze week) worden vrijgegeven voor de Note 4. Dit zijn wel de branded toestellen. Ik vermoed dat de unbranded toestellen ook deze week de update krijgen, maar zeker weet ik het niet. Ik heb liever een goede update, dan snel een slechte update. Al is het wel bijna een jaar geleden dat de update werd aangekondigd voor begin 2016, later eerste kwartaal, toen medio april, en nu weten we helemaal niks..4Reload schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:55:
[...]
Het lijkt mij dus juist niet "duidelijk".
Samsung heeft speciaal voor PHN een 5.1.1 versie gemaakt met de mei security update's.
Dit is geen normaal gedrag voor Samsung. Tot voor kort werd er nooit een nieuwe build gemaakt
met alleen security update's voor de Note 4. De eerste versie met security update's was juist voor
De meeste krijgen nu de MM update met daarin de security update van mei. PHN heeft dus niet
de MM update gehad maar juist alleen een security update....
De vraag is nu waarom Samsung ervoor gekozen heeft juist alleen (!) voor Nederland een compleet
nieuwe build te maken in de wetenschap dat er ook al een MM versie is met dezelfde security level...
Wellicht heeft KPN of T-Mobile toch een probleem met de Note 4 i.c.m. MM, Vodafone heeft namelijk
in Nederland al wel de MM update vrijgegeven...
Kortom, duidelijk wordt het pas als er een release is voor PHN.... Dan weet je welke build is vrijgegeven
en of het echt alleen een Hotel en Pizza app is.... Tot die tijd is het voor iedereen speculatie zolang
Samsung of een partner niks zegt....
Inderdaad vreemd gedrag. Misschien een test geweest oid? Ik heb inmiddels 2 security updates ontvangen met de Duitse ROM die ik installed heb.4Reload schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:55:
[...]
Het lijkt mij dus juist niet "duidelijk".
Ik heb altijd custom roms geflashed op mijn toestellen, dus ik ken de normale gang van zaken niet. Deze Note 4 is de eerste waarbij ik het zaakje eigenlijk gewoon officieel wil houden (voor nu). Enige aanpassingen die gemaakt zijn, zijn wat systeem bestanden, Xposed Framework en root.
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Kijk dat is nu handige info voor ons mensen die nog wachten op de PHN versie.JeeVee schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:11:
Ik heb mijn CSC opgezocht mbv de app PhoneInfo: Duitsland. Nu snap ik waarom ik al MM en 2 security updates heb gehad.Toestel is gekocht bij het Nederlandse GSMWEB
Ben er achteraf wel blij mee.
In sommige gevallen kan grijze import trouwens verkeerd uitvallen voor klanten van dat soort bedrijven. Vooral als je een garantiegevalletje hebt. Of dit nu bij Samsung ook het geval is weet ik niet. Nu hoeft dit natuurlijk geen probleem te zijn omdat je een koopovereenkomst hebt met de leverende partij en niet de fabrikant.
[ Voor 29% gewijzigd door sjaool op 31-05-2016 13:39 ]
De update zal echt nog wel komen. Alleen het feit dat er een speciale build voor PHN is gekomen op basis van 5.1.1 doet mij vermoeden dat het nog wel enige tijd kan duren. De security build zou vrijgegeven kunnen zijn vanwege klachten van de consumentenbond om toch iets te hebben tijdens het wachten....ericv_g schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 07:53:
Duurt nu toch wel heel lang. Begin langzaam te twijfelen of de PHN van MM nog wel komt..
Helaas is Samsung erg traag met updates. Ik reken er eigenlijk al niet meer op dat dat ooit nog gaat veranderen, al ben ik wel blij dat er in ieder geval security updates voor mijn Note 4 uitkomen.
Ik heb naast de Note 4 ook nog een Galaxy Tab A (SM-T555), en voor dat ding is er sinds de release nog nooit een update geweest. Zelfs Kies ondersteunt de Tab A niet eens.
Ook op GoT is dat hele apparaat niet terug te vinden, dus dat is pas echt een 'stiefkindje' van Samsung....
[ Voor 3% gewijzigd door Richub op 02-06-2016 08:57 ]
De 10.1 of de 10.1v? Die v-versie was Vodafone branded en werd standaard geleverd met 3.0. Het heeft toen inderdaad heel erg lang geduurd voordat daar updates voor kwamen, maar dat lag niet aan Samsung maar aan Vodafone. Samsung had destijds de update allang klaar, maar Vodafone rolde hem niet uit om een of andere reden..Richub schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:47:
Ik weet nog dat ik de eerste Galaxy Tab 10 had, en voor dat ding kwam de Ice Cream Sanwich update pas maanden nadat Jellybean was uitgekomen...
Helaas is Samsung erg traag met updates. Ik reken er eigenlijk al niet meer op dat dat ooit nog gaat veranderen, al ben ik wel blij dat er in ieder geval security updates voor mijn Note 4 uitkomen.
Buiten dat om was het absurd dat er gewoon 14-16 maanden geen updates waren voor die Tab.
En nu dus weer hetzelfde met die Tab A...
[ Voor 15% gewijzigd door Richub op 02-06-2016 13:40 ]
je kunt die duitse ROM inderdaad via een dirty-flash er overheen zetten .. of dit de accuduur en stabiliteit ten goede komt is natuurlijk de vraagShadow343 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:21:
Kun je de duitse via odin zonder alles te resetten erover heen flashen? Ik heb namelijk geen zin om weer mn 200 apps opnieuw erop te installeren..
Titanium Backup is inderdaad de oorzaak van dit probleem, ik liep er zelf vandaag ook tegenaan.ChokingHazard schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 19:45:
[...]
Ik had dat probleem ook inderdaad, een topic op XDA gaf aan dat dat kwam door het verwijderen van systeemapps via Titanium Backup. Na opnieuw flashen en apps blokkeren via Debloater, draait mijn scherm weer zoals het hoort. Geen idee of het toeval is, of dat Titanium echt de oorzaak is..
Bij het verwijderen van systeemapps verwijdert Titanium Backup in sommige gevallen ook de door die app gebruikte gedeelde libraries. Zoals bijvoorbeeld de library die ook gebruikt wordt voor auto rotate: /system/lib/libgnustl_shared.so.
Om auto rotate te herstellen kun je het betreffende bestand kopieren uit een uitgepakte android systeem image en handmatig terugkopieren naar de juiste locatie ( /system/lib/) op je telefoon.
(Zorg er wel voor dat de permissies voor het bestand goed staan ingesteld: rw-r--r--)
Na een reboot zou auto rotate dan weer als vanouds moeten werken.
Mijn Note 4 kraakt niet hoor...MarcoMVE schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:25:
Kraken is normaal
Cogitationis poenam nemo patitur
huhcocodepoco schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:47:
[...]
Titanium Backup is inderdaad de oorzaak van dit probleem, ik liep er zelf vandaag ook tegenaan.
Bij het verwijderen van systeemapps verwijdert Titanium Backup in sommige gevallen ook de door die app gebruikte gedeelde libraries. Zoals bijvoorbeeld de library die ook gebruikt wordt voor auto rotate: /system/lib/libgnustl_shared.so.
Om auto rotate te herstellen kun je het betreffende bestand kopieren uit een uitgepakte android systeem image en handmatig terugkopieren naar de juiste locatie ( /system/lib/) op je telefoon.
(Zorg er wel voor dat de permissies voor het bestand goed staan ingesteld: rw-r--r--)
Na een reboot zou auto rotate dan weer als vanouds moeten werken.
Hmm, als je inderdaad precies dezelfde apps hebt verwijderd kan ik het niet verklaren.Yucko schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:11:
[...]
huhik heb mijn toestel opnieuw geflashed en precies dezelfde apps verwijderd via Titanium Backup als voorheen met het verschil dat ik nu wel een werkende auto-rotate heb
De oplossing die ik noemde vond ik onder andere op xda forum: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2644293
Bij mij werkte het in ieder geval wel op deze manier...
Ik heb Xposed erop gezet en een paar modules, (adblock, volumesteps +, greenify) maar ding is ontzettend traag geworden.
En loopt om de haverklap vast. Tevens trekt ie heel snel mijn toestel leeg. In 10 min idle 2% eraf.
Zo modules uit gezet, en ding vlamt weer
[ Voor 7% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 03-06-2016 10:48 ]
[ Voor 35% gewijzigd door W84 op 05-06-2016 11:17 ]
Dit klopt, in direct zonlicht springt hij op de zon modus (geen idee hoe het precies heet), maar dan veranderd het contrast. Bij instellingen ergens kan je het uitzetten.Alekz87 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:14:
Nu met t mooie weer merk ik dat mn scherm soms van contrast verspringt. Ik heb geen automatische helderheid, maar wanneer ik in de volle zon zit zie ik mn scherm verschieten van helderheid. Is dit een standaard optie?
Klopt, Is niet handmatig in te stellen en werkt alleen op de auto brightness stand.W84 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:15:
Is bij mij ook in direct zonlicht, beetje soort van verschoten/uitgewassen beeld.
http://www.androidcentral...-so-weird-direct-sunlight
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Dat is dan dus duidelijk. Ik heb dit ook en vond het maar vreemd dat mijn Note 4 did deed. Ook nooit naar gezocht trouwens wat het dan wel kon zijn omdat het meestal ook vrij vlot weer weg is.dirkjesdirk schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:15:
[...]
Klopt, Is niet handmatig in te stellen en werkt alleen op de auto brightness stand.
http://www.androidcentral...-so-weird-direct-sunlight
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!