Inhoud verdwenen van verzekerd pakket via postnl

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33
Gisteren pakketje ontvangen waar een zgan Samsung Galaxy S4 Black edition in hoorde te zitten.
Deze is gekocht voor euro 290 middels vooruitbetaling via marktplaats van een particuliere verkoper die 6 1/2 actief is.
Pakket is verzekerd verzonden (euro 8.60).
Na opening pakket zag ik 2 plankjes, stenen vaasje, piepschuim en bubbelplastic.
Direct contact opgenomen met verkoper en die stond ook verbaasd toen ik het vertelde en hem de fotos stuurde.
Nu blijkt dat er een opening is gemaakt aan de zijkant van de doos en die die weer is dicht getaped.
Doos was ook gedicht via krammen en dat was niet de manier zoals verkoper het heeft verzonden.

Ik heb telefonisch contact gehad met postnl (euro 0,45 p/min) en de vriendelijke dame heeft alle gegevens opgenomen en vertelde dat ik binnen 2 werkdagen teruggebeld ga worden.

Wie heeft soorgelijke ervaring gehad en wat zijn mijn kansen op vergoeding ?

[ Voor 0% gewijzigd door fotojunk op 10-08-2014 08:28 . Reden: S4 ipv S3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-04 10:01

thorgal21

Forum Noob

Een PostNL medewerker die daar 2 plankjes en een vaas beschikbaar heeft? Lijkt me toch dat de verkoper er ook wat mee te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 22:19
Wow dat is echt mega zuur ! heb zelf al mega veel besteld en via PostNL ontvangen, zoiets nog nooit meegemaakt.

Ik vraag me wel 1 ding af: Kon je aan het pakketje zien dat het een telefoon was? Dus orgineel doosje gebruikt zonder hier een folie of iets over heen te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 17:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verder is dit op zich wel de verantwoordelijkheid van de verkoper. Mits die zelf verzending aanbood als optie en jullie niet expliciet hebben afgesproken dat het risico daarvan bij de koper ligt.

Ook PostNL zal dat doorgaans zo opvatten (vind het al opvallend dat ze jou hierover te woord wilden staan). De verzender is opdrachtgever / klant van PostNL en kan een onderzoek instellen, niet de ontvanger (tenzij PostNL daar iets aan veranderd heeft inmiddels).

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 09-08-2014 13:04 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zou ook niet meteen de verkoper uitsluiten, ik kan ook verbazing veinzen.
Was het trouwens niet zo, ook met particuliere verkopen, dat de verkoper verantwoordelijk blijft voor het aankomen van een conform product (zeker indien verstuurd op de manier aangeboden door de verkoper)? Dus dat njet TS, maar de verkoper met postnl mag gaan worstelen en ts recht heeft op de telefoon of geld terug? (Recht hebben is natuurlijk niet altijd recht krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
thorgal21 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 12:59:
Een PostNL medewerker die daar 2 plankjes en een vaas beschikbaar heeft? Lijkt me toch dat de verkoper er ook wat mee te maken heeft...
Lijken me stukken van een pallet..en dat vaasje kan uit een ander pakket zijn gehaald..
Verkoper komt mij betrouwbaar over gezien verstrekken zijn persoonlijke gegevens en reactie nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Orion84 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:02:
Verder is dit op zich wel de verantwoordelijkheid van de verkoper. Mits die zelf verzending aanbood als optie en jullie niet expliciet hebben afgesproken dat het risico daarvan bij de koper ligt.

Ook PostNL zal dat doorgaans zo opvatten (vind het al opvallend dat ze jou hierover te woord wilden staan). De verzender is opdrachtgever / klant van PostNL en kan een onderzoek instellen, niet de ontvanger (tenzij PostNL daar iets aan veranderd heeft inmiddels).
Verkoper wou gewoon met track en trace verzenden heeft toen toen op mijn verzoek er verzekerd van gemaakt..

Ik heb ook gevraagd of verkoper moets bellen om het aan te geven..zij zei dat maakt niet uit..ik heb u nu aan de telefoon, alleen eventuele uitbetaling gaat naar de verzender.

[ Voor 11% gewijzigd door fotojunk op 09-08-2014 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:28

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zou het even goed documenteren met foto's e.d. dan sta je later sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:28
Persoonlijk zou ik het niet jouw probleem maken: De verkoper is degene die opdrachtgever is bij PostNL. Geef daarom gewoon duidelijk aan dat je van de verkoper verwacht dat hij het geheel regelt via PostNL, en dat jij zo snel mogelijk jouw betaalde geld terug verwacht.

Of de fout nu bij PostNL of bij de verkoper ligt, zou ik in het midden laten. Dat mogen die twee partijen samen uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heel vreemd verhaal. Was de verzendtijd ook normaal? Dus binnen een dag ontvangen?

[ Voor 35% gewijzigd door VantageR op 09-08-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

fotojunk schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:04:
[...]

