Apple begint degelijk te worden, het ontwerp is in mijn ogen een stap terug. Die antenne banden, sorry hoor maar zo'n lelijke oplossing heb ik nog niet van Apple gezien. Ik ga hem wel halen, maar het stelt me wel teleur. Ik vond de 5S een stuk revolutionairder met zijn vingerafdrukscanner en 64-bit chipset.
Als iedereen zo denkt, waarom zou men dan nog moeten innoveren?NotSoSteady schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:01:
.... Ik ga hem wel halen, maar het stelt me wel teleur. ...
De volgende generatie gaat weer een daverend succes worden. Pas als de iPhone 7 ook geen enkele grote nieuwe functionaliteit biedt of grote voordelen, dan zullen er wat rakere klappen gaan vallen denk ik. We kunnen allemaal niet in de toekomst kijken, maar momenteel loopt Apple wat achter de feiten aan. Nu pas met grotere schermen aankomen, terwijl andere merken dit allang hebben. Daarbij zou je de 6 ook gerust een iPhone 5gs kunnen noemen, zoveel is er niet veranderd.
Begrijp me niet verkeerd - mocht ik het ding in handen krijgen, dan wil ik hem waarschijnlijk wel hebben, maar het heeft niet de wow-factor zoals destijds bij de iPhone 3GS > iPhone 4 het geval was (oude resolutie vs. retina display, snelheidsvoordelen, veel betere camera).
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Jij doet dus exact waar Apple op gokt.... Alle is geen productinnovator meer, appel is een keiharde marketingmachine die jou het gevoel wil geven dat je iets nieuws in handen hebt maar wat feitelijk al overal verkrijgbaar is. Vervolgens laten ze je ook nog eens de hoofdprijs betalen voor hun producten.NotSoSteady schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:01:
Apple begint degelijk te worden, het ontwerp is in mijn ogen een stap terug. Die antenne banden, sorry hoor maar zo'n lelijke oplossing heb ik nog niet van Apple gezien. Ik ga hem wel halen, maar het stelt me wel teleur. Ik vond de 5S een stuk revolutionairder met zijn vingerafdrukscanner en 64-bit chipset.
Allemaal prima, zolang de mensen maar graag in het marketing verhaal blijven geloven zullen de toestellen weer als warme broodjes verkocht worden.
Kortom, de Apple iPhone koper houd de hype, die nu nog meer dan ooit een holle huls is, zelf in stand.
Cogitationis poenam nemo patitur
Die puist aan de achterkant... Jobs draait zich om in z'n graf!
Als Jobs nog in leven was zou het er anders aan toe gegaan zijn..
Jobs: "Looks fine. But you have to make the back flat."
Designers: "Sorry, but that's impossible".
Jobs: "Just make it flat".
Als Jobs nog in leven was zou het er anders aan toe gegaan zijn..
Jobs: "Looks fine. But you have to make the back flat."
Designers: "Sorry, but that's impossible".
Jobs: "Just make it flat".
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Wat denken jullie, ben 26 september in Barcelona. Kan ik daar ook eenzelfde iPhone6 halen?
Prijzen zijn exact hetzelfde: http://store.apple.com/es/buy-iphone/iphone6
Krijg ik geen gedonder op Schiphol?
Prijzen zijn exact hetzelfde: http://store.apple.com/es/buy-iphone/iphone6
YepRichieSD schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:18:
Wat denken jullie, ben 26 september in Barcelona. Kan ik daar ook eenzelfde iPhone6 halen?
EU, dus nope.Prijzen zijn exact hetzelfde: http://store.apple.com/es/buy-iphone/iphone6
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik noem de Apple Watch en Apple Pay toch een flinke vooruitgang.Royeboi schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:08:
[...]
Als iedereen zo denkt, waarom zou men dan nog moeten innoveren?
De volgende generatie gaat weer een daverend succes worden. Pas als de iPhone 7 ook geen enkele grote nieuwe functionaliteit biedt of grote voordelen, dan zullen er wat rakere klappen gaan vallen denk ik. We kunnen allemaal niet in de toekomst kijken, maar momenteel loopt Apple wat achter de feiten aan. Nu pas met grotere schermen aankomen, terwijl andere merken dit allang hebben. Daarbij zou je de 6 ook gerust een iPhone 5gs kunnen noemen, zoveel is er niet veranderd.
Begrijp me niet verkeerd - mocht ik het ding in handen krijgen, dan wil ik hem waarschijnlijk wel hebben, maar het heeft niet de wow-factor zoals destijds bij de iPhone 3GS > iPhone 4 het geval was (oude resolutie vs. retina display, snelheidsvoordelen, veel betere camera).
Nog nooit werden er zoveel nieuwe Apple producten gelanceerd bij een live-event.
Thanks! ik zie nu dat er 2 apple retail stores in Barca zijn, dus dat moet zeker goedkomen
Je kunt het ook zo zien dat de concurrentie een soortgelijk product allang heeft (NFC / Google Watch). Het had eerder raar geweest als Apple dit had genegeerd. Ze zijn op z'n minst toch wel verplicht om de concurrentie bij te benen.Security schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:25:
[...]
Ik noem de Apple Watch en Apple Pay toch een flinke vooruitgang.
Nog nooit werden er zoveel nieuwe Apple producten gelanceerd bij een live-event.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Het gaat mij om een aantal verbeterde (power) functies zoals iCloud Drive, dark mode, spotlight, safari en windows controle. Al konden ze dat al veel eerder toevoegen. Moet zeggen dat de vernieuwde dock mij niet lekker zit.epo schreef op woensdag 10 september 2014 @ 00:28:
[...]
Draai de Yosemite beta al een geruime tijd, ben niet echt onder de indruk. Het is straks wel leuk dat het nog beter samenwerkt met IOS 8.
Dat randje van de Edge is echt zo'n typische nutteloze Samsung ontwikkeling, bij de volgende release dumpen ze het hoogstwaarschijnlijk weer, maar goed smaken verschillen.
Het randje bij de Samsung Edge, vind ik zeer goed bedacht. Kan nu al tientallen oplossingen er voor bedenken en daarnaast ziet het er erg mooi uit. Ook voor notificaties, on screen knoppen etc, is het erg handig. Ik denk eerder dat Samsung deze ontwikkeling door trekt naar de Galaxy S lijn.
[ Voor 4% gewijzigd door muhda op 10-09-2014 01:41 ]
Anoniem: 609681
Ik vind het jammer dat Apple steeds meer naar tablet gebruikers catert. Een 5.5 inch scherm is in feite gewoon een tablet en geen telefoon meer. Ik zou graag een 3.5 inch scherm telefoon zien.
De innovatie bij Apple ligt in de kunst dat ALS zij iets doen, het ook goed doen.
Android wearables worden alleen nog maar door een heel selectief aantal geeks gekocht. Apple gaat de trend zetten. Straks loopt iedereen met een Apple Watch.
Hetzelfde geldt voor NFC betalen. Ik ken niemand die het gebruikt. Het systeem werkt ook niet optimaal en Apple gaat daar verandering in brengen.
Ook is het begrijpelijl dat Apple niet meedoet met de pixelrace. Apple heeft nooit vooraan gelopen met de snelste hardware en de meeste pixels. Totaal onnodig ook als je bedenkt dat iOS soepeler loopt met een dual-core dan Android met een quad-core.
Als Apple meegaat met 1080p of zelfs 1440p schermen, dan worden er onnodig pixels aangestuurd, wat ten kosten gaat van de batterijduur, cpu en geheugen.
