Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

adamvansanten schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:51:
[...]

spoiler:
Ik ben bang dat ik nooit de Infinity Bandana ga halen, want ik zie echt niet in hoe ik die laatste paar Extreme missies moet halen. Quiet en de Skulls killen op Extreme zie ik gewoon echt niet gebeuren, ben elke keer binnen 1 hit dood. Iemand tips?
spoiler:
Quiet: supply drops op haar hoofd laten vallen of gewoon een airstrike (geen S rank in dat geval). Kort scopen voor ze kan schieten en goed op haar voetsporen letten, altijd muurtje tussen haar en jou houden.

Skulls: Upgraded D Walker met Gatling gun voor easy S rank. Eventueel het dak van het hoofdgebouw op het vliegveld gebruiken. Anti Material Rifle schijnt ook ontzettend goed te werken maar daar had ik zelf het R&D team niet voor.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Voxalizer schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:34:
[...]

spoiler:
Quiet: supply drops op haar hoofd laten vallen of gewoon een airstrike (geen S rank in dat geval). Kort scopen voor ze kan schieten en goed op haar voetsporen letten, altijd muurtje tussen haar en jou houden.

Skulls: Upgraded D Walker met Gatling gun voor easy S rank. Eventueel het dak van het hoofdgebouw op het vliegveld gebruiken. Anti Material Rifle schijnt ook ontzettend goed te werken maar daar had ik zelf het R&D team niet voor.
Kijk, dit zijn tips waar ik wat aan heb! Hartelijk dank! Moet nog wel wat upgrades hiervoor hebben (de rifle heb ik wel, de walker nog niet maxed), maar dit klinkt te doen. Ik ga het proberen! Moet en zal die bandana unlocken na zoveel uur gespeeld te hebben ;)

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Als je op youtube kijkt wordt het toch ook allemaal voorgekauwd hoe je die missies makkelijk kunt halen?
Zowel in S-rank als zonder, ik heb iig die bandana en nog wat "super outfits"
spoiler:
(uber lelijke cyborg Ninja outfit)
vrij gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-08 16:43

Wereldreiziger

Mijn blog: Wereldreizigers.nl

Topicstarter
Ik ben inmiddels in Chapter 2 en nu beginnen missies zich te herhalen met hoge moeilijkheidsgraad etc. Moet bekennen dat ik de laatste 1,5 week amper gespeeld heb, heb gewoon weinig zin om door te gaan momenteel. Dit is de 1e MGS game die ik niet aan 1 stuk door speel tot het einde. Vind het nog steeds een vette game, maar op de een of andere manier begint het mij te vervelen omdat ik weet dat ik weer uren moet wachten op de volgende cutscene, hetgeen waar ik het eigenlijk allemaal voor doe :/

Hebben meer mensen hier last van? Of ben ik de enige :x

[ Voor 5% gewijzigd door Wereldreiziger op 06-11-2015 13:37 ]

Volg mij op: https://wereldreizigers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28

Maxow

Hidden Sound System

Nou, je bent zéker niet de enige. Het contrast tussen MGS4 en 5 had volgens mij niet groter gekund. Waar ik de gameplay van MGS4 zwaar beperkt en matig vond is het in 5 briljant. Alleen merk ik zelf ook dat ik veel van cut-scene naar cut-scene speel, en alleen al het idee dat ik weer 1,5 uur moet sneaken, falen en opnieuw beginnen demotiveert me om bijvoorbeeld een hele avond door te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Voor de liefhebbers van de cutscenes zal ik eens ongegeneerd gaan zitten spammen Metal Gear Solid V : The Phantom Pain (Cutscenes) :+

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wereldreiziger schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:37:
Ik ben inmiddels in Chapter 2 en nu beginnen missies zich te herhalen met hoge moeilijkheidsgraad etc. Moet bekennen dat ik de laatste 1,5 week amper gespeeld heb, heb gewoon weinig zin om door te gaan momenteel. Dit is de 1e MGS game die ik niet aan 1 stuk door speel tot het einde. Vind het nog steeds een vette game, maar op de een of andere manier begint het mij te vervelen omdat ik weet dat ik weer uren moet wachten op de volgende cutscene, hetgeen waar ik het eigenlijk allemaal voor doe :/

Hebben meer mensen hier last van? Of ben ik de enige :x
Word.

Vorige games knalde ik het liefst in 1 dag (nacht) doorheen, om daarna meteen weer opnieuw te beginnen. TPP speel ik als ik tijd en zin heb, en dat laatste is meer afwezig dan aanwezig. Blijft nog steeds een vette game, maar het is in mijn ogen geen MGS maar gewoon een hele degelijke tactical stealth warfare game.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik kan het niet helemaal vinden (via Google), maar hoe kom je bij level 41 (main missions) terecht? Ik heb alle missies (1 t/m 40) uitgespeeld. En nu?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Heb je alle gele sidemissions gedaan?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Maxow schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:53:
Nou, je bent zéker niet de enige. Het contrast tussen MGS4 en 5 had volgens mij niet groter gekund. Waar ik de gameplay van MGS4 zwaar beperkt en matig vond is het in 5 briljant. Alleen merk ik zelf ook dat ik veel van cut-scene naar cut-scene speel, en alleen al het idee dat ik weer 1,5 uur moet sneaken, falen en opnieuw beginnen demotiveert me om bijvoorbeeld een hele avond door te spelen.
Huh? Je speelt het spel om van cutscene naar cutscene te komen? Had je dan niet beter gewoon het spel in de winkel kunnen laten liggen en op YouTube alle aan elkaar geplakte cutscenes kijken?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de cutscenes in dit spel echt heel tof. Maar een spel spelen voor de cutscenes klinkt voor mij toch echt als een voetbalwedstrijd kijken voor het rustcommentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Mwah ik kan me bij die gedachtegang wel iets voorstellen. In eerdere MGS games werd je voor, tijdens en na missies zowat doodgegooid met cutscenes en codec gesprekken, en die zijn nu - hoewel wat mij betreft wel zeer goed uitgewerkt - gewoon veel minder nadrukkelijk aanwezig.

