gebakken aardappel!
Wij kennen iemand met wie je onderlaatst was lunchenElkeBxl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:44:
Punt 1: alsof die fransozen hier een nl'er gaan verstaan.
Punt 2: alsof jullie genoeg frans kennen om mij hier te vinden.
I think I'm safe
Nothing to see here!
Ik zeg: lekker boeie
Zolang ze maar goed doorbakken zijn inderdaad.Douweegbertje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:34:
Ik zeg: lekker boeie
Achtergesteld in wat? Belastingdruk?Firesphere schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:18:
[...]
Daarnaast ben ik ook geenszins van plan in zo'n achtergesteld gebied als Vlamie te gaan wonen.
iOS developer
Nou, om dat Vlamenland nou "vooruitstrevend" of iets anders positiefs te noemen.... vind ik wel erg ver gaan.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
@ friet / patat / frieten-discussie

@ Vlaanderen / Nederland / Holland / Limburg-discussie

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Is weinig discussie aanMatis schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
-patatje met
-patatje oorlog
-patatje speciaal
-raspatat
Dan ben ik voor de verpakking nog coulant, Daar mag 'patat/frites' op staan
-patatje oorlog
-patatje speciaal
-raspatat
Dan ben ik voor de verpakking nog coulant, Daar mag 'patat/frites' op staan
let the past be the past.
@ HoofdpijnMatis schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:03:
[afbeelding]
[afbeelding]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Gemeente Hilversum in de bocht: krijg vandaag een brief met datum 27-10-2014 erop met de uitnodiging van een ZZP-"event" wat 30-10-2014 gehouden zou worden. We legen de brievenbus elke dag dus mogelijk een faaltje van PostNL maar 3 dagen van te voren een uitnodiging is ook falend laat
Verwijderd
Het mooiste is nog dat je je franse vakkundigheid verraadt door een 'e' achter 'expert' te plakkenElkeBxl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:55:
[...]
Toch niet als je over hoeveelheden spreekt? Kan zijn dat ik me vergis hoor, ik kan me wel redleijk goed verwoorden in het frans maar ga me zeker geen experte noemen
In Québec gebruiken ze iig tant, maar wat die Walen (en soms Fransozen) doen weet ik niet.ElkeBxl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:55:
Toch niet als je over hoeveelheden spreekt? Kan zijn dat ik me vergis hoor, ik kan me wel redleijk goed verwoorden in het frans maar ga me zeker geen experte noemen
Walen snappen me niet eens als ik het over la fin-de-semaine heb, of le stationnement.
Ik begrijp niet waar al die buitenlanders vandaan komen. Kunnen we gewoon weer verder in het Nederlands en de programmeer talen?
Beetje jammer dat Tweakers de Belgische markt wilde aantrekken.
Ze hoeven ook alleen maar stil te blijven staan om achterwaarts voorbij gestreefd te worden door Nederland.Firesphere schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:42:
[...]
Nou, om dat Vlamenland nou "vooruitstrevend" of iets anders positiefs te noemen.... vind ik wel erg ver gaan.
iOS developer
Ja ik meen me ook ooit zoiets gehad te hebben in het middelbaar. Maar zo goed is mijn geheugen nietEtHeO18 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:58:
[...]
Het is ook niet mijn moedertaal, maar deze heb ik er ooit eens in geslagen gekregen. Daarom viel ie me nu op, en wilde ik weten of ik het bij het rechte eind had
Je bent goedGeertJam schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:17:
[...]
Vrijwilligerswerk bij Basta Brussel gedaan?
Heb ik dan iets gezegd over vrouw worden?Firesphere schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:18:
[...]
Ten eerste ben en blijf ik man, dat ga ik echt niet (laten) veranderen (Rubinski schijnt daar nog wat overwegingen over te hebben, maargoed, da's dan ook een Belg)
Daarnaast ben ik ook geenszins van plan in zo'n achtergesteld gebied als Vlamie te gaan wonen.
Ik heb echt nog nooit een term als "Vlamie" gehoord. Had ik de context niet, wist ik totaal niet waarover je het had
Nu heb ik schrik hoorRutix schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:29:
[...]
Wij kennen iemand met wie je onderlaatst was lunchen
