Inhoud verdwenen van verzekerd pakket via postnl

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 18:25
Heb zojuist geld terug geeist omdat hij nog niet heeft gereageerd naar postnl.
Dus zeer passieve opstelling..
Ga online aangifte doen nu..

[ Voor 1% gewijzigd door fotojunk op 14-08-2014 04:21 . Reden: type foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 14:49
Hoe is dit verder afgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fotojunk
Verkoper blijft de hakken in het zand zetten..ben er nu van overtuigd dat de telefoon er niet in heeft gezeten..
Heb net contact met mijn rechtsbijstand gehad wordt binnen 2 dagen teruggebeld..(moest online aanmelden).

[ Voor 0% gewijzigd door fotojunk op 18-08-2014 11:19 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:01

paQ

Ik vraag me af of de rechtsbijstand iets voor je gaat doen (onrechtmatige daad)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:48

Deem

Ontcijfer mij!

Inderdaad. Tevens is de vraag of de gegevens die je van de verzender hebt, wel correct zijn.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Ik zou sowieso ook contact opnemen met Marktplaats zodat ze het account kunnen bannen/bevriezen. Dit is gewoon de oud vertrouwde scam, als je z'n adres gegevens hebt zou ik ook ff opzoeken op Google maps of het adres sowieso bestaat, als het bestaat dan kan je daarmee naar de politie.

Tevens denk ik wel dat het adres bestaat omdat je de telefoon ook kon ophalen. Dus als hij eerst zijn adres had gegeven en dat jullie daarna overeengekomen waren met het feit dat je wou verzenden of niet, dan heb je z'n adres.

(voor de gene die denken, 4 mannen en beuken, daarvoor krijg je zelf een strafblad)

Vergeet tevens niet dat het MP account gehackt kan zijn. Dat deze man een account had gehackt wat 5 jaar is en daar sowieso kwade bedoelingen mee had.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickboy333 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:58:...
Tevens denk ik wel dat het adres bestaat omdat je de telefoon ook kon ophalen. ...
Dat zeggen die gasten waarschijnlijk altijd, om juist vertrouwen te wekken. En als je hem echt wilt ophalen gaan ze net op vakantie en hebben ze het heel druk :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fotojunk
Bericht van Marktplaats:

Geachte mevrouw/meneer xxxxxx,

Via het Meldpunt Internetoplichting van de Politie hebben wij uw melding omtrent Samsung S4 in goede orde ontvangen, waarvoor hartelijk dank.

Wij nemen maatregelen wanneer wij van verschillende gebruikers meldingen over dezelfde gebruiker hebben ontvangen. Deze hebben wij tot op heden nog niet ontvangen ten aanzien van de gebruiker waarop uw melding betrekking heeft. Mochten wij deze in de toekomst wel ontvangen, dan kunnen wij alsnog besluiten om het account te blokkeren en de advertenties van de site te verwijderen. Bovendien stuurt de Politie automatisch een waarschuwingsbericht naar degene over wie u melding doet.

De gegevens die Marktplaats van de politie ontvangt worden opgeslagen in onze Transactiegeschillen Database, zodat Marktplaats op efficiënte wijze inzicht kan krijgen of meerdere meldingen van verschillende gebruikers ten aanzien van dezelfde gebruiker zijn gedaan.

Een belangrijke rol van Marktplaats ligt in het geven van tips en voorlichting. Voor de toekomst geven wij u nog de volgende tips mee:

1. Handel transacties bij voorkeur in persoon af: u weet precies wat u koopt en van wie.
2. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. Vertrouw op uw gevoel.
3. Google de gebruiker, check de gegevens en bekijk meerdere advertenties.
4. Controleer vooraf of de gegevens van de verkoper bekend zijn bij de Politie:
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
5. Wees alert bij verkopers uit het buitenland (zoals Nigeria) en gebruik geen anonieme betaalmethoden als cheques, Western Union of MoneyGram.
6. Betaal het product via PayPal en uw aankopen zijn in veel gevallen onbeperkt beschermd. Via de volgende link kunt u een PayPal rekening openen en u ontvangt dan direct 5 euro op uw PayPal-rekening: https://www.money2.nl/actie/marktplaats_veilig_handelen
7. Op onze Veilig en Succesvol pagina kunt u alle tips over kopen en verkopen via Marktplaats vinden, http://www.marktplaats.nl/i/help/veilig-en-succesvol/

Mocht het probleem toch nog worden opgelost, dan horen wij dat natuurlijk ook graag.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Lucia

Afdeling gebruikersbescherming
www.marktplaats.nl

Tips van Marktplaats.nl over veilig handelen vindt u terug op onderstaande link:
http://statisch.marktplaats.com/help/veilighandelen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Precies dezelfde mail gekregen van MP toen ik was opgelicht (game-boy spel, klein bedrag). Hier doen ze helaas verder dus niks mee als je zelf geen verdere actie onderneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Diep triest..
Dus als je per gebruikersnaam 1x iemand tilt is er geen haan die er naar kraait en ga je gewoon vrijuit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:35
Zelfde met PayPal hoor.
Ook een keer opgelicht via een forum met betaling via PP.
Ook aangegeven: Ok, maken een dossier aan, blabla, doen nu nog niks.

