• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:46
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:29:
[...]

Het gaat erom dat je auto's kan scheiden, niet dat dat asfalt zo efficient mogelijk gebruikt wordt :) Dat is in het echt ook zo :Y

Overigens tikt het best aan met bussen, daar vergis je je snel in.
Emotioneel gezien is een bus strook heel logisch (ter promotie) maar zodra je gaat rekenen valt het snel door de mand. Losse vrachtwagen strook op de snelweg (of überhaupt een 5 baans snelweg) zie ik dan meer in voor Cities :).

De capaciteit van de snelwegen vallen me überhaupt zwaar tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 20-03-2015 22:36 . Reden: zit ondertussen in Rift :P. ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Verwijderd

sdk1985 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:33:
Emotioneel gezien is een bus strook heel logisch (ter promotie) maar zodra je gaat rekenen valt het snel door de mand.
Niet dus, want het gaat niet alleen over capaciteit, dat probeerde ik nou net duidelijk te maken. Het gaat er ook over dat je auto's op sommige plekken niet wilt hebben, waar een bus juist een shortcut neemt en zo niet de hele stad door hoeft.

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-12 20:34
Hier ook nog aan het sodemieteren in mijn eerste stad. Wat een timesink :)

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/535140167162769352/754D10294C974217C2481C275FB0AF7958E4CDE5/1024x640.resizedimage

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12 13:35

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/sU5IG3DiVcfunsiLPVAr1mQg/medium.jpg
Zo, je kunt duidelijk merken dat er geen luchtverkeersleiding is... :P

Verder is mijn (nog steeds de eerste stad) uitgegroeid tot een mooie metropool. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik op die 9 tiles ooit een miljoen mensen zou kunnen huisvesten :+

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:46
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:36:
[...]

Niet dus, want het gaat niet alleen over capaciteit, dat probeerde ik nou net duidelijk te maken. Het gaat er ook over dat je auto's op sommige plekken niet wilt hebben, waar een bus juist een shortcut neemt en zo niet de hele stad door hoeft.
Het is juist de bus die komt op plekken waar je niet heen wil. Die volgt een bepaalde ronde en moet stoppen. De auto gaat van a naar b, het liefst via een ringweg oid.

Dit kun je dan wel gaan forceren, waarschijnlijk wat jij bedoelt, door de korste route ontoegankelijk te maken voor auto's. Dat maakt de bus in die straten natuurlijk aantrekkelijker. Maar de vraag is of het netto voor het verkeer iets oplevert aangezien de auto's nog steeds zo snel mogelijk van a naar b willen en dus om moeten gaan rijden (anders zouden ze daar niet rijden) wat andere wegen weer zwaarder belast.

In het geval van cities krijg je dan het probleem dat er niet genoeg bussen spawnen (is nu al een probleem) in combinatie dat je ringwegen al voorzien zijn van de maximale zwaarte. In het echt krijg je een versterkt probleem er vaak punten zijn waarop het overige verkeer moet wachten op de busbaan (denk aan de beroemde brug bij Krimpen a/d IJssel).

Voor Cities zou een shuttle service wel leuk zijn (zat volgens mij ook in Simcity 4). Om bij Simicty 4 te blijven: misschien zou een park & ride ook wel leuk zijn.

Dus dan wordt mijn wenslijst
-zwaardere snelweg (met evt 1 baan voor vrachtverkeer)
-mogelijkheid tot een parkeergarage met een bus/metro/trein station waar mensen daadwerkelijk hun auto achterlaten
-shuttle policy die je daadwerkelijk terug ziet in het verkeer

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:46:
Ik mis busbanen. Het zou erg handig zijn om wegen aan te leggen waar alleen bussen overheen mogen rijden.
Ik hoop sowieso dat het OV in een van de toekomstige DLC's of updates wordt uitgebreid. Ik heb in totaal meer dan 200 uur in Cities In Motion 1 en 2 zitten en vond het fantastisch om een uitgebreid netwerk aan te leggen. Ik verwacht eigenlijk wel dat de devs hier iets mee gaan doen.

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/X5uNcqmuZZA6YabD8XRHBi0K/medium.jpg

Kan het niet laten om hem toch ook maar te showen :X

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-12 21:43
Mooie stad Achilles!

En als we toch bezig zijn met showen:

Deze stad heb ik gemaakt in mijn eigen gecreeërde map: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=409937959

Vrij pittig mapje vanwege de vele heuvels/bergen in het begin. Zodra je wat groter wordt en wat vlak land in bezit krijgt wordt het al wel makkelijker
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HnykjkS.png

[ Voor 129% gewijzigd door SMD007 op 20-03-2015 23:26 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:42
sdk1985 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:48:
[...]
In het geval van cities krijg je dan het probleem dat er niet genoeg bussen spawnen (is nu al een probleem) in combinatie dat je ringwegen al voorzien zijn van de maximale zwaarte. In het echt krijg je een versterkt probleem er vaak punten zijn waarop het overige verkeer moet wachten op de busbaan (denk aan de beroemde brug bij Krimpen a/d IJssel).
Vanaf Capelle a/d IJssel krijgt de bus elke keer voorrang op het andere verkeer wanneer hij in de buurt van het verkeerslicht komt. In het echt is het echt prettig, om zo het OV te stimuleren. Voor Cities: Skylines zou dit een probleem kunnen worden als er 10 bussen achter elkaar rijden.

