• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
wat is het voordeel van GZ save importeren?

• TheRecklezz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-03-2022
Is het normaal (voor de PC versie) dat je muis gewoon totaal niet werkt in de menu schermen?

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
vegetto1983 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:56:
wat is het voordeel van GZ save importeren?
personeel, POW's die je hebt gered komen in je MB

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
TheRecklezz schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:57:
Is het normaal (voor de PC versie) dat je muis gewoon totaal niet werkt in de menu schermen?
Klopt. Bij controls zie je ook geen toetsenbord + muis terug. Krijg enkel een gamepad te zien.

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Bij mij doet de online dlc code het nog steeds niet. Iemand anders ook dit probleem?

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Rico0 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:57:
Bij mij doet de online dlc code het nog steeds niet. Iemand anders ook dit probleem?
same. Day one edition en krijg bij 1 code de melding 'incorrect of verlopen'

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
1 van die DLC codes werkt pas als Metal Gear Online van start gaat.

Welcome to the League of Draven

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dat hele motherbase inclusief recruits wordt ook verder totaal niet uitgelegd, maar na het redden van een Bio engineer schiet mijn R&D omhoog :)

• GMacD
shoombak schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:17:
Dat hele motherbase inclusief recruits wordt ook verder totaal niet uitgelegd, maar na het redden van een Bio engineer schiet mijn R&D omhoog :)
Je krijg toch uitleg van Ocelot geloof ik?

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Kan iemand kort uitleggen wat de online/multiplayer mode van mgs tpp inhoud? En is deze al beschikbaar of komt deze pas later uit?

Kan op internet niets vinden hierover behalve een onduidelijke gameplay wat niet echt op multiplayer lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GMacD
Je hebt MGO3 wat eraan komt..nog niet beschikbaar dus, dat is volgens mij echt PvP/team Deathmatch achtige gebeuren

wat nu wel 'beschikbaar' is.. FOB ( kleine basis uitbreidingen van je MB ) die geinfiltreerd kunnen worden door andere spelers ( jij kan dus ook infiltreren ). je kan dan bij elkaar materiaal en personeel fultonnen(?). Doel is dan natuurlijk om de tegenstander uit te schakelen voordat ie al je spullen/personeel jat of zoveel mogelijk dingen meenemen.

en bij het laatste komt ook weer de coins en microtransacties kijken.. }:O

[ Voor 7% gewijzigd door GMacD op 03-09-2015 10:54 ]

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 10:45
Heeft iemand ook bij Phantom Pain op de PC ook het probleem dat je geen items kan selecteren? Wel wapens, maar alleen niet de items. de '4' ingedrukt houden en met het scrollwheel door alles browsen werkt niet. '4' tappen om snel te wisselen werkt ook niet.

Daarnaast heb ik soms ook vage camera issues, bijvoorbeeld als een scene voor de eerste keer laad, dan draait de camera automatisch naar de linker boven hoek. totdat ik een keer op een move knop heb gedrukt en dán kan ik pas rondkijken

Heb 1 melding van iemand ergens gevonden dat het misschien kan liggen aan het spel dat denkt dat je een gamecontroller heb aangesloten. Maar die heb ik niet, heb mijn G13 gister ook afgekoppeld om te kijken of het daaraan ligt.

Vanavond maar eens de driver deinstalleren van mijn xbox controller, misschien dat dat helpt.

Iemand anders deze bugs tegengekomen?

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
Wat is jullie strategie voor het binnendringen van een basis? Wat probeer je als eerste uit te schakelen?

Het liefste schakel ik direct alle communicatie naar buiten af, zodat ze geen reinforcements kunnen opvragen indien de poep de ventilator raakt, maar wat moet je hiervoor stuk maken? Die drie schotelatennes of die radio-spullen die je wel eens ergens binnen ziet staan?

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Ik snap helemaal niets van het ranking systeem. Tot nu toe probeer ik sneaky te spelen, dit lukt aardig en schommel ik tussen de A en C rank.
Ga ik in 1 missie, waarbij je 3 belangrijke kopstukken moet omleggen compleet Rambo.
Ik storm de kamer in en sla ik ze alle 3 K.O, hele basis in full alert, ik fulton die gasten rustig en ren weg ter paard.. je raad het al.. S rank.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
e1ndbaas schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:28:
Ik snap helemaal niets van het ranking systeem. Tot nu toe probeer ik sneaky te spelen, dit lukt aardig en schommel ik tussen de A en C rank.
Ga ik in 1 missie, waarbij je 3 belangrijke kopstukken moet omleggen compleet Rambo.
Ik storm de kamer in en sla ik ze alle 3 K.O, hele basis in full alert, ik fulton die gasten rustig en ren weg ter paard.. je raad het al.. S rank.
Die ranking snap ik ook niet, heb gisteren missie 2 gedaan volledig stealth zonder door iemand gezien te zijn. Vent meegenomen en weggevlogen. B rank. Kijk net een filmpje van een gast die telkens gespot werd iedereen met silence pistol moest laten slapen. Iedereen was naar hem op zoek maar hij haalt S rank.

Is bijvoorbeeld de tijd ook van zo'n grote invloed? hoe sneller je het doet hoe beter je rank?

• Euphanasia
Die ranking is best raar ja, volgens mij heeft tijd een grote invloed.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
jantje 2 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:33:
[...]

Die ranking snap ik ook niet, heb gisteren missie 2 gedaan volledig stealth zonder door iemand gezien te zijn. Vent meegenomen en weggevlogen. B rank. Kijk net een filmpje van een gast die telkens gespot werd iedereen met silence pistol moest laten slapen. Iedereen was naar hem op zoek maar hij haalt S rank.

Is bijvoorbeeld de tijd ook van zo'n grote invloed? hoe sneller je het doet hoe beter je rank?
Ik dacht altijd hoe hoger de letter, des te slechter de rank is (Dus A is het hoogst). Dat is iig wel bij de stats van de mennekes zo.

• SC4RF4C3
GMacD schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:53:
Je hebt MGO3 wat eraan komt..nog niet beschikbaar dus, dat is volgens mij echt PvP/team Deathmatch achtige gebeuren

wat nu wel 'beschikbaar' is.. FOB ( kleine basis uitbreidingen van je MB ) die geinfiltreerd kunnen worden door andere spelers ( jij kan dus ook infiltreren ). je kan dan bij elkaar materiaal en personeel fultonnen(?). Doel is dan natuurlijk om de tegenstander uit te schakelen voordat ie al je spullen/personeel jat of zoveel mogelijk dingen meenemen.

en bij het laatste komt ook weer de coins en microtransacties kijken.. }:O
Ok dank voor uitleg, eerst nog even story mode verder spelen :)

Verwijderd

Volgens mij heeft tijd inderdaad grote invloed op of je rank S krijgt of A.

Ik blaas de communicatieschotels niet meer op, maar schiet de radio spullen kapot...dat is genoeg volgens mij.

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
Hier een linkje met info van de ranks in de missies iig en waar het op gebaseerd is :

http://www.eurogamer.net/...-scores-calculations-4014

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-08 16:43

Wereldreiziger

Mijn blog: Wereldreizigers.nl

Topicstarter
Tijd is het allerbelangrijkste als je voor hoge ranks gaat. Er simpelweg in stormen, je ding doen en weer weg sprinten = 9 van de 10x S rank. Ook al ben je gespot en maai je een half leger neer, de tijd bonus trekt dat met gemak weer recht.

Het 'probleem' is echter dat je op deze manier geen goodies verzamelt, geen heroism krijgt, geen tactical takedowns, geen extra objectives in de missies behaalt ( de vraagtekens bij de missie objectives, je kent ze vast wel...) en het simpelweg alle fun uit de game haalt als je het mij vraagt.

De eerste keer speel ik altijd alles zo sneaky en uitgebreid mogelijk bij MGS, ik schakel letterlijk de hele basis uit (zonder kills en dan fulton), en ondervraag zo veel mogelijk gaurds voor goodies en info in de basis. Net zo lang tot ik de melding krijg 'Outpost captured' om maar zo min mogelijk te missen. Als je vervolgens de missie voor een 2e keer speelt, meteen erna of als je de game hebt uitgespeeld in z'n geheel, beuk je erdoorheen voor een hogere rank.

[ Voor 15% gewijzigd door Wereldreiziger op 03-09-2015 12:14 ]

Volg mij op: https://wereldreizigers.nl

• xoleum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 01:11
Ik ga de eerste keer niet voor een S rank, het gaat me dan meer om verkennen, resources vinden, heroism verdienen door guards te ondervragen, KO te wurgen en niet ontdekt worden.

Het ondervragen van guards heeft als bonus dat je achter extra objectives komt, locaties van meer resources en casette tapes krijgt en ook dat guards met hoge skills worden gemarkeerd.

bij een tweede run kan ik dan wel voor S rank gaan.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Ik ga maar voor een PT (teveel andere interessante games ook). Die S rank kan me gestolen worden. Ik ga voor lekker rustig en zoveel mogelijk doen :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Flix20
  • Laatst online: 15:40
Heb bij een aantal missies wel de S rank gekregen de eerste keer.
Dit voornamelijk ook omdat ik dmv de guide weet welke side opdrachten ik kan verwachten in een missie en deze zodoende mee kan pakken.

S rank is beetje combinatie van snelheid, volledigheid en stealth.
Ik geloof niet dat het mogelijk is om S rank te krijgen wanneer je een halve basis neermaait.

Hoe ik een base inga:
Eerst highground proberen te bereiken om zo goed mogelijk te kunnen spotten en de guard routes te ontdekken. Vervolgens een afgelegen guard ondervragen waar z'n maatjes staan en een andere guard ondervragen voor intel.

Daarna door wat gaten in de verdediging naar binnen, zoveel mogelijk in cover en zoveel mogelijk guards opruimen dmv de tranq gun. Als ik m'n objective heb, dan Fulton ik er een zooi uit tot m'n Fultons op zijn(inmiddels 24).
De fulton kan gespot worden op zo'n 60m. Dus als ik een guard heb die >60m van de andere staan, die breng ik meteen weg.

PSN: Flix20-NL

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Flix20 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:48:
Hoe ik een base inga:
Daarna door wat gaten in de verdediging naar binnen, zoveel mogelijk in cover en zoveel mogelijk guards opruimen dmv de tranq gun.
Hoe lang blijven ze eigenlijk 'out' door de tranq gun?

• Flix20
Durf er geen concreet nummer aan te geven, maar meestal wel lang genoeg om een outpost/kleine base in te nemen. Igg langer dan wanneer je iemand KO slaat,wurgt.
Stop je iemand die slaapt in de WC/container, dan blijven deze doorslapen tot je ze eruit haalt!
Sowieso is het verstandig slapende guards uit het zicht, bv achter een steen in de schaduw of in het lange gras te dumpen zodat hun buddy's ze niet snel vinden.

Overigens las ik een tip, zodra je de side ops krijgt om legendarische weapon smits te bevrijden, doe dit!!
Niet alleen zorgen ze voor een flinke boost in R&D niveau, ook hebben ze extra perks.
Zo kan je na de tweede je voertuigen camo's geven.
Na de derde kan je ook je wapens costumizen.
Zo kan je de tranq sniper een demper geven wat écht een life saver kan zijn.

