PostNL pakketje kwijt geraakt - Distributie Kolham

Pagina: 1
Acties:
  • 12.271 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik heb weer eens een geweldige ervaring met PostNL.
90% van de gevallen gaat overigens wel gewoon goed maar oké.

* Dinsdag 13 - 05 Komt Postnl aan de deur, ik ben niet thuis en vind een briefje in mijn bus.
"De zending kunt u ophalen vanaf de eerstvolgende werkdag na 13:00 op postkantoor Bruna blablabla"
(het pakket komt uit het buitenland en wordt daarom maar 1 keer bij de deur aangeboden ((schijnt?)) )

* Ik kom de volgende dag in de Bruna; geen pakketje.

Ik zie de kassières naar elkaar kijken en zeggen "bezorger" is nog niet geweest hè (zo heet de bezorger in kwestie)
Het schijnt dat de bezorger aan het eind van de dag langs het postkantoor rijd en de niet afgeleverde pakketjes daar heen brengt.
(dit in tegenstelling tot wat PostNL mij trouwens vertelt)

Meneer heeft dus doodleuk niet mijn pakketje daar afgeleverd, ik was trouwens niet de enige want er was nog een man die al een aantal keren had gebeld en was langs geweest.

* Ik denk ik wacht het even af.

* Elke dag even bellen en niks...

* Vrijdag 16 - 05 PostNL maar gebeld.
"Ja meneer hij moet toch echt bij de Bruna liggen, bent u daar al geweest? 8)7 "
zucht...

* Dus men maakt een onderzoek aan.

* Wordt vandaag 19 - 05 gebeld door degene die het onderzoek zou regelen of in ieder geval mij daar over in zou lichten. "Ja meneer we weten ook niet waar het pakketje ligt maar we starten een onderzoek. Dit kan helaas wel 2 tot 3 week duren."

Ik leg uit aan die kerel of hij de zogenaamde "bezorger" niet even kan bellen omdat hij mijn pakket in handen heeft gehad en hij toch zeker vast wel moet weten waar dat pakket nu is gebleven.
Nee dat werkte volgens Postnlmeneer niet zo want aan het eind van de rit worden alle pakjes afgeleverd in Kolham waar het distributiecentrum ligt en vanuit daar moet het pakketje weer richting de bruna's en andere afleverpunten worden bezorgd.

Dus naar mijn idee maar 2 opties.
Hij ligt op het distributiecentrum in Kolham
of
Postbezorger bezorger heeft hem.

Met beide kan ik volgens Postnl niet in contact komen. Ik vroeg nog, kan ik niet even naar Kolham rijden om te vragen/kijken of het pakketje daar ligt. Nee meneer zei hij bijna lachend dat kan niet.

Dus bij deze 150 euro kwijt. Want ik heb echt 0,0 vertrouwen in PostNL wat betreft het opsporen van "verloren" pakketjes.
gelukkig heb ik het papiertje met de 3s code nog wel, volgens de (super vriendelijke) Bruna medewerkster moest ik die goed bewaren.

Wat kan ik nu nog verder doen? behalve s'nachts inbreken in het distributiecentrum om mijn pakje te zoeken? Of hopen dat de bezorger in kwestie uit Groningen ook op dit forum komt en mij even een berichtje stuurt 8)

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 19-05-2014 18:16 . Reden: geen namen noemen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je hebt de 3s code? Wat zegt de track&trace van PostNL dan over de locatie? En je kan https://twitter.com/PostNLwebcare een Tweet sturen met de code, misschien dat hun de locatie kunnen achterhalen/

[ Voor 45% gewijzigd door Raven op 19-05-2014 18:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-07 22:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Wat je kan doen is even snappen hoe het werkt.
Heb je hem aangetekend en dus verzekerd? Voila, je krijgt je geld terug. Zo niet, dan heb je domweg pech, tenzij het nog met het onderzoek boven water komt. Meer hoef je niet te doen, zo werkt het eenmaal.
Bezorger direct benaderen heeft ook geen nut, dat gaat jou helemaal niets aan, iets met de juiste kanalen.

Verder wel irritant en niet leuk, maar daarom kun je dus pakketjes verzekeren. Vrij logisch om te doen overigens als je iets van ~150+ euro gaat versturen/ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de naam van de bezorger verwijderd, die hoort niet op een publiek forum.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-07 23:26

mark-k

AKA markkNL

Douweegbertje schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:11:
Heb je hem aangetekend en dus verzekerd? Voila, je krijgt je geld terug. Zo niet, dan heb je domweg pech, tenzij het nog met het onderzoek boven water komt. Meer hoef je niet te doen, zo werkt het eenmaal.
Bezorger direct benaderen heeft ook geen nut, dat gaat jou helemaal niets aan, iets met de juiste kanalen.

Verder wel irritant en niet leuk, maar daarom kun je dus pakketjes verzekeren. Vrij logisch om te doen overigens als je iets van ~150+ euro gaat versturen/ontvangen.
*knip* Elk bedrijf dat een beloofde dienst, waar ze voor betaald zijn, niet levert wordt voor de rechter gesleept voor weet ik veel wat allemaal. Als die dienst opeens pakketjes brengen is geldt dat blijkbaar allemaal niet meer, dan krijg je niet eens het geld dat je betaald hebt voor de niet geleverde dienst terug (je verzendkosten voor iets dat dus blijkbaar niet volledig verzonden is).

