Nothing to see here!
Ik zit aan 3TB op m'n Synology, met een Crashplan cloudback-up. Daar kom ik voorlopig wel mee toe. Zeker gezien die bagger internetlimieten hier.Rutix schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:46:
ik heb nu ook 8TB aan netto ruimte op me NAS en die is ook bijna voldus ik ga er of 4TB disks bij zetten of 6TB
ligt een beetje aan mijn budget en wat ZFS het leukst vind
En hoi @Coltrui
Glasvezel hier en geen datalimietMercatres schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:50:
[...]
Ik zit aan 3TB op m'n Synology, met een Crashplan cloudback-up. Daar kom ik voorlopig wel mee toe. Zeker gezien die bagger internetlimieten hier.
En hoi @Coltrui
Nothing to see here!
Crashplan is inderdaad erg traag
JetBrains over hun licenses.
Hoewel het natuurlijk cheating is, vind ik het bijzonder dat ze claimen dat licenses op geen enkele manier refunded kunnen worden.If you, as an individual, are purchasing a product license using your own funds, then the personal license is right for you. Personal licenses are not available to companies in any way or form and can't be refunded by employers.
Als mijn baas zegt "hier, cadeautje, het geld voor je personal license terug", kan JB daar weinig tegen doen lijkt me.
[ Voor 53% gewijzigd door Firesphere op 05-11-2014 21:48 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
We are shaping the future
Ik heb hem gelimiteerd op 100kbps, want anders loop ik binnen de kortste keren tegen m'n limiet van een half jaar aan.
Ow, je hebt een datalimiet.Mercatres schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:51:
[...]
Ik heb hem gelimiteerd op 100kbps, want anders loop ik binnen de kortste keren tegen m'n limiet van een half jaar aan.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Mercatres schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:51:
[...]
binnen de kortste keren tegen m'n limiet
Windows BSoD'd op het maken van een backup

Ze dekken zichzelf in zodat er geen bedrijven zijn die klagen als de belastingdienst op bezoek zou komen en vragen zou stellen. Daarnaast is een individual goedkoper dan commercial, dus proberen ze zo een beetje af te schrikkenFiresphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:45:
Hoewel het natuurlijk cheating is, vind ik het bijzonder dat ze claimen dat licenses op geen enkele manier refunded kunnen worden.
Als mijn baas zegt "hier, cadeautje, het geld voor je personal license terug", kan JB daar weinig tegen doen lijkt me.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ow, ik begrijp wel waarom ze het zeggen, het is alleen niet waar. Ze kunnen beter zeggen dat het niet mag om individuele licenses af te kopen als bedrijf.BtM909 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:11:
[...]
Ze dekken zichzelf in zodat er geen bedrijven zijn die klagen als de belastingdienst op bezoek zou komen en vragen zou stellen. Daarnaast is een individual goedkoper dan commercial, dus proberen ze zo een beetje af te schrikken
Zoals ik zei, als mijn baas mij een individual license cadeau geeft om een of andere reden, is hij belastingtechnisch niet strafbaar (sinterklaas/kerst/verjaardag cadeautje).
Ligt eraan wat zo'n license waard is. Er is wel een maximum aan wat hij jou belastingvrij mag geven (hoewel dat geloof ik weer verruimd is nadat ze een paar jaar geleden de grens onder de prijs van een boterletter gelegd haddeen of zo )Firesphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:14:
Zoals ik zei, als mijn baas mij een individual license cadeau geeft om een of andere reden, is hij belastingtechnisch niet strafbaar (sinterklaas/kerst/verjaardag cadeautje).
Natuurlijk allemaal op basis van google/tutorials, maar het blijft natuurlijk leuk om zoiets zo snel in elkaar te kunnen zetten.
