Wat moet ik hier mee ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-10 20:29
Op 10 maart een deal afgesloten met tweaker Angels-Demons ,deal was iPhone 4s zwart 16 GB voor de prijs van 200 euro.
Koper zeg :kom maar halen,ik antwoord terug :
Doe maar opsturen ,het is me te ver om even langs tekomen .
doe wel 8 euro extra erbij.Wel graag jou adres enz..

Geen persoonlijke communicatie plaatsen svp, en al helemaal niet waar namen in voorkomen. Zie ook de sticky.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Mij vraag is nu: wat kan ik nog meer doen om tot een goede oplossing te komen.
Gr.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:57
Als je online bij postnl een pakket koopt krijg je een uitprintbaar verzendlabel. Op dat moment geeft de T&T de vermelding dat het pakket klaar gemaakt word door de verzender. Ook al is het pakket nog niet daar. Los daarvan is de verzender aansprakelijk. Als hij het niet wilde opsturen had die daar niet akkoord mee moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

mobby1971 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:02:
... Los daarvan is de verzender aansprakelijk. Als hij het niet wilde opsturen had die daar niet akkoord mee moeten gaan.
Dat is maar zeer de vraag. Er is op expliciet verzoek van de koper afgeweken van de voorgestelde methode (afhalen) en vervolgens is er niks afgesproken over risico, welke verzendmethode etc.

Dus daar zou je nog wel eens een hele zware dobber aan kunnen hebben om die verantwoordelijkheid bij de verkoper te leggen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Misschien een idee om even een kleine samenvatting in je topicstart te zetten.
Ik heb eigenlijk geen idee wat het probleem nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Op verzoek van koper gekozen voor verzenden ipv. ophalen, geld overgemaakt, geen pakket ontvangen, track code geeft aan dat pakket nog niet is ingediend. Verkoper is niet bijster vlot met het starten van een onderzoek bij postnl.

Behalve dat de verkoper niet heel er meewerkend is, is het meest dubieuze dat het geld ineens naar rekening van broertje verkoper moest, ipv verkoper.

@TS: heb je beide rekeningnummers al even door de check gehaald: https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

[ Voor 36% gewijzigd door Orion84 op 03-04-2014 19:27 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:25
Er is door de koper 8 euro betaald voor de verzending, de verkoper heeft het onverzekerd verstuurd voor 6,75. Uit de communicatie is niet expliciet op te maken dat het aangetekend moest worden verstuurd, maar uit het bedrag wat betaald is voor de verzending kun je dat wel opmaken (op die 5 cent na).
Ik zou je aanraden om langs te gaan bij het juridisch loket (of even met ze chatten, dat kan ook), en die kunnen je dan verder op weg helpen voor de vervolgstappen.

Ik had een paar maanden geleden via marktplaats ook een product overgenomen en dit werd verzekerd verzonden, helaas is dit pakket nooit aangekomen, maar doordat het verzekerd was verzonden hebben zowel de verkoper als ik ons geld terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig maar zolang ik mijn product niet terug heb stort ik niks terug. Er was geen afspraak over verzekerd sturen. Wel heb ik voor een andere persoon verzekerd opgestuurd omdat deze ervoor vroeg. Als je het niet vraagt dan doe ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:57
Het is maar hoe je met je "klanten"omgaat. Ik zou die vijf eurocent bijgepast hebben en gezorgd hebben dat ik andere mensen niet in zo een vervelende situatie breng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk maar naar mijn feedback. Heb ook een Iphone 5 opgestuurd en ging allemaal zonder probleem. Dat het dit keer niet zo is gegaan betekent niet dat ik de verantwoordelijkheid opmezelf ga nemen. Ik probeer deze persoon te helpen maar hij begrijpt niet dat ik ook dingen te doen heb. Zo kan je zien dat ik word beschuldigd over niet opnemen van contact met postnl terwijl ik dat wel doe. Ik leg hem ook uit dat ik aanstaande week tijd voor hem heb maar toch blijft ie doorgaan met dreigementen als deze thread. Ik heb uiteindelijk een product verkocht tegen aannemelijke prijs. Ik denk dat jullie ook niet akkoord zouden gaan met geld terugstorten terwijl je een product kwijtraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:56

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik denk dat Angels-Demons de verkoper is in dit verhaal?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:44

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

klada schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:41:
Op 10 maart een deal afgesloten met tweaker Angels-Demons

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
D3nnisd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:42:
Ik denk dat Angels-Demons de verkoper is in dit verhaal?
Dit is inderdaad de verkoper en ik de koper.
Vraag me wel af wat voor dreigementen ik heb geuit aan de verkoper.
Als ik 8 euro extra betaal mag ik er toch vanuit gaan dat pakketje verzekerd word verzonden.(wist niet dat het nu 8,05 cent kost vroeger was het 7,80 ofzo) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:28
Ik vind dat jullie beiden nogal slecht communiceren. Die berichten slaan ook nergens op en zijn onduidelijk. Daarnaast bevatten ze 1000 keer het woord "he" wat ziek irritant is.

Ik denk daarnaast dat het onmogelijk is om een "schuldige" aan te wijzen. Er waren vage afspraken over verzenden waardoor je die verantwoordelijkheid in mijn ogen bij geen van beiden kunt leggen. Meestal ligt die verantwoordelijkheid ongeschreven bij de verzender maar in dit geval was het wel heel duidelijk dat deze hem opgehaald wou hebben en hij op speciaal verzoek van de koper is verzonden. Dit betekent in mijn ogen niet dat het risico naar hem gaat maar dat het onduidelijk/in het midden is.
Wat betreft de wijze van de verzending: valt voor allebei wat te zeggen. De verzending van 6,75 paste binnen het budget en die kies ik eigenlijk zelf ook altijd. Aangezien de koper niks specifieks heeft gevraagd snap ik best hoe het zou kunnen gebeuren dat de verkoper die van 6,75 kiest.

In mijn ogen hadden jullie gewoon allebei beter moeten communiceren: over het risico en over de verzendwijze. Het lijkt me nu niet meer dan normaal dat jullie dit als mannen op lossen en kappen met ruzie maken. Zorg dat dat onderzoek er komt en als echt blijkt dat de telefoon onvindbaar is zou ik als verkoper in dit geval 50-100 euro overmaken naar de koper, om als mannen de kosten te delen.

Edit: overigens vind ik dat verhaal over het wisselen van rekening en vooral dat van de oplader wel erg dubieus. Je gaat toch niet zomaar, ongevraagd, een ander type oplader erbij verzenden? Dan licht je toch de koper in en geef je hem een optie op z'n geld terug? Of je stort hem 10 euro terug zodat hij zelf een normale oplader kan halen (als hij daarmee akkoord is).

[ Voor 11% gewijzigd door JDillinger op 03-04-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja van beide kanten waardeloze communicatie. De koper heeft zelf gevraagd om het op te sturen zonder te specificeren hoe dat zou moeten gebeuren. Dat er een bedrag wordt overgemaakt wat ongeveer klopt met de kosten voor aangetekend verzenden is niet genoeg om te verwachten dat de verkoper dat ook doet. En dat terwijl de verkoper aan gaf dat het opgehaald kon worden.
Risico ligt mijn inziens bij de koper dus als verkoper zou ik het onderzoek starten bij PostNL maar geen geld terug storten.

Pakket lijkt me in dit geval gestolen. Telefoon wordt wel gebruikt maar is niet meer bij koper en verkoper, dan heeft een postbode hem dus weggenomen. Wellicht al op het postkantoor zelf aangezien track&trace niet gewijzigd is.

Wellicht als je normaal communiceert naar de verkoper je een stuk meer gedaan krijgt. Constant "hé" gebruiken alsof je spreektaal opschrijft is nu ook niet bepaald duidelijk en helder.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 20:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Zoals WWAS hierboven al mooi heeft uitgelegd ben ik het met hem eens. Het volledige gesprek leest niet echt lekker en duidelijk is het ook niet.

Qua verzending kan aan beide kanten wat worden gezegd. Er is niet duidelijk door de koper vermeld dat hij het verzekerd verzonden wou hebben en aan de verkoper zijn kant zou ik me afvragen waarom hij 8, in plaats van 6,75, euro overgemaakt heeft.

Wat betreft het andere rekening nummer, dit zou ik ook dubieus vinden, mocht het echt nodig zijn geef even een goede duidelijke uitleg waarom het per se nodig is.

Trek hier beide een wijze les uit zou ik zeggen en probeer het de volgende keer te voorkomen door gewoon goede communicatie. Dat iets mis loopt bij PostNL dat kan gebeuren. Maar ik vind ook niet dat wanneer de koper zijn geld al heeft ontvangen hij niet zo'n lakse houding aan moet nemen. Ergens kan er toch wel 5 minuutjes te vinden zijn om de formulieren in te kunnen vullen en op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Snap ook wel dat deze uitleg niet zo goed leest, hier en daar wat ingekort enz...1000 keer hé vind ik nu ook wel wat overdreven ,heb het 3 maal gebruikt in al mijn berichtjes.
Wel wil ik even duidelijk maken dat de verkoper dadelijk akkoord was met verzending nadat ik had gezegd dat uithalen voor mij wat te ver was.
Heb vandaag rond 12 uur van postnNL een bericht gekregen : Als opdrachtgever van PostNL kan hij/zij een formeel onderzoek naar deze zending aanvragen.
De afzender is dit onderzoek nog niet opgestart.!!!
Heb dit dadelijk laten weten aan de verkoper en krijg dit terug :
Ik weet niet met wie jij hebt gesproken maar ik heb wel vermeld dat jou pakket niet is aangekomen. Er moeten nog een paar formulieren ingevuld worden welke ik gisteren heb gekregen maar hier heb ik nog geen tijd voor gehad. Vanaf aanstaande week heb ik tijd om ze in te vullen.
Wie verteld nu de waarheid :postNL of de verkoper. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xozium
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wie verteld nu de waarheid :postNL of de verkoper. :?
De verkoper heeft waarschijnlijk gemeld aan PostNL dat het pakketje niet is aangekomen. Waarbij PostNL de papieren heeft meegegeven voor een formele klacht en dit (nog) niet heeft genoteerd als klacht in hun systeem. Waardoor jij weer als antwoord krijgt dat er geen klacht is ingediend.

[ Voor 10% gewijzigd door Xozium op 04-04-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Misschien ook nog handig voor deze situatie met betrekking tot 'wie is nu verantwoordelijk?':
http://blog.iusmentis.com...bij-particuliere-verkoop/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Je had moeten afhaken op het moment dat de koper in slecht Nederlands zegt: "Er is wat problemen met mijn bank." en "zijn broertje" erbij betrekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
RemcoDelft schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:23:
Je had moeten afhaken op het moment dat de koper in slecht Nederlands zegt: "Er is wat problemen met mijn bank." en "zijn broertje" erbij betrekt...
Heb toen ook gedacht: oppassen klop dit wel, banknummer gecheckt: niks mis mee.
Denk wel dat deze verkoper betrouwbaar is ,heb een fotokopie gekregen van de bon met de Track & Trace code en de kassabon van het servicepunt (Bruna in Utrecht) .
Gisterenavond heb ik aan Angels-Demons gevraag om de vragenlijst van postNL door te sturen naar mij omdat hij de tijd er niet voor had om deze in te vullen.
Zelf dan ingevuld en terug gestuurd naar Angels-Demons , vandaag een bericht van hem gekregen :
Het is gestuurd we wachten af op reactie.
Mvg

Dus fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Is die misschien bij de Bruna al achtergehouden dan / nooit meegegeven aan PostNL?

[ Voor 22% gewijzigd door rikadoo op 04-04-2014 16:36 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rekeningnummers zijn niet bekend op mijnpolitie dus dat is positief
Het account bestaat al even en is geen clone, ook positief
Meerdere beoordelingen van oudere accounts, ook positief

Ik denk dat hier gewoon 2 partijen zijn die allebei te goeder trouw zijn, maar ook dan kan het wel eens fout gaan. Het onderzoek van de verzendtoko zou ik eerst even afwachten. Pas daarna is het ook echt relevant wie de aansprakelijkheid voor de zending draagt.

