Die kwam ik ook al tegen, vond dat niet helemaal lekker gaan. Heb dus op basis van een kale Ubuntu box een eigen box gemaakt met een voor mij perfecte configuratie voor Laravel. (Lamp, memcached + server, xdebug & codeception)OkkE schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:03:
Nu we het toch over vagrant hebben, al wat oudere link (misschien heb ik 'm zelfs uit dit topic), maar wel relevant voor sommige denk ik: https://puphpet.com/
Ah die ja. Ik heb hem zelf ook in gebruik en pas elke keer een paar kleine dingen aan en het werkt zoal wij willen. Super handig ditOkkE schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:03:
Nu we het toch over vagrant hebben, al wat oudere link (misschien heb ik 'm zelfs uit dit topic), maar wel relevant voor sommige denk ik: https://puphpet.com/
Rare vogel in spe
Laravel heeft zelf ook een Vagrantfile met alles erop en eraan: http://laravel.com/docs/4.2/homesteadZpAz schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:17:
[...]
Die kwam ik ook al tegen, vond dat niet helemaal lekker gaan. Heb dus op basis van een kale Ubuntu box een eigen box gemaakt met een voor mij perfecte configuratie voor Laravel. (Lamp, memcached + server, xdebug & codeception)
Zelf een tijd terug ook Vagrant ingericht, alleen dan met Ansible voor provisioning. Werkt allemaal erg goed. Zo goed zelfs dat de devs nu de keuze gaan krijgen of ze Linux (Kubuntu) of Windows willen gebruiken
Recruiter spam, maar dan als werkgever (via 'add me to your network', geen InMail)
Is voor recruiter spam nog een meldpunt voor, of is dat dit topic?
@wsitedesign, hier is de mail van Datacenter & Cloud dossier
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Is voor recruiter spam nog een meldpunt voor, of is dat dit topic?
@wsitedesign, hier is de mail van Datacenter & Cloud dossier
Members only:
Inloggen
Kunnen we geen "recruiterspam" topic openen?
Ook handig voor die recruiters die wel geïnteresseerd zijn wat wel en niet werkt bij hun prooien, hoeven ze niet door dit topic vol met oninteressante technische bla bla heen te zeven
Ook handig voor die recruiters die wel geïnteresseerd zijn wat wel en niet werkt bij hun prooien, hoeven ze niet door dit topic vol met oninteressante technische bla bla heen te zeven
iOS developer
Verwijderd
En dan recruiters krijgen die hier beginnen spammen zeker? DM's van recruiters op GoT, ik mag er niet aan denken.BikkelZ schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:11:
Kunnen we geen "recruiterspam" topic openen?

M'n vader heeft een probleem met zijn laptop, blijkbaar heb ik aan zijn laptop gezeten en ben ik de schuldige.. Af en toe word ik zo moe van anderen.
[ Voor 1% gewijzigd door Martindo op 21-10-2014 18:23 . Reden: Grammar nazi ]
Report user?Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:17:
[...]
En dan recruiters krijgen die hier beginnen spammen zeker? DM's van recruiters op GoT, ik mag er niet aan denken.
M'n.Martindo schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:19:
Me vader heeft een probleem met zijn laptop, blijkbaar heb ik aan zijn laptop gezeten en ben ik de schuldige.. Af en toe wordt ik zo moe van anderen.
En The Oatmeal
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Als je dan toch iemand verbetert, wijs dan ook op de nog pijnlijkere spelfout "wordt ik".
d/t fouten maak ik zelf regelmatig. Maar "Me" als bezittelijk voornaamwoord vindt ik persoonlijk ergerErikKo schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:23:
[...]
Als je dan toch iemand verbetert, wijs dan ook op de nog pijnlijkere spelfout "wordt ik".

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
"Me" als bezittelijk voornaamwoord vind ik zelf ook erg, maar ik gebruik het helaas nog al te vaak. De overbodige t heb ik ook maar even weggehaald.
[ Voor 19% gewijzigd door Martindo op 21-10-2014 18:24 ]
Verwijderd
Gewoon voortaan zijn persoonlijke eigendommen respecteren en hem verwijzen naar een echte professional.Martindo schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:19:
Me vader heeft een probleem met zijn laptop, blijkbaar heb ik aan zijn laptop gezeten en ben ik de schuldige.. Af en toe wordt ik zo moe van anderen.
De vriend van mijn moeder (dik in de 70) lost tegenwoordig alle problemen met laptops en telefoons gewoon zélf op. Hij heeft op een gegeven moment ontdekt dat heel veel problemen en foutmeldingen gewoon in Google staan en dat als de Windows versie het zelfde is je de oplossing dan gewoon stap voor stap kunt opvolgen. En dan dat glunderende gezicht van trots
[ Voor 33% gewijzigd door BikkelZ op 21-10-2014 18:29 ]
iOS developer
Dat glunderende gezicht van trots is herkenbaar, maar dan bij mijzelf wanneer ik iets heb opgelost zonder Google te gebruiken.
Ik betrap me de laatste tijd ineens erop dat ik 'me' wou gaan typen i.p.v. 'm'n'. D/t vindt ik niet zo moeilijk.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Wanneer ik met aandacht berichten/artikelen/mailtjes schrijf, is het elimineren van d/t fouten ook niet zo moeilijk.
