Verandert er dan iets tussen het moment dat je de constructor aanroept en op het moment dat het object helemaal geïnitialiseerd is? Een of ander lang lopend proces? Of kun je het al van te voren weten?incaz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:46:
[...]
Eh... als je (weet ik veel wat) een driver schrijft voor interactie met een verwijderbaar medium, is de situatie dat het medium halverwege verwijderd wordt zowel verwacht als de situatie voor een exceptie. Raar uitgangspunt dus.
Nou zo zwart / wit is het ook weer niet, maar een exception moet in principe plaats vinden op het moment dat een factor buiten je om ineens iets onverwachts doet of een andere programmeur jouw code verkeerd gebruikt.BM schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:49:
[...]
Is het feit dat je ergens een exception voor schrijft niet direct de bevestiging dat je verwacht dat de situatie zich voor kan doen, waarmee je volgens BikkelZ er dus geen exception meer voor mag schrijven. Volgens mij kom je daar niet meer uit
null insturen op het moment dat de constructor een instance verwachtte is niet wat ik verwachtte wat de andere programmeur zou doen. Iemand die een try / catch om een constructor gaat zetten die een null-pointer exception kan throwen zou er beter aan doen om gewoon van te voren op null te checken in plaats van een null-pointer exception te checken.
[ Voor 45% gewijzigd door BikkelZ op 06-11-2014 15:03 ]
iOS developer