Deze side ops schijnen beschikbaar te komen tussen missie 10-15.
Zal dit vanavond in de guide nog ff goed opzoeken.

• GMacD
Flix20 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:06:
Durf er geen concreet nummer aan te geven, maar meestal wel lang genoeg om een outpost/kleine base in te nemen. Igg langer dan wanneer je iemand KO slaat,wurgt.
Stop je iemand die slaapt in de WC/container, dan blijven deze doorslapen tot je ze eruit haalt!
Sowieso is het verstandig slapende guards uit het zicht, bv achter een steen in de schaduw of in het lange gras te dumpen zodat hun buddy's ze niet snel vinden.

Overigens las ik een tip, zodra je de side ops krijgt om legendarische weapon smits te bevrijden, doe dit!!
Niet alleen zorgen ze voor een flinke boost in R&D niveau, ook hebben ze extra perks.
Zo kan je na de tweede je voertuigen camo's geven.
Na de derde kan je ook je wapens costumizen.
Zo kan je de tranq sniper een demper geven wat écht een life saver kan zijn.

Deze side ops schijnen beschikbaar te komen tussen missie 10-15.
Zal dit vanavond in de guide nog ff goed opzoeken.
hoef ik niet te weten man, kom ik zelf wel achter :( ;)

• weszz
Euphanasia schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:38:
Die ranking is best raar ja, volgens mij heeft tijd een grote invloed.
En accuracy las ik. Verder stealth, maar dat sprak voor zichzelf.

Ben ik trouwen de enige die bij missies echt uren bezig is? Bedoel voel mezelf traag maar betrapte me er gisteravond op dat ik over missie 1 toch wel een 2 uur over deed.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• Flix20
Eerste missie deed ik ook makkelijk ruim een uur over. De ene missie is dan ook langer/groter dan de ander. Je gaat zo ook missies krijgen die je in 15min klaar hebt.

Wat ook een rol speelt is dat je in het begin nog heel erg alles aan het afstasten bent, hoever kan je van iemand zijn voordat je gespot word, van hoever kan ik schieten, hoever kan ik rennen en wanneer moet ik kruipen. Wat is de beste manier om een base in te gaan etc.

Merk dat waar ik eerst gerust 5min naar een kleine base zat te loeren om patronen te ontdekken, ik nu iedereen tag, even een beetje alles in de gaten hou en al sneaky naar binnen kan gaan en gaandeweg alles te ontwijken.

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:27

thaMini

Tool !!

Flix20 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:48:

Als ik m'n objective heb, dan Fulton ik er een zooi uit tot m'n Fultons op zijn(inmiddels 24).
De fulton kan gespot worden op zo'n 60m. Dus als ik een guard heb die >60m van de andere staan, die breng ik meteen weg.
Extra Fultons kan je ook krijgen met een resupply hè, dan is je demper van je tranq gun ook meteen weer aangevuld.

Be small, act BIG.

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
Tipje: Niet al je top wapens equipen. Als je dan een supply drop vraagt, betaal je voor alle ammo (ook voor ammo die je wellicht niet nodig hebt.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• GMacD
Michaelg schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:25:
Tipje: Niet al je top wapens equipen. Als je dan een supply drop vraagt, betaal je voor alle ammo (ook voor ammo die je wellicht niet nodig hebt.
surplus ammo word weer terug berekend naar je totaal geloof ik..moet je maar eens opletten als je supply drop vraagt en alles oppakt

• Michaelg
Oh ik las in een IGN artikel dat bij een drop gewoon alle ammo geleverd wordt voor al je inventory items. Zal er eens op letten.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• umbrellavs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 20:29
waar kan ik mijn DLC (one day edition) invoeren

• GMacD
umbrellavs schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:44:
op welk platform?...

• Flix20
thaMini schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:09:
[...]

Extra Fultons kan je ook krijgen met een resupply hè, dan is je demper van je tranq gun ook meteen weer aangevuld.
Ja I know, gebruik het voornamelijk voor de demper.
Echter begin ik massaal met Fultonen wanneer ik m'n objectives al gehaald heb, de choppert al onderweg is om me op te pikken.
Ondertussen laat ik mensen met een e/d rating gewoon achter.

Waar ik nu wel op let, is dat wanneer ik een side op doe, ik alleen m'n pistol en een rifle mee neem. C4, dozen, NVGs etc kosten allemaal DMP en wanneer ik een korte opp van 10 min max, overdag doe, heb ik dat allemaal niet nodig. Scheelt mooi weer in kosten.
umbrellavs schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:44:
Op de Xbox kan dit in de Xbox store, en dan redeem code en invoeren die hap.

[ Voor 14% gewijzigd door Flix20 op 03-09-2015 14:47 ]

• umbrellavs
[...]

[/quote]

bedankt voor de reactie, ik heb een PS3, helaas kan ik nergens invoeren...

• GMacD
umbrellavs schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:12:
[...]

[/quote]

bedankt voor de reactie, ik heb een PS3, helaas kan ik nergens invoeren...
ps store bruh
ps4 heb je zelfs ingame de optie om naar ps store te gaan, weet niet of het op de ps3 ook zo is

[ Voor 13% gewijzigd door GMacD op 03-09-2015 15:15 ]

• umbrellavs
GMacD schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:14:
[...]

ps store bruh
ps4 heb je zelfs ingame de optie om naar ps store te gaan, weet niet of het op de ps3 ook zo is
ja had al gekeken in de PC store zag alleen dat je iets van de mother base kan kopen. In game heb ik 3 opties:

- Continue
- Download save game from MGS5 ground zero
- options (hierin ook geen optie.......)