En dan adverteren met 'kopersbescherming' :+

[ Voor 13% gewijzigd door NeutraleTeun op 20-08-2014 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:32
Je gaf aan dat de persoon 6.5 jaar actief is op Marktplaats. Heeft de persoon nu nog iets te koop?
Kan men bij MP niet zien of dit een gekaapte of een normale account is m.b.t. de verkoophistorie?
Het adres heb je? Wat voor buurt is het?

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 20-08-2014 16:06 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:53:
Diep triest..
Dus als je per gebruikersnaam 1x iemand tilt is er geen haan die er naar kraait en ga je gewoon vrijuit..
Zou net zo triest zijn als het andersom zou zijn. Heb het topic zo doorgelezen en kan uit alles wat hier staat toch geen bewijs halen dat één partij fout zit. Voor mij is het op dit moment net zo aannemelijk dat jij schuldig bent als dat de verzender schuldig is of dat postNL schuldig is. Beetje raar als marktplaats/politie/justitie actie onderneemt terwijl er geen bewijs is. Sterker nog, als ik de verzender was en iemand doet onterecht aangifte tegen me en plaatst dat ook nog eens op een forum dan zou ik daar al helemaal niet blij van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NeutraleTeun schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:56:
Zelfde met PayPal hoor.
Ook een keer opgelicht via een forum met betaling via PP.
Ook aangegeven: Ok, maken een dossier aan, blabla, doen nu nog niks.

En dan adverteren met 'kopersbescherming' :+
Dat geld alleen voor Ebay-aankopen.... Ook al eens gemerkt :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:14:
[...]

Zou net zo triest zijn als het andersom zou zijn. Heb het topic zo doorgelezen en kan uit alles wat hier staat toch geen bewijs halen dat één partij fout zit. Voor mij is het op dit moment net zo aannemelijk dat jij schuldig bent als dat de verzender schuldig is of dat postNL schuldig is. Beetje raar als marktplaats/politie/justitie actie onderneemt terwijl er geen bewijs is. Sterker nog, als ik de verzender was en iemand doet onterecht aangifte tegen me en plaatst dat ook nog eens op een forum dan zou ik daar al helemaal niet blij van worden.
Ik ben hem pas gaan verdenken doordat ie de hakken in het zand zet bij verstrekken gegevens aan Postnl.
Iedere keer als ik wat vroeg kreeg ik antwoorden in de trend van "nou als je zo wilt werk ik helemaal niet meer mee.."
En gewicht is tijdens de reis gelijk gebleven dus ook vreemd als er iets uit is gehaald (verwisseld).

[ Voor 0% gewijzigd door fotojunk op 20-08-2014 19:11 . Reden: typefout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:35
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:14:
[...]

Sterker nog, als ik de verzender was en iemand doet onterecht aangifte tegen me en plaatst dat ook nog eens op een forum dan zou ik daar al helemaal niet blij van worden.
Inderdaad.
Maar de verzender doet blijkbaar geen aangifte (vziw?).
Dus kunnen we er vanuit gaan dat dat met een reden is, aangezien vals aangifte strafbaar is.
(oplichting ook, maar ik denk vals aangifte nog een stapje erger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 21:33
al eerder gemeld maar bij POSTNL / Bruna etc wegen ze het pakketje al af bij de afgifte balie. (let er maar eens op).

Hoeveel was het ( staat op de website (https://mijnpakket.postnl.nl/) bij het S3 / KG nummer ) en hoeveel was het pakketje toen je het ontving? (zelf dus wegen)

Als hier groot verschil in zit dan is zeer waarschijnlijk PostNL (tenzij iemand bij postnl met een weegschaal gaat zitten wisselen ) anders eerder de verstuurder

[ Voor 32% gewijzigd door freedzed6 op 20-08-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
freedzed6 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:14:
al eerder gemeld maar bij POSTNL / Bruna etc wegen ze het pakketje al af bij de afgifte balie. (let er maar eens op).

Hoeveel was het ( staat op de website (https://mijnpakket.postnl.nl/) bij het S3 / KG nummer ) en hoeveel was het pakketje toen je het ontving? (zelf dus wegen)

Als hier groot verschil in zit dan is zeer waarschijnlijk PostNL (tenzij iemand bij postnl met een weegschaal gaat zitten wisselen ) anders eerder de verstuurder
Is al een keer voorbij gekomen..
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Lees svp eerst het topic door, voordat dezelfde suggesties elke dag weer herhaald worden.