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 19-05-2014 18:43 . Reden: laat dat soort opmerkingen maar achterwege ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-07 15:34

Wailing_Banshee

You're Next

kaasaanfiets schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:06:
Ik leg uit aan die kerel of hij de zogenaamde "[mbr]bezorger[/]" niet even kan bellen omdat hij mijn pakket in handen heeft gehad en hij toch zeker vast wel moet weten waar dat pakket nu is gebleven.
Nee dat werkte volgens Postnlmeneer niet zo want aan het eind van de rit worden alle pakjes afgeleverd in Kolham waar het distributiecentrum ligt en vanuit daar moet het pakketje weer richting de bruna's en andere afleverpunten worden bezorgd.
Ik vind dit persoonlijk vreemd. Ik weet dat hier de post gewoon rechtstreeks bij het ophaalpunt wordt gedumpt als je niet thuis bent. Ik heb dat zelfs met eigen ogen gezien toen ik eens een pakje aan het ophalen was. Toen kwam de bezorger langs om de overgebleven pakjes af te leveren...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:45

Wat een onzin. Daar heb ik altijd zo'n hekel aan gehad bij de TNT. Je betaald voor een dienst waarbij de mogelijkheid bestaat dat het niet wordt geleverd. Waar betaal je dan in godsnaam voor? Nee meneer, voor maar 5 euro meer komt het zeker aan. *knip* Bied een dergelijke dienst dan of aan met de verkondiging dat je pakket mogelijk niet aankomt en je dus naar je geld kan fluiten of bied deze dienst helemaal niet aan.

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 19-05-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

*knip*

Verdiep je even in de feiten. Ze garanderen geen 100% zekerheid met bezorgen. Domweg niet mogelijk.
Daarom kun je wel je pakketje verzekerd opsturen. Ik zie het probleem niet zo zeer. Gebruik hun "service" dan domweg niet als je er niet tegen kan, en verdiep je voortaan in wat zaken voordat je achteraf begint te zeuren.

Overigen, ik heb ook een ontzettende hekel aan bezorgdiensten, want ik moet veel versturen. Ik reken altijd op zo'n 98% kans dat iets wordt bezorgd.

Dus verder, nutteloos om lekker je mening hier in te gooien, want je staat namelijk niet in je recht en je kunt ook niets eisen.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 19-05-2014 18:44 . Reden: laat het modden aan de mods over ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Raven schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:11:
Je hebt de 3s code? Wat zegt de track&trace van PostNL dan over de locatie? En je kan https://twitter.com/PostNLwebcare een Tweet sturen met de code, misschien dat hun de locatie kunnen achterhalen/
Ik heb een 3S code ja, hij moet liggen bij de Bruna aan het Overwinningsplein in Groningen maar daar ligt hij dus niet. Daar ben ik al een paar keer geweest en meerdere keren gebeld.
gambieter schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:16:
Ik heb de naam van de bezorger verwijderd, die hoort niet op een publiek forum.
Ja ik zat de denken moet ik hem nou wel of niet noemen, maar alleen een voornaam en een regio leek me nog wel kunnen.

Ik moet even snappen hoe het werkt? Lol wat een rare reactie, wil je mij nou even terecht wijzen of iets dergelijks?
Ik heb niks aangetekend, het pakket komt uit Hongkong. Het pakket was onverzekerd verstuurd. Pakketten uit het buitenland moet blijkbaar altijd voor getekend worden en worden maar 1 keer aan de deur aangeboden.

*knip*

In mijn ogen heeft hij verzuimt mijn pakketje netjes af te leveren en naar mijn mening is hij de schuldige dat ik mijn pakket kwijt ben.
Aan de andere kant er staat een 3s code op en mijn adres dus iedereen weet waar hij heen moet.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 19-05-2014 18:47 . Reden: doe effe niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Dit topic is er voor de vragen van de TS, niet voor een metadiscussie waar iedereen zijn mening over PostNL wil dumpen. Blijf on-topic of post niet. En ook het op de man spelen is niet de bedoeling, en ook niet verdachtmakingen over de bezorger, etc. Gewoon een normale discussie zonder al deze ongein, is dat echt zo moeilijk?

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 19-05-2014 18:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Verzekerd of niet dat maakt voor Postnl niet of wanneer ze mijn pakketje kwijt raken
Ik had verder niets te kiezen met welke service mijn pakket werd bezorgd.
1: Air Parcel
2. EMS Express
En dan had ik alsnog geen keuze welke dienst het pakket in Nederland overneemt.

Nee ze garanderen geen 100% bezorging (blijkbaar, jij zegt het...)
Maar er staat een 3s code op en daarnaast nog eens 2x mijn adres.

Er even van uitgaande dat het pakket zich nog ergens in het PostNL circuit zich bevindt. Dan zou je toch zeggen dat er wel iemand moet zijn die denkt goh.... een pakketje wat doet die hier? en waar zou die heen moeten?

[ Voor 41% gewijzigd door kaasaanfiets op 19-05-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vind het erg vervelend voor je. Ik weet hoe je je voelt als een pakket is afgeleverd maar niemand kan je vertellen waar.
Zelf bestel ik regelmatig online (3x per maand ongeveer), meestal met TNT als bezorgdienst. Ik ben tot nu toe altijd tevreden over Track&Trace, dit is bij mij altijd juist gebleken.

Ik heb zelf een keer meegemaakt dat het pakket volgens t&t bij het afleveradres moet liggen (supermarkt aan de overkant). Daar kreeg ik te horen "bezorger is nog niet geweest" of "..probeer het morgen".
Een week later... nog een keer proberen bij het afleveradres, en ja hoor met de reactie "ow, iemand zal hem [met reden] achter hebben neergelegd". Kortom, bij het afleveradres gaat het ook niet vlekkeloos.

Ik geef als advies om (een paar keer) naar de Bruna te gaan. Misschien dat hij toch daar ligt en hij gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
purge schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:52:
Ik vind het erg vervelend voor je. Ik weet hoe je je voelt als een pakket is afgeleverd maar niemand kan je vertellen waar.
Zelf bestel ik regelmatig online (3x per maand ongeveer), meestal met TNT als bezorgdienst. Ik ben tot nu toe altijd tevreden over Track&Trace, dit is bij mij altijd juist gebleken.

Ik heb zelf een keer meegemaakt dat het pakket volgens t&t bij het afleveradres moet liggen (supermarkt aan de overkant). Daar kreeg ik te horen "bezorger is nog niet geweest" of "..probeer het morgen".
Een week later... nog een keer proberen bij het afleveradres, en ja hoor met de reactie "ow, iemand zal hem [met reden] achter hebben neergelegd". Kortom, bij het afleveradres gaat het ook niet vlekkeloos.

