Het is hier ook al op het tweakers-nieuws geweest, Phantom pain komt ook uit op 1 september omdat ze voorzaten op schemaWereldreiziger schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:19:
Ik zie er nu al zo tegen op, wachten op de PC versieEn dan moet ik 2 weken lang alles ontwijken om niet onder te gaan aan spoilers.
En mijn eigen topic gaan vermijden, haha.
Ben jaloers op jullie PS4 bezitters!!!
Vergelijking in-game beelden Xbox360<->XOne, PS3<->PS4, PS4<->PC:
http://www.metalgearinformer.com/?p=21124
De PC-beelden zien er echt sick uit.
Ik ga de game zelf op PS4 spelen. Heb helaas niet een PC staan die soortgelijke beelden als uit het artikel uit kan persen.
Vindt het trouwens knap dat de game ook nog uit komt op Xbox360 en PS3. Een game van zo'n formaat goed laten draaien op deze consoles met deze graphics is knap te noemen.
De PC-beelden zien er echt sick uit.
Ik ga de game zelf op PS4 spelen. Heb helaas niet een PC staan die soortgelijke beelden als uit het artikel uit kan persen.
Vindt het trouwens knap dat de game ook nog uit komt op Xbox360 en PS3. Een game van zo'n formaat goed laten draaien op deze consoles met deze graphics is knap te noemen.
PSN: breminem
PC versie komt toch later he?
Khaal em wel op PS4. Ik kant niet maken na alle delen op PS gespeeld te hebben
Khaal em wel op PS4. Ik kant niet maken na alle delen op PS gespeeld te hebben
Voor degene die Ground Zeroes nog even mee willen pakken op PS3/4 voordat TPP uitkomt; Ground Zeroes kost vanaf vandaag tijdelijk een tientje in de Playstation Store.
PS3:
https://store.playstation...tion&EMCID=GM300000_store
PS4:
PS3:
PS4:
Is het nog geen 1 september? 
Ik ben erg aan het twijfelen om ofwel de pc-versie, ofwel de ps4 versie te kopen.
Voordelen PC:
- Mooier
- Persoonlijk vind ik pc games intenser
- Minder lag in multiplayer
- Goedkoper
- Je krijgt extra's?
Nadelen PC:
- Toetsenbord en muis werken niet zo best in GZ, maar misschien is het beter in TPP.
- Hoe vertalen de controls zich naar de multiplayer? Ga je het halen met een controller tegen een muis?
Voordelen PS4:
- Iedereen gelijk met controller in multiplayer
Nadelen PS4:
- Grafisch minder
- Duurder
- Meer lag in multiplayer (niet 100% zeker natuurlijk, in MGO op PS3 was het soms niet al te best)
Ik ga toch een keuze moeten maken
Ik ben erg aan het twijfelen om ofwel de pc-versie, ofwel de ps4 versie te kopen.
Voordelen PC:
- Mooier
- Persoonlijk vind ik pc games intenser
- Minder lag in multiplayer
- Goedkoper
- Je krijgt extra's?
Nadelen PC:
- Toetsenbord en muis werken niet zo best in GZ, maar misschien is het beter in TPP.
- Hoe vertalen de controls zich naar de multiplayer? Ga je het halen met een controller tegen een muis?
Voordelen PS4:
- Iedereen gelijk met controller in multiplayer
Nadelen PS4:
- Grafisch minder
- Duurder
- Meer lag in multiplayer (niet 100% zeker natuurlijk, in MGO op PS3 was het soms niet al te best)
Ik ga toch een keuze moeten maken
Mocht je 'm op de Pc mooier willen hebben dan op de console zul je een beste pc moeten hebben denk ik zo.
Ik heb ook zitten twijfelen of ik een Xb1 ging halen om daarop dan MGS:TPP te spelen of 'm voor de pc te halen.
Uiteindelijk is mijn pc nu 3 jaartjes oud dus zal 'm niet in volle pracht kunnen afspelen.
En daarnaast zit ik thuis niet veel meer achter m'n pc tenzij het voor werk is. Dus nu associeer ik de pc meer met werk dus ga ik liever voor m'n plezier achter de tv met een console zitten.
Daarom heb ik dus maar een Xb1 in huis gehaald en zal daar MGS op komen.
Ik heb ook zitten twijfelen of ik een Xb1 ging halen om daarop dan MGS:TPP te spelen of 'm voor de pc te halen.
Uiteindelijk is mijn pc nu 3 jaartjes oud dus zal 'm niet in volle pracht kunnen afspelen.
En daarnaast zit ik thuis niet veel meer achter m'n pc tenzij het voor werk is. Dus nu associeer ik de pc meer met werk dus ga ik liever voor m'n plezier achter de tv met een console zitten.
PSN: Flix20-NL
Ik ga voor de PC versie. Mijn PC is dik genoeg voor ULTRA settings en ik ga uit van voordeel bij het schieten met keyboard/mouse.
Alle voorgaande delen (behalve 3 als ik me niet vergis) op de PS gespeeld maar me zonder uitzondering geërgerd aan het schieten met een controller.
Alle voorgaande delen (behalve 3 als ik me niet vergis) op de PS gespeeld maar me zonder uitzondering geërgerd aan het schieten met een controller.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Mijn pc is vrij recent (4690k, gtx970), dus dat zal wel lukkenFlix20 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:26:
Mocht je 'm op de Pc mooier willen hebben dan op de console zul je een beste pc moeten hebben denk ik zo.
Persoonlijk heb ik meer belevenis door niet achter de tv te zitten, maar wel dichtbij m'n pc-scherm. Ik sluit mijn consoles tegenwoordig ook aan aan mijn pc scherm
Verwijderd
Leuk en aardig dat ze het ook op de oude consoles uitbrengen, maar dat vind ik dus jammer. Vraag me dan weer af hoe de game geweest was als hij was ontwikkeld met de puur de huidige consoles/PCs in het achterhoofd. Scherper beeld, betere lightning en zo is leuk maar kom op... Ik wil **** zoveel polygonen in beeld waarbij de oude consoles al onderuit zouden gaan als er 3 characters in beeld komen.breminem schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:54:
Vergelijking in-game beelden Xbox360<->XOne, PS3<->PS4, PS4<->PC:
,,
,, ,,
Maaaar misschien heb ik het helemaal mis.
Verwijderd
Ik twijfel zeer over deze game omdat ik de vorige serie niet heb gevolgd maar het stealth gebeuren is wel mijn ding , dus ben ik toch wel zeer benieuwd naar de reviews .
De enige games wat ik nu speel zijn GTA 5 en Project Cars en daar zit heel wat speelplezier in , Watch Dogs heb ik pas uitgespeeld en vond ik zeker de moeite waard ( vooral de stealth vond ik interessant ) .
Mijn Playstation 4 kan er misschien klaar voor zijn maar dan moet ik zeker weten of hij €60,00 waard is met veel sneaken en met stealth vijanden omleggen .
Ik hoop stiekem bij metacritics.com een algemeen 9 review .
De enige games wat ik nu speel zijn GTA 5 en Project Cars en daar zit heel wat speelplezier in , Watch Dogs heb ik pas uitgespeeld en vond ik zeker de moeite waard ( vooral de stealth vond ik interessant ) .
Mijn Playstation 4 kan er misschien klaar voor zijn maar dan moet ik zeker weten of hij €60,00 waard is met veel sneaken en met stealth vijanden omleggen .
Helemaal mee eens PROT maar aan de andere kant kunnen er nu heel veel meer gamers genieten van deze game.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:54:
[...]
Leuk en aardig dat ze het ook op de oude consoles uitbrengen, maar dat vind ik dus jammer. Vraag me dan weer af hoe de game geweest was als hij was ontwikkeld met de puur de huidige consoles/PCs in het achterhoofd. Scherper beeld, betere lightning en zo is leuk maar kom op... Ik wil **** zoveel polygonen in beeld waarbij de oude consoles al onderuit zouden gaan als er 3 characters in beeld komen.
Maaaar misschien heb ik het helemaal mis.
Ik heb een aantal vrienden die alleen een PS3 hebben en blij verrast/verbaasd waren toen ze hoorden dat TPP ook nog uit komt voor de last gen consoles.
MGS is toch wel de stealth game bij uitstek wat mij betreft. Sterker nog; MGS heeft het genre gedefinieerd (het stealth concept werd al geintroduceerd in Metal Gear 1 (1987) en verder uitgewerkt in Metal Gear 2: Solid Snake (zeer goed) en alle delen daarna).Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:13:
Ik twijfel zeer over deze game omdat ik de vorige serie niet heb gevolgd maar het stealth gebeuren is wel mijn ding , dus ben ik toch wel zeer benieuwd naar de reviews .
Dus als je Watch Dogs met plezier hebt gespeeld zal je MGS ook zeker kunnen waarderen. Als je een Xbox360/One of PS3/4 hebt zou je MGS V: Ground Zeroes aan kunnen schaffen voor een tientje (PSN) en kijken of het wat voor je is.
Verwijderd
Nu nog maar 2 weken voor de release word ik steeds meer enthousiast te geraken omdat stealth games tot mijn favorieten behoort , ik speel zo graag stealth , sluipen , sneaken , word een must have game voor mij
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2015 14:25 ]
Deze maand gratis voor gold members op de Xbox onebreminem schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:59:
[...]
Als je een Xbox360/One of PS3/4 hebt zou je MGS V: Ground Zeroes aan kunnen schaffen voor een tientje (PSN) en kijken of het wat voor je is.
Weet iemand hoe het zit met de bonussen voor het redden van de prisoners/die 2 marines die je eigenlijk zou moeten killen in GZ? Ze zouden dan in TPP in je Mother Base moeten komen, nu heb ik ze in een eerdere playthrough gered maar voor de S-rank heb ik ze daarna links laten liggen. Krijg ik ze dan alsnog in TPP of wordt er alleen naar je laatste playthrough gekeken(lijkt mij sterk maar vraag het toch even)?
Ik weet dat je data van GZ over kan zetten naar TPP. Ik neem aan dat dit ook de prisoners betreft die je gered hebt in GZ.DaggettD schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:35:
Weet iemand hoe het zit met de bonussen voor het redden van de prisoners/die 2 marines die je eigenlijk zou moeten killen in GZ? Ze zouden dan in TPP in je Mother Base moeten komen, nu heb ik ze in een eerdere playthrough gered maar voor de S-rank heb ik ze daarna links laten liggen. Krijg ik ze dan alsnog in TPP of wordt er alleen naar je laatste playthrough gekeken(lijkt mij sterk maar vraag het toch even)?
Bron: http://www.gamespot.com/a...antom-pain-/1100-6425820/
Uitgebreid artikel waarin de geschiedenis van Big Boss uitgelegd wordt:
http://gamer.nl/articles/...aal-van-metal-gear-solid/
Later deze week wordt in een tweede artikel de geschiedenis van Solid Snake uitgelegd.
Wellicht handig/leuk voor degene die het verhaal niet (zo goed) kennen maar wel MGS V gaan spelen.
[ Voor 8% gewijzigd door breminem op 19-08-2015 13:30 ]
Zit eraan te denken maar een dagje vrij te nemen.
Is lang, heel lang geleden dat ik dat voor een game heb gedaan!
ik zat er ook over na te denkenFlix20 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:42:
Zit eraan te denken maar een dagje vrij te nemen.
Haha ja hier net zo.GMacD schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:52:
[...]
ik zat er ook over na te denkendoe het waarschijnlijk niet..maar het knaagt..
Heb opzich de dagen ervoor staan en thuis geen verantwoordig dus sja.
Ga sowieso ook in tijdnood komen ivm Destiny DLC die twee weken later komt en ook weer zeëen van tijd gaat innemen.
Waarom ben ik ookalweer opnieuw begonnen met gamen na er 3/4 jaar uit geweest te zijn.
3 en 7 september verlof gepakt. Verlengd weekendje. Heb vriendin ook al ingelicht dus die gaat ook nie al te moeilijk doen
(ze heeft me vrijgeleide gegeven, chat opgeslagen voor int geval haha)
Ben begin deze week begonne met metal gear rising. Damn wat een pittig spel maar staat kwa verhaal redelijk los van mgs. Wel eens een leuke kijk op Raiden.
Volgende week starten met mgs peace walker. 2weken geleden hd collectie gekocht en deze nog niet gespeeld. Tussendoor verhaal wat opfrissen en controls gewoon worden.
Miljaar, 1 sept gaat te snel zijn!
Ben begin deze week begonne met metal gear rising. Damn wat een pittig spel maar staat kwa verhaal redelijk los van mgs. Wel eens een leuke kijk op Raiden.
Volgende week starten met mgs peace walker. 2weken geleden hd collectie gekocht en deze nog niet gespeeld. Tussendoor verhaal wat opfrissen en controls gewoon worden.
Miljaar, 1 sept gaat te snel zijn!
ik vind het ook echt stom dat ze MGS saga's HD uitbrengen op vanalles behalve de ps4

Vind MG:Rising eigenlijk maar een miskraam.
Was er in het begin erg benieuwd naar story wise, maar toen het spel stil werd gelegd, en toen bekend werd gemaakt het door een andere studio werd opgepakt en die er vervolgens een hersenlose buttonbash hack/slash game van gemaakt hebben, ben ik afgehaakt. Haat het met een passie.
Vind het echt een afschuw binnen het MG universum.
Ik heb het daarna wel geprobeerd te spelen na een steam sale, want het zou wat moeten bijdragen aan het MG verhaal maar kon het niet langer dan een half uurtje aanzien.
Was er in het begin erg benieuwd naar story wise, maar toen het spel stil werd gelegd, en toen bekend werd gemaakt het door een andere studio werd opgepakt en die er vervolgens een hersenlose buttonbash hack/slash game van gemaakt hebben, ben ik afgehaakt. Haat het met een passie.
Vind het echt een afschuw binnen het MG universum.
Ik heb het daarna wel geprobeerd te spelen na een steam sale, want het zou wat moeten bijdragen aan het MG verhaal maar kon het niet langer dan een half uurtje aanzien.
MGR is zeker geen hersenloze hack & slash game, het gaat imo zelfs vrij diep qua combat. Ben het verder wel met je eens dat MGS wat verhaal en beleving betreft een stuk beter is.
Kheb nog zo'n fat ps3 staan waarop ik de origine mgs1 en 2 kan speleGMacD schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:19:
ik vind het ook echt stom dat ze MGS saga's HD uitbrengen op vanalles behalve de ps4![]()
@Flix kheb zelf ook geen ervaring met hack & slash games en moet toegeven in het begin wist ik niet wat ik aant doen was. Ik kon echt ragen omdat ik bij die 2de boss blade wolf? echt 100 keer ben doodgegaan. Kon echt mijn controller door de tv smijten lol
Ben nu wel blij dat ik doorgezet heb, want in feite is combat zalig. Dat paary'en had ik gewoon niett door. Tis een beetje de aanvalle van tegenstander memoriseren. En dan kan je soms agressief gaan aanvalle met attack - attack - parry - parry - attack - attack. ^^
Int begin wast zielig lichtjes aanvallen en weglope hehe
Nu zit ik bij end boss armstrong uber. Da word zwaar afzien denk ik
Uiteindelijk vind ik alle Hack * slash hersenloze button smashers, maar dat zal meer liggen aan het feit dat ik 0,0 met dat soort type games heb.SD5k schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:26:
MGR is zeker geen hersenloze hack & slash game, het gaat imo zelfs vrij diep qua combat. Ben het verder wel met je eens dat MGS wat verhaal en beleving betreft een stuk beter is.
Metal Gear (Solid) is voor mij juist nadenken voor je een gebied ingaat. Observeren, plannen, uitvoeren, evaluren.
Waar je met een een H&S, van wat ik dan in MG:R weer heb ondervonden is dat je naar voren aan het sprinten ben, net wat verschillende vijanden tegenkomt die een net wat andere combi nodig hebben om uit te schakelen. Verder komt er niet veel strategie bij kijken. En dit geld voor ik geloof bijna alle H&S games die ik gespeeld heb(welke er niet veel zijn omdat het me totaal niet boeit).
Doet me gewoon zeer dat ze de Metal Gear franchise hiervoor geprostitueerd hebben. Was nergens voor nodig geweest.
In rising heb je ook een box of drum can ter beschikking om stealth te gaan hoor 
Ma speel zelf ook liever echte stealth
was eens een leuke tussendoortje en speelduur is niet zo lang.
Moet ook wel zegge dat ik dat mgs uitmelkerij gevoel heb bij de psp versie's. Ben dus benieuwd hoe goed peace walker zal zijn.
Ma speel zelf ook liever echte stealth
Moet ook wel zegge dat ik dat mgs uitmelkerij gevoel heb bij de psp versie's. Ben dus benieuwd hoe goed peace walker zal zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Scifo83 op 20-08-2015 16:10 ]
Foei! Gooi Rising onmiddellijk in een hoek en ga Snake Eater en Peace Walker spelen vóór 1 september!Scifo83 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:06:
In rising heb je ook een box of drum can ter beschikking om stealth te gaan hoor
Ma speel zelf ook liever echte stealthwas eens een leuke tussendoortje en speelduur is niet zo lang.
Peace Walker is een waardig deel in de serie en is zeker geen uitmelker. Peace Walker is dan ook een Kojima game.
Toen ik 'm voor het eerst speelde op de PSP was ik zwaar onder de indruk van de omvang van de game. Meest uitgebreide deel in de serie (tot 1 september) terwijl het een PSP-game is.
Zelfs Portable Ops (geen Kojima game) is het spelen waard, alleen al voor het verhaal (speelt zich af tussen Snake Eater en Peace Walker). De gameplay is wel wat minder mijns inziens.
[ Voor 5% gewijzigd door breminem op 21-08-2015 10:05 ]
Mgs1, 2 en 3 (en 4 en ground zeros) heb ik wel gespeeld
Gisteren rising uitgespeeld dus
3u over die eindbaas gedaan , man man. Ik kreeg de rotsblokken niet doorgesnede -.-
Ik kan dus dit weekend al aan peace walker beginne. Zou ik easy setting kieze puur voor het verhaal? Ik lees main story is zo’n 12 uur.
Ik heb geen psp dus geen portable ops. Kheb er ook de tijd niet vooor
Volgend weekend dan terug ground zeros herspelen, kan ik dadelijk op dinsdag met deeltje V erin vliege.
Damn wat een planning. Druk druk druk!
Gisteren rising uitgespeeld dus
Ik kan dus dit weekend al aan peace walker beginne. Zou ik easy setting kieze puur voor het verhaal? Ik lees main story is zo’n 12 uur.
Ik heb geen psp dus geen portable ops. Kheb er ook de tijd niet vooor
Volgend weekend dan terug ground zeros herspelen, kan ik dadelijk op dinsdag met deeltje V erin vliege.
Damn wat een planning. Druk druk druk!
Hier nog iemand die twijfelt tussen de PS4 versie en de PC versie. Net Ground Zeroes gespeeld op m'n PC... die voldoet niet aan de recommended specs (edit: alleen m'n CPU niet)... GTX780 / i7 2600k @ 4,6GHz... maar ben op geen enkel moment beneden de 60fps gekomen. Dat zit met Phantom Pain ook wel goed denk ik.
Net de vergelijkingen bekeken en dat is niet mis. Vooral op gebied van lightning is de PC versie echt stukken mooier. Maar weet zeker dat als ik de PS4 versie speel ik echt niets te kort ga komen ondanks dat. Comfort vs graphics... daar gaat het me nu om
Net de vergelijkingen bekeken en dat is niet mis. Vooral op gebied van lightning is de PC versie echt stukken mooier. Maar weet zeker dat als ik de PS4 versie speel ik echt niets te kort ga komen ondanks dat. Comfort vs graphics... daar gaat het me nu om
Ik haal hem lekker voor de PS4. Ik maak me niet zo veel zorgen over performance, en omdat de consoles het spel ook op 60fps gaan afspelen zit ik liever op de bank dan dat ik achter mijn monitor zit. Dus ik kies lekker voor comfort. De verschillen tussen de console en PC versie lijken groot, maar tijdens het spelen zul je daar, verwacht ik, minder van gaan merken. Zeker als je op de bank zit.
Daarnaast gaat MGO ook eerder online voor de consoles.
Daarnaast gaat MGO ook eerder online voor de consoles.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Heb gisteren ground zeroes ook maar is op pc geprobeerdyinx84 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:38:
Hier nog iemand die twijfelt tussen de PS4 versie en de PC versie. Net Ground Zeroes gespeeld op m'n PC... die voldoet niet aan de recommended specs (edit: alleen m'n CPU niet)... GTX780 / i7 2600k @ 4,6GHz... maar ben op geen enkel moment beneden de 60fps gekomen. Dat zit met Phantom Pain ook wel goed denk ik.
Ik speel nog op een oude i7 860 (geen overclock) met een gtx 970 erbij. Op het hoogste kom ik nooit onder de 60fps dus het lijkt me dat ik aardig goed zit voor TPP.
Verwijderd
Wat word het weer een spannende week voor het verschijnen van Metal Gear Solid 5 .
De afwachtenede reviews , het aftellen naar een bijzondere game in stealth .
Heb weinig ervaring met deze reeks omdat ik sinds 1995 mijn eerste en laatste Metal gear game heb gespeeld .
Ik heb de rest van de serie afgehaakt omdat het verhaallijn mij niet boeide vanwege die veels te lande diepgaande gesprekken wat mij niet boeide en de moeilijkheids graad te hoog lag en de end boss gevechten mij niet boeide ..
Ik vind de gameplay veel meer waarde hebben dan een hele film beelden erin stoppen met ingewikkelde verhaal .
Maar nu met deel 5 verwacht ik meer een los staande game ( meer toeganklijk ) en de moeilijkheids graad ai artificial intelligence wel zal meevallen omdat er nu meer manieren van vijanden uitschakelen zijn .
Ik ben wel enthousiast wat ik allemaal gelezen en veel gezien heb van gameplay en hoop heel erg dat deze ook voor de causual gamer interessant word die wel van stealth houden .
Ik heb Metal Gear Solid Ground Zeroes nooit gespeeld en ga deze ook niet aanschaffen voor €18,00 omdat ik dat zonde geld vind .
De afwachtenede reviews , het aftellen naar een bijzondere game in stealth .
Heb weinig ervaring met deze reeks omdat ik sinds 1995 mijn eerste en laatste Metal gear game heb gespeeld .
Ik heb de rest van de serie afgehaakt omdat het verhaallijn mij niet boeide vanwege die veels te lande diepgaande gesprekken wat mij niet boeide en de moeilijkheids graad te hoog lag en de end boss gevechten mij niet boeide ..
Ik vind de gameplay veel meer waarde hebben dan een hele film beelden erin stoppen met ingewikkelde verhaal .
Maar nu met deel 5 verwacht ik meer een los staande game ( meer toeganklijk ) en de moeilijkheids graad ai artificial intelligence wel zal meevallen omdat er nu meer manieren van vijanden uitschakelen zijn .
Ik ben wel enthousiast wat ik allemaal gelezen en veel gezien heb van gameplay en hoop heel erg dat deze ook voor de causual gamer interessant word die wel van stealth houden .
Ik heb Metal Gear Solid Ground Zeroes nooit gespeeld en ga deze ook niet aanschaffen voor €18,00 omdat ik dat zonde geld vind .
Wow, mijn voorkeur gaat nu zekerweten uit naar PC! Net een rondje Ground Zeroes gedaan met muis+keyboard... aim assist en reflex uit.
Zoveel intenser, zoveel meer controle. Zeker een aanrader om even te proberen. Je kan je omgeving veel beter in de gaten houden, zeker on the move. Ben bang dat het wel een stuk makkelijker is... dus dat wordt waarschijnlijk op Hard spelen.
Zoveel intenser, zoveel meer controle. Zeker een aanrader om even te proberen. Je kan je omgeving veel beter in de gaten houden, zeker on the move. Ben bang dat het wel een stuk makkelijker is... dus dat wordt waarschijnlijk op Hard spelen.
[ Voor 27% gewijzigd door yinx84 op 22-08-2015 23:46 ]
Kan echt niet wachten op metal gear ,weet iemand of het een groot spel is of zo spel dat je in 8 uur uitspeelt?
Review Embargo is over, IGN 10/10, Gamespot 10/10, etc, ziet er goed uit. Nu mijzelf opsluiten in een kamer zonder internet
Volgens de eerste reviews duurt de main story zo'n 40-tal uur, en zitten er enorm veel side missions in, dus groot genoeg lijkt mepruik6 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 06:39:
Kan echt niet wachten op metal gear ,weet iemand of het een groot spel is of zo spel dat je in 8 uur uitspeelt?
Bij de meeste mgs games heb je al 8uur aan cut-scenes.pruik6 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 06:39:
En de volledig linaire games als Snake eater en Sons of Liberty waren al zeker goed voor 10 uur gameplay(mist je geen speedrun doet). Dus ik denk dat een free roam MGS game wel goed is voor minstens een volledige werkweek aan gameplay.
Mezelf kennende zal ik alleen al 10 uur besteden aan het opbouwen van Mother base.
Wat ik me wel afvraag, ik heb MGS:GZ gespeeld op de X360. MGS:TPP zal ik gaan spelen op de X1.
Kenneljk haalt TPP progress uit GZ op. Maar geldt dit ook voor X360 GZ en X1 TPP.
Als het goed is gaat dit over de savefiles:Flix20 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:24:
[...]
Wat ik me wel afvraag, ik heb MGS:GZ gespeeld op de X360. MGS:TPP zal ik gaan spelen op de X1.
Kenneljk haalt TPP progress uit GZ op. Maar geldt dit ook voor X360 GZ en X1 TPP.
http://images.techtimes.c...e-data-transfer.jpg?w=600
In dat geval zouden ze de data dus afleiden van de Achievements(of trophies op ps).Pheace schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:31:
[...]
Als het goed is gaat dit over de savefiles:
http://images.techtimes.c...e-data-transfer.jpg?w=600
Gezien de X1 natuurlijk geen van de safe files heeft van de x360
Uit de comments gehaald van de metal gear informer fan review:

PS3 http://www.mediafire.com/...qn/MGSV-TPP-PS3_COVER.png
PS4 http://www.mediafire.com/...4z/MGSV-TPP-PS4_COVER.png
XBOX360 http://www.mediafire.com/...V-TPP-XBOX360%20COVER.png
XBOXONE http://www.mediafire.com/...GSV-TPP-XBOXONE_COVER.png

PS3 http://www.mediafire.com/...qn/MGSV-TPP-PS3_COVER.png
PS4 http://www.mediafire.com/...4z/MGSV-TPP-PS4_COVER.png
XBOX360 http://www.mediafire.com/...V-TPP-XBOX360%20COVER.png
XBOXONE http://www.mediafire.com/...GSV-TPP-XBOXONE_COVER.png
zodra ze massaal weer met tienen gaan strooien dan hou ik m'n hart vast.Pheace schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:47:
Review Embargo is over, IGN 10/10, Gamespot 10/10, etc, ziet er goed uit. Nu mijzelf opsluiten in een kamer zonder internet
MGS4 bijvoorbeeld verdiende in mijn ogen nooit een 10...
ipod: mooie cover, ik koop steeds meer digitaal en heb daarom steeds minder doosjes. best wel jammer eigenlijk dat je vroeg of laat niets meer fysiek kan kopen. dat had toch wel z'n charmes vroeger, naar de gameshop rennen voor de nieuwste game.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Ik vind het eigenlijk wel een prima ontwikkeling.
Ik had tot niet lang geleden ook zoiets van hmpf, moet niets hebben van dat digitaal downloaden.
Tot ik zag dat m'n steam library ondertussen uit een 50 tal spellen bestaat en ik daar 0,0 problemen mee heb. Het eigenlijk wel makkelijk vind om snel te klikken welke game ik wil spelen, of ff zoeken welke game ik wil spelen.
Toen ik na 4 maanden stof happen weer eens m'n xbox wou starten, ben ik 15 min bezig geweest om de juiste game te vinden, welke niet in het juiste hoesje zat, had ik zoiets van mwa... Zie het voordeel er wel van in.(toegegeven, dit is meer mijn schuld, dat verleden flix niet goed opgeruimd heeft)
Daarnaast, een boekje doorlezen is wel leuk, maar dat doe ik één keer en daarna word het stofhappen.
Probeer nu zoveel mogelijk digitaal aan te schaffen. Alleen jammer dat de digitale games op de xbox gewoon €70,- zijn, welke in de winkel voor €65,- en online voor ~€50 te halen.
Ik had tot niet lang geleden ook zoiets van hmpf, moet niets hebben van dat digitaal downloaden.
Tot ik zag dat m'n steam library ondertussen uit een 50 tal spellen bestaat en ik daar 0,0 problemen mee heb. Het eigenlijk wel makkelijk vind om snel te klikken welke game ik wil spelen, of ff zoeken welke game ik wil spelen.
Toen ik na 4 maanden stof happen weer eens m'n xbox wou starten, ben ik 15 min bezig geweest om de juiste game te vinden, welke niet in het juiste hoesje zat, had ik zoiets van mwa... Zie het voordeel er wel van in.(toegegeven, dit is meer mijn schuld, dat verleden flix niet goed opgeruimd heeft)
Daarnaast, een boekje doorlezen is wel leuk, maar dat doe ik één keer en daarna word het stofhappen.
Probeer nu zoveel mogelijk digitaal aan te schaffen. Alleen jammer dat de digitale games op de xbox gewoon €70,- zijn, welke in de winkel voor €65,- en online voor ~€50 te halen.
Uiteraard zie ik de voordelen van digitaal ook wel, wat een gemak. Maar je vergeet ook heel snel dat je een game hebt gekocht en voor je het weet heb je zo een library vol met games die je niet of nauwelijks zal spelen. Voor mij is dat het grootste verschil met vroeger, toen had je de games op de plank liggen en deed je toch meer je best om die games eerst uit te spelen voordat je wat nieuws kocht. Misschien toch maar covers printen en doosjes maken? 
Het is inderdaad wel krom dat de digitale versie vaak duurder is dan een schijfje. Prijzen zouden minstens gelijk moeten zijn (aanbiedingen uitgezonderd)
Het is inderdaad wel krom dat de digitale versie vaak duurder is dan een schijfje. Prijzen zouden minstens gelijk moeten zijn (aanbiedingen uitgezonderd)
Backlog ga ik komende maand sowieso wel krijgen.
3 maanden geleden m'n x1 gekocht met The witcher(eigenlijk de reden waarom ik na 3 jaar weer op een console ben gaan spelen). Toen op aanraden van een maat ook Destiny maar gekocht.
Heb nu 96 uur in Destiny zitten en 4 in The Witcher, welke ik nog heel graag wil spelen.
Morgen komt de nieuwe Madden uit, volgende week MGS en twee weken daarna Destiny DLC...
Van jaren nauwelijks nog gamen, na ineens een backlog hebben van 3 games. Ik vind 't knap al zeg ik 't zelf.
Maar dat van de digital vind ik idd ook wel raar. Je zou juist denken dat je digitaal je content goedkoper kan aanbieden. Nu snap ik dat je daarmee de winkel ketens in het harnas jaagd waardoor je die verliest.
Maar waar ik laatst Destiny voor €20 heb opgepikt bij de Game mania, was die gewoon nog €60 in de xbox store.
Nu heeft digitaal zeker de voorkeur, maar ik ben ook geen dief van eigen portemonnee.
3 maanden geleden m'n x1 gekocht met The witcher(eigenlijk de reden waarom ik na 3 jaar weer op een console ben gaan spelen). Toen op aanraden van een maat ook Destiny maar gekocht.
Heb nu 96 uur in Destiny zitten en 4 in The Witcher, welke ik nog heel graag wil spelen.
Morgen komt de nieuwe Madden uit, volgende week MGS en twee weken daarna Destiny DLC...
Van jaren nauwelijks nog gamen, na ineens een backlog hebben van 3 games. Ik vind 't knap al zeg ik 't zelf.
Maar dat van de digital vind ik idd ook wel raar. Je zou juist denken dat je digitaal je content goedkoper kan aanbieden. Nu snap ik dat je daarmee de winkel ketens in het harnas jaagd waardoor je die verliest.
Maar waar ik laatst Destiny voor €20 heb opgepikt bij de Game mania, was die gewoon nog €60 in de xbox store.
Nu heeft digitaal zeker de voorkeur, maar ik ben ook geen dief van eigen portemonnee.
Het heeft zijn charmes nog wel zo naar de winkel rennen 
Deze reeks moet ik nu ook gewoonweg in mijn handen voelen lol
Deze reeks moet ik nu ook gewoonweg in mijn handen voelen lol
Verwijderd
Ik ben al zeer enthousiast over de reviews bij http://www.metacritic.com...-solid-v-the-phantom-pain
ik ben nog niet eens begonnen aan The WitcherFlix20 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:14:
Backlog ga ik komende maand sowieso wel krijgen.

Omdat MGS:GZ gratis was met Gold heb ik het een kans gegeven. Aan het begin dacht ik van, wat een slome game zeg, dat sneaken daar heb ik echt niet meer het geduld en tijd meer voor. Maar gaandeweg zag ik wel in dat het een pareltje was. Uiteraard niet fullprice waard, maar het gebrek aan ellenlange intro movies en cutscenes was een verademing na MGS4.
Ik lees nu dat ze in MGS5 juist veel minder aan "verhaal" doen en dat Big Boss heel weinig dialogen meer heeft. Dat is toch wel jammer want dat waren juist sterke punten van de Metal gear games.
Ik probeer juist zoveel mogelijk media te vermijden nu, om er zo goed als blanco in te gaan.
Weet nog bijna helemaal niets van het mogelijke verhaal, locaties, wapens, voertuigen etc etc
Weet nog bijna helemaal niets van het mogelijke verhaal, locaties, wapens, voertuigen etc etc
Same here, sowieso lees ik nooit reviews en in dit geval heb ik zelfs nog niet eens een trailer gezien. Na het spelen van Ground Zeroes wist ik wel dat het goed zou komen met MGSV.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Heb de MGS V: TPP official strategy guide collector's edition net binnen gekregen. Is een week te vroeg geleverd. Foutje denk ik.
Dilemma; het is een STRATEGY GUIDE, oftewel, een boek vol met spoilers
Dus maar niet alvast doorbladeren. Must....RESIST.....
Dilemma; het is een STRATEGY GUIDE, oftewel, een boek vol met spoilers
Dus maar niet alvast doorbladeren. Must....RESIST.....
Blader dit topic nou wel door. Maar zie wel verwijzingen en google ook zelf wel. Maar ik eindig met videos van 4 uur of met een filmpje van 1/5 min die alles amper dekt. Dus dan maar vragen, iemand die mij een link of filmpje kan geven waarop netjes in volgorde het verhaal wordt verteld van MGS? En waarin dit deel dan precies in past? ik heb namelijk geen 1 game gespeeld maar wil toch de nieuwste game spelen. En dat wil ik dan natuurlijk doen door het verhaal ook te begrijpen
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Deze al gezien, weet niet of het een repost is.
http://www.ign.com/videos...-minutes-big-boss-edition
Verwijderd
Ik maak het makkelijk voor je...dat verhaal is namelijk niet te begrijpen.weszz schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:39:
Blader dit topic nou wel door. Maar zie wel verwijzingen en google ook zelf wel. Maar ik eindig met videos van 4 uur of met een filmpje van 1/5 min die alles amper dekt. Dus dan maar vragen, iemand die mij een link of filmpje kan geven waarop netjes in volgorde het verhaal wordt verteld van MGS? En waarin dit deel dan precies in past? ik heb namelijk geen 1 game gespeeld maar wil toch de nieuwste game spelen.En dat wil ik dan natuurlijk doen door het verhaal ook te begrijpen+
Niet zo negatief, ik sta er open voorVerwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:48:
[...]
Ik maak het makkelijk voor je...dat verhaal is namelijk niet te begrijpen.
dankjewel! Dat zorgt voor een 'redelijk' beeld. Maar het eindigt met zo'n cliché einde. Neem aan dat deze game dan het vervolg op het filmpje is?SteffenV schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:41:
Deze al gezien, weet niet of het een repost is.
[ Voor 45% gewijzigd door weszz op 25-08-2015 16:54 ]
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
De link die stephenv poste is eigelijk int kort wat je moet weten vooraleer je aan de phantom pain begint:
Tijdlijn waarin de games zich afspelen:

In Mgs3, peace walker, ground zeros en mgs V is het main character big boss aka naked snake. In mgs 1, 2 en 4 speel je met solid snake, een kloon van big boss.
Nog een uitgebreidere tijdlijn die ook best overzichtelijk is
http://metalgeartimeline.com/
Tijdlijn waarin de games zich afspelen:

In Mgs3, peace walker, ground zeros en mgs V is het main character big boss aka naked snake. In mgs 1, 2 en 4 speel je met solid snake, een kloon van big boss.
Nog een uitgebreidere tijdlijn die ook best overzichtelijk is
http://metalgeartimeline.com/
[ Voor 77% gewijzigd door Scifo83 op 25-08-2015 17:27 ]
Die timeline ziet er goed uit, maar eens voor gaan zitten voor ik aan TPP ga beginnen.
Hoe bedoel je? De reden dat ik de collector's edition aangeschaft heb of überhaupt een strategy guide?SteffenV schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:31:
En wat is de reden voor de aanschaf?
- Ik wil alles uit de game halen
- staat mooi in de boekenkast naast de rest van de guides (MGS 1 t/m 4)
- Vindt het gewoon hele mooie boeken met toffe content
De reden dat ik voor de collector's edition heb gekozen is de extra's zoals de extra 48 toegevoegde pagina's met Shinkawa art en de prachtige hardcover en het feit dat de collector's edition maar een eurootje of vijf duurder was dan de normale.
Info over de strategy guides (voor de geïnteresseerden):
http://www.metalgearinformer.com/?p=21180
Sommige winkels in België en Frankrijk verkopen hem al. Iemand al geluk gehad in Nederland?
echt bizar: http://www.psx-sense.nl/2...om-pain-druppelen-binnen/
Geven allemaal al een 10- officieel niet eens uit. wordt my game dus ook.
Mijn favorieten 1 en 3, en nu deze nog....
Geven allemaal al een 10- officieel niet eens uit. wordt my game dus ook.
Mijn favorieten 1 en 3, en nu deze nog....
Verwijderd
Zitten er grote roboten in MGS5 , wat ongeloofwaardig is het dan voor mij en laat ik deze game liever links liggen .
Ik houd namelijk van realisme zoals splintercell of Assassin's Creed series .
Klopt dat wel dat er van die grote roboten in voor komen zoals eind bazen ????
Je praat je meteen al zelf tegen, ''eind bazen'' is ook niet realistisch.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:30:
Zitten er grote roboten in MGS5 , wat ongeloofwaardig is het dan voor mij en laat ik deze game liever links liggen .
Heel de game ging niet om realistisch maar om het sneuken
Ik weet niet of het erin zit, maar een assissins creed guy wat zo over daken heen springt en er tegen aan jump en klimt is ook niet realistisch....
Ik snap je post niet zo, AC is juist verre van geloofwaardig. Metal Gear komt juist realistischer over dan AC. Ik zou zeggen, verdiep je eens in de Metal Gear serie.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:30:
Nog een leuke tweedelige artikel van gamer.nl die het even snel samenvat:
Nooit begrepen waarom mensen robotten zoals in mgs ongeloofwaardig vinden. Gaat eens naar een fabriek, geautomatiseerde robotten genoeg die indrukwekkend zijn met hun armen ^^
Nu nog heel geavanceerde ai erin en de kijk van kojima op zo'n mgs wereld lijkt me wel vrij realistisch
Ook genetische manipulatie is niet ver gezocht en bestaat zelfs al.
Nu nog heel geavanceerde ai erin en de kijk van kojima op zo'n mgs wereld lijkt me wel vrij realistisch
Ook genetische manipulatie is niet ver gezocht en bestaat zelfs al.
[ Voor 11% gewijzigd door Scifo83 op 25-08-2015 22:48 ]
Wie van jullie weet nog alle bos fights hoe je ze het beste kan doen.
Misschien freaky maar ik ken van MGS1 / MGS2 nog alle fights!!!
Waar in Belgie? ik rij er gewoon heen!! *tankpas*ETzPliskin schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:20:
Sommige winkels in België en Frankrijk verkopen hem al. Iemand al geluk gehad in Nederland?
moest wel ff lachen om AC en realistisch
[ Voor 12% gewijzigd door GMacD op 26-08-2015 08:26 ]
MGS1 is iets van 16 jaar geleden, kan me niet al te veel van herinneren als ik eerlijk moet zijn.theduke1989 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 00:21:
Wat me wel altijd is bijgebleven is die staircase (ontzettend spannend als je er door heen bent gerend met chaff/stungrenades) en dat icm met die Hind fight
Ik herinner mij niet alleen alle boss fights en tactics, maar ook de helft van de scripts van alle games. Ik heb ze dan ook he-le-maal grijs gespeeldtheduke1989 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 00:21:
Je weet wat een 'Metal Gear' is?Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:30:
Op een ander forum heb ik iemand gezien die het al kunnen kopen heeft in Brussel denk ik. Weet natuurlijk niet of het een Franstalige versie is oid. Ik ben zelf bijna geneigd om te gaan kijkenGMacD schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:21:
[...]
Waar in Belgie? ik rij er gewoon heen!! *tankpas*
ach buitenlandse games hebben ook gewoon engelse spraak etcETzPliskin schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:24:
[...]
Ik herinner mij niet alleen alle boss fights en tactics, maar ook de helft van de scripts van alle games. Ik heb ze dan ook he-le-maal grijs gespeeld![]()
[...]
Je weet wat een 'Metal Gear' is?![]()
[...]
Op een ander forum heb ik iemand gezien die het al kunnen kopen heeft in Brussel denk ik. Weet natuurlijk niet of het een Franstalige versie is oid. Ik ben zelf bijna geneigd om te gaan kijken
ga wel ff googlen!
Iemand ervaring met allyourgames.nl? Goedkoop en dit weekend al in huis?
http://www.allyourgames.n...n-day.html?source=beslist
http://www.allyourgames.n...n-day.html?source=beslist
W
Maar één die me ook altijd bij zal blijven is de eerste confrontatie met Raven. Dat oh shit oh shit oh shit gehalte.
Alle bossfights kan ik inderdaad zeker nog wel dromen. Althans, van 1 t/m 4. PW heb ik slechts 3 keer gespeeld, daar is niet alles van bij gebleven.
Ik denk zelfs dat ook ik hele stukken van het dialoog kan meebabbelen wanneer ik bv weer MGS2 opstart.
(en nu schiet dus de scene dat je Lt.Pliskin tegenkomt in de engine room).
Oh de herinneringen! heerlijk!
Over het realistische discussie. Sja, laten we eerlijk zijn, MGS flirt wel met het bovennatuurlijke. Kijk naar een Vamp, Psycho Mantis anyone?
Niet het gevecht met Sniper wolf?! Dat is misschien nog wel een van de meest indrukwekkendste/intenste bossfights die ik ooit gedaan heb. Zeker inc de scène die daarna volgt!Terryb47 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:16:
[...]
MGS1 is iets van 16 jaar geleden, kan me niet al te veel van herinneren als ik eerlijk moet zijn.
Wat me wel altijd is bijgebleven is die staircase (ontzettend spannend als je er door heen bent gerend met chaff/stungrenades) en dat icm met die Hind fight
Maar één die me ook altijd bij zal blijven is de eerste confrontatie met Raven. Dat oh shit oh shit oh shit gehalte.
Alle bossfights kan ik inderdaad zeker nog wel dromen. Althans, van 1 t/m 4. PW heb ik slechts 3 keer gespeeld, daar is niet alles van bij gebleven.
Ik denk zelfs dat ook ik hele stukken van het dialoog kan meebabbelen wanneer ik bv weer MGS2 opstart.
Over het realistische discussie. Sja, laten we eerlijk zijn, MGS flirt wel met het bovennatuurlijke. Kijk naar een Vamp, Psycho Mantis anyone?
[ Voor 40% gewijzigd door Flix20 op 26-08-2015 10:03 ]
bruhFlix20 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:56:

Sorry, maar ik vind AC (de gameplay in de oude tijd althans) een stuk geloofwaardiger.iPodKiller schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:36:
[...]
Ik snap je post niet zo, AC is juist verre van geloofwaardig. Metal Gear komt juist realistischer over dan AC. Ik zou zeggen, verdiep je eens in de Metal Gear serie.
Nog een leuke tweedelige artikel van gamer.nl die het even snel samenvat:
Ik zie dat in MGS allerlei cartoony meuk zoals het vastmaken van balonnen aan vijanden, auto's en dieren (om nog maar te zwijgen over de manier waarop deze vervolgens opstijgen). En niemand die het ook opvalt dat er allerlei shit opstijgt. Of sneaken onder eem hele grote doos met een bloot wijf erop, waardoor vijanden zogenaamd afgeleid raken.
En dan heb je nog die chick met die superpowers.
Als je MGS induikt met het idee dat je een semi militaire sim gaat spelen, dan ga je van een koude kermis thuiskomen.
[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 26-08-2015 10:09 ]
beide games hebben (erg) onrealistische trekjes..maar goed, het lijkt me ook sterk dat iemand metal gear koopt met het beeld dat het een realistische militaire sim zou zijn..dat is gewoon nihil research doen voordat je een game koopt denk ik.
FYI, dat folton recovery system is een bestaand en gebruikt iets.bram1984 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:08:
[...]
Sorry, maar ik vind AC (de gameplay in de oude tijd althans) een stuk geloofwaardiger.
Ik zie dat in MGS allerlei cartoony meuk zoals het vastmaken van balonnen aan vijanden, auto's en dieren (om nog maar te zwijgen over de manier waarop deze vervolgens opstijgen). En niemand die het ook opvalt dat er allerlei shit opstijgt. Of sneaken onder eem hele grote doos met een bloot wijf erop, waardoor vijanden zogenaamd afgeleid raken.
Als je MGS induikt met het idee dat je een semi militaire sim gaat spelen, dan ga je van een koude kermis thuiskomen.
Wikipedia: Fulton surface-to-air recovery system
En vijanden kunnen het wel spotten en zullen dan ook op de ballon schieten waardoor de recovery mislukt.
Maar je 'Chick met superpowers', ja dat klopt.
MGS geeft altijd een knipoog naar het bovennatuurlijke. Welke meestal gebaseerd zijn op oorlog mythes
Die doos moet je ook niet al te zwaar aan tillen (pun intended). Ik heb alle MGS games echt grijsgespeeld maar de cardboard box, magazines, etc hoef je echt niet te gebruiken. Je kunt het qua gameplay op zich best realistisch aanpakken mocht je willen. Maarja, er zitten afgezien daarvan zeker wel bovennatuurlijke zaken en pure science fiction in.
Deze video is wellicht interessant voor mensen die meer over het idee achter MGS willen weten. Wellicht interessant zeg ik... Absolute aanrader bedoel ik.
YouTube: Critical Close-up: Metal Gear Solid 3
Deze video is wellicht interessant voor mensen die meer over het idee achter MGS willen weten. Wellicht interessant zeg ik... Absolute aanrader bedoel ik.
YouTube: Critical Close-up: Metal Gear Solid 3
[ Voor 7% gewijzigd door Voxalizer op 26-08-2015 10:23 ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Want in AC zijn er geen mensen met superpowers... Ik heb nooit gezegd dat MGS 100% realistisch is, maar dat het een heel stuk geloofwaardiger overkomt dan AC. AC is natuurlijk gebaseerd op historische gebeurtenissen, maar die first civ gedoe... het was leuk in AC II, maar dat gaat weer te ver. Ook die freerunnen, nee.. Dat onzichtbaar worden in AC Syndicate.. no just no..bram1984 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:08:
[...]
Sorry, maar ik vind AC (de gameplay in de oude tijd althans) een stuk geloofwaardiger.
Natuurlijk, er zitten wtf momenten tussen zoals die
spoiler:
, maar als je die chick met superpowers Quiet meent of die fire Volgin
spoiler:
, tsja.. Quiet zou op zich nog wel kunnen, die zou natuurlijk gewoon superhuman abilities gekregen kunnen hebben, gemaskerde zwevende vrouw
spoiler:
Het blijft natuurlijk een game.
maar die chick met die mask dat is natuurlijk iets anders.
Hoeveel keer hebben jullie MGS uitgespeeld, maar dan ook echt uitgespeeld.
MGS1 = 25x (letterlijk)
MGS2 = 15x (letterlijk)
MGS3 = 03x
MGS4 = 01x
Heb alleen de eerste delen zovaak uitgespeeld. Bij deel twee begon ik ook dus de unlimited hangen + ammo + invisible cammo te unlocken en zo te spelen telkens opnieuw super vet natuurlijk....
MGS1 = 25x (letterlijk)
MGS2 = 15x (letterlijk)
MGS3 = 03x
MGS4 = 01x
Heb alleen de eerste delen zovaak uitgespeeld. Bij deel twee begon ik ook dus de unlimited hangen + ammo + invisible cammo te unlocken en zo te spelen telkens opnieuw super vet natuurlijk....
Bespaar jezelf de moeite, die twitch streams worden binnen 10min offline gehaald door die kindjes die gaan rapporteren. Gisteren wel de prologue kunnen zien, meer ga ik niet kijken.
Lol broekie:+theduke1989 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:23:
Hoeveel keer hebben jullie MGS uitgespeeld, maar dan ook echt uitgespeeld.
MGS1 = 25x (letterlijk)
MGS2 = 15x (letterlijk)
MGS3 = 03x
MGS4 = 01x
Mgs1: 50+ (stealth, bandana, speedruns binnen 2 uur uitgespeeld)
Mgs2: 50+ (stealth, bandana, speedruns ook heel snel uit kunnen spelen)
Mgs3: 15 ongeveer. Nooit een PS gehad, alleen kunnen lenen. Daarna in de hd collectie
Mgs4: 3 keer. Ps3 gekocht voor mgs, paar keer uitgespeeld en daarna PS weer verkocht
Mgs:pw: twee keer in HD collectie.
Het ging mij er meer om, dat MGS al bij sommige winkels wordt verkoch. Misschien wordt hij wel eerder gereleasediPodKiller schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:28:
[...]
Bespaar jezelf de moeite, die twitch streams worden binnen 10min offline gehaald door die kindjes die gaan rapporteren. Gisteren wel de prologue kunnen zien, meer ga ik niet kijken.
welke winkels dan?
Ik weet wel dat de pc versie allang uit is, maar de console versie veel later....
Ik weet wel dat de pc versie allang uit is, maar de console versie veel later....
theduke1989 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:34:
welke winkels dan?
Game is al inderdaad al te koop bij diverse landen, België las ik, zelfs KSA..Peterrtt schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:33:
[...]
Het ging mij er meer om, dat MGS al bij sommige winkels wordt verkoch. Misschien wordt hij wel eerder gereleased?
Volgens mij is PC versie (15 sept.) juist later dan de consolestheduke1989 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:34:
welke winkels dan?
[ Voor 3% gewijzigd door Peterrtt op 26-08-2015 10:36 ]
is gelijk getrokken..Peterrtt schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:35:
[...]
Volgens mij is PC versie (15 sept.) juist later dan de consoles
ik wil een winkelnaam uit belgie die verkoopt hahaha, rij ik zeker heen
De pc versie is alleen op Steam verkrijgbaar en is nog niet te downloaden.theduke1989 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:34:
welke winkels dan?
De pc versie komt tegelijk met de console versies.Peterrtt schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:35:
[...]
Volgens mij is PC versie (15 sept.) juist later dan de consoles
Metal Gear series
fictional chronology
1964 – Snake Eater
1970 – Portable Ops
1974 – Peace Walker
1975 – Ground Zeroes
1984 – The Phantom Pain
1995 – Metal Gear
1999 – Solid Snake
2005 – Metal Gear Solid
2007/09 – Sons of Liberty
2014 – Guns of the Patriots
2016/18 – Rising: Revengeance
fictional chronology
1964 – Snake Eater
1970 – Portable Ops
1974 – Peace Walker
1975 – Ground Zeroes
1984 – The Phantom Pain
1995 – Metal Gear
1999 – Solid Snake
2005 – Metal Gear Solid
2007/09 – Sons of Liberty
2014 – Guns of the Patriots
2016/18 – Rising: Revengeance
Verwijderd
Weinig uitspelen en je bent een broekie?Flix20 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:32:
[...]
Lol broekie:+
Mgs1: 50+ (stealth, bandana, speedruns binnen 2 uur uitgespeeld)
Mgs2: 50+ (stealth, bandana, speedruns ook heel snel uit kunnen spelen)
Mgs3: 15 ongeveer. Nooit een PS gehad, alleen kunnen lenen. Daarna in de hd collectie
Mgs4: 3 keer. Ps3 gekocht voor mgs, paar keer uitgespeeld en daarna PS weer verkocht
Mgs:pw: twee keer in HD collectie.
Metal Gear (MSX2): Geen flauw idee hoe vaak, maar vaak.
Metal Gear 2 Solid Snake: Geen flauw idee hoe vaak, maar vaak
MGS1: 6 keer of zo (een paar keer origineel, maar had geen eigen PS1 dus lenen en een paar keer in HD collectie.
MSG2: 2, hooguit 3 keer (Ik kon maar niet wennen aan dat blonde meisje)
MSG3: 10+ keer, briljante game
MSG4: Stuk of 5 keer...vond ik, ondanks de cut-scene galore, een toffe game.
MGS: PW: 2 keer ofzo.
Moet zeggen dat ik vaak uitspelen van een game op zich niet zo heel interessant vind.
Was ook zeker niet serieus, hence deVerwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:43:
[...]
Weinig uitspelen en je bent een broekie?Volgens mij heeft broekie meer te maken met wanneer je in aanraking kwam met deze game reeks.
Metal Gear (MSX2): Geen flauw idee hoe vaak, maar vaak.
Metal Gear 2 Solid Snake: Geen flauw idee hoe vaak, maar vaak
MGS1: 6 keer of zo (een paar keer origineel, maar had geen eigen PS1 dus lenen en een paar keer in HD collectie.)
MSG2: 2, hooguit 3 keer (Ik kon maar niet wennen aan dat blonde meisje)
MSG3: 10+ keer, briljante game
MSG4: Stuk of 5 keer...vond ik, ondanks de cut-scene galore, een toffe game.
MGS: PW: 2 keer ofzo.
Moet zeggen dat ik vaak uitspelen van een game op zich niet zo heel interessant vind.
Bij MGS games heb je sowieso een playthrough van 3/4 keer nodig om het volledige verhaal mee te pakken. Zo zijn mijn eerste playthroughs meestal op normal niveau zodat ik meer op het verhaal kan concentreren en er een beetje doorheen vliegen. Daarna word het tijd voor hard, extreme en european hard(
Waar bij mij ook veel replay waarde ligt is in de speelwijze. De ene keer probeer ik met 0 kills te eindigen(voor zover mogelijk), de ander keer is het volledig guns a blaze doorrammen.
Ook heb ik in MGS2: substance op de xbox toen alle dogtags gehaald.
Daarnaast blijft voor mij igg de gameplay gewoon interessant. De dynamiek van het sneaken, de geniale bossfights etc.
Spoiler alert, he likes boxes.
Zou mooi zijn als een winkel in NL nu dan ook overstag gaat en begint met de verkoop.
Weet dat in het verleden, een winkel als Gamemania, als je daar met aanschaf bon kon aantonen dat een andere winkel ook tot verkopen is overgegaan, zij ook de rem eraf halen. Gevalletje van schaap over de dam.
Weet dat in het verleden, een winkel als Gamemania, als je daar met aanschaf bon kon aantonen dat een andere winkel ook tot verkopen is overgegaan, zij ook de rem eraf halen. Gevalletje van schaap over de dam.
Ik zoek nog steeds bevestiging. Heb een foto gezien van iemand die het blijkbaar gekocht heeft (doosje met seals), maar geen ander bewijs of naam van een winkeltheduke1989 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:42:
Mocht iemand naar belgije gaan , geef ik je wel geld + extra money voor de moeite
Keep us postedETzPliskin schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:45:
[...]
Ik zoek nog steeds bevestiging. Heb een foto gezien van iemand die het blijkbaar gekocht heeft (doosje met seals), maar geen ander bewijs of naam van een winkel