Resources:
https://golang.org/doc/articles/wiki/ (webservertje an zich)
https://blog.golang.org/docker (hoe de Dockerfile te maken)
https://coreos.com/docs/l...ting-started-with-docker/ (voor het commiten)
http://blog.javabien.net/...from-one-host-to-another/ (voor het uploaden zonder meteen naar Docker Hub te uploaden (docker save, docker load helemaal onderaan))
https://docs.docker.com/reference/commandline/cli/ (voor de verschillende docker commando's etc)
Ik draai m'n hostings allemaal via ServerPilot, veel handigerRobertMe schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:22:
Cool. Gisteren een droplet bij DigitalOcean met CoreOS afgenomen. En net op een tijd van een uur een klein Go "hello world" webservertje gemaakt, vervolgens een Docker container gemaakt waarin dat webservertje draait, en geupload en gestart op m'n droplet bij DigitalOcean. En dit terwijl ik nog nooit met Go of Docker gewerkt heb (ok, gisteren de default Nginx container gestart, maar nog nooit zelf een container gemaakt).
Natuurlijk allemaal op basis van google/tutorials, maar het blijft natuurlijk leuk om zoiets zo snel in elkaar te kunnen zetten.
Resources:
https://golang.org/doc/articles/wiki/ (webservertje an zich)
https://blog.golang.org/docker (hoe de Dockerfile te maken)
https://coreos.com/docs/l...ting-started-with-docker/ (voor het commiten)
http://blog.javabien.net/...from-one-host-to-another/ (voor het uploaden zonder meteen naar Docker Hub te uploaden (docker save, docker load helemaal onderaan))
https://docs.docker.com/reference/commandline/cli/ (voor de verschillende docker commando's etc)
Als mijn baas mij een cadeautje wil geven, interesseert het hem geen ruk wat dat aan belasting kost hoor, dan koopt'ie het gewoon voor mij en draagt de belasting af, problem solved.Dido schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:16:
[...]
Ligt eraan wat zo'n license waard is. Er is wel een maximum aan wat hij jou belastingvrij mag geven (hoewel dat geloof ik weer verruimd is nadat ze een paar jaar geleden de grens onder de prijs van een boterletter gelegd haddeen of zo )
[ Voor 31% gewijzigd door Firesphere op 05-11-2014 22:44 ]
Eh?

Maar ik heb geen commerciele IntelliJ license nodig, maar een indi-license, zou betekenen dat ik'm mag blijven gebruiken *mocht* ik weggaan. Dat mag met een comm license dan weer nietorf schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:42:
Een commerciële licentie van JetBrains mag je ook thuis gebruiken. Dat is wat bijna alle developers bij ons doen omdat ze het zo fijn vinden werken.
Dus iemand zo'n license geven, is wel een leuk cadeautje misschien
Het is ook maar een hypothetische situatie hoor
Het internet ookZaZ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:31:
Stel je voor dat ik ineens Delphi 2 weer wil installeren, dan heb ik 'm
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ah gelukkig, ik kwam net deze tutorial tegen en was al bang dat ik hem niet kon compileren: How create a Splash Screen in C++ Program (TurboC) in DOS Mode..
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Ik ben heb gewoon Lazarus
Freenom (van de .tk domeinnaam) heeft mijn wachtwoord (40 tekens, inclusief spaties, high ansi chars etc) niet goed opgeslagen (al zei de pagina van wel), en kan niet meer inloggen. Recovery email komt ook niet toe voorlopig

Google analytics:
Hallo,
We willen u graag laten weten dat mijnemailadres@gmail.com het Google Analytics-account {account_name} ({account_id_display_string}) heeft verwijderd.
Laat gebruikers van dit account die geen beheerder zijn, weten dat het account is verwijderd.
Hartelijk dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Team Google Analytics
Dit bericht is afkomstig van een e-mailadres dat alleen wordt gebruikt voor het verzenden van berichten. Beantwoord dit bericht niet.

Bestelling maar annuleren dan!
De rest zullen ze op dat internet dan ook wel hebben.
Nog nooit echt veel aandacht aan geschonken.
Maar eens in verdiepen dan!
Lekker op de bank
Neem er 1 ouwe!
