Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
[ Voor 20% gewijzigd door TommyGun op 23-03-2015 09:12 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Inderdaad erg lastig . Je zou haast een klein stukje weg maken om maar zebrapaden te genereren.heuveltje schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:03:
Heeft iemand trouwens al een makkelijke mod of manier gevonden om zebrapaden te maken ?
Die voetgangers bruggen zijn gruwelijk onpractisch, zeker op een berg. (waarom zijn die dingen zo hoog)
en aangezien sims blijkbaar als de dood zijn om een lege straat over te steken, lopen ze nu een pokke end om !
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat doe ik nu dus, een 1bloks zijstraatje. probleem is (behalve dat het ruimte kost) er opeens veel auto's daar gaan draaien, wat nu net niet de bedoeling is.Tsurany schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:18:
[...]
Inderdaad erg lastig . Je zou haast een klein stukje weg maken om maar zebrapaden te genereren.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Maar eens meer spelen met de mogelijkheden.
Ben nu wel op een punt bereikt dat fabrieken steeds maar blijven sluiten.
Gisteravond pas de universiteit vrij gespeeld dus dat zal wel de reden zijn, blijven maar vragen voor mensen die hoger opgeleid zijn. De andere scholen hebben al geruime tijd volledige dekking.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hoger opgeleid is highschool.solique schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:25:
Merk zelf dat ik nog te veel in sim city style denk, blokken bouwen en dito indeling.
Maar eens meer spelen met de mogelijkheden.
Ben nu wel op een punt bereikt dat fabrieken steeds maar blijven sluiten.
Gisteravond pas de universiteit vrij gespeeld dus dat zal wel de reden zijn, blijven maar vragen voor mensen die hoger opgeleid zijn. De andere scholen hebben al geruime tijd volledige dekking.
IK GELOOF dat industrie niet hoger dan een highshool vraagt ?
Bij mij is het probleem iig altijd andersom. dat iedereen te slim is voor de industrie
Lol dat werkt eigenlijk best wel mooi !
[ Voor 14% gewijzigd door heuveltje op 23-03-2015 09:45 ]
Serieus? Zowel highschool als elementary hebben al geruime tijd volledige dekking.heuveltje schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:43:
[...]
Hoger opgeleid is highschool.
IK GELOOF dat industrie niet hoger dan een highshool vraagt ?
Bij mij is het probleem iig altijd andersom. dat iedereen te slim is voor de industrie
Blijf maar de fabrieken slopen en opnieuw opbouwen.
Zijn er niet andere werkplekken dichterbij huis te vinden? Dat ze in commercial of offices zijn gaan werken en dat daarom de industrie tekort komt?solique schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:46:
[...]
Serieus? Zowel highschool als elementary hebben al geruime tijd volledige dekking.
Blijf maar de fabrieken slopen en opnieuw opbouwen.
Holy ^&* Dat is indrukwekkend! En het lijkt behoorlijk goed te werken!
Die kans zit er in maar dan wel lekkere inwonersanandus schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:47:
[...]
Zijn er niet andere werkplekken dichterbij huis te vinden? Dat ze in commercial of offices zijn gaan werken en dat daarom de industrie tekort komt?
Had gisteren eerste strook offices gebouwd en was binnen 10 seconden vol, fabrieken klagen al dagen over de werknemers.
Je populatie is waarschijnlijk te hoog opgeleid, hoe is je werkloosheid en vraag naar residential? Heb ook bijna me hele industrie moeten verwijderen doordat hoger opgeleiden er niet wouden werken.solique schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:04:
[...]
Die kans zit er in maar dan wel lekkere inwoners![]()
Had gisteren eerste strook offices gebouwd en was binnen 10 seconden vol, fabrieken klagen al dagen over de werknemers.
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Ik zou graag een kruispunt/weg optie willen hebben waar je de % van de tijd lichten kunt aanpassen. Bvb op de hoofdweg 70% van de tijd groen terwijl de kruisweg dan dus maar 30% groen heeft. En kunnen aanduiden hoe het lichten systeem werkt (conflict vrij e.d.) + eventueel een hele weg als hoofdweg aanduiden, waardoor zijwegen voorrang geven bij het invoegen en dus de lichten een bias hebben om groen te zijn op de hoofdweg.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 01:04:
[...]
Mooi, daar zat ik op te wachten. Nu nog kunnen aangeven wie er voorrang heeft en wie niet en dan heb je toch een behoorlijk granulaire controle over hoe en wat.
Geen gepriegel met stukjes snelweg meer!
Toch doet Skylines dat volgens mij al vrij aardig standaard.Anima-t3d schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:26:
[...]
Ik zou graag een kruispunt/weg optie willen hebben waar je de % van de tijd lichten kunt aanpassen. Bvb op de hoofdweg 70% van de tijd groen terwijl de kruisweg dan dus maar 30% groen heeft. En kunnen aanduiden hoe het lichten systeem werkt (conflict vrij e.d.) + eventueel een hele weg als hoofdweg aanduiden, waardoor zijwegen voorrang geven bij het invoegen en dus de lichten een bias hebben om groen te zijn op de hoofdweg.