• GMacD
umbrellavs schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:19:
[...]

ja had al gekeken in de PC store zag alleen dat je iets van de mother base kan kopen. In game heb ik 3 opties:

- Continue
- Download save game from MGS5 ground zero
- options (hierin ook geen optie.......)
als je aan het spelen bent en je drukt op pauze ofzo ( scherm waar je ook tips ziet ) heb je kans dat je daar naar ps store kan..
Ps store moet je niet zoeken naar add-ons, maar code inwisselen/invoeren

• umbrellavs
GMacD schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:21:
[...]

als je aan het spelen bent en je drukt op pauze ofzo ( scherm waar je ook tips ziet ) heb je kans dat je daar naar ps store kan..
Ps store moet je niet zoeken naar add-ons, maar code inwisselen/invoeren
aigt ga het even proberen!

• xoleum
Het oog voor detail wat betreft actie en gevolg is ook wel vet:

spoiler:
Ik deed een missie waarbij ik 3 communicatieschotels van een basis moest uitschakelen, kort daarna werd ik in een dorp ontdekt en besloot ik te vluchten, daarna hoorde ik ze op de radio om versterking vragen, maar konden ze niet in contact komen met HQ.

spoiler:
Ik heb een missie gedaan waarbij ik alle bewakers met tranq gun headshots heb uitgeschakeld, de volgende keer dat ik daar kwam hadden de meeste bewakers een helm op.

Verwijderd

Michaelg schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:25:
Zoveel kost een drop toch niet? :?

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:03
Over die side ops, misschien staat het wel in de guides: zijn deze missable? Oftewel, kan je na de story alle side ops gewoon doen?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• ASNNetworks
  • Laatst online: 05-08 22:18
xoleum schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:36:
Het oog voor detail wat betreft actie en gevolg is ook wel vet:

spoiler:
Ik deed een missie waarbij ik 3 communicatieschotels van een basis moest uitschakelen, kort daarna werd ik in een dorp ontdekt en besloot ik te vluchten, daarna hoorde ik ze op de radio om versterking vragen, maar konden ze niet in contact komen met HQ.

spoiler:
Ik heb een missie gedaan waarbij ik alle bewakers met tranq gun headshots heb uitgeschakeld, de volgende keer dat ik daar kwam hadden de meeste bewakers een helm op.
De game geeft ook bepaalde tips. Zo leren bewakers ook hoe je speelt. Het is verstandig om dus na een bepaalde tijd, met andere wapens/gear te spelen om ze ze nog te kunnen verassen.
spoiler:
ik deed best veel side-ops in de nacht. Opeens zag ik bepaalde guards na een tijdje ook rondlopen met nightvision goggles. Een enemy gaf tijdens het ondervragen tijdens een ander side-op ook al aan dat er iemand rond liep met night vision

Nog een aanvulling over enemies tranqen, wurgen, of KO slaan:
KO slaan via QCQ of op de grond smijten is het kortst.
Wurgen komt daarna dacht ik en vervolgens met de tranq die weer wat langer duurt, of beide even lang.
Echter kan je ook een enemy onder schot houden en bevelen op de grond te gaan liggen. Ze blijven dan netzolang liggen tot een andere enemy ze spot óf er een CP alert status is. Zolang niemand hem dus opmerkt en zolang er geen alarm wordt geslagen, blijft hij liggen.

Dit geeft interessante opties omtrent je tactiek. Iedereen tranqen/wurgen zorgt ervoor dat ze blijven liggen, ook al wordt er alarm geslagen. Echter, als je te lang bezig bent worden ze vanzelf wakker, kan voor onaangename verrassingen zorgen. Iedereen disarmen en op de grond laten liggen zorgt ervoor dat ze de hele tijd blijven liggen. Echter, wanneer je gespot bent en je wil ontsnappen staat die bewaker opeens daar te wachten op je met zn wapens door het alarm dat is geslagen.

Hoe je je vijanden onschadelijk maakt zorgt dus ook voor aardig wat consequenties. Je kan natuurlijk ook iedereen killen en de lijken verstoppen. Echter kan ik dat helaas niet over mn hart krijgen :P Killen is pas echt als het niet anders kan.

Oh en nog een tip: ik zet dit maar wel ff in spoilers, want dit komt niet als tip in de game (bovenstaande wel, vandaar geen spoiler tags voorzien).
spoiler:
Bij bepaalde missies/side-ops moet je een vijand killen. Je kan er echter ook voor kiezen om hem te extracten en te gebruiken voor Mother Base. Die vijanden hebben namelijk altijd een hoog stat of een unieke perk. Ik zag dus tijdens het analyseren van de target dat hij een hele hoge stat had voor een onderdeel. Ik vroeg me af of het kon en probeerde het bij een van de missies/side-ops. Sindsdien probeer ik dat altijd te doen, tenzij het echt niet anders kan. Erg handig voor Mother Base zulke super soldaten met A+ ranks ;)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:32
Heeft iemand de "patient" in de Medical strut al gezien zodra je die kan bouwen op MotherBase?

spoiler: Wie o wie?
Na de timetrial gedaan te hebben liep een beetje rond en ging ik een deur in waar Paz levend en wel in een kamer lag. Een cutscene later was het duidelijk hoe ze het heeft overleeft. Had ik niet verwacht!

• ASNNetworks
Kraziey schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:03:
Heeft iemand de "patient" in de Medical strut al gezien zodra je die kan bouwen op MotherBase?

spoiler: Wie o wie?
Na de timetrial gedaan te hebben liep een beetje rond en ging ik een deur in waar Paz levend en wel in een kamer lag. Een cutscene later was het duidelijk hoe ze het heeft overleeft. Had ik niet verwacht!
Jep!
spoiler:
Ik was op zoek naar de cel van Quiet, rondgedwaald daar en kon ergens naar binnen. Dacht ah, hier is Quiet dus. Dacht nog: huh hebben ze haar geblondeerd ofzo? Tot ik erachter kwam dat het Paz was lol 8)7

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:32
ASNNetworks schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:16:
[...]

Jep!
spoiler:
Ik was op zoek naar de cel van Quiet, rondgedwaald daar en kon ergens naar binnen. Dacht ah, hier is Quiet dus. Dacht nog: huh hebben ze haar geblondeerd ofzo? Tot ik erachter kwam dat het Paz was lol 8)7
Haha,
spoiler:
Quiet met pruik ;). Ben qua missies nog niet heel ver (missie 9) maar ben benieuwd of er verhaalwijs nog iets gaat gebeuren met Paz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 17:29
Flix20 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:46:
[...]
Ondertussen laat ik mensen met een e/d rating gewoon achter.
[...]
Kan je dit zien voordat je ze Fulton'd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja binocs upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
Inmiddels een kleine 10 uur in de game gestoken, en op de epische proloog in het begin na ben ik nog niet 1 fatsoenlijke MGS-style cutscene tegen gekomen. Ik ben een fan in hart en nieren, en ik begin nu steeds meer te twijfelen aan de game. Het lijkt inderdaad, zoals iemand al zei in dit topic, veel op Far Cry. Basisje in, goodies verzamelen, outpostje capturen, iemand bevrijden. Keer op keer hetzelfde stukje wereld in, maar dan net een andere outpost of dorp, en herhaaldelijk werk doen.

De oude MGS solid games waren niet zo open wereld, en wat mij betreft wat dit juist een pluspunt.

Ik hoop dat er snel weer wat cut scenes komen, dat outpostje capturen heb ik inmiddels wel gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:22
Wereldreiziger schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:59:
Inmiddels een kleine 10 uur in de game gestoken, en op de epische proloog in het begin na ben ik nog niet 1 fatsoenlijke MGS-style cutscene tegen gekomen. .....
Dit dus hierboven.

Ik zit inmiddels bij mission 22 ofzo. Flink wat tijd al ingestoken de laatste dagen. Ben een echte MGS fan, maar helaas is dit geen echte MGS game. Mis de toffe lange filmpjes, het verhaal.
Het is verzamelen van soldaten en items en de missies gaan meestal over iemand vermoorden of ontvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Daarom moeten er meer spellen uitkomen zoals the last of us, uncharted, tomb raider, bloodborne, gta, enz. Alle spellen waar je herhaaldelijk zelfde acties moet uitvoeren zijn voor mij b-kwaliteit spellen. Makkelijk geld verdienen.

[ Voor 5% gewijzigd door SC4RF4C3 op 04-09-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:28
Maar dat vonden veel gamers een min punt aan de game.
Bij MGS4 had je een cutscene van ander half uur lang, dat wou niemand zien toen der tijd.
Nu heb je meer gameplay is het weer niet goed.

Ik zelf speel het alleen 1 uur per dag, daarna geen zin meer.
Heb niet echt gevoel dat ik een echte MGS game speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
theduke1989 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:54:
Bij MGS4 had je een cutscene van ander half uur lang, dat wou niemand zien toen der tijd.

Dit is niet helemaal waar, MGS heeft mede daardoor ook een grote fanbase opgebouwd door de filmische ervaring. Ik kon niet genoeg van de cutscenes krijgen.

Ik moet zeggen dat ik ze ook wel mis, maar de gameplay is naar mijn mening de beste uit de serie.
Ik vind MGS5 op zichzelf een ijzersterke game maar een totaal andere ervaring dan de voorgaande games waardoor ik kan begrijpen dat fans van de serie hierin een beetje teleurgesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 08:46
Hoe zet je eigenlijk de save games van ground zeroes in mgs5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter

Het verhaal en cutscenes waren nu juist precies waar ik van hield. Dat maakte juist het verschil met andere games! Epische cutscenes, een gestoord verhaal. Een film die je speelt eigenlijk. Nu is het gewoon een spel als alle andere.

Doodzonde als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
micmulder schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:00:
In het hoofdmenu na de proloog, je moet echter wel ingelogd zijn op de servers van konami, wat naar mijn ervaring erg moeizaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
Euphanasia schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:59:
[...]

Ik moet zeggen dat ik ze ook wel mis, maar de gameplay is naar mijn mening de beste uit de serie.
Ik vind MGS5 op zichzelf een ijzersterke game maar een totaal andere ervaring dan de voorgaande games waardoor ik kan begrijpen dat fans van de serie hierin een beetje teleurgesteld zijn.
Denk dat ik als MGS brookie(eerste game) dan gewoon mazzel heb. Vindt de game erg tof en had juist zoiets in het begin bij elke scene 'CRAP QUICK-TIME EVENT, NOT PREPARED FOR THIS'. Maar dat is schijnbaar niet zo bij MGS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20

Neejoh! Ik genoot juist van de cutscenes!
En met mij vele mgs fans!
Dat is wat mgs, mgs maakt, het verhaal en de plots twists!

En langer dan een uurtje gamen doe ik de laatste jaren eigenlijk sowieso niet meer. Dan begint het te vervelen en moet ik wat anders gaan doen.
Waar in vroeger mgs1 in één zitting kon finishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 08:46
xoleum schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:01:
[...]

In het hoofdmenu na de proloog, je moet echter wel ingelogd zijn op de servers van konami, wat naar mijn ervaring erg moeizaam is.
Ah thnx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:12
micmulder schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:00:
De save game uploaden in ground zeroes in het hoofdmenu. In TPP de save game downloaden in het hoofdmenu.

Ik raad het echt aan om te doen, vooral als je in GZ iedereen geextractd had die je maar kon extracten. Je krijgt ze gelijdelijkaan per missie uitgekeerd in TPP, in het begin zijn het redelijk normale staf maar gelijdelijkaan worden ze minstens A+.

Je krijgt nog een paar grote voordelen als je alle extracties hebt gedaan in gz maar dat ga ik niet spoilen hier.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 11:15
Geforce Experience wil m`n settings maar niet herkennen van MGSV. Heb al geprobeerd de settings ingame te wijzigen en te saven maar het wil maar niet lukken.

iemand hetzelfde probleem of mogelijk een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zelfde hier.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wereldreiziger schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:00:
[...]

Het verhaal en cutscenes waren nu juist precies waar ik van hield. Dat maakte juist het verschil met andere games! Epische cutscenes, een gestoord verhaal. Een film die je speelt eigenlijk. Nu is het gewoon een spel als alle andere.

Doodzonde als je het mij vraagt.
De cut-scenes zijn inderdaad een stuk minder en dat is jammer, hoewel je tijdens de missies naar tapes kan luisteren die allerlei informatie geven en dat is op zich ook wel aardig. De paar cut-scenes die ik heb gehad zijn wel oké, maar het totale non-reageren van Big Boss vind ik een beetje jammer. Wellicht heeft dat te maken met het verhaal (hij is net uit coma), maar toch.

Hoe dan ook, ik geniet wel van dit spel, de missies zijn goed (side-ops wellicht wat eentonig, maar niet vervelend) en de "open wereld" vind ik ook erg prettig. De game-mechanics zijn de beste die MGS ooit heeft gehad en grafisch is het een hoogstandje. Verder genoeg Kojima-humor en bizarre bedenksels dus dat maakt het ook geweldig.

Het enige wat voor mij echt wennen is, is de motherbase...ik ben het uit aan het breiden en het geheel aankleden met staff lukt ook wel, maar het zijn nu vooral afgesloten gebouwen waar ik verder niet in kan en enkel buiten om kan rennen. Maar goed wellicht kan ik er meer mee gaande weg of zal ik het wat beter begrijpen allemaal. ;) (Ik kan ook maar niet vinden waar Ocelot of Miller zich op Motherbase bevinden, maar goed...het komt wel. :P )

Ik vermaakt me er dus erg mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-04-2020

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:58:
[...]

Hoe dan ook, ik geniet wel van dit spel, de missies zijn goed (side-ops wellicht wat eentonig, maar niet vervelend) en de "open wereld" vind ik ook erg prettig. De game-mechanics zijn de beste die MGS ooit heeft gehad en grafisch is het een hoogstandje. Verder genoeg Kojima-humor en bizarre bedenksels dus dat maakt het ook geweldig.

Ik vermaakt me er dus erg mee. :)
Zoals u paard op commando laten kakken.... :o :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
DaanBB schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:38:
Geforce Experience wil m`n settings maar niet herkennen van MGSV. Heb al geprobeerd de settings ingame te wijzigen en te saven maar het wil maar niet lukken.

iemand hetzelfde probleem of mogelijk een oplossing?
Zelfde probleem, geen oplossing helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thommiie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:01:
[...]

Zoals u paard op commando laten kakken.... :o :*)
Dat heeft mede geleid tot een S-rank voor mij. :D Eén van de betere game-mechanics dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri.77
  • Laatst online: 01-07 14:10
De cutscenes in voorgaande delen vond ik persoonlijk ook heerlijk om te kijken. Neemt niet weg dat ik dit wel, zelfs met het ontbreken van overvloedige cutscenes, echt de tofste MGS ervaring vind in jaren. De stealth gameplay vind ik briljant uitgewerkt en geeft me wel echt het gevoel een supersoldaat te zijn. De vrijheid die het je geeft om je eigen plan te bedenken zonder je handje vast te houden is heel tof.

Ik had eerst wel m'n bedenkingen omtrent Mother Base maar nu ik eenmaal wat aan het bouwen ben merk ik toch dat ik steeds meer op zoek ben naar materiaal om verder te kunnen bouwen. Uiteindelijk toch wel een toffe toevoeging!

PSN ID: Henry77 Xbox Gamertag: Corporal Bishop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Laatst online: 07-02 02:50
Na dit deeltje ga ik toch terug snake eater spelen. Een echte MGS ervaring spelen -.-

Nu ist meer far cry meets gta meets assasins creed gameplay zonder hoogtepunten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:10:
[...]

Dat heeft mede geleid tot een S-rank voor mij. :D Eén van de betere game-mechanics dus. ;)
Hoezo , heeft dat nut dan ? Allee kun je dat in je voordeel gebruiken... Ik ging er van uit dat dat een Gimmic was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Ik had gisteravond ruzie met een beer. :+

[YouTube: https://youtu.be/vOR-XXUXhzc]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thommiie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:26:
[...]

Hoezo , heeft dat nut dan ? Allee kun je dat in je voordeel gebruiken... Ik ging er van uit dat dat een Gimmic was :p
Je kan het paard laten poepen op de weg en dan kan er een Jeep over uitglijden...ja...echt! :D Toevallig zat er in een Jeep iemand die ik moest extacten...resultaat was dat ik vele malen sneller klaar was met de missie en hoppa, een S-rank. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
Scifo83 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:26:
Na dit deeltje ga ik toch terug snake eater spelen. Een echte MGS ervaring spelen -.-

Nu ist meer far cry meets gta meets assasins creed gameplay zonder hoogtepunten.
Over snake eater gesproken, op een gegeven moment als je weer eens naar de motherbase gaat zie je Ocelot training geven. Komt dat stukje bekend voor ? :) Exact hetzelfde wat Nake Snake tegen Ocelot zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
whyz schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:28:
Ik had gisteravond ruzie met een beer. :+

[video]
Nice pun :+
spoiler:
Maar in de ballen schieten werkt het beste dus? }:O

[ Voor 3% gewijzigd door weszz op 04-09-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
DaanBB schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:55:
[...]

Over snake eater gesproken, op een gegeven moment als je weer eens naar de motherbase gaat zie je Ocelot training geven. Komt dat stukje bekend voor ? :) Exact hetzelfde wat Nake Snake tegen Ocelot zei.
Was dat het stukje met die schiettraining? Nee herinner ik me niet meer :)

Khad wel een flash back naar peace walker met het stukje van dr hal en "taking your legs". Vond ik wel grappig :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 12-09 12:09
Ik heb inmiddels het spel uitgespeeld. Vind hem niet zo sterk als andere MGS games en het voelt ook niet 'af'. Het spel is duidelijk niet af omdat een belangrijke cutscene die alles met elkaar verbind niet in het spel zit. Alleen mensen met de CE editie kunnen deze cutscene (die niet af is) bekijken.

Ik heb er een naar gevoel bij. Het voelt alsof de ontwikkeling is gestaakt omdat het te veel geld kostte, dus hebben ze 'dit' uitgebracht.

Geen slechte game, ik heb me erg vermaakt, maar niet af. Jammer dat je dát nergens leest in reviews.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
weszz schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:08:
[...]

Nice pun :+

Maar in de ballen schieten werkt het beste dus? }:O
Spoilerrrrrr tags please!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
SacreBleu schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:26:
Ik heb inmiddels het spel uitgespeeld. Vind hem niet zo sterk als andere MGS games en het voelt ook niet 'af'. Het spel is duidelijk niet af omdat een belangrijke cutscene die alles met elkaar verbind niet in het spel zit. Alleen mensen met de CE editie kunnen deze cutscene (die niet af is) bekijken.

Ik heb er een naar gevoel bij. Het voelt alsof de ontwikkeling is gestaakt omdat het te veel geld kostte, dus hebben ze 'dit' uitgebracht.

Geen slechte game, ik heb me erg vermaakt, maar niet af. Jammer dat je dát nergens leest in reviews.
CE editie?? Heb ik iets gemist? :X Btw, nu al uitgespeeld. Wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
@sacrebleu

Hoeveel episodes bevat het spel? Mag in spoiler tags.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Scifo83 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:32:
@sacrebleu

spoiler:
50 main en 157 Side ops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
Scifo83 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:21:
[...]

Was dat het stukje met die schiettraining? Nee herinner ik me niet meer :)

Khad wel een flash back naar peace walker met het stukje van dr hal en "taking your legs". Vond ik wel grappig :D
ik geloof de tweede ontmoeting met ocelot in MGS3. Dan heeft ie nog zijn revolvers niet en verteld Snake wat over dat de "engravings"op zijn pistool geen tactical advantages heeft. Dat zelfde verhaal hoor je ocelot nu vertellen tegen een recruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Oh dat van die engravings kan ik me nimmer herrineren in mgs3. Kijk, weer een reden om snake eater te herspelen :D

Kben trouwens ook nie echt mee in het verhaal van mgs v. Dat conflict in afghanistan en africa is me nog te complex, of kmoet de tapes eens 3x gaan herbeluisteren. -.-

De enigste "drive" die ik nu heb is om te achterhalen de reden van de vernietiging van metal gear ZEKE en motherbase in ground zeros. (/gelinkt aan peace walker)

[ Voor 60% gewijzigd door Scifo83 op 04-09-2015 13:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
DaanBB schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:55:
[...]

ik geloof de tweede ontmoeting met ocelot in MGS3. Dan heeft ie nog zijn revolvers niet en verteld Snake wat over dat de "engravings"op zijn pistool geen tactical advantages heeft. Dat zelfde verhaal hoor je ocelot nu vertellen tegen een recruit
Niet alleen dat, maar ook z'n schiet houding. Dat het meer geschikt is voor een revolver dan een makarov waar ie op dat moment mee schoot.

Ik vind het overigens wel jammer dat ze geen officiële namen voor de wapens gebruiken!
Ook had ik graag wat meer herkenbare wapentuig gevonden.
Ik bedoel het spel speelt zich af begin jaren 80. '84 om precies te zijn.
Wapens als de m16/m4, m14.
Heck, zelfs t huidige USAF service pistool, de Beretta 92 was toen al bijna 10 jaar oud.
Ook had ik graag wapens zoals de FAMAS, de PSG-1 etc terug zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri.77
  • Laatst online: 01-07 14:10
SacreBleu schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:26:

Ik las in de review van Gamespot dat je tegen het einde wordt "gedwongen" om wat oudere missies nogmaals te spelen op een hogere moeilijkheidsgraad waarna je pas door kunt naar de laatste story missions. Dit heb je ook al wel gedaan? En hoe veel uur ben je eigenlijk bezig geweest om hem nu al uit te spelen? :o

PSN ID: Henry77 Xbox Gamertag: Corporal Bishop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
DaanBB schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:55:
[...]

