Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Wat ook leuk is, is op zo'n berg je riool-pijpen uit te laten komen. De vloeistof-simulatie zorgt vervolgens voor een poep-lawine als je de boel goed neer zetVerwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:47:
Als je dit kunt bouwen met Cities Skylines dan is deze game toch schitterend en vooral met die berg .
Er staat mij nog wat te verwachten qua gameplay
[...]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Toch maar weer op het nieuwe stuk de doorstroom van de snelweg verbeterd (zeg maar alles plat... maar daar is het weekend voor!)

[ Voor 17% gewijzigd door downcom op 22-03-2015 01:38 . Reden: screenshots ]
Bijna alles is kinderen, dat is dus het probleem.M2M schreef op zondag 22 maart 2015 @ 01:57:
het duurt even voordat de mensen educated zijn. Bovendien geldt elementary enkel voor kinderen...
Verwijderd
Ik heb nu 34K aan inwoners en ineens hebben echt heel veel bedrijven geen raw materials meer en gaan na een tijdje dicht (en ja dan bedoel ik veel meer dan normaal). Ook is er totaal geen demand meer voor woningen, winkels en bedrijven.
Nou had ik een goed lopende olieindustrie die uitgeput is dus daar begrijp ik het, maar die heb ik alweer omgezet in normale industrie. Ook heb ik geen grote verkeersproblemen op wat rode kruispunten na, maar er staan geen rijen auto's de boel op te houden. Kan het zijn dat al mijn andere gebieden met bedrijven ook afhankelijk zijn geworden van de olieindustrie en gaan ze daarom allemaal dicht ?
Iemand nog een tip voor deze Woodpecker er aan gaat ?
[ Voor 11% gewijzigd door Beakzz op 22-03-2015 02:21 ]
Maar goed, de belangrijkste motivator is mijn obsessieve zoektocht naar werkende verkeerssystemen. Elke keer vanaf 20k inwoners komen de issues. Op zoek naar nieuwe systemen die werken. Dan word ik toch wel erg dwarsgezeten door die matige path finding van de beste CIMs:

Ik dacht echt een goed systeem te hebben bedacht met twee one direction six lane hoofdaders met snelle op- en afritten. Net hieronder aangesloten op een megarotonde en dan de highway. Die rotonde loopt wel, maar dat fokking op één baan voorsorteren. Ik weet het, vaker genoemd, maar staat veel spielerei behoorlijk in de weg. Toch maar weer ff aan CO gemeld.
Echt goede guides vind ik nog niet; veel algemene guides en sommige echt tergend slecht. Ook tenenkrommend hoe slechts sommige youtubers hun road network denken te kunnen maken
Verwijderd

Ondertussen met m'n 4e stad op 145k bewoners beland

[ Voor 72% gewijzigd door downcom op 22-03-2015 10:18 ]
Noem het maar matige pathfinding.wsmit99 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 07:35:
Zit je brak & ziek thuis en moet je dus op tijd je nest in, maar nee, toch ga je pas om 0u45 slapen. Want Cities Skylines... Herkenbaar?![]()
Maar goed, de belangrijkste motivator is mijn obsessieve zoektocht naar werkende verkeerssystemen. Elke keer vanaf 20k inwoners komen de issues. Op zoek naar nieuwe systemen die werken. Dan word ik toch wel erg dwarsgezeten door die matige path finding van de beste CIMs:
[afbeelding]
ALs ik daar met 60km/u aan zou komen, en ik zie 2 auto's tegelijkertijd links & rechts dezelfde weg opvliegen, dan trap ik toch ook op de rem !
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Het verkeer regelen begin ik onderhand juist een leuke puzzel te vinden. Staren naar een punt waar problemen zijn, en erover nadenken is leuk. Vooral als je het kan fixen en daarna al de "pling pling" hoort van gebouwen die upgraden.wsmit99 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 07:35:
Zit je brak & ziek thuis en moet je dus op tijd je nest in, maar nee, toch ga je pas om 0u45 slapen. Want Cities Skylines... Herkenbaar?![]()
[afbeelding]
Ik dacht echt een goed systeem te hebben bedacht met twee one direction six lane hoofdaders met snelle op- en afritten. Net hieronder aangesloten op een megarotonde en dan de highway. Die rotonde loopt wel, maar dat fokking op één baan voorsorteren. Ik weet het, vaker genoemd, maar staat veel spielerei behoorlijk in de weg. Toch maar weer ff aan CO gemeld.
Echt goede guides vind ik nog niet; veel algemene guides en sommige echt tergend slecht. Ook tenenkrommend hoe slechts sommige youtubers hun road network denken te kunnen maken
Het spel is hard werken. I'm lovin' it. Gister tot 4 uur 's ochtends gespeeld en nu gewoon echt moe.
Ik moet wel zeggen dat als je drie wegen op één weg zo laat uitkomen dat je dan om problemen vragt.
Eat the bugs, live in a pod
Tieners gaan naar de High School en volwassenen naar de University. Hoeveel heb je van die laatste 2?Zorian schreef op zondag 22 maart 2015 @ 02:00:
[...]
Bijna alles is kinderen, dat is dus het probleem.
Oh lama, als inderdaad je populatie vooral uit kinderen bestaat is t wel wat vaag.