Zo heb je aan het begin van de game nog een cutscene van 45 minuten (prologue), hebben missie 1 en 2 ook nog cutscenes maar zijn ze al korter (10 en 5 minuten), en daarna kom je t/m missie 10 nog maar 1 cutscene tegen.

Daarna krijg je tot aan chapter 2 dan wel weer bijna iedere missie een "cutscene", maar hiervan is het merendeel dan slechts een kort codec gesprekje van 1 - 2 minuten. Chapter 2 zal ik gemakshalve even negeren want daar heb ik het hier al over gehad...

Zo uitgebreid als in MGS4 hoeft wat mij betreft ook niet, maar dit is wel het andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28

Maxow

Hidden Sound System

adamvansanten schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:08:
[...]

Huh? Je speelt het spel om van cutscene naar cutscene te komen? Had je dan niet beter gewoon het spel in de winkel kunnen laten liggen en op YouTube alle aan elkaar geplakte cutscenes kijken?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de cutscenes in dit spel echt heel tof. Maar een spel spelen voor de cutscenes klinkt voor mij toch echt als een voetbalwedstrijd kijken voor het rustcommentaar.
Zéker speel ik niet alleen om de cutscenes, want dan had ik het aankoopbedrag in m'n zak kunnen houden en je voorstel kunnen volgen door de filmpjes op YouTube te bekijken. Ik had graag een iets eerlijkere verdeling gezien tussen gameplay en verhaalvertelling in de vorm van cutscenes. MGS4 is waanzinnig de ene kant doorgeslagen en voor mijn gevoel is dat in MGS5 de andere kant op doorgeslagen. De gulden middenweg was wat mij betreft perfect geweest, helemaal met de goede gameplay die MGS5 wél heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

.....wtf!?

Ik speel eigenlijk al de hele tijd offline, ooit in het begin een keer online geconnect, maar daarna niet meer. Gisteren een sessie online gespeeld en nu net weer verder gespeeld. Dit keer offline.

WAAR DE FUCK ZIJN MIJN RESOURCES/GMP KONAMI!!!! :( :(

Als ik online connect heb ik 3.000.000+GMP en een shit load aan resources waar je bang van wordt. Disconnect ik dan heb ik nog 200.000GMP en alle resources zijn spontaan 1/10e van wat ze online zijn.

WAT IS DIT VOOR VERNEUKERATIEF GEZEIK!! :( :r

Tyf op met je geforceerde online play geneuzel en blijf van mijn single player game af!

[ Voor 8% gewijzigd door max op 09-11-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Valt nog mee toch. Als ik offline ga heb ik -4 miljoen GMP, en zelfs als ik online ben heb ik -10.000 offline fuel resources :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

PSN loopt gvd de hele tijd de disconnected hier nu, elke keer zo'n melding in mijn scherm net als ik een kill ofzo wil doen. Serieus, wat een misser zeg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

max schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:54:
.....wtf!?

Ik speel eigenlijk al de hele tijd offline, ooit in het begin een keer online geconnect, maar daarna niet meer. Gisteren een sessie online gespeeld en nu net weer verder gespeeld. Dit keer offline.

WAAR DE FUCK ZIJN MIJN RESOURCES/GMP KONAMI!!!! :( :(

Als ik online connect heb ik 3.000.000+GMP en een shit load aan resources waar je bang van wordt. Disconnect ik dan heb ik nog 200.000GMP en alle resources zijn spontaan 1/10e van wat ze online zijn.

WAT IS DIT VOOR VERNEUKERATIEF GEZEIK!! :( :r

Tyf op met je geforceerde online play geneuzel en blijf van mijn single player game af!
Denk dat dat komt doordat het grootste deel van je resources en geld in je FOB zit, die zonder internetconnectie niet benaderd kan worden? Bij mij zit in ieder geval 80% ofzo van mijn resources in de FOB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Mja, ik heb (nog) geen FOB, ben net bij mission 18 ofzo.

Het stoort me gewoon _enorm_ dat ik met mijn offline single player game last heb van online zaken waar ik helemaal geen behoefte aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Iemand een clue waar je de Leopard Tortoise kan vinden? Heb 3 verschillende YouTube filmpjes gevolgd. Ongeveer 800 kooien geplaatst. 0 schildpadden.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:24
spaceboy schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:01:
Iemand een clue waar je de Leopard Tortoise kan vinden? Heb 3 verschillende YouTube filmpjes gevolgd. Ongeveer 800 kooien geplaatst. 0 schildpadden.
Capture cages plaatsen op het pad omhoog van de rotswand naast de waterval van Bwala ya Masa.
Dus geen cages plaatsen bij de waterval zelf maar op de weg richting de top moet je evenredig bezaaien met kooien.

spoiler:
Met de nieuwe patch kan je echt quiet terugkrijgen door 7 maal cloacked in silence te spelen, het werkt.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Lasmibalsingh schreef op woensdag 11 november 2015 @ 00:36:
spoiler:
Met de nieuwe patch kan je echt quiet terugkrijgen door 7 maal cloacked in silence te spelen, het werkt.
Wait wut? Dat is goed nieuws :Y O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

[...]

Capture cages plaatsen op het pad omhoog van de rotswand naast de waterval van Bwala ya Masa.
Dus geen cages plaatsen bij de waterval zelf maar op de weg richting de top moet je evenredig bezaaien met kooien.
Ok, heb dat weer een keertje of 15 geprobeerd. No luck. Kun je nog iets specifieker zijn? Je loopt dus vanaf de LZ ten zuiden van de waterval naar het noorden, en dan ga je het (loop)pad (dus je hoeft niet te klimmen) naar boven. En op dat (smalle) pad gooi de kooien? Tot het moment dat je wel moet klimmen? Of heb je gedurende de wandeling ook fysiek geklommen? En dan vooral tegen de stenen aan? Op een stenen ondergrond? Tussen planten?

