De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.741 views

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:46

ElkeBxl

Tassendraagster

Heel serieus :p Ze hebben hier een systeem gelanceerd dat elke beginnende schoolverlatende IT'er (ook al werk ik hier sinds april 2014) een "Cobol-stage" moet doen. Dus een paar maanden gaan werken op de mainframe. Een absurd grote hoeveelheid van de programma's hier zijn nog in Cobol, enkel de frontend is in ASP.net (blijkbaar is dat vaak het geval in verzekeringsmaatschappijen en banken). Ik vind het niet altijd even interessant (vooral omdat ik hier was aangenomen als ASP.net developer, dan interesseert die backend je sowieso al wat minder) en in totaal ga ik bijna 20 dagen aan opleiding gehad hebben om hier tot eind december te werken waarna ik terugkeer naar mijn vorige team als ASP.net developer. Ik mis de .net wereld hard :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Cobol lijkt me verschrikkelijk, maar je kunt er geloof ik wel goed mee verdienen aangezien de huidige generatie Cobol developers aan het uitsterven zijn ;)

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ja ik ken niemand op andere universiteiten of hogescholen hier in BE die ooit Cobol heeft gekregen. Zodus is het wel leuk om iets uniek op mijn CV te kunnen zetten. Maar ik ga toch 2 keer nadenken voor als het ooit zou voorvallen dat ik een andere job zoek of het iets met Cobol zal zijn :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:44

RayNbow

Kirika <3

Sebazzz schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:00:
Een collection kan je niet maken met Covariance / contravariance.
Iets wat een gedraagt als een collection is inderdaad invariant in z'n type parameter, maar je kunt zo'n class wel opsplitsen in z'n covariante en contravariante deel.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:14

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@mbarie: je werkt bij id&t dan veronderstel ik :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Damic schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:36:
@mbarie: je werkt bij id&t dan veronderstel ik :)
Dat had me wel erg leuk geleken moet ik zeggen :). Ik werk bij een music(culture) magazine / reclamebureau. Zo hebben we wel pas een leuk interview met Duncan van ID&T gedaan ja :)

Storyteller @ soundcloud

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04-2025
Pff voel me echt klote vandaag. Slecht geslapen en het voelt alsof ik in een andere wereld ben. Wil het liefst terug naar huis en lekker in mijn bed liggen slapen :z

Zijn er hier mensen die een enorme hekel hebben aan vroeg opstaan?

• alienfruit
  • Laatst online: 01:18

alienfruit

the alien you never expected

Ik wil ook wel de nieuwe iMac 5K :D Ben ik even blij dat we thuis geen bureautafel hebben :P

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

ObiTewodros schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:06:
Enkel als ik pas heel laat in mijn bedje lag en/of gezopen heb :p

Verwijderd

Pff voel me echt klote vandaag. Slecht geslapen en het voelt alsof ik in een andere wereld ben. Wil het liefst terug naar huis en lekker in mijn bed liggen slapen :z

:w

Ik haat vroeg opstaan. Vandaag moest ik er noodgedwongen weer om 4u uit en ik ben heel erg blij dat dit maar 1 keer per week is.

Vanaf volgende week neem ik trouwens de late vlucht: verktrek is dan pas om 9u50 in Brussel *O*

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:55

Een hekel is een groot woord, maar m'n bed is toch net ietsje uitnodigender dan naar het werk te vertrekken. Gelukkig heb ik nogal flexibele uren, dus maakt het ook niet uit of ik om negen uur of half elf op 't werk ben :)

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:38:
[...]

:w

Ik haat vroeg opstaan. Vandaag moest ik er noodgedwongen weer om 4u uit en ik ben heel erg blij dat dit maar 1 keer per week is.

Vanaf volgende week neem ik trouwens de late vlucht: verktrek is dan pas om 9u50 in Brussel *O*
Hoezo vertrek je niet zondag avond?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:17
ElkeBxl schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:24:
Heel serieus :p Ze hebben hier een systeem gelanceerd dat elke beginnende schoolverlatende IT'er (ook al werk ik hier sinds april 2014) een "Cobol-stage" moet doen.
Ah ja, COBOL, de taal die performance van Pascal combineert met de verbosity van BASIC en de runtime safety van C. Veel plezier met het schrijven van regels als:

COBOL:
1
01234  DIVIDE x BY y GIVING z

in plaats van:
C:
1
z = x/y;

... want dat zou natuurlijk té makkelijk zijn. ;)
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:38:
Damn, ik vind voor 8 uur al vroeg opstaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Soultaker op 20-10-2014 10:49 ]

Verwijderd

wouterwouter2 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:45:
[...]

Hoezo vertrek je niet zondag avond?
Ik denk niet dat mijn werkgever een extra nacht hotel wil betalen. Ik zou het eens kunnen vragen natuurlijk.
Als ik me niet vergis werk jij voor dezelfde werkgever, heb jij ervaring met dit soort zaken?

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Soultaker schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:48:
Ah ja, COBOL, de taal die performance van Pascal combineert met de verbosity van BASIC en de runtime safety van C. Veel plezier met het schrijven van regels als:

COBOL:
1

in plaats van:
C:
1
z = x/y;

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan he ;)
Damn, ik vind voor 8 uur al vroeg opstaan.
Ik sta op om 5u :)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:36

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ElkeBxl schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:54:
[...]

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan he ;)

[...]

Ik sta op om 5u :)
Jij bent gek.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik stond vanochtend rond 8:30 naast mijn bed, had de trein van 8:57 en was rond 10:20 op kantoor. :+

Tevens, gevonden waarom er een defect binnen is gekomen met als omschrijving 'CSV layout is wonky'...

C#:
1
2
3
4
5
6
7
private static string EscapeValue(string value)
{
    if(value.IndexOf(",") > -1)
        return String.Format("\"{0}\"", value);

return value;
}

Leuk, tot je value een " bevat...

Huh wat? [code] kan niet in een [mo]? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 20-10-2014 10:59 ]

We are shaping the future

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Grr, kan weer een dan bezig met debuggen van een situatie die met multithreading te maken heeft. Een aantal symptomen:

1) Een paar van de testcase falen zo af en toe (soms 1, soms 2, soms 3 van de 18)
2) Op linux (de CI server) falen ze vaker dan op windows. Zo vaak dat de CI run nog nooit gelukt is :(
3) Als je in debug modus start, faalt de test nooit! Blijkbaar zorgt de vertraging van de debuggen ervoor dat deze situatie zich nooit voordoet.
4) Remote debugging op de CI server helpt ook niet.

Dan maar terug naar meer trace logging toevoegen om te kijken waar het nu echt mis gaat...

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Zot zijn doet geen zeer ;)

• Gleighton
  • Niet online
Waarom zou je ook een fatsoenlijke csv parser gebruiken als je er ook 'even' eentje zelf kan maken? :+

7 uur op hier maar ben om 18.30 weer thuis. Ik weet dat het meevalt t.o.v. sommige andere collega's (een collega van me gaat dagelijks van Eindhoven naar Rotterdam / Vlissingen) maar toch vind ik het lange dagen zo.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:15

BM

Admin Softe Goederen
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:54:
[...]

Ik denk niet dat mijn werkgever een extra nacht hotel wil betalen. Ik zou het eens kunnen vragen natuurlijk.
Als ik me niet vergis werk jij voor dezelfde werkgever, heb jij ervaring met dit soort zaken?
Ik zou het zeker voorstellen. Heb voor een vorige werkgever nogal wat tijd in hotels doorgebracht, maar ik vertrok eigenlijk altijd op zondagavond. Op die manier was ik ook mooi van de maandagochtendspits af. Werd nooit moeilijk over gedaan, en de hotelvergoeding voor weekenddagen was hoger en die pakte ik ook nog mooi mee :)

Zal per werkgever wel wisselen, maar vragen kan altijd.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
incaz schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:22:
[...]

Het klonk al als een erg slecht idee maar OMFG -O-
Het is veel meer subdued dan dat filmpje aangeeft. Het is niet een storend iets imho. Het is minder aanwezig dan Aero was onder Windows. Ik vind het er wel chique uitzien.

In dat filmpje zit er gewoon een crazy knipperende balk als content bovenin. Dat zou als je de website zelf ziet er ook behoorlijk storend uitzien lijkt me.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Het is per definitie storend als een website de UI kan beïnvloeden.

• Alex)
Ik vind het niet echt heel mooi, eigenlijk. Als je door een webpagina scrollt (bijvoorbeeld geenstijl.nl) verandert de window header voortdurend van kleur, wat ik best wel storend vind omdat er daar verder niks boeiends te vinden is.

Aero Glass is/was ook dynamisch, maar daar hing het af van het onderliggende venster en veranderde het dus niet zo snel. En als je wel iets knipperends op de achtergrond had staan was je er vanaf door het venster een beetje te verslepen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

't is dan ook geen belediging, slechts een conclusie :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
BM schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:04:
[...]

Ik zou het zeker voorstellen. Heb voor een vorige werkgever nogal wat tijd in hotels doorgebracht, maar ik vertrok eigenlijk altijd op zondagavond. Op die manier was ik ook mooi van de maandagochtendspits af. Werd nooit moeilijk over gedaan, en de hotelvergoeding voor weekenddagen was hoger en die pakte ik ook nog mooi mee :)

Zal per werkgever wel wisselen, maar vragen kan altijd.
Hier hetzelfde. Het voornaamste argument dat we altijd aanhalen is dat je de maandag ook nog productief kan zijn als je zondagavond al vertrekt. Als je op maandag zo vroeg al op pad bent, dan ben je overdag niet echt helder...

• alienfruit

alienfruit

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Firesphere schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:10:
[...]

't is dan ook geen belediging, slechts een conclusie :)
Ik nam het niet op als een belediging, no worries :>

• Mercatres
Maandagen... :O

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
... tudum...tudum... aan het wachten op een Visual Studio installatie....

Iemand koffie?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Laurens-R schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:35:
... tudum...tudum... aan het wachten op een Visual Studio installatie....

Iemand koffie?
*O* Nieuwe licensietjes gekregen op kantoor.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:00

Sebazzz

3dp

[...]

COBOL:
1

in plaats van:
C:
1
z = x/y;

Natural Programming Language? :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 20:41

Bosmonster

*zucht*

ZpAz schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:05:
[...]

Het is veel meer subdued dan dat filmpje aangeeft. Het is niet een storend iets imho. Het is minder aanwezig dan Aero was onder Windows. Ik vind het er wel chique uitzien.

In dat filmpje zit er gewoon een crazy knipperende balk als content bovenin. Dat zou als je de website zelf ziet er ook behoorlijk storend uitzien lijkt me.
Ik vind het retestorend. Het loopt ook lang niet altijd soepel.

En vaak heb ik schermen over elkaar en beweegt er iets op de achtergrond. Of zit je de hele tijd met een rare vlek in je scherm.

Nadeel is dat je het niet gedeeltelijk uit kan zetten. Als je transparantie uitzet is het gelijk overal, ook in je menubalk en dock...

Ben nu maar weer van Safari naar Chrome gegaan, dat scheelt een beetje iig tijdens het browsen..

Zitten overigens wel meer irritante dingen in besef ik me. Zoals die mega-grote tooltips bij je dockitems die regelmatig in de weg zitten als mn cursor daar toevallig blijft hangen...

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 20-10-2014 11:47 ]

• Laurens-R
.... echt wat duurt VS 2013 Update 3 lang :(

Zit nu al zeker 30 minuten te wachten....

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

OSX X geinstalleerd.

De performance is er niet beter op geworden zeg! WTF is dit voor trage zooi.

• Laurens-R
Firesphere schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:49:
OSX X geinstalleerd.

Hoeveel 'generaties' terug is je hardware?

Ben even benieuwd hoe lang je gemiddeld kan doen met Apple hardware, voordat de software de hardware heeft ingehaald.