En dit komt allemaal uit de mond van een HTC One gebruiker. Maar ik ga in december misschien weer terug naar iPhone.
Android wearables worden alleen nog maar door een heel selectief aantal geeks gekocht. Apple gaat de trend zetten. Straks loopt iedereen met een Apple Watch.
Hetzelfde geldt voor NFC betalen. Ik ken niemand die het gebruikt. Het systeem werkt ook niet optimaal en Apple gaat daar verandering in brengen.
Ook is het begrijpelijl dat Apple niet meedoet met de pixelrace. Apple heeft nooit vooraan gelopen met de snelste hardware en de meeste pixels. Totaal onnodig ook als je bedenkt dat iOS soepeler loopt met een dual-core dan Android met een quad-core.
Als Apple meegaat met 1080p of zelfs 1440p schermen, dan worden er onnodig pixels aangestuurd, wat ten kosten gaat van de batterijduur, cpu en geheugen.
En dit komt allemaal uit de mond van een HTC One gebruiker. Maar ik ga in december misschien weer terug naar iPhone.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik kon het niet beter verwoorden. Hulde!Barry|IA schreef op woensdag 10 september 2014 @ 02:12:
De innovatie bij Apple ligt in de kunst dat ALS zij iets doen, het ook goed doen.
Geld de Slomo op 240fps nou voor zowel de 6 als de 6 +? Of alleen voor de + ?
Geld voor zowel de 6 als de 6+. Was makkelijk op te zoeken http://www.apple.com/nl/iphone/compare/mister9 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 03:01:
Geld de Slomo op 240fps nou voor zowel de 6 als de 6 +? Of alleen voor de + ?
Het enige verschil in camera's tussen 6 en 6+ is dat de laatste optical image stabilisation heeft.
Uhhhh Apple heeft JUIST altijd vooraan gelopen met snelste hardware en meeste pixelsBarry|IA schreef op woensdag 10 september 2014 @ 02:12:

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 10-09-2014 03:10 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Yup, maar niet op de manier zoals de andere fabrikanten dat doen. Die doen dat eigenlijk alleen maar om een groter getalletje dan de concurrenten te kunnen laten zien. Maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Na een bepaald punt heeft 't alleen maar nadelen. En dat is waar Apple niet intrapt.ASNNetworks schreef op woensdag 10 september 2014 @ 03:08:
[...]
Uhhhh Apple heeft JUIST altijd vooraan gelopen met snelste hardware en meeste pixels![]()
Hm vreemd, hij zou automatisch in je iTunes library moeten komen, maar ik zie nog steeds niks.. Op geen enkel device.
Ik ben nog niet overtuigd door de iWatch Apple Watch.
1. Het is een horloge. Horloges zijn écht persoonlijke accessoires. Veel mensen hebben er zelfs meerdere. Daarnaast draagt niet iedereen een horloge (ik denk zelfs minder dan 50% v/d bevolking).
2. Toen de iPhone/iPad werden geïntroduceerd, kondigde Apple aan dat deze producten veel beter waren in bepaalde dingen dan andere productcategorieën. Ik heb nog geen enkel ding gezien waar de Apple Watch beter in is. Wat is de USP van de horloge?????
3. Hij is alleen te gebruiken als je al een iPhone hebt. De doelgroep is dus heel klein. Een iPad kun je ook kopen als je een ander merk telefoon/computer gebruikt, deze niet.
Ik wacht het nog even af. 1 les heb ik de afgelopen 10 jaar wel geleerd; Koop nooit een 1e generatie Apple product....
1. Het is een horloge. Horloges zijn écht persoonlijke accessoires. Veel mensen hebben er zelfs meerdere. Daarnaast draagt niet iedereen een horloge (ik denk zelfs minder dan 50% v/d bevolking).
2. Toen de iPhone/iPad werden geïntroduceerd, kondigde Apple aan dat deze producten veel beter waren in bepaalde dingen dan andere productcategorieën. Ik heb nog geen enkel ding gezien waar de Apple Watch beter in is. Wat is de USP van de horloge?????
3. Hij is alleen te gebruiken als je al een iPhone hebt. De doelgroep is dus heel klein. Een iPad kun je ook kopen als je een ander merk telefoon/computer gebruikt, deze niet.
Ik wacht het nog even af. 1 les heb ik de afgelopen 10 jaar wel geleerd; Koop nooit een 1e generatie Apple product....
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Apple gaf zelf al aan dat ze te weinig tijd hadden om de hele waslijst aan features te tonen. Ze hebben natuurlijk de grootste dingen laten zien. Beweging, gezondheid, besturing e.d. Het is gewoon afwachten tot de Apple Watch uitkomt en reviewers, developers en consumenten de watch in handen krijgen en ermee kunnen spelen. als USP zou ik zeggen:RobbieB schreef op woensdag 10 september 2014 @ 04:16:
- Manier van besturen
- Communicatie tussen Apple watches
- App store voor watch
- Personalisering (bandjes, goud)
- en nog vast een aantal andere dingen. Ben niet zo goed in denken rond dit tijdstip

Edit: hoe kan ik het vergeten! Apple Pay op de smartwatch! Belangrijke USP als je het mij vraagt. In ieder geval voor Amerika.
En een kleine doelgroep?!?! Tim Cook gaf aan dat er 200 miljoen Apple gebruikers zijn die meteen aan de slag kunnen met de Apple Watch. Lijkt me toch niet 'klein'.3. Hij is alleen te gebruiken als je al een iPhone hebt. De doelgroep is dus heel klein. Een iPad kun je ook kopen als je een ander merk telefoon/computer gebruikt, deze niet.
Als blijkt dat de Apple Watch de ideale compagnon is voor je iPhone, gaan er vast een boel mensen overstag. Maar dat is natuurlijk nog even afwachten.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwi159 op 10-09-2014 05:03 . Reden: USP aangepast ]
Want? Geef eens een voorbeeld? Wat was er slecht aan de eerste generatie iPad bijvoorbeeld? Dat gedoe over eerste generaties heeft bij mij wel een hoog broodjeaap gehalte.RobbieB schreef op woensdag 10 september 2014 @ 04:16:
Gele waas en lijm lucht bij iMac.B2 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 04:59:
[...]
Want? Geef eens een voorbeeld? Wat was er slecht aan de eerste generatie iPad bijvoorbeeld? Dat gedoe over eerste generaties heeft bij mij wel een hoog broodjeaap gehalte.
Backlight bleeding en geel tint display bij iPad.
Maar dat is meestal na paar weken opgelost bij Apple en je hebt gewoon garantie. Het komt niet vaak voor, soms glipt een maandag product door de kwaliteitscontrole. (Dat kan gebeuren)
De functies die nu opgenoemd zijn, zijn vergelijkbaar met android smartwatches (of wearables), ik denk dat veel gebruikers, meerder functies (of sensoren) hadden verwacht en meer stand alone dus minder afhankelijk van je iPhone. De Apple watch heeft geen wifi, gps etc ingebouwd. Ook is er geen (volledige) informatie over alle sensoren, camera en waterdichtheid (hoe diep hoe lang, kan je er mee zwemmen, douchen of alleen tegen de regen)Verwi159 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 04:58:
[...]
Apple gaf zelf al aan dat ze te weinig tijd hadden om de hele waslijst aan features te tonen.
[...]