Ik geef als advies om (een paar keer) naar de Bruna te gaan. Misschien dat hij toch daar ligt en hij gevonden wordt.
Ja dat ga ik zeker nog een keer doen, vorige keer zag ik echt een enorme kar liggen met pakketjes toen dacht ik hallo hij moet daar toch wel ergens tussen liggen.
Ik wou bijna zeggen moet ik zelf even kijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:37
Je zegt nu dat het net alsof de postbezorger hier al direct fout zit. Maar gezien het al ingescand is en bezorgd is bij Bruna kan het net zo goed zijn dat een medewerker daar het pakketje heeft meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-07 07:15
Bij ons in de buurt zit ook een boekenhandel dat als afhaalpunt kan dienen. Ik kon via de T&T zien dat het was bezorgd. Kwam ik aldaar, zat de medewerker mij doodleuk te vertellen dat het niet was aangekomen. Zeg ik dat de T&T zegt van wel; reactie: "het klopt niet altijd wat daar staat!" Ik stomverbaasd, bleken ze het wel te hebben liggen. Het was echter van klein formaat (dikke envelop), dat ze ergens anders bewaren....
Kortom, gaat het hier om een klein pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ja ik wil je terecht wijzen. Ik kan namelijk geen enkele rede verzinnen om langs iemand zijn huis te gaan, voor iets wat werk gerelateerd is. Mensen die dat doen vallen bij mij onder het straatje bedreigen en dat soort dingen. Als je dat besef niet hebt, kan ik er ook niets meer aan doen.

Verder als je gewoon even las wat ik zei, kon je zien dat ik heel veel ervaring heb met het versturen van post, en dat ik er ook niet tevreden om ben. Dus om antwoord te geven op je vraag, nee ik ben niet bang dat een klant langs komt om verhaal te halen. Snap trouwens niet waarom je dat moet vragen, maar ok.

Er is maar één normale manier om dit op te lossen, en dat is via de normale kanalen. Ik snap dat je boos bent, maar het komt nu wel heel zielig over dat je even langs zijn huis wilt gaan. Ik hoop dat je dat zelf ook gaat inzien, want als je dat doet kun je het namelijk gelijk vergeten. En mocht ik bezorger zijn, zou ik naar de politie gaan als één of andere gast naar mijn huis zou komen over iets wat helemaal los van mij staat. Immers gaat het om het bezorgbedrijf / werk / etc. Prima dat hij bezorgd, maar hij is niet persoonlijk verantwoordelijk en is ook geen helpdesk voor je. Mocht de bezorger je pakket kwijt zijn geraakt, dan is hij niet de schuldige maar het bedrijf.

Kort om, je besteld iets zonder garantie. Meestal kan je dat oplossen met het bedrijf waar je dat hebt gekocht, maar in dit geval weet je zeker (en het bedrijf ook) dat je pakket ergens bij de post verloren is gegaan (of niet..). Dan is de conclusie domweg simpel: je hebt pech. Je kan er heel moeilijk om gaan doen, maar helaas gaat dat nou eenmaal zo. Je trekt hoe dan ook bij het kortste eind, want je hebt hem immers niet aangetekend verstuurd. Ik kan je kort vertellen hoe dat gaat, en dat is dat jij, noch het bedrijf kan bewijzen wat er in zat en wat de waarde ervan is. De enige manier hoe dat kan is als je hem aangetekend hebt, waar je dan verzekerd bent van een bedrag x tot y.

Uiteindelijk kun je alleen hopen dat ze het nog gaan vinden, dat je pakketje misschien ergens verstopt ligt of wat ik veel wat, maar ik schat je kans ongeveer 10% dat je nog iets terug gaat krijgen.

oh en edit;
aangifte doen heeft bijvoorbeeld ook geen nut. Er is nog helemaal geen zaak/bewijs van diefstal. Er wordt dan gewoon gezegd: "pakket is vermist", en dat hoort dan bij het risico van het verzenden. Geen poot om op te staan dus. Mochten ze er wel achter komen dat er iets mis is, of de post heeft bewijs dat er iets is gestolen, dan doen hun zelf aangifte.

[ Voor 7% gewijzigd door Douweegbertje op 19-05-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is iets soortgelijks gebeurd, toen heb ik de pakketbezorgers (ze waren met z'n tweeën) aangesproken, toen ze bezig waren met uitladen.

3S nummer met postcode+huisnr werd opgeschreven, dezelfde avond een intern PostNL formulier in m'n bus met routing informatie en wat er was fout gegaan.

Volgende dag lag het pakketje bij het afhaalpunt.

Aanzienlijk sneller dan de klantenservice bellen en zo'n formulier in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Xepos schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:56:
Je zegt nu dat het net alsof de postbezorger hier al direct fout zit. Maar gezien het al ingescand is en bezorgd is bij Bruna kan het net zo goed zijn dat een medewerker daar het pakketje heeft meegenomen.
Dit denk ik omdat ze weten wie de bezorger is omdat hij elke dinsdag bezorgd en hij niet langs was geweest om pakketten af te leveren.
Daarnaast was en nog een man die precies hetzelfde als mij heeft.
Douweegbertje schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:02:
Ja ik wil je terecht wijzen. Ik kan namelijk geen enkele rede verzinnen om langs iemand zijn huis te gaan, voor iets wat werk gerelateerd is. Mensen die dat doen vallen bij mij onder het straatje bedreigen en dat soort dingen. Als je dat besef niet hebt, kan ik er ook niets meer aan doen.

Verder als je gewoon even las wat ik zei, kon je zien dat ik heel veel ervaring heb met het versturen van post, en dat ik er ook niet tevreden om ben. Dus om antwoord te geven op je vraag, nee ik ben niet bang dat een klant langs komt om verhaal te halen. Snap trouwens niet waarom je dat moet vragen, maar ok.

