• xchristox1
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22-03 14:03

xchristox1

GT Sport: DRE-MrNumaga

Topicstarter
Hi,

Tweakers Review: reviews: Metal Gear Solid V: Ground Zeroes: proloog van de echte game

Als groot fan van de reeks ging ik hier op zoek naar meer ervaringen / oordelen over de 'demo' en vond eigenlijk geen relevant topic, dus bij deze :)

Waar voor je geld?
Ik heb MGS: GZ aangeschaft op de PS3 (30 euro bij Game Mania) en de 'missie' binnen een uurtje of 3 uitgespeeld. Na de 3 uurtjes spelen zat ik volgens de game op 8% van de totale voortgang. Dit is dus exclusief de side-ops waar ik momenteel nog mee bezig ben.

De side ops zijn op zich wel leuk, maar er zit geen storyline meer aan vast. De storyline, de audiovisuele presentatie hiervan en de beleving die daarbij hoort zijn uiteindelijk waar het allemaal om draait bij Metal Gear Solid. Dit heb ik dus 3 uurtjes mogen ervaren, toen was het alweer voorbij :(

Het waren dan wel de 3 beste game uurtjes die ik in een lange tijd heb mogen ervaren, toch blijft er een zuur gevoel achter. 30 euro vind ik toch écht te duur voor iets waar je zó snel doorheen bent. Ik wil zo graag verder spelen!!!

Phantom Pain
Ik echt niet wachten tot het volledige deel, Phantom Pain uitkomt. De sfeer in Ground Zeroes is zo extreem goed. Drama is ook echt drama, het bouwt prachtig op en je voelt je gewoon 1 met de karakters. Dit wordt geweldig ondersteund door de epische film muziek van Ennio Morricone ( beter bestaat volgens mij niet ).

Graphics en Sound
Hoewel de PS3 bij mij eigenlijk al jaren stof staat te vangen, vond ik het qua graphics nog echt meevallen. Het komt natuurlijk niet in de buurt van BF4 op de PC @ Ultra settings, maar het is genoeg om me mee te slepen in het verhaal. Dus hoewel ik de PS3 al had afgeschreven, was het eigenlijk nog prima te doen. Qua geluid doet de PS3 in ieder geval niets onder voor de nieuwkomers PS4 en high-end game PC's.

Audio is bij dit soort games dan ook van groot belang als je het mij vraagt. De kletterende regen op de regenjassen van de hostages, de lompe knal uit de bolt-action rifle, heli's die komen en gaan, het gekreun en gejammer van mensen in nood of van mensen die gewond zijn. Het geeft veel dynamiek aan een game als deze. Mensen die dit soort games spelen met het volume op 3, missen wat mij betreft echt een groot deel van de ervaring.

Controls
Hier was ik nog wel eens mee aan het stoeien. Ik speel al met de PS controllers sinds PS1 maar ik heb shooters eigenlijk altijd op de PC gedaan. Ik vind het na al die jaren MGS nog steeds wat lastig mikken af en toe. Wat me vooral opviel is de sensitiviteit van de knuppeltjes, deze waren mij echt veel te gevoelig. Ben even gaan zoeken in de opties of dit was aan te passen, helaas ging dit niet. Qua cameraviews ging het wel goed, je hebt hier zelf goede controle over en als je hier eenmaal aan gewend bent kun je eigenlijk altijd genoeg zien, niets op aan te merken.

PS3, PS4 of PC?
Xdoos is voor mij sowieso uitgesloten, dus daar ga ik het niet over hebben. Ik heb een oude 1st gen fatboy PS3 maar die is dus behoorlijk gedateerd. Ik wil het maximale uit de game Phantom Pain halen maar om alleen voor deze game een PS4 aan te schaffen? Ik heb alle Playstations gehad, eigenlijk alleen voor GTA, MGS en Gran Turismo. Nu 2 van de 3 toch lijken te gaan uitkomen voor de PC, wordt het voor mij een lastige keuze. Ga ik die PS4 nu halen of niet? Eigenlijk blijft alleen Gran Turismo over....

Ook kan ik op de PC qua graphics nog veel verder gaan dan een PS4, dus dit is ook erg aantrekkelijk. Het enige waar ik bang voor ben is de controls; ik zie het niet zitten om MGS te gaan spelen met muis en toetsenbord. Het wordt dan denk ik te makkelijk om headshots te geven. Ik bezit een Logitech Rumblepad 2 (zelfde layout als PS controllers) maar het instellen van die profiles vind ik altijd een heel gedoe, en vaak kom ik er zelfs helemaal niet uit.

Ik vraag me dan ook af of ik het spel dan precies zo kan instellen qua gamepad controls als op de PS3, ik hoop van wel in ieder geval.

6-time #1 on world ranking ladder C&C Red Alert 2 - Allied Player // Persoonlijke travel blog: https://www.wereldreizigers.nl

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19:53
Toevallig dat je hier een topic over start, ik zat namelijk net met een vraag over MGSV:GS.

Er is sprake DLC voor degenen die MGSV:GS destijds als pre-order hadden gekocht. Ik kan alleen moeilijk achterhalen om welke DLC dit gaat. Het gaat mij dan vooral om de Xbox One versie. Is er iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Rowwan
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:02
Tot afgelopen week was ik ook laaiend enthousiast over MGS. Met veel plezier heb ik de proloog gespeeld (PS4).

Afgelopen week ben ik naar GamesCom geweest waar ik beelden en gameplay heb gezien van Phantom Pain. Dit was echter een grote teleurstelling. Grafisch gezien was het practisch, maar het begint behoorlijk op een echte slapstick te lijken:
- Je kunt een auto van een tegenstander laten crashen door een paard te laten schijten. Deze auto slipt vervolgens over de drol :S
- Zo'n beetje alles kun je laten wegvliegen (tegenstanders, schapen, auto's) met een ballon die je uit je binnenzak tovert :S
- De doos heeft de mogelijkheid om aan de buitenkant een afbeelding van een (bijna) naakte vrouw te laten zien. De tegenstander blijft dan verbaasd naar de doos kijken. :S Niet dat ik vies ben van naakte vrouwen (integendeel :)), maar in deze context gaat het echt nergens over...

• Rossi46
Die laatste feature vond ik wel lollig. Is eigenlijk ook niet nieuw van MGS, want dezelfde reactie kon je in vorige versies van MGS oproepen door het strategisch neerleggen van de "Playboy" :)

Maar vooral dat laten slippen van die legerjeep inderdaad. Sowieso al suf, het slippen zag er ook nog eens nep uit en door een klein slippartijtje waren de tegenstanders ineens dermate gedesoriënteerd dat ze je niets meer konden maken. Ging echt nergens over.

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 08:23
Ach, hoe vaak zul je het echt kunnen toepassen, het zijn wat grappige gimmicks die je kan toepassen maar grotendeels zal je wat meer standaard sluiptechnieken toepassen verwacht ik.

Gister de GZ missie voor het eerst uitgespeeld en kan eigenlijk niet wachten op TFP.

• breminem
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:31
Leuk dat je een topic aangemaakt hebt voor MGS V xchristox1! Ben zelf ook een groot fan van de reeks. d:)b
Ik hoop stiekem dat volgende maand op de TGS een release date van TPP wordt onthuld. :)

Ik loop trouwens tegen een hele vervelende bug aan in Ground Zeroes. -O- Misschien dat iemand van jullie ook last heeft van dit probleem?
In GZ kan het Pause menu opgeroepen worden middels de linkerhelft van het touchpad. Met de rechterhelft van het touchpad wordt je iDroid geactiveerd (op de PS3 is dat select (Pause menu) en start (iDroid)).
Echter, wanneer ik in-game op de linkerhelft (de game zegt officieel linksonderin maar de linkerhelft werkt helemaal) van het touchpad druk wordt de iDroid opgeroepen. In mijn geval kan er dus blijkbaar geen onderscheid gemaakt tussen de linkerhelft en de rechterhelft van het touchpad aangezien, ongeacht op welke helft ik druk, te allen tijde de iDroid geactiveerd wordt.
Soms gaat het wel goed maar meestal niet. Wanneer ik een missie begin gaat het goed maar ben ik een tijdje bezig in de missie dan werkt het niet meer (goed). Dan moet ik +/- 50 keer op de linkerhelft drukken alvorens het Pause menu geactiveerd wordt (de andere 49 keer dat ik op de linkerhelft druk wordt de iDroid geactiveerd).

Helaas kan ik niet testen of het aan de game of aan m'n controller ligt aangezien ik vooralsnog over één controller beschik.
Ik kwam nog op het idee om de controller even helemaal te ontkoppelen (dus verwijderen bij bluetooth devices) om 'm vervolgens opnieuw te koppelen maar dat lijkt niet mogelijk te zijn binnen het PS4 menu.

Zijn er mensen hier die dit probleem ook hebben en mogelijk een oplossing weten?

PSN: breminem

• Chrosser
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 04-12 15:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Hierbij een nieuwe 30 min gameplay sessie van de TGS. Ziet er gruwelijk vet uit. En Grafisch het mooiste wat ik tot nu toe gezien heb.

http://nl.ign.com/metal-g...m-pain-20-minuten-gamepla

• dannbla
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:56
Duidelijk geen MGS fans hier op Tweakers :9. Nog 1 uurtje en dan issie te spelen op de PC _/-\o_

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• nFo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 04-12 10:00
Het niet meer dan een demo.

• royalt123
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:47
Geweldigs prologue trouwens! grafisch en cutscene is geweldig. het verhaal klinkt spannend en ik zal elke cutscene bekijken omdat zo goed gemaakt is (meeslepend)

9/10 alvast voor mij

[Voor 6% gewijzigd door royalt123 op 19-12-2014 00:27]

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 03-12 08:46

First pic sluipen naar de guard, tweede hold up en schieten op een andere guard.

Draait op Ultra, resolutie 2K. das wel wat anders dan de PS4 :).
PS4 resolutie is vergelijkbaar met high settings op de pc.

edit nu 1 in 4K:

[Voor 108% gewijzigd door Rumpelstiltskin op 20-12-2014 23:48]

• pasmaskas
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12-11 21:02
Ik moet zeggen dat deze game voor pc erg goed in elkaar zit.

Ik draai hem op een oude Pentium E2180 uit de socket 775 tijd 4GB DDR2 800 en een Geforce GT610 2GB met Medium/High settings (alles op high en wat er op medium kan daar op gezet) en 1280x800 rond de 30fps.

Ik vind dat een knappe prestatie voor zo een mooie game.

• aalekss
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 04-12 22:06
Voor MGS schaf ik altijd een PS aan. Nu staat er ook weer een PS4 in huis. En eerlijk gezegd als je MGS dan speelt hoort dat ook op een PS! Echter nu kom het spel dan eindelijk ook naar de PC. Zojuist even gespeeld en ik ben helemaal enthousiast. Besturing met muis en goede graphics. Mm misschien kies ik toch wel definitief voor de PC. _/-\o_

• dannbla
aalekss schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:34:
Voor MGS schaf ik altijd een PS aan. Nu staat er ook weer een PS4 in huis. En eerlijk gezegd als je MGS dan speelt hoort dat ook op een PS! Echter nu kom het spel dan eindelijk ook naar de PC. Zojuist even gespeeld en ik ben helemaal enthousiast. Besturing met muis en goede graphics. Mm misschien kies ik toch wel definitief voor de PC. _/-\o_
Of je sluit gewoon een PS controller op je PC aan

• xchristox1

xchristox1

Topicstarter
Ik heb hem gedownload ( ja heel slecht ) want ik heb hem namelijk al op de PS3. Vind eerlijk gezegd niet dat ik 2x 30 euro moet betalen voor een prologue, 1x 30 euro is meer dan genoeg :)

Ben benieuwd naar de verschillen, ga het vanavond eens testen. Vooral het spelen met muis is een hele verandering, zoals aalekss hierboven al zegt MGS is bedoeld voor de PS en heb alle delen met de controller gespeeld. Misschien haalt de muis juist wel een hoop uitdaging eruit, met de controller is namelijk een stuk moeilijker.

6-time #1 on world ranking ladder C&C Red Alert 2 - Allied Player // Persoonlijke travel blog: https://www.wereldreizigers.nl

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ben trouwens benieuwd of dit zal kloppen:

http://www.gamer.nl/nieuw...t-op-24-februari-2015-uit

Zou nice zijn!

• Rumpelstiltskin
xchristox1 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:25:
Ik heb hem gedownload ( ja heel slecht ) want ik heb hem namelijk al op de PS3. Vind eerlijk gezegd niet dat ik 2x 30 euro moet betalen voor een prologue, 1x 30 euro is meer dan genoeg :)

Ben benieuwd naar de verschillen, ga het vanavond eens testen. Vooral het spelen met muis is een hele verandering, zoals aalekss hierboven al zegt MGS is bedoeld voor de PS en heb alle delen met de controller gespeeld. Misschien haalt de muis juist wel een hoop uitdaging eruit, met de controller is namelijk een stuk moeilijker.
spel kostte vorige week op steam 13 euro. dat is op zich wel de moeite toch?

Moet zeggen dat men niet echt nagedacht heeft over de layout voor de pc... je merkt dat het vertalen van de L1/L2 R1/R2 lastig voor hideo is zn mannen was.

• aalekss
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 04-12 22:06
xchristox1 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:25:
....Misschien haalt de muis juist wel een hoop uitdaging eruit, met de controller is namelijk een stuk moeilijker.
Dat is een goed punt wat ik ook heb gemerkt. Op de een of andere manier voelt het nu meer als een Shooter. Dat komt ook omdat ik op de PC vooral shooters speel en dan ook nog de old school arena shooters. Maar ik schiet nu zo een paar headshots en ren overal doorheen. Dus misschien toch maar die controller aansluiten. ;)

[Voor 5% gewijzigd door aalekss op 23-12-2014 13:19]

• xchristox1

xchristox1

Topicstarter
13 euro is hij zeker waard. Maar ik kocht hem in de eerste week voor 30 euro, ook dat is het op zich wel waard :) Maar als ik heel eerlijk ben, als echte die hard MGS liefhebber, was 15 a 20 euro bij de eerste release meer op zijn plaats geweest. Je bent er in 2,5 uur doorheen, daarna zijn de side missions slechts meer van hetzelfde.

• xchristox1

xchristox1

Topicstarter
aalekss schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:18:
[...]

Dat is een goed punt wat ik ook heb gemerkt. Op de een of andere manier voelt het nu meer als een Shooter. Dat komt ook omdat ik op de PC vooral shooters speel en dan ook nog de old school arena shooters. Maar ik schiet nu zo een paar headshots en ren overal doorheen. Dus misschien toch maar die controller aansluiten. ;)
Ik heb zon oude Logitech wireless Rumblepad 2, weet iemand of deze fatsoenlijk werkt met Ground Zeroes? Of is er een profiel te downloaden met alle playstation-instellingen erin gebakken? Dat zou helemaal tof zijn.

Denk namelijk neit dat ik het met de muis ga spelen...

• Rumpelstiltskin
Speel het nu met een PS3 controller werkt fijn!

http://betterds3.ciebiera.net/ download programmatje, stel in als XBOX controller en je kan aan de slag.

• cacciatore63
  • Laatst online: 08-11-2015
Ik dacht dat mijn Xbox 360 afgeschreven was omdat er geen belangrijke game in 2015 uit zou komen .
Heb ook inderdaad weinig aandacht besteed in Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ( het volgen van nieuws en de demo ) .
Maar het kan zo maar zijn dat deze game de allerbeste game word in 2015 ( voor mij tenminste )
Omdat ik houd van openwereld game , mooie stealth waar ik zo van geniet ( Far Cry 4 bijvoorbeeld ) .
Ik ga deze game in de media nu eens echt volgen tot aan de release

Veel geld geeft veel vrijheid

• ietso
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20-06 13:52
Is MGS echt zo'n underrated spel in Nederland/Tweakers?

Ik dacht, ik vind vast wel een grote discussie over de nieuwe E3 trailer. Maar deze al een tijd stille topic is alles? :s

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

ietso schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:43:
Is MGS echt zo'n underrated spel in Nederland/Tweakers?

Ik dacht, ik vind vast wel een grote discussie over de nieuwe E3 trailer. Maar deze al een tijd stille topic is alles? :s
Er zijn genoeg MGS fans hoor :) Straks komt er een gameplay session van 40min volgens mij om 2 uur.

[Voor 4% gewijzigd door iPodKiller op 18-06-2015 12:46]

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

iPodKiller schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:45:
[...]

Er zijn genoeg MGS fans hoor :) Straks komt er een gameplay session van 40min volgens mij om 2 uur.
Klopt :) Die 40 minuten durende gameplay is hier te vinden:

http://www.ign.com/videos...ain-gameplay-demo-e3-2015

http://psnprofiles.com/AfthyX

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Thanks!! :D

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Een wat fijner werkende YouTube link

[Voor 16% gewijzigd door aftermath op 19-06-2015 10:04]

http://psnprofiles.com/AfthyX

• Rossi46
Even een vraag aan iedereen die E3 2015 gameplay al hebben gezien; is het niet een behoorlijke spoiler? Ik ben namelijk een HUGE MGS fan, maar ik wil straks eigenlijk zo blanco als mogelijk aan de game beginnen. Gewoon, om de beleving zo groot mogelijk te maken. Maar ja, zo'n gameplay trailer lonkt ook wel heel erg natuurlijk... :9

Verder ben ik nog steeds bang dat de game voor mij behoorlijk verpest wordt door het feit dat die zo extreem karaktervolle stom van David Hayter er niet meer in zit ;w

• ietso
Rossi46 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:12:
Even een vraag aan iedereen die E3 2015 gameplay al hebben gezien; is het niet een behoorlijke spoiler? Ik ben namelijk een HUGE MGS fan, maar ik wil straks eigenlijk zo blanco als mogelijk aan de game beginnen. Gewoon, om de beleving zo groot mogelijk te maken. Maar ja, zo'n gameplay trailer lonkt ook wel heel erg natuurlijk... :9

Verder ben ik nog steeds bang dat de game voor mij behoorlijk verpest wordt door het feit dat die zo extreem karaktervolle stom van David Hayter er niet meer in zit ;w
Ik zelf heb niet zo erg veel problemen met de nieuwe voice actor. Al vind ik dat David het geweldig gedaan heeft. Ik denk dat dit vooral wennen is.

Qua spoilers vind ik de gameplay video eigenlijk compleet spoiler free. Het laat een deel zien van de open world en een paar van de missies die je daar in kunt vinden. Je krijgt een aantal mogelijkheden en opties te zien terwijl de side-missie word gehaald. Zit opzich niks van de main-story in. Het enige wat je gespoild krijgt zijn zo'n 2 delen van de map, wat waarschijnlijk erg weinig is voor zo'n grote game.

• GMacD
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 01-05-2020
Hier nog een MG(S) fan! tel de dagen af tot de release..sowieso neem ik de dag zelf vrij om even in alle rust te kunnen genieten/kennismaken met het nieuwe (laatste?) deel van de saga :D

• ietso
Vreselijk dat de PC versie twee weken later dan consoles uitkomt. Moet ik twee weken met volle hype overleven terwijl ik spoilers ontwijk :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:24

thaMini

Tool !!

*kuch* vooruitbesteld *kuch*

be small, act BIG

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Semisane
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-06-2019
Voor diegene die Metal Gear Solid V: Ground Zeroes nog niet had...deze staat op steam voor 4.99 EUR de kondende 20 uur. Erg redelijke prijs...

:)

• Semisane
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-06-2019
PS4 - Metal Gear Solid - Phantom Pain bundle... :) Toch wel aardig als je, net als ik, nog geen PS4 hebt. :9

http://www.bol.com/nl/p/s...-bundel/9200000045954087/

• GMacD
MGS PS thema

stom dat het waarschijnlijk alleen bij digitale pre orders te krijgen is :(

• thaMini

thaMini

Tool !!

Ik heb digitaal gepreordered maar kan nergens dat thema vinden. US only?

be small, act BIG

• GMacD
thaMini schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:20:
Ik heb digitaal gepreordered maar kan nergens dat thema vinden. US only?
zie dat nergens specifiek staan! Was van plan om het te pre orderen, thema downloden en pre order cancelen ( net als toen je op deze manier de destiny beta kon spelen ).

• thaMini

thaMini

Tool !!

GMacD schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:24:
[...]

zie dat nergens specifiek staan! Was van plan om het te pre orderen, thema downloden en pre order cancelen ( net als toen je op deze manier de destiny beta kon spelen ).
Misschien kijk ik met m'n neus hoor.

be small, act BIG

• dannbla
aftermath schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:09:

[video]
Helemaal afgekeken, geweldig!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 04-12 16:11
Met de eerste beelden vorig jaar op de E3 was ik een beetje sceptisch. Snake op een paard , openworld etc. Maar nu ik meer heb gezien en ook Ground Zeroes helemaal blauw heb gespeeld heb ik echt superveel zin in die game!. Ik ben ook een fan van het eerste uur (alle delen meerdere keren uitgespeeld) en kan echt niet wachten op Phantom Pain..Hideo Kojima flikt t gewoon weer dat weet ik zeker.

PSN id: PENo1

• breminem
aftermath schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:09:

[video]
Alternatieve run beschikbaar:
http://www.metalgearinformer.com/?p=20610

[Voor 3% gewijzigd door breminem op 08-07-2015 20:16]

• xchristox1

xchristox1

Topicstarter
Ik was zowaar mijn eigen topic vergeten, wat een schande :P Ik vind het ook erg opvallend, zoals iemand hierboven al zei, dat er zo weinig 'animo' is voor deze game in NL / Tweakers. Althans, ik merk er weinig van. Als je het mij vraagt is het toch een van de al dan niet dé beste game-reeks in de geschiedenis, zeker qua verhaallijn en in de 'stealth-action' genres.

Ik heb altijd op de Playstation gespeeld, maar ga dit deel op de PC ervaren. Ben benieuwd qua graphics wat ik eruit kan pompem om mijn wat gedateerde systeem (i7 930, 6 GB ram en nvidia 760 kaart ).

Hoe dan ook, ik heb er echt knetter veel zin in!!! Ongekend!

• Flotter
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 03-12 12:01

Flotter

Pelipper!

't Is een stealth-game, dus iedereen houdt zich een beetje gedeisd ;)

Ik kijk er ook naar uit, 'k heb de rode PS4 die hierboven staat besteld. Nog 50 dagen!

[Voor 5% gewijzigd door Flotter op 13-07-2015 15:59]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Rossi46
Flotter schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:55:

Ik kijk er ook naar uit, 'k heb de rode PS4 die hierboven staat besteld. Nog 50 dagen!
Dat is wel heel gaaf 8)

Het "probleem" aan deze game serie is dat die extreem diepgaand is. Niet iedereen heeft de interesse om zich daar in te verdiepen en er daarna over te lullen ;)

• breminem
Tijd om weer te beginnen met Snake Eater, door te gaan met Peace Walker, daarna Ground Zeroes nog even door te spelen en tot slot me op te sluiten met The Phantom Pain! *O*

[Voor 19% gewijzigd door breminem op 14-07-2015 09:54]

• GMacD
breminem schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:52:
Tijd om weer te beginnen met Snake Eater, door te gaan met Peace Walker, daarna Ground Zeroes nog even door te spelen en tot slot me op te sluiten met The Phantom Pain! *O*
jaloers..heb zelf geen ps3 meer |:(

• xchristox1

xchristox1

Topicstarter
GMacD schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:23:
[...]

jaloers..heb zelf geen ps3 meer |:(
Metal Gear Collection HD is te verkrijgen op de PC.

http://metalgear.wikia.co...Gear_Solid:_HD_Collection

Alleen deel 4 zul je helaas moeten missen.

[Voor 7% gewijzigd door xchristox1 op 14-07-2015 10:26]

• GMacD
xchristox1 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:25:
[...]

Metal Gear Collection HD is te verkrijgen op de PC.

http://metalgear.wikia.co...Gear_Solid:_HD_Collection

Alleen deel 4 zul je helaas moeten missen.
heb ook niet eens een PC ( kan je het geloven..) heb mijn ps4 en nog een oude macbook die bijna uit elkaar valt :+

• xchristox1

xchristox1

Topicstarter
Flotter schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:55:

50 dagen + 14 dagen voor mij :( PC release komt 2 weken later :'(

• breminem
Euh, de HD collection is niet beschikbaar op PC. Zie je eigen geposte link. ;)

Des te mooier voor PC-gamers dat GZ en TPP wel uitgebracht worden voor PC natuurlijk!

• xchristox1

xchristox1

Topicstarter
Ow, wat stom. Ik dacht toch echt dat er een collectie aan MGS games ooit voor de PC was uitgebracht, weliswaar jaren na de officele releases.

Blijkbaar toch niet :P

• ETzPliskin
  • Laatst online: 04-12 20:47

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Metal gear solid 1 en 2 hadden een pc versie, 3 niet... 2 heb ik zelf en was overigens enkel te spelen met bepaalde videokaarten. Niet echt een goede port :+

• GMacD
Op dit soort momenten vind ik het echt klote dat ps4 geen backwards compatability heeft |:(

Gister trouwens even goed de alternatieve runs van de missies bekeken.. just wow, out of the box was heel tof! en de partnering met quiet was ook echt heel leuk gedaan ( paste het meest bij mijn speelwijze )
de replay value van de game en missies is volgens mij echt enorm hoog!

[Voor 60% gewijzigd door GMacD op 15-07-2015 09:33]

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik ben vooral benieuwd om meer te weten te komen van het verhaal. Ik had de indruk dat we met MGS3 & 4 al meer wisten zo vlak voor de release.

Ik ben overigens gigantisch gehyped :p Persoonlijk vind ik de MGS-reeks zowat het beste dat games te bieden hebben. Ik heb me ook heel erg verdiept in het verhaal en de personages :)

• GMacD
ETzPliskin schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:41:
Ik ben vooral benieuwd om meer te weten te komen van het verhaal. Ik had de indruk dat we met MGS3 & 4 al meer wisten zo vlak voor de release.

Ik ben overigens gigantisch gehyped :p Persoonlijk vind ik de MGS-reeks zowat het beste dat games te bieden hebben. Ik heb me ook heel erg verdiept in het verhaal en de personages :)
Ik ben ook benieuwd, maar vind het niet erg om te wachten tot de game werkelijk uitkomt zodat ik er zodat ik niets meer weet dat wat er uit trailers te halen is geweest.
MG saga is gewoon 1 van de beste verhalen in game historie naar mijn idee.. kan me de eerste keer herinneren dat ik snake's revenge speelde op de NES..., zo moeilijk was dat toen! en toen MGS eindelijk op de ps verscheen..de hype doen de trailer van MGS2 te zien was met de camoflage! voel me gelijk weer een klein kind hahaha

• xchristox1

xchristox1

Topicstarter
Sluit me volledig bij jullie aan. Het gaat mij met name om het verhaal, ik vind MGS een soort speelbare film.

Dat het spel daarnaast ook nog eens ontzettend veel diepgang heeft en uitdagend is, maakt het gewoon een absolute topper. Het is bij lange na niet de game die ik het meest heb gespeeld, dat is C&C Red Alert en daarna Gran Turismo, maar MGS heeft gewoon een speciaal plekje en bij elk deel wat uitkomt wordt ik helemaal hyperdepieper :D Zoals GmacD zegt als een klein kind hahaha.

[Voor 4% gewijzigd door xchristox1 op 15-07-2015 12:30]

• breminem
GMacD schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:45:
[...]

Ik ben ook benieuwd, maar vind het niet erg om te wachten tot de game werkelijk uitkomt zodat ik er zodat ik niets meer weet dat wat er uit trailers te halen is geweest.
MG saga is gewoon 1 van de beste verhalen in game historie naar mijn idee.. kan me de eerste keer herinneren dat ik snake's revenge speelde op de NES..., zo moeilijk was dat toen! en toen MGS eindelijk op de ps verscheen..de hype doen de trailer van MGS2 te zien was met de camoflage! voel me gelijk weer een klein kind hahaha
Ik hoop dat je ook de echte, Kojima directed, Metal Gears (Metal Gear & Metal Gear 2: Solid Snake voor MSX) hebt gespeeld (Snake's Revenge voor NES is namelijk niet gemaakt door Kojima)?

De originele twee delen (voor MSX) zijn overigens tegenwoordig ook speelbaar op PS2/PS3/XBox360 omdat ze meegeleverd zijn met MGS3: Subsistence (PS2) en de Metal Gear Solid HD Collection (PS3/Xbox360). Dus als je ze nog niet gespeeld hebt; sla je slag. :)
The Phantom Pain vult namelijk het gat tussen Peace Walker/Ground Zeroes en Metal Gear & Metal Gear 2: Solid Snake op. :)

• GMacD
breminem schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:05:
[...]

Ik hoop dat je ook de echte, Kojima directed, Metal Gears (Metal Gear & Metal Gear 2: Solid Snake voor MSX) hebt gespeeld (Snake's Revenge voor NES is namelijk niet gemaakt door Kojima)?

De originele twee delen (voor MSX) zijn overigens tegenwoordig ook speelbaar op PS2/PS3/XBox360 omdat ze meegeleverd zijn met MGS3: Subsistence (PS2) en de Metal Gear Solid HD Collection (PS3/Xbox360). Dus als je ze nog niet gespeeld hebt; sla je slag. :)
The Phantom Pain vult namelijk het gat tussen Peace Walker/Ground Zeroes en Metal Gear & Metal Gear 2: Solid Snake op. :)
Metal gear heb ik zelf vroeger ook gespeeld, de latere versies voor de ps2/3 helaas niet meer (opnieuw) gespeeld.. zou nu wel willen, maar tenzij ze voor de PS4 beschikbaar gemaakt worden, gaat het niet lukken.. :(

• JonathanKane
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 22-07-2015
Ben benieuwd naar de content die niet getoond is geworden.
Zou beetje zuur zijn als alles al verklapt is geworden.

• ETzPliskin

ETzPliskin

Lange analyse van de E3 2015 trailer :)

• GMacD
ETzPliskin schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:13:

[video]
Later maar kijken als ik thuis ben ( work sucks..)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rossi46

[video]
F*ck, nu raak ik echt totaal verward _O-

Ik zit altijd al enorm in dubio of ik überhaupt wel MGS trailers moet gaan kijken, omdat ik zoveel mogelijk van het verhaal zelf wil ervaren. Anderzijds zit het verhaal vaak zo complex in elkaar dat, zonder enige extra uitleg, geheid dingen ga missen. Arrrghhh... 8)7

Maar volgens mij heb ik de E3 2015 trailer sowieso volledig gemist. Ik heb enkel de gameplay gezien, waarin eigenlijk niets van het verhaal zit. Maar er is dus blijkbaar ook een trailer met stukken uit het verhaal erin?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

[video]
Wat de neuk. Ik heb de trailers ook gezien, maar alle punten die er door deze meneer uit worden gedestilleerd heb ik nooit gezien.
Achteraf vind ik het jammer dat ik dit heb zitten kijken, ik ben bang dat hij een paar dingen misschien wel bij het rechte eind heeft, dat zou wel een dikke spoiler zijn dan.

be small, act BIG

• ETzPliskin

ETzPliskin

thaMini schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:18:
[...]

Wat de neuk. Ik heb de trailers ook gezien, maar alle punten die er door deze meneer uit worden gedestilleerd heb ik nooit gezien.
Achteraf vind ik het jammer dat ik dit heb zitten kijken, ik ben bang dat hij een paar dingen misschien wel bij het rechte eind heeft, dat zou wel een dikke spoiler zijn dan.
Ze halen natuurlijk ook wel meer uit de trailers dan de bedoeling is. Alhoewel, met Kojima weet je nooit :P

• GMacD
Oke, ik heb nog niet gekeken, maar na de comments van hierboven besloten om het ook maar niet te kijken haha

• breminem
MGS V: TPP preview op Tweakers:
reviews: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

• xchristox1

xchristox1

Topicstarter
Ga de video hierboven ook niet kijken, de officiële trailers zijn genoeg. Ik laat me verder verassen :)

Heeft iemand 100% bij ground zeroes? Ik heb 25% momenteel en het lijkt een verrekt lastige opgave om 100% te halen. S-ranks bij alle missies, wow :|

• thaMini

thaMini

Tool !!

xchristox1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:59:
Ga de video hierboven ook niet kijken, de officiële trailers zijn genoeg. Ik laat me verder verassen :)

Heeft iemand 100% bij ground zeroes? Ik heb 25% momenteel en het lijkt een verrekt lastige opgave om 100% te halen. S-ranks bij alle missies, wow :|
Ik heb bij bijna alle missies S rank (op normal dan wel). Alleen bij de operative rescue niet. Dan moet je met die proppenschieter je tegenstanders te lijf.
Je zou ook trophy's kunnen gaan halen. Zoals in de grond zeroes de kerel die voor een vuurpeloton komt redden.

be small, act BIG

• Rossi46
thaMini schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:11:
[...]

Ik heb bij bijna alle missies S rank (op normal dan wel). Alleen bij de operative rescue niet. Dan moet je met die proppenschieter je tegenstanders te lijf.
Je zou ook trophy's kunnen gaan halen. Zoals in de grond zeroes de kerel die voor een vuurpeloton komt redden.
Die is inderdaad hatelijk irritant! Althans, ik vind het richten met dat ding een drama.

• xchristox1

xchristox1

Topicstarter
haha grappig, ik vond die juist heel makkelijk!!! Je moet alleen heel rustig te werk gaan en langer richten, enorme recoil op dat ding en het eerste schot moet raak zijn. vaak als de heli schuin vliegt o.i.d. wacht ik ook gewoon met schieten tot hij weer stabiel hangt, vooral bij het stukje net voor de landing.

• Rossi46
Je moet soms ook een beetje "weten" hoe je een missie het makkelijkste kunt voltooien. Hier een mooi voorbeeld van de Eliminate The Renegade Threat missie :+

• xchristox1

xchristox1

Topicstarter
Hahaha tjeezus, daar zeg je me wat. Ik zag een soortgelijke video van deze missie, maar dan rent hij naar een heli punt, roept de heli op, elimineert die kale soldaat met sniper, gaat in de heli zitten, abort mission, heli vliegt weg, en dan heeft ie één schot vanuit de wegvliegende heli om het andere target uit te schakelen, die staat dan boven in de central watchtower. Bijna onmogelijk, maar het lukt.

Maargoed wil je het op een 'normale' manier doen, is het wel mogelijk maar toch wel behoorlijk lastig. Maar dat maakt het juist zo leuk! :D

[Voor 8% gewijzigd door xchristox1 op 21-07-2015 12:19]

• Rossi46
Ja, als je een beetje YouTube videootjes bekijkt dan zie je dat er allerlei mogelijkheden zijn. Dat is toch eigenlijk wel knap gedaan van Kojima :Y En dan dat nog maar een heel klein voorproefje van The Phantom Pain :9 En dan inclusief het altijd gave MGS verhaal 8)

• thaMini

thaMini

Tool !!

Ja inderdaad, net zoals bij The Phantom Pain. Sowieso vier mogelijkheden voor één missie.

Maar zoals in dat filmpje hierboven; ik kan niet altijd zo buiten de doos denken.
Daar heb ik echt een voorbeeld bij nodig.

be small, act BIG

• xchristox1

xchristox1

Topicstarter
Ik zie er nu al zo tegen op, wachten op de PC versie :| En dan moet ik 2 weken lang alles ontwijken om niet onder te gaan aan spoilers.

En mijn eigen topic gaan vermijden, haha.

Ben jaloers op jullie PS4 bezitters!!!

• Rossi46
thaMini schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:12:
Ja inderdaad, net zoals bij The Phantom Pain. Sowieso vier mogelijkheden voor één missie.

Maar zoals in dat filmpje hierboven; ik kan niet altijd zo buiten de doos denken.
Daar heb ik echt een voorbeeld bij nodig.
Oh ik kom daar zelf ook niet op hoor! Ik zat wat te zoeken op hoe een S-rank te verkrijgen en toen kwam ik die tegen. Ik heb er zelf véél langer over gedaan. Zonder S-rank ;)
xchristox1 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:19:
Ik zie er nu al zo tegen op, wachten op de PC versie :| En dan moet ik 2 weken lang alles ontwijken om niet onder te gaan aan spoilers.

En mijn eigen topic gaan vermijden, haha.

Ben jaloers op jullie PS4 bezitters!!!
Ik ben anders heel blij met mijn X1 hoor... ;)

En zodra de game uit is zul je mij hier ook niet (veel) vinden hoor :) Ik heb niet zoveel tijd om te gamen, en ben ook zeker niet de snelste tijdens het gamen, dus ook ik ben veel te bang om hier toch spoilers tegen te komen. Gewoon lekker zelf alles ondergaan en uitvogelen :Y

• thaMini

thaMini

Tool !!

Rossi46 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:30:
[...]

Oh ik kom daar zelf ook niet op hoor! Ik zat wat te zoeken op hoe een S-rank te verkrijgen en toen kwam ik die tegen. Ik heb er zelf véél langer over gedaan. Zonder S-rank ;)
En ik moeite doen om die twee levend mee te slepen.....

Ik verwacht trouwens weinig spoilers hier. Daar heb je van die mooie tags voor toch?
En ik zal toch ook af en toe m'n licht opsteken als ik ergens niet uitkom.

be small, act BIG

• nFo
Metal Gear Solid - Ground Zeroes ook weer even opniew gespeeld.
Weer even in komen, uren bezig om de missie te halen en een C rank. :')
Gelukkig zijn de controls wel verbeterd in Phantom Pain, je kan nu niet om een hoekje schieten als je tegen een muur zit ect.

[Voor 4% gewijzigd door nFo op 23-07-2015 12:19]

• Rossi46
nFo schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 01:10:
Metal Gear Solid - Ground Zeroes ook weer even opniew gespeeld.
Weer even in komen, uren bezig om de missie te halen en een C rank. :')
Gelukkig zijn de controls wel verbeterd in Phantom Pain, je kan nu niet om een hoekje schieten als tegen een muur zit ect.
Zo herkenbaar _O-

Trouwens, met in het hoofd de gedachte dat Kojima op papier niets meer met THP te maken heeft door de breuk met Konami, valt mij onderstaande tweet wel op:

https://twitter.com/HIDEO...status/624046211109011457

• thaMini

thaMini

Tool !!

Rossi46 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:26:
[...]

Zo herkenbaar _O-

Trouwens, met in het hoofd de gedachte dat Kojima op papier niets meer met THP te maken heeft door de breuk met Konami, valt mij onderstaande tweet wel op:

De wens is de vader van de gedachte?
Kojima doet toch nog mee?

Ik hoop nog steeds op verdere MGS games. Misschien wel remakes van Metal Gear en Metal Gear: Solid Snake :9

be small, act BIG

• Rossi46
De huidige status is (naar wat men zegt) dat Kojima gebroken heeft met Konami. En niet te zuinig ook. Het verhaal gaat zelfs dat zijn naam niet meer op (en in?) de game te zien zal zijn :/

Wat betreft verdere Metal Gear games, zeg nooit nooit, maar de rechten liggen bij Konami. En Metal Gear zonder Kojima is geen Metal Gear.

Maar goed, we shall see! Eerst maar eens kijken hoe MGS5 zal zijn 8)

• breminem
Rossi46 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:56:
De huidige status is (naar wat men zegt) dat Kojima gebroken heeft met Konami. En niet te zuinig ook. Het verhaal gaat zelfs dat zijn naam niet meer op (en in?) de game te zien zal zijn :/
V.w.b. de boxart is dit al zeker; Konami heeft onlangs officieel de boxart onthuld:
http://www.metalgearinformer.com/?p=20762

• nFo
Rossi46 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:26:
[...]

Zo herkenbaar _O-

Ja ik probeer het wel op deze manier, gaat een stuk sneller. :P

Edit: Inmiddels gehaal op rank: S, wel met 12 retries maar alle 7 gasten mee genomen. 8)

[Voor 8% gewijzigd door nFo op 23-07-2015 16:50]

• Rossi46
d:)b

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:39

westergas

rikkie_pc

deze al voorbij gekomen? Net gisteren mijn nieuwe 980Ti binnen gekregen dus ik vis denk ik achter het net -O-

Je moet voor 23-7 hebben gekocht, ik kocht hem vorige week }:|

[Voor 18% gewijzigd door westergas op 24-07-2015 10:43]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
Ik heb net alle trofeeën gehaald van MGSV:GZ en dacht dat er iets mis was gegaan, geen platinum trofee gekregen! Het blijkt nu dat er helemaal geen platinum trofee wordt uitgereikt in GZ, mocht niet van sony omdat het geen full priced game is. :')

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 04-12 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

westergas schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:42:
deze al voorbij gekomen? Net gisteren mijn nieuwe 980Ti binnen gekregen dus ik vis denk ik achter het net -O-

Je moet voor 23-7 hebben gekocht, ik kocht hem vorige week }:|
Toevallig heb ik net de GTX 970 besteld en de bevestiging gekregen dat de MGS game erbij zit ;) Je moet inderdaad vanaf 23-7 besteld hebben tot 1 September.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:39

westergas

rikkie_pc

ShadowBumble schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:33:
[...]

Toevallig heb ik net de GTX 970 besteld en de bevestiging gekregen dat de MGS game erbij zit ;) Je moet inderdaad vanaf 23-7 besteld hebben tot 1 September.
Bah...17-07 gekocht, gisteren pas binnen wegens wachten op overige artikelen. Nou ja tegen de tijd dat ie uit is zullen de keys wel voor een prikkie in de V&A staan ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• xchristox1

xchristox1

Topicstarter
Momenteel krijg je Batman bij de videokaarten meen ik. Ik las ergens dat mensen geprobeerd hebben hun Batman game te ruilen tegen een gamekey voor MGS 5, en dat dat meerdere malen is gelukt.

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar het is het proberen waard?

[Voor 3% gewijzigd door xchristox1 op 27-07-2015 09:11]

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 04-12 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

xchristox1 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:11:
Momenteel krijg je Batman bij de videokaarten meen ik. Ik las ergens dat mensen geprobeerd hebben hun Batman game te ruilen tegen een gamekey voor MGS 5, en dat dat meerdere malen is gelukt.

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar het is het proberen waard?
Geen idee, hangt denk ik een beetje af van de bereidwilligheid van de Webshop/Leverancier. Aangezien je officieel MGS pas krijgt als je graka hebt aangeschaft tussen 23/7 en 1/9.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• xchristox1

xchristox1

Topicstarter
Iemand interesse in een 760 +- 125 euro? Draait soepeltjes GZ op maximum & full-hd :)

Haal ik mooi de 960 met MGS, haha.

• Equazor_
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 04-12 13:20
Is er al wat bekend of Phantom Pain te spelen is in Ultrawide? 2560x1080
Helaas kon je Ground Zeroes alleen met zwarte balken aan de zijkant spelen, of het was verkeerd ingezoomd.
Ik heb wel ergens een tweet voorbij zien komen dat het ondersteund wordt, maar eigenlijk niks uit een betrouwbare bron.

• cacciatore63
  • Laatst online: 08-11-2015
Ik heb Metal Gear Solid 4 nooit gespeeld maar heb een walktrough gezien op youtube en was nieuwsgierig naar de gameplay en verhaallijn .
Het viel mij op dat er veel tijd in verhaallijn is gestoken wat ik te langdraadig vind .
De gameplay ziet er erg houterig uit en speel dan liever een Assassin's Creed Game waar de gameplay lekker soepel weg speelt .
Metal Gear Solid 5 heb ik ook de demo gezien en vind de gameplay veel weghebben van deel 4 .
Ik wacht zeker de reviews af maar ik ben bang dat het niet mijn ding is , speel dan liever Watch Dogs , Grand Theft Auto 5 , en hopelijk de nieuwe Assassin's Creed Syndicate .

Veel geld geeft veel vrijheid

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:54
Dat was inderdaad 1 van de negatieve dingen van Mgs4, teveel en te lange cut scenes. Zal moeten blijken of ze dat hebben veranderd.
Wel is mgs over het algemeen geen hit and run game. Dus gameplay kan wat traag worden ervaren. Dat is echt een kwestie van smaak. Ik hou ervan en kan ook echt niet wachten tot het 1 september is.

• GMacD
MGS is idd niet zo snel als een watchdogs of AC, nadruk lag voorheen veel op stealth infiltration..nu heb je bij TPP natuurlijk ook mooie opties om guns blazing missies af te ronden ( te koste van je rank denk ik? ). Ik begreep ook dat TPP veel minder cutscenes heeft dan eerdere delen ( 4 had er sowieso erg veel, ook vergeleken met eerdere delen haha)

• thaMini

thaMini

Tool !!

be small, act BIG

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18:36
Ground zero is momenteel trouwens gratis te downloaden op de Xbox one voor Gold leden.
Mooi een dezer dagen nog een keertje spelen voordat we in TPP kunnen duiken!

Ben wel héél erg benieuwd naar hoe dat open wereld gebeuren me gaat bevallen.
Ik ben nooit zo'n fan geweest van The Elder scrolls of de fallout games omdat ik gewoon het gevoel krijg als een kip zonder kop rond te rennen, hier en daar een missie op te pikken en vervolgens 80% van de gameplay/storyline mis.
Er bestaat naar mijn mening ook zoiets als téveel van een goed iets.

Dat gezegd te hebben kijk ik, als groot fan na MGS, wel heel erg naar TPP uit.
Heb de eerste 3 delen tientallen keren uitgespeeld en zelfs voor MGS4 een ps3 gekocht(en na 3keer uitgespeeld te hebben weer verkocht).

Ander vraagje, ik heb nu ongeveer een maandje een xbox one, maar wat is de 'beste' manier om TPP aan te schaffen? prijs technisch maakt het me niet zoveel uit om een tientje meer of minder te betalen.
Heeft een pre-order hard copy of juist de digitale versie nog speciale ingame extra's?
Maakt me overigens ook niet uit of het digitaal of fysieke versie is. Hecht ik geen waarde aan.

[Voor 20% gewijzigd door Flix20 op 05-08-2015 16:07]

PSN: Flix20-NL

• Dirtyrockers
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:13

nieuwe gc2015 gameplay demo

[Voor 62% gewijzigd door Dirtyrockers op 05-08-2015 20:17]

• breminem
Michaelg schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:45:
Dat was inderdaad 1 van de negatieve dingen van Mgs4, teveel en te lange cut scenes. Zal moeten blijken of ze dat hebben veranderd.
Wel is mgs over het algemeen geen hit and run game. Dus gameplay kan wat traag worden ervaren. Dat is echt een kwestie van smaak. Ik hou ervan en kan ook echt niet wachten tot het 1 september is.
Te veel en te lange cutscenes in MGS4 was voor mij juist een positief punt. :)
The Phantom Pain zal overigens aanzienlijk minder cutscenes bevatten.

Ik kan me voorstellen dat de gameplay van eerdere delen als traag kan worden ervaren maar dat is, naar mijn mening, in MGS V juist sterk verbeterd.
Ga Ground Zeroes maar eens spelen. Alleen het rennen al. Daarnaast is het CQC-systeem zo aangepast dat het veel soepeler/sneller aanvoelt. Verder kan je nu klimmen wat ook zeker iets toevoegd aan het realisme en ervaring.

Ik was eerst huiverig voor alle, toch wel rigoureuze, veranderingen in gameplay waar Kojima in deel 5 voor heeft gekozen maar na Ground Zeroes gespeeld te hebben is die huivering heel snel veranderd naar enthousiasme! :)

• breminem
Flix20 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:04:
Ander vraagje, ik heb nu ongeveer een maandje een xbox one, maar wat is de 'beste' manier om TPP aan te schaffen? prijs technisch maakt het me niet zoveel uit om een tientje meer of minder te betalen.
Heeft een pre-order hard copy of juist de digitale versie nog speciale ingame extra's?
Maakt me overigens ook niet uit of het digitaal of fysieke versie is. Hecht ik geen waarde aan.
Als je de game pre-ordert ben je verzekerd van de zogenoemde "Day 1 Edition". Deze bevat een map (plattegrond) en wat ingame extra's voor Metal Gear Online geloof ik.
Ik denk overigens dat je de Day 1 Edition ook wel kan bemachtigen als je 1 september een winkel binnenloopt. Ik denk niet dat je perse hoeft te pre-orderen om deze editie in je bezit te krijgen. Metal Gear Solid is geen GTA of Call of Duty die de eerste dag gelijk uitverkocht zijn.

Met een beetje geluk verkoopt Media Markt de game in de week van 1 september voor 47 euro (doet Media Markt vaak met nieuw uitgekomen games in de eerste week van de release). Dan heb je EN de Day 1 Edition EN betaal je een leuke prijs. :*)

Pagina: 1 2 3 ... 18 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee