Maat van mij had ground zeroes niet gespeeld en vertelde mij dat hij gisteren niet veel snapte van het begin van MGS5. Veel characters die hij niet kende en verhaal wat hij niet echt snapte. Moet je Ground ZEroes gespeeld hebben om MGS5 te kunnen snappen ? Anders speel ik eerst dit..
Weet niet hoe het met de meeste hier gesteld is maar ik werk full-time en moet dus alles in de avond uren doen qua speeltijd
Daarnaast verwacht de vrouw des huizes ook veel aandacht, dus ik ben gister alvast begonnen met de eerste sneaky mission: mn pre-excuses aanbieden voor wat er komen gaat
.
Vond het wel tactisch van mezelf, sneaky mission. Bloemen, chocola en wijn hebben me nog nooit in de steek gelaten!
:evil:
Vond het wel tactisch van mezelf, sneaky mission. Bloemen, chocola en wijn hebben me nog nooit in de steek gelaten!
[ Voor 7% gewijzigd door Wereldreiziger op 02-09-2015 09:04 ]
Volg mij op: https://wereldreizigers.nl
Verwijderd
De intro deed me heel erg denken aan FEAR. Niet verkeerd, alhoewel vanaf chapter 2 wel heel anders ineens aanvoelt
ik heb mijn ps4 verkocht (bijna jarig) en voor me verjaardag de limited edition metal gear gekocht, wat een vette console en controller haha. Maar ik heb dus de metal gear 4 gespeeld en volgens mij 3 (lang geleden) is er een filmpje die het samenvat het verhaal zodat je er weer een beetje in zit?
youtube..sowieso zijn een paar pagina's eerder ook wat linkjes en filmpjes gepost door wat aardige forummembersvegetto1983 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:03:
ik heb mijn ps4 verkocht (bijna jarig) en voor me verjaardag de limited edition metal gear gekocht, wat een vette console en controller haha. Maar ik heb dus de metal gear 4 gespeeld en volgens mij 3 (lang geleden) is er een filmpje die het samenvat het verhaal zodat je er weer een beetje in zit?
GZ spelen is handig, niet verplicht.. daar heb je ook geen introductie van characters, maar je weet wel wat vooraf aan de coma gebeurd is..toedracht etc., dus ik zou het wel spelen! MGS3 en Peace walker zou je bekend mee 'moeten' zijn. filmpjes met samenvattingen staan op youtube, wiki's met summaries etc zijn ook makkelijk te vindenRebbelx schreef op woensdag 02 september 2015 @ 08:58:
Maat van mij had ground zeroes niet gespeeld en vertelde mij dat hij gisteren niet veel snapte van het begin van MGS5. Veel characters die hij niet kende en verhaal wat hij niet echt snapte. Moet je Ground ZEroes gespeeld hebben om MGS5 te kunnen snappen ? Anders speel ik eerst dit..
[ Voor 40% gewijzigd door GMacD op 02-09-2015 09:12 ]
Voor iedereen die moeite heeft met het snappen van het verhaal, of voorgaande delen gemist heeft. Lees de Metal Gear Solid timeline wiki!vegetto1983 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:03:
http://metalgear.wikia.com/wiki/Timeline
[ Voor 9% gewijzigd door Wereldreiziger op 02-09-2015 09:13 ]
hoe ver:GMacD schreef op woensdag 02 september 2015 @ 08:44:
[...]
Motherbase..weet niet hoever je bent, maar het komt echt allemaal vanzelf wel
laatste "main" missie is geweest dat ik 3 schotels moest slopen in Oost Afghanistan. Was wat tricky zonder explosives
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
spoiler:corset schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:14:
[...]
hoe ver:
laatste "main" missie is geweest dat ik 3 schotels moest slopen in Oost Afghanistan. Was wat tricky zonder explosives
spoiler: tip
je had ook alleen het controlepaneel in een van de hutjes kunnen mollen, dan had je ze alledrie in een keer 
Ik heb de indruk dat ze langer blijven liggen wanneer je de gun gebruikt. Toen ik gisteren bij een guardpost twee guards tegenkwam stond de eerste alweer op vlak nadat ik de tweede had neergemept.Wereldreiziger schreef op woensdag 02 september 2015 @ 08:42:
[...]
Het is veel leuker en effectiever om guards met de hand uit te schakelen. De tranq gun alleen gebruiken als het moeilijk is om dichtbij te komen. Soms sprint ik gewoon op iemand af en beuk ik 'em neer met de vuist. Ze horen je, draaien om, en BAM. Daar ligt ie al. Werkt prima haha.
Later nog maar eens proberen, ik heb halverwege missie 1 de hdd van m'n nieuwe PS4 vervangen zonder backup
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Dat klopt ook. Tranq gun heeft het langste effect. Mja wat ik meestal probeer is om ze asap te fultonnen.
Heel soms gaat het mis, en dan hoor je over de radio dat ze iets vreemds zagen, iemand werd de lucht in geschoten aan een luchtbalon. Erg grappig.
Heel soms gaat het mis, en dan hoor je over de radio dat ze iets vreemds zagen, iemand werd de lucht in geschoten aan een luchtbalon. Erg grappig.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
heb ground zeroes ook nog staan, is het wijs om die eerst te spelen en daarna phantom ?
Dat heb je goed geconstateerd! Er zit inderdaad een flink verschil in. Ik las ergens de exacte tijden, misschien zelfs in deze post ergens. Iemand had alle verschillende soorten knockouts geklokt met een stopwatchFlotter schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:49:
[...]
Ik heb de indruk dat ze langer blijven liggen wanneer je de gun gebruikt. Toen ik gisteren bij een guardpost twee guards tegenkwam stond de eerste alweer op vlak nadat ik de tweede had neergemept.