Gefeliciteerd.
Lekker op de bank
Zo, jarig, een mijlpaal!
Hey, ik heb hier een mooie job liggen waarvan ik haast zeker weet dat jij hier wel oren naar hebt!
.....
Lekker op de bank
Gefelicikak!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ehhhh
WTF?ZaZ schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:42:
[...]
Zo, jarig, een mijlpaal!
Hey, ik heb hier een mooie job liggen waarvan ik haast zeker weet dat jij hier wel oren naar hebt!
.....
Waar slaat dit op?
Lekker op de bank
Als je van een taartje naast mijn naam moet afleiden of ik toevallig op deze fucked-up dag ben geboren, ligt het probleem bij jou.
Je wordt bedankt FireSphere.
Zo, puh!
Lekker op de bank
Go see the doctor.ZaZ schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:57:
Nog meer problemen...
Je wordt bedankt FireSphere.
Zo, puh!
Zonder hoofdletter S trouwens.
[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 06-11-2014 00:59 ]
Volgens mij was jij toch degene die geen alcohol meer mocht vanwege ziekte?
Ga jij maar naar de dokter dan.
Die was expres, daarom de 'puh'Zonder hoofdletter S trouwens.
Lekker op de bank
Gratz veronderstel ik?
En kan die profielfoto NOG blijer?

[ Voor 12% gewijzigd door azerty op 06-11-2014 01:45 ]
Pas maar op, hij is een beetje nukkig.wsitedesign schreef op donderdag 06 november 2014 @ 01:44:
[...]
Gratz veronderstel ik?
En kan die profielfoto NOG blijer?
Ouderdom komt met gebreken zullen we maar zeggen.
Lekker op de bank
inderdaad zeg

ora et labora
Jeej, nationale betoging in Brussel! Ik vind dat zo geweldig dat er bijna geen bussen, trams en metro's rijden. Om nog maar te zwijgen van het feit dat die oh zo schattige lawaaimakers in hun groene, rode en blauwe vuilniszakken voor de deuren van mijn werk gaan passeren. Dat is echt superleuk dat daardoor mijn middagpauze niet tussen 12u en 14u kan vallen maar dat we het enkel tussen 13u en 14u kunnen nemen. Wat vind ik dat toch zo'n prachtige timing van die geweldige vakbonden om ervoor te zorgen dat ze vriendelijk naar me zullen zwaaien, het mooie geluid van gefluit zullen produceren en ze zorgen dat ik zeker niet te vroeg zal kunnen eten. Dank u vakbonden om te denken aan een eerlijke en plichtsbewuste werkmens. Het is jullie van harte gegund om jullie vandaag te bezatten terwijl de economie er weer onder mag lijden. Bedankt vakbonden voor deze waardevolle bijdrage aan mijn dag waarop ik niets liever wil dan jullie een dikke knuffel te geven omdat jullie vandaag zeker niet enkel aan jullie zelf denken. Stad Brussel zal er weer heel mooi uitzien met al het afval dat jullie in een zatte bui achterlaten terwijl een plichtsbewuste werkmens mag genieten van de hinder die jullie veroorzaken. Dank u om mij daarstraks kwaad aan te kijken en na te roepen toen jullie merkten dat ik oh zo hard uitkijk naar jullie betoging en ik op de eerste rij zal staan om jullie zatsel en gesluikstort aan te moedigen. Echt waar, bedankt!
[/sarcasm]
Ja ik ben geïrriteerd
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Maar goed, we hebben het wel over de NMBS waar zelfs werkzoekende zeelieden nog korting krijgen...
Lekker op de bank
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Word ik nou verplicht om een vakantie te nemen?Hoi Werner,
Je hebt nog erg veel verlofuren staan, 143 uur.
Kun jij nog een vakantie inplannen?
Ik heb nog geen echte vakantie gehad dit jaar dus misschien geen slecht idee.
//edit
Ik mag dus maar 40 uur meenemen dus ik MOET 100 uur opnemen voor het einde van het jaar.