Het gaat er ook niet om dat het moeilijk is, maar dat je sommige dingen gewoon compleet onbewust automatisch fout doet.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Spreektaal wordt automatisch toegepast in de schrijftaal.
ASADASD ik word helemaal gek.. alles zit tegen.
Pakte mijn fiets uit te schuur, zit er net 3 minuten op: dikke wolkbreuk: helemaal nat.. en ik moest nog een stukje fietsen. Vervolgens kom ik terug, wil ik de schuur open doen en 'klak'.. sleutel vast. Onze sloten zijn allemaal vervangen en tja.. deze werkt blijkbaar niet zo goed...
Helemaal lopen kloten, uiteindelijk maar gebeld met de verhuurder. 20 minuten lekker wachten en vervolgens doorgegeven. Alle bewoners maar langs gegaan die in die schuur kunnen om te zeggen dat ze er niet in kunnen en dat mijn sleutel er nog wel in zit maar er niet meer uit kan
Een bewoonster was buitenlands, verstond geen ruk van mijn verhaal. Ze was wel lekker dus even met gebaren uitgelegd, toen maar met mijn telefoon op translate.google het vertaald naar het Perzisch
!
Goed, uiteindelijk binnen, wil ik mn eten gaan bestellen krijg ik een certificaat fout (in zowel chrome als FF):
bankieren.ideal.ing.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat. Het certificaat wordt niet vertrouwd, omdat er geen uitgeversketen is aangeboden. (Foutcode: sec_error_unknown_issuer)
FUUUU!!!
Pakte mijn fiets uit te schuur, zit er net 3 minuten op: dikke wolkbreuk: helemaal nat.. en ik moest nog een stukje fietsen. Vervolgens kom ik terug, wil ik de schuur open doen en 'klak'.. sleutel vast. Onze sloten zijn allemaal vervangen en tja.. deze werkt blijkbaar niet zo goed...
Helemaal lopen kloten, uiteindelijk maar gebeld met de verhuurder. 20 minuten lekker wachten en vervolgens doorgegeven. Alle bewoners maar langs gegaan die in die schuur kunnen om te zeggen dat ze er niet in kunnen en dat mijn sleutel er nog wel in zit maar er niet meer uit kan
Een bewoonster was buitenlands, verstond geen ruk van mijn verhaal. Ze was wel lekker dus even met gebaren uitgelegd, toen maar met mijn telefoon op translate.google het vertaald naar het Perzisch
Goed, uiteindelijk binnen, wil ik mn eten gaan bestellen krijg ik een certificaat fout (in zowel chrome als FF):
bankieren.ideal.ing.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat. Het certificaat wordt niet vertrouwd, omdat er geen uitgeversketen is aangeboden. (Foutcode: sec_error_unknown_issuer)
FUUUU!!!
Nee, genoeg shite in mijn leven gehad dat dit niet nog eens karma kan zijn..
Verwacht morgen wel een leuk geldbedrag te winnen of iets dergelijks, kan haast niet anders.
Was nog vergeten te zeggen dat ik dus met mijn fiets de trein had genomen (ja dat scheelt me 20 minuten, normaal gezien
) en dat de conducteur een slechte dag had of iets dergelijks. De trein kwam dus, en ik loop met mijn fiets naar voren (daar moeten de fietsen altijd). Kijkt hij uit zijn raam en zegt: ja de fietsen is nu achterin.. Ok, dus ik loop naar achter en als ik er bijna ben fluit hij opeens en rijd de trein weg
Ik had nog zeker één minuut, en ik heb geen idee wat zijn probleem is/was maar ik zou hem graag nog eens willen ontmoeten.
Verwacht morgen wel een leuk geldbedrag te winnen of iets dergelijks, kan haast niet anders.
Was nog vergeten te zeggen dat ik dus met mijn fiets de trein had genomen (ja dat scheelt me 20 minuten, normaal gezien

Ik had nog zeker één minuut, en ik heb geen idee wat zijn probleem is/was maar ik zou hem graag nog eens willen ontmoeten.
Ja, dat zou inderdaad wel erg zijnVerwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:17:
[...]
En dan recruiters krijgen die hier beginnen spammen zeker? DM's van recruiters op GoT, ik mag er niet aan denken.
Laravel werkt een stuk fijner dan dat ik had verwacht.
Beetje jammer dat het nog zo duur is. Als dat ooit betaalbaar wordt koop ik er een
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ik had het laatst met een docent op school over de vooruitgang van de technologie. Er was een film waarin werd voorspeld dat we dit jaar een hoverboard zouden hebben. Klopt ook nog dus!
2015, dat is Back to the Future. Als je die nog niet gezien hebt... wat doe je hier nog! Hup kijken die hap!Martindo schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:27:
Ik had het laatst met een docent op school over de vooruitgang van de technologie. Er was een film waarin werd voorspeld dat we dit jaar een hoverboard zouden hebben. Klopt ook nog dus!
Thread needs moar pics:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Al gezien, maar de naam kwijt.ZpAz schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:44:
[...]
2015, dat is Back to the Future. Als je die nog niet gezien hebt... wat doe je hier nog! Hup kijken die hap!
Hoe de fuck kun je Back to the Future vergeten???
