Vandaag ook mijn Note 4 in ontvangst mogen nemen en ik lijk ook een 'non branded rom' (ook een zwarte) versie te hebben. Ondanks dat de Note 3 al niet traag was voelt deze gewoon sneller aan.
Ook is het heerlijk om nu gewoon met je fingerprint te unlocken, geen patroon meer of stomme code.
Op dit moment heb ik nog : KTU84P.N910FXXU1ANJ4 build ik zag dat K4 ook al uit was, ik wacht nog wel even met de update naar 5.0.1 aangezien daar nog wat gezeur mee is, 5.0.2 is al wel 'ergens' te krijgen maar de verschillen zijn nog marginaal, niet echt een grote sprong t.o.v. 3.2 naar 4.0 b.v.
De bouwkwaliteit is zeker wel beter dan die van de Note3, hij voelt steviger aan en ligt erg lekker in de hand.
Het is alleen even wennen dat het 'menu' knopje niet meer links zit maar in de apps zelf, betrap mezelf er vaak op dat ik dus op de 'switch app' knop druk wat soms wel eens irritant is maar dat zal wel gewenning zijn.
Ook ben ik niet echt blij met Flopboard.. Waarom moet dat nou naast m'n home screen zitten, ik wil gewoon weer 'rond' kunnen scrollen. Ik had altijd mijn 'home' in het midden, en dan links mail en agenda, rechts van homescreen Spotify/Sonos e.d. -EDIT: Kom er net achter dat Flopboard uit kan en het weer gezet zoals ik het had.
Ik heb alleen 1 vraagje, bij de aankoop van dit toestel kreeg ik te horen dat ik 1 of andere korting kon krijgen en/of een 'bluetooth speaker' of een Tab? Ik kan alleen niet vinden waar je dit kan doen/halen?
En heeft er nog iemand tips voor SD kaartjes? Ik heb er nu een cheapo 32GB in zitten en die is niet super vlot, mijn oog is gevallen op de Samsung SDHC pro series, deze zouden zeer snel zijn.
Zo ook de : Samsung Electronics 64GB PRO Micro SDXC with Adapter Upto 90MB/s Class 10 Memory Card (MB-MG64DA/AM)
Ik kwam net een filmpje tegen van iemand die een Sandisk 128GB SDXC kaartje er in stopte en dat werkte gewoon maar ik kwam ook berichten tegen dat Sandisk niet altijd even lekker werkt.
https://www.youtube.com/watch?v=mGa5lLjfUUQ
Alleen snap ik niet echt waar het grote verschil vandaan komt, bij de ene staat '30Mb/s' en b.v. bij de Samsung staat 90Mb/s en ja dat moet je met een korreltje zout nemen maar toch dat is nogal een verschil. Ik heb liever een snellere 64GB dan een tragere 128/256GB. Ik wil af en toe kunnen filmen en als ik dat nu doe met 4K (En waarom 4K? Omdat het kan) dan heeft hij een aardige tijd nodig om het filmpje weg te schrijven, dit was ook al met mijn Note3 en ook soms met foto's maken, de ene keer was het 'klik -> klaar' en de andere keer was het 'klik -> wachten, wachten -> klaar'.
Nu als ik 17 seconden film heeft hij bijna 10 seconden nodig om het weg te schrijven...
Ik sta open voor tips, ga morgen wel even in de shop kijken of ze wat hebben.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"