Lijken me stukken van een pallet..en dat vaasje kan uit een ander pakket zijn gehaald..
Verkoper komt mij betrouwbaar over gezien verstrekken zijn persoonlijke gegevens en reactie nadien.
Check in elk geval toch even https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml en http://www.opgelichtopinternet.nl om te zien of er informatie over de verkoper beschikbaar is.
fotojunk schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:06:
[...]Verkoper wou gewoon met track en trace verzenden heeft toen toen op mijn verzoek er verzekerd van gemaakt..
Ok, dat klinkt niet alsof het initiatief tot verzenden via PostNL bij jou lag of dat er expliciete afspraken zijn dat het risico bij jou ligt. Dus dan sta je denk ik vrij sterk dat de verkoper aansprakelijk is.
Ik heb ook gevraagd of verkoper moets bellen om het aan te geven..zij zei dat maakt niet uit..ik heb u nu aan de telefoon, alleen eventuele uitbetaling gaat naar de verzender.
Valt me weer niks tegen. Hier al genoeg gevallen gezien van mensen waar dat een stuk minder soepel ging. Wellicht zit daar nog een verschil tussen verzendingen tussen particulieren of verzendingen van webshops of zo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Marsjee schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 12:59:
Wow dat is echt mega zuur ! heb zelf al mega veel besteld en via PostNL ontvangen, zoiets nog nooit meegemaakt.

Ik vraag me wel 1 ding af: Kon je aan het pakketje zien dat het een telefoon was? Dus orgineel doosje gebruikt zonder hier een folie of iets over heen te doen ?
Het was een neutrale doos..alleen een sticker van postnl zelf die aangeeft "aangetekend pakket" frankering euro 8.60..
Dus iemand die dat leest weet al dat er wat van waarde inzit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Orion84 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:11:
[...]

Check in elk geval toch even https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml en http://www.opgelichtopinternet.nl om te zien of er informatie over de verkoper beschikbaar is.
Dit heb ik direct gedaan nadat ik de bankgegevens heb gekregen..maar geen "hit"

Ik moet nu ff met de vrouw boodschappen doen, kan dus niet meer direct reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:08

painkill

Pain(k)(ill)

PostNL weegt ook elk pakket wat binnengebracht wordt. Je kunt het zelf opnieuw wegen om te zien of er verschil in zit. En pakketjes liggen niet altijd netjes bewaakt ergens hé. Het kan best in een niet beveiligde wijkopslag hebben gezeten. Of in het busje van de bezorger. Bij PostNL in het sorteercentrum zelf zie ik niet zo snel iets gebeuren, zeker niet alles vervangen door een stuk pallet en een vaas. Maar alles daar buiten geeft genoeg kansen om dat wel te doen.

Maar daarnaast, de verkoper heeft PostNL ingeschakeld om het te verzenden, en zoals eerder gezegd, het is zijn verantwoordelijkheid dat het bij jou komt. En de verzekering wordt dus ook aan hem uitbetaald mocht het zo ver komen. Dus je hebt geluk dat zowel PostNL als de verkoper mee willen werken :)

Maar laat het pakketje even wegen bij een PostNL punt, dan weet je zeker of het gewicht veranderd is tijdens de reis.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

Heel sterk verhaal en ik zou de verkopende partij zeker niet op zijn/haar blauwe ogen vertrouwen.
Er gaan maar héél, héél weinig pakketjes door een x-ray scanner bij TNT.

De TNT medewerker weet daarmee dus niet wat er in een pakketje zit en het is vrijwel uit te sluiten dat een TNT medewerker daarom een willekeurig pakketje uitpikt met daarin nou net een telefoon. Er worden immers duizenden pakketjes per nacht gesorteerd en dan zou dat nu net één keer alleen bij dit pakketje wel gebeuren. Tegelijkertijd moet die TNT medewerker dan ook maar net een vaasje en twee plankjes hebben liggen die precies weer in dat doosje passen.

Natuurlijk werkt de verzender nu nog mee. Hij ontvangt immers straks het verzekeringsgeld en heeft straks dus 2 x 270 euro in zijn zak kunnen steken.... Als ik jou was zou ik daarom vragen of hij je het geld alvast wil overmaken, omdat hij in principe ook verantwoordelijk is voor de verzending.

Kijk in theorie kan natuurlijk alles, maar ik denk dat de verzender er meer mee te maken heeft dan hij wil toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-04 22:03
Anoniem: 101094 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 17:55:
Als ik jou was zou ik daarom vragen of hij je het geld alvast wil overmaken, omdat hij in principe ook verantwoordelijk is voor de verzending.
Grapjas. Je kan het hele verhaal natuurlijk ook omdraaien, zou je als verzender dan alvast het bedrag overmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-04 17:31
Je bent gewoon de lul, duur lesje om te leren dat je op marktplaats nooit geld eerst moet overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:38

St@m

@ Your Service

Haas_nl schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 19:06:
Je bent gewoon de lul, duur lesje om te leren dat je op marktplaats nooit geld eerst moet overmaken.
Niet alleen op marktplaats ;) Maar wel eens dat hij gewoon de sjaak is. Helaas..
Maar er is natuurlijk die ene procent kans dat dit allemaal op z'n pootjes terecht komt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 22:56
Haas_nl schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 19:06:
Uhm...tja.
Zou jij een artikel opsturen zonder dat jij eerst het geld binnen hebt?

Sorry hoor, maar hier gaan de spullen ook pas de deur uit nadat ik het geld op mijn rekening heb.
En anders kom je het maar halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Controleer in ieder geval het gewicht even zoals hierboven aangegeven. Weinig kans dat als iemand er iets uithaalt het op de paar gram klopt daarna. Klopt het gewicht wel moet de verkoper er wel iets mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

Carfanatic schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 18:58:
[...]

Grapjas. Je kan het hele verhaal natuurlijk ook omdraaien, zou je als verzender dan alvast het bedrag overmaken?
Als die verzender zo zeker is dat hij het niet zelf heeft gedaan, waarom niet?
Hij krijgt immers de verzekering uitgekeerd, niet de ontvanger!

