Hij bedoelt het maken van een T-splitsing. Dat klopt, irritant is dat. Geen idee hoe dat in Simcity was, want dat is al heel wat jaar terug inmiddels.Lau1187 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:15:
[...]
Sorry, ik snap niet wat je hiermee bedoelt![]()
Maar is je grotere punt dan dat dit dezelfde engine moet zijn als SC? Want SC was de Glassbox engine, en voor CS is dat Unity. Kan me best voorstellen dat dingen toch op een zelfde manier geïmplementeerd worden in verschillende engines. Maar ik ben geen game dev dus kan daar verder geen uitspraken over doen
Volgens mij is dat in CXL ook zo (al weet ik dat niet meer zeker).
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Mocht je de mod geïnstalleerd hebben waarmee je eenrichtingswegen al kon omdraaien, verwijder deze zodra de patch is geïnstalleerd. Als je deze mod selecteert ingame dan krijg je een foutmelding die je niet weg krijgt waardoor je het spel moet afsluiten met alt+F4.
De makers hebben ook aangegeven dat ze zijn geïnspireerd door Simcity. Gelukkig ook want de interface werkte ook erg goed. Dus je zal ook zeker overeenkomsten vinden. Ook dezelfde bug: een weg door twee dwarsstraten trekken lukt niet altijd maar in twee etappes weer wel... Overigens is dit niet Glassbox maar gewoon Unity waar het spel in is gemaakt.
De makers hebben ook aangegeven dat ze zijn geïnspireerd door Simcity. Gelukkig ook want de interface werkte ook erg goed. Dus je zal ook zeker overeenkomsten vinden. Ook dezelfde bug: een weg door twee dwarsstraten trekken lukt niet altijd maar in twee etappes weer wel... Overigens is dit niet Glassbox maar gewoon Unity waar het spel in is gemaakt.
[ Voor 40% gewijzigd door The_Worst op 19-03-2015 17:37 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
Ik ben het deels met je eens. Ik heb hetzelfde gehad met die brandweerkazernes. Overal brand terwijl ik alles goed voor elkaar had. Het moest en kon volgens de meeste mensen hier alleen aan mezelf liggen, het kon gewoon geen bug zijn.Bean77 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:49:
[...]
volgens mij heb ik geschreven dat ik het spel ook heb en zelf ook speel. Heb nergens geschreven dat ik het spel onspeelbaar vind, ik benoem gewoon het grote aantal bugs en de luiigheid van de studio om met patches te komen. maar ik weet het, ik heb kennelijk een afwijkende mening dan sommige verkeersregelaars hier
Later heb ik gelezen dat er meer spelers waren die hetzelfde probleem hadden. Bij een nieuwe stad die ik heb gemaakt had ik het probleem trouwens ook niet.
Ik vind, ongeacht wat de aankoopprijs is, je altijd een degelijk product mag verwachten. Maar op de een of andere manier neemt men bij software altijd een zooitje bugs voor lief. Ik vind dat vreemd, ik heb recht op een product wat helemaal goed werkt en als het dat niet doet horen ze de klachten te verzamelen en zo snel mogelijk op te lossen.
Simcity 5 heb ik bewust overgeslagen vanwege de grootte van de maps, dus daar weet ik verder niets vanaf. Ik weet wel dat Cities over het algemeen best goed speelt maar er zitten een paar heel vervelende zaken in die al opgelost hadden moeten worden.
Desondanks speel ik ook nog steeds, dus uiteindelijk heb ik er ook niet echt enorm veel last van.
"De luiheid van de studio" werd hier geschreven. Please. Ze zijn met 9 man ... 9!
1) het duurt even voor de bugs binnenkomen en voor er duidelijk wordt waar m'n de grootste problemen mee heeft. Crashes e.d. krijgen natuurlijk voorrang. Al de rest moet maar wachten (maar dan nog zijn ze er in hun eerste patch van vandaag in geslaagd om bv one-way-road-upgrades toe te voegen, waar zelfs nog over gediscussieerd kan worden of dat wel een bug was, dus chapeau!)
2) het duurt even voor al die zaken gereproduceerd kunnen worden en er zullen ook veel bugreports tussen zitten die ze helemaal niét kunnen reproduceren, maar er kruipt helaas evenveel tijd in...
3) het duurt even voor de code effectief gefixed is.
4) het duurt even voor de boel getest is; en uiteraard moeten er ook geavanceerdere regressietests gelopen worden want met amper 9 man is het niet de bedoeling rap wat patches rond te gooien die meer kapot maken dan ze oplossen...
We zijn nu dag 9 na de release en de eerste patch is er (al). Welke luiheid?
1) het duurt even voor de bugs binnenkomen en voor er duidelijk wordt waar m'n de grootste problemen mee heeft. Crashes e.d. krijgen natuurlijk voorrang. Al de rest moet maar wachten (maar dan nog zijn ze er in hun eerste patch van vandaag in geslaagd om bv one-way-road-upgrades toe te voegen, waar zelfs nog over gediscussieerd kan worden of dat wel een bug was, dus chapeau!)
2) het duurt even voor al die zaken gereproduceerd kunnen worden en er zullen ook veel bugreports tussen zitten die ze helemaal niét kunnen reproduceren, maar er kruipt helaas evenveel tijd in...
3) het duurt even voor de code effectief gefixed is.
4) het duurt even voor de boel getest is; en uiteraard moeten er ook geavanceerdere regressietests gelopen worden want met amper 9 man is het niet de bedoeling rap wat patches rond te gooien die meer kapot maken dan ze oplossen...
Jongens,
Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets lukt.
Ik heb namelijk op de grondstoffen kaart een stuk grond gevonden waar olie zit.
Nu heb ik hierboven netjes de wegen aangelegd, en geselecteerd voor industrie.
Vervolgens heb ik hier een zoning overheen gemaakt en geselecteerd als olie industrie.
Maar er komt geen 1 bedrijf naar dat gebied toe.
Ik heb dit op precies dezelfde manier gedaan voor hout en daar werkte het wel. Doe ik iets verkeerd?
Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets lukt.
Vervolgens heb ik hier een zoning overheen gemaakt en geselecteerd als olie industrie.
Ik heb dit op precies dezelfde manier gedaan voor hout en daar werkte het wel. Doe ik iets verkeerd?
De industrie zit waarschijnlijk te ver van de inwoners/werkers. Ik had hetzelfde probleem met ore-industrie, via een belastingmaatregel heb ik toen bedrijven kunnen lokken. (Toen het eenmaal goed liep heb ik die uitgezet.)Pctje91 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:29:
Jongens,
Ook relevant is dat de weg naar de ore-industrie door een ander industriegebied lag.
[ Voor 5% gewijzigd door Case_C op 19-03-2015 18:32 ]
Verwijderd
Het gaat mij niet om de luiheid, maar vooral op de reacties die je hier krijgt als je een mogelijke bug meldt. Het heeft veel weg van fanboy gedrag en dat vind ik niet passend op tweakers.Buzz_Fuzz schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:26:
Ok,
Wat zijn volgens jullie dan gamebreaking bugs..