[ Voor 13% gewijzigd door ShitHappens op 22-03-2015 11:03 ]
0 teens, 0 adults, kids only eigenlijk. Het groeit niet.ShitHappens schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:02:
[...]
Tieners gaan naar de High School en volwassenen naar de University. Hoeveel heb je van die laatste 2?
Oh lama, als inderdaad je populatie vooral uit kinderen bestaat is t wel wat vaag.
Nou, dat is het juist. Die verkeersproblemen zijn een uitdaging; een leuke uitdaging.HMC schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:01:
[...]
Het verkeer regelen begin ik onderhand juist een leuke puzzel te vinden. Staren naar een punt waar problemen zijn, en erover nadenken is leuk. Vooral als je het kan fixen en daarna al de "pling pling" hoort van gebouwen die upgraden.
Het spel is hard werken. I'm lovin' it. Gister tot 4 uur 's ochtends gespeeld en nu gewoon echt moe.
Ik moet wel zeggen dat als je drie wegen op één weg zo laat uitkomen dat je dan om problemen vragt.
LOL. Dat is het mooie van CIMs: NO FEARheuveltje schreef op zondag 22 maart 2015 @ 10:47:
[...]
Noem het maar matige pathfinding.
ALs ik daar met 60km/u aan zou komen, en ik zie 2 auto's tegelijkertijd links & rechts dezelfde weg opvliegen, dan trap ik toch ook op de rem !
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Vandaar ook een directe aansluiting op de snelweg en naar een treinstation. Scheelt je behoorlijk in de problemen daarna.Tsurany schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:42:
Bouw hem zelf ook altijd met zulke dirt roads maar zodra er ook maar iets qua activiteit is krijg je massale verkeersdrama, erg irritant.
Gisteravond een aardige stad weten op te bouwen met 30K inwoners. Eenrichtingsverkeer leek erg handig bij het voorkomen van verkeersproblemen. Een aantal op- en afritten bleef alleen een drama.
Be yourself, no matter what they say ...
dat plaatje he , zijn die drie inrichtingstraten straten of HIghway invoer wegen?wsmit99 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 07:35:
[afbeelding]
als het invoer wegen zijn van de snelweg zelf zullen ze wel allemaal tegelijk er op rijden
De laatste foto is schitterend. Je doet echt je best om het er realistisch uit te laten zien. Want zo een zandweggetje voegt niets toe aan de gameplay, maar het ziet er wel prachtig eye candy uit! Respect my friend!downcom schreef op zondag 22 maart 2015 @ 09:17:
Meestal los ik het zo op maar dan moet de wijk er achter niet te groot zijn. Ik heb er nu 6-baans liggen centraal maar dat kan dus ook een snelweg zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb ondertussen een begin gemaakt aan gek out of the box project. Een nieuwe map gepakt (totaal plat) en de game op pauze gezet. Ik ga nu eerst een gigagroot eenvoudig wegennet aanleggen. Een 2x2 heen en terug, en daarnaast een eenrichting verkeer. Dit doe ik om en om. Om de 7 banen ga ik parken aanleggen, en is daar ook extra ruimte voor trein, metro en vliegvelden. Er komt een groot snelweg systeem waar ik nog even over na zit te denken hoe ik dat ga doen. Als straks alles staat druk ik op play, en ga ik achteroverleunen om te kijken wat er gebeurd.
schets:
Moet wel lukken denk ik, maar is het niet verstandiger om de offices vrij te spelen zodat je die kunt gebruiken door je stad heen? Dat je dus de noodzaak om ver te reizen weg moet nemen?RoyK schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:19:
[...]
De laatste foto is schitterend. Je doet echt je best om het er realistisch uit te laten zien. Want zo een zandweggetje voegt niets toe aan de gameplay, maar het ziet er wel prachtig eye candy uit! Respect my friend!
ik heb ondertussen een begin gemaakt aan gek out of the box project. Een nieuwe map gepakt (totaal plat) en de game op pauze gezet. Ik ga nu eerst een gigagroot eenvoudig wegennet aanleggen. Een 2x2 heen en terug, en daarnaast een eenrichting verkeer. Dit doe ik om en om. Om de 7 banen ga ik parken aanleggen, en is daar ook extra ruimte voor trein, metro en vliegvelden. Er komt een groot snelweg systeem waar ik nog even over na zit te denken hoe ik dat ga doen. Als straks alles staat druk ik op play, en ga ik achteroverleunen om te kijken wat er gebeurd.Suggesties en ideetjes hoor ik graag. Dit wordt groots uitprobeer project die al gedoomd is om te mislukken
![]()
schets:
[afbeelding]
Dat lijkt mij namelijk nog altijd het beste. Sims die dicht bij huis wonen.
Verder moet je rustig zijn met zonen zodat je geen problemen gaat krijgen met stroomvoorzieningen. Zo'n overdaad aan stroomkabels moet je zien te voorkomen. Al is de mod waarmee je ze onder de map kunt aanleggen ook wel interessant.
Zelfde met brandweerwagens, die laten rustig een huis naast de kazerne afbranden omdat een over ijverige brandweerman honderd km verderop al onderweg is.
Nu bezig aan mijn derde stad, waarbij dit probleem dus steeds terugkeert. Met mijn vorige, waar mijn wegennetwerk wat meer problematisch was, raakte ik net de 90k niet aan. Ik was er bijna, maar toen kwam er massale leegstand (vanwege de dode mensen die niet opgehaald werden). Nu lijkt dus weer hetzelfde te gaan gebeuren.
Mooie scherpe bocht voor de trein op de eerste twee foto'ssekeroglan schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:42:
Ik ben nog blijven hangen in Simcity 2013 met bouwen.
Alles heel strak en op elkaar, elk ruimte benutten.
Hou meer bezig met stad layout dan wegen eigenlijk
Haha, iemand die duidelijk geen Rollercoaster Tycoon heeft gespeeldRonald8 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:57:
[...]
Mooie scherpe bocht voor de trein op de eerste twee foto's.
Haha ik had dat ook al, mijn laatste builder was ook SimCity en dat zit er nog steeds een beetje in. Alles krap op elkaar, rechte wegen, enz.sekeroglan schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:42:
Ik ben nog blijven hangen in Simcity 2013 met bouwen.
Alles heel strak en op elkaar, elk ruimte benutten.
Hou meer bezig met stad layout dan wegen eigenlijk
Foto 1
Foto 2
Foto 3
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik mis onderin je laatste plaatje nog een landings baan.. Met andere woorden hoe heb je dit gelapt.downcom schreef op zondag 22 maart 2015 @ 09:17:
Meestal los ik het zo op maar dan moet de wijk er achter niet te groot zijn. Ik heb er nu 6-baans liggen centraal maar dat kan dus ook een snelweg zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En hoe doen jullie het met services als je cirkels enz bouwt en dus minder woningen per m2 hebt ? Bij rechthoekige blokken kan je mooi alle services in het midden houden, maar bij uigewaaierde steden moet je bij elk stukje een nieuwe brandweer, begraafplaats enz. bouwen ?
Lijkt me dat dit niet gaat werken omdat je dan verkeer krijgt dat de eerste afslag terug neemt ivm éénrichtings verkeer. Dan krijg je dus hele drukke horizontale verbindingen. Had zelf het ouderwetse alles één kant op design maar ook dat werkte niet ivm traveltime voor emergency servicesRoyK schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:19:
[...]
De laatste foto is schitterend. Je doet echt je best om het er realistisch uit te laten zien. Want zo een zandweggetje voegt niets toe aan de gameplay, maar het ziet er wel prachtig eye candy uit! Respect my friend!
ik heb ondertussen een begin gemaakt aan gek out of the box project. Een nieuwe map gepakt (totaal plat) en de game op pauze gezet. Ik ga nu eerst een gigagroot eenvoudig wegennet aanleggen. Een 2x2 heen en terug, en daarnaast een eenrichting verkeer. Dit doe ik om en om. Om de 7 banen ga ik parken aanleggen, en is daar ook extra ruimte voor trein, metro en vliegvelden. Er komt een groot snelweg systeem waar ik nog even over na zit te denken hoe ik dat ga doen. Als straks alles staat druk ik op play, en ga ik achteroverleunen om te kijken wat er gebeurd.Suggesties en ideetjes hoor ik graag. Dit wordt groots uitprobeer project die al gedoomd is om te mislukken
![]()
schets:
[afbeelding]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Dit is een hoofdader die rechtstreeks van de snelweg af komt en door slim gebruik te maken van one way wegen dwing ik het verkeer dus om alle zes de banen te gebruiken.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Netjes! Ik verbaas me toch altijd over hoe inventief sommige zijnTsurany schreef op zondag 22 maart 2015 @ 15:53:
Net stukje land bijgekocht, even spelen met een goede road setup. Volgende nu bedacht om voorsorteren af te dwingen:
[afbeelding]
Dit is een hoofdader die rechtstreeks van de snelweg af komt en door slim gebruik te maken van one way wegen dwing ik het verkeer dus om alle zes de banen te gebruiken.
Ik heb zelf echt een afval probleem. Draai bijna failliet door de afvalverwerkingskosten en nog blijven de bewoners zeuren dat het afval te hoog oploopt. Toch maar eens even kijken of ik mijn afvalverwerking niet wat meer kan verspreiden
Verwijderd
Als je incinerators bouwt en je garbage dumps laat leeghalen om achteraf af te breken, kom je dan niet uit de schulden?Powerblast schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:04:
Ik heb zelf echt een afval probleem. Draai bijna failliet door de afvalverwerkingskosten en nog blijven de bewoners zeuren dat het afval te hoog oploopt. Toch maar eens even kijken of ik mijn afvalverwerking niet wat meer kan verspreiden
Denk dat die incinerators nu juist het probleem zijn. Ik dacht laat ik er een aantal op een doodlopende straat zetten. Staan er nu 4 in een uithoek, maar elks maar 2-3 trucks in use. Terwijl ze voor de rest dus niks doenVerwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:10:
[...]
Als je incinerators bouwt en je garbage dumps laat leeghalen om achteraf af te breken, kom je dan niet uit de schulden?
Het ligt ook aan hoe goed je wegen net is. Ik heb mijn incinerators ook alleen in uithoeken staan maar wel in de beurt van de highway zodat ze snel kunnen verspreiden door heel de stad. Werkt perfect.Powerblast schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:13:
[...]
Denk dat die incinerators nu juist het probleem zijn. Ik dacht laat ik er een aantal op een doodlopende straat zetten. Staan er nu 4 in een uithoek, maar elks maar 2-3 trucks in use. Terwijl ze voor de rest dus niks doen. Eens even kijken wat ik kan doen.
Verwijderd
Nu nog eens kijken naar de trafficflow en de low land value. Zit parken met hopen te zetten, maar toch nog steeds low land value
Ik vind dit juist erg leuk aan het spel. Geld maken is niet zo interesant maar stad problemen oplossen is vrij lastig en moet je echt even over nadenken, en als je dan een goede oplossing hebt bedacht is dat ook echt heerlijk. Een echt grote stad op poten zetten die werkt is vrij tricky, hoe groot kan je worden voordat het volledig vastloopt. En daarnaast is er 1 grote stad in de wereld waar het verkeer goed loopt?Powerblast schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:27:
Het lijkt erop dat m'n connecties naar de woonwijken niet goed genoeg zijn. Zijn heel lange two way streets met weinig connectie met de snelwegen. Heb nu een paar op en afritten bijgelegd en het probleem lijkt al heel wat minder te zijn.
Nu nog eens kijken naar de trafficflow en de low land value. Zit parken met hopen te zetten, maar toch nog steeds low land value
[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 22-03-2015 16:29 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
True. Had in het begin echt vreselijke traffic flow. Tot ik door kreeg dat m'n inwoners recht door het stadscentrum gingen om te gaan werken aan de andere kant in de industrie. Vrachtwagens gingen er dan ook nog eens door. Even een binnen en buitenring aangelegd en het probleem was van de baanPostius schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:28:
[...]
Ik vind dit juist erg leuk aan het spel. Geld maken is niet zo interesant maar stad problemen oplossen is vrij lastig en moet je echt even over nadenken, en als je dan een goede oplossing hebt bedacht is dat ook echt heerlijk. Een echt grote stad op poten zetten die werkt is vrij tricky, hoe groot kan je worden voordat het volledig vastloopt. En daarnaast is er 1 grote stad in de wereld waar het verkeer goed loopt?
Hier ben ik ook benieuwd naar.. kan je industrie vervangen met kantoren?Beakzz schreef op zondag 22 maart 2015 @ 15:14:
Kan je industrie totaal vervangen met kantoren? Mijn stadje is nu in 2030 en de industrie is lelijk en het werkt niet (blijven zeuren om raw materials terwijl er geen opstoppingen zijn).
En hoe doen jullie het met services als je cirkels enz bouwt en dus minder woningen per m2 hebt ? Bij rechthoekige blokken kan je mooi alle services in het midden houden, maar bij uigewaaierde steden moet je bij elk stukje een nieuwe brandweer, begraafplaats enz. bouwen ?
Ja, kantoren zijn de "high density" versie van industrie.Ozza schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:47:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar.. kan je industrie vervangen met kantoren?
Maar ik kan me voorstellen dat je wel genoeg educated sims nodig hebt? Omdat domme sims sowieso in de industry gaan werken?Anima-t3d schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:49:
[...]
Ja, kantoren zijn de "high density" versie van industrie.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Zover ik weet moet je educated sims hebben om in offices te werken. Niet of weinig educated sims voor in gewone industry. Alhoewel ik zelf ook een semi educated industry heb. Dus de gewone variant maar lichtjes geupgrade zo blijkt. Alleen geen idee hoe ik eraan kombadbadpresident schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:50:
[...]
Maar ik kan me voorstellen dat je wel genoeg educated sims nodig hebt? Omdat domme sims sowieso in de industry gaan werken?
Wel slecht voor je commerce demand (al die parken)!Powerblast schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:27:
Het lijkt erop dat m'n connecties naar de woonwijken niet goed genoeg zijn. Zijn heel lange two way streets met weinig connectie met de snelwegen. Heb nu een paar op en afritten bijgelegd en het probleem lijkt al heel wat minder te zijn.
Ja iddIrcghost schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:28:
[...]
Wel slecht voor je commerce demand (al die parken)!
Dit spel is in ieder geval niet goed voor mijn weekends
[ Voor 31% gewijzigd door Powerblast op 22-03-2015 17:32 ]
Die laatste gaan nu alleen telkens dood omdat ik te groot ben geworden en niet meer genoeg kan importeren.
Dat is gefixed met de patch van afgelopen week. Parken hebben nu nauwelijks meer effect op commercial demand.Ircghost schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:28:
[...]
Wel slecht voor je commerce demand (al die parken)!
Woops, heb niet eens gemerkt dat er een patch wasRannasha schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:01:
[...]
Dat is gefixed met de patch van afgelopen week. Parken hebben nu nauwelijks meer effect op commercial demand.
Ben nu even gestopt met expanden en ga ik eerst mijn huidige problemen oplossen. Taxes wat omhooggezet en de inkomsten komen nu mooi binnen. Zo moet ik even geen rekening houden met nieuwe problemen maar kan ik me ff focusen op het wegwerken van de bestaandeLuukwa schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:37:
Wat ik ook probeer, iedere keer beland mijn stad weer in een verkeers debakel x(
Lekker opnieuw beginnen omdat je denkt alles nu wel te weten en beter te kunnen doen en dan de 2e pomp en het riool omdraaien
1000 van de 4000 hebben het niet gered en de halve industrie en winkels zijn weg, maar ik hou vol

Zo hoeft het verkeer dus amper op elkaar te wachten en benutten ze de volledige zesbaans weg.
Ik kwam ruimte te kort dus heb ik maar even een polder gemaakt. Helaas kun je een hydro-dam niet dicht zetten dus moet je altijd nog waterpompen onderaan zetten om het water weg te pompen. Maar verder een heel leuk iets om te doen: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=412255685
Wat vinden jullie ervan?
[ Voor 31% gewijzigd door Floris112 op 22-03-2015 20:30 . Reden: Ik heb de screen even geembed en duidelijker maken met ingepolderde gebied gemarkeerd. ]
Ioniq Electric 2020 (38kWh)
Je kunt de hydro-dam uitschakelen als je op de dam klikt (in het menu). Je zult dan wel de waterspiegel in de gaten moeten houden aan de andere kant.Floris112 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:11:
Ik kwam ruimte te kort dus heb ik maar even een polder gemaakt. Helaas kun je een hydro-dam niet dicht zetten dus moet je altijd nog waterpompen onderaan zetten om het water weg te pompen. Maar verder een heel leuk iets om te doen: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=412255685
Wat vinden jullie ervan?
Edit: *Ik zal de screen even embedden en duidelijker maken met ingepolderde gebied gemarkeerd.*
[ Voor 10% gewijzigd door Usselite op 22-03-2015 20:19 ]
Paar screens van m'n eerste stad.
Downtown:

Suburbia:

Commerce:

Industry & traffic

Farming & Forest

Result:

Natuurlijk niet bij stilgestaan dat m'n high density residential rechtsonderaan wil gaan shoppen linksbovenaan
Veel te verslavend spel
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Persoonlijk doe ik niet zo moeilijk, ik wil wel dat het een beetje realistisch oogt ipv trucjes met een stukje snelweg zodat je geen stoplichten krijgt b.v.
Ieder z'n ding natuurlijk maar zo heel veel effect heeft een opstopinkje op z'n tijd niet, het is geen SC2013.
Ik heb ontzettend veel kruisingen dus alle banen gebruiken doen ze toch wel.
Het is gewoon moeilijk te voorspellen wat je verkeer precies gaat doen kwa woon-werk verkeer als je alles gemêleerd bouwt dus dat doen we dan gewoon met het OV en looppaden.
Industrie is iets anders natuurlijk omdat je dat buiten je stad wilt houden.
Het valt me overigens wel op dat een opstopping redelijk snel ook weer oplost mits genoeg alternatieven.
Zal ongetwijfeld te maken hebben met wat resetjes van agents en het kiezen van een alternatieve route door de pathfinding.
Ik kan trouwens lange tijd genieten van bushaltes en metrostations, zwermen cim's die komen en gaan.
Kan alleen maar mooier worden met een dag-nacht cyclus.
Only fools are enslaved by time and space.
Ik mix het eigenlijk wat meer. Als je nieuwe woonwijk maakt, krijg je veel vlakken van 4x4 die je kunt zonen. Daar gooi ik dan residential op. Maar die paar kleine 1x1, of 2x2, of L-shaped zones gooi ik winkeltjes op.
Ziet er ook leuk uit.

Dit dus.
[ Voor 23% gewijzigd door HMC op 22-03-2015 20:32 ]
Eat the bugs, live in a pod
Ik ga ook iets minder city "blocks" proberen maken, want eigenlijk ziet dat er toch niet uit
Nu proberen wat Commerce aan de andere kant van m'n Residential proberen zonen, zodat die de load wat kan overnemen. Een logische, mooie ringroad heb ik me nog niet kunnen bedenken, maar dat zou ook wel handig zijn...
Maar dus die train stations, gebruik residents die ook of enkel tourists?
Why?Jirnsum schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:24:
Wordt het niet eens tijd die raw sewage pipes te vervangen door treatment plants?
[ Voor 67% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 22-03-2015 20:36 ]
Het uitzetten van de hydro-dam zorgt er alleen maar voor dat je geen upkeep hoeft te betalen en geen stroom produceert. Er blijft wel gewoon water doorheen gaan helaas.Usselite schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:17:
[...]
Je kunt de hydro-dam uitschakelen als je op de dam klikt (in het menu). Je zult dan wel de waterspiegel in de gaten moeten houden aan de andere kant.
Ioniq Electric 2020 (38kWh)
Het is mij toch echt gelukt om een polder te maken door 2 dammen in mijn rivier te plaatsen en die uit te zetten.Floris112 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:32:
[...]
Het uitzetten van de hydro-dam zorgt er alleen maar voor dat je geen upkeep hoeft te betalen en geen stroom produceert. Er blijft wel gewoon water doorheen gaan helaas.
Nu die grens bereikt is wou ik wat verder gaan om de monumenten vrij te spelen, had er al één vrij maar die is met 1,5M me net even te duur voor het effect wat die geeft. Dus of ik even 20 weken lang de taxes op 4% wou zetten...... nou, daar ging 95K aan inwoners. Heb uiteindelijk wel het gebouw er bij staan maar doordat iedereen weg was en heel veel leegloop was kon ik het tij niet meer keren voordat ik in het rood dook. En wat hebben we dan geleerd ? Nou, dat je elke week een bailout optie krijgt en zolang je die niet accepteert (geen achiements meer) dat je dan vrolijk 3M in het rood kan staan. Puntje is wel dat je niets meer kan bouwen omdat je geen geld heb.
Gelukkig wel een save game van te voren gemaakt want ik verwachtte zoiets al maar wel fijn om te weten dat je dus niet zomaar game over bent. Denk alleen niet dat ik ga proberen om 3M schuld weg te werken met een -150K weekpost
Grappig ik heb precies het zelfde gedaan en het ging perfect.AcXeller schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:34:
Vandaag de 100k inwoners behaald![]()
Nu die grens bereikt is wou ik wat verder gaan om de monumenten vrij te spelen, had er al één vrij maar die is met 1,5M me net even te duur voor het effect wat die geeft. Dus of ik even 20 weken lang de taxes op 4% wou zetten...... nou, daar ging 95K aan inwoners. Heb uiteindelijk wel het gebouw er bij staan maar doordat iedereen weg was en heel veel leegloop was kon ik het tij niet meer keren voordat ik in het rood dook. En wat hebben we dan geleerd ? Nou, dat je elke week een bailout optie krijgt en zolang je die niet accepteert (geen achiements meer) dat je dan vrolijk 3M in het rood kan staan. Puntje is wel dat je niets meer kan bouwen omdat je geen geld heb.
Gelukkig wel een save game van te voren gemaakt want ik verwachtte zoiets al maar wel fijn om te weten dat je dus niet zomaar game over bent. Denk alleen niet dat ik ga proberen om 3M schuld weg te werken met een -150K weekpost
Een oude savegame vernaggelen door je hele stad leeg te laten lopen, zou in theorie moeten betekenen dat je in je goede savegame dat gebouw zou kunnen plaatsen.
Iemand dit geprobeerd?
Klopt kan inderdaadJoosttweakers schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:10:
Zo ver ik heb kunnen ontdekken, kan je in je nieuwe stad ook de oude achievement gebouwen neerzetten, zodra je die tier behaald hebt in je nieuwe stad.
Een oude savegame vernaggelen door je hele stad leeg te laten lopen, zou in theorie moeten betekenen dat je in je goede savegame dat gebouw zou kunnen plaatsen.
Iemand dit geprobeerd?
en wat ga jij vandaag doen? ik ga naar een stom pleintje en daar staan samen met 99 anderen:
[ Voor 4% gewijzigd door SMD007 op 22-03-2015 21:13 ]
TOP TIPJoosttweakers schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:10:
Zo ver ik heb kunnen ontdekken, kan je in je nieuwe stad ook de oude achievement gebouwen neerzetten, zodra je die tier behaald hebt in je nieuwe stad.
Iemand dit geprobeerd?
Inderdaad even de game er voor geladen en heb nu de "4% tax" en de "1000 lege gebouwen" er bij staan. Ik weet in ieder geval hoe ik de rest ga aanpakken
Ik heb nu de oneindig geld- mod uit en dan mijn laatste stad opnieuw geladen. Je staat dan wel gelijk 2 miljoen in de min, maar daar unlock je ook gelijk weer een unique buidling mee. Zo eens proberen of ik ook gelijk mijn halve stad om zeep kan helpen.AcXeller schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:17:
[...]
TOP TIP![]()
Inderdaad even de game er voor geladen en heb nu de "4% tax" en de "1000 lege gebouwen" er bij staan. Ik weet in ieder geval hoe ik de rest ga aanpakken
In ander nieuws, ik heb geen industrie meer, alleen offices. Voordeel daarvan is dat je stad dus niet helemaal klem gereden wordt door vrachtwagens en dat alle slimme mensen een baan hebben.
Nadeel is wel dat je commercie dan grotendeels hun producten gaan importeren, wat dus weer een hoop vrachtwagens naar je stad trekt.
Leuk dat je zo eindeloos kan lopen aankloten en steeds van probleem A naar probleem B gaat.
Werkt wel voor nieuwe savegames, maar niet op oude. Heb net eindelijk het Court House vrijgespeeld op een speciaal daarvoor aangelegde stad, maar hij is in mijn "serieuze" savegame niet unlocked. Dat gaat 'm dus niet worden vrees ikJoosttweakers schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:10:
Iemand dit geprobeerd?
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Klopt had ik ook al geprobeerd. Je moet echt 2 steden hebben 1tje finaal vernagelen zodat je de gebouwen in de andere map erbij krijgt.Jirnsum schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:37:
[...]
Werkt wel voor nieuwe savegames, maar niet op oude. Heb net eindelijk het Court House vrijgespeeld op een speciaal daarvoor aangelegde stad, maar hij is in mijn "serieuze" savegame niet unlocked. Dat gaat 'm dus niet worden vrees ik
Edit: of in mijn geval gewoon je originele map vernaggelen en rustig wachten tot je 3miljoen uit het rood weer bent (kost je ongeveer 3 a 4 uur
[ Voor 13% gewijzigd door SMD007 op 22-03-2015 21:39 ]
Ik heb een klein dorpje (15k inwoners) welke lekker aan het groeien is en goed in de plus draait.
Het enige wat ik niet lekker gestroomlijnd krijg ik de afval verwerking.
Ik heb nu 2 afval centrales welke het op zouden moeten branden maar die krijgen het bij lange na niet weg.
Daarnaast heb ik 6 dump locaties welke voor 99/100% gevuld zitten.
Kun je dit afkopen en naar de buren sturen of moet ik er iets anders mee doen?
Kunnen je vuilniswagens wel (op tijd) van en naar je centrales komen? Staan er misschien 100 vuilniswagens in een file voor een centrale of een puinstort te wachten oid?Donstil schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:49:
Wat is het geheim voor de afval verwerking?
Ik heb een klein dorpje (15k inwoners) welke lekker aan het groeien is en goed in de plus draait.
Ik heb nu 2 afval centrales welke het op zouden moeten branden maar die krijgen het bij lange na niet weg.
Je budget er goed op aanpassen en misschien een 3de verwerker erbij. Zorg ook dat er goede wegen liggen hoe beter de weg hoe verder ze kunnen rijden.Donstil schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:49:
Nee geen files oid.migchiell schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:52:
[...]
Kunnen je vuilniswagens wel (op tijd) van en naar je centrales komen? Staan er misschien 100 vuilniswagens in een file voor een centrale of een puinstort te wachten oid?
Verbranders werken op 100% en hun reserves zitten al bijna vol ook.
Ik heb het budget toevallig net naar 110% gezet. Even kijken of dat werkt.SMD007 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:53:
[...]
Je budget er goed op aanpassen en misschien een 3de verwerker erbij. Zorg ook dat er goede wegen liggen hoe beter de weg hoe verder ze kunnen rijden.
Anders maar een verbrander erbij. Voelt alleen zo overkill voor een klein stadje.
[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 22-03-2015 22:04 ]
Kijk anders even op de garbage info-overlay, dan krijg je ook een venstertje te zien met een overzicht hoeveel vuil er geproduceerd wordt en hoeveel verbrandingscapaciteit je hebt. Kun je meteen zien of dat voldoende is. Let op dat als je volle landfills gaat legen in verbranders, dit capaciteit van de verbranders kost.Donstil schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:02:
[...]
Nee geen files oid.
[...]
Ik heb het budget toevallig net naar 110% gezet. Even kijken of dat werkt.
Anders maar een verbrander erbij. Voelt alleen zo overkill voor een klein stadje.
Bijvoorbeeld zo'n vierkante mijl boerenbedrijven genereren zo verschrikkelijk veel vrachtverkeer dat het gewoon niet meer weg te werken is. Eigenlijk moet dat hele gebied opnieuw ingericht worden voor maximaal verkeer...
Enfin, exotische snelwegpleinen springen tot leven als je niet zo snel geneigd bent je eerdere harde werk te slopen om het wel fatsoenlijk aan te leggen
| Cities Skylines | ||
District 1: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=412441790
District 2: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=412441956
Ramp: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=412440394
Zo kan ik weer makkelijk een nieuwe woonwijk aanleggen die direct goed op de snelweg aan te sluiten is
[ Voor 14% gewijzigd door Wussie op 23-03-2015 00:04 ]
Simpel op kruispunten stoplichten neer zetten of beter nog juist weghalen
Dat verklaard wel het een en ander jaRannasha schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:19:
[...]
Kijk anders even op de garbage info-overlay, dan krijg je ook een venstertje te zien met een overzicht hoeveel vuil er geproduceerd wordt en hoeveel verbrandingscapaciteit je hebt. Kun je meteen zien of dat voldoende is. Let op dat als je volle landfills gaat legen in verbranders, dit capaciteit van de verbranders kost.
Ik vergeet te vaak die stats te checken, moet ik mezelf toch eens aanleren.

Neemt niet weg dat 5 verbrandingsovens voor een stad met 16k wel wat overdreven lijkt (Inmiddels na weer 2 uur spelen zit ik op 7 ovens en 32k)
Anima-t3d schreef op zondag 22 maart 2015 @ 23:30:
Yay! Er is een mod om verkeerslichten toe te voegen of verwijderen: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=411833858
Dat is inderdaad awesome!SilentSimon schreef op maandag 23 maart 2015 @ 00:30:
Deze mod is echt goud waard: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411833858
Simpel op kruispunten stoplichten neer zetten of beter nog juist weghalenScheelt een hoop traffic opbouw in de stadskernen.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Mooi, daar zat ik op te wachten. Nu nog kunnen aangeven wie er voorrang heeft en wie niet en dan heb je toch een behoorlijk granulaire controle over hoe en wat.Anima-t3d schreef op zondag 22 maart 2015 @ 23:30:
Yay! Er is een mod om verkeerslichten toe te voegen of verwijderen: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=411833858
Geen gepriegel met stukjes snelweg meer!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 01:05 ]
Dacht even de snelweg en het afval aanpakken, maar daar ging wat meer tijd in dan verwacht
Mijn vuilnismannen hebben nu iig een eigen circuit met exclusive verbindingen naar de rijksweg :Donstil schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:49:
Beetje overkill misschien voor 25K inwoners, maar had wat volle. Door de tips hier boven nog maar ff wat verbranders erbij zetten
[ Voor 78% gewijzigd door Beakzz op 23-03-2015 02:44 ]
Dit houd je toch niet voor mogelijk hoe krachtig de community is als je ze loslaat! Stel je toch voor dat EA dit had gedaan met SimCity 2013, dan had dat spel ook best aardig kunnen zijn!Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 01:04:
[...]
Mooi, daar zat ik op te wachten. Nu nog kunnen aangeven wie er voorrang heeft en wie niet en dan heb je toch een behoorlijk granulaire controle over hoe en wat.
Geen gepriegel met stukjes snelweg meer!
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik moet zeggen dat het plaatsen van alle afvalverwerking aan 1 kant van mijn stad ook niet al te soepel is. Het is hier al eens eerder genoemd geloof ik, maar de vuilnisauto's rijden niet naar een bepaald district en beginnen dan met ophalen, maar ze rijden langs huizen en vullen zich automatisch.Beakzz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 02:32:
Gelukkig gaat niet om 7 uur mijn wekker ofzo ..![]()
Dacht even de snelweg en het afval aanpakken, maar daar ging wat meer tijd in dan verwacht
[...]
Mijn vuilnismannen hebben nu iig een eigen circuit met exclusive verbindingen naar de rijksweg :
[afbeelding]
Beetje overkill misschien voor 25K inwoners, maar had wat volle. Door de tips hier boven nog maar ff wat verbranders erbij zetten
Hierdoor zijn ze altijd vol voordat ze aan de andere kant van de stad zijn. Ik heb uiteindelijk aan 2 kanten van mijn stad een afvalverwerking-centrum gemaakt. Dat werkt al een stuk beter.
Verder zit mijn stad nu op 115k geloof ik en heb ik de Hadron Collider en de Fusion Power Plant. Dat was even 'lastig' maar ik had voordat ik er aan begon meer dan 4.000.000 op de bank staan en dat liep terug naar 2 miljoen. Wel steeg mijn demand enorm en heb ik dat zelfs nu nog niet opgelost (een paar uur later).
Ook ben ik bezig om een aantal ring-wegen om mijn stad aan te leggen, dit omdat bij mij de commercie ENORM veel verkeer veroorzaakt.
Ik gok dat het daarom is. Ik red het niet met alleen verbrandingsovens volgens mij.SMD007 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:10:
Zou even moeten checken, maar heb volgens mij ook de mod aan dat er iets minder afval gemaakt wordt.
[ Voor 8% gewijzigd door sorted.bits op 23-03-2015 08:13 ]
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=412101021
Het is nog wel in beta, maar je kan kiezen welke richting de lanen opgaan.Luukwa schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:24:
Lane change limiter? Is dit wat ik denk dat het is? Ik kan niet op de site komen op werk...
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=412101021
Hier het topic op reddit
[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 23-03-2015 08:27 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Die stoplicht mod is ook super, maar pas hier mee op; het kan onoplosbare problemen met je verkeer opleveren ;')
Toen ik nog op normal speelde kreeg ik het geld practisch niet op. Maar nu heb ik een nieuwe stad op hard begonnen, en dan is het toch echt een stuk meer elk "elke dubbeltje omdraaien"SMD007 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:10:
Ik zie dat jullie voornamelijk met de vuilnisbelts werken in combo met verbrandsingsovens. Waarom is dat? ik zelf werk alleen met de verbrandingsovens, maar hebben vuilnisbelts nog een plus punt? Overigens heb ik in een stad met 85k inwoners iets van 10 - 15 verbrandingsovens die het allemaal prima aankunnen. Zou even moeten checken, maar heb volgens mij ook de mod aan dat er iets minder afval gemaakt wordt.
Ik heb nog altijd 1 vrij centraal gelegen afvalberg
Die is handig omdat je daar een vrij lange buffer hebt voordat je een nieuwe afval oven moet kopen.
Dus als je 100k kan verbranden, en 105K maakt. dan hoef je niet meteen een nieuwe verbrander (en bijbehorende gigantische upkeep) te betalen. Pas zodra die halfvol zit koop ik een nieuwe verbrander en kieper ik deze weer leeg.
Daarnaast heb ik er nog 2 in het noorden en zuiden van de stad liggen, leeg en uit kosten ze niks, en poluten ze ook niet. gewoon voor backup als een of andere niet zo snuggere mayor het verkeer compleet lamlegd doordat ie halverwege een knoopppunt rebuild zonder geld zit
Daar heb je je probleem alDonstil schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:02:
[...]
Nee geen files oid.
De reserve is hun interne opslag, zodra die vol zit, zullen je verbranders geen Vrachtwagens meer opsturen om vuil op te halen.
En ik denk idd dat 2 gewoon te weinig is, maar dat kun je zien, totaal vuil geproduceerd en totale capaciteit verbrander. En idd, uitkijken met het leegkiepen van vuilnisbelten, want dat kost je veel capaciteit. (ik zet er elke keer 1 aan voor 10 sec, en dan weer uit, zo kun je ze stapsgewijs leegmaken)
[ Voor 51% gewijzigd door heuveltje op 23-03-2015 09:00 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.