Later nog maar eens proberen, ik heb halverwege missie 1 de hdd van m'n nieuwe PS4 vervangen zonder backup
Het verschil is inderdaad aanzienlijk, maar weet niet uit mijn hoofd hoeveel het precies scheelt.
Ja, ground zeroes is vrij kort en snel uit te spelen en Phantom Pain sluit hier direct op aan. Verder kan je ook je save game uit Ground Zeroes importeren, maar dat heb ik zelf nog niet gedaan.vegetto1983 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:53:
heb ground zeroes ook nog staan, is het wijs om die eerst te spelen en daarna phantom ?
Welcome to the League of Draven
Natuurlijk! De originele missie zou ik in ieder geval doen, echt de moeite waard. De side ops kan je links laten liggen als je het mij vraagt, maar de storyline van GZ vond ik erg sterk. Toch 3 uurtjes zoet mee geweest.vegetto1983 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:53:
En ik raad aan deze te lezen http://www.metalgeartimeline.com/ tot ground zeroes dan.vegetto1983 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:53:
Ik snij de strot gewoon door, nadat ik ze eerst heb ondervraagd.Flotter schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:49:
[...]
Ik heb de indruk dat ze langer blijven liggen wanneer je de gun gebruikt. Toen ik gisteren bij een guardpost twee guards tegenkwam stond de eerste alweer op vlak nadat ik de tweede had neergemept.
Tranq is voor pussies.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Maar dan kan je ze niet de lucht in schieten richting motherbaseOn_E schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:11:
[...]
Ik snij de strot gewoon door, nadat ik ze eerst heb ondervraagd.
Tranq is voor pussies.
Gister ook begonnen en volgens mij nu bij missie 2 of 3, maar heb een paar van de side-ops gedaan. Ik wil alle blue prints en VIP personeel hebben. Heb alleen even een vraag, heeft het zin om zoveel mogelijk mannetjes af te voeren naar MB met fulton? Of heeft dat vanwege de lage ranks juist een nadelig effect vanwege onrust stokers?
Dat gedeelte vind ik redelijk onduidelijk, hoe je je personeel moet toewijzen en wat de iconen allemaal betekenen. Wordt dat vanzelf nog duidelijker?
Dat gedeelte vind ik redelijk onduidelijk, hoe je je personeel moet toewijzen en wat de iconen allemaal betekenen. Wordt dat vanzelf nog duidelijker?
Hoop dat je wel eerst naar de stats hebt gekeken van de soldaat, voor het geval die goed terecht kan bij je motherbaseOn_E schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:11:
[...]
Ik snij de strot gewoon door, nadat ik ze eerst heb ondervraagd.
Tranq is voor pussies.
icoontjes komen wel overeen met de 'afdelingen' die je vrijspeelt, dus dat word vanzelf wel duidelijker.. in het begin heb ik veel personeel 'geworven'Xecuter NL schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:29:
Gister ook begonnen en volgens mij nu bij missie 2 of 3, maar heb een paar van de side-ops gedaan. Ik wil alle blue prints en VIP personeel hebben. Heb alleen even een vraag, heeft het zin om zoveel mogelijk mannetjes af te voeren naar MB met fulton? Of heeft dat vanwege de lage ranks juist een nadelig effect vanwege onrust stokers?
Later kan je onrust stokers ook dismissen etc als je motherbase managed. Dus uiteindelijk komt het wel goed
[ Voor 5% gewijzigd door GMacD op 02-09-2015 10:33 ]
In het begin, (waar ik overigens nog steeds zit, nu bij missie 7) knal ik iedereen er gewoon heen, anders leveled mijn R&D niet snel genoeg. Kijk later wel of ik de rotte vissen eruit kan gooien of desnoods op een "suicide" missie kan sturenXecuter NL schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:29:
Inderdaad, ik ondervraag ook zoveel mensen als ik kan alleen is het mij af en toe niet duidelijk waar precies op de map de dingen staan (bijvoorbeeld diamonds, resources etc.)GMacD schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:32:
[...]
Later kan je onrust stokers ook dismissen etc als je motherbase managed. Dus uiteindelijk komt het wel goed
[ Voor 19% gewijzigd door Kraziey op 02-09-2015 10:37 ]
Gisteren de game binnen en de 'intro' gespeeld. Holy shit.
Erg vermakelijk en ben natuurlijk erg onder de indruk van de kwaliteit van de game, alleen voel ik me een beetje in het diepe gegooid nu. Niet erg, maar wennen. En het sneak gedeelte is ook nieuw voor mij dus dit wordt een hele klus.
Erg vermakelijk en ben natuurlijk erg onder de indruk van de kwaliteit van de game, alleen voel ik me een beetje in het diepe gegooid nu. Niet erg, maar wennen. En het sneak gedeelte is ook nieuw voor mij dus dit wordt een hele klus.
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Dit is echt het spel waar ik gigantisch voordeel haal uit mijn 21:9 scherm. Door de extra ruimte kun je echt perfect om hoekjes kijken!
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Ik heb pas sinds gisteravond die verrekijker die de stats ziet maar alsnog kon ik dat nergens zien.GMacD schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:30:
[...]
Hoop dat je wel eerst naar de stats hebt gekeken van de soldaat, voor het geval die goed terecht kan bij je motherbase
Zal wel niet goed hebben opgelet.
Diamonds worden niet aangeven op de map zover ik weet..misschien als intell level hoger is wel, geen idee! planten/fuell/metal etc worden wel op de kaart aangeven bij mijKraziey schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:32:
[...]