Er is maar één normale manier om dit op te lossen, en dat is via de normale kanalen. Ik snap dat je boos bent, maar het komt nu wel heel zielig over dat je even langs zijn huis wilt gaan. Ik hoop dat je dat zelf ook gaat inzien, want als je dat doet kun je het namelijk gelijk vergeten. En mocht ik bezorger zijn, zou ik naar de politie gaan als één of andere gast naar mijn huis zou komen over iets wat helemaal los van mij staat. Immers gaat het om het bezorgbedrijf / werk / etc. Prima dat hij bezorgd, maar hij is niet persoonlijk verantwoordelijk en is ook geen helpdesk voor je. Mocht de bezorger je pakket kwijt zijn geraakt, dan is hij niet de schuldige maar het bedrijf.

Kort om, je besteld iets zonder garantie. Meestal kan je dat oplossen met het bedrijf waar je dat hebt gekocht, maar in dit geval weet je zeker (en het bedrijf ook) dat je pakket ergens bij de post verloren is gegaan (of niet..). Dan is de conclusie domweg simpel: je hebt pech. Je kan er heel moeilijk om gaan doen, maar helaas gaat dat nou eenmaal zo. Je trekt hoe dan ook bij het kortste eind, want je hebt hem immers niet aangetekend verstuurd. Ik kan je kort vertellen hoe dat gaat, en dat is dat jij, noch het bedrijf kan bewijzen wat er in zat en wat de waarde ervan is. De enige manier hoe dat kan is als je hem aangetekend hebt, waar je dan verzekerd bent van een bedrag x tot y.

Uiteindelijk kun je alleen hopen dat ze het nog gaan vinden, dat je pakketje misschien ergens verstopt ligt of wat ik veel wat, maar ik schat je kans ongeveer 10% dat je nog iets terug gaat krijgen.

oh en edit;
aangifte doen heeft bijvoorbeeld ook geen nut. Er is nog helemaal geen zaak/bewijs van diefstal. Er wordt dan gewoon gezegd: "pakket is vermist", en dat hoort dan bij het risico van het verzenden. Geen poot om op te staan dus. Mochten ze er wel achter komen dat er iets mis is, of de post heeft bewijs dat er iets is gestolen, dan doen hun zelf aangifte.
toon volledige bericht
Goed dit is de laatste keer dat ik op jou reageer, dan weet je dat alvast want ik merk al wel dat er weinig land valt te bezeilen. Je steekt je hakken in het zand en begint een heel betoog en haalt er van alles en nog wat bij.
Sorrie als het lullig klinkt maar je voegt ook niet zoveel toe met deze instelling.

Ik kan wel 20 redenen verzinnen om bij iemand zijn huis langs te gaan maar that's beside the point.
Ik heb geen enkele intentie om iemand te gaan bedreigen. Bij mij betekend bij iemand langs gaan en verhaal halen geenszins bedreigen.
PostNL gaat steeds vaker over op ZZPers die dus eigenlijk ingehuurd worden om pakketten te bezorgen. Uiteraard is Postnl verantwoordelijk maar dat neemt niet weg dat de kortste klap is om even contact op te nemen met de bezorger zelf.
Bij mijn vorige woning had ik ook een vaste bezorger en die gaf mij uiteindelijk zijn nummer omdat hij vaak bij mij bezorgde en ik niet altijd thuis was.

Dat jij dat over bedreiging vind vallen is tja, laat ik het netjes zeggen: "that blows my mind"
Het feit dat je mij zielig vind omdat ik via de snelste weg mijn pakket wil zegt meer over jou dan over mij. Haha en dan naar de politie gaan :o

Ik heb trouwens nergens gezegd dat ik boos ben.
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:26:
Mij is iets soortgelijks gebeurd, toen heb ik de pakketbezorgers (ze waren met z'n tweeën) aangesproken, toen ze bezig waren met uitladen.

3S nummer met postcode+huisnr werd opgeschreven, dezelfde avond een intern PostNL formulier in m'n bus met routing informatie en wat er was fout gegaan.

Volgende dag lag het pakketje bij het afhaalpunt.

Aanzienlijk sneller dan de klantenservice bellen en zo'n formulier in te vullen.
Daar hoopte ik ook op inderdaad. Maar het schijnt dat deze man alleen op dinsdag rijdt.

[ Voor 6% gewijzigd door kaasaanfiets op 19-05-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:54
Wat is even mis in het verhaal, heb jij nu iets verstuurd, of iets op laten sturen? Als je het hebt laten opsturen is er voor jou niets aan de hand, de verzendende partij zal verantwoordelijk zijn voor correcte levering, met als enige uitzondering wanneer jij specifiek de huidige verzendwijze verzocht hebt (het lijkt echter uit je posts te blijken dat jij niet zelf de verzender bent). Daar jij het hebt over dat ze bij jou aan de deur komen voor aflevering en dat het pakket uit hong komt lijkt hierop te wijzen.

De verzendende partij zal dan ook het onderzoek moeten laten uitvoeren in dat geval daar jij in dacht opzicht niet eens klant bent bij Post NL in dat geval, en een nieuw product opsturen of jou terugbetalen als onderzoek niets opleverd. Dat het pakketje uit Hong Kong moet komen kan dit proces natuurlijk wel lastig maken.

Mocht jij toch de verzendende partij zijn dan zit er weinig anders op dan de correcte weg te volgen met onderzoek e.d. en de volgende keer verzekerd te versturen bij pakketten met grote waarde. Al heb ik zelf ook wel es meemaakt op de zaak dat pakketjes ineens weken laten weer kunnen opduiken als er in de sortering wat misgegaan is, of dat ze retour afzender zijn gegaan (mocht je niet zelf de verzender zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:08
[b][message=42254838,noline]
Heb je hem aangetekend en dus verzekerd? Voila, je krijgt je geld terug.
Even buiten het feit of het verzekerd is of niet vraag ik me dat af.
Wat lees ik op de site van PostNL:
Bij verlies of beschadiging wordt de werkelijke schade (op basis van de inkoopwaarde van de factuur, exclusief btw) uitgekeerd tot een maximum van € 5500,- per pakket.
De woorden "werkelijke schade" en "inkoopwaarde" doen mij twijfelen.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douweegbertje schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:02:

oh en edit;
toon volledige bericht
Je hebt hier geen gelijk. Ik heb enige tijd geleden een topic geopend over meerdere pakketten die beschadigd aankwamen. Normaliter wanneer NIET verzekerd vergoed men ook niets (dat was in mijn geval ook zo). Totdat ik contact opnam met Consuwijzer en dergelijke dan zijn ze vrij vlug. Ik heb de totale waarde qua inhoud gewoon vergoed gekregen binnen een week (100 euro) dus het kan wel. TNT is gewoon aansprakelijk. Het is de reinste onzin dat je iets verzekerd moet sturen anders geen garantie en dergelijke. Uiteraard proberen ze eronder uit te komen, maar je hebt zeker rechten als consument. Dat er wat mis kan gaan is hun probleem, niet het probleem van de ontvanger. Dan moeten ze zorgen voor betere bezorgers zo simpel ligt het of stoppen met het bezorgen van post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Dennism schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:37:
Wat is even mis in het verhaal, heb jij nu iets verstuurd, of iets op laten sturen? Als je het hebt laten opsturen is er voor jou niets aan de hand, de verzendende partij zal verantwoordelijk zijn voor correcte levering, met als enige uitzondering wanneer jij specifiek de huidige verzendwijze verzocht hebt (het lijkt echter uit je posts te blijken dat jij niet zelf de verzender bent). Daar jij het hebt over dat ze bij jou aan de deur komen voor aflevering en dat het pakket uit hong komt lijkt hierop te wijzen.

De verzendende partij zal dan ook het onderzoek moeten laten uitvoeren in dat geval daar jij in dacht opzicht niet eens klant bent bij Post NL in dat geval, en een nieuw product opsturen of jou terugbetalen als onderzoek niets opleverd. Dat het pakketje uit Hong Kong moet komen kan dit proces natuurlijk wel lastig maken.

Mocht jij toch de verzendende partij zijn dan zit er weinig anders op dan de correcte weg te volgen met onderzoek e.d. en de volgende keer verzekerd te versturen bij pakketten met grote waarde. Al heb ik zelf ook wel es meemaakt op de zaak dat pakketjes ineens weken laten weer kunnen opduiken als er in de sortering wat misgegaan is, of dat ze retour afzender zijn gegaan (mocht je niet zelf de verzender zijn).
Het pakket komt uit Hongkong dus ik ben de ontvanger.
Het is trouwens een relatief bekende webwinkel dus ik vertrouw er wel op dat hij echte spullen heeft opgestuurd.

Als er uit het onderzoek van PostNL niks uitkomt, kan Paypall hier dan nog een rol van betekenis in spelen of is het handiger om gewoon direct contact met de verkoper op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:54
Ik zou eerst contact opnemen met de verkoper (zo snel mogelijk) zodat deze van zijn het onderzoek in gang kan zetten en ook op de hoogte is. Ik heb zelf niet dit bijltje gehakt, maar mocht de verkoper lastig gaan doen kun je geloof ik het ook via een paypal geschil spelen, ervaring heb ik hier zozegt niet mee, dus check even wat je opties zijn op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:11
Niet arriverende pakketjes zijn een risico voor de verkoper in hongkong.
Neem direct contact op met de verkoper. Pas wanneer er geen oplossing binnen 40 dagen na transactie wordt gegeven, ja ze vertragen het daar graag, maak je een paypal geschil en krijg je van paypal je geld terug.

Werkt ook voor pakketjes die hier in nl bij de post kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-07 23:26

mark-k

AKA markkNL

*knip* De modbreak in gambieter in "PostNL pakketje kwijt geraakt - Distributie Kolham" staat er niet voor niets. Deze metadiscussie gaat dus niet verder.

[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 19-05-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
Ik zou toch nog even gaan navragen bij de ophaalpunten. Misschien inderdaad iets wat ergens tussen de zooi is blijven liggen (ik weet niet hoe groot het is).

Ik heb het wel eens gehad bij DHL, die zou ook op het ophaalpunt moeten liggen. Ze hadden alleen wat enveloppen liggen (het ging om een formaatje wijndoos). Na een paar minuten in de computer en de kastjes zoeken schoot de vrouw achter de balie ineens te binnen dat de winkel ernaast sinds kort ook dhl servicepunt is. Daar bleek hij te liggen...
Geen idee wat het idee hierachter was, maar op de site was het niet te vinden.

Je zou wat eens kunnen kijken of er nog andere servicepunten in de buurt zijn, misschien is het op de verkeerde plek gelegd. Als zou ik denken van niet aangezien de track & trace een locatie aangeeft, dat wordt volgens mij wel ter plekke gescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
timberleek schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:47:
Ik zou toch nog even gaan navragen bij de ophaalpunten. Misschien inderdaad iets wat ergens tussen de zooi is blijven liggen (ik weet niet hoe groot het is).

Ik heb het wel eens gehad bij DHL, die zou ook op het ophaalpunt moeten liggen. Ze hadden alleen wat enveloppen liggen (het ging om een formaatje wijndoos). Na een paar minuten in de computer en de kastjes zoeken schoot de vrouw achter de balie ineens te binnen dat de winkel ernaast sinds kort ook dhl servicepunt is. Daar bleek hij te liggen...
Geen idee wat het idee hierachter was, maar op de site was het niet te vinden.

Je zou wat eens kunnen kijken of er nog andere servicepunten in de buurt zijn, misschien is het op de verkeerde plek gelegd. Als zou ik denken van niet aangezien de track & trace een locatie aangeeft, dat wordt volgens mij wel ter plekke gescand.
Die tip gaf de Bruna medewerker ook al. Ik heb een andere Vestiging gebeld om te kijken of hij daar ligt maar kan inderdaad nog wel eens meer vestigingen in de buurt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Ik snap niet waarom iedereen nog steeds denkt dat PostNL hetzelfde is als TNT.

Mensen dit is niet hetzelfde.
TNT is een wereldwijd bedrijf zoals UPS, DHL etc.
Ze leveren ook een veel hogere betrouwbaarheid dan PostNL.

Even om samen te vatten, dit soort geintjes gebeuren altijd. De bezorger merkt dat je niet thuis bent, houd het pakket zelf en hoopt dan dat er geen onderzoek wordt gestart, zodat hij deze zelf kan houden. Op het moment dat het onderzoek daadwerkelijk loopt zal het pakketje opeens bij het afhaalpunt beschikbaar zijn.

Een andere tip, aan de klantenservice heb je niets, deze mensen hebben geen tot bijna geen invloed op de loop der zaken. Een beter advies is om te klagen op het afhaalpunt, daar kunnen ze contact opnemen met de accountmanager. Of dien je klacht in per mail, of via de tweet.

Daar naast het verhaal over aangetekend/verzekerd versturen. Dit geld krijg je niet zo makkelijk, de afzender moet namelijk zijn inkoop en verkoopfacturen overhandigen want tja, postnl die gaat niet de verkoopprijs vergoeden, hoogstens de inkoopprijs. Dus dit valt altijd lager uit dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
lvrijn schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:51:

Daar naast het verhaal over aangetekend/verzekerd versturen. Dit geld krijg je niet zo makkelijk, de afzender moet namelijk zijn inkoop en verkoopfacturen overhandigen want tja, postnl die gaat niet de verkoopprijs vergoeden, hoogstens de inkoopprijs. Dus dit valt altijd lager uit dan gedacht.
Dat is misschien wat minder handig inderdaad want de onderdelen waren iets van 149,95 net onder de 150 euro maar ik was even vergeten dat er ook nog 20 euro verzendkosten bij kwamen.
Dus het was in totaal iets van 170,95 en hij kwam zonder extra betalen door de douane.

Twitter inschakelen is misschien wel een goed idee. Ik had een paar jaar terug ook problemen met Essent en die wouden niks voor mij betekenen tot in op Twitter begon te posten toen waren er ineens wel mogelijkheden.

Maar het zou mij inderdaad echt niets verbazen als de bezorger het pakje heeft. Wel apart dat hij dat bij mij doet want ik bestel per maand aan aantal dingen dus ze komen best vaak bij mij aan de deur.
Alleen toevallig niet die kerel die dinsdag bij mij bezorgd.

[ Voor 12% gewijzigd door kaasaanfiets op 20-05-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

jeroen3 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:19:
Niet arriverende pakketjes zijn een risico voor de verkoper in hongkong.
Neem direct contact op met de verkoper. Pas wanneer er geen oplossing binnen 40 dagen na transactie wordt gegeven, ja ze vertragen het daar graag, maak je een paypal geschil en krijg je van paypal je geld terug.

Werkt ook voor pakketjes die hier in nl bij de post kwijtraken.
Het probleem is de track & trace. Als die aangeeft dat het bezorgd is (maar mr. was niet thuis dus ligt op het postkantoor) is het voor de verzender (en zeker voor Paypal) klaar. Pakket is bezorgd dus een Paypal geschil wordt in het voordeel van de verzender beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:42
laatste punt is correct, tijdspan weet ik niet maar als je met paypall of creditcard betaald moet degene die verstuurd aan kunnen tonen dat het pakketje is ontvangen anders krijg je gewoon je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Laatst online: 04-06 12:22
Wat praat bijna iedereen hier totale onzin. Het maakt geen biet uit of het pakketje verzekerd is of wat dan ook. Jij hebt een overeenkomst met een verkoper dat ze het pakket aan jou leveren. Het leveren is echter nog niet gebeurt. Dat betekent dat de verkoper zijn deel van de overeenkomst niet is nagekomen. Dat dit hoogstwaarschijnlijk buiten zijn schuld is gebeurd doet volstrekt niet ter zake. Je kunt dan ook gewoon de verkoper aanspreken dat je pakket niet is geleverd. Hij moet het dan maar verder oplossen met PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:50

Ypho

Allround Nerd

Ik verstuur enkele honderden pakketjes per jaar, en heb laatst ook iets vreemds gehad. Ontvanger was niet thuis, en het pakketje was afgegeven bij winkel X. Maar na een paar dagen nog niets. Wat bleek, het pakketje lag bij winkel Y, een paar straten verderop. Maar dit stond niet op het briefje of online.

Zijn er bij jou in de buurt meerdere afleverpunten? Je kunt altijd proberen daar eens te vragen, want je weet maar nooit...

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef ze even de kans om het netjes op te lossen binnen een redelijke termijn. Er kan altijd iets foutgaan. Na 2 weken (bijvoorbeeld) moet je de druk gewoon wat gaan verhogen door social media in te gaan zetten. Dat werkt tegenwoordig heel aardig. Weet je nog hoe die verdwijningszaak van die 2 jongetjes uit Zeist in het nieuws is gekomen? Juist ja, Facebook. De instanties zagen geen reden om te publiceren, dus zette de moeder het maar op Facebook. Dezelfde dag nog was het hét onderwerp in elk journaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Geat.... Ik kreeg vandaag een mailtje van PostNL
Geachte heer Xxxxxxxx,

Op uw verzoek heb ik onderzoek gedaan naar een zending met verzendcode 3Sxxxxxxxx afkomstig uit het buitenland.

Om met zekerheid vast te kunnen stellen dat het pakket niet is te traceren is heb ik navraag gedaan bij het afhaalkantoor waar uw zending ter afhaling had moet komen te liggen het distributiecentrum waarvandaan het pakket wordt geleverd. Dit onderzoek heeft echter geen positief resultaat opgeleverd.

Voor het ontstane ongemak bied ik u mijn welgemeende excuses aan en rest mij niets anders dan u te verwijzen naar de afzender voor zover bij u bekend. Zij kunnen indien gewenst een navraag/klacht indienen bij de plaatselijke posterijen in het buitenland aangezien zij daar een vervoersovereenkomst mee hebben afgesloten.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en sluit hierbij het onderzoek.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons van maandag tot en met vrijdag van 8:30 - 17.30 uur bereiken op telefoonnummer 0900-0990 (10 cent per minuut).

Met vriendelijke groet,

x. xxxxxxxxx
Serviceteam Consumenten / Serviceteam Zakelijk
PostNL Pakketten Benelux B.V
ref:
toon volledige bericht
Zo gemakkelijk hè, net of ik niet 10 keer naar het afhaalkantoor heb gebeld. Ze hebben niet eens contact opgenomen met de bezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je het al op Twitter gezet? De PostNL medewerkers die daar zitten doen meestal wat meer ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lan Mandragoran schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:12:
Wat praat bijna iedereen hier totale onzin. Het maakt geen biet uit of het pakketje verzekerd is of wat dan ook. Jij hebt een overeenkomst met een verkoper dat ze het pakket aan jou leveren. Het leveren is echter nog niet gebeurt. Dat betekent dat de verkoper zijn deel van de overeenkomst niet is nagekomen. Dat dit hoogstwaarschijnlijk buiten zijn schuld is gebeurd doet volstrekt niet ter zake. Je kunt dan ook gewoon de verkoper aanspreken dat je pakket niet is geleverd. Hij moet het dan maar verder oplossen met PostNL.
Ik zie er nog één... ;)

Als jij zelf iets bestelt bij een winkel in China / Hong Kong, zonder dat die winkel zich specifiek richt op de markt hier, dan ben jij zelf als importeur te bezien en heb je bij die overeenkomst he-le-maal niets met de Nederlandse wet te schaften. Laat staan dat die winkel ooit van PostNL heeft gehoord.
(En zelfs als die zich op de NL/EU markt richt maar daar gevestigd is, wat wil je gaan doen om wetgeving van hier af te dwingen?)

Mensen lijken zich niet te realiseren dat in de meerprijs die je in Nederland betaalt voor hetzelfde product ook zaken als garantie, coverage door de NL wet, enzovoort afgedekt worden.
Bestellen uit den verre kan heel gunstig zijn, maar het brengt net zo goed risico's met zich mee.

TS doet er goed aan bij alle contacten in ieder geval even de datum/tijd, naam en korte beschrijving te noteren. Je wil een goed en kloppend dossier wil je je kans vergroten dat afspraken terug te vinden zijn, en er eventueel verder gekeken wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-07 15:08

Chris van der G

Tailchakra

Dit heb ik ook gehad, alleen was deze op een andere locatie afgeleverd met een sticker over mijn naam heen. Waardoor zij dus geen pakketje onder mijn naam konden vinden.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Vandaar wederom een ophaal bericht in de bus. Bij dezelfde vestiging van de Bruna.
morgen na 13:00 kan ik hem daar ophalen.

Ik was helemaal blij want ik ging er stiekem vanuit dat het mijn oude pakket was. Helaas zie ik via PostNL dat dit pakketje 50Gram weegt tegenover 1500 wat mijn andere pakket zou moeten wegen.

Het is wel weer door dezelfde man getekend. Jammer jammer jammer dat ik niet thuis was anders had ik hem er natuurlijk even op aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:08
Was het niet dezelfde 3S code/afzender?
Dat staat toch meestal op het papiertje.
Staat er ook een tijdstip bij? Meestal rijdt de bezorger rond dat tijdstip dan in jouw wijk en weet je ongeveer hoe laat je hem kan verwachten als je de man wilt spreken.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar de bruna,, en blijf net zo lang zeuren tot ze echt die hele kast onderste boven hebben gehad.

Al zo vaak meegemaakt met die "semi" postkantoren dat ze simpelweg het in de verkeerde kast hebben gelegd.... het is bijna elke maand wel raak nee we hebben het niet... Ehhh wilt u even in de andere kasten kijken.. OW JAAA hier ligt die.... zal mijn collega wel verkeerd neer gelegd hebben.

om gek van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 01:01
Als Track n Trace aangeeft dat het pakketje bij die Bruna moet liggen, dan zou ik er werk van maken bij die winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:50
Yup, als de track trace aangeeft dat die op afhaalplaats is, moet je er even werk van maken ook al verwijst Postnl je door naar de afzender.
De bezorger krijgt ook altijd een bon met 3S nummers mee nadat een medewerker van de afhaalplaats ze heeft ingenomen en ze tellen ook de pakketjes en de 3S nummers of deze overeenkomen voordat de betreffende medewerker het papiertje geeft aan de bezorger. Dat was in ieder geval bij mij zo toen ik de pakketjes naar de Primera bracht.

Uit ervaring weet ik dat ze niet echt achter een klacht aanzitten, ze spreken de medewerker er even op aan en die zegt dan ik heb het pakketje bij zus en zo achtergelaten etc en that's it.

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:00
kaasaanfiets schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:06:

* Dinsdag 13 - 05 Komt Postnl aan de deur, ik ben niet thuis en vind een briefje in mijn bus.
"De zending kunt u ophalen vanaf de eerstvolgende werkdag na 13:00 op postkantoor Bruna blablabla"
(het pakket komt uit het buitenland en wordt daarom maar 1 keer bij de deur aangeboden ((schijnt?)) )
Dat laatste klopt niet, dat is vermoedelijk een keuze van de bezorger. Ik heb de laatste keren een briefje in de bus aangetroffen waarmee ik via de postnl-site zelf kan aangeven wat ze ermee moeten doen (buren, afhaalpunt, later aanbieden incl. de mogelijkheid om hier zelf invloed op uit te oefenen).

Wat ik overigens niet snap: pakketjes van 150 euro uit Hongkong moeten toch ingeklaard worden bij de douane zodat je postnl geld verschuldigd bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:47:
Dan moeten ze (...) stoppen met het bezorgen van post.
Dat doen ze toch ook? :+

Ik heb ook wel eens een pakketje uit Hong Kong niet gekregen. Heb mijn geld teruggekregen na contact met de winkel. Gewoon even een mailtje sturen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hindelaufen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-04 12:41
Dit heb ik ook wel eens gehad, maar dan met een pakketje vanuit NL.
Het heeft totaal geen zin om PostNL te contacteren, het is altijd de zelfde reactie: "Onderzoek gedaan, helaas geen positief resultaat. Sorry bla bla bla"

Wat ik toen heb gedaan is de verzender gemailt, in dit geval BOL.com. Zij vroegen of ik nog een paar dagen zou kunnen afwachten en daarna weer contact opnemen met ze. Na een aantal dagen gewacht te hebben heb ik wederom contact met Bol.com gezocht. Zij vonden het allemaal erg vervelend voor me en verzonden de boeken nogmaals. Na een aantal dagen belde ze me zelfs nog op om te vragen of het tweede pakketje goed was aangekomen. Prima service en bovendien heb ik niets extra moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Het gaat er hier om hoe je hebt gekocht van de afzender in Hong Kong. Als dit franco of soortgelijk is zoals binnen Nederland vaak het geval is ga je daar eerst heen met je klacht. Je zou dan het geld moeten terugkrijgen van hun of nieuwe spullen.