[ Voor 34% gewijzigd door WernerL op 06-11-2014 10:31 . Reden: dt-fout ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
- Niet meer in Leuven werk
- Mijn baas op dit moment in Dublin zit
- Dat ik gewoon thuis kan werken
Ben ik even niet blij dat die stomme XAML niet wil meewerken...
Ik heb nog 120 uur open staan ook, bedenk ik meWernerL schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:24:
[...]
Word ik nou verplicht om een vakantie te nemen?

de laatste 3 weken van het jaar dus vrijWernerL schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:24:
[...]
//edit
Ik mag dus maar 40 uur meenemen dus ik MOET 100 uur opnemen voor het einde van het jaar.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Also, de vakbonden zijn hier voor de deur bommetjes aan het gooien en al volop lawaai aan het maken met die kutfluitjes van hun ook al is de betoging nog niet officieel begonnen. Oh wat ik zou ze graag bekogelen met rotte eieren... Laat een mens toch eens rustig werken --'
En dan te bedenken dat ik sinds 1-1 al bijna 4 weken verlof heb gehad.
[ Voor 61% gewijzigd door Alex) op 06-11-2014 10:52 ]
In ieder geval door overuren te maken, want dat doe ik niet
't komt gewoon door minder dagen vrij te nemen dan waar ik recht op heb.
Lekker op de bank
Gewoon geen/te weinig vakantiedagen opnemen, dan krijg je vanzelf dat je ze over houdt.ElkeBxl schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:51:
How the hell komen jullie aan zoveel uren?![]()
Also, de vakbonden zijn hier voor de deur bommetjes aan het gooien en al volop lawaai aan het maken met die kutfluitjes van hun ook al is de betoging nog niet officieel begonnen. Oh wat ik zou ze graag bekogelen met rotte eieren... Laat een mens toch eens rustig werken --'
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dat is hier in NL in principe ook zo. Officieel mag je ook maar 5 dagen mee over nemen naar het nieuwe jaar. Alhoewel er volgensmij ook een uitzondering is dat meer mag, maar dan moet je ze in januari al opmaken. Gemiddeld heb je hier wel iets meer vakantiedagen denk ik, de meeste zullen er 24 of iets meer hebben (is in ieder geval mijn ervaring).Otherside1982 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:30:
In België kan dat dus niet, want verlofdagen mogen officieel niet worden overgedragen naar een volgend jaar. Standaard hebben we 20 dagen voor een 38uren week. Bij 39 uren week, krijg je er 6 dagen bij ter compensatie van dat uurtje per week meer.
Zelf had ik tot 4 weken terug ook nog ongeveer 25 dagen opstaan. Daarvan heb ik toen twee weken vrij genomen, en deze week nog een week. Als het goed is houd ik er nu nog steeds een stuk of 10 over die ik dit jaar zal moeten op maken.
Nope. De officiele regels zijn dat je 20 dagen krijgt (bij een 40-urige werkweek) die je verplicht op moet nemen (je mag ze dus niet laten uitbetalen). De verjaringstermijn was altijd 4 jaar (je moet ze binnen 5 jaar opnemen), maar dat is tegenwoordig een half jaar. Over de overige dagen die je krijgt mag de werkgever bepalen wat ermee gebeurt als het jaar om is.RobertMe schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:34:
[...]
Dat is hier in NL in principe ook zo. Officieel mag je ook maar 5 dagen mee over nemen naar het nieuwe jaar.
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 06-11-2014 11:49 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Lekker hoor! Had ik maar zoveel vakantie, mijn 24 dagen vakantie per jaar zijn er elke keer zo doorheenWernerL schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:24:
[...]
//edit
Ik mag er 5 overdragen blijkbaar. Maar ik doe ze toch bijna allemaal op dit jaar, lekker de hele kerstvakantie vrij nemen enzoOtherside1982 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:30:
In België kan dat dus niet, want verlofdagen mogen officieel niet worden overgedragen naar een volgend jaar. Standaard hebben we 20 dagen voor een 38uren week. Bij 39 uren week, krijg je er 6 dagen bij ter compensatie van dat uurtje per week meer.