In het begin, (waar ik overigens nog steeds zit, nu bij missie 7) knal ik iedereen er gewoon heen, anders leveled mijn R&D niet snel genoeg. Kijk later wel of ik de rotte vissen eruit kan gooien of desnoods op een "suicide" missie kan sturen
[...]
Inderdaad, ik ondervraag ook zoveel mensen als ik kan alleen is het mij af en toe niet duidelijk waar precies op de map de dingen staan (bijvoorbeeld diamonds, resources etc.)
na het 'marken' gaat ie beginnen met scannen..dan zie je rechts een grafiek met stats!On_E schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:40:
[...]
Ik heb pas sinds gisteravond die verrekijker die de stats ziet maar alsnog kon ik dat nergens zien.
Zal wel niet goed hebben opgelet.
scannen kan alleen met direct line of sight
[ Voor 21% gewijzigd door GMacD op 02-09-2015 10:43 ]
Hmm, ook niet als je een soldaat ondervraagt hebt en hij je de locatie aanwijst van diamonds? Krijg namelijk wel altijd een melding van Idroid dat mijn map geupdate is dan.GMacD schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:41:
[...]
Diamonds worden niet aangeven op de map zover ik weet..misschien als intell level hoger is wel, geen idee! planten/fuell/metal etc worden wel op de kaart aangeven bij mij
Goeie vraag! ga ik eens op letten vanavondKraziey schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:42:
[...]
Hmm, ook niet als je een soldaat ondervraagt hebt en hij je de locatie aanwijst van diamonds? Krijg namelijk wel altijd een melding van Idroid dat mijn map geupdate is dan.
Vond dit ook wel een interessante starter guide zonder spoilers:
http://kotaku.com/tips-fo...l-gear-solid-v-1728007969
http://kotaku.com/tips-fo...l-gear-solid-v-1728007969
Ah, dat scannen gebeurde inderdaad wel maar ik keek dan blijkbaar niet naar de rechterkant van het scherm, zal er vanavond even op letten.GMacD schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:41:
na het 'marken' gaat ie beginnen met scannen..dan zie je rechts een grafiek met stats!
scannen kan alleen met direct line of sight
Er staat dan een ''vinkje'' op de map aangegeven.GMacD schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:44:
[...]
Goeie vraag! ga ik eens op letten vanavond
[ Voor 22% gewijzigd door On_E op 02-09-2015 10:48 ]
Wat een game is dit toch zeg. Gisteren nog een bio engineer moeten bevrijden en nu schoot m'n R&D afdeling lekker omhoog! Eerst een half uur er over gedaan om die basis ongezien binnen te sluipen om op het laatste moment toch ergens gespot te worden... Al dat werk voor niks. Uiteindelijk maar die hele basis als schiettent gebruikt. Maar goed, nu wel eindelijk een fulton waarmee ik ook wat guns en dergelijke kan exporteren!
Ik kan nu ook nieuwe platformen gaan bouwen maar daar heb ik nog wat extra resources voor nodig geloof ik. Meer een een beetje gaan free roamen om dat bij elkaar te zoeken!
Prachtige game met ontzettend veel vrijheden om missies naar eigen inzicht in te kleden. Ik zou deze game iedereen aanraden!
Ik kan nu ook nieuwe platformen gaan bouwen maar daar heb ik nog wat extra resources voor nodig geloof ik. Meer een een beetje gaan free roamen om dat bij elkaar te zoeken!
Prachtige game met ontzettend veel vrijheden om missies naar eigen inzicht in te kleden. Ik zou deze game iedereen aanraden!
PSN ID: Henry77 Xbox Gamertag: Corporal Bishop
Voor die missie had je al wel C4 kunnen unlocken hoor.corset schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:14:
[...]
hoe ver:
Geef voortaan ff voor de spoiler tags de missie aan waar het gebeurt!GMacD schreef op woensdag 02 september 2015 @ 08:41:
[...]
je hebt bepaalde punten tijdens en na missies welke cutscenes triggeren. Vergeleken met eerdere MGS delen ( vooral 4) heeft MGS5 wel wat minder cutscenes, maar ik moet zeggen dat ik het nog niet storend vind. Het verhaal ( wat MGS series natuurlijk zo sterk maakt ) word ook goed ondersteund dmv de cassette tapes. Die laat ik bijv afspelen als ik aan het reizen ben in de heli of op de grond op mn D-horse of aan rennen ben met DD(og). Had gister trouwens wel toffe encounter met
spoiler:en deskullfacespoiler:metal gear bipedal tank
Het is ook waar dat the Boss niet heel veel spreekt in scenes (vergeleken met solid in eerdere games), maar je hoort hem wel weer terug op tapes.. misschien dat een aantal mensen dat jammer vinden, ikzelf heb er geen last van (yet)..
Dusja, hele gekke cutscenes (intro anyone?) zullen er waarschijnlijk nog wel inzitten. ik heb vertrouwen en speel lekker door en pak 5 uurtjes slaap p/dag
Ik ben nu bij missie 8, heb al wel een aantal encouters gehad, maar deze was nog ff nieuw(semi).
Ik vind het zelf het gebrek aan cutscenes/verhaal ontwikkeling tot noch toe wat karig, anders dan dat ik van MGS gewend ben. Het zal ongetwijfeld nog wel komen, maar tot noch toe... Het systeem van de info via de tapes krijgen vind ik een beetje mwa..
Ik zet de tapes nu meestal aan wanneer ik op MB aan het rond banjeren ben(heb bijna alle platforms gebouwd nu). Maar ben nog meer op m'n omgeving aan het letten dan echt aandachtig naar de tapes luisteren.
PSN: Flix20-NL
Ik ben juist blij dat deze MGS niet die overdaad aan cutscenes heeft uit eerdere delen.
Dan had ik m ook echt niet gekocht.
Dan had ik m ook echt niet gekocht.
My bad! zal niet meer gebeurenFlix20 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:50:
[...]
Voor die missie had je al wel C4 kunnen unlocken hoor.
[...]
Geef voortaan ff voor de spoiler tags de missie aan waar het gebeurt!
Ik ben nu bij missie 8, heb al wel een aantal encouters gehad, maar deze was nog ff nieuw(semi).
Ik vind het zelf het gebrek aan cutscenes/verhaal ontwikkeling tot noch toe wat karig, anders dan dat ik van MGS gewend ben. Het zal ongetwijfeld nog wel komen, maar tot noch toe... Het systeem van de info via de tapes krijgen vind ik een beetje mwa..
Ik zet de tapes nu meestal aan wanneer ik op MB aan het rond banjeren ben(heb bijna alle platforms gebouwd nu). Maar ben nog meer op m'n omgeving aan het letten dan echt aandachtig naar de tapes luisteren.

Het tape systeem vond ik in GZ niet zo boeiend, luisteren deed ik amper.. maar nu ben ik het echt vanaf het begin van MGS5 gaan doen en zo krijg je toch wel veel info mee.. en ik heb het idee dat je big boss het grootste gedeelte op tapes gaat horen in deze fantastische game!
spoiler:
Nu ik het echte verhaal weet 

There's no school like the old school and i'm the headmaster
Is het mogelijk om de camera wat verder achter Big Boss te krijgen? Ik heb het gevoel dat de camera erg dicht op je character hangt waardoor ik nogal wat van de omgeving mis. Dit kan aan mij liggen, ik kon iig niets vinden in de instellingen ( Speel op PC )
Daarnaast heb ik alles op max gezet en speelt soepel 60 fps. Maar bijvoorbeeld een baard ed. zien er toch niet heel erg mooi uit. Is dit gewoon het max van de game of een verkeerde instelling? Tevens loopt dat paard met draaien ook wel erg houterig haha.
Daarnaast heb ik alles op max gezet en speelt soepel 60 fps. Maar bijvoorbeeld een baard ed. zien er toch niet heel erg mooi uit. Is dit gewoon het max van de game of een verkeerde instelling? Tevens loopt dat paard met draaien ook wel erg houterig haha.
Ja dit is wel de meest duidelijke die ik ben tegengekomen thanks! Lang geleden dat ik weer zo enthousiast ben over een gameEuphanasia schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:06:
[...]
En ik raad aan deze te lezen http://www.metalgeartimeline.com/ tot ground zeroes dan.
Ik heb hetzelfde probleem met de camera, hier zal denk ik een mod voor moeten komen.jantje 2 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:02:
Is het mogelijk om de camera wat verder achter Big Boss te krijgen? Ik heb het gevoel dat de camera erg dicht op je character hangt waardoor ik nogal wat van de omgeving mis. Dit kan aan mij liggen, ik kon iig niets vinden in de instellingen ( Speel op PC )
Wat betreft graphics is dit een goede guide:
http://www.geforce.com/wh...ics-and-performance-guide
Ik had veel liever een oldskool mgs gehad dat een goede balans had tussen cut scenes en gameplay.
Via tapes een verhaal volgen vind ik not done.
Gaat blijkbaar duidelijk niet mijn favo game worden binnen de reeks.
Ik heb nu meer het gevoel dat ik een "spel" aan het spelen ben zoals een ander.
Ik mis de filmische ervaring
Trouwens dat geklaag over lange cut scenes maar wel telkens die vervelende helicopter scene vooraleer je aan een missie begint, of die interactieve mother base die ook veel tijd vergt. Slechte keuzes!
/rant
Hope dak me snel erover kan zetten
Trouwens dat geklaag over lange cut scenes maar wel telkens die vervelende helicopter scene vooraleer je aan een missie begint, of die interactieve mother base die ook veel tijd vergt. Slechte keuzes!
/rant
Hope dak me snel erover kan zetten
[ Voor 27% gewijzigd door Scifo83 op 02-09-2015 11:42 ]
Verwijderd
Oh...Wereldreiziger schreef op woensdag 02 september 2015 @ 08:22:
[...]
Ik denk dat dit te maken heeft met de server issues die natuurlijk gepaard gaan bij zo'n launch waarbij honderd-duizenden tegelijk de game aan het downloaden zijn en allemaal tegelijk willen connecten en alle mogelijkheden willen bekijken en testen.
Dit zal vast wel beter worden de komende tijd.
Thanks!
Verwijderd
Ik vind de tapes wel leuk eigenlijk...een beetje luisteren naar achtergrond informatie terwijl ik aan het sneaken ben. Verder verwacht ik wel wat cut-scenes als ik verder in de game (en dus het verhaal) kom...zit pas op 4%, dus er is nog wel wat ruimte voor over de top Kojima-scenes.Scifo83 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:36:
Ik had veel liever een oldskool mgs gehad dat een goede balans had tussen cut scenes en gameplay.
Gisteren aan begonnen en de proloog (kon die nog saaier en langdradiger?) en de eerste missie gedaan. Best pittig maar na die eerste missie weet ik wel dat ik me hier een tijd mee ga vermaken.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dat is inderdaad wel een goeie....Tapes luisteren gewoon tijdens de missies ^^. Had ik nog niet aan gedacht.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ja dat heb ik dus ook!Scifo83 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:36:
Mis die epische cutscenes zoals in mgs1, hoe je ocelot voor het eerst tegenkomt. Of evenlater raven.
Of in mgs2 hoe je de engine room ingaat en Pliskin ontmoet.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik de band met snake(of eigenlijk big boss) mis zoals je deze wel had met solid en later naked snake.
Dit had ik ook al wel een beetje met old snake in mgs4 en ook wel met raiden maar daar had ik vrede mee omdat het geen snake was.
haha, er komen nog echt wel vette kojima/mgs cutscenes hoor..heb er al een paar gezien! niet in 'overdaad' zoals MGS4, maar ze zijn er..
Raiden vond ik echt een pussy...man wat heb ik me aan die dude z'n whining lopen irriteren, wat een meisje. Dat namelijk in tegenstelling tot Solid Snake in mgs, welke ik echt een koelbloedige held vond.Flix20 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:44:
[...]
Ja dat heb ik dus ook!
Mis die epische cutscenes zoals in mgs1, hoe je ocelot voor het eerst tegenkomt. Of evenlater raven.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik de band met snake(of eigenlijk big boss) mis zoals je deze wel had met solid en later naked snake.
Dit had ik ook al wel een beetje met old snake in mgs4 en ook wel met raiden maar daar had ik vrede mee omdat het geen snake was.
Verwijderd
Ik ben ook erg geobsedeerd door elke muziek-tape die ik hoor, die _moet_ ik dan hebben, hoe onverstandig en gevaarlijk het ook is.Michaelg schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:42:
Dat is inderdaad wel een goeie....Tapes luisteren gewoon tijdens de missies ^^. Had ik nog niet aan gedacht.
Vooral omdat ik dan ook nog met zo min mogelijk alert-states en geen enkele dode (of zo min mogelijk, liefst geen) de game wil doorspelen de eerste playthrough....maar ja die tapes...die muziek...moet...hebben.
Idd man wat is dat met big boss of moet ik zeggen kiefer. Ik mis echte overtuigingskracht in zijn stem. Lijkt me ingesproken door een mak lammetje pfff..Flix20 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:44:
[...]
Ja dat heb ik dus ook!
Dit is geen mgs meer. Meer sneaky Far Cry. Outposts veroveren, wat documenten stelen, gevangenen bevrijden-.-
[ Voor 7% gewijzigd door Scifo83 op 02-09-2015 12:09 ]
LUIQID!!Scifo83 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:06:
[...]
Idd man wat is dat met big boss of moet ik zeggen kiefer. Ik mis echte overtuigingskracht in zijn stem. Lijkt me ingesproken door een mak lammetje pfff..
Haha, zalig
Denk dat het ook wel een rol speelt, dat ze nu niet meer David Hayter als stem hebben, dat Big Boss niet zoveel spreekt. Om dat toch een beetje te verbergen.Scifo83 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:11:
[...]
Haha, zaligik kant me nog zo voorstellen
Snap het overigens niet dat ze een andere voice actor gebruikt hebben. Hayter heeft zelfs op Twitter verkondigd met alle plezier weer aan MGS te werken maar dat Kojima(of toch Konami) voor Keith Sutterland gekozen heeft.
Zonde imo.
hahah dat heb ik ook! De eerste playthrough ga ik echt zo uitgebreid mogelijk doen, ik wil alles zien en hebben. Daarna gaan we wel een x voor de betere ranks enzoVerwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:59:
[...]
Ik ben ook erg geobsedeerd door elke muziek-tape die ik hoor, die _moet_ ik dan hebben, hoe onverstandig en gevaarlijk het ook is.![]()
Vooral omdat ik dan ook nog met zo min mogelijk alert-states en geen enkele dode (of zo min mogelijk, liefst geen) de game wil doorspelen de eerste playthrough....maar ja die tapes...die muziek...moet...hebben.
Ik las ergens dat Konami mede daarvoor koos omdat er nu ook meer motion-capture nodig was en dat ze daarvoor liever een echte acteur wilde hebben. Of dat de echte reden is laat ik in het midden, maar ik ben het er mee eens dat Kiefer iets minder het gevoel van Snake overbrengt (persoonlijk mening).Flix20 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:17:
[...]
Denk dat het ook wel een rol speelt, dat ze nu niet meer David Hayter als stem hebben, dat Big Boss niet zoveel spreekt. Om dat toch een beetje te verbergen.
Snap het overigens niet dat ze een andere voice actor gebruikt hebben. Hayter heeft zelfs op Twitter verkondigd met alle plezier weer aan MGS te werken maar dat Kojima(of toch Konami) voor Keith Sutterland gekozen heeft.
Zonde imo.
Ja die zit ook bij de CE op de ps4.
Is niks anders dan een interview.
even zonder spoilers, kom je Ishmael nog tegen? en (ik gok?) jonge Psycho Mantis.
Daaamn mantis
Daaamn mantis

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
iemand al gespeeld op de ps3, wat was je indruk?
Daar begint het mee.corset schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:45:
even zonder spoilers, kom je Ishmael nog tegen? en (ik gok?) jonge Psycho Mantis.
Daaamn mantis
Joh
daarmee ontsnap je uit het ziekenhuis, daarna zie/hoor je niks meer van hem
kom je nog wel tegen...corset schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:10:
[...]
Johecht?
daarmee ontsnap je uit het ziekenhuis, daarna zie/hoor je niks meer van hem
Verwijderd
Ach, dat is toch altijd wel zo bij Metal Gear...het begint eerst nog redelijk "normaal" en pas later wordt een een "trip"...enkel nu beginnen ze met een trip, komt het in rustig vaarwater (de eerste missies in Afghanistan) om later waarschijnlijk weer een Kojima-twist te maken.
(Ik zeg waarschijnlijk, omdat ik nog niet zo ver ben
)
Verwijderd
Hmm shit
Maar eens overnieuw doen dan, is missie 4

spoiler:
Don’t miss the dog!
My first time playing through the game, I missed the dog! Don’t miss the dog. You should be able to Fulton him at the beginning of an early mission called C2W.
My first time playing through the game, I missed the dog! Don’t miss the dog. You should be able to Fulton him at the beginning of an early mission called C2W.
[ Voor 3% gewijzigd door Misha op 02-09-2015 14:28 ]
Misschien even tussen spoiler tags zetten?
hahaha hoorde je dat gejank niet onderweg?
ik dacht eerst dat ik het me verbeelde, want de hond zag je in een gameplay trailer bij zn dode moeder ofzo a la bambi..
[ Voor 33% gewijzigd door Misha op 02-09-2015 14:29 ]
Idd gordijnstok, a.u.b. opletten met spoilers!! Is niet iedereen van gediend.Michaelg schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:22:
Misschien even tussen spoiler tags zetten?

Hmmm, zie ik iets over het hoofd of zit er niet echt iets als fast travel in het spel? Iedere keer van hot naar her, helicopter oproepen, naar pick up point, dan pas weer volgend punt selecteren, wachten, uitstappen, stukje lopen... het liefst selecteer ik een missie en transporteert hij me direct naar een van de plekken. Dit haalt nu echt een beetje de vaart uit het geheel
En verder over skulls:
Over een side-op waarbij je de crew van een base moet extracten:
En even de posts hierboven van spoilertags voorzien
En verder over skulls:
spoiler:
Hoe de fuck versla je die gasten? Ik wordt helemaal kapot gemaakt door die kerels. Uiteindelijk ben ik maar gewoon gaan wegrennen, maar dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me?
spoiler:
Kwam op de plek aan. Stond 1 soldier. Die was een soort halve skull geworden en rende telkens weg. Hoe extract je die? Ik heb hem uiteindelijk neergeschoten, missie failed...
En even de posts hierboven van spoilertags voorzien
[ Voor 3% gewijzigd door Misha op 02-09-2015 14:30 ]
Verwijderd
Inderdaad geef ik je wel gelijk en ga Metal Gear Solid Phantom Pain vandaag nog kopen voor de Playstation 4 en heb gewoonweg zin om straks deze aparte game te spelen .
Ik kan nu ook niet meer wachten want deze game blijft in mijn gedachten en denk er contstant aan .
Ik wil niet te snelbeoordelen maar ik heb zo een gevoel dat het voor mij de allerbeste game gaat worden die ik ooit ga spelen maar kom hier wel op terug .
Nu maar eerst naar Intertoy's Maastricht of de MediaMarkt Maastricht .
Bij GameMania koop ik heb niet omdat hij daar €65,00 kost terwijl hij bij andere winkel ketens €60,00 kost .
Ik kan nu ook niet meer wachten want deze game blijft in mijn gedachten en denk er contstant aan .
Ik wil niet te snelbeoordelen maar ik heb zo een gevoel dat het voor mij de allerbeste game gaat worden die ik ooit ga spelen maar kom hier wel op terug .
Nu maar eerst naar Intertoy's Maastricht of de MediaMarkt Maastricht .
Bij GameMania koop ik heb niet omdat hij daar €65,00 kost terwijl hij bij andere winkel ketens €60,00 kost .
iPodKiller schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:31:
[...]
Ga je serieus wachten op de review van tweakers en gamekings? Dat is het laatste waar ik kijk![]()
De game scoort overal een 10.
Gewoon niet twijfelen en kopen, en als je zit te jammeren om 60 euro. Dan haal je hem gewoon later. Het is in ieder geval een bijzondere game, kom op.. het is van Kojima.. en nog wel de laatste MGS van hem.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 14:32 . Reden: spelling Fout ]
Fast travel achtig iets heb je wel tussen basissen..kan je met je cardboard stil staan en bezorgd worden op een andere locatie waarvan je het adres heb ofzo hahaMisha schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:28:
Hmmm, zie ik iets over het hoofd of zit er niet echt iets als fast travel in het spel? Iedere keer van hot naar her, helicopter oproepen, naar pick up point, dan pas weer volgend punt selecteren, wachten, uitstappen, stukje lopen... het liefst selecteer ik een missie en transporteert hij me direct naar een van de plekken. Dit haalt nu echt een beetje de vaart uit het geheel
En verder over skulls:
spoiler:Hoe de fuck versla je die gasten? Ik wordt helemaal kapot gemaakt door die kerels. Uiteindelijk ben ik maar gewoon gaan wegrennen, maar dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me?
spoiler:Kwam op de plek aan. Stond 1 soldier. Die was een soort halve skull geworden en rende telkens weg. Hoe extract je die? Ik heb hem uiteindelijk neergeschoten, missie failed...
anders pak je een auto, paard of iets dergelijks
skulls:
spoiler:
die kunnen wel dood/kapot met zwaar geschut
side op
spoiler:
was dat niet een oude MB medewerker?
Maar hoe doe je dat dan?GMacD schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:32:
[...]