Ben je daar weer met een term die ik nog nooit gezien hebFiresphere schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:42:
[...]
Hoe verraadt dat iets?Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:23:
[...]
Het mooiste is nog dat je je franse vakkundigheid verraadt door een 'e' achter 'expert' te plakken
Canadees frans, frans frans en waals frans blijken aardig wat verschillen te hebben volgens mijn collega's. Ze verstaan mekaar wel maar er zitten toch genoeg verschillen in waardoor Disney meerdere franse versies van hun films maaktDido schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:28:
[...]
In Québec gebruiken ze iig tant, maar wat die Walen (en soms Fransozen) doen weet ik niet.
Walen snappen me niet eens als ik het over la fin-de-semaine heb, of le stationnement.
But we have beer!Douweegbertje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:07:
Ik begrijp niet waar al die buitenlanders vandaan komen. Kunnen we gewoon weer verder in het Nederlands en de programmeer talen?![]()
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Klik op je profiel, pleur je naam in Google and all your base are belong to us
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Verwijderd
Een Nederlander zou 'expert' nooit naar geslacht vervoegen. Althans ik heb dat nog nooit gehoord/gelezen
Wow, die is inderdaad wel makkelijk zeg. Als je mijn naam in google in pleurt krijg je toch een heel stuk minder. Het helpt natuurlijk ook wel dat een ortopeed met exact mijn naam in het lokale ziekenhuis werkt. Dus ook kwa omgeving is het opeens een stuk moeilijker te vindenKobus Post schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:25:
[...]
Klik op je profiel, pleur je naam in Google and all your base are belong to us
Echt? Ik weet niet eens of het standaard is bij vlamingen, ik doe dat gewoonVerwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:31:
[...]
Een Nederlander zou 'expert' nooit naar geslacht vervoegen. Althans ik heb dat nog nooit gehoord/gelezen
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Jij hebt inderdaad een kleinere footprint op het web. Heb net even mezelf gegoogeld. Wel leuk, is hier op het dorp ook een programmeur die exact mijn naam heeft en qua leeftijd ook niet zo veel verschild.Robbiedobbie schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:35:
[...]
Wow, die is inderdaad wel makkelijk zeg. Als je mijn naam in google in pleurt krijg je toch een heel stuk minder. Het helpt natuurlijk ook wel dat een ortopeed met exact mijn naam in het lokale ziekenhuis werkt. Dus ook kwa omgeving is het opeens een stuk moeilijker te vinden
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Ik probeer ook bewust om alleen gevonden te kunnen worden op de plekken waar ik gevonden WIL worden (zoals op linkedinKobus Post schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:40:
[...]
Jij hebt inderdaad een kleinere footprint op het web. Heb net even mezelf gegoogeld. Wel leuk, is hier op het dorp ook een programmeur die exact mijn naam heeft en qua leeftijd ook niet zo veel verschild.
Ik hoop dat ik binnenkort ook wat prominenter te vinden zal zijn via het bedrijf waar ik werk. Binnenkort gaan we onze eerste game publiceren
Vlamie is mijn eigen vervoegingElkeBxl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:10:
[...]
Heb ik dan iets gezegd over vrouw worden?![]()
Ik heb echt nog nooit een term als "Vlamie" gehoord. Had ik de context niet, wist ik totaal niet waarover je het had
Je krijgt op dit moment geloof ik nog steeds alleen maar resultaten die ik wil dat je vindt. Plus een hoop andere mensen met mijn naam.
iOS developer
Jij hebt dan ook niet eens je naam op je profiel gegooid
En een of andere gamer heeft mijn naam gebruikt voor allerlei meuk, ironisch genoeg was bikkelz ook ooit de naam waar ik onder gamede. Smaad.Robbiedobbie schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:47:
Jij hebt dan ook niet eens je naam op je profiel gegooid
iOS developer
Jij bent toch niet toevallig van http://www.bikkelsite.com/?
Robbiedobbie schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:52:
Jij bent toch niet toevallig van http://www.bikkelsite.com/?
Gieren met Geer en Goor