Wij doen zijn rond nieuwjaar collectief gesloten. Fijn zo'n baas die ook een goede vriend isElkeBxl schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:01:
[...]
Ik mag er 5 overdragen blijkbaar. Maar ik doe ze toch bijna allemaal op dit jaar, lekker de hele kerstvakantie vrij nemen enzo
NEE!
Volgens mij heb je nog steeds recht om iets van 5 bovenwettelijke dagen mee te nemen het nieuwe jaar in..oisyn schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:37:
[...]
Nope. De officiele regels zijn dat je 20 dagen krijgt (bij een 40-urige werkweek) die je verplicht op moet nemen (je mag ze dus niet laten uitbetalen). De verjaringstermijn was altijd 4 jaar (je moet ze binnen 5 jaar opnemen), maar dat is tegenwoordig een half jaar. Over de overige dagen die je krijgt mag de werkgever bepalen wat ermee gebeurt als het jaar om is.
Maar ze staken dus in Brussel? Hier in Londen willen de trambestuurders weer staken dit keer voor een loonsverhoging. Een simpele trambestuurder verdient hier dus gewoon 63.000euro bruto per jaar... Ik had beter niet kunnen studeren

Met scroll-click op een sluitbaar tab-element kun je in 99% van de Windows-programma's die tab sluiten. Dit werkt bijvoorbeeld ook met tiles op de taakbalk van Windows 7 en 8, zodat je niet hoeft te snipen voor het kruisje om tabs en vensters te sluiten.
Behalve als ze door een Java-UI-framework worden geïmplementeerd. Ik werk regelmatig in tools als MySQL WorkBench en uMongo, en het is vervelend dat het daar niet werkt.
Dit dus:

En niet-actieve tabs hebben geen kruisje, dus daarop moet je zelfs tweemaal klikken om ze te sluiten. Ja, Ctrl+W werkt (voor de actieve tab), maar ook die shortcut is nergens consistent geïmplementeerd.
Het vervelendste is nog wel dat het kruisje geen hover-highlight heeft én dat tabs soms langzaam sluiten, dus je weet nooit of je nu hebt misgeklikt of dat het programma even bezig is...
[/rant]
[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 06-11-2014 13:11 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Alex) schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:47:
Ik heb nog iets van 240 uur verlof staan...
Holy cow! Ik ben al blij dat ik dit jaar een 5-tal weken verlof heb kunnen pakken dankzij gewone vakantiedagen en jeugdvakantie. Maar 500 uur is wel heeeel erg veel ...ZaZ schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:27:
Ik heb nog dik 500 uur. Ik neem waarschijnlijk de hele maand december vrij omdat anders een hele zooi komt te vervallen. Stomme nieuwe regeling.
Het grote probleem bij ons is dat het niet gemakkelijk is om je vakantie ingepland te krijgen. Deadlines zijn meestal zo strak dat het moeilijk is een weekje vakantie in te plannen zonder dat je jezelf in de nesten werkt.
Maar goed, ik mag niet klagen, zit momenteel weer op de luchthaven in Zaventem, binnenkort vertrekt mijn vliegtuig naar Dublin waar ik het weekend (tot volgende week woensdag) ga doorbrengen

Web Summit?Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:02:
Maar goed, ik mag niet klagen, zit momenteel weer op de luchthaven in Zaventem, binnenkort vertrekt mijn vliegtuig naar Dublin waar ik het weekend (tot volgende week woensdag) ga doorbrengen
Jouw werktijden zijn hier volgens mij al eens eerder aangekaart, maar dat is het probleem van je werkgever. Het is het niet waard om jezelf een burnout in te jagen.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:02:
Het grote probleem bij ons is dat het niet gemakkelijk is om je vakantie ingepland te krijgen. Deadlines zijn meestal zo strak dat het moeilijk is een weekje vakantie in te plannen zonder dat je jezelf in de nesten werkt.
Firesphere schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:01:
^^ Met stom.
[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 06-11-2014 13:15 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Gisteren weer even Android Studio opgestart. Maar het blijft inderdaad bizar dat je een file browser krijgt die zelfs gewoon totaal in een andere root start dan de standaard Windows file browser.CodeCaster schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:59:
Non-native UI's die het wiel slecht opnieuw uitvinden!
Met scroll-click op een sluitbaar tab-element kun je in 99% van de Windows-programma's die tab sluiten. Dit werkt bijvoorbeeld ook met tiles op de taakbalk van Windows 7 en 8, zodat je niet hoeft te snipen voor het kruisje om tabs en vensters te sluiten.
Behalve als ze door een Java-UI-framework worden geïmplementeerd. Ik werk regelmatig in tools als MySQL WorkBench en uMongo, en het is vervelend dat het daar niet werkt.
iOS developer
In wat voor een RAID-configuratie wil je zo'n hoeveelheid opslag indelen?ZaZ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:14:
8x 6TB WD Red
(Serieuze vraag, want de kans op falen neemt toe met het aantal disks, de rebuild time neemt toe met diskgrootte, en volgensmij neemt de kans op een rotte sector ook toe met diskgrootte)
Lekker op de bank
63k bruto?!alienfruit schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:42:
Maar ze staken dus in Brussel? Hier in Londen willen de trambestuurders weer staken dit keer voor een loonsverhoging. Een simpele trambestuurder verdient hier dus gewoon 63.000euro bruto per jaar... Ik had beter niet kunnen studeren
Het is een betoging van alle vakbonden die hier gaande is en ze passeren vlak voor mijn deur. Heel leuk dus qua lawaai... En ook heel gevaarlijk, ik heb al gezien dat men vuurwerk onder de mensen hun voeten smijt
CodeCaster schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:59:
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Verwijderd
Dit staat er imo los van. Op het huidig project valt het echt goed mee (note mijn vakantie) maar op het vorige project was het wel wat moeilijker. Het was mogelijk hoor maar je moest goed zoeken wanneer je je vakantie zou nemen.CodeCaster schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:15:
[...]
Jouw werktijden zijn hier volgens mij al eens eerder aangekaart, maar dat is het probleem van je werkgever. Het is het niet waard om jezelf een burnout in te jagen.
[...]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Ik denk dan: Ik doe vast iets fout. Laten we eens op Stack Overflow kijken. Hoppa staat mijn situatie er letterlijk op als een antwoord op een andere vraag. En daar werkt de situatie wel... WTH

Het punt was dat je niet hoort te zoeken. Als ik vakantie wil dan vraag ik het aan, geef het ruim van te voren aan bij de project manager en dan zoeken ze het maar uit en hebben ze daar rekening mee te houden.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:37:
[...]
Dit staat er imo los van. Op het huidig project valt het echt goed mee (note mijn vakantie) maar op het vorige project was het wel wat moeilijker. Het was mogelijk hoor maar je moest goed zoeken wanneer je je vakantie zou nemen.
Nothing to see here!
Je moet ook geen exceptions gebruiken voor een situatie die je verwacht.Aloys schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:10:
Grr... C++ frustreert mij weer eens. Ik dacht even een exception te gooien in een constructor en die exception te vangen in de aanroepende code (functie waar staat x = new Class()). Wordt m'n exception niet gevangen...
Ik denk dan: Ik doe vast iets fout. Laten we eens op Stack Overflow kijken. Hoppa staat mijn situatie er letterlijk op als een antwoord op een andere vraag. En daar werkt de situatie wel... WTH![]()
iOS developer
Hmm als ik scrollclick op de taskbar in Win7 dan opent die een nieuwe instance van dat programma. Getest met Excel, Notepad, Explorer, Outlook, Visual Studio.CodeCaster schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:59:
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Inderdaad, maar wat CodeCaster heeft vind ik eigenlijk veel nuttiger. Wat heb je daarvoor geïnstalleerd?Acid_Burn schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:40:
[...]
