| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Dit kan een hit zijn op Tweakers FP want misschien beetje onderbelichte game, maar wel een tegenhanger voor SC uit 2013.
Eat the bugs, live in a pod
[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 19-03-2015 17:22 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 19-03-2015 18:25 ]
39
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Edit: de discussie op de redacite loopt nog. Zou best kunnen dat er in de loop van volgende week alsnog een losse review komt. De game lijkt dat wel waard te zijn, in elk geval.
Dit klopt. Een uitgever heeft oa. als taak om preview-codes te versturen en events te organiseren waar wij de game kunnen spelen. Ik heb Cities: Skyline nog helemaal nergens gezien of gespeeld. Een preview is dan natuurlijk ook niet mogelijk.Fietsbel schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:24:
Misschien had Ubisoft het spel moeten uitgeven, dan hadden we minimaal 3 previews over het spel gehad .....
[ Voor 69% gewijzigd door Tweakjur op 20-03-2015 09:53 ]
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Gezien dit een game is die veel Tweakers wel zullen waarderen is een uitgebreidere review waarschijnlijk wel gewenst. Die downloadable-gamesspecial ging toch vooral om kleine games en hier kun je toch aardig wat uren in steken. En het is niet alsof het een hele ingewikkelde game is of iets. Maar het lijkt me leuk als er toch een stuk instaat over mods/addons die sinds launch zijn toegevoegd en zeker de moeite waard zijn. Of je moet dat in een apart artikel willen doen. Maar ik vind dit echt voorbeeld voor andere digitale games waar een kleine studio achter een game zit uit een genre die jaren verwaarloosd is geweest.Tweakjur schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:34:
Zijn we uiteraard mee bezig, maar gaat nog even duren. Iedereen was namelijk zo positief over de downloadable gamesspecial van laatst, dat we meteen een nieuwe aan het maken zijn, en daar komt deze in terug.
Edit: de discussie op de redacite loopt nog. Zou best kunnen dat er in de loop van volgende week alsnog een losse review komt. De game lijkt dat wel waard te zijn, in elk geval.
[...]
Dit klopt. Een uitgever heeft oa. als taak om preview-codes te versturen en events te organiseren waar wij de game kunnen spelen. Ik heb Cities: Skyline nog helemaal nergens gezien of gespeeld. Een preview is dan natuurlijk ook niet mogelijk.
Als je nog suggesties nodig hebt voor de vervanger van deze game in je artikel, dan laat maar weten. Geef even wat je hebt, dan plakken we hier wel wat suggesties neer
Toch zie ik niet direct in waarom dit vooral als taak is van de uitgever gezien moet worden, het lijkt me juist ook de taak van de (games) journalist c.q. reviewer om vroegtijdig op te merken waar een mogelijke top game in de pijplijn zit, en dan zeker bij en kleinere developer / uitgever pro-actief achter preview / alfa / beta key's aan te gaan of misschien als Tweakers.net gewoon de game te kopen op release day, wanneer er gezien wordt dat er mogelijk een "hype" rond een nieuwe game aan het ontstaan is. Daar een kleinere uitgever mogelijk niet de contacten / resources heeft om sites als Tweakers.net pro-actief te bedienen, daar Tweakers niet direct als Game site bekend staat (wat een EA/Ubi e.d. natuurlijk wel hebben, en uiteraard voor jullie een stuk makkelijker is). Maar het zou jammer zijn als Tweakers.net hierdoor juist coverage zou missen van games die misschien niet AAA zijn, maar wel erg goed.Tweakjur schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:34:
Dit klopt. Een uitgever heeft oa. als taak om preview-codes te versturen en events te organiseren waar wij de game kunnen spelen. Ik heb Cities: Skyline nog helemaal nergens gezien of gespeeld. Een preview is dan natuurlijk ook niet mogelijk.
Dat er dan niet altijd een preview inzit is logisch, maar als bijv. Fok! wel een review heeft van deze game, dan zou Tweakers.net deze toch ook moeten kunnen hebben.
Een uitgever heeft dat inderdaad als taak, echter niet elke uitgever heeft een bankrekening als ubisoft/EA om media events te organiseren. Pay to impress, dat werkt goed en dat weten bepaalde uitgevers dan ook erg goed. Niks voor niks zien we meermaals 3 previews over hetzelfde spel verschijnen zonder noemenswaardige verschillen, buiten het overduidelijke te benoemen.Tweakjur schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:34:
Van een games journalist verwacht je ook een pro-actieve houding en zeker op een site als tweakers.net verwacht je dit als bezoeker ook aan te treffen. Het wordt zelfs van de bezoeker verwacht om ook een pro-actieve houding te hebben. Geen invite gehad voor het spel, ga er zelf achteraan? zelfs toen menig (onbekende)twitch streamer om een key vroeg bij Paradox, kregen zij deze ook. Al in de maanden voor de release heeft menig website coverage gegeven aan het spel, ook het topic op het forum groeide steeds sneller. Toch is er geen belletje gaan rinkelen om er wellicht in de gaten te houden en of aandacht aan te geven.
39
Take your time. Komt goed.Anyway, ben er nu mee bezig. Maandag eerst nog Ori online, dan door met Cities.
Dat is ook het motto voor mij in het spel.
Uren vliegen voorbij.
Dat klopt inderdaad, al kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat Fok! ook met een stuk kleiner budget lijkt te werken, al kan ik dat natuurlijk mis hebben. Daarnaast was het meer bedoeld als voorbeeld waarbij een website waar de nadruk een stuk minder ligt op gaming dan dat ik op Tweakers.net zie (zowel FP als Forum).Tweakjur schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:09:
Fok (en andere sites) werken ook met freelancers en vrijwilligers he. Paul en ik doen alles zelf. Ik had er, door het reviewproces rond Battlefield, ook niet eerder tijd voor (de review). Anyway, ben er nu mee bezig. Maandag eerst nog Ori online, dan door met Cities.
Misschien tijd voor een 3de game redacteur bij Tweakers.net als jullie potentieel interessante zaken moeten laten lopen omdat het met 2 man niet meer bij te benen is
Na kritiek mag een compliment ook wel eens
[ Voor 47% gewijzigd door Fietsbel op 27-03-2015 15:05 ]
39
ThanksFietsbel schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:04:
Een nette review is het geworden Jurian!
Na kritiek mag een compliment ook wel eens
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Heb je nooit eerdere SC's gespeeld? Daar moest je ook gewoon waterleidingen aanleggen.
(Ja, ik zal altijd blijven zeiken
Mooie review. Je hebt zeker gelijk over de minpuntjes, maar die gaan eruit.
Vandaag weer een patch.
Mischien leuk idee:
Kunnen er geen "na een half jaar"-reviews gemaakt worden voor games?
Hier word ik vrolijk vanDe populariteit van de game onder gamers blijkt wel uit het feit dat de Tweakers-redactie door de community werd gewezen op de kwaliteit van het spel, waarbij er werd aangedrongen op een review. Nu hebben we 2015 niet voor niets omgedoopt tot 'het jaar van de community', dus in dit geval geldt: u vraagt, wij draaien.
(en van de rest van de review natuurlijk ook
[ Voor 6% gewijzigd door Achilles op 27-03-2015 21:01 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Dus de review gaat nog toevoegingen krijgen?Tweakjur schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:09:
[...]
Thanks. Zag wel dat ik nog niet eens de helft van de community-mogelijkheden heb ontdekt. Wat een gaaf spel zeg.
Uitbreiden lijkt me niet nodig. Ik heb de meerwaarde van de community-features al vermeld. Dat het verder gaat dan ik dacht verandert de beoordeling niet: die was immers al heel hoog. De reacties die belangrijk zijn, zijn bovendien al +3 gemod, dus alle informatie is makkelijk vindbaar.CptChaos schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:00:
[...]
Dus de review gaat nog toevoegingen krijgen?Een video review verdiend deze game wel. Wordt ook hier naar gevraagd als in de Hardline PC benchmark.
Benchmark gaat het hem niet worden. Daar heb je een stuk spel voor nodig dat elke keer identiek is. Dat is met Cities niet zomaar te realiseren, althans: niet zonder dat het onevenredig veel tijd gaat kosten. Ook videoreview was even geen optie: we draaien een paar weken op halve kracht vanwege een vakantie van een van de videoredacteuren, dus dan moet er wat strenger geselecteerd worden op wat we wel en niet als video aanbieden.