Wat is dat toch, dat tegenwoordig meer en meer sites denken dat het superbelangrijk is om alle content via ajax te laden. Waar is de tijd van gewoon content die static is, ook static te tonen?
Dat is toch superhip man, je laadt supersnel je website en de rest voeg je er on demand aan toe!Firesphere schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:33:
Wat is dat toch, dat tegenwoordig meer en meer sites denken dat het superbelangrijk is om alle content via ajax te laden. Waar is de tijd van gewoon content die static is, ook static te tonen?
Nee, eens. In 98% van de gevallen is het onzinnig om een hele site via AJAX binnen te lepelen. De enige echte uitzondering hierop is een RIA zoals GMail, maar dan spreek je niet meer over een site.
We are shaping the future
Aegon is een goede daarin. Dan klik je op 'polis' en dan laad eerst de pagina die de AJAX Call uitvoert om de daadwerkelijke content van de pagina te laden 
Overigens snap ik het wel, de perceived performance is hoger want je initiële load is korter want je hoeft minder queries uit te voeren. Bijvoorbeeld nieuws, agenda, en dat soort zaken op een dashboard kan je asynchroon laden.

Overigens snap ik het wel, de perceived performance is hoger want je initiële load is korter want je hoeft minder queries uit te voeren. Bijvoorbeeld nieuws, agenda, en dat soort zaken op een dashboard kan je asynchroon laden.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Het is wel jammer ja. Als de content nou van verschillende servers met verschillende laadtijden zou komen....
Agenda en/of dashboard kan ik me nog voorstellen, aangezien je daar ook (bijna) realtime informatie wil zien, en dus ook regelmatig wil refreshen.Sebazzz schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:43:
Aegon is een goede daarin. Dan klik je op 'polis' en dan laad eerst de pagina die de AJAX Call uitvoert om de daadwerkelijke content van de pagina te laden
Maar kom op zeg, nieuws? Als er toevallig iemand net de overzichtspagina bekijkt terwijl een nieuw bericht wordt toegevoegd... Tja, doe dan een refresh op de achtergrond, maar ga niet doen alsof een nieuwsbericht het belangrijkste van de hele wereld is.
En tja, "perceived performance"? Ik kom op een site waar geen content in staat en moet wachten op een spinner. Da's geen perceived performance verbetering, maar gewoon de laadtijd van de site.
Ik doe het wel eens met static pages puur om er voor te zorgen dat webfonts eerst geladen zijn voordat ik ze toon. Anders krijg je echt een rare flikkering als je ook nog eens elementen positioneert met JavaScript en dergelijke. Is ook goed voor je Page Speed ranking in Google, ook al is hij voor de gebruiker tragerFiresphere schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:33:

iOS developer
Yo mama's so NTFS, she keeps a journal of what she ate.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het duurde eventjes voordat ik die begreep
Wat wel prettig is, is dat je zaken zoals Mustache en Handlebars kunt gebruiken om je site te renderen. Ja, dat kan ook server-side, maar het client-side opzetten is echt heel erg makkelijk. Daarnaast kun je snel wisselen van content tussen het laden van tabs, zonder dat je eerst 'alle' content, of fragments moet laden. Dus er zitten wel degelijk voordelen aan. Denk overigens ook eens aan toepassingen zoals AngularJS.Firesphere schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:33:
Laatst zelf overigen ook meegespeeld in combinatie met Handlebars, Javascript prototyping en de Docker API, dat werkte anders toch wel erg lekker hoor!
Zelfs met tabs, hoef je niet je *initial* load via ajax te doen.alex3305 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:46:
[...]
Wat wel prettig is, is dat je zaken zoals Mustache en Handlebars kunt gebruiken om je site te renderen. Ja, dat kan ook server-side, maar het client-side opzetten is echt heel erg makkelijk. Daarnaast kun je snel wisselen van content tussen het laden van tabs, zonder dat je eerst 'alle' content, of fragments moet laden. Dus er zitten wel degelijk voordelen aan. Denk overigens ook eens aan toepassingen zoals AngularJS.
Laatst zelf overigen ook meegespeeld in combinatie met Handlebars, Javascript prototyping en de Docker API, dat werkte anders toch wel erg lekker hoor!
AJAX is web 2.0 en dus fancy
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
2/3 of survey takers knew roughly what they're doing here on earth, but those who didn't were more likely to suffer from chronic hiccups

Denk aan externe RSS-feeds, je wilt niet dat de tijd waarop je pagina in eerste instantie laad daarvan afhankelijk isFiresphere schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:46:
[...]
Maar kom op zeg, nieuws? Als er toevallig iemand net de overzichtspagina bekijkt terwijl een nieuw bericht wordt toegevoegd...
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
CacheingSebazzz schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 07:40:
[...]
Denk aan externe RSS-feeds, je wilt niet dat de tijd waarop je pagina in eerste instantie laad daarvan afhankelijk is

Ik heb zelf ook dat veel van mijn projecten API driven zijn. Er is een backend API gecreëerd en vervolgens wordt er met Angular/Ember/Backbone whatever een frontend gemaakt in een totaal gescheiden project.alex3305 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:46:
[...]
Wat wel prettig is, is dat je zaken zoals Mustache en Handlebars kunt gebruiken om je site te renderen. Ja, dat kan ook server-side, maar het client-side opzetten is echt heel erg makkelijk. Daarnaast kun je snel wisselen van content tussen het laden van tabs, zonder dat je eerst 'alle' content, of fragments moet laden. Dus er zitten wel degelijk voordelen aan. Denk overigens ook eens aan toepassingen zoals AngularJS.
Weer een hele dag opleidingen en zoals verwacht weer volledig in het frans. Zelfs in de slides staat alles in het frans 
Members only:
Inloggen
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Verwijderd
Dat is hier op het project eigenlijk ook een beetje hetzelfde probleem: meetings met de klant zijn in het Frans en ook interne communicatie loopt allemaal in het Frans. Ik heb zelf aangegeven dat mijn Frans niet perfect is en ik graag zou hebben dat alles (dat werkgerelateerd is) in het Engels zou gaan om miscommunicatie tegen te gaan. Informele conversaties mogen wat mij betreft wel gewoon in het Frans, zo leer ik nog wat bij ook. Ik ben van plan Franse lessen te nemen van zodra ik hier een appartement heb gevonden al denk ik niet dat ik zakelijke communicatie ook dan in het Frans ga doen, er hangt namelijk te veel vanaf.ElkeBxl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:03:
Weer een hele dag opleidingen en zoals verwacht weer volledig in het frans. Zelfs in de slides staat alles in het frans
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Toen ik op een project in Nederland zat, ging al mijn communicatie gewoon in het Engels, ook al sprak 95% van de mensen daar Nederlands. Het is gewoon zo veel gemakkelijker als je een emailtje kan forwarden naar een niet-Nederlandstalige collega en die direct begrijpt waar het over gaat. Idem met mijn collega's in Belgie: als het iets zakelijk is, stuur je het in het Engels, is het iets heel informeel, kan het wel in het Nederlands.
Ja tijdens mijn universitaire opleiding zeiden mijn proffen altijd "je gaat bij elke job in IT altijd engels spreken". Mijn gat ja, ik spreek 85% frans, 10% nederlands en misschien 5% engels tegen collega's (zowel zakelijk als informeel).
Ik leer nu wel veel frans bij doordat ik het zo vaak hoor en moet gebruiken, maar met verzekeringstermen ga ik niet ver geraken in het dagdagelijkse leven helaas
Met afkortingen is het hier altijd wat gokken wat het betekent. Meestal zijn het franse afkortingen, soms engelse en uitzonderlijk nederlandse afkortingen. Lekker gezellig om uit te zoeken wat het is.
Ik leer nu wel veel frans bij doordat ik het zo vaak hoor en moet gebruiken, maar met verzekeringstermen ga ik niet ver geraken in het dagdagelijkse leven helaas
Met afkortingen is het hier altijd wat gokken wat het betekent. Meestal zijn het franse afkortingen, soms engelse en uitzonderlijk nederlandse afkortingen. Lekker gezellig om uit te zoeken wat het is.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Heb wel eens wat moeten werken met mensen uit China, maar dat is ook wel lastig. De mensen die ik sprak hadden meer dan 5 jaar Engels gehad, maar nog bij veel essentiële dingen vroegen ze het me op te schrijven en dan ging het door Baidu Translate
. Ook was het bij een aantal mensen erg lastig om ze te verstaan gezien het accent.
Naast taal zijn er ook nog andere culturele verschillen. Als je iets uit hebt gelegd en je vraagt of ze het snappen, zul je altijd te horen krijgen dat het heel duidelijk was. Maar als je dan door vraagt blijkt er maar een klein stuk te zijn blijven hangen omdat zie iets klein over het hoofd hebben gezien. Dit is omdat als ze zeggen het niet te snappen, ze je daarmee beledigen omdat je het niet goed uitgelegd zou hebben. Je moet er even op letten en het doorhebben, daarna zijn het hele aardige mensen
Naast taal zijn er ook nog andere culturele verschillen. Als je iets uit hebt gelegd en je vraagt of ze het snappen, zul je altijd te horen krijgen dat het heel duidelijk was. Maar als je dan door vraagt blijkt er maar een klein stuk te zijn blijven hangen omdat zie iets klein over het hoofd hebben gezien. Dit is omdat als ze zeggen het niet te snappen, ze je daarmee beledigen omdat je het niet goed uitgelegd zou hebben. Je moet er even op letten en het doorhebben, daarna zijn het hele aardige mensen
Ik hou mijn zakelijke communicatie zo veel mogelijk in het Nederlands, behalve als er mensen bij zijn die de taal niet spreken of als ik redelijkerwijze kan verwachten dat mijn e-mail gaat worden doorgestuurd naar iemand die geen Nederlands spreekt.
Documentatie lever ik op in het Nederlands of in het Engels, afhankelijk van de wensen klant. Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze voor bijna alles een Nederlandse term hadden verzonnen inclusief bijbehorende afkortingen, mijn collega en ik stonden even met onze oren te klapperen toen we een vraag kregen over 'de GAT' (wat dus bleek te staan voor gebruikersacceptatietest)...
Documentatie lever ik op in het Nederlands of in het Engels, afhankelijk van de wensen klant. Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze voor bijna alles een Nederlandse term hadden verzonnen inclusief bijbehorende afkortingen, mijn collega en ik stonden even met onze oren te klapperen toen we een vraag kregen over 'de GAT' (wat dus bleek te staan voor gebruikersacceptatietest)...
Ja dat heb ik ook gehoord van mijn proffen op unief. Alle chinese studenten deden datGleighton schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:22:
Ik wou dat alle documentatie en code hier in het engels was. Meestal is het wel zo maar vaak genoeg kruipt er ergens een franse term tussen --' Lekker verwarrend. Zo'n goede afkorting als GAT ben ik nog niet tegengekomenAlex) schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:26:
Leuk geprobeerd, Safari...
Verwijderd
Wij hebben collega's over de hele wereld (> 300 000) en je weet nooit waar je mail uiteindelijk eindigt. Vaak is het zo dat je nog een mailtje hebt van 3 projecten terug die voor een collega in Zuid-Amerika van pas kan komen. Dan is het wel zo lekker dat het meteen in het Engels is.Alex) schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:26:
Ik hou mijn zakelijke communicatie zo veel mogelijk in het Nederlands, behalve als er mensen bij zijn die de taal niet spreken of als ik redelijkerwijze kan verwachten dat mijn e-mail gaat worden doorgestuurd naar iemand die geen Nederlands spreekt.
Wanneer je vooral met KMO's werkt, zal dit waarschijnlijk minder aan de orde zijn, lijkt me.
En zelfs als alles in het Nederlands zou zijn, zijn termen niet altijd duidelijkVerwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:47:
Wanneer je vooral met KMO's werkt, zal dit waarschijnlijk minder aan de orde zijn, lijkt me.
Voor de Nederlanders: kmo == mkb. Die moest ik even opzoeken
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik werk voor een multinational met zo'n 20.000 medewerkers verspreid over alle continenten (m.u.v. Antarctica), en de klant waarvoor ik momenteel werk heeft zelfs bijna 100.000 medewerkers (excl. contractors).
Toch stuur ik mails als het enigszins kan in het Nederlands. Als blijkt dat iemand 3 jaar na dato nog iets wil weten stuur ik 'm wel een nieuwe mail, dat is sneller dan die ene mail terugzoeken
Toch stuur ik mails als het enigszins kan in het Nederlands. Als blijkt dat iemand 3 jaar na dato nog iets wil weten stuur ik 'm wel een nieuwe mail, dat is sneller dan die ene mail terugzoeken
Members only:
Inloggen
[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 22-10-2014 09:55 ]
Je lijkt wel een waal, die willen ook altijd in hun taal mailen 
Geen pinguins als klanten? Gat in de markt joh!
Ik ben echt al uren kwijt aan een irritante bug in IE9 
Als je een edit pagina laad in het CMS, doet de CKEditor een ajax post om het te filteren op xss.
- Eerste keer pagina laden: geen probleem
- Browser sluiten
- Zelfde pagina weer laden (direct met URL, als je eerst een andere pagina bezoekt op de site, geen probleem).
- Eerste ajax post heeft een Content-Length van 0, maar F12 zegt dat er wel een body is, server krijgt geen body door.
- Resultaat: eerste ckeditor veld is leeg.
Zal wel iets met de keep-alive zijn...
IE, wat een tijdverspilling
[/rant]

Als je een edit pagina laad in het CMS, doet de CKEditor een ajax post om het te filteren op xss.
- Eerste keer pagina laden: geen probleem
- Browser sluiten
- Zelfde pagina weer laden (direct met URL, als je eerst een andere pagina bezoekt op de site, geen probleem).
- Eerste ajax post heeft een Content-Length van 0, maar F12 zegt dat er wel een body is, server krijgt geen body door.
- Resultaat: eerste ckeditor veld is leeg.
Zal wel iets met de keep-alive zijn...
IE, wat een tijdverspilling
[/rant]
[ Voor 3% gewijzigd door Pizzalucht op 22-10-2014 09:56 ]
Verwijderd
Zit jij dan niet met een multinationaal team bij de klant?Alex) schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:54:
Ik werk voor een multinational met zo'n 20.000 medewerkers verspreid over alle continenten (m.u.v. Antarctica), en de klant waarvoor ik momenteel werk heeft zelfs bijna 100.000 medewerkers (excl. contractors).
Als ik een kijkje neem op mijn vorig project hadden we Belgen, Nederlanders, Duitsers, Argentijnen, Amerikanen, Zuid-Afrikanen, Franssen, Italianen, Indiërs, Pakistanen, ...
Mailtjes enkel in het Nederlands sturen is dus geen goed idee aangezien de kans vrij groot is dat ze bij een "buitenlander" terecht komen.
Niks mis mee wat mij betreft, zolang je je ook maar verstaanbaar kunt maken aan mensen die jouw taal niet machtig zijn.ElkeBxl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:56:
Je lijkt wel een waal, die willen ook altijd in hun taal mailen

Mijn team(pje) bestaat uit 3 Nederlanders en 1 persoon uit Azië die zich bezig houdt met één specifiek ding. Bij veel communicatie hoeft hij dus niet betrokken te worden omdat hij geen input kan leveren. Op het moment dat zijn input wel nodig is gaat de mail natuurlijk wel in het Engels. Het testteam zit in Azië en mails daarheen gaan ook in het Engels, dat vind ik ook geen enkel probleem.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:56:
[...]
Zit jij dan niet met een multinationaal team bij de klant?
Als ik een kijkje neem op mijn vorig project hadden we Belgen, Nederlanders, Duitsers, Argentijnen, Amerikanen, Zuid-Afrikanen, Franssen, Italianen, Indiërs, Pakistanen, ...
Bij mij hangt dat af van wie de ontvanger is en wat ik verwacht dat hij ermee gaat doen. Het team dat de productieomgeving draaiende houdt zit deels in Nederland en deels in Azië. De mensen in Nederland doen de technische ondersteuning, 'Azië' doet gebruikersondersteuning.Mailtjes enkel in het Nederlands sturen is dus geen goed idee aangezien de kans vrij groot is dat ze bij een "buitenlander" terecht komen.
Als ik de techneuten moet ondersteunen doe ik dat gewoon lekker in het Nederlands, de kans dat het wordt doorgestuurd naar iemand die geen Nederlands spreekt is in dit geval nihil. Moet ik de gebruikersondersteuningsafdeling ondersteunen, dan is het wel weer in het Engels.
Nog een reden is dat het Engels van sommigen om te huilen is. Ik beweer niet dat het mijne perfect is, maar gemiddeld gezien is het toch een stuk beter dan sommige taalverkrachtingen die ik langs heb zien komen.
[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 22-10-2014 10:03 ]
Verwijderd
Op die manier is het inderdaad te begrijpen dat je de communicatie in het Nederlands doet. Wat misschien ook nog een reden is waarom ik de communicatie met Belgisch collega's in het Engels doe, is omdat je in België nooit zeker weet of iemand in het Frans of in het Nederlands spreekt. Het is dus een soort van voorzorgsmaatregel.Alex) schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:03:
[...]
Mijn team(pje) bestaat uit 3 Nederlanders en 1 persoon uit Azië die zich bezig houdt met één specifiek ding. Bij veel communicatie hoeft hij dus niet betrokken te worden omdat hij geen input kan leveren. Op het moment dat zijn input wel nodig is gaat de mail natuurlijk wel in het Engels. Het testteam zit in Azië en mails daarheen gaan ook in het Engels, dat vind ik ook geen enkel probleem.
[...]
Bij mij hangt dat af van wie de ontvanger is en wat ik verwacht dat hij ermee gaat doen. Het team dat de productieomgeving draaiende houdt zit deels in Nederland en deels in Azië. De mensen in Nederland doen de technische ondersteuning, 'Azië' doet gebruikersondersteuning.
Als ik de techneuten moet ondersteunen doe ik dat gewoon lekker in het Nederlands, de kans dat het wordt doorgestuurd naar iemand die geen Nederlands spreekt is in dit geval nihil. Moet ik de gebruikersondersteuningsafdeling ondersteunen, dan is het wel weer in het Engels.
Het Engels van de meeste Belgen en Nederlanders is ontzettend goed maar het Engels dat ik op dit project ben tegengekomen is van een heel ander niveau.Nog een reden is dat het Engels van sommigen om te huilen is. Ik beweer niet dat het mijne perfect is, maar gemiddeld gezien is het toch een stuk beter dan sommige taalverkrachtingen die ik langs heb zien komen.
Alex) schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:54:
Members only:
Members only:
Inloggen
Ik werk tegenwoordig voor een Belgische IT detacheerder in Antwerpen, en ben laatst niet aangenomen op een klus in Brussel omdat ik geen Frans spreek inderdaad. Mijn zakelijk Engels is erg goed.
Dan niet, maar het doet me wel denken om eens een cursus Frans te doen. Vind het alleen persoonlijk een beetje bezwaarlijk om die mensen tegemoed te komen terwijl ze zelf vertikken om zich voor me verstaanbaar te maken.
Dan niet, maar het doet me wel denken om eens een cursus Frans te doen. Vind het alleen persoonlijk een beetje bezwaarlijk om die mensen tegemoed te komen terwijl ze zelf vertikken om zich voor me verstaanbaar te maken.
Wa Doede Nou
Verwijderd
Dat is iets wat je vaker gaat zien op projecten in Brussel. Vaak willen ze daar enkel mensen die ook perfect Franstalig zijn. Ik vind het ook wat stom: waarom kan het niet gewoon in het Engels? Volgens mij is een deel van het antwoord te vinden in het feit dat er in Brussel veel mensen zijn die enkel het Frans machtig zijn en de moeite niet willen doen om in het Engels te spreken. Op mijn project hier heb ik ook al vaak mogen horen dat ik beter Frans zou leren zodat zij niet de moeite moeten doen om tegen mij in het Engels te praten.-ko- schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:20:
Ik werk tegenwoordig voor een Belgische IT detacheerder in Antwerpen, en ben laatst niet aangenomen op een klus in Brussel omdat ik geen Frans spreek inderdaad. Mijn zakelijk Engels is erg goed.
Duitsers zijn overigens net zo lui als Fransen als het gaat om Engels leren. Moedeloos word je ervan als je eens wat met Fransen/Duitsers moet regelen. Ze gaan er standaard vanuit dat je hun taal wel spreekt.
Ow? Mijn ervaring met Duitsers is juist dat de meesten zich in ieder geval prima verstaanbaar weten te maken in het Engels.TheNephilim schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:33:
Duitsers zijn overigens net zo lui als Fransen als het gaat om Engels leren. Moedeloos word je ervan als je eens wat met Fransen/Duitsers moet regelen. Ze gaan er standaard vanuit dat je hun taal wel spreekt.
Uiteraard, in eerste instantie zullen ze je in het Duits aanspreken, maar dat doe je als Nederlander ook, totdat je door hebt dat Engels iets handiger communiceert.
Het Engels van veel Nederlanders en Belgen is inderdaad prima, maar er zijn toch ook veel mensen die er niks van bakken. Is niet erg, maar ken je tekortkomingen.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:14:
[...]
Op die manier is het inderdaad te begrijpen dat je de communicatie in het Nederlands doet. Wat misschien ook nog een reden is waarom ik de communicatie met Belgisch collega's in het Engels doe, is omdat je in België nooit zeker weet of iemand in het Frans of in het Nederlands spreekt. Het is dus een soort van voorzorgsmaatregel.
[...]
Het Engels van de meeste Belgen en Nederlanders is ontzettend goed maar het Engels dat ik op dit project ben tegengekomen is van een heel ander niveau.
Bij een vorige klant heb ik samengewerkt met een partij uit India. Vriendelijke lui, maar het was vaak erg moeilijk om iets zinnigs te halen, zowel uit gesproken als geschreven woord...
Members only:
Members only:
Inloggen
Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is formeel tweetalig, toch? Dan zou je je in het Nederlands prima verstaanbaar moeten kunnen maken...-ko- schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:20:
In theorie. In de praktijk schiet je er meer mee op als je jezelf wat Frans aanleert. Naar mijn ervaring worden Fransen al een heel stuk toeschietelijker als je het eerst in het Frans probeert...
Het meest onder de indruk ben ik nog steeds van Zweden: vrijwel iedereen die ik daar tegenkwam (tijdens een vakantie) beheerste het Engels zeer goed. Er werd ook geen enkel probleem van gemaakt om Engels te praten.
Had ik me niet beetje kunnen uitleggen in het frans tijdens mijn sollicitatie en niet duidelijk intentie getoond om bij te leren, had ik het hier kunnen vergeten om te mogen werken in Brussel. Diegenen die ik ken die niet genoeg frans konden en toch job kregen in Brussel, werden direct op cursus gestuurd.
Brussel is inderdaad officieel een tweetalige stad maar zelfs op de stadsdiensten konden ze mij niet helpen in het nederlands toen ik officieel ging verhuizen. Dus helaas, zo officieel is het niet. De politiediensten zijn zowat de enige die me in het nederlands konden helpen. Zelfs Bpost weet niet altijd wat de nederlandse naam is van mijn straat blijkbaar.
Brussel is inderdaad officieel een tweetalige stad maar zelfs op de stadsdiensten konden ze mij niet helpen in het nederlands toen ik officieel ging verhuizen. Dus helaas, zo officieel is het niet. De politiediensten zijn zowat de enige die me in het nederlands konden helpen. Zelfs Bpost weet niet altijd wat de nederlandse naam is van mijn straat blijkbaar.
Ik zit zowat met hetzelfde. Als een waal nederlands probeert te spreken maar het lukt niet echt, heb ik er geen probleem mee om in het frans over te schakelen of te helpen met bepaalde woorden. Helaas is het in de andere richting zelden mogelijk, zeker als je met de oudere generaties te maken krijgt. Ik kreeg al vaak een vies gezicht te zien in de winkels enzo als ik begon met "goeiedag". Oeioei, une salle flamande in de winkel... Laten we niets zeggen, zelfs het te betalen bedrag niet en gewoon snel het geld ontvangen zonder een "bonne journée". Al een chance dat het zo niet gaat hier op de werkvloer of ik legde klacht neer.-ko- schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:20:
Goed ze zijn niet zo erg als de Fransen, maar toch. Nee misschien de jonge generatie, maar over het algemeen kunnen ze echt geen Engels en moet je maar proberen Duits te praten.Firesphere schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:37:
[...]
Ow? Mijn ervaring met Duitsers is juist dat de meesten zich in ieder geval prima verstaanbaar weten te maken in het Engels.
Uiteraard, in eerste instantie zullen ze je in het Duits aanspreken, maar dat doe je als Nederlander ook, totdat je door hebt dat Engels iets handiger communiceert.
Ik zeg opsplitsen die hap!
[ Voor 10% gewijzigd door TheNephilim op 22-10-2014 10:41 ]
Dubbelpost!
[ Voor 98% gewijzigd door TheNephilim op 22-10-2014 10:41 ]
Ik zat een keer in een RegionalExpress (een sneltrein) toen een groep feestvierende jongedames door de trein kwam. Ze hadden een mandje met snoep bij zich, en ze vroeger aan iedereen om een kleine bijdrage. Kennelijk is dat een soort traditie, de inhoud van dat mandje wordt verkocht om zo de kosten van het huwelijk te drukken o.i.d.TheNephilim schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:33:
Toen ze bij mij en mijn reisgenoot aankwamen begonnen ze ook tegen ons te praten, maat dat ging in nogal snel Duits en ik kon het niet volgen. Toen ik dat aangaf ging ze zonder enig probleem verder in accentloos Engels.
