• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-12 08:27
Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:19:
[...]

ik zie veel mensen klagen over bugs. En of er nou tientallen aan het spel werken of 10, je zorgt gewoon dat je een goed product levert en dat is met cities niet het geval. En dat geeft ook niet. Ik heb het spel ook en ik speel het ook. Mijn primaire reactie was op een ongenuanceerde post van iemand die simcity maar zwaar bagger vond. Dat is niet juist, zowel simcity als cities hebben beide duidelijk hun minpunten. Ik ervaar cities niet als beter dan simcity. Als simcity de grootte van de map had van cities, dan was cities zelf nooit van de grond gekomen zoals cities zelf aangeeft. >:)
De bugs in Cities: Skylines
  • Ondersteuning Linux/Mac niet optimaal (heb zelf een Windows pc dus kan hier niets over zeggen)
  • Sommige wegen werken niet helemaal zoals de meeste spelers dat verwachten. 4- en 6- baans wegen bijvoorbeeld. Bug or feature?
  • Sommige gemodde assets tonen geen plaatje zodat het lastig is om te zien wat je kiest in de game
  • Game wijst je op de gevolgen van bepaalde acties in plaats van wat je fout doet. Oops, geen bug, feature.
  • Alle cims gaan tegelijk dood. Vervelend, kan hopelijk verbeterd worden.
  • Treinen willen nog wel eens ruzie met elkaar maken. En andere verkeersstromen die nog niet helemaal werken zoals we dat zouden willen.
  • Mods zetten achievements uit. (Ik durfde deze eigenlijk niet op te voeren gezien de heftige discussie van eerder deze week. Gelieve die niet opnieuw te starten :) )
  • Textures kunnen beter. Wat waar is, maar ik geniet toch nog steeds van het spel.
Oftewel, zou je met voorbeelden kunnen komen van de bugs die het spelen onmogelijk maken (buiten Linux/Mac problemen) of ergens anders heen kunnen gaan? Wij willen hier graag verder zwijmelen over Cities: Skylines en hoe mooi/goed het spel wel niet is ;)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12 21:55
Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:42:
[...]

dat is jouw mening, ik vind dat de bugs niet meevallen en afbreuk doen aan het spelplezier. En bovendien als je je klanten een beetje serieus neemt dan fix je die bugs zo snel mogelijk door wat kleine patches. Alle fouten maar een tijd laten liggen is ook niet echt klantgericht. Simcity deed dat aanzienlijk beter met nieuwe patches (ze moesten ook wel, maar ze deden het ook in tegenstelling tot cities).
Daar laat cities wel grote steken vallen.

En het is niet voor niets een citybuilder ipv een trafficbuilder ;)
Quote van de Steam forums
As there have been no extremely pressing issues that need instant hotfixing (as in affecting a majority of players) we have chosen to take our time with the first patch to ensure it doesn't break more than it fixes (so proper QA time). There's currently no ETA for this patch, I will most likely get that today, but you should expect it in a not distant future.

CO are currently fully focusing on solving the core technical issues before we switch to working on the first major content update.
Inderdaad, bij Sim City hadden ze de eerste DLC al klaar staan op het moment dat het uit kwam en fixten ze niet eerst de bugs :P

Daarnaast draait het op mijn RMBP uit 2014 prima, wel een dedicated grafische kaart. Maar ik zal het zo eens testen op mijn RMBP uit 2012, aangezien die ook een dedicated kaart heeft, gok ik dat het daar (op een lagere setting) ook prima draait.

Met een externe monitor heeft hij inderdaad wat problemen, maar ik gok dat dat komt door de "buggy" resolutie setting. Hij blijft op 2560x1440 draaien en ja, dat is wat te hoog :)

Geen klachten hier verder.

[ Voor 14% gewijzigd door sorted.bits op 19-03-2015 10:32 ]

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:03

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:19:
[...]

ik zie veel mensen klagen over bugs. En of er nou tientallen aan het spel werken of 10, je zorgt gewoon dat je een goed product levert en dat is met cities niet het geval. En dat geeft ook niet. Ik heb het spel ook en ik speel het ook. Mijn primaire reactie was op een ongenuanceerde post van iemand die simcity maar zwaar bagger vond. Dat is niet juist, zowel simcity als cities hebben beide duidelijk hun minpunten. Ik ervaar cities niet als beter dan simcity. Als simcity de grootte van de map had van cities, dan was cities zelf nooit van de grond gekomen zoals cities zelf aangeeft. >:)
Natuurlijk zijn er bugs. Het is een simulator game die pas 10 dagen uit is. Natuurlijk kun je bugs verwachten. Maar het zijn geen gamebreaking bugs. En de bugs die er zijn, worden heus wel gefixt. Niet binnen een week, nee. Ze zijn maar met 9 man, en voor de launch zullen ze waarschijnlijk wel 60/70 uur per week gedraaid hebben. Dus zij hebben ook wel een paar dagen vrij verdient. Daarnaast is het maar 20/30 euro voor de hele game! Je hebt dus eigenlijk geen recht om te klagen.

En van de forums zelf:
If there are bugs causing these issues, we will of course strive to fix them. In case they are design decisions from CO that the players disagree with; we monitor the discussion and take the feedback into consideration going forward. We understand there's a lot of passion for this game and many of you want to see it grow in the best possible direction - your feedback is highly appreciated - but this does not mean we will "blindly" do everything people ask for. CO are very collected, down to earth developers. Do not expect knee-jerk balance/gameplay changes due to active feedback on a specific topic.
Het zijn Finnen, geen Amerikanen. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Mr. Awesome op 19-03-2015 10:37 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:29
Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:57:
[...]

die uitspraak slaat natuurlijk ook kant noch wal. simcity ziet er gewoon goed uit en durf nog wel te zeggen beter dan cities. Als je die auto's in cities bijv. zie dan is het huilen met de pet op, daar kunnen ze nog wel in de leer gaan bij simcity.
Het is maar net hoe jij mijn uitspraak leest he ;) Ik heb het totaal niet over de graphics, want ik denk dat SC5 wel bewezen heeft hoe het tegen je kan werken als je voor details gaat, want dan kan je dus geen grote maps spelen. Er waren nog wel wat gamers die de kleine map als uitdaging zagen, maar daar was ik er niet 1 van ;)

Als ze met een opgepoetste SC4 waren gekomen met meer details dan hadden veel minder mensen geklaagd. Er zijn idd genoeg bugs te vinden in dit spel (net als SC5 aan het begin btw en het verkeer was daar ook drama), maar ik heb wel vertrouwen in goede suppor van deze ontwikkelaar. Zeker nu het een aardig succes is en er weer geld is om te polishen.

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:24:
[...]

nou, als je alles bij elkaar optelt. En simcity was ook gewoon te spelen hoor.
Als simcities niet de modoptie erin had dan was het ook onspeelbaar geweest net als simcity. Cities heeft slim geleerd van de fouten van simcity. Maar simcity kwam redelijk snel met patches, waar cities kennelijk achterover leunt, geld telt en spelers via mods alles laten fixen.....
Waar baseer je deze uitspraak op? Ik heb geen één mod of asset geinstalleerd en draai het spel al zo'n 35 uur zonder problemen..

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-12 13:44

Case_C

[Team Carrack]

hyptonize schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:31:
[...]

Natuurlijk zijn er bugs. Het is een simulator game die pas 10 dagen uit is. Natuurlijk kun je bugs verwachten. Maar het zijn geen gamebreaking bugs. En de bugs die er zijn, worden heus wel gefixt. Niet binnen een week, nee. Ze zijn maar met 9 man, en voor de launch zullen ze waarschijnlijk wel 60/70 uur per week gedraaid hebben. Dus zij hebben ook wel een paar dagen vrij verdient. Daarnaast is het maar 20/30 euro voor de hele game! Je hebt dus eigenlijk geen recht om te klagen.
Dit!

Dus stop met trollen over fixes die niet komen.

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:18
Dat is SC5 een gedrocht is is een mening. Zelf heb ik dat idee ook namelijk helemaal niet. Ik heb zelf ook het gevoel dat als de maps net zo groot konden worden als cities nu dat laatstgenoemde er niet geweest zou zijn.

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-12 10:03
Het spel begint toch wel zwaarder te worden naarmate de stad groter wordt. Nu 133k inwoners en mijn cpu i2500k @ 4,5ghz zit op 83% load.

Uitgezoomd nu nog maar 58 fps ipv 60....

[ Voor 13% gewijzigd door Oggy op 19-03-2015 10:42 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• DaMei
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-07 13:33
Mijn eerste stadje begint ook vorm te krijgen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CKa1mUal.jpg

www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-12 10:09
Appel in het midden!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12 20:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Je zou er ook een vagina in kunnen denken.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• NastyNick
Waar het hart vol van is ;)

• DaMei
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-07 13:33
Pfff ik wou gewoon proberen een rond stadscentrum te maken :P

www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
RoseSolane schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:29:
[...]

De bugs in Cities: Skylines
  • Ondersteuning Linux/Mac niet optimaal (heb zelf een Windows pc dus kan hier niets over zeggen)
  • Sommige wegen werken niet helemaal zoals de meeste spelers dat verwachten. 4- en 6- baans wegen bijvoorbeeld. Bug or feature?
  • Sommige gemodde assets tonen geen plaatje zodat het lastig is om te zien wat je kiest in de game
  • Game wijst je op de gevolgen van bepaalde acties in plaats van wat je fout doet. Oops, geen bug, feature.
  • Alle cims gaan tegelijk dood. Vervelend, kan hopelijk verbeterd worden.
  • Treinen willen nog wel eens ruzie met elkaar maken. En andere verkeersstromen die nog niet helemaal werken zoals we dat zouden willen.
  • Mods zetten achievements uit. (Ik durfde deze eigenlijk niet op te voeren gezien de heftige discussie van eerder deze week. Gelieve die niet opnieuw te starten :) )
  • Textures kunnen beter. Wat waar is, maar ik geniet toch nog steeds van het spel.
Oftewel, zou je met voorbeelden kunnen komen van de bugs die het spelen onmogelijk maken (buiten Linux/Mac problemen) of ergens anders heen kunnen gaan? Wij willen hier graag verder zwijmelen over Cities: Skylines en hoe mooi/goed het spel wel niet is ;)
om er even een toe te voegen

- Parken pakken de klanten van de commercie af waardoor commercie niet meer kan groeien en je op een gegeven moment complete stilstand krijgt.. (ik heb een stad die mede hierdoor compleet is stil gevallen: nieuwe wijken ploppen (R/C en/of I) heeft geen effect meer, soms komen er mensen bij, soms gaan ze dood, netto resultaat is 0 bevolkingsgroei.)

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

DaMei schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:34:
Pfff ik wou gewoon proberen een rond stadscentrum te maken :P
Haha. Perzik mag ook. Niet slecht. Ik heb het spel ook net gekocht. Moet nog beginnen, maar als ik zie dat iemand met een i5 processor al op 83% load zit met 133K inwoners .. hoe moet dat gaan als je de 1 miljoen haalt .. Met Simcity 4 heb ik superveel plezier gehad. Ook omdat de community (Simtropolis) top was.

Ene Joppie die hier post heeft daar ook vele kunstwerken gemaakt (grachten, NS treinen en wat al niet meer). Tenminste als hij dezelfde persoon is.

OPROEP AAN HEM! MAAK AUB WEER NS TREINEN EN KLM VLIEGTUIGEN :P

[ Voor 27% gewijzigd door JoeZuCK op 19-03-2015 11:50 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

mschol schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:34:
[...]