Maar het lijkt me wel vet als ze iets doen waardoor hulpdiensten voorrang kunnen krijgen, bijvoorbeeld dat het verkeer uitwijkt richting de stoep net als in GTA en dat ze door rood mogen rijden.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

SMD007 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:07:
Vrij pittig mapje vanwege de vele heuvels/bergen in het begin. Zodra je wat groter wordt en wat vlak land in bezit krijgt wordt het al wel makkelijker
[afbeelding]
Levert die dam elektriciteit?
Die van mij werkte eerste niet, vanwege gering hoogte verschil (maar levert nu 1600mw op n andere plek _/-\o_ )

screenshots updated http://steamcommunity.com...0/screenshots#scrollTop=0 :)

Ziet er leuk uit die map van je SMD007, ik heb ook iets in die richting in mijn hoofd wil alleen nog iets meer kleinere slootjes ook als het kan (nog niet met map editor gespeeld).
Dan aan 1 kant van rivier grote gebouwen en aan andere kant wat farmland met daarachter nog 2 kleine dorpjes ofzo, maar dan dus wel met 25plots zodat er ook echt overal wat ruimte tussen kan.

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-12 10:09
TeK schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 01:15:
screenshots updated http://steamcommunity.com...0/screenshots#scrollTop=0 :)

Ziet er leuk uit die map van je SMD007, ik heb ook iets in die richting in mijn hoofd wil alleen nog iets meer kleinere slootjes ook als het kan (nog niet met map editor gespeeld).
Dan aan 1 kant van rivier grote gebouwen en aan andere kant wat farmland met daarachter nog 2 kleine dorpjes ofzo, maar dan dus wel met 25plots zodat er ook echt overal wat ruimte tussen kan.
Wat een stad!!

Hoe verloopt het verkeer?
Geen enkel probleem, ja er zijn natuurlijk een paar wat drukkere plekjes, maar het stroomt er wel gewoon door, of hooguit even wachten, maar kort genoeg dat er niks lijkt te despawnen of dat winkels niks aangelevert krijgen of iets dergelijks.
Vandaar ook mijn spaghetti roads overal :)
Vannacht hele bus gedoe opnieuw opgezet, morgenaaf (vnaaf) maar eens kijken of dat problemen in me traffic heeft veroorzaakt of niet hehe

• SMD007
Achilles schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 00:59:
[...]
Levert die dam elektriciteit?
Die van mij werkte eerste niet, vanwege gering hoogte verschil (maar levert nu 1600mw op n andere plek _/-\o_ )
Nee de dam werkt helaas niet, maar doordat ik zoveel waterpompen had was de waterstroom aan het keren en kwam het poep water dus terug drijven :o :+ om dat te ver komen heb ik het gescheiden met een dam.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09
Toch maar een vliegveld gebouwd

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/3kng2k8j5/image.png

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/60ko2o181/image.png

Ondertussen nog wat leuks gevonden:

Leuke opzet voor een busstation!
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=408638011

[ Voor 21% gewijzigd door downcom op 21-03-2015 10:20 ]

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-12 10:09
Hoe doen jullie het met bussen? Ik heb me nog niet heel erg gefocussed op het openbaar vervoer.

Gewoon willekeurig wat buslijnen her en der plaatsen? En heeft het zin hele lange bus banen te maken?

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:32
Fuu mijn laptop trekt het niet :') in het begin ging het nog, maar nu ik op 11000 inwoners zit begint het toch wel achteruit te gaan. " Jammer" dat we een huis hebben gekocht en ons eerste kindje op komst is, kan het niet verantwoorden om een fatsoenlijke game pc nu te kopen :'( :+ Wel echt een toffe game dit. Ben nu met m'n 2e stad pas bezig om het te leren, merk vooral dat een stad mooi opbouwen nog niet in mijn systeem zit.

Verwijderd

Dit is nu de Citie builder die zeer en zeker SimCity overtreft en Cities Skylines is gewoon leuk om te spelen omdat ook de grote terrein waar je kunt bouwen zoveel te bieden heeft .
Alleen moet ik nu afwachten dat mijn Nvidia Laptop Geforce GT 630M 2 GB het allemaal vloeiend laat lopen met grote steden .
Ik ben maar sinds gisteren begonnen met een klein dorpje .
Ben wel zeer benieuwd .

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-12 10:03
Mijn verkeers problemen ook opgelost :) River Highway!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jn3m36Y.jpg

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou ik heb de game gister gekocht en geïnstalleerd en begonnen aan mijn eerste stad.

Het valt me op dat de game prima loopt met de settings op High (1440p) en AA aan maar zodra ik iets ga bouwen (een weg OID) en dat menu dus open staat dropt de Framerate enorm. Zodra ik dat menu dan weer sluit is alles weer normaal.

Zou dat aan mijn setup liggen of zou dat nog te tweaken zijn met instellingen?

Ik speel op een iMac onder OSX 10.10.2 met een i7 3.4 (2600), 16GB, installatie op een 250GB SSD en een ATI 6970 met 2Gb.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:52

Rannasha

Does not compute.

manii schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:08:
Hoe doen jullie het met bussen? Ik heb me nog niet heel erg gefocussed op het openbaar vervoer.

Gewoon willekeurig wat buslijnen her en der plaatsen? En heeft het zin hele lange bus banen te maken?
Je hebt geen controle over het aantal bussen per lijn, dus het veiligste is om de lijnen niet te lang te maken, want als er dan veel reizigers die lijn willen nemen, dan krijg je grote groepen wachtenden bij de haltes.

Het beste is om per wijk een lijn te hebben die een rondje maakt door de wijk en vervolgens op een centraal punt de mensen aflevert. Vanaf het centrale punt kun je eventueel "express-lijnen" maken naar verder gelegen gebieden, bijvoorbeeld tussen je industrieterrein en je woonwijken.Ook kun je een metro-station bij zo'n centraal punt plaatsen voor lange afstand reizen. Cims zijn slim genoeg om over te stappen op verschillende lijnen.