• Mercatres
Laurens-R schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:48:
.... echt wat duurt VS 2013 Update 3 lang :(

Zit nu al zeker 30 minuten te wachten....
Klopt, bij mij duurde het ongeveer 45 minuten. Beetje veel voor een update, maar tja.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Laurens-R schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:51:
[...]

Ben even benieuwd hoe lang je gemiddeld kan doen met Apple hardware, voordat de software de hardware heeft ingehaald.
Heb een ruim 3 jaar oude 13" MBP en een ruim 3 jaar oude 11" MBA en op beiden merk ik geen problemen met performance overigens.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-01 17:56
Firesphere schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:49:
OSX X geinstalleerd.

Het besturingssysteem heet OS10.10 nu ;).

Maar ik heb nergens last van, vind hem zelfs sneller dan Mavericks. Terwijl mijn Macbook uit Early '11 komt.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

[...]

Ik had het de eerste uren dat OS X trager leek. Zo had ik framerate drops toen ik LoL speelde enzo. Na paar uurtjes verdween het vanzelf en voelt mijn MBP (2011) even snel aan als vroeger. Misschien is het ergens een achtergrondproces dat na de update uitgevoerd wordt?

Ik dacht dat Apple claimde dat de hardware uit 2008 het nog zou kunnen draaien (correct me if I'm wrong).

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ryur schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:53:
[...]

Nee OS X 10.10 :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

rMBP mid 2012, zwaarste editie toentertijd beschikbaar.

• Alex)
ElkeBxl schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:53:
[...]

Ik had het de eerste uren dat OS X trager leek. Zo had ik framerate drops toen ik LoL speelde enzo. Na paar uurtjes verdween het vanzelf en voelt mijn MBP (2011) even snel aan als vroeger. Misschien is het ergens een achtergrondproces dat na de update uitgevoerd wordt?
Ik denk dat Spotlight z'n index moet bijwerken. Vlak na de update naar Yosemite vond ik mijn MBA (spring 2012) ook traag aanvoelen, maar inmiddels is dat weg.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

[...]

Ik dacht dat Apple claimde dat de hardware uit 2008 het nog zou kunnen draaien (correct me if I'm wrong).
Yeah hij moet na en upgrade altijd de indices ff bijwerken. Dat kan een paar uurtjes duren in het meest extreme geval.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:53:
[...]

Maar ik heb nergens last van, vind hem zelfs sneller dan Mavericks. Terwijl mijn Macbook uit Early '11 komt.
10 == X
Dus, OSXX. Over 10 generaties is het OS XXX :Y

Het blijft trouwens een beetje een "My First OS", maargoed.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Een logische verklaring dus :) Er is nog hoop Firesphere! :p
Die index refresh van Spotlight koste me wel paar kills op LoL --'

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-01 20:47

n8n

Firesphere schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:55:
[...]

10 == X
Dus, OSXX. Over 10 generaties is het OS XXX :Y

Bi systemprefs zet kan je bij uiterlijk de kleuren op graphite zetten, bij toegankelijkheid de transparantie uitschakelen. Wallpaper 50% grijs en je rocked als een pro.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Firesphere schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:55:
[...]

Wat moet Windows 8 dan wel niet zijn? :P

• Gleighton
  • Niet online
Standaardplaatje over dit standaardonderwerp:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gNyJnrw.jpg

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

n8n schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:57:
[...]

Bi systemprefs zet kan je bij uiterlijk de kleuren op graphite zetten, bij toegankelijkheid de transparantie uitschakelen. Wallpaper 50% grijs en je rocked als een pro.
Had ik al allemaal ongeveer ingesteld, behalve de wallpapers.

Maar blijft traag/sluggish aanvoelen. Misschien even zo'n PRAMDINGESRESET uitvoeren.
Gleighton schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:02:
Standaardplaatje over dit standaardonderwerp:
[afbeelding]
Ik ben geen fanboy, ik ben alleen na ondertussen een paar jaar werken met OSX, tot de conclusie gekomen dat het niet een OS is waar ik mij in thuis voel en lekker mee kan werken.

[ Voor 31% gewijzigd door Firesphere op 20-10-2014 12:05 ]

• Alex)
Kijk eens in je Activity Monitor, waarschijnlijk is Spotlight druk bezig.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:07:
Kijk eens in je Activity Monitor, waarschijnlijk is Spotlight druk bezig.
nope. Spotlight doet niets

Verwijderd

Misschien moeten jullie Spotlight ineens uitschakelen. De leuke app in kwestie verzend je data namelijk naar Apple en een aantal andere bedrijven: klik

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Spellen met Jetbrains :D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5XEo0gG3YchYchYMmoe2dm9E/full.png

Ik kan er nog niet echt iets zinnigs van maken, maar toch :P

• .oisyn
  • Laatst online: 14:25

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alex) schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:58:
Huh wat? [code] kan niet in een [mo]? 8)7
Zal ik het maar weer doen dan? \[forum/bug] [code] kan niet in een [mo] ;)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 20-10-2014 12:30 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alex)
Je bent een held. :)

• .oisyn
  • Laatst online: 14:25

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

I know O-)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Douweegbertje

Douweegbertje

En ik elke meer maar 'membersonly' uit typen.. vond het al zo bizar lange tag :+

• wouterwouter2
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:54:
[...]

Ja, je bent de eerste van wie ik hoor dat die op maandagochtend vliegt. Komt hier alleen voor als een vlucht zondagavond niet is doorgegaan. Om 3 / 4 uur op staan is geen doen.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
[...]

Dat was bij mij ook het geval. M'n hele mac moest opnieuw geindexeerd worden, wat al gauw een uurtje duurde. Tijdens die periode was mijn mac vrij traag. Ik kan me voorstellen dat Macs met een HDD of Hybrid hier sterker/langer last van zullen hebben.

Eenmaal klaar merk ik geen verchil in performance.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Yay, mail van recruiters *O*

Waarom duurt het altijd precies een week voordat ineens een karrenvracht met recruitermail binnen komt rollen? Zit iedereen op een gratis LinkedIn accountje wat vers vlees in de regio pas na een week vrij geeft?

iOS developer

• Alex)
BikkelZ schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:07:
Waarom duurt het altijd precies een week voordat ineens een karrenvracht met recruitermail binnen komt rollen? Zit iedereen op een gratis LinkedIn accountje wat vers vlees in de regio pas na een week vrij geeft?
Ik denk het. Net als dat ze vriendschapsverzoeken sturen i.p.v. InMail.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:28

StM

Zo, en toen lag je opeens in het ziekenhuis :P Zaterdag met spoed opgenomen wegens een gruwelijk uit de hand gelopen oogontsteking. Inmiddels weer wat aan de beterende hand en hopelijk herstelt mn zicht ook weer volledig, al is het al een stuk beter als zaterdag :)

• Alex)
Oei :o

Beterschap!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Damn, beterschap! Gelukkig kan je alweer het internet op, dus het belangrijkste zit wel goed :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:28

StM

Het internet is iig goed geregeld tegenwoordig :) 10-15 mbit up en down. En het is gratis, iets wat een jaar of 10 terug (zo vaak kom ik niet in een ziekenhuis :P) nog wel anders was.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Alex) schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:08:
[...]

Ik denk het. Net als dat ze vriendschapsverzoeken sturen i.p.v. InMail.
Oh dat is de reden! Ik snapte het al niet!

iOS developer

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
[...]

Hier gebruikt mijn vader mijn oude 2008 MacBook pro. Zelf ooit wel een SSD ingezet maar het draait er prima op.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Verwijderd

wouterwouter2 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:52:
[...]

Ja, je bent de eerste van wie ik hoor dat die op maandagochtend vliegt. Komt hier alleen voor als een vlucht zondagavond niet is doorgegaan. Om 3 / 4 uur op staan is geen doen.
Hmm, hier reist iedereen op maandagochtend, net als op mijn vorig project. Denk dat dat hier het standaardscenario is.
StM schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:09:
Zo, en toen lag je opeens in het ziekenhuis :P Zaterdag met spoed opgenomen wegens een gruwelijk uit de hand gelopen oogontsteking. Inmiddels weer wat aan de beterende hand en hopelijk herstelt mn zicht ook weer volledig, al is het al een stuk beter als zaterdag :)
Veel beterschap!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Beterschap StM!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
StM schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:21:
Het internet is iig goed geregeld tegenwoordig :) 10-15 mbit up en down. En het is gratis, iets wat een jaar of 10 terug (zo vaak kom ik niet in een ziekenhuis :P) nog wel anders was.
Vorig jaar moesten we voor m'n vrouw nog 5 euro per dag voor TV betalen terwijl vanwege een storing enkel NPO3 beschikbaar was. Nog maanden mee bezig geweest het geld terug te krijgen 8)7

• wouterwouter2
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:32:
[...]

Hmm, hier reist iedereen op maandagochtend, net als op mijn vorig project. Denk dat dat hier het standaardscenario is.

[...]

Veel beterschap!
Waarschijnlijk omdat je vlucht een stuk korter is. Ik moet 3 uur vliegen, tel daar 2 uur vliegveld en 2x een uur vervoer bij op en je bent je hele maandag al kwijt :Y)
Aan de andere kant, beter de maandag kwijt dan je eigen zondagavond...

[ Voor 7% gewijzigd door wouterwouter2 op 20-10-2014 13:49 ]

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:17
50 solution files aanpassen om projecten toe te voegen. Arg, zo saai :( .

• Soultaker
  • Laatst online: 07:17
Schrijf er dan een scriptje voor. Je bent programmeur of niet?

Verwijderd

wouterwouter2 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:48:
[...]

Waarschijnlijk omdat je vlucht een stuk korter is. Ik moet 3 uur vliegen, tel daar 2 uur vliegveld en 2x een uur vervoer bij op en je bent je hele maandag al kwijt :Y)
Aan de andere kant, beter de maandag kwijt dan je eigen zondagavond...
Welja, een beetje hetzelfde verhaal hier hoor. Momenteel vertrek ik om 4 uur thuis om om 10 uur op het werk te zijn. Ik vlieg momenteel van Brussel (Zaventem) naar Frankfurt, van daar neem ik een vlucht naar Marseille. In totaal zit ik een 3-tal uur op het vliegtuig maar als je er de tijd op de luchthaven bij telt, kom je ook al gauw aan 6 uur.

Binnenkort (vanaf volgende week) neem ik van Brussel gewoon het vliegtuig rechtstreeks. Dan sta ik hier wel gewoon op 2 uur :)

• Cloud
  • Registratie: November 2001

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Soultaker schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:57:
Schrijf er dan een scriptje voor. Je bent programmeur of niet?
Dat ^^ :Y

Ik moet zeggen, soms doe ik dat ook wel iets te snel. Dan maak ik een vet mooi tooltje wat achteraf meer werk blijkt dan alles met de hand doen. Maar het is zo leuk :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Martindo
"Software is like sex, it's better when it's free", maar ik heb het ook graag veilig.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Cloud schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:05:
[...]

Dat ^^ :Y

Ik moet zeggen, soms doe ik dat ook wel iets te snel. Dan maak ik een vet mooi tooltje wat achteraf meer werk blijkt dan alles met de hand doen. Maar het is zo leuk :P
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/automation.png

• Cloud
  • Registratie: November 2001

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik wist dat er een xkcd van was :P Klopt weer als een bus.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Martindo schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:05:
"Software is like sex, it's better when it's free", maar ik heb het ook graag veilig.
:D :D :D
Vergeet de alt-text niet ;)

• Douweegbertje

Douweegbertje

boeiend. Zo lang hun geen simpele copy/paste iets maken voor o.a. bb code ga ik niet mijn tijd verspillen :+

Verwijderd

Douweegbertje schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:11:
boeiend. Zo lang hun geen simpele copy/paste iets maken voor o.a. bb code ga ik niet mijn tijd verspillen :+
Zo moeilijk is het niet:

'Automating' comes from the roots 'auto-' meaning 'self-', and 'mating', meaning 'screwing'.

• Martindo
Maar als je zelf software maakt om je originele taak uit te voeren en deze software werkt volgens theorie, gaat je baas niet zeggen dat je straks nutteloos bent?

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-01 21:08
Martindo schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:21:
Maar als je zelf software maakt om je originele taak uit te voeren en deze software werkt volgens theorie, gaat je baas niet zeggen dat je straks nutteloos bent?
Kwestie van stilzwijgend je baan laten uitvoeren door je geautomatiseerde systeem en ondertussen je CV opleuken, snel doorhoppen voor ze doorhebben dat je werk geautomatiseerd is :+

• Martindo
Dat kan ook :P

Verwijderd

Merethil schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:24:
[...]

Kwestie van stilzwijgend je baan laten uitvoeren door je geautomatiseerde systeem en ondertussen je CV opleuken, snel doorhoppen voor ze doorhebben dat je werk geautomatiseerd is :+
Doet me een beetje aan dit verhaal denken: Verizon finds US developer outsourced his job to China so he could surf Reddit and watch cat videos

• Martindo
Simpelweg briljant.

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-01 22:02
Pff het volk op SO van tegenwoordig :O

Eury#2434

• alienfruit

alienfruit

Wat is er mis?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het is StackOverflow, of, zoals de oprichter er van zei:
When people see an input or textarea, they have the uncontrollable urge to smack their head on the keyboard and roll it {their head that is} left and right until the field is filled.

Then hit submit.

• Geerrrt
Mensen die een vraag maar half lezen en dan antwoord geven

Eury#2434

• Grijze Vos
  • Laatst online: 28-02-2025
Tja, dat is het gamification effect he. Die hele site is erop ge-ent om mensen snel als eerste een antwoord te laten geven dat geaccepteerd wordt, dan krijgen ze weer punten. Ach, als je een goede mentale zeef hebt haal je af en toe wel eruit hoe je jouw probleem kan oplossen. ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Career planning: Where do old devs go to?

Wat zijn jullie plannen voor de toekomst? Hopen jullie ook naar een management rol door te groeien of willen jullie net liever blijven programmeren?

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik probeer wel eens wat te vragen maar de meeste dingen sluit ik af met mijn eigen antwoord. Wel leuk voor de punten aangezien sommige dingen wel wat upvotes krijgen van andere mensen die blijkbaar dan wel het zelfde probleem hebben maar het voelt wel een beetje vreemd.

---- edit ----
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:48:

Wat zijn jullie plannen voor de toekomst? Hopen jullie ook naar een management rol door te groeien of willen jullie net liever blijven programmeren?
Ik zat het te lezen en zat er ook aan te denken om het te posten. Ik moet er aan de ene kant niet aan denken om wat anders te gaan doen dan programmeren maar aan de andere kant om te blijven hangen op een bepaald salaris is ook niet super aantrekkelijk. Liefste zou ik gewoon de hele dag programmeren en als specialist boeken schrijven, dingen presenteren en andere mensen helpen betere programmeurs te worden.

[ Voor 60% gewijzigd door BikkelZ op 20-10-2014 15:51 ]

iOS developer

• Geerrrt
Het is nu bij mij ook niet echt een probleem, maar meer dat ik meerdere oplossingen heb. En me afvraag welke best practice is.

Eury#2434

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nja dat is gewoon een beloning omdat het handig is. Hier op tweakers zie je af en toe wel een topic met een vraag, met daarop ongeveer 15 suggesties en vervolgens komt de TS met "Oh ik weet al het al, doei!" en dan weet je nog niet wat het was..

• Alex)
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:48:

Ik wil wel verder groeien, maar dan richting solution architect o.i.d.. Ik wil absoluut geen management- of salesrol.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

65000 UKP is dat veel voor Londen?

iOS developer

• Douweegbertje

Douweegbertje

Veel, nee maar alsnog een stuk boven het gemiddelde inkomen ;)

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Ik zie mezelf niet heel mijn leven full-time programmeren. Hoe en wat ik wel wil, weet ik ook nog niet. Daar vind ik mezelf nog iets te jong voor. :9

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.