Hmm als ik scrollclick op de taskbar in Win7 dan opent die een nieuwe instance van dat programma. Getest met Excel, Notepad, Explorer, Outlook, Visual Studio.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Inderdaad, maar dat is nog steeds erg handig, want het duurt niet erg lang voordat de thumbnail zichtbaar wordt.RobertMe schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:42:
Volgensmij werkt dat alleen als je op de thumbnail scrollclicked, niet als je het op de taakbalk doet. Je moet dus eerst op het icon in de taakbalk hoveren, wachten tot de thumbnail(s) zichtbaar word(en) en dan kun je op een thumbnail scrollclicken om de app te sluiten.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Eh... als je (weet ik veel wat) een driver schrijft voor interactie met een verwijderbaar medium, is de situatie dat het medium halverwege verwijderd wordt zowel verwacht als de situatie voor een exceptie. Raar uitgangspunt dus.BikkelZ schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:37:
[...]
Je moet ook geen exceptions gebruiken voor een situatie die je verwacht.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Dat klopt, het is nog altijd sneller dan of de app activeren en dan weer het kruisje zoeken, of op het kruisje in de thumbnail klikken.Korben schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:43:
[...]
Inderdaad, maar dat is nog steeds erg handig, want het duurt niet erg lang voordat de thumbnail zichtbaar wordt.
Verder is er ook niks speciaals voor nodig, zoals je vroeg. Dit is een vrij standaard feature van heel veel programma's. En dus waar CodeCaster zijn rant over gaat. Sommige programma's ondersteunen het niet, en daar is het dus ook een groot gemis. Wat ik ook zo irritant vind is dat in PHPStorm (/alle JB IDEs?) Ctrl+W iets (compleet) anders doet dan de huidge tab sluiten. Daar heeft PHPStorm een compleet andere shortcut voor (Ctrl+F4 of zo?)
Is het feit dat je ergens een exception voor schrijft niet direct de bevestiging dat je verwacht dat de situatie zich voor kan doen, waarmee je volgens BikkelZ er dus geen exception meer voor mag schrijven. Volgens mij kom je daar niet meer uitincaz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:46:
[...]
Eh... als je (weet ik veel wat) een driver schrijft voor interactie met een verwijderbaar medium, is de situatie dat het medium halverwege verwijderd wordt zowel verwacht als de situatie voor een exceptie. Raar uitgangspunt dus.
[ Voor 41% gewijzigd door BM op 06-11-2014 14:49 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat recht is er nooit geweest. Er zit wel een verjaringstermijn van 5 jaar op alle bovenwettelijke vakantiedagen, maar vziw mag een werkgever hiervan afwijken.Douweegbertje schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:35:
[...]
Volgens mij heb je nog steeds recht om iets van 5 bovenwettelijke dagen mee te nemen het nieuwe jaar in.
[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 06-11-2014 14:50 ]
Ehhhh, als je de JetBrains IDE instelt dat'ie de hotkeys van het OS moet gebruiken, dan werkt het gewoon hoor. Is dus een hele simpele instelling.RobertMe schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:48:
[...]
Dat klopt, het is nog altijd sneller dan of de app activeren en dan weer het kruisje zoeken, of op het kruisje in de thumbnail klikken.
Verder is er ook niks speciaals voor nodig, zoals je vroeg. Dit is een vrij standaard feature van heel veel programma's. En dus waar CodeCaster zijn rant over gaat. Sommige programma's ondersteunen het niet, en daar is het dus ook een groot gemis. Wat ik ook zo irritant vind is dat in PHPStorm (/alle JB IDEs?) Ctrl+W iets (compleet) anders doet dan de huidge tab sluiten. Daar heeft PHPStorm een compleet andere shortcut voor (Ctrl+F4 of zo?)
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.