Fast travel achtig iets heb je wel tussen basissen..kan je met je cardboard stil staan en bezorgd worden op een andere locatie waarvan je het adres heb ofzo haha
anders pak je een auto, paard of iets dergelijks
side op
spoiler:was dat niet een oude MB medewerker?
spoiler:
Yep, dat is die. Maar ik heb talloze darts op hem geschoten... ging niet slapen. Kwam ik in de buurt, dan mepte hij me dood...Toen dacht ik: ik schiet wel op z'n benen; ging hij dood
Wat een detail heeft deze game:
spoiler:
Ik heb tijdens een missie een wilde puppy teruggestuurd naar motherbase. Nu komt dat beest je altijd te gemoed als je mother base binnenkomt en is onderdeel geworden van het verhaal daar. Ook praten de soldaten over hoe cool die puppy is LOL.
en natuurlijkg ewoon een nieuwe DD
[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 02-09-2015 14:37 ]
Adlermann schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:35:
Wat een detail heeft deze game:
spoiler:Ik heb tijdens een missie een wilde puppy teruggestuurd naar motherbase. Nu komt dat beest je altijd te gemoed als je mother base binnenkomt en is onderdeel geworden van het verhaal daar. Ook praten de soldaten over hoe cool die puppy is LOL.
spoiler:
Erg tof ja! Ondanks dat ik nog niet zo ver ben, denk ik ook dat dit dan de hond is die je in veel gameplay trailers gezien hebt. Alleen als hij wat gegroeid is natuurlijk 
'fast travel'Misha schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:34:
[...]
Maar hoe doe je dat dan?
[...]
spoiler:Yep, dat is die. Maar ik heb talloze darts op hem geschoten... ging niet slapen. Kwam ik in de buurt, dan mepte hij me dood...Toen dacht ik: ik schiet wel op z'n benen; ging hij dood
bij de punten heb je een etiket die je kan oppakken..dan heb je het 'adres'. zodra je meerdere adressen hebt in het gebied, kan je je cardboard box equippen, still staan op de platform..dan zie je een prompt voor de action knop ( driehoekje op ps4 )..ingedrukt houden, krijg je een map, kies je destinatie and go!
op MB kan dit altijd..bij enemy bases alleen als er geen alarm ofzo geslagen is..
side op
spoiler:
remind me not to work with you bij mij ging ie neer met een headshot tranq .. schoot je echt lethal ammo op hem? je oude collega?
Ff verzoekje mbt de spoiler tags. Geef vooraf ff aan waar de spoiler betrekking tot heeft. Nu zijn er Posts met ik heb een vraagje over
(spoiler is leeg nu btw).
Nu zou iemand kunnen aarzelen omdat diegene misschien nog niet weet hoe ver iemand is.
Geef vooraf ff aan bij de hoeveelste missie/Side op je bent.
spoiler:
vraag
(spoiler is leeg nu btw).
Nu zou iemand kunnen aarzelen omdat diegene misschien nog niet weet hoe ver iemand is.
Geef vooraf ff aan bij de hoeveelste missie/Side op je bent.
Vergeet ook neit dat als je Anti Air (radar) wagens sloopt, dan krijg je ook meer pickup/dropoff points voor de helikopter.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Is er ook een manier om dat "stil" te doen en niet met een boem? (Eventueel in spoiler-tags.Creepy schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:56:
Vergeet ook neit dat als je Anti Air (radar) wagens sloopt, dan krijg je ook meer pickup/dropoff points voor de helikopter.
Dat is juist het punt. Als je boem doet op welke manier dan ook is het hele kamp in rep en roer. Ik zoek ook een manier om deze AA stil uit te schakelen.Flix20 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:06:
c4 planten, veilige afstand boem doen?
Verwijderd
Ja dat doe ik ook, maar te veel boem zorgt voor meer troepen in het gebied en daar zit ik niet altijd op te wachten.Flix20 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:06:
c4 planten, veilige afstand boem doen?
Echte sneakende baas maakt wordt niet gezein, en sneakt voorbij alles.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:18:
[...]
Ja dat doe ik ook, maar te veel boem zorgt voor meer troepen in het gebied en daar zit ik niet altijd op te wachten.Ik had gehoopt op iets van een uber-hack of iets van kortsluiting zoals een echte sneakende baas.
Heb je de ranks gezien hoe je alles kan krijgen op de hoogste rank?
Verwijderd
Dat kan, maar soms is het handig om apparatuur uit te schakelen zonder boem.theduke1989 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:23:
[...]
Echte sneakende baas maakt wordt niet gezein, en sneakt voorbij alles.
Nee dat heb ik niet gezien...alles op hoogste ranks krijgen doe ik de tweede keer wel.theduke1989 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:23:
[...]Heb je de ranks gezien hoe je alles kan krijgen op de hoogste rank?
Ja, ik heb 'm zowel op de PS3 als op de PS4 (cadeautje van m'n vriendinumbrellavs schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:58:
iemand al gespeeld op de ps3, wat was je indruk?
Maakt de game bij jullie ook geen verbinding met het interwebs ?
Oh wacht: http://www.gamespot.com/a...etal-gear-s/1100-6430236/
Oh wacht: http://www.gamespot.com/a...etal-gear-s/1100-6430236/
[ Voor 45% gewijzigd door nFo op 02-09-2015 18:35 ]
Ik lig ook steeds helemaal dubbel als iets omhoog schiet met de parachute(pick-up?) en geluid maakt
[ Voor 22% gewijzigd door weszz op 02-09-2015 22:25 ]
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Beer al gehad? Zo gaaf dat geluidweszz schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:25:
Ik lig ook steeds helemaal dubbel als iets omhoog schiet met de parachute(pick-up?) en geluid maakt
Wat ziet het er allemaal gaaf uit, wil deze ook zeker hebben.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik fultonde gister een soldaat, viel een aantal seconden daarna zijn helm op de grondweszz schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:25:
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Mogge!
He hoe krijg ik mn game op online om vervolgens mn ground zero's savegame te uploaden?
He hoe krijg ik mn game op online om vervolgens mn ground zero's savegame te uploaden?
PSN: Wauzer010
Zowel GZ als TPP moeten de recente update ontvangen (van afgelopen maandag).wauzer schreef op donderdag 03 september 2015 @ 07:50:
Mogge!