En een kleine doelgroep?!?! Tim Cook gaf aan dat er 200 miljoen Apple gebruikers zijn die meteen aan de slag kunnen met de Apple Watch. Lijkt me toch niet 'klein'.
Van die 200 miljoen Apple gebruikers hebben niet alle gebruikers een iPhone, maar misschien alleen een Macbook, iPad of overig Apple product. De Apple watch is afhankelijk van de iPhone terwijl je bij de overig smartwatches een shift ziet naar juist stand alone gebruik. (Die zullen nu misschien eerder in de smaak vallen want je hoeft niet nog een iPhone erbij te kopen)
[ Voor 3% gewijzigd door muhda op 10-09-2014 05:23 ]
met de prijzen die de providers nu aangeven, o.a. belsimpel.nl kun je hem net zo goed los kopen (het toestel) en een sim only erin jassen....
Dat is altijd zo, voor de iPhone niet officieel in NL uit is, zijn de prijzen triest hoog.Remko.me schreef op woensdag 10 september 2014 @ 07:04:
met de prijzen die de providers nu aangeven, o.a. belsimpel.nl kun je hem net zo goed los kopen (het toestel) en een sim only erin jassen....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
voor hoeveel kun je een nieuwe gerefurbished iphone 5 16GB verkopen? 
overweeg toch over te gaan.
@RickvN ze geven levertijd dus ook aan als de dag waarom hij in de Apple Store in Nederland ligt.
overweeg toch over te gaan.
@RickvN ze geven levertijd dus ook aan als de dag waarom hij in de Apple Store in Nederland ligt.
Het lijkt me voor de hand liggen dat men hiermee doelde op het horloge, niet?PWM schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:14:
[...]
Dat vergeet is juist helemaal niet. Althans, tot een week of 2 geleden toen Apple ook enorm begon te hypen. Apple heeft dit event neergezet met de strekking: "Nu gaan we wat laten zien".
En dat viel dus afgrijselijk tegen. Een grote 5s en een Moto 360 met waarschijnlijk betere accuduur.
Ik ben mij er terdege van bewust dat we het einde van de functionele innovatie aan het naderen zijn, maar na de hype van Apple zat ik wel klaar. Eens zien wat ze nu doen om iedereen in de schaduw te zetten... Maar dat kwam dus niet.
Ik heb een Windows PC (M3800 met touch, werkt geweldig imho), een HTC M8 en een iPad Air en Mini Retina. Ik ben dus totaal niet gebonden aan merken of wat dan ook. Toch had ik Apple een beetje ingeschat als een bedrijf wat nog 1 keer kon verrassen. Daarom valt het zo tegen dat het een bedrijf van volgers is geworden.
Wat ongetwijfeld record na record gaat breken qua verkopen.
Mag ik vragen wat jij hier überhaupt doet? Ik zie je niks anders doen dan zeiken. Kritiek is prima, maar iedere keer terugkomen doet je gewoon lijken op een troll.
Wat? Waar heb je het over? Het zit gewoon in nieuwe pinpassen en het werkt prima. Alleen 80% van de pinautomaten kan het nog niet.Barry|IA schreef op woensdag 10 september 2014 @ 02:12:
Onbekendheid maakt dat het niet veel gebruikt wordt. Niet het feit dat het niet goed zou werken.
Bovendien werkt Apple met credit card maatschappijen en die worden in de feitelijke doelgroep winkels niet geaccepteerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Momus op 10-09-2014 07:57 ]
Hm, ik wacht wel even tot de 5S als 'oud' model wordt gezien bij de telco's en pak dan een leuke aanbieding ofzo. De 6 is mooi hoor, maar ik denk dat ik me nog wel 1 of 2 jaar kan vermaken met een 5S als vervanger voor mijn 4S. Voor mij is de 6 zijn premium prijs momenteel niet waard.
Als ik kijk op de vergelijking op Apple.com vind ik de iPhone 5S veel meer van deze tijd en strakker afgewerkt. Vooral die achterkant heeft Apple helemaal verkeerd gedaan. Had dan nog wat meer naar HTC gekeken in mijn ogen.
Daarnaast zie je aan specs weinig groot nodig verschil t.o.v. de iPhone 5S. Kortom: heeft niet zo'n haast, vermaak me wel met iOS 8.
Daarnaast zie je aan specs weinig groot nodig verschil t.o.v. de iPhone 5S. Kortom: heeft niet zo'n haast, vermaak me wel met iOS 8.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ik ben al jaren apple fan en heb al verscheidende producten van hun in huis, maar ik ga er van uit dat die apple watch er niet in komt. Als ik een horloge zou kopen wil ik eentje die er tijdloos en zakelijk uitziet. Precies wat ik niet vind bij deze. Daarnaast vind ik die software er echt verschrikkelijk uit zien. Man man man. Had echt meer verwacht van Apple, afgezien van ApplePay natuurlijk. Dat ApplePay is natuurlijk wel echt mooi, daar zou ik mijn 5s wel voor inruilen!
Een Apple Watch V2 dan misschien, want ik kan me niet voorstellen dat veel mensen dit ding, dat in de verste verte niet lijkt op een horloge (=mode accessoire) willen dragen.Barry|IA schreef op woensdag 10 september 2014 @ 02:12:
Jij kent niemand die het gebruikt. Daar zit m de crux. Ik ken diverse mensen die het gebruiken, myself included. Heel zwart / wit gezien, introduceert Apple nu niets meer dan haar eigen versie van Google's Wallet. Je kan betaalkaarten in de app invoeren en de app vervolgens gebruiken voor betalingen. Mastercard en Visa en de overige CC aanbieders hebben overigens ook eigen apps die dat al jaren kunnen en ook de meeste banken in de US hebben die mogelijkheid al lang, zoals dat onze banken daar nu ook mee komen. Niets nieuws onder de zon dus in smartphone land, wel nieuw voor Appel gebruikers.Hetzelfde geldt voor NFC betalen. Ik ken niemand die het gebruikt. Het systeem werkt ook niet optimaal en Apple gaat daar verandering in brengen.
Ik begrijp niet dat tot het vorige model de focus zo sterk lag op het aantal ppi en dat dat nu dus opeens niet meer zo hoeft te zijn volgens jou? Waarom hoeft dat dan niet meer?Ook is het begrijpelijl dat Apple niet meedoet met de pixelrace. Apple heeft nooit vooraan gelopen met de snelste hardware en de meeste pixels. Totaal onnodig ook als je bedenkt dat iOS soepeler loopt met een dual-core dan Android met een quad-core.
Waar is eigenlijk dat safieren scherm gebleven?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
En daarom post jij op een tweakers forum, en niet op de tig fashion blogs/fora die helemaal dol zijn over de Apple Watch.AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:59:
[...]
Een Apple Watch V2 dan misschien, want ik kan me niet voorstellen dat veel mensen dit ding, dat in de verste verte niet lijkt op een horloge (=mode accessoire) willen dragen.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Het is gewoon goed wat Apple maakt. Wat me wel een beetje tegenviel (waar ik direct bij moet zeggen dat het ook kan komen doordat de vooruitgang eerder wel zo groot was) is die A8 chip. Elk jaar hoorde we 2 x zo snel CPU, en 2 x zo snel gpu (minimaal). Dit jaar met de A8 was het 25 % snelle CPU! en 50 % GPU. Prima, maar in vergelijking met voorgaande jaren zit er minder groei in de chip.
Maar aan de andere kant is die ook zuiniger en heeft ie minder last van fatigue
.