De verkoper biedt in zijn advertentie ook verzenden als optie, waarmee zeer waarschijnlijk de aansprakelijkheid ook bij hem ligt, tenzij concreet anders is afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
rikadoo schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:36:
Is die misschien bij de Bruna al achtergehouden dan / nooit meegegeven aan PostNL?
Daar ben ik ook bijna 100% zeker van dat het pakketje bij Bruna “zoek is geraakt”
PostNL heeft via mijn pakketten laten weten : Zending is niet ontvangen door PostNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:55:
Kijk maar naar mijn feedback. Heb ook een Iphone 5 opgestuurd en ging allemaal zonder probleem. Dat het dit keer niet zo is gegaan betekent niet dat ik de verantwoordelijkheid opmezelf ga nemen. Ik probeer deze persoon te helpen maar hij begrijpt niet dat ik ook dingen te doen heb. Zo kan je zien dat ik word beschuldigd over niet opnemen van contact met postnl terwijl ik dat wel doe. Ik leg hem ook uit dat ik aanstaande week tijd voor hem heb maar toch blijft ie doorgaan met dreigementen als deze thread. Ik heb uiteindelijk een product verkocht tegen aannemelijke prijs. Ik denk dat jullie ook niet akkoord zouden gaan met geld terugstorten terwijl je een product kwijtraakt.
Volgens mij is de verzender verantwoordelijk voor de verzending. Schadeloos stellen en jij moet het maar uitvechten met PostNL, zeker als je een track & trace bonnetje hebt gehad en PostNL aangeeft dat het niet is aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:18:
[...]

Volgens mij is de verzender verantwoordelijk voor de verzending. Schadeloos stellen en jij moet het maar uitvechten met PostNL, zeker als je een track & trace bonnetje hebt gehad en PostNL aangeeft dat het niet is aangeboden.
Dit is ook wat ik er van denk ,verzender is verantwoordelijk voor het pakket zolang het niet is afgeleverd.
In zijn advertentie staat duidelijk: Verzending
Langsbrengen, ophalen en (pakket)post nationaal !!! niks van risico verzending is voor de koper.
Heb dan ook uit eigen wil 8 euro extra betaald zodat de verkoper het pakketje verzekerd kon verzenden.
Als hij dit dan niet doet is hij toch verantwoordelijk voor de verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jij hebt 8 euro extra betaald, jij hebt niet aan de verkoper gevraagd of hij het verzekerd wilde verzenden. Dat is echt een groot verschil.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Tsurany schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:48:
Jij hebt 8 euro extra betaald, jij hebt niet aan de verkoper gevraagd of hij het verzekerd wilde verzenden. Dat is echt een groot verschil.
Dit is inderdaad het discussiepunt: het is niet expliciet aangegeven, maar gezien de waarde van het product en de acht euro is ook te redeneren dat vanzelfsprekend zou zijn dat het verzekerd werd verstuurd. Die vanzelfsprekendheid is iets wat getoetst zou moeten worden.

Als ik een product verstuur, dat is het vanzelfsprekend dat ik het goed verpak en zou ik dat niet doen, dan is het logisch dat ik als verzender daarop word aangesproken. Voor verzekerd verzenden is dat niet zo duidelijk.

Daarnaast mag je van PostNL verwachten dat ze zonder problemen een product van plek A naar B kunnen bezorgen, maar ook dat is niet het geval (en persoonlijk erg makkelijk dat ze nu op geen enkele manier aansprakelijk kunnen worden gesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koper betaalt voor product plus verzending. Verzending wordt gewoon ook aangeboden. Alleen dit al is voldoende om voor de wet de aansprakelijkheid bij de verkoper te leggen.

Die ligt daar namelijk *tenzij* er specifiek een andere afspraak gemaakt wordt, of de koper vraagt om een afleverwijze die niet standaard werd aangeboden.

Ook Arnoud Engelfriet heeft dat na discussie bijgesteld in een later blog
http://blog.iusmentis.com...bij-particuliere-verkoop/
Daarbij negeerde ik echter één belangrijke situatie: als er nu wél iets anders afgesproken is, wat dan? In veel gevallen zal er in de advertentie staan “ik stuur het op” of iets dergelijks, waar je uit mag afleiden dat de verkoper het zijn taak vindt om het product te versturen. In die situatie is de verkoper aansprakelijk: ten eerste omdat de plaats van aflevering dan “ter plaatse van de koper” is, en ten tweede omdat contractueel afgesproken is dat de verkoper gaat bezorgen en het niet-aankomen dan wanprestatie is.
Ofwel: je kán zelfs stellen dat als koper specifiek om verzekering had gevraagd, zijn rechten zelfs minder zouden kunnen zijn - namelijk beperkt tot een verzekerd bedrag, in plaats van gewoon recht op wat is overeengekomen.

Wat wel of niet waarvoor betaald zou zijn in dit geval is geheel niet relevant. Verkoper bood verzending aan en is gewoon verantwoordelijk.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Het groot verschil is dat de verkoper een paar euro’s wilde uitsparen op de verzending,had hij dit niet gedaan was er geen probleem tussen koper en verkoper.
Heb eind oktober 2013 ongeveer het zelfde meegemaakt maar deze tweaker had mijn 8 euro wel gebruikt voor verzekerd en aangetekend verzending.
Pakketje nooit aangekregen maar na 2 maanden zowel ik als de verkoper geld terug van postNL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je advies Floppus van jou heb ik geleerd dat ik voortaan op eigen risico moet neerzetten op de advertenties. Het zou nog handiger zijn als er op Tweakers iets over pakketzendingen stond. Als er ergens stond dat de verkoper verantwoordelijk gesteld kan worden voor het verzenden van een pakket dan had ik die niet aangevinkt. Bovendien vroeg de koper om ophalen en kreeg ik als reactie doe maar opsturen. Als ik ermee instem betekent niet dat ik verantwoordelijk ben. Ik ben wel verantwoordelijk voor de verzending maar niet voor wat er verder gebeurt. Ik heb mijn taak uitgevoerd maar ik kan verder geen rol spelen in de werkwijze van het postkantoor. Ik heb de bon van verzending dat is mijn bewijs. Er is ook niet met nadruk gevraagd om verzekerd verzenden. Nu kan de koper zeggen dat ik er wat aan wilde overhouden maar dat is niet zo klada. Ik boek je 2 euro wel terug als het je daarom gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:55:
Kijk maar naar mijn feedback.[quote]

Ook al heb je 1000 poitieve feedbacks, het gaat er om hoe je die ene negatieve probeert op te lossen.