Het wordt echt een beetje frustrerend dit... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

[...]
spoiler:
Wow echt? De gewone of de extreme variant van de missie? Of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
[...]

spoiler:
Mooi, dan kan ik die laatste missie van quiet gewoon doen! Wel zo fijn voor het hele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Inderdaad, ik heb Quiet inmiddels ook weer terug. Keer of vijf missie 11 moeten doen. De naam van de missie verandert vervolgens in [Reunion] Cloaked in Silence. Het is dus ook geen bug ofzo.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Dus... :+ _o-

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=a9WGpfZtDkE]

[ Voor 20% gewijzigd door PsychoMantis_NL op 12-11-2015 08:09 ]

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Euhm.... :D

Is er eigenlijk iemand die die walker gebruikt?

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Ik heb 'm denk ik maximaal 5 keer gebruikt. Niet alleen maakt dat ding naar mijn idee véél te veel herrie, ik knal ook nog eens overal tegen aan :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Helemaal geupgrade met die search functie en tranq guns is het een soort combi tussen de D-dog en Quiet. Werkt wel aardig, maar ik gebruik de walker nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

max schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:05:

Nooit gebruikt, doet me gewoon niks. D-dog en D-Horse het meest eigenlijk. Quiet vooral voor specifieke side-ops of missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
max schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:05:

Helemaal of iig zover mogelijk geupgrade heb ik er level 50 meegedaan _/-\o_
Ziet er dan zo uit: YT

Verder vond ik het maar een onding :P

[ Voor 12% gewijzigd door Scavy op 14-11-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

spoiler:
Over level 50 gesproken, dat is me ook een afknapper zeg... Missie gehaald en boem, game afgelopen. Geen (monsterlijke) cutscene, geen codec berichtje, niks... :N

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Haha wtf... Ik probeer net om in missie 1 alle objectives te halen, en vroeg mezelf af hoe ik de skulls ging ontwijken... Ik kies een LZ die niet bij die brug in de buurt ligt, en voila, geen skull gezien :+ _o-

[ Voor 4% gewijzigd door PsychoMantis_NL op 19-11-2015 12:46 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Voxalizer schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:24:
Inderdaad, ik heb Quiet inmiddels ook weer terug. Keer of vijf missie 11 moeten doen. De naam van de missie verandert vervolgens in [Reunion] Cloaked in Silence. Het is dus ook geen bug ofzo.
Ok. Dat werkt op consoles dus ook? Ga ik denk ik wel even doen... Ik mis haar... ;)

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
spaceboy schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:56:
[...]

Ok. Dat werkt op consoles dus ook? Ga ik denk ik wel even doen... Ik mis haar... ;)
Mijn vriendin is gewoon knetter jaloers als ze in de helicopter zit met haar gescheurde panty, dikke tetten en rek en strek oefeningen. Dat wil ik voor geen goud kwijtraken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Wereldreiziger schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:39:
[...]

Mijn vriendin is gewoon knetter jaloers als ze in de helicopter zit met haar gescheurde panty, dikke tetten en rek en strek oefeningen. Dat wil ik voor geen goud kwijtraken :D
Hahaha precies! Heel herkenbaar. Dat hoofdschuddende gebaartje van mijn vriendin is ook priceless als Quiet in beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
De draad maar weer opgepakt afgelopen weekend en kom nu bij de replay missies op hard / extreme / total stealth.

Gek genoeg gaan deze me vaak makkelijker af omdat ik wellicht beter ben geworden maar ik denk vooral omdat ik wat voorzichtiger te werk ga en Quiet echt hele kampen laat platleggen door haar strategisch te gebruiken met silencer op grote afstanden, veel verplaatsen om alle hoeken te kunnen pakken.

Uiteindelijk hoef ik zelf nog maar enkele mannetjes zelf uit te schakelen, vrij simpel met Quiet erbij :)

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Sweet *O*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J4UoVld.jpg

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IdLB9HBl.jpg

Lekker hoor die online combat deployments. Duurt een paar dagen maar dan heb je ook wat :+

[ Voor 43% gewijzigd door PsychoMantis_NL op 27-11-2015 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
jezus 40x S ranks!

En grappig, Steam lichte koploper van Nukes :P

Speel zelf ook op de PC maar ik ga geen nuke maken, wat ik de meerwaarde eigenlijk? Kun je daarmee een FOB plat bombarderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Niets, behalve dat je instant demon wordt, en dat je er een trophy voor krijgt. Maar nu is het eigenlijk de bedoeling dat die dingen massaal ontmanteld worden, daarmee wordt een nieuwe cutscene (staat al op Youtube) getriggered <3

Edit @ S-ranks: jup, 40 stuks :9 Het enige nadeel is dat je er 5 tot 7 dagen op moet wachten, tenzij je die belachelijke MB coins koopt... Nou ja, dan maar 7 dagen geen andere combat deployment. Dat levert toch niet zo heel veel op.

[ Voor 33% gewijzigd door PsychoMantis_NL op 27-11-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Topicstarter
Kiefer Sutherlands neemt de Award in ontvangt voor Hideo Kojima. Hideo mocht er niet zijn, tot onvrede van het publiek.

Gelukkig verzacht 'onze' Stefanie Joosten (Quiet) de pijn een beetje door haar theme song te zingen, en ze is heel zenuwachtig :P

[ Voor 38% gewijzigd door Wereldreiziger op 04-12-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04
Zit er aan te denken om MGS The Phantom Pain te gaan halen, maar ik ben nieuw met de MGS series. Is het qua verhaal e.d. een beetje te volgen zonder verdere achtergrond, of is dat een hopeloze zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

T-mo-T schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:13:
Zit er aan te denken om MGS The Phantom Pain te gaan halen, maar ik ben nieuw met de MGS series. Is het qua verhaal e.d. een beetje te volgen zonder verdere achtergrond, of is dat een hopeloze zaak?
Het verhaal is wat mij betreft prima te volgen, juist omdat dat hier wat minder aanwezig is als in vorige delen. Daarnaast zitten er naar mijn idee wat minder verwijzingen in naar vorige delen.