iOS developer
Viel me ook al op. Ben een eeuwigheid niet meer op die site geweest. Vroeger, toen dumpert er nog niet was, was dit een van de plekken voor vermaak
Weer een conference call met Skype. Weer een stervende robot qua geluidskwaliteit tussen het haperen door.
Hoe lang gaat het nog duren voordat mensen begrijpen dat Google Hangouts het enige is wat gewoon werkt?
Hoe lang gaat het nog duren voordat mensen begrijpen dat Google Hangouts het enige is wat gewoon werkt?
iOS developer
Uch heb zelf juist hele slechte ervaringen met Google Hangouts. Skype is alleen vervelend als je langer dan een uur blijft spreken, maar dat is een kwestie van even disconnecten en weer verder gaan. Na een uur moet je toch pauze nemen, dus de verminderde geluidskwaliteit is een mooie herinnering ^^
Ik heb problemen met Skype noch Hangouts.
Dan heb je wellicht niet zo vaak te maken met minder dan ideale condities.Firesphere schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:42:
Ik heb problemen met Skype noch Hangouts.
iOS developer
ARGH, GPG is fucked-up, nu kan ik niet meer e-mailen
Op kantoor gebruiken we Office Communicator, dat werkt eigenlijk verrassend goed. Screen sharing is soms een beetje traag, maar altijd nog prima te volgen.
We are shaping the future
Tegenwoordig hebben we Lync bij ons, maar omdat ze Lync nog niet hebben ingeschakeld voor externe communicatie gebruiken we daarvoor ook nog Skype. Ook hebben ze bij ons het bewaren van gespreksgeschiedenis uitgezet, wat best irritant is.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Eh wat wil je nu zeggen? Omdat jij problemen hebt en 'geen ideale condities' is Google hangouts het enige wat werkt voor iedereen?BikkelZ schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:51:
[...]
Dan heb je wellicht niet zo vaak te maken met minder dan ideale condities.
Ik gebruik skype enorm veel, en serieus nooit problemen gehad, ook niet naar/van het buitenland, zelfs de verste streken.
Wat dacht je, Douweegbertje? "Als ik het maar één keer plaats komt de boodschap niet over"?
Na 1 keer was het ook wel duidelijk zeg...
Waar hebben jullie het over?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Redelijke reactietijd 8/10. Would do again.
Overigens geen idee waarom mn post er 10x in kwam. "Technisch" gezien kan/mag dat niet eens dus
Overigens geen idee waarom mn post er 10x in kwam. "Technisch" gezien kan/mag dat niet eens dus
[ Voor 54% gewijzigd door Douweegbertje op 04-11-2014 20:11 ]
Dus de volgende keer ga je 8 posts doen ipv 7?
Heeft het eigenlijk wel zin om nog vragen te stellen op Stack Overflow? Ik heb het idee dat alle zinvolle vragen daar een beetje verzuipen tussen alle Indiërs die Google noch Engels machtig zijn.
iOS developer
