Eat the bugs, live in a pod
Ja heb vrij veel terraform gebruikt
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Hollander in hart en nieren Tosemime
Punt is ook dat je geen geld hebt. Geen lening beschikbaar?HMC schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:51:
[afbeelding]
Powerplants hebben water nodig. Water pumps hebben elektriciteit nodig.
Deze Crooked save is een goeie les.
Net zoals SC4 kan je dit spel foppen.
Maar nu fopt het spel mij.
Edit:
Lege stad.
Denk dat ik maar een nieuwe ga maken morgen.
[afbeelding]
Volgens mij is er toch wel 1 van de 2 die een ploppable heeft welke niet de ander nodig heeft?
Verwijderd
http://community.simtropo...ities-skylines-buildings/
Die losse .crp's die je download moeten trouwens in:
C:\Users\jouw account\AppData\Local\Colossal Order\Cities Skylines\Addons\
En dan, als asset in \Assets\
Als mod in \Mods\
etc.
Ik kan nog steeds overigens de assets die ik via Steam gesubt heb niet vinden.
Edit:
Die zitten in
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\workshop\content\ (bij mij) 255710\
Allemaal hun eigen folder.
Hoe heeft deze gozer dit gedaan dan?
http://images.akamai.stea...put-quality=95&fit=inside
[ Voor 34% gewijzigd door HMC op 08-07-2015 09:47 ]
Ik vermoed dat hij het met losse stukjes wall heeft gedaan http://steamcommunity.com...t=textsearch§ion=homeHMC schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:24:
Ja, die zijn mooi inderdaad. Vooral die SC3KU recreaties van boldlybuilding vind ik tof.
Die losse .crp's die je download moeten trouwens in:
C:\Users\jouw account\AppData\Local\Colossal Order\Cities Skylines\Addons\
En dan, als asset in \Assets\
Als mod in \Mods\
etc.
Ik kan nog steeds overigens de assets die ik via Steam gesubt heb niet vinden.![]()
Edit:
Die zitten in
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\workshop\content\ (bij mij) 255710\
Allemaal hun eigen folder.
Hoe heeft deze gozer dit gedaan dan?
http://images.akamai.stea...put-quality=95&fit=inside
Jammer genoeg heb ik nog geen mod gevonden die muren legt zoals je wegen legt.
Hierover gesproken:
Is er zoiets voor in de map editor? Ik zat wat te stoeien met de map editor omdat ik op terrain.party was gestuit en daar mooie height maps vond, maar mijn rivieren en kanalen zijn, ehm, nou ja, niet bepaald rechtTeK schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:51:
[...]
Jammer genoeg heb ik nog geen mod gevonden die muren legt zoals je wegen legt.
Nee, merp!
Deze city-builder heeft me ouderwets in mijn greep ( simcity 4 was ooit de laatste
Ik doe nog steeds voornamelijk dynamisch bouwen en dan al gaande leren van de beperkingen en de fouten.
Hierdoor zien mijn steden er vaak niet heel geordend uit ( zeg rustig maar chaotisch XD )
dit is mijn 4de poging op op een hier al eerder geposte map: Silver Fields Redux.
Ik ben eindelijk over de 100k heen heb nagenoeg alle OV lopen bussen en nu eindelijk metro
( Cheap no noise metro hielp een hoop)
Helaas heeft de map niet genoeg uitgangen om mjn drive naar agro en bos bouw te ondersteunen
het de in en uitgangen van de high way en trein staan doorlopend vast
ga deze zeker nog even verder spelen om te kijken of ik nog verder kom maar heb waarschijnlijk een map met meer in en uitgangen nodig

http://i.imgur.com/HwprMsJ.jpg
http://imgur.com/a/1I9US
[ Voor 28% gewijzigd door Parcival44 op 08-07-2015 20:28 ]
<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.
Prachtig!Tosemime schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:12:
Nog een paar plaatjes van mn stadje: Ben nu een aantal woonwijken aan het bouwen, zodat mijn havens en vliegvelden ook gebruikt gaan worden.
Nieuw havengebied, met 4 vracht terminals en 2 trein terminals
[afbeelding]
Toegang naar woonwijk vanaf de snelweg. Misschien wat veel afritten maar zo wordt het wel mooi verdeeld
[afbeelding]
Mijn nieuwste woonwijk is nog wat kaal, maar de aankleding komt nog
[afbeelding]
Hoe heb je die kades zo strak gekregen? Stel ik wil zo'n eiland maken (of lijnrechte kades voor een haven-gebied), hoe pak ik dat het beste aan? Welke tools van de Terraform mod gebruik je om het land zo scherp af te kappen en te egaliseren (graag omschrijving van het icoontje, want de mod heeft geen tooltips, en Terraform-'vaktermen' zijn mij wat te hoog gegrepen...
Ik heb gisteren trouwens mijn halve stad afgebroken en het inwonertal van ruim 70.000 naar minder dan 40.000 gedecimeerd. Begon me namelijk steeds meer te storen aan de opzet, indeling en invulling van grote delen van de stad, vooral de eerste wijken en districten. En ook omdat de constante stroom nieuwe mods en assets nieuwe mogelijkheden blijft bieden, maar ik bepaalde stukken wel wilde behouden (zoals mijn downtown). Dus terug naar de tekentafel: heb in ieder geval inspiratie genoeg!
---
Om alvast een poging te doen om uit te leggen, met heel wat minder ervaring in me broekzak kwa terraforming mod, volgens mij krijg je alleen rechte randen door gebruik te maken van wegen om af te kaderen en dan waarsch de tool gebruikt waarmee je land equalized op een gegeven hoogte (rechtermuis klikken om hoogte te kiezen van een stuk land dat de hoogte is die je wilt hebben).w00t00w schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:16:
[...]
Prachtig!![]()
Hoe heb je die kades zo strak gekregen? Stel ik wil zo'n eiland maken (of lijnrechte kades voor een haven-gebied), hoe pak ik dat het beste aan? Welke tools van de Terraform mod gebruik je om het land zo scherp af te kappen en te egaliseren (graag omschrijving van het icoontje, want de mod heeft geen tooltips, en Terraform-'vaktermen' zijn mij wat te hoog gegrepen...)
Ik heb gisteren trouwens mijn halve stad afgebroken en het inwonertal van ruim 70.000 naar minder dan 40.000 gedecimeerd. Begon me namelijk steeds meer te storen aan de opzet, indeling en invulling van grote delen van de stad, vooral de eerste wijken en districten. En ook omdat de constante stroom nieuwe mods en assets nieuwe mogelijkheden blijft bieden, maar ik bepaalde stukken wel wilde behouden (zoals mijn downtown). Dus terug naar de tekentafel: heb in ieder geval inspiratie genoeg!
Of er nog andere truukjes zijn om het zo strak te krijgen, geen idee
ThanksTeK schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:23:
[...]
Om alvast een poging te doen om uit te leggen, met heel wat minder ervaring in me broekzak kwa terraforming mod, volgens mij krijg je alleen rechte randen door gebruik te maken van wegen om af te kaderen en dan waarsch de tool gebruikt waarmee je land equalized op een gegeven hoogte (rechtermuis klikken om hoogte te kiezen van een stuk land dat de hoogte is die je wilt hebben).
Of er nog andere truukjes zijn om het zo strak te krijgen, geen idee
Ik had al een beetje gespeeld met terraforming, en het resultaat is op zich best aardig, maar 'best aardig' is niet goed genoeg
Inderdaad ook de egaliseer-tool gebruikt in combinatie met wegen, maar om de een of andere reden maakte dit de grond onder de weg instabiel (of zoiets) - als ik de weg na het terraformen upgrade naar een andere type straat met hetzelfde aantal rijbanen, of om de een of andere reden moet verleggen of tijdelijk moet verwijderen, dan is de onderliggende grond niet egaal, maar vervormt meteen weer (gevolg: opnieuw beginnen...) Voor de finishing touch en het wegwerken van de ruwe randjes is de 'Smoothening tool' (dat golfje) wel handig, trouwens.
Het liefst zou ik een strakke kade aanleggen met 3 of 4 units ruimte tussen de weg en het water, zodat de waterkant ook mooi vormgegeven kan worden (anders krijg je van die havens of eilanden die helemaal omringd worden door een weg).
Mocht ik dat eenmaal onder de knie hebben, dan zou ik me ook wel eens willen wagen aan een verdiepte snelweg - niet iets waar ik met mijn huidige level 1 'Terraform n00b' al aan durf te beginnen.
Had trouwens gelukkig wel de helderheid van geest om de Auto-Save uit te zetten voordat ik begon: die fout heb ik één keer gemaakt, maar dat overkomt me niet nog een keer
[ Voor 3% gewijzigd door w00t00w op 08-07-2015 21:36 ]
---
Iemand heeft eerder uitgelegd hoe je wegen weg kan halen en toch strakke randen kunt houden.
Heb er ook weer 4 uurtjes opzitten.
Bedankt!w00t00w schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:16:
[...]
Prachtig!![]()
Hoe heb je die kades zo strak gekregen? Stel ik wil zo'n eiland maken (of lijnrechte kades voor een haven-gebied), hoe pak ik dat het beste aan? Welke tools van de Terraform mod gebruik je om het land zo scherp af te kappen en te egaliseren (graag omschrijving van het icoontje, want de mod heeft geen tooltips, en Terraform-'vaktermen' zijn mij wat te hoog gegrepen...)
Zoals ik het doe is eigenlijk niet heel ingewikkeld. Ik gebruik alleen de meest linker tool van het terraform menu. Daarmee verhoog ik het land tot ik een gebied heb wat ik wil, en dan leg ik een weg langs de rand. Daarna kan je met dezelfde functie ook het land verlagen langs de randen, zodat je hele rechte randen krijgt. Heb de terraform mod pas een weekje of zo. In het begin is het even klooien hoe het werkt, maar het is niet zo moeilijk.
Achter deze inham ligt New Haven, het nieuwste deel van Belgrada

Het oude centrum bij zonsondergang

Uitzicht vanuit een van de rijkere buurten van de stad, rechtsvoor zie je The City, het financiële hart van de stad, met daarin de Taipei 101 en de Gherkin. Achter The City ligt het oude centrum van de stad en aan de linkerkant zie je verschillende woonwijken.

De haven

Uitzicht vanuit de haven

Belgrada Int. Airport

En als laatste een bovenaanzicht van de stad

Plaatjes zijn allemaal klikbaar
Edit:
Linkje naar het Imgur album waar nog meer foto's opstaan
"Omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden"

De indeling van de wijken ziet er realistisch en gevarieerd uit. Ziet er echt goed uit.
[ Voor 67% gewijzigd door SleepyPanda op 09-07-2015 02:32 ]
Ik open net weer mijn stad, zie ik dat ik alle namen zie van mijn districts .. hoe zet ik deze uit?
Ik dacht trouwens dat Traffic ++ weer compatible zou zijn. Het woordje Bus Lane zit niet echt lekker in de rijstrook.. en nog wat dingetjes..
[ Voor 45% gewijzigd door JoeZuCK op 09-07-2015 20:52 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Enigste wat ik zo snel even kan vinden is http://steamcommunity.com...filedetails/?id=433557907InF.Inc schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:18:
Am also impressed .. nice!
Ik open net weer mijn stad, zie ik dat ik alle namen zie van mijn districts .. hoe zet ik deze uit?
Ik dacht trouwens dat Traffic ++ weer compatible zou zijn. Het woordje Bus Lane zit niet echt lekker in de rijstrook.. en nog wat dingetjes..
[afbeelding]
Maar ... zonder mod zag ik ook niet constant de namen van de districts in de normale view voor de patch (ik weet dat in de photo view deze weg zijn)... dat moet toch ergens te enablen zijn?TeK schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:14:
[...]
Enigste wat ik zo snel even kan vinden is http://steamcommunity.com...filedetails/?id=433557907
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
SleepyPanda schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 02:23:
[...]
"Omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden"
[afbeelding]
De indeling van de wijken ziet er realistisch en gevarieerd uit. Ziet er echt goed uit.
DankjewelInF.Inc schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:18:
Am also impressed .. nice!
...
[afbeelding]
Op reddit zijn er meer mensen die er last van hebben, een oplossing is er volgensmij nog niet voor.
Op Steam staat:
"Open vehicle editor, click on trains, select the train you want to change, click on the check box "Engine on both sides" then finally click on "Set". From now on all newly created vehicles will have their engine on both sides, trains created before that aren't updated."
Dus dat heb ik gedaan ... ik had de Koploper en VIRM geinstalleerd. Ik heb een savegame onder een andere naam gesaved. Vervolgens heb ik beide treinen geunsubscribed. Map geladen en een tijd laten lopen. Beide treinen kwamen niet meer voor. Vervolgens gesaved en beide treinen weer gesubscribed. Map weer geladen ... en .. je raadt het al; nog altijd geen rear engine! Om crazy van te worden.
Edit .. mogelijk lukt het nu.. Even testen..
Yes gelukt! Wat een pareltjes. Vooral de Koploper.
Trouwens .. is het normaal dat als je een savegame laadt, hij schijnbaar altijd op hetzelfde punt de map opent op dezelfde time of day? Ook als je de map in een andere camera-standpunt saved met een ander tijdstip van de dag? Bij mij laadt hij altijd in het donker (ook al save ik hem 's middags bijvoorbeeld). En altijd op dezelfde camerastandpunt.
[ Voor 19% gewijzigd door JoeZuCK op 09-07-2015 22:58 ]
Verwijderd
Vandaag 80k inwoners en monuments unlocked. Enkel de space elevator voorlopig... maar het is allemaal foetsj >_>
Sinds de laatste update loopt er iets mis met First Person Camera mod (misschien icm Hide UI)
<tab> en amper na 5 seconden een volledige freeze van m'n PC (Linux)
Screenshot maken is ook crash. Morgen eens Catalyst 15.7 erop zetten en kijken of dat enigzins hebt (en natuurlijk hideui disablen)
DankjewelVerwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:29:
Mooie screenshots chielisdenaam. Hoe maak je die rechte kades in je haven? Is dat een speciale asset of echt een terraforming truuk?
Ik heb eerst met de meest linkse terraform tool vlakke kades gemaakt. Daarna heb ik de grond landinwaarts ook helemaal vlak gemaakt. Daarna de drie havens neergelegd en verbonden met een weg. Aan die weg heb ik overal een seawall asset geplaatst. Daarna met de level tool de grond tussen de weg en de zee helemaal verlaagt waardoor je zo'n rechte kades krijgt.
Met http://steamcommunity.com...filedetails/?id=442167376 gaat dat heel eenvoudig een vinkje aan in game en je hebt een rear engine. Ook kan je bepalen of de trein gespanned mag worden voor grensoverschrijdend verkeer.InF.Inc schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:43:
Ik vond het maar lelijk dat er geen engine achter de trein zit bij train assets.. dus ik download de Improved Public Transport 3.1.4 (IPT), omdat dat schijnbaar via deze mod wel mogelijk is.
[ Voor 10% gewijzigd door LordSinclair op 10-07-2015 07:44 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Conflicteert deze mod niet met IPT? Als je ze bij beiden aangevinkt hebt staan.. Wat dan? En wat bedoel je met gespanned bij grensoverschrijdend verkeer?LordSinclair schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 07:42:
[...]
Met http://steamcommunity.com...filedetails/?id=442167376 gaat dat heel eenvoudig een vinkje aan in game en je hebt een rear engine. Ook kan je bepalen of de trein gespanned mag worden voor grensoverschrijdend verkeer.
[afbeelding]
Ik heb deze gewoon zelf gemaakt in de asset editor. Kun je zelf precies bepalen hoe ze eruit komen te zien. Ik heb drie versies (2x2, 2x6, 2x12). Deze kun je dan naast de weg plaatsen als parkjes. Als je de verschillende parken verbind met voetpaden krijg je werkende boulevards. Hier heb je overigens ook verschillende parkjes voor in de workshop volgens mij. Je kunt alleen jammer genoeg geen winkels achter deze boulevards plaatsen. Ik gebruik ze dan ook meestal tussen twee wegen in of op plekken waar ik toch geen gebouwen wil.RoyK schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:08:
ik ben op zoek naar een paar mooie aanvullingen om een stadse stoep te kunnen maken tussen de wolkenkrabbers. Dus die grenst aan de weg. Met boompjes, hegjes en bankjes en een prullenbakje of zo iets. Als je dit dan doortrek krijg je zo een mooie boulevard als je begrijp wat ik bedoel. Ik heb tussen de parken gekeken (tientallen pagina's) maar ik niet tegen gekomen wat ik zoek. Misschien hebben jullie nog een tip?
Natuurlijk! DE asset editor! Helemaal vergetenchielisdenaam schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:02:
[...]
Ik heb deze gewoon zelf gemaakt in de asset editor. Kun je zelf precies bepalen hoe ze eruit komen te zien. Ik heb drie versies (2x2, 2x6, 2x12). Deze kun je dan naast de weg plaatsen als parkjes. Als je de verschillende parken verbind met voetpaden krijg je werkende boulevards. Hier heb je overigens ook verschillende parkjes voor in de workshop volgens mij. Je kunt alleen jammer genoeg geen winkels achter deze boulevards plaatsen. Ik gebruik ze dan ook meestal tussen twee wegen in of op plekken waar ik toch geen gebouwen wil.
Verwijderd
'k heb uiteindelijk m'n savegame van voor het bassin hergebruikt. Het kostte veel geld en schepen konden er niet aanmeren (T_T)
Voor de 3de keer dus wat extra spulletjes op m'n Dirt Beach gezet. Kites zijn dus blijkbaar gewoon "bomen".

