Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Nogal treurig dat de iPhone 5s nu nog €600 moet kosten. Dat was voorheen de prijs van het nieuwste model, nu vragen ze het voor het verouderde model. Werken ze bij Apple met alternatieve inflatiecijfers (zeker aangezien in de electronica juist deflatie de norm is) ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
SidewalkSuper schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:22:
[...]

Valt toch wel mee, de 4S was 599, de 5 was 699, de 5S was 699 en nu de 6 ook weer 699.

[...]

?? de prijs is bij Apple gelijk gebleven, wat belsimpel doet moeten ze toch zelf weten?
Dat zie ik ja, maar niet iedereen koopt hun iPhone via de store van Apple zelf.. Zijn ook genoeg die het via een andere site doen en als je dan ineens zulke prijzen tegenkomt, ga je wel huilen. Ik dan. :P

[ Voor 81% gewijzigd door Luca op 09-09-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Prijzen zijn bekend he. 999 euro is de duurste, voor de 6+, 128GB.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Pyrone89 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:18:
Nogal treurig dat de iPhone 5s nu nog €600 moet kosten. Dat was voorheen de prijs van het nieuwste model, nu vragen ze het voor het verouderde model. Werken ze bij Apple met alternatieve inflatiecijfers (zeker aangezien in de electronica juist deflatie de norm is) ofzo?
Valt toch wel mee, de 4S was 599, de 5 was 699, de 5S was 699 en nu de 6 ook weer 699.
Dattack schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:20:
Weet niet of het hier gepost is, maar Belsimpel is normaal wel van de vrij lage prijzen nog, maar als zij zelfs €1.049,- vragen voor de iPhone 6 Plus dan kunnen we nog wel eens bizar hoge prijzen gaan zien..
?? de prijs is bij Apple gelijk gebleven, wat belsimpel doet moeten ze toch zelf weten?
Ik zie dat dat om de 64GB iPhone 6 Plus gaat, ze rekenen dus 150 euro meer dan Apple. Dat is waarschijnlijk precies hun winst. Onzin om daar te kopen dus.

[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-09-2014 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 12:42
Dattack schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:20:
Weet niet of het hier gepost is, maar Belsimpel is normaal wel van de vrij lage prijzen nog, maar als zij zelfs €1.049,- vragen voor de iPhone 6 Plus dan kunnen we nog wel eens bizar hoge prijzen gaan zien..
Raar...

iPhone 6:
16GB 699
64GB 799
128GB 899

iPhone 6+:
16GB 799
64GB 899
128GB 999

http://store.apple.com/nl/buy-iphone/iphone6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
[...]

[...]

Ik zie dat dat om de 64GB iPhone 6 Plus gaat, ze rekenen dus 150 euro meer dan Apple. Dat is waarschijnlijk precies hun winst. Onzin om daar te kopen dus.
Ik bedoel te zeggen dat €499 meer passend is voor het oude model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Fly-guy schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:17:
[...]

Dat je dingen geheim wil houden is een ding, maar om daar vier maanden of meer potentiele verkoop voor op te geven.. Plus techniek gaat snel, het horloge loopt bij de presentatie al niet voor op de concurrentie en bij daadwerkelijke beschikbaarheid dus achter. Nu zal apple daar minder last van hebben dan fabrikanten met Android, maar blijf het vreemd vinden.

Los daarvan vrees ik voor de batterij. Als ze een goede batterijduur voor elkaar hadden gekregen, hadden ze dat wel van alle daken geschreeuwd. Dat ze er niets over zeggen, zegt eigenlijk wel genoeg...
Ze geven de ontwikkeltijd niet op.. het horloge is gewoon nog niet klaar.. Als ze het wel klaar kunnen hebben rond deze tijd, dan hadden ze het al een paar maanden geleden aangekondigd.. Ze zijn alleen genoodzaakt om het eerder aan te kondigen omdat het anders uit gaat lekken. Dit hebben ze ook gedaan met de originele iPhone en in een iets mindere mate met de iPad. Allemaal enkele maanden van te voren aangekondigd om er voor te zorgen dat het product niet uitlekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
[...]

[...]

Ja, maar ik probeerde dus alleen maar te zeggen dat zij vaak lagere prijzen hebben dan veel andere webshops. Als je dan zo'n prijs ziet, ga ik tenminste afvragen wat de andere webshops gaan doen qua prijzen. Er zijn namelijk ook genoeg mensen die het niet bij de Apple store halen.

Ik maar denken dat de Note 4 al duur was, nou dit is alleen maar erger. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Luca op 09-09-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Pyrone89 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:24:
[...]

Ik bedoel te zeggen dat €499 meer passend is voor het oude model.
Ze kiezen al jaren een prijs die 100 euro lager ligt dan het goedkoopste nieuwe model. Dat doen ze nu weer. Als ze voor 499 zouden kiezen zouden ze zichzelf lelijk in de vingers snijden, zeker icm de 5C.
De lineup is prijstechnisch slim bedacht lijkt me.

iPhone 5C 8GB
€399,-

iPhone 5S 16GB
€599,-

iPhone 5S 32GB
€649,-

iPhone 6 16GB
€699,-

iPhone 6 64GB
€799,-

iPhone 6 128GB
€899,-

iPhone 6 Plus 16GB
€799,-

iPhone 6 Plus 64GB
€899,-

iPhone 6 Plus 128GB
€999,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 17:07
Ik had van Apple toch wel wat meer verwacht. Steve Jobs is overduidelijk een gemis, zijn visie is totaal niet meer te herkennen vind ik. Had verwacht dat Apple toch iets innovatiefs in de Iphone 6 ging stoppen, iets waarmee ze de Samsung/LG/HTC etc. gebruikers voor zich konden winnen, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Volgens mij zijn de prijzen nog niet eerder gepost, iemand een link?

:+ :+

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Michiel706 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:14:
Bedankt voor je reactie.
Ik kan niet de tijdlijn zien, dus ook niet terug seeken naar het begin...
[...]
Well wat kan ik zeggen, worksforme. Staat gewoon een seek bar onder in Quicktime Player X.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:35
Sheva schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:30:
Ik had van Apple toch wel wat meer verwacht. Steve Jobs is overduidelijk een gemis, zijn visie is totaal niet meer te herkennen vind ik. Had verwacht dat Apple toch iets innovatiefs in de Iphone 6 ging stoppen, iets waarmee ze de Samsung/LG/HTC etc. gebruikers voor zich konden winnen, maar helaas.
Dat doet de software op zich al, zeker i.c.m. meerdere iDevices. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:35
Fietsbel schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:30:
Volgens mij zijn de prijzen nog niet eerder gepost, iemand een link?

:+ :+
Prijzen staan gewoon op de Apple website: http://store.apple.com/nl/iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Eswip schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:24:
[...]

Ze geven de ontwikkeltijd niet op.. het horloge is gewoon nog niet klaar.. Als ze het wel klaar kunnen hebben rond deze tijd, dan hadden ze het al een paar maanden geleden aangekondigd.. Ze zijn alleen genoodzaakt om het eerder aan te kondigen omdat het anders uit gaat lekken. Dit hebben ze ook gedaan met de originele iPhone en in een iets mindere mate met de iPad. Allemaal enkele maanden van te voren aangekondigd om er voor te zorgen dat het product niet uitlekt.
Dat 'ie nog niet klaar is, is duidelijk. Ik vraag me af waarom niet. Google en fabrikanten krijgen het voor elkaar in minder tijd dan dat de geruchten over een apple horloge rond gingen. Apple moet toch zijn bedenkingen gehad hebben toen allerlei horloges op de markt kwamen terwijl zij nog lang niet klaar zijn.

Maar goed, veel voegt dit niet meer toe aan dit topic, dus zal er over ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dattack schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:28:
[...]

Ja, maar ik probeerde dus alleen maar te zeggen dat zij vaak lagere prijzen hebben dan veel andere webshops. Als je dan zo'n prijs ziet, ga ik tenminste afvragen wat de andere webshops gaan doen qua prijzen. Er zijn namelijk ook genoeg mensen die het niet bij de Apple store halen.

Ik maar denken dat de Note 4 al duur was, nou dit is alleen maar erger. :'(
Ik denk dat je sowieso niet bij een andere shop moet halen. Er is geen manier om goedkoper Apple apparaten te krijgen dan dat die andere winkels ze met verlies verkopen. Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Apple wil zoveel mogelijk markt naar hun eigen winkel trekken.
Of in mijn post hier vlak boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Hij doelt op het feit dat hier om de 10 minuten weer een prijslijst verschijnt van de diverse nieuwe iPhones, die we inmiddels nu al een paar keer gezien hebben. ;)

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kom net thuis van werk.. nergens een linkje waar ik de keynote op mijn windows machine kan bekijken? site van apple zelf doet t niet...ook niet met QT 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:36
Goed... Wellicht nog wat vroeg, maar wie maakt het Apple Watch topic aan? Ik ben zelf helaas niet bedreven in het maken van een mooie OP maar denk dat het topic er zeker wel moet komen :)

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:14:
[...]

Het horloge ziet er vrij droog uit. Het staat nergens in de specs, het is nergens bevestigd, niet on-stage, niet er na. Behalve dat de speaker water afstotend is.
Ze lieten zien dat de electronica helemaal geseald is. Dat is niet voor niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:41

muhda

Time & Space traveler

Wat Apple heeft laten zien is begrijpelijk.

De iPhone 6+ een mooi model, vooral de nieuwe camera functies, M8, barometer etc. Doen het hem voor mij. Nu hoor ik je al denken, 'waarvoor ga je dat gebruiken?' Het is voor mij, een geek achtig iets, voor de heb. Net als Docter Who en zijn Sonic screwdriver. Allemaal leuk dat je allemaal sensoren hebt etc, met apps kan je der mee priegelen.

Maar, ik blijf bij mijn 5S. Volgende week iOS8 uit en dan updaten. Ik blijf wel de Apple Watch volgen, alleen jammer dat ie pas in 2015 uit komt, dat vind ik eerlijk gezegd raar.

In tussen tijd ben ik wel van plan om de Samsung Galaxy Edge & gear (S) aan te schaffen om er naast uit te testen. Vooral het randje bij de Edge is een nieuwe ontwikkeling.

Ik ben vooral benieuwd naar OSX Yosemite. Er is geen release date genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:42:
[...]

Ze lieten zien dat de electronica helemaal geseald is. Dat is niet voor niets ;)
Nee joh, ze maken een horloge met alleen een speaker die waterdicht is want dat is het belangrijkste lol.. :F
Laat hem nou maar, hij weet het toch allemaal beter ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Mixpower op 09-09-2014 23:46 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31

Ethirty

Who...me?

Fly-guy schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:32:
[...]

Dat 'ie nog niet klaar is, is duidelijk. Ik vraag me af waarom niet. Google en fabrikanten krijgen het voor elkaar in minder tijd dan dat de geruchten over een apple horloge rond gingen. Apple moet toch zijn bedenkingen gehad hebben toen allerlei horloges op de markt kwamen terwijl zij nog lang niet klaar zijn.

Maar goed, veel voegt dit niet meer toe aan dit topic, dus zal er over ophouden.
Omdat, zo op het eerste oog, de Apple watch meer kan en een betere UI heeft en dev'ers meer mogelijkheden hebben? Ik zag zo snel langskomen dat je er mee kan inchecken op het vliegveld of je hotelkamer kan openen. Van Google smartwatches zie je bij elke fabrikant alleen maar dezelfde demo-screens omdat ze niks mogen aanpassen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Kan ik een IPhone 6 in de states kopen en daarna in belgie gebruiken als ik de T-mobile unlocked versie koop? Werkt 4g dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:18
wouter.u schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:56:
Kan ik een IPhone 6 in de states kopen en daarna in belgie gebruiken als ik de T-mobile unlocked versie koop? Werkt 4g dan?
In theorie en principe wel, zolang je hem gewoon bij een Applestore koopt is die in principe simlock vrij en verder zijn er volgens mij 0 verschillen tussen de europese toestellen en de US toestellen behalve de meegeleverde lader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wouter.u schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:56:
Eerder besproken al. Niet elke Amerikaanse iPhone heeft in Nederland (België al helemaal zonder officiële store) garantie. Check dit dus goed.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 12:42
VoLTE en wifi bellen, zou dat deze generatie iPhone's nog in Nederland uitgerold worden?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Fly-guy schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:32:
[...]

Ook met de mp3-speler was Apple niet de eerste op de markt. De iPod werd vervolgens wel de meest succesvolle 'mp3-speler'. De iPhone was beslist niet de eerste smartphone, maar zette wel de toon voor de toekomst van smartphones. De App Store was beslist niet het eerste distributieplatform voor (mobiele) applicaties, maar zette wel de toon. De iPad was niet de eerste tablet...

Ik denk niet dat ze zich in Cupertino erg zorgen maken over het wel of niet de eerste zijn die zijn product op de markt heeft. Bij Apple doen ze hun ding, en ze zullen uitbrengen wat zij vinden dat goed is, op het moment dat zij vinden dat het klaar is om uit te brengen. De ervaring leert dat er op de eerste generatie dan zeker een en ander af te dingen valt (maar er toch ook al een hoop erg goed is), en dat de ontwikkeling daarna nogal eens toonaangevend blijkt te zijn voor een complete industrie.

Ik denk niet dat Apple zomaar even de complete horloge-industrie ondersteboven gaat zetten, maar ik sluit niet uit dat Apple toch, ondanks de 'late' introductie, een behoorlijke rol zal gaan spelen in de markt van smartwatches.

Launching containers into space

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Marijn100 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 00:00:
VoLTE en wifi bellen, zou dat deze generatie iPhone's nog in Nederland uitgerold worden?
Reken er maar niet op.

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:37
Niemand die zich afvraagt waarom er geen opvolger is van de iPhone 5c?

• SidewalkSuper
Ik denk dat de inzet van de 5C altijd al was om het goedkoopste model te worden. Door een jaar te wachten kunnen ze het makkelijker als goedkoopste alternatief positioneren zonder in te boeten op de perceptie van kwaliteit.

Puur marketing natuurlijk en heel slim in mijn ogen.

• Pyrone89
SidewalkSuper schreef op woensdag 10 september 2014 @ 00:09:
Ik denk dat de inzet van de 5C altijd al was om het goedkoopste model te worden. Door een jaar te wachten kunnen ze het makkelijker als goedkoopste alternatief positioneren zonder in te boeten op de perceptie van kwaliteit.

Puur marketing natuurlijk en heel slim in mijn ogen.
Wel oppassen: dit is nu het enigste model zonder 64-bit. En met OSX hebben we gezien dat ze dit een reden is om de support te laten vallen, bijvoorbeeld als ze besluiten om iOS 9 of 10 64-bit only te maken, terwijl die qua kracht eigenlijk die iOS versie nog aan zou kunnen

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31

Ethirty

Who...me?

En de 5S blijft ook nog voorlopig. Voor het eerst keuze uit 4 modellen in verschillende prijscategoriën.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• SidewalkSuper
Klopt, maar ik denk dat het nog niet komt met de volgende iteratie van iOS. Apple houdt tot nu toe vast aan 3 jaar support, ik neem aan dat ze daar volgend jaar niet van afstappen.

Maar goed wat maakt dat nu helemaal nog uit, van het goedkoopste model mag je niet verwachten dat hij net zo'n support heeft als het flagship model. Je mag het wel hopen.

Hij stopt niet ineens met werken zodra iOS 9 64-bit only is.

[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-09-2014 00:16 ]

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Ethirty schreef op woensdag 10 september 2014 @ 00:14:
En de 5S blijft ook nog voorlopig. Voor het eerst keuze uit 4 modellen in verschillende prijscategoriën.
En volgend jaar volgt natuurlijk de 6S en die neem ik dan weer wel mee :9
Opvallend dat de iPad2 btw ook iOS8 krijgt, dat had ik niet verwacht.

[ Voor 10% gewijzigd door Security op 10-09-2014 00:16 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
Whieee schreef op woensdag 10 september 2014 @ 00:01:
[...]
Ik denk niet dat Apple zomaar even de complete horloge-industrie ondersteboven gaat zetten, maar ik sluit niet uit dat Apple toch, ondanks de 'late' introductie, een behoorlijke rol zal gaan spelen in de markt van smartwatches.
Dat zou mij inderdaad niets verbazen. Over de iPhones ben ik nogal teleurgesteld, de Watch is, ondanks dat het niets uitzonderlijks is, een prima eerste smartwatch voor Apple. Met name het aanbieden van 2 formaten en tal van bandjes (direct vanaf de producent) lijkt mij voor de gemiddelde koper een groot pluspunt.

Daarbij denk ik dat Apple op dit moment nog een grotere kans van slagen heeft om een smartwatch in hun hele ecosysteem te integreren, maar dit kan ook zo weer tegen ze keren. De Apple Watch werkt (tenzij ik iets gemist heb) alleen met Apple devices, de gemiddelde Android Wear smartwatch is compatibel met alle merken Android telefoons.
Dit zal er denk ik aan liggen welke richting smartwatches uit gaan: blijft een smartwatch een aanvulling op een smartphone, of worden ze op zichzelf staande entiteiten? In dat eerste geval (de huidige situatie) heeft Apple een puntje voor qua ecosysteem, ontwikkeld het zich echter naar het tweede scenario dan zie ik ze eerder gelijk of in het nadeel. Nadeel als in: Apple is maar 1 fabrikant, tegenover de tal van anderen die ook al smartwatches produceren (Sony, LG, Motorola, Pebble, Samsung, Asus enz.). De Android watches zijn (over het algemeen) zoals gezegd compatibel met elk van die merken, dus als 1 producent iets nieuws/spannends ontwikkeld kan je het in elke combinatie gebruiken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Donstil schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:58:
[...]

Eerder besproken al. Niet elke Amerikaanse iPhone heeft in Nederland (België al helemaal zonder officiële store) garantie. Check dit dus goed.
Als ik hem koop in een Apple store dan heb ik toch garantie in een ander apple store?
In het slechtste geval moet ik inderdaad naar Amsterdam.

Wat omtrent 4G LTE van Amerikaanse Iphone in Europa gebruiken?
Excuses maar vind het niet terug in de vele pagina...

Verwijderd

Marijn100 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 00:00:
Dat was al bekend tijdens de introductie van IOS 8 eerder dit jaar, dus ja ik verwacht het wel. Je hebt alleen kans dat de NL providers het niet willen.

• SidewalkSuper
Voor nu is een smartwatch gewoon gebonden aan een smartphone voor de beste functionaliteit. De hardware kan nog niet zo klein gemaakt worden dat de vele functies zonder hulp van een ander apparaat werken. Ik zie dit natuurlijk in de toekomst nog wel veranderen, de smartwatch zal dan de richting van een standalone iets uit gaan.

Verwijderd

wouter.u schreef op woensdag 10 september 2014 @ 00:23:
[...]

Als ik hem koop in een Apple store dan heb ik toch garantie in een ander apple store?

Ja, Ja.

Verwijderd

muhda schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:45:
Wat Apple heeft laten zien is begrijpelijk.

De iPhone 6+ een mooi model, vooral de nieuwe camera functies, M8, barometer etc. Doen het hem voor mij. Nu hoor ik je al denken, 'waarvoor ga je dat gebruiken?' Het is voor mij, een geek achtig iets, voor de heb. Net als Docter Who en zijn Sonic screwdriver. Allemaal leuk dat je allemaal sensoren hebt etc, met apps kan je der mee priegelen.

Maar, ik blijf bij mijn 5S. Volgende week iOS8 uit en dan updaten. Ik blijf wel de Apple Watch volgen, alleen jammer dat ie pas in 2015 uit komt, dat vind ik eerlijk gezegd raar.

In tussen tijd ben ik wel van plan om de Samsung Galaxy Edge & gear (S) aan te schaffen om er naast uit te testen. Vooral het randje bij de Edge is een nieuwe ontwikkeling.

Ik ben vooral benieuwd naar OSX Yosemite. Er is geen release date genoemd.
Draai de Yosemite beta al een geruime tijd, ben niet echt onder de indruk. Het is straks wel leuk dat het nog beter samenwerkt met IOS 8.

Dat randje van de Edge is echt zo'n typische nutteloze Samsung ontwikkeling, bij de volgende release dumpen ze het hoogstwaarschijnlijk weer, maar goed smaken verschillen.
wouter.u schreef op woensdag 10 september 2014 @ 00:23:
[...]

Ik zou dit goed uitzoeken, een Amerikaanse iPhone 5 had hier toen geen garantie.
Apple en ook de Apple store weigerde hem doodleuk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:47
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vge3M7S.jpg

Vond dit wel grappig :+

Zelf twijfel ik tussen de 6+ en een note 4, eens afwachten wat ze hier gaan kosten en hoelang het nog gaat duren.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Cyclonic schreef op woensdag 10 september 2014 @ 00:41:
[afbeelding]

Vond dit wel grappig :+

Zelf twijfel ik tussen de 6+ en een note 4, eens afwachten wat ze hier gaan kosten en hoelang het nog gaat duren.
Hahahaha. Geniaal!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• NotSoSteady
  • Laatst online: 23:09
Apple begint degelijk te worden, het ontwerp is in mijn ogen een stap terug. Die antenne banden, sorry hoor maar zo'n lelijke oplossing heb ik nog niet van Apple gezien. Ik ga hem wel halen, maar het stelt me wel teleur. Ik vond de 5S een stuk revolutionairder met zijn vingerafdrukscanner en 64-bit chipset.

• Royeboi
NotSoSteady schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:01:
.... Ik ga hem wel halen, maar het stelt me wel teleur. ...
Als iedereen zo denkt, waarom zou men dan nog moeten innoveren? ;)

De volgende generatie gaat weer een daverend succes worden. Pas als de iPhone 7 ook geen enkele grote nieuwe functionaliteit biedt of grote voordelen, dan zullen er wat rakere klappen gaan vallen denk ik. We kunnen allemaal niet in de toekomst kijken, maar momenteel loopt Apple wat achter de feiten aan. Nu pas met grotere schermen aankomen, terwijl andere merken dit allang hebben. Daarbij zou je de 6 ook gerust een iPhone 5gs kunnen noemen, zoveel is er niet veranderd.

Begrijp me niet verkeerd - mocht ik het ding in handen krijgen, dan wil ik hem waarschijnlijk wel hebben, maar het heeft niet de wow-factor zoals destijds bij de iPhone 3GS > iPhone 4 het geval was (oude resolutie vs. retina display, snelheidsvoordelen, veel betere camera).

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

NotSoSteady schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:01:
Apple begint degelijk te worden, het ontwerp is in mijn ogen een stap terug. Die antenne banden, sorry hoor maar zo'n lelijke oplossing heb ik nog niet van Apple gezien. Ik ga hem wel halen, maar het stelt me wel teleur. Ik vond de 5S een stuk revolutionairder met zijn vingerafdrukscanner en 64-bit chipset.
Jij doet dus exact waar Apple op gokt.... Alle is geen productinnovator meer, appel is een keiharde marketingmachine die jou het gevoel wil geven dat je iets nieuws in handen hebt maar wat feitelijk al overal verkrijgbaar is. Vervolgens laten ze je ook nog eens de hoofdprijs betalen voor hun producten.
Allemaal prima, zolang de mensen maar graag in het marketing verhaal blijven geloven zullen de toestellen weer als warme broodjes verkocht worden.

Kortom, de Apple iPhone koper houd de hype, die nu nog meer dan ooit een holle huls is, zelf in stand.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Die puist aan de achterkant... Jobs draait zich om in z'n graf!

Als Jobs nog in leven was zou het er anders aan toe gegaan zijn..

Jobs: "Looks fine. But you have to make the back flat."

Designers: "Sorry, but that's impossible".

Jobs: "Just make it flat".

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Wat denken jullie, ben 26 september in Barcelona. Kan ik daar ook eenzelfde iPhone6 halen?
Prijzen zijn exact hetzelfde: http://store.apple.com/es/buy-iphone/iphone6
Krijg ik geen gedonder op Schiphol?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RichieSD schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:18:
Wat denken jullie, ben 26 september in Barcelona. Kan ik daar ook eenzelfde iPhone6 halen?
Yep
Prijzen zijn exact hetzelfde: http://store.apple.com/es/buy-iphone/iphone6
Krijg ik geen gedonder op Schiphol?
EU, dus nope.

• Security

Security

it's just me

Royeboi schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:08:
[...]

Als iedereen zo denkt, waarom zou men dan nog moeten innoveren? ;)

De volgende generatie gaat weer een daverend succes worden. Pas als de iPhone 7 ook geen enkele grote nieuwe functionaliteit biedt of grote voordelen, dan zullen er wat rakere klappen gaan vallen denk ik. We kunnen allemaal niet in de toekomst kijken, maar momenteel loopt Apple wat achter de feiten aan. Nu pas met grotere schermen aankomen, terwijl andere merken dit allang hebben. Daarbij zou je de 6 ook gerust een iPhone 5gs kunnen noemen, zoveel is er niet veranderd.

Begrijp me niet verkeerd - mocht ik het ding in handen krijgen, dan wil ik hem waarschijnlijk wel hebben, maar het heeft niet de wow-factor zoals destijds bij de iPhone 3GS > iPhone 4 het geval was (oude resolutie vs. retina display, snelheidsvoordelen, veel betere camera).
Ik noem de Apple Watch en Apple Pay toch een flinke vooruitgang.
Nog nooit werden er zoveel nieuwe Apple producten gelanceerd bij een live-event. :*)

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Thanks! ik zie nu dat er 2 apple retail stores in Barca zijn, dus dat moet zeker goedkomen :P

• Royeboi
Security schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:25:
[...]

Ik noem de Apple Watch en Apple Pay toch een flinke vooruitgang.
Nog nooit werden er zoveel nieuwe Apple producten gelanceerd bij een live-event. :*)
Je kunt het ook zo zien dat de concurrentie een soortgelijk product allang heeft (NFC / Google Watch). Het had eerder raar geweest als Apple dit had genegeerd. Ze zijn op z'n minst toch wel verplicht om de concurrentie bij te benen.

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 00:28:
[...]

Draai de Yosemite beta al een geruime tijd, ben niet echt onder de indruk. Het is straks wel leuk dat het nog beter samenwerkt met IOS 8.

Dat randje van de Edge is echt zo'n typische nutteloze Samsung ontwikkeling, bij de volgende release dumpen ze het hoogstwaarschijnlijk weer, maar goed smaken verschillen.
Het gaat mij om een aantal verbeterde (power) functies zoals iCloud Drive, dark mode, spotlight, safari en windows controle. Al konden ze dat al veel eerder toevoegen. Moet zeggen dat de vernieuwde dock mij niet lekker zit.

Het randje bij de Samsung Edge, vind ik zeer goed bedacht. Kan nu al tientallen oplossingen er voor bedenken en daarnaast ziet het er erg mooi uit. Ook voor notificaties, on screen knoppen etc, is het erg handig. Ik denk eerder dat Samsung deze ontwikkeling door trekt naar de Galaxy S lijn.

[ Voor 4% gewijzigd door muhda op 10-09-2014 01:41 ]

Verwijderd

Ik vind het jammer dat Apple steeds meer naar tablet gebruikers catert. Een 5.5 inch scherm is in feite gewoon een tablet en geen telefoon meer. Ik zou graag een 3.5 inch scherm telefoon zien.

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
De innovatie bij Apple ligt in de kunst dat ALS zij iets doen, het ook goed doen.

Android wearables worden alleen nog maar door een heel selectief aantal geeks gekocht. Apple gaat de trend zetten. Straks loopt iedereen met een Apple Watch.

Hetzelfde geldt voor NFC betalen. Ik ken niemand die het gebruikt. Het systeem werkt ook niet optimaal en Apple gaat daar verandering in brengen.

Ook is het begrijpelijl dat Apple niet meedoet met de pixelrace. Apple heeft nooit vooraan gelopen met de snelste hardware en de meeste pixels. Totaal onnodig ook als je bedenkt dat iOS soepeler loopt met een dual-core dan Android met een quad-core.

Als Apple meegaat met 1080p of zelfs 1440p schermen, dan worden er onnodig pixels aangestuurd, wat ten kosten gaat van de batterijduur, cpu en geheugen.

En dit komt allemaal uit de mond van een HTC One gebruiker. Maar ik ga in december misschien weer terug naar iPhone.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Security

Security

it's just me

Barry|IA schreef op woensdag 10 september 2014 @ 02:12:
De innovatie bij Apple ligt in de kunst dat ALS zij iets doen, het ook goed doen.

Android wearables worden alleen nog maar door een heel selectief aantal geeks gekocht. Apple gaat de trend zetten. Straks loopt iedereen met een Apple Watch.

Hetzelfde geldt voor NFC betalen. Ik ken niemand die het gebruikt. Het systeem werkt ook niet optimaal en Apple gaat daar verandering in brengen.

Ook is het begrijpelijl dat Apple niet meedoet met de pixelrace. Apple heeft nooit vooraan gelopen met de snelste hardware en de meeste pixels. Totaal onnodig ook als je bedenkt dat iOS soepeler loopt met een dual-core dan Android met een quad-core.

Als Apple meegaat met 1080p of zelfs 1440p schermen, dan worden er onnodig pixels aangestuurd, wat ten kosten gaat van de batterijduur, cpu en geheugen.

En dit komt allemaal uit de mond van een HTC One gebruiker. Maar ik ga in december misschien weer terug naar iPhone.
Ik kon het niet beter verwoorden. Hulde!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:59
Geld de Slomo op 240fps nou voor zowel de 6 als de 6 +? Of alleen voor de + ?

• muhda

muhda

Time & Space traveler

mister9 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 03:01:
Geld de Slomo op 240fps nou voor zowel de 6 als de 6 +? Of alleen voor de + ?
Geld voor zowel de 6 als de 6+. Was makkelijk op te zoeken http://www.apple.com/nl/iphone/compare/

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Het enige verschil in camera's tussen 6 en 6+ is dat de laatste optical image stabilisation heeft.

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18

Uhhhh Apple heeft JUIST altijd vooraan gelopen met snelste hardware en meeste pixels 8)7 8)7 Of ben je de Retina introductie nu al vergeten? Destijds was dat de hoogste pixeldichtheid in een smartphone. De iPhone zette de trend in hoge pixeldichtheid op smartphone gebied, de iPad Retina had de hoogste dichtheid pixels in een tablet en de Macbook Pro Retina in een notebook. Daarnaast hebben ze altijd de nieuwste CPU's in hun Macbooks en is de Mac Pro een powerhouse. Ook lopen de iPhones/iPads mijlenver voor op de concurrentie. De A-chips blazen de concurrentie weg met hun GPU kracht. Ook is de CPU gedeelte van de SoC erg snel (en dat voor een zuinige dualcore).De A-chipset is bij introductie altijd het krachtigst en de eerste 64bit SoC (A7 van vorig jaar)....

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 10-09-2014 03:10 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ASNNetworks schreef op woensdag 10 september 2014 @ 03:08:
[...]

Uhhhh Apple heeft JUIST altijd vooraan gelopen met snelste hardware en meeste pixels 8)7 8)7
Yup, maar niet op de manier zoals de andere fabrikanten dat doen. Die doen dat eigenlijk alleen maar om een groter getalletje dan de concurrenten te kunnen laten zien. Maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Na een bepaald punt heeft 't alleen maar nadelen. En dat is waar Apple niet intrapt.

• B2
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

Hm vreemd, hij zou automatisch in je iTunes library moeten komen, maar ik zie nog steeds niks.. Op geen enkel device.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik ben nog niet overtuigd door de iWatch Apple Watch.

1. Het is een horloge. Horloges zijn écht persoonlijke accessoires. Veel mensen hebben er zelfs meerdere. Daarnaast draagt niet iedereen een horloge (ik denk zelfs minder dan 50% v/d bevolking).

2. Toen de iPhone/iPad werden geïntroduceerd, kondigde Apple aan dat deze producten veel beter waren in bepaalde dingen dan andere productcategorieën. Ik heb nog geen enkel ding gezien waar de Apple Watch beter in is. Wat is de USP van de horloge?????

3. Hij is alleen te gebruiken als je al een iPhone hebt. De doelgroep is dus heel klein. Een iPad kun je ook kopen als je een ander merk telefoon/computer gebruikt, deze niet.

Ik wacht het nog even af. 1 les heb ik de afgelopen 10 jaar wel geleerd; Koop nooit een 1e generatie Apple product....

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 18:45
RobbieB schreef op woensdag 10 september 2014 @ 04:16:
Ik ben nog niet overtuigd door de iWatch Apple Watch.

2. Toen de iPhone/iPad werden geïntroduceerd, kondigde Apple aan dat deze producten veel beter waren in bepaalde dingen dan andere productcategorieën. Ik heb nog geen enkel ding gezien waar de Apple Watch beter in is. Wat is de USP van de horloge?????
Apple gaf zelf al aan dat ze te weinig tijd hadden om de hele waslijst aan features te tonen. Ze hebben natuurlijk de grootste dingen laten zien. Beweging, gezondheid, besturing e.d. Het is gewoon afwachten tot de Apple Watch uitkomt en reviewers, developers en consumenten de watch in handen krijgen en ermee kunnen spelen. als USP zou ik zeggen:

- Manier van besturen
- Communicatie tussen Apple watches
- App store voor watch
- Personalisering (bandjes, goud)
- en nog vast een aantal andere dingen. Ben niet zo goed in denken rond dit tijdstip 8)7

Edit: hoe kan ik het vergeten! Apple Pay op de smartwatch! Belangrijke USP als je het mij vraagt. In ieder geval voor Amerika.
3. Hij is alleen te gebruiken als je al een iPhone hebt. De doelgroep is dus heel klein. Een iPad kun je ook kopen als je een ander merk telefoon/computer gebruikt, deze niet.
En een kleine doelgroep?!?! Tim Cook gaf aan dat er 200 miljoen Apple gebruikers zijn die meteen aan de slag kunnen met de Apple Watch. Lijkt me toch niet 'klein'.

Als blijkt dat de Apple Watch de ideale compagnon is voor je iPhone, gaan er vast een boel mensen overstag. Maar dat is natuurlijk nog even afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwi159 op 10-09-2014 05:03 . Reden: USP aangepast ]

• B2
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

RobbieB schreef op woensdag 10 september 2014 @ 04:16:
Ik wacht het nog even af. 1 les heb ik de afgelopen 10 jaar wel geleerd; Koop nooit een 1e generatie Apple product....
Want? Geef eens een voorbeeld? Wat was er slecht aan de eerste generatie iPad bijvoorbeeld? Dat gedoe over eerste generaties heeft bij mij wel een hoog broodjeaap gehalte.

• muhda

muhda

Time & Space traveler

B2 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 04:59:
[...]
Want? Geef eens een voorbeeld? Wat was er slecht aan de eerste generatie iPad bijvoorbeeld? Dat gedoe over eerste generaties heeft bij mij wel een hoog broodjeaap gehalte.
Gele waas en lijm lucht bij iMac.
Backlight bleeding en geel tint display bij iPad.

Maar dat is meestal na paar weken opgelost bij Apple en je hebt gewoon garantie. Het komt niet vaak voor, soms glipt een maandag product door de kwaliteitscontrole. (Dat kan gebeuren)
Verwi159 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 04:58:
[...]
Apple gaf zelf al aan dat ze te weinig tijd hadden om de hele waslijst aan features te tonen.
[...]

En een kleine doelgroep?!?! Tim Cook gaf aan dat er 200 miljoen Apple gebruikers zijn die meteen aan de slag kunnen met de Apple Watch. Lijkt me toch niet 'klein'.
De functies die nu opgenoemd zijn, zijn vergelijkbaar met android smartwatches (of wearables), ik denk dat veel gebruikers, meerder functies (of sensoren) hadden verwacht en meer stand alone dus minder afhankelijk van je iPhone. De Apple watch heeft geen wifi, gps etc ingebouwd. Ook is er geen (volledige) informatie over alle sensoren, camera en waterdichtheid (hoe diep hoe lang, kan je er mee zwemmen, douchen of alleen tegen de regen)

Van die 200 miljoen Apple gebruikers hebben niet alle gebruikers een iPhone, maar misschien alleen een Macbook, iPad of overig Apple product. De Apple watch is afhankelijk van de iPhone terwijl je bij de overig smartwatches een shift ziet naar juist stand alone gebruik. (Die zullen nu misschien eerder in de smaak vallen want je hoeft niet nog een iPhone erbij te kopen)

[ Voor 3% gewijzigd door muhda op 10-09-2014 05:23 ]

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
met de prijzen die de providers nu aangeven, o.a. belsimpel.nl kun je hem net zo goed los kopen (het toestel) en een sim only erin jassen....

Bekijk mijn site: Remko.me

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Remko.me schreef op woensdag 10 september 2014 @ 07:04:
met de prijzen die de providers nu aangeven, o.a. belsimpel.nl kun je hem net zo goed los kopen (het toestel) en een sim only erin jassen....
Dat is altijd zo, voor de iPhone niet officieel in NL uit is, zijn de prijzen triest hoog.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
voor hoeveel kun je een nieuwe gerefurbished iphone 5 16GB verkopen? :P

overweeg toch over te gaan.

@RickvN ze geven levertijd dus ook aan als de dag waarom hij in de Apple Store in Nederland ligt.

Bekijk mijn site: Remko.me

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
PWM schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:14:
[...]

Dat vergeet is juist helemaal niet. Althans, tot een week of 2 geleden toen Apple ook enorm begon te hypen. Apple heeft dit event neergezet met de strekking: "Nu gaan we wat laten zien".

En dat viel dus afgrijselijk tegen. Een grote 5s en een Moto 360 met waarschijnlijk betere accuduur.

Ik ben mij er terdege van bewust dat we het einde van de functionele innovatie aan het naderen zijn, maar na de hype van Apple zat ik wel klaar. Eens zien wat ze nu doen om iedereen in de schaduw te zetten... Maar dat kwam dus niet.

Ik heb een Windows PC (M3800 met touch, werkt geweldig imho), een HTC M8 en een iPad Air en Mini Retina. Ik ben dus totaal niet gebonden aan merken of wat dan ook. Toch had ik Apple een beetje ingeschat als een bedrijf wat nog 1 keer kon verrassen. Daarom valt het zo tegen dat het een bedrijf van volgers is geworden.

Wat ongetwijfeld record na record gaat breken qua verkopen.
Het lijkt me voor de hand liggen dat men hiermee doelde op het horloge, niet?
Mag ik vragen wat jij hier überhaupt doet? Ik zie je niks anders doen dan zeiken. Kritiek is prima, maar iedere keer terugkomen doet je gewoon lijken op een troll.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019

Wat? Waar heb je het over? Het zit gewoon in nieuwe pinpassen en het werkt prima. Alleen 80% van de pinautomaten kan het nog niet.
Onbekendheid maakt dat het niet veel gebruikt wordt. Niet het feit dat het niet goed zou werken.
Bovendien werkt Apple met credit card maatschappijen en die worden in de feitelijke doelgroep winkels niet geaccepteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Momus op 10-09-2014 07:57 ]

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hm, ik wacht wel even tot de 5S als 'oud' model wordt gezien bij de telco's en pak dan een leuke aanbieding ofzo. De 6 is mooi hoor, maar ik denk dat ik me nog wel 1 of 2 jaar kan vermaken met een 5S als vervanger voor mijn 4S. Voor mij is de 6 zijn premium prijs momenteel niet waard.

• THE_BASE
  • Niet online
Als ik kijk op de vergelijking op Apple.com vind ik de iPhone 5S veel meer van deze tijd en strakker afgewerkt. Vooral die achterkant heeft Apple helemaal verkeerd gedaan. Had dan nog wat meer naar HTC gekeken in mijn ogen.

Daarnaast zie je aan specs weinig groot nodig verschil t.o.v. de iPhone 5S. Kortom: heeft niet zo'n haast, vermaak me wel met iOS 8.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:39
Ik ben al jaren apple fan en heb al verscheidende producten van hun in huis, maar ik ga er van uit dat die apple watch er niet in komt. Als ik een horloge zou kopen wil ik eentje die er tijdloos en zakelijk uitziet. Precies wat ik niet vind bij deze. Daarnaast vind ik die software er echt verschrikkelijk uit zien. Man man man. Had echt meer verwacht van Apple, afgezien van ApplePay natuurlijk. Dat ApplePay is natuurlijk wel echt mooi, daar zou ik mijn 5s wel voor inruilen!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een Apple Watch V2 dan misschien, want ik kan me niet voorstellen dat veel mensen dit ding, dat in de verste verte niet lijkt op een horloge (=mode accessoire) willen dragen.
Jij kent niemand die het gebruikt. Daar zit m de crux. Ik ken diverse mensen die het gebruiken, myself included. Heel zwart / wit gezien, introduceert Apple nu niets meer dan haar eigen versie van Google's Wallet. Je kan betaalkaarten in de app invoeren en de app vervolgens gebruiken voor betalingen. Mastercard en Visa en de overige CC aanbieders hebben overigens ook eigen apps die dat al jaren kunnen en ook de meeste banken in de US hebben die mogelijkheid al lang, zoals dat onze banken daar nu ook mee komen. Niets nieuws onder de zon dus in smartphone land, wel nieuw voor Appel gebruikers.

Ik begrijp niet dat tot het vorige model de focus zo sterk lag op het aantal ppi en dat dat nu dus opeens niet meer zo hoeft te zijn volgens jou? Waarom hoeft dat dan niet meer?

Waar is eigenlijk dat safieren scherm gebleven?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:59:
[...]
Een Apple Watch V2 dan misschien, want ik kan me niet voorstellen dat veel mensen dit ding, dat in de verste verte niet lijkt op een horloge (=mode accessoire) willen dragen.
En daarom post jij op een tweakers forum, en niet op de tig fashion blogs/fora die helemaal dol zijn over de Apple Watch.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:59
Het is gewoon goed wat Apple maakt. Wat me wel een beetje tegenviel (waar ik direct bij moet zeggen dat het ook kan komen doordat de vooruitgang eerder wel zo groot was) is die A8 chip. Elk jaar hoorde we 2 x zo snel CPU, en 2 x zo snel gpu (minimaal). Dit jaar met de A8 was het 25 % snelle CPU! en 50 % GPU. Prima, maar in vergelijking met voorgaande jaren zit er minder groei in de chip.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Maar aan de andere kant is die ook zuiniger en heeft ie minder last van fatigue :) .

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Scrummie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:14:
[...]

En daarom post jij op een tweakers forum, en niet op de tig fashion blogs/fora die helemaal dol zijn over de Apple Watch.
Dat ik een tech adept ben wil niet perse zeggen dat iets niet mooi hoeft te zijn. Het is in de basis een horloge en voor mij is de primaire eis die ik aan een horloge stel dat het ding simpelweg mooi is en dat er de tijd op kan worden afgelezen. Smartfuncties zijn daarna pas belangrijk voor een smartwatch.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:59:

Waar is eigenlijk dat safieren scherm gebleven?
camera lens cover, en de watches?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57
mister9 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:18:
Het is gewoon goed wat Apple maakt. Wat me wel een beetje tegenviel (waar ik direct bij moet zeggen dat het ook kan komen doordat de vooruitgang eerder wel zo groot was) is die A8 chip. Elk jaar hoorde we 2 x zo snel CPU, en 2 x zo snel gpu (minimaal). Dit jaar met de A8 was het 25 % snelle CPU! en 50 % GPU. Prima, maar in vergelijking met voorgaande jaren zit er minder groei in de chip.
Kan komen omdat de A7 totaal overpowered lijkt voor de 5S. Er is zover ik heb gemerkt nog niets wat de 5S ook maar een piepklein beetje traag maakt. Dus, die 25% is mooi voor het grotere scherm / aansturen meer pixels (hence de betere GPU), maar verder wellicht niet nodig.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Geinig zo'n horloge. Jammer dat je een iphone nodig hebt. Lijkt me wel een handig ding bij hardlopen, maar dan moet je nog je telefoon meenemen (voor gps).
Doe thuis en op werk horloge vaak af, dan ligt ie naast m'n iphone. Dus mweh.
En die digital crown is onhandig als je m omhebt met wat haar op je armen lijkt me: draait niet echt handig (sowieso niet, zo dicht op je pols, daarom doe je je horloge ook af om zomertijd in te stellen).

Haters everywhere but I don’t really care

• NiGeLaToR
matthijst schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:29:
Geinig zo'n horloge. Jammer dat je een iphone nodig hebt. Lijkt me wel een handig ding bij hardlopen, maar dan moet je nog je telefoon meenemen (voor gps).
Doe thuis en op werk horloge vaak af, dan ligt ie naast m'n iphone. Dus mweh.
En die digital crown is onhandig als je m omhebt met wat haar op je armen lijkt me: draait niet echt handig (sowieso niet, zo dicht op je pols, daarom doe je je horloge ook af om zomertijd in te stellen).
Plus als ie om je rechterpols zit dan is dat onbruikbaar. Ben benieuwd of je hem omgedraaid kunt gebruiken dan ofzo. Enfin, eerste generatie iphone was ook een beetje crippled, dus wellicht is het ook een kwestie van gen 1 even afwachten of de beperkingen voor lief nemen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Stillaan tijd om m'n iPhone 4 eens te vervangen, iPhone 6 lijkt me prima opvolger.
Enkel die camera ring krijg ik de kriebels van... ik hoop dat wanneer de cover er rond zit, hij niet meer uit steekt (ik typ/surf wel eens met één hand en de phone plat op tafel)

Sorki#2242

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:19:
[...]

Dat ik een tech adept ben wil niet perse zeggen dat iets niet mooi hoeft te zijn. Het is in de basis een horloge en voor mij is de primaire eis die ik aan een horloge stel dat het ding simpelweg mooi is en dat er de tijd op kan worden afgelezen. Smartfuncties zijn daarna pas belangrijk voor een smartwatch.
Wat mijn punt was; dat jij het niet mooi vind is prima, maar de fashion wereld denkt daar wat anders over ;).

Los van het feit of ik het mooi vind of niet overigens (vind het schitterend, maar doet er niet toe).

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• NiGeLaToR
Scrummie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:35:
[...]

Wat mijn punt was; dat jij het niet mooi vind is prima, maar de fashion wereld denkt daar wat anders over ;).

Los van het feit of ik het mooi vind of niet overigens (vind het schitterend, maar doet er niet toe).
Ben wel in de markt voor zo'n apparaat. Ik zie ook voor me hoe Apple in 1 klap alle discussie over EPD's overbodig gaat maken, door iedereen een EPD te geven. Enige wat een ziekenhuis hoeft te doen is zorgen dat ze patiënten hun gegeven kunnen laten delen. Wel jammer dat Apple zich primair richt op hun thuismarkt:

- health gebeuren gaat alleen in de VS los
- pay alleen in de VS
- homekit focus op breed aanbod devices, maar wel die er in de VS zijn

Homekit zou nog het snelst ook voor ons kunnen werken, maar health en pay toestand niet. Nog een reden om toch 's na te denken of we voor dit soort zaken toch niet beter af zijn als EU, fragmentarisch gedoe kost ons momenteel veel meer dan lidmaatschap van een EU incl al het pluche en ambtenarij kost.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 07:31:
[...]

Het lijkt me voor de hand liggen dat men hiermee doelde op het horloge, niet?
Zeker, en dat was een nog grotere deceptie. Let wel: Leuk ding, gaat gewoon begin 2015 één van de 3-4 toppers worden in zijn klasse, maar dat is het dan ook wel. Was ik na de presentatie teleurgesteld, na het lezen van de previews word het eigenlijk alleen erger.

Ondanks dat het een pre-productie beta was, gaat Apple echt geen grote wijzigingen meer maken in 2015. Daarom was ook mijn stelling dat Apple een volger in de markt is geworden, en het Google en Samsung zijn die de kar trekken. De loyaliteit van de Apple gebruikers is wat het verschil maakt, niet de techniek.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

Sorki schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:33:
Stillaan tijd om m'n iPhone 4 eens te vervangen, iPhone 6 lijkt me prima opvolger.
Enkel die camera ring krijg ik de kriebels van... ik hoop dat wanneer de cover er rond zit, hij niet meer uit steekt (ik typ/surf wel eens met één hand en de phone plat op tafel)
Jep, same here. Anders gaat het gewoon een 5S worden...

DUGG

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02

Saven

Administrator

Scrummie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:14:
[...]

Het mooie vind ik nog wel van al die mensen die roepen dat ze jaren geen horloge meer dragen omdat ze wel op hun telefoon kijken, waarschijnlijk alsnog deze apple watch gaan kopen :')

Overigens vind ik hem wel redelijk tijdloos, de rose gouden versie oogt wel chique, wel iets uit begin van de eeuw, maar op zich niet heel verkeerd. De dikte is ook geen punt denk ik, een omega of breitling met chronograaf is nog een stuk dikker (weliswaar ook groter). De andere versies ogen wel als kermishorloge.

Overigens maakt het niet echt uit of het tijdloos is denk ik, aangezien je met zo'n smartwatch toch maar een jaar of 2 max doet itt een horloge van echt 'gerenommeerd' horlogemerk (rolex/breitling/omega/patek phillipe)

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Watch is imho toch wel een afknapper .

Prijs lijkt me redelijk hoog, design is (voor mij dan) echt niet om naar huis te schrijven.

Bediening met wieltje en rare homescreen lijkt me knullig.

Dan zie ik meer in android gear zoals de moto 360 (2e versie dan met betere SOC en langere batterij)

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 21:29
Ik twijfel tussen de iphone 6 (4,7inch) met 64 GB en de iphone 6 plus (5,5inch) met 16GB.
Ze zijn beiden 799 los.

Hmm.. Iemand tips?

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:44
wh00pz schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:57:
Ik twijfel tussen de iphone 6 (4,7inch) met 64 GB en de iphone 6 plus (5,5inch) met 16GB.
Ze zijn beiden 799 los.

Hmm.. Iemand tips?
Ik twijfel tussen hetzelfde. Ik wacht tot hij in de winkel ligt om het formaat te checken (en een definitieve keuze te maken mbt kleur).

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wh00pz schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:57:
Ze zijn beiden 799 los.

Hmm.. Iemand tips?
Als eigenaar van een S4 (5") en een veelgebruiker van de Note 3 (5,7") van mijn vrouw: neem de 6 plus. Het grotere scherm is ieder verschil waard. En voor het gebrek aan opslaggeheugen prop je er simpelweg een SD kaartje in!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:50
AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:00:
[...]

Als eigenaar van een S4 (5") en een veelgebruiker van de Note 3 (5,7") van mijn vrouw: neem de 6 plus. Het grotere scherm is ieder verschil waard. En voor het gebrek aan opslaggeheugen prop je er simpelweg een SD kaartje in!
Een SD kaart in een iPhone? B)

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 21:29
G33st schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:58:
[...]

Ik twijfel tussen hetzelfde. Ik wacht tot hij in de winkel ligt om het formaat te checken (en een definitieve keuze te maken mbt kleur).
Erg fijn om te weten dat ik niet de enige ben :)

Ik ben straks van 13 september t/m 27 september in de States, weten jullie wat de regels zijn?
Mag ik een iphone voor eigen gebruik meenemen? En moet ik nog rekening houden met frequenties enzo?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

deBennie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:01:
[...]

Een SD kaart in een iPhone? B)
Oeh, forgot dat dat niet kan... excuus. Dan nog: groter scherm = prettiger werken!
wh00pz schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:01:
[...]

Ik ben straks van 13 september t/m 27 september in de States, weten jullie wat de regels zijn?
Mag ik een iphone voor eigen gebruik meenemen? En moet ik nog rekening houden met frequenties enzo?
Hoe het met de frequenties zit weet ik niet, maar als je het volgens de regels wil doen zal je bij de douane aangifte moeten doen en dus btw aftikken over het aankoopbedrag. Het minder legale alternatief is de doos en alle verpakking wegknikkeren in de US, ding in gebruik nemen (nummers / accounts erin, bellen, mailen etc) en desgevraagd aangeven dat je hem al had. Maar als je het ding haalt voordat hij in Nederland gereleased is, is het aannemelijk dat je hem dus tijdens je bezoek gekocht hebt en zal het lastig worden om te stellen dat hij al in je bezit was.

• NiGeLaToR
wh00pz schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:01:
[...]

Ja en ja. Lees je in en zorg dat je de juiste internationale versie neemt.

En ja nr 2 is dat je het mee mag nemen met max bedrag, dan verplicht bent aan te geven en btw + invoerrechten te betalen. Doe je dat niet en wordt je betrapt kan er een boete op komen. Het helpt als je de doos etc niet mee neemt maar opstuurt of daar laat, maar feitelijk hou je je niet aan de wet met zoiets uiteraard ;) Zie douane.nl, staat er bijzonder duidelijk uitgelegd.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:41

TTLCrazy

Listen to Frankie

zwik schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:19:
Maar aan de andere kant is die ook zuiniger en heeft ie minder last van fatigue :) .
Minder last van wat ? Wat is fatigue in een mobiele telefoon ?

Over de iPhone 6 en 6+, ik vind het tegenvallen, groter scherm met "maar" maximaal 1080p resolutie. Niet heel veel snellere cpu/gpu. Het ontwerp van de telefoon vind ik dan weer wel mooi. De prijzen van EUR 699,- en EUR 799,- respectievelijk voor de 6 en 6+ vind ik dan weer niet zo mooi. Schofterig duur eigenlijk. En dan heb je nog maar 16 GB, schandalig in deze tijd. Wil je 64 Gb, hup EUR 100,- erbij. Waarom kunnen de overige merken wel extra geheugen erbij leveren voor een normale meerprijs?

Maar goed, ik ben voorlopig wel tevreden met mijn 5s, ik zie geen reden om snel over te stappen. Ik zal hem wel eens bekijken als hij ruim op voorraad en is en zal dan verder mijn mening bijstellen.

[ Voor 57% gewijzigd door TTLCrazy op 10-09-2014 10:12 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.

Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.

<b>
Flamen, holy wars rondom Android/iOS en vergelijkbaar ongewenst gedrag zal notes en eventueel verdere maatregelen tot gevolg hebben. Respecteer elkaar, laat de flamewars achterwege, en dan hoeven wij als crew ook niet voortdurend puin te ruimen.
</b>~~~[/html]