Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
NLxAROSA schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:02:
Je kunt rustig een FOB bouwen hoor, met de laatste update zijn offline en online resources gescheiden, dus je offline resources zijn veilig (kunnen niet worden gestolen). Je kan ook geen nuke meer bouwen met offline resources, moet je echt online verdienen. Dus er zit geen enkel offline risico meer aan het hebben van een FOB.
Offline resources: vallen hier je manschappen ook onder? :) Of kan je beste personeel nog steeds 'gestolen' worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik had het uitsluitend over de resources in het Resources scherm. Manschappen weet ik niet eerlijk gezegd. Maar dat is voor mij sowieso geen probleem omdat ik een waiting room heb met 400+ man erin. :+

Het enige wat ik essentieel vind om te behouden zijn de manschappen met speciale skills die nodig zijn voor development. Die zet ik altijd vast op 'private contract', dan raak je ze sowieso niet kwijt.

De rest boeit me niet, met 1 side op of 1 succesvolle FOB missie heb ik er weer een lading goed gekwalificeerd personeel bij. En mijn team levels zijn inmiddels zo hoog dat het überhaupt geen probleem is om een paar man kwijt te raken, maakt helemaal niets meer uit.

Bovendien is FOB heel erg defender-biased, dus als je zoals ik security team op level 40 hebt, en je FOB onderdelen op 2/4 of 3/4, met alle security devices gedeveloped en preparedness level op max, dan loop je sowieso weinig risico.

Manschappen kwijt raken is alleen in het begin een probleem als je er nog niet zoveel hebt en het verliezen van manschappen ook direct invloed heeft op je level en dus op je capaciteit om dingen te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-08 16:43

Wereldreiziger

Mijn blog: Wereldreizigers.nl

Topicstarter
xchristox1 - Numaga - PC
fuqua - fuqua - PC
BorisN - Boris - PC
DaanBB - Rumpelstiltskin - PC
adamvansanten - adamvansanten - PC

PsychoMantis_NL - PsychoMantis_NL - PS4
thaMini - tha_Mini - PS4
Thommiie - ThoMMiie - PS4
Deadsync - Deadsync_NL - PS4

Ik kan zoals hiervboven ook al aangegeven niet vinden hoe ik iemand toe moet voegen.

Via een STEAM group eventueel, maar hoe uit zich dat in de game? Is dat Uberhaubt mogelijk? Wellicht komt er nog een update voor, je hebt namelijk wel allerlei 'friends' gerelateerde tabs bij FOB's maar je kunt voor zover ik weet nog niemand toevoegen.

[ Voor 84% gewijzigd door Wereldreiziger op 14-10-2015 10:34 ]

Volg mij op: https://wereldreizigers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:27

thaMini

Tool !!

Wereldreiziger schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:05:
xchristox1 - Numaga - PC
fuqua - locust16 - PC
BorisN - Boris - PC

Ik kan zoals hiervboven ook al aangegeven niet vinden hoe ik iemand toe moet voegen.

Via een STEAM group eventueel, maar hoe uit zich dat in de game? Is dat Uberhaubt mogelijk? Wellicht komt er nog een update voor, je hebt namelijk wel allerlei 'friends' gerelateerde tabs bij FOB's maar je kunt voor zover ik weet nog niemand toevoegen.
tha_Mini PS4

Ik ben benieuwd of dit gaat werken. Anders is het altijd leuk voor MGO

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stom tussendoor vraagje, Where do the bees sleep heb ik zojuist gedaan, de skulls niet verslagen maar gewoon weggerend met paard en al.

Nu krijg ik echter niet voor elkaar een pickup heli te krijgen.

In de gamelog staat iets als: extraction helicopter arrived at motherbase. Mooi, maar zonder mij dus.

Als ik nu een nieuwe plek kies voor een pickup zegt hij gewoon "roger" en verder gebeurt er niets.

Iemand een idee hoe ik dit fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Klinkt als een mission bug. Wat je kunt doen is naar het pauze scherm gaan en return to ACC kiezen. Hij zal dan de dingen die je na je laatste savepoint hebt gedaan niet meenemen maar ik neem aan dat je een autosave kreeg nadat je het gebied met de skulls was verlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 21:05:
Klinkt als een mission bug. Wat je kunt doen is naar het pauze scherm gaan en return to ACC kiezen. Hij zal dan de dingen die je na je laatste savepoint hebt gedaan niet meenemen maar ik neem aan dat je een autosave kreeg nadat je het gebied met de skulls was verlaten?
True, maar volgens mij ben ik daarna verder gelopen om een andere dropzone te proberen. Dat is dan ook weer een savepoint toch? Naja, kan het allicht even proberen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:12
Of gewoon de hotzone zelf uitlopen of met d-horse dan omzeil je dit probleem.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:27
xchristox1 - Numaga - PC
fuqua - locust16 - PC fuqua - Fuqua - PC
BorisN - Boris - PC

gaat helaas niet werken. je steam vrienden kunnen niet helpen je basis beschermen. maar misschien wel leuk voor MGO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-04-2020

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

xchristox1 - Numaga - PC
fuqua - locust16 - PC
BorisN - Boris - PC

Thommiie - ThoMMiie - PS4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik doe ook graag mee. adamvansanten - PC (ben alleen nog niet zo ver, pas bij missie 7 ofzo, gistermiddag begonnen).

[ Voor 11% gewijzigd door adamvansanten op 12-10-2015 17:06 ]

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsync_NL op de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
Pfff. Kan ik de Infinity Bandana niet gewoon kopen? Duurt een eeuwigheid om die bij elkaar te sprokkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Misha schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:12:
Pfff. Kan ik de Infinity Bandana niet gewoon kopen? Duurt een eeuwigheid om die bij elkaar te sprokkelen
Valt toch wel mee ? Ik heb hem wel ontwikkeld. alleen nooit gebruikt. Wel die bandana die de fatal injuries minder maakt ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Zo net chapter 1 gehad.
spoiler:
maar wat is die salantropdinges eigenlijk simpel te verslaan. N beetje rondjes rennen en effe spammen met een tank. Had er meer van verwacht gezien de naam van Metal Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
Update lijst:

xchristox1 - Numaga - PC
fuqua - fuqua - PC
BorisN - Boris - PC
adamvansanten - adamvansanten - PC

thaMini - tha_Mini - PS4
Thommiie - ThoMMiie - PS4
Deadsync - Deadsync_NL - PS4

PS. Ik kreeg al een friend request van iemand op STEAM, top. Alvast een Tweakers groepje voorbereiden voor MGO in januari :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:08
Ik kreeg gisteren de melding dat ik niet meer GMP kon opslaan. Kennelijk zit er een max op van 5 miljoen.
Ik moet nog een aantal basissen bouwen dus misschien dat het daarna wel hoger kan. Kom even wat grondstoffen te kort.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Gewoon meer researchen, krijg je je geld wel op. Ik kreeg om de haverklap de melding dat ik aan de max zat qua GMP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Iemand nog gouden tips voor het zo efficiënt mogelijk opbouwen van je Mother Base? Las online dat je het beste eerst de Base Development Unit zo ver mogelijk kan uitbouwen, zodat je zo snel mogelijk supplies en opties krijgt? Ben net klaar met missie 11, dus nog redelijk aan het begin van het spel... R&D team is level 12 geloof ik (net de RPG unlocked). Alle tips zijn welkom, want ik denk dat ik een heel eind ben met het begrijpen, maar het is veel uitgebreider dan ik had verwacht haha (wat een goed iets is, uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-08 17:53

MetalPool

Boe!

Ik heb begrepen dat je echt zoveel mogelijk platforms moet bouwen. Zo creëer je meer ruimte voor units, dus meer resources etc etc. Ik ben gisteravond pas begonnen dus ben nog een n00b :) Maar dit schijnt wel een goed begin te zijn.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 11:15
fuqua schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:25:
[...]

ik probeerde je net toe te voegen, maar er zijn wel veel met jouwn naam. De mijne is met die assasins creed avatar.

zelfde met Rumpelstiltskin te veel met dezelfde naam.
Ik heb zojuist een Steamgroup aangemaakt om dit probleem te voorkomen:
http://steamcommunity.com/groups/MGSVTweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Bacotje schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:15:
Ik heb begrepen dat je echt zoveel mogelijk platforms moet bouwen. Zo creëer je meer ruimte voor units, dus meer resources etc etc. Ik ben gisteravond pas begonnen dus ben nog een n00b :) Maar dit schijnt wel een goed begin te zijn.
Ja, hier ben ik ook hard mee bezig. Steek er zoveel mogelijk resources in en dan maar als een gek soldaten fultonnen.

spoiler:
De dispatch missions van je combat unit leveren trouwens ook veel volunteers op! (Uit mijn hoofd unlock je deze na missie 10 of 11).

spoiler:
Quiet is trouwens echt fantastisch! Kan haar nog niet als buddy kiezen, maar die cutscene nadat je haar verslagen hebt en meeneemt naar je basis was briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

adamvansanten schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:51:
Iemand nog gouden tips voor het zo efficiënt mogelijk opbouwen van je Mother Base? Las online dat je het beste eerst de Base Development Unit zo ver mogelijk kan uitbouwen, zodat je zo snel mogelijk supplies en opties krijgt? Ben net klaar met missie 11, dus nog redelijk aan het begin van het spel... R&D team is level 12 geloof ik (net de RPG unlocked). Alle tips zijn welkom, want ik denk dat ik een heel eind ben met het begrijpen, maar het is veel uitgebreider dan ik had verwacht haha (wat een goed iets is, uiteraard).
Ik zou ook zeggen dat de prioriteit op R&D en de base development unit moet liggen. R&D om (voornamelijk) je INT-Scope, Night vision en Fulton device op max te krijgen, en je base development unit om sneller materialen te kunnen verwerken.

Het nadeel is alleen dat de kosten (in grondstoffen) naar mijn idee te hard stijgen om je op specifieke platformen te richten. Ik pak als voorbeeld even de fuel resources, aangezien die het hardst aantikken en het moeilijkst te vinden zijn.

Als je beide platformen naar level 4 wilt krijgen, dan kost dat voor level 3 + 4: 2 x 18.000 + 2 x 48.000 = 132.000 fuel resources.

Zou je wachten totdat je deze grondstoffen hebt, dan kun je geen enkele andere unit upgraden, waardoor je het verhaal al nagenoeg uitgespeeld hebt, maar nog steeds al je andere units op 0 of misschien 1 platform hebt zitten, en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Ik heb het in mijn 2e playthrough wel geprobeerd, maar wat mij betreft is het, vooral in het begin als je nog geen containers kunt liften met je fulton ballonnen, het niet waard om andere platformen achter te stellen.

Ik had R&D en de base development op 2 zitten, en de rest op 0 maar kon niets meer developpen omdat ik niet genoeg resources had. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ben ik toch maar andere platformen gaan ontwikkelen, en nu heb ik overal 1 of 2 platformen van. Niet alleen kan ik daardoor meer wapens/items ontwikkelen, maar ook kan ik veel meer personeel kwijt. Het nadeel, ik heb nog maar 1000 fuel resources, en kan dus voorlopig helemaal niks meer ontwikkelen qua platforms.

Het zal bij mij dan ook wel weer uitdraaien op - net als in mijn eerste playthrough - dat ik het verhaal afsluit met een aantal op 3/4 en een enkeling op 4/4 platformen, maar dat heeft me de eerste keer ook niet tegengehouden om schik met de game te hebben, en of dat laatste platform nou zó veel toevoegt waar ik ook te betwijfelen.

Aan de andere kant, ik had in mijn eerste playthrough ook maar iets van 20 S/S+/S++ soldaten, en rond de 100 A+/A++ soldaten, terwijl ik op internet mensen voorbij zie komen die 1.300 S+ soldaten hebben rondlopen, dus het kan zo maar zijn dat ik de game niet gespeeld heb zoals zou moeten :9

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
adamvansanten schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:51:
De beste tip die je kunt krijgen is vanaf dag 1 zo veel mogelijk guards fultonnen ongeacht hun skills. In een later stadium komen ze echt van pas, en je kunt ze altijd nog ontslaan achteraf.

Daarnaast raad ik aan om echt relaxed aan te doen, capture alles, zoek alles af, ondervraag iedereen. Vergeet doe S en A ranks de eerste playtrough. Als je weet hoe makkelijk of moeilijk de missie uiteindelijk is, kan je de 2e playthrough voor de hogere rank gaan maar dan heb je niet 80% van de missie gemist...

En waarom zou je haasten met uitspelen?

[ Voor 17% gewijzigd door Wereldreiziger op 15-10-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

PsychoMantis_NL schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:42:
[...]

Ik zou ook zeggen dat de prioriteit op R&D en de base development unit moet liggen. R&D om (voornamelijk) je INT-Scope, Night vision en Fulton device op max te krijgen, en je base development unit om sneller materialen te kunnen verwerken.

Het nadeel is alleen dat de kosten (in grondstoffen) naar mijn idee te hard stijgen om je op specifieke platformen te richten. Ik pak als voorbeeld even de fuel resources, aangezien die het hardst aantikken en het moeilijkst te vinden zijn.

Als je beide platformen naar level 4 wilt krijgen, dan kost dat voor level 3 + 4: 2 x 18.000 + 2 x 48.000 = 132.000 fuel resources.

Zou je wachten totdat je deze grondstoffen hebt, dan kun je geen enkele andere unit upgraden, waardoor je het verhaal al nagenoeg uitgespeeld hebt, maar nog steeds al je andere units op 0 of misschien 1 platform hebt zitten, en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Ik heb het in mijn 2e playthrough wel geprobeerd, maar wat mij betreft is het, vooral in het begin als je nog geen containers kunt liften met je fulton ballonnen, het niet waard om andere platformen achter te stellen.

Ik had R&D en de base development op 2 zitten, en de rest op 0 maar kon niets meer developpen omdat ik niet genoeg resources had. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ben ik toch maar andere platformen gaan ontwikkelen, en nu heb ik overal 1 of 2 platformen van. Niet alleen kan ik daardoor meer wapens/items ontwikkelen, maar ook kan ik veel meer personeel kwijt. Het nadeel, ik heb nog maar 1000 fuel resources, en kan dus voorlopig helemaal niks meer ontwikkelen qua platforms.

Het zal bij mij dan ook wel weer uitdraaien op - net als in mijn eerste playthrough - dat ik het verhaal afsluit met een aantal op 3/4 en een enkeling op 4/4 platformen, maar dat heeft me de eerste keer ook niet tegengehouden om schik met de game te hebben, en of dat laatste platform nou zó veel toevoegt waar ik ook te betwijfelen.

Aan de andere kant, ik had in mijn eerste playthrough ook maar iets van 20 S/S+/S++ soldaten, en rond de 100 A+/A++ soldaten, terwijl ik op internet mensen voorbij zie komen die 1.300 S+ soldaten hebben rondlopen, dus het kan zo maar zijn dat ik de game niet gespeeld heb zoals zou moeten :9
Alle platformen gelijk ontwikkelen doe ik inderdaad ook, met wel steeds eerst de R&D/BDU/Intel platformen en daarna de anderen. Ik heb ze nu allemaal op level 2. Ik fulton alles wat ik niet kill, tenzij het een 6xE soldaat is, dat is gewoon de moeite eigenlijk niet. Bedankt voor de tips!
Wereldreiziger schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:49:
[...]

De beste tip die je kunt krijgen is vanaf dag 1 zo veel mogelijk guards fultonnen ongeacht hun skills. In een later stadium komen ze echt van pas, en je kunt ze altijd nog ontslaan achteraf.

Daarnaast raad ik aan om echt relaxed aan te doen, capture alles, zoek alles af, ondervraag iedereen. Vergeet doe S en A ranks de eerste playtrough. Als je weet hoe makkelijk of moeilijk de missie uiteindelijk is, kan je de 2e playthrough voor de hogere rank gaan maar dan heb je niet 80% van de missie gemist...

En waarom zou je haasten met uitspelen?
Haasten doe ik absoluut niet, wil alleen graag wel zo snel mogelijk de scanner en fulton upgrades hebben. Daarna wordt het allemaal wat minder spannend en is de druk eraf. De missies doe ik wanneer ik echt tijd heb, verder heb ik ook erg veel lol met de side ops. Ik probeer de eerste playthrough al alles zo stealth mogelijk te doen (dat is voor mij de grootste funfactor in het spel) waardoor de A en soms S ranks vanzelf al binnenrollen. Alle secondary objectives komen inderdaad op een later punt wel. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 12:20
Ik ben na 70 uur spelen bij missie 31 aanbeland.

Ik merk de laatste tijd dat ik wel meer door de missies rush. Zeker tussen missie 20 en 29 is het vooral
spoiler:
maak contact met iemand en extract ze
.

Is er iets waardoor ik wat meer GMP krijg? Merk dat ik daar altijd te weinig van heb...

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
Rommel verkopen die je niet gebruikt. Plantjes voor cigaren enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik had binnen mijn playthrough de complete basis gebouwd, dus alles 4/4 en alle afdelingen level 55+.
Gewoon een kwestie van niet rushen, alles extracten en zoveel mogelijk binnen de missions proberen te doen. Zo ook bij de side ops. die kun je rushen door alleende objectives te doen en dan stoppen, maar ik deed dan steeds alles leeg roven, fultonnen, guard posts dichtbij capturen, etc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Ik ben nu tijdens mijn tweede playtrough alles, maar dan ook echt alles aan het leegroven. Iedereen ondervragen voordat ik ze extract etc. Zojuist missie 12 nog eens gedaan, en slechts 1 uur en 39 minuten over gedaan :+

Edit: Met tot gevolg dat ik slechts 42.500 GMP verlies gedraaid heb op die missie :') :+

[ Voor 20% gewijzigd door PsychoMantis_NL op 15-10-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
PsychoMantis_NL schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:56:
Ik ben nu tijdens mijn tweede playtrough alles, maar dan ook echt alles aan het leegroven. Iedereen ondervragen voordat ik ze extract etc. Zojuist missie 12 nog eens gedaan, en slechts 1 uur en 39 minuten over gedaan :+

Edit: Met tot gevolg dat ik slechts 42.500 GMP verlies gedraaid heb op die missie :') :+
spoiler:
Waren bij jou ook 2 mission tasks in episode 14 Lingua Franca bugged (Extract a materials container at Kiziba Camp + Listen to all 4 prisoners’ interrogations)?

Ik zit nu op 97% completion en hoef alleen nog een aantal mission tasks te doen voor de platinum trofee maar het is superergerlijk als je gewoon mission tasks uitvoert maar het spel ze niet registreert of de laatste ondervraging met de viscount gewoon niet plaatst vind ook al gebruik ik de phantom cigar.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Van die 2e objective kan ik me nog herinneren dat ik die ook niet kreeg, maar ik kan me niet meer herinneren of dat daadwerkelijk ook zo was, of dat hij bij mij ook niet registreerde.

Die eerste kan ik me even niet herinneren, maar ik zal straks m'n eerste save eens terugzetten. Kijken of hij daar tussen staat :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu ook in missie 11.
Ik vroeg me af of je basis ook nog een keer aangevallen word?
Ik train als een gek de soldaten, maar is dit meer een cosmetisch iets of heb je er ook echt iets aan op het moment dat je basis aangevallen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:37:
Ben nu ook in missie 11.
Ik vroeg me af of je basis ook nog een keer aangevallen word?
Ik train als een gek de soldaten, maar is dit meer een cosmetisch iets of heb je er ook echt iets aan op het moment dat je basis aangevallen wordt?
Vanaf missie 22 krijg je de mogelijkheid om een FOB te bouwen, daar zul je deze manschappen nodig hebben. Je FOB kan aangevallen worden, je 'normale' mother base niet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Wat zijn jullie ervaringen met MGS Online, gaat dit nog wat worden / slagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:27

thaMini

Tool !!

SC4RF4C3 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 13:19:
Wat zijn jullie ervaringen met MGS Online, gaat dit nog wat worden / slagen?
Ik vermaak me prima met MGO.
Lekker snelle matches.

Alleen de sneak matches (cloak and dagger) zijn echt m'n achilles hiel.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
spoiler: Missie 31 - Sehalantropus
Gister deze missie gehaald en poeh, eerst was het 2x doodgaan, net voor het einde, gefrustreerd en zweten als een malle. Maar toen ik in ronde 3 doorhad hoe ik hem moest aanpakken, had ik hem binnen 2 min 15 sec. (!) verslagen met een pluimvolle S rank tot gevolg, 200k punten.

Wil je weten hoe, lees dan verder.

1. Vuur bij de start direct een raket af op zijn 'ballen', althans, waar deze bij een mens of aap zouden moeten zitten.
2. Roep direct 'AIR support' in. Deze doet aanzienlijk veel damage!!
3. Draai je om, en ren tot je de tank ziet met die grote rakketten bovenop. Deze tank heeft een high-rate-of-fire gun die echt belachelijk veel damage doet.
4. Ga in de tank zitten, blijf staan en schiet, en blijf schieten op z'n kruis totdat hij zo dichtbij is dat je alleen nog zijn poten kan raken. Nu heb je als het goed is al 80 tot 90% van zijn health eraf geschoten, zonder zelf fatsoenlijk geraakt te zijn.
5. probeer weg te rijden en te blijven schieten op zijn benen/ballen.
6. Roep eventueel bombardement in als hij bijna dood is, want dan gaat ie vaak weer even stilstaan om met zon laser-achtig iets te schieten.

De bombardment raken is tevens een extra objective. Ik raakte hem met toeval, maar hij had nog maar 2-3% health dus ook zonder die bombardment was ie in 2,5 minuut dood.

[ Voor 5% gewijzigd door Wereldreiziger op 19-10-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 12:20
leech1984 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:33:

Is er iets waardoor ik wat meer GMP krijg? Merk dat ik daar altijd te weinig van heb...
Om hier even op terug te komen:

Ik weet nu waarschijnlijk waar mijn GMP naar toe is gegaan: naar het online gedeelte.

Wanneer ik inlog heb ik 2,3 miljoen wat ik kan uitgeven en wanneer ik uitlog heb ik nog 1 miljoen.
Hier is dus ook het verrotte: ik spendeerde dus 1 miljoen terwijl ik ingelogd was en hield na uitloggen nog maar 60k over. Log ik weer in had ik weer een miljoen erbij.

Het spel gooit dus je on- en offline GMP bijelkaar. Vrij irritant daar ik eigenlijk niet online wil spelen.

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
leech1984 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:23:
[...]

Ik weet nu waarschijnlijk waar mijn GMP naar toe is gegaan: naar het online gedeelte.

Wanneer ik inlog heb ik 2,3 miljoen wat ik kan uitgeven en wanneer ik uitlog heb ik nog 1 miljoen.
Hier is dus ook het verrotte: ik spendeerde dus 1 miljoen terwijl ik ingelogd was en hield na uitloggen nog maar 60k over. Log ik weer in had ik weer een miljoen erbij.

Het spel gooit dus je on- en offline GMP bijelkaar. Vrij irritant daar ik eigenlijk niet online wil spelen.
Vind die cap van 5 miljoen ook erg weinig, als je voor sommige upgrades al een miljoen voor kunt neertellen, en het online gedeelte ook zoveel geld slurpt...

Dan denk je goed te zitten met je GMP en ineens is alles weer weg. Kom je onder de 0 dan loopt je halve leger ook weg, dus die cap van 5 miljoen is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

leech1984 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:23:
[...]

Ik had van het weekend ook opeens dat toen ik uitlogde ik nog 500k GMP had en toen ik weer inlogde opeens -500k GMP... Ik ben echter nog niet ver genoeg in het verhaal, heb FOB nog niet eens vrijgespeeld. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik kan het namelijk niet achterhalen... Heel vaag en irritant, want nu dropt het moraal van mijn leger enorm zonder dat ik er zelf iets aan kan doen (behalve z.s.m. weer geld verdienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik zit nu aan mission 13 maar ben wel veel aan het stropen geweest. Lekker outposts enz leeghalen en units levelen. Maar dat hele online gedoe kan mij echt de boom in. Ik decline gewoon standaard de disclaimer voor het starten van de game en die start (en blijft) dan ook offline.

Ben eens benieuwd of ik straks online _moet_ voor die ene FOB die je waarschijnlijk vanuit de missions geforceerd moet bouwen. :/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Gisteren het spel gelukkig 100% uit kunnen spelen voor de PlayStation Platinum trofee. Ik had de moed bijna verloren omdat bij Episode 14 'Lingua Franca' 2 mission tasks niet geregistreerd werden maar na tientallen keren opnieuw proberen registreerde hij ze alsnog voor de 100%.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CRo57XnUEAAA0sy.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
max schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:18:
Ik zit nu aan mission 13 maar ben wel veel aan het stropen geweest. Lekker outposts enz leeghalen en units levelen. Maar dat hele online gedoe kan mij echt de boom in. Ik decline gewoon standaard de disclaimer voor het starten van de game en die start (en blijft) dan ook offline.

Ben eens benieuwd of ik straks online _moet_ voor die ene FOB die je waarschijnlijk vanuit de missions geforceerd moet bouwen. :/
Weet niet of je op PC zit, maar als je hem blocked in je firewall dan kan je nooit een FOB bouwen. :P
Zelf gedaan en enige nadeel is dat je geen Daily Reward meer krijgt. Security team kreeg ik alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Nee ik speel hem op PS3. Ben eens benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
-SaveMe- schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:40:
[...]

Valt toch wel mee ? Ik heb hem wel ontwikkeld. alleen nooit gebruikt. Wel die bandana die de fatal injuries minder maakt ...
Ik dacht eerst dat ik al die reruns ook nog moest doen, maar dat hoeft dus niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 12:21
Misha schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:20:
[...]

Ik dacht eerst dat ik al die reruns ook nog moest doen, maar dat hoeft dus niet :D
Weet je dat zeker? ik heb nu net missie 41 gedaan, en die side missions met die kids maar ik zie nu geen nieuwe missies. Heb niet echt zin in die reruns, is er iets wat ik mis?

11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Wereldreiziger schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:16:
spoiler: Missie 31 - Sehalantropus
Gister deze missie gehaald en poeh, eerst was het 2x doodgaan, net voor het einde, gefrustreerd en zweten als een malle. Maar toen ik in ronde 3 doorhad hoe ik hem moest aanpakken, had ik hem binnen 2 min 15 sec. (!) verslagen met een pluimvolle S rank tot gevolg, 200k punten.

Wil je weten hoe, lees dan verder....
Hij is uberhaupt niet zo moeilijk, net zo min als de extreme variant. Ik heb ze beide
spoiler:
gewoon te voet gedaan. Gewoon rond rennen met je beste RL en schieten. Meer is het niet. Beide keren ook een S rank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Angelo2510 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:23:
[...]

Weet je dat zeker? ik heb nu net missie 41 gedaan, en die side missions met die kids maar ik zie nu geen nieuwe missies. Heb niet echt zin in die reruns, is er iets wat ik mis?
Check ff je important side ops en luister alle audio tapes die in geel gemarkeerd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Lasmibalsingh schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:14:
Gisteren het spel gelukkig 100% uit kunnen spelen voor de PlayStation Platinum trofee. Ik had de moed bijna verloren omdat bij Episode 14 'Lingua Franca' 2 mission tasks niet geregistreerd werden maar na tientallen keren opnieuw proberen registreerde hij ze alsnog voor de 100%.

[afbeelding]
Dat is wel behoorlijk impressive! Hoeveel uur ben je in totaal bezig geweest? Ik zit nu na 24 uur pas op 16%... ENORME game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
Ik zit op 44% momenteel met 100+ uur, lekker rustig aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
Interessant artikel op New York Times over Hideo Kojima en zijn vertrek bij Konami, zeker het lezen waard. Wat er onder andere in staat is dat zijn contract hem ervan weerhoudt elders te beginnen, minimaal tot december dit jaar. Vanaf december zou hij dus bij een concurrent aan de slag kunnen gaan of zelf opnieuw kunnen beginnen.
http://www.newyorker.com/...hideo-kojima-leave-konami

Ook veel interessante topics op REDDIT, waarin te lezen is dat ze met data-miners het complete spel geanalyseerd hebben. Conclusie is dat er vele missies zijn verdwenen, waarschijnlijk zelfs een heel chapter. Ze hebben het daar over 95 missies, waarvan er dus maarliefst 27 lijken te missen! Van een aantal missies en audio files die gevonden zijn wordt gedacht dat het met een DLC nog uit zou kunnen komen, maar het overgrote deel is incompleet en lijkt (onvolledig) verwijderd te zijn uit de game. Ze vinden namelijk enkel nog wat referenties in de game files naar de verdwenen content.
https://www.reddit.com/r/...t_95_missions_27_missing/

Tot slot de complete missie lijst zoals die nu bekend is na het data-minen.
https://docs.google.com/s...9Hmq-Mvz_umCDE/edit#gid=0

[ Voor 20% gewijzigd door Wereldreiziger op 20-10-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
adamvansanten schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:58:
[...]

Dat is wel behoorlijk impressive! Hoeveel uur ben je in totaal bezig geweest? Ik zit nu na 24 uur pas op 16%... ENORME game.
240 uur. Bedankt trouwens.

Ik heb gewoon de dingen gedaan die ik leuk vond en heb me niet bezig gehouden om zo snel mogelijk 100% te halen. Ook heb ik vaak mijn playstation aan laten staan om een nuke te ontwikkelen, dat het resources kon processen om mijn fob uit te bouwen en wapens te ontwikkelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Ik heb sinds vorige week de pc-versie van MGS5-PP.
Jammer genoeg krijg ik deze niet aan de praat, elke keer krijg ik een CRASHAPP op de .exe.
Ik heb een intel i5 2500k met een nvidia gtx 780 en draai Windows 7 64 bit.
Ik heb van alles geprobeerd, een herinstallatie, een file-herstel via steam, de nieuwst nvidia drivers, antivirus (Avira) uitzetten, de meegeleverde installatiepakketten (C++) gerepareerd, maar niets helpt.. Een enkele keer is ie opgestart maar vervolgens nooit meer...
Het lullige is dat het op mijn laptop (met windows 8.1) dus wel draait...
Op internet kan ik niets vinden buitenom de eerder aangekaarte dingen die ik stuk voor stuk heb geprobeerd.
Dus als laatste redmiddel vraag ik het maar hier : heeft iemand dit ook meegemaakt en misschien zelfs opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
TIGER79 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:50:
Ik heb sinds vorige week de pc-versie van MGS5-PP.
Jammer genoeg krijg ik deze niet aan de praat, elke keer krijg ik een CRASHAPP op de .exe.
Ik heb een intel i5 2500k met een nvidia gtx 780 en draai Windows 7 64 bit.
Ik heb van alles geprobeerd, een herinstallatie, een file-herstel via steam, de nieuwst nvidia drivers, antivirus (Avira) uitzetten, de meegeleverde installatiepakketten (C++) gerepareerd, maar niets helpt.. Een enkele keer is ie opgestart maar vervolgens nooit meer...
Het lullige is dat het op mijn laptop (met windows 8.1) dus wel draait...
Op internet kan ik niets vinden buitenom de eerder aangekaarte dingen die ik stuk voor stuk heb geprobeerd.
Dus als laatste redmiddel vraag ik het maar hier : heeft iemand dit ook meegemaakt en misschien zelfs opgelost ?
Ik heb ook problemen gehad met Windows 7 64 bit. Na maanden zoeken de oplossing gevonden, hopelijk is dit bij jou ook het geval. Ik had namelijk een ASUS moederbord die de RAM op een bepaalde snelheid klokte op de AUTO stand, en Windows 7 had hier een conflict mee. Hoe het precies in elkaar steekt weet ik niet, maar bij sommige spellen crashte de complete PC waar bij anderen spellen ik geen problemen ondervond. Ik kwam hier na lang zoeken achter op een forum, waar iemand voorstelde om handmatig je RAM onder-of over te klokken. Zet hem in ieder geval op een vaste snelheid, niet variabel, om conflicten te voorkomen. Dit was voor mij de oplossing.

Mocht dat niet werken, probeer het ook eens bij je processor. Hopelijk heb je er iets aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Wereldreiziger op 21-10-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
bedankt voor je reactie chris !
Ik ga het vanavond proberen, mijn cpu is inderdaad overgeclockt (wat wil je met een i5 2500k :P), maar volgens mij had ik de RAM-snelheid al gelocked op standaard snelheid... Ik ga het toch dubbelchecken vanaaf !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Nou, jammer genoeg heeft dat helemaal niet geholpen... Ik moet erbij zeggen dat ik verder geen enkele crashes heb binnen windows, dus ook geen andere spellen of wat dan ook...
Ik zit nog steeds met een spel die niet wilt opstarten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
Heb je compatibiliteit modus al geprobeerd? Spel draaien in VISTA SP2 bijvoorbeeld. Weet niet of dat uberhaubt wordt ondersteund door het spel, maar wellicht het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
compatibiliteit-modus had ik inderdaad ook al geprobeerd.... heb er ondertussen een uurtje of 4 a 5 werk in zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:26
Anders Win8/10 installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Het spel zou zo veel beter zijn, moesten ze die irritante skulls gewoon uit de game gelaten hebben.
Zo moeilijk zijn ze niet, maar elke keer weer je load out aanpassen en tijd verspillen voor niets.. bah.

Nog zo van die spellen waar ze opeens sci-fi achtige enemies erin steken zoals thief.. dat spel was ik gewoon gestopt met spelen toen die dingen er waren. :X

[ Voor 28% gewijzigd door SmokingCrop op 25-10-2015 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik vind de skulls juist erg goed bij de game passen! Geeft het net een beetje meer edge. En wat meer spanning aan de game ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
Hoe level je de verschillende units versneld? Heb je daar invloed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
giantgiantus schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:50:
Hoe level je de verschillende units versneld? Heb je daar invloed op?
JA, hogere rank soldiers zorgen dat je units levellen. Wil je een bepaalde unit snel een paar levels hoger, dan verplaats je daar snel wat hogere ranks naar toe. A of A+(+). Of beter nog S ranks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Nou, daar zit ik eigenlijk niet op te wachten, een complete OS install voor een enkele spel :P
Ik denk dat ik dan maar eerst een Win 8 VM ga aanmaken en daarop proberen te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

SmokingCrop schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:05:
Het spel zou zo veel beter zijn, moesten ze die irritante skulls gewoon uit de game gelaten hebben.
Zo moeilijk zijn ze niet, maar elke keer weer je load out aanpassen en tijd verspillen voor niets.. bah.

Nog zo van die spellen waar ze opeens sci-fi achtige enemies erin steken zoals thief.. dat spel was ik gewoon gestopt met spelen toen die dingen er waren. :X
Loadout aanpassen is wel handig, maar niet noodzakelijk.

spoiler:
Gisteren missie 28 (of is het 29?) gedaan, dat je Code Talker moet bevrijden. Krijg je eerst die 4 sniper Skulls, gewoon met mijn tranq bolt-action sniper (en Quiet ook met haar tranq sniper) gedaan, ging prima. Je moet ze gewoon iets vaker raken en daarna vallen ze in slaap, maar ze tellen wel als defeated (je kan ze ook niet extracten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
adamvansanten schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:19:
[...]

spoiler:
Gisteren missie 28 (of is het 29?) gedaan, dat je Code Talker moet bevrijden. Krijg je eerst die 4 sniper Skulls, gewoon met mijn tranq bolt-action sniper (en Quiet ook met haar tranq sniper) gedaan, ging prima. Je moet ze gewoon iets vaker raken en daarna vallen ze in slaap, maar ze tellen wel als defeated (je kan ze ook niet extracten).
spoiler:
Dit deed ik ook, met Quiet erbij was dit echt peanuts! Denk dat het met een andere buddy een stuk lastiger was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Wereldreiziger schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:40:
[...]

spoiler:
Dit deed ik ook, met Quiet erbij was dit echt peanuts! Denk dat het met een andere buddy een stuk lastiger was geweest.
Ik speelde ook met Quiet ja! Hielp enorm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
[...]

spoiler:
Eerste poging met tranq sniper gedaan, maar ze teleporteerden gewoon naast me hele tijd, quiet was in no time bijna dood en werd automatisch fulton'd. Dan maar gewoon teruggetrokken, tank laten invliegen en ze overeen geschoten })
Eerste deel van die missie was dus gewoon irritant -O- , tweede deel van die missie was nice *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
SmokingCrop schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:55:
[...]

Eerste poging met tranq sniper gedaan, maar ze teleporteerden gewoon naast me hele tijd, quiet was in no time bijna dood en werd automatisch fulton'd. Dan maar gewoon teruggetrokken, tank laten invliegen en ze overeen geschoten })
Eerste deel van die missie was dus gewoon irritant -O- , tweede deel van die missie was nice *O*
Je kan ze ook gewoon voorbij lopen. Rechts houden als je richting de Skulls gaat. Dan kan je bij de waterval omhoog klimmen en kom je precies uit, waar de skulls niet zijn.
Overigens; ze zijn zo kapot met die zware sniper gun. ben even de naam kwijt, maar na drie shots zijn ze kapot

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
-SaveMe- schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:38:
[...]

JA, hogere rank soldiers zorgen dat je units levellen. Wil je een bepaalde unit snel een paar levels hoger, dan verplaats je daar snel wat hogere ranks naar toe. A of A+(+). Of beter nog S ranks.
Je kan ook Mission 16 Traitors Caravan (die missie waarbij je een truck moet fultonnen waar 4 Skulls uitspringen) telkens opnieuw spelen. Je kilt de skulls met de uber sniper gun en alle enemys zijn de komende 5 minuten nog gestuned. Je kan ze dan zo naar Motherbase sturen. Zitten altijd wel een aantal A++ en S ranks bij.

Ik heb zelf een issue met het halen van de trofee waarbij je alle side ops moet hebben gedaan. Als ik naar de missie nrs kijk, zie ik dat er nog een aantal ontbreken. Bv. de laatste paar Mijn opruim missies. Ik heb verder alle missies gedaan, ook de gele, maar er komen maar geen nieuwe missies bij.
De mainstory missies heb ik allemaal 100% op S rank.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
[...]

spoiler:
Over de skulls

spoiler:
Je kunt ze wel extracten hoor. Alleen als je de 4e neerschiet, dan verdwijnen ze binnen bepaalde tijd. Dus snel extracten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
-SaveMe- schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:50:
[...]

Over de skulls

spoiler:
Je kunt ze wel extracten hoor. Alleen als je de 4e neerschiet, dan verdwijnen ze binnen bepaalde tijd. Dus snel extracten :)
spoiler:
In je eerste playthrough kan je voor voor missie 29 nog geen skulls extracten. Pas als je code talker hebt en parasite suit kan ontwikkelen dan pas is het mogelijk om inderdaad zoals jij aangeeft skulls te extracten en dan moet je inderdaad erop letten dat je de laatste nog even in leven laat en alvast de eerste drie extract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Lasmibalsingh schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:09:
[...]

spoiler:
In je eerste playthrough kan je voor voor missie 29 nog geen skulls extracten. Pas als je code talker hebt en parasite suit kan ontwikkelen dan pas is het mogelijk om inderdaad zoals jij aangeeft skulls te extracten en dan moet je inderdaad erop letten dat je de laatste nog even in leven laat en alvast de eerste drie extract.
spoiler:
Ik heb missie 29 gedaan, parasite suit ontwikkeld, doe ik die missie opnieuw en kan ik die skulls niet extracten. Staat gewoon op 0% en fultonnen dus niet mogelijk.
Dacht dat het misschien aan die mist lag, maar na weather modification ging het nog altijd niet.

Moet je eerst de volgende missie doen mss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
SmokingCrop schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:54:
[...]

spoiler:
Ik heb missie 29 gedaan, parasite suit ontwikkeld, doe ik die missie opnieuw en kan ik die skulls niet extracten. Staat gewoon op 0% en fultonnen dus niet mogelijk.
Dacht dat het misschien aan die mist lag, maar na weather modification ging het nog altijd niet.

Moet je eerst de volgende missie doen mss?
edit:
spoiler:
code talker moet trouwens wel op mother base zijn dus ik denk dat je de volgende missie inderdaad eerst moet doen

wormhole Fulton upgrade kan ook helpen

[ Voor 20% gewijzigd door Lasmibalsingh op 26-10-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Moet zeggen dat het hebben van D-dog en Quiet als buddy het spel veel te makkelijk maken, ik ga meestal alleen met het paard op pad.
D-walker nog niet mee gespeeld.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
ScrooLoose schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:18:
Moet zeggen dat het hebben van D-dog en Quiet als buddy het spel veel te makkelijk maken, ik ga meestal alleen met het paard op pad.
D-walker nog niet mee gespeeld.
Ik vond het met quiet altijd wel vermakelijk. Haar op een plek ver weg van jezelf zetten en dan laten snipen. Zie je de hele basis/outpost als malle gekken die richting op sprinten. kan ik ondertussen lekker mijn ding doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
-SaveMe- schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:57:
[...]

Ik vond het met quiet altijd wel vermakelijk. Haar op een plek ver weg van jezelf zetten en dan laten snipen. Zie je de hele basis/outpost als malle gekken die richting op sprinten. kan ik ondertussen lekker mijn ding doen :)
Of ze zoeken met z'n allen dekking met allen hun gezicht richting quiet en blijven daar stilzitten tot het weer 'veilig' is. Dus geen patrol routes meer maar extreem simpel 1 voor 1 neerhalen vanuit de rug.

Heb enkele missies zo met 2 vingers in de neus gehaald/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Precies. kon ik een big smile elke keer niet onderdrukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Wereldreiziger schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:48:
[...]

Of ze zoeken met z'n allen dekking met allen hun gezicht richting quiet en blijven daar stilzitten tot het weer 'veilig' is. Dus geen patrol routes meer maar extreem simpel 1 voor 1 neerhalen vanuit de rug.

Heb enkele missies zo met 2 vingers in de neus gehaald/
Haha, met mooie is dat je onderschrift hier zo mooi bij past (koning der nub strategies).

Ik vind Quiet ook helemaal fantastisch, alhoewel D-Dog ook de moeite waard is. Verschilt beetje per soort missie welke ik pak, voor bijvoorbeeld Armored Vehicle / Tank Unit side ops pak ik altijd Quiet. Neem ik zelf een RPG mee (voor als het fultonnen fout gaat) en laat ik haar lekker alle soldaten killen.

Ook de tactiek van Quiet alle aandacht laten trekken en zelf er lekker op los sniperen werkt erg goed. D-Walker zie ik het nut echt niet van in in een stealth-spel, D-Horse is alleen nuttig om je snel mee te verplaatsen, voegt verder niets toe vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het echt dat er amper verhaal in de game zit, hij lijkt me echt zo vet maar ik moet wel een verhaal spelen want anders laat ik de game weer links liggen na enkele uren. Ik kan niet tegen games zonder verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:37:
Klopt het echt dat er amper verhaal in de game zit, hij lijkt me echt zo vet maar ik moet wel een verhaal spelen want anders laat ik de game weer links liggen na enkele uren. Ik kan niet tegen games zonder verhaal.
Ja maar dit komt pas laat op gang in de game. Daarna gaat het echter ook wel echt alle kanten op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:37:
Vergeet ook niet de cassettetapes te beluisteren, hierin wordt een groot gedeelte van het verhaal vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar ik vertrouw het niet echt pas laat en via tapes. Daar ga i kme zeker aan ergeren bedank voor de info. Ik wil namelijk meer lange verhalen waarin ik ook echt word meegezogen zoals met The witcher 3 het geval is. Dus een verhaal die met tussen filmpjes komen die soms wel 10 minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik vind het echt heel erg meevallen, ik vind het verhaal echt wel goed (en heb nog geen enkele tape geluisterd). Misschien ben ik niets meer gewend na Call of Duty deel 300zoveel, maar ik vind het heerlijk in elkaar zitten! Sowieso zijn de (in-game) cutscenes van een fantastische kwaliteit (zowel grafisch als qua scripting). Of je er echt enorm in meegezogen wordt zal wel per persoon verschillen, maar ik vind het precies goed zo.

EDIT: misschien wel de moeite van het vermelden waard ter vergelijking: de enige andere Metal Gear game die ik ooit heb gespeeld, is Metal Gear Solid op de PSX... Weet dus niet hoe het in deel 2 t/m 4 is.

[ Voor 20% gewijzigd door adamvansanten op 02-11-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:52:
Laat maar ik vertrouw het niet echt pas laat en via tapes. Daar ga i kme zeker aan ergeren bedank voor de info. Ik wil namelijk meer lange verhalen waarin ik ook echt word meegezogen zoals met The witcher 3 het geval is. Dus een verhaal die met tussen filmpjes komen die soms wel 10 minuten duren.
Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:31
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:52:
Ik beschouw me zelf een die hard MGS /Hideo fan maar ik mis echt het verhaal in Phantom Pain.
Als jij helemaal ingezogen wilt worden in een verhaal zou ik deze overslaan want die is er nauwelijks. (laat ik maar niet beginnen over chapter 2) wat je wel kunt doen is MGS 1 t/m 4 spelen, daar zul je ook echt genieten van de cutscenes en de plots. MGS4 lijkt trouwens meer op een film (je hebt zelf 1 cutscene van 45 minuten erin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Daar had wat mij betreft inderdaad wat meer balans in mogen zitten. Cutscenes van 40 - 50 minuten zoals in MGS4 vond ik een beetje overdreven, maar in TPP zijn ze dan weer net de andere kant op doorgeslagen. De meeste cutscenes duren maar een minuutje of 2, 3 en dat vind ik dan weer net te kort :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
MGS 5 heeft de kortste cutscenes. Het slechtste verhaal. Meest onlogische plots. Minste beleving. Minste emotie.

Maar het heeft de beste gameplay in de reeks, het is gewoon perfect uitgewerkt als game op zich.

Maar als je op zoek bent naar een 'echte Hideo Kojima game', kun je deze net zo goed over slaan. Ik ben de laatste tijd de full-movies van vorige MGS delen aan het kijken op YouTube waarin iemand alle conversaties en cutscenes aan elkaar geplakt heeft, erg leuk gedaan btw. Met dat als vergelijkingsmateriaal zie je echt het verschil tussen toen en nu. De laatste game is gewoon veel meer mainstream, en dat is jammer vind ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Wereldreiziger op 03-11-2015 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Daar kan ik me wel deels in vinden, vooral Chapter 2 kan op sommige stukken echt niet, maar desondanks is het wat mij betreft wel game of the year materiaal.

Heb er nu 200+ uur in zitten (2e playthrough) en ik vermaak me nog steeds :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:31
Je zal niemand horen klagen over de gameplay, deze is perfect uitgewerkt. Ik heb er ongeveer 150 uur inzitten en ben geen enkele bug tegengekomen (behalve dat je idroid traag reageerd als je online conected bent)

Maar het is zo een zonde dat er niet in het verhaal is geinvesteerd. Ik had liever meer cutscenes en minder tapes dan dat hele chapter 2 gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt nog nieuw thuis bij mij en heb alle geduld om deze te spelen in maand November , nog steeds geen tijd gehad Dus word eind 2015 veeeeeel gamen ben en dan maanden thuis met groot verlof hieppiep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umbrellavs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 20:29
Hi Guys,

Als ik soms Quiet meeneem voor een missie dan raak ik haar kwijt. Dan is het zo dat ik een command optie zoals "Queit" ofzo niet kan selecteren. Bij sommige missies komt zij ineens te voorschijn. Weet iemand wat ik fout doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
umbrellavs schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:05:
Hi Guys,

Als ik soms Quiet meeneem voor een missie dan raak ik haar kwijt. Dan is het zo dat ik een command optie zoals "Queit" ofzo niet kan selecteren. Bij sommige missies komt zij ineens te voorschijn. Weet iemand wat ik fout doe :)
Misschien te veel damage geïncasseerd door zodat ze gefultonned wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umbrellavs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 20:29
Wereldreiziger schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:27:
[...]

Misschien te veel damage geïncasseerd door zodat ze gefultonned wordt?
Nee ze lift samen mee in de heli naar een missie. In het begin is van een missie is er ook geen probleem dan kiest ze positie, vervolgens loop ik door en dan blijft ze op die locatie zitten..ik dacht mss volgt ze mij dan wel. Of is het zo dat ze buiten een bepaald radiobereik zit... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
umbrellavs schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:01:
[...]

Nee ze lift samen mee in de heli naar een missie. In het begin is van een missie is er ook geen probleem dan kiest ze positie, vervolgens loop ik door en dan blijft ze op die locatie zitten..ik dacht mss volgt ze mij dan wel. Of is het zo dat ze buiten een bepaald radiobereik zit... :?
Ze komt je dan pas weer helpen en naar je toe als je gespot bent door een enemy als het goed is. Heb ik ook. Je kan via je idroid onder 'Buddy' Quiet 2 commando's geven (recon en attack ofzoiets), staat inhetzelfde rijtje opties als waar je ddog, dhorse en die bot kan requesten. Selecteer je bijvoorbeeld de recon optie bij Quiet dan kan je op je map op bepaalde punten haar een plek toewijzen.

Ik denk dat je dit bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
umbrellavs schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:01:
[...]

Ik denk dat je haar niet op pad stuurt dan?? Als je naar een outpost of kamp gaat voor je missie kun je haar daar heen sturen. Open je iDroid, ga naar MAP en stuur quiet naar de base in kwestie om te scouten of te attacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Poll: David Hayter of Kiefer Sutherland
David Hayter
Kiefer Sutherland
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395676&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Zo, moest even.
Ben best wel fan van Kiefer Sutherland maar ik vind het zeer jammer dat David Hayter niet gevraagd hebben voor de voice van Snake.

Elke keer als Snake begint te praten heb ik zoiets van "Wat moet Jack Bauer hier" :p
Jammer, aangezien dit waarschijnlijk de laatste echte MGS is met al dat gedoe met Konami en Kojima en het feit dat Konami aangegeven heeft zich meer bezig te houden met mobile games :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kiefer heeft in vergelijking 0,1% van de hoeveelheid dialogen in MGS5 die Hayter had in MGS4. Onder de streep vind ik het zonde dat ze Hayter eruit geknikkerd hebben. Hayter _is_ Snake. Maar omdat Snake in MGS5 haast 0 dialoog heeft kan het me eigenlijk niet zo veel schelen.

Ik kan Kiefer's Snake ook heel moeilijk onderscheiden van Miller/Ocelot.... Heb soms geen idee naar wie ik aan het luisteren ben. Helemaal omdat ik niet verwacht dat Snake aan de ouwehoer is. :X :X

[ Voor 7% gewijzigd door max op 04-11-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Met Chapter 2 worden de missies wel iets uitdagender met de restricties die je opgelegd worden :)
Vond het spel tot nu toe wel wat te makkelijk moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Die hadden er wat mij betreft inderdaad wel meer in mogen zitten, maar ik had liever gezien dat ze dat losgekoppeld hadden van de story mode. Dat je bijvoorbeeld net als in Ground Zeroes eerst de missie op "normal" moet spelen, en daarna als soort van "hard mode" kunt kiezen voor subsistence of total stealth. Nu voel ik me toch een beetje gepiepeld.

spoiler:
Helemaal gezien het feit ze alles - inclusief cutscenes - 1 op 1 hergebruikt hebben voor die missies :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

ScrooLoose schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:33:
Met Chapter 2 worden de missies wel iets uitdagender met de restricties die je opgelegd worden :)
Vond het spel tot nu toe wel wat te makkelijk moet ik zeggen.
Ik vind het ook erg jammer dat ze gewoon letterlijk eerdere storyline missies hebben gepakt voor deze opdrachten. Ik vind het ook erg jammer dat de Extreme difficulty missies alleen grote gevechten zijn (wat nou juist relatief übersaai is in dit spel). De Subsistence en Total Stealth opdrachten vind ik dan wel weer erg leuk (ook allemaal al gehaald).

spoiler:
Ik ben bang dat ik nooit de Infinity Bandana ga halen, want ik zie echt niet in hoe ik die laatste paar Extreme missies moet halen. Quiet en de Skulls killen op Extreme zie ik gewoon echt niet gebeuren, ben elke keer binnen 1 hit dood. Iemand tips?

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste