Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Als ik er tevreden over ben, dan typ ik het wel over.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Die puzzel heb ik opgelost door te Googlen.Otherside1982 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:05:
Om nog even te reageren op de RegEx. Ik probeer dat zo veel mogelijk te vermijden, de enige keer dat ik het echt nodig had was om deze puzzel op te lossen
Collega kwam er mee aanzetten en had hem uitgeprint voor iedereen. Na 2 uur heb ik hem ingeleverd met alle correcte antwoorden. Hij geloofde ook nog dat ik hem zelf had opgelost. Na 3 dagen toch maar verteld dat ik het antwoord van internet had geplukt.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Dat heet niet oplossen..Jan_V schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:45:
[...]
Die puzzel heb ik opgelost door te Googlen.
Collega kwam er mee aanzetten en had hem uitgeprint voor iedereen. Na 2 uur heb ik hem ingeleverd met alle correcte antwoorden. Hij geloofde ook nog dat ik hem zelf had opgelost. Na 3 dagen toch maar verteld dat ik het antwoord van internet had geplukt.

Het is niet die MIT hex regex puzzel he, dit is een andere gemaakt door een collega. Ik denk/hoop niet dat de oplossing op internet te vinden is.Jan_V schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:45:
[...]
Die puzzel heb ik opgelost door te Googlen.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Welke van de dingen die je hier opsomt gaat makkelijker op papier dan digitaal?HuHu schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:59:
Ik schrijf zo veel mogelijk op papier, veel fijner. Het is langzamer, waardoor je beter na kunt denken over wat je schrijft. Je kunt doorstrepen, pijlen zetten, tekeningen maken, annotaties... allemaal veel beter en makkelijker dan digitaal.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Alles.RayNbow schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:51:
[...]
Welke van de dingen die je hier opsomt gaat makkelijker op papier dan digitaal?
Lekker op de bank
Als ik het leesbaar wil houden is en vulpen of potlood de juiste keuze voor mijalienfruit schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:58:
Ja, niks fijners dan schrijven met een vulpen!!!
Dan maar naar een image en daarna naar een device....
Ganzeveer? Vulpen??Soultaker schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:59:
Vulpen? Ganzenveer!
Ik schrijf meestal met Belton molotow
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ik merk er zelf weinig van als ik de door jou genoemde taken uitvoer op m'n Surface Pro 2.
Eh, waarom heb jij die dingen?Douweegbertje schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:21:
Ik krijg maar een 42u rack en een aantal servers niet verkochtLos van wat dingen als 'ja 10 euro' heb ik weinig boeiends gezien -,-
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Veel succes met twee blaadjes naast elkaar leggen om dingen te vergelijken en dan aantekeningen te maken op een derde.RayNbow schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:27:
[...]
Ik merk er zelf weinig van als ik de door jou genoemde taken uitvoer op m'n Surface Pro 2.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Huh? Serieus?alienfruit schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:54:
Ik blijf het vreemd vinden dat ze schrijven niet meer willen gaan leren op school.
iOS developer
alienfruit schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:58:
Ja, niks fijners dan schrijven met een vulpen!!!

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
HuHu schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:48:
[...]
Veel succes met twee blaadjes naast elkaar leggen om dingen te vergelijken en dan aantekeningen te maken op een derde.

Ja, connected zijn
Is van werk, van een bedrijf dat ooit is opgekocht. Wij hebben alles bij een 3e in de cloud, oftewel het moet weg.
Ik probeer zo nu en dan ook wel eens het serverpark van mijn baas te verpatsen op marktplaats. Leuke kerstbonus, toch?Firesphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:47:
Eh, waarom heb jij die dingen?

Keer op keer blijkt de soep niet zo heet en/of dat men vroeger zooi verkeerd heeft ingevoerd wat bij de conversie naar boven is gekomen.
Ik zou er haast van gaan roken.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Schandalig, net zoals dat ze zo vroeg beginnen met het werken met de rekenmachine. Je krijgt op deze manier hele generaties die niet kunnen schrijven (en dus ook geen handschrift kunnen lezen) en die niet meer kunnen hoofdrekenen.
Wat te doen als de techniek ze in de steek laat, in principe wordt de afhankelijk van de techniek alleen maar groter bij komende generaties.
Blijft altijd fijn inderdaad, wij hebben het nu zo ingestoken dat "fouten" niet worden overgenomen en worden teruggekaatst. Probleem voor de klant dus, het systeem accepteert die gegevens niet. Scheelt flink in gestress aan onze kant. Klant wordt daar ook vooraf over ingelicht.Ger schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:11:
Pfff, stelletje stresskippen hier op het werk. Nieuw systeem neergezet, wat logischerwijs wat kinderziektes heeft. Duidelijk aangegeven hoe men bugs moet melden, nog steeds komt iedereen hier in mijn nek hijgen want paniek, help waaaah!!1!11
Keer op keer blijkt de soep niet zo heet en/of dat men vroeger zooi verkeerd heeft ingevoerd wat bij de conversie naar boven is gekomen.
Ik zou er haast van gaan roken.
[ Voor 44% gewijzigd door jbdeiman op 05-11-2014 14:17 ]
Wat ik altijd wel humor vind is als ik de term "Steve Jobs school" hoor. Die man was een fervent LSD-gebruiker en een drop-out.
iOS developer
Kan je het opsturen naar Oostenrijk?Douweegbertje schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:03:
[...]
Ja, connected zijn![]()
Is van werk, van een bedrijf dat ooit is opgekocht. Wij hebben alles bij een 3e in de cloud, oftewel het moet weg.
Oh, dan heb ik dat dus niet gedaanOtherside1982 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:33:
[...]
Het is niet die MIT hex regex puzzel he, dit is een andere gemaakt door een collega. Ik denk/hoop niet dat de oplossing op internet te vinden is.
Inmiddels heb ik m'n PowerShell script af dat een volledige omgeving in Azure aanmaakt af! Wat fijn is dat toch, PowerShell + Azure
Nu nog wachten op de TeamCity enterprise licentie, zodat ik iedere avond een nieuwe DEV omgeving kan uitrollen en zometeen on-demand een TEST, ACC of PROD deployment kan doen. Hoewel ik niet zeker weet of PROD wel zo verstandig is om vanuit TC te doen. Wellicht even zoeken naar rechten per build configuratie of zo.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
iOS developer
Je solliciteert, of je interviewt?BikkelZ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:42:
Sollicitatiegesprek. Weet binnen vijf minuten al dat het niks is. Toch uit beleefdheid maar door gaan.
ok.. fout
[ Voor 14% gewijzigd door Douweegbertje op 05-11-2014 14:50 ]
iOS developer
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je daar meer dan 1 vraag voor nodig hebt...
---- edit -----
OK, de andere vragen waren:
"Git, do you use it?"
"G-I-T, for source controle, like Subversion?"
"let me type it for you"
"sorry I don't understand your answer, could you repeat it for me?"
"I was telling you that I didn't understand your answer"
[ Voor 91% gewijzigd door BikkelZ op 05-11-2014 15:14 ]
iOS developer
Ik zou dan eerder zeggen "Have you ever used Git before?"BikkelZ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:13:
"do you use Git?"
Daarnaast: Als 'ie na 5 minuten al niet voldoet is 't niet vriendelijk om nog door te laten gaan, dan kan je beter gewoon zeggen "Oke, we zullen het even bespreken en je hoort zsm van ons", waarna je na een uurtje belt met de opmerking "Je kan beter nog wat ervaring opdoen, doei!"
Fout, je moet naar ervaring met versioning vragen.BikkelZ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:13:
"do you use Git?"
Wat was z'n antwoord dan? Want dit slaat helemaal nergens op.BikkelZ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:13:
"do you use Git?"
---- edit -----
OK, de andere vragen waren:
"Git, do you use it?"
"G-I-T, for source controle, like Subversion?"
"let me type it for you"
"I was telling you that I didn't understand your answer"
[ Voor 59% gewijzigd door Firesphere op 05-11-2014 15:15 ]
Conversies zijn altijd leuk! Heb ook al eens moeten uitleggen dat men al jaren verkeerde cijfers aanhield. Oeps...Ger schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:11:
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Firesphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:14:
[...]
Fout, je moet naar ervaring met versioning vragen.

Ach, als je geen Git gebruikt kun je een dergelijke vraag prima oppakken om 1) aan te geven dat je _wel_ op de hoogte bent van het bestaan van zaken die je niet gebruikt en 2) uit te leggen met wat voor versioning je _wel_ ervaring hebt.Firesphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:14:
Als die interviewer zelf niet weet waar het over gaat en per se enkel en alleen "ja, ik gebruik Git" wil horen weet ik als geinterviewde ook wel genoeg
Ik probeer altijd uit te vogelen hoe mensen werken, hoe ze het werk verdelen, hoe ze communiceren. Ik vraag nooit direct naar scrum of git op een directe manier. Maar als hij zegt met SVN gewerkt te hebben en ik vraag of hij ook met andere versioning tools gewerkt heeft op drie verschillende manieren ga ik wel direct vragen naar Git ja.Firesphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:14:
[...]
Als ik het goed begrepen heb was hij er wel eens aan begonnen maar bleven ze uiteindelijk maar werken in "local repository".Firesphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:14:
Wat was z'n antwoord dan? Want dit slaat helemaal nergens op.
Tja normaal gesproken moet het gesprek dan dus verder gaan naar branching strategieën en dat soort dingen, maar denk niet dat dat binnen het tijdsbestek ging passen. Ik wil gewoon weten of iemand een beetje op de hoogte is van moderne ontwikkelmethodes.Dido schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:17:
[...]
Ach, als je geen Git gebruikt kun je een dergelijke vraag prima oppakken om 1) aan te geven dat je _wel_ op de hoogte bent van het bestaan van zaken die je niet gebruikt en 2) uit te leggen met wat voor versioning je _wel_ ervaring hebt.
Als die interviewer zelf niet weet waar het over gaat en per se enkel en alleen "ja, ik gebruik Git" wil horen weet ik als geinterviewde ook wel genoeg
Laatst al met iemand moeten dealen die Git niet fatsoenlijk geïnstalleerd kreeg op zijn laptop en nauwelijks een idee had wat je met branching en commits moest doen. Altijd die éne commit des doods nadat je meer dan een week niks voorbij zag komen

