• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:41
Enige echte hekelpunt voor me tot nu toe is online verbonden zijn en ook maar iets van een menu proberen te openen. Duurt echt godsgruwelijk lang en ook de rede voor mij om na de Daily Reward gewoon offline te gaan zodat ik daar mezelf niet aan ga ergeren.
Ben pas op 27% completed, maar focus me nu vooral op main missions (missie 20 net done) DUs ik kan nog wel even vooruit. Moet wel opschieten want over 2 weken komt disgaea 5 uit en dan wil ik mgs5 toch wel uit hebben :P

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48
SC4RF4C3 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:41:
[...]

Je moet spelen op de manier wat jou plezier geeft, ik doe alle missies zonder maar 1 man te doden en gezien te worden, ik haal geen S rank omdat ik per missie zeker een half uur doe :) maar wel veel plezier en uitdaging.
Zo werk ik ongeveer overal doorheen, was gister mijn stats aan het bekijken.

Heb er nu 90 uur opzitten, zit net bij missie 21, 35% van side-ops gedaan.
Maar ik was vooral verrast door aantal kills wat ik had op die 90 uur. Precies 100. :P
En dat was dan gister nadat ik free-roam en side ops had experimenteren met hoe mensen te killen.

Heavy mannetje C-4 op rug plakken, stunnen hem mee nemen naar hoge cliff daar wakker schoppen en dan met ontploffing hem een mooie snoekduik het ravijn in laten maken, hij overleeft de ontploffing alleen de val niet. :+

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-08 16:43

Wereldreiziger

Mijn blog: Wereldreizigers.nl

Topicstarter
Mutatie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:22:
Zijn er ook mensen die het op de PS3 spelen, en hoe bevalt dit?
Afgelopen weekend Ground Zeroes geregeld en het is weer heerlijk sneaken. Een PS4 heb ik nog niet, waarschijnlijk komt die er als FFXV uit is maar de drang The Phantom Pain te spelen is hoog, het steekt alleen om hem voor de PS3 aan te schaffen met het idee hoe de game eruit ziet en draait op de PS4, al ziet het er bijzonder goed uit op de PS3.
Heb ground zeroes gespeeld op de PS3, niks mis mee. Speel nu op PC en ja het ziet er veel beter uit maar de gameplay ervaring is nagenoeg hetzelfde. Ik zou het spel niet laten liggen, gewoon spelen op de PS3!! Geluid flink hard en gaan met die banaan :)

Volg mij op: https://wereldreizigers.nl

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Flix20 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:29:
[...]
Dat werkt overigens ook gewoon met je 5.56 starters assault rifle.
Aha, voordat ik de BRENNAN LRS-46 ontwikkeld had had ik eigenlijk nooit de behoefte om een band lek te schieten (met een non-lethal lukt dat ook niet echt). Maar bij die missie deed zich toevallig de mogelijkheid voor. Zal binnenkort dus eens wat bandjes lek gaan schieten met van alles en nog wat haha
Waar ik benieuwd naar ben is of je met die .50 ook het motorblok aan stront kan schieten!
Ik zal binnenkort eens een wetenschappelijk onderzoek gaan doen :)
Albinoraptor schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:22:
[...]
Heavy mannetje C-4 op rug plakken, stunnen hem mee nemen naar hoge cliff daar wakker schoppen en dan met ontploffing hem een mooie snoekduik het ravijn in laten maken, hij overleeft de ontploffing alleen de val niet. :+
SADIST !!
Alhoewel ik moet toegeven dat ik met dezelfde gedachte heb gespeeld haha

spoiler:
Hoe hebben jullie de epidemie missies doorstaan ? Hadden jullie ook redelijk snel door wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn ? En hebben jullie veel personeel verloren ?

Ondanks dat ik wel gelijk doorhad wat de gemeenschappelijke factor was ,heb ik iets meer als 60 man verloren (en dit waren natuurlijk niet de mensen in de waiting room :( . Omdat ik lang(er) over de benodigde hoofd missies heb gedaan (restart mission / checkpoint je kent het wel haha).

Dus nu maar weer op mensen jacht met a++ stats of hoger. Zal denk ik nog wel even duren voor ik mensen met S of hoger in het wild tegen ga komen.

[ Voor 16% gewijzigd door o0SmOkE0o op 23-09-2015 15:45 ]

Verwijderd

Ik vind die s-rank ook maar vaag. Vorige keer had ik een missie waarbij ik volop gespot was en volop heb lopen killen, een helikopter uit de lucht geschoten en nog een s-rank. En een andere keer sneak ik een heel level, geen kills, niet gespot en ik krijg een a-rank

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
o0SmOkE0o schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:35:
spoiler:
Hoe hebben jullie de epidemie missies doorstaan ? Hadden jullie ook redelijk snel door wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn ? En hebben jullie veel personeel verloren ?

Ondanks dat ik wel gelijk doorhad wat de gemeenschappelijke factor was ,heb ik iets meer als 60 man verloren (en dit waren natuurlijk niet de mensen in de waiting room :( . Omdat ik lang(er) over de benodigde hoofd missies heb gedaan (restart mission / checkpoint je kent het wel haha).

Dus nu maar weer op mensen jacht met a++ stats of hoger. Zal denk ik nog wel even duren voor ik mensen met S of hoger in het wild tegen ga komen.
spoiler:
Thanks om hierover te spreken, heb geen zin om daar veel mensen aan te verliezen.. Volgende video zal ik dan ook volgen :9
YouTube: Metal Gear Solid 5 The Phantom Pain ► How To Stop The Epidemic From Spreading | Quarantine Zone

[ Voor 6% gewijzigd door SmokingCrop op 23-09-2015 17:16 ]

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:08
Een snelle run is cruciaal voor je S rank. Andere opties hebben veel minder invloed
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:41:
Ik vind die s-rank ook maar vaag. Vorige keer had ik een missie waarbij ik volop gespot was en volop heb lopen killen, een helikopter uit de lucht geschoten en nog een s-rank. En een andere keer sneak ik een heel level, geen kills, niet gespot en ik krijg een a-rank

PSN ID Binloading_nl

• o0SmOkE0o
  • Niet online
SmokingCrop schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:15:
[...]

spoiler:
Thanks om hierover te spreken, heb geen zin om daar veel mensen aan te verliezen.. Volgende video zal ik dan ook volgen :9
YouTube: Metal Gear Solid 5 The Phantom Pain ► How To Stop The Epidemic From Spreading | Quarantine Zone
spoiler:
Door de cutscene en de tips van Miller (of is het Ocelet) had ik al een vermoeden wat de gemeenschappelijke factor moest zijn. In eerste instantie dacht ik dus wel dat het een combinatie van meerdere factoren was.
Desondanks 270 man personeel in quarantine gedaan (wat een PITA was omdat nou net de factor die bepalend is niet te "filteren" was).
Daarna toch wat sideops en laaaaang over de main missies gedaan om wat extra personeel erbij te krijgen (en natuurlijk om zoveel mogelijk Mission Tasks af te vinken). En dan elke keer Staff Management - All Staff en specifieke personen naar quarantine verplaatsen.
Dus door mijn laag tempo volgens mij toch extra personeel verloren wat niet nodig was.

Ook bij missie 29 kwam ik erachter dat een betere / krachtigere RPG wel handig was, dus dat kostte me ook 18 minuutjes wachten met extra personeels verlies :(.

Maar vraag me nog altijd af wat juist die ene soldaat (je weet wel, met dat mes tussen zijn tanden :o ) met Quiet gedaan heeft, omdat er gesproken werd over "very close contact" :P ) Dit spel zit heeft soms echt zijn dubbelzinnige momenten haha, inclusief hele specifieke closeups.
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:41:
Van pu.nl
Om een S-rank te halen in The Phantom Pain, moet je eindscore hoger zijn dan 130.000. Mocht je dat halen, dan word je beloond met een cheque met daarop 26.000 GMP. Ka-tjing.
Maar om nou te zeggen dat 26.000 GMP Ka-tjing is, via Combat Deployment verdien je al minimaal 20.000 en daar hoef je niet eens iets voor te doen :P

En om in de sfeer van het spel te blijven :

To be continued ...

[ Voor 18% gewijzigd door o0SmOkE0o op 23-09-2015 18:32 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik zat wat te lezen en zag dat je die FOB mode niet kan uitschakelen?
Enige wat je kan doen is de .exe te blokkeren met je firewall en dan gewoon niet meer online komen?

Ik ga dit wss wel doen tot ik aan het einde van het spel kom..
Andere mensen kunnen je base ook aanvallen wanneer je zelf niet online bent.. en je kan niet iedereen een Direct Contract geven.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
SmokingCrop schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:27:
Ik zat wat te lezen en zag dat je die FOB mode niet kan uitschakelen?
Enige wat je kan doen is de .exe te blokkeren met je firewall en dan gewoon niet meer online komen?

Ik ga dit wss wel doen tot ik aan het einde van het spel kom..
Andere mensen kunnen je base ook aanvallen wanneer je zelf niet online bent.. en je kan niet iedereen een Direct Contract geven.
Is dat zo? Dat zou wel slecht zijn ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Dat is niet zo. Vanuit het pause menu kan je offline gaan. Wel eerst daadwerkelijk een game starten, maar daarna kan het dus wel.
http://www.eurogamer.net/...etal-gear-solid-5-offline
hankfully, there's a solution. All you need to do is head into the pause menu and disconnect the game, and you're able to play Metal Gear Solid 5 entirely offline. It's easy enough to do, and once you're offline the menus respond more snappily, and there's no need to wait around while the servers snag
Op de PS4 komt dit zelfs voorbij in alle meldingen als je net de game opstart (*tips about online disconnect*). Het lijkt me dat dat ook voor de PC geldt (jaja, niemand leest dat soort meuk ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Creepy op 23-09-2015 21:22 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• SmokingCrop
  • Niet online
Tsja, heel velen hebben nu eenmaal reeds een FOB moeten aanmaken.
Ik ben blij dat ik niet zo snel gegaan ben en die berichten ondertussen gezien heb.
Het verschil met de game in offline mode starten en de .exe te blocken in firewall komt op hetzelfde neer. Dat laatste is dan zelf handiger en zekerder.

Als je een FOB hebt en je gaat bv. een maand niet online en dan per ongeluk wel dan heb je het zitten..
Een maand lang aan raids op je FOB worden dan realiteit op je eigen PC ipv enkel de server van konami..

Het probleem van die FOB is dan ook dat er staff kan weggenomen worden die je niet in de verdediging van je FOB zet. Enkel een Direct Contract kan dat tegenhouden, maar die zijn gelimiteerd. :X
-> er zijn mensen die alle troepen uit die FOB verdediging gezet hebben en alsnog verloren ze troepen.

Heel die FOB stuff is gewoon slecht uitgewerkt, er blijkt zelf niet eens een anti-cheat systeem in te zitten.

Zie ook: http://steamcommunity.com...ons/0/527274088391986559/

edit: blijkbaar moet je een Terms Of Service accepteren na missie 22? Als je die elke keer niet accepteert dan kan je blijbkaar een security team hebben zonder FOB?

edit2: denk dat ik hem gewoon in m'n firewall ga blocken en wanneer ik het spel uitgespeeld heb, eens ga kijken naar die FOB's als ik dan uberhaubt nog zin ga hebben :+
Enige wat je lijkt te missen is de development van een stun-knife voor D-Dog en iets voor D-Walker.

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 23-09-2015 21:53 ]

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 13:03
Ja, ik vind die FOB's ook minder. Als het nou echt gescheiden was van de SP, oké, maar het is gewoon klote als je de game opstart en er meteen een alarm afgaat en je de melding "failed to defend FOB" met <x> aantal staff captured ziet. Ik zie niet hoe dat bijdraagt de SP-ervaring.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• -SaveMe-
Hmmm, ik heb ook een FOB moeten maken (verder niks mee gedaan) en disconnect altijd direct. Heb ik nu wel of geen last van het verliezen van staff ? Zou echt wel enorm K*t zijn als dat zo is ...

• steefje
Ik zag gisteren een tutorial hierover en daar gaf men aan dat je voor FOB een aparte basis maakt. Wel betaalt uit de currency die je offline verdiend (of middels microtransacties kan aanschaffen)

Met andere woorden het heeft dus geen invloed op je basis uit de singleplayer.
Ik wil de game eerst uitspelen voordat ik met FOB aan de slag ga.

PSN ID Binloading_nl

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48
Ja dat is idd wat ze beloofd hadden, dat FoB geen invloed hadden op single player, maar dat heeft het dus wel.

Probleem is dat als je eenmaal FOB hebt gebouwt dan kunnen mensen die FOB aanvallen, of jij nu online of offline bent. En het grootste probleem is dat je je troepen van single player verliest als iemand jou FOB aanvalt. Dus je moet hele tijd dan game gaan starten in offline mode, wil je geen troepen verliezen, maar dan ook helaas geen dagelijkse bonussen.

Wacht ik dus heb gedaan, is rond missie 20 heb ik spel in offline mode gegooid, je komt wel in FOB tutorial maar je kan er geen bouwen. Maar tutorial blijft terug komen zodra je online speelt en in je ACC komt.

Wat ik nu dus doe is elke keer gewoon de agreement die je in begin krijgt declinen, begin in offline mode.
Zit ik in Afghanistan of Afrika (dus niet in ACC) dan kan je wel weer online gaan en je dagelijkse bonus ontvangen. Maar ga dus nooit de ACC in als je online geconnect bent, want dan komt die $@$ tutorial weer verplicht aan kaken.

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Klinkt als een redelijk makkelijk te fixen bug. Ik vind het zelf niet zo'n probleem, maar als ze beloven dat FOB gescheiden is van MB, dan moet dat ook zo werken.

Ik heb zelf altijd een overschot van soldiers, dus mijn security unit zat redelijk snel vol met A of hoger soldiers. Verder de preparedness op zijn hoogst gezet voor alle modules/alle FOBs. Dan heb je gelijk een high level security. Ook heb ik alle 'groene' wapens gedeveloped (bruikbaar door security team). FOB missies zijn dan best lastig om te halen dan omdat er veel personeel rondloopt die retezwaar zijn bewapend. Voor veel mensen is het dan niet meer de moeite waard om je te invaden (winst is niet heel gek veel voor de tijd die het dan kost).

Vind 't sowieso slecht gebalanceerd, er lopen dan zoveel mannetjes rond op zo'n klein stukje (en door de open walkways kunnen ze je vanaf drie verdiepingen zien, dus die S-ranks spotten je altijd).

Dus ze mogen hier wat mij betreft nog wel wat tijd insteken om de bugs te fixen en te balanceren.

• SmokingCrop
  • Niet online
NLxAROSA schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:35:
Klinkt als een redelijk makkelijk te fixen bug. Ik vind het zelf niet zo'n probleem, maar als ze beloven dat FOB gescheiden is van MB, dan moet dat ook zo werken.

Ik heb zelf altijd een overschot van soldiers, dus mijn security unit zat redelijk snel vol met A of hoger soldiers. Verder de preparedness op zijn hoogst gezet voor alle modules/alle FOBs. Dan heb je gelijk een high level security. Ook heb ik alle 'groene' wapens gedeveloped (bruikbaar door security team). FOB missies zijn dan best lastig om te halen dan omdat er veel personeel rondloopt die retezwaar zijn bewapend. Voor veel mensen is het dan niet meer de moeite waard om je te invaden (winst is niet heel gek veel voor de tijd die het dan kost).

Vind 't sowieso slecht gebalanceerd, er lopen dan zoveel mannetjes rond op zo'n klein stukje (en door de open walkways kunnen ze je vanaf drie verdiepingen zien, dus die S-ranks spotten je altijd).

Dus ze mogen hier wat mij betreft nog wel wat tijd insteken om de bugs te fixen en te balanceren.
Tot er weer een hacker/cheater langs komt ;)
Er zit namelijk geen anti cheat systeem in blijkbaar.

• NLxAROSA
  • Niet online
SmokingCrop schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:10:
[...]

Tot er weer een hacker/cheater langs komt ;)
Er zit namelijk geen anti cheat systeem in blijkbaar.
Gelukkig is het matching systeem net zo brak en vindt die hacker je dus niet zo snel. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Begrijp ik nu goed dat het verplicht is om een FOB te bouwen? :/ (ben nog niet zo ver in de game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Yeey, main story uitgespeeld!
Lange tijd sinds ik dat voor elkaar heb gekregen de laatste was denk ik The Last Of Us. Dat zegt dus wel wat over de kwaliteit van de game :)

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 11:15
Ik moet zeggen dat ik het FOB principe wel grappig vind! enige nadeel is dat als je hogere ranks FOBs wilt doen dat bijna onmogelijk is. Zwaar bewapend en zien je snel.

lagere ranks invaden is wat makkelijker. Al een paar keer meegemaakt dat de base vrijwel verlaten was op een paar drones na. Easy win...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Euphanasia schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:29:
Yeey, main story uitgespeeld!
Lange tijd sinds ik dat voor elkaar heb gekregen de laatste was denk ik The Last Of Us. Dat zegt dus wel wat over de kwaliteit van de game :)
spoiler:
Is het spel nog wel uitdagend omdat ik zag dat in Chapter 2, bepaalde missies een rerun zijn van Chapter 1 met een hogere moeilijkheids graad. Aangezien ik de Chapter 1 missies allemaal compleet wil hebben dus incl. alles mission task heb ik eerlijk gezegd geen zin om deze missies nog een keer in Chapter 2 te doen (en waarschijnlijk deze ook nog meerdere keren om all mission task te doen)

Ik heb alleen nog missie "To know too much" gedaan en zie dus alleen nog (maar) 2 missie reruns (2CW, Back Back Down) weet niet hoe de missies erna zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Chapter 2:

spoiler:
Wat een verschrikkelijke domper is dit na het epische Chapter 1 zeg. Zelfde missies opnieuw doen, inclusief dezelfde briefings/cutscenes, die dus helemaal nergens meer op slaan op dat moment in het verhaal. Ze hadden beter gewoon kunnen kappen na Chapter 1 en de echt nieuwe missies uit Chapter 2 als een soort Epilogue eraan vast of gewoon in DLC. Snap echt niet dat dit spel een 10 krijgt in sommige reviews, hebben die dan alleen Chapter 1 gespeeld (of dik betaald door Konami)? Chapter 2 slaat gewoon helemaal nergens op. Ik ben er wel aan begonnen, maar zodanig afgeknapt dat ik niet meer verder wil spelen. Wat een afgang zeg. Als ze zich hadden beperkt tot Chapter 1 dan had dit spel een 9/10 van mij gekregen, nu een 6/10. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt dat ik in het begin zo lyrisch ben over een spel en dan zo afknap halverwege. En ik draai toch al aardig wat jaartjes mee. /rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
spoiler:
Ik heb dus precies hetzelfde gevoel. Ik vermaak me ondertussen nog wel met de sideops. Maar het enthousiasme voor de main missies is eigenlijk wel weg.

[ Voor 3% gewijzigd door o0SmOkE0o op 25-09-2015 14:56 . Reden: toch maar tussen spoiler tags ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 10:04
Hoe lang duurt het voor je bond level met D-Horse groot genoeg is om hem zn speciale trucje te laten doen :p

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Kapitein187 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:49:
Hoe lang duurt het voor je bond level met D-Horse groot genoeg is om hem zn speciale trucje te laten doen :p
Niet echt lang wat ik me kan herinneren, misschien een missie of 5 max,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
o0SmOkE0o schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:55:
[...]

Niet echt lang wat ik me kan herinneren, misschien een missie of 5 max,
Hmm, ik ben bij missie 10 nu en nog steeds maar bond level 3 ofzo. Misschien rij ik er te weinig op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Eens,
spoiler:
de game is gewoon niet af. Ik vind de gameplay dusdanig heerlijk dus vond/vind het niet erg om door te spelen, maar dit is echt een dikke aanfluiting. Tel daarbij ook nog de weggelaten missie waarin je achter Eli aan gaat (check youtube). Echt, reviewers zijn gewoon onwijze koekenbakkers.
Bovendien, chapter 1 heet dan Revenge. Okee, logisch. Chapter 2 heet Race. Waarom dan? Er zit niks in dat hele chapter dat ook maar iets met ras of wat dan ook te maken heeft. Duidt ook op ontbrekende content. Jammer.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Voxalizer schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:16:
[...]

Eens,
spoiler:
de game is gewoon niet af. Ik vind de gameplay dusdanig heerlijk dus vond/vind het niet erg om door te spelen, maar dit is echt een dikke aanfluiting. Tel daarbij ook nog de weggelaten missie waarin je achter Eli aan gaat (check youtube). Echt, reviewers zijn gewoon onwijze koekenbakkers.
Bovendien, chapter 1 heet dan Revenge. Okee, logisch. Chapter 2 heet Race. Waarom dan? Er zit niks in dat hele chapter dat ook maar iets met ras of wat dan ook te maken heeft. Duidt ook op ontbrekende content. Jammer.
spoiler:
Heet het niet gewoon "Race" omdat je er een stuk sneller doorheen moet nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Kapitein187 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:39:
[...]

spoiler:
Heet het niet gewoon "Race" omdat je er een stuk sneller doorheen moet nu?
:D Dat zou je bijna denken inderdaad.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Hier nog iemand die Quiet niet gebruikt door dat bloed irritante geneurie/'humming' wanneer ze iemand in het vizier heeft? :X
Kon Quiet niet echt Quiet zijn..

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 25-09-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Daar stoor ik me niet echt aan, wel aan het feit dat ze telkens opnieuw begint te neuriën als je je camera ook maar een beetje beweegt en ze daardoor een nieuw target pakt. Nog vervelender vind ik echter dat ze alleen outposts kan scouten/aanvallen, en als je ergens een sideop hebt die op een weg of in een veld is, totaal niets aan haar hebt.

Ik had gehoopt dat je een marker kon plaatsen om haar naartoe te sturen, maar helaas :-(

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 10:52
Wat een crap missie die
spoiler:
quarantaine
missie zeg...

spoiler:
Ik had vrij snel door dat het om taal ging, maar bij mij (bij iedereen?) was dat iedereen zowel dat Kikongo (ofzo) als Russisch als Engels sprak die van het begin in quarantaine zat. Ja hoe is het! Denk je dat ik zin heb om uit die dik 400 man iedere combinatie te proberen zonder enige bevestiging, zoek het uit joh...

Trouwens, wanneer is dit eigenlijk voorbij? Gaan ze vanzelf uit de quarantaine? Gewoon doorspelen en krijg je vanzelf een melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
RonG schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:12:
Wat een crap missie die
spoiler:
quarantaine
missie zeg...

spoiler:
Ik had vrij snel door dat het om taal ging, maar bij mij (bij iedereen?) was dat iedereen zowel dat Kikongo (ofzo) als Russisch als Engels sprak die van het begin in quarantaine zat. Ja hoe is het! Denk je dat ik zin heb om uit die dik 400 man iedere combinatie te proberen zonder enige bevestiging, zoek het uit joh...

Trouwens, wanneer is dit eigenlijk voorbij? Gaan ze vanzelf uit de quarantaine? Gewoon doorspelen en krijg je vanzelf een melding?
spoiler:
Indien je de juiste factor uitgevogeld hebt en dus "gekwalificeerd" personeel in quarantaine plaatst, krijg je wel een melding te horen dat je iets goeds gedaan hebt :)

En de main missies door blijven spelen voor de oplossing :) , even doorbijten dus.

Moet zeggen dat ik de intel agents missie een stuk vervelender vond omdat deze best strak getimed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
PsychoMantis_NL schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 19:34:
Nog vervelender vind ik echter dat ze alleen outposts kan scouten/aanvallen, en als je ergens een sideop hebt die op een weg of in een veld is, totaal niets aan haar hebt.

Ik had gehoopt dat je een marker kon plaatsen om haar naartoe te sturen, maar helaas :-(
Dat dacht ik eerst ook! Maar het kan wel. Ga naar je idroid, kies de missions tab en kies dan "Quiet (attack)".
Dan kun je een sniper point aanwijzen waar ze gaat zitten. En als ze daar eenmaal zit kun je haar weer commandos gevens zoals kill, take aim en cover me. DIe sniper points zitten all over the map. Werkt echt perfect! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 10:52
o0SmOkE0o schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:49:
[...]

spoiler:
Indien je de juiste factor uitgevogeld hebt en dus "gekwalificeerd" personeel in quarantaine plaatst, krijg je wel een melding te horen dat je iets goeds gedaan hebt :)

En de main missies door blijven spelen voor de oplossing :) , even doorbijten dus.
Het is ook wel gelukt hoor, je hoort inderdaad op een gegeven moment een hoopvolle mededeling, maar doelde meer op iets als een tellertje ofzo.

Anyway, gewoon nog even main doorspelen dus, thanks :)

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Na missie 42 kan ik niet meer verder [steam versie]

http://www.eurogamer.nl/a...-5-verholpen-op-pc-en-ps4
Blijkbaar is het niet opgelost ik ga opnieuw die k*t missie proberen.

:Update, Nog steeds geen missie 43.

[ Voor 69% gewijzigd door New Yorker op 26-09-2015 08:26 ]

Weg

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

-SaveMe- schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:48:
[...]

Dat dacht ik eerst ook! Maar het kan wel. Ga naar je idroid, kies de missions tab en kies dan "Quiet (attack)".
Dan kun je een sniper point aanwijzen waar ze gaat zitten. En als ze daar eenmaal zit kun je haar weer commandos gevens zoals kill, take aim en cover me. DIe sniper points zitten all over the map. Werkt echt perfect! _/-\o_
Dat zijn toch dezelfde sniper points als bij "Quiet (Scout)"? Die kun je (= kan ik) namelijk alleen op outposts zetten.

Stel dat er precies waar Boss op onderstaande afbeelding staat een side op is, dan kun je Quiet daar niet naartoe sturen toch? Tenminste, bij mij trekt hij dan automatisch iets naar rechts, of naar linksonder aangezien daar de outposts zitten. Dus als je een side op hebt als Destroy the tank unit xxxx dan heb je niets aan haar omdat die vaak midden op een weg of in een veld zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.skillshotter.com/wp-content/uploads/2015/09/METAL-GEAR-SOLID-V_-THE-PHANTOM-PAIN_201509161317552-600x290.jpg

Tenzij je gespot wordt uiteraard, dan komt ze ineens als een bezetene aangerend en kan ze wel cover fire bieden.

Mocht "Quiet (Attack)" wel anders zijn dan zal ik dat eens proberen van de week, maar het nadeel daarvan is (even uit mijn hoofd) dan weer dat de tegenstander - zelfs met een tranq + suppressor - meteen weet dat er een sniper zit en dus meteen naar alert mode gaat :-(

• thaMini
  • Laatst online: 00:27

thaMini

Tool !!

PsychoMantis_NL schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 07:38:
[...]

Dat zijn toch dezelfde sniper points als bij "Quiet (Scout)"? Die kun je (= kan ik) namelijk alleen op outposts zetten.

Stel dat er precies waar Boss op onderstaande afbeelding staat een side op is, dan kun je Quiet daar niet naartoe sturen toch? Tenminste, bij mij trekt hij dan automatisch iets naar rechts, of naar linksonder aangezien daar de outposts zitten. Dus als je een side op hebt als Destroy the tank unit xxxx dan heb je niets aan haar omdat die vaak midden op een weg of in een veld zijn.

[afbeelding]

Tenzij je gespot wordt uiteraard, dan komt ze ineens als een bezetene aangerend en kan ze wel cover fire bieden.

Mocht "Quiet (Attack)" wel anders zijn dan zal ik dat eens proberen van de week, maar het nadeel daarvan is (even uit mijn hoofd) dan weer dat de tegenstander - zelfs met een tranq + suppressor - meteen weet dat er een sniper zit en dus meteen naar alert mode gaat :-(
En al gaan ze naar alert? Kost een paar puntjes maar als je van twee kanten sniped heb je zo een basis ingenomen toch?
Ik gebruik een gedempt tranq sniper geweer, Quiet ook, af en toe van plek veranderen en weinig bases blijven overeind.

Be small, act BIG.

• -SaveMe-
PsychoMantis_NL schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 07:38:
[...]

Dat is echt anders met attack, die points zitten over de hele map. Ik verplaats haar ook vaak handmatig naar strategische spots. Overigens gaat ze met attack ook niet gelijk aanvallen, daarvoor met je haar eerst nog een commando geven, zoals cover! Scout gebruik ik nooit. En dat alert modus geld niet voor jou, dus je kunt het juist mooi als afleiding gebruiken omdat iedereen geconcentreerd is op de sniper en niet op jou!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Werking van Quiet samengevat:

- Scout -> Quiet doet een rondje over de outpost om de vijanden te taggen en neemt dan een sniping point in op standby. In de regel pikt ze er altijd één waar ze zicht heeft op jou (niet altijd optimaal dus).
- Attack -> Je wijst een sniping point aan, Quiet gaat hier op standby. Sniping points zitten overal verspreid op de map, niet alleen bij outposts.

Deze commando's voer je uit via de iDroid en zeggen alleen iets over haar positie, niets over of ze wel of niet gaat schieten. Daarvoor heb je de commando's via de quick menu:

- Fire -> Als je dit kiest neemt ze 1 schot. Als je niet naar een vijand kijkt, dan kiest ze er zelf één uit. Kijk je wel naar een vijand (door binoculars of scope), dan pakt ze die. Kun je zien aan haar groene laserstraal. Op die manier kun je dus vijand voor vijand spotten en uit het gevecht nemen.
- Cover -> Hiermee geef je haar de opdracht 'fire at will', wat inhoudt dat ze alle vijanden afgaat tot ze er geen één meer ziet. Let op: dit is een toggle! Dus je moet het ook weer uitzetten als je wilt dat ze stopt (anders gaat ze ook gewoon vrolijk door als je je verplaatst naar een andere outpost).

Verplaatsen:

In de regel blijft ze zitten waar ze zit. Ze verplaatst om de volgende redenen:

- Ze komt onder vuur/wordt ontdekt. Dan verplaatst ze zich naar een ander punt (of als haar health te laag is fultont ze weg).
- Je gaat te ver weg, dan gaat ze mee.
- Je geeft haar de opdracht te verplaatsen.

En that's it zo'n beetje. Mocht ik wat vergeten zijn of fout hebben, laat het hier dan weten. :)

Leuk puntje (niks met Quiet te maken verder) in het spel: als je jarig bent zit er een leuke verassing in het spel. :D

[ Voor 3% gewijzigd door NLxAROSA op 26-09-2015 11:57 ]

• -SaveMe-
Mooie uitleg!

Een aanvulling, met take aim vraag je haar op het target waar je op richt te schieten, maar dat doet ze pas als jij ook schiet. Dit is handig als 2 guards bij elkaar staan: Je kijk/richt eerst op de ene en geeft het commando take aim. Dan richt je naar op de andere en zodra jij die schiet, schiet Quiet de andere. Twee voor de prijs van een :)

En als Quiet aan het schieten is (ook met tranq en surpressor) kan ze ontdekt worden en schreeuwt iedereen dat er een sniper is. Let op, dat betekent niet dat het telt als een combat alert of dat jij gezien bent. Je kunt dus gebruik maken van de verwarring om lekker sneaky je ding te doen!

[ Voor 29% gewijzigd door -SaveMe- op 26-09-2015 12:23 ]

• NLxAROSA
  • Niet online
Die take aim heb ik nog niet gebruikt, handig! Deed het altijd met het handje: door rifle scope naar de eerste kijken, command 'fire' geven en dan zelf de tweede omleggen.

En afleiding is perfect inderdaad: zet Quiet aan de andere kant van de outpost, laat haar schieten, vijanden kijken allemaal de andere kant op en jij gaat vervolgens via de andere kant naar binnen.

Bombardments geven ook niet altijd alerts trouwens, heb een 'full stealth' mission gedaan (die met de walkers) waarbij ik gewoon van afstand twee bombardments deed op een kamp. Ging wel alarm af, maar werd mij niet aangerekend (ze hadden geen idee waar het vandaan kwam).

Quiets kills kosten je als het goed is ook geen demon points, in tegenstelling tot jouw eigen kills.

• -SaveMe-
Ik laat Quiet alleen maar tranqen :)

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Ah kijk, dat verschil tussen scout/attack wist ik dus niet, dat gaan we straks even proberen :Y

V.w.b. het afleiden van de vijand en de alert mode, het was me bekend dat die alert niet voor mij geldt, en dat dat geen combat alert is. Daarnaast vindt ik de punten die ik voor een missie krijg vaak niet zo heel interessant. Ik ga liever voor perfect stealth en alle resources. Als ik dan geen S-rank krijg dan is dat maar zo. Daarnaast klooi ik eerst vaak zelf wat aan voordat ik m'n buddy gebruik, en als dan de tegenstanders al afgeleidt zijn voordat ik bij zo'n outpost ben voelt dat toch vaak iets te makkelijk :p

Edit: Dat van je verjaardag heb ik gelezen op internet inderdaad, jammer dat dat voor mij pas 4 mei is, dan ligt de game waarschijnlijk al wel weer in de kast :9

[ Voor 35% gewijzigd door PsychoMantis_NL op 26-09-2015 13:38 ]

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ook net uitgespeeld...

spoiler:
Ben eigenlijk wel blij dat het klaar is nu. Chapter 1 was veel beter en vond alles meer van het zelfde worden, inclusief de main missions. Het duurde allemaal te lang, zonder dat het 't niveau kon vast houden. Jammer. De twist aan het einde vond ik dan wel weer erg leuk. Hoewel de misschien nog wel grotere twist in de "Thruth Records" zit die je aan het einde kan beluisteren. Zero/Cipher is dus de 'mastermind' achter de grote wisseltruc.

Maar ik zit nog wel met een paar vragen. Ik ben niet echt een MGS-kenner. Is de 'echte' Outer Heaven waar de 'echte' Boss aan werkt ooit voorgekomen of genoemd in de andere games? Of is dat een open eindje voor een eventueel vervolg?

Waarom zou Zero Snake in leven laten en hem die 'echte' Outer Heaven laten bouwen? Terwijl Snake denkt dat hij nog steeds de echte vijand is?

Wat is er met Sahelanthropus gebeurd? Heb gelezen dat Kojima nog een Chapter 3 wilde hebben terwijl Konami de strik er omheen deed. Open eindje voor DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Bor schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:29:
Ik ben er nog steeds niet achter hoe je de savegame van GZ geimporteerd krijgt in The Phantom Pain. Dat je een geupdate GZ moet hebben en daarna moet kiezen om de savegame te exporteren / te uploaden is duidelijk maar hoe krijg je die (op de PS4) nu weer geimporteerd in The Phantom Pain? Sommige reacties op internet hebben het over "via het hoofdmenu" maar dat lijkt bij mij uit twee knopjes te bestaan (continue en nog iets).
Dat vraag ik me ook af. Net Ground Zeroes alle prisoners gered, savegame geupload en kan niets kiezen in the Phantom Pain menu. Heeft wel een patch gedownload, ik zit nu op 1.02. Klopt dat of is er nog een nieuwere patch? Ps4 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Yess, eindelijk bij The Man Who Sold the World (missie 45). Nu kan ik de game eindelijk loslaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Vinnocchio schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:12:
[...]

Dat vraag ik me ook af. Net Ground Zeroes alle prisoners gered, savegame geupload en kan niets kiezen in the Phantom Pain menu. Heeft wel een patch gedownload, ik zit nu op 1.02. Klopt dat of is er nog een nieuwere patch? Ps4 hier.
Eens stukje later in de game lukte het bij mij wel. Ik kreeg die optie ook pas na langer spelen te zien.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Jack O10 schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:16:
Yess, eindelijk bij The Man Who Sold the World (missie 45). Nu kan ik de game eindelijk loslaten :)
Is dat de laatste story missie? Dacht dat het er 50 waren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
-SaveMe- schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:13:
[...]

Is dat de laatste story missie? Dacht dat het er 50 waren ?
Ik dacht van wel, volgens mij zijn 47-50 allemaal bekende missies die je op een bepaalde manier moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
46 is de laatste story missie. 45 is ook interessant. 47-50 hadden ze achterwege mogen laten. Als je nog meer van het verhaal wil weten kun je op Youtube de half-afgemaakte 51 bekijken. Jammer dat die er niet inzit, dan was het pas echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Net 31 afgerond (30 was echt insane, liep echt compleet uit de hand bij mij ;) ). Eigenlijk is het dan al klaar. Was ook goed geweest voor mij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Gisteren ook uitgespeeld.

spoiler:
Geweldige game, hoewel episode 2 wel gerushed aan voelt en nogal onsamenhangend is. Hier hadden ze beter een kortere epilogue van kunnen maken. Het stretchen van de speelduur met die herhalende missies vond ik een misser. De Quiet arc vond ik wel erg boeiend alleen haar laatste missie met een standoff samen met Snake tegen een berg armor past niet echt bij haar speelstijl vond ik. Kreeg de indruk dat bij episode 2 de interne problemen bij Konami al een tijdje speelden en Kojima het snel moest afronden omdat het budget op was.

De 'twist' op het eind was tof, hoewel ik zoiets al wel zag aankomen na de hospital scene en de hints die je krijgt tijdens het spelen (Eli / Liquid Snake die 'Big Boss' als zijn vader ziet maar de DNA komt niet overeen). Toch is het wel jammer dat we niets van de echte Big Boss meekrijgen en hoe hij Outer Heaven maakt. Je hoopt natuurlijk op een nieuwe MGS V waar je met de echte Big Boss speelt maar het is de vraag of dat gaat gebeuren nu Kojima en zijn team mogelijk weg gaan bij Konami.

Wat wel vreemd is is dat ik Paz niet ben tegengekomen in mijn playthrough. Blijkbaar kun je die missen? Weet ook niet of ik die nu nog kan triggeren na het uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
kazuka schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:11:
Gisteren ook uitgespeeld.

spoiler:
Wat wel vreemd is is dat ik Paz niet ben tegengekomen in mijn playthrough. Blijkbaar kun je die missen? Weet ook niet of ik die nu nog kan triggeren na het uitspelen.
spoiler:
Medical center, in het midden, tweede verdieping, zit een deur die open kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-08 16:43

Wereldreiziger

Mijn blog: Wereldreizigers.nl

Topicstarter
-SaveMe- schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:47:
[...]

Dat is echt anders met attack, die points zitten over de hele map. Ik verplaats haar ook vaak handmatig naar strategische spots. Overigens gaat ze met attack ook niet gelijk aanvallen, daarvoor met je haar eerst nog een commando geven, zoals cover! Scout gebruik ik nooit. En dat alert modus geld niet voor jou, dus je kunt het juist mooi als afleiding gebruiken omdat iedereen geconcentreerd is op de sniper en niet op jou!
Dit dus! Ik speelde gister een missie waar ik al die D-walkers moest uitschakelen. Quite liet ik 1 manneke afschieten, ik intussen helemaal omgelopen en kon vervolgens 20 mannetjes met 5 hit combo uitschakelen omdat ze allemaal met de rug naar me toe stonden omdat ze bang waren voor de sniper.

Ineens was die missie echt echt peanuts :P

Volg mij op: https://wereldreizigers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:22
Ik ben bij missie 16, maar vind het spel tot nu toe erg tegenvallen :|
Weinig verhaal, dus speelt niet lekker door voor mij

Gaat dit nog beter worden? Of kan ik het spel beter weer proberen te verkopen (PS4 versie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingCrop schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:35:
Hier nog iemand die Quiet niet gebruikt door dat bloed irritante geneurie/'humming' wanneer ze iemand in het vizier heeft? :X
Kon Quiet niet echt Quiet zijn..
Ik gebruik haar alleen niet omdat ze gewoon uit zichzelf gaat schieten, zelfs als je haar een commando geeft om te kappen. Heb haar daarom maar twee keer gebruikt, de rest is ze gewoon irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vanaf missie 30 en chapter 2 komt er wat meer nadruk op het verhaal maar verwacht geen lange cutscenes zoals in MGS4. Veel backstory kun je halen uit de tapes die een beetje dienst doen als vervanger voor de codec secties uit eerdere delen. Vind die overigens best goed gedaan maar je moet er wel het geduld voor hebben ze te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
FabianGTI schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:08:
Ik ben bij missie 16, maar vind het spel tot nu toe erg tegenvallen :|
Weinig verhaal, dus speelt niet lekker door voor mij

Gaat dit nog beter worden? Of kan ik het spel beter weer proberen te verkopen (PS4 versie)?
Grappig, ik zit daar ook ongeveer maar jouw mening deel ik helemaal niet. Ik heb vaker de kritiek gezien over weinig verhaal maar er gebeurd met enige regelmaat toch echt wat verhaal technisch. Geen lange cutscenes, maar wel met enige regelmaat een korte. En vergeet inderdaad de tapes niet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:28:
Vanaf missie 30 en chapter 2 komt er wat meer nadruk op het verhaal maar verwacht geen lange cutscenes zoals in MGS4. Veel backstory kun je halen uit de tapes die een beetje dienst doen als vervanger voor de codec secties uit eerdere delen. Vind die overigens best goed gedaan maar je moet er wel het geduld voor hebben ze te luisteren.
Die tapes moet je inderdaad wel even voor gaan zitten. Of tijdens je missie afspelen als je toch een groot stuk moet lopen. Ik luister ze vaak als ik naar een chopper pick up point moet lopen. Dan rustig die kant op en een tape aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
Iemand die me tips kan geven bij Missie 30 met de skulls uitschakelen??

Wordt er gek van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:17
theduke1989 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:16:

Wordt er gek van...
Volgens mij heeft missie 30 geen Skulls.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

En volgens mij heeft de ik-vorm ook geen dt. Maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

Wordt er gek van...
Je bedoelt die snipende skulls?

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

Wordt er gek van...
bedoel je
spoiler:
Die 4 snipers ? Zoja. sniper rifle (DMG) meenemen. En zodra de skulls komen achteraf blijven hangen en goed kijken waar de sniper beams lopen. Dan zie je waar ze zitten. Met je verrekijker ze markeren, dan zie de health. en vervolgens geduldig alle 4 snipen tot ze dood zijn. Steeds beetje van plek veranderen en de hele tijd liggend over de grond. Zo heb ik het gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024

Wordt er gek van...
spoiler:
Missie 29 metallic archaea
Gebruik quiet als buddy, geef haar een dodelijke sniper (dus geen tranquizer). Gelijk na de start van de missie in 1 van die bunkers schuilen wel heletijd van plek wisselen en wachten tot quiet ze allemaal heeft neergeknald :) ik was na 5 min klaar met S rank (wel weinig plezier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

-SaveMe- schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:59:
[...]

bedoel je
spoiler:
Die 4 snipers ? Zoja. sniper rifle (DMG) meenemen. En zodra de skulls komen achteraf blijven hangen en goed kijken waar de sniper beams lopen. Dan zie je waar ze zitten. Met je verrekijker ze markeren, dan zie de health. en vervolgens geduldig alle 4 snipen tot ze dood zijn. Steeds beetje van plek veranderen en de hele tijd liggend over de grond. Zo heb ik het gedaan :P
spoiler:
En je kan nog zo'n pil nemen waardoor je tijdelijk verborgen vijanden kan zien.
Voor de zekerheid nog ff de sniper rifle met de meeste damage laten uitvinden en dan zou het toch moeten lukken? Ik heb zelf de Brennan gebruikt.

[ Voor 2% gewijzigd door thaMini op 28-09-2015 23:02 . Reden: schoot me iets te binnen ]

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ik bedoel de boss battle van the skulls.
spoiler:
met die soort zombie achtige fake skulls. Dan heb je 4 echte skulls en dan moet je op commando een zwaard in hun lichaam stoppen en op hun schieten. Maar da gaat super traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon machine gun pakken. Grenades of rockets doen te weinig damage, pak een gun met penetration. Vrij simpele battle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Ik heb die missie opgelost door achter zo'n anti air gun te gaan zitten, dan ben je er zo van af. Met D-walker i.c.m. de gatling gun kan ook, maar ik ben niet zo handig met D-walker :9

spoiler:
Vergeet niet na die battle die skulls te extracten, dan kun je je parasite suit ook een keer gebruiken :p

[ Voor 3% gewijzigd door PsychoMantis_NL op 29-09-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

theduke1989 schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:02:
ik bedoel de boss battle van the skulls.
spoiler:
met die soort zombie achtige fake skulls. Dan heb je 4 echte skulls en dan moet je op commando een zwaard in hun lichaam stoppen en op hun schieten. Maar da gaat super traag.
Makkie, op het dak gaan staan en rockets spammen. De skulls gaan doorgaans allemaal bij elkaar op een kluitje staan onder je dus met 1 rocket raak je er gemiddeld 2 tot 4. Ik had twee resupplies aan rockets nodig en de missie was alweer afgelopen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 17:29
Skulls kunnen ook niet zo goed tegen headies met een Brennan LRS-46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Begin het spel nu wel zat te worden. Gameplay technisch kan ik weinig negatieve punten geven, geen storende fouten of vreemde bugs tegengekomen. Ik ben nu bij missie 25 en ik ben er wel klaar mee. Het is zo enorm herhalend allemaal. Ik snap dan ook echt niet dat de game zulke bizar hoge cijfers krijgt.

Nu zag ik dat Simon van Insidegamer een vlog heeft opgenomen waarin hij aangeeft dat het spel zuigt. Als je zo kritisch bent, waarom review je de game dan niet. Dat is wat je wilt weten als gamer.

Ik zie dit zo vaak bij grote titels. Die worden snel gespeeld en krijgen super cijfers. Als de mediastorm enigszins gaat liggen en gamers gaan aan de slag met de game, die komt de kritiek wel massaal voren. GTA4 had dit ook. Prachtige game en technisch ook behoorlijk, maar mijn inziens de slechtste GTA ooit.

Ik begin me hier echt aan te ergeren in de game-industrie, wees eens kritisch.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tja, opinions ;) Kun je bovenstaande ook niet zeggen voor alle hedendaagse open world games? Ze zijn allemaal herhalend, lijken allemaal dezelfde template te gebruiken. Vind persoonlijk juist bij MGSV dat het veruit het beste is uitgevoerd, je kunt op zo veel verschillende manieren spelen, de vrijheid daarin vind ik ongekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

kazuka schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:51:
Tja, opinions ;) Kun je bovenstaande ook niet zeggen voor alle hedendaagse open world games? Ze zijn allemaal herhalend, lijken allemaal dezelfde template te gebruiken.
The Witcher 3 zeker nog niet gespeeld? ;)
Ik was nooit zo van de open world games tot ik TW3 speelde...over goed uitgevoerd gesproken.

Als ik TW3 een keer uit heb (duurt nog wel even) ga ik MGS5 een kans geven. Als oude MG(S) rot ben ik bang voor het open wereld aspect maar we gaan het zien!

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Je kan het open world gedeelte ook nog eens nagenoeg compleet negeren door alleen gebruik te maken van de mission en side ops list en helicopter pickup. Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
westergas schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:13:
[...

Als ik TW3 een keer uit heb (duurt nog wel even) ga ik MGS5 een kans geven. Als oude MG(S) rot ben ik bang voor het open wereld aspect maar we gaan het zien!
Als MGS fan sinds MGS1 was ik hier idd ook bang voor!
Opzich vallen de missies zeker goed te spelen, al is het wat wennen.
Het is nu wat meer zelf uitzoeken waar je moet zijn. Waar het voorheen was je moet naar de coms towers gaan, en daar kwam je door gewoon naar boven in de wereld te blijven lopen met wat obstakels is het nu echt uitzoeken waar dat zou moeten zijn en hoe je daar komt.

Maar, het uitzoeken van extra opdrachten is wel ff een tikje wennen.
gelukkig zit het met het sneaken nog wel goed als je éénmaal in een base bent aangekomen.

Nou moet ik wel zeggen dat ondanks de schaal van de game gigantisch is, vind ik de basissen wat aan de kleine kant.
Meestal staan er in een dorpje niet meer dan 10 guards en ren je er binnen een paar min doorheen.
Waar bv. een shadow moses of een big shell gigantisch en als een geheel aanvoelde.
Dat mis ik wel een beetje.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

NLxAROSA schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:50:
Je kan het open world gedeelte ook nog eens nagenoeg compleet negeren door alleen gebruik te maken van de mission en side ops list en helicopter pickup. Werkt ook prima.
Hoewel ik op die manier ongetwijfeld een hoop moois mis, is dat wel wat ik doe. Ik zit er niet echt op te wachten om een kwartier paardje te rijden, vervolgens van buddy te wisselen omdat je in een outpost liever Quiet of D-dog gebruikt, en dan vervolgens weer te wisselen naar D-horse omdat je weer 20 minuten naar de volgende outpost moet rijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Laatst online: 10-09 12:08
PsychoMantis_NL schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:22:
[...]

Hoewel ik op die manier ongetwijfeld een hoop moois mis, is dat wel wat ik doe. Ik zit er niet echt op te wachten om een kwartier paardje te rijden, vervolgens van buddy te wisselen omdat je in een outpost liever Quiet of D-dog gebruikt, en dan vervolgens weer te wisselen naar D-horse omdat je weer 20 minuten naar de volgende outpost moet rijden :9
Dit weiger ik de afgelopen tijd ook steeds vaker te doen. Het resulteert echter dat ik continu een zeker iets gebruik met een dikke machinegun erop en er weinig gesneakt wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Flix20 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:02:
[...]

Nou moet ik wel zeggen dat ondanks de schaal van de game gigantisch is, vind ik de basissen wat aan de kleine kant.
Meestal staan er in een dorpje niet meer dan 10 guards en ren je er binnen een paar min doorheen.
Waar bv. een shadow moses of een big shell gigantisch en als een geheel aanvoelde.
Dat mis ik wel een beetje.
Dat komt later wel goed. Mission 30 bijvoorbeeld is een best grote basis en tjokvol met enemies, zwaar bewapend en bepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Misha schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:28:
[...]

Dit weiger ik de afgelopen tijd ook steeds vaker te doen. Het resulteert echter dat ik continu een zeker iets gebruik met een dikke machinegun erop en er weinig gesneakt wordt :D
Oh dat doe ik niet. Ik ga iedere sideop en iedere missie in met het doel om ongezien te blijven, ookal duurt hierdoor een simpele sideop vaak zo maar een half uur bij mij :p

Sterker nog, ik heb nog niet 1 keer een chopper ingeroepen voor een bombardement o.i.d. Ik zou nog niet eens weten hoe dat er aan toe gaat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
PsychoMantis_NL schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:22:
[...]

Hoewel ik op die manier ongetwijfeld een hoop moois mis, is dat wel wat ik doe.
Zo doe ik het ook. Sowieso zijn er zaken die je alleen vanuit de helicopter kan doen, dus ik breng daar veel tijd voor. Missies laat ik me afzetten in de buurt en als het afgelopen is weer ophalen. Side ops precies hetzelfde. Planten etc. haal ik binnen met de combat deployments en wat ik tegenkom tijdens de missies. Vind de free roam mode ten opzichte hiervan verder niet zoveel toevoegen. Voordeel is dat je dit spel lekker kan spelen hoe je wil, dus als je free roam geweldig vindt heb je het ook naar je zin.

[ Voor 9% gewijzigd door NLxAROSA op 29-09-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Gebruiken jullie D-Walker?? Ik niet. Heb er ook nog niks voor ontwikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
-SaveMe- schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:10:
Gebruiken jullie D-Walker?? Ik niet. Heb er ook nog niks voor ontwikkeld
Ik niet, maar hij schijnt wel veel te kunnen als je 'm upgradet. Maar hij past niet echt bij mijn speelstijl, net als D-Horse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
NLxAROSA schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:11:
[...]

Ik niet, maar hij schijnt wel veel te kunnen als je 'm upgradet. Maar hij past niet echt bij mijn speelstijl, net als D-Horse.
Inderdaad. Vind het totaal ongeloofwaardig dat je met dat ding stealth kan doen. Sluip ik liever zelf. Mss als ik klaar ben eens mee experimenteren, of bij de herhaal missies ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

De game ook opgepikt. Erg vermakelijk, hoewel het tempo er een beetje uit lijkt nu.

D-Walker heeft wel erg veel zwaar offensieve opties, ik denk dat het een leuke mini-tank kan worden. Ik begreep dat het dat ook kan zijn later in het spel, als je steeds meer en meer panser-dingen moet slopen.

Kom nu rond missie 25 er ook wel achter dat de standaard grenade launchers niet ideaal zijn tegen sommige dingen.
Baal een beetje van hoe je die emblems moet verzamelen, dat je 3 missies op rij een bepaalde stijl moet aanhouden ervoor. Omdat er nog steeds betere poppetjes rondlopen blijft het eeuwig octopus voor mij, omdat ik simpelweg teveel poke-mans aan het sparen ben voor m'n upgrades.

Komt er eigenlijk een manier om efficient meer GMP uit missies te krijgen? Een zooi materiaal weg-Fulltonnen kost ook best veel cash, net als sommige upgrades van een half miljoen enzo.
Misschien die voor mij net nieuwe FOB missies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Ik verkoop gewoon een lading plantjes of andere resources die ik toch nooit gebruik als ik GMP nodig heb. Wat moet ik in godsnaam met 40k "black carrot" :9

Ik heb in het begin ook wel wat tanks en D-walkers verkocht, maar sommige dingen heb je later in combat deployments nodig om zo'n missie überhaupt te kunnen beginnen. Aan de andere kant, als je er 1 of 2 achter de hand houd is dat voldoende.

90% van het spul wat je oppikt kun je trouwens sowieso meteen weer verkopen voor GMP. Ik heb iets van 20 jeeps en 40+ mortieren op m'n basis staan, en die staan daar maar een beetje mooi te wezen. Als ik speel doe ik alles met Quiet of D-dog en zonder vehicles, dus ik kom er niet van af. Kom ik dan een missie tegen waarbij je tanks ofzo uit moet schakelen, dan fulton ik die weg of leg ik een paar blokken C4 neer :p

Wellicht dat je die dingen wat meer (moet/gaat) gebruiken in FOB missies of Metal Gear Online, maar daar heb ik me nog helemaal niet mee bezig gehouden.

Edit: D-horse en D-walker gebruik ik dus ook niet. D-horse vind ik in 2, misschien 3 missies nuttig, en dat zijn dan missies waarbij je kriskras over de map een aantal tanks moet uitschakelen. D-walker voelt me wat houterig en stroperig aan, en voor mijn gevoel kan ik inderdaad beter zelf sneaken, dat bliept, piept en kraakt niet zo hard :+

[ Voor 23% gewijzigd door PsychoMantis_NL op 29-09-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:56
Kun je een bond opbouwen met nieuwe buddies als je oude missies overnieuw speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Laatst online: 10-09 12:08
Ik vind de D-Walker dus juist wel leuk voor de afwisseling. Als ik een rescue mission moet spelen bijvoorbeeld in een basis die ik al vaak heb gedaan, dan ga ik niet weer sneaken. Dan is het bijzonder amusant om full guns blazing over de top te knallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik vindt het een top game. Net de grote gear kapot gemaakt.
Nu weer verder gamen! Nukes bouwen etc.

Iemand nog die me tips kan geven voor een FOB goede defense en offense???

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Zijn er meer mensen die er "last" van hebben dat sommige side ops niet, en sommige wél opnieuw te spelen zijn? En dan heb ik het overigens niet over de target practice side ops, want die kun je voor zover ik weet onbeperkt herhalen, maar over alle andere side ops.

Ik heb tot nu toe iedere keer eerst alle beschikbare side ops gedaan, en als ik die allemaal gehaald had ging ik pas een story mission doen, dus ik weet zeker dat ik ze allemaal gehad heb, getuige ook het vinkje voor alle side ops.

Nou viel het me op dat ik consequent een grijs bolletje voor een aantal side ops had, en deze ook als "nieuw" in mijn iDroid menu stonden, maar er stond zoals gezegd ook een vinkje bij dat ik deze al gehaald had, dus ik geloofde het allemaal wel.

Nu was ik gisteren wat aan het klooien en wat blijkt, de side ops waar een bolletje bij staat kan ik gewoon nog een keer doen. Heb ik ze dan voor een 2e keer gedaan, dan verdwijnt dat bolletje en krijg ik net als bij de overige side ops de melding dat ik die side op al eens gedaan heb.

Op zich geen ramp, maar ik vroeg me even af of ik de enige was of dat er meer mensen zijn die dit hebben.

• NLxAROSA
  • Niet online
Heb ik ook, geen idee waarom. Dacht zelf dat het of een bug is of vanwege iets essentieels dat je tijdens die side op op kan pikken (blueprint of specialist oid). Ben er zelf nog niet achter waarom.

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Daar zat ik ook aan te denken, maar ik heb al bij meerdere side ops die ik opnieuw kon doen iedereen ondervraagd, maar dat leidt niet tot iets nieuws. Ondervraag ik ze niet maar haal ik meteen de objective dan is het ook klaar, en kan ik de side op ook niet meer opnieuw doen :?

• Snowbank
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 17:24
Volgens mij is het gedaan zodat je altijd nog wat te doen hebt in "free-roam" en zodat je ook nog een manier hebt om GMP te verzamelen.

• SmokingCrop
  • Niet online
Je kan ze niet allemaal opnieuw doen omdat ze vaak in hetzelfde gebied zijn en bij free-roaming zou je daarnaast ook om de haverklap een side-op beginnen :+

Daarom kan je wellicht maar enkele side-ops opnieuw doen.

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 30-09-2015 11:34 ]

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
PsychoMantis_NL schreef op woensdag 30 september 2015 @ 07:42:
Daar zat ik ook aan te denken, maar ik heb al bij meerdere side ops die ik opnieuw kon doen iedereen ondervraagd, maar dat leidt niet tot iets nieuws. Ondervraag ik ze niet maar haal ik meteen de objective dan is het ook klaar, en kan ik de side op ook niet meer opnieuw doen :?
Vaak zijn dit extract high skilled soldier missies en kan je weer een soldaat extracten die iets beter is dan de vorige die je in die missie heb extract. Ik zou het anders ook niet weten. Je kan de missie dus eigenlijk gewoon herhalen met een iets betere reward.

Jammer is alleen is dat die high skilled soldier vaak totaal niet high skilled is en het een beetje nutteloos is deze mee te nemen alleen voor GMP.

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Ik vermoed dat het voorzaakt wordt door het "ondervragen" van soldaten. Er zijn maar een beperkt aantal plekken (en dus sideops) waar je bijv. een high skilled soldier kunt vinden.

Als je een van deze missies gedaan hebt (en dus afgevinkt en grijs) en daarna (in een andere missie) een soldaat ondervraagt en die dus weer aangeeft dat er ergens een high skilled soldier te vinden is.
Een bepaalde missie weer vrijkomt (ondanks dat deze dus wel eventueel al wel dus afgevinkt was).

Verwijderd

Gisteren gestart en tot episode The Bees komen, 6 dacht ik. Hele strakke game, gelukkig niet 45minuten cutscenes dit keer.
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste