De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Uitrollen nieuwe responsive www.nu.nl gaat lekker. Zie nieuwe site zonder beeld, dan rollback naar oude zonder beeld dan 500 etc etct :)

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Och, ik vin't vrij soepel gegaan eigenlijk. Ik heb ze wel erger gezien. Vergeet niet dat nu.nl niet een kleine jongen is qua bezoekersaantallen, een heel klein foutje valt al snel honderden mensen tegelijk op he.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
In die vergelijking is Tweakers volgens mij nog kleiner. Hier gaat het doorgaans toch wel iets beter :). Misschien iets meer knowhow in huis hier?

Het gekke vind ik dat de boel niet consistent tijdelijk offline is, maar er allerlei errors door elkaar worden gesmeten.

[ Voor 45% gewijzigd door mbarie op 22-10-2014 12:07 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

mbarie schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:05:
In die vergelijking is Tweakers volgens mij nog kleiner. Hier gaat het doorgaans toch wel iets beter :). Misschien iets meer knowhow in huis hier?

Het gekke vind ik dat de boel niet consistent tijdelijk offline is, maar er allerlei errors door elkaar worden gesmeten.
Ik denk dat ze hopen op een gefaseerde uitrol. Wat net niet goed lijkt uit te pakken.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Alex) schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:52:
Ik stond een keer in Parijs bij een hotel om in te checken
En dan niet een of ander dorpje in Auvergne, nee, in Parijs |:( Zo vaak gehad daar, zelfs bij een internationale rugbywedstrijd in Stade de France met tienduizenden Schotten. Allemaal stewards die in paniek elkaar aanstaren en "Anglais!" schreeuwen.

Vre-se-lijk volk op dat gebied. Het is dat het zo een mooi land met zoveel lekker eten is ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:50
Dido schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:24:
[...]

Er zijn al heel veel mensen die 1 taal spreken. Dat is nou net lastig als ze met andere mensen willen praten.
:D

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
mbarie schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:01:
Uitrollen nieuwe responsive www.nu.nl gaat lekker. Zie nieuwe site zonder beeld, dan rollback naar oude zonder beeld dan 500 etc etct :)
Ik zie hier dus helemaal geen verschil. Misschien toch weer teruggerold dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Als mensen geen Engels spreken, dan doe ik dat ook niet. In Frankrijk praat ik dus ook gerust gewoon Nederlands. Je kunt wel gaan hakkelen in gebrekkig Frans, maar volgens mij werkt dat niet. Mijn strategie is gewoon Nederlands spreken, want dat doe ik vloeiend, en de communicatie vervolgens 100% aan laten komen op uitstraling en lichaamstaal.

Je lichaamstaal is veel beter als je gewoon Nederlands spreekt, dan dat je loopt te stotteren in gebrekkig Frans dat ze alsnog niet verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
HuHu schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:45:
Als mensen geen Engels spreken, dan doe ik dat ook niet. In Frankrijk praat ik dus ook gerust gewoon Nederlands. Je kunt wel gaan hakkelen in gebrekkig Frans, maar volgens mij werkt dat niet. Mijn strategie is gewoon Nederlands spreken, want dat doe ik vloeiend, en de communicatie vervolgens 100% aan laten komen op uitstraling en lichaamstaal.

Je lichaamstaal is veel beter als je gewoon Nederlands spreekt, dan dat je loopt te stotteren in gebrekkig Frans dat ze alsnog niet verstaan.
maar de kans is groter dat ze een woordje Engels nog meepikken dan dat ze dat doen bij Nederlands

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Firesphere schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:15:
[...]

Omelette du fromage?

U is onbekend met Dexter's Laboratory?
* ElkeBxl is er heel bekend mee :Y
Maar het is toch omelette au fromage in het frans ;) Dexter was mss slim maar daarom nog niet juist :)

[ Voor 17% gewijzigd door ElkeBxl op 22-10-2014 13:10 ]

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:18

Tribits

Onkruid vergaat niet

ElkeBxl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:09:
[...]

Maar het is toch omelette au fromage in het frans ;) Dexter was mss slim maar daarom nog niet juist :)
Iets minder bekend is dan weer dit schitterende stukje Nederlandse cultuur:
Sjanson de confiture (lekker voor bij de lunch). Mogelijk overigens taalkundig eveneens niet geheel correct.

[ Voor 6% gewijzigd door Tribits op 22-10-2014 13:17 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
alex3305 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:45:
[...]

Ik zie hier dus helemaal geen verschil. Misschien toch weer teruggerold dan?
Lijkt er wel op :)

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X72FewJ.png

En dat op een publiekt toegankelijke website |:(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ElkeBxl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:09:
[...]

Dexter's leer-LP was fout :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Alex) schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:22:
[afbeelding]

En dat op een publiekt toegankelijke website |:(
Ergens vraag ik me sowieso altijd af waar die 'unknown errors' vandaan komen. Een of andere catch all op applicatie niveau of zo? Lijkt me dat je normaal gesproken toch wel weet waar het fout gaat of wat er fout gaat. Ik heb in ieder geval nog nooit de noodzaak gevoeld om unknown errors te genereren in mijn applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:45
Soms wil je een gebruiker niet wijzer maken dan hij/zij is. In dit geval is het nogal vreemd, aangezien de fout er direct boven staat :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

HuHu schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:45:

Een echte fransman gaat jou niet of in elk geval niet goed helpen als je Nederlands gaat praten. Voornamelijk Fransen hebben een hekel aan mensen die hun taal niet spreken, of althans niet proberen... Dat zie je vaak genoeg bij Duitsers die niet gewaardeerd worden omdat ze lekker Duits lopen te praten.
Uiteraard helpt het als je een beetje Frans kunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Douweegbertje schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:58:
Voornamelijk Fransen hebben een hekel aan mensen die hun taal niet spreken, of althans niet proberen...
Vooralsnog lijkt me dat een (incorrect) stereotype dat is overgebleven uit vergane tijden. De fransozen die ik dagelijks spreek, en ook degene die ik op vakantie tegengekomen ben hebben daar helemaal niet zo'n hekel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:35
-ko- schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:20:
Ik werk tegenwoordig voor een Belgische IT detacheerder in Antwerpen, en ben laatst niet aangenomen op een klus in Brussel omdat ik geen Frans spreek inderdaad. Mijn zakelijk Engels is erg goed.

Dan niet, maar het doet me wel denken om eens een cursus Frans te doen. Vind het alleen persoonlijk een beetje bezwaarlijk om die mensen tegemoed te komen terwijl ze zelf vertikken om zich voor me verstaanbaar te maken.
En jij maakt je ook eigenlijk schuldig aan hetzelfde. Jij vertikt om Frans te praten. Jij wilt dat de andere partij zich aanpast aan jouw eisen, zonder zelf open te staan op jezelf aan te passen aan de andere partij. Iets in de aard van een pot en een ketel en verwijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

PrisonerOfPain schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:00:
[...]

Vooralsnog lijkt me dat een (incorrect) stereotype dat is overgebleven uit vergane tijden. De fransozen die ik dagelijks spreek, en ook degene die ik op vakantie tegengekomen ben hebben daar helemaal niet zo'n hekel aan.
Uiteraard is er veel veranderd en zijn er tegenwoordig zat 'jongeren' die meerdere talen kunnen spreken. Voornamelijk in de wat grotere steden. Er zijn nog steeds zat mensen die echt geen Engels of wat dan ook gaan spreken. Dit ervaar je vooral goed met bijv games, waarbij die Fransen maar dom Frans blijven spreken/typen. Fransen worden daarom ook erg gehaat in games, kijk maar naar LoL.
In elk geval zul je dit zeker anders ervaren op de wat toeristische plaatsen, aangezien ze daar wel doorhebben dat stug zijn niet goed is voor hun centjes.
Ik was ooit in Parijs en moest een bepaalde metro hebben, nu is dat netwerk daar huge dus ik wilde het vragen. 5 mensen negeerde mij zowat toen ik het in het Engels vroeg, direct de eerste hielp me toen ik het in gebrekkig Frans ging vragen waarbij er zelfs nog een 2e stopte om nog meer te helpen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Styxxy schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:03:
[...]

En jij maakt je ook eigenlijk schuldig aan hetzelfde. Jij vertikt om Frans te praten. Jij wilt dat de andere partij zich aanpast aan jouw eisen, zonder zelf open te staan op jezelf aan te passen aan de andere partij. Iets in de aard van een pot en een ketel en verwijten.
Het hangt wel van de situatie af: Als (langdurig) werkende of woonachtige in het gebied pas je je aan. Maar als toerist of gast in het gebied is het redelijk om te verwachten dat lokalen zich een beetje aanpassen. EN DAT DOEN VOORAL FRANSEN DUS BIJNA NIET.

Aan de onmogelijk situatie in Brussel wil ik me niet branden :P [small]Bestaat kiesdistrict BHV trouwens nog?
edit:
Nope, niet meer dus.

[ Voor 36% gewijzigd door kenneth op 22-10-2014 14:18 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-10 22:23
Pfff, Brussel... Kan me nog herinneren dat ik daar op het terras een pilsje bestelde. Men keek me raar aan totdat ik het herhaalde als bier (wat weer voldoende klinkt als bière blijkbaar).

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 14:04

-ko-

Leidend Voorwerp

Styxxy schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:03:
[...]

Vind ik niet hetzelfde, eigenlijk.Soit, ik 'vertik' het op Frans te praten omdat ik me in die taal moeilijk tot niet verstaanbaar kan maken. Ik heb wel de moeite gedaan om Engels te leren en me daar sterk in te maken. Let wel, ik spreek een beetje vanuit een internationale context, dus niet noodzakelijk Nederlands / Vlaams.

Bij mijn vorige baas hebben we een tijdje een Franse dochter in Parijs gehad, en daar werd gewoon in het Engels gesproken. Kwestie dat in internationale business de norm gewoon Engels is en geen Frans. Ik geloof niet dat ze echt een keuze hadden.

Ik zit nu bij een internationaal bedrijf (ook in Brussel) en hier is de norm gewoon Engels spreken. Sterker nog, de Waal die naast me zit gaat bijna met pensioen maar die raad het me af om Frans te leren, want Engels == voertaal in internationale business. Hij spreekt om dezelfde reden geen Nederlands maar wel engels.

Alleen denk ik dat het voor mijn carriere in het mooie Belgie beter is om wel een keer Frans te leren spreken, al is het maar in de basis.

Ik word alleen zo moe van de doorsnee Fransoos die het vertikt om iets anders te spreken dan Frans. Blijkbaar hebben ze geen boodschap aan het Engels in de internationale gemeenschap.

offtopic:
Overigens was het bedrijf waar ik werd afgewezen een 'echt belgisch' bedrijf, dus als ze me daar niet willen omdat ik geen Frans spreek is dat hun goed recht, en ik begrijp het ook wel. Ze willen geen vreemde, niet Frans sprekende, Nederlander in het team denk ik. Ik lig er in ieder geval niet wakker van. :)

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Engels == voertaal in internationale business.
Ja, prima maar je kracht kan juist zijn om hun taal te spreken. Ik heb veel ervaring met taalbureau's en mensen die talen leren omdat ik mijn Nederlands altijd laat checken. Hun geven vooral les aan mensen in het bedrijfsleven, denk aan Frans, Chinees, Japans en Engels. Soms hier nog wat Spaans. Dat is een zeer groot voordeel met name omdat je ook nog eens wat leert over hun cultuur en hoe dingen daar werken.
Alles bij elkaar kan je dat een zeer groot voordeel opleveren en soms zelfs in 'ingang' binnen hun netwerk/bedrijf of wat dan ook. Buitenlanders waarderen het nou eenmaal erg als je hun taal kent.

Niet voor niets doen wij (Nederlanders) het erg goed op de internationale markt, dat heeft veel te maken met onze mogelijkheid om andere talen te spreken. Daar zijn we eenmaal goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

kenneth schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:12:
[...]
Aan de onmogelijk situatie in Brussel wil ik me niet branden :P [small]Bestaat kiesdistrict BHV trouwens nog?
edit:
Nope, niet meer dus.
Ik woonde in BHV, best wel raar om te mogen stemmen op bijna 20 partijen waarvan de helft je geen fluit zeiden omdat je de waalse media niet volgde.
-ko- schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:21:
[...]

Alleen denk ik dat het voor mijn carriere in het mooie Belgie beter is om wel een keer Frans te leren spreken, al is het maar in de basis.
Met een basis kom je al een eindje maar meeste leer je door te gebruiken. Het heeft ook veel te maken met vertrouwen in je kennis. Mijn vertrouwen is stevig omhoog gegaan na 6 maand werken in Brussel en ik durf veel creatiever te zijn in mijn zinsconstructies. Voor ik hier begon vond ik mijn frans niet goed. Nu krijg ik te horen van mijn franstalige collega's dat mijn frans goed is. Ik maak zeker wel fouten en ik blokkeer ook wel eens op bepaalde woorden maar door nu al paar maand voor meer dan de helft van de tijd frans te moeten spreken, is mijn kennis serieus vooruit gegaan. Ik vind wel dat ik eens een goede vocabulaire moet opbouwen, ik blokkeer te vaak op woorden die ik niet kan vertalen --'
-ko- schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:21:
[...]

Ik word alleen zo moe van de doorsnee Fransoos die het vertikt om iets anders te spreken dan Frans. Blijkbaar hebben ze geen boodschap aan het Engels in de internationale gemeenschap.
Van zo'n mensen krijg ik echt het schijt... Vooral kassiersters die niet eens proberen om het bedrag in het nederlands te zeggen. Komaan, beetje nummerkes leren, "goeiedag" en "tot ziens" leren is niet zo moeilijk...

Ik merk wel dat er veel meer goodwill is bij de waalse jeugd om nederlands te proberen spreken :) Mijn waalse collega's van 40+ willen vaak hun nederlands niet meer bijschaven, de jeugdigere mensen schrijven hun in voor de taalcursussen die de werkgever aanbiedt _/-\o_

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:50

Rannasha

Does not compute.

Ik moet zeggen dat het mij nog redelijk mee valt, de hoeveelheid Engels die de Fransen praten. Ik woon nu een jaar in .fr en op de meeste plekken kun je een redelijk eind komen. Zelfs in de supermarkt hoor ik nog regelmatig iemand Engels praten met een medewerker. Vaak wat moeizaam, maar het gebeurt wel.

Het helpt wellicht dat ik aan de rand van Geneve woon en er dus veel niet-Franstaligen in de omgeving wonen vanwege allerlei internationale bedrijven en instituten (CERN, VN, enz...). Het bedrijf waar ik werk (Zwitserse luchtverkeersleiding) heeft Engels als voertaal en iedereen spreekt prima Engels.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Douweegbertje schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:58:
[...]

Een echte fransman gaat jou niet of in elk geval niet goed helpen als je Nederlands gaat praten. Voornamelijk Fransen hebben een hekel aan mensen die hun taal niet spreken, of althans niet proberen... Dat zie je vaak genoeg bij Duitsers die niet gewaardeerd worden omdat ze lekker Duits lopen te praten.
Uiteraard helpt het als je een beetje Frans kunt..
Ik heb ook een hekel aan Fransen (in een publieke / toeristische functie) die niet goed Engels spreken, of althans niet proberen. Dus die liefde is wederzijds :).

Maar ik ben er altijd nog uit gekomen, geen probleem. Hoe moeilijk is het om een broodje te bestellen bij een bakker of om op de kaart aan te wijzen waar je heen moet, zonder te praten? Daar hoef je echt geen vreemde taal voor te kennen.

Tijdje geleden was ik in een Japanse stad waar geen Engels werd gesproken. Dat was nog een tikje lastiger, want je kunt die rare tekens ook niet lezen om ze vervolgens op te zoeken. Maar ik heb me prima gered zonder Japans en met een beetje Engels. Af en toe "konnichi waaaaaaaa" zeggen en die mensen zijn helemaal blij :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:48
Object initializers in C# doen me iets te veel aan Javascript denken. Maar aan de andere kant: object initializers zijn wel handig en bevorderen de leesbaarheid van de code.

[ Voor 9% gewijzigd door Mercatres op 22-10-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
Mercatres schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:34:
Object initializers in C# doen me iets te veel aan Javascript denken. Maar aan de andere kant: object initializers zijn wel handig en bevorderen de leesbaarheid van de code.
Dynamic strong typing vind ik echt een van de wonderen van C#. Dat mis ik namelijk echt wel in Java, net zoals een paar andere functies overigens :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Maar niet altijd de debugbaarheid van de code; als je een grote initializer hebt waar een fout in optreedt, zal .NET de eerste regel van de initializer opgeven, ongeacht de regel van het statement waar de fout in optreedt.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als buitenlander in Frankrijk zal ik ook maar een duit in het zakje doen. Tot nogtoe heb ik gemerkt dat de meeste mensen wel bereid zijn om in het Engels te praten. Ik probeer zo veel mogelijk in het Frans te praten en sommige mensen antwoorden in het Engels terug omdat ze horen dat ik duidelijk geen Fransman ben. Ik vind het wel leuk om mijn Frans wat te oefenen en hoop het in de loop van de volgende maanden aanzienlijk te kunnen verbeteren.

Het niveau van het Engels is hier allesbehalve schitterend. Oudere mensen spreken helemaal geen Engels en de 20'ers hebben er soms ook nog flink wat moeilijkheden mee. Hier en daar hoor je wel iemand waarvan het niveau best door de beugel kan maar mijn manager bijvoorbeeld maakt hier en daar nog fouten die iemand uit het 3e middelbaar bij ons niet zou mogen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb als Nederlander ook meer waardering voor een buitenlander die tenminste probeert Nederlands te spreken, dan iemand die vanaf het eerste begin het gewoon vertikt. Toch is er vanuit Nederland een hele bijzondere situatie.

Wij spreken in het buitenland de taal aldaar (waar mogelijk), maar in Nederland, spreken de toeristen blij hun eigen taal, omdat "die Nederlanders het toch ook wel kunnen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Rannasha schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:30:
Ik moet zeggen dat het mij nog redelijk mee valt, de hoeveelheid Engels die de Fransen praten. Ik woon nu een jaar in .fr en op de meeste plekken kun je een redelijk eind komen. Zelfs in de supermarkt hoor ik nog regelmatig iemand Engels praten met een medewerker. Vaak wat moeizaam, maar het gebeurt wel.
He grappig, iemand uit Saint-Genis-Pouilly. Heb ik zelf ook nog enige tijd doorgebracht toen ik werkzaam was bij een klant in Geneve. Moet zeggen dat mijn ervaring met Fransen die Engels spreken wel een stuk slechter was maar heeft er misschien ook mee te maken dat het alweer heel wat jaren geleden is. Vooral de douane op de Frans Zwitserse grens weigerde het pertinent om iets anders dan Frans te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb er zo een hekel aan als mensen Javascript gaan praten terwijl ze weten dat ze in .NET-land zijn. Leer gewoon een .NET-taal!!

Oh, wacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

TheNephilim schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:33:
Duitsers zijn overigens net zo lui als Fransen als het gaat om Engels leren. Moedeloos word je ervan als je eens wat met Fransen/Duitsers moet regelen. Ze gaan er standaard vanuit dat je hun taal wel spreekt.
Ik zou willen dat Duitsers me eens toestonden mijn Duits te oefenen in plaats van direct naar Engels over te schakelen ook al begin ik zelf in het Duits.
ElkeBxl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:03:
Weer een hele dag opleidingen en zoals verwacht weer volledig in het frans. Zelfs in de slides staat alles in het frans :s
Het weigeren Nederlands te spreken is volgens mij ook een soort trots. Ze weten best wel dat hun Nederlands belachelijk klinkt en doen er alles aan om niet te hoeven hakkelen. Daar hebben veel 1e generatie immigranten in Nederland ook problemen mee.

Merk zelf dat ik ook altijd weer mezelf een schop onder mijn kont moet geven om Spaans te praten als ik denk dat de andere persoon Engels spreekt.

[ Voor 40% gewijzigd door BikkelZ op 22-10-2014 15:30 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

BikkelZ schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:21:
Het weigeren Nederlands te spreken is volgens mij ook een soort trots. Ze weten best wel dat hun Nederlands belachelijk klinkt.
Ze hebben al moeite met mijn naam --' Makkelijk 4/5 walen zeggen "Elk" ipv "Elke". De eerste dagen hier op de nieuwe dienst was het constant van "koeiemorke Elk!" en ik dan "Nee het is ElkE! Ne laisse pas tomber ce e s'il te plaît" (beetje overdreven nadruk op de laatste e aan het leggen in mijn naam). Begonnen enkele pipo's de dagen erna met ook overdreven de nadruk te leggen op de laatste e om te tonen dat ze het onthouden hadden |:(

[ Voor 4% gewijzigd door ElkeBxl op 22-10-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ElkeBxl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:31:
[...]

Ze hebben al moeite met mijn naam --' Makkelijk 4/5 walen zeggen "Elk" ipv "Elke". De eerste dagen hier op de nieuwe dienst was het constant van "koeiemorke Elk!" en ik dan "Nee het is ElkE! Ne laisse pas tomber ce e s'il te plaît" (beetje overdreven nadruk op de laatste e aan het leggen in mijn naam). Begonnen enkele pipo's de dagen erna met ook overdreven de nadruk te leggen op de laatste e om te tonen dat ze het onthouden hadden |:(
_O-

Tja, als je het zelf met nadruk op't einde uitspreekt, gaan ze het vanzelf overnemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat dan weer wel. Weten zij veel hoe je zo'n gekke Vlaamse naam moeten uitspreken :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24
Je zal maar Joke heten en met engelsen / amerikanen moeten communiceren, denk ik dan.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Of Tiny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb een buurvrouw gehad die heet Fokje Modder

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

whoami schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:40:
Je zal maar Joke heten en met engelsen / amerikanen moeten communiceren, denk ik dan.
Of Dick. :D

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 21:56
Of Fieke als je met Duitsers moet communiceren... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Firesphere schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:37:
[...]Tja, als je het zelf met nadruk op't einde uitspreekt, gaan ze het vanzelf overnemen :P
Blijkbaar nemen ze alles zeer snel over ja :p Ik heb tijdje overwogen om ook hun eigen naam fout uit te spreken bij het begroeten (laatste stukje van de naam laten vallen ofzo), uiteindelijk niet gedaan omdat ik een ramp met namen ben en ik eind december toch terugkeer naar mijn vorige dienst. Ik zeg nu gewoon goeiemorgen als ze mij polleke komen geven :) (wat overigens heel raar is vind ik want meestal geeft men een kus in Brussel als men begroet...)
ZaZ schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:42:
Ik heb een buurvrouw gehad die heet Fokje Modder
What the actual fuck :p Ik zou zo een naamsverandering aanvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-10 22:23
ElkeBxl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:47:
schaamnaam

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wikipedia: Tiny Kox

Ik heb tijdje overwogen om ook hun eigen naam fout uit te spreken bij het begroeten
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bHeutTL.jpg

Het levensgrote nadeel van een SSD op je laptop is de werkcomputer die er géén heeft. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Blijkbaar nemen ze alles zeer snel over ja :p Ik heb tijdje overwogen om ook hun eigen naam fout uit te spreken bij het begroeten (laatste stukje van de naam laten vallen ofzo), uiteindelijk niet gedaan omdat ik een ramp met namen ben en ik eind december toch terugkeer naar mijn vorige dienst. Ik zeg nu gewoon goeiemorgen als ze mij polleke komen geven :) (wat overigens heel raar is vind ik want meestal geeft men een kus in Brussel als men begroet...)

[...]

Eh.... WTF Is polleke geven????

Ik ken verschillende Fokje's. Zelfs 1 die in de UK woont. Maar die noemt zichzelf voor het gemak maar "Anna", van haar tussennaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Wow, sommigen zijn echt idioot :o 25.Valentijn Roos vind ik nog meevallen, daar zou ik eerder iets hebben van "ja wat is nu die voornaam?"
kenneth schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:50:
[...]
Het levensgrote nadeel van een SSD op je laptop is de werkcomputer die er géén heeft. :O
#firstworldproblem
Firesphere schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:51:
[...]

Eh.... WTF Is polleke geven????
Polleke = handje

Soms vergeet ik dat bepaalde woorden typisch vlaams zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoami schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:40:
Een collega van me heette Yerk. Dat was ook altijd leuk in vergaderingen met Amerikaanse collega's :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:55:
[...]

Een collega van me heette Yerk. Dat was ook altijd leuk in vergaderingen met Amerikaanse collega's :Y
Ik zat af en toe met collega Koen in de VS, heeft even geduurd voordat ik doorhad dat die naam voor Amerikanen klinkt als 'Goon' en dat is nou niet echt beleeft om tegen iemand te zeggen. Hey goon!

[ Voor 5% gewijzigd door Tribits op 22-10-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Een 'polleke', haha die moet ik onthouden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Als ik hier nog wat blijf rondhangen zullen er vast nog wel vlaamse woordjes voorbijkomen die ik moet uitleggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Polleke :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 14:04

-ko-

Leidend Voorwerp

Ik heb tijdje overwogen om ook hun eigen naam fout uit te spreken bij het begroeten
Ik moest denken aan Scrubs toen ik dit las.

https://www.youtube.com/watch?v=6hsKgwo8eHk

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
't zijn net Limburgers met hun tassen thee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

ElkeBxl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:00:
Als ik hier nog wat blijf rondhangen zullen er vast nog wel vlaamse woordjes voorbijkomen die ik moet uitleggen :p
Of je leert gewoon Nederlands :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Nee joh, daar ben ik niets mee op mijn werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Ik moest ook wennen aan het begrip "broodje hesp".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ik wist totaal niet dat hesp een vlaams woord was :o Ik leer hier zelf nog bij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ElkeBxl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:04:
Nee joh, daar ben ik niets mee op mijn werk ;)
En dus moeten wij hier maar raden waar jij het in hemelsnaam over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Op dit moment lijken jullie toch goed te raden ;) Dus flink zo, neem een koekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElkeBxl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:00:
Hehe, dat gebeurt hier wel vaker. Vaak kom je ook wel Nederlandse uitdrukkingen tegen waarvan je nog nooit hebt gehoord. Een voorbeeldje voor mij was bijvoorbeeld "spuit 11".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Het wordt sowieso tijd om België te annexeren. Die verdeeldheid daar schiet sowieso al niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Tribits schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:56:
[...]

Ik zat af en toe met collega Koen in de VS, heeft even geduurd voordat ik doorhad dat die naam voor Amerikanen klinkt als 'Goon' en dat is nou niet echt beleeft om tegen iemand te zeggen. Hey goon!
Het klinkt nog meer als coon (betekenis #2) :X

C#:
1
2
3
System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentCulture = new System.Globalization.CultureInfo("da-DK");

Assert.True("aaaa".StartsWith("a")); // fails
8)7

Cultures, altijd dikke pret :P (bron)
Wat is een koekje nou weer 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door kenneth op 22-10-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow mighty gods of idiocracy.
Please explain?!
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    /**
     * @return bool
     */
    function Is30YearPeriod() {
        $start  = strtotime('2011-06-14');
        $end    = strtotime('2011-12-31');
        $now    = strtotime(date('Y-m-d'));
        if($now >= $start & $now <= $end) {
            return true;
        }
    }

Ik heb echt geen flauw idee of ik hier nu om moet lachen of huilen, of verbaasd zijn dat het effectief wordt gebruikt nog ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:12:
[...]

Hehe, dat gebeurt hier wel vaker. Vaak kom je ook wel Nederlandse uitdrukkingen tegen waarvan je nog nooit hebt gehoord. Een voorbeeldje voor mij was bijvoorbeeld "spuit 11".
Care to elaborate?

Ik heb het al gebruikt zien worden hier en ik snap wel dat het iets is als "nog eens hetzelfde zeggen of zelfde antwoord geven" maar waar komt die 11 vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gekkengetal, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 09-10 09:51
Ja, hier nog een vlaming die de exacte betekenis van "spuit 11" niet snapt.

Alsook deze:
blabla !!!!!1111one11!
Waar slaat dat nou op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:34
De etymologie van spuit 11 is niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Of was iets dat er maar plek was voor 10 spuiten (pompen) en dat de 11e alleen 'modder' oppompte oftewel overbodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Hipska schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:18:
* ElkeBxl zwaait naar medevlaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alsook deze:

[...]

Waar slaat dat nou op?
het vasthouden/loslaten van de shift-toets, waardoor in plaats van een uitroepteken een 1 verschijnt.

dat is verworden tot !!11-one-eleven!, heeft dus niets met Nederlands o.i.d. te maken, maar gewoon geek shizzle.

[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 22-10-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-10 14:24
Firesphere schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:10:
[...]

En dus moeten wij hier maar raden waar jij het in hemelsnaam over hebt?
Dan zullen wij Belgen wel lachen met het Frans van de Nederlanders en hun rare uitdrukkingen :P
Zo heb ik ooit nog een Nederlander horen vertellen dat hij op de camping Les Roches verbleef, maar dan met een heel Spaanse uitspraak: "Lezz Roggis" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Haha zalig :p

Nu we het toch over het frans van de hollanders hebben... Ik ben ooit eens met mijn ouders naar een vakantiepark in NL geweest en daar stond echt "svp" in teksten waar "aub" ofzo hoorde en stond er op de menukaarten "jus d'orange". Dat is toch hopelijk niet in heel NL zo of wel? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsook deze:

[...]

Waar slaat dat nou op?
Hehe, dat is eentje die ik zelf ook regelmatig gebruik maar voor andere Belgen niet altijd duidelijk is. Op qwerty-toetsenborden staat de uitroepteken onder cijfer 1. Als je iets wil typen als Jeeej!!! en je laat te vroeg je Shift-toets los, komt er dus Jeeej!11

In Belgie staat de uitroepteken onder cijfer 8 en moet je de Shift induwen indien je een cijfer wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
"Jus d'orange" kom je wel regelmatig tegen, net als dat je Nederlanders "een zjuutje" zult horen bestellen... een glas jus d'orange dus.

edit: Azerty moet dood.

[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 22-10-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:58
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:23:
[...]

Hehe, dat is eentje die ik zelf ook regelmatig gebruik maar voor andere Belgen niet altijd duidelijk is. Op qwerty-toetsenborden staat de uitroepteken onder cijfer 1. Als je iets wil typen als Jeeej!!! en je laat te vroeg je Shift-toets los, komt er dus Jeeej!11

In Belgie staat de uitroepteken onder cijfer 8 en moet je de Shift induwen indien je een cijfer wil.
Wat is dit nou weer voor onhandig gedoe? Moet je dat ook doen op je numerieke pad? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 09-10 09:51
Wacht maar tot je ze hoort proberen "jus d'orange" uit te spreken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ElkeBxl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:22:
Haha zalig :p

Nu we het toch over het frans van de hollanders hebben... Ik ben ooit eens met mijn ouders naar een vakantiepark in NL geweest en daar stond echt "svp" in teksten waar "aub" ofzo hoorde en stond er op de menukaarten "jus d'orange". Dat is toch hopelijk niet in heel NL zo of wel? :s
Dat zijn net die paar die in Nederland redelijk door elkaar worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Ik kan een beetje Duits, totaal geen Frans. Engels gaat mij wel goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:23:
"Jus d'orange" kom je wel regelmatig tegen, net als dat je Nederlanders "een zjuutje" zult horen bestellen... een glas jus d'orange dus.
Dat vind ik echt het grappigste van al. Jullie zijn over het algemeen niet echt verlegen over het feit dat jullie Frans niet schitterend is, maar dan wel overal svp en jus d'orange gaan gebruiken 8)7

Als ik dan in de frituur een boulet (van het Franse boulette) bestel, kijken jullie me echter wel aan alsof ik van een andere planeet kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mwoah, ik vind het anders een prima zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat is een boulet?

Frituur is dan weer zo'n typisch Vlaams woord. Bij 'ons' heet het eerder een friettent of -zaak. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Patat!

/me rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Azerty moet niet dood, geen enkele toetsenbordlayout moet dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:23:

edit: Azerty moet dood.
+1
Laten we allemaal overschakelen op Dvorak :Y)
Alex) schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:25:
Wat is een boulet?

Frituur is dan weer zo'n typisch Vlaams woord. Bij 'ons' heet het eerder een friettent of -zaak. :+
Een gehaktbal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:24:
[...]

Dat vind ik echt het grappigste van al. Jullie zijn over het algemeen niet echt verlegen over het feit dat jullie Frans niet schitterend is, maar dan wel overal svp en jus d'orange gaan gebruiken 8)7

Als ik dan in de frituur een boulet (van het Franse boulette) bestel, kijken jullie me echter wel aan alsof ik van een andere planeet kom.
Als jij in de frituur wat gaat bestellen.... mag ik hopen dat je een HEUL GROTE frituur hebt, en een hittewerend, oliewerend, vloeistofdicht pak aan hebt...
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:26:
[...]

+1
Laten we allemaal overschakelen op Dvorak :Y)
+1, Dvorak FTW.
[...]

Een gehaktbal :)
Ben't wie noe nog nie kloar me' da' gelul oer toaln?

[ Voor 19% gewijzigd door Firesphere op 22-10-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:27:
[...]

Als jij in de frituur wat gaat bestellen.... mag ik hopen dat je een HEUL GROTE frituur hebt, en een hittewerend, oliewerend, vloeistofdicht pak aan hebt...
Nee, dat is enkel nodig als ik in de friteuse zou willen bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:08
:9~ :9~ :9~

Ik mis bouletten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Die dingen kun je ook zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 19:24
Firesphere schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:52:
[...]

Precies, gehakt, ui, beschuit, zout, peper en ei en je kan al een lekkere gehaktbal maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Al die Vlamen trouwens tegenwoordig in de 'schuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

whoami schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:57:
Al die Vlamen trouwens tegenwoordig in de 'schuur.
Nu je't zegt, moeten we al maatregelen nemen? Misschien wat hekken alvast plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Firesphere schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:59:
[...]

Nu je't zegt, moeten we al maatregelen nemen? Misschien wat hekken alvast plaatsen?
Zijn hekken wel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:08
Firesphere schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:52:
[...]

Niet waar. Bouletten van de frituur zijn niet hetzelfde als zelfgemaakte (gefrituurde) gehaktballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Wat is dat nou voor bullshit? :) Elke taal heeft toch leenwoorden? Ja, vast ook in 't Frans, al zou ik zo snel geen voorbeelden weten. Of heb jij het ook altijd over de centrale verwerkingseenheid?

Ik denk trouwens niet dat de gemiddelde uitspraak van een Nederlander die jus d'orange zegt nou heel erg ver van de Franse af ligt: Zjudoranzj

En trouwens:
Jullie zijn over het algemeen niet echt verlegen over het feit dat jullie Frans niet schitterend is
Het is bij ons dan nog tenminste gebruikelijk dat er standaard 3 talen worden geleerd die niet ons eigen land gesproken worden. In hoeveel landen is dat zo? Waarom zouden de Nederlanders zich moeten schamen (want zo breng je het) over het feit dat hun Frans niet "schitterend" is?

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 22-10-2014 17:09 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
wsitedesign schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:02:
[...]

Niet waar. Bouletten van de frituur zijn niet hetzelfde als zelfgemaakte (gefrituurde) gehaktballen.
Dan doe je niet genoeg moeite om ze na te maken. Waarschijnlijk zijn "Bouletten" machinaal geproduceerd en daardoor meer vermalen als hand gedraaide gehaktballen
Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.