Vraag me toch af wat dat is, spel word elke keer onspeelbaar als ik steam overlay aan heb staan op mijn MBPr 2014 750M. Had het zelfde probleem met CIM2... Het scherm word gewoon onleesbaar
Verwijderd
Ik heb Cities Skylines net gekocht bij pricewatch Tweakers ( dreamgame ) en heb direct de product code ontvangen en ga hem downloaden via Steam .
Ik heb mij al velen uren vermaakt met Simcity 2013 maar vond uiteindelijk de kleine maps niet meer leuk .
Ik ben benieuwd op de gameplay en laat hierop een reactie achter .
Ik heb mij al velen uren vermaakt met Simcity 2013 maar vond uiteindelijk de kleine maps niet meer leuk .
Ik ben benieuwd op de gameplay en laat hierop een reactie achter .
Bekende bug.NiekjeNiek schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:00:
Vraag me toch af wat dat is, spel word elke keer onspeelbaar als ik steam overlay aan heb staan op mijn MBPr 2014 750M. Had het zelfde probleem met CIM2... Het scherm word gewoon onleesbaar
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik draai trouwens een Radeon HD7670M en dat werkt prima op medium, het is geen al te nieuwe kaart geloof ik ( niet echt bijgehouden laatste jaren
) . Op Linux draait het trouwens niet echt lekker, maar niets draait lekker op Linux hier. Heeft meer te maken met de afwezige support voor mijn videokaart 
Ik vind steam overlay ook poes trouwens in spellen, geen idee wie dat bedacht heeft.
Ik vind steam overlay ook poes trouwens in spellen, geen idee wie dat bedacht heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door Basszje op 20-03-2015 15:32 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Ik speel hetzelf op een AMD 5800HD , ik kan t op max performance spelen , maar ik ondervind ieder uur wel een crash naar de desktop , iemand anders daar ook last van ? (ook als ik op de laagste settings speel )
Verwijderd
Nope. Ik heb in 40+ uur één keer gehad dat het spul wat moeilijk begon te doen en dat zou prima aan een ander programma gelegen kunnen hebben.Metallize schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:35:
Ik speel hetzelf op een AMD 5800HD , ik kan t op max performance spelen , maar ik ondervind ieder uur wel een crash naar de desktop , iemand anders daar ook last van ? (ook als ik op de laagste settings speel )
Eh misschien een raar vraagje... Is het niet normaal als je een steam spel speelt.. dat je ze leuke popup krijgt als je weer eens wat hebt vrijgespeeld.. Ik krijg nl niets te zien en moet later in mijn achievements er achter komen dat ik weer wat unlocked hebt
Steam->Settings/instellingen->In-game en dan ingame overlay aanvinken. Die staat waarschijnlijk uit.Stronkie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:45:
Eh misschien een raar vraagje... Is het niet normaal als je een steam spel speelt.. dat je ze leluke popup krijgt als je weer eens wat hebt vrijgespeeld.. Ik krijg nl niets te zien en moet later in mijn achievements er achter komen dat ik weer wat onlocked hebt
Overigens, let een beetje op een spelling/interpunctie leest een stuk makkelijker!
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Hoe zit het met Bugs in deze game?
Ik speel op de Mac (Kan erg genieten van een SimCity game) maar kan me herinneren dat de eerdere delen nog al slecht geoptimaliseerd waren. Hoe zit dat nu?
Buiten de Server bugs in de laatste SimCity heb ik namelijk wel genoten van die game (het bouwen, aanleggen van wegen enz). Is dit te vergelijken?
Ik speel op de Mac (Kan erg genieten van een SimCity game) maar kan me herinneren dat de eerdere delen nog al slecht geoptimaliseerd waren. Hoe zit dat nu?
Buiten de Server bugs in de laatste SimCity heb ik namelijk wel genoten van die game (het bouwen, aanleggen van wegen enz). Is dit te vergelijken?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Cities: Skylines staat volledig los van SimCity. Andere developer, andere serie. Het is wel hetzelfde genre, maar verder heeft het totaal niets met elkaar te maken.Donstil schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:54:
Nee dat is mij bekend, het gaat mij er meer om dat ik als recente "SimBuiler" dus alleen ervaring heb met de laatste SimCity. Vandaar dat ik daar dus mee vergelijk.hyptonize schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:56:
[...]
Cities: Skylines staat volledig los van SimCity. Andere developer, andere serie. Het is wel hetzelfde genre, maar verder heeft het totaal niets met elkaar te maken.
Werkt prima op de mac, tot nu toe zelf geen problemen ondervonden en speel het sinds de launch. Speel het trouwens op mijn iMac 27inch 24GB RAM met Nvidia Gforce GTX 675MX 1024MBDonstil schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:54:
Verwijderd
De AI kan soms wat eigenzinnig zijn, maar is voorspelbaar, dus je kunt er wat mee. Voor de rest zitten er nauwelijks tot geen relevante bugs in. Wat er is valt echt klein grut te noemen.Donstil schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:57:
Nee dat is mij bekend, het gaat mij er meer om dat ik als recente "SimBuiler" dus alleen ervaring heb met de laatste SimCity. Vandaar dat ik daar dus mee vergelijk.
Ooh goed om te horen.lubbertkramer schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:58:
[...]
Werkt prima op de mac, tot nu toe zelf geen problemen ondervonden en speel het sinds de launch. Speel het trouwens op mijn iMac 27inch 24GB RAM met Nvidia Gforce GTX 675MX 1024MB
Mijn iMac is wel wat ouder. (i7 3,2 - 16 GB - 250 GB SSD - Ati 6990 2GB)
Oke duidelijk, ik denk dat ik er toch maar voor ga.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:59:
[...]