Ik heb tenminste vrij veel kleine wegen die op grote uitkomen, en daarstaan de lichten voor de grote VEEL langer op groen,
Kom er achter dat het toch een wat diepgaander spel is dan Simcity :x. En dat ik ondanks rotondes nog steeds snel last heb van opstoppingen in het verkeer. vind het hele wegenbouwen ook wel iets waar ik een goede tutorial voor moet kijken, want heb nu deels 6 baans wegen door de stad lopen afgewisseld met snelwegen op rotondes (om stoplichten te verminderen) en kleine wegen voor de tussenstraatjes.
Moet mij denk ik meer gaan richten op snelwegen en die de hoogte inbouwen, maar dat vereist wel wat meer plannen en meten dan ik tot nu toe gewend ben.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Werkloosheid onder 20% geloof ik, precies kan ik vanavond pas zeggen. Residential aanvraag is 0,0.M0nkeymen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:08:
[...]
Je populatie is waarschijnlijk te hoog opgeleid, hoe is je werkloosheid en vraag naar residential? Heb ook bijna me hele industrie moeten verwijderen doordat hoger opgeleiden er niet wouden werken.
Zal vanavond maar eens in details gaan kijken dan.
Zelf loop ik nog wel tegen een vervelend iets aan. Traffic management gaat over het algemeen goed. Heb globaal drie niveau's qua verkeer: Een grote ringweg één richtingsverkeer met zes banen. Vervolgens heb ik subgebieden waar ik een grote eenrichtingsweg leg. De ingang is op de grote ring (bij bv kilometer #2). De uitgang van die weg is dan bij kilometer #1. En in die subgebieden gebruik ik dan gewone wegen (twee richtingsverkeer) zodat ze de hele subwijk kunnen bereiken. Het werkt goed want verkeersproblemen van wijk 1 zorgen niet voor de ellende in wijk 2, 3 enz.
Nu heb ik twee problemen:
1. De zesbaansringweg wordt slecht gebruikt. Mensen pakken vooral de linker baan en de overige vijf worden nauwelijks gebruikt. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Eén probleem had ik zelf al gevonden: Ik had een kwart van de ringweg per ongeluk twee richtingen gemaakt, dat bevorderd het stroomproces niet echt.
2. Ondertussen heb ik een tweede ring erbij gemaakt en die wil ik graag aansluiten op mijn eerste ring. Alleen het invoegen is een tenenkrommend slecht proces om naar te kijken want verkeerslichten. Bestaan er wegen waar het invoegen "automatisch" gaat? Dus als er ruimte is voor die ene auto die staat te wachten dat hij hem erin prikt zonder dat meteen zes banen stil komen te staan?
Wat echter vaak niet beseft wordt is dat 1: Hoog opgeleid personeel werkt liever in kantoren en 2: Je moet wel binnen een redelijke tijd op je werk kunnen komen. Als je industrie dus niet goed ontsloten is voor personeel dan zal het ook geen werkende krijgen. Probeer eens een bus/metro verbinding aan te leggen naar je industrie, bij mij werkte dat vehoorlijk goed.
Ik heb veel meer kantoren dan fabrieken
Als je laag opgeleiden hebt dan heb je wel degelijk fabrieken nodig.. anders kunnen ze niet aan 't werk.Florissant schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:15:
Maar je hebt in principe toch geen fabrieken nodig? Alleen in het begin..
Ik heb veel meer kantoren dan fabrieken
Precies. Zodra je kantoren hebt, worden fabrieken minder interessant voor werknemers, want ze hebben een lagere opleidingseis en ze zijn over het algemeen verder weg dan kantoren. Tekort aan werknemers zie je daarom het snelst in industrie-gebieden.breadje schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:00:
Ik kan de post niet vinden atm. op het officiele paradox forum, maar er is meer malen gezegd door CO. (Collosal Order, de makers) dat hoogopgeleide onder hun niveau gaan werken als er geen ander werk is. Dit is ook te zien als je een fabriek aanklikt, er staat dan dat er te hoog opgeleid personeel werkt.
Wat echter vaak niet beseft wordt is dat 1: Hoog opgeleid personeel werkt liever in kantoren en 2: Je moet wel binnen een redelijke tijd op je werk kunnen komen. Als je industrie dus niet goed ontsloten is voor personeel dan zal het ook geen werkende krijgen. Probeer eens een bus/metro verbinding aan te leggen naar je industrie, bij mij werkte dat vehoorlijk goed.
Zeker in combinatie met de death-cycles (kijk maar eens naar de deaths-grafiek in het city stats scherm), kom je regelmatig periodes tegen met tekorten aan werknemers. Dit treft de industrie, terwijl de kantoren gespaard blijven.
Maar wanneer je voldoende potentiele werknemers hebt, dan gaan ze met alle liefde in de fabriek werken, zelfs als ze universitair geschoold zijn. Er komt enkel een melding te staan in het info-scherm van de fabriek dat er overeducated werknemers zijn, maar dit heeft verder geen effect.
Als je geen industrie hebt, dan importeren je commerciele zones de goederen van buiten de stad. Met als effect dat de verkeersstromen anders gaan lopen.Robkazoe schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:17:
En daarnaast hebben je commerciele zones geloof ik goederen nodig en die komen weer uit fabrieken. Alleen je kantoren bieden diensten aan en hebben volgens mij niet daadwerkelijk fysieke goederen.
[ Voor 22% gewijzigd door Rannasha op 23-03-2015 11:20 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Pro-tip: Als je een stuk weg hebt kun je voor een zebrapad zorgen door een stukje weg naar een ander wegtype te upgraden. Dit hoeft niet een grotere weg te zijn, maar kan ook een weg met gras of bomen zijn als de originele weg dat niet had. Andersom werkt ook, op een weg met bomen kun je zorgen voor een zebrapad door een stukje weg te upgraden (downgraden) naar een weg zonder bomen.heuveltje schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:03:
Heeft iemand trouwens al een makkelijke mod of manier gevonden om zebrapaden te maken ?
Die voetgangers bruggen zijn gruwelijk onpractisch, zeker op een berg. (waarom zijn die dingen zo hoog)
en aangezien sims blijkbaar als de dood zijn om een lege straat over te steken, lopen ze nu een pokke end om !
Hope this helps
Steam ||
Hier zou ik dus naar kunnen kijken, te veel zijn er opgeleid waardoor ze niet in fabrieken maar wel in kantoren willen werken. Heb namelijk 3 vaste bus verbindingen van residential naar industrie ook bijna tot geen file ophoping.Robkazoe schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:54:
Ik snap wel waarom het vaak fout gaat bij mensen. Je wilt natuurlijk dat elk stadsdeel en elk huis toegang heeft tot onderwijs. En je wilt maximale dekking hebben hiervoor. Maar dat is dus de grootste fout die je kunt maken voor je industrie. Wat je het beste kunt doen is spreiden. Als je een grote wijk hebt, dan zet je maar een school neer zodat de buiten gebieden geen onderwijs hebben. Of als je meerdere wijken al hebt, één wijk met veel / goed onderwijs en één wijk helemaal niet.
Tijd voor een herindeling dus
[ Voor 7% gewijzigd door solique op 23-03-2015 11:25 ]
Mooie dam met erachter waterverwerkingsinstallaties die per week ~600.000 m3 aan water erbij pompen. Extra druk voor de dam zeg maar.
Wat erna kwam had ik echter niet verwacht:
Ondanks dat de dam voor mijn stadje was, liep het onder... HUH??? Bleek dat ik er toch teveel druk op zette, dus dam maar weer weg gehaald en voila, het ging weer goed.
Verder loopt het stadje wel redelijk, traffic management is op dit moment een ramp, maar ben even flink aan het sparen om straks alles overhoop te gooien en opnieuw op te zetten, want dit werkt niet.
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Op deze manier kan je een hoogopgeleide stad toch combineren met industrie. Zo zitten de commerciële gebieden niet snel zonder producten om te verkopen.
Zodra ik op mijn eigen pc kan zal ik dit even ondersteunen met afbeeldingen. Maar in mijn 160k stad kan ik met veel service zo alle industrie, commerciële en offices van personeel voorzien.
Gewoon doen
Lau1187 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:21:
[...]
Pro-tip: Als je een stuk weg hebt kun je voor een zebrapad zorgen door een stukje weg naar een ander wegtype te upgraden. Dit hoeft niet een grotere weg te zijn, maar kan ook een weg met gras of bomen zijn als de originele weg dat niet had. Andersom werkt ook, op een weg met bomen kun je zorgen voor een zebrapad door een stukje weg te upgraden (downgraden) naar een weg zonder bomen.
Hope this helps
Als dat zo werkt is dat een elegante manier.
* heuveltje gaat vanavond even een uurtje zebrapaadjes aanleggen
Ik snap dat het een spel is.Darkasantion schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:27:
Dacht eindelijk slim te zijn met stroom en water door VOOR mijn stad een dam te bouwen die uiteindelijk ~600MW produceerde, best netjes zou je zeggen.
[afbeelding]
Mooie dam met erachter waterverwerkingsinstallaties die per week ~600.000 m3 aan water erbij pompen. Extra druk voor de dam zeg maar.
Maar als je denkt stroom kan opwekken door water omhoog te pompen, en het dan door een dynamo te leiden, heb je toch ergens een lesje natuurkunde gemist
Anyway ik heb gewoon een klein gedeelte net buiten de polution en noise zone van de industrie ingericht met high density residentals en ze op een park na niks gegeven. Moest ze even lokken met een belastingverlaging en uitzicht op de rivier, maar nu wonen ze heel tevreden
[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 23-03-2015 12:18 ]
Is er ook een vrouwelijke versie van die uitspraak?heuveltje schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:11:
[...]
you sir are the man !!
![]()
Als dat zo werkt is dat een elegante manier.
Ik heb het net nog even getest, maar alleen met wegtypes van dezelfde grootte, en dat werkte prima. Ik zou verwachten dat het ook werkt als je een stukje weg upgrade naar een breder wegtype, maar dat vindt je verkeer vast niet zo leuk
Steam ||
Bij de dam moeten ze echt een auto save functie maken en een popup met waarschuwing. Hoe vaak dat wel niet mis gaat. Blijf het overigens wel leuk vinden om het te zien gebeurenDarkasantion schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:27:
Dacht eindelijk slim te zijn met stroom en water door VOOR mijn stad een dam te bouwen die uiteindelijk ~600MW produceerde, best netjes zou je zeggen.
[afbeelding]
Wat erna kwam had ik echter niet verwacht:
[afbeelding]
Ondanks dat de dam voor mijn stadje was, liep het onder... HUH??? Bleek dat ik er toch teveel druk op zette, dus dam maar weer weg gehaald en voila, het ging weer goed.
Verder loopt het stadje wel redelijk, traffic management is op dit moment een ramp, maar ben even flink aan het sparen om straks alles overhoop te gooien en opnieuw op te zetten, want dit werkt niet.

Dammen zijn zo af en toe best leuk hoor
edit: Nog een klein testje dat ik gisteren heb gedaan.

Schepen lossen bijzonder veel verkeersproblemen op. Gewoon lekker alles per schip naar de commercial zones verplaatsen ipv. per vrachtwagen.
(commercial zones lopen ook geen wegen naartoe, alleen toegang met metro/haven)
[ Voor 51% gewijzigd door svenvv2 op 23-03-2015 12:46 ]
Nee, tuurlijk is het niet realistisch, maar toch leuk om te doen.[b]heuveltje schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:11:
[...]
Ik snap dat het een spel is.
Maar als je denkt stroom kan opwekken door water omhoog te pompen, en het dan door een dynamo te leiden, heb je toch ergens een lesje natuurkunde gemist
Uiteindelijk werkend gekregen, dus dit is V2 van de "Turbo dam"
De grap is nu, des te groter de stad wordt, des te meer water er na de dam uitgehaald wordt, waardoor het verval groter wordt. En voor de dam gooi ik het er dan weer in, dus weer extra verval. Het is niet realistisch, maar wel grappig om zo te bouwen en zo je dam te "optimaliseren"...
Dam produceert nu tussen de 700~800MW dus ben benieuwd wat er nog in zit
Nu de rest van de stad nog
[ Voor 12% gewijzigd door Darkasantion op 23-03-2015 12:43 ]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
In Noorwegen pompen ze water weer omhoog naar de waterkrachtcentrales mbv energie van windmolens:Darkasantion schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:41:
[...]
Nee, tuurlijk is het niet realistisch, maar toch leuk om te doen.
Uiteindelijk werkend gekregen, dus dit is V2 van de "Turbo dam"![]()
[afbeelding]
De grap is nu, des te groter de stad wordt, des te meer water er na de dam uitgehaald wordt, waardoor het verval groter wordt. En voor de dam gooi ik het er dan weer in, dus weer extra verval. Het is niet realistisch, maar wel grappig om zo te bouwen en zo je dam te "optimaliseren"...
Dam produceert nu tussen de 700~800MW dus ben benieuwd wat er nog in zit![]()
![]()
Nu de rest van de stad nog![]()
![]()
http://gemini.no/en/2014/...europes-cheapest-battery/. Het is dus wel realistisch
Krijg je dan geen problemen met dat je vervuilt water oppompt? Want ondanks dat het waterzuiveringsinstallaties zijn blijft er toch 15% (uit mijn hoofd) vervuiling over. Ik houd nog altijd mijn water afvoer ver uit de buurt van mijn water pompenDarkasantion schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:41:
[...]
Nee, tuurlijk is het niet realistisch, maar toch leuk om te doen.
Uiteindelijk werkend gekregen, dus dit is V2 van de "Turbo dam"![]()
[afbeelding]
Dam produceert nu tussen de 700~800MW dus ben benieuwd wat er nog in zit![]()
![]()
Nu de rest van de stad nog![]()
![]()
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Mochten mensen wat tips willen:
Niet teveel bushaltes op 1 lijn, ik probeer het rond de max 8/9 te houden. Kleiner is beter (imo)
Als je een lijn hebt aangelegd leg dan een 2de lijn aan die hetzelfde rondje maakt in tegengestelde richting.
Als je al districten hebt, maak in ieder district een lijn bus die een rondje door je district maakt. Doe dit voor ieder district. Hierna een paar verbindingslijnen tussen je districten en het loopt als een trein...err bus!
Maar let vooral op de plekken waar je busstops neergooit. Sommige wegen creeeren aparte buslanes wat erg handig is (b.v. de boompjesstraat van de 2baansweg). Maar je wilt niet voor een 6 baans kruising een busstop hebben. Sowieso wil je in de buurt van kruisingen en stoplichten GEEN busstops plaatsen. Dit kan echt rampzalige opstoppingen tot gevolg hebben.
Maar ik heb nu een redelijk lopend busnet al ben je wel vrij snel het overzicht kwijt (IMO), extreem diepgaand is het ook niet gelukkig.
pr0tip: je kan je buslijnen van kleur veranderen, waaromdit standaard niet gebeurt weet ik niet maar alles blauw wordt je gek van! Kleurtjes helpen enorm met het overzicht bewaren.
[ Voor 7% gewijzigd door Postius op 23-03-2015 13:25 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Maar dat is ergens energie instoppen om het tijdelijk op te slaan, dat is iets heel anders dan meer energie krijgen uit een handeling dan je erinstopJBrennan schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:50:
[...]
In Noorwegen pompen ze water weer omhoog naar de waterkrachtcentrales mbv energie van windmolens:
http://gemini.no/en/2014/...europes-cheapest-battery/. Het is dus wel realistisch.
Checkt profiel : aha !Lau1187 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:27:
[...]
Is er ook een vrouwelijke versie van die uitspraak?
Ik heb het net nog even getest, maar alleen met wegtypes van dezelfde grootte, en dat werkte prima. Ik zou verwachten dat het ook werkt als je een stukje weg upgrade naar een breder wegtype, maar dat vindt je verkeer vast niet zo leuk
* heuveltje neemt nog altijd klakkeloos aan dat iedereen op tweakers mannelijk is tot het tegendeel bewezen
is
You miss, are the woman ? Dat mist toch iets....
You go girl. is het dan ook weer net niet.
Hmmmmm..... vrouwelijke complimenten....
Sorry, duidelijk een hiaat in mijn vocabulair. gaan we aan werken !
lol, toch moeilijk
Steam ||
Thanks! Dat zijn inderdaad bruikbare tips om rekening mee te houden bij het neerplempenPostius schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:23:
Ik moet zeggen dat openbaar vervoer ook erg effectief is in dit spel. Net als bij cities in motion moet je even goed over je routes nadenken en waar je haltes maakt. Verkeerde haltes zorgen voor meer verkeersproblemen, maar als het dan goed werkt gaat het ook als een trein. Ongeveer 25% van al mijn cims/sims? gaat met de bus atm. Nu is 25% wel mn piek percentage maar dan nog! Heb ook even zitten kloten met routes etc maar dan gaat het prima.
Niet teveel bushaltes op 1 lijn, ik probeer het rond de max 8/9 te houden. Kleiner is beter (imo)
Als je een lijn hebt aangelegd leg dan een 2de lijn aan die hetzelfde rondje maakt in tegengestelde richting.
Als je al districten hebt, maak in ieder district een lijn bus die een rondje door je district maakt. Doe dit voor ieder district. Hierna een paar verbindingslijnen tussen je districten en het loopt als een trein...err bus!
Maar let vooral op de plekken waar je busstops neergooit. Sommige wegen creeeren aparte buslanes wat erg handig is (b.v. de boompjesstraat van de 2baansweg). Maar je wilt niet voor een 6 baans kruising een busstop hebben. Sowieso wil je in de buurt van kruisingen en stoplichten GEEN busstops plaatsen. Dit kan echt rampzalige opstoppingen tot gevolg hebben.
Maar ik heb nu een redelijk lopend busnet al ben je wel vrij snel het overzicht kwijt (IMO), extreem diepgaand is het ook niet gelukkig.
pr0tip: je kan je buslijnen van kleur veranderen, waaromdit standaard niet gebeurt weet ik niet maar alles blauw wordt je gek van! Kleurtjes helpen enorm met het overzicht bewaren.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Zelf nog niet gebruikt, maar ik kwam wel deze tegen AutoLineColorPostius schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:23:
[..]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik gebruik eigenlijk alleen maar metro's ipv bussen. Zo worden je wegen ook niet drukker + je cims zijn sneller op hun bestemmingPostius schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:23:
Ik moet zeggen dat openbaar vervoer ook erg effectief is in dit spel. Net als bij cities in motion moet je even goed over je routes nadenken en waar je haltes maakt. Verkeerde haltes zorgen voor meer verkeersproblemen, maar als het dan goed werkt gaat het ook als een trein. Ongeveer 25% van al mijn cims/sims? gaat met de bus atm. Nu is 25% wel mn piek percentage maar dan nog! Heb ook even zitten kloten met routes etc maar dan gaat het prima.
Hoe verander je die kleuren van de lijnen dan? Ik moet hier binnenkort ook eens in gaan duiken aangezien ik een groot deel van de Infra van mn stad verander heb en dus de buslijnen weer wat tactischer moet gaan aanleggen. Bij mij hebben de Cims toch wel meer de neiging de bus te pakken dan de Metro. Heb n stad van 20k, ongv. 1.1k pakt de bus en 900 de metro, veel hoger heb ik het nog niet zien staan.Florissant schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:57:
[...]
Ik gebruik eigenlijk alleen maar metro's ipv bussen. Zo worden je wegen ook niet drukker + je cims zijn sneller op hun bestemming
I am the great Cornholio!
Heb nog geen behoefte gehad om de kleuren van de lijnen te veranderen. Ik maak 1 lijn, en telkens als ik een station extra maak, koppel ik die lijn aan het bestaande netwerk.. En dan natuurlijk wel 2 kanten opMetaFrame schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:49:
[...]
Hoe verander je die kleuren van de lijnen dan? Ik moet hier binnenkort ook eens in gaan duiken aangezien ik een groot deel van de Infra van mn stad verander heb en dus de buslijnen weer wat tactischer moet gaan aanleggen. Bij mij hebben de Cims toch wel meer de neiging de bus te pakken dan de Metro. Heb n stad van 20k, ongv. 1.1k pakt de bus en 900 de metro, veel hoger heb ik het nog niet zien staan.
Ik weet niet of het uitmaakt voor efficiency, maar ik heb een voorkeur aan metro voor middellange afstanden en daarbinnen een fijnmaziger busnetwerk. Lijkt me zowieso realistischer (met een bus bereik je gewoon veel eenvoudiger een hogere dekkingsgraad dan met een tunnel onder iedere straatFlorissant schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:57:
[...]
Ik gebruik eigenlijk alleen maar metro's ipv bussen. Zo worden je wegen ook niet drukker + je cims zijn sneller op hun bestemming
Ik wilde het ook gaan doen, maar heb het nog niet kunnen vinden.MetaFrame schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:49:
[...]
Hoe verander je die kleuren van de lijnen dan? Ik moet hier binnenkort ook eens in gaan duiken aangezien ik een groot deel van de Infra van mn stad verander heb en dus de buslijnen weer wat tactischer moet gaan aanleggen.
Hoe krijg je het trouwens voor elkaar om alles per metro te doen? Of zit ik teveel vast aan het idee dat ze toch wel een eindje uit elkaar moeten zitten (net als in A'dam). Ik zit namelijk ook met de bochten, je kan ze wel 90 graden maken, maar dat voelt toch een beetje gevaarlijk
Als je link op het OV icoon klikt, (niet onderaan de bouw knop), kan je op een lijn klikken. Je krijgt dan een popupje met aantal reizigers, bussen, enzovoort. Daar staat een klein gekleurd kadertje. Als je er op klikt kan je een ander kleur instellen.MetaFrame schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:49:
[...]
Hoe verander je die kleuren van de lijnen dan? Ik moet hier binnenkort ook eens in gaan duiken aangezien ik een groot deel van de Infra van mn stad verander heb en dus de buslijnen weer wat tactischer moet gaan aanleggen. Bij mij hebben de Cims toch wel meer de neiging de bus te pakken dan de Metro. Heb n stad van 20k, ongv. 1.1k pakt de bus en 900 de metro, veel hoger heb ik het nog niet zien staan.
Ik gebruik eigenlijk de metro als vervanger voor bussen. Te veel bussen worgen voor oponthoud in het verkeer. Zeker als je bushalte vlak voor of voorbij een kruispunt ligt.
Ik heb een stuk of wat kruispunten op een doorgaande weg liggen, niet ideaal maar het werkt.
En in 1 bepaalde industrie wijk brand om de 10 minuten het een gebouw af (20m vanaf we kazerne
Anyway, op zich vind ik het prima, en moeten mijn cims er maar mee leren leven
Alleen elke keer als ik enigzins uitzoom komt er weer zo'n stomme popup die me daar op wijst
Ik zie nergens een optie om die (tutorial ?) meldingen uit te zetten.
Zie ik iets over het hoofd, of is daar een mod voor ?
Produceert een metrostation niet veel meer geluidsvervuiling dan een busstation? Heeft dat dan geen negatieve ervaring op de landwaarde in je woonwijken? Dat is wel de reden waarom ik toch nog bussen gebruik. Plus dat een busstation geen vakje in beslag neemt.Jump schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:24:
[...]
...
Ik gebruik eigenlijk de metro als vervanger voor bussen. Te veel bussen worgen voor oponthoud in het verkeer. Zeker als je bushalte vlak voor of voorbij een kruispunt ligt.
...
Dat zit onder menu en dan misc. Maar dat zet ook popups uit dat je vuilnisbelt of kerkhof vol is. Zelf heb ik die dus weer aangezet want dat zijn meldingen die ik wel wil krijgenheuveltje schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:28:
Aangezien mijn vorige probleem doodsimpel blijkt op te lossen, hier nog 1.
Ik heb een stuk of wat kruispunten op een doorgaande weg liggen, niet ideaal maar het werkt.
En in 1 bepaalde industrie wijk brand om de 10 minuten het een gebouw af (20m vanaf we kazerne)
Anyway, op zich vind ik het prima, en moeten mijn cims er maar mee leren leven
Alleen elke keer als ik enigzins uitzoom komt er weer zo'n stomme popup die me daar op wijst
Ik zie nergens een optie om die (tutorial ?) meldingen uit te zetten.
Zie ik iets over het hoofd, of is daar een mod voor ?
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Schakelt het gebruik van mods niet de achievement uit? Ik heb al meerdere mods voorbij zien komen die handig in gebruik zouden zijn en wat geen cheat is zoals de unlimited money mod maar blijf toch ook graag de achievement halenanandus schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:31:
Voor openbaar vervoer kan ik de Extended Public Transport UI aanraden
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ook Industrie ingelegd ?PWM schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:52:
Ik heb in mijn kleine steden geprobeerd Agriculture en/of zo'n forrest ding te krijgen. Heb een zone gemaakt en een weg er naar toe. Moet ik aan meer zaken voldoen? Er gebeurt niets.
[ Voor 62% gewijzigd door heuveltje op 23-03-2015 16:02 ]
Forrest ding als in een gebied gespecialiseerd in forrest? Indien dat, dan een district aanmaken en die in het district menu die specialisatie geven.PWM schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:52:
Ik heb in mijn kleine steden geprobeerd Agriculture en/of zo'n forrest ding te krijgen. Heb een zone gemaakt en een weg er naar toe. Moet ik aan meer zaken voldoen? Er gebeurt niets.
Wow, wat een stelsel is dat zegJump schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:24:
[...]
Als je link op het OV icoon klikt, (niet onderaan de bouw knop), kan je op een lijn klikken. Je krijgt dan een popupje met aantal reizigers, bussen, enzovoort. Daar staat een klein gekleurd kadertje. Als je er op klikt kan je een ander kleur instellen.
[afbeelding]
Mijn dank is groot
En je moet er nog industrie zone van maken (gele) anders weten ze niet dat ze daar mogen bouwenFly-guy schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:54:
[...]
Forrest ding als in een gebied gespecialiseerd in forrest? Indien dat, dan een district aanmaken en die in het district menu die specialisatie geven.
Xbone GT: sv3nnie
Uiteraard, maar ging er vanuit dat hij dat al gedaan had (hij had al een zone aangemaakt).Sven Enthoven schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:01:
[...]
En je moet er nog industrie zone van maken (gele) anders weten ze niet dat ze daar mogen bouwen
Had het wel even wat duidelijker kunnen plaatsen, maar ja, dat bedoelde ikFly-guy schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:54:
[...]
Forrest ding als in een gebied gespecialiseerd in forrest? Indien dat, dan een district aanmaken en die in het district menu die specialisatie geven.
Heel herkenbaar! Nog heel even wachten en dan mogen wij weer.Beakzz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:23:
Het helpt niet echt om hier mee te lezen tijdens het werk. Sta echt in het startblok om 5 uur naar huis te racen
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Bij mij duurde dat ook de eerste keer een paar minuten dus dacht misschien ligt het daaraanFly-guy schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:02:
[...]
Uiteraard, maar ging er vanuit dat hij dat al gedaan had (hij had al een zone aangemaakt).
Xbone GT: sv3nnie
Geen idee, bij mij vulde het vrij snel op.PWM schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:02:
[...]
Had het wel even wat duidelijker kunnen plaatsen, maar ja, dat bedoelde ikIk heb dat nu een paar keer geprobeerd, maar het blijft leeg. Of moet ik gewoon heel geduldig zijn?
Je hebt wel vraag naar industrie en heb je de specialisatie wel op een gebied met die grondstof?
Juist wel, kun je ideeën opdoen tijdens het werken, en die zodra je thuis bent uitvoerenBeakzz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:23:
Het helpt niet echt om hier mee te lezen tijdens het werk. Sta echt in het startblok om 5 uur naar huis te racen
Zo heb ik vandaag al leuke ideeën gespot die ik vanavond even ga uitproberen
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Haha nou vorige week zat ik nog te chillen op Bonaire en op de maandag dat ik thuis kwam het spel gekocht en gisteren de 40 uur aangetikt. Dat is voor mij ook lang geleden, want de meeste games speel ik een paar uur voor mijn aandacht weer ergens anders heen gaat.Haas schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:13:
Die tips zijn juist een reden om naar huis te racen. Vervang 'even' maar door heel lang. Wat neemt dit spel een tijd in beslag. Oude tijden herleven (1997). Alleen zat ik toen nog op de basisschool i.p.v. op mijn werk.
Wel mooi dat ik totaal geen last van een jetlag heb, want ik leef nog steeds 5 uur later
Wow... Zoveel ideeën die hier voorbij komen die ik ook eens wil uitproberen, en zo weinig tijd.
[ Voor 42% gewijzigd door HMC op 23-03-2015 19:40 ]
Eat the bugs, live in a pod
Keep going!HMC schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:44:
Hoe zit het met rijke lui's buurten maken?
[afbeelding]
Hier is echt alles aanwezig. Het is slechts een experiment, maar ik zie geen mansions zoals in SC4.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Voor het laatste vakje is het land value. Bushaltes en parken werken goed om dat te verhogen. Verder natuurlijk alle services and education maar die heb je waarschijnlijk al als je al op level 4 zitHMC schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:38:
Sommigen zitten nu in laatste vakje, halverwege. Wat hebben ze nog nodig? Subway? Dit zijn de mensen met de limousines.
Steam ||
Dat wil ik juist zien. Ik verwacht zwembaden in grote tuinen en zo. Maar dat zit er niet in denk ikMartinspire schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:48:
Maar hoe zien die huizen er dan uit als ze op hun hoogst zijn?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
http://www.reddit.com/r/C...v/trouble_with_my_trains/
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Een echte rich ass hood maken lijkt ddus niet echt te werken. Ok, mooie huizen, maar geen major mansions, zoals in SC4.
[ Voor 21% gewijzigd door HMC op 23-03-2015 19:54 ]
Een woord: wouw.
Dat heb je wel heel goed voor mekaar.
Hoeveel uur heeft dat jou gekost?
Ik vergeet echt volop te saven. Maar spel crasht nooit, dus niet erg.
Ik krijg echter nog geen skyscaper offices voor mekaar.
Met Commercial lukt het wel. Maar offices blijven laag.
ik zeg HAXvinom schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:57:
[afbeelding]
Nog andere foto's: http://imgur.com/a/V3OXR
mooi man hulde! stedenbouw gestudeerd ofzo?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
5 seconden om de link te kopiëren en te plakken?dutchmartin schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:00:
![]()
![]()
![]()
Een woord: wouw.
Dat heb je wel heel goed voor mekaar.
Hoeveel uur heeft dat jou gekost?
Ik kwam hem tegen op een ander forum en ik denk: die moeten jullie zien! Ik weet helaas niet wie de creator is.
dinorambovinom schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:08:
[...]
5 seconden om de link te kopiëren en te plakken?![]()
Ik kwam hem tegen op een ander forum en ik denk: die moeten jullie zien! Ik weet helaas niet wie de creator is.
Je kunt een auto-save-mod installerenHMC schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:03:
Had Anandus al aangehaald.
Ik vergeet echt volop te saven. Maar spel crasht nooit, dus niet erg.
Ik krijg echter nog geen skyscaper offices voor mekaar.
Met Commercial lukt het wel. Maar offices blijven laag.
I see red pixels.
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Ja stomme bug. Alle verkeer rijd altijd zo je map uit behalve treinen die zorgen voor opstoppingen. Nou dan zorg ik toch dat ze iets langer er over doen om de map uit te rijden

Nog een beetje paars vanwege de afval/industrie, maar die ben ik nu buiten de woonstad aan het plaatsen. Vandaar het aantal mensen dat met de metro gaat. Nu op 17k na een paar uurtjes spelen, en amper verkeer over de straten heen.
Je als je een stuk weg zonder bomen/groen ernaast hebt en je plaats vervolgens een stuk met bomen/groen ernaast, komt ertussen een zebrapad. Zo zorg ik ervoor dat bewoners bij lange straten zonder kruispunten alsnog over kunnen steken.heuveltje schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:03:
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Datzelfde had ik ook idd. Ik heb een groot gebied gespecialiseerd in Hout wat goed loopt dus ik zocht ook wat nieuws zonder vervuiling.SMD007 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:02:
Ook mijn eerste boerderijen gebied gebouwd valt me iets wat tegen had meer koetjes schaapjes en grote stukken landbouw verwacht. Paar graan schuren en vel groen gras is alles wat je krijgt. Daar mogen ze nog wel wat gebouwen voor bij modden.
Behalve een enorme bak extra verkeer bied het niets extra's idd. Had ook graag lappen landbouw gezien.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
een enorme bak extra verkeer is een understatement. Inmiddels is de highway connectie die je bij de start krijgt, verzadigd. drie bootterminals en 4 treinstations overigens ook. En dan heb ik eigenlijk slechts 1 vierkantje gezoned...Donstil schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:07:
[...]
Datzelfde had ik ook idd. Ik heb een groot gebied gespecialiseerd in Hout wat goed loopt dus ik zocht ook wat nieuws zonder vervuiling.
Behalve een enorme bak extra verkeer bied het niets extra's idd. Had ook graag lappen landbouw gezien.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.