JPM85 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 07:54:
Achja het is nooit goed.
Zijn de prijzen hoog door gigantische inflatie, en coin sellers, dan kan niemand die het spel normaal speelt met Messi / Ronaldo spelen. Zijn de prijzen laag, dan is het niet meer leuk, want packs leveren niets meer op.
Ik zou voorstander zijn van geen transfermarkt meer (helaas, want ik heb hier ook mijn kapitaal uitgehaald), maar vaste prijzen per speler, afhankelijk van hun rating, IF, Legend etc. Eigenlijk zoals nu de quick sell methode werkt, zo zouden spelers ook ingeschaald kunnen worden.
Een NIF messi zou bijv. 200K moeten kosten, NIF Ronaldo 195K, maar veelvoorkomende spelers zoals Pepe / Pique 4 of 5K. Elke IF boven op een kaart komt dan bijv. 10K bij, TOTY 100K etc.
Dit aantal coins kan je redelijk bij elkaar spelen, en zorgt voor een zuivere beloning van spelen van het spel.
Daarnaast kan je natuurlijk ook nog altijd packs openen, waardoor je theoretisch met 7,5K een Messi zou kunnen hebben.
Het probleem (en dat heb ik hier al eerder aangegeven) is dat de spreiding niet goed is.
80% van de spelers is te krijgen voor minder dan 1200 coins.
15% is pas te krijgen voor meer dan 50000 coins.
2% is onbetaalbaar voor mensen die geen coins kopen.
3% zweeft er ergens tussenin.
Dit is echt een bizarre verdeling. Er zouden veel meer spelers moeten zijn die 10000 tot 40000 zouden moeten opleveren. Denk hierbij aan de voorbeelden die ik hierboven noem (Pepe en Barzagli). Maar eigenlijk alle spelers met een rating tussen de 80 en 84. Dan heb je meer kans op fatsoenlijke pack-opbrengsten, maar moet je nog steeds extreem hard werken om Messi, Ronaldo, Robben etc. te kunnen kopen. Ik vind het bizar dat EA dit niet voor elkaar krijgt.
Het lijkt alsof een normale gouden speler X miljoen keer beschikbaar is en een rare X duizend keer.
Er is geen tussenweg.
Ze zouden op basis van rating het aantal beschikbare kaartjes moeten aanpassen.
Maar goed. Het zal wel aan mij liggen.
Oh, en coin-sellers moeten sowieso dood.
Oh2, en coin-buyers moeten ook harder aangepakt worden (weet dat dat moeilijk is, maar moet iets op te bedenken zijn).