Meh, af en toe heeft het wel nut.. maar dan moet het niet al te moeilijk zijn. Anders ben je zeer zeker een paar dagen en een bounty kwijt voor een fatsoenlijk antwoord. Daarbij verschilt het ook nog eens qua onderwerp. Gaat het om een specifieke lib waar de helft nog niet eens van heeft gehoord; dan kun je het meestal vergeten.BikkelZ schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:12:
Heeft het eigenlijk wel zin om nog vragen te stellen op Stack Overflow? Ik heb het idee dat alle zinvolle vragen daar een beetje verzuipen tussen alle Indiërs die Google noch Engels machtig zijn.
Dat is in elk geval mijn ervaring.
Op tweakers heb je dan wellicht meer geluk btw
[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 04-11-2014 20:15 ]
Iets met prutsers die niet snappen hoe direct-comm's werken.
Bij ons hebben ze dat sinds een paar maanden openstaan. Echt super nice is dat! Ik kan connecten met skype, lync, telefoon, whatever i wantSebazzz schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:05:
Tegenwoordig hebben we Lync bij ons, maar omdat ze Lync nog niet hebben ingeschakeld voor externe communicatie gebruiken we daarvoor ook nog Skype. Ook hebben ze bij ons het bewaren van gespreksgeschiedenis uitgezet, wat best irritant is.
Nothing to see here!
Ze zouden eigenlijk iets moeten bedenken waar je pas op komt als je drie geaccepteerde antwoorden hebt.Douweegbertje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:14:
[...]
Meh, af en toe heeft het wel nut.. maar dan moet het niet al te moeilijk zijn. Anders ben je zeer zeker een paar dagen en een bounty kwijt voor een fatsoenlijk antwoord. Daarbij verschilt het ook nog eens qua onderwerp. Gaat het om een specifieke lib waar de helft nog niet eens van heeft gehoord; dan kun je het meestal vergeten.
Dat is in elk geval mijn ervaring.
Op tweakers heb je dan wellicht meer geluk btw
iOS developer
StackOverflow Elite (R) TMBikkelZ schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:35:
[...]
Ze zouden eigenlijk iets moeten bedenken waar je pas op komt als je drie geaccepteerde antwoorden hebt.
eh nee, het is nu al mayhem met gasten die snel proberen scoren..BikkelZ schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:35:
[...]
Ze zouden eigenlijk iets moeten bedenken waar je pas op komt als je drie geaccepteerde antwoorden hebt.
Waarheid is dat ik soms kijk, maar dan is er al geantwoord door 3 man. Meestal niet adequaat maar dan is het al niet meer de moeite waard om het netjes te beantwoorden zoals ik hier op Tweakers dan wel soms doe. Laatste keer had ik zelfs 3 opties gegeven qua antwoord, direct een downvote omdat één van die antwoorden 'niet de vraag was'... Toen had ik al iets van.. damn gast. Pleur dan op met je meuk.
oh en dat was van deze gast. "Amy"

Mijn rage was groot
[ Voor 47% gewijzigd door Douweegbertje op 04-11-2014 20:48 ]
Hahaha trololol profielpic. Maar inderdaad. Even gaan zitten om een vraag te beantwoorden heeft niet zo veel zin. Ik beantwoord >50% van mijn eigen vragen geloof ik. Dan typ ik wel een uitgebreid verhaal. Bakken met upvotes vervolgens.Douweegbertje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:44:
[...]
eh nee, het is nu al mayhem met gasten die snel proberen scoren..
Waarheid is dat ik soms kijk, maar dan is er al geantwoord door 3 man. Meestal niet adequaat maar dan is het al niet meer de moeite waard om het netjes te beantwoorden zoals ik hier op Tweakers dan wel soms doe. Laatste keer had ik zelfs 3 opties gegeven qua antwoord, direct een downvote omdat één van die antwoorden 'niet de vraag was'... Toen had ik al iets van.. damn gast. Pleur dan op met je meuk.
oh en dat was van deze gast. "Amy"
[afbeelding]
Mijn rage was groot
iOS developer
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Voordeel van SO is dat ik via daar op ELU en ELL terecht be gekomen. Vermaak me daar vooralsnog uitstekend
En SO is soms best handig, al heb ik weinig beantwoorde vragen daar. (Then again, al sje pas vraagt als je gezocht hebt, dan wordt het voor die rephunters opeens al te moeilijk)
En SO is soms best handig, al heb ik weinig beantwoorde vragen daar. (Then again, al sje pas vraagt als je gezocht hebt, dan wordt het voor die rephunters opeens al te moeilijk)
Het is écht de moeite waard?F.West98 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:10:
http://channel9.msdn.com/Events/TechEd/Europe/2014/DEV-B345
Zo veel awesomeness in 1,5 uur
Zijn er nog interessante Microsoft dev conferences binnenkort?
iOS developer
Sommige dingen zijn herhaling van wat je al wist maar er zitten veel interessante en coole dingen hoor. Begin en begin van de demo's zijn zeker de moeite waard
En wat is ELU en ELL?..Dido schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:10:
Voordeel van SO is dat ik via daar op ELU en ELL terecht be gekomen. Vermaak me daar vooralsnog uitstekend![]()
Douweegbertje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:27:
En wat is ELU en ELL?..
offtopic:
English Language and Usage en English Language Learners. Heeft weinig met IT te maken maar ELU is een van de, zo niet de, grootste SE-sites na SO. Zag daar ergens van de wek trouwens een tweaker langskomen volgens mij, maar weet niet meer wie.
English Language and Usage en English Language Learners. Heeft weinig met IT te maken maar ELU is een van de, zo niet de, grootste SE-sites na SO. Zag daar ergens van de wek trouwens een tweaker langskomen volgens mij, maar weet niet meer wie.
Dat is niet offtopic hoor
Deze reactie wel eigenlijk, maar ook weer niet.
Het is één grote codeafhaalbalie aan het worden. Er loopt een gast rond die regexen op bestelling uitpoept en dit is een willekeurige vraag van gemiddelde kwaliteit: http://stackoverflow.com/...ties-in-a-list-using-linq. En dan hebben ze "Too localized" als close reason weggehaald...Douweegbertje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:44:
[...]
eh nee, het is nu al mayhem met gasten die snel proberen scoren..
Waarheid is dat ik soms kijk, maar dan is er al geantwoord door 3 man.
En nee, die downvote is niet van mij.
[ Voor 29% gewijzigd door CodeCaster op 04-11-2014 21:42 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Die regexes op bestelling kan soms wel handig zijnCodeCaster schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:41:
[...]
Het is één grote codeafhaalbalie aan het worden. Er loopt een gast rond die regexen op bestelling uitpoept en dit is een willekeurige vraag van gemiddelde kwaliteit: http://stackoverflow.com/...ties-in-a-list-using-linq. En dan hebben ze "Too localized" als close reason weggehaald...
Nothing to see here!
Ja want je zal toch eens moeten begrijpen waarmee je bezig bent, en wat leren terwijl je aan het werk bent!
Ook weer typisch dat er meteen een library tegenaan gegooid wordt als antwoord.CodeCaster schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:41:
en dit is een willekeurige vraag van gemiddelde kwaliteit: http://stackoverflow.com/...ties-in-a-list-using-linq.
Precies. Vandaar dat ik op ELU rondhang. Leer ik zo nu en dan een nieuw woord by. Zoals sesquipedalian.CodeCaster schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:43:
Ja want je zal toch eens moeten begrijpen waarmee je bezig bent, en wat leren terwijl je aan het werk bent!
[ Voor 32% gewijzigd door Dido op 04-11-2014 21:45 ]
Echte bazen schrijven hun regexes zelf.Rutix schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:42:
[...]
Die regexes op bestelling kan soms wel handig zijn
Regexen wil ik liever niet begrijpen hoor. Brrrrr. Iemand die dat op bestelling doet mag het vooral doen - al denk ik dat een andere plek misschien handiger is (requestyourregex.com ofzo.)
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Ik laat ze schrijven door mijn eindgebruikersAlex) schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:44:
Echte bazen schrijven hun regexes zelf.

Jullie willen dynamische validatie, en jullie willen dat zelf aan kunnen passen? Be my guest
En dat is het teken van een goede IT'er want die is aartsluiDido schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:47:
[...]
Ik laat ze schrijven door mijn eindgebruikers
Jullie willen dynamische validatie, en jullie willen dat zelf aan kunnen passen? Be my guest
Ga ik het nog eens zeggen; een goede IT'er die bedenkt en maakt nieuwe (soms overbodige) dingen om vervolgens lui te kunnen zijn.Alex) schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:48:
[...]
En dat is het teken van een goede IT'er want die is aartslui![]()
Dido schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:43:
[...]
Ook weer typisch dat er meteen een library tegenaan gegooid wordt als antwoord.

Lever je brogrammer-card maar weer in. Maar serieus, zo moeilijk is de basis niet, en meestal hebben degenen die ernaar vragen ook niet meer nodig dan dat. Verdiep je er een uurtje in en schrijf een testprojectje (of pak regexbuddy) en je hebt weer een erg (her)bruikbaar stuk kennis opgedaan.incaz schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:45:
Regexen wil ik liever niet begrijpen hoor. Brrrrr. Iemand die dat op bestelling doet mag het vooral doen - al denk ik dat een andere plek misschien handiger is (requestyourregex.com ofzo.)
Guilty as charged.Douweegbertje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:49:
Ga ik het nog eens zeggen; een goede IT'er die bedenkt en maakt nieuwe (soms overbodige) dingen om vervolgens lui te kunnen zijn.
Nog mooier, ik mag nu de specs schrijven terwijl 90% van de code al geschreven isDouweegbertje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:49:
Ga ik het nog eens zeggen; een goede IT'er die bedenkt en maakt nieuwe (soms overbodige) dingen om vervolgens lui te kunnen zijn.
Ik kan zeg maar de bugs in de specs opnemen. Drie keer raden hoe het door de tests heenkomt
En natuurlijk het mooiste: al die leuke zaken die ik verzonnen heb, hebben opeens ook echt nut, want ze staan in de specs.
Ik schrijf geen specs. Ik ga woest tekeer precies als een schilder die haast lukraak verf naar het linnen smijt en zo een nieuw meesterwerk creëert.
iOS developer
Een modernistische kunstenaar dusBikkelZ schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:03:
Ik schrijf geen specs. Ik ga woest tekeer precies als een schilder die haast lukraak verf naar het linnen smijt en zo een nieuw meesterwerk creëert.

There are no bugs, just happy little accidents!
[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 04-11-2014 22:10 ]
Ik normaliter ook niet. Maar over een paar jaar moet iemand mijn werk exact gaan namaken. En die krijgt van tevoren mijn specs.BikkelZ schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:03:
They ain't always small and they sure ain't always happyCodeCaster schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:08:
There are no bugs, just happy little accidents!
[ Voor 22% gewijzigd door Dido op 04-11-2014 22:12 ]
Specs? Wat zijn dat?
Ik zit al 10 maanden aan iets te klussen waarvan ik nog steeds geen duidelijke lijst aan requirements heb gezien.
Ik zit al 10 maanden aan iets te klussen waarvan ik nog steeds geen duidelijke lijst aan requirements heb gezien.

Ik ben meer dan een jaar bezig, en moet die dus nu zelf schrijvenAlex) schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:11:
Specs? Wat zijn dat?

Uitgaan van enige logica heb ik gelukkig al lang en breed afgeleerd.
Ik heb de Annotate View in Visual Studio net geprobeert en dat lijkt er inderdaad een beetje op, behalve dat je niet door je files heen kunt scrollen "over time" wat nogal eens handig zijn.Korben schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:40:
[...]
Git en Mercurial hebben wel een Blame (of Annotate)-view; dan kun je wel bekijken in welke revisie een regel voor het laatst gewijzigd is. Als je echter verder terug wilt kijken dan die meest recente revisie, zul je (in Mercurial) je repo moeten updaten naar eerdere revisie en het nogmaals doen.
Zo weer even voor gaan zitten om een recruiter terug te mailen. Was de tweede in een week van hetzelfde bedrijf die me lastig viel. De laatste stuurde bij zijn introductie maar gelijk een heel sollicitatiegesprek aan vragen mee
Het was via de mail dus voor het gemak ook maar even het info@ adres erbij gedaan mocht iemand het niet lezen
[ Voor 7% gewijzigd door jip_86 op 04-11-2014 23:54 ]
Snap de helft maar wat je zegt Job.
Zo goed douwe
In het kort A via LinkedIn en B via de mail vallen mij lastig, daarna A, B en eerdere collega C (van zelfde bedrijf) maar even gereplyed of ze die spam niet beter door een persoon kunnen laten sturen
In het kort A via LinkedIn en B via de mail vallen mij lastig, daarna A, B en eerdere collega C (van zelfde bedrijf) maar even gereplyed of ze die spam niet beter door een persoon kunnen laten sturen

Jawel, een stuk beter. Je mag blijven.
[ Voor 82% gewijzigd door Douweegbertje op 05-11-2014 00:53 ]
Hehe ik wilde je gaan feliciteren, maar het is je avatar maar ^^
Zou 88 kilo zwaar genoeg zijn?Voor een opdrachtgevers in Barendrecht zijn wij opzoek naar een zware Senior of Lead Developer die van meerwaarde wil zijn bij de verdere internationale uitbouw van een technologie onafhankelijk en compleet cloud enabled beheerplatform voor mobiele devices.
Afhankelijk van de lengte is 88 kilo helemaal niet zwaar voor een persoon. Probeer maar liever de 100+

Misschien zoeken ze een dikke die genoeg blubber in de buik heeft om zware klappen te incasseren?
"Een echte programmeur heeft minimaal een cup C" - Coltrui
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
WernerL schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:47:

WernerL schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:47:
Ik mis hem! Zie hem nooit meer langskomen
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Bloggen is zo 2013. Met name op Tweakblogs.Ryur schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:51:
[...]
Typisch Coltrui!
Ik mis hem! Zie hem nooit meer langskomen
Hmm, netjes een werkstuk gemaakt, wil de docent het uitgeschreven hebben. Met potlood nog wel, zodat ie het uit kan gummen en kijken of je het zelf wel geschreven hebt.
Want iemand anders kan het niet voor je uitschrijven?Kobus Post schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:29:
Hmm, netjes een werkstuk gemaakt, wil de docent het uitgeschreven hebben. Met potlood nog wel, zodat ie het uit kan gummen en kijken of je het zelf wel geschreven hebt.
Welkom in 1930?
Read the code, write the code, be the code!
Ik werk al zo lang met computers dat ik niet eens meer kan schrijven ¯\_(ツ)_/¯
Lekker op de bank
Tja, voldoende manieren om te frauderen, ook met potlood.Ealanrian schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:30:
[...]
Want iemand anders kan het niet voor je uitschrijven?
Lever het gewoon keurig uitgeprint uit, modulehandleiding vermeld geen eisen aan het werkstuk, dus hij kan de pot op. Zal wel een hoop gezeur worden, maar we leven toch echt in 2014
Ja kom op zeg. Pen is al idioot, maar een potlood ook. En dan gumt hij het uit en gaat hij het dan met zijn eigen potlood weer opschrijven ofzo

[ Voor 7% gewijzigd door jip_86 op 05-11-2014 10:46 ]
Dit.ZaZ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:32:
Ik werk al zo lang met computers dat ik niet eens meer kan schrijven ¯\_(ツ)_/¯
Zelfs zo erg dat ik laatst een brief moest versturen, maar ik had geen printer. Ik ging toen het adres schrijven en ik denk dat een 5 jarige nog beter/netter schrijft

Overigens weet ik nog goed dat ik 3x een blaadje met de zelfde zin moest schrijven op school. Stuk carbon papier genomen en het 1x gedaan.
[ Voor 14% gewijzigd door Douweegbertje op 05-11-2014 10:52 ]
Ik schrijf nog steeds regelmatig...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.