Als je 8 euro verzendkosten vraagt dan ga ik er van uit dat je het verzekerd opstuurt. Anders had je maar 6 euro moeten vragen of expliciet vermelden dat je het niet verzekerd opstuurt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mandrake466 op 09-04-2014 20:58 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien vroeg *ik* de koper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst lezen dan reageren Mandrake. Ik heb niks gevraagd. Het is aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Sorry, was voor de verkoper bedoeld.

Edit: Jij dus! 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Mandrake466 op 09-04-2014 21:01 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:55:
Bedankt voor je advies Floppus van jou heb ik geleerd dat ik voortaan op eigen risico moet neerzetten op de advertenties. Het zou nog handiger zijn als er op Tweakers iets over pakketzendingen stond. Als er ergens stond dat de verkoper verantwoordelijk gesteld kan worden voor het verzenden van een pakket dan had ik die niet aangevinkt. Bovendien vroeg de koper om ophalen en kreeg ik als reactie doe maar opsturen. Als ik ermee instem betekent niet dat ik verantwoordelijk ben. Ik ben wel verantwoordelijk voor de verzending maar niet voor wat er verder gebeurt. Ik heb mijn taak uitgevoerd maar ik kan verder geen rol spelen in de werkwijze van het postkantoor. Ik heb de bon van verzending dat is mijn bewijs. Er is ook niet met nadruk gevraagd om verzekerd verzenden. Nu kan de koper zeggen dat ik er wat aan wilde overhouden maar dat is niet zo klada. Ik boek je 2 euro wel terug als het je daarom gaat.
Ja jij hebt je geld binnen en de koper heeft niks. Je bent een verkoper van de minste soort, en dan over die 2 euro beginnen. :X Wees een vent en stel hem schadeloos. Jij zoekt het verder uit met de post, zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 12:24
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:55:
......Ik ben wel verantwoordelijk voor de verzending maar niet voor wat er verder gebeurt. Ik heb mijn taak uitgevoerd maar ik kan verder geen rol spelen in de werkwijze van het postkantoor.
Sorry hoor, maar dit is wel heel erg kort door de bocht. Als ik iets aanbied op V&A dan zal ik er alles aan doen om het product bij de koper te krijgen. Krijg de koper niet wat hij heeft gekocht dan zal ik er echt ziek van zijn.

Ik snap sowieso niet dat jij een Iphone ter waarde van €200 onverzekerd opstuurt, dat zou een koper niet eens hoeven te vragen...dat is iets vanzelfsprekend.

Als ik er zo zou inzitten dan, dan stop ik diezelfde dag nog met V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:59:
Eerst lezen dan reageren Mandrake. Ik heb niks gevraagd. Het is aangeboden.
Sorry maar in jou advertentie stond ook :
Verzending :(Pakket)post nationaal , dus ook aangeboden door de verkoper.
Had dit er niet bij gestaan dan had je een punt.
Volgens mij is dit een probleem tussen verzender en de postNL.
Ik als ontvanger ben nu het slachtoffer ,verkoper heeft mijn geld en ik niks.
Dan durf je zeggen: zal die 2 euro wel terug overmaken, sorry maar vind dit laag bij de grond.
Zou een voorstel doen van : doe mij maar de helft van het betaalde bedrag terug, ben ik nog altijd 100 euro kwijt maar soit dan is dat maar zo.
Jij kan als verzender nog altijd naar een oplossing zoeken met postNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 19:40
Voor zover ik begrijp is het pakket nooit aangeboden bij postnl? Dus wel een verzendlabel (bon) gekregen, maar het pakket is nooit verder gekomen dan "de stapel" bij het postkantoor? Dan lijkt het mij dat de verzender hiervoor verantwoordelijk is. Is misschien lullig voor de verkoper, maar die wilde zelf geld uit sparen door niet verzekerd te verzende.

Gericht aan Angels-Demons: Die 2 euro terug geven vind ik nogal kinderachtig, gewoon het hele bedrag terug storten. Als ik je feedback zo zie, verkoop je telefoons om er wat mee te verdienen (niks mis mee verder), dan is dit natuurlijk wel een soort "bedrijfsrisico" en vind ik helemaal dat je beter had moeten weten.

Als toevoeging: Ik zou wel een feedback achter laten bij verkoper, aangezien dit soort voorvallen wel meerwaarde hebben voor toekomstige kopers.

[ Voor 9% gewijzigd door Erkel op 11-04-2014 15:47 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat ik trouwens 'raar' vindt is dat je tegenwoordig 6,75 moet betalen voor het verzenden van een pakketje. Vervolgens raken ze het min of meer al kwijt op het postkantoor en krijg je te horen "had je het maar verzekerd moeten verzenden".
Dat TPG post nog bestaat is voor mij een grote vraag, ik stuur in ieder geval zo min mogelijk als het niet noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Viper® schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:47:
Wat ik trouwens 'raar' vindt is dat je tegenwoordig 6,75 moet betalen voor het verzenden van een pakketje. Vervolgens raken ze het min of meer al kwijt op het postkantoor en krijg je te horen "had je het maar verzekerd moeten verzenden".
Dat TPG post nog bestaat is voor mij een grote vraag, ik stuur in ieder geval zo min mogelijk als het niet noodzakelijk is.
Volgens mij is TNT post nog 1 van de betere, ik heb er zelf weinig problemen mee gehad. In dit geval lijkt het ook buiten TNT post om te zijn gegaan omdat het is aangeboden bij een Bruna. Deze mensen werken niet voor TNT post, maar een Bruna biedt dit als service aan. De vraag is dan, is dit de schuld van TNT post, of van de Bruna medewerk(st)er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 19:28

Barrycade

Through the...

Waarom meteen een medewerkster? Vaak liggen de pakketjes gewoon voor het grijpen in een kar ter afwachting van de TNT chauffeur.

Dus het kan ook gewoon jatwerk zijn van een klant van de Bruna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Barrycade schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:05:
Waarom meteen een medewerkster? Vaak liggen de pakketjes gewoon voor het grijpen in een kar ter afwachting van de TNT chauffeur.

Dus het kan ook gewoon jatwerk zijn van een klant van de Bruna.
Hoe het pakketje is "verdwenen" bij Bruna maakt mij niet zoveel uit ,maar als verzender kan je Bruna dan niet aansprakelijk stellen omdat je heb betaald om te zorgen dat het pakketje word mee gegeven met de ophaaldienst van postNl.
Als postNl een dag of 2 later laat weten nooit een pakketje heeft gekregen van deze winkel met die code is het toch vrij duidelijk dat de fout bij Bruna zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjah, of toch opgehaald door PostNL maar niet ingescand door de persoon die het heeft opgehaald.

Overigens maakt het voor jou ook niet uit, dit zijn zaken waar de verkoper zich lekker druk om moet maken en hoort uit te vechten. Jij had allang je geld terug moeten hebben.

Staat bij mij in ieder geval op de zwarte tweakers lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Erkel schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:50:
In dit geval lijkt het ook buiten TNT post om te zijn gegaan omdat het is aangeboden bij een Bruna. Deze mensen werken niet voor TNT post, maar een Bruna biedt dit als service aan. De vraag is dan, is dit de schuld van TNT post, of van de Bruna medewerk(st)er?
Dit is volledig de schuld van "de post", simpelweg omdat ze het laatste postkantoor enkele jaren geleden gesloten hebben. Ja kan dus niet anders dan naar de lokale Bruna of Primera gaan met je pakketje, waar het (met name in drukke tijden) de hele dag door de winkel verspreid staat opgestapeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:34:
Tsjah, of toch opgehaald door PostNL maar niet ingescand door de persoon die het heeft opgehaald.

Overigens maakt het voor jou ook niet uit, dit zijn zaken waar de verkoper zich lekker druk om moet maken en hoort uit te vechten. Jij had allang je geld terug moeten hebben.

Staat bij mij in ieder geval op de zwarte tweakers lijst :)
Ja ik weet het, maar ik wil nog geen klacht indienen tegen de verkoper ,gewoon oplossen als volwassene mensen meer niet.
Heb al laten horen dat ik akkoord zou gaan met ieder de helft , wel 100 euro foetsie maar dan ben ik van dit gezeik af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Maar er is nog geen onderzoek ingesteld? DOE DIT EERST! Wees niet eigenwijs help de ontvanger, nu kom je er wel heel makkelijk van af zonder enige moeite of inzet te tonen om het pakketje bij de ontvanger te krijgen. Ik heb laatst contact opgenomen met TNTpost via de telefoon en die mensen van de klantenservice nemen het heel serieus! Ze stellen een aantal vragen en jij moet wat gegevens doorgeven en ze gaan er echt mee aan de slag. Ik heb 4 weken geleden iets verstuurd is kwijt geraakt en prompt na het bellen is het ineens gevonden en lag het 2 of 3 dagen later bij de ontvanger in de bus.

Nogmaals @ de verkoper neem even 5 minuten de tijd bel TNTpost telefoonnummer staat op de site en dan heb je jou ding gedaan. Mocht het alsnog niet binnenkomen dan kunnen jullie altijd nog hebben over de coulance.

My 2 cents...

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Volgens Angels-Demons heeft hij wel laten weten dat het pakketje niet bij mij is afgeleverd.
Wat mij nu ergert is dat Angels-Demons niet erg meer geïnteresseerd is in deze zaak en bijna of geen moeite doet om tot een oplossing te komen. |:(
En zoiets maakt me :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De wet is hier duidelijk over in BW7 a11. Verkoper is verantwoordelijk tot het moment van aflevering. Wat de verkoper kan doen is 1) het product alsnog leveren of 2) het aankoopbedrag retourneren. Dit dient te geschieden binnen de termijn van 30 dagen. Bij optie 2 dient ook de 8 euro retour te komen. En als verkoper kinderachtig doet door niet snel in actie te komen om de zaak spoedig uit te zoeken en met het aanbod van 2 euro komt dan zou ik zeker voor de 208 euro gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 05:22:
De wet is hier duidelijk over in BW7 a11. Verkoper is verantwoordelijk tot het moment van aflevering. Wat de verkoper kan doen is 1) het product alsnog leveren of 2) het aankoopbedrag retourneren. Dit dient te geschieden binnen de termijn van 30 dagen. Bij optie 2 dient ook de 8 euro retour te komen. En als verkoper kinderachtig doet door niet snel in actie te komen om de zaak spoedig uit te zoeken en met het aanbod van 2 euro komt dan zou ik zeker voor de 208 euro gaan!
Dat kan ik me wel voorstellen. Bovendien (dit zegt niet alles maar is wel tekenend voor de situatie) heeft hij wel tijd om te reageren op advertentie(s), maar niet in dit topic, om de zaak op te lossen. Dat zegt wel genoeg volgens mij...

Hij is drukker bezig met centjes verdienen op tweakers (zijn goed recht overigens). Maar als je dan handel drijft, moet je ook wel weten waar de verantwoordelijkheden liggen, en daar niet voor weglopen.

Het zou hem sieren door jouw schadeloos te stellen, en gewoon zijn verantwoordelijkheid op zich te nemen, maar dat is nogal lastig schijnbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Erkel op 14-04-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Modbreak:En nog maar wat reacties verwijderd.

Als het niet lukt om het hier bij constructieve discussie en tips richting koper en verkoper te houden gaat dit topic op slot. Commentaar op het postgedrag van anderen mag je melden via een topicreport, zodat de crew daarop actie kan ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Orion84 schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:01:
[modbreak]En nog maar wat reacties verwijderd.

Als het niet lukt om het hier bij constructieve discussie en tips richting koper en verkoper te houden gaat dit topic op slot. Commentaar op het postgedrag van anderen mag je melden via een topicreport, zodat de crew daarop actie kan ondernemen.[/modbreak]
Wil het hier ook niet tot een ordinair topic laten komen, tips en dergelijke zijn welkom .
Ondertussen heb ik Angels-Demons een voorstel gedaan en daarin kan hij zich wel vinden.
Laat het dan ook hier dadelijk weten als dit probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga helemaal niks doen met al die reacties hier. Ik richt mezelf op het onderzoek van postnl als er niks uitkomt jammer dan. Mensen kunnen dreigen dan kunnen ze het ook zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan heel hard gaan ageren tegen wat mensen zeggen, maar het verandert de situatie niet. Van mij zal je overal een beschouwing van de situatie zien om die zo goed mogelijk naast de wet te leggen. Dan kan je gaan spuien wat je van mij geleerd hebt en met de vinger naar Tweakers wijzen, maar het verandert er niets aan.

Check ook de blog van Arnoud Engelfriet, authoriteit op gebied van internetrecht en regelmatig als bron in het nieuws. Het is misschien heel vervelend, en dat is het voor allebei want ik denk echt dat beiden niet met verkeerde intenties hieraan begonnen. Maar... Per saldo is het jouw verantwoordelijkheid.

Je kan hier dan gaan stampvoeten, stellen dat het anders is zonder met enige bron te komen en gewoon roepen dat je er niets meer aan doet, maar het helpt je zaak niet. Als koper er zin in heeft kan hij aangifte doen, het laten uitmonden in een vordering, daar kosten op laten berekenen, en uiteindelijk gewoon beslag laten leggen via de rechter. Dan mag je dat heel oneerlijk vinden, maar dat is dan wel het resultaat.

Wellicht komt het zo ver niet, misschien komt het zo ver wel. Het lijkt mij in ieder geval een uitermate slechte keuze gewoon boos de deur dicht te gooien, gezien dat over het algemeen mensen niet bereid maakt zelf nog constructief te zijn.

Modbreak:Laat ik gelijk hierbij nogmaals herhalen dat verdere reacties constructief mogen als mensen zich willen mengen in de discussie. Er staat nog steeds een aantal posts in deze draad die zeer op de rand zijn, en dat gaan we niet herhalen.

Daar wil ik ook iets aan toevoegen:
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 05:22:
Het gaat hier *niet* om een consumentenkoop, en WB7:11 is dus *niet* van toepassing. In de situatie hier is verkoper wel aansprakelijk, maar laten we alsjeblieft wel zorgen dat als mensen naar de wet verwijzen, dat het ook klopt. Mensen vinden het al moeilijk genoeg. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
klada schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:21:
[...]
Laat het dan ook hier dadelijk weten als dit probleem is opgelost.
Zorg wel dat je uiteindelijk feedback plaatst bij de verkoper, evt. met linkje naar dit topic erbij. Daar help je andere Tweakers ook mee.

En in het vervolg gewoon duidelijk zeggen: <x> euro incl. verzekerde verzending. Dan kan de verkoper er niet onderuit, en als hij het dan besluit om met standaard verzending te versturen dan mag hij het oplossen/vergoeden...

Zou wel zo netjes zijn als de verkopende kant het correct oplost. Ik doe zelf ook zeer veel zaken via V&A, en soms gaat het gewoon niet zoals je wilt (defecte items/kwijtraken door post). Dat soort dingen moet je gewoon incalculeren. Ik probeer er altijd samen op een nette manier uit te komen (100% vergoeding door mij, of bij duurdere items 50/50 doen). Op die manier houd je V&A leuk.

Succes, ik hoop dat je er samen uit kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

ThinkPadd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:18:
[...]

Zorg wel dat je uiteindelijk feedback plaatst bij de verkoper, evt. met linkje naar dit topic erbij. Daar help je andere Tweakers ook mee.
Helemaal mee eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bewijslast dat er overmacht was, ligt bij de verkoper. Hij zal dus moeten bewijzen dat hij het pakketje netjes heeft verstuurd, en dat het kwijtraken niet aan hem te wijten is. Lukt hem dat niet, dan kun je als koper die schadeclaim indienen – mits je natuurlijk weet te betogen dat je schade hebt en dat met bonnetjes kunt bewijzen. (Emotionele schade claimen voor een misgelopen pakketje gaat je niet lukken in Nederland.)

Ook afkomstig van Arnoud. Heb ik bewijs dat er overmacht is geweest ja dat heb ik. Ik heb namelijk de bon van verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:42

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 03:32:
De bewijslast dat er overmacht was, ligt bij de verkoper. Hij zal dus moeten bewijzen dat hij het pakketje netjes heeft verstuurd, en dat het kwijtraken niet aan hem te wijten is. Lukt hem dat niet, dan kun je als koper die schadeclaim indienen – mits je natuurlijk weet te betogen dat je schade hebt en dat met bonnetjes kunt bewijzen. (Emotionele schade claimen voor een misgelopen pakketje gaat je niet lukken in Nederland.)

Ook afkomstig van Arnoud. Heb ik bewijs dat er overmacht is geweest ja dat heb ik. Ik heb namelijk de bon van verzending.
Dat stuk gaat over schadevergoedingen, waar het hier over gaat is het ontbinden van de verkoop en terugbetaling van het aankoopbedrag. In de bron (http://blog.iusmentis.com...iet-ontvangen-bestelling/) staat duidelijk
De verkoper had beloofd het artikel te verzenden, en het is niet afgeleverd. Dat is een tekortkoming, en die geeft de koper in principe het recht om te ontbinden (6:265 BW). Ook als het niet-aankomen gevolg is van overmacht (staking post, diefstal door bezorger, noem maar op). De verkoper moet dan het geld terugbetalen.
Het aankoopbedrag zul je dus sowieso terug moeten betalen, ook al is het niet-aankomen gevolg van overmacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Mad Marty op 16-04-2014 04:36 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

klada schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:58:
[...]

Denk wel dat deze verkoper betrouwbaar is ,heb een fotokopie gekregen van de bon met de Track & Trace code en de kassabon van het servicepunt (Bruna in Utrecht) .
Ik zie in je profiel dat je uit Belgie komt, en jullie hebben het over 8,05 euro verzendkosten (verzekerd), maar na mijn weten is een pakketje versturen naar Belgie wat tussen de 0 & 2 KG weegt 13,00 euro, en als hij verzekerd/aangetekend moet worden komt er nog eens 1,30 euro bij.

Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er precies op die kassabon staat die je van de verkoper hebt ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Voor zover ik begrepen had uit de oorspronkelijke startpost, is dat hij het heeft laten versturen naar een adres in Nederland waar hij het dan zelf kon oppikken (een bekende dicht bij de grens of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Het is heel simpel:

Verzender is aansprakelijk. Indien hij weigert het geld terug te storten (volledige bedrag) kunt u een juridische procedure starten die u gezien de feiten zult winnen.

Zoals eerder gezegd ligt de bewijslast in dit geval bij de verkoper.

[ Voor 171% gewijzigd door Livecrew011 op 16-04-2014 12:25 ]

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 03:32:

Met alle respect, maar je hebt inmiddels ook wel aardig laten blijken weinig kaas gegeten te hebben van recht. Zoals hierboven is aangegeven verwijs je naar iets dat niet van toepassing is. Misschien is het handig dingen aan te nemen van mensen die doorlopend met dit soort dingen bezig zijn...