Mijnbouw zonder gaten kan niet... dus hier een openlucht steengroeve...

Je verspilt zo wel veel tiles eigenlijk, maar het gebied is ruim genoeg. Infinite resources mod staat aan, omdat dit anders onrealistisch snel is uitgeput, net als olie.
Dit is, denk ik, m'n favoriete asset

De sfeer en rust bij zulke tempeltjes in eigenlijk moeilijk te beschrijven ^^" HMC weet misschien wat ik bedoel. Nu nog een DLC met Aziatische huisjes en gebouwen!
EVA-01 houdt een oogje in het zeil: Lilith en haar vriendjes hebben niks te zoeken in Syaoranopolis

Seriously... dit model is nog beter dan die Gundam. So badass
Een glitch in de texturing van Cimair 747. Nog iemand die dat heeft gezien?
Misschien de modeler hiervan een seintje geven?

Messeturm (R) & Deutsche Bahn HQ (L)

Visu heeft ook wat meer hedendaag spul in zijn collectie:

Deutsche Bank... (die bank is irl failliet door haar blootstelling aan Amerikaanse derivatives, een tijdbom van $600,000,000,000,000 die een financiële meltdown met zich mee zal brengen waar de crisis van 2008 childs' play bij zal lijken)

Prachtig. Gewoonweg prachtig, dit station...

Ik ben ook eens begonnen met op- & afritten en andere lege plekken wat te verfraaien met wat flora.

En om af te sluiten, een overzichtje van de stad:
Wat een geweldige stad toch nog steeds ook zeg, alleen 1 minpuntje is die overdreven stijle voetgangersbrug vind ik, ik maak ze meestal zo lang mogenlijk zodat ze er net wat minder overdreven uitzien, maar ook dan vind ik het eigenliijk niet heel mooi, ligt dan dus ook niet aan jou maar aan het spel.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:28:
Seawall? Tijd om terug in de workshop te duiken
'k heb uiteindelijk m'n savegame van voor het bassin hergebruikt. Het kostte veel geld en schepen konden er niet aanmeren (T_T)
Voor de 3de keer dus wat extra spulletjes op m'n Dirt Beach gezet. Kites zijn dus blijkbaar gewoon "bomen".
[afbeelding]
Mijnbouw zonder gaten kan niet... dus hier een openlucht steengroeve...
[afbeelding]
Je verspilt zo wel veel tiles eigenlijk, maar het gebied is ruim genoeg. Infinite resources mod staat aan, omdat dit anders onrealistisch snel is uitgeput, net als olie.
Dit is, denk ik, m'n favoriete asset
[afbeelding]
De sfeer en rust bij zulke tempeltjes in eigenlijk moeilijk te beschrijven ^^" HMC weet misschien wat ik bedoel. Nu nog een DLC met Aziatische huisjes en gebouwen!
EVA-01 houdt een oogje in het zeil: Lilith en haar vriendjes hebben niks te zoeken in Syaoranopolis
[afbeelding]
Seriously... dit model is nog beter dan die Gundam. So badass
Een glitch in de texturing van Cimair 747. Nog iemand die dat heeft gezien?
Misschien de modeler hiervan een seintje geven?
[afbeelding]
Messeturm (R) & Deutsche Bahn HQ (L)
[afbeelding]
Visu heeft ook wat meer hedendaag spul in zijn collectie:
[afbeelding]
Deutsche Bank... (die bank is irl failliet door haar blootstelling aan Amerikaanse derivatives, een tijdbom van $600,000,000,000,000 die een financiële meltdown met zich mee zal brengen waar de crisis van 2008 childs' play bij zal lijken)
[afbeelding]
Prachtig. Gewoonweg prachtig, dit station...
[afbeelding]
Ik ben ook eens begonnen met op- & afritten en andere lege plekken wat te verfraaien met wat flora.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En om af te sluiten, een overzichtje van de stad:
[afbeelding]
Er zouden echt trappen moeten zijn...
Voor het eerst met de asset tool gewerkt.
Draaide de stad verlies door die haven? Beetje verlaten havengebied met wat industrie is toch wel cool.'k heb uiteindelijk m'n savegame van voor het bassin hergebruikt. Het kostte veel geld en schepen konden er niet aanmeren (T_T)
Beetje NYC/R'dam-achtig in de wat mindere tijden van de vorige eeuw.
Origineel en tof gedaan! Inderdaad toch ruimte zat.Mijnbouw zonder gaten kan niet... dus hier een openlucht steengroeve...
[afbeelding]
Ook het aanleggen van parkjes op de handmatige manier zelf is leuk en rustgevend werk.Dit is, denk ik, m'n favoriete asset
[afbeelding]
En er dan eens lekker rustig doorheen wandelen.
Net als parkjes aanleggen gewoon leuk om te doen. En je kent dat gebied dan ook veel beter...persoonlijker.Voor de 3de keer dus wat extra spulletjes op m'n Dirt Beach gezet. Kites zijn dus blijkbaar gewoon "bomen".
[afbeelding]
Keiseer Report much?Deutsche Bank... (die bank is irl failliet door haar blootstelling aan Amerikaanse derivatives, een tijdbom van $600,000,000,000,000 die een financiële meltdown met zich mee zal brengen waar de crisis van 2008 childs' play bij zal lijken)
[afbeelding]
Wel mooi gebouw, dat dan weer wel. Ploppable neem ik aan, gezien de grootte.
Die heb ik zelf eigenlijk afgezworen.
Ik ga alleen nog voor growable assets.
Dat is die met die japanse naam toch? Die heb ik ook. Doet me denken aan Den Haag HS als er zo'n rechte weg uit loopt in het midden.Prachtig. Gewoonweg prachtig, dit station...
[afbeelding]
Zo heb ik het in ieder geval ook gedaan.
Klasse en zeer gevarieerde stad. Zoals het bedoeld is.
Mijn complimenten!
Hoi en welkom op Got.lievelette schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:28:
Ik weet niet in welk topic ik moet zoeken. Maar ik zoek de naam van een spel. Misschien kan iemand hier me helpen of doorverwijzen. In het spel begin je met; een stadhuis, een boerderij, spoorweg en dan kippen, schapen en koeien, je bouwt fabrieken en een vliegveld, je bouwt winkels, bioscoop ed, en huizen, jachthaven etc. Na een ziekenhuisopname en revalidatie en een pc crash kan ik het niet meer vinden. Alvast bedankt voor de hulp. Lievelette
Ik heb geen idee over welk spel je het hebt maar probeer het eens hier:
[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5
Only fools are enslaved by time and space.
SC3KU cookie corp is voor mij een winner en staat in inmiddels al in mijn stad via manual install (Growable).
Nu dus ook op Steam.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=476293864
Origineel, en leuk gedaan.
45 deg park.
http://steamcommunity.com...?id=478235614&searchtext=
Mooi Lotus Park:
http://steamcommunity.com...7255377&searchtext=temple
En nog een kathedraaltje:
http://steamcommunity.com...2153882&searchtext=temple
Nog één:
http://steamcommunity.com...?id=478926931&searchtext=
[ Voor 36% gewijzigd door HMC op 11-07-2015 23:08 ]
oh dat 45graden parkje is wel erg leuk, niet de mooiste maar zeker orgineel en vermoed dat ik wel paar plekkken weet in me stad waar het goed zou staanHMC schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 22:59:
Hmmm, de dingen van Simtropolis worden ook gewoon één-voor-één op Steam gezet. Dus niet echt nodig om de "moeilijke" downloads en manual installs te doen. Gewoon weekje wachten.
SC3KU cookie corp is voor mij een winner en staat in inmiddels al in mijn stad via manual install (Growable).
Nu dus ook op Steam.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=476293864
Origineel, en leuk gedaan.
45 deg park.
http://steamcommunity.com...?id=478235614&searchtext=
Andere ook wel leuk, es kijken of ik daar ook een plekje voor kan vinden.
Bij mijn vorige vliegveld creatie had ik de bus terminal een stukje buiten het vliegveld liggen, ik wilde dit nu echt bij het vliegveld hebben. Dit is het verhoogde deel geworden, iets rechts van het midden. Ik heb flink wat voetpaden aangelegd om alles zo goed mogelijk te verbinden.
Poeh weer zo vet, misschien kan je een asset vinden met grote parkeerplaats met auto's ?Tosemime schreef op zondag 12 juli 2015 @ 01:40:
Aangezien mijn vorige safegame (met die eilanden) niet meer wil laden met mods, ben ik maar weer eens op nieuw begonnen. Ook nu weer ben ik begonnen met een groot vliegveld. Vind het erg gaaf om een complex vliegveld te bouwen, heb hier ook al weer flink wat tijd in zitten![]()
Bij mijn vorige vliegveld creatie had ik de bus terminal een stukje buiten het vliegveld liggen, ik wilde dit nu echt bij het vliegveld hebben. Dit is het verhoogde deel geworden, iets rechts van het midden. Ik heb flink wat voetpaden aangelegd om alles zo goed mogelijk te verbinden.
[afbeelding]
Want ik weet dat ze die wel gebruiken maar je krijgt het nooit zo vol als je zou zien bij een airfield, de hele reden waarom je er zoveel hebt neergelegd zou ik zo denken
Dat heeft tijd gekost.
Parkeerplaatsen met autootjes er al op zijn er niet. Dat zou je zelf met asset editor moeten maken.
Nog mooier als je het zo kan modden dat de plaatsen waar je auto's opzet nog steeds door autootjes uit de stad bezet kunnen worden.
Vliegveld zal inderdaad vrij leeg blijven, maar net zoals met Hoshi's havengebied: het ziet er mooi uit, en ruimte zat.
Parkeerplaatsen zullen waarschijnlijk wel leeg blijven ja, maar dat maakt me niet zo veel uit.
Als het vliegveld maar gebruikt wordt, en door de aanwezigheid van bus, trein en metro en veel voetganger paden denk ik dat het wel druk zal lijken.
Dit is een haven met 6 vrachtship terminals en 3 vrachttrein terminals, werkt tot nu toe super!
Overzicht:

Toegang tot de snelweg

Detail plaatje
Geen idee wat IPT is. Maar je hebt traffic dat door het spel ingepland wordt (vooral treinen van en naar een plek buiten je stad) je kan aangeven welke types hier gebruikt mogen worden.InF.Inc schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:24:
[...]
Conflicteert deze mod niet met IPT? Als je ze bij beiden aangevinkt hebt staan.. Wat dan? En wat bedoel je met gespanned bij grensoverschrijdend verkeer?
IPT is improved public transport mod, mega handig kan je per lijn aangeven welke trein er rijd, hoeveel de kaartjes kosten voor dat soort treinen, en hoeveel er rijden op die lijn.LordSinclair schreef op maandag 13 juli 2015 @ 07:43:
[...]
Geen idee wat IPT is. Maar je hebt traffic dat door het spel ingepland wordt (vooral treinen van en naar een plek buiten je stad) je kan aangeven welke types hier gebruikt mogen worden.
Je kan ook enigsinds getimed spawnen ermee zodat niet alles achter elkaar in een rijtje over het spoor rijd(of bus over weg), alleen na game opnieuw opstarten rijd het opeens weer allemaal achter elkaar aan
Ah die heb ik ook! Het werkt bij mij prima samen. Ook de treinen die je zelf inzet worden voorzien van een back-engine, dat ziet er daardoor allemaal erg mooi uitTeK schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:19:
[...]
IPT is improved public transport mod, mega handig kan je per lijn aangeven welke trein er rijd, hoeveel de kaartjes kosten voor dat soort treinen, en hoeveel er rijden op die lijn.
Je kan ook enigsinds getimed spawnen ermee zodat niet alles achter elkaar in een rijtje over het spoor rijd(of bus over weg), alleen na game opnieuw opstarten rijd het opeens weer allemaal achter elkaar aan
Uiteraard ff testje. Spel 15 minuten laten runnen. Lekker veel random bewegen, zoom in, out, etc.
NO SOUND!
Heerlijk! Kan ik toch nog echt genieten van het spel komende anderhalve week.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Bijvoorbeeld bij vliegvelden zijn er terminal assets te downloaden. Die doen verder niets, maar je vliegveld lijkt groter/realistischer. Paar wegen er omheen, en nog een paar terminals en zoals sommige vliegveld meesters (Tosemime) hier een busstation bouwen, voetgangerpaadjes aanleggen, enz.
Met treinstation hetzelfde. Uitbreiden met assets die geen functies hebben en mooie wegen/parken/voetgangerspaadjes eromheen.
Goed, nu ik toch aan het vragen ben, ga ik ook maar door
[ Voor 50% gewijzigd door pwillemske op 13-07-2015 10:19 ]
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Als je zelf gebouwen wilt gaan maken, moet je jezelf eerst afvragen: Ben ik bereid om heul veul uren in het leren en maken te steken? Want er gaan heel wat uurtjes in zitten om het onder de knie te krijgen en dan moet je nog het gebouw maken.pwillemske schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:16:
Goed, nu ik toch aan het vragen ben, ga ik ook maar doorHoe kun je die gebouwen die in de workshop staan zelf maken?? Stel dat ik bijvoorbeeld Schiphol na wil maken, hoe kan ik dan zo'n terminal maken??
Zelf gebruik ik Blender (Gratis). Het is even wennen, maar het werkt fijn. Als je het hebt gedownload probeer dan wat tutorials te volgen op YouTube. Dit is een fijne video en leert je de basics. Als je dat huisje hebt gemaakt kan je zelf wat huisjes maken en focussen op de textures. Pas daarna opzoeken hoe je ze importeert naar Cities (dat is wel makkelijk gelukkig)
Hoop dat dit je helpt.
Edit: Het is niet verstandig/handig om met Sketchup te gaan werken. Uitendelijk lukt het, na een hoop moeite, half om modellen te importeren, maar het is niet mooi.
[ Voor 11% gewijzigd door SleepyPanda op 13-07-2015 13:20 ]
Wanneer je je straten upgrade naar straten met gras of bomen in de berm verplaatsen auto's automatisch naar de parkeerplaatsen (alleen op straten met asfalt-berm mogen auto's op straat parkeren - geldt voor alle 2x1 en 2x3 wegen, inclusief eenrichting - bij 2x2 blijven auto's vreemd genoeg wel op de weg parkeren, ongeacht welke variant je gebruikt).Tosemime schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:26:
Haha inderdaad, zulke dingen maak ik graag compleet symmetrisch
Parkeerplaatsen zullen waarschijnlijk wel leeg blijven ja, maar dat maakt me niet zo veel uit.
Als het vliegveld maar gebruikt wordt, en door de aanwezigheid van bus, trein en metro en veel voetganger paden denk ik dat het wel druk zal lijken.
Vind het op zich jammer dat het zo werkt, want in sommige situaties staat een asfalt-berm beter (bijvoorbeeld vliegvelden of industriële settings), maar persoonlijk neem ik dat wel voor lief, want ik zie liever goedgevulde parkeerplaatsen.
Er is trouwens een mod in de workshop (kan de url even niet vinden) die auto's die op straat parkeren automatisch geldboetes geeft: weet niet of dit het parkeergedrag van je Cims verandert, maar het levert in ieder geval wat extra centen op voor de schatkist
Prachtig vliegveld en havengebied, trouwens!
Vind het alleen wel jammer dat, om je stad tot in de puntjes te detailleren en realistisch vorm te geven (wat ik veel leuker vind dan maar een beetje straatjes trekken en zones aanleggen), je zo ontzettend veel nutteloze assets moet ploppen: 'area fillers' om landbouwgrond te maken of stukken stad, haven, vliegveld of industrieterrein dicht te asfalteren, beautification assets (ie. parken) die niet als park dienen (zaken als tankstations, diverse industriële en container-assets, hekken, etc.) - het is puur visuele vulling die verder geen enkel praktisch nut dient...
Ik denk dat inmiddels zeker 15-20% van mijn stad bestaat uit dit soort assets die enkel esthetisch van aard zijn. Op zich niet zo'n ramp (want de stad wordt er echt veel mooier van), maar helaas brengt elke plobbale me dichter bij de asset limit zonder dat het daadwerkelijk wat toevoegt op praktisch gebied.
[ Voor 19% gewijzigd door w00t00w op 13-07-2015 14:50 ]
---
Bedankt voor de tip van dat parkeren langs de wegen! Dan is het inderdaad wel goed om die te veranderen zodat de parkeerplaatsen wat meer gebruikt worden.w00t00w schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:40:
[...]
Wanneer je je straten upgrade naar straten met gras of bomen in de berm verplaatsen auto's automatisch naar de parkeerplaatsen (alleen op straten met asfalt-berm mogen auto's op straat parkeren - geldt voor alle 2x1 en 2x3 wegen, inclusief eenrichting - bij 2x2 blijven auto's vreemd genoeg wel op de weg parkeren, ongeacht welke variant je gebruikt).
Vind het op zich jammer dat het zo werkt, want in sommige situaties staat een asfalt-berm beter (bijvoorbeeld vliegvelden of industriële settings), maar persoonlijk neem ik dat wel voor lief, want ik zie liever goedgevulde parkeerplaatsen.
Er is trouwens een mod in de workshop (kan de url even niet vinden) die auto's die op straat parkeren automatisch geldboetes geeft: weet niet of dit het parkeergedrag van je Cims verandert, maar het levert in ieder geval wat extra centen op voor de schatkistIk gebruik deze mod overigens niet...
Prachtig vliegveld en havengebied, trouwens!![]()
Vind het alleen wel jammer dat, om je stad tot in de puntjes te detailleren en realistisch vorm te geven (wat ik veel leuker vind dan maar een beetje straatjes trekken en zones aanleggen), je zo ontzettend veel nutteloze assets moet ploppen: 'area fillers' om landbouwgrond te maken of stukken stad, haven, vliegveld of industrieterrein dicht te asfalteren, beautification assets (ie. parken) die niet als park dienen (zaken als tankstations, diverse industriële en container-assets, hekken, etc.) - het is puur visuele vulling die verder geen enkel praktisch nut dient...
Ik denk dat inmiddels zeker 15-20% van mijn stad bestaat uit dit soort assets die enkel esthetisch van aard zijn. Op zich niet zo'n ramp (want de stad wordt er echt veel mooier van), maar helaas brengt elke plobbale me dichter bij de asset limit zonder dat het daadwerkelijk wat toevoegt op praktisch gebied.
Ik vind het juist mooi om veel bezig te zijn met de visuele opvulling. Het interesseert mij niet zo veel of het ook praktisch nut heeft, als ik maar een mooie stad kan maken
Ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen, maar ik ben precies zo: eindeloos prutsen met dingen die je, zodra je ook maar een beetje uitzoomed, niet eens meer kunt zienTosemime schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:11:
[...]
Ik vind het juist mooi om veel bezig te zijn met de visuele opvulling. Het interesseert mij niet zo veel of het ook praktisch nut heeft, als ik maar een mooie stad kan makenZo maak ik ook veel parken zelf, met voetpaden en allerlei soorten bomen en struiken. Vind ik vaak veel mooier dan zo'n standaard park, terwijl het niet als park wordt gezien door het spel. Heb alleen geen idee of ik al dicht bij de asset limit kom, maar dan kan ik best wat wegflikkeren wat ik nu toch niet gebruik
Ik speel dit spel ook veel meer als een city designer dan als een city builder, juist omdat je zo veel mogelijkheden hebt vergeleken met bijvoorbeeld SimCity. Vind het geweldig dat je alleen door strategisch wat plantjes en voetpaden te plaatsen assets 'naadloos' kunt integreren, zodat het helemaal niet meer uitziet als een geplopte asset), om maar iets te noemen.
Maar al dat fraais gaat dus helaas wel ten koste van je 'asset-tegoed' - hoop echt dat ze daar nog een oplossing voor weten te vinden, want gedwongen voortijdig met je stad moeten stoppen is wel iets funest is voor het lange-termijn spelplezier en houdbaarheid van dit spel.
Helaas las ik ergens dat - als ik het hele verhaal goed heb begrepen - elke asset in je stad een ID krijgt, en dat de 'voorraad' aan ID's hard-coded is en daarom beperkt (die ID zou dan van het type '16-bit unsigned binary number' zijn, welke een MaxValue heeft van iets meer dan 65.000). Dus of dit überhaupt te fixen is....
Zal vanavond trouwens even wat nieuwe screens plaatsen: heb vorige week zo'n beetje de helft van mijn stad afgebroken wegens te lelijk (kostte me ongeveer de helft van mijn inwoners). Na een kleine week heb ik nog maar een kwart van die verloren mensen terug weten te halen, maar het ziet er nu in ieder geval fatsoenlijk uit (*insert 'Worth it'-meme*
---
Beetje refactoren naar een int32, int64, etc en dat is wel te fixen hoor. Zal meer met de performance te maken hebben denk ik dat ze het limiteren naar 65k stuks.w00t00w schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:02:
[...]
Maar al dat fraais gaat dus helaas wel ten koste van je 'asset-tegoed' - hoop echt dat ze daar nog een oplossing voor weten te vinden, want gedwongen voortijdig met je stad moeten stoppen is wel iets funest is voor het lange-termijn spelplezier en houdbaarheid van dit spel.
Helaas las ik ergens dat - als ik het hele verhaal goed heb begrepen - elke asset in je stad een ID krijgt, en dat de 'voorraad' aan ID's hard-coded is en daarom beperkt (die ID zou dan van het type '16-bit unsigned binary number' zijn, welke een MaxValue heeft van iets meer dan 65.000). Dus of dit überhaupt te fixen is....
Wat weer te maken heeft met hun minimale system requirements die ze hebben afgesproken, als ze het nu zelf zouden veranderen dan moeten die minimale settings omhoog en er was geloof ik iets jurisdisch dat ze daar problemen mee zouden kunnen krijgen als ik het goed begreep.Hoogie2004 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:09:
[...]
Beetje refactoren naar een int32, int64, etc en dat is wel te fixen hoor. Zal meer met de performance te maken hebben denk ik dat ze het limiteren naar 65k stuks.
Dus als zxe het ooit "fixen" dan zal het in een dlc zijn denk ik.
Haha oke, dan bedoelen we inderdaad ongeveer hetzelfdew00t00w schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:02:
[...]
Ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen, maar ik ben precies zo: eindeloos prutsen met dingen die je, zodra je ook maar een beetje uitzoomed, niet eens meer kunt zienDankzij de Building Eyedropper Tool sla er waarschijnlijk zelfs flink in door, als je ziet hoe snel mijn bevolking groeit (ben soms zo een uur of twee, drie bezig met het tot in de puntjes inrichten van een wijkje waar uiteindelijk hooguit een paar honderd mensen komen te wonen
)
Ik speel dit spel ook veel meer als een city designer dan als een city builder, juist omdat je zo veel mogelijkheden hebt vergeleken met bijvoorbeeld SimCity. Vind het geweldig dat je alleen door strategisch wat plantjes en voetpaden te plaatsen assets 'naadloos' kunt integreren, zodat het helemaal niet meer uitziet als een geplopte asset), om maar iets te noemen.
Zal vanavond trouwens even wat nieuwe screens plaatsen: heb vorige week zo'n beetje de helft van mijn stad afgebroken wegens te lelijk (kostte me ongeveer de helft van mijn inwoners). Na een kleine week heb ik nog maar een kwart van die verloren mensen terug weten te halen, maar het ziet er nu in ieder geval fatsoenlijk uit (*insert 'Worth it'-meme*)
Ben benieuwd naar je screens. Ik heb zelf nog niet eerder een stad zo ver afgebroken, meestal heb ik daar dan geen zin in en begin ik een hele nieuwe stad
Daar kan ik wel wat mee! Ik heb blender al maar weet nog niet hoe het werktSleepyPanda schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:16:
[...]
Als je zelf gebouwen wilt gaan maken, moet je jezelf eerst afvragen: Ben ik bereid om heul veul uren in het leren en maken te steken? Want er gaan heel wat uurtjes in zitten om het onder de knie te krijgen en dan moet je nog het gebouw maken.
Zelf gebruik ik Blender (Gratis). Het is even wennen, maar het werkt fijn. Als je het hebt gedownload probeer dan wat tutorials te volgen op YouTube. Dit is een fijne video en leert je de basics. Als je dat huisje hebt gemaakt kan je zelf wat huisjes maken en focussen op de textures. Pas daarna opzoeken hoe je ze importeert naar Cities (dat is wel makkelijk gelukkig)
Hoop dat dit je helpt.
Edit: Het is niet verstandig/handig om met Sketchup te gaan werken. Uitendelijk lukt het, na een hoop moeite, half om modellen te importeren, maar het is niet mooi.
Lord-The-Gamer (L-T-G)

Universiteits campus

Bootjes!

Overzicht
Verwijderd
Ik heb daarstraks met de terraform tool & seawall zitten experimenteren. Er komen nog grassprietjes tussen de kiezeltjes van de seawall uit :-/ Ik krijg het toch niet voor mekaar op m'n havens netjes te alignen zoals jij dat doet O_o Nu was mijn kustlijk wel niet echt recht te noemen ^^" Ik heb enkel gezorgd voor een vlakke grond. Hoe krijg je dat voor mekaar?
Zou nog wel even de No More Purple Pollution mod installeren, dan ben je van die rare paarse gloed af rond industriegebieden.
Een paar plaatjes van mijn stad, te beginnen met de nieuwe haven:

Jammer dat de terraform tool zulke duidelijk zichtbare sporen achterlaat.

Westland(je). Helaas gooit een gebrek aan boeren-arbeiders nogal roet in het eten, waardoor die kassen steeds weer verdwijnen):

Dorpje voor fabrieksarbieders:

Downtown:

Chique boulevard:

Overzichtje (hoop dat ik alles dichtgeplamuurd krijg voordat ik tegen de limieten aanloop
---
Bedankt!Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:49:
Indrukwekkende screenshots Tosemine!
Ik heb daarstraks met de terraform tool & seawall zitten experimenteren. Er komen nog grassprietjes tussen de kiezeltjes van de seawall uit :-/ Ik krijg het toch niet voor mekaar op m'n havens netjes te alignen zoals jij dat doet O_o Nu was mijn kustlijk wel niet echt recht te noemen ^^" Ik heb enkel gezorgd voor een vlakke grond. Hoe krijg je dat voor mekaar?
Ik maak eerst het land vlak met de terraform mod. Meteen daarna leg ik de havens neer, nog voor ik iets met wegen doe dus. Het is inderdaad even klooien om ze zo recht mogelijk naast elkaar te leggen, maar maakt niet heel veel uit als ze een klein beetje scheef staan. Daarna leg je de wegen er tussen.
@w00t00w: oe dat is wel een goeie ja van die vage paarse kleur op de grond. Niet bepaald mooi.
Mooi stadje ook van jou, leuk dat landbouw stuk
Als je even op geld moet wachten, lekker rondrijden met autootjes, of meelopen met mensen.
Ik sta nog steeds versteld van hoe mooi het allemaal gemaakt is en hoe vloeiend en foutloos het allemaal loopt.
[Hoshi story mode]
Dit is een nieuw complex. De naam is "De Luxe HMC Inn"
In dit complex vinden de geheime BilderParadox-besprekingen plaats.

Er zijn plekjes die niemand kent, maar de BBQ is ook altijd aan.

[/hoshi story mode]
Over symmetrie gesproken. In mijn oude centrum is het nu zo.
Wel leuk.

Verder mag ik nog even patsen:
Noctua d15 blijft stil en zelfs koud. Ik sta nogmaals paf.
Inmiddels aan de 130k inwoners
Wanneer speel je?
Hoelang speel je?
De uren vliegen echt voorbij.,
Ik speel vooral 's nachts. Nu al weer 4 uur, dus dat betekent kappuh, al kan ik zo nog paar uur doorgaan.
Laatste tijd beetje veel in Robocraft bezig, ook leuk bouwen.
En verder nog wat andere projectjes die me bezig houden.
Maar zit ondertussen aan de 452uur.
Oh en gefeliciteerd met je nieuwe cooler HMC
Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat hehe
[ Voor 20% gewijzigd door TeK op 14-07-2015 00:16 ]
Hiero: http://poll.dezeserver.nl/index.cgi?action=createHMC schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:34:
Geen idee hoe je een GoT poll maakt, maar het zou wel leuk zijn om te weten:
Wanneer speel je?
Hoelang speel je?
De uren vliegen echt voorbij.,
Ik speel vooral 's nachts. Nu al weer 4 uur, dus dat betekent kappuh, al kan ik zo nog paar uur doorgaan.
Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant
En dan opeens van de ene moment op de andere beginnnen alle commercial zones te klagen dat er geen "goods" genoegs zijn... het enige wat ik gedaan heb is mijn wegenet aangepast, maar ik weet zeker dat iedereen overal kan geraken...
Iemand enig idee hoe dit zo plots komt ?
Nu heb ik het spel eergisteren even afgestoft en heb ik ondertussen al twee steden gemaakt (beide met EU layout (dat kan je zien als je het land selecteert) Maar bij mij ziet het er allemaal precies zo uit als voorheen.
Alle huizen staan gewoon los van elkaar (op zijn Amerikaans zeg maar)
Het enige dat ik wel zie dat anders lijkt is de brandweerkazerne, het politiebureau en het ziekenhuis. Maar die zien er gewoon ietsje anders uit.
Mis ik iets of moet ik een speciale handeling nog doen die ik vergeten ben? Ik maak gewoon reguliere zones aan met 'groen' en trek dan gewoon een heel stuk langs een rechte weg door..
*sowieso
Volgens mij werkt dat alleen bij de hoge gebouwenDonJunior schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:23:
Vraag: Enige tijd geleden is er een update geweest inzake de EU layout. Naar ik heb begrepen zou met deze update de stad minder losse huizen neerzetten maar de huizen ook aan elkaar zetten.
Nu heb ik het spel eergisteren even afgestoft en heb ik ondertussen al twee steden gemaakt (beide met EU layout (dat kan je zien als je het land selecteert) Maar bij mij ziet het er allemaal precies zo uit als voorheen.
Alle huizen staan gewoon los van elkaar (op zijn Amerikaans zeg maar)
Het enige dat ik wel zie dat anders lijkt is de brandweerkazerne, het politiebureau en het ziekenhuis. Maar die zien er gewoon ietsje anders uit.
Mis ik iets of moet ik een speciale handeling nog doen die ik vergeten ben? Ik maak gewoon reguliere zones aan met 'groen' en trek dan gewoon een heel stuk langs een rechte weg door..
Dat is niet wat ik hier uit op maak: http://www.pcgamer.com/ci...european-style-buildings/sjoerdpolder schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:53:
[...]
Volgens mij werkt dat alleen bij de hoge gebouwen
*sowieso
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heb hetzelfde probleem gehad in een van mijn steden. De industrie begon toen ook te klagen over een tekort aan grondstoffen. Ik heb toen meer industrie gezoned, meer residential gezoned, gespecialiseerde industrie aangelegd en mijn infrastructuur geüpdatet maar dat wilde allemaal niet helpen. Uiteindelijk een nieuwe stad begonnen en nu gaat alles weer goed.Thommiie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:25:
Vraag: Ik heb een stad van rond de 35k cims, mooi verdeeld over verschillende districten, vlot verkeer e vrijwel iedereen happy. Ik heb buiten een klein district bosbouw weliswaar geen industrie, enkel offices. De ratio officies, commercial en offices staat mooi in balance... geen enkel probleem......![]()
En dan opeens van de ene moment op de andere beginnnen alle commercial zones te klagen dat er geen "goods" genoegs zijn... het enige wat ik gedaan heb is mijn wegenet aangepast, maar ik weet zeker dat iedereen overal kan geraken...
Iemand enig idee hoe dit zo plots komt ?
Verwijderd
Bilderparadox besprekingen. Geniaal. Je moet dan wel nog ploppable bankster-torens in de stad zetten. Dat is namelijk hun natuurlijk element ;-)
@w00t00w: zijn dat die harbour VIP gebouwen achter je haven? De "chique boulevard" is neat idd.
@Tosemine: finally! Ik heb 2 quasi perfect gealigneerde cargo havens. Maar alle schepen schuiven aan bij één haven, de andere laten ze links liggen.
Ik heb de voorbije dagen enkel vandaag maar een beetje Skylines gedaan... dus veel nieuws is er niet voor een story mode.
Het eerste schip ooit in m'n stad in die net aangelegde haven. Veel import, weinig export... Toch is er niet veel vraag naar industrie, maar wel naar resources en products? Vreemd.

Met Traffic Manager multitrack stations gebruiken...
Twee treinstellen, met verschillende bestemmingen

En dan tegen mekaar zitten racen ...

Iemand suggesties om m'n landbouw zone wat meer op landbouw te laten lijken?

Dat was het dan voor vandaag. Nu een aflevering Sword Art Online II ;-)
Bilderbergers zijn zeker niet alleen maar bankiers, denk aan onze eigen Bea en Pechtold enzovoort.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:49:
@HMC: Een hoshi-story mode uh? Ik voel me gevleid![]()
Bilderparadox besprekingen. Geniaal. Je moet dan wel nog ploppable bankster-torens in de stad zetten. Dat is namelijk hun natuurlijk element ;-)
@w00t00w: zijn dat die harbour VIP gebouwen achter je haven? De "chique boulevard" is neat idd.
@Tosemine: finally! Ik heb 2 quasi perfect gealigneerde cargo havens. Maar alle schepen schuiven aan bij één haven, de andere laten ze links liggen.
Ik heb de voorbije dagen enkel vandaag maar een beetje Skylines gedaan... dus veel nieuws is er niet voor een story mode.
Het eerste schip ooit in m'n stad in die net aangelegde haven. Veel import, weinig export... Toch is er niet veel vraag naar industrie, maar wel naar resources en products? Vreemd.
[afbeelding]
Met Traffic Manager multitrack stations gebruiken...
Twee treinstellen, met verschillende bestemmingen
[afbeelding]
En dan tegen mekaar zitten racen ...
[afbeelding]
Iemand suggesties om m'n landbouw zone wat meer op landbouw te laten lijken?
[afbeelding]
Dat was het dan voor vandaag. Nu een aflevering Sword Art Online II ;-)
Voor die landbouw vind ik kassen wel erg leuk http://steamcommunity.com...t=textsearch§ion=home.
En dan heb je nog die area fillers waar je aardig wat mee kan doen http://steamcommunity.com...filedetails/?id=416082909
Helaas niet doorzichtig.
Edit:
Die gast heeft ook een hele mooie A'dam map gemaakt zie ik nu.
[ Voor 30% gewijzigd door HMC op 14-07-2015 22:59 ]
Edit: Ze hebben ons hier in de ogen. An eye on us. Als je op ons topic in de spots gezet wordt, dan ban of zo?
Edit2:
Wat gebeurt er met subs die ineens niet meer aanwezig zijn? Zoals hier? Als ik die greenhouses gesubd had, wat zou er dan nu zijn? Niets toch?
Maar als je ze al in je stad had staan? Save niet meer geldig?
Edit3:
Ik denk dat het aan steam ligt. Zelfs andere zoektermen werken totaal niet meer op dit moment.
[ Voor 69% gewijzigd door HMC op 14-07-2015 23:20 ]
Indeed.Goopher schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:19:
Ik heb het idee dat de hele workshop afdeling voor C:S eruit ligt..
Verwijderd
Natuurlijk zit er ook veel ander volk in die Bilderberg groep, maar 't is maar dat we in CS geen speciale HQs hebben van grote multinationals of enorme production plants van ditto bedrijven
Start blender opVerwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:55:
Hoe? Ik klik op die links van Tek en dat werkt gewoon? Thanks by the way Tek ^^
Natuurlijk zit er ook veel ander volk in die Bilderberg groep, maar 't is maar dat we in CS geen speciale HQs hebben van grote multinationals of enorme production plants van ditto bedrijven
Zelf begin ik blender een klein beetje onder de knie te krijgen maar ik besteed er te weinig tijd aan en textures gaat bij mij zowiezo nog fout jammer genoeg.
Alleen ja uhh ik ga geen grote bedrijven nabouwen anyways, huren ze maar iemand voor in die rijke dodo's.
Klopt!Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:49:
@w00t00w: zijn dat die harbour VIP gebouwen achter je haven?
Mooie screenshots van je stad trouwens, vooral de derde!
---
Dat heb ik ook. Best irritant eigenlijk, want er is meer aanbod dan dat het spel bootjes kan spawnen. Waarom ze dan die andere haven niet gebruiken is me een raadsel.@Tosemine: finally! Ik heb 2 quasi perfect gealigneerde cargo havens. Maar alle schepen schuiven aan bij één haven, de andere laten ze links liggen.
Nee, merp!
Ik heb 2 terminals in de haven -> 1 wordt er gebruikt.PauseBreak schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:28:
[...]
Dat heb ik ook. Best irritant eigenlijk, want er is meer aanbod dan dat het spel bootjes kan spawnen. Waarom ze dan die andere haven niet gebruiken is me een raadsel.
En hetzelfde heb ik met de trein.
Hier een paar shot van Dutchland.
De eerste haven (er komen er nog meer)
Het trein depot.
Er is een vakantiepark / funpark in ontwikkeling met echt ontzettend veel parken en attracties.
Er is natuurlijk een vliegveld en een centraal groot station.
Dit is de hoofdstad Amsteldam
Met een 'gardenvillage' (tuindorp-oostzaan
En natuurlijk een echte 'south-axe'
Ow daar gaat de TGV
Wel grappig een AH bij een attractie.
Nee, merp!
Alles wat gemod kan worden heb ik wel denk ikPauseBreak schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:47:
Prachtige beeldenIk denk dat ik jou eerder kan vragen wat er nog niet gemod is
Verwijderd
Waarom maak je geen rotonde of een kleinere hexagoon in het midden om je ATC toren in te zetten, dan staat die perfect centraal op de luchthaven.
'k Ga precies zwaar moeten sleutelen en afbreken aan de infrastructuur in m'n stad. Waarschijnlijk dubbele sporen aanleggen voor de hoofdaders :-/
Alles zit dus momenteel vast...

Het is al zo erg dat schepen ook treintjesmanieren krijgen:

Dit komt aan in terminal 1 van de haven. Boot één is leeg? Gewoon despawnen. Boot 2 leeg? Ook maar despawnen. wtf? Go back over the water stupid boat!
Euro-gebouwen... Is dit zowat het hoogste dat ze worden?

Dat is toch nogal 'laag' vergeleken met de intl. theme gebouwen. Of ben ik nu zo gewoon aan workshop highrise dat ik de ingame-maten totaal verloren ben?
Hoi!
Verwijderd
Oei O.oEWK schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:17:
In snap wel dat je treinen vast staan. Je moet de afslagen zo lang maken dat een trein er volledig past. En dat heb je nergens.
En die constructie daar, met al die treinen is dan nog eens default in die map.
Het probleem ligt dan misschien ondergronds in het stadscentrum. Daar is een compacte kruising van 4 sporen, maar het is door het terrein en andere tunnels niet mogelijk om dat groter te maken. Treinen steken ook vast in de vier in- en uitgangen van de tunnels en dat loopt uit doorheen de hele map tot dat gebied in het screenshot *zucht*
Verwijderd
Ik denk dat mijn airport express met 8 stop en honderden passagiers voor het probleem zorgt.
Hetzelfde doe ik met vrachtverkeer.
Wat me wel opvalt de laatste tijd is dat er soms constant uitgaande treinen spawnen op het station dat een verbinding heeft met de buitenwereld.
[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 15-07-2015 20:23 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.