- Parken pakken de klanten van de commercie af waardoor commercie niet meer kan groeien en je op een gegeven moment complete stilstand krijgt.. (ik heb een stad die mede hierdoor compleet is stil gevallen: nieuwe wijken ploppen (R/C en/of I) heeft geen effect meer, soms komen er mensen bij, soms gaan ze dood, netto resultaat is 0 bevolkingsgroei.)
Daarom heb ik mijn commercial her en der verspreid over mijn residential wijken. Wanneer een commercial gebouw verlaten is, gooi ik die plat, dezone en gooi ik er residential neer.

• mschol
  • Niet online
hyptonize schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Daarom heb ik mijn commercial her en der verspreid over mijn residential wijken. Wanneer een commercial gebouw verlaten is, gooi ik die plat, dezone en gooi ik er residential neer.
dan loop je het risico dat er op een gegeven moment geen commercial meer over is..

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:22
Case_C schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:34:
[...]

Dit!

Dus stop met trollen over fixes die niet komen.
pfff onzin natuurlijk. Als je een spel koopt mag je een degelijke spel verwachten, niet eentje die nog vele bugs heeft en een studio die geen moeite doet om dit niet snel te fixen met patches. Je product moet gewoon kloppen. En dat klopte niet bij simcity en dat klopt niet bij cities nu.
Misschien kan je accepteren dat er nu ook afwijkende meningen zijn dan het papagaaien? Cities is naar mijn mening niet veel beter dan simcity, behalve de veel grotere map wat een duidelijk pluspunt is.
En ik ben nu eenmaal geen wannabee die op een 2e paasdag het verkeer rond Ikea filialen wilt regelen :+

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:47:
[...]

pfff onzin natuurlijk. Als je een spel koopt mag je een degelijke spel verwachten, niet eentje die nog vele bugs heeft en een studio die geen moeite doet om dit niet snel te fixen met patches. Je product moet gewoon kloppen. En dat klopte niet bij simcity en dat klopt niet bij cities nu.
Misschien kan je accepteren dat er nu ook afwijkende meningen zijn dan het papagaaien? Cities is naar mijn mening niet veel beter dan simcity, behalve de veel grotere map wat een duidelijk pluspunt is.
En ik ben nu eenmaal geen wannabee die op een 2e paasdag het verkeer rond Ikea filialen wilt regelen :+
Ik snap je aan de ene kant wel, maar het is duidelijk dat dit het eerste spel in jaren dat je bij launch hebt gekocht. ;)

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-12 12:18
[...]

Heb je zelf al een bug gezien(3e keer dat ik de vraag stel) ik heb er namelijk geen last van.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:52

Rannasha

Does not compute.

[...]

Overdrijven is ook een kunst ^^

Ja, C:SL is niet perfect en heeft hier en daar wat scherpe randjes. Maar je doet net alsof het spel (vrijwel) onspeelbaar is. En dat is absoluut niet het geval. C:SL heeft een van de meest probleemloze launches gehad die ik de afgelopen jaren heb gezien (ongetwijfeld geholpen door het compleet ontbreken van enige online-vereisten op Steam-activatie na).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-12 17:10

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Even wat ingame vraagjes voor de ingewijden:

Op de een of andere manier blijft mijn Industry tak met 'not enough workers' zitten. Resultaat is veel (heel veel) leegstand waarbij ik in feite gebouwen blijf demolishen. Ik denk dat het te maken heeft met education aangezien ik deze te hoog is op het moment. Te weinig arbeiders? Logischerwijs maak ik dan meer Residential zones aan zodat er meer bevolking komt in de hoop meer arbeiders te krijgen. Dat wil nog niet echt lukken. Moet ik nu mijn University en Highschool demolishen om het education niveau omlaag te krijgen? :o

Verder zit ik veel te klooien met de wegen. Wat een gedoe is dat soms. Zolang je het simpel houd is er niets aan de hand, maar als je een iets wat ingewikkelde Highway connectie wil maken dan is het snel een chaos. Ik vindt de aansluiting op een Highway totaal niet logisch en soms lijkt het gewoon niet te werken. Is dit een bug of doe ik wat verkeerd?

Verder heb ik een gedeelte 'bos' op mijn map en daar wil ik graag gebruik van maken. Wie weet lost het industrie probleem van hierboven wel op. Ik heb nu een wegensysteem gebouwd incl. water en stroom. Verder is alles al gezoned op industrie. Is het dan simpelweg een District aanmaken en deze op 'bosbouw zetten of moet ik dan ook nog wat anders doen?

Verder vraag ik me af waar de kantoor zones aan moeten voldoen. Waar plaatsen jullie deze? Dicht bij commercial en high commercial? Meestal hou ik residential area's apart. In het hard van een residential area maak ik de High Residential area. Commercial idem. Met daarin nog een hart met kantoor gebouwen. Verder houdt ik industrie en residential altijd gescheiden van elkaar. Het liefst een strook Commercial ertussen.

Als laatste: is er een manier om je dam meer output te laten leveren? Ik heb nu na 3 pogingen eindelijk een goed functionerende dam. De eerste liep direct over, de dam was zelf niet meer zichtbaar. De laatste leek eindelijk goed te werken. Hopelijk blijft dat zo.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:35
FloydRaalte schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:01:
[..]
Moet ik nu mijn University en Highschool demolishen om het education niveau omlaag te krijgen? :o
[..]
Je zou ook eerst kunnen beginnen met het budget van education omlaag te schroeven.. Dan raken de scholen sneller vol en kunnen de nieuwe mensen simpelweg niet meer naar school.
[..]
Verder heb ik een gedeelte 'bos' op mijn map en daar wil ik graag gebruik van maken. Wie weet lost het industrie probleem van hierboven wel op. Ik heb nu een wegensysteem gebouwd incl. water en stroom. Verder is alles al gezoned op industrie. Is het dan simpelweg een District aanmaken en deze op 'bosbouw zetten of moet ik dan ook nog wat anders doen?
[..]
Nope dat is inderdaad 'the way to go'

*sowieso

• O88088
  • Laatst online: 20:41
Ik denk dat het idee is dat je industrial vervangt door kantoren naarmate het opleidingsniveau stijgt.

Voor dammen kun je veel verder van de oever beginnen. Instinctief begin je vlak bij het water (denk ik?) en dan stroomt het inderdaad over. En je moet ook een beetje naar de omgeving kijken zodat er niks overstroomt als het water stijgt.

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-12 15:02
Op de een of andere manier blijft mijn Industry tak met 'not enough workers' zitten. Resultaat is veel (heel veel) leegstand waarbij ik in feite gebouwen blijf demolishen. Ik denk dat het te maken heeft met education aangezien ik deze te hoog is op het moment. Te weinig arbeiders? Logischerwijs maak ik dan meer Residential zones aan zodat er meer bevolking komt in de hoop meer arbeiders te krijgen. Dat wil nog niet echt lukken. Moet ik nu mijn University en Highschool demolishen om het education niveau omlaag te krijgen? :o
Ja, maar je kan ze ook tijdelijk uitzetten :)
Maar ja het klopt wel, standaard industrie heeft eigenlijk alleen uneducated workers nodig.
Later met specialized industrie en offices kom je in het hogere segment.
Verder zit ik veel te klooien met de wegen. Wat een gedoe is dat soms. Zolang je het simpel houd is er niets aan de hand, maar als je een iets wat ingewikkelde Highway connectie wil maken dan is het snel een chaos. Ik vindt de aansluiting op een Highway totaal niet logisch en soms lijkt het gewoon niet te werken. Is dit een bug of doe ik wat verkeerd?
Let op hoe je je aansluiting aanlegt, het kan het verkeer enorm afremmen als je een korte bocht hebt.
Verder bv een outflow doe ik meestal een ramp die in het laatste stuk omgaat naar een 2-baans oneway stukje, dan kunnen mensen voorsorteren voor het links en rechtsafslaan, dat verbetert te doorstroming. De snelweg op is hetzelfde concept alleen andersom, dus eerst een stukje one-way die overgaat op ramp welke aansluit op de highway.
Verder zou je eens kunnen kijken bij de workshop voor standaard intersections, alleen al daar neuzen kan je op ideeën brengen! Uiteraard kan je je er ook op abonneren zodat je de template in cities kan gebruiken :)
Check klopt!
Verder vraag ik me af waar de kantoor zones aan moeten voldoen. Waar plaatsen jullie deze? Dicht bij commercial en high commercial?
Geen idee, ik mik het altijd ergens in de stad random neer xD
Over de dam: ook geen idee :P

[Edit] Er waren er wat me voor :P

User Error -- Please Replace User

• mschol
  • Niet online
trouwens nog een bug die ik ben tegen gekomen:
geen/nauwelijks criminaliteit, ondanks 60k inwoners en geen polities (max 18%)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

mschol schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:22:
trouwens nog een bug die ik ben tegen gekomen:
geen/nauwelijks criminaliteit, ondanks 60k inwoners en geen polities (max 18%)
Als iedereen werk heeft, is er nauwelijks criminaliteit ;)

• NastyNick
Misschien moet je dan op een moeilijker niveau gaan spelen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Helaas wel een probleem met het spel. Mijn laptop heeft een 3200x1800 resolutie (met een Nvidia Quadro K1100M, w/ 2GB GDDR5). Die resolutie gaan gok ik zo problemen opleveren als mijn stad groeit.

Echter, op 1600x900 zijn de teksten niet te lezen (zonder scheel te worden). Lijkt er op dat hij een schalingsprobleem heeft, waar mijn andere Steam games geen last van hebben.

• Zaratrass
mschol schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:34:
[...]

Er is een mod fix hiervoor!

• mschol
  • Niet online
manii schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:42:
[...]

Er is een mod fix hiervoor!
das leuk, maar het is gewoon een bug.. ;) (en niet te vergeten dat het gebruik van mods achievements uitzet) ja ook daar is een mod voor, maar tis nogal een workaround op een workaround voor een bug

overigens net een patch uitgebracht die dit moet fixen

http://steamcommunity.com...ons/0/611701360821801977/

[ Voor 20% gewijzigd door mschol op 19-03-2015 12:45 ]

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-12 15:02
PWM schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:42:
Helaas wel een probleem met het spel. Mijn laptop heeft een 3200x1800 resolutie (met een Nvidia Quadro K1100M, w/ 2GB GDDR5). Die resolutie gaan gok ik zo problemen opleveren als mijn stad groeit.

Echter, op 1600x900 zijn de teksten niet te lezen (zonder scheel te worden). Lijkt er op dat hij een schalingsprobleem heeft, waar mijn andere Steam games geen last van hebben.
Voor de teksten zijn er verschillende mods om de tekst groter te maken :) misschien moet je daar is naar kijken :)

User Error -- Please Replace User

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
mschol schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:44:
[...] das leuk, maar het is gewoon een bug.. ;)
Ha, ja of het is een feature: wie wil dingen kopen als je natuur hebt? #geitewollensokken

Door jullie reacties ga ik dit spel denk ik kopen. Iedereen is best enthousiast. En om even de vergelijking te maken met Sim City: het ligt voor de hand om EA te zien als een grote boeman, grote problemen tijdens release. Weinig geluisterd naar de kritiek. En nu doet een klein ontwikkelstudiotje het dus veel beter (met alsnog redelijk kritische bugs, maar whogivesashit?). Hulde.

[ Voor 43% gewijzigd door Miks op 19-03-2015 12:51 ]

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-12 21:37

auto660

1991 240 GL Brick

Miks schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:46:
[...]

Ha, ja of het is een feature: wie wil dingen kopen als je natuur hebt? #geitewollensokken
Hij is in de laatste update gefixt:

quote van de patch notes:

- nerfed parks decreasing commercial demand

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-12 14:12
Patch notes: "road upgrade tool now works between two-way and one-way roads and right mouse-button changes direction of one-way roads"

Woohoo :D

Steam ||

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-12 15:20

Luukwa

o/

Toffe patch-notes, doen ze erg goed zo!

Soundcloud!

Inderdaad, echt magistraal!
added a Film grain slider in the Graphics options, like for the Tilt shift. (Users with the Disable Film Grain mod subscribed from Steam workshop and enabled will be notified with a "Console warning" when the game start and the game will automatically disable the mod and set the film grain amount to 0 so that no action from users is required apart from closing the Console panel).
Dus ze zetten iets recht, wat wel al te modden was.
Maar dat niet alleen, ze zetten netjes die mod uit. En als je die mod gebruikte betekent dat waarschijnlijk dat je dus geen film grain wilt, dus wordt die op 0 gezet.

OMG! :D

Eat the bugs, live in a pod

• Zaratrass
Lekker bezig met die updates;

• NastyNick
Klinkt wel beter als SC3 launch in ieder geval. Zodra ik tijd vind om te spelen koop ik hem ook.

• Tokkes
  • Laatst online: 12-12-2022
Iemand die van een mod weet om altijd een balkje zichtbaar te hebben met Power supply/demand en Water/Sewage supply en demand? Is altijd zo'n omweg om je overlay te openen (en de tool/building/budgetwindow sluit dan) en dan gaan uitvogelen hoeveel je budget omhoog/omlaag kan voor die bepaalde utility.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:15
[...]

Wat een verschrikkelijk onzin kraam jij uit zeg. Je doet het in al je reacties steeds voorkomen alsof het spel absoluut onspeelbaar is, terwijl het gewoon een hartstikke degelijk spel is waar overduidelijk duizenden mensen al vele uren mee bezig zijn geweest. Ja, er zitten best wat bugs in, maar die zijn overwegend van het niveau 'jammer' of 'vervelend', geen enkele die voor grote groepen mensen het spel onspeelbaar maakt (en jij hebt die voorbeelden duidelijk ook niet, anders had je die na tig keer vragen neem ik aan wel gegeven). Ga alsjeblieft gewoon ergens anders trollen....

• Luukwa

Luukwa

o/

anboni schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:34:
[...]

Wat een verschrikkelijk onzin kraam jij uit zeg. Je doet het in al je reacties steeds voorkomen alsof het spel absoluut onspeelbaar is, terwijl het gewoon een hartstikke degelijk spel is waar overduidelijk duizenden mensen al vele uren mee bezig zijn geweest. Ja, er zitten best wat bugs in, maar die zijn overwegend van het niveau 'jammer' of 'vervelend', geen enkele die voor grote groepen mensen het spel onspeelbaar maakt (en jij hebt die voorbeelden duidelijk ook niet, anders had je die na tig keer vragen neem ik aan wel gegeven). Ga alsjeblieft gewoon ergens anders trollen....
Ach, je hebt er nu eenmaal mierenneukers tussen zitten, laat lekker gaan.
Als hij het echt zó buggy vind dan moet ie het lekker niet spelen maar ons met rust laten, dank.

Soundcloud!

• NastyNick
Volgens mij wil hij gewoon zijn punt duidelijk maken dat SC5 niet een gedrocht is wat weer een mening was van iemand hier. Daar ben ik het ook wel mee eens overigens. Alleen Cities S is gewoon een stuk beter lijkt mij doordat er geen problemen zijn met de launch en geen problematische bugs waardoor het spelen onmogelijk word gemaakt.

• Bean77
anboni schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:34:
[...]

volgens mij heb ik geschreven dat ik het spel ook heb en zelf ook speel. Heb nergens geschreven dat ik het spel onspeelbaar vind, ik benoem gewoon het grote aantal bugs en de luiigheid van de studio om met patches te komen. maar ik weet het, ik heb kennelijk een afwijkende mening dan sommige verkeersregelaars hier ;)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:49:
[...]

volgens mij heb ik geschreven dat ik het spel ook heb en zelf ook speel. Heb nergens geschreven dat ik het spel onspeelbaar vind, ik benoem gewoon het grote aantal bugs en de luiigheid van de studio om met patches te komen. maar ik weet het, ik heb kennelijk een afwijkende mening dan sommige verkeersregelaars hier ;)
Als ik naar de 1.0.6b-patch changelog kijk die net uitgekomen is, zijn ze echt niet zo lui als jij wil beweren. ;)

En dat 'verkeersregelaars' klinkt vrij minachtend voor iemand die het spel zelf ook speelt.

• Bean77
hyptonize schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:52:
[...]

Als ik naar de 1.0.6b-patch changelog kijk die net uitgekomen is, zijn ze echt niet zo lui als jij wil beweren. ;)

En dat 'verkeersregelaars' klinkt vrij minachtend voor iemand die het spel zelf ook speelt.
Ah mooi, zou tijd worden, hopelijk kunnen we ze snel installeren.
daarom ook een knipoog na mijn opmerking.

• Lau1187
Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:54:
[...]

Ehm, 9 dagen na release een patch vind ik helemaal niet lang duren als het niet om gamebreaking bugs gaat hoor. Zeker niet voor een klein team.

De patch zou automatisch geïnstalleerd moeten worden zodra je Steam start (tenzij je die auto-update functie uit hebt staan).

Steam ||

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:54:
[...]

OH! Die knipoog moet duidelijk maken dat je een grapje maakt?! 8)7

• Bean77
hyptonize schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:59:
[...]

OH! Die knipoog moet duidelijk maken dat je een grapje maakt?! 8)7
:Z laten we maar weer ontopic gaan :)

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-12 13:57

n8n

Ja screenshots. Er is trouwens een isometrische camera mod, ziet er supervet uit.

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

n8n schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:04:
Ja screenshots. Er is trouwens een isometrische camera mod, ziet er supervet uit.
Pics or it didnt happen.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

http://steamcommunity.com...?id=409359952&searchtext=

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/36366222913842695/2632C0F666AF578F2BDBF70388D062C346DD26DF/637x358.resizedimage

ikzelf snap de lol er niet van, maargoed :P

@lombardo :7

[ Voor 61% gewijzigd door heuveltje op 19-03-2015 14:17 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-12 16:35
https://steamcommunity.co...?id=409359952&searchtext=
Edit: Net te laat :P

Pics dan maar: Edit 2: Ook al te laat 8)7
Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/36366222913843596/885517F3BAEF6C53705FCBF61726B7658AE0E4F6/

[ Voor 31% gewijzigd door Snoz Lombardo op 19-03-2015 14:11 ]

• Luukwa

Luukwa

o/

Nu nog een Simcity 4 graphical mod en je hebt simcity 4 x)

Soundcloud!

• n8n

n8n

Vind het wel vet, krijg er een 90’s vibe van, maar toch blijf je in 3D-space opereren. Nu alleen nog een hele collectie aan Miami Vice assets, neon en alles _O_ (dan is gebrek aan nacht wel jammer)

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:57
Die grafische stijl, is dat een aparte instelling of onderdeel van die mod? Ik vind die uitgewassen kleuren wel vet
Is dat iets dat je met een simpele druk op een knop aan en uit kan zetten? Dan is het wel tof. Maar om zo het spel constant te spelen, nee, dank je.

Edit: Kan geswitched worden, dus volop tof. :D
Het is wel het één of het ander. Geen first person view meer met deze mod.

[ Voor 30% gewijzigd door HMC op 19-03-2015 15:23 ]

• Achilles
  • Laatst online: 21-12 13:35

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Ik heb de redactie toch maar een verzoekje gestuurd Cities: Skylines
:)

Verder heb ik inmiddels mijn trein files opgelost, door mijn locale netwerk los te koppelen van de buitenwereld. Jammer dat het zo moet, maar het scheelt wel een hoop 1-persoons treinen

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• RoseSolane
  • Laatst online: 22-12 08:27
mschol schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:44:
[...]

das leuk, maar het is gewoon een bug.. ;) (en niet te vergeten dat het gebruik van mods achievements uitzet) ja ook daar is een mod voor, maar tis nogal een workaround op een workaround voor een bug

overigens net een patch uitgebracht die dit moet fixen

http://steamcommunity.com...ons/0/611701360821801977/
Die bug had ik inderdaad wel mogen noemen, want die is inderdaad wel redelijk irritant. Maar gelukkig had niet iedereen er last van. Ik heb op dit moment eerder last van het tegendeel, ik krijg mijn commercial demand maar niet omlaag :)

Straks meteen de patch installeren. Kijken wat er nog meer opgelost is (upgrade two-way naar one-way is toch wel erg handig!)

• Pctje91
  • Laatst online: 28-11 12:58
Waren er meer mensen die vandaag een update van Cities hadden? :)

• Lau1187
Pctje91 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:37:
Waren er meer mensen die vandaag een update van Cities hadden? :)
Yep. Patch notes hier.

Steam ||

• n8n

n8n

Notabele: De wegen kunnen universeel ge-upgrade worden en one-ways kunnen omgedraaid worden met de rechtermuisknop

[ Voor 4% gewijzigd door n8n op 19-03-2015 15:44 ]

• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09
Helaas nog geen "tunnels" hopelijk worden deze ook snel toegevoegd ze hebben het immers aangekondigd!

• n8n

n8n

downcom schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:44:
[...]

Helaas nog geen "tunnels" hopelijk worden deze ook snel toegevoegd ze hebben het immers aangekondigd!
Verwacht eerst kritieke bug-fixes voordat nieuwe elementen toegevoegd worden.

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-12 20:34
@downcom: ik ga er vanuit dat ze daar hard aan werken, maar geef ze groot gelijk dat ze eerste deze issues hebben aangepakt

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-12 17:17
removed airplane engine sound from unlockpanel... :p
Aha! Ik was dan toch niet gek! :p

Vraagje over bushaltes: Is het nuttig die aan beide zijden van de weg te plaatsen, of zijn de cims slim genoeg om zelf ergens over te steken?

Trouwens een stroef buslijn systeem imo. Bussen gaan soms onlogisch lange omwegen maken terwijl ze gewoon aan het eerstvolgende kruispunt zouden moeten kunnen keren...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-12 20:34
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:45:
Trouwens een stroef buslijn systeem imo. Bussen gaan soms onlogisch lange omwegen maken terwijl ze gewoon aan het eerstvolgende kruispunt zouden moeten kunnen keren...
Heb je een screenshot met een voorbeeld?

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Ja volgens mij maken ze geen u-bochten, maar verder loopt t bij mij in ieder geval wel goed

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12 15:05

Scrummie

Think different

Tunnels komen in DLC, niet in patch. Eerste DLC zal nog wel even duren denk ik.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• RoyK
  • Laatst online: 18-12 18:23

RoyK

Hobby tekenaar

Deze is ook wel fijn: nerfed parks decreasing commercial demand

Verder vind ik die mod echt MEGA vet..en man man, wat maken sommige mensen toch mooie steden! -> Jaloers :(

Mijn portfolio op Instagram

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Lees ik hier enige sarcasme:

- killed the clicking sounds that could be heard on a quiet night during full moon and near the end of the loading screen

• Pctje91
  • Laatst online: 28-11 12:58
Super dankjewel :)

Verwijderd

[...]

Vraagje over bushaltes: Is het nuttig die aan beide zijden van de weg te plaatsen, of zijn de cims slim genoeg om zelf ergens over te steken?
Bushalte is niet nodig. Als je een 'stop' hebt gemaakt, is het al voldoende.

• Buzz_Fuzz
owja sorry dat bedoelde ik gewoon

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Nope ze steken over

• Luukwa

Luukwa

o/

Mits er een een zebra-pad in de buurt is, zomaar de weg oversteken doen cims volgens mij? niet.

Soundcloud!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

n8n schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:45:
[...]

Verwacht eerst kritieke bug-fixes voordat nieuwe elementen toegevoegd worden.
But then again, die one-way/two-way upgrade was niet echt een bug... ;)

• O88088
  • Laatst online: 20:41
Luukwa schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:53:
[...]

Mits er een een zebra-pad in de buurt is, zomaar de weg oversteken doen cims volgens mij? niet.
Dat doen ze echt wel! Ik had een bushalte aan de ene kant en een metrohalte aan de andere kant van een weg, maar er gingen groepen cims tegelijk over de weg waardoor m'n verkeer moest stoppen. Toen heb ik ze maar een voetgangersbrug gegeven.

Wat betreft bussen, ik laat vaak routes heen en weer rijden, dus twee haltes tegenover elkaar. Hetzelfde met metro's trouwens.

• Luukwa

Luukwa

o/

Ronald8 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:57:
[...]

Dat doen ze echt wel! Ik had een bushalte aan de ene kant en een metrohalte aan de andere kant van een weg, maar er gingen groepen cims tegelijk over de weg waardoor m'n verkeer moest stoppen. Toen heb ik ze maar een voetgangersbrug gegeven.

Wat betreft bussen, ik laat vaak routes heen en weer rijden, dus twee haltes tegenover elkaar. Hetzelfde met metro's trouwens.
Daarom had ik er een vraagteken neer gezet, bedankt voor de opheldering!

Soundcloud!

dubbel. LOL. Sorry.

[ Voor 95% gewijzigd door HMC op 19-03-2015 16:00 ]

RoyK schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:51:
Lees ik hier enige sarcasme:

- killed the clicking sounds that could be heard on a quiet night during full moon and near the end of the loading screen
Mwah, het viel mij ook op, terwijl ik speelde of stad laadde. Ik snapte niet waarom die sounds er waren. Soort van vergeten-weg-te-halen debug notifications, dacht ik.
Ik kan dat wel waarderen, maar de gemiddelde gamer zal ze als raar en misschien zelfs irritant hebben bestempeld.

• Johan81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-12 15:42

• Lau1187
hyptonize schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:55:
[...]

But then again, die one-way/two-way upgrade was niet echt een bug... ;)
De community manager zei hierover:
"Keep in mind not the entire team works on the same things. So the people that aren't in a position where they can fix bugs gotta work on something too :)"
Bron.

Steam ||

• Lau1187
Spuit elf 8)7
(Al minstens twee keer genoemd/gelinkt in de afgelopen paar uur)

Steam ||

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

Bussen vertikken een u-turn te nemen op een doorgaande straat.
Als je een zijweg van 1 blokje maakt, dan draaien ze daar gewoon.
Scheelt af en toe idd een halve wijk omrijden :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:49:
[...]

..Heb nergens geschreven dat ik het spel onspeelbaar vind..
..Als simcities niet de modoptie erin had dan was het ook onspeelbaar geweest net als simcity..
Obvious troll is obvious.

• Buzz_Fuzz
heuveltje schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:02:
[...]

Bussen vertikken een u-turn te nemen op een doorgaande straat.
Als je een zijweg van 1 blokje maakt, dan draaien ze daar gewoon.
Scheelt af en toe idd een halve wijk omrijden :P
Idd, dat merk ik ook. Ze willen enkel een U-turn maken waar de weg dood loopt of rijden anders een volledige blok om ipv gewoon aan het kruispunt te keren :)

Vraagje ivm Large Police/Firedpt./Clinic, waarom zou die ik willen plaatsen? Sure, ze hebben een grotere coverage radius, maar daar ben je niet veel mee als je wegen geregeld strop zitten. Ben je dan niet veel beter de kleine varianten te ploppen, mooi gespreid door je stad? Voor 1 large clinic kan je 4 kleine zetten, oid.

[ Voor 5% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 19-03-2015 16:27 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:07

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik krijg mijn verkeer met geen mogelijkheid opgelost.. What to do?

Zal ik gewoon een nieuw industriegebied bouwen een stuk verderop? Ik merk dat ik eigenlijk maar 2 echt gescheiden zones heb, noord en zuid. Verder is zuid nagenoeg direct aan elkaar verbonden met alles.

Zal ik het stuk woon/industrie in zuid uit elkaar trekken en een highway vanaf noord naar onderkant zuid leggen?
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/986j6c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/24vjips.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 19-03-2015 16:30 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Lau1187
Angeloonie schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:29:
Ik krijg mijn verkeer met geen mogelijkheid opgelost.. What to do?

Zal ik gewoon een nieuw industriegebied bouwen een stuk verderop? Ik merk dat ik eigenlijk maar 2 echt gescheiden zones heb, noord en zuid. Verder is zuid nagenoeg direct aan elkaar verbonden met alles.

Zal ik het stuk woon/industrie in zuid uit elkaar trekken en een highway vanaf noord naar onderkant zuid leggen?
[afbeelding]
[afbeelding]
Staat het verkeer ook echt vast ergens? Als in, in de file? Ik vind je traffic overlay er in ieder geval vrij groen uitzien. Rood kan ook betekenen dat er veel verkeer over een bepaald stuk gaat, zonder dat het er per se vast staat.

Edit: denk er ook aan dat scherpe bochten of hoeken ervoor zorgen dat verkeer langzamer rijdt waardoor er opstoppingen kunnen ontstaan. Rechtsonderin na de brug over de rivier heb je bijvoorbeeld een beetje een rare aansluiting.

[ Voor 11% gewijzigd door Lau1187 op 19-03-2015 16:34 ]

Steam ||

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Waarschijnlijk voorsorteren je sims al vroeg op de weg naar hun bestemming. Daar kan je echt goed naar kijken. Misschien zit daar pijnpunt in je wegennet.

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
RoyK schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:32:
Waarschijnlijk voorsorteren je sims al vroeg op de weg naar hun bestemming. Daar kan je echt goed naar kijken. Misschien zit daar pijnpunt in je wegennet.
Mooie cartoon op Reddit over het voorsoorteren:

https://i.imgur.com/560WUXT.png
Over die twee rode zones in je verkeer rechtsonderin kreeg ik zelfs een melding van het spel zelf. Ik had dat zelf ook. Daar kan je beter een kruispunt van maken zei het spel.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Da's de tweede patch, de eerste was 1.0.5 Oh, nee, die was nog van de dag voor release.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 19-03-2015 16:50 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:12
•road upgrade tool now works between two-way and one-way roads and right mouse-button changes direction of one-way roads
•added a Film grain slider in the Graphics options, like for the Tilt shift
Nice :).

[ Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 19-03-2015 17:01 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12 20:46

World Citizen

FreeReef.nl

Waarom krijg ik toch zo bizar vaak het gevoel dat dit eigenlijk gewoon de glansbox engine is van SimCity...

Er zijn echt te veel dingen die 1 op 1 overeenkomen. En dan heb ik het over bizar kleine dingen zoals bv wegen bouwen, en de kenmerken die SC had, en nu echt exact hetzelfde zijn in CS...

Kan aan mij liggen hoor...

FreeReef.nl

• Lau1187
World Citizen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:00:
Waarom krijg ik toch zo bizar vaak het gevoel dat dit eigenlijk gewoon de glansbox engine is van SimCity...

Er zijn echt te veel dingen die 1 op 1 overeenkomen. En dan heb ik het over bizar kleine dingen zoals bv wegen bouwen, en de kenmerken die SC had, en nu echt exact hetzelfde zijn in CS...

Kan aan mij liggen hoor...
Wat voor 'kenmerken' bedoel je precies?
City builders hebben wel meer overeenkomsten natuurlijk. Er zijn niet zoveel verschillende manieren waarop je een weg zou kunnen bouwen volgens mij.

Bij SC was de manier om High density te krijgen de weg te vergroten. Bij CS hangt de density van de gebouwen niet af van het soort weg. Dat vind ik toch een behoorlijk verschil :P

Steam ||

• downcom
  • Laatst online: 05-01 14:09
Voor diegene die graag hun regio willen nabouwen. Heb nog een bron voor dijken en andere topografische bronnen: http://pdokviewer.pdok.nl/

Ga nu maar eens beginnen aan een correcte hoogtekaart mèt dijken ;)

Toch best een raar gevoel als je net een paar uur in je "eigen" woonplaats hebt gespeelt met City Skylines en vervolgens zelf de auto in stap.. :D

[ Voor 26% gewijzigd door downcom op 19-03-2015 17:10 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12 20:46

World Citizen

FreeReef.nl

Lau1187 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:03:
[...]

Wat voor 'kenmerken' bedoel je precies?
City builders hebben wel meer overeenkomsten natuurlijk. Er zijn niet zoveel verschillende manieren waarop je een weg zou kunnen bouwen volgens mij.

Bij SC was de manier om High density te krijgen de weg te vergroten. Bij CS hangt de density van de gebouwen niet af van het soort weg. Dat vind ik toch een behoorlijk verschil :P
Nog kleiner denken...

Dus bv, als je een lange weg hebt,. en je wilt daar haaks tegenaan, een andere weg. Als je die 2e weg vanuit ergens anders naar de lange weg toe trekt, en je stopt net voor het einde. Dan kun je hem daarna niet meer doortrekken. Je moet dan eerst een stukje van je haakse weg weghalen, en dan in een keer doortrekken.

En zo nog wat./. maar is zo moeilijk uitleggen. Als ik een goeie vind.. post ik hem wel.

FreeReef.nl

• Lau1187
World Citizen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:12:
[...]

Nog kleiner denken...

Dus bv, als je een lange weg hebt,. en je wilt daar haaks tegenaan, een andere weg. Als je die 2e weg vanuit ergens anders naar de lange weg toe trekt, en je stopt net voor het einde. Dan kun je hem daarna niet meer doortrekken. Je moet dan eerst een stukje van je haakse weg weghalen, en dan in een keer doortrekken.

En zo nog wat./. maar is zo moeilijk uitleggen. Als ik een goeie vind.. post ik hem wel.
Sorry, ik snap niet wat je hiermee bedoelt :?
Maar is je grotere punt dan dat dit dezelfde engine moet zijn als SC? Want SC was de Glassbox engine, en voor CS is dat Unity. Kan me best voorstellen dat dingen toch op een zelfde manier geïmplementeerd worden in verschillende engines. Maar ik ben geen game dev dus kan daar verder geen uitspraken over doen :P

Steam ||

Toch best een raar gevoel als je net een paar uur in je "eigen" woonplaats hebt gespeelt met City Skylines en vervolgens zelf de auto in stap.. :D
Pff, ik heb dat ook meteen weer, maar dan net anders.
Ben sinds mijn tienerjaren verslaafd aan steden in een opslag zien. Zowel qua skylines als wegennetwerk, als ik een report of wat dan ook over een stad zie, zap ik meteen weer terug naar mijn SC jaren.

Heb CSL bewust weinig gespeeld (wordt te laat, volgende week vrij :D ), maar nu al weer dat als ik repo over WAT DAN ook bekijk, bijvoorbeeld eSports docu op Vice, dat ik Seoul zie en echt meteen weer CSL wil spelen.

Nog één dagje werken! :D

Pagina: 1 ... 34 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.