Er worden ongetwijfeld personages besproken die je niet kent, maar of je daar ook echt iets aan mist, ik denk het niet.

Je kunt je natuurlijk een beetje inlezen in de personages mocht je er niet uitkomen, maar ik denk dat zelfs dat niet echt nodig is. Alleen al voor de spelervaring zou ik de game zo nogmaals kopen :Y

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:00
Ik zit nu al vast op Missie 5: Over the Fence.... Denk dat ik niet voorzichtig genoeg ben of ik zie wat over het hoofd. Vanavond nog maar eens proberen. Ik weiger de chicken hat op te zetten haha. Wel een gaaf spel tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04
PsychoMantis_NL schreef op woensdag 16 december 2015 @ 07:59:
[...]

Het verhaal is wat mij betreft prima te volgen, juist omdat dat hier wat minder aanwezig is als in vorige delen. Daarnaast zitten er naar mijn idee wat minder verwijzingen in naar vorige delen.

Er worden ongetwijfeld personages besproken die je niet kent, maar of je daar ook echt iets aan mist, ik denk het niet.

Je kunt je natuurlijk een beetje inlezen in de personages mocht je er niet uitkomen, maar ik denk dat zelfs dat niet echt nodig is. Alleen al voor de spelervaring zou ik de game zo nogmaals kopen :Y
Thanks ik heb hem gehaald. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

maukoo schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:00:
Ik zit nu al vast op Missie 5: Over the Fence.... Denk dat ik niet voorzichtig genoeg ben of ik zie wat over het hoofd. Vanavond nog maar eens proberen. Ik weiger de chicken hat op te zetten haha. Wel een gaaf spel tot nu toe.
Chicken Hat moet je inderdaad niet opzetten, haalt de hele beleving uit het spel. De missies (in ieder geval chapter 1) zijn echt wel te doen hoor, je moet inderdaad wel de tijd ervoor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
adamvansanten schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:42:
[...]

Chicken Hat moet je inderdaad niet opzetten, haalt de hele beleving uit het spel. De missies (in ieder geval chapter 1) zijn echt wel te doen hoor, je moet inderdaad wel de tijd ervoor nemen.
Ben er al doorheen gekomen. Nu met missie 6 bezig. Lekker rustig aan idd en dan komt het wel goed. Heb alle MGS delen meerdere malen gespeeld op verschillende moeilijkheidsgraden. Moest er nog ff in komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

maukoo schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:42:
[...]

Ben er al doorheen gekomen. Nu met missie 6 bezig. Lekker rustig aan idd en dan komt het wel goed. Heb alle MGS delen meerdere malen gespeeld op verschillende moeilijkheidsgraden. Moest er nog ff in komen denk ik.
Goed om te horen! Lekker van genieten, het is een lang spel, maar eigenlijk nog niet lang genoeg (van mij had het nog veel langer mogen duren dan de 80 uur die ik er in heb gestoken)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
adamvansanten schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:45:
[...]

Goed om te horen! Lekker van genieten, het is een lang spel, maar eigenlijk nog niet lang genoeg (van mij had het nog veel langer mogen duren dan de 80 uur die ik er in heb gestoken)!
Nog 1 vraagje.... Komt er meer variatie in de missies? Nu is het een beetje zo van... Je gaat naar dat en dat kamp en extract die en die of schakelt de radio uit, of haalt dit op, dan kamp uit en klaar. Niet dat dit erg is ofzo maar ben gewoon benieuwd. Wil eigenlijk zo min mogelijk een walkthrough raadplegen ivm spoilers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 11:15
maukoo schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:19:
[...]

Nog 1 vraagje.... Komt er meer variatie in de missies? Nu is het een beetje zo van... Je gaat naar dat en dat kamp en extract die en die of schakelt de radio uit, of haalt dit op, dan kamp uit en klaar. Niet dat dit erg is ofzo maar ben gewoon benieuwd. Wil eigenlijk zo min mogelijk een walkthrough raadplegen ivm spoilers.
Begin was een beetje saai, maar je leert wel hoe je het spel moet spelen. Trust me het wordt veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

maukoo schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:19:
[...]

Ja, het wordt een stuk gevarieerder (en er zitten gegarandeerd een aantal "holy crap" momenten in). Inderdaad vooral geen walkthrough raadplegen, is ook echt niet nodig. Het is bijna altijd wel duidelijk wat je moet doen of waar je heen moet, hoe je er komt is juist de uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:12
Gisteren begonnen met Phantom Pain en ik moet gelijk zeggen dat de intro echt geweldig is! :)
Deed me een beetje aan de eerste MGS op de PS1 denken die ik vroeger bij m'n oudere neven meekeek.

Dit is dan ook de eerste MGS die ik zelf speel en het is nog wel wennen want ik zuig nogal in stealth games.
Tip voor mezelf: je hoeft niet eerst het hele kamp om te leggen om een missie te slagen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
ik ben nu bij missie.. moet echter de rocket launcher hebben voor het vernietigen van tanks.
Echter mijn R&D team is nog niet skilled genoeg, hoe krijg je dit voor elkaar ?

Zijn alle missies in afghanistan btw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

shakespeare schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:20:
ik ben nu bij missie.. moet echter de rocket launcher hebben voor het vernietigen van tanks.
Echter mijn R&D team is nog niet skilled genoeg, hoe krijg je dit voor elkaar ?
Meer (Lees:alle beschikbare) side ops doen. Iedereen aan een ballonnetje hangen. R&D platform bouwen.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij mij schoten alle skills opeens omhoog toen ik het afghanistan deel van het verhaal had afgesloten. Volgens mij omdat er toen ook net een update kwam waarbij er een hele hoop beloningen beschikbaar kwamen vanwege achievements. Denk daarbij inderdaad aan het Fultonnen van mensen, ondervragen, headshots, en nog meer van dat soort acties.

Maar verder inderdaad: specialisten (uit side-ops) fultonnen, toevoegen aan je R&D team, platforms bouwen...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:12
Hoe belangrijk is tijd eigenlijk voor een hogere rank?
Deed vanavond een missie nagenoeg perfect stealth en kreeg maar rank B. Blijkbaar omdat ik gewoon de tijd nam.
Zag iemand op YT die de missie als Rambo eindigde, 38 hits taken en die kreeg ook rank B.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
Volgens mij speelt tijd een zware rol. Toen ik nog MGS speelde, deed ik mijn 2e playthrough als een Rambo. Ik haalde bij zowat iedere missie de hoogste rank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Maar toch geldt dat ook weer niet voor alle missies. Bij een van de eerste missies heb je als side objective om een gevangene uit een kamp te redden wat compleet aan de andere kant van de mission area is, en waar je normaal niet eens zou komen.

Toen ik tijdens mijn 3e playthrough voor die objective wilde gaan heb ik rustig iedere soldaat die ik tegenkwam een ballonnetje om z'n kop gebonden, die gevangene gered, vervolgens rustig naar m'n eigenlijke doel gereden om daar weer iedere soldaat mee te nemen en nog kreeg ik een S-Rank...

Aan de andere kant, bij missie 6 werkt landen in de basis van de tegenstander, snel die grotten in rennen om de Honey Bee te halen, en daarna meteen naar buiten racen hier dan weer niet. Die missie clear ik dan in 2 - 3 minuten maar die blijft op die manier een A-Rank geven :?

Maar inderdaad, over het geheel genomen geldt meestal toch wel snelheid > stealth als je voor de S-Rank gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:54
Ik had de piratenversie ooit gedownload en na 2 missies de echte versie gekocht. Echter start ik nu in een ziekenhuis ipv op een paard zoals bij die andere versie, weet iemand waarom? Het begin is gewoonweg verschrikkelijk, wie heeft verzonnen dat je zoveel moet kruipen en filmpjes moet kijken voordat je uberhaupt iets kan doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-08 15:58
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:01:
Ik had de piratenversie ooit gedownload en na 2 missies de echte versie gekocht. Echter start ik nu in een ziekenhuis ipv op een paard zoals bij die andere versie, weet iemand waarom? Het begin is gewoonweg verschrikkelijk, wie heeft verzonnen dat je zoveel moet kruipen en filmpjes moet kijken voordat je uberhaupt iets kan doen?!
Dat is het verhaal dat MGS in alle games meegeeft. Geniet er 45 minuten van en je bent weer op je paard actief.

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:44

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Misha schreef op donderdag 24 december 2015 @ 23:14:
Volgens mij speelt tijd een zware rol. Toen ik nog MGS speelde, deed ik mijn 2e playthrough als een Rambo. Ik haalde bij zowat iedere missie de hoogste rank
Over het algemeen is tijd wel de reden voor het halen van een S-rank. Ik doe meestal eerste de missie op mijn gemak en alle side objectives halen. Daarna nog een keer op snelheid om de S-rank te halen.

En als ik niet actief aan het gamen ben laat ik de xbox aan staan en leg ik Snake achter in een truck en is hij lekker op en neer aan het rijden tussen de powerplant en de central afghan base.
Waarom? Omdat er dan steeds checkpoints worden getriggerd. Alleen op die manier worden er steeds raw materials geprocessed. Als ik dan 's avonds thuis kom heb ik weer voldoende fuel om mijn base verder uit te bouwen.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
Dat begin moet je spelen zodat je op het einde de OMGWTF plot twist begrijpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:17
....uhhh het begin is juist geweldig! Een van de beste intro's die ik heb meegemaakt. Helaas gaat het itt tot de eerdere games de rest vd game niet zodanig door :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Mutatie schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:11:
[...]
....uhhh het begin is juist geweldig! Een van de beste intro's die ik heb meegemaakt. Helaas gaat het itt tot de eerdere games de rest vd game niet zodanig door :(
Begrijp me niet verkeerd, dat stuk in het ziekenhuis was zeker spannend en mooi gemaakt. Ik hou er alleen niet van als ik meerdere filmpjes krijg en vervolgens over de grond door gangen moet kruipen voor ik uberhaupt echt kan gamen. Iets met nul geduld helaas. Ben inmiddels daar voorbij en geniet met volle teugen :).

Heeft iemand een tip misschien voor het onderhouden van je staff? Ik heb nu geleerd dat ik mensen met zo'n ballonnetje naar motherbase kan sturen om ze voor mij te laten werken, maar wanneer weet ik of ik genoeg heb? of misschien zelfs teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:09
Piet_Piraat7 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:15:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, dat stuk in het ziekenhuis was zeker spannend en mooi gemaakt. Ik hou er alleen niet van als ik meerdere filmpjes krijg en vervolgens over de grond door gangen moet kruipen voor ik uberhaupt echt kan gamen. Iets met nul geduld helaas. Ben inmiddels daar voorbij en geniet met volle teugen :).

Heeft iemand een tip misschien voor het onderhouden van je staff? Ik heb nu geleerd dat ik mensen met zo'n ballonnetje naar motherbase kan sturen om ze voor mij te laten werken, maar wanneer weet ik of ik genoeg heb? of misschien zelfs teveel?
Als je je iDroid opent kun je in de rechterkolom zien hoeveel staff per platform je hebt. Je ziet ook het maximum per platform, dat verschilt per level van het platform.

Je kunt je platformen upgraden zodat je meer staff kwijt kunt, hoe meer staff - of hoe beter hun rating - hoe hoger het level van het platform en hoe meer en betere gear je kan ontwikkelen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
SacreBleu schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:25:
[...]

Als je je iDroid opent kun je in de rechterkolom zien hoeveel staff per platform je hebt. Je ziet ook het maximum per platform, dat verschilt per level van het platform.

Je kunt je platformen upgraden zodat je meer staff kwijt kunt, hoe meer staff - of hoe beter hun rating - hoe hoger het level van het platform en hoe meer en betere gear je kan ontwikkelen.
Thanks! Nog 1 klein vraagje: ik heb een sniper rifle laten onderzoeken en ontwikkelen. Hoe kan ik daar een silencer op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Piet_Piraat7 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:53:
[...]

Thanks! Nog 1 klein vraagje: ik heb een sniper rifle laten onderzoeken en ontwikkelen. Hoe kan ik daar een silencer op zetten?
Dat komt later wanneer je de juiste gunsmith hebt extracted :)
Piet_Piraat7 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:15:
[...]

Geen probleem hoor, smaken verschillen :)
Zelf zat ik er helemaal in en moest even bijkomen van de intro lol.
Ik vraag me dat ook wel af qua personeel. Had er op een gegeven moment tegen de 500 in de waiting room, heb er maar een zooi dismissed.

Ik heb ook nog een vraag, ben nu bij missie 22, heb sniper rifles, Quit op buddy lvl 100 met lethal en non lethal snipers rifles incl silencers, base expansion lvl's 4,3,4,3,3,3. Tijdens missies zie ik automatisch ammo supply's liggen. Telt dat mee in de mission costs?? Zo ja hoe zet je het uit oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Mutatie schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:14:
[...]

Moet je een bepaald rifle hebben ontwikkeld voordat er upgrades voor beschikbaar komen? Zo heb ik nog geen enkel 7.62 assault rifle ontwikkeld bij gebrek aan silencer. Staat de ontwikkeling stil zo lang ik daar niets mee doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mutatie schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:14:
[...]

Op een gegeven moment krijg je de melding dat je wapens in je Aerial command center (je heli ;) ) kunt customizen. Hier kun je dan ook dempers selecteren.
westergas schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:25:
[...]

Moet je een bepaald rifle hebben ontwikkeld voordat er upgrades voor beschikbaar komen? Zo heb ik nog geen enkel 7.62 assault rifle ontwikkeld bij gebrek aan silencer. Staat de ontwikkeling stil zo lang ik daar niets mee doe?
De volgorde van wapens die je moet ontwikkelen kun je natuurlijk in het overzicht van de developments bekijken. Als je die wapens beschikbaar hebt, kun je deze op een gegeven moment customizen, Dán kun je er ook silencers op zetten, en ook silencers met een langere levensduur.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Vind die restart wanneer je dood gaat wel fors hoor! Hele basis bijna uitgeroeid, ga ik dood, kan ik weer van voor af aan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:15:
Vind die restart wanneer je dood gaat wel fors hoor! Hele basis bijna uitgeroeid, ga ik dood, kan ik weer van voor af aan beginnen
Je kan ook (bijvoorbeeld op de helft) even een flink stuk terug rennen totdat je bij een checkpoint komt. Voila, gesaved! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:15:
Gamers these days :Z
Als je er een potje van maakt zeker verder gaan waar je af ging :P
Vind het wel meevallen, alle targets blijven spotted, beetje easy dus. Kost alleen wat tijd maar hey, dan moet je het maar beter doen (wat is er anders spel aan? ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Is het niet mogelijk om ergens opgepikt te worden door de heli en op een andere plek weer afgezet te worden? Soms zijn die stukken tussen side missions nogal groot om te lopen, maar als ik de heli pickup roep ga ik weer helemaal terug naar base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Nee, dat vond ik ook een grote ergernis want op mother base kan het dan weer wel.

Wat je wel kan doen is alle pakbonnen verzamelen dan kan ke de postvakken gebruiken als snelreislocatie. Nadeel daarvan is dat het alleen werkt als er geen alert is.

[ Voor 51% gewijzigd door Lasmibalsingh op 08-01-2016 20:57 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:10:
Is het niet mogelijk om ergens opgepikt te worden door de heli en op een andere plek weer afgezet te worden? Soms zijn die stukken tussen side missions nogal groot om te lopen, maar als ik de heli pickup roep ga ik weer helemaal terug naar base
Je kan via het menu (links op het Touch vlak)"return to acc" gebruiken. Je gaan dan direct terug naar de heli zonder te moeten wachten tot de heli je komt ophalen. Vervolgens missie kiezen en gaan. Je gaat dan niet terug naar MB.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Laatst online: 11:49
ik ben afgehaakt toen ik te vaak dood ging in die baas missie , geen idee meer welke

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Ik ben er geen fan van, maar hielp het gebruik van de Chicken hat niet?

Afbeeldingslocatie: http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2015/1/9/1420816918600/c0af6adf-0016-4926-bc9a-447b755f6005-620x372.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
Mutatie schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:11:
[...]

Jammer idd. Na dat intro wordt je gelijk in het diepe gegooid. Hadden ze wel wat beter uit kunnen werken/opbouwen. Toen ik op het paard zat dacht ik echt.... Ok en nu? Heb ik soms nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Dat vind ik juist een groot pluspunt... Weg met het handje vasthouden in games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

PsychoMantis_NL schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:06:
Ik ben er geen fan van, maar hielp het gebruik van de Chicken hat niet?

Eerlijk gezegd heb ik ook de handdoek voor een dag in de ring gegooid bij mission 45. Kwam er echt niet doorheen met alleen een GROM en wat C4. Chickenhat heb ik 1x geprobeerd, maar die deed het in dat level blijkbaar niet. Werd gigantisch voor mijn knar geschoten. :D

Na een goede nachtrust die mission daarna in 1x gehaald. Goed nadenken en cover zoeken is key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Missie 45 vond ik inderdaad wel een van de moeilijkste, maar dat is meer omdat ik vaak die tegenstanders gewoon niet zag staan en dan ineens vol een tankshell in m'n face gemikt kreeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:13

Audione0

Strijdt der titanen

Ik ben nu bij mission 14 geloof ik, maar ik vind het spel een beetje repetitief allemaal.
Beetje mannetjes gijzelen hier en daar, blaas hier en daar een tank op. Ik krijg er niet echt een metal gear gevoel bij. Of moet dat nog komen?
Het mysterieuze gevoel wat ik bij de voorgaan delen mee kreeg heb ik hier helemaal niet.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Audione0 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:34:
Ik ben nu bij mission 14 geloof ik, maar ik vind het spel een beetje repetitief allemaal.
Beetje mannetjes gijzelen hier en daar, blaas hier en daar een tank op. Ik krijg er niet echt een metal gear gevoel bij. Of moet dat nog komen?
Het mysterieuze gevoel wat ik bij de voorgaan delen mee kreeg heb ik hier helemaal niet.
Ben ongeveer net zo ver en heb precies het zelfde. Neemt niet weg dat ik me kostelijk vermaak met het spelletje maar het lijkt niet op wat we gewend zijn. Maar dat was van te voren wel bekend, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Pas vanaf missie 18 of 20 krijg je dat MGS-gevoel, eigenlijk begint daar het verhaal pas echt en zijn veel missies daarvoor meer er om je aan de wereld kennis te laten maken. Tenminste zo'n gevoel had ik aan het spel overgehouden. Maar voor missie 18/20 heb je ook wel veel goede typische MGS-momenten alleen worden die door vele gamers niet echt juist gewaardeerd heb ik het idee.

Open wereld lokt uit tot Rambo/GTA-gameplay maar daar moet je je van onthouden. Blijft bij stealth en je behoudt het MGS-gevoel. Vergeet ook niet de cassettebandjes te beluisteren, het neemt een groot deel van het verhaal vertellen over dat eerst werd gedaan in codec-calls.

[ Voor 13% gewijzigd door Lasmibalsingh op 12-01-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

PsychoMantis_NL schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:39:
Missie 45 vond ik inderdaad wel een van de moeilijkste, maar dat is meer omdat ik vaak die tegenstanders gewoon niet zag staan en dan ineens vol een tankshell in m'n face gemikt kreeg :+
Sandstorm en Aerial Bombardment FTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
Voxalizer schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:05:
Dat vind ik juist een groot pluspunt... Weg met het handje vasthouden in games!
Vind het ook geen minpunt. Integendeel. Geweldig spel is het. Zoals hierboven beschreven moet je het Echt allemaal stealthy aanpakken anders kom je van een koude kermis thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:13

Audione0

Strijdt der titanen

westergas schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:46:
[...]

Ben ongeveer net zo ver en heb precies het zelfde. Neemt niet weg dat ik me kostelijk vermaak met het spelletje maar het lijkt niet op wat we gewend zijn. Maar dat was van te voren wel bekend, toch?
Ja dat klopt!
Lasmibalsingh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:16:
Pas vanaf missie 18 of 20 krijg je dat MGS-gevoel, eigenlijk begint daar het verhaal pas echt en zijn veel missies daarvoor meer er om je aan de wereld kennis te laten maken. Tenminste zo'n gevoel had ik aan het spel overgehouden. Maar voor missie 18/20 heb je ook wel veel goede typische MGS-momenten alleen worden die door vele gamers niet echt juist gewaardeerd heb ik het idee.

Open wereld lokt uit tot Rambo/GTA-gameplay maar daar moet je je van onthouden. Blijft bij stealth en je behoudt het MGS-gevoel. Vergeet ook niet de cassettebandjes te beluisteren, het neemt een groot deel van het verhaal vertellen over dat eerst werd gedaan in codec-calls.
De side ops missies geven mij wel meer het MSG gevoel trouwens, deze hebben ook wat meer tussenfilpjes enzo.

Oke, dan wachten we dit even af :)
Het spel is overigens wel leuk hoor, daar niet van, maar ik mis wat. We gaan het zien..

Thnx voor de reactie!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Creepy schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:32:
[...]

Sandstorm en Aerial Bombardment FTW :)
Hehe dat zijn dus dingen die ik in al m'n (3 inmiddels) playthroughs nog nooit - of misschien 1 á 2 keer - gebruikt heb :X

Meestal zie ik niet echt reden voor zulke "extreme" support, en bovendien beperken de meeste van die opties je completion rank tot maximaal een A-rank. Nu komen de A-ranks bij mij sowieso wat makkelijker als de S-ranks, maar dat komt doordat ik met gemak meer als een uur kan doen over een missie aangezien ik iedere basis van A tot Z clear, maar goed :+

Waar ik dan meer van baal, is dat er eigenlijk geen reden is om alle wapens te unlocken en maximaal te developpen. Ik speel tenminste nog steeds met m'n 1e assault rifle, M200 NL sniper rifle en de WU pistol (wel allen gecustomized) ondanks dat ik nu bijna alles heb ontwikkeld. Dat had van mij iets anders ingericht mogen worden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

PsychoMantis_NL schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:46:
[...]

Hehe dat zijn dus dingen die ik in al m'n (3 inmiddels) playthroughs nog nooit - of misschien 1 á 2 keer - gebruikt heb :X

Meestal zie ik niet echt reden voor zulke "extreme" support, en bovendien beperken de meeste van die opties je completion rank tot maximaal een A-rank. Nu komen de A-ranks bij mij sowieso wat makkelijker als de S-ranks, maar dat komt doordat ik met gemak meer als een uur kan doen over een missie aangezien ik iedere basis van A tot Z clear, maar goed :+
45 was dan ook de enige missie waar ik dat heb gebruikt. Telkens ging het mis bij de laatste 3 tanks... Dus dan maar sandstorm + airstrike er bovenop. En aangezien je niet terug naar de ACC of MB kan in dit geval, kan je niet zomaar betere spullen ontwikkelen.
Waar ik dan meer van baal, is dat er eigenlijk geen reden is om alle wapens te unlocken en maximaal te developpen. Ik speel tenminste nog steeds met m'n 1e assault rifle, M200 NL sniper rifle en de WU pistol (wel allen gecustomized) ondanks dat ik nu bijna alles heb ontwikkeld. Dat had van mij iets anders ingericht mogen worden :-(
Dat heb ik ook ja. Een paar wapens echt ontwikkeld en meer niet. Een fatsoenlijke rocket laucher is in een paar missies echt wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Ik had eigenlijk iedere verandering wel prima gevonden. Ik heb in al m'n playthroughs lekker rustig aan gedaan. Telkens eerst alle side ops gecleared en daarna pas de missies, en toch kom je dan consequent resources tekort om het aantal vrijgespeelde wapens of de ontwikkeling van Mother Base bij te houden :(

Nou viel me - toen ik zondag na een maand de PS4 weer aanzette - wel op dat je sinds v.1.0.7 een bonus krijgt voor het halen van mission tasks, dus wellicht dat dat de boel een beetje rechttrekt. Met 99+ tasks completed kon ik in ieder geval nagenoeg alles ineens ontwikkelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Ik had vrij snel voor de lol alles uitontwikkeld omdat ik geld en resources in overvloed had door de resources exploit die tot 1.05 volgens mij in het spel zat. Als je toen in 'the war economy' alle containers fultonde daarna naar een checkpoint liep werden de resources bijgewerkt in je inventaris. Nadat dit was gebeurd kon je de missie restarteren en dit telkens opnieuw doen. Hierdoor kon je al vrij snel alle platformen ontwikkelen en overvloedige resources verkopen en zo ook alles uitontwikkelen qua wapens etc. Het meeste tijd zat m in het wachten tot de ontwikkelingen klaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik begreep dat missie 22 vreselijk irritant of moeilijk was, maar eenmaal daar aangekomen was het eigenlijk binnen een minuut gepiept. Één man door zijn hoofd schieten en klaar. Of vergis ik mij en staat een ander missienummer bekend als irritant/moeilijk?

spoiler:
Missie 22 is waar jouw basis (voor het eerst) wordt aangevallen

[ Voor 14% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 13-01-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik verbaasde mij er ook over dat mensen dat moeilijk vonden. Al moet ik wel zeggen, dat het een waardevol mannetje is (Niveau S), dus de moeite waard om hem in leven te laten. Dat heb ik dan ook gedaan.

Vraagje: Als er containers onder een afdak staan, en je wil deze fultonnen. Hoe doe je dat?
spoiler:
Missie 21, staan 3 precious metal containers in een hangar op het vliegveld. Is zelfs een side-objective, maar ik heb geen idee wat ik ermee aan moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DrivinUCrazy schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:31:
Ik verbaasde mij er ook over dat mensen dat moeilijk vonden. Al moet ik wel zeggen, dat het een waardevol mannetje is (Niveau S), dus de moeite waard om hem in leven te laten. Dat heb ik dan ook gedaan.

Vraagje: Als er containers onder een afdak staan, en je wil deze fultonnen. Hoe doe je dat?
spoiler:
Missie 21, staan 3 precious metal containers in een hangar op het vliegveld. Is zelfs een side-objective, maar ik heb geen idee wat ik ermee aan moet
spoiler:
wachten tot je wormhole fulton unlocked hebt

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

aha... tnx. Ik was al aan het duwen met vrachtwagens, maar tot nu toe geen succes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Wtf.. Ik speel de game eigenlijk enkel offline en ben bij missie 30. Start ik eens online, moest ik verplicht die fob bouwen. Nja goed. Ga ik offline zijn zo'n beetje alle zuur verdiende recources en geld verdwenen.
Van ongeveer 50.000-120.000-->5000-10.000. Ga ik online dan heb ik veel meer dan ik had.
Ik wil niks met die online zooi te maken hebben, de menus zijn ook mega sloom als ik online ben, hier kan je niets mee aan lijkt me?

Welke (&^%@ heeft dit bedacht :( :(

[ Voor 7% gewijzigd door Mutatie op 13-01-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Jep, hier dezelfde ervaring gehad. Daarna lekker die netwerkkabel eruit getrokken. Pleur maar lekker op met je geforceerde online crap. Zonder internetverbinding hoef je ook geen FOB te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Lasmibalsingh schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:04:
Ik had vrij snel voor de lol alles uitontwikkeld omdat ik geld en resources in overvloed had door de resources exploit die tot 1.05 volgens mij in het spel zat. Als je toen in 'the war economy' alle containers fultonde daarna naar een checkpoint liep werden de resources bijgewerkt in je inventaris. Nadat dit was gebeurd kon je de missie restarteren en dit telkens opnieuw doen. Hierdoor kon je al vrij snel alle platformen ontwikkelen en overvloedige resources verkopen en zo ook alles uitontwikkelen qua wapens etc. Het meeste tijd zat m in het wachten tot de ontwikkelingen klaar waren.
Mja die exploits heb ik dus niet aan meegedaan. Niet alleen namen die veel te veel tijd in beslag, maar na 3 keer had ik het wel gezien :9

Edit: Te veel tijd als in: 20 seconden fulton-werk, daarna weer 2 minuten wachten om door alle laadschermen heen te komen ;w

[ Voor 6% gewijzigd door PsychoMantis_NL op 14-01-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
PsychoMantis_NL schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:16:
[...]

Mja die exploits heb ik dus niet aan meegedaan. Niet alleen namen die veel te veel tijd in beslag, maar na 3 keer had ik het wel gezien :9

Edit: Te veel tijd als in: 20 seconden fulton-werk, daarna weer 2 minuten wachten om door alle laadschermen heen te komen ;w
Die laadschermen heb je alleen als je de missie aanneemt via ACC. Als je op de grond een missie aanneemt in je iDriod dan heb je de lange laadtijden niet. Sterker nog in 'the war economy' werd je telkens op het begin van de missie gespawnd als je op restart drukte.

[ Voor 23% gewijzigd door Lasmibalsingh op 14-01-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Kan iemand mij het nut uitleggen van het Fulton'en van machingegeweren, mortar, vrachtwagens en wilde dieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ietso
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06 17:42
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:16:
Kan iemand mij het nut uitleggen van het Fulton'en van machingegeweren, mortar, vrachtwagens en wilde dieren?
De machine guns en mortars worden op je basis gezet voor verdediging zodra je FOBs unlocked. Ook kun je ze verkopen voor GMP. Vrachtwagens en andere voertuigen kun je inroepen tijdens een missie of kiezen tijdens missie deployment, ook deze kun je verkopen voor GMP. Dieren geven je emblem parts, heroism, en worden naar je animal platform gestuurd. Hier worden er een aantal in een dierentuintje gezet om gewoon gezellig naar te kijken.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste