ja maar hij is nu weg. Nergens meer te vinden..W84 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:22:
Zit er gewoon standaard op hoor. En is die nu niet gewoon verplaatst als icoon naar het meldingsvenster?
Ik zie het echt nu pas voor het eerst, dat tussen de widgets een zaklamp knop staatdrusloos schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:26:
[...]
ja maar hij is nu weg. Nergens meer te vinden..
Ja, want daar stond hij altijd, maar ook daar is hij niet. Ik download wel een alternatieve app. Misschien komt hij met 6.0 weer terug!W84 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:39:
Hm, bij Widgets al gekeken?
Wel raar, ik heb ook de laatste update (niet 6 nog) en staat er nog gewoon. Heb jij de Hans Klok Edition?
Misschien helpt t om de meest recente firmware even te flashen?drusloos schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:33:
[...]
Ja, want daar stond hij altijd, maar ook daar is hij niet. Ik download wel een alternatieve app. Misschien komt hij met 6.0 weer terug!
Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met de Rabo Wallet app?
Sinds kort zou je met een nfc-simkaart en een willekeurige android-telefoon de Rabo wallet app moeten kunnen gebruiken.
Nou wil het dat hij er bij mij niet zoveel zin in heeft:
Geen communicatie met secure element (beveiligde omgeving) mogelijk. Rabo Wallet diensten zijn inactief.
Zijn er meer met hetzelfde probleem, of zie ik iets over het hoofd?
Sinds kort zou je met een nfc-simkaart en een willekeurige android-telefoon de Rabo wallet app moeten kunnen gebruiken.
Nou wil het dat hij er bij mij niet zoveel zin in heeft:
Geen communicatie met secure element (beveiligde omgeving) mogelijk. Rabo Wallet diensten zijn inactief.
Zijn er meer met hetzelfde probleem, of zie ik iets over het hoofd?
U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.
De Rabo Wallet werkt hier wel goed via een Note 4. Heb je alleen de Rabo Wallet geinstalleerd? Zo ja, je hebt ook een extra app nodig: Google Play: NFC Manager en je moet bij de NFC instellingen NF natuurlijk aanzetten en de juiste Tap en Pay selecteren.
Ja, die app heb ik inderdaad geinstalleerd.
Ik was wel vergeten om de juiste Tap and Pay te selecteren, maar het wel selecteren heeft het probleem niet opgelost.
Bovendien kan ik geen bankpas koppelen, omdat door een een of andere bug ik geen signeercode in kan voeren. Beetje waardeloze app op deze manier.
Ik was wel vergeten om de juiste Tap and Pay te selecteren, maar het wel selecteren heeft het probleem niet opgelost.
Bovendien kan ik geen bankpas koppelen, omdat door een een of andere bug ik geen signeercode in kan voeren. Beetje waardeloze app op deze manier.
U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.
Hier hetzelfde probleem, signeercode pakt hij niet en als je dan opnieuw wil starten dan geeft hij aan dat er geen NFC sim in zit,,, nog genoeg bugjes in om op te lossen dus.
Inderdaad een waanzinnig buggy app vooral als je bedenkt waar het voor bedoelt is en van wat voor soort bedrijf het komt.
Bij mij lijkt de registratie op een bepaald moment ook te falen maar dan laadt ie toch door en registreert de virtuele pas.
Volgens mij heb je wel een originele samsung batterij of equivalent van een goed merk nodig die expliciet NFC ondersteunen voor de NFC antenne. Er zijn heel veel samsung namaak batterijen in omloop die echt lijken tot de NFC sticker aan toe maar waar de antenne helemaal nergens op aangesloten zit. Met zo'n batterij in mijn toestel lukte het betalen niet en ook andere NFC toepassingen werkten niet meer, terwijl met de originele batterij in het toestel er geen issues meer waren. (beide tests via de KPN NFC Tap and Pay)
Geen idee of de SIM bedoelt is standalone te werken zoals NFC pasjes maar ik heb het idee van niet.
Bij mij lijkt de registratie op een bepaald moment ook te falen maar dan laadt ie toch door en registreert de virtuele pas.
Volgens mij heb je wel een originele samsung batterij of equivalent van een goed merk nodig die expliciet NFC ondersteunen voor de NFC antenne. Er zijn heel veel samsung namaak batterijen in omloop die echt lijken tot de NFC sticker aan toe maar waar de antenne helemaal nergens op aangesloten zit. Met zo'n batterij in mijn toestel lukte het betalen niet en ook andere NFC toepassingen werkten niet meer, terwijl met de originele batterij in het toestel er geen issues meer waren. (beide tests via de KPN NFC Tap and Pay)
Geen idee of de SIM bedoelt is standalone te werken zoals NFC pasjes maar ik heb het idee van niet.
Werkt dit ook met een Vodafone simkaart? Op mijn vorige toestel S4 draaide het echt perfect.
Lekker kansloos dit weer. Waarom leren ze nou niet eens provider onafhankelijk programmeren
Lekker kansloos dit weer. Waarom leren ze nou niet eens provider onafhankelijk programmeren
[ Voor 33% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 30-04-2016 23:56 ]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Het is een app van de Rabobank en daar hebben ze een informatiepagina: https://www.rabobank.nl/p...loos-betalen/rabo-wallet/Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:55:
Werkt dit ook met een Vodafone simkaart? Op mijn vorige toestel S4 draaide het echt perfect.
Er is voor het gebruik van deze app een bepaalde security nodig met de nfc chip. En blijkbaar krijgen ze dit niet voor elk toestel voor elkaar. En met een nfc simkaart kan dit voor meer toestellen beschikbaar komen.
Op dit moment is er alleen een nfc simkaart leverbaar door KPN providers en val je dus als Vodafone klant met een Note 4 buiten de boot.
Ik heb mijn originele batterij er nog inzitten, dus daar kan het niet aan liggen.Echnon schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:32:
Volgens mij heb je wel een originele samsung batterij of equivalent van een goed merk nodig die expliciet NFC ondersteunen voor de NFC antenne.
Nee, die SIM is alleen voor het secure element, voor de rest gebruik je gewoon de NFC-antenne van de telefoon, in het geval van de Note 4 zit die dus in de batterij.Echnon schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:32:
Goed bezigrkvvkevin schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:38:
[...]
Instellingen > geluiden en meldingen > meldingen op vergrendelscherm > inhoud weergeven
Ik ga toch zomaar eens twijfelen of ik hierna nog wel een samsung ga nemen.
1. slechte of geen updates (random freezes of reboots en haperende wifi na de ota update naar lollipop)
2. Toestel doet het eigenlijk beter met een custom rom dan met samsung spul erop.
3. Ik ga de IR blaster zeker missen, die gebruik ik echt elke dag.
Toestel heeft me veel gekost, zou gek zijn als er na marsmallows nog updates zouden komen.
Stel dat je dat met een PC zou doen en windows zegt na 1.5 jaar, zoek het maar uit, je koopt maar een nieuwe.
1. slechte of geen updates (random freezes of reboots en haperende wifi na de ota update naar lollipop)
2. Toestel doet het eigenlijk beter met een custom rom dan met samsung spul erop.
Toestel heeft me veel gekost, zou gek zijn als er na marsmallows nog updates zouden komen.
Stel dat je dat met een PC zou doen en windows zegt na 1.5 jaar, zoek het maar uit, je koopt maar een nieuwe.
Verwijderd
Das klare taal helemaal mee eens 👍Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:42:
Ik ga toch zomaar eens twijfelen of ik hierna nog wel een samsung ga nemen.
Samsung en updates waardeloos, toestel prima maar voor de nieuwste updates denken ze alleen aan hun "nieuwe" toestellen.
Die zijn na 1 jaar ook al oud.
Dat was inderdaad met mijn S2 en S4 ook het geval, ik heb op de Note nu de stock rom draaien, maar zou me inderdaad niet verbazen als hij beter draait met bijvoorbeeld een CyanogenMod.Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:42:
Deel die ervaring absoluut niet. Blijf het een geweldig toestel vinden en weinig updates? als het toestel goed werkt en de beveiliging afdoende is dan hoeft er niet ge-update te worden.
Verwijderd
Dat komt omdat je niet weet wat je mist als stock draait...geen theme store etc.Artwido schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:19:
Deel die ervaring absoluut niet. Blijf het een geweldig toestel vinden en weinig updates? als het toestel goed werkt en de beveiliging afdoende is dan hoeft er niet ge-update te worden.
Maar goed het gaat erom dat je tevreden bent.
Ik ben dat niet met stock rom.
Gelukkig biedt een custom rom uitkomst voor mij.
Verwijderd
Mooi nieuws om de dag mee te beginnenVerwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:19:
[...]
Mijn scherm dimt soms een beetje op de volle stand (zonder spaarstand). Een beetje hetzelfde effect als de auto stand. Meer hier last van of is de sensor/software in de war?
Een custom-rom heeft vaak het probleem dat niet alles werkt zoals het zou moeten werken omdat Samsung nu eenmaal niet alles vrijgeeft voor de modders.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:19:
[...]
Dat komt omdat je niet weet wat je mist als stock draait...geen theme store etc.
Maar goed het gaat erom dat je tevreden bent.
Ik ben dat niet met stock rom.
Ik ben uitermate tevreden met de stock-rom. Ik heb regelmatig andere launchers geprobeerd maar blijf toch altijd weer terugkomen bij TouchWiz.Noem mij maar idioot maar TouchWiz werkt voor mijn gebruik het beste. Plus de zekerheid dat alles werkt zoals het moet werken.
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Wie zegt dat ik je een idoot vind?
Alle samsung apps zijn los te downloaden en te flashen....verdiep je eerst eens in iets voordat je met onzinnig antwoord aankomt zetten.
En idioot vind ik helemaal vreemd, als iemand tevreden is met TouchWiz en de stockrom is dat prima.
Met een custom rom heb je enkel meer mogelijkheden.
Volgens mij het je het bericht boven je wat verkeerd geïnterpreteerd
Alle samsung apps zijn los te downloaden en te flashen....verdiep je eerst eens in iets voordat je met onzinnig antwoord aankomt zetten.
En idioot vind ik helemaal vreemd, als iemand tevreden is met TouchWiz en de stockrom is dat prima.
Met een custom rom heb je enkel meer mogelijkheden.
Volgens mij het je het bericht boven je wat verkeerd geïnterpreteerd
[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 08-05-2016 23:04 ]
Dit dus.;)Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:51:.
[mbr]Volgens mij het je het bericht boven je wat verkeerd geïnterpreteerd[/mbr]
btw Ik weet heel erg goed wat er allemaal mogelijk is maar na jarenlang altijd maar meer willen en het nieuwste van het nieuwste willen hebben heeft de realiteitszin toegeslagen en ben ik tevreden met wat ik heb en waar ik genoeg aan heb om datgene te kunnen doen wat ik wil.
N910F krijgt nu in Duitsland ook 6.0.1 binnen. Zie XDA: http://forum.xda-develope...?p=66767662&postcount=119
Al ergens te downloaden?Solictice schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:33:
N910F krijgt nu in Duitsland ook 6.0.1 binnen. Zie XDA: http://forum.xda-develope...?p=66767662&postcount=119
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Nu wel. Trouwens MM is uitgekomen voor VF locked note 4 volgens Sammobile.Solictice schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:39:
[...]
Volgens mij nog niet.
Check http://live.samsung-updates.com/
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-N910F/
Ik verwacht PHN versie zeer snel.
[ Voor 28% gewijzigd door Pakhtun op 10-05-2016 10:33 ]
Ja alleen jammer dat ze eerst Vodafone, T-Mobile en andere telecom aanbieders vrijgeven...
Naja het zal wel niet meer lang duren voor een normale PHN versie...
Ik weet ook niet of er tegenwoordig nog verschil zit in een Telecom versie of een standaard land versie...?
Ik weet ook niet of er tegenwoordig nog verschil zit in een Telecom versie of een standaard land versie...?
Ik keek net naar wanneer Lollipop voor alle drie de versies uitkwamen. Hij kwam eerst op T-mobile, één dag later VF en na nog één dag pas PHN. Dus meer dan 2 dagen zou het niet mogen duren...
Hooguit wat VF apps? Miss wat netwerk instellingen? Verder kan ik bedenken wat anders kan zijn.kmichael schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:37:
Ja alleen jammer dat ze eerst Vodafone, T-Mobile en andere telecom aanbieders vrijgeven...
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Doorgaans was het altijd zo dat kleine updates voor VF later kwamen, echter de ROM biedt bijv support voor OV chipkaart op je mobiel of NFC betalen welke de PHN niet biedt. Heb zelf mijn VF Note4 altijd op PHN gedraaid, echter aangezien het er sterk naar uitziet dat de Note4 uitontwikkeld is ga ik toch maar de NFC voordelen van de VF rom uitproberenAlekz87 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:23:
[...]
Hooguit wat VF apps? Miss wat netwerk instellingen? Verder kan ik bedenken wat anders kan zijn.
Klinkt goed, ik ga dit meteen proberen als de PHN versie er is 
code:
1
2
3
4
| SuperSU works, just flashed the latest zip (BETA-SuperSU-v2.72-20160510112018.zip) with TWRP, and now it's rooted. Xposed works as well with xposed-v83.0-alt-sdk23-arm-custopm-build-by-wanam-20160426.zip (bron XDA Forum N910F) |
[ Voor 10% gewijzigd door kmichael op 10-05-2016 14:13 ]
Kijk uit met het flashen van de vf rom op een unbranded toestel. Volgens mij kan dit niet zomaar en heb je een PIT file nodig. Heb ergens gelezen dat de partities anders zijn bij de branded toestellen en de rom niet op een unbranded toestel past.tobitronics schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:35:
[...]
Doorgaans was het altijd zo dat kleine updates voor VF later kwamen, echter de ROM biedt bijv support voor OV chipkaart op je mobiel of NFC betalen welke de PHN niet biedt. Heb zelf mijn VF Note4 altijd op PHN gedraaid, echter aangezien het er sterk naar uitziet dat de Note4 uitontwikkeld is ga ik toch maar de NFC voordelen van de VF rom uitproberen
Ik wacht wel op de simplrom versie...
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Dit heb ik ook sinds een week of twee.W84 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:31:
Mijn scherm dimt soms een beetje op de volle stand (zonder spaarstand). Een beetje hetzelfde effect als de auto stand. Meer hier last van of is de sensor/software in de war?
Hij heeft geen unbranded toestel he, het gaat over een PHN rom draaien op een VF toestel.maukoo schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:06:
[...]
Kijk uit met het flashen van de vf rom op een unbranded toestel. Volgens mij kan dit niet zomaar en heb je een PIT file nodig. Heb ergens gelezen dat de partities anders zijn bij de branded toestellen en de rom niet op een unbranded toestel past.
Dit klopt. Ooit eens van een pnh versie gegaan naar branded. En had toen zonder pitfile een baksteen.maukoo schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:06:
[...]
Kijk uit met het flashen van de vf rom op een unbranded toestel. Volgens mij kan dit niet zomaar en heb je een PIT file nodig. Heb ergens gelezen dat de partities anders zijn bij de branded toestellen en de rom niet op een unbranded toestel past.
Hm, goed om te weten. Tnx! Ik heb het dus ook maar sinds kort en vraag me af wat het kan zijn. Hopelijk is het softwarematig...
Zojuist beschikbaar gekomen op Sammobile de unbranded DBT (Germany) 6.0.1
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note4
Country Germany
Version Android 6.0.1
Changelist 7185526
Build date Fri, 04 Mar 2016 12:02:07 +0000
Product code DBT
PDA N910FXXS1DPC2
CSC N910FOXA1DPB5
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note4
Country Germany
Version Android 6.0.1
Changelist 7185526
Product code DBT
PDA N910FXXS1DPC2
CSC N910FOXA1DPB5
Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz
Kan deze op een Nederlandse phn worden geflasht via odin? Zonder poespas? Nog enige nadelen?Marcus73 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:25:
Zojuist beschikbaar gekomen op Sammobile de unbranded DBT (Germany) 6.0.1
Model SM-N910F
Model name GALAXY Note4
Country Germany
Version Android 6.0.1
Changelist 7185526
Product code DBT
PDA N910FXXS1DPC2
CSC N910FOXA1DPB5
Yep, deed ik altijd met mijn note3 (DBT is vaak eerder). Ga DBT 6.0.1 vanavond flashen op mijn note4 via odin. Na installatie taal wijzigen en that's it.Alekz87 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:49:
[...]
Kan deze op een Nederlandse phn worden geflasht via odin? Zonder poespas? Nog enige nadelen?
Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz
nu nog een snelle mirror, want dit is geen doenMarcus73 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:16:
[...]
Yep, deed ik altijd met mijn note3 (DBT is vaak eerder). Ga DBT 6.0.1 vanavond flashen op mijn note4 via odin. Na installatie taal wijzigen en that's it.
Alekz87 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:22:
[...]
nu nog een snelle mirror, want dit is geen doen
Ik heb het even op mijn ftp gezet, kan ik die gelijk even testen
Duitse versie!!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Model SM-N910F Model name GALAXY Note4 Country Germany Version Android 6.0.1 Changelist 7185526 Build date Fri, 04 Mar 2016 12:02:07 +0000 Product code DBT PDA N910FXXS1DPC2 CSC N910FOXA1DPB5 |
ftp://tweakers:download@heisenberg.nu:21/
ftp://tweakers:download@h...PC2_N910FOXA1DPB5_DBT.zip
Als het te gek wordt zet ik de ftp weer uit
(totale bandbreedte 1000 Mbit)
[ Voor 34% gewijzigd door kmichael op 16-05-2016 16:48 ]
Dank!!kmichael schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:23:
[...]
Duitse versie!!
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Model SM-N910F Model name GALAXY Note4 Country Germany Version Android 6.0.1 Changelist 7185526 Build date Fri, 04 Mar 2016 12:02:07 +0000 Product code DBT PDA N910FXXS1DPC2 CSC N910FOXA1DPB5
Als het te gek wordt zet ik de ftp weer uit![]()
super! dankje! ben m aan het binnenhalenkmichael schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:23:
[...]
Duitse versie!!
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Model SM-N910F Model name GALAXY Note4 Country Germany Version Android 6.0.1 Changelist 7185526 Build date Fri, 04 Mar 2016 12:02:07 +0000 Product code DBT PDA N910FXXS1DPC2 CSC N910FOXA1DPB5
wanneer ik in download mode zit herkent mn pc/odin mn telefoon niet. wat doe ik verkeerd?
Even de samsung usb driver (opnieuw) installeren. Of even wachten tot deze automagisch wordt geïnstalleerd als je Note 4 aan je pc is gekoppeld.Alekz87 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:05:
wanneer ik in download mode zit herkent mn pc/odin mn telefoon niet. wat doe ik verkeerd?
heb al de nieuwste. Mn pc herkent mn note 4 wel, maar zodra ik in download mode ga niet meer. Ik las op diverse fora dat andere port kan helpen. ook een andere kabel, echter is dit de standaard kabel van samsung en heb deze ook gebruikt om 5.1.1 maanden terug te flashen. Kan de kabel in de tussentijd stuk zijn geraakt?Thombias schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:10:
[...]
Even de samsung usb driver (opnieuw) installeren. Of even wachten tot deze automagisch wordt geïnstalleerd als je Note 4 aan je pc is gekoppeld.
Ja een kabeltje kan altijd stuk gaan..Alekz87 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:47:
[...]
heb al de nieuwste. Mn pc herkent mn note 4 wel, maar zodra ik in download mode ga niet meer. Ik las op diverse fora dat andere port kan helpen. ook een andere kabel, echter is dit de standaard kabel van samsung en heb deze ook gebruikt om 5.1.1 maanden terug te flashen. Kan de kabel in de tussentijd stuk zijn geraakt?
Misschien andere poort proberen.
Eerst telefoon in download mode zetten > Odin opstarten > dan pas de telefoon aansluiten op je PC.
Probeer een andere versie van ODIN, of op een andere PC ik kreeg het vroeger ook wel is niet voor elkaar om me telefoon te vinden met ODIN, vaak was bij mij de oplossing gewoon een ouwe ODIN gebruiken, bijvoorbeeld ODIN v1.85...
Ik heb net mijn telefoon geflasht naar Android 6.0.1 Duits met Odin v3.10.7
Eerst zag ODIN mijn telefoon niet, na het installeren van Samsung USB drivers wel.
[ Voor 5% gewijzigd door kmichael op 11-05-2016 12:54 ]
thx! heb een andere kabel geprobeerd en nu werkt t welkmichael schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:52:
[...]
Ja een kabeltje kan altijd stuk gaan..
Misschien andere poort proberen.
Eerst telefoon in download mode zetten > Odin opstarten > dan pas de telefoon aansluiten op je PC.
Probeer een andere versie van ODIN, of op een andere PC ik kreeg het vroeger ook wel is niet voor elkaar om me telefoon te vinden met ODIN, vaak was bij mij de oplossing gewoon een ouwe ODIN gebruiken, bijvoorbeeld ODIN v1.85...
Ik heb net mijn telefoon geflasht naar Android 6.0.1 Duits met Odin v3.10.7
Eerst zag ODIN mijn telefoon niet, na het installeren van Samsung USB drivers wel.
Thankskmichael schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:23:
[...]
Edit: Geflashed de rom werkt perfect!
[ Voor 28% gewijzigd door johanneslol op 11-05-2016 14:03 ]
Ja dat had ik ook beetje traag in het begin, Android zal wel dingen aan het bijwerken zijn..
Net geroot en Xposed er op gezet, tot nu toe werkt het prima!
Voor de belangstellenden:
Android versie:Samsung N910F Android 6.0.1 (Duitse versie)
twrp-3.0.2-0-trltexx.img
Rootversie:
BETA-SuperSU-v2.72-20160510112018.zip
http://forum.xda-develope...02-supersu-v2-05-t2868133
xposed-v84.0-alt-sdk23-arm-custom-build-by-wanam-20160504.zip < ALT versie gebruiken!!!
http://forum.xda-develope...samsung-lollipop-t3180960
Net geroot en Xposed er op gezet, tot nu toe werkt het prima!
Voor de belangstellenden:
Android versie:Samsung N910F Android 6.0.1 (Duitse versie)
twrp-3.0.2-0-trltexx.img
Rootversie:
BETA-SuperSU-v2.72-20160510112018.zip
http://forum.xda-develope...02-supersu-v2-05-t2868133
xposed-v84.0-alt-sdk23-arm-custom-build-by-wanam-20160504.zip < ALT versie gebruiken!!!
Zou iemand voor mij de Binck bank app willen testen (groene logo met een witte * ), op een n910f met android 6.0.1.
Hij start hier niet op en krijg geen error...
Hier start ie op... Kom tot scan uw QR code. Kan niet verder omdat ik geen binck bank heb.kmichael schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:09:
Zou iemand voor mij de Binck bank app willen testen (groene logo met een witte * ), op een n910f met android 6.0.1.
Nou, morgen hopelijk misschien met een beetje geluk of toch niet de update?
Donderdag 12 mei via OTA MM geforceerd binnengehaald. Download duurde ruim een uur. Later zag ik dat ik via Kies 3 ook een upgrade had kunnen doen. (Kies 3 is nu een genot om mee te werken). Na de installatie van MM werkt alles probleemloos, alleen de icoontjes hebben een afgeronde vorm gekregen, hetgeen ik nogal rommelig vind. Verder zijn er wat optische veranderingen.
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Kan ik ook gewoon de Duitse update flashen? Of beter nog maar wachten? Ik las hierboven zaken als meegeleverde junk apps?
Mijn telefoon wordt wel gezien als een Vodafone toestel, maar ik heb gewoon unbranded firmware, zelfs nadat het moederbord is vervangen door Samsung.
Mijn telefoon wordt wel gezien als een Vodafone toestel, maar ik heb gewoon unbranded firmware, zelfs nadat het moederbord is vervangen door Samsung.
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 13-05-2016 09:34 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Je kan de PIZZA.DE app gewoon verwijderen, en die andere app geen idee meer welke hotel.de dacht ik.Phusebox schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:30:
Kan ik ook gewoon de Duitse update flashen? Of beter nog maar wachten? Ik las hierboven zaken als meegeleverde junk apps?
Verder heb ik geen junk app gezien. Alleen Peel Smart Remote , maar die zat ook in de android 5.1 NL versie.
Ik heb mijn telefoon gereset, updaten kan geloof ik ook, je kan de taal na die tijd gewoon veranderen in Nederlands.
Update gedaan, hij bleef gewoon Nederlands vanaf de eerste boot na flashen.kmichael schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:50:
[...]
Je kan de PIZZA.DE app gewoon verwijderen, en die andere app geen idee meer welke hotel.de dacht ik.
Verder heb ik geen junk app gezien. Alleen Peel Smart Remote , maar die zat ook in de android 5.1 NL versie.
Ik heb mijn telefoon gereset, updaten kan geloof ik ook, je kan de taal na die tijd gewoon veranderen in Nederlands.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Iemand hier toevallig problemen met de accu? Ik heb deze telefoon ongeveer een week na release gekocht en loop een beetje tegen een probleem aan met de accu, buiten dat hij 'sneller leeg' is, is het grootste probleem dat soms bij ~25% accu de telefoon in eens uitvalt.
Ik heb al op meerdere plekken een accu besteld maar om wat voor reden dan ook kan niemand leveren... Websites die 'voorraad' hebben kunnen niet leveren, winkels hebben niets op voorraad en ik wil gewoon een originele accu. Ik had hetzelfde probleem ook al met mijn Note 3 gewoon geen accessoires leverbaar, heb toen zelfs mijn hoesje uit Korea laten komen.
Als iemand een plek heeft waar een accu te bestellen is? Heel veel websites zeggen voorraad te hebben maar bij de 4 webshops waar ik besteld had nooit geleverd gekregen en geld terug ge eist aangezien ze geen levertijd konden geven en allemaal met alternatieve accu's kwamen.
Ook Samsung zelf kan niet leveren op dit moment...
Ik heb al op meerdere plekken een accu besteld maar om wat voor reden dan ook kan niemand leveren... Websites die 'voorraad' hebben kunnen niet leveren, winkels hebben niets op voorraad en ik wil gewoon een originele accu. Ik had hetzelfde probleem ook al met mijn Note 3 gewoon geen accessoires leverbaar, heb toen zelfs mijn hoesje uit Korea laten komen.
Als iemand een plek heeft waar een accu te bestellen is? Heel veel websites zeggen voorraad te hebben maar bij de 4 webshops waar ik besteld had nooit geleverd gekregen en geld terug ge eist aangezien ze geen levertijd konden geven en allemaal met alternatieve accu's kwamen.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd
Lijkt verdacht veel op spamprutser001 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:37:
Iemand hier toevallig problemen met de accu? Ik heb deze telefoon ongeveer een week na release gekocht en loop een beetje tegen een probleem aan met de accu, buiten dat hij 'sneller leeg' is, is het grootste probleem dat soms bij ~25% accu de telefoon in eens uitvalt.
[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 16-05-2016 10:42 ]
Ik heb exact dezelfde problemen die jij hebt, ook bij release aangeschaft.prutser001 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:37:
Net besteld (Bedankt X-Boxer) dus we gaan het zien.
Bijkomend heb ik ook dat bij bepaalde apps mijn telefoon flink heet wordt, buiten dat was en is het een geweldige telefoon er is gewoon geen vervanger voor, hopelijk gaat de Note6 een vooruitgang worden.
Bijkomend heb ik ook dat bij bepaalde apps mijn telefoon flink heet wordt, buiten dat was en is het een geweldige telefoon er is gewoon geen vervanger voor, hopelijk gaat de Note6 een vooruitgang worden.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd
Ik heb nu de Duitse stock 6.0.1 draaien en ben erg tevreden. Meteen maar even geroot voor mijn titanium backup en tasker.
Enige tegenvaller is de verandering van de geluidsprofielen vergeleken met lollipop. Ik gebruikte de functie van het automatisch switchen van profiel na afgaan van de wekker. Deze kan ik niet terugvinden via swipe vanaf de bovenkant van het scherm. Is dit eventueel te activeren via een xposed module?
Enige tegenvaller is de verandering van de geluidsprofielen vergeleken met lollipop. Ik gebruikte de functie van het automatisch switchen van profiel na afgaan van de wekker. Deze kan ik niet terugvinden via swipe vanaf de bovenkant van het scherm. Is dit eventueel te activeren via een xposed module?
Verwijderd
Zelfde probleem gehad na een maand gebruik en werd steeds erger. Op gegeven moment kon ik geen foto's meer maken of de telefoon zonder lader opstarten. Nieuwe batterij samsung erin en hij werkte weer voor een paar dagen totdat hetzelfde probleem begon terug te komen. Nu gebruik ik een third party accu van schijnbaar goede kwaliteit (onafhankelijk duitse review=zelfde prestaties als samung origineel) en werkt tot nu toe (weekje) prima. Mogelijk had Samsung een slechte batch accu's. Als deze het ook gaat begeven dan is er wat hardwarematigs mis... Fingers crossed. Of mogelijk een slechte lader, hoewel ik alleen originele laders gebruik van deze en vorige telefoons.prutser001 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:37:
http://www.ebay.nl/itm/34...0df1c7:g:dE0AAOSwv0tVZGfa
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2016 19:58 ]
Miss iets met de Quick charge te maken? Ook ik herken t probleem. Stock battery sinds release nog steeds. Na een battery pull veranderd ook vaak het percentage ineens een paar procent. Soms +5 maar ook weleens - 10%.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:53:
[...]
Zelfde probleem gehad na een maand gebruik en werd steeds erger. Op gegeven moment kon ik geen foto's meer maken of de telefoon zonder lader opstarten. Nieuwe batterij samsung erin en hij werkte weer voor een paar dagen totdat hetzelfde probleem begon terug te komen. Nu gebruik ik een third party accu van schijnbaar goede kwaliteit (onafhankelijk duitse review=zelfde prestaties als samung origineel) en werkt tot nu toe (weekje) prima. Mogelijk had Samsung een slechte batch accu's. Als deze het ook gaat begeven dan is er wat hardwarematigs mis... Fingers crossed. Of mogelijk een slechte lader, hoewel ik alleen originele laders gebruik van deze en vorige telefoons.
http://www.ebay.nl/itm/34...0df1c7:g:dE0AAOSwv0tVZGfa
Toevallig was ik vandaag in de Vodafone/Samsung service center met mijn probleem, de meneer vertelde me dat de combi van batterij snel leeg + hete telefoon (wat ik ook heb) kan liggen aan een defect in het moederbord, wat dan onder garantie vervangen zou worden in een termijn van 2 weken...prutser001 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:08:
Oh dat is fijn dan.. Dan maar even kijken of ik dit voorelkaar kan krijgen.. Kan nog even 2 weken met mijn N3 doorkomentobitronics schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:46:
[...]
Toevallig was ik vandaag in de Vodafone/Samsung service center met mijn probleem, de meneer vertelde me dat de combi van batterij snel leeg + hete telefoon (wat ik ook heb) kan liggen aan een defect in het moederbord, wat dan onder garantie vervangen zou worden in een termijn van 2 weken...
Erg fijne framework! Zeker icm dit -> http://forum.xda-develope...ze-stock-samsung-t3296878kmichael schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:12:
Om die update er hard overheen te gooien met Odin, dan moet USB foutopsporing toch aan staan?
Yup!Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:22:
Om die update er hard overheen te gooien met Odin, dan moet USB foutopsporing toch aan staan?
S finder en Quick Connect buttons zijn ook makkelijk te verwijderen:
1 - Download a file explorer like Solid Explorer.
2 - Open the app, enable root folder access.
3 - Go to "/system/etc/permissions/ "
4 - Find the file "com.sec.feature.findo.xml", copy it to another folder and then delete the original.
5 - Reboot!
Remove S Finder and Quick connect buttons [6.0.1 + LL][Root]
[ Voor 57% gewijzigd door Cybergamer op 13-05-2016 23:33 ]
Ik had dit probleem ook bij deze 6.0.1 rom.tobitronics schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:46:
[...]
Toevallig was ik vandaag in de Vodafone/Samsung service center met mijn probleem, de meneer vertelde me dat de combi van batterij snel leeg + hete telefoon (wat ik ook heb) kan liggen aan een defect in het moederbord, wat dan onder garantie vervangen zou worden in een termijn van 2 weken...
Verwijderd
Graag gedaan ik heb er zelf daar ook 1 besteld en Note 4 werkt weer prima 😊prutser001 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:08:
Ik heb hier een originele lader waarvan de usb-connector en de lader zelf vrij heet worden. Niet meer gebruiken?
Batterij gaat ook snel leeg hiermee zie ik. Na het opladen binnen paar seconden 3% eraf.
Batterij gaat ook snel leeg hiermee zie ik. Na het opladen binnen paar seconden 3% eraf.
[ Voor 29% gewijzigd door W84 op 14-05-2016 11:16 ]
Ik vraag mij af gezien de klachten die hierboven genoemd worden het iets met de quickcharge functie van doen kan hebben. Ik heb deze vrijwel direct nadat ik de Note 4 heb gekocht uitgezet. Vooral ook omdat ik de telefoon toch iedere nacht aan de lader heb liggen. Snelladen kan volgens mij nooit goed zijn voor een accu.
Probleem speelt bij mij al vanaf 5.0 en heb 6.0.1 vers met odin geflashedjohanneslol schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 08:58:
[...]
Ik had dit probleem ook bij deze 6.0.1 rom.de telefoon bleef de hele tijd heet en de batterij ging belachelijk snel leeg. Toen heb ik nogmaals de update er overheen geflashed, nu werkt alles als van ouds. Wellicht een tip?
Vermoeden heb ik ook, functie heeft bij mij inderdaad altijd aangestaan. [naïve mode]Echter samsung kiest er zelf voor om de functie af fabriek standaard aan te zetten, dan mag ik als simpele sjonnie consument verwachten dat de boel niet binnen 2 jaar stuk gaatsjaool schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:42:
Ik vraag mij af gezien de klachten die hierboven genoemd worden het iets met de quickcharge functie van doen kan hebben. Ik heb deze vrijwel direct nadat ik de Note 4 heb gekocht uitgezet. Vooral ook omdat ik de telefoon toch iedere nacht aan de lader heb liggen. Snelladen kan volgens mij nooit goed zijn voor een accu.
[ Voor 45% gewijzigd door tobitronics op 14-05-2016 12:15 ]
Dat zou ook niet mogen maar de "ouderwetse" accu is er gewoonweg niet op gebouwd om zo op zijn donder te krijgen. Dat Samsung die snellere slijtage voor lief neemt is tot daar aan toe maar ik wordt er als consument niet vrolijker van.
Je kunt het ook gewoon aan laten staan. Ik gebruik de originele snellader alleen voor onderweg. Vaak wil ik dan even snel bijladen. Voor nomaal gebruik laad ik altijd 's nachts en heb ik een slow charger van 0,7A oid. Voldoet prima. 's nachts heb ik geen haast en het ontziet de accuW84 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:28:
Hm, ik heb snelladen ook maar even uitgezet.
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Dan moet je inderdaad wel een normale lader hebben en niet de meegeleverde quickcharger. Ik heb trouwens de fout gemaakt om mijn Note 2 op te laden met de quickcharger van de Note 4... meteen het moederbord defect. Of dat nu door de lader kwam of niet weet ik niet zeker. Maar het zou zomaar kunnen dat de lader nog op 12 Volt stond toen mijn Note 2 opgeladen werd. De Note 2 was op dat moment ook gloeiend heet. Ik ben dus niet zo'n van snelladen.
Dat is ook nog een optie ja, tnx!dirkjesdirk schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:32:
[...]
Je kunt het ook gewoon aan laten staan. Ik gebruik de originele snellader alleen voor onderweg. Vaak wil ik dan even snel bijladen. Voor nomaal gebruik laad ik altijd 's nachts en heb ik een slow charger van 0,7A oid. Voldoet prima. 's nachts heb ik geen haast en het ontziet de accu
Zo update erover heen, en ziet er echt netjes uit.
Alleen heb ik nu ook echt niet normale batterij drain. Moet gewoon na 6 uur bijladen omdat ie 60% verbruikt heeft.
Niet normaal.
Alleen heb ik nu ook echt niet normale batterij drain. Moet gewoon na 6 uur bijladen omdat ie 60% verbruikt heeft.
Niet normaal.
Hier ook veel drain met 6.0.1.... He dat rijmt!Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:52:
Zo update erover heen, en ziet er echt netjes uit.
Niet normaal.
Ik heb nog wel een nasty instelling gevonden onder netwerken staat scannen in de buurt aan. Via low voltage Bluetooth. Deze heb ik nu uitgezet. Kijken of het iets uitmaakt
Nou dat maakt dus niets uit. Van fully charged om 16.00 en naar 21.00 in standby is 50% battery drain
Nou dat maakt dus niets uit. Van fully charged om 16.00 en naar 21.00 in standby is 50% battery drain
[ Voor 23% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 15-05-2016 21:26 ]
Jullie hebben wel de cache en dergelijke geleegd?
Ja meerdere malen hier.sjaool schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:03:
Jullie hebben wel de cache en dergelijke geleegd?
Verwijderd
Benieuwd of we vandaag officieel de update krijgen, Duitsland en Frankrijk waren vanmorgen ook aan de beurt.
Verwijderd
Terug gegaan naar Kitkat waardeloos weer die Marshmallow firmware.
Gelukkig had ik van te voren een TWRP backups gemaakt van Kitkat ☺
Kitkat? Das wel erg ver terug! Dat voelt als downgraden van Windows 10 naar XPVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:27:
Terug gegaan naar Kitkat waardeloos weer die Marshmallow firmware.
Ik had dit ook, heb vervolgens nogmaals de update er overheen geflashed.Alekz87 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:04:
[...]
Hier ook veel drain met 6.0.1.... He dat rijmt!
| note 4 screenshots van note 4. | ||
[ Voor 39% gewijzigd door johanneslol op 16-05-2016 11:04 ]
Op jouw advies ga ik hem zo nog een keer flashen.johanneslol schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:00:
[...]
Ik had dit ook, heb vervolgens nogmaals de update er overheen geflashed.( Zoals ik hier boven zij) hij ging nog een keer 2 apps optimaliseren en nu is mijn batterij hetzelfde als op 5.1.1. Ik heb nog wel wat lag op het lockscreen...
note 4
screenshots van note 4.[afbeelding] [afbeelding]
Want zelfs 11 uur in doze heeft er voor gezorgd dat mijn batterij 60% gedrained is.
Verwijderd
Maakt mij niets uit, ik draai ook nog Windows 7...Alekz87 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:36:
[...]
Kitkat? Das wel erg ver terug! Dat voelt als downgraden van Windows 10 naar XP
Marshmallow vind ik een teleurstelling, veel battery drains en laggy in mijn ogen.
Het gaat mij erom of het soepel en goed werkt/draait, en veel extra functies ten aanzien van KitKat 4.4.4 en Marshmallow zie ik nu ook weet niet
Samsung heeft het gewoon wat afgeraffeld denkt ik aangezien de Note 6 eraan komt binnenkort.
Ik wacht rustig af, en voorlopig ben ik tevreden met wat ik heb
Ik heb geen batterij drain met v6.0.1
3u55 minuten van lader scherm aan 10 minuten, de indicator sprong net op 97%.
Ik heb wel voordat ik heb geflasht, 5x alles geformatteerd in TWRP.
(alleen externe SD en partitie niet.)
Het wordt aangeraden om een paar keer te formatteren/wipen achter elkaar voordat je een nieuwe clean rom installeert.
Het wordt aangeraden om een paar keer te formatteren/wipen achter elkaar voordat je een nieuwe clean rom installeert.
Je zou toch denken dat 1 wipe net zoveel doet al 3...heb nu 3x cache volledig gecleared via recovery mode. Loopt nu minder snel leeg. Maar goed kan miss nog wel komen als straks alle processen gaan laden enzo.kmichael schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:10:
Ik heb geen batterij drain met v6.0.1
Hier ook geupdate naar 6.0.1 zonder accu problemen. Vergeet niet dat de telefoon een paar dagen nodig heeft om efficient te worden met de accu. Er worden nl ook veel dingen gedaan nadat je geupdate hebt.Alekz87 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:18:
[...]
Je zou toch denken dat 1 wipe net zoveel doet al 3...heb nu 3x cache volledig gecleared via recovery mode. Loopt nu minder snel leeg. Maar goed kan miss nog wel komen als straks alle processen gaan laden enzo.
Ik heb nog 96% over sinds die van de lader is (een kleine 3 uur). En volgens de telefoon kan ik nog een kleine 29 uur vooruit...
enige probleem wat ik heb is dat schermrotatie niet werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 16-05-2016 16:00 ]
Hier zegt mn telefoon dat deze na 12 uur al leeg is. Ik gebruik m dan ook erg veel. Dagelijks stream ik wel een serietje via chromecast. Dat trekt m binnen 2 uur dan ook helemaal leeg.Cybergamer schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:59:
[...]
Hier ook geupdate naar 6.0.1 zonder accu problemen. Vergeet niet dat de telefoon een paar dagen nodig heeft om efficient te worden met de accu. Er worden nl ook veel dingen gedaan nadat je geupdate hebt.
Ik heb nog 96% over sinds die van de lader is (een kleine 3 uur). En volgens de telefoon kan ik nog een kleine 29 uur vooruit...
enige probleem wat ik heb is dat schermrotatie niet werkt.
Nja. Battery zal ook niet meer volledig 100% in orde meer zijn na 1,5 jaar.
Ik denk dat je wel toe bent aan een nieuwe jaAlekz87 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:05:
[...]
Nja. Battery zal ook niet meer volledig 100% in orde meer zijn na 1,5 jaar.
Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!