Dat je niet precies werkt volgens het boekje vind ik okee, zolang je maar wel een idee hebt hoe het zou moeten.
[ Voor 63% gewijzigd door BikkelZ op 05-11-2014 15:25 ]
iOS developer
Mwoah, als je weinig ervaring met git hebt, is dat niet een reden om iemand af te keuren. Ervaring moet je opdoen.BikkelZ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:18:
[...]
Tja normaal gesproken moet het gesprek dan dus verder gaan naar branching strategieën en dat soort dingen, maar denk niet dat dat binnen het tijdsbestek ging passen. Ik wil gewoon weten of iemand een beetje op de hoogte is van moderne ontwikkelmethodes.
Laatst al met iemand moeten dealen die Git niet fatsoenlijk geïnstalleerd kreeg op zijn laptop en nauwelijks een idee had wat je met branching en commits moest doen. Altijd die éne commit des doods nadat je meer dan een week niks voorbij zag komen
Dat je niet precies werkt volgens het boekje vind ik okee, zolang je maar wel een idee hebt hoe het zou moeten.
Jules: git, motherfucker, do you use it?!BikkelZ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:13:
"do you use Git?"
Voor de Pulp Fiction fans.
...alienfruit schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:32:
Werkt altijd: git push origin master --force

Grappig genoeg is 't wel de tip die Git toont als een push niet werkt
Klopt, maar niet als ik het je voor de derde keer al vertel.Firesphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:30:
[...]
Mwoah, als je weinig ervaring met git hebt, is dat niet een reden om iemand af te keuren. Ervaring moet je opdoen.
iOS developer
Nerfguns?Firesphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:55:
Blargh. Tijd om weer eens oorlog te gaan voeren hier op kantoor. Geen zin meer.

Bijna iedereen hier heeft tegenwoordig standaard een geladen gun op z'n bureau liggen.
En vaak ook een doos om achter te schuilen
Hebben sommigen hier ook, maar ik heb liever niet dat ze er echt mee schietenFiresphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:04:
Bijna iedereen hier heeft tegenwoordig standaard een geladen gun op z'n bureau liggen.
Oh, die van ons zijn nuttiger als ze koffie halenEn vaak ook een doos om achter te schuilen

Bij wat voor bedrijf werk jij?Firesphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:04:
[...]
![]()

Wordt er ook nog gewerkt daar?
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Hier is het altijd eerst een gevecht om de nerfguns. 6 man, 2 wapensFiresphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:04:
[...]
![]()
Je weet dat er hier ook een PS3 en Xbox360 staat, Pro Evo Soccer, GTA5, en nog een hele berg games staat?WernerL schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:09:
[...]
Bij wat voor bedrijf werk jij?![]()
Wordt er ook nog gewerkt daar?
Koop er meer dan.Robbiedobbie schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:09:
[...]
Hier is het altijd eerst een gevecht om de nerfguns. 6 man, 2 wapens
[ Voor 26% gewijzigd door Firesphere op 05-11-2014 16:11 ]
Zoeken jullie nog mensen?Firesphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:10:
[...]
Je weet dat er hier ook een PS3 en Xbox360 staat, Pro Evo Soccer, GTA5, en nog een hele berg games staat?
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
As a matter of fact, ja.
Jij zou bellen?!Merethil schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:14:
[...]
... waarna je na een uurtje belt met de opmerking "Je kan beter nog wat ervaring opdoen, doei!"
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Ik zou voor minder oorlog gaan voeren.Firesphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:28:
Collega zit hier z'n koffie te roeren met een accuboor
Hij krijgt toch al een storm aan darts over zich heen als hij zegt een "wolkje melk" in z'n koffie te willen.Mercatres schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:29:
[...]
Ik zou voor minder oorlog gaan voeren.
Firesphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:30:
[...]
Hij krijgt toch al een storm aan darts over zich heen als hij zegt een "wolkje melk" in z'n koffie te willen.

Firesphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:30:
[...]
Hij krijgt toch al een storm aan darts over zich heen als hij zegt een "wolkje melk" in z'n koffie te willen.

Zolang hij niet met een roerplastiek in de muur staat te kloten is het nog niet zo erg...Firesphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:28:
Collega zit hier z'n koffie te roeren met een accuboor
Zo wel, controleer waar hij zijn koffie haalt. Als dat bij het toilet is, moet je bij de koffieautomaat oppassen waar je gaat staan.
Zo... is het al vrijdag?
Was't maar zo'n feest.Dido schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:57:
[...]
Zolang hij niet met een roerplastiek in de muur staat te kloten is het nog niet zo erg...
Zo wel, controleer waar hij zijn koffie haalt. Als dat bij het toilet is, moet je bij de koffieautomaat oppassen waar je gaat staan.
Zo... is het al vrijdag?
Lekker op de bank
Ik had ooit ook een collega die altijd koffie met melk dronk. En iedere keer als ik de koffie bij hem neer zette met de opmerking "EXTRA.....rrromigggg...."Firesphere schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:30:
[...]
iOS developer
Ik denk hetDouweegbertje schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:36:
Je had er bij moeten zijn?

iOS developer
Melk... extra romig... mannelijke melk... train of thoughtDouweegbertje schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:36:
Je had er bij moeten zijn?
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Luie student dat je bentwsitedesign schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:00:
WEEKEND!
althans voor mij... En deze week geen huiswerk!
Icekiller2k6 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:09:
[...]
Melk... extra romig... mannelijke melk... train of thought
iOS developer
Overmorgen wel naar een IT Security conferentie hier ter plaatse, en vannacht wat websites migreren... Dus werk genoeg
Hm, waar heb ik gezegd dat ik het niet snap?Icekiller2k6 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:09:
[...]
Melk... extra romig... mannelijke melk... train of thought
Potverdikkie! Dan hoef jij voorlopig geen nieuwe te kopen, daar kun je wel even mee vooruit!ZaZ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:11:
Woei! Eindelijk een Synology 1815+ besteld. Dacht dat ie nooit uit zou komen.
Harde schijven.TheNephilim schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:41:
[...]
Potverdikkie! Dan hoef jij voorlopig geen nieuwe te kopen, daar kun je wel even mee vooruit!Wat ga je erin zetten?
Hoezo? Je kunt er ook SSD's in zetten
Dat zijn ook harde schijven.TheNephilim schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:49:
[...]
Hoezo? Je kunt er ook SSD's in zetten
Hard Disk Drive vs Solid State Drive
Het zijn allebei Drives, maar alleen de HDD is een schijf, en alleen de HDD is hard.
Goed over Hard vs Solid mag je twisten
8x 6TB WD RedTheNephilim schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:41:
[...]
Potverdikkie! Dan hoef jij voorlopig geen nieuwe te kopen, daar kun je wel even mee vooruit!Wat ga je erin zetten?
Ik heb hier nog een (iets oudere) Intel SSD 300GB in een bak liggen, die ligt al een half jaar niets te doen. Misschien dat dat een leuke cacheschijf is, dan heeft ie ook weer een bestemming. Niet verder in verdiept eigenlijk.
Moet ook nog uitzoeken of het handig is om voor SHR2 te kiezen.
Lekker op de bank
En ik dacht dat ik veel data opsloeg...
Oh nice, heb zelf 2x 2 TB WD Red in m'n Synology DS414 zitten, dus kan er nog 2 bij prikken. Maar een dure hobby zeg, in totaalZaZ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:14:
[...]
8x 6TB WD Red
Ik heb hier nog een (iets oudere) Intel SSD 300GB in een bak liggen, die ligt al een half jaar niets te doen. Misschien dat dat een leuke cacheschijf is, dan heeft ie ook weer een bestemming. Niet verder in verdiept eigenlijk.
Moet ook nog uitzoeken of het handig is om voor SHR2 te kiezen.
Werk je soms met HD video's waar je alle originelen EN bewerkingen van bewaard? Of zijn het allemaal downloads?
Dan kan ik voor de echt onvervangbare dingen zoals foto's nog een extra encrypted offsite backup doen naar een nas die bij een vriend staat.
Wat ik zoal bewaar? Alles. Volledige images van games, films, audio en noem maar op. Het is een archief die teruggaat naar eind jaren 90.
Stel je voor dat ik ineens Delphi 2 weer wil installeren, dan heb ik 'm
Lekker op de bank
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.