Ik ben gek genoeg al redelijk wat walen tegengekomen die daar voorstander voor zijn, dat terwijl men het typisch afschildert als iets vlaams nationalistisch. Brussel is dan wel leuk discussiepunt want wat doe je daar dan mee... Mij maakt het weinig uit wat ze met dit apenland doen.
Ombouwen tot een attractiepark?ElkeBxl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:44:
[...]
Brussel is dan wel leuk discussiepunt want wat doe je daar dan mee...
Ze zijn je voor: http://www.brusselnieuws....ag-geen-disneyland-worden
Huidige generatie Duitsers spreken vrijwel allemaal Engels. Wordt daar, zover ik weet, tegenwoordig gewoon gegeven op scholen. Fransen daarentegen ....
Read the code, write the code, be the code!
Met Duits heb ik minder moeite dan met Frans. Frans versta ik gewoon bijna niet. Duits lijkt redelijk op Nederlands, en meestal spreek ik Nederlands en antwoord de Duitse meneer of mevrouw in het Duits. Dat werkt wel prima. Engels is natuurlijk beter.
Ik heb zes jaar Frans gehad op de Nederlandse middelbare school, en er is echt opvallend weinig van blijven hangen. Een broodje halen hier beneden lukt nog net. (Un Poulet Curry, Svp.
)
Ik heb zes jaar Frans gehad op de Nederlandse middelbare school, en er is echt opvallend weinig van blijven hangen. Een broodje halen hier beneden lukt nog net. (Un Poulet Curry, Svp.
Wa Doede Nou
Ik spreek geen woord Frans. En ik was niet direct van plan daar iets aan te veranderen.
Oui oui oui, brocolli! Fromage au vin avec Paturain s'il vous plaît!
Omelette du fromage
[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 22-10-2014 11:07 ]
Omelette du fromage?
Omelette du fromage! Omelette du fromage!
Omelette du fromage! Omelette du fromage!
Ahhhh, Omelette du fromage!
Psssst, het is eigenlijk "omelette au fromage"
Omelette du fromage?
U is onbekend met Dexter's Laboratory?
Ik heb het 3~4 jaar gehad en heb actief geprobeerd alles te vergeten. Is erg goed gelukt!-ko- schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:57:
Ik heb zes jaar Frans gehad op de Nederlandse middelbare school, en er is echt opvallend weinig van blijven hangen.
Ik heb eveneens zes jaar Frans gehad op het gymnasium, het meeste is ver weggezakt maar als ik mezelf er echt toe zet kan ik nog wel wat Frans lezen, schrijven of spreken. Het grootste probleem dat ik dan heb is vocabulaire.
Och het liefst sprak ik alle talen, lijkt me reuze handig!Avalaxy schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:16:
[...]
Ik heb het 3~4 jaar gehad en heb actief geprobeerd alles te vergeten. Is erg goed gelukt!
Lijkt mij veel handiger als iedereen 1 taal spreekt.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
EsperantoGer schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:20:

Er zijn al heel veel mensen die 1 taal spreken. Dat is nou net lastig als ze met andere mensen willen praten.Ger schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:20:
Es un idioma de mierda

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ĝi estas merdo lingvo?
Que?
Als Nederlander in België (heb wel middelbaar als hoger hier 'genoten') spreek ik nog amper een woordje Frans. Hoeft ook niet voor mijn werk, grootste deel is Nederlandstalig maar als er met buitenlandse (niet-Nederlandstalige) klanten wordt gecommuniceerd is dat gewoon in het Engels. M'n Duits is wel redelijk deftig, maar dat komt meer omdat ik 3,5 jaar daar heb gewoond.
Als Nederlander in België (heb wel middelbaar als hoger hier 'genoten') spreek ik nog amper een woordje Frans. Hoeft ook niet voor mijn werk, grootste deel is Nederlandstalig maar als er met buitenlandse (niet-Nederlandstalige) klanten wordt gecommuniceerd is dat gewoon in het Engels. M'n Duits is wel redelijk deftig, maar dat komt meer omdat ik 3,5 jaar daar heb gewoond.
Ik kan me redelijk goed uitdrukken in het Duits. Maar zodra er echt technische termen bij te pas komen haak ik af. Daarvoor gebruik ik de taal gewoonweg niet genoeg.
Ik stond een keer in Parijs bij een hotel om in te checken, natuurlijk sprak de beste man alleen maar Frans. Ik probeerde hem zo goed als het kon te volgen, maar had er toch wat moeite mee. In mijn beste Frans legde ik hem uit dat ik geen Fransoos ben en vroeg ik hem 'pouvez-vous parler un peu plus lentement, svp?' (kunt u iets langzamer praten?)
"Ah oui oui, je vais parler plus doucement!" (ik zal wat rustiger praten)... vervolgens rammelde hij gewoon op z'n oude tempo door.
"Ah oui oui, je vais parler plus doucement!" (ik zal wat rustiger praten)... vervolgens rammelde hij gewoon op z'n oude tempo door.
Het is gewoon slecht als iemand in een hotel alleen mijn zijn eigen taal kan spreken. Zo iemand moet MINSTENS Engels kunnen.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.