In mijn nieuwe stad, waar ik gisteravond aan ben begonnen, heb ik in het centrum een "busstation" gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AI10ht9ClleqeJje48ko7xBM/full.png
Iedere buslijn heeft een eigen wijk waar deze stopt (plus een stukje noodzakelijke overlap in route) en een eigen halte in het station. Verder is er een metro-station (niet te zien in het screenshot) dat afgelegen wijken bedient.

[ Voor 4% gewijzigd door Rannasha op 21-03-2015 12:12 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-12 13:19
Donstil schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:55:
Nou ik heb de game gister gekocht en geïnstalleerd en begonnen aan mijn eerste stad.

Het valt me op dat de game prima loopt met de settings op High (1440p) en AA aan maar zodra ik iets ga bouwen (een weg OID) en dat menu dus open staat dropt de Framerate enorm. Zodra ik dat menu dan weer sluit is alles weer normaal.

Ik speel op een iMac onder OSX 10.10.2 met een i7 3.4 (2600), 16GB, installatie op een 250GB SSD en een ATI 6970 met 2Gb.
Er zijn nogal wat performance problemen op de mac, staat nog vrij veel info over op het forum :)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12 21:55
Donstil schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:55:

Heb je de 'steam overlay' uitgezet? Dat zorgde voor mij voor wat problemen, toen ik dat uit had gezet, draaide het spel probleemloos en soepel op een i7 met 16GB en een Geforce GT 750M met 2GB (op 10.010.3).

• Jirnsum
downcom schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:05:
Ondertussen nog wat leuks gevonden:

Leuke opzet voor een busstation!
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=408638011
Die gebruik ik inderdaad ook. Is prima knooppunt voor trein, bus en metro :) Heb m nu naast mijn vliegveld liggen, waardoor toeristen ook meteen de stad in kunnen

• Donstil
  • Niet online
sorted.bits schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:21:
[...]

Heb je de 'steam overlay' uitgezet? Dat zorgde voor mij voor wat problemen, toen ik dat uit had gezet, draaide het spel probleemloos en soepel op een i7 met 16GB en een Geforce GT 750M met 2GB (op 10.010.3).
Nee dat heb ik niet gedaan. Steam op de Mac is nieuw voor mij eigenlijk.
Doe ik dat in game of in steam?
NomadTitan schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:10:
[...]

Er zijn nogal wat performance problemen op de mac, staat nog vrij veel info over op het forum :)
Ooh duidelijk, niet de enige dus.

• RoyK
  • Laatst online: 18-12 18:23

RoyK

Hobby tekenaar

ik ga eens proberen een ultra platte map op te zoeken, en die dan meteen helemaal te voorzien van een wegennet, helemaal vol. Kijken wat er dan gebeurd als ik op play druk. Misschien knalt mn iMac dan wel uit elkaar haha :D

Mijn portfolio op Instagram

• sorted.bits
Donstil schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:37:
[...]

Nee dat heb ik niet gedaan. Steam op de Mac is nieuw voor mij eigenlijk.
Doe ik dat in game of in steam?

[...]

Ooh duidelijk, niet de enige dus.
In steam, rechtermuisknop -> Properties op Cities: Skylines. Daarna vinkje bij "Enable the Steam Overlay.... blah"

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe je de density van de Offices omhoog kan krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HCzw5zR.jpg

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Guido001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 13:04
Offices hebben maar 1 Density. Je kan ze alleen hogere tiers maken door genoeg services in de buurt van ze te zetten,

Battlelog

• Juup
  • Niet online
De meeste services staan net aan de andere kant van de snelweg.
Alleen firestations heb ik aan deze zijde toegevoegd.

Blijkbaar niet genoeg. Of hebben die offices tijd nodig?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:52

Rannasha

Does not compute.

Juup schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:13:
De meeste services staan net aan de andere kant van de snelweg.
Alleen firestations heb ik aan deze zijde toegevoegd.

Blijkbaar niet genoeg. Of hebben die offices tijd nodig?
Offices hebben redelijk wat services nodig. Dus ik gooi er altijd maar wat brandweer, politie, ziekenhuis, enz... tussen. Openbaar vervoer telt ook als een service, dus zorg dat je hele office-zone door buslijnen wordt bediend. Daarnaast hebben offices hoog opgeleid personeel nodig, dus zorg voor voldoende onderwijs-gebouwen (die je eventueel ook in/naast de office-zone kunt zetten, want ze tellen als service).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-11 12:58
Ik weet dat dit waarschijnlijk aan mij ligt, maar ik heb nog nergens kunnen ontdekken hoe je een voetgangersbrug maakt. Waar moet ik die vinden? :)

• ShitHappens
  • Laatst online: 23-12 11:53
Volgens mij zijn er 2 'wegtypes' voetgangerspad, en dan met PageUp/Down gewoon de hoogte instellen?

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11 10:56
citizens kiezen altijd voor de korste route en niet voor de snelste toch? Dat is wel een groot minpunt van dit spel

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

sheez88 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:04:
citizens kiezen altijd voor de korste route en niet voor de snelste toch? Dat is wel een groot minpunt van dit spel
Nee, niet perse, ze 'verdelen' zich over de weg en kiezen ook bijvoorbeeld eerder een ringweg/snelweg.

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:22
NomadTitan schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:10:
[...]

tsja en ze zijn niet zo snel met het fixen van bugs en problemen, dus dat zal wel blijven bij de mac voorlopig.

Ben zelf nog met mijn eerste stad bezig, inmiddels 70k inwoners en net een erg uitgebreid metro netwerk aangelevegd en wat vliegvelden. Lijkt mijn verkeer wel iets ten goede te komen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:35
Bean77 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:55:
[...]

tsja en ze zijn niet zo snel met het fixen van bugs en problemen, dus dat zal wel blijven bij de mac voorlopig.

[..]
Zonder de gebruikersnaam te lezen wist ik gewoon al dat jij het was.. :O

*sowieso

• Juup
  • Niet online
Niet zo snel?
De eerste major patch 1.06b is er al na een week!

• NomadTitan
[...]

Mooie aanname maar vrij nietszeggend, ik vraag me af wat je als maatstaaf neemt want ik weet nog heel goed met de release van simcity waren de eerste updates alleen om het spel functioneel, werkend te krijgen. Vervolgens heeft het maanden geduurd voordat cruciale problemen met de gameplay opgelost waren.

Verder weet ik niet welk punt je probeert te maken maar afgezet tegen de prestaties die maxis heeft geleverd doen de CSL developers in iedergeval wel iets goed. Ik weet niet of je simcity gespeeld hebt maar zelfs 2 maanden na de release van het spel hadden duizenden spelers last van corrupte steden die uit het niets onspeelbaar waren, services die het niet deden.

Na een halfjaar kwam er volgens mij een update uit die het verkeer ''iets'' verbeterde, en het was nog steeds om te huilen.

Dus ik vind zeker niet dat CO traag is, hoewel de mac performance de wensen overlaat is het in iedergeval speelbaar, dat kon je in de eerste weken van simcity niet zeggen...
besef je overigens wel dat CSL pas 11 dagen gereleased is en opmerkingen zoals die van jou zijn nogal voorbarig en kortzichtig. Misschien moet je het maar spel verwijderen, uitloggen van tweakers.net en wat nuttigs doen met je tijd.

Voor jou duizend anderen die wel plezier kunnen hebben aan een enorm leuk spel.

[ Voor 7% gewijzigd door NomadTitan op 21-03-2015 16:08 ]

• gooien101
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-03-2022

gooien101

aka. Tha Real Slim Shady

De Nederlander in mij is naar boven gekomen :*)
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/gJtj2/4e7e874c25.jpg

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:58
Wat een verslavend spelletje zeg. En dat voor de prijs van een flesje bacardi! _/-\o_
En het draait prima op een bijna pre-historische desktop (Intel Core 2, 6400 @ 2,13 Ghz , 4,5 GB intern geheugen en een Geforce GT 730 1GB). Uiteraard wel alle settings op low/medium.

In mijn stad wonen nu ruim 10K mensen. Het lukt me helaas nog niet om een goed netwerk (bus) aan te leggen. Daar ga ik in mijn volgende stad eens rustig voor zitten.

Twee keer knipperen met je ogen en je bent zo een paar uur verder. Gelukkig de tijd dit weekend maar dat zal straks afkicken worden... ;)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gooien101 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:09:
[afbeelding]
Blijven de dammen inmiddels waterdicht? Viel mij op dat na een tijdje opeens toch water ging lopen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• gooien101
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-03-2022

gooien101

aka. Tha Real Slim Shady

Room42 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:10:
[...]

Blijven de dammen inmiddels waterdicht? Viel mij op dat na een tijdje opeens toch water ging lopen.
Ik heb het al een paar dagen zo, nog geen problemen mee gehad in ieder geval.

• NomadTitan
Ik hoop dat iemand die dammen kan modden en deze kan leggen als wegen om effectief een gebied droog te leggen op de manier waarop je een weg aan legt. :P

• Donstil
  • Niet online
sorted.bits schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 13:40:
[...]

In steam, rechtermuisknop -> Properties op Cities: Skylines. Daarna vinkje bij "Enable the Steam Overlay.... blah"
Thnx! gevonden :)
gooien101 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:09:
[afbeelding]
Whow fraai zeg.

[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 21-03-2015 16:20 ]

• t0tum
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
sheez88 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:04:
Dit is mijn voornaamste OV probleem. Heb ik eindelijk verkeer opgelost door slim bus/metro netwerk aan te leggen gaat de boel weer in de waar zodra ik ergens anders een knooppunt aanpas. Iedereen in dat gebied ziet opeens een kortste route en pakt weer de auto :'( en staat vervolgens 3 dagen in de file.
Oggy schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:11:
Mijn verkeers problemen ook opgelost :) River Highway!

[afbeelding]
Briljant idee!

Eat the bugs, live in a pod

• sorted.bits
Ik zit nu met mijn stad op zo'n beetje 110.000 bewoners en valt me op dat ik nog steeds niet het gevoel heb opnieuw te willen beginnen omdat sommige plekken van mijn stad een 'bottleneck' zijn. Op sommige plekken had ik veel high density zitten, maar die waren slecht bereikbaar.

Dit goed bereikbaar maken is in dit spel echt simpel en binnen no-time had ik er een stel snelwegen langs lopen. Dat is juist een goed punt dus. Op een gegeven moment de rails die dwars door mijn stad liep verwijderd en mooi rondom mijn stad gelegd met metro's naar het centrum :)

Ik heb op dit moment al meer uren in CSL zitten dan in zijn geheel in SC2013.

[ Voor 6% gewijzigd door sorted.bits op 21-03-2015 17:02 ]

• Jirnsum
Interessante glitch: sommige treinen (maar niet alle) materialiseren op de snelweg. Auto's op de linkerbaan trekken zich er niets van aan en rijden dwars door de trein heen, mensen op de middelste baan stoppen totdat de trein wegrijdt uit het station

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steamusercontent.com/ugc/535140167165712102/338D0102FC2C87F80A30DEE2CE049AB994446A71/1024x640.resizedimage

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:30
Deze game heeft me tot nu toe aangenaam verrast. Na het simcity debacle had ik een beetje schrik in hoe het opgebouwd ging zijn (kwa simulatie dan). Maar het is echt een toppertje. Tot nu enkel paar kleine visuele glitches tegengekomen maar niks storend. Ik blijf er maar meer uurtjes insteken en dat zegt genoeg :).

Wat ik me wel afvraag is hoe de afval ophaling gebeurd. Ik merk dat er veel regio's zijn waar het afval blijft liggen. Komt dat nu doordat ik al m'n verwerking in één uithoek heb gezet? Kan ik het beter wat verspreiden? Mij lijkt het alsof de trucks al vol zitten tegen ze op "overvolle" locatie komen en daarom niks meer meenemen.

Verwijderd

Wat een heerlijke misantroop ben je toch ook _O- Ze hebben net in een week een patch naar buiten gegooid voor allerlei kleine maar relevante dingen, maar toch is het volgens jou niet snel genoeg.

• Powerblast
Ik weet niet wat mr. Bean dan verwacht in de zin van "snel"? Heb je dan liever dat ze twee bugs fixen en er tien bijmaken? Denk eerlijk gezegd dat jij toch niet zo een realistische kijk hebt op wat het betekent om in zo een complex stuk software even wat fixes te doen.

Moet zeggen dat ik tot nu toe eigenlijk weinig storend ervaar. Om niet te zeggen niks. Heb tot nu toe 1 crash gehad, heel in het begin, daarna niks meer :). Ik vind het een topper en ben blijkbaar niet de enige ;).

Verwijderd

Powerblast schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:12:
Ik weet niet wat mr. Bean dan verwacht in de zin van "snel"? Heb je dan liever dat ze twee bugs fixen en er tien bijmaken? Denk eerlijk gezegd dat jij toch niet zo een realistische kijk hebt op wat het betekent om in zo een complex stuk software even wat fixes te doen.
Finnen zijn sowieso niet de mensen om oververhitte aanpassingen te doen al is dat uiteraard een generalisatie van jewelste.

• Powerblast
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:17:
[...]

Finnen zijn sowieso niet de mensen om oververhitte aanpassingen te doen al is dat uiteraard een generalisatie van jewelste.
Even voor de duidelijkheid, ik vind ze dus wel meer dan snel genoeg :). Op een week een patch doorvoeren is vind ik niet zo van zelfsprekend. Zeker als je kijkt naar wat er soms bij andere games gebeurd, waar je soms maanden mag wachten als het al gefixed wordt.

Verwijderd

Powerblast schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:20:
Even voor de duidelijkheid, ik vind ze dus wel meer dan snel genoeg :). Op een week een patch doorvoeren is vind ik niet zo van zelfsprekend. Zeker als je kijkt naar wat er soms bij andere games gebeurd, waar je soms maanden mag wachten als het al gefixed wordt.
Dat snap ik en vind ik ook. Ik viel je bij (al lijken mensen daar op Tweakers hevig van in de war te raken _O- ).

• Darkasantion
  • Laatst online: 17-12 09:11

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik kan ineens niet meer opslaan of laden, iemand ermee bekend en wat ermee te doen? Reinstall werkt niet...

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12 16:29
Wat een mooie en vooral grote steden zie je hier langs komen zeg. Heb zelf pas 26K bewoners en loop nu al tegen allemaal problemen aan (vooral verkeer ;) )

Vannacht had ik een olie industrie aangelegd en verbonden met een rijksweg. Vanaf dat moment was het drama met het verkeer in de stad dus ik dacht laat ik eens wat tankwagens volgen en ja hoor ze gingen over de rijksweg die ik extra had aangelegd naar mijn eerste industrie en dan gingen ze door heel de stad naar de oprit die verbonden is met de rijksweg die met de andere regio verbonden is. Dus alles wat ik hoefde te doen was ze directe opritten geven naar de goede rijksweg en weg was het probleem. Heb toen mijzelf maar even hartelijk uitgelachen :)

Aangezien ik mijn begingebied weer dicht op elkaar heb gezet blijft het verkeer op sommige stukken dramatich, maar het irriteert me geen moment. Het is net een puzzel af en toe om het weer in orde te krijgen. Verdien nu 15K per week en heb ongeveer 2.6 miljoen dus ik heb nu de snelheid gewoon op normal staan en dan per kruispunt ga ik rustig denken hoe ik ze uit donkerrood kan krijgen :)

Heerlijk spel en ik ben echt benieuwd of ik op zoveel bewoners kan komen.

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12 15:05

Scrummie

Think different

Mijn stad:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MI9odny.jpg

Close up van de hoogbouw (centrum):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gtUV8Hc.jpg

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Verwijderd

Het viel me bij het plaatsen van de haven wel op dat je blijkbaar een directe line of sight moet hebben met open water. Ik hoopte dat je de haven strategisch kon plaatsen zodat spullen over water in plaats van land gingen, maar door dat plan is daarmee mooi een streep gezet.
Ok. Ik ben definitief verslaafd.
De wegen zijn inderdaad iets waar je vaak mee bezig bent. Maar ik zie het inmiddels als een puzzel. Een evoluerende puzzel. Wat een prachtig spel!

Ik krijg helaas de kantoren nog niet "omhoog". Blijft laag spul. Maar tis slechts eerste stad. Dus stapje voor stapje.

[ Voor 25% gewijzigd door HMC op 21-03-2015 19:34 ]

Verwijderd

HMC schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:33:
De wegen zijn inderdaad iets waar je vaak mee bezig bent. Maar ik zie het inmiddels als een puzzel. Een evoluerende puzzel. Wat een prachtig spel!
Ik heb tot nu toe bijna alleen maar met wegen gewerkt en een beetje met de metro, maar nu ik ook met bussen, schepen en treinen in de weer ga wordt het inderdaad één grote puzzel :Y

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:24

Ik krijg helaas de kantoren nog niet "omhoog". Blijft laag spul. Maar tis slechts eerste stad. Dus stapje voor stapje.
Daar had ik ook last van, wat mij hielp was buslijnen aan te leggen.

Nu inmiddels een serieuze stad aan het bouwen, zit op de 45K inwoners en vooralsnog geen serieuze verkeers problemen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47

Als je een gebouw aanklikt, en je staat met je cursor op het level van het gebouw, zie je wat ze nog te kort komen om te levelen. Vaak is het land value, te weinig services, of education problemen.

Specs

• Darkasantion
  • Laatst online: 17-12 09:11

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik ben ook verslaafd, probeer nu geleidelijk het stadje uit te bouwen en te optimaliseren, ga nu de bussen toevoegen en kijken of ik zo met mijn 3K inwoners erna flink kan uitbreiden.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Bij mij zijn de de dense commercials de hoogsten.
Echt hoge kantoren zie ik hopelijk later.

Net eerste metro lijn aangelegd.
Je hoeft er geen "cirkeltje" van te maken.
Van A naar B kan gewoon. En dan even lijn "benoemen".
Dat had ik even niet door.
Dus andere kant van metrostation is nog leeg. Voor later.

Stapje voor stapje.

Verwijderd

HMC schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:52:
Van A naar B kan gewoon. En dan even lijn "benoemen".
Je kunt gewoon heen en weer op dezelfde lijn, dan heb je alsnog een cirkel.
Voor mij blijft vraag of ik nou juist meer Office of Fabriek moet zonen.
Een Office naast de highway doet het goed, maar een Fabriek in een nieuw gebied ook.

Daar is dus weinig onderscheid in. Als je veel volk hebt inmiddels, met allemaal een redelijke opleiding dan lijkt office het beste, maar de fabrieken zien er zo tof uit. :P

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

Ben tot nu toe bezig met m'n tweede stad na alle fouten uit de eerste, zijn zeker wat dingen waar ik tegen aan loop die ik ook hier lees

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cSzdHWct.jpg

- wegen bouwen om havens en stations en industriegebieden en snelwegen heen is enorm moeilijk, had het bij plaatje boven gedaan omdat de wijk links een mijngebied was. Dat ging alleen in rap tempo op, en toen werd al het erts geïmporteerd, wat echt funest was voor files en het leverde ook geen geld op. Nu is het gewoon een normale wijk met wat commercieel / huizen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LY1ysiSt.jpg

- dedicated industriegebied, met op alle uithoeken een op/afrit. Werkt echt geniaal, geen opstoppingen maar weer hetzelfde als hierboven; de erts raakt volgens mij weer bijna op, en dan kan alles weer plat helaas

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mn3YLFWt.jpg

Hier ook een soort ringweg om de wijk heen gemaakt, dat werkt ook verrassend goed.

Heb ook verder nog heel veel last van treinen die helemaal vast staan naar buiten toe, daar kan je dus helemaal niets aan doen

Ook qua afval, heb geen vuilstortplaatsen maar alleen overs, dat drukt echt op je budget in het begin. Verder kan een echt grote industrie volgens mij alleen maar in het begin, als je nog geen scholen hebt gemaakt

[ Voor 194% gewijzigd door Nap op 21-03-2015 20:22 ]

• SMD007
Nap schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:11:
Ben tot nu toe bezig met m'n tweede stad na alle fouten uit de eerste, zijn zeker wat dingen waar ik tegen aan loop die ik ook hier lees

[afbeelding]

- wegen bouwen om havens en stations en industriegebieden en snelwegen heen is enorm moeilijk, had het bij plaatje boven gedaan omdat de wijk links een mijngebied was. Dat ging alleen in rap tempo op, en toen werd al het erts geïmporteerd, wat echt funest was voor files en het leverde ook geen geld op. Nu is het gewoon een normale wijk met wat commercieel / huizen

[afbeelding]

- dedicated industriegebied, met op alle uithoeken een op/afrit. Werkt echt geniaal, geen opstoppingen maar weer hetzelfde als hierboven; de erts raakt volgens mij weer bijna op, en dan kan alles weer plat helaas

[afbeelding]

Hier ook een soort ringweg om de wijk heen gemaakt, dat werkt ook verrassend goed.

Heb ook verder nog heel veel last van treinen die helemaal vast staan naar buiten toe, daar kan je dus helemaal niets aan doen

Ook qua afval, heb geen vuilstortplaatsen maar alleen overs, dat drukt echt op je budget in het begin. Verder kan een echt grote industrie volgens mij alleen maar in het begin, als je nog geen scholen hebt gemaakt
Ik errgerde mij ook aan het snel opraken van de grondstoffen. Je kan helemaal niet echt genieten van de vele speciale gebouwen die er bij hoor, maar geen nood there is an app mod for that ;)
http://steamcommunity.com...?id=409644467&searchtext=

grondstoffen raken hiermee nooit meer op.

Verwijderd

SMD007 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:16:
Ik errgerde mij ook aan het snel opraken van de grondstoffen. Je kan helemaal niet echt genieten van de vele speciale gebouwen die er bij hoor, maar geen nood there is an app mod for that ;)

Dat voelt wel erg cheaty. De end game is voor mij toch een stad die zelfstandig draait, zonder tijdelijke hulpmiddelen zoals dit soort resources.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:18:
[...]

Dat voelt wel erg cheaty. De end game is voor mij toch een stad die zelfstandig draait, zonder tijdelijke hulpmiddelen zoals dit soort resources.
Ben het hiermee eens, aan de andere kant als je dat eenmaal 1 of 2 keer gedaan hebt is het wel weer intressant om zoiets te gebruiken om een map te maken die er uit ziet zoals je wilt.

Verwijderd

TeK schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:19:
Ben het hiermee eens, aan de andere kant als je dat eenmaal 1 of 2 keer gedaan hebt is het wel weer intressant om zoiets te gebruiken om een map te maken die er uit ziet zoals je wilt.
Fair point :)

• SMD007
Ik twijfelde ook, maar grondstoffen raken wel heel erg snel op. Daardoor is voor mij de lol er wel af om speciale gebieden te bouwen. Ik had op den duur een groot oliveld alles daar op ingericht. Tegen de tijd dat het laatste gebouw omhoog kwam was het veld al bijna leeg. Daarna grote problemen met import/export van goederen waardoor mn halve industrie voor bijna 3 jaar op zijn gat lag. Er kwamen gewoon geen goederen meer binnen op de 1 of andere vage manier. Toen had ik zo iets van tot ze dat fixen door de grondstoffen minder snel op te laten gaan dan maar deze mod. :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-ftw.9cache.com/photo/ae099Bm_460s.jpg
LOL

Ja als je sommige streams zag voor release zat ik echt met ergenis te kijken, prioriteiten !!!

• downcom
SMD007 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:16:
[...]

Ik heb me nog nooit op die grondstoffen gefocust of uberhaupt de industrie erop aangepast. Zonder gaat het prima en groei je gewoon door. Imo dus ook een beetje zinloos om je daar zo op te focussen, helemaal omdat de grondstoffen beperkt zijn.

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-12 19:56
Ben al dagen bezig met een redelijk goede stad te bouwen, ik vverbaas mij soms nog wel van de stomheid van het verkeer. Dan heb je bijvoorbeeld een rontonde, waarvan de rechter baan voor rechtsaf, de middelste baan voor rechtdoor en rechtsaf. En dan gebruiken ze allemaal masaal de rechter baan, en niet de middelste om af te slaan.

Voor de rest is het inderdaad een leuk spel, genoeg te doen en je bent inderdaad altijd wel bezig met de traffic. Zeker een aanrader, maar ook een zeer goede vervanger van sim city (helaas was dat een grote miskoop)

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-12 21:17
Het is bijna asociaal hoe goed die workshop support werkt.

Vooral die mod om die openbaar vervoer lijnen te kleuren ( en info) helpt erg goed.

• Anima-t3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-03 14:15
Jordy.T schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:30:
... Dan heb je bijvoorbeeld een rontonde, waarvan de rechter baan voor rechtsaf, de middelste baan voor rechtdoor en rechtsaf. En dan gebruiken ze allemaal masaal de rechter baan, en niet de middelste om af te slaan.

...
Welkom in België! 8)7

Ik had netjes een snelweg van 2 hoog aan de buitenzijde van mijn tiles aangelegd, om dan bij het plaatsen van gebieden tot de vaststelling te komen dat elektriciteitsdraden niet onder de snelweg kunnen.. bijgevolg geen elektriciteitsaansluiting op het originele netwerk... |:(

• Jirnsum
Phew, kwam opeens in een aardige death spiral terecht. Ik dacht genoeg crematoria te hebben, maar dat bleek niet helemaal het geval. In no time 20000 man uit de stad weggetrokken en inkomsten diep in het rood. Met kunst en vliegwerk weer opgelost :)

• SMD007
Anima-t3d schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:05:
[...]

Welkom in België! 8)7

Ik had netjes een snelweg van 2 hoog aan de buitenzijde van mijn tiles aangelegd, om dan bij het plaatsen van gebieden tot de vaststelling te komen dat elektriciteitsdraden niet onder de snelweg kunnen.. bijgevolg geen elektriciteitsaansluiting op het originele netwerk... |:(
Elektriciteitsdraden kun je ook in hoogte verstellen ;) druk maar op page up

• Anima-t3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-03 14:15
SMD007 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:06:
Elektriciteitsdraden kun je ook in hoogte verstellen ;) druk maar op page up
Ah dat wist ik niet |:( Zal ik zeker eens uitproberen! Thanks _/-\o_

• BladeSlayer1000
Ik blijk denk ik een bug te hebben gevonden, ik heb de weg perongeluk gesloopt, terwijl er een bushalte op die plek stond. Nou heb ik die weg weer terug geplaatst, maar met het gevolg, dat een hele groep mensen (die ook nog eens groter gaat worden) gaat wachten bij die oude bushalte, terwijl er geen bushalte is 8)7

Hebben meer mensen hier last van?

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/11schme.png

• Jirnsum
Jordy.T schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:21:
Ik blijk denk ik een bug te hebben gevonden, ik heb de weg perongeluk gesloopt, terwijl er een bushalte op die plek stond. Nou heb ik die weg weer terug geplaatst, maar met het gevolg, dat een hele groep mensen (die ook nog eens groter gaat worden) gaat wachten bij die oude bushalte, terwijl er geen bushalte is 8)7

[afbeelding]
Die heb ik op meer plekken gemeld zien worden

• SMD007
Jordy.T schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:21:

[afbeelding]
Jup heb ik ook. Ik heb plotesling een bushalte nadat ik een metro station een paar meter verplaatst had. Kennelijk is de bushalte de ingang naar de metro want mensen verdwijnen en verschijnen er ook nog eens. station 9 3/4de heb ik em maar genoemd :p

Hier nog even een mooi ver gezicht over mijn stad :) :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uWE6XpA.png

[ Voor 6% gewijzigd door SMD007 op 21-03-2015 21:39 ]

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Bij mij zojuist ook een aparte glitch. De rivier waar mijn stadje Nieuw Enschelo aan ligt viel ineens droog, en om het nog gekker te maken verplaatst de droge plek zich stroomafwaarts. :?
http://imgur.com/a/TJ46f

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• BladeSlayer1000
Egocentrix1 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:43:
Bij mij zojuist ook een aparte glitch. De rivier waar mijn stadje Nieuw Enschelo aan ligt viel ineens droog, en om het nog gekker te maken verplaatst de droge plek zich stroomafwaarts. :?
http://imgur.com/a/TJ46f
Heb je er niet ooit een dam geplaatst? Daar lijkt het namelijk wel veel op, maar idd 8)7

Verwijderd

Als je dit kunt bouwen met Cities Skylines dan is deze game toch schitterend en vooral met die berg .
Er staat mij nog wat te verwachten qua gameplay
SMD007 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:25:
[...]

Jup heb ik ook. Ik heb plotesling een bushalte nadat ik een metro station een paar meter verplaatst had. Kennelijk is de bushalte de ingang naar de metro want mensen verdwijnen en verschijnen er ook nog eens. station 9 3/4de heb ik em maar genoemd :p

Hier nog even een mooi ver gezicht over mijn stad :) :

[afbeelding]

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Jordy.T schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:45:
[...]

Heb je er niet ooit een dam geplaatst? Daar lijkt het namelijk wel veel op, maar idd 8)7
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar die is er helemaal nooit geweest. Misschien is het een resultaat van het bijplaatsen van een waterpomp? Of de bouw van een brug?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• SMD007
Egocentrix1 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:58:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar die is er helemaal nooit geweest? Misschien is het een resultaat van het bijplaatsen van een waterpomp? Of de bouw van een brug?
Als je die brug daar net gebouwd had kan het daar door komen water kan soms nog wel eens raar reageren. Ik heb al eens een kleine vloedgolf gehad nadat ik 1 stroommast in het water plaatste. Zorgt voor leuke beelden :9

Hier nog een glitch: Het is ineens 4 uur 's ochtends.

Prachtig spel.
Ik ga morgen voor skyscrapers.
Stad wordt langzaam aan groter.

• Teckna
  • Laatst online: 25-12 12:19
HMC schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:17:

Prachtig spel.
Had ik ook al afgelopen nacht :P Vervolgens de hele dag moe geweest :+ op reddit zie je ook prachtige creaties voorbij vliegen hier en daar.

Wat ik wel een beetje mis is een waterzuiveringssysteem waar je niet gewoon alles een rivier in dumpt :P

Verwijderd

Teckna schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:23:
Wat ik wel een beetje mis is een waterzuiveringssysteem waar je niet gewoon alles een rivier in dumpt :P
Wat denk je dat er in het echt gebeurt? Wij gooien ook alles terug na zuiveren.

• O88088
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:34:
[...]

Wat denk je dat er in het echt gebeurt? Wij gooien ook alles terug na zuiveren.
Puur realistisch zou je een drinkwaterzuiveringsinstallatie willen hebben. Zodat vervuild water geen probleem meer is. Maar voor een spel hoeft het ook niet 100% realistisch.

Ik heb liever ondergrondse elektriciteitskabels.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12 16:29
Als we dan toch aan het wensen zijn...doe mij dan maar tunnels. Lijkt me heerlijk om heel de snelweg onder mijn stad door te gooien :)

• SMD007
Beakzz schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:00:
Als we dan toch aan het wensen zijn...doe mij dan maar tunnels. Lijkt me heerlijk om heel de snelweg onder mijn stad door te gooien :)
Die wens wordt wel vervuld ze hebben al in een interview gezegd dat tunnels er als gratis DLC bijkomen omdat ze vinden dat die in de coregame thuis horen :*)

• downcom
Veel te verslavend!

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/mleicwlfv/image.png

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/sv9rzwkuj/image.png

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/9fz06srkb/image.png

Morgen maar eens alle cirkels met elkaar verbinden dmv woonwijken en kantoorparken.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HMC schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:17:

Prachtig spel.
In de zomer is dat helemaal mooi. Zit je rustig te spelen, hoor je van buiten opeen tjilp tjilp tjilp. Jij denkt: "tjilp tjilp? Kap daar eens mee, ik moet nog gaan slapen! Doe 's ff normaal joh!".

Nouja, zo leef ik vele nachten, in ieder geval :o

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• SMD007
downcom schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:03:
Veel te verslavend!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Morgen maar eens alle cirkels met elkaar verbinden dmv woonwijken en kantoorparken.
Ziet er gaaf uit al die circels! Heeft wel iets alien achtigs. Net of het een buitenaards stad is. _/-\o_

• downcom
SMD007 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:09:
[...]

Ziet er gaaf uit al die circels! Heeft wel iets alien achtigs. Net of het een buitenaards stad is. _/-\o_
Ik heb nog een beetje nostalgie vanuit simcity 5 mee genomen ronde steden waren relatief het makkelijkst te onderhouden en vanuit de rand of de kern is de weg het kortst, echter word het na een cirkel of 30 toch wel saai dus nu langzaam alles dicht bouwen en kijken wat het inwoneraantal word :) (èn of de op en af ritten niet te druk worden)

(en idd het heeft iets weg van graancirkels ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door downcom op 21-03-2015 23:20 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.