Titelscherm GZ heeft de optie om hem te uploaden.
Titelscherm TPP heeft de optie om hem te downloaden.
Zie hiero
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Klopt, bij TPP heb ik deze, maar blijft hij aangeven dat mn game op offline staat. dit kan ik nergens veranderen.Ralf Bimbo schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:00:
[...]
Zowel GZ als TPP moeten de recente update ontvangen (van afgelopen maandag).
Titelscherm GZ heeft de optie om hem te uploaden.
Titelscherm TPP heeft de optie om hem te downloaden.
Zie hiero
Bij GZ heb ik deze optie niet.
(heb pas sinds vrijdag een xbone, updaten doet ie automatisch toch????
Geen idee, heb zelf de PS4.wauzer schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:08:
[...]
Klopt, bij TPP heb ik deze, maar blijft hij aangeven dat mn game op offline staat. dit kan ik nergens veranderen.
Bij GZ heb ik deze optie niet.
(heb pas sinds vrijdag een xbone, updaten doet ie automatisch toch????)
Maar GZ dien je dus nog te updaten.. het offline staan van TPP kan, had ik kort na release ook. Wellicht onderhoud aan server. Je kan hem op twee manieren weer op online krijgen:
- Opnieuw opstarten (automatisch poging tot inlog tijdens startup)
- Vanuit het Menu van je ACC (als je in de helikopter zit tussen je missies en mother base, iets verder in het spel)
Als beide pogingen niet werken.. dan later nogmaals proberen
[ Voor 4% gewijzigd door Ralf Bimbo op 03-09-2015 08:13 ]
Ah dat is ACC dus.. Thnx, ik ga vanavond eens verder zoekenRalf Bimbo schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:12:
[...]
Geen idee, heb zelf de PS4.
Maar GZ dien je dus nog te updaten.. het offline staan van TPP kan, had ik kort na release ook. Wellicht onderhoud aan server. Je kan hem op twee manieren weer op online krijgen:
- Opnieuw opstarten (automatisch poging tot inlog tijdens startup)
- Vanuit het Menu van je ACC (als je in de helikopter zit tussen je missies en mother base, iets verder in het spel)
Als beide pogingen niet werken.. dan later nogmaals proberen.
Iemand al de companion app werkend gekregen? bij mij geeft ie errors na het inloggen..map komt niet naar voren..
Ik ben er nog steeds niet achter hoe je de savegame van GZ geimporteerd krijgt in The Phantom Pain. Dat je een geupdate GZ moet hebben en daarna moet kiezen om de savegame te exporteren / te uploaden is duidelijk maar hoe krijg je die (op de PS4) nu weer geimporteerd in The Phantom Pain? Sommige reacties op internet hebben het over "via het hoofdmenu" maar dat lijkt bij mij uit twee knopjes te bestaan (continue en nog iets).
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Wanneer ik de game start, zie ik continue, import GZ data en options ofzo..Bor schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:29:
Ik ben er nog steeds niet achter hoe je de savegame van GZ geimporteerd krijgt in The Phantom Pain. Dat je een geupdate GZ moet hebben en daarna moet kiezen om de savegame te exporteren / te uploaden is duidelijk maar hoe krijg je die (op de PS4) nu weer geimporteerd in The Phantom Pain? Sommige reacties op internet hebben het over "via het hoofdmenu" maar dat lijkt bij mij uit twee knopjes te bestaan (continue en nog iets).
laatste updates binnen?
De proloog is inderdaad wel erg langdradig. Veel cut-scenes ook. Nu gelukkig een open wereld en hopen op minder cut-scenes.
spoiler:
Wie is trouwens die gast die in brand staat?
Is deze echt of een verbeelding van Snake?
Zware spoiler:Ryan_ schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:31:
De proloog is inderdaad wel erg langdradig. Veel cut-scenes ook. Nu gelukkig een open wereld en hopen op minder cut-scenes.
spoiler:Wie is trouwens die gast die in brand staat?Is deze echt of een verbeelding van Snake?
spoiler:
Het is Volgin (http://metalgear.wikia.com/wiki/Yevgeny_Borisovitch_Volgin).
[ Voor 10% gewijzigd door Feralio op 03-09-2015 08:42 ]
Laatste updates zijn binnen inderdaad. Uit mijn hoofd (ik moet het eea even checken) heb ik alleen continue en options.GMacD schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:30:
[...]
Wanneer ik de game start, zie ik continue, import GZ data en options ofzo..
laatste updates binnen?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Had ik eerst ook. Denk dat je even vanuit het menu naar 'return to title screen' moet kiezen?Bor schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:40:
[...]
Laatste updates zijn binnen inderdaad. Uit mijn hoofd (ik moet het eea even checken) heb ik alleen continue en options.
Of je krijgt deze optie pas als je voor het eerst in je ACC bent geweest (het scherm ziet er namelijk aanzienlijk anders uit, en bedenk me net dat dit wel eens samen kan vallen)..
Ik had gisteren een vrij lange missie, en alles bijna perfect gesneakt. Was er wel ff mee bezig, zat nog wat dingen te verkennen terwijl de chopper er al was. Die ging dus weg, geen probleem dacht ik dan rij ik met de jeep wel naar buiten de missie zone. Is het dus mission aborted! Grrrrr vervelende was nog dat ik dus aan het einde van de missie stond en ik eerst alles kon backtracken en deze keer alles maar meteen omzeep schoot. Kom ik aan bij het begin van de missie, wordt alles weer gereset, dus kon ik alles weer om zeep helpen! Verloop bijna ff de wil om te spelen maar gelukkig die k*t missie toch afgemaakt.
http://www.twitch.tv/jannustitannus