Het zou in ieder geval laten zien dat hij bonafide is geweest. Nu blijft de verdenking gewoon hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 09-08-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
VantageR schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:10:
Heel vreemd verhaal. Was de verzendtijd ook normaal? Dus binnen een dag ontvangen?
Ja geen delay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Ik heb de verkoper ook gemaild dat ik een topic ben gestart hier..misschien krijgen we hier ook een reactie van hem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31
*knip*

Modbreak: Als je niets serieus toe te voegen hebt aan de discussie, reageer dan niet.

[ Voor 86% gewijzigd door Orion84 op 09-08-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 20:00
Ik ben erg benieuwd wat de post hier van gaat zeggen. Tot nog toe heb ik eigenlijk zelden gehoord dat de post een verzekerd pakketje vergoedt naar waarde. En in dit geval kan de post nooit meer aantonen dat er iets mee gebeurd is: het pakketje is aangenomen en afgeleverd, daarmee stopt hun verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zullen we alle loze speculaties maar gewoon voor ons houden en ons hier beperken tot nuttige tips, advies en serieuze discussie?

Thanks!

@fotojunk: houd er wel even rekening mee dat de discussie / communicatie tussen jullie ongetwijfeld soepeler verloopt zonder directe bemoeienis van een kudde tweakers. Hem op dit topic wijzen in de zin van "kijk, daar staat hoe we dit het beste kunnen aanpakken" of "daar staat dat ik in mijn recht sta" is natuurlijk prima, maar de verdere onderlinge afwikkeling kan je beter via privé kanalen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
PilatuS schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 20:05:
Controleer in ieder geval het gewicht even zoals hierboven aangegeven. Weinig kans dat als iemand er iets uithaalt het op de paar gram klopt daarna. Klopt het gewicht wel moet de verkoper er wel iets mee te maken hebben.
Gewicht op de sticker van aangetekend is 500gr
Op mijn grammenweger geeft ie 505 gr aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Orion84 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:27:
Zullen we alle loze speculaties maar gewoon voor ons houden en ons hier beperken tot nuttige tips, advies en serieuze discussie?

Thanks!

@fotojunk: houd er wel even rekening mee dat de discussie / communicatie tussen jullie ongetwijfeld soepeler verloopt zonder directe bemoeienis van een kudde tweakers. Hem op dit topic wijzen in de zin van "kijk, daar staat hoe we dit het beste kunnen aanpakken" of "daar staat dat ik in mijn recht sta" is natuurlijk prima, maar de verdere onderlinge afwikkeling kan je beter via privé kanalen doen :)
Ik heb "gewoon" contact met verkoper over de verdwijning.
Ik heb hem op dit topic gewezen en verder wacht ik het contact af wat postnl met mij zal hebben binnen 2 werkdagen, zal dus maandag of dinsdag worden..
Ik zal de voortgang hier zeker posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Heb je een vast telefoon nummer of een mobiel telefoon nummer van de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Haas_nl schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:51:
Heb je een vast telefoon nummer of een mobiel telefoon nummer van de verkoper?
Nee..correspondentie gaat via email..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Heb je al ge googled naar het mail adres? is het een naam of een alias?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Je meet maar 5 gram verschil? Volgens mij heeft de verkoper die dingen in de doos gestopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Thralas schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:24:
Modbreak: Als je niets serieus toe te voegen hebt aan de discussie, reageer dan niet.
Wat ik eigenlijk wilde illustreren, maar enigzins vergat door m'n flauwe grapje, is het contrast met het topic waar ik met m'n opmerking naar refereerde.

Daar werd de koper meteen verketterd, want 'hij zou het wel eens gesloopt kunnen hebben', en hier wordt er al (zij het enigzins voorzichtig) naar de koper gewezen 'die het ook wel eens gedaan zou kunnen hebben'.

Volgens mij heeft het helemaal geen zin om je vermoedens uit te spreken jegens eenieder van de partijen op basis van een eenzijdig verhaal, dus dan kun je er het beste vanuitgaan dat beide partijen te goeder trouw handelen.

En nog een tikkeltje ironischer, waar men in het andere topic meteen riep dat het 'garantie tot de deur' is, wordt de verkoper hier her-en-der geacht meteen het geld over te maken, omdat de verzending toch zeker zijn risico is.. (well, volgens mij was de eerdere conclusie dat dat inderdaad meestal zo is, maar ik wil de algemene neiging tot partij kiezen voor TS even hilighten).

Ja, in beide gevallen zou TS gek zijn als 'ie een topic opent terwijl hij zelf schuldig is, en hier zou dat al helemaal een bizarre poging zijn, maar dan nog kun je je vermoedens m.i. beter voor je houden en enkel concreet advies geven

Verder kun je concreet weinig doen, behalve afwachten en het probleem bij de koper neerleggen (en begripvol blijven zolang je geen concrete aanwijzingen hebt dat hij niet te goeder trouw is). Hij kan het op zijn beurt weer met PostNL uitvechten..

Oh, en om m'n 165-euro-grap toch even in z'n context te zetten: eigenlijk was het deels serieus, ik kan me ook hier goed voorstellen dat de verkoper niet heel erg happig is om meteen alle schade te vergoeden, we zouden zo weer eens tegen dezelfde schuld vs. verantwoordelijkheidskwestie aan kunnen lopen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Thralas op 09-08-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 23:00

Deem

Ontcijfer mij!