Ik ben er nog geen 1 tegengekomen.. De mensen die zeggen dat er zoveel bugs inzitten dat het spel niet speelbaar is ., die moeten maar op een eiland gaan wonen en met een kokosnoot gaan spelen.. Wat een muggegeschift... 98 procent van de mensen die het spel spelen , vinden het spel leuk , speelbaar en goed... ondanks alle "game breaking " bugs.
En idd als mensen gaan mekkeren hier over bugs in het spel en dat ze het allemaal zo zo zo zooo erg vinden.. 1 tip... Stop met spelen , stop met mekkeren... Ga niet in discussie hier met mensen die het spel wel leuk vinden...
Ik vind dat de makers van dit spel goed bezig zijn.
Wat zijn volgens jullie dan gamebreaking bugs..
Ik ben er nog geen 1 tegengekomen.. De mensen die zeggen dat er zoveel bugs inzitten dat het spel niet speelbaar is ., die moeten maar op een eiland gaan wonen en met een kokosnoot gaan spelen.. Wat een muggegeschift... 98 procent van de mensen die het spel spelen , vinden het spel leuk , speelbaar en goed... ondanks alle "game breaking " bugs.
En idd als mensen gaan mekkeren hier over bugs in het spel en dat ze het allemaal zo zo zo zooo erg vinden.. 1 tip... Stop met spelen , stop met mekkeren... Ga niet in discussie hier met mensen die het spel wel leuk vinden...
Ik vind dat de makers van dit spel goed bezig zijn.
Man er is hier niemand die er wat van zegt als je een bug vindt. Wel als je zegt dat SC5 net zo goed of zelfs beter is op de grotere maps na. Iedereen die het speelt heeft kleine irritaties, maar aangezien het spel overwegend goed en verslavend is zijn het geen gamebreakers.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:32:
[...]
Het gaat mij niet om de luiheid, maar vooral op de reacties die je hier krijgt als je een mogelijke bug meldt. Het heeft veel weg van fanboy gedrag en dat vind ik niet passend op tweakers.
Ook is er meer begrip voor een team van 9 man die wil luisteren naar de community en aan geeft aan de bugs te werken en pas patches wil releasen als ze uitgebreid getest zijn. Een patch kan namelijk nog meer slopen dan fixen als je te snel wilt zijn. En natuurlijk is het fijner als gelijk alles perfect is, maar misschien begon het budget op te raken en kunnen ze er nu weer rustig aan verder werken. Gewoon ff geduld en vertrouwen hebben in dit team en kom me het maar inwrijven als ze de community toch laten stikken
[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 19-03-2015 18:41 ]
Het is inderdaad wel een andere afrit. Ik ga even kijken of de afrit inderdaad binnen het hout gebied valt kijken of dit het oplost. In iedergeval bedankt voor je tips!Case_C schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:31:
[...]
De industrie zit waarschijnlijk te ver van de inwoners/werkers. Ik had hetzelfde probleem met ore-industrie, via een belastingmaatregel heb ik toen bedrijven kunnen lokken. (Toen het eenmaal goed liep heb ik die uitgezet.)
Ook relevant is dat de weg naar de ore-industrie door een ander industriegebied lag.
Genoeg dingen te proberen nu
Met jullie tips de wegen iets aangepast, en het lijkt nu goed te gaan.
Voor:

Na:
Voor:

Na:
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik vind dat gezeur en gezever over "bugs" (zover je deze uberhaupt bugs mag noemen) nu wel een beetje zijn max heeft bereikt.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:32:
[...]
Het gaat mij niet om de luiheid, maar vooral op de reacties die je hier krijgt als je een mogelijke bug meldt. Het heeft veel weg van fanboy gedrag en dat vind ik niet passend op tweakers.
Het is een fantastisch spel (wat natuurlijk lijkt op simcity) dat is niet per definitie slecht! Maar omdat Maxis letterlijk zijn vorige uitgaven heeft verpest en ook nog eens de stekker eruit heeft getrokken word er gewoon kritisch gekeken waarmee de uitgever zijn afnemers heeft laten zitten
Zoals DLC waar je dan ff leuke 9,99 voor vraagt en dat voor de normaalste dingen.. nee dat is geen klantenbinding maar proberen op het laatste moment nog wat kosten terug te verdienen om dat het spel gewoon niet heeft opgeleverd wat het zou moeten doen.
Ik heb er nu een uurtje of 60 inzitten, een chagarijnige vriendin omdat ik er 's avonds niet echt aanwezig ben, maar! Door de grote maps, mods en tal van andere ontwikkelingen krijg je toch een echt community gevoel!
Waar Simcity op mijn pc i5-3570 met GTX-680 bij 80.000 inwoners al begon te stotteren (en nog steeds en niemand van maxis die de moeite neemt dit op te lossen!
Speel ik nu City Skylines, 9 tiles, 150K+ inwoners + de Resolution mod op 175% (en ik heb zelfs een 21:9 scherm! dus feitelijk standaard meer pixels) met gemiddeld 50~60 fps, dan kan iedereen zeggen en doen wat hij wil maar imo heeft maxis een hele hele hele grote fout gemaakt bij het ontwikkelen van het spel (wat ik overigens gewoon +300 uur heb gespeelt
In dat specifieke geval ging het niet om het 'melden van een mogelijke bug' maar om de claim dat de game vol zou zitten met gamebreaking bugs. Dat is simpelweg niet waar.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:32:
[...]
Hmm oke dankje, dus het is niet echt aan te raden?PBP schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:18:
[...]
Heb een 15" MBP 2014 met alleen een Iris Pro. Het draait wel, maar niet geweldig. Bijna alles op low/medium.
Het melden van bugs is prima inderdaad maar het gaat om de manier waarop dit gebeurt met het toontje alsof dit een mega kudtspel is van formaat. Zonder in ogenschouw te nemen dat het overall juist erg goed werkt. Zonder in ogenschouw te nemen dat het geen titel is van 60 eu van een grote studio en de developer gewoon eerlijk is over het spel en de gebreken is gewoon een beetje jammerlijk imo. Zeker met het oog op EA en het verpesten van de Simcity ervaring is dit gewoon een baken van licht en ja dan worden mensen een beetje moe als er elke keer geroepen wordt GAME BREAKING BUG OMG FIRE.
Wauw wat hebben ze ongelofelijk veel dingen gefixt in die patch! Highlights voor mij zijn:
• nerfed parks decreasing commercial demand
• road upgrade tool now works between two-way and one-way roads and right mouse-button changes direction of one-way roads Yesss!
• building effect radius is more accurate
• added a Film grain slider in the Graphics options, like for the Tilt shift. ([...]).
• added a chirper volume slider in the Audio options
• intro screen can be skipped with mouse click or key press
• killed the clicking sounds that could be heard on a quiet night during full moon and near the end of the loading screen (
)
Daar zaten heel wat pijnpunten die nu dus in 10 dagen opgelost zijn! Hulde!
• nerfed parks decreasing commercial demand
• road upgrade tool now works between two-way and one-way roads and right mouse-button changes direction of one-way roads Yesss!
• building effect radius is more accurate
• added a Film grain slider in the Graphics options, like for the Tilt shift. ([...]).
• added a chirper volume slider in the Audio options
• intro screen can be skipped with mouse click or key press
• killed the clicking sounds that could be heard on a quiet night during full moon and near the end of the loading screen (
Daar zaten heel wat pijnpunten die nu dus in 10 dagen opgelost zijn! Hulde!
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Blam, even in de eerste update meer goed nieuws proppen dan in twee jaar SimCity-ontwikkeling
In tegenstelling tot de eerste patch van Simcity hebben ze niet cheetah-speed uitgeschakeld
Mocht je overigens je spel wel willen uitbreiden met mods maar wil je niet de enorme lijsten doorworstelen, 'TotallyMoo' (Paradox Community Manager) heeft 3 lijsten samengesteld met de mooiste/beste mods:
[list]• Moo's Collection: I Want It All
For users who want as much as possible (still all high quality stuff) when it comes to custom assets. Please ensure you have at least 4gb+ RAM free for the game and generous amounts of HDD space.
• Moo's Collection: Mods & Functionality
This is the official mod collection for users that want gameplay/UI/experience altering mods.
• Moo's Collection: Crème de la CrèmeFor players that only want the best, high quality, good looking assets and mods available in the workshop.
Gemeld door de ontwikkelaar zelf een paar dagen geleden maar voor de mensen die het gemist hebben,
[list]• Moo's Collection: I Want It All
For users who want as much as possible (still all high quality stuff) when it comes to custom assets. Please ensure you have at least 4gb+ RAM free for the game and generous amounts of HDD space.
• Moo's Collection: Mods & Functionality
This is the official mod collection for users that want gameplay/UI/experience altering mods.
• Moo's Collection: Crème de la CrèmeFor players that only want the best, high quality, good looking assets and mods available in the workshop.
Gemeld door de ontwikkelaar zelf een paar dagen geleden maar voor de mensen die het gemist hebben,
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
En dit zijn, volgens mij, mods van de maker zelf
http://steamcommunity.com...rkshopfiles/?appid=255710
Een paar kleurenfilters.
http://steamcommunity.com...rkshopfiles/?appid=255710
Een paar kleurenfilters.
Bijkomend voordeel van die fix is ook dat je nu makkelijker snelwegen kan leggen!Room42 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:34:
Je snelweg ziet er dus zo uit:
| ^
| |
| |
v|
Als je je snelweg naar het noorden wou doortrekken was het probleem dat de rechterkant (richting het noorden) prima ging, maar de linkerkant (richting het zuiden) was lastiger, omdat je op goed gevoel ergens lukraak moest beginnen. Nu kun je ook de linkerkant gewoon doortrekken naar het noorden, en daarna met de update-tool en de rechtermuisknop de richting van die snelweg veranderen. En dat werkt écht ideaal!
Hoop dat het begrijpbaar is zo!
Snap precies wat je bedoeldhyptonize schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:38:
[...]
Bijkomend voordeel van die fix is ook dat je nu makkelijker snelwegen kan leggen!
Je snelweg ziet er dus zo uit:
| ^
| |
| |
v|
Als je je snelweg naar het noorden wou doortrekken was het probleem dat de rechterkant (richting het noorden) prima ging, maar de linkerkant (richting het zuiden) was lastiger, omdat je op goed gevoel ergens lukraak moest beginnen. Nu kun je ook de linkerkant gewoon doortrekken naar het noorden, en daarna met de update-tool en de rechtermuisknop de richting van die snelweg veranderen. En dat werd écht ideaal!
Hoop dat het begrijpbaar is zo!
Ze blijven inderdaad een beetje te flauw hedowncom schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:11:
Ik heb een deel van de hoogtekaart aangepast met dijken om te kijken wat het resultaat is.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ben nog niet echt tevreden, (dit is naderhand gladgestreken met de rivieren-tool)
Zit momenteel een kaart op hoge resolute te maken 10000x10000 pixels... De watergangen inkleuren gaat leuk, maar dijken zal gewoon een uitdaging worden...
Dat zal wellicht ontstaan doordat je in ieder geval in het begin (daarna heb ik de discussie niet meer gevolgd) aan kwam met "bugs" die letterlijk onder de gameplay vielenVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:32:
[...]
Voorbeeld:
Alles wat hier als "bug" wordt bestempeld zal je hoogstwaarschijnlijk zelf nu wel weten wat je fout hebt gedaan. Het grappig is dat de game niet echt (be)lerend is in de zin van "zo moet het, doe het maar na". In plaats daar van gaat er gewoon iets mis, er komt een icoontje en dan is het aan de speler om uit te vogelen hoe dat komt.Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:14:
Hmm, nou na 4 uurtjes spelen heb ik toch een redelijke indruk gekregen denk ik van de basis van het spel.
Volgens mij zitten er hier en daar gewoon nog een paar hele storende bugs in. Zo heb ik af en toe gewoon alles aangesloten op de stroom maar blijft het spel aangeven dat het niet is aangesloten. Ook vind ik het onduidelijk hoe het tussen budget zit en bijvoorbeeld het aantal politieauto's. Hoeveel zijn er nodig om alles veilig te houden? Ik heb bijvoorbeeld een brandweerkazerne, maar omdat het budget waarschijnlijk te laat stond brandde het buurgebouw gewoon af.
Verder vind ik het unlocken van mogelijkheden nu ook niet echt realistisch. Ik bedoel, als ik budget heb en ik wil een thalys door het dorp laten rijden dan moet dan gewoon kunnen? Sommige dingen unlocken ook behoorlijk laat, sommige facilities heb je vroeg nodig om je stad goed te kunnnen runnen.
Oh en districts, ik kan ze niet maken? Vanalles geprobeerd maar het lukt me gewoon niet. Nog maar ff proberen dus.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
10k x10k!? mijn kaartje is 800 x 800! hogere reso kaarten zijn er naar mijn weten niet te vinden (wil het een beetje 1 op 1 zijn)Case_C schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:55:
[...]
Ze blijven inderdaad een beetje te flauw he, denk zelf nog dat het makkelijkste zou zijn om een een speciale brush in photoshop te maken welke het relief perfect erin zet...
Zit momenteel een kaart op hoge resolute te maken 10000x10000 pixels... De watergangen inkleuren gaat leuk, maar dijken zal gewoon een uitdaging worden...
Gebruik je een vector map?
knippen en plakken van ahndowncom schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:18:
[...]
10k x10k!? mijn kaartje is 800 x 800! hogere reso kaarten zijn er naar mijn weten niet te vinden (wil het een beetje 1 op 1 zijn)
Gebruik je een vector map?
Achter de link: http://tweakers.net/ext/f/me6rce8ykTjd8la0fqirDKAs/full.jpg
Kwaliteit hierop lijkt slecht, maar dat is gecomprimeerd omdat ik m anders niet kon uploaden
Greyscale erover en je hebt een redelijke heightmap
[ Voor 16% gewijzigd door Case_C op 19-03-2015 22:29 ]
Die had ik me nog niet eens gerealiseerd, inderdaad.hyptonize schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:38:
[...]
Bijkomend voordeel van die fix is ook dat je nu makkelijker snelwegen kan leggen!
[...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
^^ Dit probleem is trouwens opgelost sinds de laatste update alhoewel er niets bijstaat in de release notes. Het draait sowieso een stuk beter allemaal heb ik het idee, hoeraBasszje schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:59: En bij het begin van een game duurt het elke keer +/- 20 secondes voordat een overlay kan worden geladen. Maar dat is te overleven.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Verwijderd
Zit er ook een tutorial bij in dit spel? Ik ga na 1500/2000 inwoners rechtstreeks failliet met -2000 en in een paar dagen zit ik dan op nul.
op zichzelf zijn ze blij, maar kan dan niks meer bouwen of wijzigen omdat het geld op is. (en dan kan ik wel lenen, maar dan schiet 60K ook niet op als er 2K per zoveel minuten af gaat.
Leuk spel, maar na 4 uur toch wel eens een stad willen kunnen saven die de moeite waard is
op zichzelf zijn ze blij, maar kan dan niks meer bouwen of wijzigen omdat het geld op is. (en dan kan ik wel lenen, maar dan schiet 60K ook niet op als er 2K per zoveel minuten af gaat.
Leuk spel, maar na 4 uur toch wel eens een stad willen kunnen saven die de moeite waard is
Geen tutorial deze game is zelf lerenVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:06:
Zit er ook een tutorial bij in dit spel? Ik ga na 1500/2000 inwoners rechtstreeks failliet met -2000 en in een paar dagen zit ik dan op nul.
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Vanavond net niet de treinen unlocked. Alleen R aansluiten op de snelweg (commercial en industrial niet dus) werkt. De stad groeit wat traag, en de inwoners moeten in het begin lopend naar hun werk. I en C klagen wel, gebouwen staan regelmatig leeg, maar de vraag blijft toch groeien.Ultra schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:40:
[...]
Dan is het de uitdaging om 8k inwoners te krijgen zonder import en export van goederen. Vanavond eens proberen.
YouTubeVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:06:
Misschien wil je alles te goed doen en gooi je zo je budget er doorheen ? Inderdaad je water en elektra budget gelijk naar 50% zetten en hetzelfde met alle hulpdiensten aan het begin. Als je in dit forum zoekt op mijn naam zie je ook nog een YouTube link met een 3-delige tutorial waar zeer waarschijnlijk meer afleveringen bij komen. Ik had net 300K met 2600 mensen en ben zeker geen meesterbrein met dit spel
Edit :
Maak het makkelijk voor je
YouTube: Cities:Skylines Tutorials
Deze zelf niet gekeken maar zag hem ineens bij mijn YouTube suggesties
http://youtu.be/TXwWBJYGjqQ
[ Voor 11% gewijzigd door Beakzz op 20-03-2015 00:36 ]
hmmm.. ik sta nou al een half uur naar mijn dorp te staren. Maar ik krijg geen demand voor residentials meer?
wat doe ik fout?
wat doe ik fout?
In de topic start staat een rijtje guidesVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:06:
Is het dan niet gewoon zo dat je alles in balans hebt en zelf de onbalans moet creëeren door bijvoorbeeld industrie aan te leggen ?
Zo kan het natuurlijk ookCase_C schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:23:
[...]
knippen en plakken van ahninzoomen op 500m schaal, en dan alles aan elkaar plakken
. Of het gaat werken betwijfel ik. Maar dan heb ik wel een goede onderlegger om mijn dijken op de juiste plek te leggen. (En de gaten in de dijken
) Eerst de polder afdammen en droogpompen voor je er in kan bouwen
.
Achter de link: http://tweakers.net/ext/f/me6rce8ykTjd8la0fqirDKAs/full.jpg
Kwaliteit hierop lijkt slecht, maar dat is gecomprimeerd omdat ik m anders niet kon uploaden.
Greyscale erover en je hebt een redelijke heightmap
Ik ga eens even proberen! bedankt voor de tip
- het word voor mij toch deels handwerk, veel stukken zijn versnipperd (lees vage banen) (krijg ze iig niet goed lijkt een foutje van ahn.)
Het land is wel gewoon goed maar dijken en alles zijn van enorm lage resolutie dat een kaart van 10kx10k geen zin heeft (denk ik) dus die moet ik handmatig overtrekken in ps.

En hier een resultaat met diverse lagen van PDOK (even met firebug oid de map groter maken dat scheelt weer wat copy paste) Dijken zijn met 0,5m intstelling (enkel via PDOK) gewoon scherp, daarna overlay van alle wateroppervlakken en er komt wat bruikbaars uit. Helaas nog niets gevonden om de bebouwing eenvoudig te maskeren.
[ Voor 43% gewijzigd door downcom op 20-03-2015 06:30 . Reden: screenshot(s) + ps werk ]
al heel veel industrie etc.. aangelegd..Beakzz schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 00:39:
Is het dan niet gewoon zo dat je alles in balans hebt en zelf de onbalans moet creëeren door bijvoorbeeld industrie aan te leggen ?
heb het opgelost net door gewoon residentials te plaatsen
nu schiet de demand omhoog!
Leuke opzet trouwens. Heb tot nu toe echt simcity stijl gebouwd met rechthoeken, maar van het weekend ga ik met waaiers en cirkels aan de slag over een groter oppervlakte.
GoT is nog geen 1% van de bezoekers daar hoef ik het niet voor te doen
[ Voor 39% gewijzigd door sdk1985 op 20-03-2015 01:02 ]
ja,, daar was ik ook erg van.. nou toch maar eens wat anders gaan doenBeakzz schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 00:46:
TopLeuke opzet trouwens. Heb tot nu toe echt simcity stijl gebouwd met rechthoeken, maar van het weekend ga ik met waaiers en cirkels aan de slag over een groter oppervlakte.
Dit bevalt me toch wat meer
Hoewel ik de laatste jaren eigenlijk geen games meer full price koop woensdag toch maar overstag gegaan voor deze en tot op heden nog geen spijt 
Ik had wel mijn eerste probleem dat er te weinig vuilnis werd opgehaald, hoe zou dat toch komen
Ik had wel mijn eerste probleem dat er te weinig vuilnis werd opgehaald, hoe zou dat toch komen
Had zelf ook al het vermoeden dat hij niet alles op een gigantisch hoge resolutie geimporteerd kon worden. Maarja ik dacht meer is beterdowncom schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 00:39:
[...]
Zo kan het natuurlijk ookZiet er trouwens goed uit! Ik ben benieuwd hoe de editor omgaat met die smalle dijken! Als je map straks af is wel even delen hè!
Ik ga eens even proberen! bedankt voor de tip
- het word voor mij toch deels handwerk, veel stukken zijn versnipperd (lees vage banen) (krijg ze iig niet goed lijkt een foutje van ahn.)
Het land is wel gewoon goed maar dijken en alles zijn van enorm lage resolutie dat een kaart van 10kx10k geen zin heeft (denk ik) dus die moet ik handmatig overtrekken in ps.
[afbeelding]
En hier een resultaat met diverse lagen van PDOK (even met firebug oid de map groter maken dat scheelt weer wat copy paste) Dijken zijn met 0,5m intstelling (enkel via PDOK) gewoon scherp, daarna overlay van alle wateroppervlakken en er komt wat bruikbaars uit. Helaas nog niets gevonden om de bebouwing eenvoudig te maskeren.
[afbeelding]
Bebouwing lijkt me nog het makkelijkste met een repair/clone tool te repareren. Gewoon een stukje land wat er redelijk uit ziet op die plek kopiëren.
Interview met de CEO van CO.
Interessant:
Meer ondersteuning voor modders, gratis updates, en voor de liefhebbers ook nog (kleine) DLC en expansions.
Ben wel benieuwd hoe ze dat willen doen met DLC, de mod community is nu hun grootste concurrent
Zeker als ze nog meer tools en support gaan krijgen 
Het zullen wel dingen zijn die echt moeilijk te modden zijn?
Zoals tunnels -welke gratis komen-, misschien nieuwe vervoersmogelijkheden (ferry, monorail, tram), etc.
Of zullen het gewoon leuke assets worden, en worden de features sowieso gratis. Een flinke gok, natuurlijk, want er zullen niet zoveel mensen asset-DLC willen kopen als er duizenden gratis assets in de workshop staan. (Aan de andere aknt, ikzelf zou dat waarschijnlijk zonder problemen kopen
)
Interessant:
Good stuffsSo you do have plans for future updates, or is it a DLC type thing?
So, basically we have discussed it with Paradox and it's going to be a similar model to what they have for Crusader Kings 2 and Europa Universalis 4, so it's a bigger expansion with some smaller DLC and also free content. The tunnels and the European buildings we already discussed that these would be free updates, because I very strongly feel that the tunnels, for example, should have—I feel it's a part of the game. It's an integral part of the game and it needs to be there. So, we agreed that we, of course, having only 13 people working at Colossal couldn't make it in the original scope, we really just want to add that later on, and I think it belongs to all the players.
You compared the future expansions to what Paradox does with CK2 and EU4. Those are, a lot of times, different parts of the world or different time periods. Is that something that Skylines is going to have?
No, it's more to the scope. Basically, how we did it earlier with Cities in Motion, for example, we had smaller DLC and we were working on those, but here we want to kind of focus on one bigger feature. I can't say what those are exactly at this time, but we are planning on something that really brings something new, hours of gameplay to the game. So, massive expansion.
I can't say more about the pricing but it's something similar to what they have done with CK2 and EU4. Simultaneously with this we add free features and free content to the players who already own the game. So, the players who don't want to put any money to extra content, they still get something out of the version. This is what we're planning, there's always like this bigger expansion that will bring a lot to the game, then the free updates as well probably [smaller] DLC. But it will be so that it comes with a full package that has all of this, the paid and the free update for the player. Which I think is really nice, because we get to focus on something more major and then also there will be the free update, because I think it is important that the players who have bought the game now and for some reason don't want to, for example, put any money to a certain expansion, they can kind of pick and choose what they want but still get something, something like updates to the game so you don't have to pay for absolutely everything. I think that's very cool.
[...]
Given the successful sales of the game, do you think that's changed the scope of future expansions? Do you feel like you have a little bit more room to grow because the game has sold well?
Well, [Paradox] is very happy. [Laughs] It is something that we have discussed that now we have a chance to add more to the game both in the scope of the planned expansions and for the free content as well. One of the major differences now after these really massive sales—it's still a little bit overwhelming for us over here—is support for the modding. So, we're basically discussing that we really want to emphasize that, we want to bring more to it, so we definitely got more support, also from Paradox to work on that, which is absolutely fantastic.
Meer ondersteuning voor modders, gratis updates, en voor de liefhebbers ook nog (kleine) DLC en expansions.
Ben wel benieuwd hoe ze dat willen doen met DLC, de mod community is nu hun grootste concurrent
Het zullen wel dingen zijn die echt moeilijk te modden zijn?
Zoals tunnels -welke gratis komen-, misschien nieuwe vervoersmogelijkheden (ferry, monorail, tram), etc.
Of zullen het gewoon leuke assets worden, en worden de features sowieso gratis. Een flinke gok, natuurlijk, want er zullen niet zoveel mensen asset-DLC willen kopen als er duizenden gratis assets in de workshop staan. (Aan de andere aknt, ikzelf zou dat waarschijnlijk zonder problemen kopen
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 20-03-2015 08:31 ]
AcXeller schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:04:
Hoewel ik de laatste jaren eigenlijk geen games meer full price koop woensdag toch maar overstag gegaan voor deze en tot op heden nog geen spijt
Ik had wel mijn eerste probleem dat er te weinig vuilnis werd opgehaald, hoe zou dat toch komen![]()
[afbeelding]
I see red pixels.
Dat kan toch prima allebei? Ik hoop dat ze de modding-mogelijkheden nog enorm uitbreiden, maar als ze wat gebouwen en tunnels toevoegen uw dat al geweldig. Daarnaast hoop ik dat er nog iets van campaigns komen, waar je noodlijdende steden moet redden ofzo..anandus schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:25:
Interessant:
[...]
Good stuffs
Ben wel benieuwd hoe ze dat willen doen met DLC, de mod community is nu hun grootste concurrentZeker als ze nog meer tools en support gaan krijgen
Het zullen wel dingen zijn die echt moeilijk te modden zijn? Tunnels, misschien nieuwe vervoersmogelijkheden (ferry, monorail, tram).
Assets wordt al wat moeilijker (al zou ik waarschijnlijk geen moeite hebben om wat leuke gebouwen-DLC te kopen, denk ik).
I see red pixels.
Jazeker het kan ook wel, maar het is wel een beetje een gok, natuurlijk, met zulke pittige concurrentie qua assets.
Aan de andere kant zal het vast wel goed verkopen, either way.
Hoe dan ook, the future looks bright
[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 20-03-2015 08:33 ]
Kijk anders eens naar Euro Truck Simulator 2, ook een kleinere indie partij waar enorm veel mods voor zijn maar de DLC doet het volgens mij ook nog aardig. Het feit dat het om een kleinere developer gaat zal vast ook een hoop goodwill aankopen geven.anandus schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:32:
[...]
Jazeker het kan ook wel, maar het is wel een beetje een gok, natuurlijk, met zulke pittige concurrentie qua assets.
Aan de andere kant zal het vast wel goed verkopen, either way.
Hoe dan ook, the future looks bright
Haha, die afbeelding is epic. Mooie rijAcXeller schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:04:
Ik had wel mijn eerste probleem dat er te weinig vuilnis werd opgehaald, hoe zou dat toch komen![]()
[afbeelding]
Heb nu ongeveer 10 uur in 1 stad gestoken. 80.000 inwoners, 40k in de plus, 7 miljoen cash en files waar je U tegen zegt
Klinkt als een goede mix met expansion, DLC en mods. Als ik ergens een klein beetje een hekel aan heb zijn 200 DLC"s die allemaal een extra auto, poppetje en een halve map bieden oid ( zie Cities in Motion ) . Doe dan liever iets als wat Rush Hour was voor SC4 of de expansions van Civ V .
Ik heb al gemerkt, en dat is waarschijnlijk ook de 'fout' van mensen hier dat de RCI anders werkt dan die van Simcity. Bij SC is er bij weinig demand niet altijd wat aan de hand, bij Simcity was dat altijd crisis o doom
.
Ik heb trouwens de stats mod geinstalleerd en eindelijk grafiekjes bij mijn stad hooray.
Ik heb al gemerkt, en dat is waarschijnlijk ook de 'fout' van mensen hier dat de RCI anders werkt dan die van Simcity. Bij SC is er bij weinig demand niet altijd wat aan de hand, bij Simcity was dat altijd crisis o doom
Ik heb trouwens de stats mod geinstalleerd en eindelijk grafiekjes bij mijn stad hooray.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Is bij jullie die patch al binnen? Ik wacht met smart...
(Ik werk liefst zonder mods, namelijk)
(Ik werk liefst zonder mods, namelijk)
Ja was vrij snel binnen. Misschien steam even opnieuw starten?
Think BIG.anandus schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:25:
Interessant:
[...]
Of zullen het gewoon leuke assets worden, en worden de features sowieso gratis. Een flinke gok, natuurlijk, want er zullen niet zoveel mensen asset-DLC willen kopen als er duizenden gratis assets in de workshop staan. (Aan de andere aknt, ikzelf zou dat waarschijnlijk zonder problemen kopen)
Als ze meer dan 1 miljoen spelende mensen hebben, wat heel goed mogelijk is.. en misschien zelfs wel meer. Als 'slechts' 20% een DLC aankoopt, heb je het nog steeds over 150.000 exemplaren. Dat is een leuke 'extra' wat met een hand vol mensen wordt gemaakt. Zoals vaker aangegeven, is het (blijkbaar) een klein team.
Volgens mij staat in het interview wat hier boven eerder gelinkt staat. Dat ze met een team van 13 man werken. Dat vind ik echt wel erg knap met 13 mensen een game zoals deze maken.RoyK schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:19:
[...]
Zoals vaker aangegeven, is het (blijkbaar) een klein team.
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Precies, En als je dan een paar ton verdien met een DLC, is dat gewoon goed harvesten!SMD007 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:29:
[...]
Volgens mij staat in het interview wat hier boven eerder gelinkt staat. Dat ze met een team van 13 man werken. Dat vind ik echt wel erg knap met 13 mensen een game zoals deze maken.
Het waren er 9, die laatste paar zijn er pas in de laatste maanden bijgekomenSMD007 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:29:
[...]
Volgens mij staat in het interview wat hier boven eerder gelinkt staat. Dat ze met een team van 13 man werken. Dat vind ik echt wel erg knap met 13 mensen een game zoals deze maken.
Uiteraard.RoyK schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:19:
[...]
Think BIG.
Als ze meer dan 1 miljoen spelende mensen hebben, wat heel goed mogelijk is.. en misschien zelfs wel meer. Als 'slechts' 20% een DLC aankoopt, heb je het nog steeds over 150.000 exemplaren.team.
CK2 had 1.1 miljoen verkochte exemplaren, 2.5 miljoen verkochte expansions en 5.5 miljoen verkochte DLC. Dus op elk verkocht exemplaar gemiddeld ~2½ expansion en ~5½ DLC
(Al had CK2 geen echte modding support, dat wel.)
Maar dat is waar waarschijnlijk de echte cash cow zit/
Ik denk ook wel dat dat het idee is van de lage prijs, een groter publiek, dus meer verkochte DLC.
Maar mochten ze inderdaad EU-/CK-stijl DLC gaan verkopen dan kunnen we wel 20 DLC verwachten met huisjes, autootjes of een andere kleur boompjes
Voor degenen die de Paradox-spellen niet kennen, Paradox maakt altijd heel veel DLC voor hun games.
EU4 heeft (tot nu toe) 31 DLC/expansions, CK2 heeft er 52(!), Cim had er 13 en CiM2 had er 12.
Dus ik verwacht veel DLC
Bij EU/CK vallen deze onder vier categorieën. Ik weet niet of dit voor CSL hetzelfde zal zijn, maar dan weet je een beetje hoe de constructie mogelijk zal zijn.
• Music Packs. Extra muziek.
• Cosmetic Packs. Assets.
• Flavour Packs. Micro-expansions die zich richten op een specifiek thema.
• Expansions. Volledige expansions met extra gameplay features, verruiming van het speelveld (in ruimte/tijd/etc), etc.
Ook komen er regelmatig patches uit. Uiteraard voor bugfixes, maar vaak ook met extra features. Een hoop features die in expansion packs meekomen worden ook gratis beschikbaar gemaakt via patches.
Nb. Dit is dus hoe het in EU en CK is.
Cities in Motion had maar 2 soorten DLC:
• Maps
• Vehicles
Maar het lijkt me bij CSL wel wat substantiëler te worden dan dat.
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 20-03-2015 09:52 ]
Ik zag zelfs dat Paradox een expansion pack uit het gebracht voor Hearts of Iron II, terwijl Hearts of Iron III al een tijdje uit was.
Hoewel ik opzich wel bereid een klein bedrag te betalen voor een dlc met voornamelijk extra gebouwen (dus alleen ander models, geen extra functies) ZIjn er nu al zoveel gratis te vinden op de workshop, dat me het niet rendabel zijn om dat als betaalde DLC in te zetten.
Ik denk dat ze zich meer moeten richten op nieuwe functionaliteiten.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik heb de eerste paar guides bekeken voordat ik wist dat jij de maker ervan was (of zelfs deze topic had gezien). Volgens mij was het vorige week (toen ik keek) de best gewaardeerde guide op Steam voor de game. En dat is het waarschijnlijk nog steedssdk1985 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 00:52:
[...]
GoT is nog geen 1% van de bezoekers daar hoef ik het niet voor te doen. Morgen haal ik de 100.000 views op City Skylines
. Vandaag (19e) haalde ik de 100.000 views op City Skylines
. Had ik zelf zo snel niet verwacht eerlijk gezegd. Blijft alsnog filantropie gezien de tijd die ik in Cities Skylines heb gestoken (50 uur).
De expansions voor EU4 zijn ook echt grote toevoegingen voor de game. Alle expansions bij elkaar zijn wel zo groot als het originele spel. En met een expansie komt ook altijd een grote (gratis) patch die de gameplay verbeterd. Ik ben een grote fan van Paradox's expansion strategie!anandus schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:50:
Bij EU/CK vallen deze onder vier categorieën. Ik weet niet of dit voor CSL hetzelfde zal zijn, maar dan weet je een beetje hoe de constructie mogelijk zal zijn.
• Music Packs. Extra muziek.
• Cosmetic Packs. Assets.
• Flavour Packs. Micro-expansions die zich richten op een specifiek thema.
• Expansions. Volledige expansions met extra gameplay features, verruiming van het speelveld (in ruimte/tijd/etc), etc.
Ook komen er regelmatig patches uit. Uiteraard voor bugfixes, maar vaak ook met extra features. Een hoop features die in expansion packs meekomen worden ook gratis beschikbaar gemaakt via patches.
Nb. Dit is dus hoe het in EU en CK is.
Hoe CO cosmetic packs en flavour packs gaat implementeren voor Cities: Skylines is voor mij wel de vraag. Want assets zijn ook door de community te maken. Maar misschien huren ze die werkloze Maxis developer wel in die nu een aantal assets heeft gebouwd voor CSL. Want die assets zijn van een zeer hoge kwaliteit die moeilijk door "amateurs" gehaald zal worden. Daar zou ik zeker wel voor willen betalen.
Ik denk dat ze wel weg kunnen komen met hoge kwaliteit building packs. Maar dan moet het niet gaan om een handjevol gebouwen maar echt om een hele serie. Ik kijk nu al uit om een Aziatische stad te maken bijv.heuveltje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:33:
Hoewel ik opzich wel bereid een klein bedrag te betalen voor een dlc met voornamelijk extra gebouwen (dus alleen ander models, geen extra functies) ZIjn er nu al zoveel gratis te vinden op de workshop, dat me het niet rendabel zijn om dat als betaalde DLC in te zetten.
Hoe kan ik een map kiezen die ik er door middel van de steam workshop heb ingezet?
Nieuwe map kijk in je map lijst selecteer de map. Kan zijn dat je hem bij mods wel eerst moet aanvinken.
Liefst de mogelijkheid tot building sets introduceren, laat de rest maar aan de community over. Met custom sets kan je niet alleen regio's kiezen maar ook eventueel future styles of juist historisch. Iedereen in een kasteelbadbadpresident schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:38:
[...]
Ik denk dat ze wel weg kunnen komen met hoge kwaliteit building packs. Maar dan moet het niet gaan om een handjevol gebouwen maar echt om een hele serie. Ik kijk nu al uit om een Aziatische stad te maken bijv.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik zie een mogelijke expansion!Tsurany schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:56:
[...]
Liefst de mogelijkheid tot building sets introduceren, laat de rest maar aan de community over. Met custom sets kan je niet alleen regio's kiezen maar ook eventueel future styles of juist historisch. Iedereen in een kasteel
Cities: Medieval Skylines
Files met paard en wagenbadbadpresident schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:58:
[...]
Ik zie een mogelijke expansion!
Cities: Medieval Skylines
Tunnels zouden zeer welkom zijn. Ben bezig met de stad Antwerpen na te bouwen en dat gaat niet zonder tunnels.
Die komen in een gratis patch. Geen ETA nog maar het zou een van de eerste dingen zijn waar ze aan zouden werken.Maffie500 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:09:
Tunnels zouden zeer welkom zijn. Ben bezig met de stad Antwerpen na te bouwen en dat gaat niet zonder tunnels.
Steam ||
Lau1187 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:10:
[...]
Die komen in een gratis patch. Geen ETA nog maar het zou een van de eerste dingen zijn waar ze aan zouden werken.
Dat is echt het enige wat ik echt mis!
Eigenlijk zouden metrotunnels andersom ook bovengronds aangelegd moeten kunnen worden, in Nederlandse steden als Amsterdam, Rotterdam en Den Haag zijn er al tramlijnen die zowel boven- als ondergronds lopen.Maffie500 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:09:
[ Voor 7% gewijzigd door n8n op 20-03-2015 12:19 ]
Ja dat is in Antwerpen ook zo daar noemen ze het de premetro.
Ooooh, nice: Terraform tool WiP
[Video: http://gfycat.com/PleasantDependentBluebottle]
[Video: http://gfycat.com/ForsakenQuarterlyFairybluebird]
[Video: http://gfycat.com/SecretJovialFeline]
Edit:
Ondersteunt tweakers geen gfycat?
Edit: Ah, video-tag ipv img-tag
Al heb ik geen flauw idee waarom de plaatjes dan scrollbalken krijgen.
[Video: http://gfycat.com/PleasantDependentBluebottle]
[Video: http://gfycat.com/ForsakenQuarterlyFairybluebird]
[Video: http://gfycat.com/SecretJovialFeline]
Edit:
Ondersteunt tweakers geen gfycat?
Edit: Ah, video-tag ipv img-tag
[ Voor 62% gewijzigd door anandus op 20-03-2015 13:35 ]
Verwijder die GIF's zo snel mogelijk aub. Deze pagina laadt nu ontzettend traag.
Mooie feature wel.
Mooie feature wel.
Ik vind die metro's trouwens ook wel heel goed werken. Met een stad van 20K per week 400 mensen die er gebruik van maken. En dat dan verspreid over 5 stations..
Hmmm, zijn het grote gifjes? Had het niet door, heb er voor de zekerheid linkjes gfy's van gemaakt.ThiJor schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:25:
Verwijder die GIF's zo snel mogelijk aub. Deze pagina laadt nu ontzettend traag.
Mooie feature wel.
Verwijderd
Yes. All the yes!
Ik hoop wel dat terraforming duur wordt, heel duur. Net als in het echt. Het betekent wel dat dijken opeens in-game te bouwen zijn!
Die dijken mis ik ook wel idd, mega stuwdam ftw!Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:30:
[...]
Yes. All the yes!
Ik hoop wel dat terraforming duur wordt, heel duur. Net als in het echt. Het betekent wel dat dijken opeens in-game te bouwen zijn!
Ga 'm denk toch maar kopen, hij is voor een redelijke prijs te koop & hij bevalt goed. Mijn laptopje draait 'm aardig dus dit wil ik dan wel supporten
[ Voor 19% gewijzigd door GoldenSample op 20-03-2015 13:36 ]
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Verwijderd
Weet iemand toevallig een (web)shop in NL/BE waar ik de DVD-versie van Cities: Skylines - Deluxe kan kopen? Anders wordt het Amazon of Play-Asia
Allemaal pre-order/reserveren of 69 EUR
Dan maar Amazon.co.uk. Omgerekend 41 EUR.
Allemaal pre-order/reserveren of 69 EUR
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 14:25 ]
So hee...die dingen zijn echt zwaar. Site moet echt lang laden nu. En CPU fan gaat zelfs harder draaien.anandus schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:28:
[...]
Hmmm, zijn het grote gifjes? Had het niet door, heb er voor de zekerheid linkjes gfy's van gemaakt.
Wel onwijs tof gemaakt door die gast.
NB. Vakantie! Dit wordt een week binnenzitten. Eindelijk. En nog met nieuwe patch ook.
Eat the bugs, live in a pod
Verwijderd
Ze moeten nog wel even veranderen dat je gelijk die groezelige 'rots' krijgt bij een beetje hellingshoek, dat is niet zo mooi.GoldenSample schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:33:
Die dijken mis ik ook wel idd, mega stuwdam ftw!
Koop eens een fatsoenlijke computerHMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:36:
So hee...die dingen zijn echt zwaar. Site moet echt lang laden nu. En CPU fan gaat zelfs harder draaien.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 13:39 ]
HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:36:
[...]
So hee...die dingen zijn echt zwaar. Site moet echt lang laden nu. En CPU fan gaat zelfs harder draaien.
offtopic:
Heb daarom de gifjes omgezet in gfycat
De gifjes waren 15Mb+, maar ik had dat niet door 
Heb daarom de gifjes omgezet in gfycat
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 20-03-2015 13:40 ]
Namens werkend Nederland NET ZOVEEL plezier gewenst als ons...HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:36:
[...]
Wel onwijs tof gemaakt door die gast.
NB. Vakantie! Dit wordt een week binnenzitten. Eindelijk. En nog met nieuwe patch ook.
Beter, maar voor mijn (niet monster) comp nog steeds zwaar, en het laadt langzaam.
Dit ligt uiteraard ook aan mij.
Paar daagies geleden was er ook een gif of zo.
Ik meteen die pagina niet meer goed doorscrollen.
Wel underclocked op desktop uiteraard.
Dat zal het probleem wel zijn.
Echt bruut dat je zelfs zoiets "ingewikkelds" zelf kunt maken voor dit spel.
Ik blijf jullie schrijfsels ook nog wel lezen hoor.
Echt een geweldig topic.
Ik noem een plaatje met ellelange rij aan garbage trucks. HAHAHAHA.
Dit ligt uiteraard ook aan mij.
Paar daagies geleden was er ook een gif of zo.
Ik meteen die pagina niet meer goed doorscrollen.
Wel underclocked op desktop uiteraard.
Echt bruut dat je zelfs zoiets "ingewikkelds" zelf kunt maken voor dit spel.
Terima kasih! Dat gaat zeker lukken.Fugitive2008 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:50:
Namens werkend Nederland NET ZOVEEL plezier gewenst als ons...
Ik blijf jullie schrijfsels ook nog wel lezen hoor.
Echt een geweldig topic.
Ik noem een plaatje met ellelange rij aan garbage trucks. HAHAHAHA.
Ik hoop dat ze binnenkort met een performance update voor de Mac komen. Het is gewoon jammer dat het niet lekker draait, dat terwijl het in theorie wel zou moeten kunnen (SC5 draaide als een zonnetje op medium op mijn systeem; lijkt me niet dat significant CS zwaarder voor het systeem is).
Vooral als ik al die mooie steden hier voorbij zie komen gaat het steeds meer kriebelen hier
Vooral als ik al die mooie steden hier voorbij zie komen gaat het steeds meer kriebelen hier
Voor deze mod wel omdat deze functionaliteit al in het spel zit maar er alleen een knopje toegevoegd moet wordenJoSchaap schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:51:
de tool is trouwens al uit te testen, in de reddit draad is een dropbox linkje te vinden
even naar de source gekeken. dat modden voor CSL is nog best makkelijk als ik het zo zie
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Mijn PC heeft anders ook even vast-hanger als ik over die GIF's probeer te scrollen, kan ik scrollen wat ik wil maar dan blijft alles een seconde of 10 stilstaan. Misschien een idee om ze even tussen spolier-tags te zetten? Kan me voorstellen dat mensen met 3/4g ook niet zo te spreken zullen zijn qua dataverbruikVerwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:38:
[...]
Ze moeten nog wel even veranderen dat je gelijk die groezelige 'rots' krijgt bij een beetje hellingshoek, dat is niet zo mooi.
[...]
Koop eens een fatsoenlijke computer
Buiten dat, vind ik het wel een erg nuttige toevoeging...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Verwijderd
Blijkbaar heb ik een turbosuperdupercomputer, ik had en heb echt nergens last van.kuusj98 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:07:
Mijn PC heeft anders ook even vast-hanger als ik over die GIF's probeer te scrollen, kan ik scrollen wat ik wil maar dan blijft alles een seconde of 10 stilstaan. Misschien een idee om ze even tussen spolier-tags te zetten?
Spel weer opgestart. The place is here, and the time is now. 
Hebben jullie trouwens ook, dat als je je game continue't dat je dan de eerste, zeg, minuut, veel probleemicoontjes hebt. Vuilnis en zo.
Gaat meteen weer hoor, maar toch wel frapant.
Edit: HOLY SHITE! Laatst voor patch gespeeld. Nu meteen skyrocketing demand for commercial.
Hebben jullie trouwens ook, dat als je je game continue't dat je dan de eerste, zeg, minuut, veel probleemicoontjes hebt. Vuilnis en zo.
Edit: HOLY SHITE! Laatst voor patch gespeeld. Nu meteen skyrocketing demand for commercial.
[ Voor 15% gewijzigd door HMC op 20-03-2015 14:12 ]
Steam Overlay wel uitgezet? Schijnt een enorme performance hit te zijn op Mac en Linux.Viccers schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:02:
Ik hoop dat ze binnenkort met een performance update voor de Mac komen. Het is gewoon jammer dat het niet lekker draait, dat terwijl het in theorie wel zou moeten kunnen (SC5 draaide als een zonnetje op medium op mijn systeem; lijkt me niet dat significant CS zwaarder voor het systeem is).
Ik ga zelf eens kijken naar een relatief goedkope maar nieuwe grafische kaart voor de pc. Heb nu nog een oude Ati Radeon 4800 dus wellicht met een kleine investering een redelijke performance upgrade. Af en toe daalt de fps naar 17.
Verwijderd
Niet echt, maar op zich ergens wel logisch. Ik kan me voorstellen dat de hele simulatie niet tegelijk laadt en ook even nodig heeft voordat de hele cyclus doorlopen is.HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:11:
Werkt bij mij prima op m'n MBPr 15" 2014Viccers schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:02:
Verwijderd
Jammer genoeg kan ik deze mooie game niet spelen omdat ( can you run it ) mijn grafische Nvidia Geforce GT 630M 2 GB afwijst .
Het gaat hier om een Laptop versie met Intel quad core i7
Maar zou ik hem dan toch misschien op low kunnen draaien ???
Met mijn Macbook pro ret 15" met 650M gaat dat prima en ik hoef niet op low te draaien.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:16:
Jammer genoeg kan ik deze mooie game niet spelen omdat ( can you run it ) mijn grafische Nvidia Geforce GT 630M 2 GB afwijst .
Dus ik zou het proberen... Nu weet ik niet of er een heel groot verschil tussen de 630 en 650 zit.
I am the great Cornholio!
Gaat wel lukken hoor op de Asus K53SJ van mijn vriendin met een GT520M draait hij ook. Niet op high uiteraard, maar hij draait. Ze spaart ondertussen voor een nieuwe laptop om te gaan gamen, maar kan in ieder geval bouwen.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:16:
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Verwijderd
Bedankt voor je snelle antwoord en zal ook eens kijk bij Game Debat.com en daar krijgt mijn videokaart een 4 en de GT650 een 5
MetaFrame schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:24:
[...]
Met mijn Macbook pro ret 15" met 650M gaat dat prima en ik hoef niet op low te draaien.
Dus ik zou het proberen... Nu weet ik niet of er een heel groot verschil tussen de 630 en 650 zit.
Dan gaat het vast wel lukken, misschien niet op een hele hoge reso en niet op high. Maar de game is leuk genoeg om daar doorheen te kijken
I am the great Cornholio!
Eerste gratis DLC is een feit!
Nouja, je krijgt de Zen Garden. Het was de bedoeling dat mensen deze zouden krijgen die zich hadden opgegeven voor de nieuwsbrief (pre-launch) maar er ging wat mis dus nu krijgt iedereen het. Verschijnt in de komende uren in het spel.
Nouja, je krijgt de Zen Garden. Het was de bedoeling dat mensen deze zouden krijgen die zich hadden opgegeven voor de nieuwsbrief (pre-launch) maar er ging wat mis dus nu krijgt iedereen het. Verschijnt in de komende uren in het spel.
Verwijderd
Ik bedank jouw ook zeer vriendelijk en zou al blij zijn als ik Cities Skylines op Low End kan draaien
Rubman schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:32:
[...]
Gaat wel lukken hoor op de Asus K53SJ van mijn vriendin met een GT520M draait hij ook. Niet op high uiteraard, maar hij draait. Ze spaart ondertussen voor een nieuwe laptop om te gaan gamen, maar kan in ieder geval bouwen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.