• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

TTLCrazy schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:06:
[...]

Minder last van wat ? Wat is fatigue in een mobiele telefoon ?
Een van de features die genoemd werd in de presentatie blijkbaar. Waar andere SOCs terugklokken bij langdurig gebruik vanwege warmte-ontwikkeling, zou de A8 dat niet doen en continu de volledige performance kunnen leveren.

In hoeverre de eerste claim (andere SOCs klokken terug) waar is, weet ik niet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

TTLCrazy schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:06:
[...]

Minder last van wat ? Wat is fatigue in een mobiele telefoon ?
In de presentatie lieten ze zien dat de prestaties afnamen bij langer gebruik van bijvoorbeeld een game. Dat is met de nieuwe core blijkbaar niet het geval. Fatigue betekend moe worden, wat impliceert dat de prestaties afnemen.
edit:
Rannasha was me net voor ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door zwik op 10-09-2014 10:11 ]

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Mijn blackberry in 2011 had NFC. Mijn 5S heeft geen NFC. 2 keer raden hoe hard ik die feature mis :p.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Barry|IA schreef op woensdag 10 september 2014 @ 02:12:
De innovatie bij Apple ligt in de kunst dat ALS zij iets doen, het ook goed doen.
:o
Dan kijk je wel selectief hoor!
In de afgelopen jaren zijn er op Keynotes heel wat features aangekondigd op dezelfde manier als Apple Pay. Daarvan is toch een aantal genadeloos geflopt. Wie gebruikt dat Game Center nu als social network? Ping (de sociale functionaliteit in iTunes), iTunes Match dat alle streamingdiensten voor muziek overbodig zou maken, Passbook (de eerste poging om betalen met je telefoon mogelijk te maken, ook groots aangekondigd), Siri in Nederland ... ik kan nog wel even doorgaan.
Uiteraard zijn er voor elke dienst een aantal zealots te vinden die er nog altijd heilig in geloven, ik ben er zelf een op het gebied van iTunes als allesomvattend muzieksysteem, maar die weigeren te zien dat ze aan alle kanten worden ingehaald door alternatieven of dat ze een doodlopende afslag hebben genomen.

Ik zeg niet dat Apple Pay zeker geen succes gaat worden, maar gezien de afwachtende houding op het gebied van betaalmethoden, de calvinistische angst voor creditcards ("schulden!!!") in Nederland en de huidige trend waarin mensen wat voorzichtiger worden met het openbaren en delen van gegevens, zal het in Nederland voorlopig nog niet massaal aanslaan. Als het al technisch gaat werken op grote schaal.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dupje schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:17:
Mijn blackberry in 2011 had NFC. Mijn 5S heeft geen NFC. 2 keer raden hoe hard ik die feature mis :p.
Veel! Ideaal om (zomaar wat voorbeelden) profielen te wisselen / bluetooth in /uit te schakelen in bijvoorbeeld de auto / file transfer en, indien gewenst, NFC betalingen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• zwik

zwik

randomized

Ik heb nooit een NFC enabled telefoon gehad en gebruik alleen de OV chipkaart :) .

Er is nooit iemand die probeerd alle plastic kaartjes samen te voegen, Apple bemoeit zich ermee en gaat dat meteen wel proberen, legt contacten met de grote CC maatschappijen en banken in de US en een berg grote winkelketens, dan gaat het ook werken waarschijnlijk. Wanneer je NFC implementeert in je device en vervolgens niks dan komt dat natuurlijk nooit van de grond. Dat is het verschil.

Wat hierboven verteld word is natuurlijk ook waar, ik had ook zeer grote twijfels bij passbook toen, het het slechts 1 keer kunnen gebruiken :) . Het verschil met het nieuwe Pay systeem is dat grote winkelketens waar veel mensen komen al meedoen. Dat waar passbook in mijn ogen minder vaak gebruikt word, bijvoorbeeld voor vliegtickets.

[ Voor 26% gewijzigd door zwik op 10-09-2014 10:25 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Rannasha schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:10:
[...]

Een van de features die genoemd werd in de presentatie blijkbaar. Waar andere SOCs terugklokken bij langdurig gebruik vanwege warmte-ontwikkeling, zou de A8 dat niet doen en continu de volledige performance kunnen leveren.

In hoeverre de eerste claim (andere SOCs klokken terug) waar is, weet ik niet.
Ja dat is waar. In een telefoon kan de SoC maar een beperkte hoeveelheid warmte kwijt. De fabrtkant kan bv 2 GHz quoten, maar in de praktijk zal de klok worden gethrottled als de boel te warm wordt en is het alleen relevant bij benchmarks. Een PC/laptop doet dat ook, denk aan AMD met z'n turbospeed. Afhankelijk van load en temperatuur wordt de CPU klok dynamisch aangepast. Bij single threaded apps, kan bij AMD niet gebruikte cores uitgeschakeld worden en die ene CPU core op een veel hogere klok gezet worden. Thermisch blijj je dan nog steeds binnen de grenzen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
zwik schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:22:
Ik heb nooit een NFC enabled telefoon gehad en gebruik alleen de OV chipkaart :) .

Er is nooit iemand die probeerd alle plastic kaartjes samen te voegen, Apple bemoeit zich ermee en gaat dat meteen wel proberen, legt contacten met de grote CC maatschappijen en banken in de US en een berg grote winkelketens, dan gaat het ook werken waarschijnlijk. Wanneer je NFC implementeert in je device en vervolgens niks dan komt dat natuurlijk nooit van de grond. Dat is het verschil.
Ik ben heel benieuwd of onze NL banken dit gaan ondersteunen. ING, ABN en Fortis doen het (dacht ik) met een NFC chip in de bankpas. Rabo heeft een app op je telefoon, die dan weer werkt met NFC in je telefoon. Andere kant, je wordt nog steeds vies aangekeken als je met een creditcard zwaait in Nederland. Je kunt wel zonder meerkosten met je mastercard pinnen in winkels, met als voordeel dat het bedrag pas eind van de maand wordt afgeschreven.

Schijnt dat ze mastercard en AMEX support in de VS hebben, dus wie weet hier ook.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

zwik schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:22:

Dan heb jij waarschijnlijk nog nooit Google Wallet bekeken. Wat jij beschrijft is daar namelijk al jaren mogelijk.
Wat hierboven verteld word is natuurlijk ook waar, ik had ook zeer grote twijfels bij passbook toen, het het slechts 1 keer kunnen gebruiken :) . Het verschil met het nieuwe Pay systeem is dat grote winkelketens waar veel mensen komen al meedoen. Dat waar passbook in mijn ogen minder vaak gebruikt word, bijvoorbeeld voor vliegtickets.
Die winkelketens hebben simpelweg een betaalautomaat met NFC. Wat Apple doet is puur softwarematig, evenals de apps van Google, Visa, Mastercard etc.

Het is dus simpelweg geen nieuw Pay systeem. Apple komt nu gewoon on par met de concurrentie.

[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-09-2014 10:34 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• zwik

zwik

randomized

loekf2 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:26:
[...]

Ik ben heel benieuwd of onze NL banken dit gaan ondersteunen. ING, ABN en Fortis doen het (dacht ik) met een NFC chip in de bankpas. Rabo heeft een app op je telefoon, die dan weer werkt met NFC in je telefoon. Andere kant, je wordt nog steeds vies aangekeken als je met een creditcard zwaait in Nederland. Je kunt wel zonder meerkosten met je mastercard pinnen in winkels, met als voordeel dat het bedrag pas eind van de maand wordt afgeschreven.

Schijnt dat ze mastercard en AMEX support in de VS hebben, dus wie weet hier ook.
Mee eens, ik ben ook heel benieuwd of het in Europa ook van de grond gaat komen, niet alleen in Nederland. Aan de andere kant, Meastro is van Mastercard dus dat geeft toch wel een beetje hoop.

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:16
AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:27:
[...]
Dan heb jij waarschijnlijk nog nooit Google Wallet bekeken. Wat jij beschrijft is daar namelijk al jaren mogelijk.
Ja alleen heb je dan wel Android 4.4 nodig. Dus een hoop telefoons werken er niet mee. Zelf de note 3 werkt niet met tap & pay

• zwik

zwik

randomized

kimiferrari schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:33:
[...]

Ja alleen heb je dan wel Android 4.4 nodig. Dus een hoop telefoons werken er niet mee. Zelf de note 3 werkt niet met tap & pay
Alleen de nieuwe iPhone 6 (plus) gaat op dit moment NFC ondersteunen, op dit moment nog minder telefoons dus ;) .

• lelevbebe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-07 12:14
Voor de liefhebbers: http://www.iphone6in3d.com

Jezus wat is die Plus groot, lijkt net een Galaxy... hadden ze ook in de vergelijking moeten knallen.

• kimiferrari
zwik schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:35:
[...]

Alleen de nieuwe iPhone 6 (plus) gaat op dit moment NFC ondersteunen, op dit moment nog minder telefoons dus ;) .
Klopt maar dat is wel gelijk 20% (2 van de 10) van alle iPhones die uitkomen kunnen er gebruik van maken :P . De Apple watch kan het ook dus ik vraag me af of het dan met de 5, 5c en 5S ook werkt.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
G33st schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:58:
[...]

Ik twijfel tussen hetzelfde. Ik wacht tot hij in de winkel ligt om het formaat te checken (en een definitieve keuze te maken mbt kleur).
Deed ik dus ook, kijk op de Apple site voor de formaten en hou dan eens een liniaal bij je huidige telefoon ( in mijn geval de 5s ), toen wist ik in ieder geval meteen dat het geen plus wordt, veel te groot voor mij iig.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

kimiferrari schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:40:
[...]

Klopt maar dat is wel gelijk 20% (2 van de 10) van alle iPhones die uitkomen kunnen er gebruik van maken :P . De Apple watch kan het ook dus ik vraag me af of het dan met de 5, 5c en 5S ook werkt.
Nee, op de andere iPhones werkt het niet, om de simpele reden dat er geen NFC chip in zit. Of die gebruik van de NFC chip in een watch kunnen maken weet ik niet.

• kimiferrari
AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:41:
[...]

Nee, op de andere iPhones werkt het niet, om de simpele reden dat er geen NFC chip in zit. Of die gebruik van de NFC chip in een watch kunnen maken weet ik niet.
dat zeg ik toch ook?

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Crunkzilla schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:39:
Voor de liefhebbers: http://www.iphone6in3d.com

Jezus wat is die Plus groot, lijkt net een Galaxy... hadden ze ook in de vergelijking moeten knallen.
Best handige site inderdaad, net eens mijn 5S ervoor gehouden en toch wel groot, damn

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Crunkzilla schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:39:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-cMySGfO3u_8/VA-jSxFglWI/AAAAAAABFmY/kI_qP7z-XCs/w376-h685-no/iPhone6PlusVSGalaxyNote3TheVerge.jpg

Gaat dus om het onderste plaatje, niet om de quotes uit de review van The Verge.

• lelevbebe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-07 12:14
AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:42:
[...]

[afbeelding]

Gaat dus om het onderste plaatje, niet om de quotes uit de review van The Verge.
Haha ja precies, maar zelfs qua uiterlijk is t net een Galaxy nu..

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:59
Wat ik me ook af vraag. Op de Keynote leek het of er ruimte was voor een 6e rij iconen. Maar ik heb geen iconen gezien op die rij? Is het bekend of er inderdaad een extra rij iconen geplaatst kan worden?

• kimiferrari
mister9 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:47:
Wat ik me ook af vraag. Op de Keynote leek het of er ruimte was voor een 6e rij iconen. Maar ik heb geen iconen gezien op die rij? Is het bekend of er inderdaad een extra rij iconen geplaatst kan worden?
Denk het wel aan een lege ruimte heb je niks. kan je ook zien op het plaatje van AllSeeyinEye

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik heb gratis alvast een iPhone 6 topic aangemaakt
[iPhone 6] Ervaringen & discussie (& voorpret)

(Omdat de discussie hier alle kanten op gaat, en dat is prima, je kunt de slow-chat gewoon hier laten ;)
Dit topic zal voorlopig gewoon doorlopen.)

[ Voor 17% gewijzigd door Startups op 10-09-2014 10:50 ]

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Crunkzilla schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:46:
[...]

Ik vind de (wat geronde) randen een beetje Tab-achtig aandoen eigenlijk.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Crunkzilla schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:46:
[...]

Ja duh, de Galaxy is een iPhone na-aper. Niet zo gek dat een volgende iPhone dan ook op de galaxy lijkt he :F

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57
Meh, echt opvallen met design is vrijwel onmogelijk - zijn namelijk allemaal zo plat mogelijk met zo'n groot mogelijk scherm.

Wat me opviel is dat de per tijdens de presentaties niet zo enthousiast was, meer van, oké, grote iPhones, prima. En nadat ze ze vast mochten houden lees ik alleen maar positieve (p)reviews. Is het dan nog steeds zo'n groot verschil met andere aanbieden dat het materiaal gebruik van Apple er zo boven uit steekt?

Edit; bedenk me net dat de iPhone 4(s) nog steeds voor mij de mooiste iPhone is. Ik heb de 5S maar vind 'm niet bijzonder mooi, al voelt ie wel lekker aan. Denk dat de 6 ook prima zal aanvoelen, maar vind het ontwerp zo op 't plaatje niet erg bijzonder. Ook niet slecht, maarja, dan wordt je de VW onder de telefoons :+

[ Voor 26% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-09-2014 11:24 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 00:29

Vuvuzela

My spire is forming

NiGeLaToR schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:31:
[...]
Plus als ie om je rechterpols zit dan is dat onbruikbaar. Ben benieuwd of je hem omgedraaid kunt gebruiken dan ofzo. Enfin, eerste generatie iphone was ook een beetje crippled, dus wellicht is het ook een kwestie van gen 1 even afwachten of de beperkingen voor lief nemen.
De 1e keer dat je je watch aanzet kan je instellen of je links of rechts bent. De knoppen zitten dan dus omgedraaid maar wel aan de goede kant van je andere hand dat je niet over het scherm heen hoeft.

I served in a company of heroes.

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Ben ik de enige die de Iphone 6 er slechter uit vindt zien dan zijn voorganger?
Ik vond altijd dat Iphones er strak en zakelijk uitzagen. Maar de nieuwe Iphone ziet er veel te plasticky en glossy uit, ook de rondere hoeken vind ik geen vooruitgang. Daarnaast helpen de camera die uitsteekt aan de achterkant en de lijntjes ook niet echt met het uiterlijk van de telefoon.

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:09

Ypho

Allround Nerd

Rixos schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:10:
Ben ik de enige die de Iphone 6 er slechter uit vindt zien dan zijn voorganger?
Ik vond altijd dat Iphones er strak en zakelijk uitzagen. Maar de nieuwe Iphone ziet er veel te plasticky en glossy uit, ook de rondere hoeken vind ik geen vooruitgang. Daarnaast helpen de camera die uitsteekt aan de achterkant en de lijntjes ook niet echt met het uiterlijk van de telefoon.
Ik vind dit nieuwe model er ook niet mooier uitzien. Ik heb nu de 5S, en die vind ik juist mooi door de "rechte" hoeken en de kleine knopjes. Ik moet erg wennen aan de ronde hoeken (zoals ze voorheen ook hadden), en de langwerpige knopjes. Maarja, ik sla sowieso dit model en wellicht de volgende ook over. Ieder jaar een nieuwe telefoon te kopen gaat me wat ver :)

Ik ben wel erg benieuwd naar de Apple Watch, en dan met name de accuduur en waterdichtheid (ook vwb sporten en zweten).

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57
Vind 'm zo op het zicht ook niet mooi, maar gek genoeg hoor ik daar geen journalist over klagen na de voel-sessie's na de presa's. Verbaasde mij ook.
Vuvuzela schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:51:
[...]

De 1e keer dat je je watch aanzet kan je instellen of je links of rechts bent. De knoppen zitten dan dus omgedraaid maar wel aan de goede kant van je andere hand dat je niet over het scherm heen hoeft.
Dank je, leek me al logisch :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:50
Komt er een eigen topic voor de Apple Watch?

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33

Quakie

quakelen

Ik denk dat het in dit geval het goed uit komt dat apple niet eerste is met grote telefoons...

Men heeft al een note in de handen gehad en krijgen nu ineens een grotere iphone in handen die iets minder breed is en goed rond afloopt.. Dan valt het waarschijnlijk allemaal ineens mee.

Zelf had ik bij het zien van eerste handon video dat hij mooier overkomt in handen van iemand dan op fotos....

Ik teken nergens meer voor

• EricChang
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 15:34
Weet er iemand hier hoe Apple Pay precies werkt?

Wat ik hoor:
- NFC interface (da's duidelijk)
- Credit card foto is genoeg (dus alleen nummertjes nodig)
- Samenwerking met CC uitgever

Dus lijkt erop dat ze simpelweg CC gegevens naar de terminal schieten en er geen handtekening meer vereist is, want fingerprint is genoeg voor CC issuer.

Voorlopige conclusie op basis hiervan:
- Geen EMV chip in secure element
- Geen PIN mogelijkheden
- Apple Pay is lang niet zo geavanceerd is als wat ING en ABN doen met mobiel betalen (daar staat daadwerkelijk je pinpas op je telefoon)

Als dit klopt, dan is er voorlopig weinig kans op NL markt lijkt me zo. In ieder geval gaan de winkeliers dit niet waarderen (CC kent erg hoge betaalkosten).

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
EricChang schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:07:

Wat ik hoor:

Dus lijkt erop dat ze simpelweg CC gegevens naar de terminal schieten en er geen handtekening meer vereist is, want fingerprint is genoeg voor CC issuer.

- Geen PIN mogelijkheden
- Apple Pay is lang niet zo geavanceerd is als wat ING en ABN doen met mobiel betalen (daar staat daadwerkelijk je pinpas op je telefoon)

Als dit klopt, dan is er voorlopig weinig kans op NL markt lijkt me zo. In ieder geval gaan de winkeliers dit niet waarderen (CC kent erg hoge betaalkosten).
Het idee is natuurlijk dat een ING en een ABN ook willen gaan samenwerken.
Maar vernieuwend is het allemaal niet en ik prefereer gewoon mijn pinpas met NFC.

[ Voor 9% gewijzigd door Momus op 10-09-2014 14:18 ]

• EricChang
Ja, dat weet ik.

Weet jij dat elke pinpas en credit kaart in NL een EMV chip heeft en dat mijn voorlopige conclusie is dat Apple Pay dat niet heeft?

Dat heeft enorme implicaties. Het is alsof we worden teruggeworpen naar het magneetstrip tijdperk (waar de US nog grotendeels in leeft). Enkel met een andere communicatie interface: NFC ipv magneet.

• Momus
EricChang schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:20:
Ja, dat weet ik.

Weet jij dat elke pinpas en credit kaart in NL een EMV chip heeft en dat mijn voorlopige conclusie is dat Apple Pay dat niet heeft?

Dat heeft enorme implicaties. Het is alsof we worden teruggeworpen naar het magneetstrip tijdperk (waar de US nog grotendeels in leeft). Enkel met een andere communicatie interface: NFC ipv magneet.
Ja. Maar je kan al met je pinpas betalen, zonder de EMV chip te gebruiken. Weliswaar momenteel met een maximum van 20 euro, maar de vraag is natuurlijk of en hoe lang dat stand houdt.

• EricChang
Oh ja, waar maak je dan gebruik van?

Dat je geen pincode gebruikt, betekent niet dat je geen EMV chip gebruikt.

Onder de 20 euro is precies hetzelfde proces, enkel met het verschil dat je onder bepaalde condities een pincode (of vergelijkbaar) nodig hebt.

Ik weet hoe EMV en NFC werkt. Mijn vraag is of iemand weet hoe Apple Pay precies werkt?

• Momus
EricChang schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:28:
Oh ja, waar maak je dan gebruik van?

Dat je geen pincode gebruikt, betekent niet dat je geen EMV chip gebruikt.

Onder de 20 euro is precies hetzelfde proces, enkel met het verschil dat je onder bepaalde condities een pincode (of vergelijkbaar) nodig hebt.

Ik weet hoe EMV en NFC werkt. Mijn vraag is of iemand weet hoe Apple Pay precies werkt?
Ook op basis van EMV. Niet gek ook bij een samenwerking met de M en V.

http://www.nfcworld.com/2014/09/09/331412/iphone-6-come-nfc/

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

NiGeLaToR schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:23:

Wat me opviel is dat de per tijdens de presentaties niet zo enthousiast was, meer van, oké, grote iPhones, prima. En nadat ze ze vast mochten houden lees ik alleen maar positieve (p)reviews. Is het dan nog steeds zo'n groot verschil met andere aanbieden dat het materiaal gebruik van Apple er zo boven uit steekt?
Men zegt dat hij goed vasthoudt. Niet dat hij beter vasthoudt? Ik zie juist dat het veel te vergelijken is met die M8. Ook het materiaal is vergelijkbaar.

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:36
Ik ga zeker weten voor de iPhone 6 plus. iPad mini retina reeds tekoop aangeboden :D *zie advertentie voor meer info mocht je dr belang bij hebben

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 14:29
Apple heeft na de Keynote stilletjes de iPod classic uit het assortiment gehaald.
Ik heb er net een gekocht via V&A, mocht er nog een willen dan zou ik er nu een kopen.
Ik veracht dat ze de komende tijd in prijs gaan stijgen op marktplaats.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
EricChang schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:07:

Wat ik hoor:

- Geen PIN mogelijkheden

Ik snap niet hoe je erbij komt dat er geen EMV in zit? :?
Pin niet nodig icm Touch ID

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
RobbieB schreef op woensdag 10 september 2014 @ 04:16:
Ik ben nog niet overtuigd door de iWatch Apple Watch.

1. Het is een horloge. Horloges zijn écht persoonlijke accessoires. Veel mensen hebben er zelfs meerdere. Daarnaast draagt niet iedereen een horloge (ik denk zelfs minder dan 50% v/d bevolking).

2. Toen de iPhone/iPad werden geïntroduceerd, kondigde Apple aan dat deze producten veel beter waren in bepaalde dingen dan andere productcategorieën. Ik heb nog geen enkel ding gezien waar de Apple Watch beter in is. Wat is de USP van de horloge?????

3. Hij is alleen te gebruiken als je al een iPhone hebt. De doelgroep is dus heel klein. Een iPad kun je ook kopen als je een ander merk telefoon/computer gebruikt, deze niet.

Ik wacht het nog even af. 1 les heb ik de afgelopen 10 jaar wel geleerd; Koop nooit een 1e generatie Apple product....
Dat het alleen met een iPhone te gebruiken is maakt me niet zoveel uit. Ik ga ook niet de 1e generatie halen, maar wellicht dat dit in de toekomst nog wel een device is waar ik me aan wil wagen.
Momus schreef op woensdag 10 september 2014 @ 07:38:
[...]

Wat? Waar heb je het over? Het zit gewoon in nieuwe pinpassen en het werkt prima. Alleen 80% van de pinautomaten kan het nog niet.
Onbekendheid maakt dat het niet veel gebruikt wordt. Niet het feit dat het niet goed zou werken.
Bovendien werkt Apple met credit card maatschappijen en die worden in de feitelijke doelgroep winkels niet geaccepteerd.
Creditkaarten hoeven ook niet in de doelgroepwinkels te worden geaccepteerd, als Apple Pay maar wordt geaccepteerd. De afhandeling daarvan gebeurt dan achter de schermen.

• Momus
SidewalkSuper schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:46:
[...]

Dat het alleen met een iPhone te gebruiken is maakt me niet zoveel uit. Ik ga ook niet de 1e generatie halen, maar wellicht dat dit in de toekomst nog wel een device is waar ik me aan wil wagen.

[...]

Creditkaarten hoeven ook niet in de doelgroepwinkels te worden geaccepteerd, als Apple Pay maar wordt geaccepteerd. De afhandeling daarvan gebeurt dan achter de schermen.
Uhm nee. Apple Pay is slechts een middel om met je CC te betalen.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Deze gaat weer op slot. De discussie kan verder in:
[Apple Watch] Ervaringen & Discussie
[iPhone 6 & iPhone 6 Plus] Ervaringen & discussie

Daarnaast staat het natuurlijk vrij om een nieuw topic te openen in:
iPods, iPhones & iTunes

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.

Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.

<b>
Flamen, holy wars rondom Android/iOS en vergelijkbaar ongewenst gedrag zal notes en eventueel verdere maatregelen tot gevolg hebben. Respecteer elkaar, laat de flamewars achterwege, en dan hoeven wij als crew ook niet voortdurend puin te ruimen.
</b>~~~[/html]