Ik ben bang dat wij allemaal wel eens tegen zo'n verschrikkelijk team hebben gespeeld

. Ibarbo, Emenike, Martins, Musa, Doumbia - ik zucht altijd even als ik tegen dat soort spelers moet.
Hoort er bij: zeker voor de prijs van dat soort spelers, bieden ze prima rendement. Ergens vind ik het zeker wel jammer: op bepaalde posities, zoals in je centrale verdediging, moet je bijna wel snelheid hebben om dit soort veel voorkomende 'beast fc' spelers bij te houden. RIP Mertesacker

IAmNice schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:04:
PC?
Maar die matchmaking. He is toch zo dat er meer avg teams zijn dan super sterren teams van 1 mil+. Op mijn niveau zou het toch zo zijn dat ik vaker met avg teams wordt gematched dan die dure teams. Ik kan best wel tegen Ronaldo enzo spelen, maar het kost gewoon zo veel moeite om hem in bedwang te houden. Dat maakt het spel veel minder leuk. Ik wil gewoon op niveau en teams worden gematcht. Dat kan toch niet onmogelijk zijn. 9 van de 10 keer kom je een team tegen die veel beter is dan die van jou.
Vind ik een lastige discussie. Ik geloof dat ik matchmaking op basis van skill (resultaten in het verleden) leuker vind dan alleen (of meer) op basis van de kwaliteit van het team.
Ergens heb je wel gelijk en is het inderdaad leuker als je tegen gelijkwaardige spelers speelt, maar ik denk niet dat het werkt. Wat bepaalt dan uberhaupt 'hoe goed' een team is? De individuele overall rating van alle spelers bij elkaar opgeteld? Dan krijg je sterrenteams met bronzen spelers op de bank (wat nu volgens mij al gebeurd, maar naar mijn mening meer als bijgeloof).
En hoe zit het dan met een speler als Ibarbo? Qua overall rating is die niet zo bijzonder maar wij weten volgens mij allemaal dat
Ibarbo vaak gevaarlijker is dan bijvoorbeeld
Totti, die een veel hogere rating heeft.
Daar komt nog bij dat de skill van een speler bij Fifa echt wel wat uitmaakt.Ik zie mezelf als een gemiddelde speler, misschien ietsjes beter (pendel tussen divisie 2, 3 en heel soms 1), maar ook ik wordt soms echt wel weggespeeld door mensen met zilveren squads, bijvoorbeeld in een online tournament als laatst met FUT United. Als ik tegen dat soort lui met 'gelijkwaardige' spelers moet, ben ik op voorhand kansloos.
Ik speel in seasons voornamelijk met twee squads, die ik afwissel voor fitness. Ik heb een
Belgisch/Premier League team en een
Hybrid Team met voornamelijk 'topspelers'.
Qua rating is het tweede team veel beter, maar qua resultaat (en 'beast fc-achtigheid') is mijn Belgische team veel beter. Lukaku en Benteke voelen namelijk ook wat overpowered aan, Ik heb nooit gespeeld met Doumbia of Emenike, maar ik vermoed dat ze ergens vergelijkbaar aanvoelen.
Mijn (voorlopige) conclusie: de skill (ELO) mee laten wegen in de matchmaking is volgens mij dus noodzakelijk. Wat is het voordeel van het hebben van bijvoorbeeld een Robben (I wish) als je vervolgens standaard tegen iemand moet spelen die er ook één heeft?
Volgens mij kun je dan net zo goed met een middelmatig team blijven spelen. Ontwijk je mooi Ronaldo en co. Hoef je misschien ook niet meer te traden - misschien hoef je uberhaupt nauwelijks coins meer te sparen.
Heb ik ook helaas. Zoals SR8 al schreef: vermoed niet dat dat gefixed wordt. Ik ga daar in ieder geval niet van uit...
[
Voor 6% gewijzigd door
Garion op 19-11-2014 10:50
]