Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:15
Eswip schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:30:
[...]

Ik heb het niet over veiligheid.. maar over hoe praktisch het is. Als ik voor de kassa sta om te betalen, hoe weet een BT-beacon dan dat hij alleen mijn telefoon een berichtje moet sturen? En niet alle andere telefoons in een straal van enkele meters..

Je zal inderdaad wel kunnen instellen hoe groot het maximale bereik is, maar kan dat ook tot zo kort? Als het bereik een meter is, dan kan je dus al problemen krijgen..
Je kan gewoon aangeven: "Enkel reageren als hij binnen een paar cm aanwezig is" of "bij meerdere meters" of er tussenin.

[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 30-08-2014 19:54 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Blubber schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:51:
Daarnaast is het zo dat de gebruiker bij iBeacon kan instellen wat het maximale bereik van een uitwisseling is, bij NFC ben je overgeleverd aan de gratie van de antenne en de omgeving, dat soort security by obscurity is juist niet veilig (denk bijvoorbeeld aan de oude OV chipkaart, die een obscuur encryptie algoritme gebruikte.)
Je argument wat betreft antenne en omgeving gaat hier totaal niet op aangezien het van toepassing is op beide technieken (dit is een argument wat opgaat voor *iedere* draadloze techniek). Daarnaast bestaan er diverse NFC implementaties, die van de OV-chipkaart is daar maar eentje van. Wat echter bij iedere NFC implementatie wel het geval is, is de reikwijdte welke hoogstens enkele centimeters bedraagt. Bij bluetooth (de draadloze techniek waar iBeacons gebruik van maken) hebben we het over meters (maximaal 100 meter). Daar waar je bij de ene binnen een bepaalde afstand met een rogue iBeacon de boel voor de gek kan houden is het bij de ander een simpele kwestie van de oudste truc ter wereld: tegen iemand aanlopen. Dat laatste is wel iets lastiger als het niet zo druk is, dat maakt je meteen verdacht. Ergens aan een tafeltje nabij de kassa gaan zitten lunchen niet.

In geval van iBeacons is er nog een probleem: de beacon is niet meer dan dat, een zender die een signaal uitzendt, iets anders kan hij niet. De intelligentie moet dus van de software komen (dus geheel afhankelijk van de software) terwijl dat bij NFC deels software in de lezer en deels de NFC chip zelf is. Uiteindelijk moet je in beide gevallen nog het een en ander aan checks doen want je wil natuurlijk wel vooraf de betaling kunnen controleren en goedkeuren. Uiteindelijk zal het de software zijn die bepaald of het secure is of niet, niet zozeer de gebruikte draadloze techniek.

Het grootste voordeel van NFC zit hem in het feit dat velen dit al gebruiken en we hier al veel ervaring en toepassingen mee hebben. Bij iBeacons niet, dat komt net om de hoek kijken en is vooral een Apple toepassing. Dat maakt daarin investeren nogal lastig, de drempel is te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ppl schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:27:
[...]

Je argument wat betreft antenne en omgeving gaat hier totaal niet op aangezien het van toepassing is op beide technieken (dit is een argument wat opgaat voor *iedere* draadloze techniek). Daarnaast bestaan er diverse NFC implementaties, die van de OV-chipkaart is daar maar eentje van. Wat echter bij iedere NFC implementatie wel het geval is, is de reikwijdte welke hoogstens enkele centimeters bedraagt. Bij bluetooth (de draadloze techniek waar iBeacons gebruik van maken) hebben we het over meters (maximaal 100 meter). Daar waar je bij de ene binnen een bepaalde afstand met een rogue iBeacon de boel voor de gek kan houden is het bij de ander een simpele kwestie van de oudste truc ter wereld: tegen iemand aanlopen. Dat laatste is wel iets lastiger als het niet zo druk is, dat maakt je meteen verdacht. Ergens aan een tafeltje nabij de kassa gaan zitten lunchen niet.
Dat dit op gaat voor elke draadloze techniek is exact mijn punt. Het feit dat NFC enkel op korte afstanden werkt biedt totaal geen veiligheid, temeer omdat je daar geen controle over hebt.

Nogmaals, de techniek zou veilig moeten zijn onafhankelijk van welke en hoeveel zenders/ontvangers er in de buurt zijn. Het feit dat BT een bereik heeft van (volgens jou) maximaal 100m heeft daar niet echt iets mee te maken.
ppl schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:27:
Het grootste voordeel van NFC zit hem in het feit dat velen dit al gebruiken en we hier al veel ervaring en toepassingen mee hebben. Bij iBeacons niet, dat komt net om de hoek kijken en is vooral een Apple toepassing. Dat maakt daarin investeren nogal lastig, de drempel is te hoog.
Ik ben het ermee eens dat het een voordeel van NFC is dat het al meer in gebruik is. Mijn punt is ook niet zozeer dat iBeacon beter of slechter is dan NFC, dat moet de toekomst uit wijzen. Er werd in de de door mij gequote post gepostuleerd dat de korte afstand waarop NFC werkt een beveilingsvoordeel oplevert, mijn punt is dat dat een kwestie van security by obscurity is, en dat het daar niet per se veiliger van wordt.