"But that was some fancy shooting"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
ASNNetworks schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:14:
[...]

"But that was some fancy shooting"
Haha was dat in dat dorpke waar ocelot zo zijn fancy skills aan het tonen was :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Scifo83 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:15:
[...]

Haha was dat in dat dorpke waar ocelot zo zijn fancy skills aan het tonen was :D
Haha inderdaad en dat zei Ocelot ook weer in MGSV tegen die soldaat nadat hij hem corrigeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 12-09 12:09
Scifo83 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:32:
@sacrebleu

spoiler:
50 main, 157 side ops. Na missie 31 heb je 'chapter 1' uitgespeeld, wat neerkomt dat je het spel hebt uitgespeeld. Daarna kun je nog wat missies doen zodat je het échte einde krijgt. Maar dat dekt de lading niet. Het meerendeel van die missies zijn ook missies die je al hebt gespeeld, maar nu moeilijker. Beetje goedkoop.

In totaal zo'n 40 uur mee zoet geweest. Had hem op zaterdag al, en daarna bijna, non-stop, gespeeld.
ASNNetworks schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:17:
[...]

Haha inderdaad en dat zei Ocelot ook weer in MGSV tegen die soldaat nadat hij hem corrigeerde.
Dat hele monoloog kwam in MGS 3 voor, in meerdere cutscenes. Grappig om dat nu zo mee te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door SacreBleu op 04-09-2015 13:56 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
CE guide is binnen! eerste observatie. Wat een groot boek, en wat een mooie kwaliteit. Na m'n werk zal ik wat pics posten mochten mensen willen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dustkiller
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-08 19:20
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:58:
[...]
maar het totale non-reageren van Big Boss vind ik een beetje jammer. Wellicht heeft dat te maken met het verhaal (hij is net uit coma), maar toch.
Dit is wel een van de punten waar ik mij het meeste aan erger, in voorgaande delen sprak Snake/Big Boss juist heel veel maar in dit deel zit hij er maar een beetje bij als een zoutzak.

Ik denk dat dit eerder komt omdat Keither Sutherland geen zin had om zoveel in te spreken of omdat hij dan te duur was.

[ Voor 4% gewijzigd door dustkiller op 04-09-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
dustkiller schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:38:
[...]

Dit is wel een van de punten waar ik mij het meeste aan erger, in voorgaande delen sprak Snake/Big Boss juist heel veel en zit hij er maar als een zoutzak bij beetje jammer.

Ik denk dat dit eerder komt omdat Keither Sutherland geen zin had om zoveel in te spreken of omdat hij dan te duur was.
Vind hem toch redelijk vaak spreken op de tapes tot nu toe, dacht ook dat het een bewuste keuze is geweest van Kojima om BB niet veel te laten spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
Flix20 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:03:
[...]

Niet alleen dat, maar ook z'n schiet houding. Dat het meer geschikt is voor een revolver dan een makarov waar ie op dat moment mee schoot.

Ik vind het overigens wel jammer dat ze geen officiële namen voor de wapens gebruiken!
Ook had ik graag wat meer herkenbare wapentuig gevonden.
Ik bedoel het spel speelt zich af begin jaren 80. '84 om precies te zijn.
Wapens als de m16/m4, m14.
Heck, zelfs t huidige USAF service pistool, de Beretta 92 was toen al bijna 10 jaar oud.
Ook had ik graag wapens zoals de FAMAS, de PSG-1 etc terug zien komen.
ja dat ook. verder ben ik nog niet veel references tegengekomen (heb ook pas 8 storymissions gedaan).

Moet zeggen dat ik ocelot in dit deel van MGSV een beetje lauw vindt... Ook hier weer een andere voice actor. Gemiste kans weer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASNNetworks
Na de cutscenes van de vorige delen even weer bekeken te hebben, ben ik van mening dat Kojima de juiste beslissing heeft gemaakt om andere voice actors te gebruiken. De cutscenes waren in die tijd zeker goed, maar als je terug kijkt zijn ze nogal... Cliché. De stemmen en animaties zijn een beetje té cliché soms (zeker Ocelot in MGS3 en de camerastandpunten).

De voice actors en cutscenes vind ik nu echt uitstekend. Niet dat de vorige slecht waren, integndeel zelfs. Maar als ik nú de oude delen terug bekijk/luister dan vind ik de huidige actors echt een aantal stappen hoger zitten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 10:02
Perfect stealth voor de verandering is ook leuk:
Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/CODqq6HUAAEZ-xE.jpg:large

De bossfights tot nu toe stellen me wel erg teleur, beetje te makkelijk en saai :/ .

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Is natuurlijk ook een deel gewenning he. Je kent de stemmen bij de poppetjes, als die dan anders zijn, klinkt het ineens " raar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Vraagje, ik heb een "battle dress" upgrade voor D-Horse vrijgespeeld. Moe hoe krijg ik die mijn horsie aangemeten ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
Thommiie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:29:
Vraagje, ik heb een "battle dress" upgrade voor D-Horse vrijgespeeld. Moe hoe krijg ik die mijn horsie aangemeten ? :)
kopen en dan selecteren bij het starten van een missie.. zelfde als met wapens etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Tijdens loadout voor je missie (waar je ook je wapens voor die missie selecteert ed.
Daar kun je bij je buddy het battle dress equipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

GMacD schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:30:
[...]

kopen en dan selecteren bij het starten van een missie.. zelfde als met wapens etc :)
Oké, maar het gaat dus niet direct ? zoals met wapens kan je die dadelijk laten droppen. :)
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste