• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:11

luigi87

Domotica Fanaticus

Dat is duidelijk ;)
kan ook niet echt op het interwebs vinden of deze mogelijkheid gaat komen. Is er door paradox aangegeven dat ze dit wel mogelijk willen maken?
Vindt persoonlijk dat de mod mogelijkheden tot toe wat tegen vallen.
DonJunior schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:50:
[...]

Waarom koop je het dan niet gewoon? Voor 30 euro heb je echt uren/dagen/weken speelplezier.
Als je enthousiast bent geworden .. gewoon kopen. Of zou je het spel niet kopen omdat je geen textures aan kan passen?? Dat lijkt me vreemd ..
Met je eens dat de gameplay ook veel bepaald, maar ik ben nogal een realisme freak en vindt het spel namelijk veel leuker als de textures nog meer realisme uitstralen.

[ Voor 41% gewijzigd door luigi87 op 18-03-2015 11:54 ]

- leeg -

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-12 15:20

Luukwa

o/

luigi87 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:51:
[...]

Dat is duidelijk ;) kan ook niet echt op het interwebs vinden of deze mogelijkheid gaat komen. Is er door paradox aangegeven dat ze dit wel mogelijk willen maken?
Staat op hun lijstje van mogelijke toevoegingen, niks is zeker dus.

Soundcloud!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 15:27

FraxleNL

PSN: FraxleHD

luigi87 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:51:
[...]

Dat is duidelijk ;)
kan ook niet echt op het interwebs vinden of deze mogelijkheid gaat komen. Is er door paradox aangegeven dat ze dit wel mogelijk willen maken?

[...]

Met je eens dat de gameplay ook veel bepaald, maar ik ben nogal een realisme freak en vindt het spel namelijk veel leuker als de textures nog meer realisme uitstralen.
Hou er wel rekening mee dat het spel pas net online is en er dus gegarandeerd uitbreidingen / toevoegingen plaats zullen vinden door Paradox zelf. Ik raad het je echt aan om het spel te kopen. Het doen beslissen om het niet te doen vanwege "Mod mogelijkheden" is - naar mijn mening - niet echt een sterke mening, maar het blijft jouw beslissing.

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 21:39
Speel het sinds een aantal dagen op m'n Macbook Pro 15" Retina met een Intel Iris Pro 1536 MB. Alles op medium en werkt prima!

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:18
DonJunior schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:50:
[...]

Waarom koop je het dan niet gewoon? Voor 30 euro heb je echt uren/dagen/weken speelplezier.
Als je enthousiast bent geworden .. gewoon kopen. Of zou je het spel niet kopen omdat je geen textures aan kan passen?? Dat lijkt me vreemd ..
Het spel is al veel goedkoper te krijgen maar dat mag inderdaad geen excuus zijn :)

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

• Sammy09
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 09:31
Ik heb een i5 processor en een GeForce 650m 2gb videokaart... niet heel goed, maar toch ook weer niet slecht. Helaas trekt hij hem alleen op low graphics... blijft echt een vet spel, maar zo low res gamen is toch minder :-( had ik niet verwacht, mede doordat SimSity 5 wel vrij mooi te spelen is. Baal ik wel van!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-12 10:09
Gaan de eerste mensen tegelijk allemaal dood?

Heb opeens een dead wave.. heel veel mensen die tegelijk dood gaan. :S

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

Grappig. Om nog even terug te komen op die hele "despawnende auto" klucht.
Voor degene die het er niet toen een enorm probleem vonden. Er is nu een mod die voorkomt dat auto's kunnen despawnen.

http://steamcommunity.com...?id=407335588&searchtext=

Misschien wel leuk om eens te kijken hoever je het verkeer kan vernaggelen :P

Overigens zou er wat meer filters op die steamworkshop moeten zitten , is een zooitje met die miljoenen parkjes en hergekleurde huizen atm.

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 18-03-2015 12:30 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-11 18:06
manii schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:26:
Gaan de eerste mensen tegelijk allemaal dood?

Heb opeens een dead wave.. heel veel mensen die tegelijk dood gaan. :S
Ik las dat de Cims ongeveer 6-7 jaar leven en ongeveer tegelijk doodgaan waardoor er dus een cyclische golf ontstaat.

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-12 21:43
badbadpresident schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:36:
[...]

Ik las dat de Cims ongeveer 6-7 jaar leven en ongeveer tegelijk doodgaan waardoor er dus een cyclische golf ontstaat.
Het probleem onstaat met name wanneer je in eens hele grote wijken maakt. De eerste sims trekken daar allemaal te gelijk in en gaan dus ook allemaal te gelijk dood. Schijnt nog beetje een bug te zijn, maar is te ontwijken door wijken klein op te bouwen en/of door af en toe met de speed setting te spelen.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• badbadpresident
Ik wilde trouwens nog de volgende link delen, alle muziek van de voorgaande simcity spellen. Ik speel de muziek van simcity 3000 en simcity 4 af als background. Heerlijke muziek :) en wat opzwepender dan de muziek van Cities!

http://community.simtropo...city-music-collection-v2/

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 16:56

Koppensneller

winterrrrrr

SMD007 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:37:
[...]

Het probleem onstaat met name wanneer je in eens hele grote wijken maakt. De eerste sims trekken daar allemaal te gelijk in en gaan dus ook allemaal te gelijk dood. Schijnt nog beetje een bug te zijn, maar is te ontwijken door wijken klein op te bouwen en/of door af en toe met de speed setting te spelen.
Jup, dat klinkt bekend. Bij mij zit momenteel de industrie nogal in de problemen door een gebrek aan werkvolk omdat de initiële bewoners allemaal tegelijk met pensioen gingen ;)

• Zaratrass
badbadpresident schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:36:
[...]

jemig heb echt veel doodskopjes.

Edit: had verkeerd gekeken naar crematorium.. had er veels te weinig!

zullen we me inwoners leuk vinden, overal lijken liggen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Zaratrass op 18-03-2015 13:01 ]

badbadpresident schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:39:
Ik wilde trouwens nog de volgende link delen, alle muziek van de voorgaande simcity spellen. Ik speel de muziek van simcity 3000 en simcity 4 af als background. Heerlijke muziek :) en wat opzwepender dan de muziek van Cities!

Fantastisch! Ik speelde SC4 ook met de jazzy tunes van SC3 erbij. SC4 muziek was ook goed!
Die kan je in CSL loaden? OMG!
Dan helemaal nostalgie ten top.

Meteen doen.
Maar moet met spelen wachten tot vrijdagavond. Anders weer veel te laat vanavond. :P

Edit: Ah, gewoon de MP3's dus. En die heb ik al. Klasse!
Wat een spel.

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 18-03-2015 13:08 ]

Eat the bugs, live in a pod

• badbadpresident
HMC schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:06:
[...]

Fantastisch! Ik speelde SC4 ook met de jazzy tunes van SC3 erbij. SC4 muziek was ook goed!
Die kan je in CSL loaden? OMG!
Dan helemaal nostalgie ten top.

Meteen doen.
Maar moet met spelen wachten tot vrijdagavond. Anders weer veel te laat vanavond. :P
Nou ik weet niet of je ze in Cities kan laden helaas (volgensmij gaat dat niet?). Ingame heb ik de muziek uitgezet en op de shuffle staat mijn simcity playlist op de achtergrond! Werkt voor mij net zo goed.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Sammy09 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:11:
Ik heb een i5 processor en een GeForce 650m 2gb videokaart... niet heel goed, maar toch ook weer niet slecht. Helaas trekt hij hem alleen op low graphics... blijft echt een vet spel, maar zo low res gamen is toch minder :-( had ik niet verwacht, mede doordat SimSity 5 wel vrij mooi te spelen is. Baal ik wel van!
Meh, hier ook! Zou er bijna een nieuwe pc voor aanschaffen (nu 5jr oude sony vaio), maar dat gaat me te ver. Ik ga er vandaag maar eens aan beginnen op low res dan maar. Volg dit topic al een tijdje en lijkt me toch wel een hele leuke game.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:29
Ik hou lekker bij Spotify op de achtergrond. Moet wel met Win + D schakelen als ik een ander nummer wil dus zou leuk zijn als ze dat er in modden :)

Is er trouwens een optie om bij het inzoomen alles wat minder blurry te krijgen ?

Onderstaande tutorial is ook wel leuk voor de absolute beginner die geen zin heeft om een lap tekst te lezen. Krijg een Tropico gevoel bij deze man (ook al komt hij uit Kroatie :+ ), maar hij legt het wel duidelijk uit. Misschien iets voor de startpost ?

YouTube: Cities Skylines Tutorial #1 - Getting Started (How To Start Building Your First City)

(tot nu toe 3 delen)

• Zaratrass
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2romekw.jpg

me 2e dorp.. Heb wel een aantal intersections gebruikt.. ben daar niet zo handig in.

Rechts boven in heb ik een olie veld, links wil ik een combi van wonen/ kantoren en commercial maken.

volgende map ga ik op hard spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Zaratrass op 18-03-2015 13:22 ]

Verwijderd

[b][message=43923291,noline]

Is er trouwens een optie om bij het inzoomen alles wat minder blurry te krijgen ?
Dan moet je de 'tilt shift' functie uitzetten.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-12 18:23

RoyK

Hobby tekenaar

badbadpresident schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:39:

De muziek van Skyline begint na een tijdje flink te vervelen. Er zit ook een aardige lange loop in (tenminste, zo lijkt het) die me op een gegeven moment flink op de zenuwen werkt.

Mijn portfolio op Instagram

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-12 13:44

Case_C

[Team Carrack]

Ik heb alle muziek/ambient sounds uitgezet, die gaan inderdaad vervelen, maar dan blijkt dat stilte ook niet echt leuk is om te spelen.

• FraxleNL

FraxleNL

Er moet inderdaad een mod komen waarbij je muziek kan spelen ondertussen en in game je muziek kan veranderen. Inclusief de oudere Cities tracks. Damn dat zou ik ernstig waarderen.

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-12 00:01
Beste mensen,
ik wil dit spel graag gaan spelen nadat ik wat filmpjes gezien heb. Echter heb ik alleen een Macbook Pro Retina 2014 13 inch ( intel i5 2.8 ghz , 8gb en Intel Iris 5100). Nu lees ik nergens of dit goed genoeg is om het spel te draaien. Iemand ervaringen hiermee?
De site van de fabrikant meld dat intel igpu niet ondersteund wordt. Echter weet ik niet of dit ook voor de iris pro geld

• Luukwa

Luukwa

o/

Xenophoben schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:45:
Beste mensen,
ik wil dit spel graag gaan spelen nadat ik wat filmpjes gezien heb. Echter heb ik alleen een Macbook Pro Retina 2014 13 inch ( intel i5 2.8 ghz , 8gb en Intel Pro Iris). Nu lees ik nergens of dit goed genoeg is om het spel te draaien. Iemand ervaringen hiermee?
De site van de fabrikant meld dat intel igpu niet ondersteund wordt. Echter weet ik niet of dit ook voor de iris pro geld
Gaat voor geen meter draaien inderdaad.

Soundcloud!

• Xenophoben
Wellicht dan maar een inhome streaming inrichten en het vanaf me htpc draaien..

• Luukwa

Luukwa

o/

Xenophoben schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:46:
Wellicht dan maar een inhome streaming inrichten en het vanaf me htpc draaien..
Misschien een domme vraag, maar ik heb nog nooit een HTPC gezien met een dedicated videokaart..

Soundcloud!

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 21:39
Xenophoben schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:45:
Beste mensen,
ik wil dit spel graag gaan spelen nadat ik wat filmpjes gezien heb. Echter heb ik alleen een Macbook Pro Retina 2014 13 inch ( intel i5 2.8 ghz , 8gb en Intel Pro Iris). Nu lees ik nergens of dit goed genoeg is om het spel te draaien. Iemand ervaringen hiermee?
Als je een paar berichten naar boven scrolt zie je mijn post waarin staat dat het prima draait. Mijn setup is:

15" Retina 2014
2,2 GHz Intel Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3
Intel Iris Pro 1536 MB

• Xenophoben
Luukwa schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:47:
[...]

Misschien een domme vraag, maar ik heb nog nooit een HTPC gezien met een dedicated videokaart..
gezien het feit dat ik meerdere windows games niet kan spelen wil ik mogelijk toch een gpu in me plex servertje inbouwen. Dit is een i5 4460 dus genoeg proc power.
Waarom dan niet ook een gpu inbouwen ?

• Xenophoben
Florissant schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:48:
[...]

Als je een paar berichten naar boven scrolt zie je mijn post waarin staat dat het prima draait. Mijn setup is:

15" Retina 2014
2,2 GHz Intel Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3
Intel Iris Pro 1536 MB
Is deze op het gebied van perfomance niet een stuk sneller?

• Xenophoben
Ik schaf hem wel gewoon aan, ik zal mijn bevindingen hier laten horen :)

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:08
Nogal offtopic, maar een Retina Pro 13'' heeft een Intel Iris Pro. Maximaal medium op een lagere resolutie. Her en der wat settings op low. Maar prima te spelen gok ik. Zelf wacht ik nog even op jouw bevindingen. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Safaci op 18-03-2015 13:55 ]

• Beakzz
Xenophoben schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:49:
Ik schaf hem wel gewoon aan, ik zal mijn bevindingen hier laten horen :)
Er bestaat ook een edit knop ;)

• Xenophoben
Safaci schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:53:
Nogal offtopic, maar een Retina Pro 13'' heeft een Intel Iris Pro. Maximaal medium op een lagere resolutie. Her en der wat settings op low. Maar prima te spelen gok ik. Zelf wacht ik nog even op jouw bevindingen. ;)
Thanks voor je verbetering. Ik had hem al geedit (ik zag het ook al).

Ik zal het je laten horen!
Beakzz schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:55:
[...]

Er bestaat ook een edit knop ;)
Excusus :F

[ Voor 16% gewijzigd door Xenophoben op 18-03-2015 14:01 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik speel altijd even dit nummertje voordat ik cities opstart:

Krijg ik direct zin om een hele samenleving te stichten!
Verder speel ik altijd met music op de achtergrond uit Spotify of Winamp, maakt mij niet uit dat de music ingame bagger is.
Ik vind de ingame music helemaal niet slecht. Maar niet van het kaliber SC3/SC4. Dat zijn deuntjes die zelfs zonder de spellen gespeeld te hebben in jaren nog steeds regelmatig in mijn hoofd rondzwerven. Nu dus ook weer.

Tudu tuudu tuudU...tudu tudutududuuuu...

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-11 12:58
Voor de mensen die simcity 4 muziek willen maar geen zin hebben om het te downloaden;
Hij staat ook in spotify.

• Sammy09
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 09:31
Southern Sun schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:17:
[...]

Meh, hier ook! Zou er bijna een nieuwe pc voor aanschaffen (nu 5jr oude sony vaio), maar dat gaat me te ver. Ik ga er vandaag maar eens aan beginnen op low res dan maar. Volg dit topic al een tijdje en lijkt me toch wel een hele leuke game.
Ik heb een 3 jaar oude Dell. Maar ben nu aan het experimenteren met mods. Ik raad je aan om naar de 'Dynamic Resolution' mod te kijken ;-) heb er zelf nog geen tijd voor gehad, maar ik heb mijn hoop dat nu op gevestigd

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:20
Nou ik moet zeggen dat het spel hier niet lekker loopt op mijn Mac (27" late 2013, i5 3,2 GHz, 24GB en GeForce GT 755M 1024 MB). Heb gelezen dat meer mensen er last van hebben. Hopen dat ze het snel kunnen oplossen. Ook vind ik het raar dat het spel op een of andere manier in een soort window opstart. Ga ik tijdens het spelen naar boven met de cursor, dan krijg ik mijn taakbalk te zien. Ga ik helemaal met de cursor naar links komt mijn dock tevoorschijn.

• SMD007
kimiferrari schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:50:
Nou ik moet zeggen dat het spel hier niet lekker loopt op mijn Mac (27" late 2013, i5 3,2 GHz, 24GB en GeForce GT 755M 1024 MB). Heb gelezen dat meer mensen er last van hebben. Hopen dat ze het snel kunnen oplossen. Ook vind ik het raar dat het spel op een of andere manier in een soort window opstart. Ga ik tijdens het spelen naar boven met de cursor, dan krijg ik mijn taakbalk te zien. Ga ik helemaal met de cursor naar links komt mijn dock tevoorschijn.
De game start standaard full screen windowed mode. Er is wel een mod beschikbaar die cursur "locked" in het scherm. Ik vind het persoonlijk ideaal. Ik heb 2 schermen en op het ene scherm de game open en op de ander een browser zodat ik wat kan googlen over de game etc. vooral handig als je wacht tot je weer geld krijgt in de game :)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:20
SMD007 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:54:
[...]

De game start standaard full screen windowed mode. Er is wel een mod beschikbaar die cursur "locked" in het scherm. Ik vind het persoonlijk ideaal. Ik heb 2 schermen en op het ene scherm de game open en op de ander een browser zodat ik wat kan googlen over de game etc. vooral handig als je wacht tot je weer geld krijgt in de game :)
Oke thanks dan ligt het dus niet aan mij :P

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39

Steffy

Ayreonaut

Frits Flits schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:23:
Wat een vet spel _O_ Simcity 4 was de laatste city simulator die ik heb gespeeld en die was qua bouw vrij recht toe recht aan. Ik kan nu echt spelen met mooie vormen in de stad:

Klikbaar:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Helaas mis ik de optie om een grote vijver of iets dergelijks aan te leggen. Wie weet in de toekomst met een mod. Maar verder echt heel tof om ook looppaden en parkjes te maken en bomen te planten.
Prachtig hoor, mijn steden zijn idd redelijk vierkant maar dit is echt prachtig om te zien. Heel mooi gedaan en een bron van inspiratie. Ook ik zal eens aan de slag!

• FraxleNL

FraxleNL

Leuk om te zien ook hoe druk dit topic is en wat voor creaties er voorbij komen. Geeft mij extra motivatie om iets moois te maken zodat ik het binnenkort kan showen.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Tof spel, heb er nu ook al een aantal uren in zitten en begin nu een beetje problemen te krijgen met het verkeer maar heb nog niet echt een goede oplossing voor gevonden.

Wat betreft de performance van het spel, ik merk een erg groot verschil tussen Windows (DX11) en Linux (OpenGL 2.1, laatste nVidia blobs). Met dezelfde instellingen/resolutie draait het spel onder Windows gewoon soepel en bijna constant op 60 fps terwijl onder Linux de fps ongeveer de helft is. Wat ik begreep is dat ze voor dit spel de Unity 4 engine gebruiken met als gevolg dat zowel onder Linux als Mac OSX OpenGL 2.1 gebruikt wordt en de performance nogal te wensen overlaat. Hopelijk dat ze met een update komen naar OpenGL 4 of Vulkan maar tot die tijd blijf ik (helaas) om performance redenen maar onder Windows spelen. Desondanks een erg vermakelijk spel!

• FraxleNL

FraxleNL

Jorick schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:43:
Tof spel, heb er nu ook al een aantal uren in zitten en begin nu een beetje problemen te krijgen met het verkeer maar heb nog niet echt een goede oplossing voor gevonden.

Wat betreft de performance van het spel, ik merk een erg groot verschil tussen Windows (DX11) en Linux (OpenGL 2.1, laatste nVidia blobs). Met dezelfde instellingen/resolutie draait het spel onder Windows gewoon soepel en bijna constant op 60 fps terwijl onder Linux de fps ongeveer de helft is. Wat ik begreep is dat ze voor dit spel de Unity 4 engine gebruiken met als gevolg dat zowel onder Linux als Mac OSX OpenGL 2.1 gebruikt wordt en de performance nogal te wensen overlaat. Hopelijk dat ze met een update komen naar OpenGL 4 of Vulkan maar tot die tijd blijf ik (helaas) om performance redenen maar onder Windows spelen. Desondanks een erg vermakelijk spel!
Ze hebben de issue al gemeld en ze zijn bezig om daar zo snel mogelijk een fix voor uit te rollen. Het is een kwestie van wachten I guess.

• downcom
  • Laatst online: 05-01 14:09
MyUtd4Life schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 00:03:
[...]

Ik heb het zelf gefixed met inner glow op Photoshop welke dan heel minimaal lichter is dan de kleur van het landschap ;)

Inmiddels mijn Zeeland-map geüpdated. Met wat finetuning in de dijken.
[afbeelding]

Overigens is de map enkel realistisch qua verhoudingen van de kaart, maar niet qua hoogte of grondstoffen. Daarnaast is een zandbank, net boven Zeeuws Vlaanderen, aangepast naar twee kleine eilanden.

Aangezien tijdens het spelen bleek dat het (trein)verkeer last had dat er maar één in- en uitgang was in de map maar een niet bestaande toevoeging gedaan. In plaats van de Westerscheldetunnel een Westerscheldebrug gemaakt, met daarnaast tevens een spoorlijn. Hiermee hoop ik de doorstroming van het verkeer te verbeteren. Ook dit is dus niet realistisch.

Te vinden in de Steam Workshop uiteraard, via deze link.Versie zonder Westerscheldebrug ook nog daar te vinden.

Feedback wordt uiteraard gewaardeerd.

Daarnaast heb ik nog een vraag: Elke keer als ik updates heb opgeslagen in de map editor moet ik de map opnieuw sharen, in plaats van een update functie zoals je die bij assets hebt. Is dit een bug of doe ik iets niet goed?
Ai, dan ga ik weer opnieuw beginnen met mn hoogtekaart! maar bedankt voor de tip, dacht alleen dat het makkelijker moest kunnen.
iemand toevallig een bron/kaart voor bestaande dijken in nederland? dijken worden niet allemaal weergegeven op de data van AHN.

Verwijderd

Hoe komen jullie aan die parkeerplaatsen? Ik kan me niet herinneren die te kunnen plaatsen.
Hoe kom je daarbij? Volgens mij kan je bijna alles aanpassen.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:12
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:03:
Hoe komen jullie aan die parkeerplaatsen? Ik kan me niet herinneren die te kunnen plaatsen.

[...]

Hoe kom je daarbij? Volgens mij kan je bijna alles aanpassen.
Steam workshop staat vol met parkeerplaatsen, incl enkele garages.

Verwijderd

psychodude schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:19:
Steam workshop staat vol met parkeerplaatsen, incl enkele garages.
Ik heb ze ook al gezien voor de release, dus blijkbaar zitten ze toch ergens in het spel.
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:21:
[...]

Ik heb ze ook al gezien voor de release, dus blijkbaar zitten ze toch ergens in het spel.
Same here. Ik was er ook al naar op zoek.
Ze zijn dan ook wss met asset editor gedaan, maar ik dacht echt dat er plots in de game voor waren.

• Beakzz
FraxleNL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:36:
Leuk om te zien ook hoe druk dit topic is en wat voor creaties er voorbij komen. Geeft mij extra motivatie om iets moois te maken zodat ik het binnenkort kan showen.
Het spel verkoopt ook boven verwachting goed en de drukte in dit topic lijkt inderdaad meer op die van een AAA titel :) Het spel wordt ook goed opgepakt door Youtubers en Twitchers dus blijkbaar zitten genoeg mensen op dit soort spellen te wachten.

Bij Maxis moeten ze zichzelf toch ook voor de kop slaan nu ? SC5 is echt een gedrocht naast dit spel 8)7

• Hari050
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-12-2021
Iemand die toevallig weet of het speelbaar is op de MBP 2014 met iris grafische kaart? I7 8GB geheugen?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-12 00:20

M2M

medicijnman

Hari050 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:25:
Iemand die toevallig weet of het speelbaar is op de MBP 2014 met iris grafische kaart? I7 8GB geheugen?
Het spel draait zelfs soepel op een i5-4250u (ja de IGP van dat processortje). Oké de settings moeten op low/medium maar buiten dat draait het prima.

-_-

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:33
Heb het spel geprobeerd op een Macbook Pro early 2011 (i7 2Ghz, 250G SSD, 16G RAM, Radeon HD6490M 256MB) maar kan het niet aanraden. Speel met een extern scherm op 1920x1080 en alle settings op low maar het loopt erg stroperig helaas. Resolutie omlaag zetten werkt om een of andere reden niet, dan springt ie weer terug naar 1920x1080.

Verwijderd

Beakzz schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:40:
Bij Maxis moeten ze zichzelf toch ook voor de kop slaan nu ? SC5 is echt een gedrocht naast dit spel 8)7
Maxis bestaat niet meer, dat was op zich al een hint :+

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12 23:29
Is er ook een trial om te testen ?

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:12
[...]

Het spel verkoopt ook boven verwachting goed en de drukte in dit topic lijkt inderdaad meer op die van een AAA titel :) Het spel wordt ook goed opgepakt door Youtubers en Twitchers dus blijkbaar zitten genoeg mensen op dit soort spellen te wachten.

Dat zal wel meevallen. Simicty 5 heeft 2 miljoen kopies verkocht en kreeg vele websites mee in de hype (waaronder tweakers, weet je nog het speciale Simcity 5 sub-forum en de helikopter vlucht?). Dat die game niet leuk was bleek al in de beta en toch nog 2 miljoen verkopen :+ .

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 18-03-2015 20:26 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:57
Ascension schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:56:
Heb het spel geprobeerd op een Macbook Pro early 2011 (i7 2Ghz, 250G SSD, 16G RAM, Radeon HD6490M 256MB) maar kan het niet aanraden. Speel met een extern scherm op 1920x1080 en alle settings op low maar het loopt erg stroperig helaas. Resolutie omlaag zetten werkt om een of andere reden niet, dan springt ie weer terug naar 1920x1080.
Tsja, je hebt dan ook een enorm ongebalanceerd systeem. Die grafische kaart is prut :).

Verwijderd

sdk1985 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:25:
Dat zal wel meevallen. Simicty 5 heeft 2 miljoen kopies verkocht en kreeg vele websites mee in de hype (waaronder tweakers, weet je nog het speciale Simcity 5 sub-forum en de helikopter vlucht?).
Ik zal mijzelf even quoten:
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:52:
[...] SimCity is een IP met een enorme naam en een even omvangrijk gevolg en werd uitgegeven door spellenschuiver extraordinaire EA. Ik ga er dan ook vanuit dat SimCity 5 zelfs goed verkocht was als het een 64-bits versie van Pong geweest was.
Dat forum en die helikoptervlucht lijken me toch vooral een advertorial-achtige opzet, waarbij EA de boel heeft gesponsord. Het topic opent nota bene met in samenwerking met EA :)

Maxis bestaat inmiddels niet meer, dus ook daar was men niet tevreden over de prestaties.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 20:31 ]

• SMD007
[...]

Dat zal wel meevallen. Simicty 5 heeft 2 miljoen kopies verkocht en kreeg vele websites mee in de hype (waaronder tweakers, weet je nog het speciale Simcity 5 sub-forum en de helikopter vlucht?). Dat die game niet leuk was bleek al in de beta en toch nog 2 miljoen verkopen :+ .
Ik keek ook vol verwachting uit naar SC5, maar heb de echte reviews afgewacht (gebruiker ervaringen) en ben blij dat ik hem toen niet gehaald heb. Deze game leerde ik 2 dagen na release het bestaan ervan las over mod support integrated met Steam Workshop + de lage prijs op steam €28,- en heb de game direct gekocht. Dat zegt denk ik wel genoeg ;)

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:33
Ronald8 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:29:
[...]

Tsja, je hebt dan ook een enorm ongebalanceerd systeem. Die grafische kaart is prut :).
Ik weet het, ik game eigenlijk nooit maar als fan van de oude Simcity's begon het toch weer te kriebelen ;-)

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ascension schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:56:
Ook niet zo heel verwonderlijk dat het niet zo goed loopt, je voldoet namelijk niet aan de minimum systeemeisen van 512MB VRAM. Intel videokaarten worden officieel ook niet ondersteund. Maar zelfs als je systeem voldoet aan de minimum of aangeraden systeemeisen dan loopt het spel nog slecht onder OSX/Linux t.o.v. Windows omdat de Unity engine op de eerste twee platformen gebruikt maakt van OpenGL 2.1.

Unity heeft hier voor gekozen omdat Apple bijzonder traag/laks is om de OpenGL drivers/library bij te werken in OSX (voor een overzicht zie https://developer.apple.com/opengl/capabilities/index.html). Ze ondersteunen pas sinds OSX 10.9 versie 4.1 van OpenGL dat al weer dateert van juli 2010(!). Maar goed, ik las ergens dat een paar builds voor de final versie de performance onder Linux/OSX aanzienlijk beter was dus misschien dat er in de tussentijd een regressie is opgetreden. Ik hoop i.i.g. dat ze snel met een update komen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
abusimbal schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:24:
Is er ook een trial om te testen ?
Nope, die is er niet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-12 13:44

Case_C

[Team Carrack]

Zo momenteel even een testje aan het draaien met een 'dijk-situatie' . Kijken of het mogelijk is om een map te creëren, waarbij je dammen moet plaatsen op strategische punten in de map, om vervolgens die ingepolderde gebieden droog te pompen.

Op die manier kan het een uitdaging worden om voldoende land vrij te spelen, en wat ik er zo van zie kan het behoorlijk lang duren voor je een polder droog kan krijgen.

edit:
Nou het is te doen :) , dus ik ga aan de slag om een map te maken waarin je polders moet droogpompen om je map te vergroten (naast het bijkopen van gebieden)

1,5 jaar om een redelijke polder droog te pompen met 20 pompen :P , dat gaat een leuke toevoeging zijn aan de moeilijkheidsgraad.

[ Voor 26% gewijzigd door Case_C op 18-03-2015 21:35 ]

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:40

PBP

Hari050 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:25:
Heb een 15" MBP 2014 met alleen een Iris Pro. Het draait wel, maar niet geweldig. Bijna alles op low/medium.

• Zaratrass
Ik wil wat in de asset editor aanpassen. Ik wil wat wegen voor mezelf gaan maken, maar ik vind dat er "beperkte" ruimte is in deze tool. kan ik dit vergroten?

Kan geen optie vinden tot nu toe..

Daarnaast zoek ik een tip(s) om perfecte rotondes te maken.

• Oggy
  • Laatst online: 24-12 10:03
Verkeer problemen? Neuh niet echt hoezo?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QBzFDDw.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Oggy op 18-03-2015 22:41 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• Zaratrass
Poeh,, vooral die snelweg daar op links :P misschien dubbele van maken ?

• Beakzz
[...]

Als SC5 dit was geweest dan had het misschien wel minstens 5miljoen verkocht ;) Dat een vrij onbekende ontwikkelaar deze aandacht krijgt is al erg goed, maar het blijft een nieuwe franchise die het grote publiek (lees casual gamers) vrijwel niet kent.

• sdk1985
Beakzz schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:06:
[...]

Als SC5 dit was geweest dan had het misschien wel minstens 5miljoen verkocht ;) Dat een vrij onbekende ontwikkelaar deze aandacht krijgt is al erg goed, maar het blijft een nieuwe franchise die het grote publiek (lees casual gamers) vrijwel niet kent.
Niets meer dan lof voor deze studio die het niveau van Cities in Motion (die launch was echt slecht, verkeer stond altijd vast) en Cities in Motion 2 (veel te detailleerd) ver ontstijgt. De PR heeft het ook leuk gedaan door alleen wat pers/streamers early access te geven in plaats van een open beta.
offtopic:
Ging mij meer om de sneer richting Maxis. Als je 2 miljoen exemplaren verkoopt dat maakt dat eigenlijk niet zo veel uit wat men achteraf van je game vindt . Lijkt me niet dat je echt kunt balen met dergelijke verkoop cijfers :+ Maar goed Maxis was Maxis al niet echt meer sinds het vertrek van Will Wright na het semi geflopte Spore.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 18-03-2015 23:22 ]

• Beakzz
sdk1985 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:18:
[...]

offtopic:
Ging mij meer om de sneer richting Maxis. Als je 2 miljoen exemplaren verkoopt dat maakt dat eigenlijk niet zo veel uit wat men achteraf van je game vindt . Lijkt me niet dat je echt kunt balen met dergelijke verkoop cijfers :+ Maar goed Maxis was Maxis al niet echt meer sinds het vertrek van Will Wright na het semi geflopte Spore.
Toch doen ze het, want er werd veel meer van verwacht. Maarja als SC5 een succes was geweest dan hadden we deze game nooit gehad :

sarahnaomi writes: Colossal Order's SimCity-like game, Cities: Skylines, sold more than half a million copies in its first week. The first 250,000 of those were sold in the first 24 hours, making it the fastest-selling game its publisher, Paradox Interactive, has ever released. Only a week before Skylines was released, game publisher Electronic Arts announced that it was shutting down SimCity developer Maxis' studio in Emeryville, which it acquired in 1997.

"I feel so bad about Maxis closing down," Colossal Order CEO Mariina Hallikainen said. "The older SimCitys were really the inspiration for us to even consider making a city builder." At the same time, Hallikainen admits SimCity's mistakes were Colossal Order's opportunity. "If SimCity was a huge success, which is what we expected, I don't know if Skylines would have ever happened," she said, explaining that it would have been a harder pitch to sell to Paradox if the new SimCity dominated the market.

Bron : http://games.slashdot.org...-is-picking-up-the-pieces

Verwijderd

sdk1985 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:18:
offtopic:
Ten derden male: Maxis is inmiddels opgedoekt, dus er waren blijkbaar relevante mensen not amused als het over SimCity 5 gaat. Het zou zomaar kunnen dat er alsnog nauwelijks winst, of zelfs heel veel verlies gedraaid is.

Zoals ik elders al zei: The king is dead, long live the king!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 23:57 ]

• sdk1985
Wat ik zelf overigens niet had verwacht is dat deze game mij langer vast houdt dan Tropico 5. Die game is toch een stuk beter gepolished, ziet er beter uit en heeft geweldige muziek (over smaak valt te twisten maar de muziek bij deze game is niet van hetzelfde kaliber). Die game heeft ook last van verkeersproblemen alleen je kunt er veel minder controle op uit oefenen :P .

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 19-03-2015 00:37 ]

• downcom
  • Laatst online: 05-01 14:09
Brilsmurfffje schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:01:
Ik speel altijd even dit nummertje voordat ik cities opstart:

[video]

Krijg ik direct zin om een hele samenleving te stichten!
Verder speel ik altijd met music op de achtergrond uit Spotify of Winamp, maakt mij niet uit dat de music ingame bagger is.
Ik begin vaak met dit nummertje soms iets te veel zang maar goed 't gaat om het tutututtutuuuutuut-effect ;)

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:18
Ik heb SC5 wel gekocht voor een aanbiedingsprijs destijds en er zat zeker potentieel in. Alleen jammer dat er niet naar de fans geluisterd word. Dat we deze game kopen en hopelijk SC5 overstijgen dan is dat automatisch al een statement.

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:22
[...]
SC5 is echt een gedrocht naast dit spel 8)7
die uitspraak slaat natuurlijk ook kant noch wal. simcity ziet er gewoon goed uit en durf nog wel te zeggen beter dan cities. Als je die auto's in cities bijv. zie dan is het huilen met de pet op, daar kunnen ze nog wel in de leer gaan bij simcity.
grote voordeel van cities is wel dat er een veel grote map is, daar liep simcity echt op stuk, al vond ik de mulitplayer optie in simcity dan wel een toegevoegde waarde tov cities.
En als je de pagina's hier door leest zie je de ene melding van bugs voorbij komen na de andere. En vervolgens tig mods om al die bugs weer te fixen. Cities scoort daar niet beter, zelfs mogelijk slechter op dan simcity. Bovendien ben je in cities vaak meer een verkeersregelaar dan een echte citybouwer. Dat heeft ook weer zijn voor en nadelen.
Maar in the end heeft cities 1 groot voordeel en dat zijn de grotere mappen, maar om nou te zeggen dat simcity een gedrocht is..... Op meerdere vlakken is cities gewoon een gedrocht naast simcity. En daarnaast is meepraten met de flow altijd makkelijker dan authentiek kijken wat je zelf ervaart en ziet ;)
maar cities wint het op de grotere mappen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• Xenophoben
Ik heb gisteren een uurtje op me macbook retina 13" 2014 gespeeld. Het spel draait op low wel maar niet bijster goed. Ik weet ook niet wat er gebeurd als ik straks 100k inwoners in plaats van 1k heb.

Wel eeen ontzettend gaaaaaaf spel !

[ Voor 20% gewijzigd door Xenophoben op 19-03-2015 09:02 ]

• Pimzm
  • Laatst online: 09-09-2024
Xenophoben schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:59:
Ik heb gisteren een uurtje op me macbook retina 13" 2014 gespeeld. Het spel draait op low wel maar niet bijster goed.

Wel eeen ontzettend gaaaaaaf spel !
Het is hier al eerder voorbij gekomen, maar zorg ervoor dat de Steam Overlay uit staat. Dat schijnt de performance ten goede te komen.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-12 21:37

auto660

1991 240 GL Brick

Ik had ook last van glitchende textures als ik mijn economics tab opende, toen ik steam overlay uit zette was het weg, dus als er iemand ook last van heeft doe even je steam overlay uit :)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Swaxie
  • Laatst online: 18-12 12:18
Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:57:
[...]

die uitspraak slaat natuurlijk ook kant noch wal. simcity ziet er gewoon goed uit en durf nog wel te zeggen beter dan cities. Als je die auto's in cities bijv. zie dan is het huilen met de pet op, daar kunnen ze nog wel in de leer gaan bij simcity.
grote voordeel van cities is wel dat er een veel grote map is, daar liep simcity echt op stuk, al vond ik de mulitplayer optie in simcity dan wel een toegevoegde waarde tov cities.
En als je de pagina's hier door leest zie je de ene melding van bugs voorbij komen na de andere. En vervolgens tig mods om al die bugs weer te fixen. Cities scoort daar niet beter, zelfs mogelijk slechter op dan simcity. Bovendien ben je in cities vaak meer een verkeersregelaar dan een echte citybouwer. Dat heeft ook weer zijn voor en nadelen.
Maar in the end heeft cities 1 groot voordeel en dat zijn de grotere mappen, maar om nou te zeggen dat simcity een gedrocht is..... Op meerdere vlakken is cities gewoon een gedrocht naast simcity. En daarnaast is meepraten met de flow altijd makkelijker dan authentiek kijken wat je zelf ervaart en ziet ;)
maar cities wint het op de grotere mappen.
Ik heb SC niet gespeeld. maar heb nu toch al een aantal uren in cities zitten. Ik vind persoonlijk de bugs tot op heden nog niet zo heel storend, heb nog geen mod geinstalleerd. En wat betreft het verkeersregelaar gebeuren, als je in het begin netjes je wegen goed bouwt zal het op het eind minder problemen op leveren. Begin goed met een goed netwerk aan wegen en er zal weinig tot geen problemen geven.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:57:
[...]
En als je de pagina's hier door leest zie je de ene melding van bugs voorbij komen na de andere.
De bugs vallen reuze mee -ik ben nog niets tegengekomen-, en in tegenstelling tot Simcity valt Cities: Skylines wél te spelen sinds release ;)
Liever een paar mensen die bugs (welke?) hebben, dan miljoenen mensen die het spel helemaal niet kunnen spelen :P

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 19-03-2015 09:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Bean77
anandus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:22:
[...]
De bugs vallen reuze mee, en in tegenstelling tot Simcity valt Cities: Skylines wél te spelen sinds release ;)
nou, als je alles bij elkaar optelt. En simcity was ook gewoon te spelen hoor.
Als simcities niet de modoptie erin had dan was het ook onspeelbaar geweest net als simcity. Cities heeft slim geleerd van de fouten van simcity. Maar simcity kwam redelijk snel met patches, waar cities kennelijk achterover leunt, geld telt en spelers via mods alles laten fixen.....

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• anandus
  • Niet online
Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:24:
[...]

nou, als je alles bij elkaar optelt. En simcity was ook gewoon te spelen hoor.
nieuws: Release SimCity geplaagd door technische problemen

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-12 23:59
Simcity was de eerste dagen niet te spelen omdat je niet op de servers kon komen.

Ik vermaak me in ieder geval goed met Cities. Leren van mijn fouten in mijn eerste stad en het goed doen in de tweede.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• Bean77
Joost1991 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:26:
Simcity was de eerste dagen niet te spelen omdat je niet op de servers kon komen.

Ik vermaak me in ieder geval goed met Cities. Leren van mijn fouten in mijn eerste stad en het goed doen in de tweede.
klopt, hebben spelers een heel mooi spel als compensatie voor kunnen uitzoeken. Ik had destijds voor battlefield 3 gekozen.
Maar cities zou eens snel alle bugs in een goede patch snel moeten fixen. Je ziet het klagen over bugs en teveel verkeersregelaar zijn op meerdere forums. Hopelijk fixt cities dit snel naar normale proporties, compensatie hoeven we van zo'n kleine studio niet te verwachten lol.

• anandus
  • Niet online
Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:32:
[...]
Maar cities zou eens snel alle bugs in een goede patch snel moeten fixen. Je ziet het klagen over bugs en teveel verkeersregelaar zijn op meerdere forums.
De bugs vallen reuze mee, en men heeft al aangegeven dat men met de bugs bezig is, maar de bugs zijn zo miniem en relatief weinig mensen hebben er last van dat men besloten heeft om te wachten tot een grotere patch in plaats van een zero-day hotfix.
Zie hier de officiële statement over het bugfixen.

En het verkeersregelaar zijn is juist een belangrijk onderdeel van een city builders ;)
De enige expansion van Simcity 4 ging alleen maar over verkeer, bijv.
Hopelijk fixt cities dit snel naar normale proporties, compensatie hoeven we van zo'n kleine studio niet te verwachten lol.
Bij Swords of the Stars 2 kreeg ik gewoon een compensatie, hoor ;) lol

• Bean77
anandus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:37:
[...]
De bugs vallen reuze mee, en men heeft al aangegeven dat men met de bugs bezig is, maar de bugs zijn zo miniem en relatief weinig mensen hebben er last van dat men besloten heeft om te wachten tot een grotere patch in plaats van een zero-day hotfix.
Zie hier de officiële statement over het bugfixen.

En het verkeersregelaar zijn is juist een belangrijk onderdeel van een city builders ;)
De enige expansion van Simcity 4 ging alleen maar over verkeer, bijv.
dat is jouw mening, ik vind dat de bugs niet meevallen en afbreuk doen aan het spelplezier. En bovendien als je je klanten een beetje serieus neemt dan fix je die bugs zo snel mogelijk door wat kleine patches. Alle fouten maar een tijd laten liggen is ook niet echt klantgericht. Simcity deed dat aanzienlijk beter met nieuwe patches (ze moesten ook wel, maar ze deden het ook in tegenstelling tot cities).
Daar laat cities wel grote steken vallen.

En het is niet voor niets een citybuilder ipv een trafficbuilder ;)

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:55
Als je hier alleen maar komt om te zeuren ga je toch gewoon lekker weg?

• anandus
  • Niet online
Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:42:
[...]

dat is jouw mening, ik vind dat de bugs niet meevallen en afbreuk doen aan het spelplezier.
Welke bugs heb je zoveel last van? Misschien kunnen we helpen :) voor de meeste bugs zijn oplossingen -of workarounds- bekend.
[...]
En bovendien als je je klanten een beetje serieus neemt dan fix je die bugs zo snel mogelijk door wat kleine patches. Alle fouten maar een tijd laten liggen is ook niet echt klantgericht.
Ten eerste zijn het kleine bugs die niet veel mensen treffen. Ten tweede moet je ervoor zorgen dat de bugs niet nieuwe bugs creëren, dat heet quality control.
En ja, Simcity deed dat ook. De eerste grote patch kan ook pas na een maand uit.

[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 19-03-2015 09:48 ]

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-12 16:35
[...]

dat is jouw mening, ik vind dat de bugs niet meevallen en afbreuk doen aan het spelplezier. En bovendien als je je klanten een beetje serieus neemt dan fix je die bugs zo snel mogelijk door wat kleine patches. Alle fouten maar een tijd laten liggen is ook niet echt klantgericht. Simcity deed dat aanzienlijk beter met nieuwe patches (ze moesten ook wel, maar ze deden het ook in tegenstelling tot cities).

De game is net 9 dagen uit man, waar heb je het over? Maxis was met tientallen mensen bezig met patchen en bugfixen, CO is nog steeds met een man of 10. Natuurlijk duurt dat langer. En het aantal bugs is in vergelijking met SimCity te verwaarlozen, ik weet niet waar jij andere info vandaan haalt, noem anders eens wat voorbeelden?

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:52
[...]

Je mag het spel spelen het moet niet he 8)7 Als jij het niet eens bent hoe CO het doet ga je lekker wat anders doen maar beetje iets afzeiken met een wankele tot geen onderbouwing, beetje kort door de bocht |:(

CO heeft aangegeven hoe zij de bugs die er zijn aanpakken en de rest is te veranderen met mods naar eigen inzicht, als je het zo goed weet maak je toch een mod die het voor jou oplost _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 19-03-2015 09:50 ]

• RoyK
  • Laatst online: 18-12 18:23

RoyK

Hobby tekenaar

Vergeten we ook meteen maar even dat het MP in SimCity ook gewoon een drama was. De vele miljoenen die in het niets verdwenen omdat het gewoon niet aankwam bij pietje, en de riool zooi die bijvoorbeeld bij een ander werd gedumpt lol, ik weet nog heel goed dat het gewoon niet lekker liep. De dag en nacht cycles mis ik wel wat SimCity had. En ik mis de trams in de straten. Maar voor mij persoonlijk, overtreft Skylines SimCity op veel fronten.

Mijn portfolio op Instagram

• badbadpresident
[...]

Ik krijg de indruk dat je een van de weinige bent met deze mening hier in dit topic of in het algemeen. Ook als je kijkt naar de Steam store pagina waar een grote verzameling reviews staat van de spelers dan zie je dat de ontvangst van de spelers gewoon erg positief is. Simcity is onderhand door de 'community' dood en begraven. Ik snap ook niet helemaal het punt dat je wilt maken met de fantastische patches die EA/Maxis heeft vrijgegeven in het begin. In mijn herinneren moesten ze wel patchen omdat de game gewoon niet presteerde. Breekpunt voor veel spelers was dat Maxis niet eerlijk was over hun product en veel problemen in eerste instantie ontkende of negeerden. Het tegenovergesteldeblijkt nu bij CO/Paradox aan de hand, ze erkennen de problemen die er zijn maar ze zijn ook eerlijk over hoe het gepatched wordt. Ze hebben een klein team en moeten prioriteiten stellen maar ze hebben geconstateerd dat over de linie het spel gewoon goed werkt. Dit lijkt me ook in lijn met de constateringen van de spelers hier op het forum en elders. Kortom ik snap eigenlijk niet zo goed wat je punt nou steeds is? De game is niet perfect nou gefeliciteerd dat is ook zo maar er wordt veel plezier aan beleefd. Zie de groei van de Reddit en het feit dat ze nu in de top 10 staan van meest gespeelde spel van Steam. Dat is uitermate knap gezien het feit dat deze game geen gevestigde merknaam (en bijbehorende usebase) heeft om op voort te bouwen. Vraag jezelf af, zou een onbekende game die zo kut is als jij het doet voorkomen in zo'n korte tijd zo populair worden? Dat klinkt ook gewoon niet logisch.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:27

Basszje

Reisvaap!]

Simcity 4 draaide in het begin ook met de nodige issues overigens. Ik heb Cities Skylines blind gekocht (wist niet dat het in productie was uberhaupt ) en ben erg positief verrast. Sowieso had CO met Cities in Motion al interessante games, maar dit is een erg goed spel.

Enige waar ik last van heb zijn de wegen AI die 6-baans wegen niet goed gebruiken als ze aan de andere kant van de stad moeten afslaan. En bij het begin van een game duurt het elke keer +/- 20 secondes voordat een overlay kan worden geladen. Maar dat is te overleven.

-Eindelijk- een goede citybuilder weer. En met de mods ziet het er allemaal goed uit ook, kan wel eens de killer beslissing zijn geweest. Hopelijk supporten ze de game wel lange tijd om alle kleine dingetje eruit te strijken.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• badbadpresident
Basszje schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:59:
Simcity 4 draaide in het begin ook met de nodige issues overigens. Ik heb Cities Skylines blind gekocht (wist niet dat het in productie was uberhaupt ) en ben erg positief verrast. Sowieso had CO met Cities in Motion al interessante games, maar dit is een erg goed spel.

Enige waar ik last van heb zijn de wegen AI die 6-baans wegen niet goed gebruiken als ze aan de andere kant van de stad moeten afslaan. En bij het begin van een game duurt het elke keer +/- 20 secondes voordat een overlay kan worden geladen. Maar dat is te overleven.

-Eindelijk- een goede citybuilder weer. En met de mods ziet het er allemaal goed uit ook, kan wel eens de killer beslissing zijn geweest. Hopelijk supporten ze de game wel lange tijd om alle kleine dingetje eruit te strijken.
De meerbaanswegen plaatsen stoplichten bij kruispunten waardoor trafficflow slecht is. De algemene pro-tip is plaats geen 4-baanse of 6-baanse wegen maar werk met eenrichtingsverkeer en snelwegen

• Fugitive2008
  • Laatst online: 19-12 14:05
badbadpresident schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:01:
[...]

De meerbaanswegen plaatsen stoplichten bij kruispunten waardoor trafficflow slecht is. De algemene pro-tip is plaats geen 4-baanse of 6-baanse wegen maar werk met eenrichtingsverkeer en snelwegen
Waarheid, heb nu een 6 baans weg door heel mijn dorp/stad (17K inwoners) en elke op of afrit creëert een stoplicht. Ff sparen en de hele meuk vervangen door een snelweg. Misschien heen en terug bovenelkaar plaatsen, kost wat maar heb je ook wat. Die mooie creaties op reddit en hier op tweakers daar ben ik nog niet goed genoeg voor...kom er wel! :D

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:35
[...]

Ik zit nu al enkele weken mee te lezen in dit topic. Ik heb het spel zelf al meerdere uren gespeeld en heb er erg veel plezier van en bugs.. ..die ben ik serieus nog niet tegengekomen.
Toch laat jij het doen overkomen alsof het spel 1 grote bug is en dat de studio enorme steken heeft laten vallen. Zelfs zo erg dat het spel niet speelbaar zou zijn.

Als ik kijk naar de hoeveelheid negatieve reacties die jij plaatst over dit spel vraag ik me echt af wat jij allemaal doet waardoor het spel bij jou niet speelbaar is. Zou het heel misschien.. niet aan jezelf kunnen liggen? Ik roep maar wat hoor..
Dat jouw verwachtingen van het spel gewoon totaal verkeerd liggen..

*sowieso

• Bean77
badbadpresident schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:56:
[...]

Ik krijg de indruk dat je een van de weinige bent met deze mening hier in dit topic of in het algemeen. Ook als je kijkt naar de Steam store pagina waar een grote verzameling reviews staat van de spelers dan zie je dat de ontvangst van de spelers gewoon erg positief is. Simcity is onderhand door de 'community' dood en begraven. Ik snap ook niet helemaal het punt dat je wilt maken met de fantastische patches die EA/Maxis heeft vrijgegeven in het begin. In mijn herinneren moesten ze wel patchen omdat de game gewoon niet presteerde. Breekpunt voor veel spelers was dat Maxis niet eerlijk was over hun product en veel problemen in eerste instantie ontkende of negeerden. Het tegenovergesteldeblijkt nu bij CO/Paradox aan de hand, ze erkennen de problemen die er zijn maar ze zijn ook eerlijk over hoe het gepatched wordt. Ze hebben een klein team en moeten prioriteiten stellen maar ze hebben geconstateerd dat over de linie het spel gewoon goed werkt. Dit lijkt me ook in lijn met de constateringen van de spelers hier op het forum en elders. Kortom ik snap eigenlijk niet zo goed wat je punt nou steeds is? De game is niet perfect nou gefeliciteerd dat is ook zo maar er wordt veel plezier aan beleefd. Zie de groei van de Reddit en het feit dat ze nu in de top 10 staan van meest gespeelde spel van Steam. Dat is uitermate knap gezien het feit dat deze game geen gevestigde merknaam (en bijbehorende usebase) heeft om op voort te bouwen. Vraag jezelf af, zou een onbekende game die zo kut is als jij het doet voorkomen in zo'n korte tijd zo populair worden? Dat klinkt ook gewoon niet logisch.
ik zie veel mensen klagen over bugs. En of er nou tientallen aan het spel werken of 10, je zorgt gewoon dat je een goed product levert en dat is met cities niet het geval. En dat geeft ook niet. Ik heb het spel ook en ik speel het ook. Mijn primaire reactie was op een ongenuanceerde post van iemand die simcity maar zwaar bagger vond. Dat is niet juist, zowel simcity als cities hebben beide duidelijk hun minpunten. Ik ervaar cities niet als beter dan simcity. Als simcity de grootte van de map had van cities, dan was cities zelf nooit van de grond gekomen zoals cities zelf aangeeft. >:)

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

Ze hebben toch ook een goed product afgeleverd? Ik ben tot nu toe nog geen enkele bug tegen gekomen in het spel.

Wat zijn dan bugs waar jij je dan echt aan stoort? En al had Simcity de map grootte van Skylines dan was het alsnog niet met elkaar te vergelijken want SimCity heeft helemaal 0 mod support.

PS/XBL: Nogne

• badbadpresident
Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:19:
[...]

ik zie veel mensen klagen over bugs. En of er nou tientallen aan het spel werken of 10, je zorgt gewoon dat je een goed product levert en dat is met cities niet het geval. En dat geeft ook niet. Ik heb het spel ook en ik speel het ook. Mijn primaire reactie was op een ongenuanceerde post van iemand die simcity maar zwaar bagger vond. Dat is niet juist, zowel simcity als cities hebben beide duidelijk hun minpunten. Ik ervaar cities niet als beter dan simcity. Als simcity de grootte van de map had van cities, dan was cities zelf nooit van de grond gekomen zoals cities zelf aangeeft. >:)
Alsof mapsize Simcity's enige probleem was. Heb je dat spel uberhaupt goed onderhanden genomen en verdiept in de problemen van dit spel? De core gameplay klopt gewoon niet en dan is er ook nog eens 0 mod support en heeft Maxis de spelers lang voorgelogen over het product en dat voor een launchprijs van €60. Onvergelijkbaar met Cities en zijn launch imo.

Edit: Bij PC gaming zie je bijna altijd mensen klagen over bugs. Dat betekent niet dat de game een groot bugfest is zoals jij wilt doen voorkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door badbadpresident op 19-03-2015 10:30 ]

• Swaxie
  • Laatst online: 18-12 12:18
Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:19:
[...]

Je ziet mensen klagen over Bugs, ben je ze zelf al tegen gekomen eigenlijk? want ik ben echt wel benieuwd welke je bent tegen gekomen.
Pagina: 1 ... 33 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.