Niemand probeert je een oor aan te naaien, maar het is je gewoon al uitgelegd hoe het kwa recht zit. Als je denkt dat je zonder enige kennis naar een willekeurig iets kan verwijzen waarvan je denkt dat het je uitkomt, en je dan gelijk hebt, dan moet je niet verbaasd zijn als je een keer tegen een vordering aanloopt.

@Jasper; het gaat helemaal niet om een schadevergoeding. Het gaat om een overeenkomst die ontbonden wordt. De overeenkomst is het product én de aflevering daarvan (werd ook in de advertentie aangeboden). Die overeenkomst wordt niet nagekomen, onder verantwoordelijkheid van de verkoper.
Koper kan ontbinden, en heeft daarmee een onverschuldigde betaling gedaan die teruggevorderd kan worden.

Oh, inmiddels geëdit :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Ik weet niet of de betrokkenen onderling nog contact hebben, of dat dit alleen nog via dit topic gebeurt, maar ik zou klada willen adviseren om een review te schrijven aan het adres van Angels-Demons, zet daarin een link naar dit topic.

Verder zou ik Angels-Demons in gebreke stellen voor het niet leveren, en mocht hij hier niks mee doen, kan je een juridische procedure starten, of misschien de vordering uit handen geven aan een incasso bureau (misschien dat Floppus hier meer over weet). Je kan natuurlijk je verlies nemen, maar gezien de (m.i. lakse) houding van Angels-Demons, zou het voor mij meer een principe kwestie worden.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
EJSEJS schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:47:
[...]

Ik zie in je profiel dat je uit Belgie komt, en jullie hebben het over 8,05 euro verzendkosten (verzekerd), maar na mijn weten is een pakketje versturen naar Belgie wat tussen de 0 & 2 KG weegt 13,00 euro, en als hij verzekerd/aangetekend moet worden komt er nog eens 1,30 euro bij.

Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er precies op die kassabon staat die je van de verkoper hebt ontvangen?
Heb een postgrensadres in het Nederlandse Stein, heel gemakkelijk want er is altijd iemand die in mijn plaats kan aftekenen en beterkoop dan opsturen naar België :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Erkel schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:53:
Ik weet niet of de betrokkenen onderling nog contact hebben, of dat dit alleen nog via dit topic gebeurt, maar ik zou klada willen adviseren om een review te schrijven aan het adres van Angels-Demons, zet daarin een link naar dit topic.

Verder zou ik Angels-Demons in gebreke stellen voor het niet leveren, en mocht hij hier niks mee doen, kan je een juridische procedure starten, of misschien de vordering uit handen geven aan een incasso bureau (misschien dat Floppus hier meer over weet). Je kan natuurlijk je verlies nemen, maar gezien de (m.i. lakse) houding van Angels-Demons, zou het voor mij meer een principe kwestie worden.

Succes ermee!
Heb nog onderling contact met Angels-Demons via direct message.
We zijn tot een akkoord gekomen dat we nog even wachten tot postNL iets van zich laat horen .
Ook een zeer redelijk voorstel gedaan voor terug betaling ,denk wel dat we dit kunnen oplossen als volwassen mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Goed om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:26
Het is nu bijna een volle week later en ik ben nieuwsgierig geworden naar de afloop. Is het ondertussen al netjes opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Het is voorlopig nog niet opgelost,het is windstil aan de kant van de verkoper.
Moet altijd zelf maar vragen hoe het nu zit met het onderzoek van PostNL .
Krijg heel weinig of beter gezegd geen nieuws.
Wacht nu nog een paar dagen af en zal dan wel horen of de verkoper akkoord gaat met mijn voorstel.
PostNL heb ik geen hoop meer dat ze nog met een oplossing zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik denk ook niet dat PostNL er veel mee kan. Als het pakje niet in hun database was geregistreerd kunnen ze hooguit bij die Bruna kijken. Maar dat zal de verkoper dan waarschijnlijk moeten regelen en als die dat niet wil dan heb je weinig mogelijkheden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Niet vergeten een "negatieve" feedback bij de verkoper neer te zetten met een link naar deze topic, dan kunnen toekomstige kopers lezen hoe de verkoper omgaat met problemen en hoe hij de koper behoorlijk in de kou laat staan, want dat wordt geheel duidelijk in deze topic (dan kan iedereen zijn eigen conclusie trekken of ze met deze verkoper zaken willen doen). Het lost voor jouw helaas niks op, maar je helpt er wel andere tweakers mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
EJSEJS schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 18:28:
Niet vergeten een "negatieve" feedback bij de verkoper neer te zetten met een link naar deze topic, dan kunnen toekomstige kopers lezen hoe de verkoper omgaat met problemen en hoe hij de koper behoorlijk in de kou laat staan, want dat wordt geheel duidelijk in deze topic (dan kan iedereen zijn eigen conclusie trekken of ze met deze verkoper zaken willen doen). Het lost voor jouw helaas niks op, maar je helpt er wel andere tweakers mee...
Ik zou sowieso een feedback achter laten, of dat negatief / positief of er tussenin is, is aan jouw natuurlijk. Maar het blijkt wel dat deze meneer hier alleen voor zijn eigen gewin rond hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Even een update :
Dacht dat ik en Angels-Demons tot een oplossing waren gekomen.
Maar zoals het er nu uitziet zijn we terug naar af.
Had Angels-Demons dit voorstel gedaan : Doe mij gewoon 108 euro terug op mijn rekening nr. ben dan wel 100 euro kwijt maar soit .
Heb daar een bevestiging van gekregen :
ja ik denk ook dat er geen einde aan is. Ik zit beetje krap bij kas vind je het goed als ik in twee delen ga overmaken?.

Voorstel gedaan :betaald dan maar in 2 keer ,deze maand en volgende maand .

Nu 2 weken later en niks meer gehoord van Angels-Demons .
Wilde er geen juridische zaak van maken en als volwassene mensen dit oplossen, maar als Angels-Demons niet meewerkt wat dan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan niks vrees ik. Een juridische zaak gaat je meer kosten dan dat het op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Heb zo een gedacht dat de verkoper me gewoon links laat liggen en er zeker niet van wakker licht.

Tweaker Erker sloeg de nagel op de kop :
Hij is drukker bezig met centjes verdienen op tweakers (zijn goed recht overigens). Maar als je dan handel drijft, moet je ook wel weten waar de verantwoordelijkheden liggen, en daar niet voor weglopen.

Het zou hem sieren door jouw schadeloos te stellen, en gewoon zijn verantwoordelijkheid op zich te nemen, maar dat is nogal lastig schijnbaar.

Laat nu wel iets weten : los het maar zelf op en raad je aan om even te kijken of je juridisch iets kan doen!!!
Juridisch kan ik wel iets doen maar is het dit allemaal wel waard.
Mijn voorstel om in 2 keer 54 euro terug te betalen vond ik een eerlijk voorstel en dacht dat hij dit ook oké vond .
Ondertussen weet hij bijna zeker dat ik niet tot een juridische zaak wil laten komen en is voor hem “ikke en de rest kan stikken”
Vind spijtig dat er hier van deze egotrippers rond lopen die alleen maar aan zich zelf denken van zodra ze het geld hebben van de verkoop.
Zal zeker van mij een slechte beoordeling krijgen en misschien kan een moderator hier nog meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het nalaten van nakomen verplichtingen, die temeer zijn geschapen door het eerder akkoord gaan met (zelf voorstellen van) een betalingsregeling, wordt een onrechtmatige daad gepleegd;
Artikel [6:]162
  1. Hij die jegens een ander een onrechtmatige daad pleegt, welke hem kan worden toegerekend, is verplicht de schade die de ander dientengevolge lijdt, te vergoeden.
  2. Als onrechtmatige daad worden aangemerkt een inbreuk op een recht en een doen of nalaten in strijd met een wettelijke plicht of met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt, een en ander behoudens de aanwezigheid van een rechtvaardigingsgrond.
  3. Een onrechtmatige daad kan aan de dader worden toegerekend, indien zij te wijten is aan zijn schuld of aan een oorzaak welke krachtens de wet of de in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
Technisch gezien kan je de kosten die je moet maken wel vorderen, alleen is het altijd moeilijk ook de 'moeite' te vorderen.

Omdat jij niets ontvangen hebt, en in basis niet kan inschatten of dat bij voorbaat de bedoeling is geweest, kan je ook aangifte doen van oplichting via http://www.mijnpolitie.nl
Het is dan aan hen om te bepalen hoe het werkelijk zit. Ondanks dat één aangifte weinig zal betekenen voor directe actie, is het wel een stok achter de deur omdat bij enkele aangiftes meer ook het rekeningnummer gemarkeerd wordt. Maakt handelen toch een stuk lastiger.
Ook is het natuurlijk sowieso een smet op het blazoen.

Als je aangifte hebt gedaan, ontvangen wij graag ook het aangiftenummer, voor onze eigen logs. Op het moment dat wij aangiftes ontvangen, gaat dat ook mee in de risico-analyse en het totaalbeeld die bijdraagt of iemand een account kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Als je naar de rechter zou gaan dan kun je toch het gehele bedrag terug eisen? Plus de kosten van de rechtzaak en misschien een schadevergoeding voor alle tijd die je ermee bezig bent geweest.

Dan wordt het voor de verkoper ook wat aantrekkelijker om tot een compromis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
Ik volg het topic nu een tijdje, maar kun je ook een incasso bureau in de arm nemen? Een snelle google actie levert meerdere bedrijven op die voor particulieren op basis van no cure no pay werken en de kosten zullen verhaald worden op de debiteur. Heb hier geen ervaring mee maar misschien het overwegen waard?

Check bijvoorbeeld: http://www.intocash.nl/nl/incassobureau-voor-particulieren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Toch jammer dat het zo moet lopen. Maar ik zou gewoon het hele bedrag terug vragen, en aan A-D melden dat indien hij hier niet mee akkoord gaat je het uitbesteed aan een incasso bureau (zoals E-Jungle hierboven al noemt), en dat de kosten daarvoor bij hem komen te liggen. En bij het incasso bureau kan hij ook mooi een betalingsregeling treffen.

Wijs ze op dit topic, en stuur ze een kopie van jullie mail en dm conversaties. Dan kunnen zij wel beoordelen of het interessant is om er achteraan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Heb nog wat conversaties gehad met Angels-Demons via dm en het lijkt dat we tot een compromis zijn gekomen. :)
Wacht nu even af of hij zijn woord houd, krijg van mij ruim de tijd om 104 euro terug over te maken op mijn reknr.
Dus op dit topic mag een slotje op, moest het toch verkeerd aflopen dan laat ik het wel horen.

Wil ook iedereen bedanken die hier hebben gereageerd zowel positief of negatief.(tis maar hoe je het bekijkt) :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Nou ik ben benieuwd of het nu wel goed is afgelopen. 3 maal is scheepsrecht...

Ik zie net dan A-D wel geld heeft om telefoons te kopen en te verkopen in de V&A, zegt wel genoeg over hoe serieus hij dat terugbetalen neemt...

[ Voor 48% gewijzigd door Erkel op 14-05-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Het probleem is ondertussen opgelost,
Angels-Demons heeft het afgesproken bedrag terug overgemaakt op mijn reknr.
Zou dan ook willen vragen aan Floris om de tijdelijke ban van Angels-Demons te verwijderen.
Deze tweaker is echt niet zoals hij zich soms voordoet ,had wat financiële problemen en daarom wat uitstelt gevraag om me terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sancties die wij opleggen gaan niet over individuele zaken over het algemeen. Deze sanctie slaat dan ook niet op dit geval op zichzelf. Als iemand een topic opent over verwijderen feedback, en dan in zijn argumentatie blijkt te liegen bij inzien van zijn communicatie... Het dan waagt om als eerstvolgende stap bij diegene een review terug te plaatsen, terwijl in de laatste sluitmessage al zeer duidelijk is gemaakt dat hij zich op glad ijs bevindt...

Dan houdt het een keer op. Ik ga verder trouwens ook niet in op details van sancties. Hier is veel van de achtergrond toevallig kort op elkaar in dit forum langsgekomen, maar we gaan niet openlijk sancties aan anderen bespreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Oké ga me daar ook niet met bemoeien ,dacht dat de ban die hij heeft gekregen voor dit topic was.
Pagina: 1