Dat het gewicht matched met in inhoud is wel verdacht. Als de verkoper een oplichter blijkt te zijn, dan gaat ie nu ook nog verzekering claimen.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
fotojunk schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:28:
[...]

Dit scheelt dus maar 1%. Prima te verklaren door de afwijking van de weegschaal. Het is natuurlijk mogelijk dat de persoon die het omgewisseld heeft op het gewicht gelet heeft. Als je werkt bij PostNL weet je natuurlijk prima dat er naar het gewicht gekeken word.

Waren die 2 plankjes netjes of lijkt het erop dat er stukken vanaf gebroken zouden kunnen zijn ? Het gaat natuurlijk wat ver om de spullen die je er in doet op maat te maken zodat het gewicht klopt, maar het kan natuurlijk wel.

Als je er simpel tegenaan kijkt is de kans dat de verkoper het gedaan heeft natuurlijk wel groot als het gewicht zo goed klopt met de originele weging bij het postkantoor. Dat iemand de moeite neemt om het gewicht goed te krijgen is onwaarschijnlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 09-08-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
PilatuS schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 20:05:
Weinig kans dat als iemand er iets uithaalt het op de paar gram klopt daarna. Klopt het gewicht wel moet de verkoper er wel iets mee te maken hebben.
Tja, als het gewicht significant af zou wijken heb je een punt (maar zie dan maar eens te bewijzen dat jij het niet hebt gedaan, PostNL zal dan immers zeggen 'bij ons klopte het gewicht nog, dus wij hebben 't niet gedaan'.

En als het gewicht niet significant afwijkt (dat blijkt het geval, PostNL: 500g, TS: 505g) dan is je verdachtmaking jegens verkoper prima te weerleggen met het feit dat ze bij PostNL ook een weegschaal hebben, en dat een slimme dief natuurlijk de boel probeert te verdoezelen.

EDIT: Eigenlijk is hierover discussieren ook vrij zinloos, TS heeft niets met PostNL te maken. Hij kan de vekoper helpen met bewijs verzamelen voor TNT als hij denkt dat het hem ten goede komt, of het puur juridisch gooien op 't feit dat hij iets heeft gekocht maar niets heeft ontvangen, of dat nu komt doordat PostNL of verkoper zelf het heeft kwijtgemaakt maakt dan weinig uit, lijkt me.

[ Voor 20% gewijzigd door Thralas op 09-08-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zie mijn reactie hierboven :)
EDIT: Eigenlijk is hierover discussieren ook vrij zinloos, TS heeft niets met PostNL te maken. Hij kan de vekoper helpen met bewijs verzamelen voor TNT als hij denkt dat het hem ten goede komt, of het puur juridisch gooien op 't feit dat hij iets heeft gekocht maar niets heeft ontvangen, of dat nu komt doordat PostNL of verkoper zelf het heeft kwijtgemaakt maakt dan weinig uit, lijkt me.
Klopt, maar dat het gewicht klopt is op zijn minst interessant te noemen :P

[ Voor 128% gewijzigd door PilatuS op 09-08-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 01:06
Hier geldt, net zoals in het andere topic, dat de verzending voor risico van de verkoper is. Echter, de bewijslastverdeling pakt anders uit. Hier stelt de koper een overeenkomst te hebben met de verkoper op grond waarvan hij recht heeft op een bepaald product. Daarop zal de verkoper moeten stellen dat de koper dit product heeft ontvangen. En partijen dragen de bewijslast voor de eigen stellingen, dus heeft de verkoper een probleem.
Thralas schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:31:
Toch zou ik het niet direct op het juridische gooien. Maar me eerst richten op waarheidsvinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 23:37
Het lijkt me vrij waarschijnlijk dat iemand die bij PostNL werkt wel even het gewicht controleert, anders valt hij zelf natuurlijk ook zo door de mand, zeker als hij het vaker zou doen. Denk dat het uiteindelijk vrijwel onmogelijk is om met zekerheid vast te stellen wat er precies met het pakketje gebeurd is (als er wat gebeurd is)...

Vind het na het lezen van dit verhaal eigenlijk wel raar dat pakketjes niet gewoon voor het verzenden worden gesealed/verzegeld zodat gewoon onomstotelijk kan worden vastgesteld dat het niet geopend is door postmedewerkers. Kost voor PostNL vrijwel niks en zou een hoop gezeik voorkomen, je leest dit verhalen immers wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Post eens de foto's van het pakketje en de inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:18
*knip* leuk dat je dit wilde posten, maar hier heeft het niets te zoeken

[ Voor 83% gewijzigd door gambieter op 10-08-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Door de emoties van beide kanten is er wat communicatie verwarring onstaan..
Verkoper heeft dit topic ook gelezen en kwam nog met een opmerking dat de plankjes door hem geplaatst zijn voor versteviging van de zijkant..
Alles wat erin zit heeft hij erin gedaan alleen het vaasje is dus verwisseld met de telefoon box.
Sorry dus voor de foute info..

[ Voor 4% gewijzigd door fotojunk op 10-08-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Jij vindt het leuk om naar één of andere uithoek te rijden. Ik niet. Dus praat aub niet voor anderen.
Één van de redenen voor online aankopen is juist het gemak van niet je huis uit te hoeven.

En voor de wat langere afstanden ben ik toch wat meer kwijt dan die 6.50.

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 10-08-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-05 14:09
fotojunk schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:28:
[...]

Is het gewicht van de "vervangende spullen" in ieder geval vergelijkbaar met de telefoon + toebehoren?

Edit: zal wel want waarom stop je er anders een vaasje in...of all things...

[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 10-08-2014 09:10 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Inderdaad. Totaal gewicht - gewicht plankjes = gewicht vaas?

En weegt vaas evenveel als telefoon?
Even specs opzoeken of oproep plaatsen aan andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
...en heeft de verkoper nog iets achtergehouden zoals een originele factuur. Dat zou natuurlijk wel in zijn voordeel werken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 20:00
Snowdog schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 06:11:
Vind het na het lezen van dit verhaal eigenlijk wel raar dat pakketjes niet gewoon voor het verzenden worden gesealed/verzegeld zodat gewoon onomstotelijk kan worden vastgesteld dat het niet geopend is door postmedewerkers. Kost voor PostNL vrijwel niks en zou een hoop gezeik voorkomen, je leest dit verhalen immers wel vaker.
Dat verzegelen mag je zelf doen voor verzending. Ik heb jaren geleden een pakketje verstuurd, zeg maar met plakband in elkaar geplakt van oude dozen, en kreeg bij de balie van het zakelijke pakketpunt (bestaat nu niet meer) te horen dat verzekeren daarvan geen zin had, omdat nooit aantoonbaar zou zijn dat het pakketje niet geopend was. Advies was om het in te pakken in bruin papier o.i.d.
200 km is een realistische afstand binnen Nederland, retour maakt 400. Een auto kost meer dan brandstof, ga uit van 30 cent per km. Zit je op 120 euro voor je pakketje, en dan is nieuw in de winkel halen al snel voordeliger. Dus nee, verzenden is een logische optie en gaat heel vaak goed.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 10-08-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 01:50

paQ

*nvr mnd

[ Voor 91% gewijzigd door paQ op 10-08-2014 09:48 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:54
Ik dacht eerst ook altijd dat het risico van verzending altijd bij de verkoper lag. Bij verkoop tussen particulieren is dat volgens het juridisch loket anders. Dit omdat je het als koper ook op had kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bioman schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:52:
Ik dacht eerst ook altijd dat het risico van verzending altijd bij de verkoper lag. Bij verkoop tussen particulieren is dat volgens het juridisch loket anders. Dit omdat je het als koper ook op had kunnen halen.
Bedankt, goed om te weten. Nooit zo bij stilgestaan.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Weegt een telefoon + oplader + verpakking een halve kilo ?

Wat weegt de verpakking zonder inhoud alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is mooi dat dit risico bij de koper ligt, maar de opdrachtgever naar PostNL is de verkoper.

Dit betekent dus eigenlijk dat je een heel kromme situatie krijgt. Koper krijgt iets niet geleverd, wat dus zijn probleem is, en verkoper moet daarom een onderzoek starten bij PostNL. De verkoper heeft toch niks meer met het probleem te maken behalve dat zijn spullen weg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Waar ze daar nogal enorm makkelijk aan voorbij gaan is dat het (voor zover ik althans altijd begrepen heb) vooral afhangt van wat de verkoper aanbiedt. Als die zelf verzending aanbiedt, dan is het wat gek dat je als koper ineens risico's op je neemt door die optie te kiezen.

Als de verkoper het aanbiedt als "graag ophalen" en je vraagt als koper om het toch maar op te sturen, ja, dan is het een ander verhaal.

In het geval van TS bood de verkoper aan om het te versturen en heeft TS enkel gevraagd om het verzekerd te verzenden. Lijkt me stug dat het risico dan bij de koper ligt, maar goed, ik ben geen jurist.

Ah, Arnoud vat het denk ik redelijk goed samen:
http://blog.iusmentis.com...bij-particuliere-verkoop/
• Bij een verkoop van bedrijf aan consument is het bedrijf altijd aansprakelijk voor het kwijtraken.
• Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper aansprakelijk voor het kwijtraken.
• Echter als de verkoper expliciet “op eigen risico van de koper” in de advertentie zet, dan verschuift daarmee het risico naar de koper want je mag als consumentkoper en -verkoper contractueel dat risico bij de consumentkoper leggen.
• Als de advertentie expliciet vermeldt dat de koper het moet komen ophalen, en de koper vraagt achteraf of het toch opgestuurd kan worden, dan is dat op eigen risico van de koper.
• Als de advertentie niets vermeldt over versturen of ophalen, dan is het juridisch een grijs gebied. Als aspirant-koper kun je dan maar beter zelf even navragen hoe de verkoper zich de aflevering had voorgesteld. En wel graag vóórdat je de koop sluit.
• Als er niets vermeld is en geen navraag is gedaan, dan wordt het moeilijk als het product verloren blijkt te zijn gegaan. Ik zou dan beginnen met nagaan waarom de verkoper het product zomaar heeft verzonden (dat was immers niet expliciet gemeld). En ik hoop dat er dan eens wordt geprocedeerd zodat we weten waar we aan toe zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Orion84 op 10-08-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
Controleer of het gewicht overeenkomt met het gewicht dat PostNL aangeeft via de track n trace pagina. Als het gewicht significant afwijkt is er gerommeld na vdrzending

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Tweaker en maatje van me kreeg een telefoon van een mede tweaker, ook iemand die ik elke week spreek. Telefoon was uit het pakketje gesnatched. Gewicht was het gewicht van het 1e meet moment - het gewicht van de telefoon. Was standaard verzending dus hij kon fluiten naar de telefoon/centen.

Stel iemand van de TNT jat de telefoon (wat erg veel gebeurt) dan neem ik niet aan dat de stelert iets terug in de vepakking doet met bijna exact het zelfde gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

als je bij tntpost werkt doe je dat juist wel, anders weten ze dat de bezorger rommelt met het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:22
vraag eens of een va de buren een vaas mist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 217290 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:01:
als je bij tntpost werkt doe je dat juist wel, anders weten ze dat de bezorger rommelt met het pakket.
Dan is het alleen wel erg knap dat je er 1 ding uit haalt en 1 ding instopt waarna het totale gewicht tot op 1% precies klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-04 14:26

Plato112

Da is toch nie normaal!

PilatuS schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:15:
[...]

Dan is het alleen wel erg knap dat je er 1 ding uit haalt en 1 ding instopt waarna het totale gewicht tot op 1% precies klopt.
Die 1% is niet interessant, de rest blijft gelijk en je hoeft dus alleen naar het gewicht van het te vervangen product te kijken. Dan wordt het percentage ineens een stuk hoger.
Daarnaast kun je beter zeggen dat het op ongeveer 10 gram nauwkeurig moet zijn, aangezien PostNL het gewicht afrondt op hele tientallen. Maar luchtvochtigheid en bijv. regen kunnen het pakket ook zwaarder of lichter maken, dus je hebt toch wel wat marge.

Het zal niet heel makkelijk zijn om het gewicht gelijk te krijgen, maar als je er op voorbereid bent is het ook niet onmogelijk, dus eigenlijk blijft het bij speculeren en of dat veel zin heeft...

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Dacuuu schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:29:
Stel iemand van de TNT jat de telefoon (wat erg veel gebeurt)
Leuk dat iedereen dat altijd zegt maar zijn er ook cijfers om dat statement te ondersteunen of is het gewoon onderbuikgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:18
*knip* als je moderatie wilt bespreken, dan mag je contact opnemen.

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 10-08-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Kenzi schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:00:
[...]

Leuk dat iedereen dat altijd zegt maar zijn er ook cijfers om dat statement te ondersteunen of is het gewoon onderbuikgevoel.
Eigen ervaring / ervaring van kennisen / nieuws item op tv. TNT was boos omdat het overkoepelend orgaan van juwelieren geen zaken meer wilde doen met TNT omdat er zoveel pakketjes verdwenen /leeg waren. Do the math.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ja, maar hoe wist medewerker postnl dan wat er in de verpakking zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
Bewijzen wat er precies gebeurd is zal nooit lukken. Het gaat er nu om hoe de zaak afgehandeld wordt. Verzending is het risico van de verkoper dus zorg ervoor dat je zo snel mogelijk je geld terug hebt. Verzekerde verzending is alleen geldig voor kwijtgeraakte of beschadigde pakketjes dus dit wordt niet gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Deem schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:05:
Ja, maar hoe wist medewerker postnl dan wat er in de verpakking zat?
Wat erin zit weten ze niet maar aan de aangetekende barcode label zien ze dat er iets van waarde in moet zitten, want euro 8,60 staat erop vermeld..
Pakket zonder verzekering kost 6.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Ronald8 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:35:
Bewijzen wat er precies gebeurd is zal nooit lukken. Het gaat er nu om hoe de zaak afgehandeld wordt. Verzending is het risico van de verkoper dus zorg ervoor dat je zo snel mogelijk je geld terug hebt. Verzekerde verzending is alleen geldig voor kwijtgeraakte of beschadigde pakketjes dus dit wordt niet gedekt.
De website zegt dit:
Bij aangetekende verzending is de inhoud van uw pakket tot maximaal 500 euro verzekerd tegen verlies of beschadiging. Dat geeft rust en een veilig gevoel. Zo heeft u meer zekerheid bij het versturen van een pakket binnen Nederland.

Staat toch echt dat als de inhoud verloren gaat je voor vergoeding in aanmerking komt..of lees ik dit nu verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

uhm ja, maar ze zullen zich echt wel ingedekt hebben tegen dit soort zaken anders stuur ik jou een baksteen en claimen samen een hagelnieuwe iphone 5... dat zou makkelijk zijn voor oplichters.

dus dit kan wel eens een heel lastige zaak worden als postnl zijn poot stijf houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:32
fotojunk schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:35:
[...]

Wat erin zit weten ze niet maar aan de aangetekende barcode label zien ze dat er iets van waarde in moet zitten, want euro 8,60 staat erop vermeld..
Pakket zonder verzekering kost 6.95
Dat er 8,60 voor verzending wordt betaald betekent niet dat er iets van waarde inzit. Je betaalt meer omdat je de ontvanger om een handtekening vraagt (aangetekend). Bijkomend voordeel is dat het pakket verzekerd is.

Ik kies altijd voor aangetekende verzending. Ook al gaat het om een product van weinig waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:05
fotojunk schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:47:
[...]

De website zegt dit:
Bij aangetekende verzending is de inhoud van uw pakket tot maximaal 500 euro verzekerd tegen verlies of beschadiging. Dat geeft rust en een veilig gevoel. Zo heeft u meer zekerheid bij het versturen van een pakket binnen Nederland.

Staat toch echt dat als de inhoud verloren gaat je voor vergoeding in aanmerking komt..of lees ik dit nu verkeerd ?
Je leest het goed maar voordat PostNL uit wil keren wil het wel zeker weten dat die telefoon daarin zat en hoe kun jij dit nu bewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Cave_Boy schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:58:
[...]

Je leest het goed maar voordat PostNL uit wil keren wil het wel zeker weten dat die telefoon daarin zat en hoe kun jij dit nu bewijzen?
Dat lukt je nooit..kunnen ze beter die passage schrappen..
Ik ga er ook vanuit dat ik (wij) niks vergoed krijg(en).

[ Voor 8% gewijzigd door fotojunk op 10-08-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[...]

De website zegt dit:

Ietsje lager staat:
Dit gebeurt op basis van de inkoopwaarde van de factuur (excl. btw).
Dus de verkoper moet een factuur kunnen overleggen van datgene dat in het pakket zat en dat wordt dan misschien vergoed. Want je moet natuurlijk ook nog bewijzen dat je dat daadwerkelijk hebt opgestuurd en niet sowieso al dat plankje + vaasje had verstuurd en nu de verzekering probeert te tillen.

Ga er maar vanuit dat je geen geld krijgt van PostNL.
fotojunk schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:59:
[...]

Dat lukt je nooit..kunnen ze beter die passage schrappen..
Dat kan inderdaad niet en dat is ook precies wat die schurken bij PostNL weten. Verzekerd verzenden is een schijnveiligheid en een mooie bron van 100% inkomsten voor de PostNL.

[ Voor 14% gewijzigd door HuHu op 10-08-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:38
Ik denk niet dat een medewerker van postnl genoeg tijd en ruimte heeft om te "knutselen". Uit zoveel pakketjes een pakket kiezen waar een telefoon in zit, vervolgens telefoon er uithalen, iets terug erin doen, wegen enz. zodat gewicht en dergelijke klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
[...]

De website zegt dit:

Het gaat niet om de inhoud, het gaat om het hele pakketje. Het pakje is gewoon aangekomen, je hebt er ook voor getekend dus PostNL heeft daar ook bewijs voor. Ook het gewicht klopt, 500 gram bij aankomst, 505 bij jou. De post zal gewoon zeggen dat ze gedaan hebben wat er van ze verwacht werd, en zoals mrveenie zegt kan je niet bewijzen wat er in het pakje zat. Dan kun je een plank opsturen en claimen dat het een dure telefoon was en vervolgens de verzekering oplichten.

[ Voor 8% gewijzigd door O88088 op 10-08-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Ik weet niet of het wat uitmaakt maar pakketje is NIET persoonlijk door mij aangenomen.
Het is naar mijn werk verstuurd en daar door collega getekend en aangenomen..

[ Voor 7% gewijzigd door fotojunk op 10-08-2014 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Laatst online: 29-04 01:06
Heb je het pakketje geopend in bijzijn van de collega? Zo ja, laat hem dan een getuigenverklaring tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
fotojunk schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:18:
Ik weet niet of het wat uitmaakt maar pakketje is NIET persoonlijk door mij aangenomen.
Kijk... jij hebt sowieso weinig met PostNL te maken. Je hebt een afspraak met verkoper dat hij een bepaalt product levert en dat is er niet. Het is nu aan de verkoper om alles uit te zoeken. Geef hem daarvoor 30 dagen de tijd en zeg dat je daarna je geld terug wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
alfatrion schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:20:
Heb je het pakketje geopend in bijzijn van de collega? Zo ja, laat hem dan een getuigenverklaring tekenen.
Nee helaas niet..heb hem pas thuis geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 15:30
Bekend verhaal, heb het van een vriend ook eens gehoord.
Hij heeft ooit een pakket met enige waarde verstuurd, (en inhoud was ook vervangen) dat was dus onderweg gebeurd..

1. Wat zat er in het pakket. (factuur of bankoverschrijving met de waarde)
2. Hoe ziet het pakket er uit. (Degelijk verpakt, niet te opvallend)
3. Hoe is het verstuurd > minimaal aangetekend, willen ze überhaupt iets vergoeden.

Wat heeft hij er van geleerd:
Bij pakketten met enige waarde een inpak / verzend filmpje maken, zodat je altijd bewijs hebt.

Het beste is om een video te maken, van het inpakken tot het verzendklaar maken en versturen.
zodat je een bewijs hebt van wat er in het pakket heeft gezeten. en dan de buitenkant met adres en verzend etiket.

Zo heb je altijd een goed bewijs van wat jij in het pakket hebt gedaan, en het hebt verzonden.
Dan is het aan PostNL om het tegendeel te bewijzen (kunnen ze waarschijnlijk niet)

Sterkte verder,
ik hoop dat PostNL nog iets voor je kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Een filmpje kun je toch ook manipuleren...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 15:30
kraades schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:38:
Ja maar je hebt zo wel meer bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

kraades schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:38:
precies, ophalen is het beste bij alles boven de 5 euro. Ik ben notebene een keer opgelicht voor een oude broodbak van 5 euro. Dat is bij mij de grens, ik gebruik verzenden niet meer, ik vertrouw het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapzwans
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04 13:21
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Perkouw op 10-08-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 15:49
slabetje schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:46:
Ja maar je hebt zo wel meer bewijs.
Je hebt nul bewijs.

Maak video van inpakken. Zet video stop. Open pakket. Vervang telefoon voor aardappel. Sluit pakket. Stuur pakket op.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
fotojunk schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:18:
Is het misschien mogelijk dat die Collega die Mobiel er uit heeft gejat?
Collega's kan je ook niet vertrouwen ook al ben je bevriend met ze, het is altijd oppassen.
Al helemaal als je ook nog is hebt verteld wat er binnen komt.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Oh? Dus jij hebt het niet in ontvangst genomen? Hoeveel tijd zat er tussen het aannemen van de collega en het afgeven aan jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Deem schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:37:
Oh? Dus jij hebt het niet in ontvangst genomen? Hoeveel tijd zat er tussen het aannemen van de collega en het afgeven aan jou?
Collega heeft de telefoon gesnatched! Collega snort weegschaal uit de kast, weegt de telefoon en plaatst er een vaasje voor terug. de TS mist nu een vaasje op het kantoor. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Kan men on-topic blijven? Al die leuke ideetjes over "whodunnit" horen hier niet thuis.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Dacuuu schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:39:
[...]

Collega heeft de telefoon gesnatched! Collega snort weegschaal uit de kast, weegt de telefoon en plaatst er een vaasje voor terug. de TS mist nu een vaasje op het kantoor. :D
Dat scenario is dus niet uitgesloten. Misschien heeft het paketje wel een dag ergens op kantoor gelegen is er een onbewaakt moment geweest. Bij de receptie bevind zich vaak een weegschaaltje voor het wegen van enveloppen. Mogelijk zijn er collega's op de hoogte geweest over de inhoud van het pakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:39
Beste fotojunk,
Wat heb je zelf al ondernomen in de richting van PostNL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Collega heeft het pakketje niet geopend want hij was weer gesloten met krammen die we niet op de zaak hebben..en nee hij wist niet dat er een telefoon in zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
leendertveenbri schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:47:
Beste fotojunk,
Wat heb je zelf al ondernomen in de richting van PostNL?
Zie startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
Misschien al vermeld, maar pakketjes worden altijd gewogen voor verzending en is te vinden bij je track and trace code. Weeg het zelf eens en kijk of hij met meer dan 5% verschilt, zo niet heeft de verkoper je waarschijnlijk opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
smiba schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:14:
Misschien al vermeld, maar pakketjes worden altijd gewogen voor verzending en is te vinden bij je track and trace code. Weeg het zelf eens en kijk of hij met meer dan 5% verschilt, zo niet heeft de verkoper je waarschijnlijk opgelicht.
Is volgens mij al 50x voorbij gekomen.
Zou aan troep in topics schelen (hoe goed bedoelt ook) als men eens gewoon de voorgaande reacties leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
Kun je het vaasje eens wegen?
Het toestel zou rond de 130 gram moeten wegen.
Ik weet niet of je hebt afgesproken met of zonder doos/accesoires?
Maar als de vaas maar 100 gram weegt of 300gram. Weet je eigenlijk ook al voldoende...
Met doos en accesoires zal hij op de 200/230 gram zitten schat ik

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
MaD_co schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:02:
Kun je het vaasje eens wegen?
Het toestel zou rond de 130 gram moeten wegen.
Ik weet niet of je hebt afgesproken met of zonder doos/accesoires?
Maar als de vaas maar 100 gram weegt of 300gram. Weet je eigenlijk ook al voldoende...
Met doos en accesoires zal hij op de 200/230 gram zitten schat ik
Ik zou met doos/box en toebehoren krijgen..dus zoals die nieuw verkocht word..
Heb ff op MP gevraagd aan een verkoper wat het gewicht is van een nieuwe in de box.
Vaasje weegt 205gr

Volgens samsung weegt de telefoon 130gr daar komt boekje, accessoires en box overheen.
Ik zie trouwens ook geen afzenderadres op de doos.. :?
Heb verkoper ook gevraagd om ook zsm contact op te nemen met postnl met vermelden case nr die ik heb gekregen..

[ Voor 26% gewijzigd door fotojunk op 12-08-2014 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05 05:48
8)7 lol lol dit gaat al dagen weer door zo, en dit is niet de eerste keer dat ik dit topic voorbij zie komen,
Wat moet ik hier mee ?
PostNL pakketje kwijt geraakt - Distributie Kolham
PostNL fraudeert met handtekening voor bezorging?

*knip* laat het modereren svp over aan de moderators :)

[ Voor 98% gewijzigd door gambieter op 11-08-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Pakket was 5 gram te zwaar, Post NL gaat zeggen dat klopt met tolerantie van vocht en afwijkingen in weegschalen. Voor hun is verhaal klaar dan, pakket afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Nieuwe telefoon incl Box en toebehoren weegt 375gr.
Vaasje 205gr
Pakketje bij afgifte 500gr
Pakketje bij aankomst 505gr
Als de telefoon onderweg is vervangen door vaasje dan had het pakketje bij afgifte toch 670gr moeten zijn ?
Of reken ik nu fout ?

[ Voor 6% gewijzigd door fotojunk op 13-08-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 22:13
Als de verkoper beweert dat hij de planken erin heeft gedaan dan heb je al een deel van het antwoord :/
Dan is de vaas erin gedaan voor het werd afgegeven bij de receptie van de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nee, het is dan inderdaad al gewisseld voordat er aan het loket is gewogen.
Dit dit riekt wel sterk naar oplichting.
Ik zou dit nog eens heel duidelijk maken aan de verkoper en je geld terug eisen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Lees svp eerst het topic door, voordat dezelfde suggesties elke dag weer herhaald worden.