Of zij daarvoor verzekerd zijn maakt voor jou niks uit. Neem aan dat iedereen hier wel bekend is met het feit dat vervoerders altijd een beperkte aansprakelijkheid hebben van een aantal SDR per kg gewicht van het verloren goed. De verzekering die je kan afsluiten dekt het verschil hiertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07 02:11
Het is écht ontzettend tenenkrommend dat TS zich niet bewust is, dat PostNL geen enkele verplichting aan hem heeft. Natuurlijk doet PostNL niets, de ontvanger is toch ook helemaal niet de opdrachtgever?
Natuurlijk is deze situatie irritant en ja, het lijkt erop dat er iets is misgegaan bij PostNL.

Echter, TS is een koopovereenkomst aangegaan met de winkel in Hong Kong. PostNL is helemaal geen partij voor hem. Of gaan we in het vervolg ook de luchthaven van X aanklagen, omdat het vliegtuig van onderneming Y geen clearance voor takeoff heeft gekregen? Of dan toch maar onderhoudsbedrijf Z aanklagen, omdat er kennelijk slecht onderhoud was gepleegd, waardoor het vliegtuig aan de grond moest blijven?

Onzin. TS heeft een koopovereenkomst met leverancier. Leverancier heeft niet geleverd en daarmee tot op heden zijn verplichting niet nagekomen. Contact opnemen met leverancier dus. Dikke kans dat ze direct een nieuw exemplaar opsturen, omdat ze daar inmiddels ook weten dat het zinloos (lees: duurder) is om met PostNL in gesprek te gaan.

TS vroeg wat hij verder nog kan doen. Er is nu meermaals aangegeven om contact op te nemen met de leverancier, omdat dit het enige juiste is om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-07 14:13
Heb je het niet thuis-briefje van de bezorger ook meegenomen naar de Bruna. Heb ik eens een keer gehad, kwam ik met het 3S nummer, nee meneer die is hier niet. Na veel heen en weer gebel met PostNL weer naar het afhaalkantoor gegaan, dit maal met het bezorgbriefje. Hier stond blijkbaar een ander nummer dan het 3S nummer op. Binnen een minuut was het pakket wel opeens gevonden. Ze kijken vaak in hun magazijn puur naar nummer en niet op naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Nog even alle opmerkingen bij elkaar met wat aanvullingen:

1. Zorg dat je een mailwisseling begint met PostNL. Altijd een volledige reply met Historie.
2. Maak printscreens bij tracktrace.nl van de status van je pakket.
3. Meldt nu gelijk aan Paypal dat het pakket niet is aangekomen.
Als de verkoper de koop niet ongedaan maakt een geschil beginnen.
(Zie de opmerking van Jeroen, binnen de 40 dagen een geschil beginnen. Ongeacht de respons van de verkoper. Deze is nog steeds verantwoordelijk omdat je niks ontvangen hebt. Als je te laat reageert omdat je nog met de verkoper communiceert kan je namelijks niks meer claimen.
4. De verkoper moet de schade verhalen bij de post. Dat kan jij namelijk niet doen.

Procedure:
1: Verkoper stort het geld terug of jij claimt bij Paypal.
2.Als je wilt dan doe je nogmaals een aankoop bij deze verkoper.

Waarom: Als je namelijk nogmaals wat laat versturen verloopt je claimperiode bij paypal.
Door te claimen geeft Paypal de verkoper nog de mogelijkheid het nogmaals versturen of geeft jou gewoon je geld terug.
Daarom is de mailwisseling met alle partijen zo belangrijk.

[ Voor 8% gewijzigd door kwakzalver op 23-05-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hoe heb je betaald? Als je bijvoorbeeld met creditcard betaald hebt heb je misschien nog een kans iets terug te krijgen omdat er niet 'geleverd' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:50
Heb je al aan je buren gevraagd of het misschien bij hun bezorgd is? Ik heb wel eens een week op een pakketje gewacht dat bij een van de buren lag, zonder briefje bij mij in de bus.
En dat pakketje was ook nog eens zo klein dat het gewoon door mijn brievenbus had gepast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ik heb wat posts verwijderd van mensen die denken dat dit het "vertel over je Post.nl horror ervaringen" topic is. Dat is het dus niet.

Blijf on-topic en laat de (voor)oordelen over bezorgers en PostNL achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelovnik
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-07 12:34
Dit is inderdaad erg vervelend. Echter is Post NL niet verantwoordelijk voor een pakket dat "kwijt" raakt.
Er kan altijd beroep worden gedaan op de verzender. In eerste instantie zal de verzender het artikel nog een keer moeten versturen, wanneer dit niet mogelijk is zal de verzender de kosten aan je terug moeten betalen.
Dit is een plicht die rechtstreeks voortvloeit uit de wet. Laat je niet voor de gek houden door algemene voorwaarden van de verzender, deze zijn niet geldig wanneer ze in strijd zijn met de wet.

Hopelijk kun je hier wat mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-07 19:41

Vickiieee

Kritische lezer.

Kijk even naar de datum van een topic in het vervolg wil je. Dit is een topic uit mei 2014. Meer dan een jaar oud dus :o

Denk dat het of al opgelost is of dat TS er vrede mee heeft dat het al dan niet weg is.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Edit: 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door eL_Jay op 06-08-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan toch maar een slotje.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.