De AI kan soms wat eigenzinnig zijn, maar is voorspelbaar, dus je kunt er wat mee. Voor de rest zitten er nauwelijks tot geen relevante bugs in. Wat er is valt echt klein grut te noemen.
Hoegroot is de installatie via steam? Ik zag online dat de installatie maar 1,5 GB bedraagt?
[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 20-03-2015 16:06 ]
Voor de mensen die wat meer tutorial nodig hebben kan ik deze youtube afspeellijst wel aanbevelen:
YouTube: Cities: Skylines Building Manhattan - Gameplay / Tips
Cool dat ziet er toch wel erg uitgebreid uit, zoiets zoek ik wel.M2M schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:03:
Voor de mensen die wat meer tutorial nodig hebben kan ik deze youtube afspeellijst wel aanbevelen:
Toch maar kopen dus
Er staat nu 3 GB op mijn HDD onder Windows. Dat is wel inclusief een 30-tal extra assets en modsDonstil schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:00:
[...]
Oke duidelijk, ik denk dat ik er toch maar voor ga.
Hoegroot is de installatie via steam? Ik zag online dat de installatie maar 1,5 GB bedraagt?
I see red pixels.
Het enige wat mij nog echt irriteerd is the pahtfinding(?) van de voortuigen bij grote kruispunten.
Of ze staan minutenlang still midden op de weg voor een kruispunt zonder stoplichten (rotondes)
of ze gaan allemaal in dezelfde lane staan, terwijl er meerder lanes voor bijvoorbeeld rechtuit zijn.
Of ze staan minutenlang still midden op de weg voor een kruispunt zonder stoplichten (rotondes)
of ze gaan allemaal in dezelfde lane staan, terwijl er meerder lanes voor bijvoorbeeld rechtuit zijn.
Verwijderd
Hoe denk je dat echte auto's het doen op enorme kruispunten?SilentSimon schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:19:
Het enige wat mij nog echt irriteerd is the pahtfinding(?) van de voortuigen bij grote kruispunten.
Dat auto's zich slechts op één lane bevinden kan inderdaad soms wat irritant zijn, maar het is wel voorspelbaar. Ze sorteren voor de afrit waar ze uiteindelijk af moeten voor. Je kunt met die kennis het mechanisme dus in je voordeel gebruiken
True, maar ze sorteren gewoon veels te vroeg voor. Waarmee ze ander verkeer wat bijvoorbeeld eerder wil afslaan ophouden. Ze pakken gewoon de volle ruimte van de wegVerwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:21:
[...]
Hoe denk je dat echte auto's het doen op enorme kruispunten?
Dat auto's zich slechts op één lane bevinden kan inderdaad soms wat irritant zijn, maar het is wel voorspelbaar. Ze sorteren voor de afrit waar ze uiteindelijk af moeten voor. Je kunt met die kennis het mechanisme dus in je voordeel gebruiken
Verwijderd
Klopt, ze gaan gelijk rijden waar ze uiteindelijk moeten zijn, ook al is dat nog mijlenver weg.SilentSimon schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:25:
True, maar ze sorteren gewoon veels te vroeg voor.
Ik heb er weer een paar uurtjes opzitten. Moe, en lange vakantie voor de boeg (yes, bragging
), dus morgen weer, maar...vraagje...
Ik kan compleet dom zijn, maar ik snap en zie echt niet hoe je wegen kunt upgraden.
Ik kan compleet dom zijn, maar ik snap en zie echt niet hoe je wegen kunt upgraden.
Eat the bugs, live in a pod
OpwaardeertoolHMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:57:
Ik heb er weer een paar uurtjes opzitten. Moe, en lange vakantie voor de boeg (yes, bragging), dus morgen weer, maar...vraagje...
Dat uitroepachtig teken naast de selectie of je rechte of kromme wegen wilt maken.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Het is de meest rechter van je tools (naast buttons voor rechte weg, bocht & freeform). Wegtype waarnaar je wilt upgraden selecteren en dan op het weggedeelte klikken dat je wilt upgraden. Het kan haast niet simpelerHMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:57:
Ik heb er weer een paar uurtjes opzitten. Moe, en lange vakantie voor de boeg (yes, bragging), dus morgen weer, maar...vraagje...
Overigens nog een andere tip: snapping van wegen kan je uitzetten door de button links van je tools. Keek ik eerst overheen maar is in sommige situaties erg handig.
Thanks mannuh! Die van snapping had ik dan wel al weer door.
Ben gestopt met spelen, en zit nu in part 42 van die Skye, nav M2M in "Cities: Skylines" maar ik ben als oud SC4 speler toch echt niet onder de indruk van hoe hij het spel speelt.
Hij klinkt oud, dus hij heeft vast SC4 gespeeld, maar ik vind dat hij het bv met power lines en zo maar raar aanpakt. Niet mijn tactiek in ieder geval.
Zo ook met education.
Hij exploit de game eigenlijk. Daar zie ik de lol niet van in.
Edit: En hij snapt ook niet dat trains alleen voor tourists zijn.
Ben gestopt met spelen, en zit nu in part 42 van die Skye, nav M2M in "Cities: Skylines" maar ik ben als oud SC4 speler toch echt niet onder de indruk van hoe hij het spel speelt.
Hij klinkt oud, dus hij heeft vast SC4 gespeeld, maar ik vind dat hij het bv met power lines en zo maar raar aanpakt. Niet mijn tactiek in ieder geval.
Zo ook met education.
[ Voor 12% gewijzigd door HMC op 20-03-2015 17:11 ]
Verwijderd
Dat is dan ook echt niet logisch.HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:08:
Inderdaad met powerlines wil het nog wel eens niet lukken. Vaak heeft dit te maken dat de powerline eens om de zoveel tijd een verbinding naar beneden moet hebben. Daarom kun je beter bij elke oversteek even stoppen en dan weer verder gaan. Tenminste dat is wat ik tot zo ver heb ondekt.HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:08:
Thanks mannuh! Die van snapping had ik dan wel al weer door.
Zo ook met education.
Ik snap weer niet hoe je hier bij komt, mijn treinen hebben deze week 300+ passagiers vervoerd en ook 125 tourists.HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:08:
Dat kan volgens mij alleen als je twee stations maakt. Anders heb je natuurlijk alleen verbindingen van buitenaf.
Het staat zelfs in de toelichting van het station. Je zegt dat er wel werkers mee vervoewrt worden? Dat zou dan tof zijn!
Dat ga ik dan zeker testen.
Ik heb dat nog niet getest omdat erbij staat dat het voor toeristen is, en het hier al een paar keer langs is gekomen.
Ik heb dat nog niet getest omdat erbij staat dat het voor toeristen is, en het hier al een paar keer langs is gekomen.
Verwijderd
Het klopt toch echt, ook met drie operationele stations en netjes aangelegde treinlijnen gingen er maar een handvol mensen mee.sorted.bits schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:21:
Ik snap weer niet hoe je hier bij komt, mijn treinen hebben deze week 300+ passagiers vervoerd en ook 125 tourists.
Zolang jij geen treinlijnen definieert, inderdaad. Anders werkt het gewoon als een bus of metro.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:29:
[...]
Het klopt toch echt, ook met drie operationele stations en netjes aangelegde treinlijnen gingen er maar een handvol mensen mee.
Verwijderd
Dat heb ik uiteraard netjes gedaan.sorted.bits schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:39:
Zolang jij geen treinlijnen definieert, inderdaad.
Jup stations kun je bijv. ook neerzetten bij industrieële gebieden en kantoorgebieden hierna zullen mensen de trein pakken.HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:23:
Het staat zelfs in de toelichting van het station. Je zegt dat er wel werkers mee vervoewrt worden? Dat zou dan tof zijn!![]()
Een tip is zorg dat je minimaal dubbelspoort hebt aangelegt het word snel druk op het spoor waardoor treinen soms lang stil komen te staan.
Verwijderd
Welke knop is dat precies?Pimzm schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:00:
Overigens nog een andere tip: snapping van wegen kan je uitzetten door de button links van je tools. Keek ik eerst overheen maar is in sommige situaties erg handig.
Mijn treinstation stond ideaal op een industriegebied. 25 mensen per week, of iets in die trant. Blijkbaar zie ik iets stevig over het hoofd, want ook de manier waarop je lijnen aan moet leggen komt me maar onduidelijk voor, al had ik dat dus wel gewoon gedaan.downcom schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:45:
Jup stations kun je bijv. ook neerzetten bij industrieële gebieden en kantoorgebieden hierna zullen mensen de trein pakken.
Links van al de wegenkeuze's kan je snapping aan-/uitzetten. Die had ik vrij snel door, en is vooral handig als je niet twee, maar slechts één huis of gebouw wilt mollen.
Snapping is wel handig voor kruisingen en zo. En een wijk uitbreiden.
Snapping is wel handig voor kruisingen en zo. En een wijk uitbreiden.
Verwijderd
Hoe ziet die knop eruit?HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:04:
Links van al de wegenkeuze's kan je snapping aan-/uitzetten. Die had ik vrij snel door, en is vooral handig als je niet twee, maar slechts één huis of gebouw wilt mollen.
Een zo goed als vierkant knopje met afgeronde hoeken, met een pijltje van 2 uur naar 7 uur. 
Meest linkse optie in wegen-menu.
Verwijderd
Die knop heb ik wel gezien, maar die doet bar weinig. Moet je die in een specifieke volgorde gebruiken?HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:08:
Een zo goed als vierkant knopje met afgeronde hoeken, met een pijltje van 2 uur naar 7 uur.
MMM ik weet niet of het nu iets met die park update te maken heeft, maar iets gaat er goed fout 
http://cloud-4.steamuserc...4FE7A326F3FF786465431E6B8
Dit was dus een perfect lopende stad met ruim 90k inwoners toen ik hem savede, en nu is opeens idereen pleite
Dit was dus een perfect lopende stad met ruim 90k inwoners toen ik hem savede, en nu is opeens idereen pleite
[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 20-03-2015 18:19 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Die zet snapping aan en uit. Als ik een weg wil bouwen vanaf een bepaald punt, dan zet ik snapping uit, voordat ik het type weg kies. Weet niet of dat invloed heeft, nog niet getest. Instinct. 
Hij is inderdaad ook voor andere doeleinden gemaakt, maar ik kan er een onverwachte T-splitsing nog wel eens goed mee maken, qua minder sloop.
Dat vnid ik ook zo raar in vele video's. Plop maar wat neer en sloop een zooi gebouwen die er al staan.
Schandalig!
Riots!
Hij is inderdaad ook voor andere doeleinden gemaakt, maar ik kan er een onverwachte T-splitsing nog wel eens goed mee maken, qua minder sloop.
Dat vnid ik ook zo raar in vele video's. Plop maar wat neer en sloop een zooi gebouwen die er al staan.
Schandalig!
Verwijderd
Dan zou ik verwachten dat er iets toggled. Dat gebeurt bij mij niet, dus of ik begrijp iets niet, of er werkt iets niet goed. Hij stond eerst even aan, nu staat hij uit, maar ik kan op die knop rammen naar believen, er verandert heel weinig.HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:16:
Die zet snapping aan en uit.
Edit: ah, door heel veel moeite te doen en langs de randen te klikken krijg ik heel af en toe een reactie. Daar werkt duidelijk iets niet naar behoren, daarom dat ik er geen barst van snapte
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 18:51 ]
LOL. Ja, je hebt ook wel gelijk. Het "snap't" iets meer in vooral de bochten van de wegen die je al hebt aangelegd. Als snap uitstaat heb je net iets meer plaatsen om je weg te beginnen. Zoiets.
Je hebt gelijk dat het moeilijk te merken is, maar het is wel handig soms, als je een weg wilt bouwen vanuit een oudere "hood" die overduidelijk een infra-update nodg heeft omdat alles vast staat.
Edit op je edit: Ja psies. Dat dus.
Je hebt gelijk dat het moeilijk te merken is, maar het is wel handig soms, als je een weg wilt bouwen vanuit een oudere "hood" die overduidelijk een infra-update nodg heeft omdat alles vast staat.
Edit op je edit: Ja psies. Dat dus.
[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 20-03-2015 18:55 ]
Verwijderd
Ik neem aan dat jij die knop gewoon aan en uit kunt klikken, net zoals je die andere knoppen kunt klikken? Dat werkt hier dus niet, die knop reageert (bijna) niet. Eens kijken waar dat aan ligt.HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:54:
LOL. Ja, je hebt ook wel gelijk. Het "snap't" iets meer in vooral de bochten van de wegen die je al hebt aangelegd. Als snap uitstaat heb je net iets meer plaatsen om je weg te beginnen. Zoiets.
Mijn edit ging dus over de randen van die knop, niet de randen van die wegen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 18:58 ]
Sewously? Waarom kan jij niet togglen? Daar hadden we het hier toch over? 
Wow...wat een learning curve heeft dit spel. (lees: minor bugs)
Dat heb ik niet. Of je hebt een biertje teveel op of te moe, om normaal op de knop te klikken.
Wow...wat een learning curve heeft dit spel. (lees: minor bugs)
Dat heb ik niet. Of je hebt een biertje teveel op of te moe, om normaal op de knop te klikken.
[ Voor 57% gewijzigd door HMC op 20-03-2015 19:00 ]
Plaatje werkt hier niet. Maar gesaved voor de patch en na de patch geladen?heuveltje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:16:
MMM ik weet niet of het nu iets met die park update te maken heeft, maar iets gaat er goed fout
Verwijderd
Dat bedoel ik juistHMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:58:
Sewously? Waarom kan jij niet togglen? Daar hadden we het hier toch over?
Openbaar vervoerslijnen komen me ook volkomen onlogisch voor, wellicht dat daar ook iets niet klopt. Ik moet daar echt in het wilde weg klikken om iets voor elkaar te krijgen, behalve bij bussen. Dit kan echter ook mijn eigen onbegrip zijn, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Geen bier, wel moe, maar ik snapte al niet waar jullie het over hadden, want eerder werkte het dus ook al niet. Ik had het plaatje wel gezien, maar dacht dat het precies dat was - gewoon een plaatje.HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:58:
Of je hebt een biertje teveel op of te moe, om normaal op de knop te klikken.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 19:03 ]
Heb je toevallig mods aan staan? Want die willen nog wel eens wat knoppen toevoegen.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:02:
[...]
Dat bedoel ik juistVraag me niet waarom, maar hij doet het hier echt niet. Het is dus helemaal niet dat ik de functie niet begrijp, het ding functioneert niet. Na alle mensen die hier bugs claimen die dat helemaal niet zijn was ik wat huiverig om aan een technisch mankement te denken, maar dat lijkt het dus wel te zijn.
Openbaar vervoerslijnen komen me ook volkomen onlogisch voor, wellicht dat daar ook iets niet klopt. Ik moet daar echt in het wilde weg klikken om iets voor elkaar te krijgen, behalve bij bussen. Dit kan echter ook mijn eigen onbegrip zijn, daar ben ik nog niet helemaal uit.
DAT zou het moeten zijn. Daar zit ik nog niet aan.sorted.bits schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:02:
[...]
Heb je toevallig mods aan staan? Want die willen nog wel eens wat knoppen toevoegen.
Verwijderd
Ik heb ze voor de zekerheid even uitgezet, maar dat is het ook niet. Ik weet vrij zeker dat dit altijd zo geweest is, want ik dacht dus dat het gewoon een plaatje was in plaats van een knop.sorted.bits schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:02:
Heb je toevallig mods aan staan? Want die willen nog wel eens wat knoppen toevoegen.
Een kijken of een verse installatie helpt.
Of gewoon spel opnieuw opstarten? Na een reboot van je PC, of een Steam reload. Zulke drastische maatregelen lijken me toch niet net nodig...
Nog niet.
Ik moet zeggen dat ik in lange tijd niet zo'n foutloos spel heb gezien.
Nog niet.
Ik moet zeggen dat ik in lange tijd niet zo'n foutloos spel heb gezien.
Verwijderd
Ja, daarom vind ik het ook zo raar. Het is nogal random. Ik wil de boel best nog een keer opnieuw opstarten, maar ten derden male, volgens mij is dit altijd zo geweest.HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:09:
Ik moet zeggen dat ik in lange tijd niet zo'n foutloss spel heb gezien.
Vage bedoeling, dat steam screenshot gebeuren
Dan maar op de oude manier
En idd voor de patch gesaved, nu geladen.
En binnen 1 minuut beginnen de eerste huizen verlaten te worden wegens lage landwaarde, binnen 3 seconden is de stad met 70K bewoners geslonken
En een paar minuten daarna van 3 miljoen naar bankroet.
Benieuwd of ik hem nog kan redden door pre-emptive de helft te bulldozen, of dat ik het maar opgeef
En binnen 1 minuut beginnen de eerste huizen verlaten te worden wegens lage landwaarde, binnen 3 seconden is de stad met 70K bewoners geslonken
Benieuwd of ik hem nog kan redden door pre-emptive de helft te bulldozen, of dat ik het maar opgeef
[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 20-03-2015 19:15 ]
Ook kruisingen met treinrails veroozaakt opstoppingen. Daarnaast moet je als maatstaaf nemen +- 15K mensen per station in woonwijken.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:58:
[...]
Welke knop is dat precies?
[...]
Mijn treinstation stond ideaal op een industriegebied. 25 mensen per week, of iets in die trant. Blijkbaar zie ik iets stevig over het hoofd, want ook de manier waarop je lijnen aan moet leggen komt me maar onduidelijk voor, al had ik dat dus wel gewoon gedaan.
Tevens alles minimaal dubbel spoor (die af en toe elkaar kruisen)
Echter mis ik een belangrijk dingetje in de workshop. Ik snap dat er (road)intersections in de steamworkshop staan maar waarom niets iets dergelijks voor railroad kruispunten? Ook hier bij veel industrie gaan goederen en personentreinen door elkaar heen rijden en word het een grote chaos!
Dit los je wel op met dubbel spoor maar een mooi ogend knooppunt daar ben ik wel naar opzoek!
Belasting iets wat verlagen en beginnen met parken bouwen. Let wel op hoe meer parken.. hoe minder werknemers voor industrieheuveltje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:13:
[afbeelding]
Nope belasting verlaagt van 10 naar 3% nog steeds binnen 5 min leegdowncom schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:19:
[...]
Belasting iets wat verlagen en beginnen met parken bouwen. Let wel op hoe meer parken.. hoe minder werknemers voor industrie
En ik stik al in de parken, lijkt me sterk dat er nog meer in moeten
[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 20-03-2015 19:25 ]
Ziet er zeer goed uit. Maar 70k aan mensen verloren? Wow. Dat is een prestatie die je vast had moeten leggen.heuveltje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:13:
[afbeelding]
Ik kan niet wachten om zelf ook een soort Miami beach boulevard te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 20-03-2015 19:45 ]
Na alle horrorverhalen over de hardware eisen van dit spel valt me het alles mee hoe het loopt op mijn Sandy Bridge i3 cpu met AMD Radeon HD6790
Speel op 1440p, en dat lijkt gewoon prima te draaien.
Briljant spel trouwens! Lekker grote maps.
Briljant spel trouwens! Lekker grote maps.
Hier stond een dode link.
Te veel parken is ook weer niet goed. dan is de grond te duur voor de laag betaalde arbeiders.heuveltje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:24:
[...]
Nope belasting verlaagt van 10 naar 3% nog steeds binnen 5 min leeg
En ik stik al in de parken, lijkt me sterk dat er nog meer in moeten
Zolang er een ziekenhuis, brandweer en politie in de buurt is vinden de laag op geleiden cims het prima. Wat je nog kan doen mits je voldoende geld hebt; is wat bezienswaardigheden plaatsen (dicht bij commercie en de woonwijken)
Maar van vrijwel 0 terug naar 70k is lastig beter zet je voorzieningen uit van bepaalde leeggelopen wijken om je kosten te verlagen.
Wanneer er zoveel aanbod is qua residental grondgebied dan daalt de prijs ook! dus maak je het schaarser zal de prijs ook opdrijven.
[ Voor 9% gewijzigd door downcom op 20-03-2015 19:52 ]
Er vaart een boot door mijn polder 
Besides de boot, wat een prachtig screenshot! 
Hoe krijg je die rijen voor elkaar?
Ik zag het eerder in CO filmpjes, maar ik heb het nog niet voor elkaar kunnen krijgen.
Hoe krijg je die rijen voor elkaar?
Ik zag het eerder in CO filmpjes, maar ik heb het nog niet voor elkaar kunnen krijgen.
[ Voor 56% gewijzigd door HMC op 20-03-2015 20:03 ]
Ik moest oprecht drie keer kijken
Tussen het verkeer..nee... in de lucht..nee... Tussen de gebouw - wacht, dat is geen gebouw!
Tussen het verkeer..nee... in de lucht..nee... Tussen de gebouw - wacht, dat is geen gebouw!
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Verwijderd
Ik heb alle wegen verhoogd, net zoals vaak in het echt het geval is. Geen opstoppingen dus. Ook geen 15K mensen, zoals gezegd maakten er in de trant van 25 gebruik van.downcom schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:17:
Ook kruisingen met treinrails veroozaakt opstoppingen. Daarnaast moet je als maatstaaf nemen +- 15K mensen per station in woonwijken.
Tja in dergelijke situaties kun je nog de $50K mod aanzetten om in iedergeval uit het dal te komen, anders is het gewoon overnieuw beginnen en deze map verlaten...Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:22:
[...]
Ik heb alle wegen verhoogd, net zoals vaak in het echt het geval is. Geen opstoppingen dus. Ook geen 15K mensen, zoals gezegd maakten er in de trant van 25 gebruik van.
Verwijderd
Waar heb je het over?downcom schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:24:
Tja in dergelijke situaties kun je nog de $50K mod aanzetten om in iedergeval uit het dal te komen, anders is het gewoon overnieuw beginnen en deze map verlaten...
Woeps gooi 2 gesprekken door elkaar!Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:25:
[...]
Waar heb je het over?Ik had het erover dat treinlijnen niet werken zoals ze zouden moeten werken, om welke reden dan ook. Geld heb ik genoeg, met 1,5 miljoen op de bank en een dikke plus onder de streep.
Ik heb even geteld in mn huidige stad bij 75K inwoners heb ik 15 passagierstations en 5 treinterminals.
De stations liggen aan de randen van industriegebieden en woongebieden deze stations kunnen de inwoners bereiken met de plaatselijke metro (die dus niet rond rijd over de gehele stad)
Waarvan de Terminals op een apart spoort zit ivm de idiote drukte!
[ Voor 5% gewijzigd door downcom op 20-03-2015 20:32 ]
Verwijderd
Prachtig, maar daar heb ik niet veel aandowncom schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:31:
Ik heb even geteld in mn huidige stad bij 75K inwoners heb ik 15 passagierstations en 5 treinterminals.
zooo eindelijk door alle reacties heen. Niet dat ik ze echt allemaal gelezen heb, maar ben al paar dagen tussen het gamen door telkens beetje aan het mee lezen hier.
Ik heb nu een 230k stad en al me ruimte is volgebouwt, geen 1 file behalve...
De treinen die de map verlaten staan tot ver in mijn map stil.
Dit heb ik afgevangen door ze een hele lange voor sorteer route te geven waardoor mijn treinen er geen last van hebben.
Dit zorgt er alleen wel voor dat ik niet optimaal gebruik kan maken van intercity lines, ik heb dan ook 3 punten waar ik de trein nu maar even niet geconnect heb want zodra ik die connect gaat 1 buiten mijn map stadje cargo treinen sturen naar een andere stad, dwars door mijn stad heen en dan lopen ze alsnog vast.
Ik weet niet of deze link werkt maar http://steamcommunity.com...0/screenshots#scrollTop=0 daar staan een paar screenshots van mijn stad iig.
Ik probeer er meer up te looien, maar hij zeurt dat steam screenshot upload geval down is momenteel.
Edit :
Kan.iemand even laten weten of ze de screenshots kunnen zien ?
Dit heb ik afgevangen door ze een hele lange voor sorteer route te geven waardoor mijn treinen er geen last van hebben.
Dit zorgt er alleen wel voor dat ik niet optimaal gebruik kan maken van intercity lines, ik heb dan ook 3 punten waar ik de trein nu maar even niet geconnect heb want zodra ik die connect gaat 1 buiten mijn map stadje cargo treinen sturen naar een andere stad, dwars door mijn stad heen en dan lopen ze alsnog vast.
Ik weet niet of deze link werkt maar http://steamcommunity.com...0/screenshots#scrollTop=0 daar staan een paar screenshots van mijn stad iig.
Ik probeer er meer up te looien, maar hij zeurt dat steam screenshot upload geval down is momenteel.
Edit :
[ Voor 3% gewijzigd door TeK op 20-03-2015 20:39 ]
Nee maar het loopt wel.. Ik zeg daarom misschien slim om de twee soorten verkeer die op de rails rijd op te splitsen. Maar ik weet niet of je trainterminals hebt gebouwd...
Daarom gaf ik ook al een paar uurtje terug aan zorg dat alles minimaal dubbel spoor is als je ook langs de industriegebieden komt.
Dus ergens gaat er wat mis
ik kan de screenshots zien! Ziet er trouwens netjes uit!TeK schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:38:
zooo eindelijk door alle reacties heen. Niet dat ik ze echt allemaal gelezen heb, maar ben al paar dagen tussen het gamen door telkens beetje aan het mee lezen hier.
Edit :
Zie alleen dat je vuilnisbelten gebruikt kun je niet veel beter aan de rand wat verbrandingsovens neerzetten? scheelt weer een hoop leeg maak werk
Ik heb al heel lang geen vuilnisbelts meer gebruikt ergens in begin toen ze vol waren en ik incenerators had niet meer aangezeten, gisteravond ze toevallig verwijdert.
Misschien een oude screenshot.TeK schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:42:
Ik heb al heel lang geen vuilnisbelts meer gebruikt ergens in begin toen ze vol waren en ik incenerators had niet meer aangezeten, gisteravond ze toevallig verwijdert.
hehe ja oude screen, ben er nog een paar aan uploaden en zal vanavond nog paar screens maken van huidige situatie.
Zal ook es screen maken van hoe die treinen vast staan.
Zal ook es screen maken van hoe die treinen vast staan.
Verwijderd
Voor de driehonderdvierenzestigste keer: mensen reizen niet met de treindowncom schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:39:
Nee maar het loopt wel.. Ik zeg daarom misschien slim om de twee soorten verkeer die op de rails rijd op te splitsen. Maar ik weet niet of je trainterminals hebt gebouwd...
Workflowproblemen zijn doorgaans makkelijk of met wat werk op te lossen, dat is het probleem niet.
Link werkt perfect...en...WOW!TeK schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:38:
Edit :
Dikke metropool. Ziet er goed uit.
Zeer dik bebouwd. Ik houd het zelf allemaal nog wat meer open allemaal maar grote kans dat mijn eerste test case stad er na een tijdje (hopelijk) als de jouwe uit gaat zien.
dankje, de wegen en treinen zijn wel beetje een achtbaan, maar dat vind ik eigenlijk stiekum best leuk 
Stad is alleen wel bijna klaar, kan nog wat offices vervangen voor huizen (130k banen 117k werkenden).
Verder moet ik nog alle bussen oopnieuw doen en de metro opnieuw doen.
Als ik dat doe dan kunnen er nog wat dingen upgraden en wie weet haal ik dan de 250k citizens nog wel, al ben ik bang van niet.
Persoonlijk vind ik vooral me haven erg leuk met 2 cargo havens en 3 cargo train stations
Stad is alleen wel bijna klaar, kan nog wat offices vervangen voor huizen (130k banen 117k werkenden).
Verder moet ik nog alle bussen oopnieuw doen en de metro opnieuw doen.
Als ik dat doe dan kunnen er nog wat dingen upgraden en wie weet haal ik dan de 250k citizens nog wel, al ben ik bang van niet.
Persoonlijk vind ik vooral me haven erg leuk met 2 cargo havens en 3 cargo train stations
Je eerste stad? Ik blijf bij mijn eerste om te leren. Maar vast en zeker dat tweede mooier wordt. HJoe zit dat bij jou?
Verwijderd
Ik heb de boel opnieuw geïnstalleerd, maar de snap-tool doet nog steeds moeilijk. Ik heb inmiddels wel ontdekt dat ik de snap-tool kan togglen, maar dat dat alleen werkt in het allerbovenste witte randje van de knop. Misschien toch maar een bug report indienen, want dit is best wel raar.
ja dit is mijn eerste stadje (in deze game dan uiteraard..) en nog compleet zonder mods.
Volgende stad ga ik bouwen met het oog op wat ik leuk eruit vind zien, dat zal dus waarschijnlijk zo'n 150k mensen worden op 25plots.
Zie er vooral op uit om http://steamcommunity.com...?id=409073164&searchtext= en die 25plots mod te gebruiken.
Volgende stad ga ik bouwen met het oog op wat ik leuk eruit vind zien, dat zal dus waarschijnlijk zo'n 150k mensen worden op 25plots.
Zie er vooral op uit om http://steamcommunity.com...?id=409073164&searchtext= en die 25plots mod te gebruiken.
Bij mijn tweede stad nu eindelijk bij de 25.000 mensen en het verkeer begint nu wel redelijk vast te lopen op alle 4-baans wegen. Nu wil ik deze gaan vervangen door snelwegen maar het is best pittig om dit netjes te doen zonder lelijke bochten/afslagen te maken. Mooie uitdaging!
Als ik alle afslagen hier voorbij zie komen dan moet ik nog ff wat oefenen.
Als ik alle afslagen hier voorbij zie komen dan moet ik nog ff wat oefenen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Camacha, speel je het in een apprarte resolutie ? Gebruik je die "-force-opengl " zo niet probeer het eens zou ik zeggen.
Verder kan je nog in windowed mode zetten, ik weet dat ik vroeger met eerste cities xl soms had dat ik niet op knopjes kon klikken als ik niet in windowed zat (niet dat iets met deze game te maken heeft.)
Verder kan je nog in windowed mode zetten, ik weet dat ik vroeger met eerste cities xl soms had dat ik niet op knopjes kon klikken als ik niet in windowed zat (niet dat iets met deze game te maken heeft.)
Klasse! Die 25 plots ben ik zelf nog niet zo in geintereseerd. Inderdaad wordt mijn tweede stad ook wat er mooi uitziet. Want dat werkt ook het best.
Je Steam is inspiring in ieder geval.
Je Steam is inspiring in ieder geval.
Bij mijn 21:9 monitor werkt die knop ook niet ik kan hem inderdaad soms aan of uit zetten maar het heeft geen effect. Maar goed missen doe ik hem ook nog niet echt.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:00:
Ik heb de boel opnieuw geïnstalleerd, maar de snap-tool doet nog steeds moeilijk. Ik heb inmiddels wel ontdekt dat ik de snap-tool kan togglen, maar dat dat alleen werkt in het allerbovenste witte randje van de knop. Misschien toch maar een bug report indienen, want dit is best wel raar.
[ Voor 6% gewijzigd door downcom op 20-03-2015 21:09 ]
Dankje, ja die 25plots lijkt me vooral leuk omdat je dan echt 2 buiten dorpjes kan maken met een grote stad op de achtergrond wat verder van elkaar vandaan met wat leuke farming ertussen ofzo, maar dan moet ik denk ik ook zelf een map maken die bij mijn idee past, maar wie weet doe ik dat wel 
Ook hoop ik dat door het hebben van 25plots ik meer met treinen kan doen zonder dat ze vast lopen.
Ook hoop ik dat door het hebben van 25plots ik meer met treinen kan doen zonder dat ze vast lopen.
OMG!! YES!! SC4 veteraan? Morgen en hele week spelen!TeK schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:10:
Dankje, ja die 25plots lijkt me vooral leuk omdat je dan echt 2 buiten dorpjes kan maken met een grote stad op de achtergrond wat verder van elkaar vandaan met wat leuke farming ertussen ofzo, maar dan moet ik denk ik ook zelf een map maken die bij mijn idee past, maar wie weet doe ik dat wel
Ik heb voornamelijk age of empires(niet eg city builder nat), anno series, cities xl en sim city 1/2 gespeeld volgens mij, niet dat ik sc4 niet aangeraakt heb.
Alleen ja cities xl draaide natuurlijk belabbert en daardoor was mijn intresse in city builders een beetje gedempt.
Die laatste sim city heb ik niet eens geprobeert om eerlijk te zijn, kon er gewoon niet enthousiast voor worden.
Verder ben ik zelf bezig in unity te klooien om een steampunk city builder te bouwen, maar ik krijg road system maar niet voor elkaar, en dan vooral kruisingen.
Gelukkig zie ik dat zelf als een meerjaren project om mezelf dat te leren en schijn ik enorm veel gedult te hebben
Alleen ja cities xl draaide natuurlijk belabbert en daardoor was mijn intresse in city builders een beetje gedempt.
Die laatste sim city heb ik niet eens geprobeert om eerlijk te zijn, kon er gewoon niet enthousiast voor worden.
Verder ben ik zelf bezig in unity te klooien om een steampunk city builder te bouwen, maar ik krijg road system maar niet voor elkaar, en dan vooral kruisingen.
Gelukkig zie ik dat zelf als een meerjaren project om mezelf dat te leren en schijn ik enorm veel gedult te hebben

weer een mooie grafische mod gereleased sun rays! geeft erg mooie plaatjes.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=410805639
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Verwijderd
Ik mis busbanen. Het zou erg handig zijn om wegen aan te leggen waar alleen bussen overheen mogen rijden.
Die zou je zelf ook kunnen maken toch? Is misschien wat omslachtig, maar met een gescheiden wegennet, met voetpaden verbonden met de woningen, zou het ook kunnen werken. Ik weet niet of dat ook werkt ingame, maar wellicht leuk om te proberen
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
camacha er is deze mod http://steamcommunity.com...earchtext=pedestrian+path niet precies wat je zegt want oook politie e.d. mag erover, aan de andere kant in het echt mag dat nat ook.
Is ook een mod die ik wil gebruiken in mijn tweede stad.
Ik heb overigens nog wat screens geupped naar http://steamcommunity.com...0/screenshots#scrollTop=0 (later vannacht zal ik er nog wat bij zetten van huidige situatie)
Ik heb overigens nog wat screens geupped naar http://steamcommunity.com...0/screenshots#scrollTop=0 (later vannacht zal ik er nog wat bij zetten van huidige situatie)
Een dedicated wegennetwerk is niet handig, gezien dan bijvoorbeeld het afval niet opgehaald kan worden. Of je moet natuurlijk daarvoor weer extra lading faciliteiten voor aanleggen.
Afval ophalen en andere functies zou dan gewoon via het normale autonetwerk gaan dan lijkt me, dat je alleen voor busroutes een apart netwerk gebruikt. Of genereerd een bushalte of zo ook afval? In dat geval wordt het wel een gedoe ja
Verwijderd
Waarom zou je dat willen? Ik wil gewoon een weg waar auto's niet die kant op mogen, maar bussen wel, om zo vervoersloops te kunnen maken en scheiden.Tosemime schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:50:
Die zou je zelf ook kunnen maken toch? Is misschien wat omslachtig, maar met een gescheiden wegennet, met voetpaden verbonden met de woningen, zou het ook kunnen werken. Ik weet niet of dat ook werkt ingame, maar wellicht leuk om te proberen
In het echt zie je ook vaak genoeg dat bussen shortcuts hebben die gewone auto's niet hebben.
Politie en hulpdiensten zijn geen probleem, maar dat ze heel langzaam rijden dan weer wel. Idealiter is het een gewone weg.TeK schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:51:
camacha er is deze mod http://steamcommunity.com...earchtext=pedestrian+path niet precies wat je zegt want oook politie e.d. mag erover, aan de andere kant in het echt mag dat nat ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 22:04 ]
Ja ik zat zelf te denken dat je miss kan gebruiken om bussluissen mee te maken en dan daarna weer gewone weg maken ervoor
Indrukwekkende stad! Alleen wel een aantal chaotische knooppunten. Ook het vliegveld vind ik wel bijzonder met al die bruggen er omheen. Maar ben benieuwd hoe het er bij mij uit ziet als ik zo'n grote stad hebTeK schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:51:
Net als in het echt zonde van het beschikbare asfalt... Per 10 kilometer weg 1 bus met daarin 30 manVerwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:46:
Ik mis busbanen. Het zou erg handig zijn om wegen aan te leggen waar alleen bussen overheen mogen rijden.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Chaotisch ziet het er misschien wel uit, maar de ai gaat er perfect mee om en er zit ook wel degelijk logica in.
Ik gebruik namenlijk de ruimte die ik heb en verwijder niet een hele wijk om een mooiere intersection te maken.
Dat komt wel in mijn tweede map.
De bruggen over de airfield zijn natuurlijk alleen maar voor de grap, leuk om zo'm vliegtuig net over een gebouw precies onder de brug door land
Haven ziet er ook best chaotisch uit, maar het werkt daardoor perfect
Ik gebruik namenlijk de ruimte die ik heb en verwijder niet een hele wijk om een mooiere intersection te maken.
Dat komt wel in mijn tweede map.
De bruggen over de airfield zijn natuurlijk alleen maar voor de grap, leuk om zo'm vliegtuig net over een gebouw precies onder de brug door land
Haven ziet er ook best chaotisch uit, maar het werkt daardoor perfect
Als je meerdere buslijnen op 1 plaats laat samenkomen (als overstap bijvoorbeeld) dan kunnen al die bussen toch best aantikkensdk1985 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:16:
[...]
Net als in het echt zonde van het beschikbare asfalt... Per 10 kilometer weg 1 bus met daarin 30 man. Capaciteit per uur van likmevestje.
Verwijderd
Het gaat erom dat je auto's kan scheiden, niet dat dat asfalt zo efficient mogelijk gebruikt wordtsdk1985 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:16:
Net als in het echt zonde van het beschikbare asfalt... Per 10 kilometer weg 1 bus met daarin 30 man. Capaciteit per uur van likmevestje.
Overigens tikt het best aan met bussen, daar vergis je je snel in.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.