Ik doe daarbij geen waardeoordel over de ene of de andere techniek. Sterker nog, er is geen enkele reden waarom de twee niet samen kunnen bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-06 18:46
mister9 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:59:
Wat ook perfect zou zijn trouwens, is een Macbook Air, 15 inch! Met retina uiteraard...
Die is er al. Die heet de 15" MacBook Pro met Retina scherm...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:58
mister9 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:59:
Wat ook perfect zou zijn trouwens, is een Macbook Air, 15 inch! Met retina uiteraard...
Dan is het toch geen Air meer?

Air = Dun, Licht en een kleine vormfactor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 16:13
mprkooij schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:44:
[...]

Dan is het toch geen Air meer?

Air = Dun, Licht en een kleine vormfactor ?
Maar een 15" Air is ook niet klein en licht meer. Air tot 13" en wil je groter/krachtiger dan is er de 13" of 15" Retina.

Ik heb nog steeds hoop/vertrouwen erin dat Apple die lelijke antenne lijnen mooi weet te implementeren. Johny Ive kan toch niet gezegd hebben: "nou, vind het best redelijk zo, laten we dit maar doen." Ik ben nlg niemand tegen gekomen in de comments die de antennes mooi vond, dat wil toch wel wat zeggen. Het is natuurlijk nog steeds speculeren, maar het design zelf zal er ook wel zo uit komen te zien alleen de finishing touch krijgen we 9 sept. te aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Verwi159 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 07:29:
[...]Ik heb nog steeds hoop/vertrouwen erin dat Apple die lelijke antenne lijnen mooi weet te implementeren. Johny Ive kan toch niet gezegd hebben: "nou, vind het best redelijk zo, laten we dit maar doen."
:D

[ Voor 18% gewijzigd door ZpAz op 31-08-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Volgens deze foto (gerucht) zit er in de iPhone 6 (1GB RAM)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/oubdjl.jpg

Is dat wel genoeg anno 2014?

De meeste High-End smartphones hebben al rond de 3GB erin zitten.

// Bron http://www.iculture.nl/iphone-6-1-gb-ram-geheugen //

[ Voor 14% gewijzigd door mprkooij op 31-08-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
mprkooij schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:23:
Volgens deze foto (gerucht) zit er in de iPhone 6 (1GB RAM)

[afbeelding]

Is dat wel genoeg anno 2014?

De meeste High-End smartphones hebben al rond de 3GB erin zitten.

// Bron http://www.iculture.nl/iphone-6-1-gb-ram-geheugen //
Ik moet de eerste persoon die een iPhone 5S te traag vind nog tegenkomen.. lijkt me dus geen probleem.. Voor een iPad zou deze misschien wel beter verhoogd kunnen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 22:23
Eswip schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:30:
[...]

Ik moet de eerste persoon die een iPhone 5S te traag vind nog tegenkomen.. lijkt me dus geen probleem.. Voor een iPad zou deze misschien wel beter verhoogd kunnen worden..
Ik vind de 5 nog snel zat. Maar het heeft ook met optimalisaties te maken. Android is iets minder goed geoptimaliseerd voor het toestel dan apple, die zowel de hardware als software levert. Enige voordeel van extra ram is dat de 'garbage collector' niet zo snel een app uit het geheugen hoeft te verwijderen om er een nieuwe in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:40
Eswip schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:30:
[...]

Voor de iPad moet deze sowieso verhoogd worden, ik erger mij er dood aan tijdens het browsen dat met drie tasjes open (normale website, dus geen foto/video website) ik telkens een tab moet herladen bij het wisselen.

Met de iPhone 5s is dit gelukkig minder. Echter ik vraag mij wel af of de 1GB genoeg is als de resolutie van de 6 omhoog wordt geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Laatst online: 10-06 22:23
FrameWork. schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:35:
[...]

Voor de iPad moet deze sowieso verhoogd worden, ik erger mij er dood aan tijdens het browsen dat met drie tasjes open (normale website, dus geen foto/video website) ik telkens een tab moet herladen bij het wisselen.

Met de iPhone 5s is dit gelukkig minder. Echter ik vraag mij wel af of de 1GB genoeg is als de resolutie van de 6 omhoog wordt geschroefd.
Daar heb je weer vRAM voor. RAM was volgens mij alleen voor het OS en zijn apps.

Tevens, ik heb hetzelfde probleem met mijn ipad 3. Is ook sinds iOS 7 niet meer vooruit te branden. Ik vermoed dat dit door slechte optimalisaties komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

mprkooij schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:14:
Zelf had ik gehoopt dat hij er ongeveer zo uit zou zien :O

Meesterlijk mooi dit.

[video]

Zelf kan ik niet wachten op de iPhone 6 video met Jonathan Ive.. zijn stem doet wonderen 8)
Het huidige concept van de iPhone is al zo vaak geïtereerd, dat het tijd is voor wat nieuws. Het wordt te moeilijk om een goed ontwerp te blijven verbeteren. Maar dit ontwerp komt alsnog gewoon prima weg als verbetering van het huidige concept. Wauw, heel, heel erg knap gedaan. (mits technisch haalbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Blubber schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:40:
Dat dit op gaat voor elke draadloze techniek is exact mijn punt. Het feit dat NFC enkel op korte afstanden werkt biedt totaal geen veiligheid, temeer omdat je daar geen controle over hebt.
Dat is niet waar. De veel kortere afstand biedt een veel grotere veiligheid. Iemand moet doelbewust tegen je aanlopen of iets tussen je kaart en de lezer in schuiven. Dat valt enorm op. Het enige waar het niet opvalt is wanneer iemand in een drukke menigte tegen je aanloopt zoals zakkenrollers doen. Daar zitten de nodige mitsen en maren aan waardoor dit uiteindelijk een precisie aanval wordt. Bij gebruik van bluetooth is dat niet het geval. Dat is gewoon in het wilde weg schieten en je hebt wel ergens prijs. Hoe korter de afstand hoe meer controle je erover hebt.

Bij beide technieken staat en valt het echter met de opzet van het systeem. Zoals gezegd, als jij niet de mogelijkheid hebt om iets vooraf te controleren en goed te keuren houdt het op. Het is dus niet zozeer de techniek die het bepaalt maar het ontwerp. Je richt je op de verkeerde elementen en wijst de verkeerde als schuldige aan want uit je verhaal blijkt dat je eerder op de softwarematige kant doelt dan de draadloze techniek.
Er werd in de de door mij gequote post gepostuleerd dat de korte afstand waarop NFC werkt een beveilingsvoordeel oplevert, mijn punt is dat dat een kwestie van security by obscurity is, en dat het daar niet per se veiliger van wordt.
En dat klopt dus niet. Een kortere afstand biedt wel zeker een grotere veiligheid omdat het een aanval lastiger maakt. Je maakt hier ook de klassieke denkfout door te stellen dat security through obscurity (en dus niet "by") nooit bijdraagt. Dat is absoluut niet waar want dat doet het wel degelijk. Het is alleen niet zo'n sterk middel als een daadwerkelijke maatregel zoals een slot op je deur. Uiteindelijk bepalen al deze maatregelen tezamen hoe veilig iets is. Het meest simpele en bekende voorbeeld van security through obscurity wordt door vrijwel iedereen toegepast: zwijgen. Iemand iets niet wijzer maken dan hij al is. De ophef die je maakt is niet gegrond.
Sterker nog, er is geen enkele reden waarom de twee niet samen kunnen bestaan.
iBeacons zijn voor hele andere dingen bedoeld dan betaalverkeer. NFC is daar juist weer meer voor bedoeld. Alleen al dat is de reden waarom je ze naast elkaar zou willen hebben en juist niet voor beiden maar 1 techniek inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426395

Ik hoop persoonlijk ook op een nieuwe apple tv. Ik stel de aankoop van de huidige steeds uit omdat ik verwacht dat ze hem gaan vernieuwen. Al zou een soort van iTV of iets dergelijks ook wel mogen.

[YouTube: http://youtu.be/Y0XvCj_5_aY]

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 426395 op 31-08-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Anoniem: 426395 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:59:
Ik hoop persoonlijk ook op een nieuwe apple tv. Ik stel de aankoop van de huidige steeds uit omdat ik verwacht dat ze hem gaan vernieuwen. Al zou een soort van iTV of iets dergelijks ook wel mogen.

[video]
Lijkt me sowieso niet dat ze daar dan nog iOS 7 op zetten, maar iOS 8. En ik denk persoonlijk niet dat een TV 9 september gaan aankondigen. 9 septermber gaan denk ik alleen de nieuwe iPhones aangekondigd worden, later in oktober volgt er weer een event waarin ze de iPads, Macs en misschien iPods updaten. Een beetje zoals vorig jaar dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426395

Arthur-M. schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:05:
[...]

Lijkt me sowieso niet dat ze daar dan nog iOS 7 op zetten, maar iOS 8. En ik denk persoonlijk niet dat een TV 9 september gaan aankondigen. 9 septermber gaan denk ik alleen de nieuwe iPhones aangekondigd worden, later in oktober volgt er weer een event waarin ze de iPads, Macs en misschien iPods updaten. Een beetje zoals vorig jaar dus. :)
Met alleen iPhones wordt het wel een hele "kale" presentatie. Al laten ze maar een preview zien van nieuwe producten net als met de Mac pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Weten jullie nog, Steve Jobs met 'One more thing'?

Hier liet hij de Apple TV zien in 2006.

Zoiets zou dus ook kunnen gebeuren met een nieuwe TV van apple of dergelijke apparatuur dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dat One More Thing hebben ze tig keer gedaan, dus dat zou kunnen, maar het zou ook niet kunnen gebeuren. 9 september weet je het.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Anoniem: 426395 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:08:
[...]

Met alleen iPhones wordt het wel een hele "kale" presentatie. Al laten ze maar een preview zien van nieuwe producten net als met de Mac pro.
Ze zullen 9 september ook wel hun wearable presenteren.. Als ReCode namelijk zegt dat ze dit gaan doen, dan heb ik daar zeer veel vertrouwen in..

Dit houdt overigens ook meteen in dat ik geen andere hard- of software verwacht. Alleen nieuwe iPhones en hun wearable (waarbij er uiteraard ook meer op iOS 8 ingegaan zal worden). Nieuwe iPads en macs verwacht ik pas in oktober (net als vorig jaar). De geruchten voor een nieuwe AppleTV zeggen nu allemaal dat dat pas volgend jaar zal worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Eswip op 31-08-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-06 11:43
Ik denk dat ze de nieuwe iPhone gaan presenteren samen met iOS 8 en OSX Yosemite en de iWatch. Verder verwacht ik de rest van de Macs en Apple TV pas in oktober.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-06 11:18
Stiekem hoop ik wel op een sneek peak van een nieuwe Mac Mini samen met een nieuw Thunderbolt display. Kans zal inderdaad groter zijn dat ze dit op een ander event doen, maar you never know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 22:34
^^ Hier hoop ik ook op, vooral een nieuw Thunderbolt scherm naast mijn nieuwe rMBP 15" zal me goed uitkomen. Een nieuwe Mac mini met dito osx server versie komt ook wel van pas.

[ Voor 7% gewijzigd door j-phone op 31-08-2014 23:56 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Nieuw thunderbolt scherm zal wel een 4k scherm worden tegen die tijd. Hopen dat er geen 4k kaartje aan hangt.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:16

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

dennissimeau schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:21:
Stiekem hoop ik wel op een sneek peak van een nieuwe Mac Mini samen met een nieuw Thunderbolt display. Kans zal inderdaad groter zijn dat ze dit op een ander event doen, maar you never know!
Mini en nieuwe iMac modellen staan voor oktober gepland is het gerucht..

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 08:57

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:33

Chiron

Moderator Discord
Verwi159 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 07:29:
[...]

Maar een 15" Air is ook niet klein en licht meer. Air tot 13" en wil je groter/krachtiger dan is er de 13" of 15" Retina.

Ik heb nog steeds hoop/vertrouwen erin dat Apple die lelijke antenne lijnen mooi weet te implementeren. Johny Ive kan toch niet gezegd hebben: "nou, vind het best redelijk zo, laten we dit maar doen." Ik ben nlg niemand tegen gekomen in de comments die de antennes mooi vond, dat wil toch wel wat zeggen. Het is natuurlijk nog steeds speculeren, maar het design zelf zal er ook wel zo uit komen te zien alleen de finishing touch krijgen we 9 sept. te aanschouwen.
Ik verwacht dat in november of begin volgend jaar de 11" en 13" macbook air eruit gaan, en worden vervangen door een 12" of 12,5" macbook air met retina scherm.
De geruchten over een 12,5" scherm dat ten onrechte aan een 'XL' editie van een ipad lijkt te zijn toegeschreven zouden het kunnen onderbouwen.
Verder is er wat in het nieuws geweest over een drukgevoelig (multi)touchpad, wat niet meer letterlijk ingedrukt hoeft te worden om te 'klikken' waarmee ze geheel volgens de design filosofie weer een bewegend mechanisch onderdeel elimineren en een eventuele macbook air ook weer een stukje dunner kunnen maken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-06 21:38
Snap die hype niet omtrent een superdunne telefoon, hele leuke marketing gimmick, maar ik vind het en niet handig omdat je steeds minder in je hand 'vast' hebt, en de batterij moet er dunner door woorden, wat de batterijduur kan verkorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGR
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-03 09:02

AGR

en een eventuele macbook air ook weer een stukje dunner kunnen maken
Eerste MBA zonder toetsenbord? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik denk helemaal niet dat er op de korte termijn een 12,5" MBA met Retina-display komt. Waarom niet: de verschillen kwa specificaties met de 13" Pro worden dan te klein, dus dan kan die er uit. De prijs zal ongeveer hetzelfde zijn en als de MBA kleiner wordt is er minder ruimte voor de accu, dus een combinatie van een kleinere accu + een hoger resolutie scherm= kortere accuduur.

Wat wel kan is dat de 13" Pro eruit gaat, en er een 12,5" rMBA komt voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Laatst online: 13:22

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Arthur-M. schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:35:
Ik denk helemaal niet dat er op de korte termijn een 12,5" MBA met Retina-display komt. Waarom niet: de verschillen kwa specificaties met de 13" Pro worden dan te klein, dus dan kan die er uit. De prijs zal ongeveer hetzelfde zijn en als de MBA kleiner wordt is er minder ruimte voor de accu, dus een combinatie van een kleinere accu + een hoger resolutie scherm= kortere accuduur.

Wat wel kan is dat de 13" Pro eruit gaat, en er een 12,5" rMBA komt voor in de plaats.
Dan zit je toch nog steeds met een performance-gat wat nu duidelijk Air - 13" rMBP - 15" rMBP is. Als er een 12,5" rMBP komt dan zouden ze daar toch wel redelijk wat variaties in moeten bouwen voor de long-battery-life Air met (naar huidige maatstaven) 1,4Ghz tot aan de 2,8Ghz high-end. Dan zijn er ineens wel 4-5 modellen nodig van 1 serie. Het zou me geen logische keuze lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-06 21:38
Denk dat de 13" pro wel eruit gaat, die is echt niet meer van deze tijd. Grote kans dat er veel standaard non retina modellen geschrapt worden zoals misschien meerdere Air's en de 13" pro en er een rmba voor in de plaats komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Scrtz schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:02:
Denk dat de 13" pro wel eruit gaat, die is echt niet meer van deze tijd. Grote kans dat er veel standaard non retina modellen geschrapt worden zoals misschien meerdere Air's en de 13" pro en er een rmba voor in de plaats komt.
Heb je ook echt argumenten waarom de 13" MBP 'niet meer van deze tijd' is, of vind je zelf 13" gewoon geen fijn formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Laatst online: 19-05 08:48
Mektheb schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:55:
[...]

Verwacht ze nu eindelijk is de 4 gaan dumpen...
Dat toestel was op IOS 7 al niet vooruit te branden
Ik weet niet hoor maar de iPhone 4 werkt naar mijn idee perfect op ios7, en de 4S op IOS8 werkt ook prima in mijn beleving op Whatsapp na dan :)

Is gewoon net wat je gewend ben uiteraard is de iPhone5 sneller, maar de iPhone 4 en 4S zijn prima toestellen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:48
Hahn schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:05:
[...]

Heb je ook echt argumenten waarom de 13" MBP 'niet meer van deze tijd' is, of vind je zelf 13" gewoon geen fijn formaat?
Denk dat ie de 'gewone' MBP bedoelt, dus de non-retina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Oh hadden ze die er nog niet uitgehaald? Op den duur gaat alles naar retina.

Ik zie wel een markt voor een ultradunne en lichte 12" macbook air, als stap tussen de ipad en de 13" rmbp.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-06 11:18
De stap tussen de iPad en de 13" retina zou je de 11" air kunnen noemen. Ik geloof niet in een retina 13 danwel 15 air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
12" air in de formfactor van de 11" air. De 13" air is trouwens breder en langer dan de 13" rmbp.

Maar dit alles hoeven we volgende week niet te verwachten, dat wordt hoofdzakelijk nieuwe iphone + wearable en vooral ook bijbehorende apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Wanneer zullen ze eigenlijk gaan beginnen met het aanbrengen van de banners op de gevel van de locatie waar de keynote gehouden zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ze zijn in ieder geval iets aan het bouwen bij het Flint Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:10
Ik snap eerlijk gezegd de ophef niet over de uitstekende camera, ik vind het reuze meevallen en wat maakt het eigenlijk uit als de iphone een klein beetje speling heeft als die plat op de tafel ligt, alsof daar enige functionaliteit mee verloren gaat.

Ik vind het desgin verder wel mooi. Het enige waarin ik nu al weet dat ik word teleurgesteld is dat de nieuwe iphone niet IP67 gecertificeerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Functioneel gaat er niks mee verloren, maar omdat ie door de plaatsing van de camera scheef op tafel ligt gaat ie rammelen als je er op typt. Dat is toch wel zwaar irritant, en eigenlijk niet 'des Apple's'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:10
Chiron schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:43:
Functioneel gaat er niks mee verloren, maar omdat ie door de plaatsing van de camera scheef op tafel ligt gaat ie rammelen als je er op typt. Dat is toch wel zwaar irritant, en eigenlijk niet 'des Apple's'.
Ik heb al sinds de introductie van iphone 4 een touchscreen, ik weet niet hoevaak dat bij andere voorkomt maar ik heb letterlijk nog nooit een bericht zitten typen met een iphone plat op tafel. Kan me ook niet indenken in welke situatie dit moet voorkomen dat je ervoor kiest op je telefoon plat op tafel neer te leggen en dan met 2 vingers gaat typen.

Ik las ook dat mensen met een ipod 5g hier ook geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35

Quakie

quakelen

Ik doe het dagelijks op mijn werk. Ligt iPhone netjes op de tafel en check ik mijn berichten, nu.nl etc..
Ook reageer ik zo dus op bijv whatsapp berichten. Ik heb dus ook de zorgen dat het nu gaat wankelen..

Naar mijn idee had niemand Apple aangevallen als de iPhone 0.77mm dikker was geworden om zo de camera erin te plaatsen zonder uitstekende rand... Ik begrijp die drang naar dunner niet echt. Zo dik is de iPhone 5s niet...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Padje schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:20:
[...]

Ik weet niet hoor maar de iPhone 4 werkt naar mijn idee perfect op ios7, en de 4S op IOS8 werkt ook prima in mijn beleving op Whatsapp na dan :)

Is gewoon net wat je gewend ben uiteraard is de iPhone5 sneller, maar de iPhone 4 en 4S zijn prima toestellen nog.
Ben ik echt totaal niet met je eens de 4 op ios7 was echt deadslow en bijna niet bruikbaar.

De 4s gaat nog prima, maar de 4 is echt oud nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Quakie schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:52:
Naar mijn idee had niemand Apple aangevallen als de iPhone 0.77mm dikker was geworden om zo de camera erin te plaatsen zonder uitstekende rand... Ik begrijp die drang naar dunner niet echt. Zo dik is de iPhone 5s niet...
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik snap die obsessie met dunne telefoons ook niet zo, ik vond de 4s ook dun genoeg. Die mij maar een grotere accu of platte achterkant en een iets dikker model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 14:37

RnB

Padje schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:20:
[...]

Mektheb schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:58:
[...]

Ben ik echt totaal niet met je eens de 4 op ios7 was echt deadslow en bijna niet bruikbaar.

De 4s gaat nog prima, maar de 4 is echt oud nu.
Dat is dus inderdaad heel subjectief.
Ik vond de 4S al ontzettend traag met iOS 7.

Maar als we het objectief gaan bekijken (denk aan Apple maatstaven), dan kan de 4 echt niet meer mee. Apple wil immers een perfecte beleving creëeren met zijn hardware en software integratie, dat gaat niet met een traag toestel.

Ik ben zeer benieuwd naar de iPhone 6 btw, de 5s is tot nu toe mijn favoriet geweest (ondanks dat ik de 5 verschrikkelijk lelijk vond toen ik de 4s in mijn bezit had), dus de 6 zal ook wel een kwestie van wennen zijn. :+

Daarnaast vraag ik mij af of er nieuwere iPads komen, iemand die wat heeft gehoord of gelezen daarover? Een hele tijd geleden waren er geruchten over een nieuwe iPad mini retina en een Air met bijvoorbeeld een Touch ID homebutton, maar ik lees al heel lang niks meer erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Hoop toch een beetje dat apple ons voor de gek houd met die uitgelekte onderdelen.. Het zal wat zijn als de iPhone 6 (Air) er totaal anders uit komt te zien :P

Hier nog even een mooie Apple TVad, een van de mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
DaMarcus schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:28:
Dank voor de complimenten :)

[...]

Is een goei, zal ik vandaag aanvullen.
Nog geen aanvulling in de OP over iOS en Yosemite zag ik?

• mprkooij
Mag hopen dat hij net zo zeker is over het design van de iPhone 6 :P

Jonathan Ive iWatch Zwitserland Problemen

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb hier bijna alles van Apple en vind Zwitserse horloges mooi. Hoewel ik erg benieuwd ben waar ze mee komen en best geloof dat het bij het grote publiek aan zal slaan, hoef ik als drager van mechanische horloges uit het hogere segment geen iWatch.

Dat de Zwitserse merken in de problemen komen met de iWatch geloof ik niet. Horlogemerken als Diesel, Boss, Pulsar etc. (alles onder de 1000 euro) zullen het misschien lastig krijgen. Die horloges komen echter niet uit Zwitserland.

• crazylegs
Tom schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:53:
Ik heb hier bijna alles van Apple en vind Zwitserse horloges mooi. Hoewel ik erg benieuwd ben waar ze mee komen en best geloof dat het bij het grote publiek aan zal slaan, hoef ik als drager van mechanische horloges uit het hogere segment geen iWatch.

Dat de Zwitserse merken in de problemen komen met de iWatch geloof ik niet. Horlogemerken als Diesel, Boss, Pulsar etc. (alles onder de 1000 euro) zullen het misschien lastig krijgen. Die horloges komen echter niet uit Zwitserland.
Mee eens, ook merken zoals U-Boat waar ik een klok van heb, zal weinig last krijgen van de iWatch. Dat zullen echt meer de trendy horloges uit het goedkopere segment zijn.

• Blubber
  • Niet online
crazylegs schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:00:
[...]

Mee eens, ook merken zoals U-Boat waar ik een klok van heb, zal weinig last krijgen van de iWatch. Dat zullen echt meer de trendy horloges uit het goedkopere segment zijn.
Ik weet niet of mensen die relatief weinig uitgeven aan een horloge opeens veel gaan uitgeven aan een iWatch (of andere smartwatch die er goed uitziet.) Maar we gaan het wellicht zien, eerst eens afwachten of die iWatch er echt komt :).

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Apple streamt het event live
Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2014/09/liveevent.jpg

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 15:26
It keeps getting better and better!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Die snap ik niet; wat is er beter geworden?

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 15:26
RobV schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:13:
[...]

Die snap ik niet; wat is er beter geworden?
Daar doel ik mee op iOS 8 dat opener en transparanter wordt, iPhone 6, iWatch?, en daarbij ook nog een stream. Dat was vroeger toch anders.

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Can't wait... :)

• PBP
  • Nu online

PBP

Er valt ook een hoop te showen als ze met de iWatch komen. Heb nog nooit een countdown gezien voor een event bij Apple :P

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:13

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

PBP schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:19:
Er valt ook een hoop te showen als ze met de iWatch komen. Heb nog nooit een countdown gezien voor een event bij Apple :P
Misschien vonden ze dat een mooi gebaar bij de iWatch? :)

• crazylegs
Hoop serieus dat ze dinsdag echt iets nieuws aan gaan kondigen en niet alleen opvolgers van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Mag hopen dat dit een grap is.

Gerucht: iPhone 6 gaat 829 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:05
Als dat echt zo is ga ik over op een Nokia 930.
Dat zou echt wel schandalig veel zijn voor een telefoon (want dat is en blijft het voor mij hoofdzakelijk)

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Dat ligt er een beetje aan hoeveel Gb je krijgt voor dat bedrag en of er een mobiel abonnementje aan hangt.
De 5s was ook niet goedkoop zo zonder abonnement hoor!
pricewatch: Apple iPhone 5s 32GB Zilver

[ Voor 28% gewijzigd door RobV op 05-09-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 07:29
Dat is natuurlijk gewoon een grijze importprijs. Even in Duitsland een paar iPhones ophalen voor €700 en dan in Nederland verkopen voor €829. Dat kunnen jullie zelf toch ook wel bedenken?
RobV schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:28:
Dat ligt er een beetje aan hoeveel Gb je krijgt voor dat bedrag en of er een mobiel abonnementje aan hangt.
De 5s was ook niet goedkoop zo zonder abonnement hoor!
pricewatch: Apple iPhone 5s 32GB Zilver
De 5S was van begin af aan €699. Waarom dit in de Pricewatch niet zo staat weet ik niet.

[ Voor 56% gewijzigd door MarcoC op 05-09-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
MarcoC schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:02:
Dat is natuurlijk gewoon een grijze importprijs. Even in Duitsland een paar iPhones ophalen voor €700 en dan in Nederland verkopen voor €829. Dat kunnen jullie zelf toch ook wel bedenken?
[...]
De 5S was van begin af aan €699. Waarom dit in de Pricewatch niet zo staat weet ik niet.
Ik sta nergens meer van te kijken. We dachten ook dat ze het nooit in hun hoofd zouden halen het nog duurder te maken dan €599. En voila, we zitten inmiddels op €699.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Pyrone89 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:38:
[...]

Ik sta nergens meer van te kijken. We dachten ook dat ze het nooit in hun hoofd zouden halen het nog duurder te maken dan €599. En voila, we zitten inmiddels op €699.
Ja maar 829,- voor een 16GB model vind ik wel heel erg overdreven. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Er staat ook bij: gerucht. Volgende week weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als de nieuwe iPhone significant duurder wordt dan de 5S nu is (wat ik al eigenlijk een bizar bedrag vind) dan ga ik ook naar alternatieven kijken. En dat zeg ik al iemand met álleen maar Apple computers en devices in zijn bezit. Het is en blijft een telefoon en sinds ik mijn iPad mini heb merk ik toch al dat ik veel meer op mijn iPad doe dan mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Servor schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:35:
Als de nieuwe iPhone significant duurder wordt dan de 5S nu is (wat ik al eigenlijk een bizar bedrag vind) dan ga ik ook naar alternatieven kijken. En dat zeg ik al iemand met álleen maar Apple computers en devices in zijn bezit. Het is en blijft een telefoon en sinds ik mijn iPad mini heb merk ik toch al dat ik veel meer op mijn iPad doe dan mijn iPhone.
Hier precies het zelfde. Ik heb verder geen enkel Apple product maar vind de iPhone wel hét fijnste toestel wat ik tot nu toe in mijn handen heb gehad. Gezien ik de telefoon altijd los koop vind ik €829 echt té veel worden.
Mijn 5S heb ik destijds nieuw in seal gekocht voor een paar tientjes minder dan de winkelprijs maar dan nog zou ik het te veel vinden voor de iPhone 6.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Gister waren er juist berichten op 9to5Mac dat de 4.7" iPhone in Amerika dezelfde prijs blijft als de huidige 5S. Lijkt me ook sterk dat ze de prijs zo erg omhoog gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ze hebben het login scherm van iTunes connect zojuist een update gegeven. Zou dit iets te maken hebben met de nieuwe iOS8 of Yosemite release?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8pnEPALl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RNGRS8cl.png

[ Voor 16% gewijzigd door RobV op 05-09-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Ai, dezelfde lelijke interface als iCloud :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390382

Niet helemaal on-topic maar dit bericht kwam gisterenavond naar buiten:
http://appleinsider.com/a...-will-assist-jony-ive-on-

Laat deze designer in het verleden betrokken te zijn bij Ikepod: http://www.ikepod.com

Wellicht dat hij al betrokken is bij het ontwerp van de verwachtte wearable.

Ook dit klokje is van hem: http://www.marc-newson.com/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Anoniem: 390382 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:37:
Niet helemaal on-topic maar dit bericht kwam gisterenavond naar buiten:
http://appleinsider.com/a...-will-assist-jony-ive-on-

Laat deze designer in het verleden betrokken te zijn bij Ikepod: http://www.ikepod.com

Wellicht dat hij al betrokken is bij het ontwerp van de verwachtte wearable.

Ook dit klokje is van hem: http://www.marc-newson.com/default.aspx
Wow! In die Ikepod collectie zitten echt een paar pareltjes zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 09:52
Zojuist binnen!

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/20z6x45.jpg

Hoesjes binnen nog voordat de telefoon is aangekondigd ;)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Blubber schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 08:25:
Ai, dezelfde lelijke interface als iCloud :s.
Veel beter dan het 1924 ontwerp wat daar altijd nog zat imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
knny schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:30:
Zojuist binnen!

[afbeelding]

Hoesjes binnen nog voordat de telefoon is aangekondigd ;)
Dus dat betekend dat de iPhone er zo uit gaat zien?

Hij ziet er daar wel beter uit op de afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:23

NSG

Je weet niks!

Dat is omdat je de lelijke achterkant niet ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
mprkooij schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:40:
[...]

Dus dat betekend dat de iPhone er zo uit gaat zien?
Dat betekent dat de makers van die hoesjes denken dat 'ie er zo uit gaat zien. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-06 20:38
Het is misschien offtopic maar als de iPhone op een bepaalde dag te koop is vanaf welke tijd is deze dan meestal beschikbaar?
Ik dacht iets van 11:00 maar ik kan het verkeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-06 18:46
Hahn schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:04:
[...]
Dat betekent dat de makers van die hoesjes denken dat 'ie er zo uit gaat zien. Meer niet.
Niet helemaal waar, er zijn genoeg 'bekende' hoesjes merken die vooraf toegang krijgen tot 3d-tekeningen zodat er gelijktijdig hoesjes verschijnen. Denk hierbij bv. aan Belkin, InCase, het Nederlandse Tech21 etc.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
RobbieB schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:46:
[...]

Niet helemaal waar, er zijn genoeg 'bekende' hoesjes merken die vooraf toegang krijgen tot 3d-tekeningen zodat er gelijktijdig hoesjes verschijnen. Denk hierbij bv. aan Belkin, InCase, het Nederlandse Tech21 etc.
Dat zal vast, maar die zullen hun hoesjes niet gaan verkopen voordat de nieuwe telefoon überhaupt aangekondigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Vorig jaar waren en volgens mij inderdaad ook meerdere hoesjesbakkers die hoesjes hadden gemaakt en te koop hadden welke niet klopten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:57

Saven

Administrator

Hoop ook dat die afschuwelijk dikke lijnen op de achterkant een grap is. Niet om nou een flamewar te starten, maar iedereen die zegt bijv. "ja HTC heeft dat ook". Die hebben het een heel stuk stijlvoller weggewerkt, en zijn niet zo dik. Dus stiekem hoop ik nog dat die lijnen gewoon een heel stuk dunner zijn en dat die leaks "fake" waren, dan kan dit nog best mijn volgende telefoon worden.. Mits die prijs ook een hoax is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Als dit 'm echt is, ga ik dit jaar voor een wit exemplaar denk ik. Vind 'm niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Zou dit de 4,7" zijn of de 5,5", hij lijkt enorm groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Brm-G schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 18:27:
Zou dit de 4,7" zijn of de 5,5", hij lijkt enorm groot.
de 4.7', trouwens denk ik gewoon dat ze een 5.5" willen maken omdat ze daar een of ander patent op hadden en dan zo samsung met hun note 4 wouden screwen... Maar ikzelf twijfel eigenlijk wel of ik mijn s5 zou verkopen en een iphone 6 kopen, hangt ervan af hoe "mooi" hij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:48
Ik denk dat de grootte wel meevalt. Blader maar door deze foto's, waar een iPhone 5s wordt vergeleken met de oude HTC One. Qua formaat en bezels vergelijkbaar denk ik met de iPhone 6 en een HTC One vond ik nou ook niet overdreven groot.

Dit wordt een typisch geval van 'je moet hem even vastgehouden hebben' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
China Telecom heeft ook al een afbeelding in de stores hangen.

Met de 'zogenaamde' specificaties

Afbeeldingslocatie: http://cdniphone.i-culture.nl/wp-content/uploads/2014/09/China-Telecom-iPhone-6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 08:39
Wat denken jullie. Is er kans dat IOS 8, of Yosemity direct na de Keynote van 9 september beschikbaar komt? Of duurt t waarschijnlijk nog tot enkele weken daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
mister9 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 20:00:
Wat denken jullie. Is er kans dat IOS 8, of Yosemity direct na de Keynote van 9 september beschikbaar komt? Of duurt t waarschijnlijk nog tot enkele weken daarna?
Ik verwacht eind oktober. Aangezien Yosemite in DP7 zit en nog wel een aantal vervelende bugs heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door mprkooij op 06-09-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
mprkooij schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 19:55:
China Telecom heeft ook al een afbeelding in de stores hangen.

Met de 'zogenaamde' specificaties

[afbeelding]
Linksboven: iets met 300W front facing cam
Middenboven: 4.7' scherm met 416PPI
Rechtsboven: Een nog betere TouchID
Linksonder: Een krachtigere 4 cores A8 processor
Rechtsonder: 2100mah batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

mister9 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 20:00:
iOS8 golden master aankomende dinsdag. Met 1-2 weken met de lancering van de iPhone 6 voor iedereen beschikbaar. Yosemite in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Nieuwe video's. Het lijkt er toch echt op dat de iPhone 6 er zo uit gaat zien. Kijk hoe smooth alles gaat. Zo smooth gaat dat niet bij Chinese clone's.

[ Voor 21% gewijzigd door mprkooij op 06-09-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:23

NSG

Je weet niks!

Meer fotomateriaal en het Weibo account (Chinese Twitter) van de maker.
En hier het miaopai account (Chinese vine) waar de andere filmpjes vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Een uitstekende camera. :') En dan niet uitstekend in de zin van een prima functionerende camera. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 07:29
Toch een fake deze iPhone? https://twitter.com/stagueve
Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.

Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.

<b>
Flamen, holy wars rondom Android/iOS en vergelijkbaar ongewenst gedrag zal notes en eventueel verdere maatregelen tot gevolg hebben. Respecteer elkaar, laat de flamewars achterwege, en dan hoeven wij als crew ook niet voortdurend puin te ruimen.
</b>~~~[/html]