Dat ik een tech adept ben wil niet perse zeggen dat iets niet mooi hoeft te zijn. Het is in de basis een horloge en voor mij is de primaire eis die ik aan een horloge stel dat het ding simpelweg mooi is en dat er de tijd op kan worden afgelezen. Smartfuncties zijn daarna pas belangrijk voor een smartwatch.Scrummie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:14:
[...]
En daarom post jij op een tweakers forum, en niet op de tig fashion blogs/fora die helemaal dol zijn over de Apple Watch.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
camera lens cover, en de watches?AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:59:
Waar is eigenlijk dat safieren scherm gebleven?
Kan komen omdat de A7 totaal overpowered lijkt voor de 5S. Er is zover ik heb gemerkt nog niets wat de 5S ook maar een piepklein beetje traag maakt. Dus, die 25% is mooi voor het grotere scherm / aansturen meer pixels (hence de betere GPU), maar verder wellicht niet nodig.mister9 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:18:
Het is gewoon goed wat Apple maakt. Wat me wel een beetje tegenviel (waar ik direct bij moet zeggen dat het ook kan komen doordat de vooruitgang eerder wel zo groot was) is die A8 chip. Elk jaar hoorde we 2 x zo snel CPU, en 2 x zo snel gpu (minimaal). Dit jaar met de A8 was het 25 % snelle CPU! en 50 % GPU. Prima, maar in vergelijking met voorgaande jaren zit er minder groei in de chip.
Geinig zo'n horloge. Jammer dat je een iphone nodig hebt. Lijkt me wel een handig ding bij hardlopen, maar dan moet je nog je telefoon meenemen (voor gps).
Doe thuis en op werk horloge vaak af, dan ligt ie naast m'n iphone. Dus mweh.
En die digital crown is onhandig als je m omhebt met wat haar op je armen lijkt me: draait niet echt handig (sowieso niet, zo dicht op je pols, daarom doe je je horloge ook af om zomertijd in te stellen).
En die digital crown is onhandig als je m omhebt met wat haar op je armen lijkt me: draait niet echt handig (sowieso niet, zo dicht op je pols, daarom doe je je horloge ook af om zomertijd in te stellen).
Plus als ie om je rechterpols zit dan is dat onbruikbaar. Ben benieuwd of je hem omgedraaid kunt gebruiken dan ofzo. Enfin, eerste generatie iphone was ook een beetje crippled, dus wellicht is het ook een kwestie van gen 1 even afwachten of de beperkingen voor lief nemen.matthijst schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:29:
Geinig zo'n horloge. Jammer dat je een iphone nodig hebt. Lijkt me wel een handig ding bij hardlopen, maar dan moet je nog je telefoon meenemen (voor gps).
Stillaan tijd om m'n iPhone 4 eens te vervangen, iPhone 6 lijkt me prima opvolger.
Enkel die camera ring krijg ik de kriebels van... ik hoop dat wanneer de cover er rond zit, hij niet meer uit steekt (ik typ/surf wel eens met één hand en de phone plat op tafel)
Enkel die camera ring krijg ik de kriebels van... ik hoop dat wanneer de cover er rond zit, hij niet meer uit steekt (ik typ/surf wel eens met één hand en de phone plat op tafel)
Sorki#2242
Wat mijn punt was; dat jij het niet mooi vind is prima, maar de fashion wereld denkt daar wat anders overAllSeeyinEye schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:19:
[...]
Dat ik een tech adept ben wil niet perse zeggen dat iets niet mooi hoeft te zijn. Het is in de basis een horloge en voor mij is de primaire eis die ik aan een horloge stel dat het ding simpelweg mooi is en dat er de tijd op kan worden afgelezen. Smartfuncties zijn daarna pas belangrijk voor een smartwatch.
Los van het feit of ik het mooi vind of niet overigens (vind het schitterend, maar doet er niet toe).
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Ben wel in de markt voor zo'n apparaat. Ik zie ook voor me hoe Apple in 1 klap alle discussie over EPD's overbodig gaat maken, door iedereen een EPD te geven. Enige wat een ziekenhuis hoeft te doen is zorgen dat ze patiënten hun gegeven kunnen laten delen. Wel jammer dat Apple zich primair richt op hun thuismarkt:Scrummie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:35:
[...]
Wat mijn punt was; dat jij het niet mooi vind is prima, maar de fashion wereld denkt daar wat anders over.
Los van het feit of ik het mooi vind of niet overigens (vind het schitterend, maar doet er niet toe).
- health gebeuren gaat alleen in de VS los
- pay alleen in de VS
- homekit focus op breed aanbod devices, maar wel die er in de VS zijn
Homekit zou nog het snelst ook voor ons kunnen werken, maar health en pay toestand niet. Nog een reden om toch 's na te denken of we voor dit soort zaken toch niet beter af zijn als EU, fragmentarisch gedoe kost ons momenteel veel meer dan lidmaatschap van een EU incl al het pluche en ambtenarij kost.
Zeker, en dat was een nog grotere deceptie. Let wel: Leuk ding, gaat gewoon begin 2015 één van de 3-4 toppers worden in zijn klasse, maar dat is het dan ook wel. Was ik na de presentatie teleurgesteld, na het lezen van de previews word het eigenlijk alleen erger.bram1984 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 07:31:
[...]
Het lijkt me voor de hand liggen dat men hiermee doelde op het horloge, niet?
Ondanks dat het een pre-productie beta was, gaat Apple echt geen grote wijzigingen meer maken in 2015. Daarom was ook mijn stelling dat Apple een volger in de markt is geworden, en het Google en Samsung zijn die de kar trekken. De loyaliteit van de Apple gebruikers is wat het verschil maakt, niet de techniek.
Jep, same here. Anders gaat het gewoon een 5S worden...Sorki schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:33:
Stillaan tijd om m'n iPhone 4 eens te vervangen, iPhone 6 lijkt me prima opvolger.
DUGG
Het mooie vind ik nog wel van al die mensen die roepen dat ze jaren geen horloge meer dragen omdat ze wel op hun telefoon kijken, waarschijnlijk alsnog deze apple watch gaan kopenScrummie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:14:
[...]
En daarom post jij op een tweakers forum, en niet op de tig fashion blogs/fora die helemaal dol zijn over de Apple Watch.
Overigens vind ik hem wel redelijk tijdloos, de rose gouden versie oogt wel chique, wel iets uit begin van de eeuw, maar op zich niet heel verkeerd. De dikte is ook geen punt denk ik, een omega of breitling met chronograaf is nog een stuk dikker (weliswaar ook groter). De andere versies ogen wel als kermishorloge.
Overigens maakt het niet echt uit of het tijdloos is denk ik, aangezien je met zo'n smartwatch toch maar een jaar of 2 max doet itt een horloge van echt 'gerenommeerd' horlogemerk (rolex/breitling/omega/patek phillipe)
Watch is imho toch wel een afknapper .
Prijs lijkt me redelijk hoog, design is (voor mij dan) echt niet om naar huis te schrijven.
Bediening met wieltje en rare homescreen lijkt me knullig.
Dan zie ik meer in android gear zoals de moto 360 (2e versie dan met betere SOC en langere batterij)
Prijs lijkt me redelijk hoog, design is (voor mij dan) echt niet om naar huis te schrijven.
Bediening met wieltje en rare homescreen lijkt me knullig.
Dan zie ik meer in android gear zoals de moto 360 (2e versie dan met betere SOC en langere batterij)
Ik twijfel tussen de iphone 6 (4,7inch) met 64 GB en de iphone 6 plus (5,5inch) met 16GB.
Ze zijn beiden 799 los.
Hmm.. Iemand tips?
Ze zijn beiden 799 los.
Hmm.. Iemand tips?
Ik twijfel tussen hetzelfde. Ik wacht tot hij in de winkel ligt om het formaat te checken (en een definitieve keuze te maken mbt kleur).wh00pz schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:57:
Ik twijfel tussen de iphone 6 (4,7inch) met 64 GB en de iphone 6 plus (5,5inch) met 16GB.
Ze zijn beiden 799 los.
Hmm.. Iemand tips?
Als eigenaar van een S4 (5") en een veelgebruiker van de Note 3 (5,7") van mijn vrouw: neem de 6 plus. Het grotere scherm is ieder verschil waard. En voor het gebrek aan opslaggeheugen prop je er simpelweg een SD kaartje in!wh00pz schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:57:
Ze zijn beiden 799 los.
Hmm.. Iemand tips?
Een SD kaart in een iPhone?AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:00:
[...]
Als eigenaar van een S4 (5") en een veelgebruiker van de Note 3 (5,7") van mijn vrouw: neem de 6 plus. Het grotere scherm is ieder verschil waard. En voor het gebrek aan opslaggeheugen prop je er simpelweg een SD kaartje in!
Erg fijn om te weten dat ik niet de enige benG33st schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:58:
[...]
Ik twijfel tussen hetzelfde. Ik wacht tot hij in de winkel ligt om het formaat te checken (en een definitieve keuze te maken mbt kleur).
Ik ben straks van 13 september t/m 27 september in de States, weten jullie wat de regels zijn?
Mag ik een iphone voor eigen gebruik meenemen? En moet ik nog rekening houden met frequenties enzo?
Oeh, forgot dat dat niet kan... excuus. Dan nog: groter scherm = prettiger werken!
Hoe het met de frequenties zit weet ik niet, maar als je het volgens de regels wil doen zal je bij de douane aangifte moeten doen en dus btw aftikken over het aankoopbedrag. Het minder legale alternatief is de doos en alle verpakking wegknikkeren in de US, ding in gebruik nemen (nummers / accounts erin, bellen, mailen etc) en desgevraagd aangeven dat je hem al had. Maar als je het ding haalt voordat hij in Nederland gereleased is, is het aannemelijk dat je hem dus tijdens je bezoek gekocht hebt en zal het lastig worden om te stellen dat hij al in je bezit was.wh00pz schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:01:
[...]
Erg fijn om te weten dat ik niet de enige ben![]()
Ik ben straks van 13 september t/m 27 september in de States, weten jullie wat de regels zijn?
Mag ik een iphone voor eigen gebruik meenemen? En moet ik nog rekening houden met frequenties enzo?
Ja en ja. Lees je in en zorg dat je de juiste internationale versie neemt.wh00pz schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:01:
[...]
Erg fijn om te weten dat ik niet de enige ben![]()
En ja nr 2 is dat je het mee mag nemen met max bedrag, dan verplicht bent aan te geven en btw + invoerrechten te betalen. Doe je dat niet en wordt je betrapt kan er een boete op komen. Het helpt als je de doos etc niet mee neemt maar opstuurt of daar laat, maar feitelijk hou je je niet aan de wet met zoiets uiteraard
Minder last van wat ? Wat is fatigue in een mobiele telefoon ?zwik schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:19:
Maar aan de andere kant is die ook zuiniger en heeft ie minder last van fatigue.
Over de iPhone 6 en 6+, ik vind het tegenvallen, groter scherm met "maar" maximaal 1080p resolutie. Niet heel veel snellere cpu/gpu. Het ontwerp van de telefoon vind ik dan weer wel mooi. De prijzen van EUR 699,- en EUR 799,- respectievelijk voor de 6 en 6+ vind ik dan weer niet zo mooi. Schofterig duur eigenlijk. En dan heb je nog maar 16 GB, schandalig in deze tijd. Wil je 64 Gb, hup EUR 100,- erbij. Waarom kunnen de overige merken wel extra geheugen erbij leveren voor een normale meerprijs?
Maar goed, ik ben voorlopig wel tevreden met mijn 5s, ik zie geen reden om snel over te stappen. Ik zal hem wel eens bekijken als hij ruim op voorraad en is en zal dan verder mijn mening bijstellen.
[ Voor 57% gewijzigd door TTLCrazy op 10-09-2014 10:12 ]
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Een van de features die genoemd werd in de presentatie blijkbaar. Waar andere SOCs terugklokken bij langdurig gebruik vanwege warmte-ontwikkeling, zou de A8 dat niet doen en continu de volledige performance kunnen leveren.TTLCrazy schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:06:
[...]
Minder last van wat ? Wat is fatigue in een mobiele telefoon ?
In hoeverre de eerste claim (andere SOCs klokken terug) waar is, weet ik niet.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
In de presentatie lieten ze zien dat de prestaties afnamen bij langer gebruik van bijvoorbeeld een game. Dat is met de nieuwe core blijkbaar niet het geval. Fatigue betekend moe worden, wat impliceert dat de prestaties afnemen.TTLCrazy schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:06:
[...]
Minder last van wat ? Wat is fatigue in een mobiele telefoon ?
edit:
Rannasha was me net voor
.
Rannasha was me net voor
[ Voor 5% gewijzigd door zwik op 10-09-2014 10:11 ]
Mijn blackberry in 2011 had NFC. Mijn 5S heeft geen NFC. 2 keer raden hoe hard ik die feature mis
.
Barry|IA schreef op woensdag 10 september 2014 @ 02:12:
Dan kijk je wel selectief hoor!
In de afgelopen jaren zijn er op Keynotes heel wat features aangekondigd op dezelfde manier als Apple Pay. Daarvan is toch een aantal genadeloos geflopt. Wie gebruikt dat Game Center nu als social network? Ping (de sociale functionaliteit in iTunes), iTunes Match dat alle streamingdiensten voor muziek overbodig zou maken, Passbook (de eerste poging om betalen met je telefoon mogelijk te maken, ook groots aangekondigd), Siri in Nederland ... ik kan nog wel even doorgaan.
Uiteraard zijn er voor elke dienst een aantal zealots te vinden die er nog altijd heilig in geloven, ik ben er zelf een op het gebied van iTunes als allesomvattend muzieksysteem, maar die weigeren te zien dat ze aan alle kanten worden ingehaald door alternatieven of dat ze een doodlopende afslag hebben genomen.
Ik zeg niet dat Apple Pay zeker geen succes gaat worden, maar gezien de afwachtende houding op het gebied van betaalmethoden, de calvinistische angst voor creditcards ("schulden!!!") in Nederland en de huidige trend waarin mensen wat voorzichtiger worden met het openbaren en delen van gegevens, zal het in Nederland voorlopig nog niet massaal aanslaan. Als het al technisch gaat werken op grote schaal.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Veel! Ideaal om (zomaar wat voorbeelden) profielen te wisselen / bluetooth in /uit te schakelen in bijvoorbeeld de auto / file transfer en, indien gewenst, NFC betalingen.Dupje schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:17:
Mijn blackberry in 2011 had NFC. Mijn 5S heeft geen NFC. 2 keer raden hoe hard ik die feature mis.
Ik heb nooit een NFC enabled telefoon gehad en gebruik alleen de OV chipkaart
.
Er is nooit iemand die probeerd alle plastic kaartjes samen te voegen, Apple bemoeit zich ermee en gaat dat meteen wel proberen, legt contacten met de grote CC maatschappijen en banken in de US en een berg grote winkelketens, dan gaat het ook werken waarschijnlijk. Wanneer je NFC implementeert in je device en vervolgens niks dan komt dat natuurlijk nooit van de grond. Dat is het verschil.
Wat hierboven verteld word is natuurlijk ook waar, ik had ook zeer grote twijfels bij passbook toen, het het slechts 1 keer kunnen gebruiken
. Het verschil met het nieuwe Pay systeem is dat grote winkelketens waar veel mensen komen al meedoen. Dat waar passbook in mijn ogen minder vaak gebruikt word, bijvoorbeeld voor vliegtickets.
Er is nooit iemand die probeerd alle plastic kaartjes samen te voegen, Apple bemoeit zich ermee en gaat dat meteen wel proberen, legt contacten met de grote CC maatschappijen en banken in de US en een berg grote winkelketens, dan gaat het ook werken waarschijnlijk. Wanneer je NFC implementeert in je device en vervolgens niks dan komt dat natuurlijk nooit van de grond. Dat is het verschil.
Wat hierboven verteld word is natuurlijk ook waar, ik had ook zeer grote twijfels bij passbook toen, het het slechts 1 keer kunnen gebruiken
[ Voor 26% gewijzigd door zwik op 10-09-2014 10:25 ]
Ja dat is waar. In een telefoon kan de SoC maar een beperkte hoeveelheid warmte kwijt. De fabrtkant kan bv 2 GHz quoten, maar in de praktijk zal de klok worden gethrottled als de boel te warm wordt en is het alleen relevant bij benchmarks. Een PC/laptop doet dat ook, denk aan AMD met z'n turbospeed. Afhankelijk van load en temperatuur wordt de CPU klok dynamisch aangepast. Bij single threaded apps, kan bij AMD niet gebruikte cores uitgeschakeld worden en die ene CPU core op een veel hogere klok gezet worden. Thermisch blijj je dan nog steeds binnen de grenzen.Rannasha schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:10:
[...]
Een van de features die genoemd werd in de presentatie blijkbaar. Waar andere SOCs terugklokken bij langdurig gebruik vanwege warmte-ontwikkeling, zou de A8 dat niet doen en continu de volledige performance kunnen leveren.
In hoeverre de eerste claim (andere SOCs klokken terug) waar is, weet ik niet.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik ben heel benieuwd of onze NL banken dit gaan ondersteunen. ING, ABN en Fortis doen het (dacht ik) met een NFC chip in de bankpas. Rabo heeft een app op je telefoon, die dan weer werkt met NFC in je telefoon. Andere kant, je wordt nog steeds vies aangekeken als je met een creditcard zwaait in Nederland. Je kunt wel zonder meerkosten met je mastercard pinnen in winkels, met als voordeel dat het bedrag pas eind van de maand wordt afgeschreven.zwik schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:22:
Ik heb nooit een NFC enabled telefoon gehad en gebruik alleen de OV chipkaart.
Schijnt dat ze mastercard en AMEX support in de VS hebben, dus wie weet hier ook.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dan heb jij waarschijnlijk nog nooit Google Wallet bekeken. Wat jij beschrijft is daar namelijk al jaren mogelijk.zwik schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:22:
Ik heb nooit een NFC enabled telefoon gehad en gebruik alleen de OV chipkaart.
Die winkelketens hebben simpelweg een betaalautomaat met NFC. Wat Apple doet is puur softwarematig, evenals de apps van Google, Visa, Mastercard etc.Wat hierboven verteld word is natuurlijk ook waar, ik had ook zeer grote twijfels bij passbook toen, het het slechts 1 keer kunnen gebruiken. Het verschil met het nieuwe Pay systeem is dat grote winkelketens waar veel mensen komen al meedoen. Dat waar passbook in mijn ogen minder vaak gebruikt word, bijvoorbeeld voor vliegtickets.
Het is dus simpelweg geen nieuw Pay systeem. Apple komt nu gewoon on par met de concurrentie.
[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-09-2014 10:34 ]
Mee eens, ik ben ook heel benieuwd of het in Europa ook van de grond gaat komen, niet alleen in Nederland. Aan de andere kant, Meastro is van Mastercard dus dat geeft toch wel een beetje hoop.loekf2 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:26:
[...]
Ik ben heel benieuwd of onze NL banken dit gaan ondersteunen. ING, ABN en Fortis doen het (dacht ik) met een NFC chip in de bankpas. Rabo heeft een app op je telefoon, die dan weer werkt met NFC in je telefoon. Andere kant, je wordt nog steeds vies aangekeken als je met een creditcard zwaait in Nederland. Je kunt wel zonder meerkosten met je mastercard pinnen in winkels, met als voordeel dat het bedrag pas eind van de maand wordt afgeschreven.
Schijnt dat ze mastercard en AMEX support in de VS hebben, dus wie weet hier ook.
Ja alleen heb je dan wel Android 4.4 nodig. Dus een hoop telefoons werken er niet mee. Zelf de note 3 werkt niet met tap & payAllSeeyinEye schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:27:
[...]
Dan heb jij waarschijnlijk nog nooit Google Wallet bekeken. Wat jij beschrijft is daar namelijk al jaren mogelijk.
Alleen de nieuwe iPhone 6 (plus) gaat op dit moment NFC ondersteunen, op dit moment nog minder telefoons duskimiferrari schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:33:
[...]
Ja alleen heb je dan wel Android 4.4 nodig. Dus een hoop telefoons werken er niet mee. Zelf de note 3 werkt niet met tap & pay
Voor de liefhebbers: http://www.iphone6in3d.com
Jezus wat is die Plus groot, lijkt net een Galaxy... hadden ze ook in de vergelijking moeten knallen.
Jezus wat is die Plus groot, lijkt net een Galaxy... hadden ze ook in de vergelijking moeten knallen.
Klopt maar dat is wel gelijk 20% (2 van de 10) van alle iPhones die uitkomen kunnen er gebruik van makenzwik schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:35:
[...]
Alleen de nieuwe iPhone 6 (plus) gaat op dit moment NFC ondersteunen, op dit moment nog minder telefoons dus.
Deed ik dus ook, kijk op de Apple site voor de formaten en hou dan eens een liniaal bij je huidige telefoon ( in mijn geval de 5s ), toen wist ik in ieder geval meteen dat het geen plus wordt, veel te groot voor mij iig.G33st schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:58:
[...]
Ik twijfel tussen hetzelfde. Ik wacht tot hij in de winkel ligt om het formaat te checken (en een definitieve keuze te maken mbt kleur).
Nee, op de andere iPhones werkt het niet, om de simpele reden dat er geen NFC chip in zit. Of die gebruik van de NFC chip in een watch kunnen maken weet ik niet.kimiferrari schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:40:
[...]
Klopt maar dat is wel gelijk 20% (2 van de 10) van alle iPhones die uitkomen kunnen er gebruik van maken. De Apple watch kan het ook dus ik vraag me af of het dan met de 5, 5c en 5S ook werkt.
dat zeg ik toch ook?AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:41:
[...]
Nee, op de andere iPhones werkt het niet, om de simpele reden dat er geen NFC chip in zit. Of die gebruik van de NFC chip in een watch kunnen maken weet ik niet.
Best handige site inderdaad, net eens mijn 5S ervoor gehouden en toch wel groot, damnCrunkzilla schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:39:
Voor de liefhebbers: http://www.iphone6in3d.com
Crunkzilla schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:39:

Gaat dus om het onderste plaatje, niet om de quotes uit de review van The Verge.
Haha ja precies, maar zelfs qua uiterlijk is t net een Galaxy nu..AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:42:
[...]
[afbeelding]
Gaat dus om het onderste plaatje, niet om de quotes uit de review van The Verge.
Wat ik me ook af vraag. Op de Keynote leek het of er ruimte was voor een 6e rij iconen. Maar ik heb geen iconen gezien op die rij? Is het bekend of er inderdaad een extra rij iconen geplaatst kan worden?
Denk het wel aan een lege ruimte heb je niks. kan je ook zien op het plaatje van AllSeeyinEyemister9 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:47:
Wat ik me ook af vraag. Op de Keynote leek het of er ruimte was voor een 6e rij iconen. Maar ik heb geen iconen gezien op die rij? Is het bekend of er inderdaad een extra rij iconen geplaatst kan worden?
Ik heb gratis alvast een iPhone 6 topic aangemaakt
[iPhone 6] Ervaringen & discussie (& voorpret)
(Omdat de discussie hier alle kanten op gaat, en dat is prima, je kunt de slow-chat gewoon hier laten
Dit topic zal voorlopig gewoon doorlopen.)
[iPhone 6] Ervaringen & discussie (& voorpret)
(Omdat de discussie hier alle kanten op gaat, en dat is prima, je kunt de slow-chat gewoon hier laten
Dit topic zal voorlopig gewoon doorlopen.)
[ Voor 17% gewijzigd door Startups op 10-09-2014 10:50 ]
Ik vind de (wat geronde) randen een beetje Tab-achtig aandoen eigenlijk.Crunkzilla schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:46:
[...]
Haha ja precies, maar zelfs qua uiterlijk is t net een Galaxy nu..
Ja duh, de Galaxy is een iPhone na-aper. Niet zo gek dat een volgende iPhone dan ook op de galaxy lijkt heCrunkzilla schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:46:
[...]
Haha ja precies, maar zelfs qua uiterlijk is t net een Galaxy nu..

Meh, echt opvallen met design is vrijwel onmogelijk - zijn namelijk allemaal zo plat mogelijk met zo'n groot mogelijk scherm.
Wat me opviel is dat de per tijdens de presentaties niet zo enthousiast was, meer van, oké, grote iPhones, prima. En nadat ze ze vast mochten houden lees ik alleen maar positieve (p)reviews. Is het dan nog steeds zo'n groot verschil met andere aanbieden dat het materiaal gebruik van Apple er zo boven uit steekt?
Edit; bedenk me net dat de iPhone 4(s) nog steeds voor mij de mooiste iPhone is. Ik heb de 5S maar vind 'm niet bijzonder mooi, al voelt ie wel lekker aan. Denk dat de 6 ook prima zal aanvoelen, maar vind het ontwerp zo op 't plaatje niet erg bijzonder. Ook niet slecht, maarja, dan wordt je de VW onder de telefoons
Wat me opviel is dat de per tijdens de presentaties niet zo enthousiast was, meer van, oké, grote iPhones, prima. En nadat ze ze vast mochten houden lees ik alleen maar positieve (p)reviews. Is het dan nog steeds zo'n groot verschil met andere aanbieden dat het materiaal gebruik van Apple er zo boven uit steekt?
Edit; bedenk me net dat de iPhone 4(s) nog steeds voor mij de mooiste iPhone is. Ik heb de 5S maar vind 'm niet bijzonder mooi, al voelt ie wel lekker aan. Denk dat de 6 ook prima zal aanvoelen, maar vind het ontwerp zo op 't plaatje niet erg bijzonder. Ook niet slecht, maarja, dan wordt je de VW onder de telefoons
[ Voor 26% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-09-2014 11:24 ]
De 1e keer dat je je watch aanzet kan je instellen of je links of rechts bent. De knoppen zitten dan dus omgedraaid maar wel aan de goede kant van je andere hand dat je niet over het scherm heen hoeft.NiGeLaToR schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:31:
[...]
Plus als ie om je rechterpols zit dan is dat onbruikbaar. Ben benieuwd of je hem omgedraaid kunt gebruiken dan ofzo. Enfin, eerste generatie iphone was ook een beetje crippled, dus wellicht is het ook een kwestie van gen 1 even afwachten of de beperkingen voor lief nemen.
I served in a company of heroes.
Ben ik de enige die de Iphone 6 er slechter uit vindt zien dan zijn voorganger?
Ik vond altijd dat Iphones er strak en zakelijk uitzagen. Maar de nieuwe Iphone ziet er veel te plasticky en glossy uit, ook de rondere hoeken vind ik geen vooruitgang. Daarnaast helpen de camera die uitsteekt aan de achterkant en de lijntjes ook niet echt met het uiterlijk van de telefoon.
Ik vond altijd dat Iphones er strak en zakelijk uitzagen. Maar de nieuwe Iphone ziet er veel te plasticky en glossy uit, ook de rondere hoeken vind ik geen vooruitgang. Daarnaast helpen de camera die uitsteekt aan de achterkant en de lijntjes ook niet echt met het uiterlijk van de telefoon.
Ik vind dit nieuwe model er ook niet mooier uitzien. Ik heb nu de 5S, en die vind ik juist mooi door de "rechte" hoeken en de kleine knopjes. Ik moet erg wennen aan de ronde hoeken (zoals ze voorheen ook hadden), en de langwerpige knopjes. Maarja, ik sla sowieso dit model en wellicht de volgende ook over. Ieder jaar een nieuwe telefoon te kopen gaat me wat verRixos schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:10:
Ben ik de enige die de Iphone 6 er slechter uit vindt zien dan zijn voorganger?
Ik ben wel erg benieuwd naar de Apple Watch, en dan met name de accuduur en waterdichtheid (ook vwb sporten en zweten).
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
Vind 'm zo op het zicht ook niet mooi, maar gek genoeg hoor ik daar geen journalist over klagen na de voel-sessie's na de presa's. Verbaasde mij ook.
Dank je, leek me al logischVuvuzela schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:51:
[...]
De 1e keer dat je je watch aanzet kan je instellen of je links of rechts bent. De knoppen zitten dan dus omgedraaid maar wel aan de goede kant van je andere hand dat je niet over het scherm heen hoeft.
Komt er een eigen topic voor de Apple Watch?
Ik denk dat het in dit geval het goed uit komt dat apple niet eerste is met grote telefoons...
Men heeft al een note in de handen gehad en krijgen nu ineens een grotere iphone in handen die iets minder breed is en goed rond afloopt.. Dan valt het waarschijnlijk allemaal ineens mee.
Zelf had ik bij het zien van eerste handon video dat hij mooier overkomt in handen van iemand dan op fotos....
Men heeft al een note in de handen gehad en krijgen nu ineens een grotere iphone in handen die iets minder breed is en goed rond afloopt.. Dan valt het waarschijnlijk allemaal ineens mee.
Zelf had ik bij het zien van eerste handon video dat hij mooier overkomt in handen van iemand dan op fotos....
Ik teken nergens meer voor
Weet er iemand hier hoe Apple Pay precies werkt?
Wat ik hoor:
- NFC interface (da's duidelijk)
- Credit card foto is genoeg (dus alleen nummertjes nodig)
- Samenwerking met CC uitgever
Dus lijkt erop dat ze simpelweg CC gegevens naar de terminal schieten en er geen handtekening meer vereist is, want fingerprint is genoeg voor CC issuer.
Voorlopige conclusie op basis hiervan:
- Geen EMV chip in secure element
- Geen PIN mogelijkheden
- Apple Pay is lang niet zo geavanceerd is als wat ING en ABN doen met mobiel betalen (daar staat daadwerkelijk je pinpas op je telefoon)
Als dit klopt, dan is er voorlopig weinig kans op NL markt lijkt me zo. In ieder geval gaan de winkeliers dit niet waarderen (CC kent erg hoge betaalkosten).
Wat ik hoor:
Dus lijkt erop dat ze simpelweg CC gegevens naar de terminal schieten en er geen handtekening meer vereist is, want fingerprint is genoeg voor CC issuer.
- Geen PIN mogelijkheden
- Apple Pay is lang niet zo geavanceerd is als wat ING en ABN doen met mobiel betalen (daar staat daadwerkelijk je pinpas op je telefoon)
Als dit klopt, dan is er voorlopig weinig kans op NL markt lijkt me zo. In ieder geval gaan de winkeliers dit niet waarderen (CC kent erg hoge betaalkosten).
Het idee is natuurlijk dat een ING en een ABN ook willen gaan samenwerken.EricChang schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:07:
Wat ik hoor:
- Geen PIN mogelijkheden
Maar vernieuwend is het allemaal niet en ik prefereer gewoon mijn pinpas met NFC.
[ Voor 9% gewijzigd door Momus op 10-09-2014 14:18 ]
Ja, dat weet ik.
Weet jij dat elke pinpas en credit kaart in NL een EMV chip heeft en dat mijn voorlopige conclusie is dat Apple Pay dat niet heeft?
Dat heeft enorme implicaties. Het is alsof we worden teruggeworpen naar het magneetstrip tijdperk (waar de US nog grotendeels in leeft). Enkel met een andere communicatie interface: NFC ipv magneet.
Weet jij dat elke pinpas en credit kaart in NL een EMV chip heeft en dat mijn voorlopige conclusie is dat Apple Pay dat niet heeft?
Dat heeft enorme implicaties. Het is alsof we worden teruggeworpen naar het magneetstrip tijdperk (waar de US nog grotendeels in leeft). Enkel met een andere communicatie interface: NFC ipv magneet.
Ja. Maar je kan al met je pinpas betalen, zonder de EMV chip te gebruiken. Weliswaar momenteel met een maximum van 20 euro, maar de vraag is natuurlijk of en hoe lang dat stand houdt.EricChang schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:20:
Ja, dat weet ik.
Oh ja, waar maak je dan gebruik van?
Dat je geen pincode gebruikt, betekent niet dat je geen EMV chip gebruikt.
Onder de 20 euro is precies hetzelfde proces, enkel met het verschil dat je onder bepaalde condities een pincode (of vergelijkbaar) nodig hebt.
Ik weet hoe EMV en NFC werkt. Mijn vraag is of iemand weet hoe Apple Pay precies werkt?
Onder de 20 euro is precies hetzelfde proces, enkel met het verschil dat je onder bepaalde condities een pincode (of vergelijkbaar) nodig hebt.
Ik weet hoe EMV en NFC werkt. Mijn vraag is of iemand weet hoe Apple Pay precies werkt?
Ook op basis van EMV. Niet gek ook bij een samenwerking met de M en V.EricChang schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:28:
Oh ja, waar maak je dan gebruik van?
http://www.nfcworld.com/2014/09/09/331412/iphone-6-come-nfc/
Men zegt dat hij goed vasthoudt. Niet dat hij beter vasthoudt? Ik zie juist dat het veel te vergelijken is met die M8. Ook het materiaal is vergelijkbaar.NiGeLaToR schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:23:
Ik ga zeker weten voor de iPhone 6 plus. iPad mini retina reeds tekoop aangeboden
*zie advertentie voor meer info mocht je dr belang bij hebben
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Apple heeft na de Keynote stilletjes de iPod classic uit het assortiment gehaald.
Ik heb er net een gekocht via V&A, mocht er nog een willen dan zou ik er nu een kopen.
Ik veracht dat ze de komende tijd in prijs gaan stijgen op marktplaats.
Ik heb er net een gekocht via V&A, mocht er nog een willen dan zou ik er nu een kopen.
Ik veracht dat ze de komende tijd in prijs gaan stijgen op marktplaats.
Ik snap niet hoe je erbij komt dat er geen EMV in zit?EricChang schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:07:
Wat ik hoor:
- Geen PIN mogelijkheden
Pin niet nodig icm Touch ID
Dat het alleen met een iPhone te gebruiken is maakt me niet zoveel uit. Ik ga ook niet de 1e generatie halen, maar wellicht dat dit in de toekomst nog wel een device is waar ik me aan wil wagen.RobbieB schreef op woensdag 10 september 2014 @ 04:16:
Creditkaarten hoeven ook niet in de doelgroepwinkels te worden geaccepteerd, als Apple Pay maar wordt geaccepteerd. De afhandeling daarvan gebeurt dan achter de schermen.Momus schreef op woensdag 10 september 2014 @ 07:38:
[...]
Wat? Waar heb je het over? Het zit gewoon in nieuwe pinpassen en het werkt prima. Alleen 80% van de pinautomaten kan het nog niet.
Onbekendheid maakt dat het niet veel gebruikt wordt. Niet het feit dat het niet goed zou werken.
Bovendien werkt Apple met credit card maatschappijen en die worden in de feitelijke doelgroep winkels niet geaccepteerd.
Uhm nee. Apple Pay is slechts een middel om met je CC te betalen.SidewalkSuper schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:46:
[...]
Dat het alleen met een iPhone te gebruiken is maakt me niet zoveel uit. Ik ga ook niet de 1e generatie halen, maar wellicht dat dit in de toekomst nog wel een device is waar ik me aan wil wagen.
[...]
Creditkaarten hoeven ook niet in de doelgroepwinkels te worden geaccepteerd, als Apple Pay maar wordt geaccepteerd. De afhandeling daarvan gebeurt dan achter de schermen.
Deze gaat weer op slot. De discussie kan verder in:
[Apple Watch] Ervaringen & Discussie
[iPhone 6 & iPhone 6 Plus] Ervaringen & discussie
Daarnaast staat het natuurlijk vrij om een nieuw topic te openen in:
iPods, iPhones & iTunes
[Apple Watch] Ervaringen & Discussie
[iPhone 6 & iPhone 6 Plus] Ervaringen & discussie
Daarnaast staat het natuurlijk vrij om een nieuw topic te openen in:
iPods, iPhones & iTunes
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.
Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
<b>
Flamen, holy wars rondom Android/iOS en vergelijkbaar ongewenst gedrag zal notes en eventueel verdere maatregelen tot gevolg hebben. Respecteer elkaar, laat de flamewars achterwege, en dan hoeven wij als crew ook niet voortdurend puin te ruimen.
</b>~~~[/html]
~~~[html]In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.
Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
<b>
Flamen, holy wars rondom Android/iOS en vergelijkbaar ongewenst gedrag zal notes en eventueel verdere maatregelen tot gevolg hebben. Respecteer elkaar, laat de flamewars achterwege, en dan hoeven wij als crew ook niet voortdurend puin te ruimen.
</b>~~~[/html]